Max is geen Wehrlein of Russel. Hij had toen de kans om een deal te maken voor 1 jaar GP2 en dan F1.RobertMe schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:54:
[...]
En wat hebben de Mercedes junioren in die periode gedaan? Wehrlein is stilletjes, bijna via de achterdeur, weer van het toneel verdwenen; Ocon heeft een sabbatical van een jaar gehad, rijdt nu bij Renault, en heeft geen banden meer met Mercedes; En Russell mag nu aan zijn derde seizoen bij Williams beginnen.
Tekenen bij Mercedes was voor de Verstappens dus zeker geen gegarandeerd succesverhaal geworden.
Ik snap je punt, maar ik zou het nog steeds niet zien gebeuren dat Mercedes ervoor gekozen zou hebben om Verstappen in 2017 in de auto te zetten. Ook gezien de "incidentjes" die er bij STR / RBR zijn geweest. En als hij nog een jaar GP2 had gereden had hij in 2017 maar één jaar F1 ervaring. Daarnaast zou je dan nog steeds de situatie gekregen hebben als wat nu ook steeds wordt aangehaald: Mercedes wil geen twee nr 1 coureurs naast elkaar. Of hadden we verwacht dat ze Hamilton dan wel de deur zouden wijzen terwijl ze dat niet voor Russell doen?Erapaz schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:05:
[...]
Max is geen Wehrlein of Russel. Hij had toen de kans om een deal te maken voor 1 jaar GP2 en dan F1.
En vergeet ook niet dat Verstappen in 2014 al tekenende voor Red Bull, dat was dus het jaar nadat Red Bull vier keer op rij WDC & WCC was geworden. En dus het eerste jaar met de hybride motoren waarbij toen net een beetje bleek dat Mercedes, in ieder geval dat ene seizoen, met kop en schouders boven de rest uit stak. Dat ze vervolgens 7 jaar op rij de WDC & WCC zouden afleveren kon toen nog niemand voorspellen.
En ja, Verstappen had heel misschien later nog een switch kunnen maken. Maar ik denk dat Red Bull wat dat betreft ook slim genoeg was om daarvoor clausules op te nemen dat het niet goedkoop zou zijn. En ook dan blijft het de vraag of Mercedes wel Verstappen en Hamilton naast elkaar zou zetten of Hamilton de deur zou wijzen.
Nee, wat mij betreft blijft Verstappen bij Mercedes de natte droom van heel wat Tweakers, maar is het enige kansje daarop als Hamilton vertrekt bij Mercedes en Russell toch niet goed genoeg zou zijn.
Zo is het dus niet gegaan, het was Marko die met het verbluffende aanbod kwam om Max Verstappen meteen naar de F1 te brengen, zelfs Jos was toen even stil aan de telefoon (volgens Marko). Ze (het Verstappen kamp), hadden waarschijnlijk ook een andere route in het hoofd, maar toen kwam de afkorting, zeg dan eens nee?Erapaz schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 07:08:
[...]
Ik deel deze angst al sinds team Verstappen voor Red Bull heeft gekozen. Jos zei zelf dat zijn grootste fout was dat hij te snel bij een topteam is ingestapt. Max kon overal heen, maar wilde direct F1 rijden en alleen Red Bull kon dat bieden. Hij had ook voor Mercedes kunnen kiezen en een jaartje GP2 kunnen doen.
Dit wordt alweer zijn 7de seizoen en de volgende generatie dient zich alweer aan.
Testing, one, two ...
Bensimpel
Positieve meneer
Echt benieuwd naar de livery van AM, enne natuurlijk Vettel in het groen te zien.
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik wil T-cars (en startcrashes) terug in F1.
De (re)startcrash van afgelopen jaar was anders een pareltje van klassieke proporties hoorErapaz schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:55:
[...]
Ik wil T-cars (en startcrashes) terug in F1.
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Hoop dat ze de gele vs rode diffuser doen zoals ze ook in de GT’s rijdenBensimpel schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:49:
[...]
Echt benieuwd naar de livery van AM, enne natuurlijk Vettel in het groen te zien.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Waarom? Verstappen is nog heel jong en de jongeren zitten nog lang niet op zijn niveau. Het wereldkampioenschap is het doel en Nigel Mansell heeft hier 12 jaar over gedaan. Dus het kan nog steeds.-tom-562 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:27:
[...]
Verstappen gaat denk ik een hele grote 'what-could-have-been' rijder worden (heb dat al eens eerder gepost hier). Karel de Klerk zit gebakken bij Ferrari, en Mercedes heeft idd Russell
"When you grow up your heart dies"
Alleen is het maar de vraag of de F1 over 12 jaar nog bestaat. Ik denk het niet, zeker niet in de vorm zoals we die nu kennen.sjaool schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:38:
[...]
Waarom? Verstappen is nog heel jong en de jongeren zitten nog lang niet op zijn niveau. Het wereldkampioenschap is het doel en Nigel Mansell heeft hier 12 jaar over gedaan. Dus het kan nog steeds.
alles kan off-topic
De F1 blijft wel. Zolang de Formule E het alleenrecht heeft kan het ook niet anders. Er zullen altijd petrolheads blijven die de F1 in leven zullen houden.Ankona schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:49:
[...]
Alleen is het maar de vraag of de F1 over 12 jaar nog bestaat. Ik denk het niet, zeker niet in de vorm zoals we die nu kennen.
De vraag is alleen of er nog genoeg bedrijven er miljoenen in blijven pompen. Het is vooral een competitie tussen de constructeurs, die verbranden een vermogen om elkaar te verslaan met kunstjes waar men buiten de F1 niet op zit te wachten.sjaool schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:01:
[...]
De F1 blijft wel. Zolang de Formule E het alleenrecht heeft kan het ook niet anders. Er zullen altijd petrolheads blijven die de F1 in leven zullen houden.
alles kan off-topic
Die motoren hebben nog waarde in de toekomst voor het zwaardere verkeer.
[ Voor 4% gewijzigd door Soggney op 08-02-2021 10:16 ]
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
En daarvoor is dan weer de budget cap ingesteld. Het kan dus best dat er over een aantal jaar nog alleen privateers in de F1 zitten omdat de constructeurs zijn vertrokken door te weinig relevantie met de consumenten auto's en het veld (wel weer) competitief is doordat de budget cap alles in toom houd.Ankona schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:12:
[...]
De vraag is alleen of er nog genoeg bedrijven er miljoenen in blijven pompen. Het is vooral een competitie tussen de constructeurs, die verbranden een vermogen om elkaar te verslaan met kunstjes waar men buiten de F1 niet op zit te wachten.
Ik denk dat Jos' grootste fout is geweest dat hij voor Benetton gekozen had ipv McLaren. Bij Benetton kwam hij naast Schumacher waar je als 2e rijder gewoon benadeeld werd. bij McLaren had dit niet gebeurd. Denk dat de keuze voor Max om bij Red Bull in te stappen niet fout is geweest. Al zo vroeg en zo lang bijtekenen was misschien wel minder handig. Gezien de status van Max had ie mogelijk best wat langer zijn opties open kunnen houden.Erapaz schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 07:08:
[...]
Ik deel deze angst al sinds team Verstappen voor Red Bull heeft gekozen. Jos zei zelf dat zijn grootste fout was dat hij te snel bij een topteam is ingestapt. Max kon overal heen, maar wilde direct F1 rijden en alleen Red Bull kon dat bieden. Hij had ook voor Mercedes kunnen kiezen en een jaartje GP2 kunnen doen.
Dit wordt alweer zijn 7de seizoen en de volgende generatie dient zich alweer aan.
PSN/XBL/Steam: NLRev0lution
Nou ja, de fabrikanten die weglopen doen dat omdat de politiek en de milieulobby ze die kant op sturen. Wat dat betreft blijft een politiek spelletje.Ankona schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:12:
[...]
De vraag is alleen of er nog genoeg bedrijven er miljoenen in blijven pompen. Het is vooral een competitie tussen de constructeurs, die verbranden een vermogen om elkaar te verslaan met kunstjes waar men buiten de F1 niet op zit te wachten.
De kaarten waren al lang geschud, zoveel heeft Jos dus niet verkeerd gedaan met Max. Gezien de situatie heeft hij er juist enorm veel uitgehaald. En zolang Hamilton bij blijft tekenen bij Mercedes is daar geen stoeltje beschikbaar voor een kampioenskandidaat. Nu niet en toen niet.Tomcatter_31 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:57:
[...]
Ik denk dat Jos' grootste fout is geweest dat hij voor Benetton gekozen had ipv McLaren. Bij Benetton kwam hij naast Schumacher waar je als 2e rijder gewoon benadeeld werd. bij McLaren had dit niet gebeurd. Denk dat de keuze voor Max om bij Red Bull in te stappen niet fout is geweest. Al zo vroeg en zo lang bijtekenen was misschien wel minder handig. Gezien de status van Max had ie mogelijk best wat langer zijn opties open kunnen houden.
(en dat Jos zelf naast Schumacher ingestapt is.... wellicht heeft hem dat ook gevormd. In de onderlinge strijd was hij kansloos maar hij heeft wel in de keuken van de grootste rat uit de F1 geschiedenis gekeken. De grootste fout van Jos was vooral dat hij in zijn tijd met iedereen mot kreeg terwijl hij zelf niet onvervangbaar was.)
[ Voor 5% gewijzigd door Ankona op 08-02-2021 11:14 ]
alles kan off-topic
Voorlopig is juist het feit dat er teveel lieden in de rij staan om geld te verbranden aan de F1 nog één van de grootste problemen van de sportAnkona schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:12:
[...]
F1 kan budgetair nog heel erg ver terug en nog steeds de meest competitieve competitie blijven. Heb de indruk dat de populariteit van FE op z'n minst aan het afzwakken is en misschien zelfs al tanende is. Er zit in ieder geval niet meer de enorme upswing in die jaren geleden voorspeld is. En als F1 fan vind ik de FE wedstrijden ook geen bal aan, zie dat absoluut niet als vervanging voor de F1. Sta daarin niet bepaald alleen.
De F1 zal eerder interessanter/beter worden als er wat minder geld naartoe gaat. Die laatste paar tienden of zelfs hele seconden tijdswinst zie je als kijker toch amper.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Jos was als testcoureur aangenomen door Benneton maar moest door het uitvallen van JJ Lehto direct aan de bak. Hoewel Jos daar niks aan heeft, vind ik het feit dat Benneton hiervoor koos eerder een fout van het team dan van Jos Verstappen.Tomcatter_31 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:57:
[...]
Ik denk dat Jos' grootste fout is geweest dat hij voor Benetton gekozen had ipv McLaren. Bij Benetton kwam hij naast Schumacher waar je als 2e rijder gewoon benadeeld werd. bij McLaren had dit niet gebeurd. Denk dat de keuze voor Max om bij Red Bull in te stappen niet fout is geweest. Al zo vroeg en zo lang bijtekenen was misschien wel minder handig. Gezien de status van Max had ie mogelijk best wat langer zijn opties open kunnen houden.
Direct in je eerste seizoen in een topwagen rijden naast de absolute topcoureur is niet echt fijn. Benneton had beter voor een jaar een ervaren vervanger voor Lehto kunnen inhuren om Jos de gelegenheid te geven nog een jaartje te rijpen. Nu is hij volledig opgebrand dat eerste jaar.
Heel jammer, want er had absoluut meer ingezeten.
Schumacher een rat noemen. Ik hoop dat dat niet op een verkeerde manier bedoeld is. Hij was meer gehaaid dan een rat. Jos heeft trouwens niet zo zeer zijn kansen verspeeld in de F1, dat kunnen we voor een groot deel op het conto van ene heer Huub Rothengatter schrijven.Ankona schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:13:
[...]
(en dat Jos zelf naast Schumacher ingestapt is.... wellicht heeft hem dat ook gevormd. In de onderlinge strijd was hij kansloos maar hij heeft wel in de keuken van de grootste rat uit de F1 geschiedenis gekeken. De grootste fout van Jos was vooral dat hij in zijn tijd met iedereen mot kreeg terwijl hij zelf niet onvervangbaar was.)
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Dat hij een hoop geld krijgt, en waarschijnlijk de verzekering dat hij weer WC wordt in 2021 (met 2 vingers in zijn neus)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Looptijd en welk type Mercedes hij krijgt na het tekenen van zijn private lease contract.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Hij wordt waarschijnlijk geadviseerd door geldwolven die commissies willen vangen..Formula one schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:15:
Eigenlijk te gek voor woorden dat hij zoveel geld vraagt in deze periode
Schumacher was niet vies van valsspelen en vuile geintjes. En ik moet eerlijk zijn, ik mocht hem daarom juist wel. Hij altijd snel zijn kansen, binnen of buiten de fairplay rules, maar hij zag ze wel en benutte ze.sjaool schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:51:
[...]
Schumacher een rat noemen. Ik hoop dat dat niet op een verkeerde manier bedoeld is. Hij was meer gehaaid dan een rat. Jos heeft trouwens niet zo zeer zijn kansen verspeeld in de F1, dat kunnen we voor een groot deel op het conto van ene heer Huub Rothengatter schrijven.
alles kan off-topic
en krijgt.Formula one schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:15:
Jammer, kampioen staat vast. (al zou dat met Russel in die wagen ook wel vrij zeker zijn maar dan heb je toch het gevoel hebben dat er nog iets waargemaakt moet worden)
alles kan off-topic
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Alleen maar privateers? Dan hou je niet veel over. Mercedes, Ferrari, Aston Martin, Renault en McLaren zijn dan weg (met privateers denk ik aan teams die niet een direct onderdeel zijn van een autofabrikant). Misschien dat papa Stroll zijn team weer losweekt en zelf verder gaat.RobertMe schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:24:
[...]
En daarvoor is dan weer de budget cap ingesteld. Het kan dus best dat er over een aantal jaar nog alleen privateers in de F1 zitten omdat de constructeurs zijn vertrokken door te weinig relevantie met de consumenten auto's en het veld (wel weer) competitief is doordat de budget cap alles in toom houd.
Hou je Williams, Haas, RBR en Alpha Tauri over, en misschien wordt AF dan weer Sauber. 10 auto's op de grid, joepie

Door de budget cap wordt het natuurlijk ook goedkoper om competitief te zijn. Moet FOM alleen wat aan de entry-gelden doen. Als nieuw team (/voor een nieuwe licentie) moet je enkele miljoenen aan de reeds ingeschreven teams betalen, dus dat loopt ook al aardig in de papieren. Of de privateers kopen gewoon de licenties van Mercedes, Renault, McLaren, Ferrari etc over, al dan niet inclusief de fabriek. Dat laatste zal bij Ferrari en McLaren uiteraard wat moeilijker gaan.FastFred schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:48:
[...]
Alleen maar privateers? Dan hou je niet veel over. Mercedes, Ferrari, Aston Martin, Renault en McLaren zijn dan weg (met privateers denk ik aan teams die niet een direct onderdeel zijn van een autofabrikant). Misschien dat papa Stroll zijn team weer losweekt en zelf verder gaat.
Hou je Williams, Haas, RBR en Alpha Tauri over, en misschien wordt AF dan weer Sauber. 10 auto's op de grid, joepie
Het grootste probleem is dat de meer succesvolle trams meer krijgen. Zo hou je ongelijkheid in stand. Vergelijk met Amerikaanse sportbonden: de verdiensten van tv gelden etc. worden gelijk verdeeld en lager geklasseerde teams mogen eerder kiezen in de 'draft'. Nivellering houdt sport interessant voor een breder publiek door een breder competitief veld.RobertMe schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:04:
[...]
Door de budget cap wordt het natuurlijk ook goedkoper om competitief te zijn. Moet FOM alleen wat aan de entry-gelden doen. Als nieuw team (/voor een nieuwe licentie) moet je enkele miljoenen aan de reeds ingeschreven teams betalen, dus dat loopt ook al aardig in de papieren. Of de privateers kopen gewoon de licenties van Mercedes, Renault, McLaren, Ferrari etc over, al dan niet inclusief de fabriek. Dat laatste zal bij Ferrari en McLaren uiteraard wat moeilijker gaan.
Geen wonder dat inhalen zo moeilijk is tegenwoordig.Bundin schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:18:
[...]
Het grootste probleem is dat de meer succesvolle trams meer krijgen.
...
Vergeet het rondje om de kerk nietDeKaerften schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:26:
[...]
Geen wonder dat inhalen zo moeilijk is tegenwoordig.
Niet alleen geldverdeling speelt een grote rol in Amerikaanse race tak, maar ook de extreme regulaties rond de wagens, fixed-spec motoren, enorme strakke regelgeving rond de body/ophanging, F1 heeft nu bijna elk jaar wel weer een 'loophole exploit' gehad waarmee een bepaalde voorsprong kon worden behaald.Bundin schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:18:
[...]
Het grootste probleem is dat de meer succesvolle trams meer krijgen. Zo hou je ongelijkheid in stand. Vergelijk met Amerikaanse sportbonden: de verdiensten van tv gelden etc. worden gelijk verdeeld en lager geklasseerde teams mogen eerder kiezen in de 'draft'. Nivellering houdt sport interessant voor een breder publiek door een breder competitief veld.
Nascar werkt zelfs met metingen tot 0,1graden en 0.1 inch (ok, 0.150 inch
YouTube: NASCAR debuts new at-track inspection station
Maar willen ze daar ooit verandering in willen maken, zal je F1 van de grond af opnieuw moeten opbouwen, maar ook met de juiste zij-tak races die op hetzelfde populaire niveau zitten. Er zijn bv veel private amerikaanse racing teams die zowel Nascar als Indy rijden, zelfs nog wat GT en LM erbij doen, omdat daar niet 1 racetak eenzaam populair is, maar een veelvoud. Natuurlijk, hier heb je Red Bull die zo'n beetje in elke sport wel aanwezig is (al is het veelal meer als sponsor dan als echt team), het is wel een groot gehalte 'one horse betting'.
En dan zeker met de afgelopen 7 jaar heb je als potentieel team in de F1 simpelweg niets te zoeken, je gaat meestal een tak in om te gaan vechten voor overwinningen, maar in huidig F1 milieu is het meer vechten voor de 'scraps', omdat in de regel 1 t/m 3 al zijn vastgesteld.
[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 08-02-2021 13:45 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat had sowieso niet gebeurd, aangezien Russel contractueel verbonden zat aan Williams voor dit jaar. Dat contract loopt dit jaar ook af, dus volgend jaar kan hij in de Mercedes rijden.Giem schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:47:
[...]
had liever Russel gezien.. nou weten we in elk geval wel wie WDC is en wordt in 2021

Stel nou dat er geen coureurs/teams meer bestaan. Dus dat elke coureur gedurende het seizoen bij elk team een race moet rijden. Hoe vet moet dat wel niet zijn.

Neehee, ik weet wel dat het niet gaat gebeuren maar laat me nou ff dromen.
Er staat mij bij dat Hamilton alle onderhandelingen etc. zelf doet. Zijn contracten waren ook erg "gemakkelijk" opgesteld. Geen idee waar ik die wijsheid vandaan heb, maar is mij bij gebleven.Jackson6 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:33:
[...]
Hij wordt waarschijnlijk geadviseerd door geldwolven die commissies willen vangen..
bla?
[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 08-02-2021 14:14 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Het is toch ook veel leuker om Mercedes te verslaan met Hamilton er bij dan zonder hemJasphur schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:09:
We kunnen hoog en laag springen, verdrietig of heel blij zijn, maar Hamilton is er gewoonGewoon behandelen als elk andere coureur en we gaan weer een leuk en hopelijk spannend seizoen tegemoet. Ook met HAM erbij heb ik er weer heel veel zin zin!
Al doen ze dat niet, er moet begonnen worden met het meer gelijktrekken van de kosten en opbrengsten. De budget cap regelt de kosten (helaas maar gedeeltelijk), maar de opbrengstenkant is totaal onderbelicht. Hier is te zien dat de verdeling compleet scheef is (data van 2019).SinergyX schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:44:
[...]
Niet alleen geldverdeling speelt een grote rol in Amerikaanse race tak, maar ook de extreme regulaties rond de wagens, fixed-spec motoren, enorme strakke regelgeving rond de body/ophanging, F1 heeft nu bijna elk jaar wel weer een 'loophole exploit' gehad waarmee een bepaalde voorsprong kon worden behaald.
Nascar werkt zelfs met metingen tot 0,1graden en 0.1 inch (ok, 0.150 inch) bodywork.
YouTube: NASCAR debuts new at-track inspection station
Maar willen ze daar ooit verandering in willen maken, zal je F1 van de grond af opnieuw moeten opbouwen, maar ook met de juiste zij-tak races die op hetzelfde populaire niveau zitten. Er zijn bv veel private amerikaanse racing teams die zowel Nascar als Indy rijden, zelfs nog wat GT en LM erbij doen, omdat daar niet 1 racetak eenzaam populair is, maar een veelvoud. Natuurlijk, hier heb je Red Bull die zo'n beetje in elke sport wel aanwezig is (al is het veelal meer als sponsor dan als echt team), het is wel een groot gehalte 'one horse betting'.
Column 2 payments zijn gebaseerd op constructeur titel positie het seizoen ervoor, de verdeling van 1 t/m 10 in procenten: 19-16-13-11-10-9-7-6-5-4. Volledig scheef.
Het lijkt erop dat de nieuwe concorde agreement enkel een bonus voor Ferrari van 40 miljoen heeft gehouden, daarnaast krijgen engine builders met een eigen team 10 miljoen. De verdeling gebaseerd op eindstand vorig seizoen wordt blijkbaar flink vlakker: Now, teams will get a share of one pot with a sliding scale of less than 1% based on championship finishing position – with the champion understood to be in line to receive 14% of the prize money and the last-placed team 6%.
Er is echter alsnog weer een extra pot voor historisch succesvolle teams, waardoor de verdeling alsnog schever wordt: Title-winning teams and teams that finished in the top three in the past decade are eligible for this pot, which is derived from a percentage of F1 revenue above a certain threshold – reportedly 20% of what F1 makes over $650m. So, Ferrari is a part of this again, but so are Mercedes, Red Bull, McLaren, Renault and Williams.
bron
Maargoed, blijkbaar wordt het wel wat beter.
[ Voor 18% gewijzigd door Bundin op 08-02-2021 15:00 ]
Ik heb niets opgezocht dus kan helemaal correct zijn wat je zegt maar hoe kom je tot de conclusie dat het over geld gaat? En je hebt het over "zoveel geld". Je hebt dus een bedrag in gedachten.Formula one schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:15:
Het laatste dat ik er eens over hoorde (is al maandje of twee geleden) was dat het totaal niet ging over geld maar dat het meer ging over steun aan zijn "goede doelen". Dat hij de nodige vrijheid kreeg om op te komen voor bepaalde zaken. Maar dat is iets wat ik mij meen te herinneren. Een bron daarvan heb ik niet
Voor alle duidelijkheid, het is dus geen cynische vraag of terechtwijziging of zo. Het is een oprechte vraag. Moet toegeven dat ik het precies minder gevolgd heb en dit is pas mijn eerste post in dit topic. Aangezien er al een pagina of 55 zijn, ben ik dus eigenlijk grandioos te laat
[ Voor 4% gewijzigd door Kenhas op 08-02-2021 15:01 ]
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Maar blijkbaar een seizoen zonder optie en geen controle over andere coureurs.
No that's incorrect, it's a one year deal, but our focus is on the 2021 season - plans for 2022 will be discussed in due course 😊
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 8 februari 2021
He doesn't. That's incorrect, driver selection is a team matter.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 8 februari 2021
Tja, dit klinkt als dat het wel eens voorbij kan zijn na dit seizoen. De vraag is dan wat Mercedes van plan is. Met de aankomende PU bevriezing zou ook duidelijk moeten worden hoe de verhoudingen de komende jaren zullen liggen. Dat roept de vraag op of Verstappen gevraagd gaat worden. Dat is niet alleen een coureur vastleggen, maar ook eentje ontzeggen aan de concurrentie.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als er iemand is die dat kan dan is het Verstappen wel. Dat heeft hij in ieder geval al meerdere keren bewezen. Had hij vorig jaar niet 5x uitgevallen dan had hij het Lewis nog best moeilijk kunnen maken. Maar ja, zoals altijd, alles moet op zijn plek vallen wil dat lukken.Siebeh schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:18:
[...]
Het is toch ook veel leuker om Mercedes te verslaan met Hamilton er bij dan zonder hem
Het wordt tijd dat Drive 2 Survive seizoen 3 beschikbaar komt.
Waarom? Je kan vragen wat je wil, toch? Dat doen tot op zekere hoogte jij en ik hopelijk ook als we over een contract onderhandelen met onze (nieuwe) werkgever? Het is aan Mercedes of ze dat willen betalen, en zo niet, waar Hamilton dan mee akkoord gaat. Het hele gejammer over 'JE WIL TOCH DE WERELD VERBETEREN, GA DAN GRATIS RIJDEN!111!1!EINZ' is ook wat vermoeiend hoor, hij is de beste van de wereld, en dat vertegenwoordigd een bepaalde waarde voor zowel het merk Mercedes als Formule 1. Daar mag hij zich best naar laten betalen, en das tot op zekere hoogte 'wat de gek er voor geeft' natuurlijk. Het is niet zo dat hij dan maar minder moet vragen omdat hij ook voor een bepaalde gelijkwaardigheid wil strijden. Iedereen steunt dat equality en race as one gebeuren, maar ik zie niemand van de andere coureurs om 10% minder vragen zodat 'hun merk' bv. ervoor kan zorgen dat alle vrouwen in de organisatie hetzelfde verdienen als de mannen op een gelijkwaardige positie.Formula one schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:15:
En daar helpt een 2e rijder die in de buurt kan blijven ook zeker aan mee.sjaool schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:32:
[...]
Als er iemand is die dat kan dan is het Verstappen wel. Dat heeft hij in ieder geval al meerdere keren bewezen. Had hij vorig jaar niet 5x uitgevallen dan had hij het Lewis nog best moeilijk kunnen maken. Maar ja, zoals altijd, alles moet op zijn plek vallen wil dat lukken.
En over Lewis en zijn salaris.. misschien geeft ie het komende jaar wel de helft weg aan allemaal goede doelen. Zit heel de wereld dan met een grote muil hoe schandalig het is dat hij zoveel verdient, terwijl ze zelf waarschijnlijk nog geen 1% van hun inkomen aan een goed doel geven. Ik ben iig klaar met dat gezeik (of zou er in het grote voetbaltopic ook zo geklaagd worden over hoeveel geld sommige spelers krijgen?).
Exact expert nodig?
Jij hebt toch zeker ook mee mogen maken hoe snel Russel als rijder beschikbaar kwam vorig jaar toen Hamilton zelf niet kon rijden? Heck, zelfs de officiële reserve rijder(s) werd(en) daarvoor gepasseerd.Extigo schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:55:
[...]
Dat had sowieso niet gebeurd, aangezien Russel contractueel verbonden zat aan Williams voor dit jaar. Dat contract loopt dit jaar ook af, dus volgend jaar kan hij in de Mercedes rijden.
Testing, one, two ...
Het vervelende bij Hamilton is dat het er alle schijn van heeft dat hij helemaal niet zo uitzonderlijk goed is. (ok, wel goed anders zit je niet in de F1, ook wel beter dan de meeste anderen daar. Maar ik zou niet zomaar durven te beweren dat hij in de F1 in de top 5 zou zitten, wetende dat er ook een Ricciardo, Leclerc, Russel, Verstappen, Alonso, Vettel, Perez, Sainz, Gasly etc rondrijden. )Crazy D schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:06:
[...]
En daar helpt een 2e rijder die in de buurt kan blijven ook zeker aan mee.
En over Lewis en zijn salaris.. misschien geeft ie het komende jaar wel de helft weg aan allemaal goede doelen. Zit heel de wereld dan met een grote muil hoe schandalig het is dat hij zoveel verdient, terwijl ze zelf waarschijnlijk nog geen 1% van hun inkomen aan een goed doel geven. Ik ben iig klaar met dat gezeik (of zou er in het grote voetbaltopic ook zo geklaagd worden over hoeveel geld sommige spelers krijgen?).
En daarnaast. Wat die topsporters in diverse sporten krijgen.... net als wat sommige artiesten krijgen.... dat heeft niets meer met verdienen te maken. Gaan ze ook zelf rare dingen mee doen.
alles kan off-topic
Probleem is meer dat mensen niet willen zien dat Hamilton zo goed is. Mensen mogen hem niet, dus willen ook niet erkennen dat hij een van de beste is. Vervolgens worden er allemaal dingen verzonnen zoals dat hij alleen maar wint omdat hij in de beste auto zit... Kijk naar Hamilton's hele F1 loopbaan en heeft vaak genoeg laten zien dat hij goed. Waaronder zijn debuutseizoen tegen Alonso bij McLaren die hij versloeg.Ankona schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:13:
[...]
Het vervelende bij Hamilton is dat het er alle schijn van heeft dat hij helemaal niet zo uitzonderlijk goed is. (ok, wel goed anders zit je niet in de F1, ook wel beter dan de meeste anderen daar. Maar ik zou niet zomaar durven te beweren dat hij in de F1 in de top 5 zou zitten, wetende dat er ook een Ricciardo, Leclerc, Russel, Verstappen, Alonso, Vettel, Perez, Sainz, Gasly etc rondrijden. )
En daarnaast. Wat die topsporters in diverse sporten krijgen.... net als wat sommige artiesten krijgen.... dat heeft niets meer met verdienen te maken. Gaan ze ook zelf rare dingen mee doen.
Uiteindelijk eindigen de beste coureurs vaak in de beste auto. Zo is F1 altijd al geweest.
1) ...je zo langzaam mogelijk als 1e moet eindigen.
2) ...19 coureurs moeten uitvechten wie aan het einde van het seizoen 2e wordt achter Hamilton.
3) ...9 teams strijden om de 2e plek achter Mercedes.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Je wil eigenlijk heel graag dat het kampioenschap pas in de laatste race beslist wordt. Tenminste dat lijkt mij het mooiste en spannendste. De laatste jaren is dat gewoon veel te weinig of niet gebeurd.Spotmatic schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:37:
Wat is eigenlijk de mooiste definitie van F1? De sport waarbij...
1) ...je zo langzaam mogelijk als 1e moet eindigen.
2) ...19 coureurs moeten uitvechten wie aan het einde van het seizoen 2e wordt achter Hamilton.
3) ...9 teams strijden om de 2e plek achter Mercedes.
Laatste jaar was 2016. Grandioos seizoen overigens.sjaool schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:45:
[...]
Je wil eigenlijk heel graag dat het kampioenschap pas in de laatste race beslist wordt. Tenminste dat lijkt mij het mooiste en spannendste. De laatste jaren is dat gewoon veel te weinig of niet gebeurd.
Voor wat betreft verlenging Lewis. Balen. Als sporter vind ik het echt knap wat 'ie doet, als persoon vind ik hem ontzettend vervelend. Had liever Russell in die waggel gezien.
[ Voor 19% gewijzigd door NielsD91 op 08-02-2021 16:49 ]
Of op zijn minst in de tweede wagen. Een redelijke coureur als Rosberg kon het hem ook goed lastig maken.NielsD91 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:48:
[...]
Laatste jaar was 2016. Grandioos seizoen overigens.
Voor wat betreft verlenging Lewis. Balen. Als sporter vind ik het echt knap wat 'ie doet, als persoon vind ik hem ontzettend vervelend. Had liever Russell in die waggel gezien.
alles kan off-topic
Tjah. Wel mooi dat wat iedereen als experts beschouwen (hele groepen mensen binnen de F1 zeg maar... of actief geweest in F1) hem een top coureur vinden, en een stel internet helden achter hun keyboard zeggen dat het allemaal door de auto komtAnkona schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:13:
[...]
Het vervelende bij Hamilton is dat het er alle schijn van heeft dat hij helemaal niet zo uitzonderlijk goed is. (ok, wel goed anders zit je niet in de F1, ook wel beter dan de meeste anderen daar. Maar ik zou niet zomaar durven te beweren dat hij in de F1 in de top 5 zou zitten, wetende dat er ook een Ricciardo, Leclerc, Russel, Verstappen, Alonso, Vettel, Perez, Sainz, Gasly etc rondrijden. )

Dat gebeurt sinds de start van F1 al veel te weinig. Er zijn volgens mij meer seizoenen geweest waarin de kampioen al een paar races voor het einde bekend was dan waarin het in de laatste race uitgevochten werd. Uiteraard willen wij als kijkers dat laatste, dat is spannend. Dat betekend niet alleen een leuke laatste race, maar grote kans dat het een heel leuk seizoen is geweestsjaool schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:45:
[...]
Je wil eigenlijk heel graag dat het kampioenschap pas in de laatste race beslist wordt. Tenminste dat lijkt mij het mooiste en spannendste. De laatste jaren is dat gewoon veel te weinig of niet gebeurd.
Exact expert nodig?
Klopt, maar contracten zijn er gewoon en kan je niet omheen. Dus Mercedes had miljoenen moeten betalen om een dergelijk contract af te kopen.hardware-lover schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:12:
[...]
Jij hebt toch zeker ook mee mogen maken hoe snel Russel als rijder beschikbaar kwam vorig jaar toen Hamilton zelf niet kon rijden? Heck, zelfs de officiële reserve rijder(s) werd(en) daarvoor gepasseerd.
Precies. Ik denk dat dit misschien wel weer een jaar wordt waarbij een ander team misschien het constructeurskampioenschap pakt. Bottas zal last krijgen van Max én Checo. Bottas is gewoon te slap. En elk seizoen begint weer met dat 'ie zegt: "Ik wil iedereen de mond snoeren, bla bla bla..."... maar we weten allemaal al hoe het gaat lopen.Ankona schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:51:
[...]
Of op zijn minst in de tweede wagen. Een redelijke coureur als Rosberg kon het hem ook goed lastig maken.
Rosberg heeft Schumacher verslagen in de Mercedes, dus misschien verdient hij iets meer credits dan hem een 'redelijke' coureur te noemen.Ankona schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:51:
[...]
Of op zijn minst in de tweede wagen. Een redelijke coureur als Rosberg kon het hem ook goed lastig maken.
Mwoah, Williams zal een fikse korting krijgen op Mercedes-motoren. Ik denk dat uiteindelijk Williams meer inlevert dan Mercedes in zo'n geval.Extigo schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:55:
[...]
Klopt, maar contracten zijn er gewoon en kan je niet omheen. Dus Mercedes had miljoenen moeten betalen om een dergelijk contract af te kopen.
Schumacher was waarschijnlijk wel ruim over zijn piek heen. Maar alsnog, Rosberg is serieus ondergewaardeerd en eigenlijk was het Bottas die dat duidelijk maakt.Tomcatter_31 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:57:
[...]
Rosberg heeft Schumacher verslagen in de Mercedes, dus misschien verdient hij iets meer credits dan hem een 'redelijke' coureur te noemen.
Ik denk eigenlijk dat Hamilton ook wel over zijn piek heen is. Alleen dat hij zo vaak zegt dat hij dat niet is, doet me al anders vermoeden. Hij hoeft ook meestal weinig meer te doen dan pole pakken in een auto die dat normaal gesproken altijd kan doen en dan weg te rijden bij een vaak slecht startende Bottas die ook altijd zijn banden sloopt en dan verder terugvalt.
Neemt niet weg dat Hamilton een zeer, zeer goede coureur is. Maar ik denk niet dat de statistieken niet helemaal representatief zijn. Elke coureur heeft een goede auto nodig om te presteren, maar zulke records zijn gewoon voor een behoorlijk deel op de auto af te schrijven. Elke keer maar pole kunnen rijden, makkelijk wegrijden en finishen is iets dat zelfs Schumacher niet had.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ze zouden er onder de streep nog aardig wat in de zak hebben kunnen houden had Hamilton niet zijn contract verlengd?Extigo schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:55:
[...]
Klopt, maar contracten zijn er gewoon en kan je niet omheen. Dus Mercedes had miljoenen moeten betalen om een dergelijk contract af te kopen.
Testing, one, two ...
Mee eens, Schumacher was ruim over zijn piek heen en kwam terug na er tussenuit te zijn geweest. maar toch, hij heeft hem wel verslagen. Vind het idd nogal suf dat Rosberg vaak als een matige coureur wordt neergezet.DaniëlWW2 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:04:
[...]
Schumacher was waarschijnlijk wel ruim over zijn piek heen. Maar alsnog, Rosberg is serieus ondergewaardeerd en eigenlijk was het Bottas die dat duidelijk maakt.
Ik denk eigenlijk dat Hamilton ook wel over zijn piek heen is. Alleen dat hij zo vaak zegt dat hij dat niet is, doet me al anders vermoeden. Hij hoeft ook meestal weinig meer te doen dan pole pakken in een auto die dat normaal gesproken altijd kan doen en dan weg te rijden bij een vaak slecht startende Bottas die ook altijd zijn banden sloopt en dan verder terugvalt.
Neemt niet weg dat Hamilton een zeer, zeer goede coureur is. Maar ik denk niet dat de statistieken hier helemaal representatief zijn. Elke coureur heeft een goede auto nodig om te presteren, maar zulke records zijn gewoon voor een behoorlijk deel op de auto af te schrijven. Elke keer maar pole kunnen rijden, makkelijk wegrijden en finishen is iets dat zelfs Schumacher niet had.
Hamilton ben ik ook wel mee eens dat hij over zijn piek heen is. Goede kans dat Max in dezelfde auto wel sneller is. Maar goed, als Max over de 30 is, zal hij ook over zijn piek heen zijn en komt er ook vast weer een nieuwe jonge hond die op pure snelheid dan sneller zal zijn,.
Ik denk niet eens over de 30, maar over de 35 is het wel klaar. Meestal wordt een F1 coureur op hun piek gezet zo rond de 30. Dat is een combinatie van leeftijd met een aantal jaar ervaring. Nu hebben we er alleen eentje rondrijden sinds die 17 was. Ik weet niet of je daar echt van een piekmoment zal kunnen spreken want tegen de tijd dat Verstappen 30 is, tja met de plannen van Liberty voor nog meer races, kan die zomaar al over de 300 races zitten. Dat lijkt me afdoende ervaring.Tomcatter_31 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:07:
[...]
Mee eens, Schumacher was ruim over zijn piek heen en kwam terug na er tussenuit te zijn geweest. maar toch, hij heeft hem wel verslagen. Vind het idd nogal suf dat Rosberg vaak als een matige coureur wordt neergezet.
Hamilton ben ik ook wel mee eens dat hij over zijn piek heen is. Goede kans dat Max in dezelfde auto wel sneller is. Maar goed, als Max over de 30 is, zal hij ook over zijn piek heen zijn en komt er ook vast weer een nieuwe jonge hond die op pure snelheid dan sneller zal zijn,.
Ben trouwens erg benieuwd wat Alonso nu werkelijk kan met Ocon. Die zal denk ik ook niet zo goed meer zijn, maar de man is bijzonder goed in het maximale uit een auto halen en zich aanpassen aan die auto. Die is niet te onderschatten.
Oja vast wel, maar als Ferrari en McLaren ook harder gaan dit jaar dan krijgt RB het daar nog mee aan de stok en kunnen ze zich minder concentreren op Mercedes aanvallen.sjaool schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:40:
Ik mag toch hopen dat Red Bull met Max en Sergio het dit jaar extra moeilijk gaan maken voor Mercedes om én constructeurskampioen te worden én een wereldkampioen te hebben.
hoho, ik zet Rosberg niet weg als een matige maar als een redelijke coureur.Tomcatter_31 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:07:
[...]
Mee eens, Schumacher was ruim over zijn piek heen en kwam terug na er tussenuit te zijn geweest. maar toch, hij heeft hem wel verslagen. Vind het idd nogal suf dat Rosberg vaak als een matige coureur wordt neergezet.
Niet slecht dus maar in elk geval ook geen topper. Dat zag je ook wel aan de inschattingsfoutjes in 2015/2016 in de duels met rookie Verstappen. Misschien is hij ook wel gewoon te jong gestopt en had hij nog wel door kunnen groeien naar een topper. Hij was in elk geval goed genoeg om het Hamilton moeilijk te maken.
En ook Hamilton rijdt met gemak rondjes om wie dan ook hier op dit forum (ik denk dat hij zelfs mij kan verslaan
Ik ben er alleen niet van overtuigd dat hij de beste is in het veld. En het feit dat hij de competitie ontloopt door geen topper naast zich te dulden geeft wel te denken.
(en aan de andere kant, Verstappen heeft Ricciardo ook nooit echt verslagen en daarna alleen maar (semi)rookies naast zich gehad. Ben benieuwd hoe de strijd met Perez gaat worden.)
alles kan off-topic
Maar ik krijg zo de indruk dat ze dit niet plannen als een tijdelijke stap voor een seizoen. Daarvoor doen ze wel heel veel moeite.
Het is een poging waard.DaniëlWW2 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:13:
Gewoon bijna 15 minuten voorstellen en rondkijken bij RBR. Volgens mij zijn er ook meer gebouwen bij gekomen op wat nu meer een campus dan een fabriek is.
[YouTube: Behind The Charge with Sergio Perez at Red Bull Racing]
Maar ik krijg zo de indruk dat ze dit niet plannen als een tijdelijke stap voor een seizoen. Daarvoor doen ze wel heel veel moeite.
Voor nu 2 punten waarop geëvalueerd wordt.
- 1 Consistentie voor punten behalen in het wereld kampioenschap en indien mogelijk Bottas het leven zuur maken.
-2 Feedback over de auto en aanpassingsvermogen, dat is vooral van belang met het oog op de komende regels.
Zijn beide voorwaarden positief dan kan Perez nog wel eens een paar jaar blijven.
Ze blijven gewoon 100% gaan alsof er niks verandert. Anders kan je beter meteen de handdoek gooien.DaniëlWW2 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:13:
Gewoon bijna 15 minuten voorstellen en rondkijken bij RBR. Volgens mij zijn er ook meer gebouwen bij gekomen op wat nu meer een campus dan een fabriek is.
Als er geen gekke dingen gebeuren zie ik RB 2 jaar dezelfde line up houden.chielsen schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:12:
[...]
Ze blijven gewoon 100% gaan alsof er niks verandert. Anders kan je beter meteen de handdoek gooien.
Perez heeft een eenjarig contract, maar die moet het wel verkloten willen ze hem niet verlengen.. Of Yuki moet extreem getalenteerd blijken maar dan kan hij alsnog beter 2 jaar rijpen in de AT.
[ Voor 18% gewijzigd door Vuvuzela op 08-02-2021 22:42 ]
I served in a company of heroes.
Als dat laatste werkelijk het geval gaat zijn, en Perez zakt door het ijs komend seizoen, dan zal dat toch gaan gebeuren verwacht ik.Vuvuzela schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:44:
Als er geen gekke dingen gebeuren zie ik RB 2 jaar dezelfde line up houden.
Perez heeft een eenjarig contract, maar die moet het wel verkloten willen ze hem niet verlengen.. Of Yuki moet extreem getalenteerd blijken maar dan kan hij alsnog beter 2 jaar rijpen in de AT.
En ik bedacht me net (brain fart), als het met Max Emilian het geval zou zijn t.o.v. Perez, dan .......
[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 08-02-2021 22:34 ]
Testing, one, two ...
Precies. Als Mercedes het betaalt, zullen ze wel denken dat ie het waard is. Ze zijn ook niet helemaal gestoord denk ik, dus hij zal wel een bepaalde toegevoegde waarde hebben. Anders hadden ze wel voor Russel gekozen. Scheelt een hele bak geld.The_Admin schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:50:
[...]
Het hele gejammer over 'JE WIL TOCH DE WERELD VERBETEREN, GA DAN GRATIS RIJDEN!111!1!EINZ' is ook wat vermoeiend hoor, hij is de beste van de wereld, en dat vertegenwoordigd een bepaalde waarde voor zowel het merk Mercedes als Formule 1.
Dergelijke discussies zijn indertijd ook over Schumacher gevoerd. Maar tot nu toe is ie wel de meest succesvolle Ferrari coureur geweest. Ik denk echt niet dat Massa of die andere jankerd het succes van Schumacher ook maar een klein beetje had kunnen evenaren in zijn eentje.
Zoals Max en een aantal andere coureurs (zeg maar de mensen die er écht verstand van hebben) ook al zeggen: ja, een flink deel van de coureurs op de grid zouden races kunnen winnen in de auto, maar slechts een paar zouden WK kunnen worden. Op de momenten waar het om gaat, weet Lewis te leveren. En dát weet Mercedes.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik heb in het jaar dat hij met McLaren gezien dat hij WC waardig is. Ook dat het eigenlijk een naar mannetje is .Tomcatter_31 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:26:
[...]
Probleem is meer dat mensen niet willen zien dat Hamilton zo goed is. Mensen mogen hem niet, dus willen ook niet erkennen dat hij een van de beste is. Vervolgens worden er allemaal dingen verzonnen zoals dat hij alleen maar wint omdat hij in de beste auto zit... Kijk naar Hamilton's hele F1 loopbaan en heeft vaak genoeg laten zien dat hij goed. Waaronder zijn debuutseizoen tegen Alonso bij McLaren die hij versloeg.
Uiteindelijk eindigen de beste coureurs vaak in de beste auto. Zo is F1 altijd al geweest.
Probleem is dat hij het daarna niet meer heeft hoeven te laten zien omdat hij gewoon niet op 100% hoeft te rijden. En dat is een groot voordeel voor hem want daardoor komt zijn kracht tot zijn recht en dat is constant rijden.
De jaren dat hij onder druk stond werd hij in de laatste 3 bochten van het seizoen WC omdat Glock van het gas ging. Het jaar daarvoor rijdt hij onderdruk in China de grindbak van de pits straat in.
Daarna rijdt hij bij Mercedes die in het turbo tijdperk oppermachtig is de Wereld titels aan elkaar.
Dat helpt niet met de beeldvorming hè? Zeker niet als je iemand uit een Williams in zijn auto zet en die kan meteen een race winnen.
Lewis is goed vanwege zijn constante rijden, maar hij is imho niet de goat.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ach, Schumi die Hill van de baan ragt om kampioen te worden. Die bij Ferrari ergens in juli al wereldkampioen was. Een paar seizoenen waarbij de enige die niet op een ronde was gezet, de teamgenoot op plek 2 was. Maar Schumi is heilig, en velen zijn vergeten hoe focking boring een paar van die seizoenen waren.backupdevice schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 07:55:
[...]
Ik heb in het jaar dat hij met McLaren gezien dat hij WC waardig is. Ook dat het eigenlijk een naar mannetje is .
Probleem is dat hij het daarna niet meer heeft hoeven te laten zien omdat hij gewoon niet op 100% hoeft te rijden. En dat is een groot voordeel voor hem want daardoor komt zijn kracht tot zijn recht en dat is constant rijden.
De jaren dat hij onder druk stond werd hij in de laatste 3 bochten van het seizoen WC omdat Glock van het gas ging. Het jaar daarvoor rijdt hij onderdruk in China de grindbak van de pits straat in.
Daarna rijdt hij bij Mercedes die in het turbo tijdperk oppermachtig is de Wereld titels aan elkaar.
Dat helpt niet met de beeldvorming hè? Zeker niet als je iemand uit een Williams in zijn auto zet en die kan meteen een race winnen.
Lewis is goed vanwege zijn constante rijden, maar hij is imho niet de goat.
Maar ook in oudere seizoenen was er vaak flinke overmacht, waarbij de nummers 1 en 2 van races de enige waren in dezelfde ronde. Het lijkt soms alsof er echt gevochten is "vroeger was alles beter" maar als je serieus seizoenen terug gaat kijken waren er soms wel gevechten maar dan te vaak tussen 2 rijders en de rest reed in de F2,5 rond toevallig tegelijk met die andere 2...
En constant rijden is ook een gave, zijn genoeg rijders die de ene keer best goed zijn en de andere keer kansloos. Je wordt geen kampioen als je de ene race wint en de andere race uitvalt (hoewel met de huidige puntentelling misschien wel, vroeger was het verschil in punten natuurlijk veel kleiner dus toen zeker niet).
Zolang de nummer 2 van Merc niet oppermachtig op plek 2 rijdt, is dus niet alles de auto (of is het dan opeens een pannenkoek en kan toch niet iedereen winnen in die auto....).
Of Lewis de best ever is kun je toch nooit stellen, andere tijden, andere auto's, etc. Is het relevant? Denk ik persoonlijk niet.
Exact expert nodig?
Ik dacht heel even dat hij "Nice rake?" tegen Newey zeiDaniëlWW2 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:13:
[YouTube: Behind The Charge with Sergio Perez at Red Bull Racing]

Gamertag: FinrazielNL
Het wordt gewoon tijd dat ze gaan racen !!! Getrut allemaal, gewoon gassen met die shit. Aan de bak en gauw!!MikeyMan schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:09:
Ik denk dat het goed is dat we elke tien pagina's een keer bediscussiëren hoe goed Hamilton is
Exact expert nodig?
Dat is weer zo'n onzinnige opmerking. Je kent de man niet eens. Ja, coureurs en andere topsporters hebben onhebbelijke trekjes. Je wordt ook geen kampioen door lief te zijn voor je concurrenten. Je vergeet dat Meneer Alonso ook op het scherpst van de snede opereerde. Max versus Carlos was ook altijd op het scherst. Als coureur, zeker aan het begin van je carrière, moet altijd laten zien wat ie kan. Dus daarom wilde Max toen ook Carlos niet voorbij laten gaan, ook al was dat de afspraak. Max vond gewoon dat hij sneller was. Max zeft zelf ook dat je soms dan maar een eikel moet zijn.backupdevice schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 07:55:
[...]
Ik heb in het jaar dat hij met McLaren gezien dat hij WC waardig is. Ook dat het eigenlijk een naar mannetje is .
Toen Hamilton tegen Rosberg reed, begon Rosberg op enig moment met de vage tactieken, en dát waren dingen die Lewis zelf nooit deed. Concurrenten van de baan rossen deed ie niet. Misschien lekker scherp verdedigen, maar op iemand insturen deed Lewis niet. Op de baan bleef ie altijd sportief. Maar Rosberg verklaarde de oorlog en Lewis heeft de handschoen opgepakt. Ik geloof alleen niet dat ie zo onsportief werd om zijn concurrenten van de baan de douwen.[/quote]
Ja, dat krijg je als je goed bent. Dan kom je bij een goed team terecht waar iedereen zijn best doet. En bovendien heb je nu eenmaal in een mechanische sport dat het beste materiaal in handen van de beste coureur meestal wint. That's the name of the game. Geen reden om de coureur daarom aan te kijken/vallen zoals met Hamilton gebeurt. Het is bijna erger als de toen Schumacher zo dominant was. Alleen is de kritiek op Hamilton persoonlijker. Ik kan alleen maar raden waarom...Probleem is dat hij het daarna niet meer heeft hoeven te laten zien omdat hij gewoon niet op 100% hoeft te rijden.
Ik denk dat je door je eerste punt al bevooroordeeld bent. Je mag 'm om een of andere curieuze reden gewoon niet en ziet daardoor ook niet wat iemand moet doen om WK te worden. Hij rijdt regelmatig is een belachelijke vereenvoudiging. Het is echt net als met Schumacher. Zijn teamgenoten en concurrenten staan vaak niet eens in zijn schaduw qua nivo. Zoals die mannen elke keer in de auto stappen is echt niet hetzelfde zoals wij in de auto stappen op weg naar de Albert Heijn. Alle coureurs, maar zeker de topjongens staan onder een gigantische druk om te presteren. Meestal hebben deze jongens al laten zien wat ze konden in andere klassen, maar F1 is echt een heel ander spelletje. Je ziet ze dan ook vaak sneuvelen omdat ze niet tegen de druk kunnen. Ook het vasthouden van de commitment, de inzet, nivo van concentratie en focus is enorm moeilijk. En het is bijna een soort dooddoener geworden, maar het pensioneren van Nico Rosberg zegt eigenlijk genoeg. Hij heeft het zelf ook gezegd wat hij moest doen om dat jaar WK te worden. En buiten de vuile spelletjes die hij speelde, moest hij ook gewoon uitzonderlijk goed zijn best doen. Dat ging ten koste van zijn privéleven natuurlijk, én ook persoonlijk was het heel erg zwaar. Hij had dus niet de energie om dit nóg een jaar te doen. En dat terwijl die auto zo makkelijk rijdt en elke eikel er WK in kan worden, volgens de leunstoeldeskundigen. Hij had er makkelijk nog even een paar kampioenschappen aan vast kunnen plakken in die circuittaxi. Toch? Zo eenvoudig als de critici het doen voorkomen, en dan toch afhaken. Waarom toch?Lewis is goed vanwege zijn constante rijden, maar hij is imho niet de goat.
Nee, de kritiek is mij te gemakkelijk en men lijkt het Hamilton ook niet te gunnen dat ie een persoonlijkheid is met een hele duidelijke eigen mening, een agenda en een missie. Ik begrijp eigenlijk niet waarom sommigen zich zo druk maken om zijn maatschappelijke betrokkenheid. Blijkbaar heeft men liever een dronken playboy zoals Hunt, dan iemand die een zinnig doel in het leven heeft. Of een kleurloos type als Prost.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Abu Dhabi tel ik niet mee, die heeft Hamilton mijns inziens gewoon laten lopen.
Nope... Mee eensG_Dragon schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:40:
Ik weet niet of ik zo vrolijk word van die sprintraces, kan iemand mijn mening misschien omdraaien?
Zag nog meer in de reversed grid, waar je iig nog wat actie gaat zien.
Je bent niet de enige, dat lijkt mij ook niets.G_Dragon schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:40:
Ik weet niet of ik zo vrolijk word van die sprintraces, kan iemand mijn mening misschien omdraaien?
En Hockenheim die regenrace stond Hamilton weer in de muur terwijl die vanaf pole was gestart. En Silverstone 2 vorig jaar ging ook niet echt lekker zeg maar. Voor elke coureur kun je wel races vinden om je punt te staven dat die goed / slecht is zeg maar.alexbl69 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:50:
We kunnen lullen wat we willen over Hamilton, feit is dat hij bij de enige race dat hij er echt voor moest vechten (Turkije) ze allemaal met techniek en tactiek volledig naar huis heeft gestuurd. Inclusief onze Neerlands hoop die daarbij aantoonde dit niveau bij lange na nog niet bereikt te hebben.
precies lijkt me ook leuk - beetje kunstmatig, maar wel spanning en sensatie lijkt me.MikeyMan schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:55:
[...]
Nope... Mee eens
Zag nog meer in de reversed grid, waar je iig nog wat actie gaat zien.
sprintrace ... ik verwacht er niets van; je kan kiezen om te stoppen voor bandjes, zoals leclerc eens het hele velt deed oprollen;
in praktijk verwacht ik meer een treintje, en terughoudend rijden; want race op zondag
En in Brazilië 2016 was Max weer een koning. Eigenlijk is elke race een momentopname en kan zelfs de beste regenrijder fouten maken in natte omstandigheden. Lewis is gewoon een koning in de auto (ook al heeft 'ie niet de beste auto) en Max is gewoon nog steeds lerende en komt steeds dichterbij.alexbl69 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:50:
We kunnen lullen wat we willen over Hamilton, feit is dat hij bij de enige race dat hij er echt voor moest vechten (Turkije) ze allemaal met techniek en tactiek volledig naar huis heeft gestuurd. Inclusief onze Neerlands hoop die daarbij aantoonde dit niveau bij lange na nog niet bereikt te hebben.
Neem aan dat je Hockenheim 2019 bedoeltRobertMe schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:13:
[...]
En Hockenheim die regenrace stond Hamilton weer in de muur terwijl die vanaf pole was gestart. En Silverstone 2 vorig jaar ging ook niet echt lekker zeg maar. Voor elke coureur kun je wel races vinden om je punt te staven dat die goed / slecht is zeg maar.
Oh ok. Ik baseer die opmerking en mijn mening op de feedback die Marc Priestly in zijn boek heeft geschreven. Maar nog belangrijker voor mij is de feedback die ik heb gekregen van een collega die jaren lang bij Brawn GP EN Mercedes F1 heeft gewerkt, op het circuit. Dus die heeft een aardig idee gekregen hoe Lewis is.
Dus onzinnig kan misschien voor jou zo zijn, maar voor mij niet.
Ik zeg ook nergens dat hij geen goede coureur is. Ik vind hem goed en hij heeft niet voor niks zoveel wereld titels. Maar wat wel zo is , is dat hij van de 6 titels niet echt het achterste van zijn tong heeft hoeven laten zien. En dat is mijn mening en niet perse een feit.mphilipp schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:19:
[...]
Ja, dat krijg je als je goed bent. Dan kom je bij een goed team terecht waar iedereen zijn best doet. En bovendien heb je nu eenmaal in een mechanische sport dat het beste materiaal in handen van de beste coureur meestal wint. That's the name of the game. Geen reden om de coureur daarom aan te kijken/vallen zoals met Hamilton gebeurt. Het is bijna erger als de toen Schumacher zo dominant was. Alleen is de kritiek op Hamilton persoonlijker. Ik kan alleen maar raden waarom...
Je kan er niet meer naast zitten. Ik heb niks voor of tegen Lewis als persoon . Vind het een goede coureur maar twijfel aan het feit of hij de GOAT is door die 7 titels of het feit dat zijn auto mijlen voor ligt.mphilipp schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:19:
[...]
Ik denk dat je door je eerste punt al bevooroordeeld bent. Je mag 'm om een of andere curieuze reden gewoon niet en ziet daardoor ook niet wat iemand moet doen om WK te worden. Prost.
Leg eens uit wat je met het vetgedrukte bedoelt en als ik moet raden wat je bedoelt, dat ook naar mij is . Want dan begeef jij je op glad ijs.mphilipp schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:19:
zoals met Hamilton gebeurt. Het is bijna erger als de toen Schumacher zo dominant was. Alleen is de kritiek op Hamilton persoonlijker. Ik kan alleen maar raden waarom...
Nogmaals, ik heb niks voor of tegen Lewis als persoon. Goede rijder, 7 x WC. Mooie prestatie... maar ja... je weet mijn mening nu.
[ Voor 0% gewijzigd door backupdevice op 09-02-2021 13:04 . Reden: verduidelijking ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
I know, maar waarom staat hij daar zo? Anyway, we zullen zien
bla?
Zodat jij en velen anderen er over beginnen te praten. Red Bull is immers veel meer een marketingmachine dan een drankjesfabrikant of F1 teamQ-bone schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:23:
[...]
Past niet in de kliko dus dan er maar naast.Q-bone schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:23:
[...]
I served in a company of heroes.
Dit topic is gesloten.
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken