[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 151 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.308 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:25
pjlgt schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 07:41:
Kijk al 30 jaar, maar zal blij zijn als deze F1 Max storm is gaan liggen en dat alle meelopers weer schaatsen of iets dergelijks gaan kijken. Echt elk programma op radio of tv heeft wel even een F1 itempje. Op het werk heeft ook iedereen het erover. Zie op tv mensen die normaal niet eens buiten de provincie komen nu op het vliegtuig stappen naar de race in Abu Dhabi. Vond het eerlijk gezegd leuker toen het maar door een select clubje mensen werd gekeken. Beetje alsof je je favoriete speelgoed moet delen.
Ik wordt persoonlijk erg moe van mensen die mij wel even gaan vertellen hoe de vork in de steel zit qua formule 1, terwijl ze zelf net kijken. (Ik kijk zelf al ruim 15 jaar) En ben het helemaal met je eens.
Beetje alsof je je favoriete speelgoed moet delen
Deze is spot-on _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 15:41
Kijk al 30 jaar, maar zal blij zijn als deze F1 Max storm is gaan liggen en dat alle meelopers weer schaatsen of iets dergelijks gaan kijken. Echt elk programma op radio of tv heeft wel even een F1 itempje. Op het werk heeft ook iedereen het erover. Zie op tv mensen die normaal niet eens buiten de provincie komen nu op het vliegtuig stappen naar de race in Abu Dhabi. Vond het eerlijk gezegd leuker toen het maar door een select clubje mensen werd gekeken. Beetje alsof je je favoriete speelgoed moet delen.
dat gevoel heb ik ook maar dan met de zwarte cross begonnen als een leuk boerenfeestje nou bevolkt met mensen die normaal de randstad niet uit kwamen :+

maar buiten dat die mensen die nou naar Abu Dhabi toe gaan kunnen ook al jaren hebben zitten kijken naar F1 maar goed ze hebben nu een reden om er heen te gaan en dat is Max is toch prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

bie100 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:09:
[...]

dat gevoel heb ik ook maar dan met de zwarte cross begonnen als een leuk boerenfeestje nou bevolkt met mensen die normaal de randstad niet uit kwamen :+

maar buiten dat die mensen die nou naar Abu Dhabi toe gaan kunnen ook al jaren hebben zitten kijken naar F1 maar goed ze hebben nu een reden om er heen te gaan en dat is Max is toch prima!
‘t Is prima, maar blijf van @pjlgt zijjn speeltje af!

Ach, volgend jaar is het allemaal achter de decoder en ik denk dat velen (waaronder ik) geen 180 euro gasn neerftelken voor 1 sport. En f1tv is te ingewikkeld, dus het wordt vanzelf weer rustiger…

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45
Al lurkend in dit topic heb ik me toch laten verleiden drive to survive te kijken.

Tot mijn verbazing zie ik daar (ik geloof dat het 2019 was) dat Hamilton al weg komt met het negeren van een gele vlag en RB moet protesteren om er wat van te maken. Maar nog veel erger wat Hamilton tot twee keer toe flikt bij Albon. Een DSQ was op z'n plek geweest maar alleen een tijd straf...

Het is een charismatisch mannetje maar "crazy max" is niks vergeleken bij de streken van hammy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:14
Lynx schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:00:
Al lurkend in dit topic heb ik me toch laten verleiden drive to survive te kijken.

Tot mijn verbazing zie ik daar (ik geloof dat het 2019 was) dat Hamilton al weg komt met het negeren van een gele vlag en RB moet protesteren om er wat van te maken. Maar nog veel erger wat Hamilton tot twee keer toe flikt bij Albon. Een DSQ was op z'n plek geweest maar alleen een tijd straf...

Het is een charismatisch mannetje maar "crazy max" is niks vergeleken bij de streken van hammy
Waarschijnlijk bedoel je Oostenrijk (of Steiermark) 2020? In de kwalificatie waarbij Bottas door het gras / grind gaat en Hamilton "geen gele vlaggen ziet". Zijn verweer is dat er geen geel was, en FIA kon ook niet echt bewijzen dat het er wel was. Al weet ik niet meer in hoeverre de FIA toen alle onboards heeft gebracht. Dag later zette FOM een video online met de beelden van de 360° graden camera, waarop je wel degelijk een gele vlag zag.
Bij mijn weten is er in ieder geval nog nooit een straf gegeven voor het niet reageren op een gele vlag terwijl op de onboard camera's duidelijk te zien is dat er een gele vlag was. Alleen duurde het in dit geval lang voordat er beelden van waren. Hamilton zijn verweer was dat hij geen geel had gezien door de stofwolk, waarbij je je uiteraard kunt afvragen of dat niet alsnog een reden is om van het gas te gaan. Kijk je dan naar Qatar is Verstappen daar bestraft omdat je op de onboard wel de gele vlag ziet. En Hamilton in Saoedi-Arabië niet omdat er daar geen zichtbare indicatie was geweest doordat het "maar heel kort was".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45
RobertMe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:17:
[...]

Waarschijnlijk bedoel je Oostenrijk (of Steiermark) 2029? In de kwalificatie waarbij Bottas door het gras / grind gaat en Hamilton "geen gele vlaggen ziet". Zijn verweer is dat er geen geel was, en FIA kon ook niet echt bewijzen dat het er wel was. Al weet ik niet meer in hoeverre de FIA toen alle onboards heeft gebracht. Dag later zette FOM een video online met de beelden van de 360° graden camera, waarop je wel degelijk een gele vlag zag.
Bij mijn weten is er in ieder geval nog nooit een straf gegeven voor het niet reageren op een gele vlag terwijl op de onboard camera's duidelijk te zien is dat er een gele vlag was. Alleen duurde het in dit geval lang voordat er beelden van waren. Hamilton zijn verweer was dat hij geen geel had gezien door de stofwolk, waarbij je je uiteraard kunt afvragen of dat niet alsnog een reden is om van het gas te gaan. Kijk je dan naar Qatar is Verstappen daar bestraft omdat je op de onboard wel de gele vlag ziet. En Hamilton in Saoedi-Arabië niet omdat er daar geen zichtbare indicatie was geweest doordat het "maar heel kort was".
Desondanks was in tweede instantie heel duidelijk dat geel te zien was. Vergelijkingen zijn terecht en Qatar voor Max dus ook. Echter bij Max was de situatie omgedraaid. Direct straf en protest om aan te tonen dat hij er niks aan kon veranderen. Ham in eerste instantie onschuldig tot protest.

Schuldig tot onschuld is bewezen, of onschuldig tot schuld is bewezen. Lijkt me per coureur te verschillen.

Kan ook stemmingmakerij zijn van NF. Maar het is wel de nasmaak die ik heb van het bingen van de serie en vergelijken met het huidige seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:05
pjottum schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:25:
[...]

Ach, volgend jaar is het allemaal achter de decoder en ik denk dat velen (waaronder ik) geen 180 euro gasn neerftelken voor 1 sport. En f1tv is te ingewikkeld, dus het wordt vanzelf weer rustiger…
Dus volgend jaar het live verslag via Grand Prix Radio en de samenvattingen bij Ziggo Sport en NOS?
Dit weekend nog even alle kanalen van Ziggo Sport open bij alle providers.

[ Voor 7% gewijzigd door U123456 op 11-12-2021 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 08:14
Lynx schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:26:
[...]

Desondanks was in tweede instantie heel duidelijk dat geel te zien was. Vergelijkingen zijn terecht en Qatar voor Max dus ook. Echter bij Max was de situatie omgedraaid. Direct straf en protest om aan te tonen dat hij er niks aan kon veranderen. Ham in eerste instantie onschuldig tot protest.

Schuldig tot onschuld is bewezen, of onschuldig tot schuld is bewezen. Lijkt me per coureur te verschillen.

Kan ook stemmingmakerij zijn van NF. Maar het is wel de nasmaak die ik heb van het bingen van de serie en vergelijken met het huidige seizoen.
Op basis van het bewijs dat de FIA voor handen heeft maken zij een besluit, in protest gaan kan ook alleen maar met significant nieuw bewijs, dat niet voorhanden was op het moment dat de stewards de straf uitdeelden. In het geval van Hamilton op de Red Bull Ring was dat significant nieuw bewijs de beelden van de 360° camera. In het geval van Verstappen in Qatar was er volgens mij niet eens een officieel protest? En als dat er wel was zou ik bij God niet weten welk significant nieuw bewijs dat Red Bull toen aangedragen zou hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:41
Lynx schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:00:

Misschien ten overvloede maar probeer AUB geen conclusies te trekken uit drive to survive. Alhoewel sommige informatie misschien feitelijk is (en dat is nog een stretch imho) zit er zoveel stemmingmakerij omheen dat je het (imho) als een soap serie gebaseerd op de F1 moet zien. En dus niet gebruiken om je mening te beargumenteren. ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
-

[ Voor 100% gewijzigd door poor Leno op 11-12-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

pjottum schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:25:
[...]

Maar op JoHeeJoHoo TV hebben ze volgend jaar de samenvattingen en F1 Cafe blijft daar ook bestaan dus zo veel rustiger zal het niet worden denk ik.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:20

sjaool

Every life should have 9 cats

Beetje elite gedrag niet? Je doet het voorkomen alsof je minimaal 10 jaar gekeken moet hebben om F1 leuk te vinden. Op die manier sterven de supporters van de sport uit en zullen er nooit nieuwe komen. Leven en laten leven. Als je het niet met ze eens bent, laat ze maar praten en wat de tv betreft? Dat kun je makkelijk negeren. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:19
Kijk al 30 jaar (……..)

Beetje alsof je je favoriete speelgoed moet delen.
Even terugrekenen dan. Je bent dus begonnen met kijken toen de strijd tussen Senna en Prost gaande was. Hé, dat is toevallig. In die periode (ook de jaren ervoor) zijn heel veel mensen de F1 gaan kijken. Omdat het zo spannend was. Mogelijk dat de 40+’ ers van dat moment ook vonden dat zij meer recht op deze exclusieve hobby hadden. Immers, zij hadden de ontwikkelingen van hun held Fangio op de voet gevolgd en wisten er dus meer van dan die nieuwkomers die alleen maar naar Senna keken.

Andersgezegd: er zijn meer mensen op de wereld dan jij en ik. Niemand let jou om van F1 te genieten zoals jij dat wilt, maar laat anderen ook in hun waarde. Juist het nieuwe publiek zorgt ervoor dat jij over 30 jaar ook nog kunt kijken naar wie dan de helden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

himlims_ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:20:
[...]

weet niet hoe bij jullie zit, maar voor mij, zijn de crashes een van de redenen om te kijken.

Bij praktisch iedere 'intro' over F1 zit die vol met crashes, want specatulair.

We weten ook dat die crash geen serieuze gevolgen had qua gezondheid, los van feit dat kampioenschap daardoor beslist is. Zie er dan geen probleem in.
De hele wereld wordt tegen elkaar opgezet met kozp, BLM en nog ergere zaken. Dit hoort ook in dat rijtje thuis, dus niet doen. Wordt niemand beter van. Die crashes zie je wel als je gewoon naar de race kijkt als je die zo graag wilt zien.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Kijk al bijna 50 jaar. Als je niet wilt kijken kijk je toch niet. Fijn dat er nu veel meer programma's, podcasts etc zijn. Ik zoek de -voor mij- pareltjes eruit en de rest laat ik voor wat het is. En nu begrijpen meer mensen me een klein beetje nu er zoveel te zien/horen is. Vonden me altijd beetje idioot.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:55
sjaool schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:26:
[...]

Verontwaardigd niet, maar zou er echt niet iemand bij dat team zijn geweest die gezegd heeft, dit kunnen we echt niet maken. Dat is dan wel heel dom.

En bovendien, het filmpje staat op het web en gaat nu geheid een eigen leven leiden. Wat op zich weer geen reclame voor Sky is lijkt mij... :P
Het was onderdeel een zogenoemde ‘bumper’ die al langer langer te zien was op sky. Hiervan zijn er meer te zien tijdens de reclamespots. Tijdens deze periode zijn alle bumpers voorzien van kerstwensen. In dit fragment kwam het ongelukkig uit. Maar voor velen is het wederom bevestiging: sky am biased!

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
PjotrStroganov schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:10:
[...]

Maar voor velen is het wederom bevestiging: sky am biased!
Nah, in ieder geval plat, abject en infaam

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Hoelang je een sport al volgt moet je niet willen gebruiken om senioriteit af te dwingen als het gaat om wie meer recht van spreken heeft. De 'wie is de beste fan' is een no true scotsman drogreden en die discussie heeft ook geen enkel nut. Toch valt er wel wat te zeggen voor een beetje gatekeeping, of opvoeding zoals men dat ook zou kunnen noemen.

Het fangedrag wat zorgt voor anti sentiment kan ik missen als kiespijn en hoort niet in de autosport wat mij betreft. En wellicht zijn boeroepers van alle tijden maar als het de weg is die men in wil slaan enkel met het argument dat sport emotie is dan vindt ik dat men nog eens mag nadenken over de gevolgen:
Gehypte vijandigheid en tweedeling onder fans.

Ik hou van competitie en kan erg genieten van topprestaties binnen de sport, ook als dat de 'tegenstander' is die het doet.

Daarnaast is men altijd weer aan het proberen om sporten naar een next level te tillen waarbij dat soms heel goed uitpakt (darten bv.) maar soms ook niet (snooker bv.) Sommige dingen zijn nou eenmaal een wezenlijk onderdeel van die sport en daar moet je niet steeds aan willen tornen omdat 'jouw team' het niet kan winnen.
(Of om dat de gemiddelde consument de concentratiespan van een doperwt heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:12
[...]

Het was onderdeel een zogenoemde ‘bumper’ die al langer langer te zien was op sky. Hiervan zijn er meer te zien tijdens de reclamespots. Tijdens deze periode zijn alle bumpers voorzien van kerstwensen. In dit fragment kwam het ongelukkig uit. Maar voor velen is het wederom bevestiging: sky am biased!
Ik heb mijn best gedaan om de hele reclame te vinden. Helaas is dat niet gelukt. Nu blijkt dat het zoals je zelf zegt ongelukkig uit komt. Het is met jouw heel wat anders dan dat ze er een losse reclame van hebben gemaakt. Hetgeen wat dan ook Twitter wordt gedeeld is dan toch stemmingmakerij

[ Voor 5% gewijzigd door AMD1800 op 11-12-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
[...]

Dan nog valt het in de categorie ‘dom’ en ‘onnodig forcerend’. Het betekent dat ze of niet kijken wat ze produceren/uitzenden of dat het is beoordeeld als toelaatbaar. In beide gevallen is dat niet professioneel en slecht voor je reputatie.
Van reclameblokken kun je niet verwachten dat mensen het in zijn geheel bekijken en snappen hoe het is bedoeld. Iedereen kan een op zichzelf staand item onder ogen krijgen en zich daarover verbazen. Daar moet je als zender juist rekening mee houden en dat hebben ze niet gedaan.
Los daarvan verbaas ik me over het tonen van de crashes als aandachtstrekker. Ik zag hier vanochtend ook het filmpje voorbij komen met de wiel-aan-wielsituaties en strakke inhaalacties. Vind ik persoonlijk veel betere en smaakvollere reclame.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Haas humor:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGQL8dyXMAQhPaX?format=jpg&name=small

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:05
Ross Brawn en Patt Symonds lijken F1 te gaan verlaten in 2022?

https://www.motorsport.co...-f1-role-6874701/6874701/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
RobertMe schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:17:
[...]

Waarschijnlijk bedoel je Oostenrijk (of Steiermark) 2029?
Ik mag toch hopen dat Lewis dan gestopt is :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Kimi en Antonio in de duinen:

+ Savage vrouw @ 1.25. :D

spoiler:
He knows what he is doing, or at least thats what he says...

[ Voor 23% gewijzigd door Illegal_Alien op 11-12-2021 23:04 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:09
CrazyFool schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 07:55:
[...]

Ik wordt persoonlijk erg moe van mensen die mij wel even gaan vertellen hoe de vork in de steel zit qua formule 1, terwijl ze zelf net kijken. (Ik kijk zelf al ruim 15 jaar) En ben het helemaal met je eens.
Jup, collega's, schoonbroer, schoonvader die ineens kijken en ineens gaan uitleggen wat Max allemaal wel niet kan en doet wat dat de rest niet kan alsof ik nog nooit eerder een race heb gezien.

Misschien dat ik het te plat sla, maar:
Toen Alonso in opkomst was was Alonso the new shit die dingen liet zien die men nog nooit zou hebben gezien.
Opkomst Räikkönen idem
Opkomst Hamilton idem
Opkomst Vettel idem

En Max is goed, heel goed. Maar hij is aan de andere kan ook gewoon nr 1 van de nieuwere generatie. Kijk eens wat hij kan en wat zijn voorganger niet doet is een haperende plaat die je bij elke nieuwe generatie zal horen.

Moeilijk voor te stellen nu, maar over een paar jaar staat er een nieuwe puisten kop (nou ja puisten kop, ze moeten nu minimaal toch 18 zijn?) op de grid die Max eens zal laten zien hoe het moet.

En om nu als nieuwe kijker te doen alsof Max alles is en de rest niks kan doe je de rest zeker te kort.
Hamilton afrekenen op zijn laatste met twee vingers in zijn neus kampioenschappen is een beetje te kort door de bocht.

Ook ik vind de Merc dominantie erg iritant en niet goed voor de sport. Maar mijn schoonvader ziet in RBR calimero. Hij schijn het niet te kunnen bevatten dat ze vier keer wereld kampion zijn, briljant tallent Adrian Newy in huis hebben, en op alle vlakken weten waar abraham de mosterd haalt.

Ik frons mijn wenkbrouwen ook regelmatig aan FIA beslissingen die Hamilton of Merc hun kant op vallen. Maar ik vind RBR alles behalve ziellig.

Volgend jaar zou ik overigens graag een strijd zien tussen Russel, Sainz, en Norris.

edit: spelling

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:15
Illegal_Alien schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:01:
Kimi en Antonio in de duinen:

[YouTube: Kimi Räikkönen goes dune buggy racing...and crashes twice!]

+ Savage vrouw @ 1.25. :D

spoiler:
He knows what he is doing, or at least thats what he says...
En kort daarna Kimi: "found a spare part". Blijft een mooie vent, die Kimi!

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Mooie, wel smaakvolle, promo van Channel 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Prachtig gedaan. Thx!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02
Beetje stil hier... Is er vandaag geen race? :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
De advocaten van Mercedes zouden het waarderen als de titel WDC To Be Decided zou worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:27
Pfff.. M'n hart. Ik moet dit morgen nog even terugkijken denk ik.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Homeland schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:07:
De advocaten van Mercedes zouden het waarderen als de titel WDC To Be Decided zou worden :+
Het ze me niks verbazen dat er nog wel een paar documenten gepost worden vandaag en vanavond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:56
Waar blijven de toeterende autos? Ik woon nabij centrum A'dam, had toch wel iets verwacht. Nouja, tot zover de beleving bij het volk vd Wk-titel f1 tov die met voetbal. Alleen tja die met voetbal moeten we nog steeds halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Voor de Minidriver liefhebberts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
is de communicatie van de F1 wedstrijdleiding met Toto Wollf terug te luisteren?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Tens schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:26:
is de communicatie van de F1 wedstrijdleiding met Toto Wollf terug te luisteren?
buiten wat er op de main feed te horen is, niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Tens schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:26:
Hopelijk komen ze met een best of compilatie, soort boxset van 10 cd's met een 11e bonus cd met daarop een uur lang catchphrases tussen Hamilton en zijn engineer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
demonic schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:28:
[...]

buiten wat er op de main feed te horen is, niet.
het gaat me om de reactie op de klacht van Toto in de laatste ronde. Was: 'we gaan racen, niet zeuren' of zoiets

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:04
Yesssssssssss yessssss MAX WORLD CHAMPION

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:17
Sjah schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:17:
Waar blijven de toeterende autos? Ik woon nabij centrum A'dam, had toch wel iets verwacht. Nouja, tot zover de beleving bij het volk vd Wk-titel f1 tov die met voetbal. Alleen tja die met voetbal moeten we nog steeds halen.
Voetbal komt uit voor Nederland, max speelt voor zichzelf en zijn bedrijf.... Zit nogal een groot verschil in :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:41

Japser

Jeej!

Nog mensen die nog twijfelen over het resultaat met de komende beslissingen van de FIA in het achterhoofd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Japser schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:54:
Nog mensen die nog twijfelen over het resultaat met de komende beslissingen van de FIA in het achterhoofd?
Absoluut. Mercedes protesteert tot het erbij neervalt, en Connelly heeft nou eenmaal een hekel aan iedereen die niet de naam Hamilton draagt.

Die titel zal dus naar de Brit gaan. Ik ben al verbaasd dat de SC niet tot vlak voor de finish op de baan bleef, zodat Hamilton gewoon kon winnen. Tot nog toe denk ik niet dat ik volgend jaar weer ga kijken. Toch erg teleurgesteld in de FIA en het onsportieve gedrag van de Britten als het gedrag van de FIA een keertje niet in HAM z'n voordeel uitpakt...

[ Voor 28% gewijzigd door Destruction op 12-12-2021 16:59 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:12
Tens schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:31:
[...]

het gaat me om de reactie op de klacht van Toto in de laatste ronde. Was: 'we gaan racen, niet zeuren' of zoiets
Hier staat ie, denk dat je deze bedoelt:
https://t.co/yzBabFN3Oo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:27

Amphiebietje

In de blubber

Homeland schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:29:
[...]

Hopelijk komen ze met een best of compilatie, soort boxset van 10 cd's met een 11e bonus cd met daarop een uur lang catchphrases tussen Hamilton en zijn engineer.
...en een instrumental met de ritmische geluiden van brekende tafels en koptelefoons, plus het gebrul van Toto aan het eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:27

Amphiebietje

In de blubber

alexbl69 schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:02:
Beetje stil hier... Is er vandaag geen race? :)
Oh, dus ik was toch in slaap gevallen...vond het al zo ongeloofwaardig, die droom dat Max won... >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Laatst online: 08:39
We beginnen met het zaad.
Het goede zaad is van Jos.
Die al minstens twee generaties in Nederland en Belgie groeit en bloeit.
Sommige Lewis fans zeggen zeven.
Maar dat is een kwestie van geloof, geloof ik.
Dat mag je dus zelf weten goed.
Het resulaat van het goede zaad zet je in Maart, April, Mei maar tegenwoordig Februarie op de baan.
Geen gedoe met testen en zo dat is allemaal maar haastige spoed.
Max weet zelf wel het beste wanneer hij moet starten.
Dus laat maar gaan dat gaat wel goed.
Dat wordt een prachtige Neder Wereld Kampioen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Wie maakt even een samenvatting van het seizoen ? 8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:29
De uitslag mag wel zo'n beetje komen. Geef Max gewoon een waarschuwing voor dat SC stuk en wijs dat andere protest af. Mercedes gaat toch wel naar het CAS. Dan kunnen we over een maand of 4 het seizoen, en dit topic :+, netjes sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:19

ralpje

Deugpopje

Plenkske schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:33:
Wie maakt even een samenvatting van het seizoen ? 8)7 _/-\o_
Ziggo Sport, verwacht ik :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Zie nu pas dat Bottas in de laatste ronde nog is ingehaald door beide Alpha Tauris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 20:53
alexbl69 schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:50:
Zie nu pas dat Bottas in de laatste ronde nog is ingehaald door beide Alpha Tauris.
Hebben we daar al beeld van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Bartske schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:51:
[...]

Hebben we daar al beeld van?
Op F1TV.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:26

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:49
Net te laat.

[ Voor 124% gewijzigd door NeverSettle op 12-12-2021 18:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
Mercedes en Red Bull zijn schijnbaar weer buiten... Het voorlopige moment suprême zal zo wel komen gok ik.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:39
Just stopping here to say

Congrats to the Dutchmen :).

[ Voor 7% gewijzigd door Engineer Stewie op 12-12-2021 18:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Het GP topic is net op slot gegaan om de discussie even te bedaren tot uitsluitsel. Ga nou niet dit topic misbruiken om hier de discussie en inhoudelijk over de race verder te gaan.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
Slavy schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:56:
Het GP topic is net op slot gegaan om de discussie even te bedaren tot uitsluitsel. Ga nou niet dit topic misbruiken om hier de discussie en inhoudelijk over de race verder te gaan.
Sommige mensen houden juist de topics in de gaten om zo snel mogelijk nieuws te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Is er al eens eerder een kampioenschap beslist/verandert door de CAS?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Slavy schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:56:
Er was helemaal geen discussie imo. Heropenen het topic zou ik waarderen. Plaats dan even een modpost ofzo.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
AtlAntA schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:57:
Is er al eens eerder een kampioenschap beslist/verandert door de CAS?
Zonder het op te zoeken: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Racetopic op slot gaat iedereen hier verder zonder wat te zeggen :+

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Falcon schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:58:
[...]

Er was helemaal geen discussie imo. Heropenen het topic zou ik waarderen. Plaats dan even een modpost ofzo.
tweakduke schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:45:
[modbreak]Even een pauze om de gemoederen te bedaren.[/]
tweakduke schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:57:
[modbreak]De boel opgeruimd, topic weer open. Het gaat zo te zien nog even duren, onder andere https://www.bbc.com/sport/live/formula1/54911288 is goed om te volgen.

Hou het fatsoenlijk, netjes etc. tijdens het wachten :) [/]

[ Voor 51% gewijzigd door Slavy op 12-12-2021 18:59 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
Ben toch wel heel benieuwd welke keuzes Mercedes volgend jaar gaat maken.

Hun 7 jaar durende hegemonie is eindelijk doorbroken. Hamilton, die in die 7 jaar 6 keer het WDC won is van zijn troon gestoten en zal volgend jaar bij het begin van het seizoen 37 zijn.

Er komt een veelbelovende nieuwe tweede rijder, maar het lijkt me niet dat ze die a la Bottas enkel als secondant van Hamilton in gaan zetten. Ze zullen toch naar de toekomst moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:46
Wat een seizoen. WAT een knotsgekke seizoen dat niemand van kon dromen. Het was een genoege om Ferrari enorm zien te groeien in het seizoen. McClaren die enorme stappen heeft genomen vergeleken vorige jaren. De laatste race met de meest gecompliceerde aërodynamica ooit in F1. En gasly best of the rest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:27
Destruction schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:56:
Tot nog toe denk ik niet dat ik volgend jaar weer ga kijken. Toch erg teleurgesteld in de FIA en het onsportieve gedrag van de Britten als het gedrag van de FIA een keertje niet in HAM z'n voordeel uitpakt...
Later man! ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tmagus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:09
Result stands - Max Verstappen is the F1 world champion!
Mercedes' second protest has been rejected so Max Verstappen is the world champion!
*O*

Van https://www.bbc.com/sport/live/formula1/54911288

Bedankt trouwens, geen F1 abonnement. Via dit formum kon ik zo goed als live volgen bij alle wedstrijden. _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door tmagus op 12-12-2021 20:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Sainz nog boven Norris geëindigd.

Dat had ik halverwege het seizoen toch niet gedacht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:49
Waterige ogen en een brok in de strot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

alexbl69 schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:03:

Hun 7 jaar durende hegemonie is eindelijk doorbroken. Hamilton, die in die 7 jaar 6 keer het WDC won is van zijn troon gestoten en zal volgend jaar bij het begin van het seizoen 37 zijn.

Er komt een veelbelovende nieuwe tweede rijder, maar het lijkt me niet dat ze die a la Bottas enkel als secondant van Hamilton in gaan zetten. Ze zullen toch naar de toekomst moeten kijken.
Merc nog steeds het WCC gepakt, dus wat dat betreft staat de hegemonie nog steeds.
(Al had RB ze bijna ingehaald als Per kon blijven rijden vandaag)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die merc boys moeten nu echt overal hun stempel plaatsen he? Eerste reacties al :')

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

alexbl69 schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:03:

Uh? Ze hebben de constructeurstitel weer gewonnen he.
YakuzA schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:07:
[...]

Merc nog steeds het WCC gepakt, dus wat dat betreft staat de hegemonie nog steeds.
(Al had RB ze bijna ingehaald als Per kon blijven rijden vandaag)
Nee, als Merc 17 punten of meer scoorden hadden ze de WCC gepakt, los van wat Ver en Per deden.

[ Voor 22% gewijzigd door MeNTaL_TO op 12-12-2021 22:02 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Dat is het laatste stukje en wat tekst :)
Maar er komen vast nog vele mooie samenvattende filmpjes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Resumé van 2021 door Ziggo oOo :)F

[YouTube: Jaarclip Formule 1 2021]

[ Voor 22% gewijzigd door Gekkenhuis op 12-12-2021 22:08 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wow dat was cool met die acteur bij Humberto. Die voice over met muziek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:08

g0tanks

Moderator CSA
Ik moest even denken aan deze video:

Wie had gedacht dat na Honda's eerste win met RBR in Austria 2019, ze ruim twee jaar later samen WDC zouden winnen? :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 16:16
g0tanks schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:27:
Ik moest even denken aan deze video:
[YouTube: WINNING IN AUSTRIA WITH RED BULL | Powered By Honda | Honda Racing F1]

Wie had gedacht dat na Honda's eerste win met RBR in Austria 2019, ze ruim twee jaar later samen WDC zouden winnen? :)
Mooier nog, na de olielekkages in wintertesting, Australië DNS en Spa GP2 engine met McLaren...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 12:15
Is het 2022 topic al open? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Vanaf 2022 is er een engine freeze tot 2025. Is het dan zo dat de motoren tot op dat moment nog gewoon doorontwikkeld worden? En is dit seizoen ook nog gebeurd? Ik was in de veronderstelling dat de motoren dit jaar al niet meer ontwikkeld mochten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Divak schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:42:
Vanaf 2022 is er een engine freeze tot 2025. Is het dan zo dat de motoren tot op dat moment nog gewoon doorontwikkeld worden? En is dit seizoen ook nog gebeurd? Ik was in de veronderstelling dat de motoren dit jaar al niet meer ontwikkeld mochten worden.
Doorontwikkeling op de motoren mag alleen om de betrouwbaarheid te verbeteren. Maar als een motor slechts 95% kan draaien voor 3 race en met behulp van verbeteringen aan de betrouwbaarheid kan je dit verlengen naar 6 races, dan heb je effectief dus een sterkere motor, zonder dat je aanpassingen gedaan hebt om de motor sterker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:03
Ik hoop niet dat er weer een ingebouwd voordeel in de regels zit voor een fabrikant maar verwacht van wel. Mercedes heeft de afgelopen hybrid era een voordeel gehad door goed werk maar door de regels kon niemand er iets aan doen. Dat is zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
De slogan van Honda zegt eigenlijk ook alles: 'The power of dreams'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Extigo schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:49:
[...]
Doorontwikkeling op de motoren mag alleen om de betrouwbaarheid te verbeteren. Maar als een motor slechts 95% kan draaien voor 3 race en met behulp van verbeteringen aan de betrouwbaarheid kan je dit verlengen naar 6 races, dan heb je effectief dus een sterkere motor, zonder dat je aanpassingen gedaan hebt om de motor sterker te maken.
Jupz, zo werkt het al vele jaren in de F1 :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 14:20

GS88

π raat

Kunnen ze de races van dit seizoen niet uitbrengen op 4kBlu-Ray?

Laat Attenborough of Morgan Freeman de voice-over doen :D

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De regelgeving omtrent de safety car blijkt wel raar te zijn als je gisteren bekijkt. Je kunt de hele race keihard uitlopen of de nummer twee, en als iemand in het achterveld een ongeluk heeft en er besloten wordt een safety car (maar niet de virtual safety car) uit te sturen ben je die hele voorsprong kwijt.

Zorgt voor interessant racen maar voelt ergens wel krom.

Waarom wordt er na een safety car niet net zoals bij een VSC gekozen om de delta te respecteren bij herstart?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik heb mijn post en overzicht van alle samenvattingen bijgewerkt
d-vine schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:32:
Formula 1 season 2021

***** MAX VERSTAPPEN WORLD CHAMPION 2021 *****

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:49:
De regelgeving omtrent de safety car blijkt wel raar te zijn als je gisteren bekijkt. Je kunt de hele race keihard uitlopen of de nummer twee, en als iemand in het achterveld een ongeluk heeft en er besloten wordt een safety car (maar niet de virtual safety car) uit te sturen ben je die hele voorsprong kwijt.

Waarom wordt er na een safety car niet net zoals bij een VSC gekozen om de delta te respecteren bij herstart?
Omdat een SC nog komt uit de tijd dat je die data allemaal niet had, en het lastig is om dat allemaal weer terug te zetten. Een SC is bedoeld om het hele veld bij elkaar te brengen zodat er elke ronde een window is waarbij niemand op dat deel van de baan is, dus het is nou eenmaal een bijproduct van het veiligheidsprotocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark-k schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:52:
[...]

Omdat een SC nog komt uit de tijd dat je die data allemaal niet had, en het lastig is om dat allemaal weer terug te zetten. Een SC is bedoeld om het hele veld bij elkaar te brengen zodat er elke ronde een window is waarbij niemand op dat deel van de baan is, dus het is nou eenmaal een bijproduct van het veiligheidsprotocol.
Dat snap ik, maar je kunt daarna nog steeds de delta respecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 09:14
Had het eigenlijk geen rode vlag situatie moeten zijn, aangezien er een ander voertuig (om het wrak weg te takelen) dan racewagens en de safety car op de baan was?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 09:02
Krijgt Verstappen nu nog wel een boete ? Na de race had ie immers even beide handen van het stuur, dat is dangerous driving ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_S78o5ufp30BH6mhKWGQmDSelo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xg4FdpPEVOq7qWEFBazAMyqk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:49:

Bekijk het zo, Hamilton heeft meerder keren zijn geluk gehad met safetycars dit keer heeft max een gelukje met de safety car.

In de imola race was hij van lapped naar unlapped onder een safety car gegaan, als hij die niet had gekregen was max zelfs met een p2 kampioen.

Veel van de FIA gehannes om het zaakje dicht bij elkaar te krijgen dit seizoen was in het voordeel van Hamilton geweest, eigenlijk had hij een reprimant moeten krijgen voor weer op de racelijn zitten tijdens een training en weer een haas die heeft moeten uitwijken en dan was hij 10 plekken terug gezet.

Met alles wat er gebeurt is hebben we de juiste en verdiende kampioen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geurtd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

geurtd

www.geurt.com

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:53:
[...]

Dat snap ik, maar je kunt daarna nog steeds de delta respecteren.
Nee dat kan juist niet, je wilt je mensen de tijd geven de rommel op te ruimen, daarom wil je alle auto's zo kort op elkaar hebben om een groot "window" te creëren waarin de marshalls hun werk kunnen doen

Life is like a box of chocolates, you never know wich one will kill you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ArgantosNL schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:04:
[...]

Bekijk het zo, Hamilton heeft meerder keren zijn geluk gehad met safetycars dit keer heeft max een gelukje met de safety car.

In de imola race was hij van lapped naar unlapped onder een safety car gegaan, als hij die niet had gekregen was max zelfs met een p2 kampioen.

Veel van de FIA gehannes om het zaakje dicht bij elkaar te krijgen dit seizoen was in het voordeel van Hamilton geweest, eigenlijk had hij een reprimant moeten krijgen voor weer op de racelijn zitten tijdens een training en weer een haas die heeft moeten uitwijken en dan was hij 10 plekken terug gezet.

Gaat me niet om wie geluk of niet geluk gehad heeft in dit seizoen.

In het algemeen vind ik het gewoon erg bijzonder dat de sport blijkbaar zo hard op gelukjes aan elkaar hangt waar we met regels updaten (bijv delta respecteren na safety car) vanaf kunnen.

Leuk dat het dit seizoen voor Max goed uitvalt, maar als de rollen omgedraaid waren had dit topic ook wel wat meer vraagtekens gehad bij safety car regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geurtd schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:05:
[...]

Nee dat kan juist niet, je wilt je mensen de tijd geven de rommel op te ruimen, daarom wil je alle auto's zo kort op elkaar hebben om een groot "window" te creëren waarin de marshalls hun werk kunnen doen
Nadat de rommel opgeruimd is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

ArgantosNL schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:04:
[...]

Ik vond het eigenlijk een vrij legitieme safety car ook verder. Het enige wat een beetje shady was, was het feit dat er maar een paar auto's zichzelf mochten unlappen. Maar goed, ergens ook wel gewoon logisch om die call te maken. Mercedes heeft simpelweg dom ongeluk gehad en vervolgens erop gegokt dat de race onder sc uitgereden zou worden. Dat is niet gebeurd, zoals zo vaak dit seizoen niet gebeurd is wat voor Verstappen handig was geweest...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:07:
[...]

Gaat me niet om wie geluk of niet geluk gehad heeft in dit seizoen.

In het algemeen vind ik het gewoon erg bijzonder dat de sport blijkbaar zo hard op gelukjes aan elkaar hangt waar we met regels updaten (bijv delta respecteren na safety car) vanaf kunnen.

Leuk dat het dit seizoen voor Max goed uitvalt, maar als de rollen omgedraaid waren had dit topic ook wel wat meer vraagtekens gehad bij safety car regels.
Ik denk dat we hier meer vraagteken zouden hebben als die autos er niet uitgehaald waren, dit was de eerste keer dat er werd gezegd dat ze niet mochten overtaken onder een safety car wat een grotere afwijking is van de norm dan wat is gebeurt.

Deze race is het goed voor max uitgevallen door het hele seizoen heeft voornamelijk Lewis gelukjes gehad met safety cars en rode vlaggen waaronder ze de auto hebben kunnen oplappen.

Daarnaast zodra 2 drivers zo dicht op elkaar zitten dan komt het uit op gelukje hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals mijn vraag gaat niet over dit seizoen of MAX vs HAM of gelukjes tellen of wat dan ook.

Het is gewoon raar dat bij een safety car alle daarvoor opgedane tijdverschillen teniet gedaan worden. Zeker in een tijdperk waar we bij een VSC de techniek hebben om de delta te respecteren.

Heb je nog steeds hetzelfde probleem met een rode vlag maar daar heeft tenminste iedereen tijd gehad om te pitten en daarmee staat het veld weer relatief met gelijke kansen aan de start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 09:37

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ik ben oprecht nog even aan het nagenieten! Geweldig gewoon! MAX WDC confirmed!

Ik heb van de laatste jaren de ziggo muziek in mijn playlist gezet, ik deel ze met jullie. Zet ze aan en geniet! Echt een goede muziek keuze van ziggo! Misschien ga ik dat wel missen, of niet als ziggo nog gewoon compilaties blijft maken natuurlijk.

Centuries - Fall out Boy

We've got to try - The Chemical Brothers (persoonlijk wat minder nummer)

Finish Line - Skillet Deze is van dit jaar

En natuurlijk: Formula 1 Theme - Brian Tyler

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Wedstrijd van gisteren is zo een anticlimax voor Mercedes. Denkend aan Bayern tegen Manchester Unicef. Bayern stond 1-0 voor. Beckenbauet gaat 5 minuten voor einde richting het veld om de beker te overhandigen aan Bayern, de winnende ploeg op dat moment. In de lift hoort hij het publiek losgaan. Hij denkt, Bayern scoort weer. Lopend richting het veld ziet hij dat het 1-1 staat. Hij ziet ook dat Solskjaer op dat moment de winnende maakt voor Manchester. Dat was tot nu toe voor mij de anticlimax. Gisteren is die overtroffen.

Mercedes toont zich echt een hele zure slechte verliezer. Sinds Brazilië roepen dat ze het uitvechten op de baan maar wel iedere race erna klagen bij stewards en FIA over ieder punt dat ze maar kunnen aanvechten.
Geeft wel een doffe plek op de glanzende beker van Verstappen.
Hamilton heeft nu zijn eerste k kampioenschap ook herbeleeft. Toen stond hij ook aan de juiste kant van het geluk met Timo Glock. Massa die 40 seconden kampioen was.

Kan trouwens de FIA tegen Mercedes zeggen dat ze onsportief bezig zijn en the er n de regels van de autosport ingaan? Beetje het Flavio Briatorre schandaal. Dat wel van een andere orde was. Maar Toto Wolff gedraagt zich nu wel alsof hij alles kan bepalen in de sport. Hij schuurt overal langs en heeft nasr mijn inziens overal wel een vinger in de pap.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Pagina: 1 ... 151 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken