Toon posts:

[F1] Seizoen 2021 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 106 ... 110 Laatste
Acties:

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:04

sjaool

Every life should have 9 cats

AGee schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:02:
Misschien kunnen we ze ook in andere auto's laten rijden, met allemaal hetzelfde chassis. En laten we ook jongere, onervaren coureurs in de auto's zettne.... En we noemen het Formule-B. Of nee, de letter B na het cijfer 1 van Formule 1 is wat onlogisch. Nou ja, de naamgeving moeten we nog even over nadenken :P
Formula 0 (Zero) omdat het plan niks is. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Illegal_Alien
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

sjaool schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:05:
[...]

Formula 0 (Zero) omdat het plan niks is. ;)
Formula I (I als in i als in 1 ? :P) Griekse cijfers jeej!

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08:50

Player1S

Formerly known as L1nt

Diep diep diep diep diep diep triest dat ze dit er maar door blijven drukken. En dan glashard liegen dat er een beetje tegenstand is. Nee, er is gigantisch veel tegenstand hier tegen.

Player1s Twitch

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:04

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kimi heeft nu drie weken rust. Wat zijn de kansen dat hij voor Sochi zegt "Bwoah" en dat hij niet meer terugkomt en Bottas al naar Alfa gaat, Russel al naar Mercedes gaat en Albon al naar Williams gaat? :+

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• .ScorpionSquad
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Maasluip schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:33:
Kimi heeft nu drie weken rust. Wat zijn de kansen dat hij voor Sochi zegt "Bwoah" en dat hij niet meer terugkomt en Bottas al naar Alfa gaat, Russel al naar Mercedes gaat en Albon al naar Williams gaat? :+
Precies 0 ;) .

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08:50

Player1S

Formerly known as L1nt

Maasluip schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:33:
als je was gestopt bij "niet meer terugkomt" dan gaf ik dat 50/50. De rest lijkt me onwaarschijnlijk.

Player1s Twitch

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Player1S schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:07:
als je was gestopt bij "niet meer terugkomt" dan gaf ik dat 50/50. De rest lijkt me onwaarschijnlijk.
Inderdaad, hoewel ik verwacht dat Kimi het seizoen gewoon afmaakt.

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10:14
Dat is dat F1 een plan voor losstaande sprintraces in 2022 in overweging heeft.

Nu zonder dollen; verandering is eng en alles, maar ik vind dit wel hout snijden wat ze zeggen hoor. Leuk een extra sessie om wat puntjes te sprokkelen, maar momenteel is de risk/reward ratio niet helemaal okee, en kan je je hele race vergooien (hoi Perez) als je een foutje maakt in de sprintrace. Dan zou het beter losstaand kunnen zijn waar je extra punten kan verdienen en je je trackpositie behoudt voor zondag, of voor mijn part zelfs een hybride model waar je bv. het 'gemiddelde' pakt van sprintrace + kwalificatie als startpositie.

Of nog gekker; je geeft geen punten aan de top 3, maar aan de mensen met de meeste inhaalacties oid.

Grote 'probleem' van F1 in z'n huidige vorm is dat er natuurlijk zo'n 5,5 - 6 uur track time per event is (3x 1 uur FP, 1 uur kwalificatie, en 1,5 - 2 uur race). Daarvan is eigenlijk maar 2 tot 3 uur (kwalificatie incl) boeiend, de rest is voor spek en bonen. Kwalificatie is men natuurlijk ook al sinds jaar en dag mee aan het rommelen om zo interessant mogelijk te krijgen, denk dat het nu wel aardig is maar nog steeds genoeg mensen die alleen het laatste kwartier naar Q3 kijken.

Sprintrace voegt daar een uurtje aan toe (of nou ja, wisselt eigenlijk met een uurtje FP) waar het wél ergens om gaat, en laten we wel zijn; het was best geinig op Silverstone. Het was geen treintje, er werd flink geracet, en het gaf nog wat wijzigingen qua startopstelling ook.

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:06
Zit nu naar het programma GP confidential te kijken. Dat is stiekem best interessant! Aanrader 👍

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 09:02
Loveless85 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:34:
[...]

Nu zonder dollen; verandering is eng en alles, maar ik vind dit wel hout snijden wat ze zeggen hoor. Leuk een extra sessie om wat puntjes te sprokkelen, maar momenteel is de risk/reward ratio niet helemaal okee, en kan je je hele race vergooien (hoi Perez) als je een foutje maakt in de sprintrace. Dan zou het beter losstaand kunnen zijn waar je extra punten kan verdienen en je je trackpositie behoudt voor zondag, of voor mijn part zelfs een hybride model waar je bv. het 'gemiddelde' pakt van sprintrace + kwalificatie als startpositie.

Of nog gekker; je geeft geen punten aan de top 3, maar aan de mensen met de meeste inhaalacties oid.

Grote 'probleem' van F1 in z'n huidige vorm is dat er natuurlijk zo'n 5,5 - 6 uur track time per event is (3x 1 uur FP, 1 uur kwalificatie, en 1,5 - 2 uur race). Daarvan is eigenlijk maar 2 tot 3 uur (kwalificatie incl) boeiend, de rest is voor spek en bonen. Kwalificatie is men natuurlijk ook al sinds jaar en dag mee aan het rommelen om zo interessant mogelijk te krijgen, denk dat het nu wel aardig is maar nog steeds genoeg mensen die alleen het laatste kwartier naar Q3 kijken.

Sprintrace voegt daar een uurtje aan toe (of nou ja, wisselt eigenlijk met een uurtje FP) waar het wél ergens om gaat, en laten we wel zijn; het was best geinig op Silverstone. Het was geen treintje, er werd flink geracet, en het gaf nog wat wijzigingen qua startopstelling ook.
Het probleem met sprintkwalificatie/race, is dat het ergens om moet gaan, maar tegelijk wil je niet dat topteams even makkelijk flink wat punten bij elkaar kunnen rijden. Dan zou een F2/F3 beter zijn, daar wordt een flink deel van de grid gehusseld voor de sprint races, maar worden er ook minder punten uitgedeeld (en in het geval van de F2 is de race ook daadwerkelijk korter).

Meeste inhaalacties gaat trouwens helemaal niet werken, want wie vooraan start kan niemand inhalen, en anders laat iedereen zicht terugzakken om de achterhoede iedere keer in te halen, vervolgens weer terug te zakken en de achterhoede weer opnieuw in te halen. Dan loopt de teller wel snel op, maar denk dat het niet echt het doel bereikt wat je zou willen hebben.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Loveless85 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:34:
[...]

Nu zonder dollen; verandering is eng en alles, maar ik vind dit wel hout snijden wat ze zeggen hoor. Leuk een extra sessie om wat puntjes te sprokkelen, maar momenteel is de risk/reward ratio niet helemaal okee, en kan je je hele race vergooien (hoi Perez) als je een foutje maakt in de sprintrace.
Het kan net zo goed zijn dat iemand zijn Qualy verkloot en op P16 eindigt en dan in de sprintrace alvast wat plekken goed kan maken (hoi Perez :+ )
Daarvoor is dit huidige format meer geschikt.

Dat je fouten afgestraft worden vind ik niet meer dan terecht.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• .ScorpionSquad
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Ik zie wat betreft de sprintraces wel iets in het hebben van twee kwalificaties in een weekend.

Iets als:

Vrijdag:
FP1, aan het einde krijgt elke auto daar 1 of 2 rondes waarmee gekwalificeerd wordt voor de sprintrace.

Sprintrace, met vrije bandenkeuze

Zaterdag:
FP2, zonder parc fermé.

Standaard 'groot' kwalificatieformat

Zondag:
Grand Prix race.

Op deze manier beloon je de teams die het op vrijdag voor elkaar krijgen om gelijk goed uit de startblokken te komen (ook dat is een kunst), en is de vrijdag een stuk interessanter. De sprintrace functioneert tevens als een manier om wat long-run info te krijgen voor teams. Verder zijn er ook geen rare kunstgrepen nodig met het toekennen van poles, het vormen van startgrids, etc.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Ik blijf het een ruk format vinden. Ze willen perse de kijker elke dag iets bieden, dat is goed voor hun omzet. Vorige keer was de sprint race ook gewoon bij de start wat proberen en daarna naar de finish toeren.

Deze baan lijkt erg makkelijk, er worden amper foutjes gemaakt. Mercedes is heer en meester. Dat moeten we nu twee races gaan bekijken terwijl we het eigenlijk al wel weten.

alles kan off-topic

• LewisVries
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 14-09 00:19
Zou de Britse pers nog steeds het narratief blijven pushen dat de Red Bull de snellere auto is (in plaats van Max gewoon de betere coureur op dit moment) na deze Mercedes-demonstratie?

• BlackMonkey
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 05:27
Gezien het Zandvoort topic al dicht is maar hier:

• Ypuh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 09:53
Ligt het aan mij of is al het F1 nieuws dankzij de toegenomen populariteit tegenwoordig bijna overal achter een paywall gestopt op alle mainstream media kanalen (AD, Nu.nl etc)?

Zijn er nog interessante nieuwssites waar je niet eerst door talloze pop-ups, cookies en incognito vensters normaal wat transfernieuws/analyses kunt lezen? Dat die media ergens van moeten leven begrijp ik, maar dat deden ze voor de paywalls ook wel.

[Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 11-09-2021 11:03]

• AtlAntA
  • Laatst online: 10:01

AtlAntA

Hier stond iets kinderachtigs.

Ypuh schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:03:
Ligt het aan mij of is al het F1 nieuws dankzij de toegenomen populariteit tegenwoordig bijna overal achter een paywall gestopt op alle mainstream media kanalen (AD, Nu.nl etc)?

Zijn er nog interessante nieuwssites waar je niet eerst door talloze pop-ups, cookies en incognito vensters normaal wat transfernieuws/analyses kunt lezen? Dat die media ergens van moeten leven begrijp ik, maar dat deden ze voor de paywalls ook wel.
Dit topic! oOo
Verder racingnews365.nl. Die zijn wel wat clickbaity maar ik ben wel goed in het scheiden van kaf en koren dus krijg de feiten er wel uit.

Avatar does not reflect reality. *much*

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ik gebruik vaak de Freader1 app voor het nieuws. Met dns.adguard.com als privé DNS heb je ook geen advertenties :p

[Voor 4% gewijzigd door JohanKupers op 11-09-2021 11:20]

⛔ Trackers of betalen ⛔

• stefanass
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

De sitest die ik (naast dit topic) het meest lees zijn:
https://nl.motorsport.com/ (NL)
https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ (D)
https://www.formula1.com/ (EN)

Daarnaast volg ik wat twitter-accounts van teams / coureurs / F1 journalisten.

verder denk ik (persoonlijke mening) dat je aan de nieuws-sites als AD / Nu / etc niet zo veel mist, het meeste nieuws is hier & op de hierboven genoemde sites vaak eerder & beter te vinden.

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
https://www.planetf1.com/ leest wel aardig weg en lijkt niet over the top sensatiebelust.

I like bacon!

• YakuzA

YakuzA

stefanass schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:01:
[...]
De sitest die ik (naast dit topic) het meest lees zijn:
https://nl.motorsport.com/ (NL)
https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ (D)
https://www.formula1.com/ (EN)

Daarnaast volg ik wat twitter-accounts van teams / coureurs / F1 journalisten.

verder denk ik (persoonlijke mening) dat je aan de nieuws-sites als AD / Nu / etc niet zo veel mist, het meeste nieuws is hier & op de hierboven genoemde sites vaak eerder & beter te vinden.
Van motorsport.com kun je beter de EN/ internationale variant pakken, de nl variant staat vaak de Max clickbait artikelen van de NL partners van hun.

PSN

• jan390
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 12:20

r/Formula1 is ook een goede ingang voor de linkjes naar de verschillende media

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:29
Interessant, Er wordt nagedacht om de MGU-H serieus te laten vervallen daarmee komt er ook mogelijke VW-motor in Red Bull. Dit weekend dus weer een nieuwe meeting over de toekomstige krachtbron.
https://the-race.com/form...d-bull-volkswagen-tie-up/
There is another meeting this weekend at Monza between stakeholders about the new rules.

This will include the VW Group, which has been part of previous discussions. While that participation has never been a signal of intent to enter F1, the likelihood of it resulting in an engine programme will increase significantly if F1 does drop the MGU-H.
The other manufacturers have gradually come to change their stance on keeping the MGU-H, although what exactly triggered the changing of their positions and what may be being traded for their support is unclear.
In mijn ogen een goede beslissing en ik kan het alleen maar toejuichen.

[Voor 3% gewijzigd door DoeEensGek op 11-09-2021 14:00]

• Chocoball
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22-09 20:07

Chocoball

瞧好吧!

Voor alle trouwe lezers (en nieuwe ook ;) ) van dit forumtopic, hier deel 4 over het nieuwe F1 motorenregelement van AMuS in de samenvatting en vertaling. In de vorige update werd gezegd dat er besluit voor het einde van de zomer moest komen. Alle partijen komen dit weekend op Monza weer samen en dit keer zijn ze optimistisch dat er eind oktober een besluit zal liggen (anders gaat de FIA de regie overnemen).
  • De nieuwe motor komt in...2026.Het wordt 2026 omdat alle partijen te langzaam waren om eerder een besluit over de toekomstige motor te nemen. Als er een besluit komt dan hoopt de FOM over 8 weken alle details verwerkt te hebben en het nieuwe regelement te kunnen presenteren.
  • De FIA en FOM willen dat de volgende motor goedkoop, duurzaam , aantrekkelijk (motorgeluid?) en geschikt is voor nieuwkomers.
  • Mercedes en Renault willen hun huidige hybride technologie kunnen blijven gebruiken en niet vanaf nul starten. Red Bull, Porsch en Audi willen graag vanaf nul beginnen om zo snel mogelijk competitief te zijn. Ferrari zit ertussenin en is tot een compromis bereid.
  • Namens de FIA zal Jean Todt deelnemen, namens de FOM zullen dat Stefano Domenicali en Ross Brawn zijn. Ook zullen Mercedes, Ferrari, Renault, Red Bull, Audi en Porsche aanschuiven maar ook...Honda. Blijkbaar blijft Honda geïnteresseerd wat er de komende 5 jaar gaat gebeuren. Toyota heeft tot op heden niet deelgenomen.
  • De discussie over het aantal cylinders die nieuwe motor moet krijgen lijkt ook beslecht, er komt een standaard blok. Er is alleen ontwikkelingsruimte bij de cylinderkop en de verbranding. Dit moet het voor nieuwkomers makkelijker maken en voor wie een V6 wil kan een V6 blijven gebruiken.
  • De argumenten voor behoud voor de MGU-H houden geen stand zoals hoge ontwikkelingskosten, veel testbank uren en niet serie relevant (er zijn nog steeds geen straatauto's met deze technolgie).
  • De nieuwe verbrandingsmotor zal minder krachtig worden door simplificatie van de motor en door het gebruik van bio- of syntethische brandstof die minder efficiënt zijn. Dit verlies is op te vangen door een hoger verbruik of een hoger aandeel van het elektrisch systeem. Echter bio- en syntetische brandstoffen zijn nog steeds niet 100% klimaatneutraal dus de vraag zal zijn of hoger verbruik mag of dat de regel van 100 kg brandstof per uur nog van kracht zal blijven. In het ideale geval zou het vermogen uit het elektrische deel van 120 kW naar 350 kW (475 pk) moeten stijgen, iets wat de MGU-H niet kan leveren. De kans bestaat dan ook dat er een einde komt aan de MGU-H. Overigens willen Mercedes en Renault niet ten koste van alles vast blijven houden aan de MGU-H.
  • Men wil nog steeds niet aan "vierwielaandrijving" maar aan de achterkant valt geen energieterugwinning meer te halen. Sommige leveranciers willen nog steeds energie aan de voorkant terughalen maar dan niet direct inzetbaar.
  • Naast technische zaken komt ook het kostenplafond weer ter sprake voor bestaande leveranciers en nieuwkomers. Daarnaast worden ook de maatregelen besproken hoe nieuwkomers snel geholpen kunnen worden om een competatieve motor te bouwen. De nieuwkomers zullen waarschijnlijk tijdelijk een hoger budget en meer testbankuren krijgen. Red Bull Powertrains ziet zich in 2026 als nieuwkomer omdat ze dan voor het eerst motoren gaan bouwen. Mercedes, Renault en Ferrari gaan daar absoluut niet in mee. Zij vinden dat Red Bull al 5 jaar lang deel uitmaakt van de huidge poule van motorenleveranciers en daarom niet de voordelen voor nieuwkomers kan krijgen.
  • Ander punt voor Red Bull is wanneer het concept van de nieuwe motor drastisch wijzigt zij niet veel zullen hebben aan de overgenomen kennis van Honda.
  • Op het onderdeel kostenreductie is het doel om de kosten per motor van 2 miljoen Dollar te laten zakken tot onder een miljoen Dollar. Bij de huidige hybride V6 motor is dat niet mogelijk omdat de technologie te complex is en ontwikkeling veel geld kost.
https://www.auto-motor-un...f1-motor-2026-ohne-mgu-h/

Ontwikkelingen nieuwe F1 motorenregelement - update 3
Chocoball in "[F1] Seizoen 2021"

Ontwikkelingen nieuwe F1 motorenregelement - update 2

Toekomstige F1 brandstoffen:

Ontwikkelingen nieuwe F1 motorenregelement:

• DoeEensGek
@Chocoball Alleen energie terug winnnen aan de voorkant, dat levert dan toch een zware neus op? Zou dit niet een drastische negatieve invloed hebben op de wagen?
Het blijven op alleen achteras aandrijving kan ik wel begrijpen. Vierwiel aandrijving zou de sport wel drastisch veranderen.

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

@DoeEensGek Even uit een oude update (2) het volgende opgehaald
Bij de voorremmen zou kortstondig 500 tot 1.000 pk teruggewonnen kunnen worden maar dan krijg je een soort "vierwielaandrijving" wat niet in het DNA van Formule 1 past. Daarnaast gaat dit minimaal 50 tot 60 kilogram extra gewicht betekenen. Zonder de vierwielaandrijving gaat ook, voor is dan alleen een generator voor energieterugwinning en niet voor de aandrijving. Alsnog gaat het om een gewichtstoename van 30 tot 40 kilogram.
Aan de achterkant valt geen energie meer terug te winnen omdat de remmen dan meteen blokkeren. Aan de voorkant valt wel terug te winnen maar dat gaat ten koste van het gewicht en de 2022 wagen is met 790 niet bepaald licht te noemen. Daarom zou niet direct inzetbare energieterugwinning aan de voorkant de voorkeur hebben boven vierwielaandrijving.

Daarnaast krijgen we volgend seizoen grondeffect wagens die amper boven de grond uitsteken wat al een uitdaging is dus meer gewicht kan er niet bij en ook de FIA wil er niet meer gewicht bij hebben. Overigens komt een derde van de gewichtstoename door veiligheidsmaatregelen.

De ultieme wens van FOM en FIA zou 100% klimaatneutrale brandstof zijn want dan maakt het niet uit wat voor motor (V6, V8, V10 of V12), wat het verbruik of uitstoot is, hoeveel kg brandstof er per uur mag doorstormen en het "te dure" elektrisch systeem (met name MGU-H) kan dan zo de prullenbak in. Alleen hebben de bio- en syntetische brandstoffen op dit moment een octaangehalte van tussen de 91 en 95 en F1 motoren hebben het liefste 100 of meer.

• AtlAntA

AtlAntA

Dan laat de FIA het minumum gewicht wat zakken. De auto's zijn al erg zwaar en het kan veel lichter zonder iets aan veiligheid in te leveren.

• YakuzA

YakuzA

Chocoball schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:57:
[...]
Aan de achterkant valt geen energie meer terug te winnen omdat de remmen dan meteen blokkeren.
Hoe bedoel je dit?
De huidige MGU-K remt juist volledig aan de achterkant.

Of bedoel je nog meer tov het huidige?

PSN

• ParaDroid2
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 10:24
Dit was dus een geintje van Veloce (F1 kanaal):

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

YakuzA schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:37:
[...]

Hoe bedoel je dit?
De huidige MGU-K remt juist volledig aan de achterkant.

Of bedoel je nog meer tov het huidige?
Als ze t.o.v. de huidige MGU-K nog meer energie willen terugwinnen inderdaad.

Mario Illien had eerder aangegeven dat de huidige MGU-K nauwelijks verder te ontwikkelen is. De remprestaties aan de achteras om energie terug te winnen zitten al aan de grens. Zou nog meer energie terugegewonnen moeten worden dan blokkeren de achterwielen bij het remmen.

Ook zou het de rijdynamiek beïnvloeden maar nog niet kunnen vinden wat er dan wijzigt en hoe de wagen zich dan verhoudt.

• DoeEensGek
@Chocoball Waar ik meer op doel is waar dat gewicht komt. Bij terugwinning aan de voorkant spreek jij over 30 tot 40kg, maar komt die bij de vooras? Of kan dat gewicht verder naar achteren.

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

@DoeEensGek Moeilijk te zeggen, wat ik heb gelezen is dat het gewicht deels bij de voorwielen komt met de komst van een generator. Geen idee of de opslag en teruggave van energie dan ook apart aan de voorkant komt te zitten of dichter in de buurt van de motor.

• DoeEensGek
Chocoball schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:56:
@DoeEensGek Moeilijk te zeggen, wat ik heb gelezen is dat het gewicht deels bij de voorwielen komt met de komst van een generator. Geen idee of de opslag en teruggave van energie dan ook apart aan de voorkant komt te zitten of dichter in de buurt van de motor.
Opslag lijkt mij bij de huidige accu's, teruggave is natuurlijk gewoon op de achteras (anders heb je vierwiel ;) ). Maar ik denk dat die extra kilo's aan de voorkant toch wel een behoorlijke impact hebben op het rijgedrag van de wagen. Ik hoop dat ze wel eerst gaan testen voor ze zomaar een besluit nemen.

Een accu voorin is trouwens ook uit veiligheids-overweging zeer onwenselijk. ;)

[Voor 5% gewijzigd door DoeEensGek op 11-09-2021 16:02]

• RobertMe
  • Nu online
DoeEensGek schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:46:
@Chocoball Waar ik meer op doel is waar dat gewicht komt. Bij terugwinning aan de voorkant spreek jij over 30 tot 40kg, maar komt die bij de vooras? Of kan dat gewicht verder naar achteren.
Aangezien ze dan niet voor gaan deployen/aandrijven zal het gewicht puur in de generatoren (/"dynamo's"?) zitten. Opslag kan gewoon in de bestaande accu's zou ik zeggen. Een extra accu zou ook raar zijn. Immers moet de stroom uiteindelijk dan toch naar achteren, dus ergens moeten ze het al "samen voegen".
DoeEensGek schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:01:
Een accu voorin is trouwens ook uit veiligheids-overweging zeer onwenselijk. ;)
Lijkt mij eerlijk gezegd niet dat dat heel veel verschil zal maken. Nu zitten ze met de rug ook al tegen de tank aan en de energy store zal ook niet ver weg zijn. En in een straatauto zit je natuurlijk ook al op de accu, dus bij F1 zou dat dan ook kunnen zou je zeggen. Zij het dat ze met de kont nu al ongeveer over het asfalt schrapen. Volgens mij zit onder het stoeltje nog alleen de vloer, plank, en de control electronics / iets van telemetrie. Maar anders denk ik dat ze daar ook wel accu zouden stoppen als het voordelen zou opleveren.

• DoeEensGek
RobertMe schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:41:

Lijkt mij eerlijk gezegd niet dat dat heel veel verschil zal maken. Nu zitten ze met de rug ook al tegen de tank aan en de energy store zal ook niet ver weg zijn. En in een straatauto zit je natuurlijk ook al op de accu, dus bij F1 zou dat dan ook kunnen zou je zeggen. Zij het dat ze met de kont nu al ongeveer over het asfalt schrapen. Volgens mij zit onder het stoeltje nog alleen de vloer, plank, en de control electronics / iets van telemetrie. Maar anders denk ik dat ze daar ook wel accu zouden stoppen als het voordelen zou opleveren.
Het zijn natuurlijk niet gewoon 12v loodaccu's. (En ik rij niet zo heel vaak met 200+ de bandenstapel in met een personen wagen.)
Maar goed het zal niet nodig zijn. Je kan gewoon de stroom naar de huidige accu's brengen.

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 07:12
De mgu-h verdwijnt....en honda heeft ook interesse om weer mee te doen....

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 20:33
Snowhite0901 schreef op zondag 12 september 2021 @ 05:40:
De mgu-h verdwijnt....en honda heeft ook interesse om weer mee te doen....
@Chocoball heeft even hierboven een 4000 tekens lange samenvatting gegeven van de huidige situatie nav dit artikel. Misschien eerst even lezen voordat je zomaar een linkje dropt ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 07:12
Maverick schreef op zondag 12 september 2021 @ 07:00:
[...]

@Chocoball heeft even hierboven een 4000 tekens lange samenvatting gegeven van de huidige situatie nav dit artikel. Misschien eerst even lezen voordat je zomaar een linkje dropt ;)
Mijn excuses, dit deel van hem had ik gemist. Daarnaast staat er in de samenvatting ook niet dat Honda misschien weer terug wil komen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Damian
  • Laatst online: 09:34

Damian

Insane Obtrusion

Snowhite0901 schreef op zondag 12 september 2021 @ 07:50:
[...]

Mijn excuses, dit deel van hem had ik gemist. Daarnaast staat er in de samenvatting ook niet dat Honda misschien weer terug wil komen.
Heb je het toch niet helemaal goed gelezen 🤣

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• AtlAntA

AtlAntA

Snowhite0901 schreef op zondag 12 september 2021 @ 07:50:
[...]

Honda wil hun plekje aan tafel niet kwijt. Waarom dat precies is weten we niet maar het hoeft wmb niet direct te betekenen dat ze terug willen naar de sport. Ook al is er niet zo 1 2 3 een andere reden voor te bedenken.

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 09:02
AtlAntA schreef op zondag 12 september 2021 @ 08:04:
[...]

Honda wil hun plekje aan tafel niet kwijt. Waarom dat precies is weten we niet maar het hoeft wmb niet direct te betekenen dat ze terug willen naar de sport. Ook al is er niet zo 1 2 3 een andere reden voor te bedenken.
RBR gaat verder met de Honda PU, ik denk dat dat meespeelt. Daarnaast is F1 nog steeds een gigantisch reclame-platform, als je daar goed in presteert als motorleverancier wordt jouw naam continu genoemd (in positieve zin), dus dat heeft ook waarde. Dus misschien willen ze in 2026 met de nieuwe motoren misschien wel weer instappen, of begeleiden ze RBR nog steeds met kennis en kunde.

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 09:18
Heeft er schijn van dat Honda enkel in naam niet meer meedoet de aankomende jaren, maar op de achtergrond RBR nog steeds blijft helpen met de motor.Dan is het over een paar jaar een kwestie van weer hun naam erop en voila daar zijn ze weer. Honda is toch wel vaker met tussenpozen niet actief in de F1.

• RobertMe
  • Nu online
Patrick schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:49:
Heeft er schijn van dat Honda enkel in naam niet meer meedoet de aankomende jaren, maar op de achtergrond RBR nog steeds blijft helpen met de motor.Dan is het over een paar jaar een kwestie van weer hun naam erop en voila daar zijn ze weer. Honda is toch wel vaker met tussenpozen niet actief in de F1.
Als dat het plan is zou het wel heel raar zijn dat Red Bull een volledig eigen fabriek bouwt en topmensen van Mercedes over neemt.

Het enige dat bekend is is dat Honda waar nodig support blijft leveren zodat Red Bull een zo soepel mogelijke overgang heeft. Een van de onderdelen daarin is dat Honda in ieder geval volgend jaar de motoren nog blijft fabriceren in Japan. Maar het Honda personeel dat al in de Honda "fabriek" in Milton Keynes zit is overgenomen door Red Bull Power Trains.

Nee, mij lijkt dat Honda gewoon aan tafel zit om te kijken wat de F1 wil. Net zoals Porsche & Audi om die reden aan de tafel zitten. En als F1 met motoren komt die passen binnen hun eigen toekomstplannen en marketing zullen ze misschien gaan mee doen. Want Honda is gestopt omdat het niet past binnen hun milieu-doelen en uit kosten / complexiteit. Als er in 2026 met klimaatneutrale biobrandstof gereden gaat worden en de MGU-H komt te vervallen ziet dat er dus weer heel anders uit.
En de enige manier om te weten wat F1 wilt, buiten geruchten om, en er mogelijk invloed op uit te oefenen, is door zelf aan tafel gaan te zitten. Want wat er gebeurt als je later instapt heeft Honda in 2015 meegemaakt.

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 08:54

Amphiebietje

In de blubber

Nu na Monza kan VER ook claimen letterlijk boven HAM te zijn geeindigd. :P

• yinx84
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
Amphiebietje schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:31:
Air Max.

• Chevy454
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Nu Monza done and dusted is, komt er wederom een triple header over 2 weken? :o) (of is de OP outdated?)

[Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 12-09-2021 20:55]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Bastie-88
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20-09 06:36
Chevy454 schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:52:
Nu Monza done and dusted is, komt er wederom een triple header over 2 weken? :o) (of is de OP outdated?)
Volgens mij outdated omdat Suzuka niet doorgaat.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Eindelijk een auto die gelijkwaardig is aan Mercedes, Max is op zijn best dit jaar en mijns inziens beter dan Hamilton, maar er zit zo veel tegen dat ik het gevoel krijg dat het niet gaat lukken dit jaar :'(

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Amphiebietje schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:31:
Still I rise Higher :+

Steady as she goes...

• Ingelogd
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14-09 12:48
Exocet schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:15:
Eindelijk een auto die gelijkwaardig is aan Mercedes, Max is op zijn best dit jaar en mijns inziens beter dan Hamilton, maar er zit zo veel tegen dat ik het gevoel krijg dat het niet gaat lukken dit jaar :'(
Ik kan het gevoel beamen.
Het lijkt erop dat Max de wagen leeg perst in een te kleine "window", ik krijg meer het gevoel dat de wagen helemaal niet zo gelijkwaardig is. Perez lukt het niet om enigszins in de buurt te komen. Wat een zenuwachtig seizoen is dit toch :/ .

• YakuzA

YakuzA

Chevy454 schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:52:
Over 2 weken Rusland, en dan 2 weken later Turkije:
https://www.formula1.com/en/racing/2021.html

PSN

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-09 07:51
Ja tot aan November eigenlijk elke 2 weken weer zoals het normale seizoen. Ik hoop dat alles nog gewoon doorgaat, want anders val je wel meteen in een gat als er ineens 3 weken niks gebeurt

Martinspire - PC, PS4, X1

• sjaool

sjaool

Martinspire schreef op maandag 13 september 2021 @ 00:30:
[...]

Ja tot aan November eigenlijk elke 2 weken weer zoals het normale seizoen. Ik hoop dat alles nog gewoon doorgaat, want anders val je wel meteen in een gat als er ineens 3 weken niks gebeurt
Mexico en Brazilië zijn back tot back en er is daar nog een 3e datum die ingevuld zou kunnen worden om een triple header te krijgen. Saudi Arabia en Abu Dhabi zijn ook back to back races.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@sjaool "Tot aan november" ;)
Dus niet tot en met november

Open Source landkaart

• sjaool

sjaool

Maasluip schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:28:
@sjaool "Tot aan november" ;)
[font size=5]Dus niet tot en met november[/]
Whoops, overheen gelezen... :P

• oZy
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
Exocet schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:15:
Hey :(:) , Max heeft op een (normaal gesproken) one/two track voor Mercedes zijn leiding in het kampioenschap uitgebreid.

Sochi is ook zo'n Mercedes baan.. daar de schade beperken en dan komen we in RBR land qua circuits. Nog kansen zat!

WDC moet nog zeker haalbaar zijn, WCC wordt wel lastig als Checo blijft verzaken.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 10:25

g0tanks

Moderator CSA
Interessant feitje: Kubica staat boven Mazepin omdat hij hogere finishes heeft gehaald, ondanks dat ze allebei nul punten hebben.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• P.K.
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 09:00
oZy schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:50:
[...]

Hey :(:) , Max heeft op een (normaal gesproken) one/two track voor Mercedes zijn leiding in het kampioenschap uitgebreid.

Sochi is ook zo'n Mercedes baan.. daar de schade beperken en dan komen we in RBR land qua circuits. Nog kansen zat!

WDC moet nog zeker haalbaar zijn, WCC wordt wel lastig als Checo blijft verzaken.
Zou Sochi dit jaar niet perse inschalen als een Mercedes circuit.
Het is start/stop met veel langzame bochten, gebied waar RB het dit jaar beter doet dan Mercedes.
RB zou wel eens de bovenliggende partij kunnen zijn daar.

Niet dat het heel veel uitmaakt, gezien die gridstraf zal Max wel hier de motorwissel pakken.

• Illegal_Alien
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

P.K. schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:43:
[...]

Het is start/stop met veel langzame bochten, gebied waar RB het dit jaar beter doet dan Mercedes.

Niet dat het heel veel uitmaakt, gezien die gridstraf zal Max wel hier de motorwissel pakken.
Was die motorwissel al uberhaupt al niet soort van gepland voor Sochi? (Als ik voorgaande jaren bekijk heeft Hona bijna altijd op Sochi extra motor in de pool gegooid.)

[Voor 8% gewijzigd door Illegal_Alien op 13-09-2021 11:48]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• AMD1800
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:27
[...]

Maar als je toch niet in de bocht mag inhalen, dan heb je ook niks aan het feit dat je beter bent in de bocht. Vind het lastig hoe je met de straf van Max nu nog in een bocht kan inhalen

• P.K.
Illegal_Alien schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:45:
[...]

Was die motorwissel al uberhaupt al niet soort van gepland voor Sochi? (Als ik voorgaande jaren bekijk heeft Hona bijna altijd op Sochi extra motor in de pool gegooid.)
Volgens mij hadden ze nog niet naar buiten gebracht waar ze het zouden doen, maar Sochi leek sowieso al wel een van de kanshebbers idd. Ze hebben het daar eerder gedaan zoals je zegt en inhalen is niet onmogelijk.

Nu met die gridstraf wordt het eigenlijk een no-brainer.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

AMD1800 schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:01:
[...]

Maar als je toch niet in de bocht mag inhalen, dan heb je ook niks aan het feit dat je beter bent in de bocht. Vind het lastig hoe je met de straf van Max nu nog in een bocht kan inhalen
Alleen met DRS voor een bocht.

• AMD1800
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:27
MikeyMan schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:10:
[...]

Alleen met DRS voor een bocht.
Daar lijkt het wel op ja. Of je moet er al voor liggen voordat je de bocht in gaat, wat deels op hetzelfde neer komt. Maar dan moet je dus maar goed opletten dat je wel even hebt voorgelegen. Anders mag de ander je dus in de muur drukken.

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat worden, maar als dit een voorbode is voor alleen inhalen op het rechte stuk, dan hoeven we allemaal niet meer naar de F1 te kijken.

• Edgenumber
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 20-09 16:57
g0tanks schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:27:
Interessant feitje: Kubica staat boven Mazepin omdat hij hogere finishes heeft gehaald, ondanks dat ze allebei nul punten hebben.

[Afbeelding]
Ik vind hem wel grappig, maar dat klopt toch niet helemaal 21 in een kampioenschap van 20?

Zodra Kubica inviel is het toch op papier een kampioenschap van 21 geworden. Hij krijgt toch classificering op zijn eigen en als hij punten had staan ze toch ook op zijn naam. Het is dat hij inval dat het een spek en bonen verhaal is.

Of worden invallers anders in het kampioenschap opgenomen en heb ik dat altijd gemist?

• MaxPelle12
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 10:13
Edgenumber schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:06:
[...]

Ik vind hem wel grappig, maar dat klopt toch niet helemaal 21 in een kampioenschap van 20?

Zodra Kubica inviel is het toch op papier een kampioenschap van 21 geworden. Hij krijgt toch classificering op zijn eigen en als hij punten had staan ze toch ook op zijn naam. Het is dat hij inval dat het een spek en bonen verhaal is.

Of worden invallers anders in het kampioenschap opgenomen en heb ik dat altijd gemist?
Iedereen die mee doet staat in de eindstand. Vorig jaar waren het er 23. Toen vanwege covid gevallen en de uitval van grosjean aan het eind van het seizoen. Dit jaar dus 21 of nog meer. Mocht er nog wat gebeuren.

• YakuzA

YakuzA

[...]
Het zal erop neer gaan komen dat je bij inhaalacties in bochten minimaal voorwiel aan voorwiel moet gaan crashen.

PSN

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

g0tanks schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:27:

[Afbeelding]
Die eer van 21e in een 20-driver kampioenschap had Latifi vorig jaar. Alleen haalde Hülkenberg toen wel punten.

Open Source landkaart

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 23:31
Edgenumber schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:06:
[...]

Beter zou zijn:
Don't let Hamilton and Verstappen distract you from the fact that Nikita Mazepin is now 21st in a 20 car championship.

LinkedIn
BlackIntel

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sjaool schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:24:
[...]

Mexico en Brazilië zijn back tot back en er is daar nog een 3e datum die ingevuld zou kunnen worden om een triple header te krijgen. Saudi Arabia en Abu Dhabi zijn ook back to back races.

aluhoedje; die extra race komt er wel/niet afhankelijk van lewis zijn stand in het WK (let maar op!)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

YakuzA schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:44:
[...]

Van motorsport.com kun je beter de EN/ internationale variant pakken, de nl variant staat vaak de Max clickbait artikelen van de NL partners van hun.
de nederlandse variant is het oude gpupdate (ben naam van die gast even kwijt)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• poor Leno
  • Laatst online: 22-09 21:01
Ook hier maar even posten.. Na zo’n emotioneel weekend wat luchtigs :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voorgaande jaren is het vaak wel een Mercedes-feestje geweest en het circuit is verder ook niet veranderd.
Ja, ik ga hier ook van uit gridstraf heeft VER nu immers toch al. En volgens geruchten gaat HAM ook een keer een vierde motor moeten pakken vanwege de motorpech die HAM had tijdens Zandvoort. Al zou ik dat gek vinden, omdat toen de versnellingsbak vervangen is, waarvan HAM nog over had.

• P.K.
CH4OS schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:28:
[...]
Voorgaande jaren is het vaak wel een Mercedes-feestje geweest en het circuit is verder ook niet veranderd.

[...]
Ja, ik ga hier ook van uit gridstraf heeft VER nu immers toch al. En volgens geruchten gaat HAM ook een keer een vierde motor moeten pakken vanwege de motorpech die HAM had tijdens Zandvoort. Al zou ik dat gek vinden, omdat toen de versnellingsbak vervangen is, waarvan HAM nog over had.
Dat laatste is vooral ingegeven doordat Lewis met de eerste 2 motoren 11 races heeft gedaan, toen de 3e er bij kwam in de pool (Spa) moesten er nog 11 gereden worden.
De eerste is nu helemaal uit de pool (sinds de vrijdag in Zandvoort), dus het wordt nogal krap als Lewis het met de huidige 2 motoren moet doen t/m Abu Dhabi.

Dikke kans dat Lewis ook nog wel een keer achteraan gaat starten zodat er een verse motor bijkomt voor de laatste 4/5 races.

• Bastie-88
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20-09 06:36
Ben nu wel heel benieuwd naar Sochi oOo
Ik mijn geheugen zit een vage herinnering van een Verstappen die de een na de ander uitremt om zich een weg naar voren te banen :9

Hopelijk pakt max meteen een nieuwe motor mee en met een beetje geluk doet Hamilton het ook aankomende race. Zeker gezien ze continue naar elkaar kijken wat de ander doet

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 08:54

Amphiebietje

In de blubber

Bastie-88 schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:02:
Ben nu wel heel benieuwd naar Sochi oOo
Ik mijn geheugen zit een vage herinnering van een Verstappen die de een na de ander uitremt om zich een weg naar voren te banen :9

Hopelijk pakt max meteen een nieuwe motor mee en met een beetje geluk doet Hamilton het ook aankomende race. Zeker gezien ze continue naar elkaar kijken wat de ander doet
En daarna remt Hamilton hem in de Red Bull. :P

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Amphiebietje schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:17:
En daarna remt Hamilton hem in de Red Bull. :P
Tikkie op het achterwiel ook goed? Bahrain 2018 all over again 😟

Steady as she goes...

• LewisVries
Voor de mensen die nu nog blijven volhouden dat er geen gigantische bias ten voordele van Britse coureurs is in de media en F1, let goed op wat er nu weer gebeurt.

Silverstone
-Teambaas van uiteindelijke dader voorspelt dat ze gaan crashen al voor het weekend.
-Britse coureur schakelt voor de 3e maal (dus herhaald gedrag) in anderhalf jaar tijd een directe concurrent uit door op het rechter achterwiel te tikken. Dit maal op hoge snelheid met een levensgevaarlijke crash met grote schade voor het slachtoffer (verlies complete voorsprong WK, verlies motor dus gridstraf, verlies ontwikkelbudget door schadepost). De dader krijgt een fopstrafje en wint alsnog. Extreem gunstig dus voor dader. Want in de F1 mogen we blijkbaar niet naar gevolgen kijken, zoals elke andere sport wel doet (zoals bij voetbal bijvoorbeeld geel rood wordt als je directe scoringskans ontneemt)
-De Britse coureur staat na de race feest te vieren terwijl het slachtoffer nog in het ziekenhuis is.
-0 kwade woorden van F1 en Britse (en dus world feed) media over de actie (zogenaamd 'racing accident' en niet bewust) en het schandalige feestvieren, de fopstraf en het feit dat het slachtoffer zwaarder is gestraft dan de dader.
-Geen enkele NL oud-coureur heb ik oprecht opzet zien opperen.
-In plaats van excuses aan te bieden gaan de mensen van Mercedes letterlijk victim blamen.
-Een paar onbekende nobodies op Twitter maakt racistische opmerkingen, Mercedes maakt hier gebruik van door zelf direct in de slachtofferrol te kruipen en te eisen dat Red Bull zich verdedigd (want ja, anders zijn jullie zelf toch ook racisten he). Kortom extreem Calimero-gedrag.

Hongarije
-Wederom beukt een Mercedes-rijder 2 Red Bull coureurs direct kapot.
-Slachtoffer verliest wederom gigantisch veel WK-punten en is nu in 2 races een grote voorsprong kwijtgeraakt in WK-leiding. Dader krijgt slechts een 5 plaatsen gridstraf voor uitschakelen 20% grid waaronder toevallig het complete rivaliserende team (goede deal voor de dader zijn team dus, netto dikke winst door actie)
Maar ohh wee als we het hebben over opzet. Dan ben je gek volgens Toto Wolff en de Britse (en dus internationale feed) media.
-Hoor geen enkele NL-commentator over opzet

Monza
-Mijn ziens 60% fout Verstappen, 40% fout Hamilton.
-Volgens Toto Wolff, Mercedes-engineers en enkele Britse-commentatoren (dus internationale feed) is het nu ineens wel opzet, wordt Verstappen als bad guy neergezet en wordt de hele strontkar over Verstappen uitgestort terwijl de FIA zelf zegt dat er 2 schuldig zijn maar Verstappen net wat meer (vandaar de 3 plaatsen gridstraf ipv de 5 plaatsen gridstraf)
-Hamilton melkt de slachtofferrol maximaal uit, geholpen door de media.

Het is dat ze hoogstwaarschijnlijk toch al in Sochi een nieuwe motor wilden steken, maar god wat wordt hier een smerig spel gespeeld. Dit zijn echt Senna vs Prost&Balestre taferelen (zoek de docu 'Senna' uit 2010 op als je niet weet wat hiermee wordt bedoeld) waar de FIA ook duidelijk op de hand was van de inlikker en de media Senna als bad guy gebruikte.

[Voor 8% gewijzigd door LewisVries op 13-09-2021 21:15]

• DarkFire1985
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16-09 21:13
Sochi, de race waar Hamilton vorig jaar dacht dat hij overal een proefstart kon maken.
De race waardoor hij 2 x 5 sec straf kreeg, net nadat de race gestart was en waardoor Max 2e kon worden.

Hopelijk zien we iets vergelijkbaars, mocht hij inderdaad zijn nieuwe motor pakken
YouTube: Max Verstappen Rushes Through the Field | 2018 Russian Grand Prix
(Max die van achteren naar 5 rijdt in 2018)

• LewisVries
DarkFire1985 schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:14:
Sochi, de race waar Hamilton vorig jaar dacht dat hij overal een proefstart kon maken.
De race waardoor hij 2 x 5 sec straf kreeg, net nadat de race gestart was en waardoor Max 2e kon worden.

Hopelijk zien we iets vergelijkbaars, mocht hij inderdaad zijn nieuwe motor pakken
YouTube: Max Verstappen Rushes Through the Field | 2018 Russian Grand Prix
(Max die van achteren naar 5 rijdt in 2018)
Ik hoop dat Max een nieuwe motor pakt en dus de gridstraf niets uitmaakt, dat Hamilton eigenwijs is en toch gaat proberen einde seizoen te halen en dat dit resulteert in een geplofte motor terwijl hij aan de leiding gaat EN alsnog een gridstraf voor motorwissel moet doen in race erna (dan is SIlverstone weer een beetje rechtgetrokken qua punten). Liefst nog op zo'n manier dat het een voor Max extreem gunstige SC naar buiten brengt en Max (bijvoorbeeld als hij in Sochi van achter moet komen) alsnog wint. Man wat zou ik mij kapot lachen dan.

Maar gezien het geluk van Hamilton gebeurd waarschijnlijk precies het omgekeerde.

• Tomcatter_31
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 09:59
LewisVries schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:10:
Voor de mensen die nu nog blijven volhouden dat er geen gigantische bias ten voordele van Britse coureurs is in de media en F1, let goed op wat er nu weer gebeurt.

Silverstone
-Teambaas van uiteindelijke dader voorspelt dat ze gaan crashen al voor het weekend.
-Britse coureur schakelt voor de 3e maal (dus herhaald gedrag) in anderhalf jaar tijd een directe concurrent uit door op het rechter achterwiel te tikken. Dit maal op hoge snelheid met een levensgevaarlijke crash met grote schade voor het slachtoffer (verlies complete voorsprong WK, verlies motor dus gridstraf, verlies ontwikkelbudget door schadepost). De dader krijgt een fopstrafje en wint alsnog. Extreem gunstig dus voor dader. Want in de F1 mogen we blijkbaar niet naar gevolgen kijken, zoals elke andere sport wel doet (zoals bij voetbal bijvoorbeeld geel rood wordt als je directe scoringskans ontneemt)
-De Britse coureur staat na de race feest te vieren terwijl het slachtoffer nog in het ziekenhuis is.
-0 kwade woorden van F1 en Britse (en dus world feed) media over de actie (zogenaamd 'racing accident' en niet bewust) en het schandalige feestvieren, de fopstraf en het feit dat het slachtoffer zwaarder is gestraft dan de dader.
-Geen enkele NL oud-coureur heb ik oprecht opzet zien opperen.
-In plaats van excuses aan te bieden gaan de mensen van Mercedes letterlijk victim blamen.
-Een paar onbekende nobodies op Twitter maakt racistische opmerkingen, Mercedes maakt hier gebruik van door zelf direct in de slachtofferrol te kruipen en te eisen dat Red Bull zich verdedigd (want ja, anders zijn jullie zelf toch ook racisten he). Kortom extreem Calimero-gedrag.

Hongarije
-Slachtoffer verliest wederom gigantisch veel WK-punten en is nu in 2 races een grote voorsprong kwijtgeraakt in WK-leiding. Dader krijgt slechts een 5 plaatsen gridstraf voor uitschakelen 20% grid waaronder toevallig het complete rivaliserende team (goede deal voor de dader zijn team dus, netto dikke winst door actie)
Maar ohh wee als we het hebben over opzet. Dan ben je gek volgens Toto Wolff en de Britse (en dus internationale feed) media.

Monza
-Mijn ziens 60% fout Verstappen, 40% fout Hamilton.
-Volgens Toto Wolff, Mercedes-engineers en enkele Britse-commentatoren (dus internationale feed) is het nu ineens wel opzet, wordt Verstappen als bad guy neergezet en wordt de hele strontkar over Verstappen uitgestort terwijl de FIA zelf zegt dat er 2 schuldig zijn maar Verstappen net wat meer (vandaar de 3 plaatsen gridstraf ipv de 5 plaatsen gridstraf)
-Hamilton melkt de slachtofferrol maximaal uit, geholpen door de media.

Het is dat ze hoogstwaarschijnlijk toch al in Sochi een nieuwe motor wilden steken, maar god wat wordt hier een smerig spel gespeeld. Dit zijn echt Senna vs Prost&Balestre taferelen (zoek de docu 'Senna' uit 2010 op als je niet weet wat hiermee wordt bedoeld) waar de FIA ook duidelijk op de hand was van de inlikker en de media Senna als bad guy gebruikte.
De Senna docu was erg indrukwekkend, maar ook wel nogal vanuit de kant van Senna verteld. Prost werd er wel heel erg als bad guy neergezet, de waarheid lag wel iets meer in het midden. Senna was zelf ook niet bepaald een lieverdje.

De rest van de post ga ik verder niet op in. Heeft mij een te hoog ‘Mercedes bad, Red Bull good’ gehalte.

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 02:31
Lange lijst met anti Mercedes / Hamilton sentimenten daargelaten kom je met niets. Wat gebeurt er dan?
Hongarije
Als je echt van mening bent dat de carambole van Bottas in Hongarije opzet was dan adviseer ik je even een stapje terug te doen van de F1. Je kunt blijkbaar niet meer relativeren.
Welke reden zou dat kunnen hebben denk je? ;)

• LewisVries
Hippocampus schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:25:
[...]

Lange lijst met anti Mercedes / Hamilton sentimenten daargelaten kom je met niets. Wat gebeurt er dan?

[...]

Als je echt van mening bent dat de carambole van Bottas in Hongarije opzet was dan adviseer ik je even een stapje terug te doen van de F1. Je kunt blijkbaar niet meer relativeren.

[...]

Welke reden zou dat kunnen hebben denk je? ;)
Waar zeg ik dat het opzet is van Bottas?

Ik vergelijk juist de opmerkingen van Wolff en Hill die het nu wel direct hebben over opzet maar iedereen die dat in Silverstone of Hongarije zei voor gek verklaarden. Ik ben van mening dat het in alle 3 de gevallen geen opzet was

Lange lijst met voorbeelden alleen al in de laatste 4 races. Dit is al tijden aan de gang. Maar dit recente voorbeeld toont dus mooi aan hoe het werkt voor mensen die nog steeds geloven dat ze niet op de hand zijn van Hamilton. Was ook toen het Hamilton vs Vettel was.

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 08:43

Crazy D

I think we should take a look.

En een paar jaar terug was de bias immens richting de rode Italiaanse auto's. Krijg je geen warm hoofd van zo'n alu hoedje?

Het is toch logisch dat de nummers 1 en 2 elkaar tegenkomen? Die zijn vol in gevecht in het kampioenschap. Zowel Max als Lewis gaan niet het risico lopen om tegen een nobody aan te crashen en je race kwijt te zijn. Juist tegenover je directe concurrent doe je dat wel want met hem ben je in gevecht 8)7 En the heat of the moment is anders wanneer het je directe concurrent is dan wanneer het iemand is met 160 punten achterstand...

Zeg nooit nooit uiteraard, dat Piquet bewust een crash veroorzaakte jaren terug was in 1e instantie natuurlijk ook wel ongeloofwaardig maar ik vind het nogal ver gezocht. Jezelf de muur inrijden is nog iets anders dan je concurrent eruit rammen in de hoop dat je zelf niet meegaat. Had Lewis er in Silverstone ook af gegaan, had hij er niets mee opgeschoten. Bottas laten bowlen kun je van te voren niet plannen. Te ongeloofwaardig dat dat met opzet is. Monza is misschien opzettelijk te noemen dat Lewis wist dat Max naast hem zat maar dacht fuck it, ik lag voor bij het insturen. Dat is gewoon rijgedrag dat Max ook vertoont (andersom had hij zeker weten hetzelfde gedaan), vaak gaat dat goed, soms niet. Shit happens. En doorrrrrrr.

Zuur? Als Max fan uiteraard zeker. Als algemeen F1 fan heb ik wat moeite met de strafmaat, maar aan de andere kant vind ik het ook terecht dat een straf gegeven wordt vanwege iets wat je doet, niet vanwege de gevolgen. Dat zou pas helemaal random zijn (is iemand uit de race rijden erger als het de nr1/2 in het kampioenschap is dan wanneer het Mazepin is?).

Exact expert nodig? itwize.nl

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
[...]

Door in de binnenbocht te zitten of er minimaal helemaal naast.

Hamilton deed wat Verstappen altijd doet bij verdedigen. Verstappen deed het zelfs 2 keer deze race.

Commentaar op Ziggo gaf al voor de race aan dat als Max naast je zit je maar moet remmen of uitwijken want Max laat altijd zijn auto staan. In andere woorden: als je een duel met Max hebt ga aan de kant want anders ramt Max je van de baan. Voorspellende gaven dus.

De meeste rijders hebben het altijd geaccepteerd van Max omdat hij vaak ook gewoon de snellere/betere rijder (of auto) had/was. En Hamilton heeft al vanaf race 1 dit seizoen bijna elke race een keer uit moeten wijken buiten de baan omdat hij anders een crash met Max had gehad.

Ik denk dat Hamilton op een gegeven moment toen hij achter stond gedacht heeft ik hou op met elke keer netjes aan de kant gaan. Als ik recht heb op de bocht laat ik hem gewoon ook een keer staan.

[Voor 4% gewijzigd door n3othebest op 14-09-2021 09:31]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-09 21:05

MeNTaL_TO

The future is not set

n3othebest schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:30:
[...]

Hamilton deed wat Verstappen altijd doet bij verdedigen. Verstappen deed het zelfs 2 keer deze race.

Commentaar op Ziggo gaf al voor de race aan dat als Max naast je zit je maar moet remmen of uitwijken want Max laat altijd zijn auto staan. In andere woorden: als je een duel met Max hebt ga aan de kant want anders ramt Max je van de baan. Voorspellende gaven dus.

De meeste rijders hebben het altijd geaccepteerd van Max omdat hij vaak ook gewoon de snellere/betere rijder (of auto) had/was. En Hamilton heeft al vanaf race 1 dit seizoen bijna elke race een keer uit moeten wijken buiten de baan omdat hij anders een crash met Max had gehad.

Ik denk dat Hamilton op een gegeven moment toen hij achter stond gedacht heeft ik hou op met elke keer netjes aan de kant gaan. Als ik recht heb op de bocht laat ik hem gewoon ook een keer staan.
Volgens mij stuurde hij de tweede bocht best wel naar rechts om een crash te ontwijken, alleen viel er achteraf weinig te ontwijken.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Crazy D schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:55:
[...]

En een paar jaar terug was de bias immens richting de rode Italiaanse auto's. Krijg je geen warm hoofd van zo'n alu hoedje?

Het is toch logisch dat de nummers 1 en 2 elkaar tegenkomen? Die zijn vol in gevecht in het kampioenschap. Zowel Max als Lewis gaan niet het risico lopen om tegen een nobody aan te crashen en je race kwijt te zijn. Juist tegenover je directe concurrent doe je dat wel want met hem ben je in gevecht 8)7 En the heat of the moment is anders wanneer het je directe concurrent is dan wanneer het iemand is met 160 punten achterstand...

Zeg nooit nooit uiteraard, dat Piquet bewust een crash veroorzaakte jaren terug was in 1e instantie natuurlijk ook wel ongeloofwaardig maar ik vind het nogal ver gezocht. Jezelf de muur inrijden is nog iets anders dan je concurrent eruit rammen in de hoop dat je zelf niet meegaat. Had Lewis er in Silverstone ook af gegaan, had hij er niets mee opgeschoten. Bottas laten bowlen kun je van te voren niet plannen. Te ongeloofwaardig dat dat met opzet is. Monza is misschien opzettelijk te noemen dat Lewis wist dat Max naast hem zat maar dacht fuck it, ik lag voor bij het insturen. Dat is gewoon rijgedrag dat Max ook vertoont (andersom had hij zeker weten hetzelfde gedaan), vaak gaat dat goed, soms niet. Shit happens. En doorrrrrrr.

Zuur? Als Max fan uiteraard zeker. Als algemeen F1 fan heb ik wat moeite met de strafmaat, maar aan de andere kant vind ik het ook terecht dat een straf gegeven wordt vanwege iets wat je doet, niet vanwege de gevolgen. Dat zou pas helemaal random zijn (is iemand uit de race rijden erger als het de nr1/2 in het kampioenschap is dan wanneer het Mazepin is?).
Idd, zowel Hamilton op Silverstone als Max in Monza waren typische do or die acties die bij de strijd horen. (of niet, maar niet vreemd zijn in een dergelijke strijd). Er voorbij is het doel, er achter blijven is een no-go. Dus alles op alles, liever samen er af dan de ander laten winnen. Hamilton had dan op Silverstone de jackpot dat hij zelf kon blijven rijden, die zal hij niet ingecalculeerd hebben.

alles kan off-topic

• n3othebest
  • Nu online
Ankona schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:08:
[...]

Idd, zowel Hamilton op Silverstone als Max in Monza waren typische do or die acties die bij de strijd horen. (of niet, maar niet vreemd zijn in een dergelijke strijd). Er voorbij is het doel, er achter blijven is een no-go. Dus alles op alles, liever samen er af dan de ander laten winnen. Hamilton had dan op Silverstone de jackpot dat hij zelf kon blijven rijden, die zal hij niet ingecalculeerd hebben.
Precies dit. Denk dat het ook komt doordat het met de huidige auto's zo moeilijk is m in te halen of lang dicht achter iemand te rijden. Het is dus meteen inhalen in ronde 1/2 (of na pits) en anders kom je er nooit meer voorbij.

Dan is het bij een inhaal poging dus ofwel ik moet er voorbij ofwel een crash. Want als je er achter blijft verlies je punten.

Dat zie je niet alleen bij Max/Ham maar ook bij andere rijders. Er zijn meerdere incidenten geweest van elkaar geen ruimte geven/van de baan duwen dan wel afsnijden van bochten om toch in te halen/crash te vermijden deze race.

Hopelijk zien we met de nieuwe auto's en reglementen wat meer normale inhaal acties.

• MrOleo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 10:26
n3othebest schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:30:
[...]

Het probleem is juist dat Hamilton NIET deed wat Max altijd doet, namelijk de volledige ruimte claimen, met recht, bij exit bocht en degene die buitenlangs in wilde haalde kan het dan uitzoeken.
Hamilton laat juist ruimte vrij bij de exit, welke dan wordt aangepakt door de andere coureur en sluit dan de deur als het te laat is.

Xsiedit

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 07:16
MrOleo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:40:
[...]

Het probleem is juist dat Hamilton NIET deed wat Max altijd doet, namelijk de volledige ruimte claimen, met recht, bij exit bocht en degene die buitenlangs in wilde haalde kan het dan uitzoeken.
Hamilton laat juist ruimte vrij bij de exit, welke dan wordt aangepakt door de andere coureur en sluit dan de deur als het te laat is.
Exact dit, Hamilton ging als een idioot naar links maar liet een gaatje in bocht 1 waardoor Max erin kon duiken voor bocht 2, en rijdt Max er vervolgens af. Je zou bijna vermoeden dat ie het met opzet deed en daar de val zette. Aan de andere kant kon Max ook eerder eieren voor zijn geld kiezen en rechtdoor gaan bij de chicane. Daar heeft Max vervolgens de straf voor gekregen.

Wat ik alleen niet snap is dat Hamilton zn wagen niet gewoon iets meer naar buiten laat en dan alsnog als snelste die 2e bocht uit accelereert, dan was het geen enkel probleem geweest. Hamilton zat gewoon op de snellere lijn, ook met iets meer ruimte.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• n3othebest
  • Nu online
MrOleo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:40:
[...]

Er was geen gaatje. Hij nam de normale exit uit bocht 1.

Bij ingaan bocht 1 was er wat ruimte, maar bij exit echt helemaal niet meer.

Maar ongeacht dat had Verstappen kunnen weten dat hij er enkel langs kon als Hamilton volledig op zij zou gaan. En Hamilton had geen enkele reden om dat te doen.

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Chiron schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:45:
[...]

Exact dit, Hamilton ging als een idioot naar links maar liet een gaatje in bocht 1 waardoor Max erin kon duiken voor bocht 2, en rijdt Max er vervolgens af. Je zou bijna vermoeden dat ie het met opzet deed en daar de val zette. Aan de andere kant kon Max ook eerder eieren voor zijn geld kiezen en rechtdoor gaan bij de chicane. Daar heeft Max vervolgens de straf voor gekregen.

Wat ik alleen niet snap is dat Hamilton zn wagen niet gewoon iets meer naar buiten laat en dan alsnog als snelste die 2e bocht uit accelereert, dan was het geen enkel probleem geweest. Hamilton zat gewoon op de snellere lijn, ook met iets meer ruimte.
Denk dat Hamilton bang was dat hij er toch voorbij kwam, Max had al warme banden dat kan best in z'n voordeel werken door bocht 3 en richting bocht 4/5 toe.
n3othebest schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:48:
[...]

Er was geen gaatje. Hij nam de normale exit uit bocht 1.

Bij ingaan bocht 1 was er wat ruimte, maar bij exit echt helemaal niet meer.

Maar ongeacht dat had Verstappen kunnen weten dat hij er enkel langs kon als Hamilton volledig op zij zou gaan. En Hamilton had geen enkele reden om dat te doen.
Hier wordt het gat duidelijk uitgelegd:

[Voor 24% gewijzigd door ArcticWolf op 14-09-2021 10:50]

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 10:25

g0tanks

Moderator CSA
Gegeven de dominantie van Red Bull en Mercedes zou je bijna vergeten dat er ook andere mensen op het podium hebben gestaan. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Sepp14
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 09:44

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Daarom was die race, een aantal jaar terug waar de DRS niet werkte, leuk om te zien opdat ze nu ineens de auto moesten oplijnen om er langs te komen. Ook toen waren de auto's al breed. Daar kwam het gogme van sommige rijders omhoog.

De strijd die er nu is is wel iets waar iedereen naar snakte. Mercedes heeft jarenlang door regelgeving steeds de beste papieren gehad. Af en toe strooiden ze wat kruimels naar anderen om ze tevreden te houden. De tegenstand die ze echt hebben gehad was intern met Rosberg. En een beetje met Ferrari, maar dat werd anders opgelost.

NU hebben ze een hele geduchte tegenstander, misschien wel met betere auto en ze weten niet waar ze het moeten zoeken. Zelfs LH wordt nu verleid tot alles of niks inhaalacties. Dat is toch wat de F1 nodig heeft? Ben geen LH fanboy, maar geniet wel weer als hij een kwalificatie ronde uitperst waar je U tegen zegt. Dan vind ik het mooi en geniet. Jammer dan voor MV op dat moment. Hou wel van MV zijn rijstijl. Alles of niks. Ik moet van punt A naar B en ga maar opzij anders ben je de sjaak. Soms roekeloos en soms ook weer heel mooi.

Laten we er van genieten en zien wie er bij Alfa Blijft of komt. Ook het hardnekkige gerucht van Aston Martin over Sebastian Vettel is ook een mooie om te volgen

Never Before Have I Seen Such A Blatant Display Of Poofery!!

• Martin0
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22-09 16:34
Wat mij voornamelijk opviel is dat de Stewards de chicane als 1 bocht lijkt te beschouwen en dat Lewis blijkbaar vanuit de pits direct het gehele main strait mag oversteken om Max op het astroturf mag duwen en dit blijkbaar niet mee genomen is in de beslissing van de stewards, Er is een mention dat Lewis uit de pits komt maar niet dat hij Max daar al "wijd" forceerde. Daar heeft Max enkele jaren geleden nog een penalty voor gehad.

In mijn opinie vond ik dat toch wel gevaarlijk, Lewis komt met koude banden met 80 km of iets dergelijks uit de pit waar Max met 310 KM per uur aan komt razen en moet uitwijken.

Een race incident was meer op zijn plaats geweest zonder een straf, beide drivers hadden genoeg kansen gehad om een crash te voorkomen en beide hebben fouten gemaakt.

“There are no facts, only interpretations.” ― Friedrich Nietzsche

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online
Martin0 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:01:
Wat mij voornamelijk opviel is dat de Stewards de chicane als 1 bocht lijkt te beschouwen en dat Lewis blijkbaar vanuit de pits direct het gehele main strait mag oversteken om Max op het astroturf mag duwen en dit blijkbaar niet mee genomen is in de beslissing van de stewards, Er is een mention dat Lewis uit de pits komt maar niet dat hij Max daar al "wijd" forceerde. Daar heeft Max enkele jaren geleden nog een penalty voor gehad.

In mijn opinie vond ik dat toch wel gevaarlijk, Lewis komt met koude banden met 80 km of iets dergelijks uit de pit waar Max met 310 KM per uur aan komt razen en moet uitwijken.

Een race incident was meer op zijn plaats geweest zonder een straf, beide drivers hadden genoeg kansen gehad om een crash te voorkomen en beide hebben fouten gemaakt.
Waar reed Hamilton met 80/uur? De wagens gaan van 0 naar 200 in iets van vier seconden. Denk je nu echt dat ie maar aan 80 reed of zo? Het duurde een seconde of zeven van de pit exit tot aan de bocht. En zo direct is Hamilton niet naar de andere kant gegaan aangezien hij een heel stuk aan de andere kant van de witte lijn moet blijven. Natuurlijk was er een snelheidsverschil maar zo dramatisch groot was dat verschil nu ook niet. Hamilton wist dat Verstappen er op de rechte lijn aankwam maar Verstappen wist ook dat Hamilton uit de pits kwam.

En ik heb het al eens gevraagd in dit topic maar waar is die astroturf? Die groene strook is gewoon beton.

Sommige mensen gaan hier de violen moeten gelijkstemmen. De ene zegt dat de oorzaak Hamilton is die een gat liet en de deur niet dicht deed en de andere zegt dat de oorzaak Hamilton is die Verstappen op de astroturf (die er volgens mij niet was) dwong :?
Mr.Viper schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:17:
... De reactie van MV was dan ook dat hij niet bij LH ging kijken omdat LH nog steeds probeerde achteruit te rijden terwijl MV al was uitgestapt.
Je ziet toch wel de fout in die logica? Niet gaan kijken omdat Hamilton achteruit probeerde te rijden maar dan wel vlak achter die auto voorbij wandelen. Er klopt iets niet met die denkwijze ;)

[Voor 12% gewijzigd door Kenhas op 14-09-2021 11:19]

• Mr.Viper
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 08:37

Mr.Viper

Tja... iets met Vipers

Wat mij ook verbaasde is dat LH wel een opmerking maakt over het feit dat MV niet kwam kijken of hij ongedeerd. Maar dat LH wel nogsteeds probeerde om zijn auto uit de grindbak te krijgen met een auto bovenop zich, zelfs toen MV al was uitgestapt en achter de autostapel langs liep. De reactie van MV was dan ook dat hij niet bij LH ging kijken omdat LH nog steeds probeerde achteruit te rijden terwijl MV al was uitgestapt.

Dat is natuurlijk gevaarlijk van beide coureurs maar het achteruit proberen te rijden met een auto boven op je eigen auto lijkt me ook niet wenselijk.

|| System Specs ||

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://twitter.com/wbuxt...tatus/1437350748308840450 (niets aan toe te voegen - doe ik toch :+)

het is 'gewoon' een race incident, maar jah zodra er een ferrari of een lewis betrokken is ... dan zijn er andere regels. Precies hetzelfde dat een BMW of Mercedes ook overal mag parkeren :X zo'n ongeschreven regel

[Voor 56% gewijzigd door himlims_ op 14-09-2021 11:29]

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Martin0
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22-09 16:34
Kenhas schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:16:
[...]

Waar reed Hamilton met 80/uur? De wagens gaan van 0 naar 200 in iets van vier seconden. Denk je nu echt dat ie maar aan 80 reed of zo? Het duurde een seconde of zeven van de pit exit tot aan de bocht. En zo direct is het niet aangezien hij een heel stuk aan de andere kant van de witte lijn moet blijven. Natuurlijk was er een snelheidsverschil maar zo dramatisch groot was dat verschil nu ook niet. Hamilton wist dat Verstappen er op de rechte lijn aankwam maar Verstappen wist ook dat Hamilton uit de pits kwam.

En ik heb het al eens gevraagd in dit topic maar waar is die astroturf? Die groene strook is gewoon beton.

Sommige mensen gaan hier de violen moeten gelijkstemmen. De ene zegt dat de oorzaak Hamilton is die een gat liet en de deur niet dicht deed en de andere zegt dat de oorzaak Hamilton is die Verstappen op de astroturf (die er volgens mij niet was) dwong :?
Ik bedoel de groene strook aan de linkerkant van het rechte stuk, Ik ga er vanuit dat het astroturf is omdat het op andere circuits meestal astro turf is. Mijn excuses als dit niet het geval is.

De snelheid is inderdaad wat overdreven. Hooguit dat er misschien 70 - 100 km verschil tussen zit.

“There are no facts, only interpretations.” ― Friedrich Nietzsche

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lammers zei het heel mooi: "Verstappen en Hamilton kozen er beiden voor de crash niet te voorkomen"

Nuff said.

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:55

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Geruchten geruchten: https://scuderiafans.com/...d-with-formula-1-takeover

Zou het? Ben benieuwd wat die Saudi's er dan mee ga dan if true.
Pagina: 1 ... 106 ... 110 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee