[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.380 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:18

AvK

Ready Set Go

Kvyat.... poosje niet aan gedacht. Ik mis hem best wel.
Mooie vent vond ik dat. Met Grosjean was dat toch? He send me too the Mooonnn!!!

Moet er nog steeds om lachen.

_O-

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:17
CH4OS schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:49:
[...]
Hulkenberg viel toen niet in voor Albon in elk geval. Hij viel in bij iemand (Stroll of Perez dus) in het team van Racing Point. Daarnaast moet Buemi ook maar tijd hebben in zijn agenda, aangezien hij ook (net als de Vries) meerijdt in de Formule E (maar dan bij Nissan e.dams) als in de World Endurance Championship (bij Toyota).
Perez had covid. RP moest een andere coureur en mocht beschikken over de Mercedes reserves. De ene reserve zat aan de andere kant van de wereld en de tweede had een verlopen super licentie en mocht deze niet verlengen. Te lang niet geraced.

Hulk was ooit RP coureur en was beschikbaar dus het was een voor de hand liggende keuze. Er was wel wat contact met RBR voor Albons zitje in 2021 maar uiteindelijk werd dat Perez.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Formula1.com heeft een analyse waarom Williams koos voor Albon: https://www.formula1.com/...Bd30IWzau4VeFiwt9C4g.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
nachtnet schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:23:
Blijft Albon dan de Red bull reserve? Of is daar een nieuwe voor gevonden?
Albon is development / sim driver bij Red Bull op het moment. Wellicht dat ze daar nu Kvyat weer voor kunnen inzetten, die deed het naar verluid niet onverdienstelijk bij Ferrari, destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

gambieter schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:09:
Latifi doet het toch helemaal niet slecht? Beetje vergelijkbaar met Stroll: geen topper maar best in staat tot iets. Andere categorie dan een Mazepin en ook tot nu toe een beetje Schumacher, de een via de centen van papa en de ander via de naam van papa.
In je 4/5e seizoen GP2/F2 nog niet eens kampioen worden, tegen de Vries zegt genoeg. De enige GP2-F2 'flop' die het goed deed in F1 is Kobayashi. Latifi is net zo goed net als Mazepin alleen maar vanwege het geld van de familie in de F1. Geen enkele andere coureur met zo'n staat van dienst komt in de F1. De prestaties van Russel zijn hierdoor ook niet te vergelijken. Latifi is een middelmatige paydriver en ik denk dat de Williams een zeer onderschatte auto is, zeker dit seizoen.

Overigens, qua pay drivers, Stroll is waarschijnlijk qua staat van dienst het beste, maar die is gewoon F3 kampioen geworden. Voor mij nog altijd Pedro Diniz als beste hard core pay driver ever. _/-\o_

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:25

Edd

DeKaerften schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:43:
[...]

Albon is development / sim driver bij Red Bull op het moment. Wellicht dat ze daar nu Kvyat weer voor kunnen inzetten, die deed het naar verluid niet onverdienstelijk bij Ferrari, destijds.
Die is tegenwoordig reservecoureur bij Alpine, dus zal niet gaan.
Maar RB heeft nog meer sim / development drivers. Ik verwacht gewoon dat ze een Dennis, Vips of Lawson in de sim zetten als het nodig is.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Je ziet gewoon hoe vastgeroest de F1 is met hun rijders. Eindelijk gaat er iemand weg (Kimi) en de hele stoeltjes dans gaat beginnen.

Had nu ook liever gezien dat er talent de kans kreeg ipv iemand die al bij een top team is afgevallen.

Ik denk dat De Vries nog een jaartje FE gaat doen aangezien dat het laatste jaar van Mercedes in de FE is, dan gaan ze gewoon door met het zelfde duo en proberen daar nog een keer te winnen. Wie weet stopt Hamilton na volgend jaar en dan is er weer een plekje vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:25
siggy schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:46:
[...]

Overigens, qua pay drivers, Stroll is waarschijnlijk qua staat van dienst het beste, maar die is gewoon F3 kampioen geworden.

[...]
Als je daar hier en daar wat over leest is dat niet 'gewoon' gegaan maar met de nodige centjes van papa om het beste materiaal en de beste mensen te krijgen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
Nog meer reden om voor Williams te zijn _/-\o_ _/-\o_

Leuk om te zien dat hij nog een extra kans krijgt, vond het jammer dat hij zo snel al weer weg moest bij RBR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:41
CH4OS schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:46:
[...]
De Vries kan sowieso voor het 2022 seizoen nog Formule E rijden bij Mercedes. Daarna stoppen ze pas. :)
En dat komt dan mooi uit. Kan hij stoeltje HAM overnemen en zijn kennis en ervaring uit FE meenemen tbv toekomst Mercedes. Daar wilde Toto toch meer op inzetten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:05
Toke_gt schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:56:
[...]

En dat komt dan mooi uit. Kan hij stoeltje HAM overnemen en zijn kennis en ervaring uit FE meenemen tbv toekomst Mercedes. Daar wilde Toto toch meer op inzetten?
Als het doel zou zijn om in 2023 in F1 te rijden, heb je denk ik meer aan een jaar F1 ervaring bij een achterhoedeteam, dan aan een jaar Formula E ervaring in een topteam.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GrooV schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:51:
Je ziet gewoon hoe vastgeroest de F1 is met hun rijders. Eindelijk gaat er iemand weg (Kimi) en de hele stoeltjes dans gaat beginnen.

Had nu ook liever gezien dat er talent de kans kreeg ipv iemand die al bij een top team is afgevallen.

Ik denk dat De Vries nog een jaartje FE gaat doen aangezien dat het laatste jaar van Mercedes in de FE is, dan gaan ze gewoon door met het zelfde duo en proberen daar nog een keer te winnen. Wie weet stopt Hamilton na volgend jaar en dan is er weer een plekje vrij
Er was ooit nog eens een proefbalonnetje opgeworpen over een FIA team. Lijkt me prima. Soort van reference model auto, met een cosworth-like standaard motor. En daar dan de twee hoogst gepositioneerde uit de F2 van vorig jaar in laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

hansvk schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:55:
[...]

Als je daar hier en daar wat over leest is dat niet 'gewoon' gegaan maar met de nodige centjes van papa om het beste materiaal en de beste mensen te krijgen.
Hij heeft het wel gedaan. En anders kun je Rosberg ook in dat rijtje zetten. Een Latifi, zoals gezegd, krijgt het niet eens in 5 seizoenen voor elkaar in de F2. De slechte druipen af en de top gaat heel snel door. Dat is ook een prestatie, maar niet een waar hij trots op hoeft te zijn. Als Williams serieus was in het herstel, dan had die Latifi allang aan de kant gegooid. Maar ja, zal de crashes van Russel wel betalen >:)

https://www.autosport.com...s-future-options/6662708/
:|

[ Voor 7% gewijzigd door siggy op 08-09-2021 17:11 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

chevsticks schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:55:
Nog meer reden om voor Williams te zijn _/-\o_ _/-\o_

Leuk om te zien dat hij nog een extra kans krijgt, vond het jammer dat hij zo snel al weer weg moest bij RBR
Opties liggen nog op tafel, als hij bij Williams een Gasly gaat doen, dan zie ik hem verderop nog wel weer Perez vervangen of naar AT wanneer Gasly poging 2 mag doen bij RBR. Was volgens mij recent nog dat ze allemaal vol lof over Albon spraken hoeveel data hij kon geven uit de test/simracing.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
MikeyMan schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:38:
[...]

Er was ooit nog eens een proefbalonnetje opgeworpen over een FIA team. Lijkt me prima. Soort van reference model auto, met een cosworth-like standaard motor. En daar dan de twee hoogst gepositioneerde uit de F2 van vorig jaar in laten rijden.
Leuk idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Toke_gt schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:56:
Ik denk niet dat de Vries zich eerst zal moeten bewijzen bij een ander team voordat hij bij Mercedes terecht komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SinergyX schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:23:
Opties liggen nog op tafel, als hij bij Williams een Gasly gaat doen, dan zie ik hem verderop nog wel weer Perez vervangen of naar AT wanneer Gasly poging 2 mag doen bij RBR. Was volgens mij recent nog dat ze allemaal vol lof over Albon spraken hoeveel data hij kon geven uit de test/simracing.
Ik zie ALB dan eerder eerst naar AT gaan dan terug naar RBR, dat was voor ALB destijds gewoon te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobertMe schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:32:
[...]

En Vergne, Buemi, Bourdais, Alguersuari, ... Het zijn echt niet allemaal grote talenten hoor, en ze worden bij mijn weten ook niet echt goed verzorgd. Was het niet Vergne waarover in 2017 wat werd geroddeld over een mogelijke terugkeer en hij iets aangaf van "hoe zij met hun coureurs om gaan ga ik echt niet terug naar een midfielder in F1 als ik in top van FE mee doe".
En dan zullen we het nog maar niet over Kvyat hebben die als een torpedo rondjes om het team bleef cirkelen.
Waar 'de top van Formule E' ook best een dingetje is. De autp's zijn daar praktisch gelijk, behalve de aandrijving. Chassis en accu's e.d. zijn voor elk team hetzelfde. Dus echt sprake van een topteam is in Formule E lastig; auto's zijn aan elkaar gewaagd en er wordt (door de regels) ook op de grid flink gehusseld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Nu online
Nog iemand die het nieuwe promo filmpje van RBR heeft gezien? Ziet er behoorlijk fake uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:06
CH4OS schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:35:
[...]
Waar 'de top van Formule E' ook best een dingetje is. De autp's zijn daar praktisch gelijk, behalve de aandrijving. Chassis en accu's e.d. zijn voor elk team hetzelfde. Dus echt sprake van een topteam is in Formule E lastig; auto's zijn aan elkaar gewaagd en er wordt (door de regels) ook op de grid flink gehusseld.
Vind dat het kampioenschap bij de FE nog iets teveel door geluk wordt bepaald.

In 15 races heeft De Vries 4 DNF's gehad (>25%) en ook maar 4 podiumfinishes.

In elke andere raceklasse ben je dan kansloos voor de titel, maar het puntenverschil tussen De Vries en de nummer 2 (7 punten) is groter dan het puntenverschil tussen de nummers 2 tot en met 15.

Dus ja, het veld zit dicht bij elkaar en hij heeft met een relatief grote voorsprong gewonnen, maar dat is voor een groot deel te danken aan het feit dat de anderen meer pech hadden dan hij. Het totaalaantal DNF's is bijna niet te tellen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:15
De_Bastaard schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:38:
Nog iemand die het nieuwe promo filmpje van RBR heeft gezien? Ziet er behoorlijk fake uit :X
nope, linkje?
natuurlijk is het promo en geen waarheid (promo van nl was ook niet heel realistisch xD)

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

alexbl69 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:40:
[...]

Vind dat het kampioenschap bij de FE nog iets teveel door geluk wordt bepaald.

In 15 races heeft De Vries 4 DNF's gehad (>25%) en ook maar 4 podiumfinishes.

In elke andere raceklasse ben je dan kansloos voor de titel, maar het puntenverschil tussen De Vries en de nummer 2 (7 punten) is groter dan het puntenverschil tussen de nummers 2 tot en met 15.

Dus ja, het veld zit dicht bij elkaar en hij heeft met een relatief grote voorsprong gewonnen, maar dat is voor een groot deel te danken aan het feit dat de anderen meer pech hadden dan hij. Het totaalaantal DNF's is bijna niet te tellen.
Te makkelijk imho. De top-4 heeft 4 DNF's, de nummer 5 zelfs geen één. Van de coureurs daaronder heeft alleen Sam Bird (nr 6) meer DNF's, de rest t/m de nummer 17 aan toe heeft minder DNF's. Dus if anything zou je juist kunnen zeggen dat het verschil nog groter had kunnen zijn, aangezien hij in het groepje zit met de meeste DNF's.

[ Voor 12% gewijzigd door naitsoezn op 08-09-2021 19:54 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
De_Bastaard schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:38:
Ja, Check @basvn 11:28 vanmorgen. :)

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Alsof Silly season nog niet genoeg silly is

https://twitter.com/Yhacbec/status/1435565607324422146
[@Yhacbec] Rumor of the day from Italy: Sebastian Vettel could be thinking of leaving F1 at the end of the year and Mr. Lawrence would be looking for a driver for 2022, if this is the case it could be a very attractive bomb for the drivers left in the market ...

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Hmm, Vettel uit F1? Imho zit hij juist weer wat lekkerder in z'n vel sinds overstap Ferrari >> Aston Martin. Hij is bovendien 7 jaar jonger dan Kimi (34 vs 41). Kijkend naar hoe de persoon én racer Vettel nu is, denk ik dat hij echt nog wel even in F1 zal (willen) blijven.

Is hij op de top van z'n kunnen vergeleken bij 2010 (1e wereldtitel) of 2018 (2e in WDC vs HAM)? Nee, dat niet. Lang niet. Maar naar mijn idee is zijn mindset zoals die van Kimi: zolang ik racen leuk vind, is het prima.

Bovendien, ik wil driver, steward, brandweerman, inspector, medical car, clean up, marshal, etc Seb echt niet missen in F1.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2yqshVgotkerdMd7VfncCSO_Lk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/twoxEs5ACRLQb4oRv1lYva1I.jpg?f=fotoalbum_large

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:08
Op F1 instagram lijkt kort een foto van de vries gestaan te hebben met een Alfa logo en de tekst dat hij daar gaat rijden. Lijkt inmiddels verwijderd. lijkt en blijkt fake te zijn geweest. Misinformatie dus

[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 08-09-2021 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

nachtnet schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:39:
Op F1 instagram lijkt kort een foto van de vries gestaan te hebben met een Alfa logo en de tekst dat hij daar gaat rijden. Lijkt inmiddels verwijderd.
GIO is sowieso exit dus?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:08
JB schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:43:
[...]

GIO is sowieso exit dus?
Sorry blijkt fake te zijn. Misinformatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:27
Oftewel.... F1 teams droppen deze informatie vooraf bij de pers, met een moment waarop het gepubliceerd mag worden, alleen dan zonder NDA. Vervolgens kan de pers lekker een week lang er over publiceren wat er allemaal aan geruchten is. Dikke win-win voor de pers en teams, want kliks op de geruchten en de teams staan dagen in de aandacht. En vervolgens heeft iedereen de nieuwsberichten en video's al klaar staan voor als het team het officiële persbericht uit stuurt.

En die geruchten zijn dus geen geruchten, maar gewoon de waarheid op basis van wat de teams al eerder communiceren onder de pers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

nachtnet schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:50:
[...]

Sorry blijkt fake te zijn. Misinformatie
Eens te meer blijkt dat het volgen van de official sources echt wel de moeite waard is. De teams zelf, dan wel F1 zelf, danwel nieuwsoutlets met de juiste reputatie zoals Motorsport, Autosport.com, Racefans enzovoort.

Het mooie is dat die een NDA + embargo krijgen. Schrijf er lekker over, interview iedereen, maar niet publiceren tot <officieel moment>. Is het dinsdag 14:00 en alles gaat ineens live? Dan kan je er donder op zeggen dat het echt is. Maandag 10:00? Yep, same. Donderdag 09:00: also same. Alles onze tijd natuurlijk CET. Want daar zitten de meeste teams + hun sponsors.

Simpel, toch :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPelle12
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 14:46
RobertMe schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:57:
Oftewel.... F1 teams droppen deze informatie vooraf bij de pers, met een moment waarop het gepubliceerd mag worden, alleen dan zonder NDA. Vervolgens kan de pers lekker een week lang er over publiceren wat er allemaal aan geruchten is. Dikke win-win voor de pers en teams, want kliks op de geruchten en de teams staan dagen in de aandacht. En vervolgens heeft iedereen de nieuwsberichten en video's al klaar staan voor als het team het officiële persbericht uit stuurt.

En die geruchten zijn dus geen geruchten, maar gewoon de waarheid op basis van wat de teams al eerder communiceren onder de pers.
Je laat het een beetje klinken als of het allemaal een doorgestoken kaart is. Ik denk echt dat ze het pas weten op het moment wanneer het team erover communiceert. Maar ze hebben inderdaad van alles al klaar staan omdat er geruchten over zijn. Soms pakt het goed uit om voor te bereiden en soms kan je alles dan wegggooien over die rijder die het niet is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:32:
[...]

En Vergne, Buemi, Bourdais, Alguersuari, ... Het zijn echt niet allemaal grote talenten hoor, en ze worden bij mijn weten ook niet echt goed verzorgd. Was het niet Vergne waarover in 2017 wat werd geroddeld over een mogelijke terugkeer en hij iets aangaf van "hoe zij met hun coureurs om gaan ga ik echt niet terug naar een midfielder in F1 als ik in top van FE mee doe".
En dan zullen we het nog maar niet over Kvyat hebben die als een torpedo rondjes om het team bleef cirkelen.
Niet allemaal nee, maar ze kregen wel een kans. Een kans die andere teams ze nooit gegeven hadden.
En het kost Red Bull al snel enkele miljoenen per coureur. Dat mag ook wel eens gezegd worden, want ze bieden vele coureurs letterlijk de kans van hun leven en zelfs als ze het niet halen, kunnen veel van die coureurs alsnog terecht in andere raceklassen waar ze presteren. En de coureurs die het niveau wel halen, nou die presteren ook echt. Want het zijn ook nog eens veel van de betere coureurs in de Formule 1 nu die allemaal vanuit Red Bull kwamen.

Ook heeft Red Bull meermaals wel getoond dat ze bereid zijn om een coureur die het net niet haalde of toch te licht voor de Formule 1 was, alsnog te ondersteunen na hun vertrek. Want Buemi is nog steeds betrokken bij RBR als reserve naast de FE. Kvyat heeft vele kansen gehad, Hartley was in zijn WEC tijd ook gesponsord door Red Bull etc. En nu lijken ze Albon die geweldig werk voor ze doet in de simulator, alsnog naar een ander team begeleiden. Want puur uit eigenbelang hoeven ze dit niet te doen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:06
Remy schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:16:
Hmm, Vettel uit F1? Imho zit hij juist weer wat lekkerder in z'n vel sinds overstap Ferrari >> Aston Martin. Hij is bovendien 7 jaar jonger dan Kimi (34 vs 41). Kijkend naar hoe de persoon én racer Vettel nu is, denk ik dat hij echt nog wel even in F1 zal (willen) blijven.

Is hij op de top van z'n kunnen vergeleken bij 2010 (1e wereldtitel) of 2018 (2e in WDC vs HAM)? Nee, dat niet. Lang niet. Maar naar mijn idee is zijn mindset zoals die van Kimi: zolang ik racen leuk vind, is het prima.

Bovendien, ik wil driver, steward, brandweerman, inspector, medical car, clean up, marshal, etc Seb echt niet missen in F1.

[Afbeelding]
Mag Vettel als persoon en coureur heel graag, maar er zit natuurlijk geen toekomst meer in. Hij zal nooit meer door een topteam gehaald worden noch zal hij met de drives die hij nog heeft een gooi naar de prijzen kunnen doen.

We hebben de discussie eerder gehad met Massa, en het geldt wat mij betreft ook voor Kimi en Vettel: op deze leeftijd mag je (imho) op merits nog best 2 of 3 jaar bij een B-team meerijden, maar dan is er een punt dat het voor de sport beter is dat nieuwe jonge honden hun kans krijgen. Er is zoveel talent dat staat te popelen om een kans te krijgen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MaxPelle12 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:14:
[...]

Je laat het een beetje klinken als of het allemaal een doorgestoken kaart is. Ik denk echt dat ze het pas weten op het moment wanneer het team erover communiceert. Maar ze hebben inderdaad van alles al klaar staan omdat er geruchten over zijn. Soms pakt het goed uit om voor te bereiden en soms kan je alles dan wegggooien over die rijder die het niet is geworden.
Mwa, ik durf wel met 90% zekerheid te stellen dat de pers het van tevoren weet. Normaliter onder NDA, en hetzelfde zie je ook hier op Tweakers met bv nieuwe producten waarvan meteen een review op de website staat als het product wordt gepresenteerd. Maar het feit dat alle grote nieuwsmedia meedoen aan het roddelen doet mij toch twijfelen aan of het wel onder een NDA is. Als het echt onder NDA is lijkt het mij namelijk nogal raar dat bv op F1TV zelf gespeculeerd wordt over deze geruchten, zonder exhte bronvermelding als "wij kopiëren alleen maar het gerucht van daar en daar". Want het team zal dan ook "iemand" aansprakelijk willen stellen voor het eerder publiceren / mond niet houden.

En vergeet ook niet dat GPToday maandagmorgen al schreef over dat Bottas naar Alfa die dag, en Russell naar Mercedes, gisteren bekend maakten. En zij op een woensdagavond in mei (april?) 2016 ook al schreven over dat Verstappen de dag erop bij Red Bull aangekondigd zou worden. Ja, ook een kapotte klok geeft twee keer per dag de juiste tijd aan, maar het is allemaal wel heel toevallig. Dat deze info onder NDA wordt gedeeld is voor mij dus echt met 90% zekerheid. Alleen heb ik het idee dat het allemaal wat losser gaat en ze het geen probleem vinden als er lekker een week ober geroddeld wordt, want aandacht voor het team en de rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:28

Dentist

Next patient please...

Vraag: hoe zit het met grid-straffen indien max voor de sprintrace zijn motor wisselt? Geldt het voor de sprint of voor de hoofdrace?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Dentist schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:45:
Vraag: hoe zit het met grid-straffen indien max voor de sprintrace zijn motor wisselt? Geldt het voor de sprint of voor de hoofdrace?
Is al iets van 100x langsgeweest; Race. Niet de sprint.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Dentist schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:45:
Het is geen sprintrace, maar een "sprint", straffen gelden voor de race, en de sprint is niet de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:50

[Afbeelding]
Het is altijd wel grappig maar of het nu echt een goed idee is om achter je wagen zelf te gaan rommelen met een brandblusser terwijl er uberhaupt nog geen code rood is...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[Afbeelding]
Ik mis de firefighter Seb in de afbeelding! En laten we wel wezen, eigenlijk is het niet veel beter gegaan sinds VET RBR verliet. Maar dan is eerder de vraag; kwam doordat de auto gewoon zo goed was? :)

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 09-09-2021 00:18 ]

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:42
Het is natuurlijk iets wat je bij bijna alle wereldkampioenen van de afgelopen 20 jaar ziet. Eigenlijk gaan ze veel te lang na hun hoogtepunt door. Vroeger werd iemand (voor de laatste keer) wereldkampioen, probeerde het daarna hooguit nog 3 jaar en stopte dan. Vaak om dat het te gevaarlijk was.

Als je naar de laatste kampioenen kijkt. Alonso rijdt 15 jaar na zijn laatste titel nog rond, Kimi 14 jaar later en Schumacher, Vettel en Button 8 jaar later. Alleen Rosberg was er meteen klaar mee en ook Hamilton zie ik niet langer dan 3 jaar na zijn laatste titel nog mee doen.

Het is misschien cru om te zeggen, maar dat er vroeger nog wel eens iemand dood ging, in een rolstoel terecht kwam of coureurs de angst op zo'n scenario kregen was wel goed voor de doorstroom aan jonge coureurs.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
spoiler:
Thanks, ik weet nu weer dat m'n hart werkt en boven de 150 kan komen.

[ Voor 3% gewijzigd door LoeWn op 09-09-2021 08:42 ]

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
alexbl69 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:27:
[...]

Mag Vettel als persoon en coureur heel graag, maar er zit natuurlijk geen toekomst meer in. Hij zal nooit meer door een topteam gehaald worden noch zal hij met de drives die hij nog heeft een gooi naar de prijzen kunnen doen.

We hebben de discussie eerder gehad met Massa, en het geldt wat mij betreft ook voor Kimi en Vettel: op deze leeftijd mag je (imho) op merits nog best 2 of 3 jaar bij een B-team meerijden, maar dan is er een punt dat het voor de sport beter is dat nieuwe jonge honden hun kans krijgen. Er is zoveel talent dat staat te popelen om een kans te krijgen.
Kan allemaal wel kloppen maar als Vettel weg gaat heeft Stoll wel een probleem. Je hebt als team wel iemand nodig die goede input geeft om de auto te verbeteren, en ik geloof niet dat er iemand beschikbaar is die daarbij Vettel kan vervangen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
stekkiekiller schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:44:
[...]

Kan allemaal wel kloppen maar als Vettel weg gaat heeft Stoll wel een probleem. Je hebt als team wel iemand nodig die goede input geeft om de auto te verbeteren, en ik geloof niet dat er iemand beschikbaar is die daarbij Vettel kan vervangen
En zo komt Vandoorne weer in beeld
Beetje "wishfull thinking" van mijn kant maar als wolff al jaren verkondigt dat Vandoorne een plaats in de F1 verdient en laat Aston Martin nu net met Mercedes motoren rijden. Op Williams gaan ze niet meer rekenen om een Mercedes piloot te plaatsen dus maar bij Aston Martin :+
Zal wel iets zijn van 1 + 1 != 2 maar je weet nooit...

Meer mag ik niet zeggen vanwege een NDA dus lanceer ik maar een gerucht ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Kenhas op 09-09-2021 08:57 ]

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Richard117 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:31:
Het is natuurlijk iets wat je bij bijna alle wereldkampioenen van de afgelopen 20 jaar ziet. Eigenlijk gaan ze veel te lang na hun hoogtepunt door. Vroeger werd iemand (voor de laatste keer) wereldkampioen, probeerde het daarna hooguit nog 3 jaar en stopte dan. Vaak om dat het te gevaarlijk was.

Als je naar de laatste kampioenen kijkt. Alonso rijdt 15 jaar na zijn laatste titel nog rond, Kimi 14 jaar later en Schumacher, Vettel en Button 8 jaar later. Alleen Rosberg was er meteen klaar mee en ook Hamilton zie ik niet langer dan 3 jaar na zijn laatste titel nog mee doen.

Het is misschien cru om te zeggen, maar dat er vroeger nog wel eens iemand dood ging, in een rolstoel terecht kwam of coureurs de angst op zo'n scenario kregen was wel goed voor de doorstroom aan jonge coureurs.
Vroeger reden er ook meer veertigers rond, het was toen allemaal een stuk minder professioneel. In de begin jaren reden de coureurs (vaak monteurs die aardig konden sturen) ook in meerdere klassen tegelijk.
En ja, vele winnaars werden winnaar omdat ze meer op de limiet reden met als gevolg dat ze ook wel eens over de limiet gingen. Dat was dan hun einde.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:09

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

loekf2 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:53:

En zo komt Vandoorne weer in beeld
Beetje "wishfull thinking" van mijn kant maar als wolff al jaren verkondigt dat Vandoorne een plaats in de F1 verdient en laat Aston Martin nu net met Mercedes motoren rijden. Op Williams gaan ze niet meer rekenen om een Mercedes piloot te plaatsen dus maar bij Aston Martin :+
Zal wel iets zijn van 1 + 1 != 2 maar je weet nooit...

Meer mag ik niet zeggen vanwege een NDA dus lanceer ik maar een gerucht ;)
Vandoorne, als er een echt te licht bevonden is voor F1, dan is hij het wel.
Best aardige jongen lijkt mij ,maar niet snel en goed genoeg voor F1.

[ Voor 17% gewijzigd door Sepp14 op 09-09-2021 09:19 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Sepp14 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:09:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Ik vond Vandoorne nog prima rijden, vooral als je rekening houdt dat hij in een baggerauto reed met een baggermotor en een Alonso naast zich had zitten die niet zo van het teamwork was als tegenwoordig. Ik denk dat Vandoorne nog wel eens zou kunnen verrassen als hij een stoeltje krijgt ergens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Mwa, ik denk dat je hem dan te kort doet. Ik denk dat het grootste probleem van Vandoorne was dat hij in een McLaren-Honda reed, naast Alonso. Want ten eerste was die auto/motor combinatie dik prut waardoor die vaker uit viel of achteraan moest starten en paarden miste om zich echt te laten zien. En daarnaast weet Alonso het maximale (en meer?) uit de auto te halen. Hetzelfde als dat nu elke teamgenoot van Verstappen ineens slecht lijkt. Daarnaast lijkt ook nog steeds de huidige McLaren een beetje afwijkend te zijn. Bij Vandoorne werd toen al aangegeven dat zijn rijstijl niet bij de McLaren paste en hij daar niet aan kon wennen. Maar bv ook dit jaar met de wintertests dat na Ricciardos eerste dag Sainz naar hem toe ging met de opmerking "it's a strange one he" en ook nu zie je dat Ricciardo (nog) slechter is dan in de Renault.

Als Vandoorne nog bij een ander team is er dus best een kans dat hij veel beter uit de verf komt. Want Button & Alonso hadden beiden het voordeel dat ze in die "shitbox" reden terwijl ze bewezen coureurs waren en beiden WDC zijn geweest. Een rookie in een slechte auto is gewoon veel minder aan af te lezen hoeveel het aan de auto vs coureur ligt. En een rookie in een "shitbox" vs een wereldkampioen verbleekt die rookie meteen.

• Ankona
[...]

Die conclusie kon je ook trekken over Gasly toen hij in de RB faalde.

alles kan off-topic

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Kan zijn, misschien is hij wel goed. Valt mij op dat veel coureurs die onder Mercedesvlag vallen, niet snel ergens anders een plek krijgen. Of het is dat Vandoorne niet genoeg financiële middelen, sponsoren, heeft om een plaats te bemachtigen.. Bij De Vries speelt naar mijn inziens ook hetzelfde verhaal
Ankona schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:11:
[...]

Die conclusie kon je ook trekken over Gasly toen hij in de RB faalde.
Niet getrokken, Gasly is in mijn optiek beter af nu dan bij het wespennest van RedBull.
Gasly schat ik hoger in dan Vandoorne imho.

[ Voor 35% gewijzigd door Sepp14 op 09-09-2021 10:18 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

ANALYSIS: Why Williams chose Albon as Russell’s replacement – and retained Latifi for 2022
https://www.formula1.com/...Bd30IWzau4VeFiwt9C4g.html
As Bottas focused more on Alfa Romeo, Williams ramped up their pursuit of Albon. George Russell is understood to have campaigned to Capito for his friend Albon to replace him, should he leave the team – and Capito was impressed as he got to know Albon better.
Wel tof als dat echt zo is. _/-\o_ d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Sepp14 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:14:
Kan zijn, misschien is hij wel goed. Valt mij op dat veel coureurs die onder Mercedesvlag vallen, niet snel ergens anders een plek krijgen. Of het is dat Vandoorne niet genoeg financiële middelen, sponsoren, heeft om een plaats te bemachtigen.. Bij De Vries speelt naar mijn inziens ook hetzelfde verhaal
Vandoorne viel alleen niet onder de Mercedes vlag. Hij zat al in het McLaren programma en was gepromoveerd. Omdat hij vervolgens geen potten kon breken en hij er zo slecht op stond zal niemand hem hebben willen hebben (waarschijnlijk ook omdat die onvoldoende financiële middelen heeft) en ja, dan is het soort van einde carrière en toen heeft Mercedes hem voor een appel en een ei opgepikt. Hetzelfde als dat Mercedes Guitierez heeft opgepikt, en Ferrari tussendoor Kvyat en die nu bij Alpine zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Sepp14 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:14:

[...]

Niet getrokken, Gasly is in mijn optiek beter af nu dan bij het wespennest van RedBull.
Gasly schat ik hoger in dan Vandoorne imho.
Ik bedoel meer dat je in zijn algemeenheid van buitenaf weinig kan zeggen over of iemand door de mand valt of niet. Gasly leek te falen maar blijkt in een ander team ineens toch (sub)top kwaliteiten te hebben. Voormalig kampioen Vettel kwam in een Ferrari ineens niet meer op snelheid en werd door een veredelde rookie aan snot gereden. Stoffel heeft het mogen proberen in een bagger team met een GP2 motor naast een ervaren rot die ook niet wist te presteren. Daarvoor heeft hij in de F2 toch wel laten zien best te kunnen sturen, ik schrijf hem dus nog maar niet af.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Illegal_Alien schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:17:
ANALYSIS: Why Williams chose Albon as Russell’s replacement – and retained Latifi for 2022

[...]

En dan straks Albon die Hamilton vervangt bij Mercedes..

..en dan vervolgens telkens van Verstappen wint _O- :$

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Leuke en leerzame discussie. d:)b
Weet dat het niet allemaal is zoals het in de media wordt geschetst en dat in het algemeen money talks is.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
https://www.theguardian.c...-former-f1-world-champion

Meeste nieuws in lange tijd over Michael Schumacher zijn toestand, ik denk niet dat we hem ooit in de paddock zullen zien. Erg triest allemaal voor die man en zijn naasten.

• warp
  • Niet online
Richard117 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:31:
Alonso is nog steeds tot grootse dingen in staat (dat heb je bij de Hongaarse GP nog kunnen zien) en maakt ook zelden fouten zoals een Vettel dat wél regelmatig doet. Hamilton, Verstappen en Alonso zijn mijns inziens gewoon de beste coureurs op de grid.

Alleen moet je ook wel het juiste materiaal hebben, dat heb je ook de eerste jaren bij Max kunnen zien. Pas sinds dit jaar is Red Bull écht competitief. En dat komt dan vooral op het conto van Max want als Red Bull écht beter zou zijn dan Mercedes doet Checo wel erg goed zijn best om dit te verhullen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Homeland schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:50:
https://www.theguardian.c...-former-f1-world-champion

Meeste nieuws in lange tijd over Michael Schumacher zijn toestand, ik denk niet dat we hem ooit in de paddock zullen zien. Erg triest allemaal voor die man en zijn naasten.
Ik wacht wel op de documentaire om een mening te kunnen vormen. Wat ik tot nu allemaal lees is gebaseerd op quotes uit diezelfde documentaire.

"When you grow up your heart dies"

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:52
RobertMe schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:57:
[...]

Mwa, ik denk dat je hem dan te kort doet. Ik denk dat het grootste probleem van Vandoorne was dat hij in een McLaren-Honda reed, naast Alonso. Want ten eerste was die auto/motor combinatie dik prut waardoor die vaker uit viel of achteraan moest starten en paarden miste om zich echt te laten zien. En daarnaast weet Alonso het maximale (en meer?) uit de auto te halen. Hetzelfde als dat nu elke teamgenoot van Verstappen ineens slecht lijkt. Daarnaast lijkt ook nog steeds de huidige McLaren een beetje afwijkend te zijn. Bij Vandoorne werd toen al aangegeven dat zijn rijstijl niet bij de McLaren paste en hij daar niet aan kon wennen. Maar bv ook dit jaar met de wintertests dat na Ricciardos eerste dag Sainz naar hem toe ging met de opmerking "it's a strange one he" en ook nu zie je dat Ricciardo (nog) slechter is dan in de Renault.

Als Vandoorne nog bij een ander team is er dus best een kans dat hij veel beter uit de verf komt. Want Button & Alonso hadden beiden het voordeel dat ze in die "shitbox" reden terwijl ze bewezen coureurs waren en beiden WDC zijn geweest. Een rookie in een slechte auto is gewoon veel minder aan af te lezen hoeveel het aan de auto vs coureur ligt. En een rookie in een "shitbox" vs een wereldkampioen verbleekt die rookie meteen.
Dit idd en vergeet ook niet dat Alonso ontzettend veel politieke spelletjes voert binnen een team en alle aandacht opeist. In dat opzicht is Vandoorne misschien iets te aardig geweest dat hij zich te makkelijk liet wegcijferen. Maar ik vind wel dat hij eigenlijk nog wel een kans verdient.

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Illegal_Alien schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:17:

[...]

George Russel zijn vriendin is toch zus van Nyck de Vries? Zou je eerder zeggen dat hij die voordraagt om het kerstdiner beetje leuk te houden. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:56
Sepp14 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:07:
George Russel zijn vriendin is toch zus van Nyck de Vries? Zou je eerder zeggen dat hij die voordraagt om het kerstdiner beetje leuk te houden. :+
Het grappig is, is dat volgens deze site hij nog met de zus van Nyck gaat:
https://firstsportz.com/formula-1-george-russell-girlfriend/

Maar volgens deze site heeft hij een heel andere vriendin (Carmen Mundt) :o 8)7
https://www.essentiallysp...end-carmen-montero-mundt/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 19:06
Ik heb de afgelopen pagina's wat doorgelezen en krijg het idee/gevoel dat de invloed van Mercedes in de sport gewoon te groot is. Zelfde geldt in mindere mate voor red bull.

Persoonlijk zou ik het mooier vinden dat elk team gewoon bij alles zijn eigen ding zou doen. Financieel onmogelijk tegenwoordig, weet ik maar toch.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• warp
  • Niet online
Tomcatter_31 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:06:
Dit idd en vergeet ook niet dat Alonso ontzettend veel politieke spelletjes voert binnen een team en alle aandacht opeist. In dat opzicht is Vandoorne misschien iets te aardig geweest dat hij zich te makkelijk liet wegcijferen. Maar ik vind wel dat hij eigenlijk nog wel een kans verdient.
Welke politieke spelletjes zoal dan bij McLaren in zijn tijd met Vandoorne?

• warp
  • Niet online
TheBrut3 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:21:
Het grappig is, is dat volgens deze site hij nog met de zus van Nyck gaat:
https://firstsportz.com/formula-1-george-russell-girlfriend/

Maar volgens deze site heeft hij een heel andere vriendin (Carmen Mundt) :o 8)7
https://www.essentiallysp...end-carmen-montero-mundt/
Of het is alweer over met één van die twee? Die gasten hebben ze letterlijk voor het uitkiezen, dus dat zou niet zo raar zijn.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:30
Dubbele pech voor het team van RBR dus.
Russel bij Mercedes is al een taaie voor ze, maar nu ook nog Albon weg bij RBR, het schijnt dat ze daar dit seizoen enorm veel aan hebben (gehad) in de simulatie.

Ahjah, alleen maar mooi die stoelenwissel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
RobertMe schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:57:
[...]

Mwa, ik denk dat je hem dan te kort doet. Ik denk dat het grootste probleem van Vandoorne was dat hij in een McLaren-Honda reed, naast Alonso. Want ten eerste was die auto/motor combinatie dik prut waardoor die vaker uit viel of achteraan moest starten en paarden miste om zich echt te laten zien.
En daarbij komt nog dat er van vele onderdelen maar één exemplaar was en dat dit dan naar Alonso ging. Moet zeggen dat ie beetje teleurstelde maar hij heeft eigenlijk ook niet echt een eerlijke kans gekregen.
RobertMe schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:23:
[...]

Vandoorne viel alleen niet onder de Mercedes vlag. Hij zat al in het McLaren programma en was gepromoveerd. Omdat hij vervolgens geen potten kon breken en hij er zo slecht op stond zal niemand hem hebben willen hebben (waarschijnlijk ook omdat die onvoldoende financiële middelen heeft) en ja, dan is het soort van einde carrière en toen heeft Mercedes hem voor een appel en een ei opgepikt. Hetzelfde als dat Mercedes Guitierez heeft opgepikt, en Ferrari tussendoor Kvyat en die nu bij Alpine zit.
Het wordt misschien romantischer voorgesteld maar Vandoorne werd opgepikt door Wolff omdat hij vond dat Vandoorne een kans verdiend. Wolff heeft ooit de uitspraak gedaan dat, als McLaren niet zorgde voor een zitje, hij zelf ervoor ging zorgen dat Vandoorne een zitje kreeg. Het jaar erna reed ie in de McLaren.
Ook zorgde Wolff ervoor dat Vandoorne in de FE terecht kon en dat ie simulator werk deed voor Mercedes. Dacht ook reserve piloot maar weet dat niet zeker.
Nu Mercedes stopt in de FE zie ik Vandoorne nog wel ergens terecht komen door de invloed van Wolff. Daarom niet in de F1 maar toch...

Maar zoals ik in mijn originele post zei, is meer wishful thinking dan dat ik er echt rekening mee hou.
FabianGTI schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:31:
Dubbele pech voor het team van RBR dus.
Russel bij Mercedes is al een taaie voor ze, maar nu ook nog Albon weg bij RBR, het schijnt dat ze daar dit seizoen enorm veel aan hebben (gehad) in de simulatie.

Ahjah, alleen maar mooi die stoelenwissel.
Ik dacht dat het ook o.a. door Marko en Horner was dat Albon bij Williams terecht kon. Dacht het in dit forum zo gelezen te hebben. Maar kan me verkeerd herinneren.
Russel bij Mercedes zal RB wel beetje pijn doen maar altijd uitgaan van eigen kracht é

[ Voor 13% gewijzigd door Kenhas op 09-09-2021 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
warp schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:26:
[...]

Welke politieke spelletjes zoal dan bij McLaren in zijn tijd met Vandoorne?
https://www.formule1.nl/n...at-hij-wilde-bij-mclaren/

Het is redelijk bekend dat Alonso iemand is die alle aandacht voor zich opeist (Niet alleen bij McLaren). Maar dat is eigenlijk iets wat alle grote coureurs doen. Om echt succesvol te worden, moet je gewoon een egoist zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
warp schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:28:
Of het is alweer over met één van die twee? Die gasten hebben ze letterlijk voor het uitkiezen, dus dat zou niet zo raar zijn.
Dat kan. Maar het artikel over de Vries is van juli dit jaar en in het Mundt artikel gaat het er over dat hij sinds 2020 met haar is. Dus dat is op zijn minst vaag te noemen.

• warp
  • Niet online
Tomcatter_31 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:39:
https://www.formule1.nl/n...at-hij-wilde-bij-mclaren/

Het is redelijk bekend dat Alonso iemand is die alle aandacht voor zich opeist (Niet alleen bij McLaren). Maar dat is eigenlijk iets wat alle grote coureurs doen. Om echt succesvol te worden, moet je gewoon een egoist zijn.
Vandoorne klinkt anders behoorlijk zuur, niet alleen naar Alonso.
Stoffel Vandoorne heeft zich kritisch uitgelaten over zijn tijd bij McLaren. Hij beweert dat Fernando Alonso, zijn oud-teamgenoot bij McLaren, ‘altijd zijn zin’ kreeg. De Belg noemt de Formule 1 daarnaast een ‘neppe wereld waarin iedereen zijn eigen belangen verdedigt’.
Tja...

• warp
  • Niet online
TheBrut3 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:46:
Dat kan. Maar het artikel over de Vries is van juli dit jaar en in het Mundt artikel gaat het er over dat hij sinds 2020 met haar is. Dus dat is op zijn minst vaag te noemen.
Ah, oké. Ik had de datums van die artikelen niet gecheckt, dus dat is inderdaad wel vaag ja.

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kenhas schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:31:
[...]

Nu Mercedes stopt in de FE zie ik Vandoorne nog wel ergens terecht komen door de invloed van Wolff. Daarom niet in de F1 maar toch...
Er is toch nog plek? Zeker 2 stoeltjes zijn nog voor het grijpen, Vettel en Giovinazzi. Dan is Haas nog een vraagteken, maar ik denk dat die wel met Schumacher en Mazepin blijven.

Signatures zijn voor boomers.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maasluip schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:56:
[...]

Er is toch nog plek? Zeker 2 stoeltjes zijn nog voor het grijpen, Vettel en Giovinazzi. Dan is Haas nog een vraagteken, maar ik denk dat die wel met Schumacher en Mazepin blijven.
Vettel lijkt me op dit moment niet meer dan een gerucht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

warp schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:50:
[...]

De Belg noemt de Formule 1 daarnaast een ‘neppe wereld waarin iedereen zijn eigen belangen verdedigt’.
Tja...
Dat soort opmerkingen vind ik altijd zo dom. Dat komt altijd van een beetje wereldvreemd persoon die denkt dat hun eigen wereld heel speciaal is.

In ELKE competitieve wereld werkt het zo. Dat is in sport, maar ook in werk. Er zijn honderden branches waarbij iemand het één zegt en het ander doet, omdat het hem beter uitkomt. In de zakenwereld kijken ze je recht in de ogen en steekt een collega daarna een mes in je rug. Ik ken mensen met hoog betaalde banen op de Zuid-As, die elke week veeeeel te veel uren draaien, omdat ze bang zijn dat iemand ze inhaalt. In elke sport zegt de sportman dat hij/zij vanzelfsprekend DIT de mooiste club vind, terwijl er al lang met een nieuwe club gesproken word.

Het leven buiten de racerij is geen Disneyland Stoffel :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:14:
[...]

Dat soort opmerkingen vind ik altijd zo dom. Dat komt altijd van een beetje wereldvreemd persoon die denkt dat hun eigen wereld heel speciaal is.

In ELKE competitieve wereld werkt het zo. Dat is in sport, maar ook in werk. Er zijn honderden branches waarbij iemand het één zegt en het ander doet, omdat het hem beter uitkomt. In de zakenwereld kijken ze je recht in de ogen en steekt een collega daarna een mes in je rug. Ik ken mensen met hoog betaalde banen op de Zuid-As, die elke week veeeeel te veel uren draaien, omdat ze bang zijn dat iemand ze inhaalt. In elke sport zegt de sportman dat hij/zij vanzelfsprekend DIT de mooiste club vind, terwijl er al lang met een nieuwe club gesproken word.

Was het niet Albon die tijdens een race klaagde dat iedereen zo hard aan het racen was? :+

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Iemand nog een inkoppertje doen? :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E-xdIa6WUAY9hMt?format=jpg&name=large

[ Voor 5% gewijzigd door Illegal_Alien op 09-09-2021 13:01 ]

• Kenhas
[...]

Het was naar aanleiding van het gerucht dat Vettel zou stoppen dat ik de naam Vandoorne hier gelanceerd heb ;) Aangezien Wolff misschien opnieuw een plekje wil zoeken voor Vandoorne (nu Mercedes stopt met FE) en Aston Martin met Mercedes motoren rijdt, ....

Maar zoals gezegd, hangt van veel te veel zaken af. Ten eerste zou Vettel moeten stoppen. En het lijkt er eigenlijk op dat ie zich dit jaar net weer heruitgevonden heeft en plezier heeft in het rijden. En dan moeten er nog tientallen andere puzzelstukjes op zijn plaats vallen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Max, Max, Max, Super Max, Max, Max?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Over 5 minuten in premiere:

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
warp schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:50:
[...]

Vandoorne klinkt anders behoorlijk zuur, niet alleen naar Alonso.

[...]

Tja...
Het klinkt idd wel zuur, maar wil niet zeggen dat het niet waar is. Is ook gewoon lastig. Als je niks zegt denkt iedereen dat je slecht bent omdat je niet in de buurt komt. Als je wel wat zegt denkt iedereen dat je verbitterde zuurpruim bent. Vandoorne was gewoon te aardig. Volgens mij heeft McLaren dat ook destijds gezegd dat hij meer voor zichzelf op moest komen... F1 is gewoon een keiharde wereld zoals de meeste topsport. De Alonso's, Verstappens en Hamiltons claimen hun plek wel omdat zij wel die keiharde mentaliteit hebben en zoals Max zelf al eens zei in een interview...soms moet je gewoon een eikel zijn.

Maar de rijder Vandoorne is volgens mij best goed. In F2 werd hij dominant kampioen en toen hij in mocht vallen bij McLaren voor zijn debuut deed hij het tov Button best netjes. Sneller in kwalificatie en scoorde punten in de race en voor Button. Dus ik vind dat Vandoorne best nog wel een kans verdient om te laten zien wat hij kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:50

vhal

ಠ_ಠ

PWM schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:14:
[...]

Som even die 100'en branches voor mij op zodat ik weet waar ik juist niet moet zijn voor een verziekte werksfeer :+ Misschien is het juist een beetje dom van de mensheid om dit soort zaken in het echte leven als normaal te zien...

Strava

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

vhal schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:56:
[...]

Som even die 100'en branches voor mij op zodat ik weet waar ik juist niet moet zijn voor een verziekte werksfeer :+ Misschien is het juist een beetje dom om dit soort zaken als normaal te zien...
Het was een beetje in de hyperbool :p Maar in principe is natuurlijk iedereen voor zichzelf bezig. De meeste van ons zullen absoluut onze collega's het beste gunnen, maar als het puntje bij paaltje komt, kiezen we toch voor onszelf.

Als wij een promotie/salarisverhoging krijgen, zeggen we ook niet: Misschien verdient Piet die verderop meer.

Overigens is die zuid-as wel gewoon waar. Ik heb er vrienden zitten bij advocatenkantoren, banken en accountantskantoren, die echt ten alle tijde "aan" staan en achter zich moeten kijken.

Maar goed tldr: F1 zal niet zoveel schelen van enige andere topsport.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PWM schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:00:

Maar goed tldr: F1 zal niet zoveel schelen van enige andere topsport.
De hele wereld is in de basis eigen belangen eerst, niets mis mee, maar hij kan daar blijkbaar niet zo goed mee omgaan :P

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 21-09 11:00

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

just gonna leave this here :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xR4O0hM062vRxHtoAHrcKyxED_I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jsaMmF4Xfr7MlwITPhmVu8z5.png?f=user_large

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• TheBrut3
Er is toch nog plek? Zeker 2 stoeltjes zijn nog voor het grijpen, Vettel en Giovinazzi.
Vettel heeft een contract voor nog 2 seizoenen. Er gaan geruchten dat papa Stroll niet zo blij is met hem en Szafnauer, maar ik denk dat ze blijven.

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Is er een site waar alle board radio’s zijn uitgeschreven. Dacht dat ik zoiets ooit gezien heb.🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 19:06
Tijdens de persconferentie gisteren liet George Russel weten dat het bij Williams erg close was tussen Albon en de Vries wie zijn stoeltje zou krijgen. Als ik het goed begrepen heb heeft hij bij Capito gelobbyed voor Albon. Was Nyck vast erg blij mee. ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:17
Tomcatter_31 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:27:
[...]

Maar de rijder Vandoorne is volgens mij best goed. In F2 werd hij dominant kampioen en toen hij in mocht vallen bij McLaren voor zijn debuut deed hij het tov Button best netjes. Sneller in kwalificatie en scoorde punten in de race en voor Button. Dus ik vind dat Vandoorne best nog wel een kans verdient om te laten zien wat hij kan.
Maar dan zou De Vries toch meer "recht" op dat plekje hebben; Die heeft in hetzelfde team in FE toch flink beter gepresteerd dan Vandoorne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:19

basvn

Breezand - NHN

stefanass schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:03:
[...]

Maar dan zou De Vries toch meer "recht" op dat plekje hebben; Die heeft in hetzelfde team in FE toch flink beter gepresteerd dan Vandoorne.
Dit seizoen was meer om het niet uitvallen en punten bij elkaar pakken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_XGTRkNFq2-Pklyeoa2C0gEQB0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5rA38HNPFzTsxgOZacFKyR0X.jpg?f=user_large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:17
basvn schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:12:
[...]

[Afbeelding]
Beiden 4x een DNF, dus heeft De Vries toch duidelijk beter gescoord? Zeker als je ziet dat alles dit seizoen dicht bij elkaar zat, is 17 punten een flink verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

basvn schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:12:
[...]

[Afbeelding]
Dus toch niet zo betrouwbaar zo'n EV... :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:17:
[...]

Dus toch niet zo betrouwbaar zo'n EV... :+
Toch niet betrouwbaar die mede coureurs. Die schijnen voor je te willen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat is dit :? :X

F1 considering standalone sprint race plan for 2022
https://www.motorsport.co...ce-plan-for-2022/6663754/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Meh. Als ze iets moeten doen moeten ze iets doen aan het parc fermé zoals het nu bij sprintraces is en dat je in feite alleen FP1 hebt om je auto af te stellen en FP2 is eigenlijk nergens nuttig voor.
En ook de tijden vind ik helemaal ruk.

IMHO is het beter om een FP1 en FP2 op vrijdag te doen, sprint qualifying op zaterdag rond 12:00 uur en sprint later op zaterdag.
Maar goed, ze willen de vrijdag een nuttige invulling geven he?

"It would also open the door for sprint races to be held at venues that would be unsuitable for the current qualifying concept, like Monaco. "
Hoezo? Zoals het nu is: sprint qualifying, dan sprint die de startgrid maakt maar omdat je in Monaco niet kunt inhalen is SQ grid = race grid. Dan: SQ grid = race grid. Wat is het verschil? Dat als je wel een fout maakt in de sprint, je daar in de race geen last van hebt. Maar dat is toch de hele bedoeling van die sprint? Dat dat de grid voor de race maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Twee keer dezelfde grid is niet zo interessant als je het mij vraagt. Gooi de grid voor die sprintrace dan om. Bijvoorbeeld de hele grid omdraaien, of desnoods alleen de eerste 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 14:19
2e kampioenschap naast de races waar laten we zeggen de top 10 ook punten kan verdienen ipv de top3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Misschien kunnen we ze ook in andere auto's laten rijden, met allemaal hetzelfde chassis. En laten we ook jongere, onervaren coureurs in de auto's zettne.... En we noemen het Formule-B. Of nee, de letter B na het cijfer 1 van Formule 1 is wat onlogisch. Nou ja, de naamgeving moeten we nog even over nadenken :P

[ Voor 32% gewijzigd door naitsoezn op 10-09-2021 14:04 ]

Pagina: 1 ... 105 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken