[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 155 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.324 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Wat is eigenlijk de eindstand van de gebruikte onderdelen van de rijders?
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe Honda het eraf heeft gebracht qua betrouwbaarheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Crxtreem schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:27:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe Honda het eraf heeft gebracht qua betrouwbaarheid.
Dat hele betrouwbaarheid verhaal is een grote farce geworden door hoe Mercedes daarmee om is gegaan.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:31
Crxtreem schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:27:
https://www.fia.com/sites...river%20up%20to%20now.pdf

dit was begin van t weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Alhoewel dit ook niet alles zegt; waren er niet 1 of 2 motoren afgeschreven door crashes? (Silverstone bijvoorbeeld?)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Bloodclot schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:25:
[...]

Grappig, O'ward doet het toch aardig goed, indy car driver. Die een test mocht doen van mclaren vanwege zijn goede prestaties namens mclaren in indycar.
Deze tijden zeggen helemaal geen pepernoot. Dit is een bandentest. Je kan zelfs de opdracht krijgen om ronden op "het vuil" te gaan rijden etc. Laat aanremmen, vroeg aanremmen, coasten enz enz.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Tja ik zie hierin echt helemaal niets slechts. Het hele seizoen knalhard focussen en werken. Betekent ook nadien hard ontspannen en je succes vieren. Kunnen sommigen van ons (waaronder ik) nog wat van leren om te genieten van je resultaten. Dat er zo een filmpje uitkomt is dan toch alleen maar mooi.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:55

Zewatanejo

Fine Thanks!

Gri77ie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:49:
[...]

Tja ik zie hierin echt helemaal niets slechts. Het hele seizoen knalhard focussen en werken. Betekent ook nadien hard ontspannen en je succes vieren. Kunnen sommigen van ons (waaronder ik) nog wat van leren om te genieten van je resultaten. Dat er zo een filmpje uitkomt is dan toch alleen maar mooi.
Tja, max is 24. Ik ben dan wel geen topsporter of bekendheid, maar ik ben toch blij dat er nog geen mobiele telefoons waren toen ik 24 was.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 22:41
Zewatanejo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:53:
[...]

Tja, max is 24. Ik ben dan wel geen topsporter of bekendheid, maar ik ben toch blij dat er nog geen mobiele telefoons waren toen ik 24 was.
De 'jeugd' weet niet beter. Ik stoor me er ook wel eens aan dat alles maar dan ook echt alles op de foto/video moet maar die generatie weet niet beter. Denk zelfs dat ze het vreemd zouden vinden als er niks werd opgenomen. En zolang hij er geen problemen mee heeft dan heb ik dat ook niet. ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Bansheeben schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:29:
[...]

Dat hele betrouwbaarheid verhaal is een grote farce geworden door hoe Mercedes daarmee om is gegaan.
Dat mogen ze inderdaad wel iets anders aan gaan pakken als de reden voor de beperking 'duurzaamheid' is.

10 plekken voor de eerste motor buiten de pool, 20 plekken voor elke volgende.

En als een motor buiten je schuld afgeschreven wordt (crash veroorzaakt door een ander) dan gratis wisselen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

AtlAntA schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:59:
[...]

De 'jeugd' weet niet beter. Ik stoor me er ook wel eens aan dat alles maar dan ook echt alles op de foto/video moet maar die generatie weet niet beter. Denk zelfs dat ze het vreemd zouden vinden als er niks werd opgenomen. En zolang hij er geen problemen mee heeft dan heb ik dat ook niet. ;)
Toen ik 24 was (en toen waren er echt al genoeg social media zaken), deed ik er ook niet aan mee. Niet iedereen is hetzelfde. ;) Max is er ook niet zo erg van, die laat alle social media door zijn zus doen. Volgens mij is dit opgenomen door iemand anders die even wat likes wil scoren.

Dit is trouwens niks in vergelijking met de vele dronken videos van Kimi (waaronder ook de video waar zijn vrouw zich echt kapot schaamt voor hem op het FIA gala). Ik kon daar echt hard om lachen. We gaan Kimi echt missen, wat een karakter. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Hoe kunnen we zorgen dat er na de race geen urenlange discussies meer plaatsvinden?

Bij andere sporten is het eindsignaal ook echt het eindsignaal. Ik denk dat het heel erg belangrijk is, dat de FIA zich gaat buigen over een oplossing dat het duidelijk is (uitzonderingen in laatste rondes daargelaten) na de finish wat de uitslag is.

+5 seconde = prima. Maar dan helder voor de streep en niet erna.

Geen protest meer mogelijk na de race op race-incidenten. Net als bij voetbal; de VAR heeft gekeken en besloten. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Wat dat betreft zou de constructeurstitel ook gewoon naar RBR/Honda moeten gaan. Die motoren waren echt degelijk dit jaar.

Hoeveel racesis die laatste van Max meegegaan? 7 ?

[ Voor 18% gewijzigd door De_Bastaard op 14-12-2021 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Lijkt mij niet, Perez is niet vaker of hoger in punten geëindigd dan Bottas. Daar gaat het uiteindelijk om. Twee auto's van hetzelfde team. Anders zou Mercedes met alle andere teams hoger eindigen denk ik.

Constructeur is niet alleen de motor, gaat om het hele pakket.

[ Voor 13% gewijzigd door Sepp14 op 14-12-2021 10:38 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 18-09 14:08
StealthyPeanut schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:33:
Hoe kunnen we zorgen dat er na de race geen urenlange discussies meer plaatsvinden?

Bij andere sporten is het eindsignaal ook echt het eindsignaal. Ik denk dat het heel erg belangrijk is, dat de FIA zich gaat buigen over een oplossing dat het duidelijk is (uitzonderingen in laatste rondes daargelaten) na de finish wat de uitslag is.

Geen protest meer mogelijk na de race op race-incidenten. Net als bij voetbal; de VAR heeft gekeken en besloten. Punt.
Nou ja juist niet de VAR eigenlijk in dit voorbeeld. In het voetbal is het wel zo dat als bv. de scheidsrechter iets al heeft beoordeeld in de wedstrijd de aanklager van de KNVB niet naderhand nóg een andere/zwaardere sanctie op kan leggen. Zoiets wil je eigenlijk; beoordeeld en klaar. Maar goed, of dat nou zoveel zou veranderen weet ik niet, want bv. het 'inhalen achter SC' van Max was niet beoordeeld door de stewards voor zover we weten (geen 'no investigation necessary' gezien), dus dan staat Mercedes in hun recht dat aanhangig te maken bij Masi/de stewards.

Wat dat betreft moet je eigenlijk toe naar een situatie waar je sowieso niet over elkaar kan 'klikken', maar de hele setup waar Masi geen straffen uitdeelt maar (zoals vorige race) wel handjeklap doet om iets niet door te verwijzen naar de stewards is natuurlijk wel raar. Om in voetbaltermen te blijven; dat is een beetje alsof de scheids zegt 'ik denk dat die spits buitenspel stond net, als je hem nu wisselt vraag ik de VAR niet om te kijken'.

Maar er moet aan beide kanten wat gebeuren, FIA moet daadkrachtiger en sneller optreden, teams moeten minder 'invloed' en/of directe lijntjes naar Masi hebben, en uiteraard moet er ruimte voor beroep zijn, maar ook daar geldt; alleen als het zinvol is en het moet binnen een korte periode worden afgehandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:30

DataGhost

iPL dev

Bloodclot schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:08:
Media oorlog is aardig gaan liggen op twitter, het elke uur een overwinningsfoto, 'lewis appreciation post' of vaak kleine porretjes richting verstappen komt niet meer voor.
https://twitter.com/MercedesAMGF1 is compleet stil sinds 12-december, "the sound of defeat".
Ze hebben geen tijd meer voor publieke tweets, ze zijn iedereen aan het DM'en die filmpjes van Toto en Valtteri heeft gedeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Nu online
Sepp14 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:37:
Lijkt mij niet, Perez is niet vaker of hoger in punten geëindigd dan Bottas. Daar gaat het uiteindelijk om. Twee auto's van hetzelfde team. Anders zou Mercedes met alle andere teams hoger eindigen denk ik.

Constructeur is niet alleen de motor, gaat om het hele pakket.
Ja klopt, maar er zou ook een duurzaamheids onderdeel in die puntentelling moeten zitten imo.

- Motorschade na crash = gratis wissel;
- Wissel "omdat het kan" kost je bij einde race x% van je verdiende punten, hoe vaker je wisselt hoe groter het percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Volgens mij ook filmpjes van Max, Twitter account Engine 11 position 5 stuurde ook die mail naar diegene die het postte.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Sepp14 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:44:
Volgens mij ook filmpjes van Max, Twitter account Engine 11 position 5 stuurde ook die mail naar diegene die het postte.
Je had niet door dat dat sarcasme was?

[Twitter: https://twitter.com/EngineMode11/status/1470457556413865984?s=20]

[ Voor 13% gewijzigd door TomBraamhaar op 14-12-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 09:29
StealthyPeanut schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:33:

Grappig dat je om een duidelijk eindsignaal vraagt, maar in dezelfde bewoordingen al meteen een uitzondering noemt...

Ik ken maar weinig sporten waar het achteraf onmogelijk is om bezwaar te maken. Het CAS is juist in het leven geroepen om bezwaren in behandeling te nemen. Waar de FIA goed aan zou doen is om duidelijker te zijn welke besluiten voor bezwaar in aanmerking komen. Bijvoorbeeld:

Incidenten op de baan tussen auto's: altijd tijdens de race bindende uitspraak van de stewards - geen bezwaar mogelijk
Hanteren van regelementen door de wedstrijdleiding: race uit laten rijden - na de race bezwaren. Dat voorkomt ook het 'gezeik' tijdens de race van team principals naar Masi.

F1 blijft voor mij een sport van veel sportieve en technische regelementen. Dat maakt het interessant omdat je er met slimme strategie goed voordeel van kunt hebben, maar ook botte pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:01
OMD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:48:
[...]

Deze tijden zeggen helemaal geen pepernoot. Dit is een bandentest. Je kan zelfs de opdracht krijgen om ronden op "het vuil" te gaan rijden etc. Laat aanremmen, vroeg aanremmen, coasten enz enz.
Ik heb gehoord dat er 2 dingen tegelijk gebeuren: young driver test in 2021 auto's, en pirelli bandentest met gemodificeerde 2021 auto's. De young drivers rijden dus gewoon rond in normale spec auto's van dit seizoen, en die tijden onderling kunnen dus wel degelijk wat zeggen over hoe goed ze het oppakken tegenover de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Hatsjoe schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:52:
[...]

Ik heb gehoord dat er 2 dingen tegelijk gebeuren: young driver test in 2021 auto's, en pirelli bandentest met gemodificeerde 2021 auto's. De young drivers rijden dus gewoon rond in normale spec auto's van dit seizoen, en die tijden onderling kunnen dus wel degelijk wat zeggen over hoe goed ze het oppakken tegenover de rest.
Agree to disagree dan :)

Wellicht onder elkaar een beetje maar auto's zijn niet volledig correct gespecd en de top tier drivers rijden zeker niet voor de snelste rondes. Misschien willen de jonkies een beetje laten zien wat ze kunnen maar daar houdt het dan ook eigenlijk bij op. het zijn zeker geen kwalificatie auto's onderling.

[Edit]

Ik heb het over de 18" bandentest he, niet de young driver test. Die worden toch gewoon gereden met de oude banden? Ik reageerde namelijk op een tijdboard van de 18" banden test, niet de young driver test mocht je dat niet gezien hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door OMD op 14-12-2021 10:57 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Laatst online: 18-09 22:41
Blijkbaar krijgt Latifi nogal wat te verduren online. wat mijns inziens onterecht is.
There’s an awful lot of actually pretty horrific stuff being sent Latifi’s way today. Whatever you think of how the race went down your ire most certainly is not with him. Think everyone needs to gain a bit of perspective and calm down.
https://twitter.com/wbuxt...tatus/1470422673381642244

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
OMD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:54:
[...]

Ik heb het over de 18" bandentest he, niet de young driver test. Die worden toch gewoon gereden met de oude banden? Ik reageerde namelijk op een tijdboard van de 18" banden test, niet de young driver test mocht je dat niet gezien hebben.
Kan iemand mij helpen: waar vind ik (live) timing van de YDT of de Pirelli test?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 15:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Bron: https://www.formule1.nl/n...telstrijd-te-beinvloeden/

Na afloop van de race grapte Red Bull-teambaas Christian Horner dat Latifi kan rekenen op een levenslange voorraad aan Red Bull. “Ik zei al tijdens de uitzending dat we op de racegoden hoopten. Bedankt Nicholas Latifi!”, zei de Brit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/diLYGUyGjTt8dN6zMlBvOjnV8Wk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nvqmZpsCZ6yi7DmntyoPB2Zi.png?f=fotoalbum_large

ik denk graag in plaatjes :+

[ Voor 35% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-12-2021 11:09 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

TomBraamhaar schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:48:
[...]

Je had niet door dat dat sarcasme was?

[Twitter]
Had er wel een idee over gezien zijn eerdere posts. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Zeg dan niks

[ Voor 90% gewijzigd door Outerspace op 14-12-2021 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
De_Bastaard schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:43:
[...]

Ja klopt, maar er zou ook een duurzaamheids onderdeel in die puntentelling moeten zitten imo.

- Motorschade na crash = gratis wissel;
- Wissel "omdat het kan" kost je bij einde race x% van je verdiende punten, hoe vaker je wisselt hoe groter het percentage.
Is inderdaad ook wel apart dat een nieuwe motor geen gevolgen heeft voor het WCC. Nu is het team dat het meest kwistig met motoren heeft gestrooid WCC geworden. Ook niet helemaal fair eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:43:
[...]

Is inderdaad ook wel apart dat een nieuwe motor geen gevolgen heeft voor het WCC. Nu is het team dat het meest kwistig met motoren heeft gestrooid WCC geworden. Ook niet helemaal fair eigenlijk.
WCC != motorleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34

gwystyl

Beugeltje dan maar?

alexbl69 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:43:
[...]

Tja je moet wat toch? Iedereen is akkoord gegaan met deze regels, en zoals hierboven al genoemd wordt: sommigen weten die slim te gebruiken, anderen doen dat niet of weten het niet om te zetten in een groot voordeel.
Als je bedenkt dat Mercedes meestal aan de voorzichtige kant zit qua keuzes (afgelopen weekend nog 2x Lewis niet binnenhalen omdat ze bang zijn track position te verliezen), hebben ze wel meerdere keren gekozen om een nieuwe motor te plaatsen ondanks de gridstraffen die daarbij horen. Je kan dan vraagtekens plaatsen bij hoe "stuk" die oude motoren waren, maar ze dragen in ieder geval de consequenties van het toevoegen van nieuwe onderdelen aan de pool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

gwystyl schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:54:
[...]

Tja je moet wat toch? Iedereen is akkoord gegaan met deze regels, en zoals hierboven al genoemd wordt: sommigen weten die slim te gebruiken, anderen doen dat niet of weten het niet om te zetten in een groot voordeel.
Als je bedenkt dat Mercedes meestal aan de voorzichtige kant zit qua keuzes (afgelopen weekend nog 2x Lewis niet binnenhalen omdat ze bang zijn track position te verliezen), hebben ze wel meerdere keren gekozen om een nieuwe motor te plaatsen ondanks de gridstraffen die daarbij horen. Je kan dan vraagtekens plaatsen bij hoe "stuk" die oude motoren waren, maar ze dragen in ieder geval de consequenties van het toevoegen van nieuwe onderdelen aan de pool.
Die consequenties zijn alleen niet echt consequenties wanneer feitelijk 16 van de 20 auto's niet meedoen aan de echte race. Net zoals die 10 seconde penalty voor Hamilton op Silverstone. Sterker nog, de laatste 4 races was Mercedes vooral tegen zichzelf aan het racen, in de zin van wanneer kan Lewis Max voorbij in de DRS zone.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:07

alienfruit

the alien you never expected

Lewis Hamilton was “too nice” to beat the “aggressive and arrogant” Max Verstappen to the Formula 1 world title, according to former team owner Eddie Jordan. Jordan believes Hamilton has been “too nice for too long”, telling the BBC he needs to “harden himself up again”. Jordan added: “All of Britain can be so proud of what he’s doing, but nice guys don’t win titles and he’s become a nice guy.”

Max Verstappen has confirmed he will run the #1 on his Red Bull car next season as he defends his F1 world championship. “Yeah, I will run it,” Verstappen said. He will become the first new #1 in Formula One since Sebastian Vettel took the number following his 2014 win. “How many times can you do that?” Verstappen added. “I don’t know, maybe it’s the only time I can in my life. I think it’s the best number out there. I will definitely put it on the car.”

Meanwhile, Lewis Hamilton will receive his knighthood this Wednesday, just days after missing out on the Formula One world title. The 36-year-old was knighted in the New Year’s honours list 12 months ago for services to motorsport after winning a record-breaking seventh title.
bron: https://www.independent.c...rcedes-2021-b1975575.html

Waarom schrijven ze nou altijd over Max Verstappen dat hij '“aggressive and arrogant” is en vervolgens zeggen dat Lewis Hamilton te aardig is. Terwijl ik hem toch vaak wel erg negatief en beladen opmerkingen maakte over Verstappen dit seizoen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:44
Gisteren trouwens Ziggo F1-café afgezet nadat bekend werd dat het interview met Max pas a.s. vrijdag is, rond half 10. Alleen zie ik het nu niet meer terug in hun programmering :+

Wel alvast de FIA-price giving feed op Facebook klaargezet, die gaan we lekker streamen a.s. donderdagavond. Dan is het na deze week F1-detox en dan nog maar 1,5maand totdat het nieuwe seizoen aanbreekt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:52

Edd

dnhelle schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:18:
Gisteren trouwens Ziggo F1-café afgezet nadat bekend werd dat het interview met Max pas a.s. vrijdag is, rond half 10. Alleen zie ik het nu niet meer terug in hun programmering :+
Ik vermoed dat het onderdeel gaat zijn van het Formule 1 Jaaroverzicht 2021.
Dat staat iig gepland voor a.s. vrijdag om 21:30 op de Ziggosport programmering.
https://www.ziggosport.nl/programmagids/

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:54
Edd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:22:
[...]

Ik vermoed dat het onderdeel gaat zijn van het Formule 1 Jaaroverzicht 2021.
Dat staat iig gepland voor a.s. vrijdag om 21:30 op de Ziggosport programmering.
https://www.ziggosport.nl/programmagids/
Klopt. Presentator Rob struikelde er gisteren over, zoals wel vaker ;) , maar het is inderdaad 21:30 het jaaroverzicht en interview. Daarna de laatste F1 Café.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

NiaX schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:52:
[...]

WCC != motorleverancier.
Even snel een kampioenschapje tegenaan gooien dan:

Fabrikant# Teams# ICEsPuntenPunten/teamPunten/ICE
1Honda216727,5363,845,5
2Mercedes435988,5247,128,2
3Renault1815515519,4
4Ferrari320336,5112,216,8

TeamICEsPuntenPunten/ICE
1Red Bull Racing8585,573,2
2Mercedes11613,555,8
3Ferrari8323,540,4
4McLaren827534,4
5Alpine815519,4
6AlphaTauri814217,8
7Aston Martin8779,6
8Williams8232,9
9Alfa Romeo6132,2
10Haas600

[ Voor 36% gewijzigd door DataGhost op 14-12-2021 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:51

AvK

Ready Set Go

Is er al meer duidelijkheid over het mogelijke hoger beroep wat Mercedes wil indienen?
Verschillende sites spreken elkaar tegen (zoals gewoonlijk).

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Nu online
[...]

WCC != motorleverancier.
Nee maar het speelt wel een ontzettend grote rol.

Als Honda een motor zou maken die maar één race mee zou gaan maar wel 100pk meer heeft dan een Mercedes dan was RBR ook nog WCC geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:31
De_Bastaard schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:34:
[...]

Nee maar het speelt wel een ontzettend grote rol.

Als Honda een motor zou maken die maar één race mee zou gaan maar wel 100pk meer heeft dan een Mercedes dan was RBR ook nog WCC geworden.
Als

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 16:39

Damian

Insane Obtrusion

AvK schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:31:
Is er al meer duidelijkheid over het mogelijke hoger beroep wat Mercedes wil indienen?
Nee, alleen maar geruchten. Gewoon rustig afwachten ;)

Donderdagavond is einde deadline, daarna weet je het zeker :P Of daarvoor als ze beslissen om in beroep te gaan.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Sorry kon hem niet laten:

[ Voor 22% gewijzigd door Slavy op 14-12-2021 12:45 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
alienfruit schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:17:

Waarom schrijven ze nou altijd over Max Verstappen dat hij '“aggressive and arrogant” is en vervolgens zeggen dat Lewis Hamilton te aardig is. Terwijl ik hem toch vaak wel erg negatief en beladen opmerkingen maakte over Verstappen dit seizoen
Omdat Britten. Die kijken met een Lewis bril.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
[...]

The 36-year-old was knighted in the New Year’s honours list 12 months ago for services to motorsport after winning a record-breaking seventh title.
record-breaking :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Hangt van je definitie af. Record-breaking voor het aantal wereldtitels wat hij daarvoor had, voor het aantal wereldtitels door een Brit, voor het aantal wereldtitels van iemand in een Mercedes, ...
Max heeft nu ook een record-breaking aantal wereldtitels voor Nederlandse F1-coureurs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
DataGhost schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:00:
[...]

Hangt van je definitie af. Record-breaking voor het aantal wereldtitels wat hij daarvoor had, voor het aantal wereldtitels door een Brit, voor het aantal wereldtitels van iemand in een Mercedes, ...
Max heeft nu ook een record-breaking aantal wereldtitels voor Nederlandse F1-coureurs :+
Ja zo is elke prestatie record-breaking....
Het staat er niet bij dus het enige waar je dan vanuit kan gaan is "seventh title".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Hoe zit het met de Tweakers Toto?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 10:36

Dentist

Next patient please...

Jasphur schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:04:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKvA0L0ZAgD4NGv2DAnQjP9lTXs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VnmOKiDaZRvokVBQ3z8v8n8x.png?f=fotoalbum_large

Yeah what about it?! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Voor de liefhebberts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Jasphur schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:04:
Wie regelde dat nou ook eigenlijk? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

AvK schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:31:
Het enige dat ik nu weet is dat Mercedes de mogelijkheid open heeft gezet om beroep in te dienen, en dat ze uiterlijk donderdagavond (96u na indienen van recht op beroep) het beroep echt ingediend moeten hebben om het door te zetten. Tot nu toe is dat nog niet gebeurd afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Nu online
Haha, f*ck them all, Lewis :').

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
warp schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:45:
[...]

Omdat Britten. Die kijken met een Lewis bril.
Niet alle Britten, net als er ook in NL vrij neutrale journalisten/commentatoren zijn.

Van Jack Plooij hoef je ook geen enkele kritiek op Max te verwachten bijvoorbeeld maar godzijdank is niet iedereen hier net als Jack Plooij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Omdat onze 'moderne' wereld vrijwel alleen nog maar om beeldvorming draait. En die probeert men continue te beinvloeden naar eigen belang.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:32
[...]

Het ligt er maar aan met wie je aan het vergelijken bent. Als je Ham vergelijkt met Max is Ham sneakier en Max aggresiver en arroganter. Als je de 2 met het rest van het veld vergelijkt, dan gelden voorgaande zowel voor Ham als voor Max.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:51
Even wat anders... dit was natuurlijk ook wel te verwachten. Teams hebben veel meer kennis + mensen dan de FIA:

Kan niet wachten op de 1e test in Barcelona, dus of we eenheidsworst krijgen of toch veel verschillen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

DataGhost schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:29:
[...]

Even snel een kampioenschapje tegenaan gooien dan:

Fabrikant# Teams# ICEsPuntenPunten/teamPunten/ICE
1Honda216727,5363,845,5
2Mercedes435988,5247,128,2
3Renault1815515519,4
4Ferrari320336,5112,216,8

TeamICEsPuntenPunten/ICE
1Red Bull Racing8585,573,2
2Mercedes11613,555,8
3Ferrari8323,540,4
4McLaren827534,4
5Alpine815519,4
6AlphaTauri814217,8
7Aston Martin8779,6
8Williams8232,9
9Alfa Romeo6132,2
10Haas600
En hier zit toch ook nog de ICE van Max in die die nav Silverstone moest afschrijven. HAM heeft er toch geen één hoeven afschrijven nav een crash :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Help!!!! schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:53:
[...]

En hier zit toch ook nog de ICE van Max in die die nav Silverstone moest afschrijven. HAM heeft er toch geen één hoeven afschrijven nav een crash :?
Niet alleen die van Verstappen op Silverstone dan, maar ook Perez heeft er voor Hongarije eentje moeten afschrijven met dank aan Mercedes. En ik meen dat Tsunoda er eentje eigenhandig heeft afgeschreven (Imola crash?). Anderen hebben er denk ik geen afgeschreven met een crash, of hoogstens Bottas (& Russel) in Imola

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

redwing schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:51:
[...]

Het ligt er maar aan met wie je aan het vergelijken bent. Als je Ham vergelijkt met Max is Ham sneakier en Max aggresiver en arroganter. Als je de 2 met het rest van het veld vergelijkt, dan gelden voorgaande zowel voor Ham als voor Max.
leeftijd / ervaring; zeker wanneer je lewis zijn jongere jaren ziet, die crosste net zo lomp en aggresief als max over de baan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
[...]

WCC != motorleverancier.
Nee, maar een motorwissel vergroot wel de kansen van een team in het WCC terwijl er in dat kampioenschap geen penalty op staat.

Aangezien de verdeling van de gelden nog steeds op basis van het WCC gebeurt kan er momenteel dus een financiële motivatie zijn om meer motoren te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
alexbl69 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:13:
[...]

Nee, maar een motorwissel vergroot wel de kansen van een team in het WCC terwijl er in dat kampioenschap geen penalty op staat.
Een grid penalty is voor een driver én constructeur hetzelfde hoor. De persoon én het team moeten plekken achteruit, wat de kans op het scoren van punten kleiner maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
loekf2 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:51:
Even wat anders... dit was natuurlijk ook wel te verwachten. Teams hebben veel meer kennis + mensen dan de FIA:

[Embed]

Kan niet wachten op de 1e test in Barcelona, dus of we eenheidsworst krijgen of toch veel verschillen.
De 18 inch banden doen het beter dan iedereen verwacht had, hoewel de verwachting is dat pitstops mogelijk door meerdere redenen langzamer zullen worden. Pat Symonds (F1) has al eerder aangegeven dat vanuit de CFD resultaten het verschil nog maar een halve seconde is en die mogelijk aan het einde van het seizoen door de teams alweer ingehaald is. Echter volgend jaar hebben de teams naast nieuwe banden en nieuwe aerodynamica ook nog te maken met E10 brandstof wat ook nog prestatieverlies oplevert door een lager octaangehalte.

In ander nieuws, Albon gaat volgend seizoen weer met nummer 23 rijden en Zhou met nummer 24.

[ Voor 9% gewijzigd door Chocoball op 15-12-2021 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als Max met nummer 1 gaat rijden (zoals hij heeft aangekondigd), blijft dan nummer 33 voor hem nog gereserveerd voor x jaar of kan een volgende (nieuwe?) persoon dan gelijk nummer 33 kiezen?
Max wil natuurlijk nog 10 jaar met dat nummer rondrijden, maar mocht hij een keer in de komende jaren geen WDC worden, dan mag diegene natuurlijk nummer 1 kiezen en moet Max weer een hoger nummer....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:09
gwystyl schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:37:
Als Max met nummer 1 gaat rijden (zoals hij heeft aangekondigd), blijft dan nummer 33 voor hem nog gereserveerd voor x jaar of kan een volgende (nieuwe?) persoon dan gelijk nummer 33 kiezen?
Max wil natuurlijk nog 10 jaar met dat nummer rondrijden, maar mocht hij een keer in de komende jaren geen WDC worden, dan mag diegene natuurlijk nummer 1 kiezen en moet Max weer een hoger nummer....
Nee, zolang Max actief is kan niemand het nummer pakken. Pas 2 jaar NADAT Max weg is (ergens hier of in het race topic gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
ProudElm schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:45:
[...]

Nee, zolang Max actief is kan niemand het nummer pakken. Pas 2 jaar NADAT Max weg is (ergens hier of in het race topic gelezen)
Dit, nummer 33 komt enkel beschikbaar als Max 2 jaar niet meer raced. 33 is namelijk zijn vaste nummer (tenzij hij het verandert naar een ander nummer) en 1 zijn tijdelijke nou.

[ Voor 6% gewijzigd door Alvanosa op 14-12-2021 14:46 ]

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
Zelfde geldt voor de afkortingen. Max reed in zijn begindagen bij Torro Rosso rond als VES, omdat Jean-Eric Vergne daarvoor de claim op VER had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

goldcard schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:04:
Zelfde geldt voor de afkortingen. Max reed in zijn begindagen bij Toro Rosso rond als VES, omdat Jean-Eric Vergne daarvoor de claim op VER had.
Verstappen reed tot seizoen 2017 rond als VES, daarna was VER(gne) namelijk 2 jaar uit de F1.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 17:08
Wat een beetje onderbelicht is vind ik dat Leclerc meer autos heeft afgeschreven door crashes dan Mazepin :D
Terwijl hij gezien word als de grote concurrent van Verstappen in de toekomst

[ Voor 26% gewijzigd door alki op 14-12-2021 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
hardware-lover schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:09:
[...]

Verstappen reed tot seizoen 2017 rond als VES, daarna was VER(gne) namelijk 2 jaar uit de F1.
Dat zei ik toch :)

Acties:
  • +48 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Even een shoutout naar @sanderb , die het al vroeg (2005!) doorhad:
sanderb schreef op maandag 3 oktober 2005 @ 03:21:
Niets met A1GP te maken, maar wel met de verstappentjes..

Max verstappen (het zoontje van...) is vandaag kampioen geworden in de miniklasse van de Belgische V.A.S...karting dus..
Blijkbaar heeft max net als papa en mama het racebloed in zich zitten.
dit mannetje wordt dus gewoon in zijn eerste wedstrijdseizoen kampioen bij de mini's, waarbij hij het op heeft moeten nemen tegen jochies die toch wel een paar jaartjes ouder zijn en wat meer ervaring hebben..
Max heeft alle (alle!!!) manches en wedstrijden gewonnen dit jaar!

met de paplepel ingegoten...
Als talent genetisch bepaald is, dan is bij deze aangetoon dat Jos talent heeft :) (sophie natuurlijk ook...en de combi is blijkbaar erg goed..)

Wellicht dat we over een jaartje of 10 dus de volgende generatie Verstappen aan het werk kunnen zien in de dan wereldwijd als koningsklasse bekend staande A1GP (f1 geef ik in deze vorm geen 10 jaar meer :P)

Verstappen denkt zelf nog 8 jaar te rijden, dus dan zijn we maar 2 jaartjes verstappenloos...
sanderb schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:39:
Niet zo moeilijk doen over zo'n item in blue peter inderdaad.
Ook als ze jong zijn vallen talentjes al op. Niet zo gek dat ze in hun jeugdcarriere dus al een keer (of een paar keer) in het nieuws komen.

Voorbeeldje van eigen bodem?
http://cgi.omroep.nl/cgi-...1/repo_kramer.wmv;embed=1

Onze eigen wereldkampioen schaatsen Sven kramer in een documentaire...met jawel...beelden van zijn 11 jarige smoeltje bij een item van het jeugdjournaal.
zie vanaf 2.15 ongeveer. Eerst wat oude beelden en daarna een 11 jarig broekie voor de camera.

Voor de gemiddelde F1 kijken mag hij dan dit jaar als een duvel uit een doosje zijn gekomen, voor de autosportliefhebbers die een bredere interesse hebben dan die paar coureurs in de F1 was Hamilton echt geen nieuwe naam.

Al die gastjes vallen al op als ze jong zijn. Als ze niet opvallen zijn ze niet goed genoeg.
Max Verstappen wint op dit moment alles in de karts wat er voor hem te winnen valt. Ook als papa verstappen ("mijn monteur", zoals Max hem noemt) geen oud F1 coureur was geweest was dit jochie in de Nederlandse en Belgische kartwereld opgevallen. En als ie zo blijft presteren kunnen we over een jaar of 15 kijken naar een docu met daarin oude beelden van Max als 10 jarig broekie.
_O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
goldcard schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:04:
Zelfde geldt voor de afkortingen. Max reed in zijn begindagen bij Torro Rosso rond als VES, omdat Jean-Eric Vergne daarvoor de claim op VER had.
Hij zou gewoon met MAX moeten rijden als het om claims gaat 😊

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:35
BreadFan schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:34:

[...]

[...]

_O_
Behalve dan over de F1 en A1GP :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
roda_djavulen schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:37:
[...]

"f1 geef ik in deze vorm geen 10 jaar meer" is anders best relevant met de FIA blunders van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Niet echt, VES reed namelijk vanaf race 5 in 2016 al bij Red Bull 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
Is die jongen nog niet genoeg gestraft? Moet er niet aan denken....een levenlang red bull... :X

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:07

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGk4jxzXoAE8nvR?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:55

Spotmatic

Ken sent me

hardware-lover schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:09:
[...]
Ik herinnerde me iets anders: je kunt het blijkbaar bespoedigen door een verzoek in te dienen. https://www.gptoday.net/n...n-harte-af-aan-verstappen

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:47

-tom-562

Oliesjeik

roda_djavulen schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:37:
[...]

Haha, ook over A1GP. Ik ben toen 2x naar Zandvoort geweest en dacht toen ook 'Wauw dit is vet, dit is de toekomst' :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske

[...]

[...]

_O_
Leuk ook om in die oude topics rond te kijken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
YouTube: YouTube

Wat een mooi filmpje dit.

Ben wel echt getraumatiseerd door de klapband van Azerbeidzjan. Herinner me nog zo goed dat ik Olav 'NEEEEEEE' hoorde schreeuwen. Man oh man, dit clipje triggerde me weer aardig bij dat fragment :D Zelfde met Silverstone. Wat een hoop mooie momenten en wat een wanhoop hebben we gehad dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Spotmatic schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:11:
[...]
Ik herinnerde me iets anders: je kunt het blijkbaar bespoedigen door een verzoek in te dienen. https://www.gptoday.net/n...n-harte-af-aan-verstappen
Goed opgemerkt, het had dus nog later kunnen zijn dan 2017 (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
yinx84 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:27:

Ben wel echt getraumatiseerd door de klapband van Azerbeidzjan. Herinner me nog zo goed dat ik Olav 'NEEEEEEE' hoorde schreeuwen. Man oh man, dit clipje triggerde me weer aardig bij dat fragment :D Zelfde met Silverstone. Wat een hoop mooie momenten en wat een wanhoop hebben we gehad dit seizoen.
Ik denk meteen aan dat liedje wat toen gemaakt is: YouTube: Nee Nee Nee Nee (Weer Een Klapband)
Niet dat ik het liedje nou zo geweldig vind, maar het is wel blijven hangen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:19
Xfade schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:41:
[...]

"f1 geef ik in deze vorm geen 10 jaar meer" is anders best relevant met de FIA blunders van dit jaar.
Haha, die schaar ik meer in het rijtje van 'ga geen F1 meer kijken' om daarna in maart weer met een bak chips klaar te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske

[...]

[...]

_O_
Door jou kwam ik op het idee om eens in oude topics te zoeken.
De reacties op 15 mei 2016 waren ongeveer hetzelfde als afgelopen zondag.
Ronster in "[F1] Seizoen 2016 - Deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

TREMAYNE: Why Hamilton’s grace and dignity in defeat will only add to his legend

https://www.formula1.com/...tuWqoGNBTIXY5JmsJxk5.html

Niet helemaal met hem eens, maar de manier waarop Hamilton reageerde is wel benoemingswaardig.

Voor de rest is het artikel grotendeels hielenlikkerij... (Naar mijn bescheiden mening..)

[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 14-12-2021 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Illegal_Alien schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:28:

TREMAYNE: Why Hamilton’s grace and dignity in defeat will only add to his legend

maar de manier waarop Hamilton reageerde is wel benoemingswaardig.
Het is niet voor niets SIR Hamilton. Kan die oostenrijker nog een voorbeeld aan nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NoahAmber schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:45:
[...]
Het is niet voor niets SIR Hamilton. Kan die oostenrijker nog een voorbeeld aan nemen
Hoewel ik verwacht dat ik de juiste Oostenrijker in gedachten heb, mag het misschien toch ietsje specifieker? (iets met kam en scheren) :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Chocoball schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:22:
Er mogen weer rapportcijfers van 1 tot 10 aan de F1 coureurs voor de Fan Power Rankings gegeven worden.

https://www.formula1.com/...m7YW8JvzD80mNcxWlxvk.html
Ergens is dit zoooo kansloos. Wedden dat er genoeg Nederlandse fans zijn die Lewis een 1 geven of Britse fans die hetzelfde doen met Max? Ik voorspel vast dat Gasly de beste coureur was, of heel misschien Sainz :P

Maar goed, even met mijn oranje bril:

Max 10
Lewis 9
Bottas 6
Perez 7
Sainz 8
Norris 8
Leclerc 7
Ricciardo 7 (vanwege Monza, anders een 6)
Gasly 9
Alonso 7
Ocon 6
Vettel 6
Stroll 7 (niet gek, voor een pay driver tegen een 4-voudig WDC)
Tsunoda 7 (vanwege z'n p4 in A.D.)
Russell 7
Räikkönen 6
Latifi 6
Giovinazzi 7 (2e helft beter, maar helaas niet genoeg om te blijven)
Schumacher 7
Mazepin 4

Van sommigen heb ik weinig gezien dit seizoen, dus dan is het lastig scoren.

Voor mij sprongen Sainz en Gasly eruit naast Hamilton en Verstappen. Ik vond Verstappen consistenter, als ik een 9,5 kon geven deed ik dat, maar dat ronden we maar af naar 10. Gasly grote klasse, dus een 9, net als Hamilton. Sainz er net achter met een 8. Daarna veel 6-en en 7's, waarbij Tsunoda z'n score omhoog heeft gekrikt met de laatste paar races waarin het wilde er een beetje af was en hij zich begon te verbeteren (p4 was gewoon knap eergisteren), Russell deed voor mij het tegengestelde: sterk begin van het jaar, maar kakte de laatste races wat in.

Bottas < Perez omdat hij al 5 jaar bij Mercedes rijdt en nog steeds niet kan racen met de (misschien wel) beste bolide op de grid. Perez eigenlijk een 6,5 wat mij betreft, maar ja... Dat kon niet :P

Over de rest heb ik niet zoveel te melden.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb Max en Lewis een 10 gegeven, voor de rest vergelijkbaar, Gasly ook een 9 en Sainz en Norris beide ook een 8.

Lewis was tweede helft van seizoen sneller dan Max en in laatste race ook sneller, geluk heeft Max de race overwinning in de laatste race en daardoor de titel gebracht.

Wat een historisch seizoen....

Kan niet wachten op 2022, hopelijk zijn er dan meerdere teams die om de prijzen strijden, waaronder natuurlijk Red Bull.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Interview met Jos: https://nos.nl/artikel/24...laar-met-bandentests-hier

Ze hebben een mooi feest gehad en volgens mij wil Max vooral naar huis. Maar nog veel verplichtingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Quantor schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:26:
Kan niet wachten op 2022, hopelijk zijn er dan meerdere teams die om de prijzen strijden, waaronder natuurlijk Red Bull.
Ik heb er ook enorm veel zin in. Hoop dat alles door elkaar wordt gegooid. Van mij mogen zowel RBR als Mercedes afglijden. Dan komt het nog meer op de coureur aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:50:
[...]

Hoewel ik verwacht dat ik de juiste Oostenrijker in gedachten heb, mag het misschien toch ietsje specifieker? (iets met kam en scheren) :+
We hebben het over de F1 En die oostenrijker in beeld en geluid was nu niet echt een voorbeeld van Sir gedrag dus welke oostenrijker ik bedoel moge toch wel bekend zijn,met zijn gooien , smijten en smeekbedes richting FIA.

Iemand die zo ingevoerd is in de F1 zoals jij, zou dat toch moeten weten

[ Voor 30% gewijzigd door NoahAmber op 14-12-2021 18:37 ]

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXCVC0ozJblSSiXhmL-MKA5R3to=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4wBBIas3l2M5GAE2R1u4VrF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Een vintage Lotus F1 wagen in een oude treintunnel. Noice. Video in de tweet.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGlYJFsXEAQr6K1?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo had die gisteravond dus moeten zijn :p ging finaal mis bij ziggo in de uitzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NoahAmber schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:30:
[knip]

Iemand die zo ingevoerd is in de F1 zoals jij, zou dat toch moeten weten
Ik schreef toch dat ik waarschijnlijk wel de juiste persoon voor ogen had? 😉

Buiten dat, vriendelijk dank voor je compliment 👏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:44
Illegal_Alien schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:30:
[...]

Wie regelde dat nou ook eigenlijk? :X
Dat was @metallicattim @Jasphur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Yessss, ik zal die zsm verwerken, heb het erg druk met o.a. mijn webshop in deze tijd 😬

Hij staat op mijn to-do lijst 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Weet iemand het het zit me alle nominaties voor het FIA Price giving ceremony van komende donderdag? Ook bijvoorbeeld wat de locatie is of waar het online te volgen is?

Voorheen konden we als fans ook stemmen op bepaalde prijzen? Ik heb nog geen overzicht met nominaties voorbij zien komen voor andere prijzen naast de top 3 per klasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Mooi filmpje, vind alleen dat intro nummer zo slecht, maar dat is persoonlijke smaak.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pushedspore
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
Woudloper schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:41:
Weet iemand het het zit me alle nominaties voor het FIA Price giving ceremony van komende donderdag? Ook bijvoorbeeld wat de locatie is of waar het online te volgen is?

Voorheen konden we als fans ook stemmen op bepaalde prijzen? Ik heb nog geen overzicht met nominaties voorbij zien komen voor andere prijzen naast de top 3 per klasse.
Te zien op FIA Facebook pagina. Vanaf 17 uur persconferentie en 21 uur prijsuitreiking Nederlandse tijd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 16:17

spartacusNLD

This is Sparta!!

Post-Season Testing Pit Lane Walkabout | 2021 Abu Dhabi Grand Prix:

[ Voor 21% gewijzigd door spartacusNLD op 14-12-2021 20:49 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Pagina: 1 ... 155 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken