[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.361 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Verstappen kon harder, maar werd door Lambiase gemaand om er minimaal 2 seconden achter te blijven. Die inters zijn superzacht en oververhitten veel te snel. Pushen en na 2/3 laps zijn ze af. Ze hebben erop gegokt dat de banden van Mercedes na een x aantal rondes in zouden storten en de laptimes zouden stijgen, en dat was het moment geweest voor Verstappen om die 2 seconden weer dicht te rijden en BOT te passeren. Maar dat is helaas niet meer gebeurd. Volgens mij had Max ook nog een probleem met zn stuurinrichting het laatste kwart van de race.

Al met al P2/P3 voor RBR, met HAM op P5, het kon slechter :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:25:
[...]

Toch kwam Verstappen er helemaal niet aan te pas bij Bottas. En Bottas is nu ook niet echt een gezegende regenrijder. In die zin zou je dus kunnen stellen dat Bottas wellicht maar op 90% van de auto reed (i.p.v. 97%, 98% wat bij een droge race het geval zou zijn), en alsnog kwam Verstappen niet er aan toe om Bottas onder druk te zetten. Ook dat zou je dan kunnen zien als argument dat de Mercedes gewoon veel beter was, in ieder geval vandaag.
Maar Verstappen hoefde dat ook helemaal niet, het enige wat hij nu iedere race moet doen is voor Hamilton finishen en de buit is binnen, er was ooit eens een coureur die zei "het kampioenschap is geen sprint maar een marathon" ;)

Ik denk dat Verstappen best wel wat sneller had gekund maar als het niet hoeft waarom zou je je set inters dan aan gort rijden om een gat naar Bottas te gaan dichten? Mercedes was gewoon sneller dit weekend en Bottas heeft niets te verliezen, dus je kunt er dan naar toe rijden maar een risky inhaal manoeuvre maken op iemand die niets te verliezen heeft in de omstandigheden zoals ze gister waren? Ik zou me wel 2x bedenken.

Verstappen hoefde gister maar 1 ding te doen en dat is zorgen dat hij voor Hamilton finished, niets meer, niets minder en dat een Bottas er dan nog voor zit en dat punt voor de snelste ronde ook nog even binnen harkt, helemaal prima. Hamilton is de grote verliezer in dit verhaal en waar Verstappen vorige race nog de "mazzel" had dat hij op P2 finishte na het pakken van een straf lukt Hamilton dat dit weekend niet, en laten we ook in het achterhoofd houden dat Hamilton niet de gehele PU heeft vervangen maar alleen de ICE.

De turbo, MGU-H en MGU-K zijn allemaal nog niet vervangen terwijl Verstappen al een extra MGU-H, MGU-K, turbo, energy storage, control electronics en uitlaatsysteem heeft gepakt vorige race, ik vraag me dus af of dit de enige motorstraf gaat zijn die Hamilton op gaat lopen dit jaar wanneer we alle races nog gaan krijgen die op de kalender staan.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:40
R2D2 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 08:59:
[...]

Maar Verstappen hoefde dat ook helemaal niet, het enige wat hij nu iedere race moet doen is voor Hamilton finishen en de buit is binnen, er was ooit eens een coureur die zei "het kampioenschap is geen sprint maar een marathon" ;)

Ik denk dat Verstappen best wel wat sneller had gekund maar als het niet hoeft waarom zou je je set inters dan aan gort rijden om een gat naar Bottas te gaan dichten? Mercedes was gewoon sneller dit weekend en Bottas heeft niets te verliezen, dus je kunt er dan naar toe rijden maar een risky inhaal manoeuvre maken op iemand die niets te verliezen heeft in de omstandigheden zoals ze gister waren? Ik zou me wel 2x bedenken.

Verstappen hoefde gister maar 1 ding te doen en dat is zorgen dat hij voor Hamilton finished, niets meer, niets minder en dat een Bottas er dan nog voor zit en dat punt voor de snelste ronde ook nog even binnen harkt, helemaal prima. Hamilton is de grote verliezer in dit verhaal en waar Verstappen vorige race nog de "mazzel" had dat hij op P2 finishte na het pakken van een straf lukt Hamilton dat dit weekend niet, en laten we ook in het achterhoofd houden dat Hamilton niet de gehele PU heeft vervangen maar alleen de ICE.

De turbo, MGU-H en MGU-K zijn allemaal nog niet vervangen terwijl Verstappen al een extra MGU-H, MGU-K, turbo, energy storage, control electronics en uitlaatsysteem heeft gepakt vorige race, ik vraag me dus af of dit de enige motorstraf gaat zijn die Hamilton op gaat lopen dit jaar wanneer we alle races nog gaan krijgen die op de kalender staan.
Jij denk wel heel makkelijk, ipv 8 punten had het verschil zo maar 16 punten kunnen zijn in Turkije. Jij denkt echt dat ze tevreden waren met die 8 en dat ze ook maar een kleine kans hadden op die 16? Ik denk van niet, de kans was 0.. We hebben gezien wat er gebeurde toen VER probeerde naar BOT te rijden --> Snelste ronde Bottas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:50
RobertMe schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:25:
[...]

Toch kwam Verstappen er helemaal niet aan te pas bij Bottas. En Bottas is nu ook niet echt een gezegende regenrijder. In die zin zou je dus kunnen stellen dat Bottas wellicht maar op 90% van de auto reed (i.p.v. 97%, 98% wat bij een droge race het geval zou zijn), en alsnog kwam Verstappen niet er aan toe om Bottas onder druk te zetten. Ook dat zou je dan kunnen zien als argument dat de Mercedes gewoon veel beter was, in ieder geval vandaag.
My 2 cents: ik denk dat het gister helemaal niet zo glibberig was als bij een echte regenrace, dat kon je wel zien aan hoever ze de inters op konden rijden, de meeste reden praktisch op slicks. Dat lukt ze echt niet als het écht nat was. De reden dat het ze nu wel lukte was dat het simpelweg niet zó nat was, en dat ze de inters op temperatuur konden houden, ik denk dat ze de slicks wel hadden kunnen gebruiken mits ze ze op temperatuur wisten te brengen, zeker tegen het einde vd race. Maar het was simpelweg te koud.

Daarom kon Bottas ook het tempo maken dat ie deed. En zoals hierboven ook al gezegd werd: Max werd gecoached om er achter te blijven, banden te koelen en te managen. Zeker tegen het einde van de race, zei die zelf nog dat ie aan het cruisen was. Toen Perez de plek achter Max pakte liet hij het tempo zakken en heeft die gewoon de race uitgereden; materiaal sparen en risico's beperken. Marathon, geen sprint. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:40
Rene44 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:56:
[...]

Mercedes is al jaren meesters in het downplayen van hun motoren. Eerste helft van seizoen op standje 7, na de zomerbreak op standje 9 en als het echt moet zoals dit weekend, op standje 10. Die gebruiken ze maar 2 of 3 gps per seizoen anders grijpt de FIA in. Ze moeten dat 'ja maar Honda is bijna gelijk' narratief natuurlijk lang uitmelken.
Ja, ik heb dit gevoel toch ook wel een beetje. Ze vinden zo makkelijk extra vermogen. Dat kan met de huidige regels toch eigenlijk niet zou je zeggen. We zullen er waarschijnlijk nooit achterkomen maar ik blijf het wel gek vinden dat een merk zoveel voor kan lopen qua vermogen na al die jaren met dezelfde PU. Ook zie ik de FIA eerder de andere kant op kijken dan MB straffen mochten ze iets vinden. MB blijft het onverminderd goed doen op de MB banen en RB krijgt het steeds lastiger op de RB banen. Ik zet langzamerhand toch weer mijn geld in op Ham. Als hij met de MB, en met deze wingman, niet het WK pakt dan hebben ze het zelf verkloot.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
BasvanS schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:29:
[...]

Jij denk wel heel makkelijk, ipv 8 punten had het verschil zo maar 16 punten kunnen zijn in Turkije. Jij denkt echt dat ze tevreden waren met die 8 en dat ze ook maar een kleine kans hadden op die 16? Ik denk van niet, de kans was 0.. We hebben gezien wat er gebeurde toen VER probeerde naar BOT te rijden --> Snelste ronde Bottas...
Waar lees jij dat ik zeg dat "Verstappen het gat naar Bottas wel even dicht had kunnen rijden" dan? Volgens mij zeg ik alleen dat Verstappen misschien best iets harder had gekund en zelfs dat wanneer hij achter Bottas had gezeten het het risico (in mijn ogen) nog niet waard was geweest om dan een risky inhaal manoeuvre te wagen bij een Bottas die niets te verliezen heeft.

En ja, het hadden er misschien wel 16 kunnen zijn als, dat, zus, zo e.d. maar op vrijdag was al wel duidelijk dat Mercedes dit weekend de favoriet was dus Verstappen / RBR zal zich in de handjes wrijven met die 8 punten voorsprong in het WK. Op de banen waar Mercedes een 1/2 had moeten pakken voor Hamilton finishen is helemaal prima (of een Hamilton die in ieder geval niet uitloopt, Monza was ook helemaal prima).

En waar Hamilton in het begin van het seizoen het geluk aan zijn kont had hangen lijkt dat de laatste paar races een beetje te kantelen, mede door zijn eigen toedoen. Zolang Verstappen gewoon solide rond blijft rijden in de weekeinden dat RBR niet de snelste is zie ik hem die titel wel pakken aan het eind van het jaar, zeker als Hamilton adviezen van het team in de wind blijft slaan wat betreft pitstop strategieën.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

R2D2 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:05:
[...]
En waar Hamilton in het begin van het seizoen het geluk aan zijn kont had hangen lijkt dat de laatste paar races een beetje te kantelen, mede door zijn eigen toedoen. Zolang Verstappen gewoon solide rond blijft rijden in de weekeinden dat RBR niet de snelste is zie ik hem die titel wel pakken aan het eind van het jaar, zeker als Hamilton adviezen van het team in de wind blijft slaan wat betreft pitstop strategieën.
zo ver druf ik nog niet te gaan - damn wat een spannend seizoen. nog zoo veel wat mis kan gaan, of juist goed moet gaan. verleden laat zien dat kwartje toch vaak lewis zijn kant op valt (al dan niet door toedoen FIA :X)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:42:
[...]

zo ver druf ik nog niet te gaan - damn wat een spannend seizoen. nog zoo veel wat mis kan gaan, of juist goed moet gaan. verleden laat zien dat kwartje toch vaak lewis zijn kant op valt (al dan niet door toedoen FIA :X)
Exact dit, ik geloof absoluut in de kansen voor Verstappen, maar het is echt nog niet gedaan.

Stel dat USA eindigt in Hamilton en Verstappen op 1 en 2, dan staat Hamilton weer 1 punt voor (of 2 met de snelste ronde erbij). Het kan dus nog alle kanten op en zoals Toto Wolff al zei, 1 DNF kan fataal zijn in de titelstrijd. Dat geldt voor beide coureurs. Er is gewoonweg geen enkele marge voor fouten meer in deze fase van het kampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Muse schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:53:
[...]

Exact dit, ik geloof absoluut in de kansen voor Verstappen, maar het is echt nog niet gedaan.

Stel dat USA eindigt in Hamilton en Verstappen op 1 en 2, dan staat Hamilton weer 1 punt voor (of 2 met de snelste ronde erbij). Het kan dus nog alle kanten op en zoals Toto Wolff al zei, 1 DNF kan fataal zijn in de titelstrijd. Dat geldt voor beide coureurs. Er is gewoonweg geen enkele marge voor fouten meer in deze fase van het kampioenschap.
Dit inderdaad. En dan voelt het voor mij nog alsof de druk bij RBR hoger is. Het is niet alleen geen fouten maken maar het lijkt er ook op dat ze wat geluk nodig hebben of een goede last-minute upgrade aan de auto.

Als zowel MERC als RBR geen fouten meer maken en alles blijft zoals het is zie ik het somber in voor RBR/VER op basis van de race/quali snelheid van HAM de laatste paar races. Maar goed, ik geef graag toe dat ik het mis had. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

dat is 1 - redbull schijnt nog door te ontwikkelen, mercedes schijnbaar niet. zul je net zien; winnen ze [RBL] dit jaar, staan ze voor volgend seizoen weer achter mercedes die doorgaat waar ze gebleven zijn; nummer 1 team voor aankomende 4jr :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

himlims_ schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:01:
[...]

dat is 1 - redbull schijnt nog door te ontwikkelen, mercedes schijnbaar niet. zul je net zien; winnen ze [RBL] dit jaar, staan ze voor volgend seizoen weer achter mercedes die doorgaat waar ze gebleven zijn; nummer 1 team voor aankomende 4jr :X
Mercedes heeft in Turkije een nieuwe FW meegenomen maar nog niet gebruikt, dus die zijn zeker nog wel aan het ontwikkelen. Van RB heb ik niet veel gezien na de winterstop, maar veel wijziging zijn in de vloer.
Inspired schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:50:
[...]

Ja, ik heb dit gevoel toch ook wel een beetje. Ze vinden zo makkelijk extra vermogen. Dat kan met de huidige regels toch eigenlijk niet zou je zeggen. We zullen er waarschijnlijk nooit achterkomen maar ik blijf het wel gek vinden dat een merk zoveel voor kan lopen qua vermogen na al die jaren met dezelfde PU. Ook zie ik de FIA eerder de andere kant op kijken dan MB straffen mochten ze iets vinden. MB blijft het onverminderd goed doen op de MB banen en RB krijgt het steeds lastiger op de RB banen. Ik zet langzamerhand toch weer mijn geld in op Ham. Als hij met de MB, en met deze wingman, niet het WK pakt dan hebben ze het zelf verkloot.
Dit idee heb ik ook al tijden, dit is zelf door Paddy Lowe ook bevestigd (dan wel in de eerste seizoenen). Alleen lijkt het nu toch wel dat ze nog een extra tandje hoger gaan waardoor de motoren minder lang meegaan, en dus extra wissels voor de motoren.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2021 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:42:
[...]

Tuurlijk moet het allemaal nog maar blijken maar als er iemand dit seizoen laat zien een "koele kikker" te zijn als het gaat om het WK is het Verstappen wel, over het algemeen hoor je hem weinig naast de baan en laat hij het juist zien op de baan. En ja, het is ongelofelijk spannend en nog lang geen uitgemaakte zaak maar Verstappen lijkt dit jaar geen steek te laten vallen en als het even tegen zit lijkt het van hem af te glijden alsof het niets is maar ook de "samenwerking" tussen Verstappen en het team lijkt tijdens de race een stuk soepeler te verlopen dan bij Mercedes.

Mercedes / Hamilton daarentegen blijkt dan toch niet onaantastbaar en is minder "buigzaam" wanneer het even niet gaat zoals het zou moeten gaan en mensen binnen het team elkaar weer in twijfel gaan trekken.

Daarnaast heeft Hamilton toch nog wat motor onderdelen die NIET vervangen zijn maar wel leiden tot een penalty wanneer ze vervangen moeten worden. Waar RBR er voor kiest om een geheel nieuwe motor in de auto te lepelen in Rusland kiest Mercedes er voor om dat niet te doen in Turkije maar alleen de ICE te vervangen ipv het hele pakket. Met nog 6 races (als ik me niet vergis) vind ik dat een "risky" move. Met de snelheid die Mercedes dit weekend had snap ik hem ook niet helemaal, kijk naar een Sainz en hoe ver die naar voren is gereden (en ja achteraf is mooi wonen ;) ). Ik denk dat Hamilton gister hetzelfde resultaat had kunnen boeken wanneer hij van achteren gestart was ipv P11 en WEL naar het team geluisterd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:40
Snap de keuze van MB eigenlijk ook niet. Beter 1 keer van 20 naar voren dan twee keer van 11 zou je zeggen. Die 10 achterste auto's pakt Ham zo. Vanaf P6/5 is het lastiger. Maar goed, ze zullen het vast beter weten. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:19
Gezien de cijfers zijn er nog 133* punten te verdienen. De WDC moet uit het rijtje VER, HAM, NOR, BOT of PER komen. SAI heeft nu te weinig punten om nog WDC te worden.

*5x race win = 125, 5x FL = 5, 1x sprintkwalificatie race = 3

OEPS.. zie hieronder.

[ Voor 20% gewijzigd door nachtnet op 11-10-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
[...]

Het lijkt er op dat Mercedes toch stiekem resources van het 2022 project naar 2021 heeft gehaald in een push om de titel te pakken. De laatste races lijkt Mercedes toch weer het gat te openen naar Red Bull; en als Bottas ook nog eens sterk gaat presteren kan dat zeer lastig zijn voor Verstappen.

Tot nu toe elke race waarin hij geen crash heeft gehad P1 of P2 gefinisht, dat is gewoon heel knap en zeer consistent. Wat dat betreft rijdt Max echt bijna foutloos rond, en het lijkt er op dat het voorheen feilloze Mercedes toch steken laat vallen dit jaar onder de druk van een echte titelstrijd.

Ik hoop echt van harte dat Max 'm wint, het voelt gewoon als zijn jaar of zo en ik zou het persoonlijk ook prachtig vinden voor Honda om in hun laatste jaar de titel binnen te slepen. Ik denk alleen wel dat Max er geluk bij nodig gaat hebben.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:02
nachtnet schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:16:
Gezien de cijfers zijn er nog 133* punten te verdienen. De WDC moet uit het rijtje VER, HAM, NOR, BOT of PER komen. SAI heeft nu te weinig punten om nog WDC te worden.

*5x race win = 125, 5x FL = 5, 1x sprintkwalificatie race = 3
Welke race valt er dan af? Want er zijn volgens de kalender toch nog 6 races te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Extigo schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:18:
[...]

Welke race valt er dan af? Want er zijn volgens de kalender toch nog 6 races te gaan?
my bad de laatste race viel buiten mijn scherm..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
even opnieuw

Gezien de cijfers zijn er nog 159* punten te verdienen. De WDC moet uit het rijtje VER, HAM, NOR, BOT, PER, SAI of LEC komen. RIC heeft nu te weinig punten om nog WDC te worden.

*6x race win = 150, 6x FL = 6, 1x sprintkwalificatie race = 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:23

Dazzler2120

FP ProMod
Inspired schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:13:
Snap de keuze van MB eigenlijk ook niet. Beter 1 keer van 20 naar voren dan twee keer van 11 zou je zeggen. Die 10 achterste auto's pakt Ham zo. Vanaf P6/5 is het lastiger. Maar goed, ze zullen het vast beter weten. :)
Nja maar als ze zien dat eigenlijk alleen de ICE aan vervanging toe is, en alle andere onderdelen niet vervangen hoeven te worden (dus omdat ze minder snel slijten dan de ICE), dan is 10 plekken gridstraf beter dan 19. Voor hetzelfde geld was Hamilton dan eraf getikt door Alonso i.p.v. Mazepin ;-)
Maar we gaan het zien, als blijkt dat ze nog ergens extra motoronderdelen vervangen moeten worden, kan je stellen dat het een gok is die niet goed uitgepakt heeft. Tot dan is het een gewoon gok

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:17
Dazzler2120 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:23:
[...]

Nja maar als ze zien dat eigenlijk alleen de ICE aan vervanging toe is, en alle andere onderdelen niet vervangen hoeven te worden (dus omdat ze minder snel slijten dan de ICE), dan is 10 plekken gridstraf beter dan 19. Voor hetzelfde geld was Hamilton dan eraf getikt door Alonso i.p.v. Mazepin ;-)
Maar we gaan het zien, als blijkt dat ze nog ergens extra motoronderdelen vervangen moeten worden, kan je stellen dat het een gok is die niet goed uitgepakt heeft. Tot dan is het een gewoon gok
Precies, als ze ook maar enig vermoeden hadden dat er nog meer vervangen moest worden, hadden ze dat wel tegelijk gedaan. Merc zal dus verwachten dat de rest van de motor het vol zal houden en alleen de ICE problemen begon te krijgen. Het blijft dus afwachten of ze gelijk hebben, maar ik ga er van uit dat Merc verwacht dat deze motor de nieuwe ICE/einde seizoen zal overleven

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
redwing schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:31:
[...]

Precies, als ze ook maar enig vermoeden hadden dat er nog meer vervangen moest worden, hadden ze dat wel tegelijk gedaan. Merc zal dus verwachten dat de rest van de motor het vol zal houden en alleen de ICE problemen begon te krijgen. Het blijft dus afwachten of ze gelijk hebben, maar ik ga er van uit dat Merc verwacht dat deze motor de nieuwe ICE/einde seizoen zal overleven
Of het is een strategisch risico dat ze hebben genomen. Misschien durfden ze het niet aan om meer plaatsen straf te nemen afgelopen weekend en lopen ze komende races alsnog extra risico. Het maakt het in ieder geval wel spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:17
Muse schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:35:
[...]

Of het is een strategisch risico dat ze hebben genomen. Misschien durfden ze het niet aan om meer plaatsen straf te nemen afgelopen weekend en lopen ze komende races alsnog extra risico. Het maakt het in ieder geval wel spannend.
Dat kan natuurlijk altijd, maar zoals hierboven al gezegd moet het wel heel raar lopen wil Merc niet binnen een paar rondes die laatste 10 voorbij zijn. Daarna begint het pas wat lastiger te worden. Dus je kunt beter 1 keer achteraan starten dan 2 keer op 11.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hoe dan ook, dit seizoen gaat regelrecht de geschiedenisboeken in als een van de spannendste, en wij zijn er getuigen van.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:19

Bloodclot

Jawier!

albino71 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:32:
Hoe dan ook, dit seizoen gaat regelrecht de geschiedenisboeken in als een van de spannendste, en wij zijn er getuigen van.
spannend is het zeker! fantastisch seizoen.
Ik hoop wel weer dat er volgend jaar één of twee (liefst meer) constructeurs extra meedoen om het kampioenschap.

Dit seizoen is het inderdaad een gevecht tussen twee legendes, dit merk je ook aan andere coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:23:
[...]

Het was Mick Schumacher die er af getikt werd door Alonso ;)

Maar dat risico neemt men 2x als blijkt dat Hamilton straks toch nog wat te vervangen heeft, dan kan hij nog een keer vanuit het middenveld starten, de plek waar het het vaakst mis gaat bij de start / eerste ronde. Daarnaast zitten volgens mij alle teams / coureurs die met een Mercedes motor achterin rijden inmiddels al aan hun maximaal aantal te gebruiken eenheden van de diverse onderdelen als ze er al niet overheen zitten al zal die laatste motor van Bottas een "tactische" zijn geweest vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Dit seizoen is weer een 'echte' waarin de twee kandidaten ook echt met kop en schouders buiten de rest uit steken, teamgenoten incluis.

Hamilton was als laatste uitgedaagd door Vettel, tot Hockenheim. Toen was ie niet per se sneller maar maakte minder foutjes. Daarvoor wel echt uitgedaagd door Rosberg, als z'n motor niet plofte vooraan rijdend in Maleisië had ie die ook wel verslagen. En Max is op een periode met RIC na ook wel altijd een hele klap beter geweest dan z'n teamgenoot, en dat gat wordt alleen maar groter.

Het is jammer dat de echte on track battles niet vaak voorkomen. Wat zou dit smullen zijn geweest met auto's uit de vorige eeuw die veel meer wheel-to-wheel racing in zich hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47
Mooi moment om een wedje te plaatsen voor HAM WDC. Het momentum ligt nu echt wel bij Mercedes. Als Max hem wint, helemaal prima, daar heb ik best wat geld voor over. Als Ham hem wint, toch nog een schrale troostprijs. Odds staan rond de 2,25.

[ Voor 10% gewijzigd door Spollie op 11-10-2021 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gezien de snelheid van Merc de laatste 2 races verwacht ik dat HAM WDC wordt, Ik zie het geluk niet richting Max/RBR draaien.

Maar man man man, wat is het spannend

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:07
Spollie schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:56:
Mooi moment om een wedje te plaatsen voor HAM WDC. Het momentum ligt nu echt wel bij Mercedes. Als Max hem wint, helemaal prima, daar heb ik best wat geld voor over. Als Ham hem wint, toch nog een schrale troostprijs. Odds staan rond de 2,25.
Ik (onervaren met online bets) vind het altijd lastig om een betrouwbare goksites te vinden doordat ze allemaal - in mijn optiek - wat onprofessioneel ogen. Waar staan de odds op 2.25?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

CousinBoneless schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:56:
[...]

Ik (onervaren met online bets) vind het altijd lastig om een betrouwbare goksites te vinden doordat ze allemaal - in mijn optiek - wat onprofessioneel ogen. Waar staan de odds op 2.25?
meestal kom je bij engelse pagina's uit - waarbij uitbetalen (EU) soms lastig of onduidelijk is ... voor mij iig.

https://sport.toto.nl/wed...ts?outrightseventid=77472 "gewoon" nederlands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 22:12
Mad-Matt schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:50:
Gezien de snelheid van Merc de laatste 2 races verwacht ik dat HAM WDC wordt, Ik zie het geluk niet richting Max/RBR draaien.

Maar man man man, wat is het spannend
Snelheid van de Merc in de laatste 2 races?
De races waarin de eerste werd bepaald door regen en Max van heel ver moest komen.... en de tweede waar hamilton van minder ver moest komen maar de regen bepalend was, en die niet zo héél ver kwam?

:+ Ja daar ga ik ook wel conclusies aan verbinden O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:47
Die snelheid is super bij merc, hebben de PU helemaal opengedraaid door een of andere trucje die en RB in slaap gesust met hun praatjes, na zomerstop zijn ze sterker teruggekomen.

Hopelijk is RB niet gestopt met ontwikkelen, plus die Honda motor moet harder kunnen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:21
Franco10 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:53:
Dit seizoen is weer een 'echte' waarin de twee kandidaten ook echt met kop en schouders buiten de rest uit steken, teamgenoten incluis.

Hamilton was als laatste uitgedaagd door Vettel, tot Hockenheim. Toen was ie niet per se sneller maar maakte minder foutjes. Daarvoor wel echt uitgedaagd door Rosberg, als z'n motor niet plofte vooraan rijdend in Maleisië had ie die ook wel verslagen. En Max is op een periode met RIC na ook wel altijd een hele klap beter geweest dan z'n teamgenoot, en dat gat wordt alleen maar groter.

Het is jammer dat de echte on track battles niet vaak voorkomen. Wat zou dit smullen zijn geweest met auto's uit de vorige eeuw die veel meer wheel-to-wheel racing in zich hadden.
Er zijn wel wat meer variabelen of Hamilton gewonnen had van Rosberg zonder de pech in Maleisië. Ook Rosberg heeft pech gehad en toen Rosberg ruim voor stond was die ook niet meer zo geconcentreerd en reed die niet op de top van zijn kunnen. Als het anders was gelopen had Rosberg misschien wel meer races gewonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 00:03
Ingelogd schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:37:
[...]

Er zijn wel wat meer variabelen of Hamilton gewonnen had van Rosberg zonder de pech in Maleisië. Ook Rosberg heeft pech gehad en toen Rosberg ruim voor stond was die ook niet meer zo geconcentreerd en reed die niet op de top van zijn kunnen. Als het anders was gelopen had Rosberg misschien wel meer races gewonnen.
Spanje en Oostenrijk zijn net zo goed beslissende races geweest. Eigenlijk van beide kanten. Want als in Oostenrijk Rosberg niet zo op Hamilton instuurt worden ze één en twee en staat Hamilton nog verder achter. En hetzelfde bij Spanje, enerzijds had Hamilton daar 7 punten extra kunnen pakken (WDC was nu beslist op 4 punten?) anderzijds had Rosberg er 7 extra kunnen uitlopen.

En Maleisië, tsja, natuurlijk loopt Hamilton daar 25 punten mis, maar het was ook een "slechte" race / score van Rosberg (IIRC eerste ronde door Vettel in de rondte getikt en dus inhaalrace, anders was die daar ook 1 / 2 geworden (zonder / met plof van Hamilton).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 00:41

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Weer wat geleerd, ik wist niet date Wolff baguette kan spreken:

[YouTube: Toto Wolff, No one is talking about Valtteri's win ? Turkish GP Post Race]

[ Voor 36% gewijzigd door Slavy op 11-10-2021 20:28 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Aankomende race in de VS is Mercedes denk ik de favoriet. Daarna Mexico en Brazilië daar schat ik Red Bull weer als favoriet.

Dus als Max de schade beperkt in de VS en maximaal presteert in de 2 volgende Grand Prix dan zou hij nog aan de leiding gaan met wat marge.
Dan is het wederom schade beperken in de laatste 2 grand prix en zou hij dus net winnen.

De andere kant is net zo goed mogelijk, het kan dan ook zo de kant van Hamilton opvallen.

Dat maakt het zo spannend, bovendien laten de teams (met name aan de Mercedes kant op het moment) door de hoge druk steken vallen. Dat zie je ook doordat de schade voor Max in Sochi en de afgelopen GP echt maximaal beperkt is. Monza vielen ze dan allebei uit. Dat Mercedes op al deze circuits sneller is, zegt niet alles op het moment.
Het is dus wat mij betreft niet te voorspellen wie er wereld kampioen gaat worden, maar genieten is het dit seizoen. :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

tweakduke schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:50:
Aankomende race in de VS is Mercedes denk ik de favoriet. Daarna Mexico en Brazilië daar schat ik Red Bull weer als favoriet.

Dus als Max de schade beperkt in de VS en maximaal presteert in de 2 volgende Grand Prix dan zou hij nog aan de leiding gaan met wat marge.
Dan is het wederom schade beperken in de laatste 2 grand prix en zou hij dus net winnen.

De andere kant is net zo goed mogelijk, het kan dan ook zo de kant van Hamilton opvallen.

Dat maakt het zo spannend, bovendien laten de teams (met name aan de Mercedes kant op het moment) door de hoge druk steken vallen. Dat zie je ook doordat de schade voor Max in Sochi en de afgelopen GP echt maximaal beperkt is. Monza vielen ze dan allebei uit. Dat Mercedes op al deze circuits sneller is, zegt niet alles op het moment.
Het is dus wat mij betreft niet te voorspellen wie er wereld kampioen gaat worden, maar genieten is het dit seizoen. :)
We zullen ook gaan zien hoe goed de Ferrari en McLaren zijn op de komende banen.
Het zou best kunnen dat er weer ergens extra punten worden afgesnoept.
Ik vermoed dat de McLaren het op een lower downforce baan zoals Mexico prima doet.
(Al rijden ze daar bijna Monaco spec vanwege de lage luchtdruk)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
tweakduke schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:50:

Goed verhaal, alleen zijn er daarna nog 3 GP's, dus dat ga je niet redden als dat 'Mercedes'-banen blijken te zijn. Sowieso is die snelheid van ze natuurlijk wel zorgelijk, en dan heb ik het vooral over de FP's en Q afgelopen weekend, niet zozeer de race. Nu had je de mazzel van een gridstraf en slecht uitgepakte tactiek, maar dat zal je niet snel meer hebben de komende races, en als ze deze snelheid behouden wordt het nog wel een paar keer ouderwets Mercedes één-twee, waar Max waarschijnlijk genoegen moet nemen met een keertje winnen en Hamilton op twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
The_Admin schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:50:
[...]

Goed verhaal, alleen zijn er daarna nog 3 GP's, dus dat ga je niet redden als dat 'Mercedes'-banen blijken te zijn. Sowieso is die snelheid van ze natuurlijk wel zorgelijk, en dan heb ik het vooral over de FP's en Q afgelopen weekend, niet zozeer de race. Nu had je de mazzel van een gridstraf en slecht uitgepakte tactiek, maar dat zal je niet snel meer hebben de komende races, en als ze deze snelheid behouden wordt het nog wel een paar keer ouderwets Mercedes één-twee, waar Max waarschijnlijk genoegen moet nemen met een keertje winnen en Hamilton op twee.
Vandaar dat ik ook erbij zei dat het evengoed de kant van Hamilton op kan vallen. Alleen het hele seizoen is bijna geen enkele race een voorspelbare optocht geweest met dito winnaar.

We gaan het gewoon meemaken :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:48
Voor woensdag 13 oktober staan de bandenwarmers op de agenda van de F1 commissie in London. Het zal waarschijnlijk een verhitte discussie worden omdat de top teams niet van de bandenwarmers af willen. De FOM wil dat juist wel om o.a. kosten te kunnen besparen.

- De top teams willen niet af van de bandenwarmers, de kleinere teams wel met tot gevolg dat er een compromis tot 2024 op tafel ligt.
- Een F1 team heeft normaal 40 bandenwarmers die rond de 280.000 euro in aanschaf kosten, deze gaan 2 jaar mee en daarna zijn de dekens aan vervanging toe.
- Met de komst van de 18 inch banden hoeven alleen de dekens vervangen te worden en bijvoorbeeld niet de temperatuurregeling wat weer kosten scheelt.
- Sommige teams willen niet zonder bandenwarmers omdat de nieuwe 18 inch banden een kleinere wang hebben daardoor minder flexen en minder goed opwarmen met tot gevolg meer onvoorspelbare rondetijden. Met name de top teams zien dat niet zitten, de kleinere teams op hun beurt begrijpen deze houding niet. Zij staan bij de kwalitficatie vaak al te wachten in de pitstraat voor een goede positie op het circuit waardoor de warmte al uit de banden is.
- Het compromis wat morgen besproken wordt is als volgt:
  • Vanaf 2022 zijn nog maar 20 bandenwarmes i.p.v. 40 per team toegestaan;
  • Intermediate (groen) en full wet (blauw) banden mogen helemaal niet meer verwarmd worden;
  • De temperatuur van de normale banden wordt afgebouwd: nu nog 90 graden, in 2022 wordt dit verlaagd naar 70 graden, in 2023 nog maar 50 graden;
  • Vanaf 2024 worden bandenwarmers net als in andere race series compleet verboden.
bron: https://www.auto-motor-un...erbot-f1-stufenplan-2024/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35

Spotmatic

Ken sent me

Ik begrijp het wel, maar ik ben zelf niet zo'n fan van overgangsregelingen. Een "great reset" is vaak beter voor iedereen (maar inderdaad niet voor de topteams).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Regen en natweerbanden hebben toch juist meer profijt van bandenwarmers, omdat je die minder makkelijk warm rijdt?

Ik vind overigens kappen met die onzin, als je bandenwarmers wilt verbieden doe het dan gewoon, klaar. Niet dat poldermodel waarbij je het gaat afbouwen om toch beide kampen een beetje hun zin te geven |:( Ja, ze zijn misschien minder voorspelbaar als ze net de pits uit komen. Maar dat is voor iedereen gelijk. Laat de beste coureurs maar boven komen drijven.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Optimistische engineer van RedBull over Mercedes.

[Twitter: https://twitter.com/EngineMode11/status/1447624625672839171?s=20]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

psy schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:03:
Optimistische engineer van RedBull over Mercedes.

[Twitter]
iets zegt me dat mercedes nog steeds niet op 'vol vermogen' rijdt (om misschien nu uiteindelijke wel -> betrouwbaarheid issues)

verhaal van petty https://www.autoblog.nl/n...aan-het-sandbaggen-888276
krijg de bron niet meer gevonden; hij zou ook gezegd hebben dat ze motoren teruggeschroeft hadden (zie artikel) zouden ze dat niet doen, het hele veld om 2 rondjes kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 18-09 16:13
himlims_ schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:15:
[...]

iets zegt me dat mercedes nog steeds niet op 'vol vermogen' rijdt (om misschien nu uiteindelijke wel -> betrouwbaarheid issues)

krijg de bron niet meer gevonden; hij zou ook gezegd hebben dat ze motoren teruggeschroeft hadden (zie artikel) zouden ze dat niet doen, het hele veld om 2 rondjes kunnen zetten.
Verhaal inderdaad vaker gehoord. Weet niet wat er waar van is. Maar mocht het zo zijn dat Mercedes dit kan dan heeft de rest zitten slapen en heeft Mercedes hun winst maximaal benut.

Ooit zal er wel in een boek of video iets naar boven komen wat de waarheid is. Of er gespeeld is met de regels of dat men gewoon een heel goed team is geweest. Ik gok zelf op het laatste. Nee, ik mag Hamilton als persoon niet maar als coureur is hij fantastisch. Toto Wolff mag dan wel een arrogante man zijn, hij heeft het toch maar al 7 jaar voor elkaar met het team. Ik ben bang dat ook volgend seizoen Mercedes weer voor de top positie kan gaan. Hopelijk samen met Red Bull, McLaren en Ferrari.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Volgens mij is deze nog niet gepost. Omdat Hamilton volgens Toto nog steeds geen fouten kan maken, hebben ze na het incident met de vliegende pitcrew de brake magic nogmaals aangepast, het is nu geen toggle meer maar een hold.
[Twitter: https://twitter.com/AnnotatedWA/status/1447463431531991051]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

Aan de hoeveelheid "anti-Mercedes" posts is te merken dat Mercedes weer sterker wordt :D

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Vuvuzela schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:32:
Aan de hoeveelheid "anti-Mercedes" posts is te merken dat Mercedes weer sterker wordt :D
Niet zozeer anti-mercedes toch? Het verhaal dat ze eigenlijk de hele turbohybrid era lopen te sandbaggen is er al langer en ook logisch verklaarbaar vanuit Mercedes zelf. Mensen zijn hoogstens wat teleurgesteld als ze inderdaad nu ineens een flinke tand bij kunnen zetten en die laatste 6 races amper meer spannend zijn. Zou een beetje een matig einde voor een verder erg spannend seizoen worden dan.

Los daar van is zo'n enorm dominant team nooit goed voor (de populariteit van) een sport. De casual kijkers haken dan af, waar de die-hards zich misschien kunnen vermaken met wat midfield battles ofzo. F1 wil duidelijk groeien en we hebben allemaal dit jaar op Zandvoort kunnen zien wat een populaire rijder uit één land teweeg kan brengen. Stel je voor dat er een Duitser, Fransman of Spanjaard weer mee gaat doen om het kampioenschap? Daarom zal je altijd een zekere aversie hebben tegen zo'n team of rijder wat al langere tijd dominant is, niet alleen vanuit de fanbase maar ook de organisatie is er een hoop aan gelegen om de strijd te bevorderen, en dan zijn we weer precies terug bij puntje één; de reden waarom Mercedes de motor mogelijk 'slechter' voor zou willen doen dan 'ie is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:50

basvn

Breezand - NHN

zijn geen crashes geweest toch die Albon moet nabootsen?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:37

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

basvn schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:46:
[Twitter]

zijn geen crashes geweest toch die Albon moet nabootsen?
Dat was toch juist zijn sterke kant?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:53
[...]

Het verschil is dat ze in 2014 de ruimte hadden om dat te doen. Toen reden ze met gemak 1,5 sec per ronde weg bij de concurrentie. Dan is het strategisch verstanding om niet te ver vooruit te rijden, dat voorkwam hard ingrijpen door de FIA.

Het lijkt mij erg sterk dat ze op dit moment lopen te sandbaggen. Ze hebben niet de luxe (gezien de stand in de kampioenschappen) om het te doen. Mocht er 1 race tussenzitten waarbij Lewis pech heeft, is de titel weg.

Ik ben het er mee eens dat Mercedes op dit moment beter voor elkaar lijkt te hebben (sinds de aanpassing van de banden in Silverstone eigenlijk), maar Turkije was een weekend waar Red Bull de plank volledig missloeg qua setup, geloof dat Albon daar ook wat uitspraken over gedaan heeft.
Dat deed het er allemaal erger uitzien dan het daadwerkelijk was. Mocht Red Bull in Mexico en Interlagos winnen betekent dat ook niet dat ze opeens het bovenliggende team zijn, het zijn autos gebouwd met een verschillende filosofie, het zal per circuit stuivertjes wisselen blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:16
P.K. schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:05:
[...]

Het verschil is dat ze in 2014 de ruimte hadden om dat te doen. Toen reden ze met gemak 1,5 sec per ronde weg bij de concurrentie.
Never forget Abu Dhabi 2014. HAM en ROS reden 2 seconden per rondje weg bij de rest van het veld terwijl ze samen in een gevecht zaten, waarbij je in een gevecht normaal gesproken tijd verliest.

Paddy Lowe heeft toch laatst in een podcast toegegeven dat de motoren toentertijd nooit op 100% hebben gedraaid. Dat is 1 van de redenen dat ze ook zo betrouwbaar konden zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door RonaldMcDonald op 12-10-2021 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als de Mercedes motor zo sterk is, dan snap ik niet waarom die klantenmotor dat blijkbaar niet laat zien. Of heeft McLaren en Racing Point zo'n beroerde chassis dat ze RB niet eens bij kunnen houden?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

zonoskar schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:04:
Als de Mercedes motor zo sterk is, dan snap ik niet waarom die klantenmotor dat blijkbaar niet laat zien. Of heeft McLaren en Racing Point zo'n beroerde chassis dat ze RB niet eens bij kunnen houden?
Gezien de prestaties van Mclaren in Monza en Sochi lijkt het erop dat die combinatie het toch heel aardig doet op bepaalde circuits, dat ze dan nog wat minder "allround" zijn dan Red Bull en (vooral nu) Mercedes, dat zeker, maar zo heel beroerd gaat het daar toch niet. Racing Point, geen idee wat ik daarvan moet denken eigenlijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

bernie had er een stokje voor gestoken - of 'iets' geregeld waardoor de verhoudingen minder ver uit elkaar kwamen te liggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 20:56

Bestla

Kvinne

Ik zou als RBR de motorsetting iets hoger schroeven om iets meer risico te nemen om Mercedes aan te kunnen. Japanners zijn altijd een beetje conservatief ingesteld, maar nu vraagt de eindstrijd om een iets gewaagdere aanpak. In Q3 pas je ware pace laten zien, zonder to the max te gaan. En zo het seizoen uit te zingen.

Ik ben voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RonaldMcDonald schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:13:
[...]
Never forget Abu Dhabi 2014. HAM en ROS reden 2 seconden per rondje weg bij de rest van het veld terwijl ze samen in een gevecht zaten, waarbij je in een gevecht normaal gesproken tijd verliest.

Paddy Lowe heeft toch laatst in een podcast toegegeven dat de motoren toentertijd nooit op 100% hebben gedraaid. Dat is 1 van de redenen dat ze ook zo betrouwbaar konden zijn.
Bahrain zal dat geweest zijn in 2014 verwacht ik?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:19
hardware-lover schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:26:
[...]

Bahrain zal dat geweest zijn in 2014 verwacht ik?
Dat verwacht ik ook :)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:47
Bestla schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:20:
Ik zou als RBR de motorsetting iets hoger schroeven om iets meer risico te nemen om Mercedes aan te kunnen. Japanners zijn altijd een beetje conservatief ingesteld, maar nu vraagt de eindstrijd om een iets gewaagdere aanpak. In Q3 pas je ware pace laten zien, zonder to the max te gaan. En zo het seizoen uit te zingen.

Ik ben voor.
En dan zegt de motor plof en dan klagen we weer allemaal waarom ze zoveel risico genomen hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 18-09 20:56

Bestla

Kvinne

Transportman schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:10:
[...]

En dan zegt de motor plof en dan klagen we weer allemaal waarom ze zoveel risico genomen hebben.
Alles beter dan lijdzaam moeten toezien dat HAM en Mercedes de titel pakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChipSkylark
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 20:31
Wat ik nooit echt begrijp als het over MERCs sandbaggen gaat, is dat er toch ook veel andere teams met een MERC motor rijden. Dat zou dan betekenen dat MCL dus gewoon een matige auto heeft? Want je mag als motorleverancier niet teams voortrekken. Een MCL mag toch ook zelf bepalen in hoe verre ze de motor durven open te schroeven?

Dus dan zou de auto gewoon super goed moeten zijn (waarvoor ik meer respect zou hebben), of er andere foefjes rondom de motor moeten zijn die niet direct met de hoofdonderdelen van de motor te maken hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Bestla schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:20:
Japanners zijn altijd een beetje conservatief ingesteld, maar nu vraagt de eindstrijd om een iets gewaagdere aanpak.
Dat is nogal een aanname en generalisering die je hier bijzonder gemakkelijk maakt. Waarom denk je dat Honda niet nu al op de te verantwoorden maximale instellingen van de motor zit? Op basis waarvan doe je de inschatting dat de kans op uitval acceptable blijft bij het nog meer de grenzen opzoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:29

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Dit is een seizoen vol verrassingen, geen enkele race is nog saai of voorspelbaar geweest dus we gaan het wel zien :). Vond het persoonlijk wel een domme beslissing van Wolf om bij Hamilton alleen de ICE te vervangen terwijl ze al klachten hadden met de motor, deze beslissing kan hun misschien wel de titel kosten als de motor alsnog denkt van ja daaag en stuk..

Ik hoop serieus dat het pas besloten word bij de laatste race, lekker extra spanend :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:05
G_Dragon schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:21:
Dit is een seizoen vol verrassingen, geen enkele race is nog saai of voorspelbaar geweest dus we gaan het wel zien :). Vond het persoonlijk wel een domme beslissing van Wolf om bij Hamilton alleen de ICE te vervangen terwijl ze al klachten hadden met de motor, deze beslissing kan hun misschien wel de titel kosten als de motor alsnog denkt van ja daaag en stuk..

Ik hoop serieus dat het pas besloten word bij de laatste race, lekker extra spanend :o
Toch grappig dat het laatste seizoen voor de nieuwe aero-regels ingaan zo spannend is :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:29

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Jasphur schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:26:
[...]

Toch grappig dat het laatste seizoen voor de nieuwe aero-regels ingaan zo spannend is :P
Nou inderdaad, van mij mag het nog wel jaren zo spannen blijven heerlijk!
Alleen niet goed voor de bloeddruk :+

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-09 14:36
Jasphur schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:26:
[...]

Tsja..hoe langer je met hetzelfde regelement rijdt hoe dichter alle teams bij elkaar komen, je ziet nu ook dat de Mercedes en RedBull ook vanaf achter niet zomaar binnen 20 ronden weer in de top 5 rijden. Een jaar of twee, drie geleden was dat wel het geval. Ik voorzie dat er volgend jaar met de nieuwe reglementen toch wel weer behoorlijke verschillen zullen zijn tussen het snelste en traagste team.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:50
ChipSkylark schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 07:33:
Wat ik nooit echt begrijp als het over MERCs sandbaggen gaat, is dat er toch ook veel andere teams met een MERC motor rijden. Dat zou dan betekenen dat MCL dus gewoon een matige auto heeft? Want je mag als motorleverancier niet teams voortrekken. Een MCL mag toch ook zelf bepalen in hoe verre ze de motor durven open te schroeven?

Dus dan zou de auto gewoon super goed moeten zijn (waarvoor ik meer respect zou hebben), of er andere foefjes rondom de motor moeten zijn die niet direct met de hoofdonderdelen van de motor te maken hebben.
Juist. De regels stellen dat de ieder team dezelfde motoren én software krijgt. Bovendien stellen de regels ook dat je geen motorstanden meer mag aanpassen (na Parc Ferme iirc). Dus stellen dat Mercedes wel 'even' hun motor wat verder open schroeft is gewoon onzin. Mercedes hun hele package is gewoon veel beter als andere teams met de Mercedes engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
Tegenwoordig is het hele package van Mercedes beter, maar tot 2017 was het toegestaan om oudere versies te leveren en de nieuwste versies zelf te houden. Sauber deed dat als kostenbesparing.
Tot 2017 was de Mercedes qua chassis helemaal niet zo geweldig. De klantenteams McLaren (2014), Williams en Force India hadden alleen allemaal hun eigen issues waardoor ze slechts zelden konden uitdagen.

Inmiddels zal Mercedes de motor ook wel wat verder openschroeven dan destijds, maar ik sluit het niet uit dat de Mercedes medewerkers die bij de klantenteams de motor verzorgen bepaalde "adviezen" meegeven over hoe ver de motor veilig opengeschroefd mag worden. Bij RBR hadden ze destijds ook mensen van Renault rondlopen om de PU voor te bereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
Bestla schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 06:00:
[...]

Alles beter dan lijdzaam moeten toezien dat HAM en Mercedes de titel pakt.
Wie zegt dat dat gaat gebeuren? Volgende race kunnen de verhoudingen zomaar weer omgedraaid zijn. Vind het wat vroeg om nu in paniek modus te gaan en roepen dat Mercedes nu ineens weer veel beter voor elkaar heeft dan RB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
The_Admin schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:44:
[...]

Niet zozeer anti-mercedes toch? Het verhaal dat ze eigenlijk de hele turbohybrid era lopen te sandbaggen is er al langer en ook logisch verklaarbaar vanuit Mercedes zelf. Mensen zijn hoogstens wat teleurgesteld als ze inderdaad nu ineens een flinke tand bij kunnen zetten en die laatste 6 races amper meer spannend zijn. Zou een beetje een matig einde voor een verder erg spannend seizoen worden dan.
We hebben een flinke bak aan races gehad waar je met een tandje bij op de motor fluitend zou kunnen winnen. Lijkt me onwaarschijnlijk om die joker nu pas in te zetten, bij voor de helft RB banen waar je met extra pk relatief minder winst pakt en nieuwe banen.

Als ze al zoiets hebben gedaan, dan is het een kat in het nauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Het PU onderdeel wat is vervangen bij Lewis gaat onder andere over de plenum en het gedeelte wat de lucht voor de intake zou koelen. Dat is wat waarschijnlijk de vermogenstoename verklaart over 1 of 2 rondjes (tot het droogijs is verdampt wat ze erin stoppen :P).
Als ze dat met een nieuwe revisie hebben verbeterd, onder het mom van 'betrouwbaarheid' kan de bewering dat Mercedes niet meer ontwikkelt dit seizoen ook de prullenbak in, en zou ik me als RBR zijnde wel degelijk zorgen maken.

Waar Mercedes goed op gaat is banen met veel rechte stukken en topsnelheid, dan hebben ze het meeste aan de paardenkrachtjes. Komende circuits (behalve Austin, die heeft nog wel wat straights) zijn echter vooral bochtig, met snelle bochten, iets waar je zou verwachten dat RBR de betere is. Maar we gaan het zien.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:50

basvn

Breezand - NHN

[Twitter: https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1448202033924874240]

baan tijden @Maasluip en @DataGhost heb het aangepast
jullie hebben gelijk

[ Voor 30% gewijzigd door basvn op 13-10-2021 11:36 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://www.gpfans.com/en...stappen-engine-penalties/

geen idee hoe betrouwbaar die f1 news pagina's tegenwoordig nog zijn [..] horner zou niet uitsluiten dat er nog een 'engine penatly' in verschiet zit

[ Voor 17% gewijzigd door himlims_ op 13-10-2021 10:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

himlims_ schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:28:

geen idee hoe betrouwbaar die f1 news pagina's tegenwoordig nog zijn [..] horner zou niet uitsluiten dat er nog een 'engine penatly' in verschiet zit
Dat zijn uitspraken in de categorie 'de bal is rond' :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 00:46

JB

Cédric roelt!

YakuzA schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:06:
[...]

Dat zijn uitspraken in de categorie 'de bal is rond' :P
Ik wilde net zeggen; Ferrari logica...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

UK 14:00 race in Brazilie? Dat verwacht ik toch niet. En FP3 om 8 uur 's ochtends Braziliaanse tijd ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DataGhost schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:16:
[...]

UK 14:00 race in Brazilie? Dat verwacht ik toch niet. En FP3 om 8 uur 's ochtends Braziliaanse tijd ook niet.
Sowieso klopt dat niet want in Brazilië krijgen we een sprintkwalificatie.
Van de F1 website, in local times, tijdverschil met Nederland is 4 uur (later):

12 Nov
Practice 1 12:30 - 13:30
Qualifying 16:00 - 17:00

13 Nov
Practice 2 12:00 - 13:00
Sprint 16:30 - 17:00

14 Nov
Race 14:00 - 16:00

Qatar klopt ook niet, dat zijn de local times, in Nederland 2 uur vroeger.

https://www.formula1.com/en/racing/2021/Brazil.html
https://www.formula1.com/en/racing/2021/Qatar.html

@basvn

[ Voor 30% gewijzigd door Maasluip op 13-10-2021 11:35 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:37
hardware-lover schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 16:12:
[...]

Gezien de prestaties van Mclaren in Monza en Sochi lijkt het erop dat die combinatie het toch heel aardig doet op bepaalde circuits, dat ze dan nog wat minder "allround" zijn dan Red Bull en (vooral nu) Mercedes, dat zeker, maar zo heel beroerd gaat het daar toch niet. Racing Point, geen idee wat ik daarvan moet denken eigenlijk.
Die hebben toch het chassis van 2 jaar geleden van Mercedes "gekopieerd" ?

Vorig jaar hadden ze er aardig profijt van maar blijkbaar zijn ze niet kundig genoeg om de boel verder te kunnen ontwikkelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Momenteel wordt er nog op 4 circuits van de resterende kalender gewerkt.
  • Aan het Losail circuit in Qatar moet nog hier en daar gesleuteld worden. Naast de nodige curbstones moet vooral de ingang naar pitstraat voor F1 gewijzigd worden. De ingang van de pitstraat begint nu meteen na de finale bocht. Er is nog niks officieels hoe het eruit gaat zien maar Masi (FIA) gaat er volgende weekend naartoe omdat de aanpassingen bijna klaar zouden zijn.
  • In COTA worden tijdelijke maatregelen genomen totdat het circuit dicht gaat voor werkzaamheden in december en half januari. Nog voor de grand prix over een week worden bepaalde hobbels voor nu platter gemaakt.
  • In Jeddah is het een race tegen de klok om het op 3 december klaar te hebben.
  • In Abu Dhabi is men waarschijnlijk ook op tijd klaar met enkele aanpassingen zoals o.a. het loskoppelen van de chicane en het aanleggen van een kombocht.
https://the-race.com/form...nged-dramatically-for-f1/
https://www.motorsport.co...-motogp-problems/6686148/
https://www.auto-motor-un...-saudi-arabien-abu-dhabi/

[ Voor 45% gewijzigd door Chocoball op 14-10-2021 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02
Maasluip schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:31:
[...]

Sowieso klopt dat niet want in Brazilië krijgen we een sprintkwalificatie.
Van de F1 website, in local times, tijdverschil met Nederland is 4 uur (later):

12 Nov
Practice 1 12:30 - 13:30
Qualifying 16:00 - 17:00

13 Nov
Practice 2 12:00 - 13:00
Sprint 16:30 - 17:00

14 Nov
Race 14:00 - 16:00

Qatar klopt ook niet, dat zijn de local times, in Nederland 2 uur vroeger.

https://www.formula1.com/en/racing/2021/Brazil.html
https://www.formula1.com/en/racing/2021/Qatar.html

@basvn
Let op, wordt 1 uur vroeger i.v.m. de klok die teruggaat bij ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chocoball schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:06:
Aan het Losail circuit in Qatar moet nog hier en daar gesleuteld worden. Naast de nodige curbstones moet vooral de ingang naar pitstraat voor F1 gewijzigd worden. De ingang van de pitstraat begint nu meteen na de finale bocht. Er is nog niks officieels hoe het eruit gaat zien maar Masi (FIA) gaat er volgende weekend naartoe omdat de aanpassingen bijna klaar zouden zijn.

https://the-race.com/form...nged-dramatically-for-f1/
misschien dat pit entry nu net voor de laatste bocht komt?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
YakuzA schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:12:
[...]

misschien dat pit entry nu net voor de laatste bocht komt?
Lijkt mij ook, met 5 weken te gaan zijn ze ook ruim op tijd met de aanpassingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

himlims_ schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:28:

O, geheid. Hij zal er vast nog wel een keer afgetikt gaan worden door een met een Mercedes aangedreven F1 wagen... :+

Maar, alle gekheid op een stokje. Ik vind dat iedereen wel heel erg pessimistisch doet. Red Bull heeft al vaker bewezen vanuit de underdog positie races te kunnen winnen. Bovendien zou Christian Horner nu ook wel eens met psychologische oorlogsvoering bezig kunnen zijn. Daar is Toto Wolff normaal gesproken nogal goed in.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Boinkie schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:11:
[...]

Let op, wordt 1 uur vroeger i.v.m. de klok die teruggaat bij ons :)
Nee, het tijdverschil is nu 5 uur, het tijdverschil in november is 4 uur ;)
São Paulo is UTC-3, wij UTC+1 (of UTC+2 bij zomertijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02
Maasluip schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:26:
[...]

Nee, het tijdverschil is nu 5 uur, het tijdverschil in november is 4 uur ;)
São Paulo is UTC-3, wij UTC+1 (of UTC+2 bij zomertijd).
Sorry, ik bedoelde Qatar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

[...]

Ach, "vol vermogen" is niet echt een harde lijn he. Het is altijd een compromis tussen slijtage en prestaties. Ik denk dat alle F1 motoren een stuk harder kunnen als je accepteert dat je ze binnen een half uur opblaast. Ik geloof direct dat Mercedes een bewuste keuze heeft gemaakt wat voor hun de beste verhoudingen zijn. Ze zijn wel verplicht om hun klanten precies dezelfde motor en instellingen te geven als ze zelf gebruiken, maar ze hoeven geen rekening te houden met het ontwerp van hun klanten.

De kans dat een klant een auto bouwt die precies aansluit bij de keuzes van Mercedes zonder de hele auto te kopieren lijkt me vrij klein. Op sommige banen zal het wel lukken om de combinatie goed, of zelfs beter, te krijgen, maar niet overal. Volgens mij is dat we zien bij McLaren. Op sommige banen zijn ze goed genoeg om aan de top mee te doen en zelfs een (kleine) kans maken om een Mercedes te verslaan. Maar daar staat tegenover dat ze op andere banen kansloos zijn.

Dus Mercedes kiest een configuratie waarmee ze precies genoeg vermogen hebben om makkelijk te winnen (en een beetje marge) maar niet meer zodat ze het ook niet aan hun klanten hoeven te geven.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Een plof hebben we ook al jaren niet meer gezien, vroeger gingen er elke wedstrijd wel een paar.

Geen enkele motor wordt nog op de limiet afgesteld (laatste race misschien)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:37:
[...]

Dus Mercedes kiest een configuratie waarmee ze precies genoeg vermogen hebben om makkelijk te winnen (en een beetje marge) maar niet meer zodat ze het ook niet aan hun klanten hoeven te geven.
Dat zou juist een reden zijn om juist wel vol (meer) vermogen in te zetten. Een McLaren en een Aston Martin die RBR van de punten houden is Mercedes echt wel wat waard.

alles kan off-topic

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

lol; "functie plaatje" op bureau

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/rzp56kow70t71.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ook daar heb ik het volgens mij goed. Qatar is UTC+3, dus nu 1 uur verschil, dan 2 uur verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:34
https://nl.motorsport.com...e-update-f1-2021/6686066/
Daarnaast hebben EA en Codemasters de auto van Red Bull Racing tijdelijk van een update voorzien in F1 2021. Tot dusver was de bolide van het Oostenrijkse team in de game altijd het typerende donkerblauw waarmee wordt geracet. Afgelopen weekend reden Max Verstappen en Sergio Perez echter met een grotendeels witte kleurstelling, waarmee een eerbetoon werd gebracht aan de auto waarmee Honda voor het eerst een F1-race won. Die witte livery met rode accenten is dankzij de nieuwe update van F1 2021 ook beschikbaar in het spel. Dat blijft zo tot ongeveer 15 november, daarna keert de donkerblauwe kleurstelling terug.
:9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Maak hem gewoon optioneel dan kan ik zelf bepalen welke livery ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

schumi2004 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:15:
[...]

Maak hem gewoon optioneel dan kan ik zelf bepalen welke livery ik wil.
zal wel een DLC/betaal optie worden :+
(heb de game niet, geen idee of dat soort taferelen uberhoubt in de game zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Ik heb mijn eerdere post over circuit werkzaamheden in Qatar uitgebreid met COTA, Jeddah en Abu Dhabi.

Chocoball in "[F1] Seizoen 2021"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Horner interview op Channel 4 Sport.

[ Voor 28% gewijzigd door Illegal_Alien op 14-10-2021 13:07 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:34
https://nl.motorsport.com...-chalet-gesloopt/6686357/
De grootschalige verbouwing van het circuit is namelijk van start gegaan, waardoor ook het bekende chalet bovenaan de heuvel heeft moeten wijken.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FBl4tQoX0AIym9v?format=jpg&name=small

[ Voor 57% gewijzigd door Willem30 op 14-10-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Laatst online: 17-09 12:54
Als ze de rest om het circuit heen ook eens aanpassen. Zelden zo'n ongekende puinhoop gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Justevo schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:15:
[...]

Als ze de rest om het circuit heen ook eens aanpassen. Zelden zo'n ongekende puinhoop gezien.
Mag niet generaliseren; maar Belgie en geen puinhoop? :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Laatst online: 17-09 12:54
https://www.skysports.com...g-another-f1-grid-penalty

Dit valt onder een linkdump, graag een korte toelichting geven.

[ Voor 19% gewijzigd door Outerspace op 14-10-2021 21:10 ]

Pagina: 1 ... 115 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken