Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Komt door Ferrari, zoveel gezeik daar in Italië, denk dat hij blij is dat hij weg is (moest).pilskes schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:14:
Ik moest echt 2x kijken! Ik dacht dacht Jeroen Bleekemolen in een auto zat...
[Afbeelding]
Vettel heeft flink last van terugtrekkende haargrens deze winter!
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Nee, dat weet ik. En een demo auto is ook totaal niet belangrijk, dus daar gaan ze helemaal die moeite niet voor doen. Maar ik voreg het mij gewoon af of ze het überhaupt controleren. Je hoeft ook niet persé een nieuwe motor erin te stoppen, maar misschien andere onderdelen.Giem schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:19:
[...]
Een motor kan je niet even snel in een oud chassis hangen. Daarom rijd RB en AT ook op demo's nog met Renault motoren in hun oude auto's
Maar: zin of onzin: controleren ze het nou?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nou.......?pilskes schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:14:
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/5FM6UsvcS667Lp4yOrhWRQQQ.png?f=user_large)
Testing, one, two ...
Klopt, heb ik ook wel eens gehoord. Het ging mij niet persé om Ferrari, maar gewoon in het algemeen. Houdt de FIA steekproeven bij dat soort testen?Erapaz schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:53:
[...]
Die geruchten zijn er in het verleden zeker geweest, zelfs een supercar mule met een F1 motor. Niet perse Ferrari. Verder bestaat er ook deze loophole: https://www.gptoday.net/n...onda-haar-2019-motor-test
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Tokens zijn alleen voor het chassis, v.z.i.w. Aero valt daarbuiten en mogen ze ongelimiteerd aan werken / veranderen.loekf2 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:01:
[...]
Hadden ze geen toestemming om eerder met de motor integratie te beginnen van de FIA ? Kost ze wel tokens, dus mogen minder besteden aan chassis & aero.
Ja het is vroeg, maar vergeet niet dat die Mercedes motor een uitontwikkelde motor is en al door meerdere teams gebruikt wordt.
I served in a company of heroes.
Ik denk dat het de moeite niet waard is. Op de dyno kunnen ze hele races en allerlei situaties simuleren. In zo'n demo rijden ze maar een enkele keer wat heen en weer op lage snelheid, op banden zonder grip.mphilipp schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:18:
[...]
Nee, dat weet ik. En een demo auto is ook totaal niet belangrijk, dus daar gaan ze helemaal die moeite niet voor doen. Maar ik voreg het mij gewoon af of ze het überhaupt controleren. Je hoeft ook niet persé een nieuwe motor erin te stoppen, maar misschien andere onderdelen.
Maar: zin of onzin: controleren ze het nou?
Toch is ook de dymo niet heilig. Zie de euvels die nog wel eens tijdens de testdagen gevonden worden. Zo heeft Red Bull een aantal jaar terug de eerste dag(en?) vrijwel niet kunnen rijden, en het jaar erop hadden ze "ineens" "een filmdag" (verkapte shakedown dus). Het heeft in zoverre dus wel degelijk nut om nieuwe(re) onderdelen te kunnen gebruiken / testen, ook al zijn ze dan gebonden aan limieten (banden, snelheid, afstand, ...).Vuvuzela schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:48:
[...]
Ik denk dat het de moeite niet waard is. Op de dyno kunnen ze hele races en allerlei situaties simuleren. In zo'n demo rijden ze maar een enkele keer wat heen en weer op lage snelheid, op banden zonder grip.
Wacht even...ik had het niet over een demo-auto, daar begon iemand anders over.Vuvuzela schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:48:
[...]
Ik denk dat het de moeite niet waard is. Op de dyno kunnen ze hele races en allerlei situaties simuleren. In zo'n demo rijden ze maar een enkele keer wat heen en weer op lage snelheid, op banden zonder grip.
Ik heb het over (bijvoorbeeld) de 5-daagse test van Ferrari momenteel. Het zou in dat geval misschien wel lonend zijn. Maar ik heb sowieso geen idee van de moeite die je daarvoor moet doen. Ik denk dat het best veel werk is, want volgens mij wordt het chassis zo'n beetje rondom de motor gebouwd, dus moet je er best veel voor doen.
En ik weet ook wel dat ze hele geavanceerde simulators hebben, maar nothing beats reality... Je kunt er vanuit gaan dat alle auto's al hele races hebben gereden in de computersimulaties en ook de nodig uren op de testbank hebben gestaan. En wat gebeurt er bij de wintertest? Hij gaat stuk na 1 rondje...
Dus vandaar mijn vraag: controleert de FIA of het écht een oude auto is? Die is namelijk nog steeds niet beantwoord. Ik denk dat niemand het weet, want de antwoorden gaan steeds ergens anders over...
Ze krijgen in ieder geval vanuit Pirelli speciale test/film bandenmphilipp schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:47:
[...]
Wacht even...ik had het niet over een demo-auto, daar begon iemand anders over.
Ik heb het over (bijvoorbeeld) de 5-daagse test van Ferrari momenteel. Het zou in dat geval misschien wel lonend zijn. Maar ik heb sowieso geen idee van de moeite die je daarvoor moet doen. Ik denk dat het best veel werk is, want volgens mij wordt het chassis zo'n beetje rondom de motor gebouwd, dus moet je er best veel voor doen.
En ik weet ook wel dat ze hele geavanceerde simulators hebben, maar nothing beats reality... Je kunt er vanuit gaan dat alle auto's al hele races hebben gereden in de computersimulaties en ook de nodig uren op de testbank hebben gestaan. En wat gebeurt er bij de wintertest? Hij gaat stuk na 1 rondje...
Dus vandaar mijn vraag: controleert de FIA of het écht een oude auto is? Die is namelijk nog steeds niet beantwoord. Ik denk dat niemand het weet, want de antwoorden gaan steeds ergens anders over...
die niet representatief zijn van de racebanden.
Dus zelfs als ze testen met een motor, kunnen ze niet de volle 100% er uit halen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Heb jij het nu over een demo of over een echte test? Want ik heb het nog steeds over de test van Ferrari, en iemand begon ineens over een demo, wat totaal iets anders is. Ik geloof niet dat ze tijdens zo'n privé test op demobanden rijden namelijk.basvn schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:57:
[...]
Ze krijgen in ieder geval vanuit Pirelli speciale test/film banden
die niet representatief zijn van de racebanden.
Dus zelfs als ze testen met een motor, kunnen ze niet de volle 100% er uit halen
Ben er wel bang voor, maar dan is het des te leuker als het opeens wel anders isVuvuzela schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:57:
[...]
Kan niet wachten! Mercedes zal wel weer domineren. Maar Perez in de RB en Seb in de Aston
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Vettel word oudpilskes schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:14:
[Afbeelding]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
[ Voor 42% gewijzigd door Rembock op 28-01-2021 08:35 . Reden: ninja edit :+ ]
Aston Martin en zo'n kapsel. Ik snap het wel

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
BREAKING NEWS!roda_djavulen schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:23:
Het is dan ook niet Vettel die in die auto zit maar een medewerker van Mclaren...
O ....Ik had precies zo iemand in een mclaren zien zitten bij het opstarten van hun auto
Ik ga eerst nog maar eens wat koffie pakken
[ Voor 7% gewijzigd door roda_djavulen op 28-01-2021 08:52 ]
Meer inspectie dan. Dit is blijkbaar hoe Vettel zijn RB6 heeft staan in zijn huis. Let op de ruimte om de auto goed van alle kanten te kunnen inspecteren en de plaatsing boven een raam zodat de onderkant ook geïnspecteerd kan worden.
First championship winning RB6 in Seb's "garage" (under construction in 2011/2012) pic.twitter.com/qwpZKGMYpl
— 𝙅𝙚𝙣𝙨 𝙈𝙪𝙣𝙨𝙚𝙧 𝘿𝙚𝙨𝙞𝙜𝙣𝙨 (@JMD_helmets) 21 januari 2021
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Neehoor. Is videomateriaal van, met en zonder mondkapje.roda_djavulen schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:23:
Het is dan ook niet Vettel die in die auto zit maar een medewerker van Mclaren...
Met grijs, zou tof zijn! Wel jammer als ze het blauwe dit jaar skippen, maar ben benieuwdBestla schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:51:
Gokje: Ik denk dat het weer oranje wordt voor McLaren
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Tsja, het grijs/zilver van Mercedes he.. denk dat het wel heel mooi kan wordenp0st schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:36:
[...]
Met grijs, zou tof zijn! Wel jammer als ze het blauwe dit jaar skippen, maar ben benieuwd
Het is geen oranje...... Het is papayaBestla schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:51:
Gokje: Ik denk dat het weer oranje wordt voor McLaren
-
Ja was ik intussen ook achter, maar ik had ook een filmpje gezien met iemand van mclaren die er nogal op lijkt nu vettel dit kapsel heeft, in combinatie met dat het nog vroeg was haalde ik ze door elkaarMikeyMan schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:56:
[...]
Neehoor. Is videomateriaal van, met en zonder mondkapje.
Ik zie nog een hele andere loop-hole, wat let het Ferrari (of welk team dan ook) om buiten de F1 om nog een ander racewagen project op te starten? Vrij val elke restrictie dus er kan vol mee getest worden. Dat die wagen dan erg veel lijkt op een F1 wagen is natuurlijk toeval maar wat ze ervan leren kunnen ze mooi in het F1 project toepassen.mphilipp schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:10:
Ik zie dat Ferrari deze week een 5 daagse privé test op Fiorano doet met een meer dan 2 jaar oude auto. In totaal worden 7 coureurs achter het stuur geduwd. Allemaal prima binnen de regels, maar wordt er ook gecontroleerd door de FIA dat het écht de auto is die Ferrari zegt dat het is?
Nou zie je aan de buitenkant natuurlijk meteen om welke auto het gaat, maar geldt dat ook voor de niet direct zichtbare onderdelen? Kan het bv zo zijn dat ze stiekem een oud chassis hebben uitgerust met de nieuwe motor oid? Of andere onderdelen waarvan ze willen dat de coureurs ze vast uitproberen?
Ik realiseer mij dat het vrij weinig zin heeft in de zin van de performance van de nieuwe auto uittesten, maar men kan misschien alvast wat kinderziektes eruit rijden. Het is niet zo fijn als de motor na 2 dagen tijdens de officiele test stuk gaat. En op de testbank werkt alles, maar achterin een auto waarmee ze echt testen, werkt het toch weer anders. Dat geldt voor meer dingen.
Dus: controle of vertrouwen?
alles kan off-topic
Dat is ook oranje, maar ja, valt er werkelijk echt iets nieuws te zien bij de onthullingen van de teams? Hooguit bij Aston Martin of Alpine.
Jep een schijnheilige HAM die natuurlijk het onderste uit de kan wil en vervolgens betrokkenheid gaat tonen richting de wereld ivm coronaBestla schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:33:
[...]
Dat is ook oranje, maar ja, valt er werkelijk echt iets nieuws te zien bij de onthullingen van de teams? Hooguit bij Aston Martin of Alpine.
Mijn boefje is liev!
Dat is in dit topic ook al een keer geroepen. Ik heb het ook een keer gehoord dat BMW geloof ik een sportscar had uitgerust met hun F1 motor om zo 'echte' data te verzamelen. Want ik denk dat niemand erin traps als je een racewagen maakt die als 2 druppels water op je F1 auto lijkt en ook nog toevallig dezelfde spec motor gebruikt. In die Le Mans auto's zitten motorblokken die wel doen denken aan de F1 motoren. Volgens mij reed Aston Martin ook met een Judd V10 en ik denk dat dat gewoon een teruggetunede F1 motor was.Ankona schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:27:
[...]
Ik zie nog een hele andere loop-hole, wat let het Ferrari (of welk team dan ook) om buiten de F1 om nog een ander racewagen project op te starten?
Maar tegenwoordig gaat dat moeilijk worden omdat de F1 motoren heel erg anders zijn dan in GT of Endurance racing. Stiekem ergens inbouwen en rondjes gaan rijden kan natuurlijk, maar ja...als er wel heel veel mensen van het Ferrari F1 project daar rondlopen, krijgt men ook wel in de gaten wat daar gebeurt. Ik denk dat het erg tricky is. En erg 'elaborate', dus heel erg veel inspanning en een grote kans dat je betrapt wordt.
Maar ik vraag mij af of iemand het in de gaten zou hebben als men een nieuwe motor in dat oude chassis propt. Ik heb geen idee wat er allemaal voor moet worden aangepast en of dat in de gaten loopt.
Het zou me niets verbazen dat ze een paar verschillende motoren bouwen. De ene om onderdeel A te testen, de volgende voor onderdeel B enz. Alles bij elkaar zijn de componenten getest en getuned, dat vormt dan weer de officiële F1 motor.mphilipp schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:44:
[...]
Dat is in dit topic ook al een keer geroepen. Ik heb het ook een keer gehoord dat BMW geloof ik een sportscar had uitgerust met hun F1 motor om zo 'echte' data te verzamelen. Want ik denk dat niemand erin traps als je een racewagen maakt die als 2 druppels water op je F1 auto lijkt en ook nog toevallig dezelfde spec motor gebruikt. In die Le Mans auto's zitten motorblokken die wel doen denken aan de F1 motoren. Volgens mij reed Aston Martin ook met een Judd V10 en ik denk dat dat gewoon een teruggetunede F1 motor was.
Maar tegenwoordig gaat dat moeilijk worden omdat de F1 motoren heel erg anders zijn dan in GT of Endurance racing. Stiekem ergens inbouwen en rondjes gaan rijden kan natuurlijk, maar ja...als er wel heel veel mensen van het Ferrari F1 project daar rondlopen, krijgt men ook wel in de gaten wat daar gebeurt. Ik denk dat het erg tricky is. En erg 'elaborate', dus heel erg veel inspanning en een grote kans dat je betrapt wordt.
Maar ik vraag mij af of iemand het in de gaten zou hebben als men een nieuwe motor in dat oude chassis propt. Ik heb geen idee wat er allemaal voor moet worden aangepast en of dat in de gaten loopt.
Bepaalde teams zijn niet bang om een miljoen meer of minder uit te geven aan testen. En als wij hier al een paar loopholes kunnen bedenken, laat staan wat die whizzkids dan bedenken.
Waiting on the world to change
"The following video surfaced today of what appears to be either a FXX or LaFerrari lapping the Fiorano test track with a distinctly un-Ferrari like turbo sound and certainly isn't representative of the V12 core engine either of the aforementioned usually run."
http://www.somersf1.co.uk...eir-2014-v6-turbo-at.html
Het gaat er dan om of een F1 team voor hun project gebruik mag maken van kennis die ze van buiten het team om verkregen hebben. Die geniale ideeën die ze op de gok proberen.... maar waar "toevallig" in een of ander hobby project al heel wat ervaring mee is opgedaan en waar dat team ook al 4 andere min of meer geniale probeersels heeft afgeschoten.
(recalcitrant als ik ben vraag ik mij altijd dit soort dingen af. Lijkt mij zo simpel die regels te omzeilen. Dus dan vraag ik me af waarom die regels er nog zijn zoals ze zijn en nog werken ook)
alles kan off-topic
Geen idee. Ik weet niet precies wat er in de reglementen van de FIA staat. Maar ik denk dat als men zegt dat je alleen maar mag testen op de daartoe aangewezen testdagen en dat ook dynoruns, cfd runs en windtunnelruns beperkt zijn, het niet de bedoeling is dat je je motor in een FXX stopt en daarmee alsnog gaat testen...de reglementen lijken mij redelijk duidelijk.Ankona schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:05:
Ik vraag me eigenlijk vooral af of het wel nodig is het stiekem te doen.
Maar ja...als je die FXX truuk uithaalt, kan niemand bewijzen dat jij een nieuwe F1 motor in dat ding hebt getest, want het is privé. Het circuit is voor niemand toegankelijk en alleen vanaf de weg kan iemand door de bosjes loeren en luisteren. Maar dat is geen bewijs. De FIA is er niet bij, niet uitgenodigd, want geen F1 test. Dus stiekem kan alles inderdaad. Mercedes kan hetzelfde doen. Veel makkelijker zelfs, want zij hebben toch die 'straat' raceauto met een F1 motor erin? En Mercedes heeft ook een privé circuit of kan er een afhuren. Wie weet hebben zij dat al lang gedaan. Wie weet doet iedereen het op een of andere manier. Alleen kunnen Ferrari en Mercedes het wat makkelijker omdat zij auto's hebben die ze kunnen testen op een circuit zonder dat er meteen allerlei alarmbellen af gaan. Renault heeft niet echt een vette raceauto volgens mij.
Maar als je de regels loslaat wordt het pas echt wie het meest uit kan geven. Het probleem van de formule 1 is nu dat er een hoop teams zijn die niet 200 miljoen uit kunnen geven om de stap naar het middenveld te zetten, en die teams geen 400 miljoen uit kunnen geven om Mercedes en Red Bull uit te dagen. Als de sponsors er mee stoppen vanwege te weinig succes en te weinig zichtbaarheid, zakken ze dan alleen maar verder terug tot er alleen schulden overblijven.Ankona schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:05:
Ik vraag me eigenlijk vooral af of het wel nodig is het stiekem te doen. Mijn kinderen weten het ook, stiekem mag alles, daar hoeven dus geen regels voor verzonnen te worden.
Het gaat er dan om of een F1 team voor hun project gebruik mag maken van kennis die ze van buiten het team om verkregen hebben. Die geniale ideeën die ze op de gok proberen.... maar waar "toevallig" in een of ander hobby project al heel wat ervaring mee is opgedaan en waar dat team ook al 4 andere min of meer geniale probeersels heeft afgeschoten.
(recalcitrant als ik ben vraag ik mij altijd dit soort dingen af. Lijkt mij zo simpel die regels te omzeilen. Dus dan vraag ik me af waarom die regels er nog zijn zoals ze zijn en nog werken ook)
Met regels zal het alleen al om het plausibly deniable te houden de schaal veel kleiner moeten zijn dan het zonder regels zou kunnen zijn.
Ze hebben de Espacemphilipp schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:19:
[...]
..knip..
Renault heeft niet echt een vette raceauto volgens mij.
Al komt die wel uit de tijd dat je nog ongelimiteerd kon testen.
Met Frank Williams aan boord, dat was bruut. Maar dat was niet echt serieus...meer een stunt. Prost zei dat het ding gruwelijk stuurde.Vuvuzela schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:46:
[...]
Ze hebben de Espace![]()
Ja dat kan ik me wel voorstellen.. Al hoewel.. in vergelijk met een gewone Espace heeft deze toch wat betere wielophanging, downforce en wat zachter (en breder) rubber.mphilipp schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:10:
[...]
Met Frank Williams aan boord, dat was bruut. Maar dat was niet echt serieus...meer een stunt. Prost zei dat het ding gruwelijk stuurde.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Zelfs de F50 zat vol met F1 techniek. Ophanging, basis van het motorblok etc.mavamal schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:50:
Had de FXX niet "Formula 1 technology" of was dat gewoon een hoop marketinghype? Ik meen me te herinneren dat de remmen en versnellingsbak meer dan gemiddeld leken op de F1 versie en de laatste variant ook een KERS systeem had.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Vuvuzela schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:46:
[...]
Ze hebben de Espace![]()
[YouTube: ESPACE RENAULT F1: Fire UP exclusive video]
En wat recenter, de Twizy F1.
Je moet eens een filmpje kijken van dat ding... Om de roll te verminderen is het onderstel zo hard gemaakt dat het een soort skippybal is.caspervc schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:51:
[...]
Ja dat kan ik me wel voorstellen.. Al hoewel.. in vergelijk met een gewone Espace heeft deze toch wat betere wielophanging, downforce en wat zachter (en breder) rubber.
YouTube: ESPACE RENAULT F1: Fire UP exclusive video
Je bedoelt dat filmpje wat hier 3 posts boven staat?MikeyMan schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:02:
[...]
Je moet eens een filmpje kijken van dat ding...
Whoopsie... Post begonnen, werd gebeld, te laat op verzenden gedruktpoor Leno schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:04:
[...]
Je bedoelt dat filmpje wat hier 3 posts boven staat?
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZZjbdreGpmhwNoV8SXp5RDW0.png?f=user_large)
Ik zag deze net staan op Reddit haha
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Waarom zie ik hier andere tijden staan, welke moet ik aanhouden voor mijn eigen schema
[ Voor 24% gewijzigd door G_Dragon op 29-01-2021 11:13 ]
die van mij, zijn net gepost door F1 zelfG_Dragon schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:22:
[...]
Waarom zie ik hier andere tijden staan, welke moet ik aanhouden voor mijn eigen schema ( zie hieronder )
[Afbeelding]
denk dat die wel kloppen
Get these dates and times down in your diary! 📖
— Formula 1 (@F1) 29 januari 2021
You'll notice a few changes in the timings for 2021... 👀#F1https://t.co/qCeAbUMGqB
[ Voor 4% gewijzigd door basvn op 29-01-2021 10:24 ]
Okebasvn schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:24:
[...]
die van mij, zijn net gepost door F1 zelf
denk dat die wel kloppen
[Twitter]
[ Voor 25% gewijzigd door G_Dragon op 29-01-2021 10:27 ]
Wreed apparaat. Hij stond of staat in de Renault showroom op de Champs-Elysées in Parijs.MikeyMan schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:02:
[...]
Je moet eens een filmpje kijken van dat ding... Om de roll te verminderen is het onderstel zo hard gemaakt dat het een soort skippybal is.
GMT+1G_Dragon schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:26:
[...]
OkeDan moet ik voor de Nl tijden local aanhouden gok ik?
Heb hem aangepast thanks!
[ Voor 139% gewijzigd door G_Dragon op 29-01-2021 11:29 ]
Ik vind die Australia zo raar om 17:00...Sand0rf schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:43:
[...]
In de zomertijd +2 uurAnders kom je voor Zandvoort ook niet uit (1500 Local en 1300 GMT)
Die is altijd super vroeg in de ochtend

Bovenin even kiezen voor "add race dates & times to your calendar". Klopt altijd en hoef je zelf niet na te denken over tijdzones/zomer-/wintertijd e.d.
Dank je, ik ga erna kijken.DeKaerften schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:00:
@G_Dragon ik pak altijd gewoon deze https://f1calendar.com/
Bovenin even kiezen voor "add race dates & times to your calendar". Klopt altijd en hoef je zelf niet na te denken over tijdzones/zomer-/wintertijd e.d.
Want loopt even helemaal vast, kom al 3 verschillende start tijden tegen als ik google gebruik.
Zoek gewoon de tijden van wanneer de lichten uitgaan, niet de tijden met voorbeschouwing.
Hoop dat mijn schema nu klopt
![]() |
[ Voor 69% gewijzigd door G_Dragon op 29-01-2021 11:36 ]
Die 17u is lokale tijd he. 17u in Australië, 6u GMT, dus ik gok dan 8u hier in Nederland (of 7u afhankelijk van verschillende met wintertijd etc).G_Dragon schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:47:
[...]
Ik vind die Australia zo raar om 17:00...
Die is altijd super vroeg in de ochtend
OkeRobertMe schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:48:
[...]
Die 17u is lokale tijd he. 17u in Australië, 6u GMT, dus ik gok dan 8u hier in Nederland (of 7u afhankelijk van verschillende met wintertijd etc).
Heb nu de tijden van racingnews365 overgenomen omdat ik er niet uitkwam met dat local en GMT.
Hopen dat het nu klopt ( zie foto vorige post )
Hoef je maar 1x in te stellen en zal ieder seizoen updaten
*edit*: Zo zeg spuit 11 hier... @DeKaerften was mij ruim voor
[ Voor 14% gewijzigd door Leviathius op 29-01-2021 12:00 ]
Alleen staan daar helaas nog de oude tijden inLeviathius schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:59:
Makkelijkste blijft toch om deze website te gebruiken om een kalender bestand te genereren voor bijv Google Calendar: https://f1calendar.com/generate
Hoef je maar 1x in te stellen en zal ieder seizoen updaten
*edit*: Zo zeg spuit 11 hier... @DeKaerften was mij ruim voor
Wel een goeie tip!
De Ford Transit Supervan was snellermphilipp schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:10:
[...]
Met Frank Williams aan boord, dat was bruut. Maar dat was niet echt serieus...meer een stunt. Prost zei dat het ding gruwelijk stuurde.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
De tijden zijn vandaag bekend gemaakt, geef ze even de tijdG_Dragon schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:01:
[...]
Alleen staan daar helaas nog de oude tijden in![]()
Wel een goeie tip!
Dat heeft FOM vandaag dus gedaan, ze de tijd gegeven.DeKaerften schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:45:
[...]
De tijden zijn vandaag bekend gemaakt, geef ze even de tijd
die ene zit er toch niet in, wel verwacht, hoewel ik hem ook niet was vergeten
[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 30-01-2021 21:07 ]
Testing, one, two ...
Ik verwacht hier eerder Perez en Ocon in. Die hebben zo vaak een aanvaring gehad dat ik er vast van vergeten ben.hardware-lover schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:01:
Wie ging er te VER...?![]()
[YouTube: Top 10 Forgotten Team Mate Collisions]
die ene zit er toch niet in, wel verwacht, hoewel ik hem ook niet was vergeten
RobertMe schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:12:
[...]
Ik verwacht hier eerder Perez en Ocon in. Die hebben zo vaak een aanvaring gehad dat ik er vast van vergeten ben.
spoiler:Spa als ze samen naar beneden denderen naar Eau-Rouge. Singapore na de start. Deze twee schieten mij nu zo snel te binnen.
[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 30-01-2021 22:05 ]
Testing, one, two ...
Maar in de video zijn er toch ook wel een paar die ik niet vergeten was.
Zijn ze nu de rem parachute aan het testen op basis van de power van een Kia Rio (of welke hatchback rijdt er voor?)?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Early type S-Duct, the inlets below tend to be much further forward now pic.twitter.com/GfbfN2q3VM
— Craig Scarborough (@ScarbsTech) 31 januari 2021
Haha ja! Want die Ferrari is straks zo enorm snel!alesandro_46 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:42:
[...]
Zijn ze nu de rem parachute aan het testen op basis van de power van een Kia Rio (of welke hatchback rijdt er voor?)?

ze zouden er een website van moeten maken a la Knaldonado!
http://haspastormaldonadocrashedyet.com/
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
(Net op zijn Twitter)
Die mist geen race, mooi de tijd om ff uit te zieken ergens op een zonnig plekje.Ryur schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:01:
En de volgende F1 coureur is positief getest op COVID-19: Pierre Gasly deze keer.
(Net op zijn Twitter)
Inderdaad!
Hoe laat gaat het race topic open?
Laat in maart ben ik bangalesandro_46 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:26:
[...]
Inderdaad!
Hoe laat gaat het race topic open?

Mijn boefje is liev!
Minder. was Norris alweer fit trouwens?Ryur schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:01:
En de volgende F1 coureur is positief getest op COVID-19: Pierre Gasly deze keer.
(Net op zijn Twitter)
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Als ik de TS van 2020 erbij pak: niet. Voor @nachtnet is het een pokkenwerk om die TS op te stellen, en dan is het ook nog een kopie van het jaar ervoor met de (kleine) wijzigingen. Een volledig nieuwe (/geupdate) TS maken zal denk ik zomaar een X aantal uren in gaan zitten.G_Dragon schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:32:
Wanneer word het hoofdtopic geupdated met de nieuwe tijden?
Dat snap ik, bedoelde ook alleen maar de kwalificatie en racetijden heRobertMe schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:46:
[...]
Als ik de TS van 2020 erbij pak: niet. Voor @nachtnet is het een pokkenwerk om die TS op te stellen, en dan is het ook nog een kopie van het jaar ervoor met de (kleine) wijzigingen. Een volledig nieuwe (/geupdate) TS maken zal denk ik zomaar een X aantal uren in gaan zitten.
Bijvoorbeeld:
basvn in "[F1] Seizoen 2021"
Verder heb ik hier zelf nog niet veel behoefte aan, er kan nog genoeg veranderen tot medio/eind maart.
@G_Dragon & @RobertMe 2020 was natuurlijk een uitzondering, dat seizoen was zo onvoorspelbaar kwa races en tijden dat het voor mij niet haalbaar was om steeds alles om te gooien. De tijden voor dit seizoen liggen hier op/onder de to-do lijst. Het blijft een pokkeklus van wel een uurtje of wat.. maar staat zeker op de planning. (het is nog geen maart.)RobertMe schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:46:
[...]
Als ik de TS van 2020 erbij pak: niet. Voor @nachtnet is het een pokkenwerk om die TS op te stellen, en dan is het ook nog een kopie van het jaar ervoor met de (kleine) wijzigingen. Een volledig nieuwe (/geupdate) TS maken zal denk ik zomaar een X aantal uren in gaan zitten.
:strip_exif()/f/image/HDs1Siipc3dDU2hLEkm49dEF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h349mZnAxY667PvfgJQcBeQg.jpg?f=fotoalbum_large)
Je bent een topper!nachtnet schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:20:
[...]
@G_Dragon & @RobertMe 2020 was natuurlijk een uitzondering, dat seizoen was zo onvoorspelbaar kwa races en tijden dat het voor mij niet haalbaar was om steeds alles om te gooien. De tijden voor dit seizoen liggen hier op/onder de to-do lijst. Het blijft een pokkeklus van wel een uurtje of wat.. maar staat zeker op de planning. (het is nog geen maart.)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er is ook geen haast bij, was meer uit nieuwsgierigheid.
Mocht je ooit hulp nodig hebben geef een gil
En ook bewegende beelde (klikken maar):
🌞 Moooorning!!!! First recognition lap completed! 🔍 pic.twitter.com/7YAly4hqv0
— Circuit de Barcelona-Catalunya (@Circuitcat_eng) 1 februari 2021
To recognize is herkennen, reconnassaince is verkenning...
[ Voor 35% gewijzigd door Icephase op 01-02-2021 11:05 ]
Het slaat dus op het herkennen van een nieuw onderdeel, nieuwe coureur, nieuwe auto(afstelling) of nieuw wegdek. Of een combinatie van deze natuurlijk
[ Voor 57% gewijzigd door HyperTrophy op 01-02-2021 11:10 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ja.SinergyX schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:09:
Nissan GTR als safety car?
Is dit de enige aanpassing aan het circuit? Catalunya kan ook wat aanpassingen gebruiken die het racen bevorderen. Dit is er geen. Laatste sector kan op de schop, en de 1e bocht zou ik wat scherper maken.
[ Voor 41% gewijzigd door Vuvuzela op 01-02-2021 12:40 ]
Absoluut. Platgooien en een fatsoenlijke baan makenVuvuzela schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:38:
Is dit de enige aanpassing aan het circuit? Catalunya kan ook wat aanpassingen gebruiken die het racen bevorderen.

Exact expert nodig?
zou dat voorbode zijn voor 'de nieuwe fabrikant' waar mr ferrari/fia* over sprakSinergyX schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:09:
Nissan GTR als safety car?
*=same shit
//edit; reference https://www.gpfans.com/en...-manufacturer-domenicali/
[ Voor 18% gewijzigd door himlims_ op 01-02-2021 14:16 ]
Nissan is groter dan Renault, maar wel eigendom(*) van Renault en absoluut niet winstgevend momenteel. Ondertussen is mr. Ghosn, ooit aanjager van het F1 team, een beetje in de problemen gekomen.himlims_ schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:05:
[...]
zou dat voorbode zijn voor 'de nieuwe fabrikant' waar mr ferrari/fia* over sprak
*=same shit
[ Voor 81% gewijzigd door Illegal_Alien op 01-02-2021 14:34 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Dit topic is gesloten.
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken