[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 154 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.320 views

Onderwerpen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

RobinHood schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:56:
Om ook eens een ongevraagde duit in het al overvolle zakje te doen:

Tussen Verstappen en Hamilton ben ik meer voor Hamilton, maar uiteindelijk wil ik gewoon een toffe race zien

Mijn vriendin vroeg gister of Max inderdaad gewonnen had. Ik heb haar verteld hoe en wat. Haar reactie is eigenlijk wel een spijker op de kop

"Als het zo random is, is het dan nog wel leuk om te kijken?"

Ja, goede vraag eigenlijk.

Gister had het een titanenstrijd moeten worden. De oude vos tegen de jonge hond, het "berekende" Mercedes versus het "rebelse" Red Bull en genoeg andere vergelijkijngen.

Nu ging dat al wat "fout" op het moment dat Hamilton op een interessante manier "verdedigde" op Verstappen, maar ook daarna verdween Hamilton al rap, okay, kan gebeuren, da's racen.

Hamilton loopt uit, komt een rijdende chicane tegen in de vorm van Perez [hard, maar fair genoeg], kan uiteindelijk voorbij Perez en yeet er dan weer vandoor. De race was vanaf ronde 2 in Hamilton zijn pocket.

En dan de SC. Ja, die was nodig. Latifi stond op een beroerde plek. Dat is de procedure.

En vanaf dat moment gaat het in mijn ogen fout.

Als race-director, en de FIA, moet je je vingers afhouden van het kampioenschap. In mijn ogen is dat dus: Alle regels zo volgen, zoals ze bij de teams bekend zijn.

Het moment dat je "voor het racen" besluit dat de regels het raam uit mogen, trek je de ene rijder voor de andere. De rijder op de eerste plaats kon niet verdedigen: Hij kon geen pitstop maken, want positieverlies en kans op SC-finish, maar hij kon ook niet verdedigen, want rijder 2 heeft wel verse banden kunnen scoren, want hij kan bijna doen wat ie wil.

Door Masi's besluit was er geen enkele manier waarop de rijder op kop zou kunnen winnen, tenzij de nummer twee een dijk van een fout maakt. Maar puur op racen en racecraft was #1 een sitting duck.

En dat vind ik problematisch.

Natuurlijk, een SC-finish was ook gewoon ruk geweest. Maar naar mijn mening was dat correcter geweest, want dat zijn de geldende en bekende regels. Waarop je je kan voorbereiden. Waarop je calls kan maken.

Het gaat mij niet om Hamilton of Verstappen, als dit tussen Stroll en Latifi was geweest, was dit een net zo'n grote blamage geweest.

Ik denk absoluut niet dat het corruptie of whatever is van Masi, eerder een vorm van onkunde, en beperkte regels.

Uiteindelijk ook wel een passend einde van een seizoen vol met nogal vreemde beslissingen van Masi en de stewards. Spa, Jeddah en nu dit, in 1 seizoen, da's echt uniek.

Ik hoop oprecht dat hier lering uit wordt getrokken, en dat men echt gaat kijken naar nieuwe regels, maar ook dingen gaat maken in allerlei "what if" scenarios.

Want ja, eerlijk gezegd gaat de lol er zo wel vanaf. Niet omdat het verkeerde poppetje heeft gewonnen of verloren voor mij, maar de manier waarop.

Ik hoop oprecht dat het volgend jaar beter gaat, maar eerlijk gezegd ben ik bang dat we in een neerwaartse spiraal zitten.
Het probleem is dat iedereen bezig is dat het WDC gisteren beslist is, terwijl er natuurlijk gewoon 21 andere races zijn geweest die net zo belangrijk waren. De meeste klagers snappen the bigger picture niet. Als er nu nog 10 races te gaan waren had je niemand horen bitchen (ofja, niet zo hard iig).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:19

Tussen Verstappen en Hamilton ben ik meer voor Hamilton, maar uiteindelijk wil ik gewoon een toffe race zien

Mijn vriendin vroeg gister of Max inderdaad gewonnen had. Ik heb haar verteld hoe en wat. Haar reactie is eigenlijk wel een spijker op de kop

Gister had het een titanenstrijd moeten worden. De oude vos tegen de jonge hond, het "berekende" Mercedes versus het "rebelse" Red Bull en genoeg andere vergelijkijngen.

Nu ging dat al wat "fout" op het moment dat Hamilton op een interessante manier "verdedigde" op Verstappen, maar ook daarna verdween Hamilton al rap, okay, kan gebeuren, da's racen.

Hamilton loopt uit, komt een rijdende chicane tegen in de vorm van Perez [hard, maar fair genoeg], kan uiteindelijk voorbij Perez en yeet er dan weer vandoor. De race was vanaf ronde 2 in Hamilton zijn pocket.

En dan de SC. Ja, die was nodig. Latifi stond op een beroerde plek. Dat is de procedure.

Als race-director, en de FIA, moet je je vingers afhouden van het kampioenschap. In mijn ogen is dat dus: Alle regels zo volgen, zoals ze bij de teams bekend zijn.

Het moment dat je "voor het racen" besluit dat de regels het raam uit mogen, trek je de ene rijder voor de andere. De rijder op de eerste plaats kon niet verdedigen: Hij kon geen pitstop maken, want positieverlies en kans op SC-finish, maar hij kon ook niet verdedigen, want rijder 2 heeft wel verse banden kunnen scoren, want hij kan bijna doen wat ie wil.

Door Masi's besluit was er geen enkele manier waarop de rijder op kop zou kunnen winnen, tenzij de nummer twee een dijk van een fout maakt. Maar puur op racen en racecraft was #1 een sitting duck.

Natuurlijk, een SC-finish was ook gewoon ruk geweest. Maar naar mijn mening was dat correcter geweest, want dat zijn de geldende en bekende regels. Waarop je je kan voorbereiden. Waarop je calls kan maken.

Het gaat mij niet om Hamilton of Verstappen, als dit tussen Stroll en Latifi was geweest, was dit een net zo'n grote blamage geweest.

Ik denk absoluut niet dat het corruptie of whatever is van Masi, eerder een vorm van onkunde, en beperkte regels.

Uiteindelijk ook wel een passend einde van een seizoen vol met nogal vreemde beslissingen van Masi en de stewards. Spa, Jeddah en nu dit, in 1 seizoen, da's echt uniek.

Ik hoop oprecht dat hier lering uit wordt getrokken, en dat men echt gaat kijken naar nieuwe regels, maar ook dingen gaat maken in allerlei "what if" scenarios.

Want ja, eerlijk gezegd gaat de lol er zo wel vanaf. Niet omdat het verkeerde poppetje heeft gewonnen of verloren voor mij, maar de manier waarop.

Ik hoop oprecht dat het volgend jaar beter gaat, maar eerlijk gezegd ben ik bang dat we in een neerwaartse spiraal zitten.
Je vergeet dat Mercedes ook had kunnen pitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:59

g0tanks

Moderator CSA
Ome Ernst schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:57:
[...]

Wat doe jij in het geval dat je baas je contract opzegd, en je nog een paar maanden laat doorwerken.
Ga jij dan ook nog iedere keer voor maximaal resultaat ?
Aan de andere kant heeft Bottas ook gewoon een reputatie hoog te houden als betrouwbaar teamlid. Hij is immers nog niet uit de F1.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

g0tanks schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:02:
[...]
Aan de andere kant heeft Bottas ook gewoon een reputatie hoog te houden als betrouwbaar teamlid. Hij is immers nog niet uit de F1.
De enige reputatie die Bottas al een aantal races hoog houdt, is dat hij nog steeds niet weet hoe je met een snellere auto andere rijders inhaalt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ome Ernst schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:57:
[...]

Wat doe jij in het geval dat je baas je contract opzegd, en je nog een paar maanden laat doorwerken.
Ga jij dan ook nog iedere keer voor maximaal resultaat ?
Je zit (waarschijnlijk) voor de laatste keer in je leven in een competitieve auto, dan zou ik ook het maximale eruit proberen te halen. Tuurlijk, Bottas had nooit mogen winnen van Mercedes maar een podiumplek was voor z'n eigen gevoel toch beter geweest dan roemloos als 7e te eindigen. Maar dan moet je wel daar de capaciteiten voor hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Waaj op 13-12-2021 18:05 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mark-k schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:59:
[...]

Het probleem is dat iedereen bezig is dat het WDC gisteren beslist is, terwijl er natuurlijk gewoon 21 andere races zijn geweest die net zo belangrijk waren. De meeste klagers snappen the bigger picture niet. Als er nu nog 10 races te gaan waren had je niemand horen bitchen (ofja, niet zo hard iig).
Precies dit. En dan was dit dus niet het enige discutabele moment.

Blijf het zeggen, Hamilton had gisteren de overwinning verdiend. Max m.i. het WDC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MikeyMan schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:07:
[...]

Precies dit. En dan was dit dus niet het enige discutabele moment.

Blijf het zeggen, Hamilton had gisteren de overwinning verdiend. Max m.i. het WDC.
En dat is ook over het hele seizoen genoemen precies zoals het was, Merc WCC met hun supersnelle auto, max met WDC, om met een mindere auto dit te kunnen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

mark-k schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:59:
[...]

Met nog 10 races te gaan was deze race waarschijnlijk gewoon achter de SC gefinisht, of was het lang niet zo problematisch geweest.
NotSoSteady schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:00:
[...]

Je vergeet dat Mercedes ook had kunnen pitten.
Want?

Als je naar de geldende regels kijkt, was de race gefinisht achter de safetycar, daar ging Mercedes van uit.

Als ze Hamilton naar binnen hadden gehaald, had RBR Max buiten gelaten.

RBR kon de gok nemen dat Masi een Masi ging doen, Mercedes niet.

Het feit dat er altijd iets randoms kan gebeuren dankzij een vage race director, is voor mij gewoon killing voor de sport. De race hoort op het circuit uitgevochten en beslist te worden, door de coureurs. Niet door iemand die opeens besluit het regelboek te negeren.

Ja, ik weet dat Masi die privilege heeft om de regels te negeren, het punt is alleen: Dit is niet het moment waarop je regels kan negeren. Want "autoracing" volgt bepaalde regels, het is juist geen "autoracing" meer zodra op random momenten random regels voor random mensen niet meer gelden.

Want het is ook niet zo dat alle lapped cars mochten inhalen, alleen de mensen tussen Hamilton en Verstappen, terwijl zo'n beetje het hele midfield nog flink kon verschuiven qua punten.

Daarmee verpest je dus niet alleen de race van Hamilton, maar ook die van heel wat andere rijders, en hele teams die opeens anders in de klassering komen te staan.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:55

Zewatanejo

Fine Thanks!

Helemaal eens met je dat de regels "by the book" gevolgd moeten worden in zo'n belangrijke race. In mijn ogen is dat ook wat er is gebeurd, maar met één opmerkelijk moment. De vreemde communicatie van race control dat de lapped cars niet mochten inhalen. Als dat nooit was mede gedeeld, was er heel wat minder discussie. Sterker nog dan was een er een heel normale SC situatie geweest, zoals die veel vaker voorkomen.

Dan is er natuurlijk nog het punt dat alleen de auto's tussen HAM en VER mochten unlappen, maar dat was met name ingegeven door de afspraak dat een race indien mogelijk onder een groene vlag uitgereden moet worden. Dat heeft Masi proberen te doen. Toevallig is dat in het voordeel van VER geweest, maar zoals gezegd, had Mercedes ook HAM kunnen pitten. Niet gedaan. Mercedes heeft de race verloren, HAM niet zozeer... Zoals gezegd. "its a called a motorrace"....

Zo random als jij het wilt doen voorkomen was het helemaal niet.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:02
RobinHood schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:11:
[...]

Met nog 10 races te gaan was deze race waarschijnlijk gewoon achter de SC gefinisht, of was het lang niet zo problematisch geweest.

[...]

Want?

Als je naar de geldende regels kijkt, was de race gefinisht achter de safetycar, daar ging Mercedes van uit.

Het feit dat er altijd iets randoms kan gebeuren dankzij een vage race director, is voor mij gewoon killing voor de sport. De race hoort op het circuit uitgevochten en beslist te worden, door de coureurs. Niet door iemand die opeens besluit het regelboek te negeren.

Ja, ik weet dat Masi die privilege heeft om de regels te negeren, het punt is alleen: Dit is niet het moment waarop je regels kan negeren. Want "autoracing" volgt bepaalde regels, het is juist geen "autoracing" meer zodra op random momenten random regels voor random mensen niet meer gelden.

Want het is ook niet zo dat alle lapped cars mochten inhalen, alleen de mensen tussen Hamilton en Verstappen, terwijl zo'n beetje het hele midfield nog flink kon verschuiven qua punten.

Daarmee verpest je dus niet alleen de race van Hamilton, maar ook die van heel wat andere rijders, en hele teams die opeens anders in de klassering komen te staan.
Om dan met geldende regels te gaan gooien. Er staat ook in datzelfde boek dat de race director uiteindelijk mag bepalen hoe er met de SC situatie omgegaan wordt. Dat heeft hij gisteren gedaan naar inzicht in wat de F1 / FOM / FIA het liefste zien, een race over 1 lap tussen de kemphanen.

Dat het steekt om zo te verliezen snapt iedereen, maar er is volgens datzelfde regelement wat je hier roept geraced. Dat jij het niet leuk vind, jammer voor je. Andersom had hier 99% van het forum het niet leuk gevonden en nu wel, maar dat is part of racing. Silverstone happened, daar werd ook volgens de regels gestraft ondanks dat het verkeerd aanvoelde.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
In India zijn ze geloof ik ook Max fan :9

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:09
[...]

[...]

Want?

Leuk en aardig maar de gok die Mercedes nam om niet te pitten en uit te gaan van een SC finish was juist dat: een gok. Niemand wist wanneer de SC naar binnen zou gaan toen ze de stop maakten. Part of the game.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online

Voor het evenwicht zou ze dat ook eens aan een RBR fan moeten vragen. De uitleg in deze van jou als MER fan zal waarschijnlijk anders zijn als die van een RBR fan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Ha ha ha. Grappig om te zien. En die hebben geen oranje bril...... :+

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
https://streamable.com/ibbxa5

Deze heb ik nog niet voorbij zien komen. BBC commentaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

JPM85 schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:20:

Dat het steekt om zo te verliezen snapt iedereen, maar er is volgens datzelfde regelement wat je hier roept geraced. Dat jij het niet leuk vind, jammer voor je. Andersom had hier 99% van het forum het niet leuk gevonden en nu wel, maar dat is part of racing. Silverstone happened, daar werd ook volgens de regels gestraft ondanks dat het verkeerd aanvoelde.
Maar gelijktijdig zijn er 10 andere op te noemen die niet 'volgens de regels' werd gestraft, dit is het niveau VAR en scheidsrechters bij voetbal, is hands hands, is een schwalbe een schwalbe en is een overtreding een overtreding, regels zijn prima zwart/wit, maar de toetsing en uitvoering.. simpelweg niet.

Want mensen vallen enkel over het 'incident' omdat deze eenmaal in de 'battle' zo als resultaat kwam, was diezelfde 'oneerlijkheid' er geweest over die keuze van Masi als Ham hem toch gewoon voor kon blijven? Of was het massaal veren in de.. van Ham douwen dat zelfs met oude bandjes hij heer en meester is? Want wat er allemaal gebeurd is tot die VC, het zou uitkomen tot die laatste ronde. Je gaat all-in, je kaarten op tafel, wat de uitkomst is, 1 kant is blij, 1 kant is boos. Maar in mijn ogen kregen ze 1 kans, 1 moment, ultiem in het seizoen, om 1x tegen elkaar te mogen. De wapens op tafel, 2x de keuze, RBR kwam gewoon met de betere keuze in het gevecht.

Want waar is de alsnog enigzins vreugde van WCC? Verdient dat hele team achter Mercedes niet het 'dankjewel' om deze titel met eer te dragen? Nee, ham verliest, 'dus jullie ook'.

Ik blijf erbij, het is niet Max die heeft gewonnen, zo'n oranje bril heb ik ook weer niet, het is een team dat heeft gewonnen. Perez, Albon, Horner, Honda, hele team van RBR, 7 jaar lang het simpelweg niet halen, simpelweg niet kunnen, en dan alsnog het onmogelijke mogelijk maken, ondanks de regeltjes, ondanks de 'foute' beslissingen van FIA, nee.. dat zegt mijn anti-Merc fanbril: karma bitch. Ferrari had het mogen winnen, AT, Williams, McLaren, allemaal had ik ze net zo mooi gevonden als deze, het is alleen nu stukje mooier :P

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 13-12-2021 18:51 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 23:12

jgj82

Ja, maar = nee

yinx84 schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:47:

Ik kan ze niet op wat voor vorm van BIAS betrappen.. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
[...]

Die kans was niet groot geweest want Masi staat erom bekend dat hij een race wilt eindigen met groen en zal, tenzij het echt niet anders kan, altijd nog minimaal een ronde laten rijden.
Dat is iets wat Mercedes ook gewoon on weten en op kon inspelen.
Ja het blijft een gok maar dat is het nu eenmaal altijd met een SC.
[...]

Want?

Als Masi de lapped cars 1 ronde eerder erlangs had gelaten, dan had je er geen moeite mee gehad en was het wel op het circuit uitgevochten?
Of is het dan nog steeds beïnvloeding van het WK? Net als bijvoorbeeld de track limits in Bahrein, de straf voor Hamilton in Silverstone, of gewoon het incident in de eerste ronde? (En nog veel meer voorbeelden te noemen).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

BBC was het dus wel volledig eens met een herstart zonder achterliggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Die Albon op de boordradio blijft mooi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:44

DataGhost

iPL dev

[...]

Want?

Onder de geldende regels is dat op geen enkele manier een zekerheid op het moment dat Mercedes de keuze had om te pitten of niet. In de regels staat namelijk helemaal niks over dat de race onder SC moet finishen als die X ronden voor het einde geroepen wordt. Als de marshalls ook maar een minuut sneller waren of als de eerste rare beslissing om lapped cars niet door te laten (waarvan ik me de laatste keer dat dat zo besloten is niet kan herinneren) niet gemaakt was maar gewoon direct de call om lapped cars te laten unlappen, was het geheel al een ronde eerder geregeld geweest en hadden we dezelfde uitkomst gehad, namelijk een race voor de laatste ronde of misschien zelfs de laatste twee ronden. Het was 100% de gok van Mercedes dat de race achter SC zou finishen terwijl ze daar geen enkele zekerheid over hadden. Gezien de minimale hoeveelheid debris op de baan en de relatief makkelijke positie had Mercedes allang kunnen bedenken dat de race hervat zou gaan worden, ze hoopten alleen heel erg dat dat niet zou gebeuren. Daar waren Hamilton en Bono nog lang niet zo zeker over op de radio. Naarmate de SC langer en langer duurde zijn ze het narratief gaan te pushen dat het hoe dan ook al zeker was dat de race onder SC zou finishen en dat het onredelijk was om met nog maar zo'n korte afstand te gaan de race te hervatten. Mercedes heeft gewoon de fuckup gemaakt dat ze niet gepit hebben en/of de pech gehad dat ze niet ver genoeg voorlagen om die keuze straffeloos te kunnen maken. Dit was gewoon hun beste gok, met wel een pitstop was er het risico dat Verstappen positie won en de race achter SC uit kon rijden, ik denk dat we dan alsnog een kwade Toto aan de lijn hadden gehad omdat de baan allang weer vrij was.

Shit happens, dat heet racen. Ik kan me nog een Bahrein 2019 herinneren waar Leclerc de finish niet eens in de top 5 had moeten halen (gewoon puur technisch gezien, want het was natuurlijk wel wrang voor hem dat zijn motor ermee kapte) maar toch derde is geworden voor Verstappen omdat de race onder SC afgevlagd werd. Ook shit happens.

RBR kon de gok nemen dat de baan snel genoeg vrijgemaakt zou zijn, wat ook gebeurde. Mercedes inderdaad niet, de leidende auto heeft in die situaties bijna altijd het nadeel. Dat had Verstappen ook in Hongarije 2019, ook al kwam dat niet door een SC, hij had geen pit-opties omdat Hamilton er te dicht achter reed, en reageren zou kansloos zijn. Zo heeft RBR ook vorige week de (correcte) gok gemaakt dat de schade aan de barriers voor een rode vlag zou gaan zorgen, en Mercedes niet. Was dat andersom uitgevallen, had Hamilton datzelfde bandenvoordeel gehad als Verstappen gisteren.
Regelboek negeren valt volgens mij wel mee, ik heb de regels erop nageslagen (waar alle teams mee akkoord zijn gegaan) en ik heb genoeg regels bij elkaar gezien die deze situatie beschrijven als legaal. Ongebruikelijk misschien, maar legaal. Het enige randoms wat er gebeurd was, was de crash van Latifi.
De regels zijn gewoon toegepast. Er was bovendien een intentieverklaring van alle (alle!) teams dat de race het liefst niet achter de SC zou finishen als de mogelijkheid er was. Volgens mij heeft Masi zijn best gedaan.
Dit ben ik deels met je eens, alle lapped cars hadden doorgestuurd moeten worden en dit had verder niks uitgemaakt. Voor de regelneukers (zoals ik) hadden ze op een bepaalde manier doorgestuurd moeten worden zodat die "extra ronde" niet nodig was, maar volgens mij was er onder het volgende artikel voldoende ruimte om dat deel te laten varen. Wederom, de teams wilden graag allemaal een finish niet onder SC.
Anders in de klassering valt ook behoorlijk mee, of die gevechten nou voor of achter de SC uitgevochten werden dat had niks uitgemaakt in die ene ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
M a r c o schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:59:
[...]

BBC was het dus wel volledig eens met een herstart zonder achterliggers.
Correct! Voordat aangegeven werd dat ze wel mogen inhalen hoor je ze zelfs toegeven dat Max toch wel heel vaak benadeeld wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:57

Kan ik jiet betalen voor dit commentaar? Wat een verschil met pro max en pro ham

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:35
Dus eerst kom je voor de race met alle teams overeen dat de race als het even kan eindigt onder 'groene' condities (dus niet onder een SC/VSC/Geel), vervolgens zorg je hier voor als Racing Director en dan ga je huilen....Tja, karma is a bitch!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:53

Ik kan deze blijven kijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:58

_Apache_

For life.

YakuzA schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:04:
[...]

De enige reputatie die Bottas al een aantal races hoog houdt, is dat hij nog steeds niet weet hoe je met een snellere auto andere rijders inhaalt.
BOT zit gewoon in lastig vaarwater. Hij is niet zo snel als HAM. Want VER en HAM rijden in een eigen klasse.
Maar BOT rijdt dan in de vuile lucht van anderen, en dan gaat die MERC gewoon niet lekker.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 22:41
Waah schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:10:
[...]

Kan ik jiet betalen voor dit commentaar? Wat een verschil met pro max en pro ham
Viel mij ook meteen op. Fantastisch commentaar. Terwijl ik Palmer in zijn analyses altijd redelijk biased vind valt het hier best mee.

Heb het clipje maar even gebookmarked. :9

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 15:41
Had niet verwacht dat men ook buiten Nederland (getuige ook meerdere filmpjes) zo enthousiast is over dit kampioenschap :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:47
alexbl69 schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:39:
[...]

Had niet verwacht dat men ook buiten Nederland (getuige ook meerdere filmpjes) zo enthousiast is over dit kampioenschap :)
Mensen zijn Mercedes dominantie zat in F1 na al die jaren.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 22:46

De seizoens recap van Formula 1. Ook leuk dat Olav er een paar keer inzit met zijn commentaar. :)
Doorklikken want FOM.

[ Voor 5% gewijzigd door Maarten_E op 13-12-2021 19:51 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• alexbl69
En dan Ferrari... nieuwkomer Sainz eindigt in de eindstand 2 plaatsen boven hun hoop voor de toekomst Leclerc en is daarmee 'best of the rest'.

Geeft toch stof tot nadenken in Maranello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:19
alexbl69 schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:10:
En dan Ferrari... nieuwkomer Sainz eindigt in de eindstand 2 plaatsen boven hun hoop voor de toekomst Leclerc en is daarmee 'best of the rest'.

Misschien niet.
Ze hebben een perfecte consistente nr2 rijder welke ze in staat stelt om voor een titel of wdc te vechten en als het mis gaat er zelf met de titel vandoor kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

LEC heeft een enorm wisselvallig seizoen gehad, met wat kleine uitschieters. Had veel meer van hem verwacht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Exocet schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:14:
[...]

LEC heeft een enorm wisselvallig seizoen gehad, met wat kleine uitschieters. Had veel meer van hem verwacht
Ferrari verwachte dat ze met Leclerc 'hun' Max Verstappen hadden binnen gehaald.
NOT!

Als iemand mij heeft teleurgesteld dan is het wel Lec.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die zal volgend jaar aan de bak moeten, ik zie anders zomaar een Duitser zijn stoeltje overnemen als Leclerc niet top dog wordt bij Ferrari 🤪

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hardware-lover schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:39:
[...]

Die zal volgend jaar aan de bak moeten, ik zie anders zomaar een Duitser zijn stoeltje overnemen als Leclerc niet top dog wordt bij Ferrari 🤪
Tot nu toe weinig reden om aan te nemen dat die sneller is. Maar misschien heeft ie nog een jaartje nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

AvK schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:32:
Als iemand mij heeft teleurgesteld dan is het wel Lec.
Ik begrijp je, maar misschien is Sainz gewoon ook best goed. ;)
Gelukkig is er nog tijd voor groei bij Leclerc. Ik denk niet dat ze hem zomaar aan de kant schuiven.
(wie zou er dan instappen eigenlijk?)

Een ander die me dit seizoen toch (weer) heeft teleurgesteld is Bottas. Hij kwam er gewoonweg niet aan te pas. Het is heel makkelijk om te stellen dat ie met dat materiaal toch in staat zou moeten zijn om meer te winnen dan wel tweede te worden (want teamtactiek), maaaaar toch, meh.
Al zijn pech even buiten beschouwing gelaten, oa the wheel nut from hell, inhalen of verdedigen gaat hem niet goed af.
Nouja, volgend jaar mag ie een 22 jarige Chinees op sleeptouw nemen. Het zal mij benieuwen :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Maarten_E schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:51:
[YouTube: F1 2021 Season Montage]

De seizoens recap van Formula 1. Ook leuk dat Olav er een paar keer inzit met zijn commentaar. :)
Doorklikken want FOM.
Wel mooi dat Olav nu zijn eigen versie heeft van:

Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/3EIa6ycgpsUAAAAM/no-noooo.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 15:53

Spotmatic

Ken sent me

Exocet schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:14:
[...]
Hij heeft precies gedaan wat ik van hem verwachtte: nog een keer crashen op een stratencircuit. Sommige coureurs zijn nu eenmaal erg consistent. Net zoals dat je weet dat een Bottas een waardeloze racer is en niet kan inhalen, kun je weten dat Leclerc waardeloos is op een stratencircuit.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

In Slipstream werd het even aangehaald, best bizar eigenlijk voor zo'n klein landje:

Max Verstappen - 2021 F1 World Champion
Nyck de Vries - 2021 Formule E Kampioen
Robin Frijns - 2021 Le Mans LMP2 klasse gewonnen
Jeffrey Herlings - 2021 MXGP Kampioen

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Help!!!! schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:04:
In Slipstream werd het even aangehaald, best bizar eigenlijk voor zo'n klein landje:

Max Verstappen - 2021 F1 World Champion
Nyck de Vries - 2021 Formule E Kampioen
Robin Frijns - 2021 Le Mans LMP2 klasse gewonnen
Jeffrey Herlings - 2021 MXGP Kampioen
Racing Team Nederland - 2021 LMP2 Pro/Am klasse gewonnen
Larry ten Voorde - 2021 Porsche Supercup Champion
Larry ten Voorde - 2021 Porsche Carrera Cup Germany Champion
en zo zijn er vast nog wel meer op te noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:57

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 22:46
Trouwens, wellicht wat onderbelicht, maar dat is ook wel weer typisch voor Sainz:
Sainz is in zijn debuutseizoen voor Ferrari gewoon vrolijk voor Leclerc gefinished in het WDC. Erg netjes van hem.

Edit: Staat gewoon letterlijk boven mij benoemd, domme ik. |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Maarten_E op 13-12-2021 21:15 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:03
Spotmatic schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:03:
[...]

Hij heeft precies gedaan wat ik van hem verwachtte: nog een keer crashen op een stratencircuit. Sommige coureurs zijn nu eenmaal erg consistent. Net zoals dat je weet dat een Bottas een waardeloze racer is en niet kan inhalen, kun je weten dat Leclerc waardeloos is op een stratencircuit.
Ik ben geen fan van Leclerc, maar vind het afzeiken ook wat overdreven. In mijn ogen is het een heel competente, snelle coureur die nog wat teveel wilde haren heeft. Hij wil zich gewoon bewijzen en zoekt daarmee de grens op en gaat er zo nu en dan overheen. Net zoals Max dat de afgelopen jaren ook heeft gedaan.
Het hoort een beetje bij de onmacht van een coureur die het talent heeft om in de juiste auto om een wereldtitel te striiden, terwijl hij vast zit in een auto die gewoon niet snel genoeg is. Dan ga je (over)compenseren en fouten maken.
In de juiste auto zie ik Leclerc echt wel beter presteren dan hij nu doet.

Ik vraag mij ook af wat deze titel met de rijstijl van Verstappen gaat doen. Het was altijd genieten om te zien hoe hij 110% uit een auto wist te trekken. Dat dat soms tot fouten leidde werd hem dan vergeven.
Dit seizoen begon heel anderw omdat de RBR competitief was en de titel opeens een haalbaar doel bleek. Hoewel hij nog steeds hard racete, was het met toch wat minder risico. En toen Mercedes terugkwam, begon Max weer meer op het randje te rijden om alsnog die titel binnen te kunnen slepen. Dat leidde vorig weekend bijvoorbeeld tot een fout in Q3.

Maar nu is de titel binnen en zegt hij elke volgende titel als een bonus te zien. Ik kan mij dus voorstellen dat hij wat relaxter/meer berekenend gaat rijden. Nog net iets langer wachten op een kans ipv een lange lunge bij de eerste de beste kans.

Hij zal nog steeds bloedsnel blijven, maar vermoedelijk ook weer een stukje "volwassener". (Tussen aanhalingstekens, want de onzin in de Britse pers dat Verstappen heel goed is, maar volwassen moet worden, deel ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 15:25

Damian

Insane Obtrusion

MikeyMan schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:18:
[...]

Stijlvol van degene die dat deelt ook.
Want?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 15:52

Edd

Voor wie het interessant vind.
Het prijzengala van de FIA zal live te volgen zijn via Facebook.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGg4QldWUAYsIKP?format=jpg&name=large

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
Grote man. Straalbezopen zijn maar op het moment dat z'n zuipmaten no time for 'lewis' willen inzetten nog zo alert om ze even met 1 vingertje en neeschudden op hun plek te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goede bekende of teamlid dat hem katjelam op film zet. Het zouden je vrienden zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 14:49
dnhelle schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:25:
[...]

Grote man. Straalbezopen zijn maar op het moment dat z'n zuipmaten no time for 'lewis' willen inzetten nog zo alert om ze even met 1 vingertje en neeschudden op hun plek te zetten.
Ik hoorde toch echt gewoon de originele "losers" tekst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
MikeyMan schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:26:
[...]

Goede bekende of teamlid dat hem katjelam op film zet. Het zouden je vrienden zijn...
Moch...het is ook weer niet dat hij in z'n blote k*nt op straat is teruggevonden. Ik denk dat zijn fanbase zoiets wel kan waarderen.... anders krijg je van die schumacher taferelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
DoeEensGek schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:29:
[...]

Ik hoorde toch echt gewoon de originele "losers" tekst.
Zou ik ook doen. Voldoende autoritair signaal van hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:28
[...]

[...]

Want?

Dat jij de regels niet snapt en een overduidelijk gekleurde mening hebt wil niet zeggen dat de uitkomst en beslissingen van Massi/FIA volledig random zijn, in Bakoe hadden we een vergelijkbare situatie en dat zijn de Ham-fanboys duidelijk vergeten.
Er zijn duidelijke afspraken over het niet finishen onder geel, alle gelapte coureurs laten unlappen zou te lang duren, ze laten zitten onveilig en Mercedes heeft gewoon gegokt om buiten te blijven en verloren.

[ Voor 6% gewijzigd door D.deJong op 14-12-2021 09:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
stylezzz schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:35:
[...]
Moch...het is ook weer niet dat hij in z'n blote k*nt op straat is teruggevonden. Ik denk dat zijn fanbase zoiets wel kan waarderen.... anders krijg je van die schumacher taferelen.
Schumacher is toch een keer gekiekt terwijl hij straalbezopen een koelkast gesloopt had?

Edit, hier dus...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHsfWcsDWcOr201MHtUs1UkfLoo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dumIZ8nD81h7ZvcjcUyCAtGW.jpg?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door alexbl69 op 13-12-2021 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 14:49
dnhelle schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:41:
[...]

Zou ik ook doen. Voldoende autoritair signaal van hem.
?? Ik denk dat je spoken ziet. Er gebeurt niks wat niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
D.deJong schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:42:
[...]

Dat jij de regels niet snapt en een overduidelijk gekleurde mening hebt wil niet zeggen dat de uitkomst en beslissingen van Massi/FIA volledig random zijn, in Bakoe hadden we een vergelijkbare situatie met de SC en het unlappen en dat zijn de Ham-fanboys duidelijk vergeten.
Er zit een verschil tussen een select groepje laten unlappen of iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Homeland schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:49:
[...]

Er zit een verschil tussen een select groepje laten unlappen of iedereen.
In zijn docu is die ook straalbezopen te zien. :)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Prima, prachtig en heel leuk zelfs, om te zien dat onze kersverse F1 kampioen ook gewoon een mens is.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
alexbl69 schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:46:
[...]

Schumacher is toch een keer gekiekt terwijl hij straalbezopen een koelkast gesloopt had?

Edit, hier dus...

[Afbeelding]
Zegt me helemaal niks. Wat vage figuren en een koelkast die op de grond ligt....

Maar ik bedoelde meer dat schumacher angstvallig uit de media word gehouden terwijl die kerel een miljoenen fanbase erop na houd. Ik hoef echt niet te weten wat hij gisteravond heeft gegeten, maar uit pure interesse zou ik het wel tof vinden als er eens een update zou komen hoe het nu eigenlijk met hem gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:05
Zeker wel! Een paar jaar terug in een docu op Ziggo Sport kon Max na het stappen zijn sleutel niet in het slot van zijn appartement in Monaco krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

U123456 schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:50:
[...]
Zeker wel! Een paar jaar terug in een docu op Ziggo Sport kon Max na het stappen zijn sleutel niet in het slot van zijn appartement in Monaco krijgen.
[YouTube: Max Verstappen Drunk in his birthday party!!🤣🤣🤣#shorts]

:+

[ Voor 33% gewijzigd door spartacusNLD op 13-12-2021 21:58 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:50:
[...]

Zegt me helemaal niks. Wat vage figuren en een koelkast die op de grond ligt....

Maar ik bedoelde meer dat schumacher angstvallig uit de media word gehouden terwijl die kerel een miljoenen fanbase erop na houd. Ik hoef echt niet te weten wat hij gisteravond heeft gegeten, maar uit pure interesse zou ik het wel tof vinden als er eens een update zou komen hoe het nu eigenlijk met hem gaat.
Ga er maar vanuit dat het slecht gaat en dat hij dichter bij de term "kasplantje" in de buurt komt dan wie van ons ook maar zou wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Die moet morgen weer testen, geloof nooit dat hij dan nuchter is. :D

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Homeland schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:57:
[...]

Ga er maar vanuit dat het slecht gaat en dat hij dichter bij de term "kasplantje" in de buurt komt dan wie van ons ook maar zou wensen.
We weten het niet.... :) en onder het mom van privacy zullen we dat denk ik ook nooit te weten komen. Maar goed, dit gaat wel offtopic...

Goed om te zien dat max zichzelf af en toe laat gaan. Mag het in godsnaam als je wdc hebt behaald? :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:10

...

De rijder op de eerste plaats kon niet verdedigen: Hij kon geen pitstop maken, want positieverlies en kans op SC-finish, maar hij kon ook niet verdedigen, want rijder 2 heeft wel verse banden kunnen scoren, want hij kan bijna doen wat ie wil.
Wiens schuld was het dat de banden van HAM 35 rondes oud waren? Toch echt van Mercedes.
Het wisselen onder SC zou echt een gok geweest zijn, maar die banden hadden ook "maar" 20 rondes oud kunnen zijn.
Ze begonnen immers op de gele band, maar gingen vlak na Max pitten die op de rode band reed (wegens "track position"). Terwijl die banden nog makkelijk 10+ rondes mee konden. Hadden ze later gepit (zoals Bottas), dan was die strijd met Perez er niet en waren de banden in de laatste rondes jonger en wat beter. En dan was het moeilijker geweest voor Max om erlangs te komen.

Als je het allemaal puur "per incident" bekijkt, dan lijkt het heel oneerlijk.
Maar ze hadden wel eerder andere keuzes kunnen maken, waardoor het mogelijk anders had kunnen uitvallen.
En dat maakt het racen nou allemaal zo spannend en interessant. :)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
DoeEensGek schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:47:
[...]

?? Ik denk dat je spoken ziet. Er gebeurt niks wat niet kan.
Dat zeg ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 22:41
SPee schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:03:
[...]

Wiens schuld was het dat de banden van HAM 35 rondes oud waren? Toch echt van Mercedes.
Het wisselen onder SC zou echt een gok geweest zijn, maar die banden hadden ook "maar" 20 rondes oud kunnen zijn.
Ze begonnen immers op de gele band, maar gingen vlak na Max pitten die op de rode band reed (wegens "track position"). Terwijl die banden nog makkelijk 10+ rondes mee konden. Hadden ze later gepit (zoals Bottas), dan was die strijd met Perez er niet en waren de banden in de laatste rondes jonger en wat beter. En dan was het moeilijker geweest voor Max om erlangs te komen.

Maar ze hadden wel eerder andere keuzes kunnen maken, waardoor het mogelijk anders had kunnen uitvallen.
Ja de rol van de strategie bij Mercedes was veel groter dan het in eerste instantie lijkt. Maar goed achteraf hebben we makkelijk praten natuurlijk. ;)

Mercedes is in mijn optiek net wat te bang geweest voor Max als ze achter hem zouden zitten omdat hij bij Lewis natuurlijk makkelijker hard kon verdedigen dan andersom.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:57
Bedoel heb ook een feestende Toto gezien en een Bottas die helemaal KO was. Toch JUIST mooi om te zien dat het ‘eigenlijk net mensen’ zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:14
Er mogen weer rapportcijfers van 1 tot 10 aan de F1 coureurs voor de Fan Power Rankings gegeven worden.

https://www.formula1.com/...m7YW8JvzD80mNcxWlxvk.html

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• alexbl69
SPee schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:03:
[...]

De eerste VSC duurde zelfs 2 doorgangen. Verstappen ging direct naar binnen voor nieuwe banden. Mercedes had Hamilton een ronde later dus ook 'gratis' nieuw rubber kunnen geven.

Maar om de een of andere reden was er soort brain-freeze bij Mercedes waardoor men niks meer durfde. Je hoort ook de frustratie daarover in Hamilton stem tijdens de radioberichten in die periode.

VSC begint
PB: 'Staying out'
PB: 'So Verstappen in the pitlane'
PB: 'Gap to Verstappen now 17.9 seconds'. (Dit klopt niet, was op dat moment 23s)
LH: 'How is it 17. Why isn't it like 21 seconds?'
PB: 'VSC Lewis'
LH: 'Are we going to be in trouble?' (dit zegt hij ca 5s voordat hij bij de pit-entry is terwijl hij een 'gratis' stop had kunnen doen)
Lewis is bij de remzone van het rechte stuk...
PB: 'VSC ending'
Ca 100m na T1 eindigt de VSC

Conclusie: Hamilton had makkelijk nieuw rubber kunnen gaan halen. Zelfs als de VSC was geëindigd terwijl hij in de pits had gereden had hem de koppositie niet gekost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

alexbl69 schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:23:
[...]

Conclusie: Hamilton had makkelijk nieuw rubber kunnen gaan halen. Zelfs als de VSC was geëindigd terwijl hij in de pits had gereden had hem de koppositie niet gekost.
Jup. Met 20/20 hindsight is het iets lastiger maar op dat moment was de voorsprong ~14s en was de SC slechts een natte droom van iedereen die Max een warm hard toe droeg.

Ze hebben kansen gehad en niet gegrepen. Heb het in het race topic ook wel gezegd. Max ging hem er echt niet af rammen want dat leverde puntenstraf op en dus geen titel.

Het is overigens wel angstvallig stil vanuit het Mercedes kamp. Geen tweet of wat dan ook over WCC of andere zaken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:47

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij zijn ze ook vrij snel dronken :P
Een jaar of 15 geleden zaten er in ons stap groepje een paar jongens die judo op topsport niveau deden (EK/WK), zodra die een toernooi hadden gehad mochten ze weer drinken. Meestal haalden ze het einde van de avond niet :') :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:15
[...]

De eerste VSC duurde zelfs 2 doorgangen. Verstappen ging direct naar binnen voor nieuwe banden. Mercedes had Hamilton een ronde later dus ook 'gratis' nieuw rubber kunnen geven.

Maar om de een of andere reden was er soort brain-freeze bij Mercedes waardoor men niks meer durfde. Je hoort ook de frustratie daarover in Hamilton stem tijdens de radioberichten in die periode.

VSC begint
PB: 'Gap to Verstappen now 17.9 seconds'. (Dit klopt niet, was op dat moment 23s)
LH: 'Are we going to be in trouble?' (dit zegt hij ca 5s voordat hij bij de pit-entry is terwijl hij een 'gratis' stop had kunnen doen)

Het was onbekend wanneer de VSC zou eindigen. Voor hetzelfde geld eindigt ie net wanneer ie in de pits is. Dan verlies je wellicht toch nog veel tijd. Die gok durfden ze dus blijkbaar niet te nemen.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 10:31
Exocet schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:04:
[...]

Die Albon op de boordradio blijft mooi
Thanks!! Ik vraag me al 30 uur af wie er toch aan het roepen was op de radio.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:27
Ongetwijfeld al eens voorbij gekomen, maar hierbij Leclerc z'n helmet cam tijdens de start. Echt ongekend hoe snel hij zijn spiegels / zijkanten checkt. Dat is onmenselijk...

https://streamable.com/fjh49z

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Aardappelbakker schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:30:
Ongetwijfeld al eens voorbij gekomen, maar hierbij Leclerc z'n helmet cam tijdens de start. Echt ongekend hoe snel hij zijn spiegels / zijkanten checkt. Dat is onmenselijk...

https://streamable.com/fjh49z
Camera zit fixed aan de helm, z'n ogen bewegen stukken sneller.
Had je een camera met eye tracking (iets wat me heel erg gaaf lijkt) dan ziet het er al heel anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

VSC begint

Dan nog is de vraag of dat hem gered had uit deze situatie hoor. Nog steeds 15 ronden nieuwer en twee compounds zachter. Maar inderdaad, áls je een strategische fout van Mercedes zoekt zit hij rondom die VSC. Toen die SC eenmaal op de baan kwam konden ze in redelijkheid niets meer doen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

FIA wil komend seizoen verbod op contact tussen teambazen en wedstrijdleiding

Toto heeft in elk geval iets in gang weten te zetten met z'n gedrag afgelopen weekend.

[ Voor 18% gewijzigd door kazuka op 14-12-2021 05:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
kazuka schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 05:30:

Toto heeft in elk geval iets in gang weten te zetten met z'n gedrag afgelopen weekend.
Als alsnog iemand anders dezelfde dingen mag gaan zeggen heeft het natuurlijk niet zo veel zin. De FIA moet juist zelf eens leren om eerlijke en consistente beslissingen te nemen. Bijv.: Als iemand buiten de baan inhaalt moet die gewoon positie terug geven. Altijd. Ram je je directe tegenstander eraf terwijl je dit had kunnen voorkomen dan krijg je gewoon punten aftrek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:54
AMD1800 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:23:
[...]

Als alsnog iemand anders dezelfde dingen mag gaan zeggen heeft het natuurlijk niet zo veel zin. De FIA moet juist zelf eens leren om eerlijke en consistente beslissingen te nemen. Bijv.: Als iemand buiten de baan inhaalt moet die gewoon positie terug geven. Altijd. Ram je je directe tegenstander eraf terwijl je dit had kunnen voorkomen dan krijg je gewoon punten aftrek.
Ik denk dat ze een beetje het aanvoerder principe van voetbal gaan gebruiken. 1 man mag iets op een nette toon zeggen, hoop alleen dat er wel sancties komen op het onder druk zetten van de wedstrijdleiding.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:21
Test Max tijdens de bandentest vandaag al met nummer 1 op zijn auto? Ik dacht dat hij er pas volgend seizoen mee zal rijden. Zou wel leuk zijn als hij dat vandaag al zou mogen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:34

Bloodclot

Jawier!

Media oorlog is aardig gaan liggen op twitter, het elke uur een overwinningsfoto, 'lewis appreciation post' of vaak kleine porretjes richting verstappen komt niet meer voor.
https://twitter.com/MercedesAMGF1 is compleet stil sinds 12-december, "the sound of defeat".

https://twitter.com/redbullracing is dan wel weer wat actiever actiever afgelopen dagen ;) .

Overigens geen felicitaties (nog?) naar elkaar toe, degene die dat uiteindelijk wel zou doen, zou hem wel sieren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGjQ4V_WUAgcFEV?format=jpg&name=large

18'' bandentest

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:14
kazuka schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 05:30:

Mijn inziens hebben team principles ook niks te zoeken bij de wedstrijdleiding tijdens een race. Daarvoor bestaat al een persoon binnen het team namelijk de sporting director (vb. Jonathan Wheatley van Red Bull).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Grappig, O'ward doet het toch aardig goed, indy car driver. Die een test mocht doen van mclaren vanwege zijn goede prestaties namens mclaren in indycar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:39
En dus 'gewoon' met nummer 33 nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
mat.hi.as schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:26:
En dus 'gewoon' met nummer 33 nog.
Die nummer 1 zien we volgend seizoen. Deze test is nog onderdeel van dit seizoen en volgens mij mogen ze dan niet wisselen van nummer. Maar dat zoek ik zo eens even op :)

Wanneer gaat het 2022 topic open? Pas op 1-1-2022?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Jasphur schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:29:
[...]

Die nummer 1 zien we volgend seizoen. Deze test is nog onderdeel van dit seizoen en volgens mij mogen ze dan niet wisselen van nummer. Maar dat zoek ik zo eens even op :)

Voor de foto's is het wel mooi als het nu al kan.

Denk na deze testdagen, en het FIA gala?
dan is het seizoen officieel ''af''

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09
Bloodclot schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:08:
Media oorlog is aardig gaan liggen op twitter, het elke uur een overwinningsfoto, 'lewis appreciation post' of vaak kleine porretjes richting verstappen komt niet meer voor.
https://twitter.com/MercedesAMGF1 is compleet stil sinds 12-december, "the sound of defeat".

https://twitter.com/redbullracing is dan wel weer wat actiever actiever afgelopen dagen ;) .

Overigens geen felicitaties (nog?) naar elkaar toe, degene die dat uiteindelijk wel zou doen, zou hem wel sieren.
Toto heeft Max toch een SMS gestuurd gisterenochtend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Jasphur schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:29:
[...]

maar de rijders wisselen wel van team al toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

De_Bastaard schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:32:
[...]

Zal ongetwijfeld onder elkaar smsjes verstuurd zijn en de nodige biertjes ook met elkaar gedronken zijn. Maar de mensen achter de socialmedia accounts doen dat blijkbaar niet:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 10:32
basvn schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:30:
[...]

Voor de foto's is het wel mooi als het nu al kan.

Denk na deze testdagen, en het FIA gala?
dan is het seizoen officieel ''af''
Wat betreft de 18" bandentest wel, maar is dit seizoen al helemaal voorbij als DE prijs nog niet officieel is uitgereikt?

Voor beide is wat te zeggen.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
Bastie-88 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:27:
[...]
Ik denk dat ze een beetje het aanvoerder principe van voetbal gaan gebruiken. 1 man mag iets op een nette toon zeggen, hoop alleen dat er wel sancties komen op het onder druk zetten van de wedstrijdleiding.
Lijkt me ook het verstandigst. Helemaal geen contact tussen de teams en de wedstrijdleiding lijkt me ook niet echt handig/werkbaar.

Dan is het beter dat Masi overlegd met een aangewezen persoon. Bij voorkeur iemand die een beetje rustiger is dan die flippende Oostenrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:23
Was de video van een feestende toto al voorbij gekomen?

YouTube: TOTO WOLFF celebrating his F1 2021 World Constructors' Championship ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:54
Veel meer namen dan Pirelli gister plaatste: MikeyMan in "[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC!"

[ Voor 8% gewijzigd door Plenkske op 14-12-2021 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:31
Zo jammer dat Piastri niet een stoeltje in de F1 heeft, wat een beest is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:30
AMARONE|IA schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:33:
[...]
maar de rijders wisselen wel van team al toch?
Alleen als ze al toestemming hebben van hun oude team. Zo is het in het verleden wel geweest dat iemand pas vanaf 1 Januari pas de fabriek in mocht van zijn nieuwe werkgever, omdat hij dan pas over mocht. En veelal mogen deze jongens dan ook niet testen/informatie voor nieuw seizoen inzien.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

De_Bastaard schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:32:
[...]

Toch niet:
" hoi
Dit is mijn nieuwe telefoon nummer. Ik heb een probleem met mijn headset. Repararatie is best wel duur en gaat 50000€ kosten.
Moet ik voor einde week betalen. Kan ik wat van jou lenen?
Oh en ze hebben mijn e-step ook gestolen die nare bullies.

Bose Wolff "

:+ :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 09:00

Chiron

Moderator Discord
meenkdrie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:13:
[...]

Zo jammer dat Piastri niet een stoeltje in de F1 heeft, wat een beest is dat.
Die is pas 20, dat komt vast nog wel :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1 ... 154 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken