If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Nee, gewoon de normale gang van zaken als Max erbij betrokken is. Het wordt steeds zeldzamer dat er geen controverse is nadat de finishvlag is gevallen.backupdevice schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:29:
Wat een smet op een welverdiende titel van Max
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Bron: https://sports.ndtv.com/f...tle-triumph-2648480/amp/1
Race director..
:strip_exif()/f/image/fFjBVTfrONV9F24cIetyL53I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6RuNSpK07un0HRYfPbY9HhXw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FdzVG4Scze3ERXcOoLJeetXP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BWQZeOX10pp92dOyGr8O4KOP.jpg?f=fotoalbum_large)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Daar is een hele simpele oplossing voor: Gary connelly functie elders.Spotmatic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:09:
[...]
Nee, gewoon de normale gang van zaken als Max erbij betrokken is. Het wordt steeds zeldzamer dat er geen controverse is nadat de finishvlag is gevallen.
Die controverse is bijna altijd als hij als steward aanwezig is, en het is berg duidelijk dat ie een hekel aan verstappen heeft. De situatie dat ie na een race naar Mercedes is gegaan om daar iemand te overtuigen een klacht in te dienen omdat zijn mede stewards een investigation niet nodig vonden (die vervolgens heel snel is ingetrokken toen lauda en wolff weer bereikbaar waren), meerdere keren verstappen vlak voor de podium ceremonie een straf geven (nadat bij de 1e keer al aangegeven was door de fia dat dat voortaan na de ceremonie gedaan zou worden), het uitblijven van een straf voor Hamilton voor het niet nemen van een bocht in de 1e ronde nu (wat ze ironisch genoeg het kampioenschap heeft gekost. Als ie netjes de plek had teruggegeven was de race heel anders verlopen, en had hamilton verse bandjes bij de herstart in de laatste ronde), etc.
Hoe die nog steward is is een raadsel wat mij betreft.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dit is ook zo mooi Bleekemolen in tranen.
[ Voor 7% gewijzigd door Pierre op 16-12-2021 08:52 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ja, zeker mooi!Pierre schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:51:
Ik zit nog in de bubblehttps://nos.nl/video/2409...ld-worden-als-voetbalteam
Dit is ook zo mooi Bleekemolen in tranen.
Alleen hij zegt wel een aantal dingen die niet kloppen.
Weet ik, Jan Lammers (die had het dus ook fout, in een andere video bij de nos) wordt daar ook op gewezen door Jeroen Bleekemolen.SterqVerhael schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:10:
[...]
Ja, zeker mooi!
Alleen hij zegt wel een aantal dingen die niet kloppen.Zal wellicht de euforie zijn geweest. Er was bijv. helemaal geen DRS in die ronde.
[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 16-12-2021 09:21 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Zou te volgen moeten zijn op de Facebook pagina van de FIA: https://www.facebook.com/fia.
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Kimi got the drink 🤣 pic.twitter.com/VmYZg9mwt5
— WTF1 (@wtf1official) 15 december 2021
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Daar zit ook dikke handel in natuurlijk.Illegal_Alien schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:36:
Zal wel eens langgekomen zijn; maar Kimi`s uitspraken worden nu flink uitgebuit:
[Twitter]
[Afbeelding]
"When you grow up your heart dies"
Gaat over dit stukje gok ik:Spotmatic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:50:
Susie Wolff (de vrouw van) heeft de uitkomst al verklapt: https://www.instagram.com/p/CXiYw_FMWmr/
Congratulations Max and congratulations to each and every member of @mercedesamgf1 on your record breaking eighth constructors title - I hope by March of next year there is a governing body with sporting integrity and fairness at its core so I can fall back in love with F1..
[ Voor 14% gewijzigd door Illegal_Alien op 16-12-2021 09:53 ]
Heerlijk, zo'n zwakke verliezer hebben we in jaren niet gehad in de F1.
(eerste uit m'n hoofd is denk ik Vettel met z'n boordjes omwisselen?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Spotmatic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:50:
Susie Wolff (de vrouw van) heeft de uitkomst al verklapt: https://www.instagram.com/p/CXiYw_FMWmr/
I believed both teams and both drivers deserved to win.
Not the losing - and not Max or RedBull - they are deserving winners [ ... ]
but the way in which Lewis was robbed has left me in utter disbelief.

De regels zijn toch dat de racedirector de mogelijkheid heeft om de uitgeschreven regels te overrulen?Rules are rules, they can’t be changed on a whim by one individual at the end of a race.
Dat ze dit niet kunnen verkroppen maakt het niet meteen onreglementair.
Heel naar voor de beeldvorming dit, maar goed eigenlijk zou ik me er niet druk om moeten maken dat het echtpaar Wolff zichzelf nu ongekend belachelijk maakt.
Die laatste zin ook, gewoon een felicitatie kan er blijkbaar niet vanaf.Congratulations Max and congratulations to each and every member of @mercedesamgf1 on your record breaking eighth constructors title - I hope by March of next year there is a governing body with sporting integrity and fairness at its core so I can fall back in love with F1.
Moest toch ook even reageren:Spotmatic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:50:
Well spoken, but, understandably, still a bit too biased. Lewis wasn't robbed, because inconsistent decisions were made throughout the season. It doesn't matter if it is the last race or the first. Max was 'robbed' on other occasions if you want to put it that way.
Agree that the sport needs better rules, get rid of all these protests, and remove the influence of teams on those who have to make the decisions. A better system of stewards also needs to be put in place.
Congratulations to @lewishamilton and @mercedesamgf1 for a great season and putting up a strong fight until the end. But by using words like robbed, and those who know, etc you are still taking away from what Max deserved this year (given all his bad luck).
Hope next year we can get another fight between these two, and yes, without the controversy because nobody benefitted from that.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Fijn dat het lijkt alsof ze het inderdaad opgeven. Maar ook weer zoveel steken naar Masi in dat berichtSpotmatic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:50:

Achja, weten ze bij kamp Wolff ook eens hoe de eerdere incidenten dit jaar voelen.
Korras schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:30:
Daar is een hele simpele oplossing voor: Gary connelly functie elders.
Die controverse is bijna altijd als hij als steward aanwezig is, en het is berg duidelijk dat ie een hekel aan verstappen heeft. De situatie dat ie na een race naar Mercedes is gegaan om daar iemand te overtuigen een klacht in te dienen omdat zijn mede stewards een investigation niet nodig vonden (die vervolgens heel snel is ingetrokken toen lauda en wolff weer bereikbaar waren), meerdere keren verstappen vlak voor de podium ceremonie een straf geven (nadat bij de 1e keer al aangegeven was door de fia dat dat voortaan na de ceremonie gedaan zou worden), het uitblijven van een straf voor Hamilton voor het niet nemen van een bocht in de 1e ronde nu (wat ze ironisch genoeg het kampioenschap heeft gekost. Als ie netjes de plek had teruggegeven was de race heel anders verlopen, en had hamilton verse bandjes bij de herstart in de laatste ronde), etc.
Hoe die nog marshal is is een raadsel wat mij betreft.
/f/image/u48QqpztuZOupfaCcZl8miX7.png?f=fotoalbum_large)
happier times
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
nee gelukkig niet .. Hamilton kwam er zo alweer geheel naast ... met DRS had ie'm vast nog ingehaald ook. Aan de andere kant, dan had Max waarschijnlijk gewacht met inhalen totdat hij er met DRS achter zat..SterqVerhael schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:10:
Ja, zeker mooi!
Alleen hij zegt wel een aantal dingen die niet kloppen.Zal wellicht de euforie zijn geweest. Er was bijv. helemaal geen DRS in die ronde.
Dat was gewoon een leuke actie en daarmee klaar. Had verder geen nasleep ofzo. Gewoon Vettels humor.SinergyX schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:56:
(eerste uit m'n hoofd is denk ik Vettel met z'n boordjes omwisselen?)
Tenminste zo herinner ik het me, correct me if I'm wrong.
Garry Connelly liep trouwens ook rond op de grid, vlak voor de start. Wie heeft hem ook gezien?
Dat is wat me het meest stoort aan dit hele verhaal, het hele jaar waren er al inconsistente beslissingen vanuit de race leiding, nooit hoorde je mercedes erover omdat het in 90% heel erg voordelig voor hun uitpakte, nu pakt het een x slecht uit voor hun, en is de wereld te klein en voelen ze zich beroofd. Wat ze vergeten is als we nu echt alles op een gouden weegschaaltje gaan leggen vanaf race 1, ze het wdc al wat races eerder naar Max zagen gaan. Van Lewis die op Jeddah Max voorbij kan gaan door 30x gewoon compleet een bocht te negeren, tot het uitvoeren van een pit manouvre op z'n tegenstander (en iedereen die zegt dat dat onmogelijk is vergeet voor het gemak even dat Lewis dit regelmatig flikt in do or die situaties, en bijzonder moeilijk is het ook niet, vrijwel elke redneck cop in de vs dit ook gewoon kan, genoeg videos op YouTube van agenten die dit met 200kmh doen, en daarin een redelijk zelfde resultaat als de heer hamilton boeken).SinergyX schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:56:
En in een alternatief universum deed Masi compleet andere 'against the rules' keuzes waardoor Ham won, en niemand, maar dan ook niemand hoor je bij Mercedes over dit verhaal.
(eerste uit m'n hoofd is denk ik Vettel met z'n boordjes omwisselen?)
Meer consistentie vanuit de race leiding ben ik het mee eens, maar Mercedes mag nu best even in de spiegel kijken en tot de conclusie komen dat ze überhaupt in Dubai nog meededen in het wdc door inconsistente beslissingen in het afgelopen seizoen, en daarover hoorde we ze niet . De discussie dat het het komende seizoen beter moet staat los van het zielige gedoe wat ze nu proberen te doen.
I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM
je hebt helemaal gelijk. maar wellicht is Marshal een betere functie voor hem.Jasphur schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:44:
@Korras Hij is StewardGeen marshal. Marshals staan naast de baan
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Maar wat was er dan precies niet goed aan die beslissing?
https://www.autosport.com..._term=News&utm_content=ukMax Verstappen says his lowest point of his 2021 Formula 1 championship win came when he was sitting in hospital following his crash with Lewis Hamilton at Silverstone.
Precies. De mensen die in de #blessed bubble zitten, kunnen er niet zo goed tegen.BasvanS schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:48:
Mensen blijven maar zeggen: "Maar als de beslissing van zondag discutabel is, dan was de beslissing van Silverstone dat ook"
Mijn boefje is liev!
Ook dit wordt afgewezen door diezelfde mensen. Is allemaal geacteerd door Max.U123456 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:50:
Over Silverstone gesproken:
[...]
https://www.autosport.com..._term=News&utm_content=uk
Mijn boefje is liev!
Ik geloof dat je me niet goed begrijpt. Wat was er mis met de beslissing om HAM 10 sec straf te geven? Wat had er anders moeten zijn?JB schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:51:
[...]
Precies. De mensen die in de #blessed bubble zitten, kunnen er niet zo goed tegen.
Zwarte vlag?
Het enige wat je Masi mijns inzien kwalijk kunt nemen voor afgelopen zondag:
1. Hij had nooit moeten zeggen dat Lapped cars niet mogen inhalen
2. Hij had beter de lapped cars ALLEMAAL in kunnen laten halen.
Dat het resultaat een ronde extra races is kan toch niemand op tegen zijn?
[ Voor 31% gewijzigd door BasvanS op 16-12-2021 10:54 ]
Volgens de regels waarschijnlijk niets. Idem met laatste race. Er gaat naar gekeken worden. Prima.BasvanS schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:52:
[...]
Ik geloof dat je me niet goed begrijpt. Wat was er mis met de beslissing om HAM 10 sec straf te geven? Wat had er anders moeten zijn?
Zwarte vlag?
Mijn boefje is liev!
Het was een do-or-die actie waarbij Hamilton wist dat er een grote kans was dat dat het enige moment was om op P1 te komen en de race te winnen. Vervolgens heeft hij al veel vaker dezelfde fout gemaakt (2x op Albon bv) dus echt er van leren lijkt hij niet te doen. Die fopstraf van 10 seconden tijdstraf wist ook iedereen al lang van dat die geen nut zou hebben. Want de enige die Hamilton al het hele seizoen kon bijhouden was op dat moment onderweg naar het ziekenhuis. Neem daarbij het uitbundige feesten na de overwinning mee en het plaatje is compleet.BasvanS schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:48:
Mensen blijven maar zeggen: "Maar als de beslissing van zondag discutabel is, dan was de beslissing van Silverstone dat ook"
Zoals Mercedes nu zegt dat Masi met zijn beslissing de overwinning aan Verstappen heeft gegeven kun je dus ook zeggen dat de stweards toen wisten dat Hamilton gewoon op zijn dode gemak zou winnen met de 10s time penalty.
Daarnaast werd er afgelopen race nog eens nadrukkelijk gewezen op dat de stewards ook een straf in de vorm van puntenaftrek kunnen geven. Maar bij nader inzien zou je ook kunnen zeggen dat Hamilton die straf in Silverstone verdiende. Onbezonnen actie waarmee die een flinke swing aan het kampioenschap geeft (26 in voordeel van Hamilton waar het anders maximaal +8 was als Verstappen tweede was geworden).
Edit:
Nog vergeten. Bij GP van Frankrijk (2018 meen ik) reed bij de start Vettel Bottas aan. Bottas viel uit, Vettel reed terug naar het podium. Bij de persconferentie gaf Hamilton toen nog aan dat het bullshit was en dat als je een aanrijding veroorzaakt je nooit voor het slachtoffer moet kunnen finishen.
An zich een nobel streven, en als Hamilton dat echt vind had hij zijn auto in Silverstone dus ook moeten parkeren i.p.v. vieren alsdie kampioen is.
[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 16-12-2021 11:01 ]
Als Max diezelfde manoeuvre had gedaan op Lewis in de laatste race, als die Lewis in Silverstone deed, wat was dan de straf geweest voor Max?BasvanS schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:48:
(aangezien het antwoord DSQ/punten aftrek is, is dus de beslissing van Silverstone met 10 sec straf, waarna je nog makkelijk de race wint en je concurrent op 0 eindigt discutabel?
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 16-12-2021 11:00 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Alsmaar die slachtofferrol. Ik vind het triest.Illegal_Alien schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:53:
[...]
Gaat over dit stukje gok ik:
[...]
En over dat gezeur richting Masi. Mercedes heeft daarin gewoon het eigen graf gegraven via Toto. Die zat alsmaar met Masi over de boordradio druk uit te oefenen.
Ze moeten bij Mercedes ook maar eens in de spiegel kijken en kritisch kijken naar hun eigen aandeel in het verlies. Alsof ze zelf alles goed hebben gedaan. Topsport is ook leren van je eigen fouten.
[ Voor 45% gewijzigd door SterqVerhael op 16-12-2021 11:04 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ze hadden de bijna 4 dagen nodig om elk woord op de nanogram te wegenSpotmatic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:04:
Hier is eigenlijk niks anders van te zeggen dan: respect hoe ze dit hebben verwoord!
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Vind je? Ik vind het eerlijk gezegd totaal niet chique. Het komt chique over maar als je tussen de regels door leest zeggen ze eigenlijk: wij waren de beste en zijn simpelweg slachtoffer geworden van incompetentie van anderen.Spotmatic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:04:
Hier is eigenlijk niks anders van te zeggen dan: respect hoe ze dit hebben verwoord!
Dat greintje respect wat ze nog hadden is nu wel weg. Helemaal als die Toto zich zo blijft gedragen.
Als ik kijk naar de reacties op alle media, van Youtube tot Instagram. Valt dat denk ik wel mee, wereldwijd gezien. Alleen de Britten voelen zich genaaid.backupdevice schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:06:
Binnen Nederland niet maar ik denk dat de publieke opinie toch altijd wel voor een sterretje achter deze titel zal zetten
[ Voor 27% gewijzigd door SterqVerhael op 16-12-2021 11:09 ]
Welk geld? Ze zijn WCC geworden. Ze krijgen al het grootste deel van het geld.Edgenumber schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:07:
Ja maar is dat zo vreemd als je ziet over hoeveel geld het gaat
Of bedoel je de reclame/status/bonus van Lewis?
WDC gaat om 0 euro (van de FIA/FOM)?Edgenumber schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:07:
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 16-12-2021 11:09 ]
PSN
Welk geld? Ze hebben WCC gewonnen en dat bepaald de hoogte van de bonus. De WDC levert niets op, vanuit de FIA.Edgenumber schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:07:
Weet niet of dat voor altijd zal zijn. Tuurlijk zullen de kenners en fans het zich jarenlang herinneren, net zoals de titel van Senna. Maar niemand zegt, oh ja Senna, die coureur met 3 wereldtitels waarvan eentje oneerlijk is gewonnen.backupdevice schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:06:
Binnen Nederland niet maar ik denk dat de publieke opinie toch altijd wel voor een sterretje achter deze titel zal zetten
Daarnaast vindt een groot deel het ook gewoon gerechtigheid dat Verstappen alsnog het WK heeft gewonnen en dat het tijd was voor een mazzeltje.
Het WDC is voor de teams helemaal geen geld mee gemoeid, dat gaat alleen om het WCC.Edgenumber schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:07:
Daarnaast vind ik persoonlijk dat ze het team en Valtteri wel een dag of 4 eerder online hadden mogen bedanken voor hun inzet van dit jaar.
De 4 dagen totale social media stilte snap ik ergens wel, maar je had op zijn minst wel even je team openlijk mogen bedanken.
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
[ Voor 68% gewijzigd door Ypuh op 16-12-2021 11:10 ]
Het zou me eerlijk gezegd verbaasd hebben als ze zich er voor de volle 100% bij neergelegd hadden. Dus deze reactie vond ik in dat kader gewoon zeer netjes.SterqVerhael schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:08:
[...]
Vind je? Ik vind het eerlijk gezegd totaal niet chique. Het komt chique over maar als je tussen de regels door leest zeggen ze eigenlijk: wij waren de beste en zijn simpelweg slachtoffer geworden van incompetentie van anderen.
Wellicht mosterd na de maaltijd, maar eindelijk is het dan 100% zeker, Max Verstappen is wereldkampioen F1!
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Edit: inmiddels er meermaals op gewezen dat ik over het belangrijkste stukje tekst heen heb gelezen. Heel knap van mezelf
[ Voor 21% gewijzigd door bazzemans op 16-12-2021 11:14 ]
Denk dat ik liever toch met Lewis op stap ga dan Toto

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-12-2021 11:33 ]
Een dronken Toto lijkt mij dan wel heel gezellig als je de filmpjes zag!Illegal_Alien schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:11:
[...]
Denk dat ik liever toch met Lewis op stap ga dan Toto![]()
.
Was niks mis met de beslissing. Heeft vooral met perspectief te maken. In Silverstone voelden Red Bull, Verstappen en veel Verstappen fans zich 'robbed' omdat Verstappen met 0 punten stond en Hamilton alsnog won terwijl het voornamelijk zijn schuld was. Als de situatie andersom was geweest had deze zelfde groep geroepen dat er niks aan de hand was en gewoon racen is. En dan hadden juist de Britse fans geklaagd over de rijstijl van Verstappen.BasvanS schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:52:
[...]
Ik geloof dat je me niet goed begrijpt. Wat was er mis met de beslissing om HAM 10 sec straf te geven? Wat had er anders moeten zijn?
Zwarte vlag?
Het enige wat je Masi mijns inzien kwalijk kunt nemen voor afgelopen zondag:
1. Hij had nooit moeten zeggen dat Lapped cars niet mogen inhalen
2. Hij had beter de lapped cars ALLEMAAL in kunnen laten halen.
Dat het resultaat een ronde extra races is kan toch niemand op tegen zijn?
Nu in Abu Dhabi was het andersom en voelen Mercedes, Hamilton en Britse fans zich 'robbed'. En ook hier geldt dat als het andersom geweest was, dat het hele Red Bull kamp plus aanhangers geklaagd had dat er altijd in voordeel van Mercedes wordt beslist.
Er wordt hele seizoen al gediscussieerd en hele seizoen gaat al over dat vooral de andere partij oneerlijk is en de FIA hun bevoordeelt. Britse fans zie je klagen over Verstappen. Verstappen fans klagen over Mercedes en Hamilton. En beide groepen zijn overtuigd van hun gelijk dat vooral de andere partij schuldig(er) is en de FIA hun voortrekt.
Over afgelopen zondag had Masi idd nooit moeten zeggen eerst dat lapped cars niet mochten unlappen en daarna wijzigen in een selectie auto's die mochten unlappen, Hij had ze gewoon allemaal door moeten laten. Dan was er nu ook geen discussie geweest. Maar uiteindelijk is Mercedes gewoon verslagen doordat ze zelf de foute calls hebben gemaakt met hun strategie.
Dat staat er letterlijk in.bazzemans schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:11:
De woorden van Mercedes zijn zorgvuldig gekozen, een net statement. Geven ze hiermee ook aan dat ze hun beroep intrekken, want dat lees ik er niet letterlijk uit. Verder vind ik het opvallend dat ze Max wel feliciteren, maar niet expliciet met het WDC.
We will hold the FIA accountable for this process and we hereby withdraw our appeal.
[ Voor 11% gewijzigd door NotSoSteady op 16-12-2021 11:13 ]
Laatste zin eerste deel van het statement is letterlijk: we withdraw our appeal.bazzemans schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:11:
De woorden van Mercedes zijn zorgvuldig gekozen, een net statement. Geven ze hiermee ook aan dat ze hun beroep intrekken, want dat lees ik er niet letterlijk uit. Verder vind ik het opvallend dat ze Max wel feliciteren, maar niet expliciet met het WDC.
Laatste zinnetje eerste pagina van hun statement.bazzemans schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:11:
Om hot fuzz te citeren:RobertMe schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:58:
[...]
Het was een do-or-die actie waarbij Hamilton wist dat er een grote kans was dat dat het enige moment was om op P1 te komen en de race te winnen. Vervolgens heeft hij al veel vaker dezelfde fout gemaakt (2x op Albon bv) dus echt er van leren lijkt hij niet te doen.
Hey, why can't we say "accident," again?
Because "accident" implies there's nobody to blame.
Op het moment dat iemand zoiets weet te doen met preciesie en regelmaat beschouw ik het als een skill
I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM
Max is een zeer waardig WK winnaar als je naar het hele seizoen kijkt dus die titel is helemaal voor hem. Het blijft vreemd dat hij die titel uiteindelijk door ingrijpen van Masi heeft gekregen, maar dat doet niets af aan zijn titel, die heeft hij verdient.backupdevice schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:06:
Mooi statement verder van Mercedes, benieuwd hoe snel Hamilton nu ook met een bericht komt.
Mag het; na er vijf dagen over nagedacht te hebben. Deze twee paginas hebben etterlijke tonnen gekostSpotmatic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:04:
My 0,02:
- Ja het was een rommel
- Lewis was de terechte winnaar van de Abu Dhabi Grand Prix geweest
- Mercedes is de terechte winnaar van het WCC
- Max is de terechte winnaar van het WDC
Blij dat de uitslag hiermee staat.
De regel daarvoor staat dat elk team en coureur ook uitgenodigd is.
Ik hoop toch dat Mercedes niet een streepje voor krijgt in dit proces. Kan flinke gevolgen hebben.
Klinkt idd als een ferrari dealtjePlenkske schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:16:
"The Mercedes team will actively work with this commission to build a better Formula 1"
Ik hoop toch dat Mercedes niet een streepje voor krijgt in dit proces. Kan flinke gevolgen hebben.
Dan ga je er vanuit dat er regels in het voordeel van Mercedes worden opgesteld.Plenkske schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:16:
"The Mercedes team will actively work with this commission to build a better Formula 1"
Ik denk dat de doelstelling meer is om zoveel mogelijk eenduidigheid en duidelijkheid te krijgen.
Niet voor Max. Niet voor RBR. Niet voor de meeste aanwezigen gok ik.yinx84 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:16:
Die prijsuitreiking gaat alsnog wel super awkward zijn
Ja, en ze kijken (niet geheel onlogisch) alleen naar deze ene race.NotSoSteady schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:16:
Haha, die Engelse fans zijn behoorlijk over de zeik aan de reacties te zien. Hadden ze daadwerkelijk gedacht dat ze Hamilton de titel nog zouden geven?
Dat doel is ook goed.MikeyMan schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:17:
[...]
Dan ga je er vanuit dat er regels in het voordeel van Mercedes worden opgesteld.
Ik denk dat de doelstelling meer is om zoveel mogelijk eenduidigheid en duidelijkheid te krijgen.
Maar het proces er naar toe moet ook goed zijn.
Onder SC nog zorgen voor een herstart zodat er geraced kan worden --> robbed
Alle beslissingen waarbij de race nog herstart zou worden --> robbed
Er was nou eenmaal een crash in de laatste paar ronden en daar moest op geacteerd worden. De vraag is dan, ga je nog racen, of niet. Ook gaat men er vrij gemakkelijk aan voorbij dat Max er niet per se voorbij zou zijn gekomen. Max ging er nu in de laatste ronde voorbij op een punt waar Hamilton het niet verwachtte. Deze uitkomst was allesbehalve zeker, Max had 1 of 2 kansen, en dan wel met betere banden, maar er was geen DRS, en hij had een slechtere auto. We hebben gezien hoe Perez verdedigde, dat had Hamilton ook slechts één rondje hoeven doen, maar hij liet de deur open.
In plaats daarvan wordt er gezeurd over regeltjes. Blijkbaar is racen minder belangrijk dan regel 3483 sub 23 lid 5a of wat dan ook waarin een SC procedure staat beschreven. Dat de race director daar gewoon vanaf mag wijken wordt even genegeerd. En dan dat protest dat Max even een halve seconde met de neus voor Hamilton zat, tsja... heeft ook een enorme impact natuurlijk

Kortom, het enige waar die Britten tevreden mee zouden zijn geweest, was dat er niet herstart zou worden en Hamilton onder SC vrolijk z'n titel had opgehaald. Een SC / rode vlag heeft nou eenmaal als gevolg dat het veld weer bij elkaar komt, en dus had Max na de crash van Latifi sowieso een kans gekregen. Het is extreem zuur voor Hamilton dat hij het verliest door een SC en de beslissing dat er alles aan gedaan moest worden om weer te racen, maar dit was wel de beste beslissing, en eentje waar alle teams voor de race nog achter stonden. Laat racen wanneer dat kan. Het kon, en het mocht. Simpel.
Dat het een totale chaos werd met lapped cars die eerst niet mochten inhalen, en daarna weer wel, en de hysterie op de radio, dat verdient wel wat aandacht, maar dat staat er verder los van, wat mij betreft. Die chaos zal er ook wel voor gezorgd hebben dat de Britten er een klein trauma'tje aan hebben overgehouden en nu zo reageren.
Kortom, na nog eens een paar nachtjes erover geslapen te hebben, vind ik het een grandioze ontknoping, en maakt de manier waarop het alleen maar mooier, na wat er eerder in het seizoen is gebeurd (Silverstone, Boedapest, Baku). Het kon eigenlijk niet beter.
Ik ben overigens verder niet voor rede vatbaar
Edit: terwijl ik dit epistel schreef kwam het statement van Mercedes binnen, toch wel mooi: "the reason we protested the race result on Sunday was because the Safety Car regulations were applied in a new way that affected the race result". Prachtig. Dus alleen omdat het een "new way" is werd er protest ingediend. Niets over dat het niet mag. En "affected the race result", dat doen SC's wel vaker. Bovendien is de enige reden dat het race result werd beïnvloed, het feit dat er alsnog geraced kon worden. Het alternatief was NIET racen. Kortom in andere woorden: "we protesteren omdat er alles aan is gedaan om de race te hervatten"

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 16-12-2021 11:32 ]
Ik zal wat uitgebreider reageren:Plenkske schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:11:
[...]
[mbr] Dit is dus nergens voor nodig[/]
"Together with Lewis" -> dat is gewoon voor positieve PR. Ik geloof er niks van dat Lewis ook maar één woord bedacht heeft in deze reactie.
"flawless sportsman on and off track" -> ook dat is behoorlijkte betwijfelen, maar dat is voor meerdere coureurs zo.
Lapped cars can be overtaken by non lapped cars so they are on the back of the pack.
If a car causes a collision and driver is deemed responsible no points are given to said driver.
No repairs are to be done on the cars during red flag. If deemed necessary they should be parked on the back of the pack
Untappd: Louwke80
https://www.motorsport.co...new-engine-rules/6885631/Formula 1 chiefs have confirmed that the MGU-H will be dropped from power units from 2026 as part of a new rules shake-up.
PSN
Eens met de mededeling dat er meer duidelijkheid over de race-regels moet komen. Wie kan het daar niet mee eens zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door kraanwagen op 16-12-2021 14:02 ]
Ik denk dat Lewis een dag later best tegen Toto gezegd heeft het er bij te laten.Plenkske schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:21:
[...]
Ik zal wat uitgebreider reageren:
"Together with Lewis" -> dat is gewoon voor positieve PR. Ik geloof er niks van dat Lewis ook maar één woord bedacht heeft in deze reactie.
"flawless sportsman on and off track" -> ook dat is behoorlijkte betwijfelen, maar dat is voor meerdere coureurs zo.
Die wil ook echt geen titel meer krijgen na dagen van gedoe, al zal hij er ook zeker het zijne van denken.
In het statement staat een duidelijke felicitatie naar Max en Red Bull.kraanwagen schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:24:
Terechte en te verwachte keuze van Mercedes. In het belang van de F1, maar ook in hun eigen belang, want formeel beroep instellen zou hun imago beschadigd hebben.
Eens met de mededeling dat er meer duidelijkheid over de race-regels moet komen. Wie kan het daar niet mee eens zijn.
Nu nog een duidelijke felicitatie van Mercedes naar Max als WDC.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Om een of andere reden had ik geen zin in dagen aan "ja maar Mercedes protest". Zeker omdat ik allang vermoede dat er niks uit ging komen. Dit omdat Mercedes het niet gaat winnen van een organisatie die zichzelf keurt over eigen regels en zichzelf altijd vrij weet te pleiten omdat er altijd een uitzondering voor hun eigen regels staat, in de regels.Spotmatic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:20:
Ik hoop dat @DaniëlWW2 zijn gezicht ook nog even in dit topic laat zien. Ik heb hem de afgelopen dagen gemist maar hij zei al dat hij er helemaal klaar mee was. Hopelijk niet TE klaar, we hebben jou nog langer dan vandaag nodig!![]()

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hoe denk jij over het pitten onder de safety car?Louwke schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:22:
Duidelijk volgende keer:
Lapped cars can be overtaken by non lapped cars so they are on the back of the pack.
If a car causes a collision and driver is deemed responsible no points are given to said driver.
No repairs are to be done on the cars during red flag. If deemed necessary they should be parked on the back of the pack
Hoort er bij zal altijd mogen bliven wat mij betreft. Maakt het tactisch spelletje net wat mooier.Spotmatic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:28:
[...]
Hoe denk jij over het pitten onder de safety car?
Untappd: Louwke80
Je bedoelt: In de rest van de wereld niet, maar ik denk dat de publieke opinie in Engeland wel een tijdje een sterretje achter deze titel zal zetten.backupdevice schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:06:
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Precies, vooral in deze laatste race.Louwke schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:29:
[...]
Hoort er bij zal altijd mogen bliven wat mij betreft. Maakt het tactisch spelletje net wat mooier.
Inderdaad, de regels zijn makkelijk samen te vatten in "we kunnen ten allen tijden zelf bepalen hoe we het uitvoeren"DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:27:
[...]
Om een of andere reden had ik geen zin in dagen aan "ja maar Mercedes protest". Zeker omdat ik allang vermoede dat er niks uit ging komen. Dit omdat Mercedes het niet gaat winnen van een organisatie die zichzelf keurt over eigen regels en zichzelf altijd vrij weet te pleiten omdat er altijd een uitzondering voor hun eigen regels staat, in de regels.![]()
Denk jij dat er veel gaat veranderen in de regels voor het begin van seizoen 2022 ?
Nee.Plenkske schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:33:
[...]
Inderdaad, de regels zijn makkelijk samen te vatten in "we kunnen ten allen tijden zelf bepalen hoe we het uitvoeren"![]()
Denk jij dat er veel gaat veranderen in de regels voor het begin van seizoen 2022 ?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja, in principe mee eens, maar het is wel zuur dat de snelste daardoor niet altijd wint. Dat valt in dit geval in het voordeel van Max, maar was het andersom geweest, hadden wij nu het gevoel gehad dat de Britten hadden. De hele race feest vieren omdat HAM zo dominant is, dat kan toch niet meer misgaan, maar uiteindelijk door zo'n stomme timing verliezen.Spotmatic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:32:
[...]
Precies, vooral in deze laatste race.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Niet alle Max fans wonen in NL, niet alle Hamilton fans wonen in GB en er zijn veel mensen geen fan van een van die twee zijn of überhaupt neutraal. Net als dat sommige media in NL alle objectiviteit kwijt zijn en dat ook zo is in GB maar er gelukkig ook nog objectieve journalisten zijn die dan helaas juist de minste aandacht krijgt.alexbl69 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:31:
[...]
Je bedoelt: In de rest van de wereld niet, maar ik denk dat de publieke opinie in Engeland wel een tijdje een sterretje achter deze titel zal zetten.
Al die valse tegenstellingen, daar schiet niemand wat mee op.
Staat er ook duidelijk een felicitatie voor het WDC? Of staat er een felicitatie die wordt gegaan aan respect voor de prestaties en de bijdrage aan het maken van het WDC tot een epische strijd?thunder8 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:26:
[...]
In het statement staat een duidelijke felicitatie naar Max en Red Bull.
Als je het statement leest, is het doorspekt van teksten waarin ze uitstralen dat ze nog altijd vinden dat ze gelijk hebben. Ik zie dan ook geen felicitatie voor Max voor het WDC hierin.
Ik denk zelf ook van niet, maar na dit statement van Mercedes denk ik wel dat er veel over vergaderd zal worden.
Alleen een stomme timing is wat te kort door de bocht. Het was ook een gevolg van de keuzes die in de wedstrijd gemaakt zijn tijdens de VSC en de SC.Grrrrrene schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:34:
[...]
Ja, in principe mee eens, maar het is wel zuur dat de snelste daardoor niet altijd wint. Dat valt in dit geval in het voordeel van Max, maar was het andersom geweest, hadden wij nu het gevoel gehad dat de Britten hadden. De hele race feest vieren omdat HAM zo dominant is, dat kan toch niet meer misgaan, maar uiteindelijk door zo'n stomme timing verliezen.
Het gaat ook niet om die gene die het snelste rijdt maar om de eerste die binnen komt, en die is dan wel het snelste binnen. Dus in die zin wint de snelste wel altijd
Dan is de les toch die je er uit moet halen dat de winst pas binnen is als je in de laatste ronde als eerste over de streep komt. In de ronde ervoor maak je grote kans maar het is nog niet 100% zeker.Grrrrrene schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:34:
[...]
Ja, in principe mee eens, maar het is wel zuur dat de snelste daardoor niet altijd wint. Dat valt in dit geval in het voordeel van Max, maar was het andersom geweest, hadden wij nu het gevoel gehad dat de Britten hadden. De hele race feest vieren omdat HAM zo dominant is, dat kan toch niet meer misgaan, maar uiteindelijk door zo'n stomme timing verliezen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Iets met "To finish first, you first...."Pjottski schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:38:
[...]
Dan is de les toch die je er uit moet halen dat de winst pas binnen is als je in de laatste ronde als eerste over streep komt. In de ronde ervoor maak je grote kans maar het is nog niet 100% zeker.
Er zijn zoveel felicitaties geweest waar iemand niet specifiek hem feliciteerde.met het WDC maar "gewoon" feliciteerde, waren die allemaal ook niet oprecht?bazzemans schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:37:
[...]
Staat er ook duidelijk een felicitatie voor het WDC? Of staat er een felicitatie die wordt gegaan aan respect voor de prestaties en de bijdrage aan het maken van het WDC tot een epische strijd?
Als je het statement leest, is het doorspekt van teksten waarin ze uitstralen dat ze nog altijd vinden dat ze gelijk hebben. Ik zie dan ook geen felicitatie voor Max voor het WDC hierin.
Als iemand jou op je verjaardag de hand schud en zegt "gefeliciteerd" dan vraag je ook "waarmee"?
Zo kan je overal wel iets achter gaan zoeken.
- Tire changes during red flag only permitted with express permission from race control due to safety hazard and are applied to all cars.Louwke schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:22:
Duidelijk volgende keer:
- If red/yellow flag casued during Qualification, time from that sesion will be deleted.
- Ipv lapped cars overtake wellicht meer kijken naar terug laten zakken en een fuel penalty (per rondje gelapped 3 liter extra overhouden?). Beetje zoals bij de FE tijdens een gele vlag.
- SC can come in during same round as changing lapped cars.
- Reordering grid during SC can be done on part of track without the yellow flag situation during cleanup.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Have to finish and then finish the appeals?Novadecasa schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:39:
[...]
Iets met "To finish first, you first...."
een treffende spreuk
Het had inderdaad wat bondiger gekund.Novadecasa schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:39:
[...]
Iets met "To finish first, you first...."
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Spotmatic schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:08:
[...]
Welk geld? Ze zijn WCC geworden. Ze krijgen al het grootste deel van het geld.
Of bedoel je de reclame/status/bonus van Lewis?
Extigo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:09:
[...]
Welk geld? Ze hebben WCC gewonnen en dat bepaald de hoogte van de bonus. De WDC levert niets op, vanuit de FIA.
Dat zal financieel aardig wat uitmaken mbt sponsoring, promotie ed.
Ik zie ze er niet voor aan dit te doen alleen omdat hamilton was mis loopt.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
The reason we protested the race result on Sunday was because the Safety Car regulations were applied in a new way that affected the race result. pic.twitter.com/x8Tq4bNhHU
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 16 december 2021
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Het is nog wel even wachten of er nog een appeal komt voor deze beslissingYakuzA schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:22:
MGU-H nu eindelijk echt definitief geditched voor de 2026 motor:
[...]
https://www.motorsport.co...new-engine-rules/6885631/

PSN
Ik zie dit vooral als een "we protesteerden niet tegen Max, maar tegen de vreemde (en vooral onverwachte) toepassing van regels" maar ze hadden dit beter in het statement kunnen verwerken. Dan breng je een statement uit en kan je daarna door met andere dingen.DutchCrownNL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:42:
Prima statement van Mercedes, en als de regels voor iedereen duidelijker kunnen worden is dat mooi meegenomen, alleen beetje jammer dat ze vervolgens dit plaatsen na zo'n statement...
[Twitter]
Dit topic is gesloten.
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken