Jup, collega's, schoonbroer, schoonvader die ineens kijken en ineens gaan uitleggen wat Max allemaal wel niet kan en doet wat dat de rest niet kan alsof ik nog nooit eerder een race heb gezien.
Misschien dat ik het te plat sla, maar:
Toen Alonso in opkomst was was Alonso the new shit die dingen liet zien die men nog nooit zou hebben gezien.
Opkomst Räikkönen idem
Opkomst Hamilton idem
Opkomst Vettel idem
En Max is goed, heel goed. Maar hij is aan de andere kan ook gewoon nr 1 van de nieuwere generatie. Kijk eens wat hij kan en wat zijn voorganger niet doet is een haperende plaat die je bij elke nieuwe generatie zal horen.
Moeilijk voor te stellen nu, maar over een paar jaar staat er een nieuwe puisten kop (nou ja puisten kop, ze moeten nu minimaal toch 18 zijn?) op de grid die Max eens zal laten zien hoe het moet.
En om nu als nieuwe kijker te doen alsof Max alles is en de rest niks kan doe je de rest zeker te kort.
Hamilton afrekenen op zijn laatste met twee vingers in zijn neus kampioenschappen is een beetje te kort door de bocht.
Ook ik vind de Merc dominantie erg iritant en niet goed voor de sport. Maar mijn schoonvader ziet in RBR calimero. Hij schijn het niet te kunnen bevatten dat ze vier keer wereld kampion zijn, briljant tallent Adrian Newy in huis hebben, en op alle vlakken weten waar abraham de mosterd haalt.
Ik frons mijn wenkbrouwen ook regelmatig aan FIA beslissingen die Hamilton of Merc hun kant op vallen. Maar ik vind RBR alles behalve ziellig.
Volgend jaar zou ik overigens graag een strijd zien tussen Russel, Sainz, en Norris.
edit: spelling