[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 160 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.345 views

Onderwerpen

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

poehee schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:50:
Vettel maakte toch een fout? Onder grote druk?
De race was inderdaad verknalt, door Vettel, die niet tegen druk kan. Hoe vaak issie wel niet gespind?
Vettel heeft de race in winnende positie uitgereden .. hoezo race verknalt?? Hij had een slippertje maar verder foutloos en onder enorme druk van Hamilton toch naar de streep gereden. Maar de FIA geeft hamilton een 5sec voordeel waar hij helemaal geen recht op had.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tomcatter_31 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:00:
[...]

Mercedes gaat er wel erg ver in door, maar Verstappen skipte ook het podium de week ervoor. Dat is niet heel anders. Benieuwd wat RB gedaan zou hebben als zij de titel verloren hadden via in hun ogen onrecht.... niet heel anders denk ik.
Hij skipte niets toch? Volgens mij liep-ie snel weg na de ceremonie/voor het feesten. Niet helemaal hetzelfde als vooraf een jaarafsluiting/gala afzeggen imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
[...]

Mercedes gaat er wel erg ver in door, maar Verstappen skipte ook het podium de week ervoor. Dat is niet heel anders. Benieuwd wat RB gedaan zou hebben als zij de titel verloren hadden via in hun ogen onrecht.... niet heel anders denk ik.
Hij skipte het podium niet helemaal, was er keurig voor de volkslieden en de prijsuitreiking, wat hij wel skipte was het rozenwater spuiten en de podium foto.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 09:46
Grrrrrene schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:58:
[...]

Ik heb de beelden niet teruggezocht, maar ik had toen wel heel erg het gevoel dat Hamilton die confrontatie opzocht. Ik vond dat ook een bijzonder oneerlijke beslissing, zeker in het licht van wat HAM vorige race deed: ingehaald worden, de bocht afsnijden, 200m voor liggen na de bocht en dan alleen die voorsprong teruggeven.
Hamilton was aan het jagen. De confrontatie opzoeken is wel zo fijn, anders kunnen we stoppen. We hebben al jaren gezien dat dat heel onprettig is als je voor hem rijdt. Hij sluipt en sloopt en is geduldig. De enige die ik met de druk goed heb zien omgaan is Max.
Ik vond de actie in Silverstone ook erg jammer (smetje) - ik vermoed dat hij dat zelf ook wel vindt ergens, want volgens mij is het een behoorlijk nette coureur (en kneitergoed).

Die actie in Silverstone alleen al (dodelijk) maakt het extra zoet voor mij dit jaar.

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

[...]

Hoe skipte hij het podium, als hij er gewoon stond, de volksliederen heeft aangehoord en zijn prijs in ontvangst nam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poehee
DataGhost schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:04:
[...]

Hoe skipte hij het podium, als hij er gewoon stond, de volksliederen heeft aangehoord en zijn prijs in ontvangst nam?
You missed the point. Ik weet precies wat hij bedoelt. Dus of je hebt niet gekeken, of je pakt hem op de letter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nou gelukkig zetten ze het beroep niet door. Het geeft aan dat het team Mercedes meer tijd nodig had om het verlies te accepteren.
Dat verteld de verklaring voor mij vooral, ze moesten zich er vooral bij neerleggen.

Dat is iets voor de FIA in de toekomst hoe ga je dit zoveel mogelijk tegen? Normaal is een protest na de race al discutabel en als iemand de kampioen wordt helemaal. Het protest moet echt ergens over gaan en niet dat je uit emotie, omdat de beslissing deze keer niet jouw kant uitvalt dan toch maar doorgaat.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
poehee schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:03:
[...]

Hamilton was aan het jagen. De confrontatie opzoeken is wel zo fijn, anders kunnen we stoppen. We hebben al jaren gezien dat dat heel onprettig is als je voor hem rijdt. Hij sluipt en sloopt en is geduldig. De enige die ik met de druk goed heb zien omgaan is Max.
Ik vond de actie in Silverstone ook erg jammer (smetje) - ik vermoed dat hij dat zelf ook wel vindt ergens, want volgens mij is het een behoorlijk nette coureur (en kneitergoed).

Die actie in Silverstone alleen al (dodelijk) maakt het extra zoet voor mij dit jaar.
Als je terug gaat kijken, zie je toch wel dat Hamilton er een kunst van heeft gemaakt om mensen op hun rechterachterwiel te raken en zelf door te kunnen tijden.
Dit deed hij vorig jaar 2 keer bij Albon, dit jaar dan bij Verstappen, maar het is niets nieuws want hij deed dit ook in 2008 bij Massa en ook in de andere jaren waarin hij echt moest knokken voor winst of een goede positie, wist Hamilton vaker iemand via een tikje op het rechterachterwiel uit te schakelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Echt ..

Bernie Ecclestone had Toto Wolf en Hamilton beide bij hun oor gepakt en naar dat gala gedirigeerd!
Zo! En nu gewoon doen en feest vieren. Klaar! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brKsO4Z3iH8-87L8lMDyz5twSK8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CWiSNXlAMZb35otR88XwJLQF.png?f=user_large

ik denk graag in plaatjes, wie soept er ff één? :+

edit: ff met smilies opgelost >:)

[ Voor 34% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-12-2021 13:15 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:03
Volgend seizoen moet er gewoon eenregel komen, rijd je iemand bewust eruit zoals Hamilton op Silverstone deed, dan krijg jij ook geen punten mocht je winnen. Kan degene de week erop niet rijden door de crash, mag jij ook niet rijden net zolang je beide weer de weg op kunt.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
tweakduke schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:06:
Dat is iets voor de FIA in de toekomst hoe ga je dit zoveel mogelijk tegen? Normaal is een protest na de race al discutabel en als iemand de kampioen wordt helemaal. Het protest moet echt ergens over gaan en niet dat je uit emotie, omdat de beslissing deze keer niet jouw kant uitvalt dan toch maar doorgaat.
Nou een begin zou zijn dat de FIA consistent zou zijn in het bestraffen en uitleggen van de regels. En niet op het moment maar doen wat goed lijkt. De safetycar situatie was wel gewoon een beetje raar. Als Verstappen dit was overkomen dan was het forum te klein geweest.
daveytje schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:10:
Volgend seizoen moet er gewoon eenregel komen, rijd je iemand bewust eruit zoals Hamilton op Silverstone deed, dan krijg jij ook geen punten mocht je winnen. Kan degene de week erop niet rijden door de crash, mag jij ook niet rijden net zolang je beide weer de weg op kunt.
Klinkt heel stoer en duidelijk maar het gaat al mis bij: " rijd je iemand bewust eruit zoals Hamilton op Silverstone". Dat is al een oordeel wat lang niet altijd met 100% zekerheid objectief is vast te stellen.

[ Voor 30% gewijzigd door PolarBear op 16-12-2021 13:12 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

poehee schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:04:
[...]

You missed the point. Ik weet precies wat hij bedoelt. Dus of je hebt niet gekeken, of je pakt hem op de letter.
Hij probeert het zelf net zo hard op de letter te pakken door te zeggen dat Max het hele podium geskipt heeft. Maar goed, als je het per se wilt vereffenen kan je daar tegenover zetten dat Hamilton na het podium in Abu Dhabi ook al zijn persverplichtingen verzaakt heeft. Hier staan geen uitzonderingsmogelijkheden voor in de Sporting Regulations.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ik kan vanavond ook niet naar het gala, ga wel de volgende keer :*) is dat dan ook een boycot?

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 16-12-2021 13:17 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
_/-\o_ Hoeven we dat hoofd ook niet te zien. Perfect toch, F1 zonder Hamilton en Toto. Dikke prima!
Hopen dat Max of Horner in hun speech nog even een steek onderwater uitdelen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 10:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
PolarBear schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:11:
[...]

Nou een begin zou zijn dat de FIA consistent zou zijn in het bestraffen en uitleggen van de regels. En niet op het moment maar doen wat goed lijkt. De safetycar situatie was wel gewoon een beetje raar. Als Verstappen dit was overkomen dan was het forum te klein geweest.
Een deel van die 'willekeur' aan interpretatie van de regels ga je er niet uitkrijgen. Dat is inherent aan de zittende stewards.

Masi is een ander verhaal, hij mag die call maken en de ad-hoc communicatie maakte het niet duidelijker erop. De grote vraag is zijn motivatie hiervoor. Volgens mij vooral voor de entertainment waarde inherent om de sport populairder te maken, wat in dit geval goed voor Max uitpakte.
En daar mag dus wel wat dieper over gediscussieerd worden intern bij de FIA. Kan dit niet anders opgelost worden, bijvoorbeeld door een extra ronde na de SC om geen finishes achter de SC te krijgen.

Dat een SC situatie de race op kop kan zetten dat is in het verleden vaker gebeurt, maar deze werd nu zo gemaakt dat een filmscript het nog niet zou aandurven :) De bijbehorende emoties waren wat dat betreft van beide kanten ook niet zo vreemd en daarom ben ik ook blij dat die strijdbijl in ieder geval wordt begraven en dat ze het gesprek aangaan. De sport moet beter worden van dit soort ervaringen en geen blijvend smet ervan overhouden.

Al zie ik die tweet van Toto Wolff zie zal het zal mij benieuwen, die kan beter afscheid nemen wat mij betreft als hij er zo in blijft staan :z

Tweakers Discord

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
loekf2 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:06:
[...]
Ik had ook ergens gelezen dat de batterij naar 350 kWh gaat (nu: 120 kWh)
Op deze manier wordt de F1 langzaam elektrisch, maar dan nog met een (kleine) ICE om het alleenrecht van de FE op elektromotoren te omzeilen.

Een soort omgekeerde Outlander PHEV dus :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Crashhill schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:19:
[...]

_/-\o_ Hoeven we dat hoofd ook niet te zien. Perfect toch, F1 zonder Hamilton en Toto. Dikke prima!
Ach zonder hun wordt het mss zelfs nog gezellig 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

FIA Gala ook op Youtube te zien straks: YouTube: LIVE: 2021 FIA Prize-Giving Ceremony

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:54
CH4OS schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:38:
[...]
De FIA heeft daar geen enkele invloed op? Totdat de (V)SC deployed zeker? :) ;) FIA Heeft er dus wel degelijk invloed op.
Een (V)SC is het gevolg van iets waar de FIA geen invloed op heeft.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Voor de sport goed dat we niet ellelange procedures krijgen nu Mercedes afziet van de beroepsprocedure. Denk dat het signaal van gisteren dat de FIA het afgelopen seizoen wil onderzoeken goed is. (hoop écht dat ze de focus hebben op hele seizoen en niet enkel deze race). Ben ook benieuwd of wij als publiek hierin ook een stem krijgen net zoals met die enquete die ze afgelopen zomer hebben gehouden.

Ten aanzien van het FIA Price Giving Gala is het sneu dat Hamilton en Wolff niet aanwezig zijn. Je geeft hiermee eigenlijk aan dat je die stammende kleuter bent die het er niet mee eens is. Doet mij erg denken aan het volgende beeld wat ik laatste had gezien in een park in Oslo.

Afbeeldingslocatie: https://media.newmindmedia.com/TellUs/image/?file=Vigelandsparken_Sinataggen__c_VisitOSLO_Thomas-Johannessen_892450764.jpg&dh=450&dw=900

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

tweakduke schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:20:
[...]
Masi is een ander verhaal, hij mag die call maken en de ad-hoc communicatie maakte het niet duidelijker erop. De grote vraag is hij zijn motivatie hiervoor. Volgens mij vooral voor de entertainment waarde inherent om de sport populairder te maken, wat in dit geval goed voor Max uitpakte.
En daar mag dus wel wat dieper over gediscussieerd worden intern bij de FIA. Kan dit niet anders opgelost worden, bijvoorbeeld door een extra ronde na de SC om geen finishes achter de SC te krijgen.
Voor de race had Masi blijkbaar een gesprek met alle team representatives, waar iedereen het eens was dat het ongewenst was om onder een SC de race te finishen.
Denk dat dat het grootste invloed voor hem is geweest.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:08:
Echt ..

Bernie Ecclestone had Toto Wolf en Hamilton beide bij hun oor gepakt en naar dat gala gedirigeerd!
Zo! En nu gewoon doen en feest vieren. Klaar! [Afbeelding]

ik denk graag in plaatjes, wie soept er ff één? :+

edit: ff met smilies opgelost >:)
Als de nummer 1 niet langskomt om de WCC op te halen, moet de nummer 2 hem maar in ontvangst nemen, toch? :P Oh, de heibel als ze dat doen _o_ Popcorn! :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
YakuzA schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:23:
[...]

Voor de race had Masi blijkbaar een gesprek met alle team representatives, waar iedereen het eens was dat het ongewenst was om onder een SC de race te finishen.
Denk dat dat het grootste invloed voor hem is geweest.
Maar het is niet eerlijk om Toto daar aan te verbinden, hij wist niet dat Hamilton vooraan zou rijden en een SC in zijn nadeel zou werken. Omdat Hamilton aan het winnen was moest Masi zich aan de regels houden. Als die autos er niet tussen uitgehaald waren en Max nog steeds had gewonnen hadden we nu evenveel gezeik dat die autos er uit gehaal had moeten worden en onder de SC finishen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 19:13

Spotmatic

Ken sent me

Crashhill schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:19:
[...]
Ik hoop eigenlijk van niet en dat RBR en Max daarboven staan. Gewoon benoemen dat je het jammer vindt dat Hamilton en Toto er niet zijn en het daarbij laten (dus ook niet zeggen dat je er begrip voor hebt of het kinderachtig vindt maar er verder geen woorden aan vuil maken. Het is iets tussen de FIA en Mercedes).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
walteij schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:02:
[...]

Hij skipte het podium niet helemaal, was er keurig voor de volkslieden en de prijsuitreiking, wat hij wel skipte was het rozenwater spuiten en de podium foto.
oh ok, dacht dat hij hem helemaal had geskipped. My bad. Had podium ceremonie verder niet meer gekeken en las naderhand dat hij niet naar het podium was gekomen, maar dat klopt dan niet.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:55

vhal

ಠ_ಠ

Eerst nog maar eens zien of Verstappen zich laat zien bij het NOCNSF Sportgala of dat hij zich er makkelijk af maakt met een videoboodschap. :+

[ Voor 27% gewijzigd door vhal op 16-12-2021 13:39 ]

Strava

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Wait, is het FIA gala op hetzelfde moment als de ontknoping van de F1 Esports serie? Dat is echt brakke timing. Waarom hebben ze die vorige week niet afgerond?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Podium is wat anders dan de prize giving gala van vanavond. Overigens zijn ook de podium ceremonies niet te skippen. Daar waren HAM en VER beiden gewoon op aanwezig, alleen liepen ze snel weg toen het klaar was en het rozenwaterspuitfestijn begon.

Zie ook artikel 6.6 van de sportingcode, die ik reeds ook gelinkt heb. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Martinspire schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:38:
Wait, is het FIA gala op hetzelfde moment als de ontknoping van de F1 Esports serie? Dat is echt brakke timing. Waarom hebben ze die vorige week niet afgerond?
Volgens mij is de F1 Esport niet 'governed by FIA'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Uitspraak van Toto volgens Will Buxton:
Worth also mentioning how full of praise Toto was for Max Verstappen and Red Bull Racing. “Max is a worthy champion. His driving is exceptional. Red Bull have been fierce competitors and I have the greatest respect for the people working there. This has nothing to do with them.”
Bron: https://twitter.com/wbuxt...tatus/1471455186904363015

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Klinkt allemaal erg overdreven, maar mocht Lewis er mee stoppen, wie gaat dan in de Mercedes zitten?

https://the-race.com/form...n-wont-walk-away-from-f1/

• MikeyMan
  • Laatst online: 10:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArgantosNL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:29:
[...]

Maar het is niet eerlijk om Toto daar aan te verbinden, hij wist niet dat Hamilton vooraan zou rijden en een SC in zijn nadeel zou werken. Omdat Hamilton aan het winnen was moest Masi zich aan de regels houden. Als die autos er niet tussen uitgehaald waren en Max nog steeds had gewonnen hadden we nu evenveel gezeik dat die autos er uit gehaal had moeten worden en onder de SC finishen.
Als je het specifiek hebt over een SC in de laatste rondes van een wedstrijd, en je hebt een rijder die waarschijnlijk meestrijdt om een WK in diezelfde rondes, is dat wel een scenario waar je rekening mee moet houden.

Is die persco met wolff nog ergens te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Extigo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:43:
Klinkt allemaal erg overdreven, maar mocht Lewis er mee stoppen, wie gaat dan in de Mercedes zitten?

Twist plot:
Max gaat naar Mercedes 8) :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:34

spartacusNLD

This is Sparta!!

Nick de Vries :)F

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:42
Battle of the low lands!!!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Allemaal nog even in het kader van de framing dat Hamilton 'robbed' is. Ik zie Hamilton niet stoppen, maar mocht dat zo zijn dan Nyck de Vries natuurlijk.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

-tom-562 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:44:
[...]

Twist plot:
Max gaat naar Mercedes 8) :+
Het is toch geen geheim dat Toto al 6 jaar Max probeert te strikken?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:26

wontcachme

You catch me? No you wont

Dat is puur voor de show. Nog even uitmelken en dan over een paar dagen een bericht dat de oh zo grote Hamilton toch blijft. Slachtofferrol nog even uitbuiten en kijken wat ze kunnen losweken bij de FIA aan concessies.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Max mag vanavond gewoon wél zout in de wonde strooien met een opmerking zoals voor afgelopen race: "Zet ons in eenzelfde auto en ik win"..

Hopelijk stopt Toto Wolf zsm met de F1 en stapt Ham ook op, wat een slechte verliezers zeg..

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:12
vhal schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:38:
Eerst nog maar eens zien of Verstappen zich laat zien bij het NOCNSF Sportgala of dat hij zich er makkelijk af maakt met een videoboodschap. :+
Die komt echt niet. Kwam paar jaar geleden ook niet opdraven. Die vliegt met Kelly en familie voor paar weken naar een ver land en komt in januari weer terug.om zich voor te bereiden voor het nieuwe seizoen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
YakuzA schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:47:
[...]

Het is toch geen geheim dat Toto al 6 jaar Max probeert te strikken?
Zou wel lachen als dat gebeurt. Kijken hoe de sfeer hier dan om gaat slaan van het grote evil Mercedes ineens het beste team van de grid wordt... ;)

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:47
Grrrrrene schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:28:
Als de nummer 1 niet langskomt om de WCC op te halen, moet de nummer 2 hem maar in ontvangst nemen, toch? :P Oh, de heibel als ze dat doen _o_ Popcorn! :P
Er gaat wel iemand, maar niet Toto.
Nyck de Vries maakt een goede kans denk is. Is erg snel en zijn 'zwakte' is dat hij weinig geld mee brengt, maar bij Mercedes is dat minder belangrijk dan bij Williams of Haas.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:29

Destruction

(ex-)Automonteur

Mschamp schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:56:
[...]

Misschien de straffen oplopend maken: 1e extra motor 5 plaatsen achteruit op de grid, 2e extra motor: achteraan op de grid. 3e extra motor of meer: starten vanuit de pitlane.
Vanaf de 3e extra motor starten vanuit je pit box. Nog beter. Tegen de tijd dat jij dan de baan op komt, is 't veld al een halve ronde verder :P

En inderdaad, als je een motor moet vervangen vanwege schade (VER na Silverstone, PER na hongarije?), dan zou die imo niet moeten worden meegeteld.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Rembock
  • Laatst online: 19-09 18:09
U123456 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:39:
[...]
Om in stijl te blijven: [Afbeelding]How beer kegs helped create the modern pit stop: https://www.autoblog.com/...la-1-pit-stop-documentary
Wel oppassen dat je de luchtafvoer niet op z'n kop vast zet :+

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

D-Ed schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:47:
Max mag vanavond gewoon wél zout in de wonde strooien met een opmerking zoals voor afgelopen race: "Zet ons in eenzelfde auto en ik win"..
Ik hoop van harte van niet. Zoals ik hierboven schreef: dit is tussen Mercedes en de FIA. RBR heeft er niets mee te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Als HAM voor zijn afwezigheid een reprimande krijgt, start hij dan volgend seizoen met 10 plekken gridstraf? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Mercedes blijft afgeven op Masi, maar feit blijft dat in mijn ogen HAM het ook beter had kunnen doen die laatste ronde. Hij had al een hele grote mentale tik gekregen toen hij zich realiseerde dat Max voor de herstart op beter banden stond. Want in mijn ogen zat hij te slapen in bocht 5. Hij was al aan het opladen om een aanval op het volgende rechte stuk af te slaan en liet de deur wagenwijd (pun intended) open staan. Pas toen zijn lampen aangingen gooide Max zijn auto in het gat.

Hamilton had het voor mijn gevoel al opgegeven voor de herstart. En dat is niet des Hamiltons

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 09:12
Tomcatter_31 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:49:
[...]

Zou wel lachen als dat gebeurt. Kijken hoe de sfeer hier dan om gaat slaan van het grote evil Mercedes ineens het beste team van de grid wordt... ;)
Sorry, maar de kleuren keuze van Mercedes blijft bij mij associaties met een universe far far away oproepen 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NbH6IOUZ_drXb4JCio5a0Au387U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/E6z1CfWxfhWNpbhJkogriUYs.png?f=user_large

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:33

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

DutchCrownNL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:42:
Prima statement van Mercedes, en als de regels voor iedereen duidelijker kunnen worden is dat mooi meegenomen, alleen beetje jammer dat ze vervolgens dit plaatsen na zo'n statement...

[Twitter]
Ik ben benieuwd wat er dan nieuw was voor Merc, want het hele seizoen en ook vorige seizoenen werden achterliggers voorbij aan de safety car gelaten. Dat moet niks nieuws zijn voor Merc, wat mis ik dan nog?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:54
Lewis Hamilton ontbreekt vanavond op het gala van de internationale autosportfederatie FIA in Parijs. Teambaas Toto Wolff van Mercedes slaat de feestelijke afsluiting van het seizoen ook over, uit onvrede over de gang van zaken bij de slotrace van het seizoen in Abu Dhabi. Mercedes laat zich in de Franse hoofdstad vertegenwoordigen door technisch directeur James Allison.
Hamilton, die achter Verstappen als tweede eindigde, ontbreekt volgens Wolff in ieder geval. Het is onduidelijk of de Finse Mercedes-coureur Valtteri Bottas, die derde werd, wel gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Willem30 op 16-12-2021 13:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rembock
  • Laatst online: 19-09 18:09
loekf2 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:52:
[...]

Sorry, maar de kleuren keuze van Mercedes blijft bij mij associaties met een universe far far away oproepen 8)

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/infiniti-red-bull-crew-dresses-as-stormtrooper-clones-for-star-wars-day-95086_1.jpg
:X :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Spotmatic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:36:
[...]

Ik hoop eigenlijk van niet en dat RBR en Max daarboven staan. Gewoon benoemen dat je het jammer vindt dat Hamilton en Toto er niet zijn en het daarbij laten (dus ook niet zeggen dat je er begrip voor hebt of het kinderachtig vindt maar er verder geen woorden aan vuil maken. Het is iets tussen de FIA en Mercedes).
Je snapt dat door het te benoemen, dat je een sneer uitdeelt :). Ik hoop er op! _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Krijgen we straks het breaking news: Perez en Sainz vervangen Hamilton en Bottas bij de FIA Prize Giving ceremony om de 2e en 3e prijs in ontvangst te nemen

/s :+

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Het gevoel bekroop me in de laatste races dat, als Hamilton z'n 8e WDC had behaald, hij zou stoppen... Op de manier hoe hij deed (en reed)..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Spotmatic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:50:
[...]

Ik hoop van harte van niet. Zoals ik hierboven schreef: dit is tussen Mercedes en de FIA. RBR heeft er niets mee te maken.
Ach tja, natuurlijk hoop ik dat ook niet maar man man wat kan ik pissig worden van dit soort nieuws..

Alleen al het feit dat ze naar die laatste race zijn gekomen met die top sport advocaat zet al kwaad bloed bij mij.

Afijn, excuses.

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:08

Trouble

Everything is awesome

"With grace and dignity" toch?

Grappig :+

[ Voor 3% gewijzigd door Trouble op 16-12-2021 14:03 ]

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Nu zou de fia dus ook zijn poot stijf moeten houden en moeten zeggen dat als je niet komt opdagen dat je het wcc op je buik kan schrijven en dat van de nr 2 en 3 ook gewoon de punten worden afgenomen.

Gewoon even laten zien wie de baas is, stelletje idioten daar bij mercedes. Ze moeten zich schamen in hun doen en alles.

-Te huur

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SnowDude
Bad loser. Nu was hij mijn respect sowieso al kwijt sinds Silverstone. (Niet dat ik ook maar de illusie heb dat Hamilton zich druk maakt over mijn mening.)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
loekf2 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:48:
[...]

Die komt echt niet. Kwam paar jaar geleden ook niet opdraven. Die vliegt met Kelly en familie voor paar weken naar een ver land en komt in januari weer terug.om zich voor te bereiden voor het nieuwe seizoen.
En terecht, wat dat betreft komt dat gala gewoon echt op een slecht moment voor hem.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ankh schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:00:
[...]

Het gevoel bekroop me in de laatste races dat, als Hamilton z'n 8e WDC had behaald, hij zou stoppen... Op de manier hoe hij deed (en reed)..
Allang, heb ik net op Reddit ook al een grote post over getypt, krijgt vast minnetjes daar :p

De auto's van volgend jaar zijn nog steeds een groot vraagteken. Op dezelfde manier dat dit jaar DE kans voor Verstappen was om uberhaupt een WDC binnen te halen, was dit jaar DE kans voor Hamilton om zijn 8e WDC en het record binnen te halen om er daarna direct op het hoogtepunt mee te stoppen. Dan is er volgend jaar in ieder geval geen discussie over als hij om de oren wordt gereden door Russell of als Mercedes een midfield-auto gebouwd heeft. Hij is al 36, niet heel veel jonger dan Kimi, dus het zat er toch al een keer aan te komen. Dan is nu dus de vraag of hij gaat gokken op doorgaan komend jaar, of dat hij er alsnog (zoals waarschijnlijk al gepland) een punt achter zet na een indrukwekkend seizoen. En Mercedes probeert dat nu te spinnen alsof ze nog nooit van de optie hadden gehoord dat Hamilton wel eens zou kunnen gaan stoppen, en dat die mogelijkheid puur ingegeven is door de gebeurtenissen van de laatste race. Ja, vast.

Ook Verstappen heeft volgend jaar geen garanties op winst.

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
DataGhost schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:05:
[...]

Allang, heb ik net op Reddit ook al een grote post over getypt, krijgt vast minnetjes daar :p

De auto's van volgend jaar zijn nog steeds een groot vraagteken. Op dezelfde manier dat dit jaar DE kans voor Verstappen was om uberhaupt een WDC binnen te halen, was dit jaar DE kans voor Hamilton om zijn 8e WDC en het record binnen te halen om er daarna direct op het hoogtepunt mee te stoppen. Dan is er volgend jaar in ieder geval geen discussie over als hij om de oren wordt gereden door Russell of als Mercedes een midfield-auto gebouwd heeft. Hij is al 36, niet heel veel jonger dan Kimi, dus het zat er toch al een keer aan te komen. Dan is nu dus de vraag of hij gaat gokken op doorgaan komend jaar, of dat hij er alsnog (zoals waarschijnlijk al gepland) een punt achter zet na een indrukwekkend seizoen. En Mercedes probeert dat nu te spinnen alsof ze nog nooit van de optie hadden gehoord dat Hamilton wel eens zou kunnen gaan stoppen, en dat die mogelijkheid puur ingegeven is door de gebeurtenissen van de laatste race. Ja, vast.

Ook Verstappen heeft volgend jaar geen garanties op winst.
Maar dat is toch niet te rijmen met het feit dat hij begin van het seizoen al voor twee jaar had bijgetekend?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 22:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4t8bnczI5Msqy6TtqOuvU_n7XMA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O2TRDY6ELnZnps28pAP3Pwc8.png?f=fotoalbum_large

Wat laat Mercedes zich hier kennen zeg. Heel treurig zo...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

The_Admin schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:06:
[...]
Maar dat is toch niet te rijmen met het feit dat hij begin van het seizoen al voor twee jaar had bijgetekend?
Een contract is net zoveel waard als het papier waarop het is gedrukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
[...]

Dat heeft Rosberg ook niet tegen gehouden. Hij tekende in juli 2016 een nieuw contract voor twee jaar (https://www.bbc.com/sport/formula1/36864370) en ging toch eind 2016 lekker weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Spotmatic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:06:
Een contract is net zoveel waard als het papier waarop het is gedrukt als de afkoopsom die er in staat.
FTFY.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[...]

Jawel. Niemand weet wat er in die contracten staat behalve Hamilton en Mercedes. Rosberg had ook tot 2018 getekend en toch was hij na 2016 weg. Je kan gewoon clausules erin zetten, al dan niet op straffe van een bepaalde financiële boete en die kan je voor Hamilton volgens mij maar moeilijk hoog genoeg krijgen, bovendien had hij dan waarschijnlijk gezegd van "tabee, ik ga naar Red Bull" dus Mercedes kon ook niet veel anders. Uiteindelijk heb je er weinig aan om een coureur vast te houden die er geen zin meer in heeft. Vettel is ook weggegaan bij Red Bull terwijl hij nog aan een extra jaar contract vast zat, maar daar had hij gewoon een clausule voor. Volgens mij was het gerucht dat hij expres buiten de top-3 heeft gereden zodat hij zijn escape-clausule kon gebruiken.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:29

Destruction

(ex-)Automonteur

Al staat er geen afkoopsom in, als jouw coureur niet meer wil rijden kun je hem niet dwingen.

En als het erop uit komt dat HAM stopt, prima toch? De man is 7 voudig kampioen, heeft (geholpen door een dominante auto) gewonnen wat er te winnen valt. Hij kan gewoon met opgeheven hoofd weg lopen zonder zich - wat dat betreft - ergens voor te schamen.

Ik denk niet dat het gebeurd, maar die 8e titel zou best zijn doel kunnen zijn. Die pakken, en dan naar nieuwe uitdagingen buiten de F1.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
Spotmatic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:06:
[...]

Een contract is net zoveel waard als het papier waarop het is gedrukt.
Mwah zie niet hoe Mercedes twee keer in die val trapt, maar als iemand echt niet meer wil dan is dat nou eenmaal zo. Rosberg was natuurlijk een heel ander scenario, ik denk dat Lewis graag nog voor 8 & 9 gaat, mogelijk dat ie had gehoopt dat ie tot 10 zou komen. Kortom, dat zou betekenen dat Lewis alleen voor het dramatische effect twee jaar heeft bijgetekend, lijkt me onzin. En zelfs dan, als hij met veel bombarie naar z'n 8e wil stoppen is dit alleen maar méér reden om door te gaan. Het is een bittere pil voor ze, dat ontkent ook niemand denk ik, maar om nu meteen dan maar te zeggen 'ik stop ermee' zou wel erg simpel zijn, zeker als je ziet dat minstens de helft van z'n huidige titels toch met minimale tegenstand tot stand zijn gekomen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 00:58
J-M-T schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:51:
Prima respons van Mercedes, staan geen onwaarheden in. Eind goed al goed, bring on 2022.
Nou...

"Lewis, you are the greatest racer in the history of Formula 1.."

Daarover verschillen de meningen.. ;)

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

The_Admin schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:13:
[...]

Mwah zie niet hoe Mercedes twee keer in die val trapt, maar als iemand echt niet meer wil dan is dat nou eenmaal zo. Rosberg was natuurlijk een heel ander scenario, ik denk dat Lewis graag nog voor 8 & 9 gaat, mogelijk dat ie had gehoopt dat ie tot 10 zou komen. Kortom, dat zou betekenen dat Lewis alleen voor het dramatische effect twee jaar heeft bijgetekend, lijkt me onzin. En zelfs dan, als hij met veel bombarie naar z'n 8e wil stoppen is dit alleen maar méér reden om door te gaan. Het is een bittere pil voor ze, dat ontkent ook niemand denk ik, maar om nu meteen dan maar te zeggen 'ik stop ermee' zou wel erg simpel zijn, zeker als je ziet dat minstens de helft van z'n huidige titels toch met minimale tegenstand tot stand zijn gekomen.
Wat willen ze doen? Hamilton had alle kaarten in handen de afgelopen jaren, ook al was die Mercedes nog zo snel. Ferrari en Red Bull zijn altijd in de buurt geweest en die teams hadden ook het budget en de reputatie om Hamilton binnen te halen. De laatste contractonderhandelingen van Hamilton duurden ook ontzettend lang, volgens de geruchten omdat hij een echt schandalig hoog bedrag wilde hebben voor X jaar, wat Mercedes niet wilde, maar ze wilden ook geen nee zeggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 10:19
Jeroenvde89 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:16:
[...]

Nou...

Vergeet niet de 'flawless'. Niemand is flawless.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Shinji schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:19:
[...]

Vergeet niet de 'flawless'. Niemand is flawless.
Monaco, Imola, Baku. Zeker Hamilton dit jaar niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

TomBraamhaar schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:20:
[...]

Monaco, Imola, Baku. Zeker Hamilton dit jaar niet.
Vergeet je Silverstone niet? 8)

Als je in een zware strijd zit, moet je de grenzen opzoeken en dat betekent dat de kans op fouten toeneemt. Het zijn net mensen. Dus hebben Lewis en Max allebei fouten gemaakt.

Vorig jaar en de jaren daarvoor was er geen vuiltje aan de lucht en kon Hamilton op de cruise control nog kampioen worden. Maar zelfs in die jaren werden fouten gemaakt. Duitsland en een voorvleugel om er 1 te noemen

[ Voor 47% gewijzigd door Hann1BaL op 16-12-2021 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Nou...

• 103 Grand Prix gewonnen (12 meer dan nummer 2 Schumacher en bijna het dubbele van nummer 3 Vettel).
  • 7 wereldkampioenschappen (gedeeld met Schumacher).
  • Op een na (Vettel) jongste coureur met een wereldkampioenschap
Dan kan je echt wel een beetje rijden hoor.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:30
PolarBear schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:21:
[...]
  • 103 Grand Prix gewonnen (12 meer dan nummer 2 Schumacher en bijna het dubbele van nummer 3 Vettel).
Schumacher is andere tijd, veel minder races op de kalender bijvoorbeeld.
Vergelijken kan niet in sport, net als met Cruijf, Pele, Messi etc...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
[...]

Nou...

vervang "greatest" voor "most succesfull" en dan heb ik er geen probleem mee.
Als is F1 iedereen gelijke kansen zou hebben door gelijke auto's dan kun je dat argument proberen te maken.

• The_Admin
DataGhost schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:18:
[...]

Wat willen ze doen? Hamilton had alle kaarten in handen de afgelopen jaren, ook al was die Mercedes nog zo snel. Ferrari en Red Bull zijn altijd in de buurt geweest en die teams hadden ook het budget en de reputatie om Hamilton binnen te halen. De laatste contractonderhandelingen van Hamilton duurden ook ontzettend lang, volgens de geruchten omdat hij een echt schandalig hoog bedrag wilde hebben voor X jaar, wat Mercedes niet wilde, maar ze wilden ook geen nee zeggen.
Volgens mij heb je het nu over iets anders dan waar het eerst over ging, maar okee. Ik zie hem niet overstappen naar een ander team, zeker niet ná zoiets. Bij RBR had ik hem sowieso nooit zien rijden, idem inmiddels voor Ferrari. Het is voor Lewis gewoon nog paar jaartjes cruisen in de Mercedes en dan stoppen, hopen dat hij nog 1 of 2 titels kan binnenslepen. Man heeft natuurlijk een prachtige carrière gehad maar zal zich ook moeten realiseren dat seizoenen als de huidige steeds lastiger worden voor iemand die straks halverwege de 30 is. Ik zie Mercedes niet ineens tussen Alpine en AlphaTauri rijden komend seizoen, maar het natuurlijk zomaar dat RBR (of McLaren, of Ferrari) een slimmigheidje heeft gevonden en het komend seizoen weer geen zekerheidje is dat de Mercedes de snellere auto is.

• walteij
Hann1BaL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:21:
[...]

Vergeet je Silverstone niet? 8)
Was dat een fout te noemen dan?

• Hann1BaL

Hann1BaL

[...]
Wat jij zegt bijt niet met de meningen verdeeld zijn over "the greatest"
Ik denk dat je niet kunt ontkennen dat hij "one of the greatest is" en het hangt maar weer van je eigen definities af wat iemand de "greatest" maakt.

• Hann1BaL

Hann1BaL

walteij schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:24:
[...]

De FIA vond van wel, maar die schijnen wel eens onder vuur te liggen over hun beslissingen, maar dat heb ik even gemist.

• Jeroenvde89
[...]
Dat ontken ik toch ook niet? Ik ben het er alleen niet mee eens ;)

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnowDude
walteij schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:24:
[...]

Geen fout eerder poging tot doodslag

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

The_Admin schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:13:
[...]
Mwah zie niet hoe Mercedes twee keer in die val trapt, maar als iemand echt niet meer wil dan is dat nou eenmaal zo. Rosberg was natuurlijk een heel ander scenario, ik denk dat Lewis graag nog voor 8 & 9 gaat, mogelijk dat ie had gehoopt dat ie tot 10 zou komen.
Helaas voor Hamilton is die kans nu ineens veel kleiner geworden. De (vrijwel) garantie dat de Mercedes volgend jaar vaak vooraan staat is er niet meer. Mercedes zal vast goed presteren maar het kan ook zijn dat ze de auto niet goed aan de praat krijgen. Dus als Hamilton het wil zal hij er hard, heel hard voor moeten werken samen met zijn team.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvde89
ArgantosNL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:23:
[...]

vervang "greatest" voor "most succesfull" en dan heb ik er geen probleem mee.
Als is F1 iedereen gelijke kansen zou hebben door gelijke auto's dan kun je dat argument proberen te maken.
Juistem. Of ze hadden er van moeten maken "Great driver, with nearly always, by far, the best material." :*)

• The_Admin
Spotmatic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:27:
[...]

Helaas voor Hamilton is die kans nu ineens veel kleiner geworden. De (vrijwel) garantie dat de Mercedes volgend jaar vaak vooraan staat is er niet meer. Mercedes zal vast goed presteren maar het kan ook zijn dat ze de auto niet goed aan de praat krijgen. Dus als Hamilton het wil zal hij er hard, heel hard voor moeten werken samen met zijn team.
Ach, ze rijden met dezelfde motor nog hé, dus ik acht de kans erg klein dat ze ineens in het middenveld rijden, maar het kan zomaar weer een lange slopende strijd worden als dit jaar, en wellicht niet eens met een Red Bull maar het kan ook zomaar met McLaren of Ferrari zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

CousinBoneless schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:06:
[Afbeelding]

Wat laat Mercedes zich hier kennen zeg. Heel treurig zo...
Ongelofelijk. Slechte verliezers heeft de afgelopen dagen een nieuwe dimensie gekregen.

Just wow.

Verwijderd

[...]
Natuurlijk trapte hij die MER de afgelopen 8 jaar flink op zijn staart. En zijn racecraft is ook van de buitencategorie. Maar mannen als Senna en Schumacher hadden toch echt wel wat grotere ballen in hun broek. HAM is ergens top 5 maar bij mij niet op 1. Max zit voor mij niet eens in de top 5 sofar. Senna, Schumacher, Lauda, Fangio, Hamilton. Zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

The_Admin schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:28:
[...]

Ach, ze rijden met dezelfde motor nog hé, dus ik acht de kans erg klein dat ze ineens in het middenveld rijden, maar het kan zomaar weer een lange slopende strijd worden als dit jaar, en wellicht niet eens met een Red Bull maar het kan ook zomaar met McLaren of Ferrari zijn.
Die motor ligt ook achterin een paar andere auto's natuurlijk ;)
De topteams hebben nog steeds wel de mensen die de kans op vooraan rijden vergroot. Zeker kans op een verrassing, maar het zou raar zijn als RB of MB ineens niet voorin mee zouden doen. (Ja, het is Ferrari ook gebeurd, maar wel mede als gevolg van organisatorische puinhoop)

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

The_Admin schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:23:
[...]

Volgens mij heb je het nu over iets anders dan waar het eerst over ging, maar okee. Ik zie hem niet overstappen naar een ander team, zeker niet ná zoiets. Bij RBR had ik hem sowieso nooit zien rijden, idem inmiddels voor Ferrari. Het is voor Lewis gewoon nog paar jaartjes cruisen in de Mercedes en dan stoppen, hopen dat hij nog 1 of 2 titels kan binnenslepen. Man heeft natuurlijk een prachtige carrière gehad maar zal zich ook moeten realiseren dat seizoenen als de huidige steeds lastiger worden voor iemand die straks halverwege de 30 is. Ik zie Mercedes niet ineens tussen Alpine en AlphaTauri rijden komend seizoen, maar het natuurlijk zomaar dat RBR (of McLaren, of Ferrari) een slimmigheidje heeft gevonden en het komend seizoen weer geen zekerheidje is dat de Mercedes de snellere auto is.
Je had het over Mercedes die twee keer in dezelfde valkuil zou trappen. Ik geef alleen maar aan dat Hamilton in principe de volledige keus had, als hij bij Mercedes zijn zin niet kreeg kon hij zonder enig probleem naar een van de andere teams en dan bleef Mercedes zitten met Bottas en .. ja Russell waarschijnlijk, die op het moment van die contractonderhandelingen nog een stuk minder zeker was dan nu we hem een keertje hebben zien rijden in de echte Mercedes. Ook al zie je hem niet overstappen, het is wel een van zijn koevoeten om mee te onderhandelen. Dus Mercedes heeft geen keus gehad dan hem een contract geven wat eenzijdig opzegbaar was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 22:38
CH4OS schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:43:
[...]
Voor WDC zijn nummer 1 t/m 3 verplicht om aanwezig te zijn. Dus iets klopt er niet aan deze tweet. ;)
Raar dat Mercedes zo op de regeltjes lijkt, maar dat Hamilton dan niet komt? Dit zegt het FIA reglement:
6.6 The drivers finishing first, second and third in the Championship must be present at the annual FIA Prize Giving ceremony
https://www.fia.com/sites..._-_iss_5_-_2020-12-16.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poehee
vhal schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:38:
*troll*

[ Voor 36% gewijzigd door tweakduke op 16-12-2021 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Linkser schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:23:
[...]

Schumacher is andere tijd, veel minder races op de kalender bijvoorbeeld.
Vergelijken kan niet in sport, net als met Cruijf, Pele, Messi etc...
Dat zei ik ook vaak, maar Hamilton heeft de racewins niet in meer races gehaald. Dus die racewin statistiek op zich is een valide vergelijking.

Maar de vergelijking is met verschillende tijden in sport altijd heel lastig en al zeker met het verschil in veiligheid en materiaal in de autosport/F1. Dat ben ik met je eens.

Fangio heeft 5 wereldtitels in een zelfmoordmachine.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
Ach, slechte verliezer. Ik snap hem wel. Zijn titel is afgepakt door een twijfelachtige beslissing. Als een vriend vreemdgaat met je vrouw/vriendin dan heb je vermoedelijk ook geen zin om naar zijn verjaardagsfeestje te gaan.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:55
[...]
Nu is het aantal gewonnen grand prix's natuurlijk niet heel veelzeggend, als een top team met een duidelijke 2e coureur rijdt, dan zal je als je een goed coureur bent en in de beste auto rijdt regelmatig winnen in een seizoen. Als een seizoen dan tegenwoordig uit meer races bestaat dan in 't verleden, hoef je minder dominant te zijn, om toch hoog te scoren.

En ook bij F1 lijkt jong boven te komen drijven minder uitzonderlijk te zijn. Het is denk ik geen toeval dat de 4 jongste wereldkampioenen ooit dit seizoen actief waren.

Of Verstappen of Hamilton beter is, blijft natuurlijk heel lastig te vergelijken, omdat ze niet in 't zelfde materiaal rijden.

En het groepje wereldbewoners dat, ongeacht de kwaliteiten, überhaupt kans te maken om in de F1 te komen is denk ik ook maar een fractie van de wereldbevolking. Dus de beste ooit is sowieso lastig te stellen denk ik.

Ik denk wel dat Hamilton 1 van de beste F1 coureurs tot heden is geweest.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04

JB

Cédric roelt!

De 1e clickbait berichten dat HAM zou gaan stoppen, komen ook alweer binnen :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

U123456 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:32:
[...]
Raar dat Mercedes zo op de regeltjes lijkt, maar dat Hamilton dan niet komt? Dit zegt het FIA reglement:
[...]
https://www.fia.com/sites..._-_iss_5_-_2020-12-16.pdf
Eerst maar zien dat ze niet komen en dat soort verplichtingen zijn allemaal wel leuk, maar wat wil de FIA doen? 10 seconde tijdsstraf? ;)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

CH4OS schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:41:
[...]
Volgens mij is de F1 Esport niet 'governed by FIA'.
Ja dat begrijp ik, maar ik snap de planning niet helemaal. Sure, het is ook geen veel bekeken programma normaal, maar het is toch iets van racerij waar ze wel rekening mee konden houden. Het zal toch kijkers schelen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Hann1BaL

Hann1BaL

JB schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:35:
De 1e clickbait berichten dat HAM zou gaan stoppen, komen ook alweer binnen :D
Hamilton is een echte sportman en wil gewoon door. Daar heb ik niets meer dan respect voor. Wat een onzin inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
SnowDude schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:27:
[...]

Geen fout eerder poging tot doodslag
Nee, dat vind ik ook overdreven, gezien de veiligheid van de huidige F1 auto's.
Wel durf ik te zeggen dat Lewis bewust niet ingehouden heeft en ook bewust een iets ruimere lijn heeft gereden. De FIA heeft Lewis ook als hoofdschuldige van dat incident benoemd (terecht), maar ik durf ook te stellen dat dit geen fout was, zeker niet als je de historie van Lewis kent met het uitschakelen van concurrentie via een tikje op de rechterachterband.

Pagina: 1 ... 160 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken