[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 162 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.353 views

Onderwerpen

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 18:38
CH4OS schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:39:
[...]
Mag hopen dat Sky F1 hier wel op gechecked heeft.
ik denk ook niet dat het zo is, maar het filmpje is wel op het randje van "uncanny valley" om het zo maar eens uit te drukken

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Mooi hoe FORMULA 1 maar filmpjes blijft posten en zich niets van de ophef aantrekt. Deze is een uurtje geleden gepost en wel echt weer de moeite waard... zeer spectaculair met de muziek erbij.

YouTube: The Dramatic Climax To The Title Showdown | RADIO REWIND | 2021 Abu ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 10:06
Ik vind de reactie van Toto niet eens zo raar. Laten we eerlijk zijn het hele seizoen zat vol complete bullshit beslissingen en dan niet alleen die van Masi, maar ook (vooral) stewards.
Ik heb het ook zeker aan Max zijn reacties na bepaalde races gezien, pure walging/wanhoop/gelatenheid na bepaalde beslissingen. "Het is wat het is" is niet een natuurlijke reactie van een topsporter.

Het voelt gewoon heel anders als het jezelf overkomt. Je zit dan niet meer in de roes van succes. Ik denk dat Toto inmiddels heel wat anders tegen bepaalde opmerkingen en uitingen aankijkt die hij dit seizoen gemaakt heeft.

De man is een kwal, maar ook een mens.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:09
sjaool schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:35:
Ik geloof niet dat Lewis zomaar stopt. Hij weet nu alleen wel dat hij er aan het begin van het jaar gewoon moet staan en niet pas zijn best gaan doen op het moment dat hij achter staat in het kampioenschap. Ik krijg bij hem namelijk vaak het idee dat hij bij een race denkt van ah even leuk toeren... Wat dat betreft heeft hij mazzel dat die Mercedes gewoon bloedsnel is. Volgend jaar kan het zomaar heel anders zijn.
Naja, even leuk toeren... :o

Het is een coureur die bewezen van topniveau is en daardoor eigenlijk volledig z'n eigen gang kan gaan. Simulator doet 'ie volgens mij niet (of inmiddels wel? Heel lang in ieder geval niet). Trackwalks doet 'ie ook niet.

Verder natuurlijk het jetset / designer leventje, wat ook totaal anders is dan dat van de andere coureurs. Maar ja, wellicht dat al die vrijheid hem juist de mogelijkheid geeft om zich helemaal te ontspannen waardoor hij juist extra kracht heeft tijdens de raceweekends. Het is in ieder geval een aparte. Wat dat betreft zou het sowieso jammer zijn als hij zou stoppen. Wordt de paddock een stuk saaier van.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 22:07
walteij schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:11:
[...]

Van de andere kant bekeken, kan Lewis deze dramatische uitspraken weer heel goed gebruiken om te laten zien hoe sterk hij toch mentaal is. "Still I rise" zal dan weer nieuw leven ingeblazen worden, want kijk eens, Lewis blijft, zelfs na de "unbearable pain and injustice that was bestowed upon him during the last race in 2021".
Helemaal eens, Lewis vindt het heerlijk voor, tijdens en na de race zichzelf voor te doen als enorme underdog. Het is makkelijk 'risen' als je jezelf altijd neerzet als de man met een middelmatige wagen die de grootste tegenslagen overkomt. Ik denk dat hij het ook gewoon nodig heeft mentaal en naar buiten toe. Mensen genieten van iemand die er compleet doorheen lijkt te zitten en het dan tóch nog redt.

"I don't think these tyres are going to last man", paarse sectoren neerzetten. "They are so much faster on the straights", gewoon inhalen en 15 seconden wegrijden. Ik denk dat hij geniet van het beeld van iemand die altijd in de hoek zit waar de klappen vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
mrstylo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:28:
[...]

Zou ik wel jammer vinden. F1 zonder Hamilton zou echt niet zo leuk zijn..
Denk dat dat wel meevalt. Als je iemand anders in de Mercedes laat rijden doet die ook mee voor het kampioenschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Gewoon_Jansen schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:48:
[...]

Helemaal eens, Lewis vindt het heerlijk voor, tijdens en na de race zichzelf voor te doen als enorme underdog. Het is makkelijk 'risen' als je jezelf altijd neerzet als de man met een middelmatige wagen die de grootste tegenslagen overkomt. Ik denk dat hij het ook gewoon nodig heeft mentaal en naar buiten toe. Mensen genieten van iemand die er compleet doorheen lijkt te zitten en het dan tóch nog redt.

"I don't think these tyres are going to last man", paarse sectoren neerzetten. "They are so much faster on the straights", gewoon inhalen en 15 seconden wegrijden. Ik denk dat hij geniet van het beeld van iemand die altijd in de hoek zit waar de klappen vallen.
Dat zal deels zo zijn, maar we kennen Lewis ook wel als de 'panieker' in de auto als het niet loopt. Dus of die uitspraken allemaal fake zijn, ik weet het niet...

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:54

Spotmatic

Ken sent me

dutchgio schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:49:
[...]
Denk dat dat wel meevalt. Als je iemand anders in de Mercedes laat rijden doet die ook mee voor het kampioenschap.
Dat staat nog te bezien (zie Bottas). Maar ik denk dat Lewis niet stopt. Als dat wel zo is dan heeft het hem serieus toch erger aangegrepen dan ik dacht.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
En de marketingmachine van MER staat weer volop aan. Eerst doen alsof HAM het niet meer ziet zitten door bestolen te zijn van een 8e WDC, vervolgens laten zien dat hij een echte sportman is door 'weer' actief deel te nemen aan de F1 en op basis daarvan de komende tijd nog meer een wig te drijven tussen de rijstijl van HAM en VER.

Benieuwd naar de reactie van RBR en de FIA over hun afwezigheid.
Spotmatic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:50:
[...]

Dat staat nog te bezien (zie Bottas). Maar ik denk dat Lewis niet stopt. Als dat wel zo is dan heeft het hem serieus toch erger aangegrepen dan ik dacht.
Je denkt toch niet echt dat hij dat besloten heeft na zondagmiddag?

[ Voor 34% gewijzigd door Novadecasa op 16-12-2021 15:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Spotmatic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:50:
[...]

Russel stapte vorig jaar met nog minder ervaring dan hij nu heeft in en had zonder het banden wissel debacle waarschijnlijk direct de race gewonnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
yinx84 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:47:
Mooi hoe FORMULA 1 maar filmpjes blijft posten en zich niets van de ophef aantrekt. Deze is een uurtje geleden gepost en wel echt weer de moeite waard... zeer spectaculair met de muziek erbij.

YouTube: The Dramatic Climax To The Title Showdown | RADIO REWIND | 2021 Abu ...
Damn, de iets langere conversatie tussen Horner en Masi had ik nog niet gehoord... Horner zegt letterlijk "We only need one lap, and then we have a motor race on our hands".

Wanneer de race is afgelopen zijn dit exact de woorden die hij tegen Wolff zegt... "it's called a motor race". Kan me voorstellen dat men daar in het Mercedes kamp wel wat achter zoekt, qua invloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 18:54

Spotmatic

Ken sent me

Novadecasa schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:50:
En de marketingmachine van MER staat weer volop aan.
Bedoel je dit?
Lewis, you are the greatest racer in the history of Formula 1 and you drove your heart out for every lap of this incredible season.

You're a flawless sportsman on and off the track and you delivered a faultless performance.
Wat natuurlijk bullshit is. Het lijkt een poging om Lewis zelf te pleasen om hem over te halen toch maar te blijven racen.

Bron: https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1471480376195436556

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Novadecasa schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:50:
Benieuwd naar de reactie van RBR en de FIA over hun afwezigheid.
Dat zal tussen de FIA en Mercedes zijn. RBR zal het weinig doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KwepsjIrrpel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-08 16:04

Krijg nog steeds kippenvel als ik het zie!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb Toto filmpje nu gezien, laat ik het netjes houden: wat een hypocriete jankend kind is dat geworden zeg.

Ik had Toto tot deze race nog steeds heel hoog staan, hoe hij was, hoe hij deed, beetje drama (hallo gunter) hoort erbij.. maar dit? Zielig in de meest negatieve zin mogelijk. 7 jaar lang krijg je die klote titel op een silver bord, nu moet je opeens je best doen en het zit je werkelijk 1 (EEN, UNO, ENKELE) keer tegen en meteen huilie huilie dit niveau.. man man man.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
durian schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:38:
Mijn eerste gedachte was ook deep fake :-)
Grappig. Dat was ook mijn eerste gedachte.

Ten eerste omdat je Toto nog niet vaak zo hulpeloos hebt gezien, ten tweede omdat hij nog steeds zo extreem de slachtofferrol blijft zoeken terwijl dat volkomen onterecht is.

We hebben het al tig keer besproken, maar Mercedes mag toch niet bepaald klagen over hoe ze over het hele jaar gemeten door de stewards zijn behandeld.

Daarnaast is de kwetsbare positie waar Hamilton zich in de laatste ronde bevond mede te danken aan gebrek aan durf en foutieve beslissingen van het team Mercedes. Maar enige zelfreflectie is Toto volkomen vreemd.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:47

RaJitsu

B.S.U.R.

SinergyX schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:58:
Heb Toto filmpje nu gezien, laat ik het netjes houden: wat een hypocriete jankend kind is dat geworden zeg.

Ik had Toto tot deze race nog steeds heel hoog staan, hoe hij was, hoe hij deed, beetje drama (hallo gunter) hoort erbij.. maar dit? Zielig in de meest negatieve zin mogelijk. 7 jaar lang krijg je die klote titel op een silver bord, nu moet je opeens je best doen en het zit je werkelijk 1 (EEN, UNO, ENKELE) keer tegen en meteen huilie huilie dit niveau.. man man man.
Inhoudelijke argumenten tellen natuurlijk. Die 7 jaar (waarin ze in 2017 en 2018 helemaal niet dominant waren) wordt wel flink gewerkt om die prestaties neer te zetten. Ieder jaar vecht je voor een beloning. En die is ze nu ontnomen door een beslissing die aangepast is op een wijze die niet volgens de procedure was.

B.S.U.R.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Prachte reactie ook onder dat filmpje:
Max didn't overtake under safety car, he just showed his shiny new tires to Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Rossi46 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:48:
[...]

Naja, even leuk toeren... :o

Het is een coureur die bewezen van topniveau is en daardoor eigenlijk volledig z'n eigen gang kan gaan. Simulator doet 'ie volgens mij niet (of inmiddels wel? Heel lang in ieder geval niet). Trackwalks doet 'ie ook niet.

Verder natuurlijk het jetset / designer leventje, wat ook totaal anders is dan dat van de andere coureurs. Maar ja, wellicht dat al die vrijheid hem juist de mogelijkheid geeft om zich helemaal te ontspannen waardoor hij juist extra kracht heeft tijdens de raceweekends. Het is in ieder geval een aparte. Wat dat betreft zou het sowieso jammer zijn als hij zou stoppen. Wordt de paddock een stuk saaier van.
Hij is juist in de simulator gestapt omdat hij Max moest bijbenen. Ik heb het idee dat hij zich even te gemakkelijk voelde bij het feit dat hij toch wel zou winnen en dit jaar met het neus op de feiten is gedrukt dat dat niet meer zo is.

"When you grow up your heart dies"

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

sjaool schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:02:
[...]

Hij is juist in de simulator gestapt omdat hij Max moest bijbenen. Ik heb het idee dat hij zich even te gemakkelijk voelde bij het feit dat hij toch wel zou winnen en dit jaar met het neus op de feiten is gedrukt dat dat niet meer zo is.
Ze hebben moeten racen met een nieuw concept door de aangepaste vloer. Die lange, lage Mercedes was daar zeer van afhankelijk. Toen dit verboden werd conform de regels voor dit jaar, moesten ze daar wat anders voor bedenken en hebben ze niet eens de mogelijkheid gehad de tweede token te besteden. Dit moest flink getest worden en daarvoor was ook meer simwerk nodig omdat ze verschillende dingen probeerden. Ze hadden het uiteindelijk pas in de laatste fase enigszins voor elkaar.

B.S.U.R.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Dat filmpje van Toto..het lijkt erop dat die man nooit de werkelijke puntentelling heeft meegekregen tijdens het seizoen.

Alsof HAM het hele jaar 300 punten voorlag en de laatste ronde ineens een 'alles-is-nog-mogelijk' quizvraag was.

• Rossi46
sjaool schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:02:
[...]

Aha, dus nu toch in de sim. Tsja, afgelopen jaren waren voor hem natuurlijk net ff te makkelijk. Behalve dan dat jaar met Rosberg, die hem er goed bij naaide in Monaco en hij had de pech van de plof in Maleisië.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:20
Ik zie net dat het FIA gala vanavond ook live op YouTube is.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Rossi46 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:10:
[...]

Aha, dus nu toch in de sim. Tsja, afgelopen jaren waren voor hem natuurlijk net ff te makkelijk. Behalve dan dat jaar met Rosberg, die hem er goed bij naaide in Monaco en hij had de pech van de plof in Maleisië.
In 2017 reed Vettel 55% van de races voorop en had hij gemiddeld de beste kwalificaties van iedereen. In 2018 was Ferrari zelfs nog sneller. In '17 werd Bottas 3e en in '18 4e (als ik me niet vergis). Dus makkelijk? Dat vind ik te makkelijk (:)) gesteld. En ook in 2014 ging het tot de laatste race.

B.S.U.R.

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 10:36

Dentist

Next patient please...

RaJitsu schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:01:
[...]

Inhoudelijke argumenten tellen natuurlijk. Die 7 jaar (waarin ze in 2017 en 2018 helemaal niet dominant waren) wordt wel flink gewerkt om die prestaties neer te zetten. Ieder jaar vecht je voor een beloning. En die is ze nu ontnomen door een beslissing die aangepast is op een wijze die niet volgens de procedure was.
Of door iemand die daar ook hard voor werkte?

hard werken != resultaten. Merc vergeet dat er nog andere teams en rijders meedoen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

asing schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:11:
Ik zie net dat het FIA gala vanavond ook live op YouTube is.
Klopt, linkje is al twee keer (minstens) gedeeld in het topic. Is ook een van die keren een pinned reactie geworden. :)

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Dentist schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:13:
[...]

Of door iemand die daar ook hard voor werkte?
Nee, want Verstappen heeft het niet gekregen door eigen prestaties uiteindelijk, maar door een geluk met het verloop van de wedstrijd en de beslissingen die daarop volgden die aangepast zijn tov de standaard procedure. Dat is waar Wolff het over heeft.

B.S.U.R.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
RaJitsu schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:15:
Nee, want Verstappen heeft het niet gekregen door eigen prestaties uiteindelijk
Inderdaad, het puntenverschil was ook zo groot. Totaal geen eigen prestaties. Hoe komt men er ook bij...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:36
[...]
Nee, want Verstappen heeft het niet gekregen door eigen prestaties uiteindelijk, maar door een geluk met het verloop van de wedstrijd en de beslissingen die daarop volgden die aangepast zijn tov de standaard procedure. Dat is waar Wolff het over heeft.
Ze vergeten alleen dat het WK niet alleen over die wedstrijd gaat....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
[...]
Nogmaals, daar heeft hij een punt. Maar hij vergeet daarbij hoe vaak het muntje wel in de richting van HAM is gevallen afgelopen jaar. Wolff wil ons doen geloven dat HAM bestolen is in de laatste ronde van de laatste wedstrijd in het kampioenschap.

Als de FIA niet zo vreselijk inconsistent was geweest, was VER al voor de laatste wedstrijd WDC geweest. En dat deel van het verhaal vertelt Wolff niet.

Overigens is het echt wel de prestatie van VER en van RBR dat VER in de positie was om van deze SC te profiteren. Ja, ze hadden een gelukje stinkend veel geluk. Maar het is echt wel hun verdienste dat VER daarvan kon profiteren.

[ Voor 12% gewijzigd door Joris748 op 16-12-2021 16:21 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 15:59

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Het lijkt erop dat de FIA de uitreiking ook via youtube gaat streamen:

mocht dit al gepost zijn, excuses ik kon het niet vinden op de laatste pagina's.

[ Voor 22% gewijzigd door Barres B. op 16-12-2021 16:24 ]

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

[...]
Die standaard-procedure is voorafgaand aan de wedstrijd besproken: indien mogelijk gaan we niet onder SC finishen. Daar hebben ALLE teams, inclusief Merc akkoord op gegeven.

Nog los van alle andere wedstrijden heeft Merc in dit specifieke geval gewoon een combinatie van pech (SC) en gegokt-en-verloren (niet pitten omdat je hoopt dat de wedstrijd onder de SC afgevlagd wordt). Meer dan dat is het niet.

Het klunzige van Masi was dat hij 1 ronde eerder de rijders had moeten unlappen. Maar dat vond hij niet verantwoord ivm veiligheid. Dat recht heeft hij, aldus de sporting regulation.

Kampioenschappen worden niet op 1 ronde beslist. Het is nogal selectief om dat te beargumenteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Dentist op 16-12-2021 16:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 14:01
Barres B. schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:22:

[YouTube: LIVE: 2021 FIA Prize-Giving Ceremony]
Bedankt, maar dit is inmiddels al 10 keer gezegd nu :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:25
Ik weet niet of deze al was langsgekomen (vast wel), maar ik vond hem wel on point:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HM-dJHy9L_itKuBEqAzgPozTAuY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QeyOnAjrU2EcrWu89VQ5cUgk.jpg?f=user_large

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• Barres B.

Barres B.

Hatsjoe schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:24:
[...]

Bedankt, maar dit is inmiddels al 10 keer gezegd nu :+
Ah sorry, ik kon alleen die berichten over facebook vinden en opeens duikt dit op bij mijn youtube. Dit topic (net als het wedstrijd topic) gaat veel te snel. :+

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

yinx84 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:53:
[...]

Damn, de iets langere conversatie tussen Horner en Masi had ik nog niet gehoord... Horner zegt letterlijk "We only need one lap, and then we have a motor race on our hands".

Wanneer de race is afgelopen zijn dit exact de woorden die hij tegen Wolff zegt... "it's called a motor race". Kan me voorstellen dat men daar in het Mercedes kamp wel wat achter zoekt, qua invloed.
Hier kan je alleen maar over blijven speculeren, het kan ook iets zijn wat Toto een aantal races geleden al dan niet besloten gezegd heeft in een andere context waar Red Bull zich benadeeld voelde. De getergde toon waarop Masi dat tegen Toto zegt doet zoiets vermoeden in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Dentist schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:23:
[...]

Die standaard-procedure is voorafgaand aan de wedstrijd besproken: indien mogelijk gaan we niet onder SC finishen. Daar hebben ALLE teams, inclusief Merc akkoord op gegeven.
Maar niet met een aangepaste procedure waarbij de context van de verloop van de race verder totaal niet in ogenschouw wordt genomen en door de specifieke aanpassing in twee opzichten (auto's niet laten aansluiten en auto's achter Max niet doorsturen) iemand flink in het nadeel zat.
Joris748 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:19:

Als de FIA niet zo vreselijk inconsistent was geweest, was VER al voor de laatste wedstrijd WDC geweest. En dat deel van het verhaal vertelt Wolff niet.
Wat bedoel je hiermee? Hoe heeft Verstappen punten verloren door de inconsistentie van de FIA?
Overigens is het echt wel de prestatie van VER en van RBR dat VER in de positie was om van deze SC te profiteren. Ja, ze hadden een gelukje stinkend veel geluk. Maar het is echt wel hun verdienste dat VER daarvan kon profiteren.
Ja, maar ze hadden nooit in deze positie terecht moeten komen als de procedures juist gevolgd waren. Dat is niet een gelukje, dat is gewoon een omstandigheid die op basis van de beslissing van racecontrol gecreëerd is. En daarvoor was ook nog eens eerst een crash op het juiste moment nodig.
PureLOOD schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:17:
[...]

Ze vergeten alleen dat het WK niet alleen over die wedstrijd gaat....
Dit roepen veel mensen maar is een ontzettend dom argument. Dat seizoen had deze laatste race als resultaat. Daarom was dit moment zo bepalend.

B.S.U.R.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]
Max heeft het wel zeker verdiend door eigen prestatie. Had hij halverwege de race opgegeven dan had hij er niet dichtbij gezeten en had Lewis alle tijd gehad om banden te wisselen. Daar heeft Mercedes de race verloren. Dat Masi de regels heeft aangepast is ook niet waar. Die regels zijn zo opgesteld dat hij deze kan aanpassen aan de situatie. Daar is al meerdere keren over gesproken. Dat Toto dat niet leuk vindt is dan jammer maar dan hadden zij maar beter moeten anticiperen op de race en hun strategie moeten aanpassen. Nu was laatste lastig als verdedigende partij. Wat dat betreft kon Mercedes het coureurskampioenschap alleen maar verliezen. De aanvallende partij had het wat dat betreft een stuk gemakkelijker maar moest het nog wel doen. En dan vooral Max, die moest het toch nog maar waar maken om in 1 ronde P1 te pakken...

"When you grow up your heart dies"

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:14
CH4OS schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:43:
[...]
Voor WDC zijn nummer 1 t/m 3 verplicht om aanwezig te zijn. Dus iets klopt er niet aan deze tweet. ;)
Bij verstek schuift het gewoon op toch? Gefeliciteerd Perez (en misschien Sainz)!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

RaJitsu schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:31:
[...]

Maar niet met een aangepaste procedure waarbij de context van de verloop van de race verder totaal niet in ogenschouw wordt genomen en door de specifieke aanpassing in twee opzichten (auto's niet laten aansluiten en auto's achter Max niet doorsturen) iemand flink in het nadeel zat.
De SC en het niet laten pitten door Merc zorgen voor een nadeel. In vrijwel alle SC situaties worden rijders doorgelaten. Het feit dat de rijders achter Max niet worden doorgelaten maakt niets uit voor Ham vs Max.

En daarbij, auto's hoeven niet aan te sluiten als ze worden doorgelaten.
Ja, maar ze hadden nooit in deze positie terecht moeten komen als de procedures juist gevolgd waren. Dat is niet een gelukje, dat is gewoon een omstandigheid die op basis van de beslissing van racecontrol gecreëerd is. En daarvoor was ook nog eens eerst een crash op het juiste moment nodig.
Ja, RBR had geluk, Merc had pech. Of wil je insinueren dat de crash ook georchestreerd is door de FIA?
Dit roepen veel mensen maar is een ontzettend dom argument. Dat seizoen had deze laatste race als resultaat. Daarom was dit moment zo bepalend.
Hoezo is dat een dom argument? Het was net zo bepalend als de tik die Ham uitdeelde aan Max op Silverstone. Of de kegel-actie van Bottas. Of de .... etc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Dentist schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:00:
[...]

Je zou bijna medelijden met Toto krijgen dat ie niet krijgt waar hij in zijn eigen ogen recht op heeft, want de rest van de teams werkt er niet zo hard voor...

Teleurstelling over botte pech van een SC prima, maar die slachtoffer-rol is zeer, zeer ongepast.
Tijdens het kijken van deze droevige video kreeg ik een (mooi) liedje in mijn hoofd.. Vervang 'girl' voor Masi en ik denk dat het wel overkomt :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

RaJitsu schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:56:
[...]

Onzin. Bottas mocht gewoon winnen. Als hij sneller was, kon hij gewoon het gevecht aan gaan. Denk aan Silverstone twee jaar terug. Ik denk qua concrete teamorders dat hij slechts 5 teamorders gehad heeft tot dit jaar.
Hij is zo vaak opgeofferd. Gebruikt. Natuurlijk mag hij winnen . Checo heeft ook al gewonnen. Maar ze zijn beide kansloos tegen Lewis en Max.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

[...]

Iemand die zelf door zijn team benadeeld is door hem niet binnen te halen ja. Het is niet alsof de FIA Max een gratis stop heeft gegeven en Lewis niet.
[...]
Wat bedoel je hiermee? Hoe heeft Verstappen punten verloren door de inconsistentie van de FIA?
Indirect in ieder geval zeker, door Lewis een fopstraf te geven na zijn "ongelukje" op het achterwiel van Max, door ineens mid-season regels met betrekking tot vleugels en pitstops te wijzigen die toevallig in nadeel van Red Bull waren etc. Laten we verder de inconsistente straffen niet vergeten.
[...]
De procedure is dat Masi de vrijheid heeft om de Safety car zo in te zetten als hij nodig acht. Dat het nog nooit eerder gebeurt is kan best.
[...]

Wel begrijpelijk dat mensen dat roepen, ik zou ook erg chagrijnig zijn geweest als Max, ondanks dat hij op alle punten betere cijfers heeft dan Lewis en met de pech die Max gehad heeft, alsnog geen WK geworden zou zijn.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
[...]

Enige die daarover mag klagen is Sainz. Die moest op z'n oude banden langs voorgangers om dan Max in te kunnen halen. Wat natuurlijk nooit gebeurd was. Eigenlijk is Mercedes in deze kwestie ook geen benadeelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
[...]
Wat betreft de laatste race heb je natuurlijk zeker gelijk, die verdiende Max niet te winnen.

Echter, we hebben het hier over het kampioenschap waarbij alle races meetellen. En ik denk dat we het er toch wel over eens kunnen zijn dat Lewis het geluk een stuk vaker aan zijn zijde vond dan Max dit jaar. Alleen Imola al, waar Lewis mega profiteerde van de rode vlag waardoor hij ineens 2e werd ipv 9e of nog lager.

Wat betreft de SC dit weekend. De situatie waardoor het ontstond daar had niemand invloed op. De afhandeling was rommelig, maar eigenlijk vond er niet eens zoveel vreemds plaats. Ze hadden er namelijk ook een ronde eerder voor kunnen kiezen alle gelapte auto's er langs te laten. Dan was alles prima volgens het boekje gegaan en was de uitkomst exact hetzelfde geweest.

Verder koos Mercedes er zelf voor om niet naar binnen te gaan voor de softs, terwijl ze die mogelijkheid wel hadden. Toegegeven, dat was in die situatie een mega gok geweest, maar dat is nou eenmaal het nadeel van de leider in de wedstrijd zijn in zo'n situatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hier ben ik het wel mee eens:
Mercedes had every right to be aggrieved by what transpired in Abu Dhabi. It had every right to protest, and it would’ve had every right to appeal the dismissal of that protest.
..

“Lose faith in racing?” Give me a break. What transpired in Abu Dhabi does not rank in the top 10 of the biggest injustices in racing. It cannot see the top 10 from where it is on the list.

..
if you’re a team that’s too used to winning, and one that has had basically everything go right for it in the hybrid era until now.
https://the-race.com/form...not-to-appeal-f1-outcome/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
yinx84 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:53:
[...]

Dat is toch ongeveer hetzelfde als Toto die zegt: Please don't put a safety car?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

sjaool schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:39:
[...]

Max heeft het wel zeker verdiend door eigen prestatie. Had hij halverwege de race opgegeven dan had hij er niet dichtbij gezeten en had Lewis alle tijd gehad om banden te wisselen. Daar heeft Mercedes de race verloren. Dat Masi de regels heeft aangepast is ook niet waar. Die regels zijn zo opgesteld dat hij deze kan aanpassen aan de situatie. Daar is al meerdere keren over gesproken. Dat Toto dat niet leuk vindt is dan jammer maar dan hadden zij maar beter moeten anticiperen op de race en hun strategie moeten aanpassen. Nu was laatste lastig als verdedigende partij. Wat dat betreft kon Mercedes het coureurskampioenschap alleen maar verliezen. De aanvallende partij had het wat dat betreft een stuk gemakkelijker maar moest het nog wel doen. En dan vooral Max, die moest het toch nog maar waar maken om in 1 ronde P1 te pakken...
Zoveel logica, Argh, daar moeten we toch omheen kunnen komen met wat buigen en breken. Maar hoe.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Laatst online: 19-09 11:05
pro_6or schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:47:
[...]

Zoveel logica, Argh, daar moeten we toch omheen kunnen komen met wat buigen en breken. Maar hoe.
Hey, Toto!

FAILEDDDDDD! :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:14
Het blijft buitengewoon kinderachtig wat Mercedes doet.

Ik zou het snappen als dit het eerste kampioenschap had kunnen zijn, of de eerste sinds lange tijd, maar kom op zeg. Ze hebben de wedstrijden, pole positions en kampioenschappen jaar in jaar uit aan elkaar geregen. Nu doen ze alsof de wereld instort en ze nooit meer zo'n kans zullen krijgen.

Ook van Hamilton vind ik het zwak. Tuurlijk is hij teleurgesteld en zal hij zich bestolen voelen, maar hij heeft jarenlang onbedreigd naar de titel kunnen rijden, teven zijn er vaak genoeg discutabele beslissingen in zijn voordeel genomen. Het lijkt inderdaad op één groot toneelstuk waarin hij de vermoorde onschuld speelt, de sportman die de zwaarste tegenslagen moet overwinnen en de hele wereld moet overtuigen van zijn kwaliteiten en karakter. Een realiteit die volkomen fictief is en wordt gevoed door narcistische eigenschappen en megalomane mannetjes die geen tegenspraak dulden.

En als ze echt zo veel respect zouden hebben voor Verstappen dan probeer je niet deze smet op zijn kampioenschap te werpen.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Rossi46 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:46:
[...]

Wat betreft de laatste race heb je natuurlijk zeker gelijk, die verdiende Max niet te winnen.

Echter, we hebben het hier over het kampioenschap waarbij alle races meetellen. En ik denk dat we het er toch wel over eens kunnen zijn dat Lewis het geluk een stuk vaker aan zijn zijde vond dan Max dit jaar. Alleen Imola al, waar Lewis mega profiteerde van de rode vlag waardoor hij ineens 2e werd ipv 9e of nog lager.

Wat betreft de SC dit weekend. De situatie waardoor het ontstond daar had niemand invloed op. De afhandeling was rommelig, maar eigenlijk vond er niet eens zoveel vreemds plaats. Ze hadden er namelijk ook een ronde eerder voor kunnen kiezen alle gelapte auto's er langs te laten. Dan was alles prima volgens het boekje gegaan en was de uitkomst exact hetzelfde geweest.

Verder koos Mercedes er zelf voor om niet naar binnen te gaan voor de softs, terwijl ze die mogelijkheid wel hadden. Toegegeven, dat was in die situatie een mega gok geweest, maar dat is nou eenmaal het nadeel van de leider in de wedstrijd zijn in zo'n situatie.
De SC car ontstond zelfs door een Merc klant. Daar kan geen controverse over zijn. Op Imola ontstond hij ook door merc&merc klant. Daar is geen controverse over maar stel dat het checo of een Alpha Tauri was geweest in Abu Dhabi dan haddden we het einde er niet van gehoord.

een treffende spreuk

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Barres B. schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:22:

[YouTube: LIVE: 2021 FIA Prize-Giving Ceremony]

mocht dit al gepost zijn, excuses ik kon het niet vinden op de laatste pagina's.
Volgens mij staat deze video ook bij de gepinde reacties... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Laatst online: 19-09 11:05
pro_6or schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:47:
[...]

Iedereen heeft het over die bandenwissel. Maar ik bedenk me ineens het volgende.

Mercedes kon de laatste pitstop niet het risico nemen op trackposition te verliezen, omdat ze redelijk zeker waren dat ze met safetycar en al over de finish zouden komen. De enige die op dat moment naar binnen kon was Max, die had namelijk niets te verliezen.

Daarvoor was er natuurlijk de mogelijkheid voor een nieuwe set banden in de VSC. Maar dat laatste snap ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

JP_Frost schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:49:
Het blijft buitengewoon kinderachtig wat Mercedes doet.

Ik zou het snappen als dit het eerste kampioenschap had kunnen zijn, of de eerste sinds lange tijd, maar kom op zeg. Ze hebben de wedstrijden, pole positions en kampioenschappen jaar in jaar uit aan elkaar geregen. Nu doen ze alsof de wereld instort en ze nooit meer zo'n kans zullen krijgen.

Ook van Hamilton vind ik het zwak. Tuurlijk is hij teleurgesteld en zal hij zich bestolen voelen, maar hij heeft jarenlang onbedreigd naar de titel kunnen rijden, teven zijn er vaak genoeg discutabele beslissingen in zijn voordeel genomen. Het lijkt inderdaad op één groot toneelstuk waarin hij de vermoorde onschuld speelt, de sportman die de zwaarste tegenslagen moet overwinnen en de hele wereld moet overtuigen van zijn kwaliteiten en karakter. Een realiteit die volkomen fictief is en wordt gevoed door narcistische eigenschappen en megalomane mannetjes die geen tegenspraak dulden.

En als ze echt zo veel respect zouden hebben voor Verstappen dan probeer je niet deze smet op zijn kampioenschap te werpen.
Dit dus, 100% mee eens.

een treffende spreuk

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 11:46
Congrats Noorderburen! Dik verdiende WDC!

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• Pjottski
  • Laatst online: 17:22

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Het is wel gezond om eerst naar jezelf kijken voordat je gaat wijzen naar een ander. En mentaliteit die Max wel bezit.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:54

[ Voor 79% gewijzigd door NotSoSteady op 16-12-2021 17:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

A1AD schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:52:
Congrats Noorderburen! Dik verdiende WDC!
Jullie ook! Max is immers half Nederlands, half Belgisch! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zijn er al ergens Verstappen caps met nr 1 er op te vinden?

Mijn zoontje is binnenkort jarig en dat lijkt me wel een leuke voor hem. :)

@hieronder, zoek eigenlijk een Red Bull cap ;)

[ Voor 15% gewijzigd door BreadFan op 16-12-2021 17:00 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

BreadFan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:57:
Zijn er al ergens Verstappen caps met nr 1 er op te vinden?

Mijn zoontje is binnenkort jarig en dat lijkt me wel een leuke voor hem. :)
Wel met World Champion erop...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

pro_6or schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:44:
[...]

Hij is zo vaak opgeofferd. Gebruikt. Natuurlijk mag hij winnen . Checo heeft ook al gewonnen. Maar ze zijn beide kansloos tegen Lewis en Max.
Niet waar. Ik heb het wel eens geteld. 5 teamorders voor dit jaar.
Beaves schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:45:
[...]

Iemand die zelf door zijn team benadeeld is door hem niet binnen te halen ja. Het is niet alsof de FIA Max een gratis stop heeft gegeven en Lewis niet.
Dit is ten eerste niet waar, want doordat Perez hem ophield konden ze niet naar binnen zonder positie te verliezen. Ten tweede kun je niet anticiperen op een crash die later in de race gebeurt. En nogmaals, als de procedures gevolgd waren zoals hoort, hadden ze hier helemaal geen nadeel van gehad.
Indirect in ieder geval zeker, door Lewis een fopstraf te geven na zijn "ongelukje" op het achterwiel van Max
Tien seconden is een heel normale straf hiervoor. En we hebben het over een situatie waarover de meeste analytici gesteld hebben dat het een raceongeval was, en alle coureurs zeiden hetzelfde. Je vergeet verder Monza wat tegen dit ongeval weg te strepen is (ondanks dat de ongevallen niet vergelijkbaar zijn).

En dan heb je ook nog de gratis overwinning die Verstappen kreeg in Spa terwijl op Sochi onder soortgelijke omstandigheden de race uitgeracet werd waardoor Verstappen nog 2e kon worden.

Dat gelul over inconsistentie en pech die Verstappen daarbij zou hebben gehad is de grootste onzin ter wereld.
door ineens mid-season regels met betrekking tot vleugels en pitstops te wijzigen die toevallig in nadeel van Red Bull waren etc.
Die regels zijn niet gewijzigd. Ze hebben ervoor gekozen het strakker te controleren. De toepassing van actieve sensoren is verboden. Red Bull gebruikte deze overduidelijk wel, en daarom waren hun pitstops zo snel.
Laten we verder de inconsistente straffen niet vergeten.
Vervelend, maar deze vielen net zo vaak uit in het voordeel van Verstappen. Vaker wel dan niet en eigenlijk al jaren lang. Verstappen heeft een manier van racen genormaliseerd die in de tijd van de grintbakken nooit toegestaan zou zijn. Omdat zijn acties waarbij hij met weinig ruimte te geven mensen vaak dwingt van de baan te gaan of uit te wijken nu zonder gevolgen blijven door het asfalt is het nu opeens ok. Dit met Brazilië als ultiem voorbeeld waar hij zelfs op snelheid bleef buiten de baan. Dat Verstappen niet begreep waarom hij op Jeddah wel teruggefloten werd is dan ook logisch.
De procedure is dat Masi de vrijheid heeft om de Safety car zo in te zetten als hij nodig acht. Dat het nog nooit eerder gebeurt is kan best.
Veel te simpel als uitleg. Er moet een reden zijn. De procedures bestaan om een reden. Je kan niet zeggen dat je van de procedure afwijkt, omdat je ervan afwijkt. En het argument dat je iemand benadeelt moet ook tellen. Een scheidsrechter in het voetbal kan ook naar eigen inzicht een situatie beoordelen. Maar dat betekent niet dat hij zomaar rood mag trekken wanneer dit niet terecht is.
stekkiekiller schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:45:
[...]

Enige die daarover mag klagen is Sainz. Die moest op z'n oude banden langs voorgangers om dan Max in te kunnen halen. Wat natuurlijk nooit gebeurd was. Eigenlijk is Mercedes in deze kwestie ook geen benadeelde.
Het gaat over consistentie. Waarom Hamilton dat nadeel geven dat Max hem meteen kan aanvallen, maar Max niet dat nadeel geven? Of Max wel de kans geven, maar Sainz niet deze kans geven?

[ Voor 4% gewijzigd door RaJitsu op 16-12-2021 17:00 ]

B.S.U.R.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RaJitsu schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:58:
Het gaat over consistentie. Waarom Hamilton dat nadeel geven dat Max hem meteen kan aanvallen, maar Max niet dat nadeel geven? Of Max wel de kans geven, maar Sainz niet deze kans geven?
Omdat Sainz geen backmarker was en in de weg zou zitten (de kanst dat een backmarker nog wint is dan praktisch nihil natuurlijk), dan zou het immers om racen om een positie gaan. Lijkt me een totaal andere context.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 16-12-2021 17:01 ]

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

CH4OS schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:00:
[...]
Omdat Sainz geen backmarker was en in de weg zou zitten, dan zou het immers om racen om een positie gaan. Lijkt me een totaal andere context.
Maar de mensen die tussen hem en Verstappen reden wel.

B.S.U.R.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:40
Voor het kampioenschap had dat allemaal niks meer uitgemaakt. Masi heeft gekozen om de titelstrijd in de laatste ronde prioriteit te geven.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RaJitsu schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:01:
Maar de mensen die tussen hem en Verstappen reden wel.
Die reden weliswaar ook om een positie, maar niet om de leiding in de wedstrijd (en die krijgt altijd voorrang), dat deden de eerste en laatste auto. Ik zie werkelijk niet wat het probleem nu opeens is?

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 16-12-2021 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barres B.

Barres B.

CH4OS schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:51:
[...]
Volgens mij staat deze video ook bij de gepinde reacties... :+
Ik heb al door dat ik de volgende keer een compleet onderzoek moet doen :+ niet alleen wat terugbladeren.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Had er in het team kampioenschap nog wat kunnen veranderen als de rest wel was doorgelaten? Ik denk dat dat het punt was. Volgens mij maakte het verder weinig uit.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:13

backupdevice

No Risk , Full Push

[...]

[...]
Dit is ten eerste niet waar, want doordat Perez hem ophield konden ze niet naar binnen zonder positie te verliezen. Ten tweede kun je niet anticiperen op een crash die later in de race gebeurt. En nogmaals, als de procedures gevolgd waren zoals hoort, hadden ze hier helemaal geen nadeel van gehad.

[...]
Tien seconden is een heel normale straf hiervoor. En we hebben het over een situatie waarover de meeste analytici gesteld hebben dat het een raceongeval was, en alle coureurs zeiden hetzelfde. Je vergeet verder Monza wat tegen dit ongeval weg te strepen is (ondanks dat de ongevallen niet vergelijkbaar zijn).

En dan heb je ook nog de gratis overwinning die Verstappen kreeg in Spa terwijl op Sochi onder soortgelijke omstandigheden de race uitgeracet werd waardoor Verstappen nog 2e kon worden.

Dat gelul over inconsistentie en pech die Verstappen daarbij zou hebben gehad is de grootste onzin ter wereld.

[...]
Die regels zijn niet gewijzigd. Ze hebben ervoor gekozen het strakker te controleren. De toepassing van actieve sensoren is verboden. Red Bull gebruikte deze overduidelijk wel, en daarom waren hun pitstops zo snel.

[...]
Vervelend, maar deze vielen net zo vaak uit in het voordeel van Verstappen. Vaker wel dan niet en eigenlijk al jaren lang. Verstappen heeft een manier van racen genormaliseerd die in de tijd van de grintbakken nooit toegestaan zou zijn. Omdat zijn acties waarbij hij met weinig ruimte te geven mensen vaak dwingt van de baan te gaan of uit te wijken nu zonder gevolgen blijven door het asfalt is het nu opeens ok. Dit met Brazilië als ultiem voorbeeld waar hij zelfs op snelheid bleef buiten de baan. Dat Verstappen niet begreep waarom hij op Jeddah wel teruggefloten werd is dan ook logisch.

[...]
Veel te simpel als uitleg. Er moet een reden zijn. De procedures bestaan om een reden. Je kan niet zeggen dat je van de procedure afwijkt, omdat je ervan afwijkt. En het argument dat je iemand benadeelt moet ook tellen. Een scheidsrechter in het voetbal kan ook naar eigen inzicht een situatie beoordelen. Maar dat betekent niet dat hij zomaar rood mag trekken wanneer dit niet terecht is.

[...]

Kijk Silverstone heeft idd een straf opgeleverd voor Lewis, maar daarnaar ook 26 punten kado. Het rare aan deze kwestie is natuurlijk dat hij Max eraf tikt , en aan het einde van de rit 26 punten meeneemt.

Dat telt natuurlijk wel mee in het rest van het seizoen en is natuurlijk pech voor Max . Jou titel rivaal Tims jou eruit, wordt bestraft maar loopt wel de volle mep punten in

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Barres B. schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:03:
Ik heb al door dat ik de volgende keer een compleet onderzoek moet doen :+ niet alleen wat terugbladeren.
Nou ja, het linkje was al meerdere malen voorbij gekomen, dus je had minstens de search kunnen gebruiken en het linkje als zoekcriteria kunnen doen, toch? :)

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

stylezzz schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:02:
Voor het kampioenschap had dat allemaal niks meer uitgemaakt. Masi heeft gekozen om de titelstrijd in de laatste ronde prioriteit te geven.
Waarbij hij negeert wat ervoor gebeurde en de strijd dus niet gelijk was. Precies wat de oneerlijkheid was.
CH4OS schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:02:
[...]
Die reden weliswaar ook om een positie, maar niet om de leiding in de wedstrijd (en die krijgt altijd voorrang), dat deden de eerste en laatste auto. Ik zie werkelijk niet wat het probleem nu opeens is?
Sainz had direct achter Verstappen moeten zitten, als de beslissing omtrent het doorlaten van de auto's consistent was (en we even de regel dat ze eigenlijk moeten aansluiten, negeren).
backupdevice schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:04:
[...]

Kijk Silverstone heeft idd een straf opgeleverd voor Lewis, maar daarnaar ook 26 punten kado. Het rare aan deze kwestie is natuurlijk dat hij Max eraf tikt , en aan het einde van de rit 26 punten meeneemt.

Dat telt natuurlijk wel mee in het rest van het seizoen .
Buiten dat de straf op Silverstone volgens velen onterecht was, heeft hij er wel gewoon voor moeten racen. Anders dan de tijdstraf die Verstappen kreeg op Jeddah voor het wegdrukken van Hamilton twee keer en de brake test.
En hij ontnam Hamilton ook op zijn minst een zeer goede positionering op Monza.

[ Voor 28% gewijzigd door RaJitsu op 16-12-2021 17:06 ]

B.S.U.R.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RaJitsu schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:04:
Sainz had direct achter Verstappen moeten zitten, als de beslissing omtrent het doorlaten van de auto's consistent was (en we even de regel dat ze eigenlijk moeten aansluiten, negeren).
Tja, dan hadden alle backmarkers achteraan gereden, zolang duurt zoiets niet, dus ik begrijp het punt even niet? :)

Ik denk niet dat Sainz uberhaupt dacht te kunnen winnen, HAM en VER zijn daar het gehele seizoen al te snel voor geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 16-12-2021 17:06 ]

• stylezzz
[...]

Waarbij hij negeert wat ervoor gebeurde en de strijd dus niet gelijk was. Precies wat de oneerlijkheid was.
Kun je dit verduidelijken? Ik mis even de context.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Laten we dan even terugdenken aan de keer dat Max in een Torro Rosso van een ronde terug kwam omdat hij, toen er een SC was, deze mocht inhalen. Echter, de SC ging weg toen Max nog een halve ronde achter de ena-laatste auto reed, er staat voor zover ik weet namelijk nergens dat de doorgelaten auto's ook echt de hele ronde ingehaald hebben? De regel is er om racing zo eerlijk mogelijk te houden, niet om de lapped cars weer te laten aansluiten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

[...]

[...]

[...]

Buiten dat de straf op Silverstone volgens velen onterecht was, heeft hij er wel gewoon voor moeten racen. Anders dan de tijdstraf die Verstappen kreeg op Jeddah voor het wegdrukken van Hamilton twee keer en de brake test.
En hij ontnam Hamilton ook op zijn minst een zeer goede positionering op Monza.
Huh? Heeft Verstappen niet hoeven racen voor z'n titel in Abu Dhabi? Dat is me ontgaan.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Laatst online: 18:32
Na Mazepin heeft nu ook Leclerc Corona

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

stylezzz schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:06:
[...]

Kun je dit verduidelijken? Ik mis even de context.
Je zegt dat Masi de titelstrijd op het eind wilde laten uitkomen tussen Hamilton en Verstappen,

Maar deze strijd moet gaan over een race en daarin neem je beslissingen die resulteren of je een bepaalde afstand kan hebben met je auto in een bepaalde staat. Aangezien door de SC alles bij elkaar gekomen was, had je een staat waarin de auto's niet meer gelijk waren. Je kan dan niet zeggen dat je de hele arena opnieuw creëert en ze vervolgens maar moeten accepteren dat de staat van de auto als resultaat van de afgelopen laps er niet meer toe doet.

In de autosport is het zo dat een SC een ding kan zijn en dat je dus met dit nadeel zit. Ok. En laten we ook negeren dat voor een SC de auto's die zich mogen unlappen achteraan het veld moeten aansluiten volgens de standaard procedure.

Maar Masi liet de auto's tussen Verstappen en Hamilton wel door, en niet de auto's tussen Sainz en Verstappen. Dus Verstappen kreeg een voordeel van die achterblijvers als buffer terwijl deze voor Hamilton weggenomen waren.

[ Voor 6% gewijzigd door RaJitsu op 16-12-2021 17:11 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:04
Alweer? :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[...]
Haha grappig. Het hele jaar niks te melden in dit topic en vandaag kom je voor het eerst eens kijken met deze mening. Okee :z Er waren meer races dit seizoen, maar dat is al gezegd. Ik zou je bijna gaan geloven als je zegt dat je daadwerkelijk alleen maar deze race gekeken hebt dit seizoen.
[...]

Waarom is het een ontzettend dom argument? De rest van het seizoen heeft wel degelijk levensgrote invloed gehad. Hamilton heeft als enige, helemaal zelf, zijn kampioenschap weggegooid in Baku. Als hij daar gewoon op de baan gebleven was, was het in Jeddah al zo goed als beslist. En natuurlijk is de rest van het seizoen ook mega-belangrijk geweest om Hamilton op deze plek te brengen, dat hij überhaupt nog een kans maakte op de titel. Als alle DNFs van beide coureurs niet waren gebeurd maar ze die races hadden uitgereden met de op die momenten voorspelde winnaars, was het waarschijnlijk na Qatar al beslist, en niet in het voordeel van Hamilton. De rest van het seizoen is bepalender voor dit moment dan deze race zelf.

Zonder de DNFs was het in Azerbaijan Verstappen 1, Hamilton 3 geworden, in Silverstone... sure, Verstappen 2, Hamilton 1, en dan Monza Verstappen 4, Hamilton 3 of zoiets geks. En dan blijft het bowlen van Hongarije en de 2e plek van Lewis daar gewoon staan want dat was geen DNF. Netto had Verstappen dan alsnog 26 punten voorgestaan aan het begin van deze laatste race en was daarmee in Jeddah al wereldkampioen geworden.

[ Voor 11% gewijzigd door DataGhost op 16-12-2021 17:18 ]

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Beaves schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:07:
Echter, de SC ging weg toen Max nog een halve ronde achter de ena-laatste auto reed, er staat voor zover ik weet namelijk nergens dat de doorgelaten auto's ook echt de hele ronde ingehaald hebben? De regel is er om racing zo eerlijk mogelijk te houden, niet om de lapped cars weer te laten aansluiten...
Staat in de regels, en de FIA heeft ook aangegeven dat ze de procedure niet gevolgd hebben in antwoord op het protest van Mercedes.

B.S.U.R.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

RaJitsu schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:10:
[...]
Je zegt dat Masi de titelstrijd op het eind wilde laten uitkomen tussen Hamilton en Verstappen,

Maar deze strijd moet gaan over een race en daarin neem je beslissingen die resulteren of je een bepaalde afstand kan hebben met je auto in een bepaalde staat. Aangezien door de SC alles bij elkaar gekomen was, had je een staat waarin de auto's niet meer gelijk waren. Je kan dan niet zeggen dat je de hele arena opnieuw creëert en ze vervolgens maar moeten accepteren dat de staat van de auto als resultaat van de afgelopen laps er niet meer toe doet.

In de autosport is het zo dat een SC een ding kan zijn en dat je dus met dit nadeel zit. Ok.
Maar Masi liet de auto's tussen Verstappen en Hamilton wel door, en niet de auto's tussen Sainz en Verstappen. Dus Verstappen kreeg een voordeel van die achterblijvers als buffer terwijl deze voor Hamilton weggenomen waren.
Denk je echt dat Sainz ten eerste Verstappen had kunnen volgen en ten tweede zich had willen mengen in de titelstrijd. Het was wellicht niet de allerbeste manier om de race te beslechten (rode vlag en herstart voor 5 ronde was het best geweest wellicht), maar dit soort calls moet Masi maken in het heetst van de strijd met 10 team bazen die in z'n oor lopen te tetteren. Ik denk dat hij het best aardig heeft gedaan en dat Hamilton gewoon botte pech heeft gehad. Mercedes heeft gegokt op geen SC/een SC zonder gevolgen en verloren...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RaJitsu schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:12:
Staat in de regels, en de FIA heeft ook aangegeven dat ze de procedure niet gevolgd hebben in antwoord op het protest van Mercedes.
Dat is niet wat de FIA heeft gezegd. Men heeft gezegd dat de RD het laatste woord heeft, want de RD heeft altijd zeggenschap over wanneer de SC naar binnen komt. Dat is intussen door genoeg websites en video's op onder andere YouTube uitgelegd.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 16-12-2021 17:15 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]
Max moest nog steeds Ham inhalen, moest hem nog steeds 2 rechte stukken achter zich houden, moest nog steeds maximaal rijden om die finish te halen.. 'door geluk'?

Het is elke keer 'dat halve verhaal', de regels zijn niet nageleefd
-maar als ze dat hadden gedaan, was max al WDC
Hij heeft geluk gehad
-maar hij moest nog steeds achter Ham zitten, maximale geven in 1 rondje
Het is ons ontnomen
-Iets wat je niet per definitie nog niet had (er was geen afgevlagde race) kan niet ontnomen worden.
Maar door geluk
-maar al hadden we de juiste calls gedaan op de juiste momenten, was dat geen geluk.
Wij werken hard
-Maar dat doen we allemaal, maar dat boeit hier niet.

Ik vraag me af wat nu diep in mijn hart meer feest viert, de Max/RBR fan, of de anti-Merc fan.. want die laatste kan z'n geluk echt niet meer op.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 16-12-2021 17:16 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je begrijpt dat dat voor zo'n 20-25% van het seizoen is?

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 16-12-2021 17:18 ]

• Pjottski
  • Laatst online: 17:22

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Het je ook wendt of keert, Mercedes wilde niet doorzetten wetende dat zij een zogenaamde ijzersterke zaak hadden.

Door dat in te trekken ga je akkoord met de beslissing. En word je later nog wel uitgelegd wat dus binnen de regels mogelijk is.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 00:41
Bansheeben schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:08:
[...]

Huh? Heeft Verstappen niet hoeven racen voor z'n titel in Abu Dhabi? Dat is me ontgaan.
Wist je dat niet? :)

Volgens alles wat Brits is heeft Verstappen een enorm beroerd seizoen achter de rug.

Er wordt aan de overkant van de plas over niets anders meer gesproken dan over die laatste 2 minuten, alsof de rest van het seizoen (en alle pech die Verstappen daarin heeft gehad) niet heeft bestaan. Alsof er maar 1 race was, waarin Hamilton de beste was en waardoor hij door toedoen van de FIA toch niet gewonnen heeft.

En dat terwijl, ik blijf het herhalen, Mercedes er door haar slappe gedrag zelf grotendeels verantwoordelijk voor was dat Hamilton in deze positie terecht kwam. En daarnaast was die laatste ronde nou niet bepaald Lewis' finest hour. Hij had het al opgegeven voordat ze begonnen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Bansheeben schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:14:
[...]

Denk je echt dat Sainz ten eerste Verstappen had kunnen volgen en ten tweede zich had willen mengen in de titelstrijd.
Nee, maar voor de consistentie had dit wel moeten gebeuren. Masi heeft de procedure op drie punten aangepast.
CH4OS schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:14:
[...]
Dat is niet wat de FIA heeft gezegd. Men heeft gezegd dat de RD het laatste woord heeft, want de RD heeft altijd zeggenschap over wanneer de SC naar binnen komt. Dat is intussen door genoeg websites en video's op onder andere YouTube uitgelegd.
Nogmaals, dat laatste woord moet wel een degelijke basis hebben, en die basis hebben ze nooit gegeven. En dat ze de procedures niet gevolgd hebben, hebben ze wel degelijk gezegd.

B.S.U.R.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pjottski schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:18:
Het je ook wendt of keert, Mercedes wilde niet doorzetten wetende dat zij een zogenaamde ijzersterke zaak hadden.
IJzersterk hadden ze zeker niet. Men zou dan nieuw, overtuigend bewijs moeten hebben dat dusdanig van dien aard is, dat het een nieuwe kijk op het hele gebeuren geeft en daarmee een ander oordeel van de stewards teweeg brengt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:54

5 sec penalty.

• stylezzz
RaJitsu schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:10:
[...]

In de autosport is het zo dat een SC een ding kan zijn en dat je dus met dit nadeel zit. Ok. En laten we ook negeren dat voor een SC de auto's die zich mogen unlappen achteraan het veld moeten aansluiten volgens de standaard procedure.

Zo zijn de regels toch? Safety cars happen... en met de gevolgen moeten de coureurs dealen. Het andere alternatief was om de boel achter de safety car te laten finishen.... Dat lijkt me ook geen wenselijke situatie, iets wat alle coureurs ook hebben beaamd. Er was te weinig tijd om alles en iedereen te laten unlappen... En wat had het uitgemaakt als sainz nog op miraculeuze 2e was geworden? Hij het er in het kampioenschap niks meer mee gewonnen.....

• jan390
  • Laatst online: 18:32
Yep, Januari en nu weer.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RaJitsu schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:19:
Nogmaals, dat laatste woord moet wel een degelijke basis hebben, en die basis hebben ze nooit gegeven. En dat ze de procedures niet gevolgd hebben, hebben ze wel degelijk gezegd.
De decisions staan uitgebreid (in PDF formaat) op de website van de FIA met tekst en uitleg, die hebben de websites en video's gewoon overgenomen...

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

SinergyX schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:14:
[...]

Max moest nog steeds Ham inhalen, moest hem nog steeds 2 rechte stukken achter zich houden, moest nog steeds maximaal rijden om die finish te halen.. 'door geluk'?
Max stond op frisse zachte banden, Hamilton op 47 ronden oude harde banden.
Het is elke keer 'dat halve verhaal', de regels zijn niet nageleefd
-maar als ze dat hadden gedaan, was max al WDC
Leg dit eens uit? Hoe zijn de regels niet nageleefd waardoor Max niet al WDC was?

B.S.U.R.

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik geloof dat er geen goede keuzes waren.
De race onder SC finishen zou teleurstellend zijn en Masi had de opdracht van de teams om dat te vermijden.
Direct een rode vlag geven lijkt achteraf gezien een goed optie maar dat kun je alleen achteraf weten. Als die rode vlag toch niet echt nodig was geweest (bv omdat Latifi de auto had weten te herstarten of het wrak snel weggetakeld was) dan had hij ook een hoop kritiek gekregen, ongeacht wie de race had gewonnen.
Daarbij is een rode vlag niet zonder risico want we zien relatief vrij veel ongelukken bij stilstaande starts.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RaJitsu schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:21:
Zelfs de harde banden die VER had, waren nieuwer dan de gebruikte harde banden van HAM. Je punt? Mercedes wilde de track position (die van HAM tov VER) niet opgeven met de pitstop. Lees: Zou men HAM extra laten stoppen voor nieuw rubber, had VER voor HAM gereden, met verser (en sneller) rubber.

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 16-12-2021 17:23 ]

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
alexbl69 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:18:
[...]

Wist je dat niet? :)

Volgens alles wat Brits is heeft Verstappen een enorm beroerd seizoen achter de rug.

Er wordt aan de overkant van de plas over niets anders meer gesproken dan over die laatste 2 minuten, alsof de rest van het seizoen (en alle pech die Verstappen daarin heeft gehad) niet heeft bestaan. Alsof er maar 1 race was, waarin Hamilton de beste was en waardoor hij door toedoen van de FIA toch niet gewonnen heeft.

En dat terwijl, ik blijf het herhalen, Mercedes er door haar slappe gedrag zelf grotendeels verantwoordelijk voor was dat Hamilton in deze positie terecht kwam. En daarnaast was die laatste ronde nou niet bepaald Lewis' finest hour. Hij had het al opgegeven voordat ze begonnen.
Andersom was er niks anders gebeurd denk ik :), en misschien nog wel extremer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

RaJitsu schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:21:
[...]

[quote]Het is elke keer 'dat halve verhaal', de regels zijn niet nageleefd
-maar als ze dat hadden gedaan, was max al WDC[/quote[ Leg dit eens uit? Hoe zijn de regels niet nageleefd waardoor Max niet al WDC was?
Zullen we maar stoppen met discussiëren? Jij en de rest hier worden het niet eens en het wordt aardig vervelend om alles tig keer te moeten roepen...

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

CH4OS schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:21:
[...]
De decisions staan uitgebreid (in PDF formaat) op de website van de FIA met tekst en uitleg, die hebben de websites en video's gewoon overgenomen...
Van The Race (timestamp-link): YouTube: Our verdict on the controversial end to the 2021 Formula 1 season

Mitchell zegt feitelijk wat ik net aangaf.

B.S.U.R.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, dat is hun mening (daar begint de video ook mee immers in de titel 'our verdict'). Niks mis mee. Maar doet er verder niet toe, de FIA heeft nu eenmaal anders geoordeeld... En The Race heeft geen invloed op de besluitneming. :+

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 16-12-2021 17:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ja ik zou heel ver wegblijven van The Race als je objectieve en correcte uitspraken wilt hebben haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 17:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voor elke mening zijn er inmiddels wel tientallen journalisten, coureurs en bobo's te vinden die er achter staan. Kunnen aan de gang blijven.
Pagina: 1 ... 162 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken