[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 153 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.658 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-10 14:06
AtlAntA schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:27:
[...]

Mooi. De andere gesprekken tussen de Race Director en de teams die we dit jaar zagen waren wel een leuke toevoeging maar dat kinderachtige geschreeuw was tenenkrommend.
Mja het directe contact is soms ook wel goed, neem bijv. de situatie in Baku waar Horner direct contact opneemt met Masi om aan te geven dat ze helemaal niets in telemetrie zagen als waarschuwing dat die band ging klappen en dat het voor de veiligheid wellicht goed is om d.m.v. een rode vlag iedereen een nieuwe set banden te geven.

Het klagen vind ik echter ook niet kunnen; ik snap best dat Wolff stress heeft maar om eerst te smeken om de SC binnen te laten staan, daarmee je eigen belang boven veiligheid stellen om vervolgens nog meerdere keren keihard te gaan klagen dat Masi de SC weer binnen roept en nog een volle ronde laat racen is gewoon onnodig.
alexbl69 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:36:
[...]

Het was ook niet conform de regelgeving.

Er botsten hier 2 zaken.

De teamleiders waren (schijnbaar, heb daar nog niets van op papier gezien) overeengekomen dat de race niet onder geel (SC / VSC) mocht eindigen. Dat betekende dat er niet voldoende tijd was om het hele veld zich te laten unlappen. Er was echter nog net wel voldoende tijd (1 recht stuk) om de 4 wagens tussen Hamilton en Verstappen er tussenuit te krijgen.

Als die afspraak over het niet eindigen onder geel niet was gemaakt zouden ze achter de SC over de finish zijn gegaan.

Een extra verdediging van de FIA voor de gekozen methode kan ook nog zijn dat het de veiligheid ten goede komt. Wat zouden de achterblijvers tussen Hamilton en Verstappen hebben gedaan als de FIA ze er tussen had laten zitten? Verstappen zou tot het uiterste zijn gegaan terwijl de achterblijvers zo snel mogelijk aan de kant moesten, maar die waren onderling ook allemaal in gevecht. Het zou een puinhoop zijn geworden.
Er is inderdaad ooit afgesproken dat de FIA zich er voor in moet zetten zo min mogelijk onder geel te finishen.

Denk ook niet dat Mercedes daar specifiek een probleem mee heeft, het leek er gisteren heel lang op dat er twee opties waren;

- Lapped cars may now overtake bericht --> Alle auto's er langs, SC moet nog ronde buiten blijven; finish onder geel.
- Lapped cars may not overtake bericht --> Rondje racen, maar met achterblijvers er tussen. Denk niet dat Max het dan gered had, maar zeker weten we het nooit.

In werkelijkheid kwam er ineens een derde optie op tafel. Sommige lapped cars werden er tussenuit gehaald, en direct daarna kwam de SC binnen. Daarmee geef je de titel wel op een presenteerblaadje aan Max met nieuwe soft vs oude hard.

Ik snap best dat Mercedes dat oneerlijk vind; want het is nog nooit eerder op deze manier gegaan.

Toch vraag ik me af of het protest van Mercedes wel terecht was; ze verwijzen continue naar 48.12 in de regels; maar dat artikel treedt in werking vanaf het moment dat het bericht 'Lapped cars may now overtake' komt en dat bericht is nooit uitgestuurd door de FIA.

Ze hebben juist het bericht gestuurd; Lapped cars may NOT overtake, en daarna 5 auto's de specifieke opdracht gegeven de SC in te halen. Ik zou denken dat een beetje fatsoenlijke advocaat daarmee dat artikel van tafel veegt, en mede daarmee ook het protest van Mercedes.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:16

Spotmatic

Ken sent me

Speculaties van mij over Max:
  1. Er wordt een bocht in Zandvoort naar hem vernoemd. Ik opperde dat destijds al in het racetopic van Zandvoort, maar er werd toen gezegd dat-ie eerst maar eens kampioen moet worden. Nou, alstublieft. :)
  2. Hij wordt geridderd
  3. Hij wordt sportman van het jaar
Nog meer ideeën?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-10 15:17
naitsoezn schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:02:
[...]

Dit is nou ook al het tweede seizoen dat Hamilton in een WCC-auto geen WDC is geworden. Niet echt GOAT-like O-)
Senna verloor in 89 ook van prost en eigenlijk in 88 ook ware het niet voor wat vage FIA regels (wegstrepen van 5 slechtste resultaten ), dus dan moet ik misschien maar concluderen dat Senna niet zo goed was. ;)
Dat hele GOAT verhaal is gewoon niet te doen in F1....
ThomasG schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:06:
[...]
Tja. Dat kun je raar vinden, maar het staat al sinds jaar en dag in het reglement van de Formule 1. De reden hiervoor was vooral juridisch, zodat ze het geval van Spa de toeschouders hun geld niet terug kregen. Want er was immers een "race" geweest.

[...]
Dat het vastgelegd staat maakt het niet minder raar. Er is geen race gereden, buiten paar rondjes achter de safetycar. Is beetje zelfde als dat je Ajax en Feyenoord het veld op laat komen en meteen bij de aftrap affluit en dan roept dat Ajax gewonnen heeft. maar goed, ga die discussie niet nog een keer voeren. Ik vind gewoon raar om punten toe te kennen voor een race die niet gereden is. Rijd dan op maandag zoals ze in Indycar doen. maar goed, dat zal om allerlei (logistieke) redenen wel weer erg lastig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-10 14:36
xzaz schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:40:
[...]

Precies, ik kan hier een filmpje plaatsen waarbij er een marshall wordt aangereden maar dat laat ik maar achterwegen.Veiligheid gaat gewoon boven alles een een SC is daar een instrument voor.

[...]

Volgens mij (zeg me als ik het verkeerd heb) zat het zo:

- Auto crashed
- SC deploy (dit is normaal)
- Lapped auto's mogen niet inhalen want Marshalls op de baan <==================
- Baan is vrij
- Lapped auto's mogen inhalen maar er is geen genoeg tijd om alle auto's voorbij te laten gaan om niet onder de SC te laten finishen.
- De wedstrijdleiding beslist om alleen de autos tussen de Nummer 1 en 2 weg te halen
- We racen verder nog 1 ronde.
Lapped auto's moet altijd een trapje lager onder "baan is vrij". Lapped auto's mogen sowieso pas inhalen als de safety car in principe klaar is om binnen te komen.
Maar die laatste drie puntjes waren iets te chaotisch deze keer
ThomasG schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:06:
[...]
Tja. Dat kun je raar vinden, maar het staat al sinds jaar en dag in het reglement van de Formule 1. De reden hiervoor was vooral juridisch, zodat ze het geval van Spa de toeschouders hun geld niet terug kregen. Want er was immers een "race" geweest.

[...]
Juridisch moest er helemaal niets geregeld worden. Je betaalt niet om naar een F1 wedstrijd te kijken, je betaalt om een bepaalde locatie binnen te mogen. Zelfde met bijvoorbeeld rally. Heb je een ticketje om KP8 te bekijken en wordt die geannuleerd, dan heb je gewoon pech. Je betaalt om toegang te hebben tot een, voor het publiek afgesloten, deel, niet om te kijken naar rally auto's

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10 11:02
josh-hill schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:51:
Ik weet niet of iemand al een opsomming van de gelukjes dit seizoen heeft gepost, maar ik heb even uit het blote hoofd een lijstje gemaakt.

Imola: 1x Hamilton (rode vlag na eigen crash)
Baku: 1x Hamilton (dat Verstappen zijn band klapt), 1x Verstappen (dat Hamilton zich verremd)
Silverstone: 1x Hamilton (dat Verstappen crasht)
Boedapest: 1x Hamilton (dat Bottas aan het kegelen is geslagen)
Monza: 0.5x Verstappen wellicht (omdat Hamilton waarschijnlijk meer punten zou hebben gepakt als ze niet gecrasht waren)
Sochi: 1x Verstappen (gelukje met de regen)
Sao Paolo: 0.5x Verstappen (dat Hamilton een straf krijgt voor zijn achtervleugel), al heeft Hamilton dat slechts 4 punten gekost (hij was anders vast 1e geworden in de sprint race en Max 3e)
Yas: 1x Verstappen (SC op het einde)

Wellicht ben ik nog iets belangrijkst vergeten, maar ik kom dan uit op 4 : 4. Dus gelijk op. Hierbij heb ik de kleine gelukjes maar een half punt gegeven.

Iedereen roept maar dat Hamilton dit seizoen veel meer geluk heeft gehad, maar volgens mij is het dus redelijk gelijk.
EDIT! Nog niet klaar.

[ Voor 29% gewijzigd door StealthyPeanut op 13-12-2021 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:07
Spotmatic schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:11:
  1. Er wordt een bocht in Zandvoort naar hem vernoemd. Ik opperde dat destijds al in het racetopic van Zandvoort, maar er werd toen gezegd dat-ie eerst maar eens kampioen moet worden. Nou, alstublieft. :)
  2. Hij wordt geridderd
Nog meer ideeën?
Standbeeld in Japan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
  2. Hij wordt geridderd
Nog meer ideeën?
All of the above.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:38

CoronelHimself

Division Brabant

XyritZz schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:11:
[...]

Mja het directe contact is soms ook wel goed, neem bijv. de situatie in Baku waar Horner direct contact opneemt met Masi om aan te geven dat ze helemaal niets in telemetrie zagen als waarschuwing dat die band ging klappen en dat het voor de veiligheid wellicht goed is om d.m.v. een rode vlag iedereen een nieuwe set banden te geven.

Het klagen vind ik echter ook niet kunnen; ik snap best dat Wolff stress heeft maar om eerst te smeken om de SC binnen te laten staan, daarmee je eigen belang boven veiligheid stellen om vervolgens nog meerdere keren keihard te gaan klagen dat Masi de SC weer binnen roept en nog een volle ronde laat racen is gewoon onnodig.
Er is veel meer radioverkeer dan dat je op de tv hoort. Het is Liberty Media, die kiest welke er uitgezonden worden. En dat is waarom dit soort sensationele berichten er zo vaak inzitten. In de F2 is het ook 9 van de 10 keer, Tickum die je hoort omdat die vaak opmerkelijke berichten zegt. En daarmee creeren ze ook mede de imago's van de diverse coureurs en andere personen zoals Horner/Toto.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:57
  2. Hij wordt geridderd
Nog meer ideeën?
1: Top
2: Top
3. Geen idee of dat nog mogelijk is qua nominaties e.d. volgens mij moet dat altijd eerder al gedaan worden, maar daar zou ik eerder iemand met Olympisch goud verwachten aangezien het een Olympisch jaar was. Iemand als Harry Lavreysen zou ik daar bijvoorbeeld eerder verwachten, die wint dit jaar echt bijna alles, uit mijn hoofd 2x goud, 1x brons op de OS, 3x goud op het WK en 2 of 3x goud op het EK en dan hebben we de andere wedstrijden nog niet gehad die hij dit jaar gewonnen heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 13-12-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Dennism schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:18:
[...]

1: Top
2: Top
3. Geen idee of dat nog mogelijk is qua nominaties e.d. volgens mij moet dat altijd eerder al gedaan worden, maar daar zou ik eerder iemand met Olympisch goud verwachten aangezien het een Olympisch jaar was. Iemand als Harry Lavreysen zou ik daar bijvoorbeeld eerder verwachten, die wint dit jaar echt bijna alles, uit mijn hoofd 2x goud, 1x brons op de OS, 3x goud op het WK en 2 of 3x goud op het EK en dan hebben we de andere wedstrijden nog niet gehad die hij dit jaar gewonnen heeft.
Wat 3 betreft: Max is al genomineerd. De anderen zijn inderdaad Harry Lavreysen en Niek Kimmann. Wat mij betreft maakt het niet uit wie het wordt, ik noemde het als mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56
Dennism schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:18:
Iemand als Harry Lavreysen zou ik daar bijvoorbeeld eerder verwachten, die wint dit jaar echt bijna alles, uit mijn hoofd 2x goud, 1x brons op de OS, 3x goud op het WK en 2 of 3x goud op het EK en dan hebben we de andere wedstrijden nog niet gehad die hij dit jaar gewonnen heeft.
Dan tel ik toch een stuk minder podia dan Max ;)

[ Voor 31% gewijzigd door BasvanS op 13-12-2021 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
*Foutje*

[ Voor 92% gewijzigd door BasvanS op 13-12-2021 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 15:59
  2. Hij wordt geridderd
Nog meer ideeën?
Er zijn nog 2 bochten zonder naam in Zandvoort, 9 en 10 (hoewel eentje er geloof ik nu is genoemd naar CM.COM, de hoofdsponsor van de baan). Verder denk ik dat zoiets nu best snel te regelen is,

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Spotmatic schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:21:
[...]

Wat 3 betreft: Max is al genomineerd. De anderen zijn inderdaad Harry Lavreysen en Niek Kimmann. Wat mij betreft maakt het niet uit wie het wordt, ik noemde het als mogelijkheid.
Hadden ze dan een voorschot genomen op de titel ofzo :) Ik dacht altijd dat die nominater ergens in November al gedaan moesten worden. Al ik moet ook zeggen dat ik dat gala gebeuren niet heel erg volg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:35

RedFox

Heb je een OV ofzo?

himlims_ schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:56:
[...]

toch geen umberto filmpje? :+ is chanel 4 (sterke intro overigens, daar niet van)
Klopt, maar deze werd bij Humberto afgespeeld. Als je het hoofd van Humberto ook graag wil zien moet je even de aflevering kijken ;)
https://www.rtlxl.nl/prog...8a-45d0-8537-922d803566dc

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Dennism schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:24:
[...]
Hadden ze dan een voorschot genomen op de titel ofzo :) Ik dacht altijd dat die nominater ergens in November al gedaan moesten worden. Al ik moet ook zeggen dat ik dat gala gebeuren niet heel erg volg :)
Ik denk dat ze inderdaad al hebben voorgesorteerd omdat Max zo hoog stond in het kampioenschap. Maar de jury heeft er het volgende over te vertellen (en ik zie dat de site al up to date is):
https://nocnsf.nl/sportgala/sportman-van-het-jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
BasvanS schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:22:
[...]

Dan tel ik toch een stuk minder podia dan Max ;)
Dit zijn alleen de majors he ;) Ik denk dat als je de wereldbekers en andere wedstrijden erbij gaat pakken de erelijst nog wel een stukje groeit :P

Maar goed, beide zijn natuurlijk uitzonderlijke prestaties, echter denk ik wel dat heersen op een evenement dat maar 1x in e 4 jaar plaatsvind mogelijk toch wat hoger aangeslagen wordt. Ieder ander jaar had ik denk ik zonder twijfel Max gezegd, maar om het Olympisch is, twijfel ik wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44

AvK

Ready Set Go

2. Hij wordt geridderd
Nog meer ideeën?
Op de platte boeren wagen met een trekker er voor door het dorp!

_/-\o_

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:45
Over Max en dat NOS-sportgala, komt die daar ooit opdagen dan...LMAO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:31
Kwa Safety Car: Wat zou er op tegen zijn om de lapped cars naar áchteren te verplaatsen? Dus iedereen die niet gelapped is mag de lapped cars inhalen.

immers: Die zouden toch een blauwe vlag krijgen.
Waarom moeten die nog per sé die extra ronde rijden? Vanwege bandenslijtage?

Want dan kan je de boel gewoon tijdens de Safety Car bij start-finish elkaar laten inhalen waar nodig. En ben je van het gedoe af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10 15:42
Waah schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:31:
Kwa Safety Car: Wat zou er op tegen zijn om de lapped cars naar áchteren te verplaatsen? Dus iedereen die niet gelapped is mag de lapped cars inhalen.

Want dan kan je de boel gewoon tijdens de Safety Car bij start-finish elkaar laten inhalen waar nodig. En ben je van het gedoe af....
Dan moeten auto's op hun rem gaan staan of zelfs het gas loslaten. We hebben gezien hoe dat uitpakt.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Sjah schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:30:
Geen idee, hij heeft hem wel al eens gewonnen, na zijn eerste GP zege.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Volgens mij ging hij er voorheen nooit heen en vond hij het belachelijk dat hij genomineerd werd terwijl hij geen kampioen geworden was. Misschien dus nu hij wel kampioen is, dat hij wel reden ziet om er heen te gaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
xzaz schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:32:
[...]

Dan moeten auto's op hun rem gaan staan of zelfs het gas loslaten. We hebben gezien hoe dat uitpakt.
Op het rechte stuk kan dat toch prima onder een Safety Car. Het is niet alsof ze snel rijden. Iedereen op het rechte stuk gewoon pit limiter aan.

Ik bedoel, nu moeten ze op snelheid inhalen tussen weaving cars. Nee dat is veilig.

Deze jongens rijden op centimeters van elkaar... met 300+km/h. Dan moet dit toch niet onmogelijk zijn om te regelen lijkt me.

Of: Alle lapped cars door de pits _/-\o_ de rest blijft buiten. Dan komen ze (als het goed is) achter de stoet terecht en kunnen ze weer door met de optocht.

[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 13-12-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Dennism schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:28:
[...]

Dit zijn alleen de majors he ;) Ik denk dat als je de wereldbekers en andere wedstrijden erbij gaat pakken de erelijst nog wel een stukje groeit :P

Maar goed, beide zijn natuurlijk uitzonderlijke prestaties, echter denk ik wel dat heersen op een evenement dat maar 1x in e 4 jaar plaatsvind mogelijk toch wat hoger aangeslagen wordt. Ieder ander jaar had ik denk ik zonder twijfel Max gezegd, maar om het Olympisch is, twijfel ik wel.
Echt waar, over 1 jaar meer dan 20 podia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:28
Waarschijnlijk niet. De F1 coureurs hebben niet veel vakantie en dat gala valt precies in de kerstperiode en dus vakantie voor de F1 coureurs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Damian

Insane Obtrusion

Ik hoorde dat dat transponder technisch ingewikkeld was om te doen.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
xzaz schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:32:
[...]

Volgens mij is al eerder duidelijk gemaakt dat de gelapte auto's dan een Brandstof voordeel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

Vanwege brandstof, anders heeft de rest minder brandstof over = lichtere auto wat zeker op het eind een verschil maakt.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ReVision. schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:37:
[...]

Vanwege brandstof, anders heeft de rest minder brandstof over = lichtere auto wat zeker op het eind een verschil maakt.
Snap ik. Maar die lapped cars zijn niet voor niets gelapped. Ja, ze hebben een (klein) nadeel tov de niet-lapped cars. Maar dat is IMHO ook niet helemaal onrechtvaardig toch? Ze krijgen al een dik voordeel met dat ze uberhaupt weer kunnen aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Damian schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:36:
[...]

Ik hoorde dat dat transponder technisch ingewikkeld was om te doen.
Dat kan ik me voorstellen. Maar dan misschien door de pits. Heb je alleen nog randgevallen waarbij de pits dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Waah schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:38:
[...]

Snap ik. Maar die lapped cars zijn niet voor niets gelapped. Ja, ze hebben een (klein) nadeel tov de niet-lapped cars. Maar dat is IMHO ook niet helemaal onrechtvaardig toch? Ze krijgen al een dik voordeel met dat ze uberhaupt weer kunnen aansluiten...
Volgens mij is meer fuel en dus langer volgas kunnen racen juist een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
BasvanS schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:41:
[...]

Volgens mij is meer fuel en dus langer volgas kunnen racen juist een voordeel.
Tja wat is het nou:
- Lichter dus sneller
- meer brandstof dus langer op de max kunnen rijden

:+ :D

Desnoods geef je ze 5 seconden nadat de laatste unlapped car wegrijd hun pas een groen licht.

Technische hoogtepunt van de motorsport, dan moet zoiets toch te doen zijn. Alles lijkt me handiger dan dat je eerst auto's die gelapped zijn moet laten inhalen op niet altijd ideale plekken, vervolgens eventueel wachten tot ze aansluit en dán gaan racen :+

[ Voor 36% gewijzigd door Waah op 13-12-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
BasvanS schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:35:
[...]

Echt waar, over 1 jaar meer dan 20 podia?
Dat zei ik niet, enkel dat de lijst nog zou groeien, kijk je naar de uitslagen onder TeamNL kom je hierop: https://teamnl.org/sporters/6332-harrie-lavreysen/resultaten voor 2021, maar of dat alle wedstrijden zijn die gereden zijn geen idee, daarvoor volg ik die sport niet genoeg.

Kom je op basis van dat lijstje op 17 wedstrijden, 15 medailles, waarvan 12 goud, waaronder dus 3x WK, 2x EK en 2x Olympisch kampioen.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennism op 13-12-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-10 09:45
Heeft Merc of HAM eigenlijk VER al gefeliciteerd? :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
mikkelnl schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:50:
Heeft Merc of HAM eigenlijk VER al gefeliciteerd? :-)
HAM sowieso, direct na de race al. Die was schappelijk (of dat zijn taak is, omdat Toto zijn off-track battles vecht of dat die dat echt vanuit zichzelf doet laten we in het midden. Dat weet alleen HAM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:28
BasvanS schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:37:
Volgens mij is al eerder duidelijk gemaakt dat de gelapte auto's dan een Brandstof voordeel hebben.
Sorry, maar wat geeft nou meer voordeel; Een complete ronde achterliggen en blijven liggen met iets meer brandstof om te verbruiken of een complete ronde terugkrijgen?

Ik zou het niet vreemd vinden om die lapped cars bijv. een keer extra door de pits te laten rijden zodat ze achteraan komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
  • Laatst online: 24-09 15:59
Waah schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:51:
[...]

HAM sowieso, direct na de race al. Die was schappelijk (of dat zijn taak is, omdat Toto zijn off-track battles vecht of dat die dat echt vanuit zichzelf doet laten we in het midden. Dat weet alleen HAM)
Hamilton inderdaad wel, net als zijn vader.
Maar Mercedes social media is ernstig stil sinds de SC situatie van gisteren. Geen bedankje naar Bottas, geen viering van constructeurs kampioenschap, niets.....

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 24-10 16:15
  2. Hij wordt geridderd
Nog meer ideeën?
Max z'n blijheid hierover:
1. :O
2. :O
3. :O

probably :+

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik weet niet of iemand al een opsomming van de gelukjes dit seizoen heeft gepost, maar ik heb even uit het blote hoofd een lijstje gemaakt.

Baku: 1x Hamilton (dat Verstappen zijn band klapt), 1x Verstappen (dat Hamilton zich verremd)
Monza: 0.5x Verstappen wellicht (omdat Hamilton waarschijnlijk meer punten zou hebben gepakt als ze niet gecrasht waren)
Sao Paolo: 0.5x Verstappen (dat Hamilton een straf krijgt voor zijn achtervleugel), al heeft Hamilton dat slechts 4 punten gekost (hij was anders vast 1e geworden in de sprint race en Max 3e)

Wellicht ben ik nog iets belangrijkst vergeten, maar ik kom dan uit op 4 : 4. Dus gelijk op. Hierbij heb ik de kleine gelukjes maar een half punt gegeven.

Iedereen roept maar dat Hamilton dit seizoen veel meer geluk heeft gehad, maar volgens mij is het dus redelijk gelijk.
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen:

- Persoonlijk geluk (pech van anderen / rode vlag / SC / weersomstandigheden etc).
- Persoonlijke pech (buiten je eigen toedoen / niet jouw fout).
- Eigen fout.

Max had pure mechanische pech in Baku. Daarna maakt Lewis een eigen fout. Dit noem ik geen geluk voor Verstappen; die was namelijk minstens 8 punten uitgelopen. Nu blijft het op 0 punten. Dan kom ik op de volgende lijst;

MAX
Geluk: Rusland (regen), Yas (SC), Saoedi (RF).
Pech: Baku (klapband), Silverstone (einde race) en Boedapest (bowlen Bottas), gridstraf Rusland (motorwissel)
Eigen/teamfout: Saoedi in de kwali en wellicht in de race? .

LEWIS
Geluk: Imola (SC), Baku (klapband Max), Silverstone (RF), Sao Paolo (gridstraf sprintrace ipv hoofdrace), geen 3e reprimande gekregen voor meerdere strafbare vergrijpen
Pech: Sao Paolo (achtervleugel), Yas (SC)
Eigen/teamfout: Imola (grindbak), Hongarije (niet pitten) Monaco (kutkwali en kutrace), Oostenrijk (HAM P4? Bottas P2?)

Onder aan de streep zie je vooral:

- Max heeft 3x "DNF" zonder eigen toedoen (Boedapest is echt een DNF in mijn ogen).
- Hamilton geen DNF zonder eigen toedoen.

- Max heeft elke race welke hij uitgereden heeft, P1 of P2 gepakt en weinig slechte races gereden. Constant op de top van zijn kunnen gepresteerd. Als Max al een mindere race had, was dit altijd met damage control (zie S-A of Qatar)
- Hamilton heeft 3½ x een slechte race gereden: Monaco, Baku, Oostenrijk. Hier zag je duidelijk dat hij slechter presteerde dan de wagen.

Bij Max zag je juist het tegenovergestelde; die presteerde in het 2e deel van het seizoen structureel beter dan de wagen was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nuTbrGBdurC19rAiIm9oYXt0ClA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N7GKrcnVTb8n07uAAWFOFOzI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0CTGziVw2IjXRdL_yaUeFvBIGnM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X1zdjB0RiajFupOJneYxyaGj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 13-12-2021 16:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10 07:52

Leuk, die opsomming, Maar je vergeet de keren dat Hamilton niet en Verstappen wel werd gestraft (met een tijd- of gridstraf) voor hetzelfde feit. Wil je die ook tegenover elkaar zetten en tegen elkaar wegstrepen? Ik denk dat Hamilton dan veel minder zwaar gestraft is dan Verstappen. Ik heb in ieder geval regelmatig het gevoel gehad dat de FIA vuistdiep in de kont van Mercedes zat (of is het andersom?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:45
mark_vs schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:01:
[...]

Leuk, die opsomming, Maar je vergeet de keren dat Hamilton niet en Verstappen wel werd gestraft (met een tijd- of gridstraf) voor hetzelfde feit. Wil je die ook tegenover elkaar zetten en tegen elkaar wegstrepen? Ik denk dat Hamilton dan veel minder zwaar gestraft is dan Verstappen. Ik heb in ieder geval regelmatig het gevoel gehad dat de FIA vuistdiep in de kont van Mercedes zat (of is het andersom?).
Ik denk dat dat wat meevalt. Of nja, laat ik het zo zeggen. Als Max iets doet, dan doet hij het overduidelijk en loopt hij er niet voor weg. Als Lewis iets doet, doet hij het meestal subtiel met tot gevolg dat het wel wordt toegelaten. Max rijdt gewoon wat agressiever en daarbij krijgt hij het vaker aan de stok met de wedstrijdleiding. Overigens werd dat gelukkig niet altijd bestraft. Vaak genoeg dat hij Hamilton in een chicane de broodjes op dreef. Maar dat is dan ook meer de fout van Hamilton, door op de penalty stip te gaan liggen. Buitenom inhalen gaat niet gebeuren! :)

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 06:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@StealthyPeanut Vergeet ook niet de gridstraf die Max nog moest nemen n.a.v. de motor die op Silverstone stuk ging.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 13-12-2021 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 24-10 11:51
mark-k schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:48:
[...]

Zolang Toto er zit zal Max iig nooit daar naartoe gaan.
Welnee joh. Als ze met een zak met geld en een winnende auto komen gaat die het gewoon overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-10 08:54
StealthyPeanut schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:00:

- Max heeft 3x "DNF" zonder eigen toedoen (Boedapest is echt een DNF in mijn ogen).
Monza?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Denk ook niet dat Mercedes daar specifiek een probleem mee heeft, het leek er gisteren heel lang op dat er twee opties waren;

- Lapped cars may now overtake bericht --> Alle auto's er langs, SC moet nog ronde buiten blijven; finish onder geel.
- Lapped cars may not overtake bericht --> Rondje racen, maar met achterblijvers er tussen. Denk niet dat Max het dan gered had, maar zeker weten we het nooit.

In werkelijkheid kwam er ineens een derde optie op tafel. Sommige lapped cars werden er tussenuit gehaald, en direct daarna kwam de SC binnen. Daarmee geef je de titel wel op een presenteerblaadje aan Max met nieuwe soft vs oude hard.

Ik snap best dat Mercedes dat oneerlijk vind; want het is nog nooit eerder op deze manier gegaan.
Tsja, de FIA is uiteindlijk niet een menu-kaart waar de teams de optie kunnen uitkiezen die hun het beste uitkomt.
Dit jaar werd met de communicatie met FIA publiek zetten af en toe duidelijk hoeveel invloed teams kunnen of proberen te hebben hebben.

Merc die de SC niet naar buiten wil en als die er toch is dat de lapped cars er niet tussenuit gaan, anders zijn ze met de billen bloot omdat Lewis geen nieuwe banden heeft gestoken. Die zullen natuurlijk op dat moment zo hard mogelijk voor die 2 dingen lobby'en.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Arrne schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:20:
[...]

Welnee joh. Als ze met een zak met geld en een winnende auto komen gaat die het gewoon overwegen.
Nee, Max zou wel gaan misschien. Maar Toto gaat dat echt niet willen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Arrne schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:20:
[...]

Ik schat die kans net zo groot in als dat Hamilton naar Red Bull zou gaan. :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Waah schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:24:
[...]

Nee, Max zou wel gaan misschien. Maar Toto gaat dat echt niet willen :+
Mwah. Hamilton heeft niet heel lang meer tot zijn pensioen. En als de dingen met Russell uiteindelijk toch niet gaan zoals ze gehoopt hadden (stel), dan zijn alle zaken die met Max gebeurd zijn snel weer vergeten. Als ze je nodig hebben, maakt de rest allemaal niet zoveel meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Dat was een DNF waar beide niks aan hadden. Dit is een pech/geluk voor beiden.

Net als Spa. Ook een pech/geluk voor beiden. Max had meer uit kunnen lopen, maar Lewis had ook meer in kunnen lopen.

Daarom heb ik deze eruit gelaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Tomcatter_31 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:28:
[...]

Mwah. Hamilton heeft niet heel lang meer tot zijn pensioen. En als de dingen met Russell uiteindelijk toch niet gaan zoals ze gehoopt hadden (stel), dan zijn alle zaken die met Max gebeurd zijn snel weer vergeten. Als ze je nodig hebben, maakt de rest allemaal niet zoveel meer uit.
Toto zit fist-deep in Russel, en als dat niet lukt Ocon :+ . Niet eens Mercedes, maar daadwerkelijk Toto.

Maar Toto had al eerder laten doorschemeren dat als HAM niet door zou gaan in de F1, dat hij ook zou stoppen.

OF dat zo is tja... Dit jaar heeft me wel bewezen dat je van toto's woorden zo'n beetje niets kan geloven :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:03

Destruction

(ex-)Automonteur

"We'll see about next year", zei Hamilton gisteren. Zou Mercedes bang zijn dat HAM na 't gala roept: "Dit was 'm. Succes verder :w "? En wat zou het CAS evt. nog kunnen veranderen? Masi heeft gehandeld naar 't regelement, hij mocht immers de safetycar procedures overrulen.

Het gaat mij er verder niet om wie de titel pakt, maar even om het principe. Stel dat Mercedes bij het CAS gelijk krijgt. Betekend dat dan niet dat infeite het complete regelement het raam uit kan? Omdat dan immers ieder team altijd naar het CAS kan stappen als ze het ergens niet mee eens zijn...

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Waah schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:32:
[...]

Toto zit fist-deep in Russel, en als dat niet lukt Ocon :+ . Niet eens Mercedes, maar daadwerkelijk Toto.

Maar Toto had al eerder laten doorschemeren dat als HAM niet door zou gaan in de F1, dat hij ook zou stoppen.

OF dat zo is tja... Dit jaar heeft me wel bewezen dat je van toto's woorden zo'n beetje niets kan geloven :F
Ja, maar als die gasten uiteindelijk niet blijken te leveren, zal Toto toch wel naar andere opties kijken. Dus je weet het nooit. Ocon hebben ze in feite al laten gaan.

Het niet kunnen geloven van woorden is een kwaal waar zo'n beetje elke sporter, teambaas, trainer, club etc. last van heeft in welke sport ook.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 23-10 19:27

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Deze kwam gisteren ook heel even voorbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p0wx38xQz7BijXaZ1rko1_HgsIk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/WYLH4GN5U1HxLGEmrBMgqoAq.gif?f=user_large

Natuurlijk voornamelijk DRS acties in het middenveld maar toch, ervaring telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Destruction schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:37:
"We'll see about next year", zei Hamilton gisteren. Zou Mercedes bang zijn dat HAM na 't gala roept: "Dit was 'm. Succes verder :w "? En wat zou het CAS evt. nog kunnen veranderen? Masi heeft gehandeld naar 't regelement, hij mocht immers de safetycar procedures overrulen.

Het gaat mij er verder niet om wie de titel pakt, maar even om het principe. Stel dat Mercedes bij het CAS gelijk krijgt. Betekend dat dan niet dat infeite het complete regelement het raam uit kan? Omdat dan immers ieder team altijd naar het CAS kan stappen als ze het ergens niet mee eens zijn...
Neuh, denk het niet. Max is WDC, daar gaat het CAS niets aan veranderen. Wat wel zou kunnen is dat Mercedes een schadevergoeding krijgt. Whatever ze daar dan aan hebben...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop in ieder geval dat de regels duidelijker en ogenschijnlijk consequenter worden voor de onervaren kijker zoals ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 20:10
Waah schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:32:
[...]

Die Russel schijnt een vervelend mannetje te zijn. Rosberg zei bij sky al dat ie bij Williams technische meetings over de technische meetings had. Want het moest maar beter allemaal bij williams

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 24-10 16:16
Hippocampus schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:48:

[Afbeelding]

Vettel was hier zeer geëmotioneerd over... brok in de keel...

:+

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-10 13:24
Hippocampus schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:48:

[Afbeelding]

Of die oudjes zijn niet meer zo scherp en kwalificeren daardoor lager dan hun racepace. :)

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 15:43
brok in de keel, klompje jelly beans zul je bedoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
[...]

- Persoonlijk geluk (pech van anderen / rode vlag / SC / weersomstandigheden etc).
- Eigen fout.

Max had pure mechanische pech in Baku. Daarna maakt Lewis een eigen fout. Dit noem ik geen geluk voor Verstappen; die was namelijk minstens 8 punten uitgelopen. Nu blijft het op 0 punten. Dan kom ik op de volgende lijst;

MAX
Pech: Baku (klapband), Silverstone (einde race) en Boedapest (bowlen Bottas), gridstraf Rusland (motorwissel)

LEWIS
Geluk: Imola (RF), Baku (klapband Max), Silverstone (RF), Sao Paolo (gridstraf sprintrace ipv hoofdrace), geen 3e reprimande gekregen voor meerdere strafbare vergrijpen
Eigen/teamfout: Imola (grindbak), Hongarije (niet pitten) Monaco (kutkwali en kutrace), Oostenrijk (HAM P4? Bottas P2?)

- Max heeft elke race welke hij uitgereden heeft, P1 of P2 gepakt en weinig slechte races gereden. Constant op de top van zijn kunnen gepresteerd. Als Max al een mindere race had, was dit altijd met damage control (zie S-A of Qatar)
- Hamilton heeft 3½ x een slechte race gereden: Monaco, Baku, Oostenrijk. Hier zag je duidelijk dat hij slechter presteerde dan de wagen.

Bij Max zag je juist het tegenovergestelde; die presteerde in het 2e deel van het seizoen structureel beter dan de wagen was.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op monza kreeg Ham ook een SC waardoor ie uit de grindbak kon rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30
alki schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:57:
[...]

Op Monza zat Verstappen bovenop HAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Bansheeben schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:49:
[...]
Neuh, denk het niet. Max is WDC, daar gaat het CAS niets aan veranderen. Wat wel zou kunnen is dat Mercedes een schadevergoeding krijgt. Whatever ze daar dan aan hebben...
50K schadevergoeding voor Mercedes. Hamilton een boete van 50K voor het niet op komen dagen bij de persconferentie. Iedereen blij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
mad-dog schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:59:
[...]

Op Monza zat Verstappen bovenop HAM
je hebt gelijk imola

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Het was een rode vlag zelfs. (vanwege, jawel... Bottas en Russell)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

josh-hill schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:03:
Het was een rode vlag zelfs. (vanwege, jawel... Bottas en Russell)
Waarbij de halve auto herbouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:03

Destruction

(ex-)Automonteur

MikeyMan schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:04:
[...]

Waarbij de halve auto herbouwd is.
Ja, dat dus. En als ik het goed begrijp willen de Britse fans nu dat het verboden wordt om tijdens een rode vlag banden te wisselen e.d. Ze zijn denk ik even vergeten dat die regel juist HAM veel voordeel geboden heeft dit jaar :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 23-10 19:27

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

MrOleo schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:56:
[...]

Of die oudjes zijn niet meer zo scherp en kwalificeren daardoor lager dan hun racepace. :)
Misschien was dat bij Räikkönen het geval, hij is de enige met een negatief kwalificatie saldo t.o.v. zijn teamgenoot.
Maar uiteindelijk zijn ze alle drie boven hun teamgenoten geëindigd in de ranking dus de schade is beperkt. ;)

Overigens beloven Vettel en Alonso verbeteringen voor volgend jaar dus de motivatie lijkt in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 15:43
Destruction schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:06:
[...]

Ja, dat dus. En als ik het goed begrijp willen de Britse fans nu dat het verboden wordt om tijdens een rode vlag banden te wisselen e.d. Ze zijn denk ik even vergeten dat die regel juist HAM veel voordeel geboden heeft dit jaar :+
Ik zou zijn voor het verbieden van de veroorzaker van de rode vlag iets mag doen aan zijn auto. Als jij een rode vlag veroorzaakt mag je niets aan je auto doen en geen gratis pitstop dat je de race kan uitrijden en dan de penalty nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilslick
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-10 22:03
[...]

Inderdaad, het CAS gaat over procedurele zaken. Zij kunnen dus constateren dat de FIA haar eigen regels niet correct heeft toegepast en op basis daarvan Mercedes een schadevergoeding o.i.d. toekennen. Het CAS kan uiteraard niets besluiten over deze of gene inhoudelijke aanpassingen aan die FIA regels.

Edit: Het CAS heeft overigens wel eens een UEFA schorsing teruggedraaid (PSG zou eigenlijk geen transfers meer mogen doen, maar door het niet correct hanteren van de FFP regels heeft het CAS dat teruggedraaid), maar naar mijn weten dus geen uitslagen van op het veld.

[ Voor 18% gewijzigd door Oilslick op 13-12-2021 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Laatst online: 20-10 09:51
[...]

- Eigen fout.

MAX

LEWIS
Geluk: Imola (RF), Baku (klapband Max), Silverstone (RF), Sao Paolo (gridstraf sprintrace ipv hoofdrace), geen 3e reprimande gekregen voor meerdere strafbare vergrijpen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Regen valt wat mij betreft niet onder geluk of pech maar een factor die voor iedereen gelijk is. Alleen is het dan aan je team hoe je hierop je strategie aanpast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
alki schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:57:
[...]

Dit was Imola; maar hier had ik RedFlag staan. Dit heb ik aangepast naar SC :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
Wel mooi om te zien dat er in abu Dhabi geen covid meer is :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:04

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Goed nieuws :)
Bron: https://www.formule1.nl/nieuws/brawn-volgend-jaar-stoppen-we-met-radiocontact-tussen-wedstrijdleider-en-teambazen/

Als het aan Ross Brawn, de sportief directeur van de Formule 1, ligt, dan verdwijnt volgend jaar het radiocontact tussen de teambazen en de wedstrijdleider. Brawn doet die uitspraak nadat wedstrijdleider Michael Masi in Abu Dhabi opnieuw flink wat radioberichten kreeg van Red Bull en Mercedes.

De Formule 1 is dit jaar begonnen met het uitzenden van de communicatie tussen teams en de FIA. Dat leverde vermakelijke radioberichten op, maar ook opmerkelijke. Zo ‘onderhandelde’ wedstrijdleider Michael Masi in Saoedi-Arabië met Red Bull over een lagere gridpositie voor Max Verstappen bij de herstart en heeft de Australiër het dit seizoen regelmatig flink voor zijn kiezen gekregen door teambazen Christian Horner en Toto Wolff.

Kortom, opnieuw controverse rondom die radiocontacten tussen teambazen en de FIA. Dat is nu ook onder de aandacht van Ross Brawn, de sportief directeur van de Formule 1, gekomen. “Het is als onderhandelen met de scheidsrechter in voetbal”, zegt Brawn tegen Auto, Motor und Sport over het moment dat Wolff bij Masi smeekte om niet met een safety car te komen. Voor Brawn is de maat na deze race dan ook vol. “Het is onacceptabel dat de teambazen Michael tijdens de race zo onder druk zetten. Toto Wolff kan niet eisen dat er geen safety car komt, en Christian Horner kan niet eisen dat de gelapte auto’s erlangs moeten. Dat is ter beoordeling van de wedstrijdleider. Volgend jaar stoppen we met dit contact”, aldus Brawn.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:57
Audiowaste schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:10:
[...]

Regen valt wat mij betreft niet onder geluk of pech maar een factor die voor iedereen gelijk is. Alleen is het dan aan je team hoe je hierop je strategie aanpast.
De timing kan natuurlijk wel wat geluk brengen zoals we hebben gezien in Rusland. Maar ben het met je eens dat er ook factor teamwork en rijderskwaliteit bij komt kijken en dat regen voor iedereen even nat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Correctie: het contact zal vast blijven, maar het wordt niet meer uitgezonden op TV. Ook beter zo want het werkt alleen maar polariserend. De FOM bepaalt namelijk wat uitgezonden wordt en wat niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lekker bezig Pirelli:

[Twitter: https://twitter.com/pirellisport/status/1470411395451822094?s=20]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NtPt8esz6oZtTexUU6YJl8_LjGU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qMzDvJsEj7OPhEiJhOnyXGOB.png?f=fotoalbum_large

Max Versteppen :X

En Williams slaat de hele test maar over?

[ Voor 61% gewijzigd door MikeyMan op 13-12-2021 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
MikeyMan schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:21:
Hamilton ook. Maar die snap ik wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-10 08:54
Lekker bezig Pirelli:

[Twitter]

[Afbeelding]

Williams kon de laatste keer ook geen mule aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

Of:

Ze geven Mercedes gelijk en de FIA heeft de richtlijnen niet gevolgd. Het resultaat wordt ongeldig verklaard.

Max WC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:55
Ik neem aan dat Netflix trouwens de hele middag in de Mercedes pitbox heeft gefilmd? En dan stiekem ook in de race control room ?

Vraag me af of Masi niet gewoon moest grinnikken toen Toto als een 5 jarige klonk die geen snoepje kreeg :')

'Mikey'. Kom op man, beetje respectvol omgaan mag ook wel Toto.

[ Voor 12% gewijzigd door De_Bastaard op 13-12-2021 16:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03:05

Zewatanejo

Fine Thanks!

De_Bastaard schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:35:
Ik neem aan dat Netflix trouwens de hele middag in de Mercedes pitbox heeft gefilmd? En dan stiekem ook in de race control room ?

Vraag me af of Masi niet gewoon moest grinnikken toen Toto als een 5 jarige klonk die geen snoepje kreeg :')

Na het hele mooie interview met Max door F1, moest ik denken aan de reacties van Mercedes en specifiek die van Toto. Het is voor hen bijna vanzelfsprekend dat ze winnen. Max gaf aan dat de pijn van verlies groter is als je altijd wint. Hij sprak daarbij over zichzelf, maar het zal zeker ook voor Mercedes gelden. Toto is zo gewend om te winnen, dat hij eigenlijk niet kan accepteren dat hij ook een keer verliest.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
De_Bastaard schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:35:

Het zou me verbazen als ze niet 2 crews hebben gestuurd, 1 voor Mercedes en 1 voor Red Bull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 21:07
Waah schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:57:
[...]

Het zou me verbazen als ze niet 2 crews hebben gestuurd, 1 voor Mercedes en 1 voor Red Bull.
Dit inderdaad, en misschien nog wel meer omdat het de laatste race is.

Ik heb dit seizoen niet heel veel over de Netflix crew(s) gelezen, maar het zou me zelf ook niks verbazen als ze gedurende het seizoen steeds meer mensen hebben ingezet. Aangezien het zo'n knotsgek seizoen is geweest...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Plenkske schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:01:
[...]

Dit inderdaad, en misschien nog wel meer omdat het de laatste race is.

Ik heb dit seizoen niet heel veel over de Netflix crew(s) gelezen, maar het zou me zelf ook niks verbazen als ze gedurende het seizoen steeds meer mensen hebben ingezet. Aangezien het zo'n knotsgek seizoen is geweest...
of na een paar races niemand meer hebben gestuurd. "We hebben genoeg jongens" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:07
[...]

In Baku was het Jonathan Weatley die vroeg voor de rode vlag. Maar dat is dan ook de sporting director van Red Bull en in die zin momenteel al de aangewezen persoon om in contact met de FIA te staan. Hij was het ook die vorige week de onderhandeling met Masi deed over het afstaan van de plek aan Hamilton (& Ocon). En ook hij was het die gisteren in eerste instantie vroeg naar een straf voor Hamilton voor afsnijden. Horner hoorden we toen later pas.

Vergelijk dat met het gescheld van zijn Mercedes tegenhanger, zijnde Ron Meadows, vorige week. En nadat ze hun zin niet kregen weer meteen het gescheld van Wolff er overheen. Maar blijkbaar heeft Mercedes na vorige week meteen orde op zaken gesteld en een nieuw iemand aangesteld om in contact met de FIA te staan, zijnde Toto himself, want Ron Meadows hebben we gisteren geen woord van gehoord. En was allemaal maar bullebak Toto die op de radio aan het foeteren was en alle perken te buiten ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:07
Waah schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:03:
[...]

of na een paar races niemand meer hebben gestuurd. "We hebben genoeg jongens" :+
Ik denk eerder "dit verhaal is te ongeloofwaardig en gaat niemand naar kijken".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:10
Mercedes overweegt hoger beroep in te trekken
Volgens het Britse The Times zou Mercedes overwegen om het hoger beroep tegen de FIA in te trekken. Ondanks het feit dat men het niet met de uitslag eens zou zijn, zou een rechtszaak de sport vooral schaden. Momenteel vindt er binnen het team topoverleg plaats over wat te doen.

BRON: https://www.thetimes.co.u...appen-title-win-mcs6cbbz7

Zal mij benieuwen, denk dat het op dit moment wel het beste is voor Mercedes

[ Voor 8% gewijzigd door Barfman op 13-12-2021 17:12 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Barfman schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:11:
Volgens het Britse The Times zou Mercedes overwegen om het hoger beroep tegen de FIA in te trekken. Ondanks het feit dat men het niet met de uitslag eens zou zijn, zou een rechtszaak de sport vooral schaden. Momenteel vindt er binnen het team topoverleg plaats over wat te doen.

BRON: https://www.thetimes.co.u...appen-title-win-mcs6cbbz7

Ach het zaadje is al geplant. Alle Britten roepen nu gestolen overwinning. En dat Max agressief is. Dat zal uiteindelijk het doel ook zijn geweest. Want ze weten dat er toch verder weinig te halen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 24-10 07:58

mark-k

AKA markkNL

Destruction schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:37:

De kans dat ik volgend jaar WDC word schat ik groter in dan dat het CAS ze overruled. Meestal bij inhoudelijke vraagstukken zeggen ze 'wij hebben geen inhoudelijke kennis en laten de beslissing aan de normale bond'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waah schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:15:
[...]

Ach het zaadje is al geplant. Alle Britten roepen nu gestolen overwinning. En dat Max agressief is. Dat zal uiteindelijk het doel ook zijn geweest. Want ze weten dat er toch verder weinig te halen is.
Prima toch, dat vonden ze toch al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Barfman schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:11:
Raceteam Mercedes heeft hier andere belangen dan moederbedrijf Daimler-Benz.
Daimler-Benz wil zoveel mogelijk negatieve aandacht vermijden uiteraard.
Raceteam Mercedes wil tot op de laatste snik de burelen doorvechten voor een titel.

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 13-12-2021 17:45 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-10 10:14
Fantastisch seizoen met een terechte winnaar over het hele jaar gezien. Op een paar foutjes na briljant gereden van Max en heel vaak heel goeie calls van het team. Er waren veel banen waar de RB echt wel de snellere auto was, maar in alle andere banen heeft Max er het meeste uit gehaald.

Lewis zou ook een terechte winnaar zijn overigens. Wel intens jammer hoe het is besloten, met toch wel een smetje. Zonder te filosoferen over regels & wetten; was dit omgekeerd gebeurd hadden we met z'n allen de FIA corrupt gevonden.

Los van de fantastische prestaties van beide coureurs heeft het seizoen toch net iets te veel invloed gehad van regels. Puur op basis van mijn gevoel (dus heb er geen cijfers bij) veel meer dan eerdere seizoenen. Dat kwam door het geklaag over en weer van de teambazen en soms toch wel de agressieve rijstijl van Max en Lewis.

Bottas heeft overigens een zeer, zeer slecht seizoen achter de rug. Geen enkele rol van betekenis. Niet om punten af te pakken, maar ook niet om in de buurt te rijden om gratis pitstops tegen te gaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Spotmatic schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:19:
Correctie: het contact zal vast blijven, maar het wordt niet meer uitgezonden op TV. Ook beter zo want het werkt alleen maar polariserend. De FOM bepaalt namelijk wat uitgezonden wordt en wat niet.
Nee de directe lijn met Masi gaat gewoon weg, die man moet gewoon zn werk kunnen doen zonder dat er 2 (of meer) kleuters in zijn oor zitten te schreeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mark-k schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:41:
[...]
Nee de directe lijn met Masi gaat gewoon weg, die man moet gewoon zn werk kunnen doen zonder dat er 2 (of meer) kleuters in zijn oor zitten te schreeuwen.
Of ze gaan weer terug naar zoals het vorig jaar was en zenden het niet meer uit op de worldfeed, dan zijn er ook geen mensen die zich er selectief aan kunnen ergeren :Y)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

YakuzA schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:47:
[...]

Of ze gaan weer terug naar zoals het vorig jaar was en zenden het niet meer uit op de worldfeed, dan zijn er ook geen mensen die zich er selectief aan kunnen ergeren :Y)
Als je de quote in het bericht leest zie je dat het hetgeen is dat ik net zeg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dat is de Texas accent uitspraak van Max zijn naam :P

Williams had geen geld voor een aangepaste ophanging dacht ik :?
mark-k schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:50:
[...]
Als je de quote in het bericht leest zie je dat het hetgeen is dat ik net zeg...
Ik had idd niet ver genoeg terug gelezen :)

[ Voor 30% gewijzigd door YakuzA op 13-12-2021 17:54 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
mark-k schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:41:
[...]

Hoe leuk FIA/Team radio is, zie ik het inderdaad liever helemaal verdwijnen. Net als bij voetbal omsingelen ze als kleine kinderen de scheidsrechter om hun gelijk te halen. Echt belachelijk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Om ook eens een ongevraagde duit in het al overvolle zakje te doen:

Tussen Verstappen en Hamilton ben ik meer voor Hamilton, maar uiteindelijk wil ik gewoon een toffe race zien

Mijn vriendin vroeg gister of Max inderdaad gewonnen had. Ik heb haar verteld hoe en wat. Haar reactie is eigenlijk wel een spijker op de kop

"Als het zo random is, is het dan nog wel leuk om te kijken?"

Ja, goede vraag eigenlijk.

Gister had het een titanenstrijd moeten worden. De oude vos tegen de jonge hond, het "berekende" Mercedes versus het "rebelse" Red Bull en genoeg andere vergelijkijngen.

Nu ging dat al wat "fout" op het moment dat Hamilton op een interessante manier "verdedigde" op Verstappen, maar ook daarna verdween Hamilton al rap, okay, kan gebeuren, da's racen.

Hamilton loopt uit, komt een rijdende chicane tegen in de vorm van Perez [hard, maar fair genoeg], kan uiteindelijk voorbij Perez en yeet er dan weer vandoor. De race was vanaf ronde 2 in Hamilton zijn pocket.

En dan de SC. Ja, die was nodig. Latifi stond op een beroerde plek. Dat is de procedure.

En vanaf dat moment gaat het in mijn ogen fout.

Als race-director, en de FIA, moet je je vingers afhouden van het kampioenschap. In mijn ogen is dat dus: Alle regels zo volgen, zoals ze bij de teams bekend zijn.

Het moment dat je "voor het racen" besluit dat de regels het raam uit mogen, trek je de ene rijder voor de andere. De rijder op de eerste plaats kon niet verdedigen: Hij kon geen pitstop maken, want positieverlies en kans op SC-finish, maar hij kon ook niet verdedigen, want rijder 2 heeft wel verse banden kunnen scoren, want hij kan bijna doen wat ie wil.

Door Masi's besluit was er geen enkele manier waarop de rijder op kop zou kunnen winnen, tenzij de nummer twee een dijk van een fout maakt. Maar puur op racen en racecraft was #1 een sitting duck.

En dat vind ik problematisch.

Natuurlijk, een SC-finish was ook gewoon ruk geweest. Maar naar mijn mening was dat correcter geweest, want dat zijn de geldende en bekende regels. Waarop je je kan voorbereiden. Waarop je calls kan maken.

Het gaat mij niet om Hamilton of Verstappen, als dit tussen Stroll en Latifi was geweest, was dit een net zo'n grote blamage geweest.

Ik denk absoluut niet dat het corruptie of whatever is van Masi, eerder een vorm van onkunde, en beperkte regels.

Uiteindelijk ook wel een passend einde van een seizoen vol met nogal vreemde beslissingen van Masi en de stewards. Spa, Jeddah en nu dit, in 1 seizoen, da's echt uniek.

Ik hoop oprecht dat hier lering uit wordt getrokken, en dat men echt gaat kijken naar nieuwe regels, maar ook dingen gaat maken in allerlei "what if" scenarios.

Want ja, eerlijk gezegd gaat de lol er zo wel vanaf. Niet omdat het verkeerde poppetje heeft gewonnen of verloren voor mij, maar de manier waarop.

Ik hoop oprecht dat het volgend jaar beter gaat, maar eerlijk gezegd ben ik bang dat we in een neerwaartse spiraal zitten.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Franco10 schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:41:
Bottas heeft overigens een zeer, zeer slecht seizoen achter de rug. Geen enkele rol van betekenis. Niet om punten af te pakken, maar ook niet om in de buurt te rijden om gratis pitstops tegen te gaan.
Wat doe jij in het geval dat je baas je contract opzegd, en je nog een paar maanden laat doorwerken.
Ga jij dan ook nog iedere keer voor maximaal resultaat ?

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Pagina: 1 ... 153 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken