3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Prima, maar het gaat er mij op zich ook niet om of het wel of niet een aardige man is. Ik zeg ook dat het doorgaans niet de beste eigenschap is om aardig te zijn als je de top wil bereiken. Dan moet je eigenlijk alleen of voornamelijk oog hebben voor je eigen belang. Vandaar ook dat ik Max aanhaal die het ook worst zal zijn wat anderen van hem denken. Hij wil de beste zijn en als anderen hem een klootzak vinden, zal hij daar geen oog minder om dichtdoen.backupdevice schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:15:
[...]
Oh ok. Ik baseer die opmerking en mijn mening op de feedback die Marc Priestly in zijn boek heeft geschreven. Maar nog belangrijker voor mij is de feedback die ik heb gekregen van een collega die jaren lang bij Brawn GP EN Mercedes F1 heeft gewerkt, op het circuit. Dus die heeft een aardig idee gekregen hoe Lewis is.
En in principe hebben de meeste leunstoeldeskundigen (zoals ik) geen idee hoe die lui in werkelijkheid zijn. Ik heb ook een mening over de Coronels, die gebaseerd is op een enkele ontmoeting, maar dat kan iemand ook niet weten als ik alleen maar roep dat het eikels zijn
Dat is niet persé een opmerking aan jou persoonlijk, maar op 'de kritiek' in het algemeen. Het lijkt wel of Lewis nóg meer wordt be- en veroordeeld om zijn persoonlijke leven. Naar mijn idee omdat hij een iets kleurrijker figuur is. Schumacher was eigenlijk ook een saaie man, hoewel niemand iets van zijn privéleven door kreeg. Maar Lewis wordt al beoordeeld als ie met een of ander hip kloffie rondloopt. Net als die ene voetballer waar 'heel Nederland' viel over een hoed die hij ophad ofzo. Zo belachelijk. Ja, misschien ziet het er niet uit, maar het is zijn keuze. Laat die man toch lekker hip zijn. En het is natuurlijk totaal overbodig dat ik mij er druk om maak, maar ik kan het gewoon niet hebben als iemand aangevallen wordt over iets waar niemand wat mee te maken heeft. Als ie nou vreselijk slecht presteerde en alsnog in de paddock gaat rondlopen als een diva, dan heb je een punt. Maar Lewis doet gewoon wat ie moet doen. Dáár beoordeel ik 'm op. En voorlopig doet ie dat heel erg goed.Leg eens uit wat je met het vetgedrukte bedoelt en als ik moet raden wat je bedoelt, dat ook naar mij is . Want dan begeef jij je op glad ijs.
De opmerking dat ie geen GOAT is omdat ie zich niet echt heeft hoeven inspannen deel ik niet (helemaal). Misschien naast Bottas is dat zo, maar tegen Rosberg heeft is toch best wel een 2 of 3 seizoenen zich af en toe kwaad moeten maken (en tegen Alonso ook btw). Nu met Bottas heeft ie een tamme teamgenoot en hoeft ie zich daar niet druk om te maken. Daar kan hij in principe niets aan doen, maar ik denk dat als ie Russel als teamgenoot heeft, hij net zo goed 'on top' uitkomt. Echte topsporters doen vaak precies wat nodig is. Daarom kan een man als Usain Bolt steeds weer een record eruit poepen. Hij heeft altijd nog wat over. Je ziet ook dat Lewis zich heel goed kan herpakken als het tegen lijkt te zitten. Hij maakt zich dan wel eens druk over de radio, maar hij raakt niet in paniek zoals anderen wel eens beweren. Het is geen Vettel die dan ineens de boarding in rijdt ofzo. Hopelijk krijgen we komend seizoen weer wat leuks te zien en ik hoop dat RBR het Mercedes een beetje moeilijker kan maken.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Tegen Alonso ging anders wel gepaard met een hoop vieze spelletjes (waardoor Alonso als reactie ook smerige truukjes ging uithalen) én hij had het voordeel dat hij werd voorgetrokken door Ron Dennis...mphilipp schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:42:
Misschien naast Bottas is dat zo, maar tegen Rosberg heeft is toch best wel een 2 of 3 seizoenen zich af en toe kwaad moeten maken (en tegen Alonso ook btw).
Alonso is ook niet vies van spelletjes. En beiden werden in principe gelijk behandeld, alleen Alonso was aan het klagen omdat hij vond dat hij als tweevoudig wk een voorkeursbehandeling verdiende. En die kreeg hij niet bij McLaren... althans, niet in 2007...warp schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:14:
[...]
Tegen Alonso ging anders wel gepaard met een hoop vieze spelletjes (waardoor Alonso als reactie ook smerige truukjes ging uithalen) én hij had het voordeel dat hij werd voorgetrokken door Ron Dennis...
Uiteindelijk zijn hoop topsporters gewoon eikels en spelen smerige spelletjes. Zie Prost, Senna, Mansell, Schumacher, Alonso enz. Allemaal waren ze niet vies van spelletjes spelen.
"If You’re Not Making Enemies, You’re Doing It Wrong"Tomcatter_31 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:23:
Uiteindelijk zijn hoop topsporters gewoon eikels en spelen smerige spelletjes. Zie Prost, Senna, Mansell, Schumacher, Alonso enz. Allemaal waren ze niet vies van spelletjes spelen.
"Nice guys finish last
etc. zeg niet dat je een lul moet zijn om te winnen, maar het helpt soms wel
Hoort erbij. In F1 zie je ook de te brave jongens afvallen zoals Vandoorne.Tomcatter_31 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:23:
[...]
Rosberg vertelde veel van Schumi te hebben geleerd. Doen alsof je er niet bent in de briefings, wc bezet houden tot het begin van de Q en MS liep zonder shirt door de garage etc.

I served in a company of heroes.
Ik weet niet wie er begonnen is, maar volgens mij was Alonso niet afkerig van een smerig spelletje. Maar dat is wat ik al de hele tijd zeg: ze doen het allemaal in meer of mindere mate. Sommigen 'beperken' zich tot politieke spelletjes, anderen doen mindgames, en weer anderen jakkeren gewoon hun tegenstanders van de baan.warp schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:14:
[...]
Tegen Alonso ging anders wel gepaard met een hoop vieze spelletjes (waardoor Alonso als reactie ook smerige truukjes ging uithalen) én hij had het voordeel dat hij werd voorgetrokken door Ron Dennis...
Valentino Rossi is ook zo'n lieve jongen, maar ondertussen voert ie ook een soort psychologische oorlog tegen (sterke) teamgenoten en/of concurrenten. Overigens kun je ook van hem zeggen dat ie alleen maar WK kan worden op een dominante machine. Maar hij doet het voorlopig wel.
In principe vind ik het allemaal goed, zolang ze maar niet elkaar van de baan proberen te rossen. Het is geen spelletje voor watjes, en je moet sowieso erg sterk in je schoenen staan als je de top wil bereiken, of dat nou met kantklossen is, F1 of raketbouwer, heel veel maakt dat niet uit. Maar er is een groot verschil tussen de concurrenten of teamgenoten een beetje te jennen, en een suikerklontje in de tank gooien... Het zijn geen hulpeloze kleuters.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
En die zegt nota bene zelf dat ie het liefst vooraan vertrekt en dan wegrijdt. Dus een takke saaie race voor ons veroorzaaktmphilipp schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:42:
Vandaar ook dat ik Max aanhaal die het ook worst zal zijn wat anderen van hem denken. Hij wil de beste zijn en als anderen hem een klootzak vinden, zal hij daar geen oog minder om dichtdoen.
In het geval van de Coronels heb je gewoon gelijkEn in principe hebben de meeste leunstoeldeskundigen (zoals ik) geen idee hoe die lui in werkelijkheid zijn. Ik heb ook een mening over de Coronels, die gebaseerd is op een enkele ontmoeting, maar dat kan iemand ook niet weten als ik alleen maar roep dat het eikels zijn
Exact expert nodig?
Dat heb ik vaker gezegd. Saai is goed... Er zit een wereld van verschil tussen wat de coureurs/teambazen willen en wat de fan willen. Wij willen graag zien dat bv een man als Max of Russel naast Hamilton zit in de tweede auto Lekker knokken. Maar Wolff wil dat helemaal niet, want daar komt gedonder van. Wij willen kleurrijke coureurs die af en toe 'leuke' dingen doen, zoals dronken op de foto/film na de race, met losse vrouwen aan de haal (als ze maar niet in een filmpje handtastelijk worden). Maar de coureurs doen dat niet, want ze leven tegenwoordig als monnikken (behalve Raïkkonen dan).Crazy D schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:26:
[...]
En die zegt nota bene zelf dat ie het liefst vooraan vertrekt en dan wegrijdt. Dus een takke saaie race voor ons veroorzaakt
I know...zelfs mijn broer, die die lui (toen) helemaal niet kende, zei tegen mij 'wat een vreselijke kwal is dat, zeg'. Toen legde ik 'm uit wie het was, maar dat veranderde niet veel aan zijn mening. En ik heb het broertje iets naars zien doen tegen een ober nadat ie vroegtijdig was gestopt op Le Mans. Dat was behoorlijk asociaal. Maar goed, ik ken ze niet persoonlijk. Een vriend van mij heeft een hele andere ervaring met Tom en vindt 'm een toffe peer.In het geval van de Coronels heb je gewoon gelijk
maatje van me is bezig om met hun race-sims op de kartbaan te krijgen (niet op de kartbaan, maar je snapt m vast wel). hij is dan ook best positief over die mannen, heeft aantal racing gear (gloves/suit) gekregen.mphilipp schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:34:
[...]Maar goed, ik ken ze niet persoonlijk. Een vriend van mij heeft een hele andere ervaring met Tom en vindt 'm een toffe peer.
enige die ik gesproken heb, zijn riciardo, timo glock, vd garde en bottas (city races
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 09-02-2021 15:38 ]
Om mee te praten in een gezellige omgeving is iedereen wel leuk denk ik. Maar het wordt anders als het om het WK gaat. Dan gaat het mes tussen de tanden en worden ze meedogenloos.XNL073 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:17:
Max is ook wel gezellig om mee te praten hoor.
Die mafketel van Emile Ratelband van de NLP trainingen riep altijd tijdens de cursussen (nooit aan meegedaan, van horen zeggen) 'je kunt alles bereiken, als je maar bereid bent de prijs te betalen'. Is natuurlijk maar één zin uit het hele onzinverhaal, maar het is wel waar. Als jij iets wil, dan moet je doen wat daarvoor nodig is. Het komt niet aanwaaien. En halve inzet gaat 'm ook niet worden. Zoals vele topsporters heeft Max zijn jeugd min of meer opgeofferd. Bedenk dat wel; en het geldt voor zo'n beetje al die coureurs. Natuurtalent of niet, vooral tegenwoordig moet je er heel vroeg bij zijn. Twee van mijn nichtjes zijn redelijk (internationaal) bekende violistes en die zijn op 4 jarige leeftijd begonnen. Je moet er wel wat voor opofferen. En hopelijk betaalt zich dat terug. Maar ze kunnen niet lief zijn voor hun concurrenten. Je krijgt soms maar één keer een kans, en die moet je nemen, ook al moet je even je ellebogen uitsteken of iemand pootje haken. Het is geen potje kienen om de zaterdagavond door te komen.
Zeker waar. Als je gaat zoeken vind je van elke coureur wel een faux pas, maar hen daarop afrekenen is kortzichtig. Zoiets doen ze alleen in de politiek. In de regen is de scheidslijn tussen hero en zero slechts enkele millimeters. En wie dan ook de regenkoning is, als de auto verkeerd is afgesteld of wat dan ook, kan ie er gewoon niets mee.NielsD91 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:40:
[...]
Eigenlijk is elke race een momentopname en kan zelfs de beste regenrijder fouten maken in natte omstandigheden.
Als alles klopt, zijn het halfgoden, maar het is altijd de combinatie van coureur, machine en team. En wie dan ook meent een formule te hebben bedacht om eea te kwantificeren, het stelt allemaal niets voor als je in die auto moet zitten en het doen. Want ik ben nog steeds van mening dat het gros van de mensen geen flauw idee heeft hoe het nou werkelijk is. Zelfs veel van de diehard fans lijken nog steeds te denken dat het een walk in the park is als je maar een hele snelle auto hebt. Misschien komt het doordat de grote mannen er zo makkelijk mee om lijken te gaan. BIj Max, Lewis, Charles zie je nauwelijk sporen van de enorme druk waar ze onder staan. De mentale kracht die nodig is om te presteren, focus te houden en zich volledig te commiteren. Maar laten we Pierre Gasly er maar bij pakken, die langzaam in elkaar zakte onder de druk bij RBR, terwijl hij bij AT weer opbloeide. Dat geeft aan dat ie welliswaar de mentale veerkracht heeft, maar toch de druk bij RBR niet aankon. Net als zijn Russische vrind, die er blijkbaar helemaal niet goed mee om kon gaan. Rosberg was het voor, maar ik denk dat hij voelde dat ie niet veel meer kracht (of de wil om de kracht aan te spreken) had om nog door te gaan. Dat geeft best wel wat aan.
Kortom: het is inderdaad veel te gemakkelijk om een oordeel te vellen over een coureur om één foutje, terwijl je eigenlijk weet dat ze het normaal best wel onder controle hebben. Maar als de druk oploopt, kunnen ook zij een foutje maken.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ze wouden het niet doen zonder publiek, zal wel afhankelijk worden van hoe snel het vaccineren gaat denk ik of er dan zo iets mogelijk is.Technofreakz schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:35:
Denken jullie dat Zandvoort dit jaar nou eindelijk gaat gebeuren?
Technofreakz schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:35:
Denken jullie dat Zandvoort dit jaar nou eindelijk gaat gebeuren?

En hoe moet ik die qualis op vrijdag bekijken dan? Vrij nemen ofzo?
Ik moet het nog maar zien hoe stijf die poot blijft van Zandvoort als de overheid aangeeft dat het door mag gaan zonder publiek en de FOM / FIA zich vervolgens op het standpunt stelt dat uitstel / afstel voor rekening van Zandvoort komt (eventuele contractuele boete, gevolgschade, mogelijk zelfs opzeggen contract voor volgende jaren, etc). Seizoen 2020 was in alle opzichten anders, maar als het merendeel van de circuits het in 2021 'gewoon' op orde heeft (met of zonder publiek) dan moet ik nog maar zien of Zandvoort een uitzonderingspositie krijgt.Giem schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:37:
[...]
Ze wouden het niet doen zonder publiek, zal wel afhankelijk worden van hoe snel het vaccineren gaat denk ik of er dan zo iets mogelijk is.
[ Voor 24% gewijzigd door naitsoezn op 10-02-2021 08:56 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Net zoals je nu FP3 ook kijktMikeyMan schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:54:
[...]
En hoe moet ik die qualis op vrijdag bekijken dan? Vrij nemen ofzo?
gewoon tijdens het aanwezig zijn op je werk.
Nee ik hoop dat ze de Q dan naar zaterdagochtend gaan doen, want ik wil hem wel kunnen kijken, het liefste met een paar vrienden
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Je zegt, er mogen dus alleen Britten en Israëliërs komen als publiek?himlims_ schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:49:
[...]
geen publiek, en met het geweldig vaccinatie schema wat we hier hebben .... moet 2022 nog zien
![]()
Waiting on the world to change
just
— McLaren (@McLarenF1) 10 februari 2021
↓ ← ← ← ←
↓ ↓ ↑
↓ ↓ ↑
here → → → → → → to say
↓
↓
↓
↓
↓
2021 McLaren Team Launch on Monday 🙌🧡 #MCL35M
Een livery van de 2021 McLaren op waarschijnlijk een 2020 auto,
en dat zal waarschijnlijk zo zijn bij alle auto's die we zien
Heel veel Tweets, Foto's van een McLaren die we nooit in die vorm op het circuit gaan zien. Wat voorbarige conclusies en tot slot wellicht een eerste inkijk in de grote Mercedes engine upgrade die voor 2021 in de pijplijn zit.
80 plussers en huis verzorging, lijkt me?pinda powerrr schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:57:
[...]
Je zegt, er mogen dus alleen Britten en Israëliërs komen als publiek?
"Vroeger was alles beter, die gekke vleugels.."
ping 127.212.23.124
Wel mee eens hoor.. Al die spoilers met vleugeltjes en spoilertjes op die vleugels

"What F1 cars could look like, if they got their act together"
Nou, hier teken ik wel voor hoor, als ze ooit zo zouden worden

/f/image/Ux6OwlRppFmS907ongBSWbeQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Z5Y5yhfF6uPECbbYdPzbreb1.png?f=fotoalbum_large)
Ik verheug me sowieso op de nieuwe auto's van volgend jaar als die zo worden zoals de prototypes die we al hebben gezien
Ja maar niet de cockpit! Dan liever een halo. F1=kop in de windpoor Leno schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:37:
[...]
Wel mee eens hoor.. Al die spoilers met vleugeltjes en spoilertjes op die vleugels
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik verheug me sowieso op de nieuwe auto's van volgend jaar als die zo worden zoals de prototypes die we al hebben gezien
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Inderdaad, open racen moet open racen blijven.Help!!!! schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:06:
[...]
Ja maar niet de cockpit! Dan liever een halo. F1=kop in de wind

Ik ook, maar dat liever dan een dichte cockpit.poor Leno schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:13:
Tsja, ik vind daarentegen de halo weer jammer ivm het niet meer goed kunnen zien van de koppies/helmen
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
De HALO moet het domein van de coureur worden. Die moet er, gelijk aan de helm, een eigen design aan kunnen geven.poor Leno schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:13:
Tsja, ik vind daarentegen de halo weer jammer ivm het niet meer goed kunnen zien van de koppies/helmen
Transparant carbon fiber een optie?Soggney schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:15:
Beste van beide: transparante Halo (helaas ken ik geen transparant materiaal dat een dubbeldekker kan houden.
Het zou je verbazen, maar transparant AluminiumSoggney schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:15:
Beste van beide: transparante Halo (helaas ken ik geen transparant materiaal dat een dubbeldekker kan houden.
Geen idee of t een dubbeldekker kan houden, maar t wordt gebruikt (edit: althans het idee is er, begrijp ik nu uit t fimpje) voor ramen in t ISS.. dus als t de druk van de ruimte kan weerstaan?
(heb ik al eens gepost)
[ Voor 4% gewijzigd door poor Leno op 10-02-2021 11:36 ]
(weinig druk in de ruimte, wel veel rondslingerende junk rond onze planeet)
[ Voor 62% gewijzigd door Soggney op 10-02-2021 12:17 ]
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
ziet er gewoon uit als een 2022 auto met een cockpit erop ipv Halo?poor Leno schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:37:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Er is altijd er wel één die het moet zeggenSoggney schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:14:
Helaas is er niet veel druk in de ruimte
Maar iig het drukverschil tussen binnen en buiten is dermate krachtig dat de ramen het alsnog zouden moeten houden. Zodat niet alles naar buiten wordt geblazen. (neenee niet gezogen
Maar zoals in t filmpje, ook voor grote dieptes.. waar de druk wel enorm is
Maar "Open Racen" slaat op de wielen, niet op de cockpitErnemmer schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:12:
[...]
Inderdaad, open racen moet open racen blijven.
lol, nooit geweten, maar ik bedoel dus open cockpitEvilbee schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:55:
[...]
Maar "Open Racen" slaat op de wielen, niet op de cockpit
F1 auto met spatborden is een Le Mans LMP1 of LMP2Ernemmer schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:01:
[...]
lol, nooit geweten, maar ik bedoel dus open cockpit
Als ik Wikipedia: Open-wheel car mag geloven is dit ook open wheel:Evilbee schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:55:
[...]
Maar "Open Racen" slaat op de wielen, niet op de cockpit

Erm
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
alles kan off-topic
1st Gen auto's waren ook daadwerkelijk open wheel.Illegal_Alien schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:43:
[...]
Als ik Wikipedia: Open-wheel car mag geloven is dit ook open wheel: [Afbeelding]
Erm![]()
Waarschijnlijk heeft het ook te maken met dingen als de suspention en de neus en dergelijken, Bij de LMP zijn het volledige bodies, hier heb je nog een dunne neus, en enkel de stangen als suspention ipv dat er bodywork overheen zit.
Maar dat is enkel gokken.
Is het gezichtsbedrog/ slechte photoshop of is die auto echt asymmetrisch.Illegal_Alien schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:43:
[...]
Als ik Wikipedia: Open-wheel car mag geloven is dit ook open wheel: [Afbeelding]
Erm![]()
Lijkt me beter zoErnemmer schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:02:
[...]
Is het gezichtsbedrog/ slechte photoshop of is die auto echt asymmetrisch lelijk.

Gezichtsbedrog... als je goed kijkt is de achtervleugel rechts ook aanwezig maar je moet wel goed kijkenErnemmer schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:02:
[...]
Is het gezichtsbedrog/ slechte photoshop of is die auto echt asymmetrisch.
|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||
Misschien niet voor de start, maar na een paar honderd meter na de racestart gaat dat vaak wel op voor menig deelnemer. Het lijkt of het alleen maar make-up is, want zonder lijken ze minstens even hard te gaanIllegal_Alien schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:43:
[...]
Erm![]()
Testing, one, two ...
De eerste zin uit het Wikipedia-artikelIllegal_Alien schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:43:
[...]
Erm![]()
maakt dit toch al duidelijk?An open-wheel car (formula car, or often single-seater car in British English) is a car with the wheels outside the car's main body, and usually having only one seat
FTFYhardware-lover schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:32:
[...]
Misschien niet voor de start, maar na een paar honderd meter na de racestart gaat dat vaak wel op voor menig deelnemer. Het lijkt of het alleen maar make-up is, want zonder lijken ze minstens even hardsloom te gaan
Zoem zoem, door het juiste vakje, zoeoem
ping 127.212.23.124
https://nos.nl/artikel/23...p-formule-1-kalender.html
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De 'druk' die dingen in de ruimte ondervinden (waar mensen in zitten) is maar 1bar, dat stelt nauwelijks iets voor.poor Leno schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:31:
[...]
Het zou je verbazen, maar transparant Aluminium
Geen idee of t een dubbeldekker kan houden, maar t wordt gebruikt (edit: althans het idee is er, begrijp ik nu uit t fimpje) voor ramen in t ISS.. dus als t de druk van de ruimte kan weerstaan?
(heb ik al eens gepost)
[YouTube: Transparent Aluminum - Star Trek Technology is now Real]
Formula Batman?Illegal_Alien schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:43:
[...]
Erm![]()
Heerlijke baan, en ik hoop dat Max een iets beter resultaat boekt dan afgelopen jaar.DaniëlWW2 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:30:
En de kalender mag weer op de schop. Maar mij hoor je niet klagen over deze.
Thank you @instagram for creating the RG filter 🤣 pic.twitter.com/iWDd8IqNcs
— Romain Grosjean (@RGrosjean) 9 februari 2021

Humor heeft hij in iedergeval nog.
Ah, gevalletje TBADaniëlWW2 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:30:
En de kalender mag weer op de schop. Maar mij hoor je niet klagen over deze.
Testing, one, two ...
Dit is héél goed nieuws!Following a meeting on Thursday of the F1 Commission, made up of teams, the FIA and the F1 organisation, it is understood that unanimous approval was given to an engine freeze to come into play from the start of next year.
Zo kunnen we nog langer van de Mercedes dominantie genieten ;-)Pyr0_ schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:48:
F1 teams approve engine freeze plans from 2022
[...]
Dit is héél goed nieuws!
En bewaar aub die sprintraces voor volgend jaar als we misschien wat makkelijker in kunnen halen.. of niet, want nu faalt het idee.
[ Voor 43% gewijzigd door Vuvuzela op 11-02-2021 16:53 ]
I served in a company of heroes.
Ja die zag ik niet aankomenPyr0_ schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:48:
F1 teams approve engine freeze plans from 2022
[...]
Dit is héél goed nieuws!
▶️ Teams have agreed to freeze engines from 2022. RedBull and Alpha Tauri can continue to use Honda engines. No measures to balance performance differences. 50% good 👍👎
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 11 februari 2021
▶️There will be sprint race tests on 3 Saturdays. Details to be defined yet.
Very good 👍👍
Dat wordt dus Red Bull powered by Red Bull (TM). Een handje vol Japanners in Milton Keynes kunnen zich opmaken voor een visum verlenging van flink wat jaren.
EDIT: WTF sprint races op de zaterdag ??? Is dat 2 auto's op de baan zoals met die F1 virtuele races van vorig jaar ?
[ Voor 8% gewijzigd door loekf2 op 11-02-2021 16:56 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik wel.loekf2 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:54:
[...]
Ja die zag ik niet aankomen
[Embed]
Dat wordt dus Red Bull powered by Red Bull (TM). Een handje vol Japanners in Milton Keynes kunnen zich opmaken voor een visum verlenging van flink wat jaren.
EDIT: WTF sprint races op de zaterdag ??? Is dat 2 auto's op de baan zoals met die F1 virtuele races van vorig jaar ?
Maar geen balance of power betekend dus dat het spannend gaat worden waar ze dit seizoen mee komen. Want mij is niet duidelijk wanneer de bevriezing nu precies ingaat. Is dat voor of met het begin van het 2022 seizoen? Met het begin betekend dat ze nog een jaar mogen ontwikkelen, voor betekend dat de 2021 PU's bevroren worden.
En sprintraces is denk ik gewoon alle auto's op de baan met weinig brandstof en een verkort aantal ronden. Dat wordt dus botsautootjes spelen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Uh ? Rocket League op de baan ? Dat moet Norris op z'n sloffen winnen ;-)DaniëlWW2 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:49:
[...]
Ik wel.
Maar geen balance of power betekend dus dat het spannend gaat worden waar ze dit seizoen mee komen. Want mij is niet duidelijk wanneer de bevriezing nu precies ingaat. Is dat voor of met het begin van het 2022 seizoen? Met het begin betekend dat ze nog een jaar mogen ontwikkelen, voor betekend dat de 2021 PU's bevroren worden.
En sprintraces is denk ik gewoon alle auto's op de baan met weinig brandstof en een verkort aantal ronden. Dat wordt dus botsautootjes spelen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Zelfde als een normale race maar dan een stuk korter met de startopstelling van de uitslag van de 2e vrije training. De uitslag van de sprintrace is de startopstelling voor de echte race.AvK schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:41:
Kan iemand in een paar duidelijke zinnen uitleggen wat die Sprintraces inhouden?
Misschien dat motorsport.com het iets beter uitlegd ?DaniëlWW2 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:49:
[...]
Ik wel.
https://www.motorsport.co...ful-emotive-2025/5381826/
Klinkt alsof je de motor die in 2022 in de auto schroeft, dan 3 jaar technisch hetzelfde is. Dus RB moet hopen dat Honda nog even gas geeft in 2021.While Red Bull had talked last year about a potential balance of power to level things up, it is understood that the matter was never seriously considered – so manufacturers will have to commit to the engine that they race with from the start of 2022.
Vanaf 2025 krijgen we dus nieuw motoren.. .maar ontzettend vaag wat het dan is,
Dat is dan ook weer duidelijk. Maar ik denk zo dat die afspraken wel gemaakt zijn met Honda dat ze nu ook doorgaan tot het seizoen in 2022 begint.loekf2 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:02:
[...]
Misschien dat motorsport.com het iets beter uitlegd ?
https://www.motorsport.co...ful-emotive-2025/5381826/
[...]
Klinkt alsof je de motor die in 2022 in de auto schroeft, dan 3 jaar technisch hetzelfde is. Dus RB moet hopen dat Honda nog even gas geeft in 2021.
Vanaf 2025 krijgen we dus nieuw motoren.. .maar ontzettend vaag wat het dan is,
GezichtsbedrogErnemmer schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:02:
[...]
Is het gezichtsbedrog/ slechte photoshop of is die auto echt asymmetrisch.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZIO4fBxs5NyIuUwyYewp743K.jpg?f=user_large)
Nee! Alonso mogelijk uitgeschakeld voor Bahrein
Verwijderd
Mee doen aan het junior programma om ritme op te doen.... terwijl dat programma daar helemaal niet voor bedoeld was.
Maar goed hopen dat die er niks ernstigs aan over houdt want dat gun je ook weer niemand.
Ondanks je toelichting, is leedvermaak simpelweg not done
[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 12-02-2021 11:25 ]
Niet grappig. Ook niet met een smiley. Smaakloos.Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:09:
KARMA!![]()
Mee doen aan het junior programma om ritme op te doen.... terwijl dat programma daar helemaal niet voor bedoeld was.
Maar goed hopen dat die er niks ernstigs aan over houdt want dat gun je ook weer niemand.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Alpine F1 Team Statement pic.twitter.com/ateZJHITxj
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) 11 februari 2021
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Verwijderd
Als er een figuur in de f1 smaakloos is geweest is het alonso zelf dus wat dat betreft klopt het wel. Wat dat betreft is het een figuur dat zelf ook over genoeg fratsen gaat die niet bepaald netjes zijn. Waaronder ook gewoon saboteren van team maten met vuile spelletjes. En dus ook die actie vorig jaar met rijden als junior om extra rijtijd bij te kopen.Phusebox schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:12:
[...]
Niet grappig. Ook niet met een smiley. Smaakloos.
Daarnaast verkeerd die niet in levensgevaar en wens ik hem ook gewoon een spoedig en volledig herstel. Maar dat koning karma nu zelf de deksel keer op zijn neus krijgt en zijn gewonnen rijtijd nu verloren ziet gaan hierdoor is wat mij betreft gewoon karma. Uiteraard ook op dit moment uitgaande dat die gewoon volledig zal herstellen waar het alle schijn van heeft gezien de huidige bericht geving.
Waar lees je dat? Ik zie dat nergens staan.Den_S85 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:04:
Nee! Alonso mogelijk uitgeschakeld voor Bahrein
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Lijken wel GPfans clickbait titelsTinusTegengas schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:33:
[...]
Waar lees je dat? Ik zie dat nergens staan.

Nog helemaal nergens, morgen komt er meer (duidelijkheid); https://www.formula1.com/...cSrq4Ys1CB6UCioVNIxn.htmlTinusTegengas schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:33:
[...]
Testing, one, two ...
happy killer schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:38:
[...]
Lijken wel GPfans clickbait titels![]()
Daarom vroeg ik het ook. Er is verder nog niets bekend, dus om nu al zo'n uitspraak te doen? Kan ie beter op Facebook doen ofzohardware-lover schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:39:
[...]
Nog helemaal nergens, morgen komt er meer (duidelijkheid); https://www.formula1.com/...cSrq4Ys1CB6UCioVNIxn.html
Aanrijding op de racefiets, met een auto... nachtje overblijven in het ziekenhuis, da’s niet een simpel schrammetje.TinusTegengas schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:33:
[...]
Nee. Maar om daar nu al je eigen conclusie aan te verbinden, terwijl nieuws sites melden dat nog niet duidelijk is of het gevolgen heeft voor de race in Bahrein...Den_S85 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:54:
[...]
Aanrijding op de racefiets, met een auto... nachtje overblijven in het ziekenhuis, da’s niet een simpel schrammetje.

[ Voor 5% gewijzigd door TinusTegengas op 11-02-2021 22:02 ]
Aldus de NOS voor extra info.Autocoureur Fernando Alonso is tijdens een trainingstocht op de fiets in Zwitserland betrokken geraakt bij een ongeluk. De 39-jarige Spanjaard ligt in het ziekenhuis, maar is bij bewustzijn en maakt het volgens zijn team Alpine F1 goed. Hij ondergaat vrijdag verder medisch onderzoek.
De Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport bericht dat de Spaanse autocoureur tijdens een fietsrit bij Lugano werd aangereden door een auto en dat de eerste onderzoeken wijzen op meerdere botbreuken. Dat zou slecht nieuws betekenen voor Alonso's voorbereidingen op het nieuwe seizoen, dat op 26 maart in Bahrein begint.
Dan heeft 'ie dus 6 weken en 1 dag om te herstellen, waarbij @ botbreuken meestal 6 weken volstaat. Maar ja: om dan strak ingesnoerd een hoop G-krachten zien te verwerken is wel wat anders.Illegal_Alien schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:23:
https://nos.nl/artikel/23...geluk-in-zwitserland.html
[...]
Aldus de NOS voor extra info.
Australie had die geen botbreuken aan over gehouden, en toch heeft hij toen in ieder geval Bahrein niet gereden (en of die in China weer acte de presence gaf weet ik niet zeker).Bart-Willem schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:23:
[...]
Dan heeft 'ie dus 6 weken en 1 dag om te herstellen, waarbij @ botbreuken meestal 6 weken volstaat. Maar ja: om dan strak ingesnoerd een hoop G-krachten zien te verwerken is wel wat anders.
Zonder dollen, hoop dat hij vlug herstelt.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Hij had een scheurtje in zijn ruggewervel, is wellicht niet een bot breuk maar lijkt me verdomd veel pijn doen, dus is niet zo gek dat hij bahrein oversloeg.RobertMe schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:25:
[...]
Australie had die geen botbreuken aan over gehouden, en toch heeft hij toen in ieder geval Bahrein niet gereden (en of die in China weer acte de presence gaf weet ik niet zeker).
Maar in ieder geval voor de wintertests (of gingen die nu ook niet door, ik dacht dat die nu in Bahrein gedaan werden?), zouden ze iemand anders nodig hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 12-02-2021 01:08 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Testdagen zijn over een maandje in BahreinMartinspire schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 01:08:
Welke Renault-rijder gaan ze er dan in zetten? Is er nog een rookie of testrijder die klaar staat? Ik neem aan dat Hulkenberg altijd wel kan (heeft tenslotte ook nog voor Renault gereden), maar eigenlijk zie ik net zo lief een nieuwe gast klaar staan. Als ze slim zijn zetten ze er Zhou in voor wat extra reclame voor China. Volgens mij zouden Deletraz of Aitken zou ook nog kunnen (die zaten ook nog in dat programma eerst). Ben benieuwd waar ze dus voor kiezen als Alonso echt niet kan. Al zie ik die nog wel zo gek om met iets gebroken alsnog te gaan rijden.
Maar in ieder geval voor de wintertests (of gingen die nu ook niet door, ik dacht dat die nu in Bahrein gedaan werden?), zouden ze iemand anders nodig hebben.
Ik las gister dat hij zijn kaak zou hebben gebroken, maar laten we vandaag de echte berichten maar eerst afwachten. Renault heeft genoeg junior rijders, en anders zijn er genoeg andere oplossingen.
Het kwam gisteravond pas uit, denk dat ze daardoor vanochtend al met een update gaan komen. Renault heeft ook niks aan geruchten die de wereld rond gaanGynnad schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 07:32:
Ze hebben in elk geval hun reserve coureur nog niet bekend gemaakt, dus ze kunnen nog alle kanten op. Maar omdat ze zo terug houdend zijn met het nieuws verwacht ik wel dat Alonso enkele serieuze verwondingen heeft en de start zal moeten missen.
Ik zeg het meer weer: fietsen is een bijzonder gevaarlijke bezigheid. Er zijn de afgelopen jaren al zoveel gruwelijke ongelukken gebeurt met (prof) fietsers, dat ik mij afvraag wanneer ze het gaan verbieden.Den_S85 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:04:
"Alpine F1 Team can confirm that Fernando Alonso has been involved in a road accident while cycling in Switzerland. Fernando is conscious and well in himself and is awaiting further medical examinations tomorrow morning."
Misselijke opmerkingVerwijderd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:09:
KARMA!![]()
Ze hebben er niet zo heel veel https://www.renaultsport....nault-sport-academy-.htmlMartinspire schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 01:08:
Welke Renault-rijder gaan ze er dan in zetten? Is er nog een rookie of testrijder die klaar staat? Ik neem aan dat Hulkenberg altijd wel kan (heeft tenslotte ook nog voor Renault gereden), maar eigenlijk zie ik net zo lief een nieuwe gast klaar staan. Als ze slim zijn zetten ze er Zhou in voor wat extra reclame voor China. Volgens mij zouden Deletraz of Aitken zou ook nog kunnen (die zaten ook nog in dat programma eerst). Ben benieuwd waar ze dus voor kiezen als Alonso echt niet kan. Al zie ik die nog wel zo gek om met iets gebroken alsnog te gaan rijden.
Zhou zal vast genoeg punten hebben voor een superlicense, Lundgaard misschien. De rest iig niet. Ik verwacht dat ze Zhou erin zetten (hoeveel ervaring heeft die met een F1 auto, twee FP1's?) of iemand van buitenaf aantrekken (waarschijnlijker). Hebben ze de keuze uit Hulkenberg en Magnussen als mensen met Renault F1 ervaring.
Volgens mij waren er geruchten dat Hulkenberg een contract bij Aston Martin zou krijgen. Ik verwacht dat je die dan ook kunt afstrepen. En natuurlijk zijn er wel eens gekkere dingen gebeurd in de F1, maar met de tijd die Alpine nu zou hebben om een vervanger te regelen lijkt mij niet dat ze ineens een coureur die bij een ander team onder contract staat gaan regelen. Dan kunnen ze nog beter Zhou een maand lang elke dag in de simulator zetten, en dan kan die ook nog de testdagen rijden alvorens aan het GP weekend. Ik denk dat er dan rookies zijn geweest met minder rijervaring voordat ze aan een GP weekend beginnen.DeKaerften schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:13:
[...]
Ze hebben er niet zo heel veel https://www.renaultsport....nault-sport-academy-.html
Zhou zal vast genoeg punten hebben voor een superlicense, Lundgaard misschien. De rest iig niet. Ik verwacht dat ze Zhou erin zetten (hoeveel ervaring heeft die met een F1 auto, twee FP1's?) of iemand van buitenaf aantrekken (waarschijnlijker). Hebben ze de keuze uit Hulkenberg en Magnussen als mensen met Renault F1 ervaring.
Dat klopt, wasPyr0_ schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:56:
Was Aitken niet ook verbonden aan de Renault stal?
Vraag me dan af hoe stevig implantaten zitten als je er mee gaat racen?
https://nl.motorsport.com...get&ic_campaign=widget-38
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dit topic is gesloten.
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken