Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Onmogelijk, is het enige antwoord op deze vraag.CurlyMo schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:33:
Een wellicht naïeve vraag voor een niet F1 volger. Wat zijn de opties dat Max door Mercedes wordt gevraagd en daarmee onoverwinnelijk wordt?
Max wil niet naar Mercedes en wil vooral zelf (zijn hele carrière) bij Red Blijven.
Mercedes kan Max niet naast Lewis zetten in dezelfde auto. Los van alle langlopende contracten met andere coureurs.
[ Voor 25% gewijzigd door SterqVerhael op 13-12-2021 10:34 ]
Om persoonlijke redenen of reglementaire redenen?SterqVerhael schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:34:
[...]
Onmogelijk, is het enige antwoord op deze vraag.
Een hele grote zak geld.CurlyMo schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:33:
Een wellicht naïeve vraag voor een niet F1 volger en vast eerder beantwoord. Wat zijn de opties dat Max door Mercedes wordt gevraagd en daarmee onoverwinnelijk wordt?
Al denk ik dat de enige Mercedes die hij gaat instappen een taxi zal zijn. Mercedes hebben hem best wel pijn gedaan in hun doen en laten.
[ Voor 3% gewijzigd door Sepp14 op 13-12-2021 10:37 ]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Moet ie helemaal niet willen en gaat hij ook echt niet doen na dit seizoen.CurlyMo schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:33:
Een wellicht naïeve vraag voor een niet F1 volger en vast eerder beantwoord. Wat zijn de opties dat Max door Mercedes wordt gevraagd en daarmee onoverwinnelijk wordt?
Mercedes heeft zn kans gehad.
[ Voor 4% gewijzigd door Lensent op 13-12-2021 10:37 ]
Oké los van wat de regels nu zijn dan... Hoe zie jij het voor je ? Ze rijden achter SC, die gaat dan naar binnen en SC ending. En dan ?Verwijderd schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:24:
Nogmaals mijn vraag gaat niet over dit seizoen of MAX vs HAM of gelukjes tellen of wat dan ook.
Het is gewoon raar dat bij een safety car alle daarvoor opgedane tijdverschillen teniet gedaan worden. Zeker in een tijdperk waar we bij een VSC de techniek hebben om de delta te respecteren.
Heb je nog steeds hetzelfde probleem met een rode vlag maar daar heeft tenminste iedereen tijd gehad om te pitten en daarmee staat het veld weer relatief met gelijke kansen aan de start.
Hij zal heus niet verlegen zitten om wat kleingeld...sverzijl schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:03:
Krijgt Verstappen nu nog wel een boete ? Na de race had ie immers even beide handen van het stuur, dat is dangerous driving
Verwijderd
VCS voor een ronde.Plenkske schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:38:
[...]
Oké los van wat de regels nu zijn dan... Hoe zie jij het voor je ? Ze rijden achter SC, die gaat dan naar binnen en SC ending. En dan ?
Waarin ze terug gaan naar de delta tijd van voor de SC ofwat ? Dat kan erg lang zijn. Wat doe je met lapped cars ? En hoe doe je dat met degene die in pit zijn gegaan en dus mogelijk op een andere plek terecht zijn gekomen ?
geloof niet dat die verstandshouding tussen fam. verstappen en mercedes zo denderend zijn, misschien als toto verhuisd naar FIA en nieuwe frisse wind waaitCurlyMo schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:33:
ferrari lijkt me ook geen optie; (niet dat je daar zou willen zitten) maar die ruiten heeft ie zelf al ingegooid.
zelf heb ik de hoop dat mclaren een nieuw 'tijdperk' begint, en hopelijk weer in de top kan meedoen.
redbull heeft max het zitje bij torro rosso gegeven - die kans, en vertrouwen is zeker wat waard. zolang redbull een auto kan bouwen die in de top mee doet, zie ik geen reden om over te stappen
En moet de eerste dan versnellen of moeten de achterste dan stoppen en hun banden laten afkoelen? Als de laatste net voor de eerste reed krijg je dat nooit voor elkaar op een ronde.
Ja lekker nuttig want dan zitten ze al achter elkaar, dus dat gaat niet behalven wat jij wilt. Jij wil dat ze daarna weer terug naar de oude gaps gaan, maar dat is practisch zeer lastig. Zeker omdat ze langzamer rijden zijn de gaps anders, daar komt geheid ook gezeik van.
In 1994, het eerste jaar in F1 met safety car, hielden ze wel de delta aan. Zo heeft Hill de race op Suzuka gewonnen door die delta. Later zijn ze de Indycar manier gaan volgen door de delta niet meer te doen. Misschien om het minder complex te maken voor de kijker. geen idee, weet niet meer wat de reden was.mark-k schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:52:
[...]
Omdat een SC nog komt uit de tijd dat je die data allemaal niet had, en het lastig is om dat allemaal weer terug te zetten. Een SC is bedoeld om het hele veld bij elkaar te brengen zodat er elke ronde een window is waarbij niemand op dat deel van de baan is, dus het is nou eenmaal een bijproduct van het veiligheidsprotocol.
De leiding heeft er wel weer zooi van gemaakt en was niet nodig. Dat auto's mochten unlappen was de juiste call. Dat is gewoon de regel en gaat idd altijd zo. Alleen waarom dan niet alle auto's laten unlappen? Nu geef je Mercedes toch nog een strohalm om te protesteren. Voor de rest gewoon mooie uitslag en uiteindelijk moet Mercedes niet zeuren. Ze hebben het zelf laten liggen met verkeerde calls. Door buiten te blijven op oude banden waren ze gewoon gezien.ArgantosNL schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:13:
[...]
Ik denk dat we hier meer vraagteken zouden hebben als die autos er niet uitgehaald waren, dit was de eerste keer dat er werd gezegd dat ze niet mochten overtaken onder een safety car wat een grotere afwijking is van de norm dan wat is gebeurt.
Deze race is het goed voor max uitgevallen door het hele seizoen heeft voornamelijk Lewis gelukjes gehad met safety cars en rode vlaggen waaronder ze de auto hebben kunnen oplappen.
Daarnaast zodra 2 drivers zo dicht op elkaar zitten dan komt het uit op gelukje hier en daar.
Daar zou ik maar niet teveel waarde aan hechten.SterqVerhael schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:34:
[...]
Onmogelijk, is het enige antwoord op deze vraag.
Max wil niet naar Mercedes en wil vooral zelf (zijn hele carrière) bij Red Blijven.
Zolang Toto er zit zal Max iig nooit daar naartoe gaan.Arrne schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:46:
[...]
Daar zou ik maar niet teveel waarde aan hechten.
En hoe zat dat dan? Eerst allemaal naar elkaar rijden en dan weer terug laten zakken??Tomcatter_31 schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:46:
[...]
In 1994, het eerste jaar in F1 met safety car, hielden ze wel de delta aan. Zo heeft Hill de race op Suzuka gewonnen door die delta. Later zijn ze de Indycar manier gaan volgen door de delta niet meer te doen. Misschien om het minder complex te maken voor de kijker. geen idee, weet niet meer wat de reden was.
[...]
De leiding heeft er wel weer zooi van gemaakt en was niet nodig. Dat auto's mochten unlappen was de juiste call. Dat is gewoon de regel en gaat idd altijd zo. Alleen waarom dan niet alle auto's laten unlappen? Nu geef je Mercedes toch nog een strohalm om te protesteren. Voor de rest gewoon mooie uitslag en uiteindelijk moet Mercedes niet zeuren. Ze hebben het zelf laten liggen met verkeerde calls. Door buiten te blijven op oude banden waren ze gewoon gezien.
Veiligheid. Nu ruimen de marshalls op en als de SC komt, dan gaan ze aan de kant. En hebben dan weer een veilig window om te werken. Vind het niet meer dan logisch dat je dat doet of een red flag geeft.Tomcatter_31 schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:46:
[...]
In 1994, het eerste jaar in F1 met safety car, hielden ze wel de delta aan. Zo heeft Hill de race op Suzuka gewonnen door die delta. Later zijn ze de Indycar manier gaan volgen door de delta niet meer te doen. Misschien om het minder complex te maken voor de kijker. geen idee, weet niet meer wat de reden was.
Zoals elke sporter zegt die bij een team zit die iets wint of naar een ander team gaat. Het is altijd de perfecte plaats voor altijd of ze hebben altijd gedroomd om bij dat specifieke team te komen.SterqVerhael schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:34:
[...]
Max naast Lewis lijkt me sowieso niet een geweldig idee, zeker als je een dienende tweede man wil hebben ipv teamgenoten die elkaar potentieel van de baan rijden.Mercedes kan Max niet naast Lewis zetten in dezelfde auto. Los van alle langlopende contracten met andere coureurs.
Omdat ik begreep dat Mercedes de snelste auto's heeft waardoor het voor mij als leek lijkt dat Max standaard met een kleine handicap rijdt. Dus hij eigenlijk beter is dan Hamilton.
https://racingnews365.nl/...ms-na-straf-voor-mercedesSepp14 schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:31:
Wedstrijd van gisteren is zo een anticlimax voor Mercedes. Denkend aan Bayern tegen Manchester Unicef. Bayern stond 1-0 voor. Beckenbauet gaat 5 minuten voor einde richting het veld om de beker te overhandigen aan Bayern, de winnende ploeg op dat moment. In de lift hoort hij het publiek losgaan. Hij denkt, Bayern scoort weer. Lopend richting het veld ziet hij dat het 1-1 staat. Hij ziet ook dat Solskjaer op dat moment de winnende maakt voor Manchester. Dat was tot nu toe voor mij de anticlimax. Gisteren is die overtroffen.
Mercedes toont zich echt een hele zure slechte verliezer. Sinds Brazilië roepen dat ze het uitvechten op de baan maar wel iedere race erna klagen bij stewards en FIA over ieder punt dat ze maar kunnen aanvechten.
Geeft wel een doffe plek op de glanzende beker van Verstappen.
Hamilton heeft nu zijn eerste k kampioenschap ook herbeleeft. Toen stond hij ook aan de juiste kant van het geluk met Timo Glock. Massa die 40 seconden kampioen was.
Kan trouwens de FIA tegen Mercedes zeggen dat ze onsportief bezig zijn en the er n de regels van de autosport ingaan? Beetje het Flavio Briatorre schandaal. Dat wel van een andere orde was. Maar Toto Wolff gedraagt zich nu wel alsof hij alles kan bepalen in de sport. Hij schuurt overal langs en heeft nasr mijn inziens overal wel een vinger in de pap.
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Dit seizoen viel het juist voor Hamilton goed uit. Zonder zijn 'mazzeltjes' was Max een paar races geleden al kampioen geweest. Dat het nu een keer Max zijn kant opvalt is mooi, maar ik zie het toch vooral als een compensatie van eerdere voordelen van Ham.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:07:
[...]
Gaat me niet om wie geluk of niet geluk gehad heeft in dit seizoen.
In het algemeen vind ik het gewoon erg bijzonder dat de sport blijkbaar zo hard op gelukjes aan elkaar hangt waar we met regels updaten (bijv delta respecteren na safety car) vanaf kunnen.
Leuk dat het dit seizoen voor Max goed uitvalt, maar als de rollen omgedraaid waren had dit topic ook wel wat meer vraagtekens gehad bij safety car regels.
Uiteindelijk een verdiende eindstand, waarbij Ham eigenlijk wat meer punten achter had moeten staan als je alle incidenten/gelukjes tegen elkaar afstreept.
[removed]
De auto's gaan volgend jaar op de schop, waarmee het de bedoeling is dat de verschillen tussen de teams minder groot gaan zijn. Het is afwachten wat dat gaat doen.CurlyMo schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:50:
[...]
Omdat ik begreep dat Mercedes de snelste auto's heeft waardoor het voor mij als leek lijkt dat Max standaard met een kleine handicap rijdt. Dus hij eigenlijk beter is dan Hamilton.
Het is wel de verwachting dat de grote teams met het meeste budget, waaronder Mercedes en Red Bull, de snelste gaan blijven.
Maar een overstap naar Mercedes is op dit moment helemaal niet aan de orde. Dat zou zelfs nog lastig zijn als Hamilton zou stoppen.
Red Bull gaat Verstappen natuurlijk nooit zomaar laten gaan.
En Verstappen heeft zelf bij het behalen van zijn titel aangegeven voor altijd bij Red Bull te willen blijven, al zijn dat soort uitspraken nooit handig omdat je het nooit zeker kunt weten of dat ook zo blijft.
mark-k schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:49:
[...]
En hoe zat dat dan? Eerst allemaal naar elkaar rijden en dan weer terug laten zakken??
Nee, iedereen reed gewoon netjes achter de safety car, net zoals nu. Alleen nadat het veld weer vrijgegeven werd, werd er in de timing met een delta gerekend. Dus Hill moest na de safety binnen 4 sec (of zoiets) van Schumacher blijven om te winnen omdat Hill voor de safety car een gat van die 4 sec had.Engineer Stewie schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:49:
[...]
Veiligheid. Nu ruimen de marshalls op en als de SC komt, dan gaan ze aan de kant. En hebben dan weer een veilig window om te werken. Vind het niet meer dan logisch dat je dat doet of een red flag geeft.
Willen en doen zijn 2 verschillende zaken natuurlijk, in de eerste plaats wil Max winnen, en hij hoopt natuurlijk dat dat met RB kan. Maar als hij naar een ander team moet dan is dat zo. Neemt niet weg dat hij prima bij RB kan willen blijven zolang zij zijn doelen kunnen waarborgen.dutchgio schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:55:
[...]
De auto's gaan volgend jaar op de schop, waarmee het de bedoeling is dat de verschillen tussen de teams minder groot gaan zijn. Het is afwachten wat dat gaat doen.
Het is wel de verwachting dat de grote teams met het meeste budget, waaronder Mercedes en Red Bull, de snelste gaan blijven.
Maar een overstap naar Mercedes is op dit moment helemaal niet aan de orde. Dat zou zelfs nog lastig zijn als Hamilton zou stoppen.
Red Bull gaat Verstappen natuurlijk nooit zomaar laten gaan.
En Verstappen heeft zelf bij het behalen van zijn titel aangegeven voor altijd bij Red Bull te willen blijven, al zijn dat soort uitspraken nooit handig omdat je het nooit zeker kunt weten of dat ook zo blijft.
Misschien goed om even wat in te gaan hierop;CurlyMo schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:33:
1. Het mag/kan gewoon mit Mercedes en Max een goed contract kunnen uit onderhandelen. Dat wil zeggen dat net als in andere sporten een ander team een coureur gewoon mag contracten.
2. De káns dat Merc en Max een goed contract kunnen maar vooral willen uit onderhandelen is zeeer klein, helemaal na dit seizoen. Max heeft al vaker aangegeven dat Mercedes hun ware aard heeft laten zien dit seizoen, en nog wel meer dus de verstandhoudingen zijn op dit moment belabberd. Voordat dat verbeterd is de kans dat Max dus verhuisd naar Mercedes heel klein.
3. RBR heeft vanaf heel vroeg vertrouwen gegeven in Max en dat heeft heel goed gewerkt voor ze. Max is loyaal (dat zie je aan het clubje mensen dat nu nog steeds belangrijk voor hem is) en zoals je zelf hebt gehoord gisteren wil hij nog 10 tot 15 jaar door met ze. Max zit dus goed en blijft gewoon bij RBR tenzij er gekke dingen gebeuren.
4. Volgend jaar gaan gekke dingen gebeuren omdat de regels omgegooid wordt. Het is maar afwachten om te zien hoe RBR volgend jaar voor de dag komt, ik zie Max ook echt niet in een auto rijden ala Haas..
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
En als Hill dan wordt ingehaald en dan opogehouden? Zonder SC was dat niet mogelijk geweest als die 3de op bvb 20s reed, Geen enkele regel is goed voor iedereen. Alleen VSC is eerlijk maar dat kan omwille van de veiligheid niet altijd.Tomcatter_31 schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:56:
[...]
[...]
Nee, iedereen reed gewoon netjes achter de safety car, net zoals nu. Alleen nadat het veld weer vrijgegeven werd, werd er in de timing met een delta gerekend. Dus Hill moest na de safety binnen 4 sec (of zoiets) van Schumacher blijven om te winnen omdat Hill voor de safety car een gat van die 4 sec had.
Ook dat is niet eerlijk, het kan best zijn dat de een wel ernaartoe had kunnen rijden en dan een overtake had kunnen plaatsen waar het de ander niet zou lukken, nu zou je dus gewoon 2e kunnen blijven rijden en toch winnen omdat je die delta al hebt?Tomcatter_31 schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:56:
[...]
[...]
Nee, iedereen reed gewoon netjes achter de safety car, net zoals nu. Alleen nadat het veld weer vrijgegeven werd, werd er in de timing met een delta gerekend. Dus Hill moest na de safety binnen 4 sec (of zoiets) van Schumacher blijven om te winnen omdat Hill voor de safety car een gat van die 4 sec had.
Een safetycar-risico is onderdeel van de sport. Sommige circuits hebben een hoog risico, waarbij andere tactieken gehanteerd worden dan op een circuit met een laag risico. Dat houdt het spannend. Je hoort het ook vaak op de boordradio "He's in our safetycar window". Denk dat elke Formule 1 fan meer dan eens gedacht heeft "nou, een safetycar zou nu wel goed uitkomen". Soms worden die gebeden verhoord, meestal niet.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:24:
Nogmaals mijn vraag gaat niet over dit seizoen of MAX vs HAM of gelukjes tellen of wat dan ook.
Het is gewoon raar dat bij een safety car alle daarvoor opgedane tijdverschillen teniet gedaan worden. Zeker in een tijdperk waar we bij een VSC de techniek hebben om de delta te respecteren.
Heb je nog steeds hetzelfde probleem met een rode vlag maar daar heeft tenminste iedereen tijd gehad om te pitten en daarmee staat het veld weer relatief met gelijke kansen aan de start.
Voor een klein incident hebben we de VCS waarbij de delta semi-gelijk blijft (maar Hamilton toch 4 sec kon inlopen op Max omdat (ik dacht) achterligger Raikonen voor Max zat). Voor grotere incidenten is er de SC en nog grotere incidenten de rode vlag. Gaan we in die laatste situatie dan ook de herstart schrappen?
Los van de praktische uitwerking om de delta's terug te brengen na een SC vind ik de huidige vorm een positieve bijdrage leveren aan de sport.
Zelfs VSC is niet 100% eerlijk want de een kan bij ending net op n kutpunt zitten en de ander precies op n perfect punt waardoor je extra tijd wint/verliest. Er is geen perfect iets, er zijn regels en iedereen kent die voordat ze instappen (hoewel ik daar bij Lewis nog wel eens over twijfel als ik zijn vragen over de boordradio hoor, vragen hoe het kan dat RB iets gedaan heeft terwijl ze t de race ervoor zelf deden enzo). Soms zit het mee, soms zit het tegen, zolang men consequent is is het prima. Dat laatste is helaas waar het dit jaar aan schortte.Engineer Stewie schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:58:
[...]
En als Hill dan wordt ingehaald en dan opogehouden? Zonder SC was dat niet mogelijk geweest als die 3de op bvb 20s reed, Geen enkele regel is goed voor iedereen. Alleen VSC is eerlijk maar dat kan omwille van de veiligheid niet altijd.
Dan mag je van geluk spreken dat je niet fan bent van Nascar, waar ze een SC de baan insturen als de wedstrijd niet spannend genoeg is of als er "puin" op de baan ligt. Indycar is dan wat minder erg, maar ook daar wordt voor elke scheet een SC de baan ingestuurd. Hoe vaak mensen daar al niet van zuurverdiende overwinningen bestolen zijn...Verwijderd schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:24:
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Toto naar FIA, moet er niet aan denken. Dan wordt het een groter zooitje.himlims_ schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:44:
[...]
geloof niet dat die verstandshouding tussen fam. verstappen en mercedes zo denderend zijn, misschien als toto verhuisd naar FIA en nieuwe frisse wind waait
ferrari lijkt me ook geen optie; (niet dat je daar zou willen zitten) maar die ruiten heeft ie zelf al ingegooid.
zelf heb ik de hoop dat mclaren een nieuw 'tijdperk' begint, en hopelijk weer in de top kan meedoen.![]()
redbull heeft max het zitje bij torro rosso gegeven - die kans, en vertrouwen is zeker wat waard. zolang redbull een auto kan bouwen die in de top mee doet, zie ik geen reden om over te stappen
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
In Indy heb je dan ook de tactiek om niet te veel voorsprong te pakken, want anders ben je alleen maar brandstof aan het verspillen.Beaves schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:04:
[...]
Dan mag je van geluk spreken dat je niet fan bent van Nascar, waar ze een SC de baan insturen als de wedstrijd niet spannend genoeg is of als er "puin" op de baan ligt. Indycar is dan wat minder erg, maar ook daar wordt voor elke scheet een SC de baan ingestuurd. Hoe vaak mensen daar al niet van zuurverdiende overwinningen bestolen zijn...
Formule E heeft het ook regelmatig, dat aan het einde alles ineens weer samen komt.
mark-k schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:59:
[...]
Ook dat is niet eerlijk, het kan best zijn dat de een wel ernaartoe had kunnen rijden en dan een overtake had kunnen plaatsen waar het de ander niet zou lukken, nu zou je dus gewoon 2e kunnen blijven rijden en toch winnen omdat je die delta al hebt?
Ik zeg ook niet dat het toen een goede regel was, gaf dit alleen als voorbeeld omdat gevraagd werd waarom je nu je voorsprong kwijt bent als er een SC komt. in 1994 was het dus wel zo dat ze die delta aanhielden, maar dat heeft idd ook nadelen en uiteindelijk zullen ze het om dit soort argumenten ook wel geschrapt hebben. En idd uiteindelijk hebben alle regels nadelen. Ook de VSC is niet perfect, want dan krijg je soms ook dat je ineens veel meer tijd hebt voor een pitstop die je anders niet gehad had.Engineer Stewie schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:58:
[...]
En als Hill dan wordt ingehaald en dan opogehouden? Zonder SC was dat niet mogelijk geweest als die 3de op bvb 20s reed, Geen enkele regel is goed voor iedereen. Alleen VSC is eerlijk maar dat kan omwille van de veiligheid niet altijd.
Klopt. Ik vind Indycar wel leuke serie waar er vaak goed geraced kan worden. maar de SC daar kan echt een loterij zijn en nog veel meer dan in F1 een uitslag helemaal op zijn kop gooien. Dat is wel jammer van de Inydcar serie.Beaves schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:04:
[...]
Dan mag je van geluk spreken dat je niet fan bent van Nascar, waar ze een SC de baan insturen als de wedstrijd niet spannend genoeg is of als er "puin" op de baan ligt. Indycar is dan wat minder erg, maar ook daar wordt voor elke scheet een SC de baan ingestuurd. Hoe vaak mensen daar al niet van zuurverdiende overwinningen bestolen zijn...
Het blijft bizar dat Max, in een seizoen waar er niet persé sprake was van dominantie voor 1 team, altijd 1e of 2e is gefinished als hij geen schade had.nachtnet schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:13:
[Afbeelding]
HAM versus VER
Race 1:1 - 0 - (P1 -- P2) 25 - 18 Race 2:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 44 - 43 Race 3:1 - 0 - (P1 -- P2) 69 - 61 Race 4:1 - 0 - (P1 -- P2+FL) 94 - 80 Race 5:0 - 1 - (P7+FL -- P1) 101 - 105 Race 6:0 - 0 - (P15 -- DNF+FL) 101 - 105 Race 7:0 - 1 - (P2 -- P1+FL) 119 - 131 Race 8:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 138 - 156 Race 9:0 - 1 - (P4 -- P1+FL) 150 - 182 Race 10a:0 - 1 - (P2 -- P1) 152 - 185 Race 10b:1 - 0 - (P1 -- DNF) 177 - 185 Race 11:1 - 0 - (P2 -- P9) 195 - 187 Race 12:0 - ½ - (P3 -- P1) 202,5 - 199,5 Race 13:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 221,5 - 224,5 Race 14a:0 - 1 - (P5 -- P2) 221,5 - 226,5 Race 14b:0 - 0 - (DNF -- DNF) 221,5 - 226,5 Race 15:1 - 0 - (P1 -- P2) 246,5 - 244,5 Race 16:0 - 1 - (P5 -- P2) 256,5 - 262,5 Race 17:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 275,5 - 287,5 Race 18:0 - 1 - (P2 -- P1) 293,5 - 312,5 Race 19a:0 - 1 - (P5 -- P2) 293,5 - 314,5 Race 19b:1 - 0 - (P1 -- P2) 318,5 - 332,5 Race 20:1 - 0 - (P1 -- P2+FL) 343,5 - 351,5 Race 21:1 - 0 - (P1+FL -- P2) 369,5 - 369,5 Race 22:0 - 1 - (P2 -- P1+FL) 387,5 - 395,5
HAM 8xP1, 9xP2, 1xP3 ,1xP4, 3xP5 ,1xP7, 1xP15, 1xDNF VER 11xP1, 10xP2, 1xP9, 3xDNF VER heeft de sprintrace in Silverstone gewonnen, HAM werd daar 2e, is in bovenstaande als een P1 & P2 verwerkt.
VER werd tweede in de sprintrace op Monza, HAM werd daar 5e, is in bovenstaande als een P2 & P5 verwerkt.
VER werd tweede in de sprintrace op Interlagos, HAM werd daar 5e, is in bovenstaande als een P2 & P5 verwerkt.Einduitslag 2021
VER WDC 2021 met 8 punten verschil
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Oh dat klinkt echt als een recept voor tactische calls. Crash op Monaco en de engineer van #2 hangt direct aan de lijn om hard op de rem te trappen voor een gat van 5-10 seconden voordat de SC naar buiten komt. Dan hoef je daarna alleen maar weer achter de #1 te blijven hangen en hoef je er niet meer voorbij om toch de race te winnen. Perfect.Tomcatter_31 schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:56:
[...]
[...]
Edit: ah, ja, andersom. Oeps.
Als je kijkt naar het totaal aantal ronden aan de leiding dit seizoen staat hij ook mijlen ver voor op de rest.Bansheeben schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:17:
[...]
Het blijft bizar dat Max, in een seizoen waar er niet persé sprake was van dominantie voor 1 team, altijd 1e of 2e is gefinished als hij geen schade had.
/f/image/qieZIpJDQphJ7kSPpDNnQHFg.png?f=fotoalbum_large)
https://www.mostlyf1.com/...-laps-led-in-2021-driver/
Ja klopt. Dat zou idd kunnen. Weet niet meer wat de officiele reden is geweest dat het geschrapt is en ze meer het Indycarmodel zijn gaan volgen. Maar dat zal vast om bovenstaande argumenten zijn geweest en mogelijk duidelijkheid voor de kijker.DataGhost schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:18:
[...]
Oh dat klinkt echt als een recept voor tactische calls. Crash op Monaco en de engineer van #2 hangt direct aan de lijn om hard op de rem te trappen voor een gat van 5-10 seconden voordat de SC naar buiten komt. Dan hoef je daarna alleen maar weer achter de #1 te blijven hangen en hoef je er niet meer voorbij om toch de race te winnen. Perfect.
Maar goed, nu heb je ook soortgelijke situatie met tijdstraffen, dus dit soort voorbeelden kunnen nu ook gebeuren dat de #2 je ophoudt om te zorgen dat gat naar #1 groot genoeg wordt. Maar goed, dan kan je ook zeggen had je maar geen straf moeten krijgen...
Net andersom he, dan moet je juist 10s extra uitlopen na je overtake om nog te winnenDataGhost schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:18:
[...]
Oh dat klinkt echt als een recept voor tactische calls. Crash op Monaco en de engineer van #2 hangt direct aan de lijn om hard op de rem te trappen voor een gat van 5-10 seconden voordat de SC naar buiten komt. Dan hoef je daarna alleen maar weer achter de #1 te blijven hangen en hoef je er niet meer voorbij om toch de race te winnen. Perfect.
Is idd jammer en ook gewoon onnodig. Wel apart dat de FIA iets simpels als achterblijvers laten unlappen zelfs weet te verprutsen. Voor de rest lijkt het me gewoon terechte uitslag. Mercedes heeft naar mijn idee gewoon de verkeerde call gemaakt om Hamilton op oude banden buiten te laten. Gegokt dat de race niet meer herstart zou worden. Verkeerde gok.Mythio schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:25:
Als je kijkt naar het gehele seizoen is Max gewoon de verdiende WDC. De manier waarop het in de laatste race tot stand kwam was enigzins jammer, gezien het tot een controverse leidt, maar het WDC was zeker een verdiend resultaat voor Max en RBR.
Max en Lewis zaten dit seizoen gewoon dicht bij elkaar. Bij sommige races was dan de RedBull wel duidelijk beter, bij andere weer de Mercedes.Bansheeben schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:17:
[...]
Het blijft bizar dat Max, in een seizoen waar er niet persé sprake was van dominantie voor 1 team, altijd 1e of 2e is gefinished als hij geen schade had.
Ik vraag me nog steeds wel af hoeveel tijdwinst Mercedes sinds Brazilië had. Met de nieuwe ICE(s) en de flexwing. En in hoeverre dat allemaal wel legaal was.
Voor het eindresultaat van Max maakt het nu niets meer uit, maar ik blijf het opvallend vinden. Had misschien wel nog in het WCC verschil kunnen maken.
Natuurlijk, maar de consistentie is tekenend. Ze hebben allebei wel gewoon teamgenoten. Hamilton heeft wel 1x vaker een nieuwe motor moeten laten zetten, maar dat resulteerde in een winst voor Hamilton. Dus waar een Schumacher in 2004 of een Hamilton in 2020 alleen met teamgenoten hoefden af te rekenen, hadden Max en Lewis het dit seizoen aan de stok met minimaal 3 andere personen. En dan toch was Max alle races, behalve 4 (waar hij 3 van de 4 keer niet schuldig was), 1e of 2e. Goed Spa heeft wel een kanttekening, maar dat was nog steeds gewoon Max met een goede kwali. En ook de 3 races waar hij geen schuld had, was hij 1e of 2e geworden. Enkel Monza is daarmee een smetje, naast het gedoe in Jeddah.Plenkske schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:37:
[...]
Max en Lewis zaten dit seizoen gewoon dicht bij elkaar. Bij sommige races was dan de RedBull wel duidelijk beter, bij andere weer de Mercedes.
Ik vraag me nog steeds wel af hoeveel tijdwinst Mercedes sinds Brazilië had. Met de nieuwe ICE(s) en de flexwing. En in hoeverre dat allemaal wel legaal was.
Voor het eindresultaat van Max maakt het nu niets meer uit, maar ik blijf het opvallend vinden. Had misschien wel nog in het WCC verschil kunnen maken.
Al met al is het eigenlijk nog meer ongelofelijk dat Hamilton het nog zo spannend heeft kunnen maken.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Neen:ruftman schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:59:
Had het eigenlijk geen rode vlag situatie moeten zijn, aangezien er een ander voertuig (om het wrak weg te takelen) dan racewagens en de safety car op de baan was?
VSC bij een auto die langs de baan staat en door marshalls weggeduwd kan worden. Eventueel zelfs alleen als deze in de "firing line" staat. (Zie bv Brazilië vorig jaar waar Bottas zijn auto voor een gat in de vangrail zet en ze het met dubbel geel af willen doen).
SC als er marshalls de baan op moeten / groter opruimwerk of als er een kraan bij moet komen (zie wederom Brazilië vorig jaar met Bottas, marshalls krijgen auto niet van zijn plek, kraan moet komen, dus SC).
Rood als er teveel rotzooi op de baan is waarbij je niet auto's door alle zooi kunt laten rijden ronden lang of het circuit echt min of meer geblokkeerd is, of als de werkzaamheden te lang gaan duren. Meest voorkomende oorzaak bij rood is vervolgens een crash waarbij de barrières gefixt moeten worden na een crash. Zie bv vorige week met Schumacher. Eerst een SC want een kraan langs de baan, later toch rood omdat de tecpro barrier gefixt moest worden.
Pak je de race van gisteren klopt dit ook.
Giovinazi die uitvalt is een auto die buiten de baan staat en weggeduwd kan worden, dus VSC. Latifi was een auto op de baan, die ze met een kraan hebben weggetakeld dus SC. Rood was in dit geval niet nodig omdat er geen herstelwerkzaamheden plaats hoefden te vinden en alles vrij snel was opgeruimd (iets van 3 of 4 ronden?)
alles kan off-topic
2008 was de laatste keer met, you guessed it, Hamilton die het wdc pakte (ook voor zijn eerste keer).Ankona schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:51:
Hoe vaak is het eigenlijk voorgekomen dat WDC en WCC niet uit hetzelfde team komen? Dat is toch wel een bonus voor Verstappen, volgens het score bord is hij de beste ondanks dat hij niet in de beste auto zat.
De enige drie redenen waarom er rood is geweest in de afgelopen jaren waren inderdaad beschadigde barriers, teveel zooi/auto's op de baan en Spa 2021.RobertMe schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:48:
[...]
Neen:
VSC bij een auto die langs de baan staat en door marshalls weggeduwd kan worden. Eventueel zelfs alleen als deze in de "firing line" staat. (Zie bv Brazilië vorig jaar waar Bottas zijn auto voor een gat in de vangrail zet en ze het met dubbel geel af willen doen).
SC als er marshalls de baan op moeten / groter opruimwerk of als er een kraan bij moet komen (zie wederom Brazilië vorig jaar met Bottas, marshalls krijgen auto niet van zijn plek, kraan moet komen, dus SC).
Rood als er teveel rotzooi op de baan is waarbij je niet auto's door alle zooi kunt laten rijden ronden lang of het circuit echt min of meer geblokkeerd is, of als de werkzaamheden te lang gaan duren. Meest voorkomende oorzaak bij rood is vervolgens een crash waarbij de barrières gefixt moeten worden na een crash. Zie bv vorige week met Schumacher. Eerst een SC want een kraan langs de baan, later toch rood omdat de tecpro barrier gefixt moest worden.
Giovinazi die uitvalt is een auto die buiten de baan staat en weggeduwd kan worden, dus VSC. Latifi was een auto op de baan, die ze met een kraan hebben weggetakeld dus SC. Rood was in dit geval niet nodig omdat er geen herstelwerkzaamheden plaats hoefden te vinden en alles vrij snel was opgeruimd (iets van 3 of 4 ronden?)
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Inderdaad. De FIA heeft er dit seizoen inderdaad een behoorlijk potje van gemaakt maar ik vind het heel veel ruis terwijl het wat mij betreft een gevalletje mazzel met een incident en daar tactisch slim op reageren was.Tomcatter_31 schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:32:
[...]
Is idd jammer en ook gewoon onnodig. Wel apart dat de FIA iets simpels als achterblijvers laten unlappen zelfs weet te verprutsen. Voor de rest lijkt het me gewoon terechte uitslag. Mercedes heeft naar mijn idee gewoon de verkeerde call gemaakt om Hamilton op oude banden buiten te laten. Gegokt dat de race niet meer herstart zou worden. Verkeerde gok.
Als Ham bij die SC onmiddellijk naar binnen was gegaan voor een setje nieuwe banden had hij bij die restart ofwel achter Ver gezeten met softs ofwel voor Ver als die ook voor een nieuw setje softs was gegaan. Dikke kans dat Ham er dan met de snellere auto en versere banden makkelijk langsgekomen was. Mer wist ook wel dat de 'staying out' tactiek alleen ging werken als er geen incidenten zouden komen. Dit is gokken en missen wat als dit maanden geleden was gebeurd gewoon geslikt was maar nu wordt opgeblazen omdat het de laatste race in een close seizoen is.
Ik vraag me wel af of het voor de rest van de race achter Ham en Ver niet beter was geweest als de racedirector Ver naar voren had laten rijden. Of gewoon bij een SC onmiddellijk zorgen dat gelapte auto's mogen inhalen om op de goede volgorde op de baan te komen.
Ik hoop dat men vooral gaat kijken of dit in de toekomst voorkomen kan worden door minder regels te maken, meer regels gaan denk ik niet helpen. Het enige dat bij mij opkomt is een regel dat een race niet onder (V)SC kan eindigen en daarom zorgen dat alle auto's altijd +X laps aan benzine hebben zodat een race herstart kan worden na een incident in de laatste fase. Maar ja, wat ga je dan doen als er daarna weer een incident is? Rood en bijtanken? Nog meer situaties proberen in het regelboek te zetten?
Ik zeg minder regels, de racedirector zien als scheidsrechter, stewards erachter als var achtig comite. Scheidsrechter besluit, na de finishvlag is het gewoon klaar, of de scheidsrechter nou goede of foute besluiten had genomen (uiteraard met uitzondering van doping, illegale onderdelen en dat soort dingen). Ik heb een hekel aan voetbal dus wellicht weet ik het niet goed maar een foutief gegeven penalty wordt op een WK toch ook niet in een of ander appeal afgepakt? En ja, dan moet die scheidsrechter wellicht uit een groep komen die wat anders wordt opgeleid dan nu met die racedirector het geval is.
https://www.dailymail.co....-Grand-Prix.html#comments
Dus als we niet virtueel willen racen en ook niet meer een paar dode coureurs per jaar accepteren dan zullen we het met dit soort kampioenschappen moeten doen.
alles kan off-topic
Dat dus. Hele seizoen al dubieuze beslissingen die soms richting Hamilton vielen en dan weer naar Verstappen. Mercedes heeft gewoon (wederom een keer dit seizoen) een verkeerde tactiek toegepast waarna ze gaan lopen huilen omdat de FIA het niet goed zou hebben gedaan. Door de eigen onjuiste tactiek viel het dubbeltje nu de kant van Verstappen op. Iedereen met de Lewis/Mercedes bril heeft duidelijk dat stukje ergens gemist geloof ik....Jheroun schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:23:
[...]
Als Ham bij die SC onmiddellijk naar binnen was gegaan voor een setje nieuwe banden had hij bij die restart ofwel achter Ver gezeten met softs ofwel voor Ver als die ook voor een nieuw setje softs was gegaan. Dikke kans dat Ham er dan met de snellere auto en versere banden makkelijk langsgekomen was. Mer wist ook wel dat de 'staying out' tactiek alleen ging werken als er geen incidenten zouden komen. Dit is gokken en missen wat als dit maanden geleden was gebeurd gewoon geslikt was maar nu wordt opgeblazen omdat het de laatste race in een close seizoen is.
[ Voor 3% gewijzigd door ElectricHead op 13-12-2021 12:47 ]
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Dat vind ik overdreven. De sport is vooral veiliger geworden door de wagens en circuits veiliger te maken.Ankona schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:26:
Het is niet zo dat de FIA er dit seizoen een rommeltje van gemaakt heeft. Men heeft bedacht dat de sport die ooit een sport met risico's was (en daar ook zijn heldenstatus aan verwierf) nu ultra veilig moet zijn. Daarom zit alles ingeklemd in regeltjes en probeert de wedstrijdleiding er het beste van te maken om er toch nog iets van een wedstrijd uit te krijgen.
Dus als we niet virtueel willen racen en ook niet meer een paar dode coureurs per jaar accepteren dan zullen we het met dit soort kampioenschappen moeten doen.
(V)SC, SC en rode vlag hoort ook bij de veiligheid natuurlijk, en volgens mij klaagt daar ook niemand over.
Het rommeltje bij de FIA gaat vooral over de tijd- en gridstraffen die inconsistent gegeven worden.
Ferrari misschien, McLaren? Mercedes en RBR en AT die door het ijs zakken?
Alfa die best of the rest wordt, AM neemt laatste plaats over van Haas. Williams en Alpine, keiharde middenveld gevechten. Russel die keihard tegen Toto ingaat.
Dat wordt nog eens wat. Goede zet geweest dat Netflix
Dat laatste over Russell kan je wel vergeten.Sepp14 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:48:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar volgend seizoen. Haas die een jaar lang heeft kunnen ontwikkelen. Zullen die er vanaf dag een staan?
Ferrari misschien, McLaren? Mercedes en RBR en AT die door het ijs zakken?
Alfa die best of the rest wordt, AM neemt laatste plaats over van Haas. Williams en Alpine, keiharde middenveld gevechten. Russel die keihard tegen Toto ingaat.
Dat wordt nog eens wat. Goede zet geweest dat Netflix
Trouwens, kan iemand even checken of Hamilton wel een parachute heeft meegenomen vandaag. Tegen Jack zei hij dat hij ging skydiven, misschien niet de beste activiteit om teleurstelling te verwerken.
Die straffen worden vooral veel gegeven voor het al dan niet onveilig inhalen. Met ouderwets schouders erin en gaan heb je meer wagens in de vangrail maar ook minder straffen.Plenkske schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:41:
[...]
Dat vind ik overdreven. De sport is vooral veiliger geworden door de wagens en circuits veiliger te maken.
(V)SC, SC en rode vlag hoort ook bij de veiligheid natuurlijk, en volgens mij klaagt daar ook niemand over.
Het rommeltje bij de FIA gaat vooral over de tijd- en gridstraffen die inconsistent gegeven worden.
De straffen voor het wisselen van onderdelen staan niet als inconsequent ter discussie.
alles kan off-topic
WAT EEN SEIZOEN!
Als F1 fan was dit fantastisch, met een droom einde voor elke Max fan. Alles kwam neer op de laatste *** bocht!
Gaan we ooit nog zo een seizoen meemaken? Ik denk het niet, dit wat legendarisch.
Tot volgend jaar 👍
:)
Misschien heeft ie het in een dronken bui besloten?warp schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:48:
[...]
Toto teruggefloten door het MT van Mercedes?
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Waarbij ik dan Baku als botsing tel (lekke band => botsing met muur).
[ Voor 6% gewijzigd door josh-hill op 13-12-2021 12:55 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Mwah, volgens mij worden ze vaker gegeven voor inhalen buiten de baan of inderdaad daadwerkelijke botsingen (wat de reden ook is). Als je die regels los zou laten heb je inderdaad wat je zelf zegt: meer wagens in de vangrail en minder straffen. Maar wordt het daar leuker door ? Ik denk het niet. Dan heb je nog veel vaker dat coureurs gewoon een bocht in vliegen terwijl ze totaal geen kans maken. En de andere coureurs worden dan dus uitgeschakeld. Zonder enige consequentie ? Nee, dat slaat nergens op.Ankona schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:51:
[...]
Die straffen worden vooral veel gegeven voor het al dan niet onveilig inhalen. Met ouderwets schouders erin en gaan heb je meer wagens in de vangrail maar ook minder straffen.
De straffen voor het wisselen van onderdelen staan niet als inconsequent ter discussie.
Bedankt voor de uitleg!RobertMe schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:48:
[...]
Neen:
Dat denk ik niet zo zeer, ik had wel verwacht dat ze het appeal niet door zouden zetten. De intentie is in ieder geval uitgesproken zodat ze nog binnen de termijnen zitten om te beslissen of ze het gaan doen of niet. Dan ga je dus zo snel mogelijk met je advocaten kijken of er een case te maken is of niet. Als zij zeggen dat ze de kans heel klein achten dat er iets in hun voordeel uitkomt, heb je twee keuzes... of je pakt die kleine kans, gooit er een appeal tegenaan met alle negatieve PR daaromheen, je rekt de hele situatie nog een paar dagen/weken/maanden langer op en hebt waarschijnlijk na dat alles alleen maar voor elkaar gekregen dat je als nog slechtere verliezers gezien wordt als dat al het geval was, of je bent slim en zegt "ok, prima, we concentreren ons gewoon op 2022".warp schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:48:
[...]
Toto teruggefloten door het MT van Mercedes?
Gezien de uitspraak van de FIA (natuurlijk ook wij van WC eend) en de aangehaalde regels acht ik het appeal sowieso kansloos. Het regelboek is waar alle teams mee akkoord zijn gegaan, hadden ze dit maar van tevoren moeten bedenken. Juist de reden voor deze regel is dat je niet alles van tevoren kan bedenken, en de (andere, niet deze) regel dat Race Control altijd het laatste woord heeft bij onduidelijke situaties gaat ook nooit verdwijnen.
[ Voor 18% gewijzigd door DataGhost op 13-12-2021 13:01 ]
Protest van gisteren heeft het hele feestje bij RB uren uitgesteld.DataGhost schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:59:
[...]
Dat denk ik niet zo zeer, ik had wel verwacht dat ze het appeal niet door zouden zetten. De intentie is in ieder geval uitgesproken zodat ze nog binnen de termijnen zitten om te beslissen of ze het gaan doen of niet. Dan ga je dus zo snel mogelijk met je advocaten kijken of er een case te maken is of niet. Als zij zeggen dat ze de kans heel klein achten dat er iets in hun voordeel uitkomt, heb je twee keuzes... of je pakt die kleine kans, gooit er een appeal tegenaan met alle negatieve PR daaromheen, je rekt de hele situatie nog een paar dagen/weken/maanden langer op en hebt waarschijnlijk na dat alles alleen maar voor elkaar gekregen dat je als nog slechtere verliezers gezien wordt als dat al het geval was, of je bent slim en zegt "ok, prima, we concentreren ons gewoon op 2022".
Gezien de uitspraak van de FIA (natuurlijk ook wij van WC eend) en de aangehaalde regels acht ik het appeal sowieso kansloos. Het regelboek is waar alle teams mee akkoord zijn gegaan, hadden ze dit maar van tevoren moeten bedenken. Juist de reden voor deze regel is dat je niet alles van tevoren kan bedenken, en de (andere, niet deze) regel dat Race Control altijd het laatste woord heeft bij onduidelijke situaties gaat ook nooit verdwijnen.
Door nu niet door te gaan blijft er een luchtje aanhangen. Team Wolffham kan het spelletje 'iedereen is tegen ons!!1' blijven spelen. Komende maanden kun je continu over crazy Max, Mikey, etc dooremmeren elke keer als het rustiger wordt en de spotlights pakken - en zo je concurrenten uit balans brengen.
Just business as usual..
Ach, het was een leuk laatste jaar. Volgend jaar Jeffrey kijken! Woehoe! Gele Nikes! Broek met scheuren! Topper! /s
ping 127.212.23.124
Wishfull thinking van Russel.JP_Frost schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:51:
[...]
Dat laatste over Russell kan je wel vergeten.
[ Voor 32% gewijzigd door Sepp14 op 13-12-2021 13:13 ]
Als we iets geleerd hebben gisteren is dat dit niks zegt.. 1 is immers voldoendenachtnet schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:22:
[...]
Als je kijkt naar het totaal aantal ronden aan de leiding dit seizoen staat hij ook mijlen ver voor op de rest.
[Afbeelding]
https://www.mostlyf1.com/...-laps-led-in-2021-driver/
Skydiven gaat prima zonder parachute, het is alleen een probleem als je een tweede keer wil skydivenJP_Frost schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:51:
[...]
Dat laatste over Russell kan je wel vergeten.
Trouwens, kan iemand even checken of Hamilton wel een parachute heeft meegenomen vandaag. Tegen Jack zei hij dat hij ging skydiven, misschien niet de beste activiteit om teleurstelling te verwerken.
Maar ik snap Lewis wel.. en iedereen zal op zijn en haar manier even de spanning af moeten blazen. Als Lewis die 8e had willen pakken, had ie het NU moeten doen..de kaarten worden nu geschud en niemand weet hoe het volgend jaar uit gaat pakken; Dan rijdt ie alleen maar om te kijken of het nog leuk blijft.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
context?readytoflow schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:07:
Wow dat was cool met die acteur bij Humberto. Die voice over met muziek.
Toch knap dat Verstappen alleen meer ronden aan de leiding heeft gelegen dan het overige deelnemersveld samen. En dan nog de laatste race nodig gehad om WDC te worden.BasvanS schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:12:
[...]
Als we iets geleerd hebben gisteren is dat dit niks zegt.. 1 is immers voldoende
https://www.f1maximaal.nl...ntact-is-in-2022-verboden
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Die gaat toch met pensioen? Voor de volgendeDarkFire1985 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:22:
Brawn niet zo te spreken over de protesten via de radio, dat gaat veranderd worden:
Volgend jaar hoop ik op een nieuw knotsgek seizoen waar we minimaal 6 verschillende rijders hebben die een race winnen. Zou toch gaaf zijn als het nek-aan-nek wordt met Mercedes, Red Bull Racing, McLaren en FerrariJasphur schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:22:
Zo onwijs benieuwd of we volgend jaar een herhaling krijgen van dit jaar. Hoop uiteraard van wel, maar dan wel met vier personen of meer
Mooi. De andere gesprekken tussen de Race Director en de teams die we dit jaar zagen waren wel een leuke toevoeging maar dat kinderachtige geschreeuw was tenenkrommend.DarkFire1985 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:22:
Brawn niet zo te spreken over de protesten via de radio, dat gaat veranderd worden:
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Eindelijk!DarkFire1985 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:22:
Het was ook niet conform de regelgeving.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:49:
De regelgeving omtrent de safety car blijkt wel raar te zijn als je gisteren bekijkt. Je kunt de hele race keihard uitlopen of de nummer twee, en als iemand in het achterveld een ongeluk heeft en er besloten wordt een safety car (maar niet de virtual safety car) uit te sturen ben je die hele voorsprong kwijt.
Zorgt voor interessant racen maar voelt ergens wel krom.
Waarom wordt er na een safety car niet net zoals bij een VSC gekozen om de delta te respecteren bij herstart?
Er botsten hier 2 zaken.
De teamleiders waren (schijnbaar, heb daar nog niets van op papier gezien) overeengekomen dat de race niet onder geel (SC / VSC) mocht eindigen. Dat betekende dat er niet voldoende tijd was om het hele veld zich te laten unlappen. Er was echter nog net wel voldoende tijd (1 recht stuk) om de 4 wagens tussen Hamilton en Verstappen er tussenuit te krijgen.
Als die afspraak over het niet eindigen onder geel niet was gemaakt zouden ze achter de SC over de finish zijn gegaan.
Een extra verdediging van de FIA voor de gekozen methode kan ook nog zijn dat het de veiligheid ten goede komt. Wat zouden de achterblijvers tussen Hamilton en Verstappen hebben gedaan als de FIA ze er tussen had laten zitten? Verstappen zou tot het uiterste zijn gegaan terwijl de achterblijvers zo snel mogelijk aan de kant moesten, maar die waren onderling ook allemaal in gevecht. Het zou een puinhoop zijn geworden.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dus de wedstrijdleiding heeft gehandeld naar veiligheid en heeft moeten kiezen tussen twee kwaden? Rechtsom of linksom, er zou geheid gedonder komen.alexbl69 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:36:
[...]
Het was ook niet conform de regelgeving.
Er botsten hier 2 zaken.
De teamleiders waren (schijnbaar, heb daar nog niets van op papier gezien) overeengekomen dat de race niet onder geel (SC / VSC) mocht eindigen. Dat betekende dat er niet voldoende tijd was om het hele veld zich te laten unlappen. Er was echter nog net wel voldoende tijd (1 recht stuk) om de 4 wagens tussen Hamilton en Verstappen er tussenuit te krijgen.
Als die afspraak over het niet eindigen onder geel niet was gemaakt zouden ze achter de SC over de finish zijn gegaan.
Een extra verdediging van de FIA voor de gekozen methode kan ook nog zijn dat het de veiligheid ten goede komt. Wat zouden de achterblijvers tussen Hamilton en Verstappen hebben gedaan als de FIA ze er tussen had laten zitten? Verstappen zou tot het uiterste zijn gegaan terwijl de achterblijvers zo snel mogelijk aan de kant moesten, maar die waren onderling ook allemaal in gevecht. Het zou een puinhoop zijn geworden.
Ik benijd hem niet, de wedstrijdleider.
Precies, ik kan hier een filmpje plaatsen waarbij er een marshall wordt aangereden maar dat laat ik maar achterwegen.Veiligheid gaat gewoon boven alles een een SC is daar een instrument voor.geurtd schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:05:
[...]
Nee dat kan juist niet, je wilt je mensen de tijd geven de rommel op te ruimen, daarom wil je alle auto's zo kort op elkaar hebben om een groot "window" te creëren waarin de marshalls hun werk kunnen doen
Volgens mij (zeg me als ik het verkeerd heb) zat het zo:Sepp14 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:39:
[...]
Dus de wedstrijdleiding heeft gehandeld naar veiligheid en heeft moeten kiezen tussen twee kwaden? Rechtsom of linksom, er zou geheid gedonder komen.
Ik benijd hem niet, de wedstrijdleider.
- Auto crashed
- SC deploy (dit is normaal)
- Lapped auto's mogen niet inhalen want Marshalls op de baan
- Baan is vrij
- Lapped auto's mogen inhalen maar er is geen genoeg tijd om alle auto's voorbij te laten gaan om niet onder de SC te laten finishen.
- De wedstrijdleiding beslist om alleen de autos tussen de Nummer 1 en 2 weg te halen
- We racen verder nog 1 ronde.
[ Voor 42% gewijzigd door xzaz op 13-12-2021 13:43 ]
Schiet tussen de palen en je scoort!
Eens hoor. Als je bij de dinky toys klassen kijkt zie je wel dat er meer auto's met schade dan zonder schade aan de finish komen, maar daar is de aero over het algemeen dusdanig ondergeschikt dat een deukje meer of minder weinig uitmaakt.Plenkske schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:58:
[...]
Mwah, volgens mij worden ze vaker gegeven voor inhalen buiten de baan of inderdaad daadwerkelijke botsingen (wat de reden ook is). Als je die regels los zou laten heb je inderdaad wat je zelf zegt: meer wagens in de vangrail en minder straffen. Maar wordt het daar leuker door ? Ik denk het niet. Dan heb je nog veel vaker dat coureurs gewoon een bocht in vliegen terwijl ze totaal geen kans maken. En de andere coureurs worden dan dus uitgeschakeld. Zonder enige consequentie ? Nee, dat slaat nergens op.
Punt is meer dat de wedstrijdleiding het eigenlijk nooit goed kan doen. Ze moeten van moment tot moment improviseren en de rijders beschermen maar je wil ook niet dat ze de wedstrijd beslissen met dubieuze beslissingen. Misschien is de balans nu wel iets teveel naar veiligheid doorgeslagen en moet iets meer wheelbangen toegestaan worden. Net als dat ze nu wel erg snel een (V)SC inzetten terwijl er ook iemand met goede ogen in de kop gewoon even veilig de zooi op kan ruimen, al dan niet onder een gele vlag.
alles kan off-topic
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
1 ding weten ze wel, dat ze nog steeds de beste ICE hebben op het veld.Chiron schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:15:
[...]
Skydiven gaat prima zonder parachute, het is alleen een probleem als je een tweede keer wil skydiven![]()
Maar ik snap Lewis wel.. en iedereen zal op zijn en haar manier even de spanning af moeten blazen. Als Lewis die 8e had willen pakken, had ie het NU moeten doen..de kaarten worden nu geschud en niemand weet hoe het volgend jaar uit gaat pakken; Dan rijdt ie alleen maar om te kijken of het nog leuk blijft.
Imola: 1x Hamilton (rode vlag na eigen crash)
Baku: 1x Hamilton (dat Verstappen zijn band klapt), 1x Verstappen (dat Hamilton zich verremd)
Silverstone: 1x Hamilton (dat Verstappen crasht)
Boedapest: 1x Hamilton (dat Bottas aan het kegelen is geslagen)
Monza: 0.5x Verstappen wellicht (omdat Hamilton waarschijnlijk meer punten zou hebben gepakt als ze niet gecrasht waren)
Sochi: 1x Verstappen (gelukje met de regen)
Sao Paolo: 0.5x Verstappen (dat Hamilton een straf krijgt voor zijn achtervleugel), al heeft Hamilton dat slechts 4 punten gekost (hij was anders vast 1e geworden in de sprint race en Max 3e)
Yas: 1x Verstappen (SC op het einde)
Wellicht ben ik nog iets belangrijkst vergeten, maar ik kom dan uit op 4 : 4. Dus gelijk op. Hierbij heb ik de kleine gelukjes maar een half punt gegeven.
Iedereen roept maar dat Hamilton dit seizoen veel meer geluk heeft gehad, maar volgens mij is het dus redelijk gelijk.
Ga het nu eens vergelijken met de fouten die beide coureurs hebben gemaakt? Lewis heeft dit jaar namelijk wat meer fouten gemaakt dan Max.josh-hill schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:51:
Iedereen roept maar dat Hamilton dit seizoen veel meer geluk heeft gehad, maar volgens mij is het dus redelijk gelijk.
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
En daarom is Max ook terecht kampioen.walteij schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:54:
[...]
Ga het nu eens vergelijken met de fouten die beide coureurs hebben gemaakt? Lewis heeft dit jaar namelijk wat meer fouten gemaakt dan Max.
toch geen umberto filmpje?RedFox schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:45:
[...]
Dat was dit filmpje geloof ik:
[YouTube: Max Verstappen v Lewis Hamilton Title Decider | Lennie James On C4F1]
De huidige regel kwam nadat Honda zoveel gridstraffen pakte toen ze instapte in de F!.
Spa nog dat Max een overwinning kreeg zonder dat er gereden is door de regen, weliswaar met halve punten. Maar die extra overwinning had nu op het laatst nog wel rol kunnen spelen.josh-hill schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:51:
Ik weet niet of iemand al een opsomming van de gelukjes dit seizoen heeft gepost, maar ik heb even uit het blote hoofd een lijstje gemaakt.
Baku: 1x Hamilton (dat Verstappen zijn band klapt), 1x Verstappen (dat Hamilton zich verremd)
Monza: 0.5x Verstappen wellicht (omdat Hamilton waarschijnlijk meer punten zou hebben gepakt als ze niet gecrasht waren)
Sao Paolo: 0.5x Verstappen (dat Hamilton een straf krijgt voor zijn achtervleugel), al heeft Hamilton dat slechts 4 punten gekost (hij was anders vast 1e geworden in de sprint race en Max 3e)
Wellicht ben ik nog iets belangrijkst vergeten, maar ik kom dan uit op 4 : 4. Dus gelijk op. Hierbij heb ik de kleine gelukjes maar een half punt gegeven.
Verder mee eens dat Verstappen terechte kampioen is. Hamilton heeft met name in de eerste helft wel wat foutjes gemaakt.
Goeie! Die was ik helemaal vergeten.Tomcatter_31 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:57:
[...]
Spa nog dat Max een overwinning kreeg zonder dat er gereden is door de regen, weliswaar met halve punten. Maar die extra overwinning had nu op het laatst nog wel rol kunnen spelen.
Verder mee eens dat Verstappen terechte kampioen is. Hamilton heeft met name in de eerste helft wel wat foutjes gemaakt.
Die beslissing sloeg ook helemaal nergens op. Niet de eerste of laatste keer dat de wedstrijdleiding een misser heeft gemaakt.
Silverstone mag je als 2 gelukjes tellen, 1 dat max 0 punten scoort 2 dat ze de auto fixen onder rood anders was hij zelf ook uitgevallen.josh-hill schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:51:
Ik weet niet of iemand al een opsomming van de gelukjes dit seizoen heeft gepost, maar ik heb even uit het blote hoofd een lijstje gemaakt.
Daarnaast: Bahrein, hele track limits verhaal.
Belgie (voordeel hamilton dat hij maar 5 punten verliest ipv 7 en mogelijk meer) maar wellicht ook voordeel verstappen dat ze uit eindelijk gereden hebben
Hoezo sloeg de Spa beslissing helemaal nergens op? De condities waren er niet om te racen en daarom besloten om de race te annuleren. Die halve punten staat volgens mij in de reglementen?josh-hill schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:58:
[...]
Goeie! Die was ik helemaal vergeten.
Die beslissing sloeg ook helemaal nergens op. Niet de eerste of laatste keer dat de wedstrijdleiding een misser heeft gemaakt.
De condities waren er niet naar, maar dat je dan toch punten toe gaat kennen terwijl er niet onder groen gereden is, vind ik raar.matz schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:01:
[...]
Hoezo sloeg de Spa beslissing helemaal nergens op? De condities waren er niet om te racen en daarom besloten om de race te annuleren. Die halve punten staat volgens mij in de reglementen?
Dit is nou ook al het tweede seizoen dat Hamilton in een WCC-auto geen WDC is geworden. Niet echt GOAT-likeAnkona schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:51:
Hoe vaak is het eigenlijk voorgekomen dat WDC en WCC niet uit hetzelfde team komen? Dat is toch wel een bonus voor Verstappen, volgens het score bord is hij de beste ondanks dat hij niet in de beste auto zat.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Smoothnaitsoezn schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:02:
[...]
Dit is nou ook al het tweede seizoen dat Hamilton in een WCC-auto geen WDC is geworden. Niet echt GOAT-like
Tja. Dat kun je raar vinden, maar het staat al sinds jaar en dag in het reglement van de Formule 1. De reden hiervoor was vooral juridisch, zodat ze het geval van Spa de toeschouders hun geld niet terug kregen. Want er was immers een "race" geweest.Tomcatter_31 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:02:
[...]
De condities waren er niet naar, maar dat je dan toch punten toe gaat kennen terwijl er niet onder groen gereden is, vind ik raar.
quote: Article 6.5If a race is suspended under Article 41, and cannot be resumed, no points will be awarded if the leader has completed two laps or less, half points will be awarded if the leader has completed more than two laps but less than 75% of the original race distance and full points will be awarded if the leader has completed 75% or more of the original race distance.
If the formation lap is started behind the safety car (see Article 36.14(c)), the original race distance will be deemed to be the distance calculated in accordance with Article 5.3(c). However, the maximum race time of four hours (see Article 5.3(b) will commence at the scheduled race start time.
Omdat het leek dat de beslissing om 3 uur na de start nog 2 rondes achter de SC te maken puur om commercieel belangen werd gemaakt.matz schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:01:
[...]
Hoezo sloeg de Spa beslissing helemaal nergens op? De condities waren er niet om te racen en daarom besloten om de race te annuleren. Die halve punten staat volgens mij in de reglementen?
Dit jaar waren er ook zes verschillende winnaars;Woudloper schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:24:
[...]
Volgend jaar hoop ik op een nieuw knotsgek seizoen waar we minimaal 6 verschillende rijders hebben die een race winnen. Zou toch gaaf zijn als het nek-aan-nek wordt met Mercedes, Red Bull Racing, McLaren en Ferrari
Verstappen
Hamilton
Perez
Bottas
Ricciardo
Ocon
Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson
Daarom is het ook een goede coureur, maar niet uitzonderlijk. Hij heeft gewoon geluk gehad met de wagen waar hij in terecht kwam. Als Vettel toevallig na de 4 kampioenschappen naar Mercedes was gegaan op het stoeltje van Hamilton, dan had Vettel er waarschijnlijk 9 of 10 nu.naitsoezn schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:02:
Dit is nou ook al het tweede seizoen dat Hamilton in een WCC-auto geen WDC is geworden. Niet echt GOAT-like
Daarbij wordt Hamilton 37 en jaren gaan ook gewoon meespelen. Het zou mij niets verbazen als hij toch besluit te stoppen nu. Of dat Russell hem volgend jaar na een paar races makkelijk voor blijft, terwijl de Mercedes wordt ontwikkeld op de wensen van Hamilton.
Dit topic is gesloten.
![]()
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken
/f/image/wxtBCjqBKHOvccWNCQhp6FtT.png?f=fotoalbum_large)