In 2019 is max ook achteraan begonnen. Kwam toen vooral vast te zitten achter Perez. Het is denk ik vooral dat je met zo kleine vleugel rijdt waardoor het effect van een drs veel minder is als normaal. Het is wel vaker een treintje geweest. Dus sluit max daar achter het treintje aan dan verwacht ik niet veel bijzonders. Zelfde gebeurde een beetje met Perez dit jaar in Silverstone. Hij kwam er toen ook niet voorbij.Plenkske schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:28:
[...]
Ik keek net een paar dingen terug van het Formule 1 Café van gisteren en daar werd deze suggestie ook genoemd.
Hier is al een paar keer gezegt dat dit niet kan. Maar ook bij F1 Café werd het niet gecorrigeerd door ze.
achja ze zitten wel vaker mis met feitjes
Overigens werd door vd Garde wel gezegt dat Monza het circuit is waar je het makkelijkste kan inhalen, van de circuits die nu nog op de kalender staan. Hoe denken jullie daar over ? Als ik het me goed herinner van andere jaren heb je volgens mij in Mexico en Brazilië betere inhaalkansen ?
Dat was volgens mij in het jeugdjournaal, verrassend genoeg toch wel 1 van de leukere interviews met Hamilton. Het zou mij niet verbazen dat hij na het behalen van zijn 8ste titel iets anders gaat doen. Je hoort ook wel uit het interview dat hij vaker thuis wilt zijn en dat hij zich überhaupt niet met racen bezig houdt zodra hij thuis is. Eigenlijk geeft hij het ook wel zelf aan, zichzelf bewijzen hoeft hij niet (meer).Homeland schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:28:
Hamilton had dit weekend een interview waarin hij niet zo zeker klonk over zijn toekomst in de F1, weet even niet meer waar ik het zag naar het verbaasde me wel. Het klonk in elk geval niet alsof hij nog jaren blijft rijden.
Ik denk dat je op deze doelt? Rond de 3 minuten.Homeland schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:28:
Hamilton had dit weekend een interview waarin hij niet zo zeker klonk over zijn toekomst in de F1, weet even niet meer waar ik het zag naar het verbaasde me wel. Het klonk in elk geval niet alsof hij nog jaren blijft rijden.
[YouTube: 'IK HOOP op een MOOIE STRIJD voor de FANS🙌' | Jack stelt jullie vragen aan Hamilton | Formule 1 2021]
denk dat het vooral een leerzaam jaartje wordt voor russel. ongetwijfeld dat hij 'sneller' is dan bottas. Vergeet niet dat lewis een gigantische zak aan ervaring en 'tricks' in huis heeft. Hij heeft het allemaal al gezien en beleefd. Als lewis wil kan hij het leven van russel echt zuur maken (zo denk ik).Help!!!! schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:57:
RUS lijkt me als rijder wel iemand die het HAM flink moeilijk kan maken. De hamvraag voor mij is meer of hij net zo goed met alles wat eromheen komt kijken en de druk van een potentieel topteam (2022 is enigzins open boek) kan omgaan. Iets wat Max en Ham wel al bewezen hebben.
Uiteindelijk moet je meer kunnen dan hard rijden alleen.
Maar een antwoord op wat gaat komen is lastig. Russel rijdt volgens mij met mes tussen tanden, maar langs lewis staan .. zijn vroegere idool .. die wil je natuurlijk verslaan (maar koste wat het kost?)
over 2022/lewis toekomst; hij wil die 8e titel - en kijken hoe '22 seizoen gaat met de nieuwe bolides en mercedes. daarna zal hij vast wel actief blijven bij mercedes
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 07-09-2021 14:41 ]
in 2019 was de motor die ze toen hadden alleen niet zo goed als die van nu.MaxPelle12 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:31:
[...]
In 2019 is max ook achteraan begonnen. Kwam toen vooral vast te zitten achter Perez. Het is denk ik vooral dat je met zo kleine vleugel rijdt waardoor het effect van een drs veel minder is als normaal. Het is wel vaker een treintje geweest. Dus sluit max daar achter het treintje aan dan verwacht ik niet veel bijzonders. Zelfde gebeurde een beetje met Perez dit jaar in Silverstone. Hij kwam er toen ook niet voorbij.
Dit jaar is het de beste met de MERC. dus zou het wellicht toch wat makkelijker moeten kunnen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Het 'Rosbergje' sluit ik zeker niet uit, ik denk dat hij zeker bijgetekend heeft voor een beetje drama-effect als (wanneer?) hij z'n 8e titel haalt. Hij leek toch ook laatst wat long covid klachten te hebben en is gewoon met veel meer bezig dan alleen racen/F1, dus zie hem niet als een Vettel/Kimi/Bottas nog naar een 'B-team' gaan en daar dan sturen.TheBrut3 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:07:
Even een what if'je er tussendoor gooien:
HAM wordt WDC, dan kan hij natuurlijk een 'Rosbergje' doen.
Er uit gaan met een WDC titel en met 8 titels alleen aan kop van het all-time klassement. Dan voorkomt hij ook dat hij wordt verslagen door Russell. Voor het geld hoeft Hamilton niet te blijven en ik heb ook niet het idee dat hij F1 zo graag doet als Kimi.
Dan kan Nyck nog wel eens spekkoper worden als hij niet het stoeltje bij Williams of Alfa krijgt.
Ver gezocht en pure speculatie, dat weet ik ook.
Ik verwacht alleen niet dat áls hij dit jaar z'n 8e titel haalt ze Nyck zullen promoveren, ik denk dat ze dan toch zoeken naar een meer ervaren coureur en je wellicht wat gekke sprongen kan krijgen a la Ricciardo naar Merc, of dat ze serieus aan Max gaan trekken
vind ik wel ...Kenhas schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:23:
[...]
Als jij die post van Hamilton kleinerend vindt, dan is het evengoed dat ik jouw antwoord als zeer beledigend ervaar naar mij toe
"goh ik weet nog wel, dat kleine mannetje ... blabla .. ik weet nog wel toen ik eerst in de grotemensenwereld kwam .. blabla .. iets met groeien en dan komt het ventje er wel .. kleine kinderen moeten blijven dromen .."
need more?
feitelijk klopt het wat hij zegt, maar het ligt er wel weer heel erg dik bovenop .. als je collega vind ik het ongepast
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Solo 15.000 biglietti venduti per Monza il 30% proviene dall'Olanda. Ma strano con questi prezzi così popolari......
— Magaddino Franck8819 (@Franck8819) 7 september 2021
Quindi sarà inferno Arancione no rosso? #skymotori #monza #F1
vertaling door twitter:
Slechts 15.000 verkochte tickets voor Monza 30% komen uit Nederland. Maar vreemd met zulke populaire prijzen...... Dus het wordt hel Oranje geen rood?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ricciardo? Ik denk eerder Vettel naar Mercedes.The_Admin schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:43:
[...]
Het 'Rosbergje' sluit ik zeker niet uit, ik denk dat hij zeker bijgetekend heeft voor een beetje drama-effect als (wanneer?) hij z'n 8e titel haalt. Hij leek toch ook laatst wat long covid klachten te hebben en is gewoon met veel meer bezig dan alleen racen/F1, dus zie hem niet als een Vettel/Kimi/Bottas nog naar een 'B-team' gaan en daar dan sturen.
Ik verwacht alleen niet dat áls hij dit jaar z'n 8e titel haalt ze Nyck zullen promoveren, ik denk dat ze dan toch zoeken naar een meer ervaren coureur en je wellicht wat gekke sprongen kan krijgen a la Ricciardo naar Merc, of dat ze serieus aan Max gaan trekken
schandelijk/zonde
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Als Hamilton een Rosbergje doet dan gaat of Bottas terug en wellicht toch de Vries naar Alfa. Of wellicht Hulkenberg, of bij Mercedes of bij Alfa, of Mercedes schuift Vandoorne naar voren (of hij hunzelf of bij Alfa). Dat de Vries bij Mercedes debuteert lijkt mij zeeer onwaarschijnlijk.TheBrut3 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:07:
Er uit gaan met een WDC titel en met 8 titels alleen aan kop van het all-time klassement. Dan voorkomt hij ook dat hij wordt verslagen door Russell. Voor het geld hoeft Hamilton niet te blijven en ik heb ook niet het idee dat hij F1 zo graag doet als Kimi.
Dan kan Nyck nog wel eens spekkoper worden als hij niet het stoeltje bij Williams of Alfa krijgt.
En waarom Hulkenberg? Vrij, wil nog wel (i.t.t. Kimi waarschijnlijk), nog niet te lang uit de sport, jaren ervaring, en hij had al bijna bij Mercedes gereden, totdat Lauda Hamilton wist te strikken. Daarnaast is Hulkenberg ook al eerder in verband gebracht met Alfa (kent Vasseur goed etc), maar zal hij toen wel hebben afgewezen op basis van dat het team achteraan rijdt, potentieel salaris / .... En dat Kimi dan wellicht aantrekkelijker was dan Hulkenberg en Ferrari ook nog wat in de pap te brokkelen had (LEC & GIO).
Je zou het niet zeggen omdat Hamilton best fit eruit ziet maar hij is gewoon 36 jaar heh.. Hij is ook gewoon een stuk ouder dan de meeste rijders in de F1. Het is niet veel anders dan Vettel die met Mick aanpoot en hem op sleeptouw neemt. Misschien wat nostalgisch geneuzel maar echt raar niet toch?Alfa Novanta schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:45:
[...]
vind ik wel ...
"goh ik weet nog wel, dat kleine mannetje ... blabla .. ik weet nog wel toen ik eerst in de grotemensenwereld kwam .. blabla .. iets met groeien en dan komt het ventje er wel .. kleine kinderen moeten blijven dromen .."
need more?
feitelijk klopt het wat hij zegt, maar het ligt er wel weer heel erg dik bovenop .. als je collega vind ik het ongepast
er zijn genoeg die Hamilton als Narcist bestempelend .. wil bewonderd worden, zucht naar aandacht .. and what not .. wat is er dan erger dan door dat jochie om de oren gereden te worden .. zeker als GOAT. De enige oplossing is dit jaar WDC pakken en op je hoogtepunt aftreden. Dan zal het héél lang duren voordat iemand hem overtreft. Blijft hij rijden tot 2023 (want hij heeft een contract tot 2023) dan kan hij feitelijk nog 2 jaar overtroefd worden door George. Zéker dat 2e jaar. 1ste jaar kan Hamilton hem er wellicht nog wel onder houden maar als George alle kneepjes geleerd heeft en kan toepassen.....TheBrut3 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:07:
klopt, is ook zo .. maar als collega vind ik het raar. Zeker om zo in herhaling te vallen hoe jong hij is.. het is maar net hoe je het opvat. M.i. heeft Russell zich al bewezen in de Mercedes en kan Hamilton hem gewoon als gelijkwaardige collega behandelen. Hij is iig gelijkwaardiger dan Bottas, dat was overduidelijk een knecht.dglavimans schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:49:
[...]
Je zou het niet zeggen omdat Hamilton best fit eruit ziet maar hij is gewoon 36 jaar heh.. Hij is ook gewoon een stuk ouder dan de meeste rijders in de F1. Het is niet veel anders dan Vettel die met Mick aanpoot en hem op sleeptouw neemt. Misschien wat nostalgisch geneuzel maar echt raar niet toch?
Dat ligt aan de ingesteldheid waarmee je een post leest. Ben je geen fan van Hamilton (om het licht uit te drukken) dan bestaat er nul komma nul kans dat je iets positief kan opmaken uit zijn post.Alfa Novanta schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:45:
[...]
vind ik wel ...
need more?
Dit is niet naar jou persoonlijk bedoeld maar in het algemeen
Ik lees daar : ik verwelkom hem. Hij heeft de plaats verdiend. ik kijk er naar uit hem te zien groeien als piloot bij dit team. En we gaan samen werken om Mercedes nog naar een hoger niveau te tillen.I want to take a moment to welcome @GeorgeRussell63 to the team. Through hard work he has rightly earned his spot. I look forward to seeing him grow as a driver with this great team and working with him to raise @MercedesAMGF1 higher
Tja, lees niet veel verkeerd, vind ik
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Als Russel in een voor hem vreemde en eigenlijk te krappe wagen zo presteert dan maak ik mij niet al teveel zorgen over eventuele druk die hij zal voelen. En kan kan de Mercedes zogenaamd op rails hebben gereden, hij troefde ook een ervaren coureur als Bottas af in dezelfde wagen.Help!!!! schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:57:
RUS lijkt me als rijder wel iemand die het HAM flink moeilijk kan maken. De hamvraag voor mij is meer of hij net zo goed met alles wat eromheen komt kijken en de druk van een potentieel topteam (2022 is enigzins open boek) kan omgaan. Iets wat Max en Ham wel al bewezen hebben.
Uiteindelijk moet je meer kunnen dan hard rijden alleen.
Lewis gaat het volgend jaar moeilijk krijgen met twee jonge honden die beiden voor de punten kunnen en willen gaan. Het is vooral goed voor de sport.
"When you grow up your heart dies"
Het zijn ook geen gelijken, toch?
Laten we eerlijk zijn... Russell heeft talent, ik denk dat hij het Hamilton nog moeilijk genoeg gaat maken in die 1-2 seizoenen dat ze samen rijden, maar Russell heeft net op de meest curieuze manier ooit z'n eerste podium gehaald, en Hamilton gaat waarschijnlijk dit seizoen z'n 100e overwinning binnenhalen, naast 175 podiumplekken, 101 poles, en 57 fastest laps.
Daar ben ik het dus niet mee eens. De motorwissel is komend weekend zeker een optie aangezien het op Monza redelijk makkelijk inhalen is. Het is alleen zo dat heel veel mensen denken dat hij de gridstraf in de sprintrace mag nemen en dat is dus niet zo. Maar in de sprintrace wil je die ook niet nemen omdat je veel te weinig ronden hebt om weer naar voren te kunnen rijden. Maar we zullen zien wat Red Bull gaat doen.Extigo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:20:
Motor wisselen dit weekend is dus geen optie:
[Twitter]
Ik denk dat dat een kwestie van tijd is voor McLaren, die zijn echt keihard opweg om weer een top team te worden!SinergyX schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:38:
Voor de nieuwe generatie hoop ik alleen dat Norris dan nog ergens beter terecht komt, als Ferrari nu nog uit de modder kan komen, je straks gewoon 'battle of the new gen' krijgt, Russel, Ver, Lec, hopelijk Gas bij AT, dan Norris nog (de rest vind ik nog geen new gen materiaal).
Sotsji, dat lijkt mij de meer uitgelezen plek, kan ook prima worden ingehaald indien de auto werkelijk sneller is. Maar als er wat mis gaat tijdens komende Pole kwalificatie, dan zou het ook daar kunnen gebeuren, net als bij Perez, afhankelijk van Verstappen zijn startplek voor zondag.Plenkske schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:28:
[...]
Ik keek net een paar dingen terug van het Formule 1 Café van gisteren en daar werd deze suggestie ook genoemd.
Hier is al een paar keer gezegt dat dit niet kan. Maar ook bij F1 Café werd het niet gecorrigeerd door ze.
Overigens werd door vd Garde wel gezegd dat Monza het circuit is waar je het makkelijkste kan inhalen, van de circuits die nu nog op de kalender staan. Hoe denken jullie daar over ? Als ik het me goed herinner van andere jaren heb je volgens mij in Mexico en Brazilië betere inhaalkansen ?
Testing, one, two ...
We grappig dat iedereen nu al zegt dat Iedereen nu al bang moet zijn voor de Mercedessen volgend jaar.
Vergeten jullie even dat voor iedereen het volgend jaar vanaf 0 beginnen is. Het kan maar zo zijn dat een ander team een Brawntje doet en dan zie je ze het hele jaar niet. Eerst maar eens afwachten waar de teams mee komen. Ik zou de kleine teams echt niet afvlakken want die hebben al vroeg het race jaar 2021 afgeschreven om zich vol op de 2022 auto te focussen. Kan je nog een Russel of een Hamilton in die auto hebben zitten. Als je niet gaat gaat ie niet.
Vergeten jullie even dat voor iedereen het volgend jaar vanaf 0 beginnen is. Het kan maar zo zijn dat een ander team een Brawntje doet en dan zie je ze het hele jaar niet. Eerst maar eens afwachten waar de teams mee komen. Ik zou de kleine teams echt niet afvlakken want die hebben al vroeg het race jaar 2021 afgeschreven om zich vol op de 2022 auto te focussen. Kan je nog een Russel of een Hamilton in die auto hebben zitten. Als je niet gaat gaat ie niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Damian op 07-09-2021 15:07 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Precies, McLaren wordt dan ook om Lando heen gevormd. Daniel moet alleen zien bij te blijven maar is wat mij betreft niet degene die daar de koers bepaald hoe de wagen moet aanvoelen.CH4OS schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:05:
[...]
Ik denk dat dat een kwestie van tijd is voor McLaren, die zijn echt keihard opweg om weer een top team te worden!
Haas WCC en Mazepin WDCDamian schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:06:
We grappig dat iedereen nu al zegt dat Iedereen nu al bang moet zijn voor de Mercedessen volgend jaar.
Vergeten jullie even dat het voor iedereen volgend jaar vanaf 0 beginnen is. Het kan maar zo zijn dat een ander team een Brawntje doet en dan zie je ze het hele jaar niet. Eerst maar eens afwachten waar de teams mee komen. Ik zou de kleine teams echt niet afvlakken want die hebben al vroeg het race jaar 2021 afgeschreven om zich vol op de 2022 auto te focussen. Kan je nog een Russel of een Hamilton in die auto hebben zitten. Als je niet gaat gaat ie niet.
-
Dat was ook een mooie prestatie, mijn punt is dat het voor mij nog een vraag is of hij dat consequent kan blijven doen. Dat moet hij imo dus nog gaan bewijzen waar Max en Ham dat al bewezen hebben.sjaool schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:01:
[...]
Als Russel in een voor hem vreemde en eigenlijk te krappe wagen zo presteert dan maak ik mij niet al teveel zorgen over eventuele druk die hij zal voelen. En kan kan de Mercedes zogenaamd op rails hebben gereden, hij troefde ook een ervaren coureur als Bottas af in dezelfde wagen.
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 07-09-2021 15:14 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
ik doe mijn best om positieve dingen aan hem te ontdekken .. echt waar. Ook dit weekend zie je hem soms wat grappen/giechelen en lachen .. dat zijn de meest oprechte momenten .. en wat hij dan weer zei over Spa en dat de fans hun geld terug moeten krijgen kan ik alleen maar volmondig beamen. Maar daaromheen zie ik gewoon teveel toneelspel .. en het is moeilijk om te zien waar het toneelspel ophoudt en Hamilton begint. Dat waardeer ik dan juist extra aan Max, die is recht voor zijn raap, down-to-earth tot het bijna irritant wordt .. hij had zich best wat kunnen laten gaan dit weekend, even langs de tribunes rennen en zwaaien met de vlag .. maar hij hield hem omhoog omdat het moest .. zo leek het.Kenhas schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:00:
Dat ligt aan de ingesteldheid waarmee je een post leest. Ben je geen fan van Hamilton (om het licht uit te drukken) dan bestaat er nul komma nul kans dat je iets positief kan opmaken uit zijn post.
Dit is niet naar jou persoonlijk bedoeld maar in het algemeen
klopt, zo kun je het ook lezen. Alleen George kan zeggen hoe het echt op m overkomt.Ik lees daar : ik verwelkom hem. Hij heeft de plaats verdiend. ik kijk er naar uit hem te zien groeien als piloot bij dit team. En we gaan samen werken om Mercedes nog naar een hoger niveau te tillen.
Tja, als puntje bij paaltje komt is Hamilton de oude rot in het vak (sinds 2007) en komt Russell pas net kijken (2019). Ik zou me als Russel zijnde met 1 podiumplaats niet echt gelijkwaardig voelen naast een 7-voudig wereldkampioen.Alfa Novanta schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:54:
[...]
klopt, is ook zo .. maar als collega vind ik het raar. Zeker om zo in herhaling te vallen hoe jong hij is.. het is maar net hoe je het opvat. M.i. heeft Russell zich al bewezen in de Mercedes en kan Hamilton hem gewoon als gelijkwaardige collega behandelen. Hij is iig gelijkwaardiger dan Bottas, dat was overduidelijk een knecht.
Sowieso zijn dit de laatste jaren van Hamilton terwijl het de 1e zijn van Russell. Ik zou het eerder heel raar vinden als Hamilton Russell zou behandelen als een oude rot ipv de nieuweling die hij nog is. Ik zie dit eerder als de oude rot die het nieuwe talent up-to-speed helpt..
[removed]
vergeet ook niet dat het een vreemd team met andere werkwijzen was, een auto met andere gebruiksaanwijzing .. echt fenomenaal wat hij daar heeft laten zien!!sjaool schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:01:
Als Russel in een voor hem vreemde en eigenlijk te krappe wagen zo presteert dan maak ik mij niet al teveel zorgen over eventuele druk die hij zal voelen. En kan kan de Mercedes zogenaamd op rails hebben gereden, hij troefde ook een ervaren coureur als Bottas af in dezelfde wagen.
Lewis gaat het volgend jaar moeilijk krijgen met twee jonge honden die beiden voor de punten kunnen en willen gaan. Het is vooral goed voor de sport.
het was al goed om 'm in de top 5 te krijgen, maar wat hij liet zien was gewoon zeer bewonderenswaardig!
Niet geheel waar. Hij had al een aantal testdagen voor Mercedes gereden en was (voor zijn zitje bij Williams) eigenlijk altijd wel te vinden in de pitbox van Merc.Alfa Novanta schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:16:
vergeet ook niet dat het een vreemd team met andere werkwijzen was, een auto met andere gebruiksaanwijzing .. echt fenomenaal wat hij daar heeft laten zien!!
-
Verwijderd
Ik lees op Reddit etc. nu al her en der excuses van de Hamilton fanboys voor volgend jaar, als Russell hem zou verslaan.. 
O.a. iets met leeftijd en conditie
O.a. iets met leeftijd en conditie
klopt, is ook gewoon zo. En Russell heeft een ontzettende bewondering voor Hamilton als landgenoot en ziet hem zeer zeker wel als GOAT. Hij zal zeker een goede connectie met 'm hebben eerst .. totdat hij echt te dichtbij komt.redwing schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:14:
Tja, als puntje bij paaltje komt is Hamilton de oude rot in het vak (sinds 2007) en komt Russell pas net kijken (2019). Ik zou me als Russel zijnde met 1 podiumplaats niet echt gelijkwaardig voelen naast een 7-voudig wereldkampioen.
Sowieso zijn dit de laatste jaren van Hamilton terwijl het de 1e zijn van Russell. Ik zou het eerder heel raar vinden als Hamilton Russell zou behandelen als een oude rot ipv de nieuweling die hij nog is. Ik zie dit eerder als de oude rot die het nieuwe talent up-to-speed helpt..
Kijk, het hangt ook van Hamilton en het team af. Misschien heeft het team tegen Hamilton gezegd, joh, jij stopt met 2 jaar, maar help ons een goede opvolger te trainen. Een jonge hond, brit op de koop toe, die jij de kneepjes van het vak leren kunt. Blijf nog even een paar jaar aan tot wij hem klaargestoomd hebben. Breng jouw kennis op hem over en dan krijg jij xxx-miljoen op je rekening.
[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-09-2021 15:24 ]
Dat verwacht ik ook hoor en ik ben net zo goed niet zo'n Hamilton fan, ik zie liever iemand die gewoon eerlijk racet en toegeeft als ie iets fout gedaan heeft (Schumacher heb ik daarom ook altijd een eikel gevondenAlfa Novanta schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:18:
[...]
klopt, is ook gewoon zo. En Russell heeft een ontzettende bewondering voor Hamilton als landgenoot en ziet hem zeer zeker wel als GOAT. Hij zal zeker een goede connectie met 'm hebben eerst .. totdat hij echt te dichtbij komt.
Maar ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat als Russell dezelfde snelheid blijkt te hebben als Hamilton en/of hem voorbij gaat. Ik zie Hamilton nl. niet als iemand die zich in de rol van 2e rijder kan plaatsen. Wat dat betreft zou ik ook niet verbaasd zijn als hij dit of volgend siezoen stopt.
[removed]
Ik denk dat Russell dat wel kan. Hij was sowieso al verschrikkelijk snel en goed. Hij is ook F1 2020 kampioen hè...Help!!!! schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:12:
[...]
Dat was ook een mooie prestatie, mijn punt is dat het voor mij nog een vraag is of hij dat consequent kan blijven doen. Dat moet hij imo dus nog gaan bewijzen waar Max en Ham dat al bewezen hebben.
Dan heb je dus aan iedereen een hekel, want het gebeurt slechts zeer zelden dat een coureur een fout toegeeft. Ze zoeken altijd naar een excuus.redwing schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:22:
[...]
Dat verwacht ik ook hoor en ik ben net zo goed niet zo'n Hamilton fan, ik zie liever iemand die gewoon eerlijk racet en toegeeft als ie iets fout gedaan heeft (Schumacher heb ik daarom ook altijd een eikel gevonden).
ik zou mijn geld op ferrari / mclaren zetten voor '22 als er een konijntje uit een hoed moet komen, dan lijkt mij die twee teams de grootste kanshebbersDamian schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:06:
Heb je het nu over voetballen?ThomasG schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:24:
[...]
Dan heb je dus aan iedereen een hekel, want het gebeurt slechts zeer zelden dat een coureur een fout toegeeft. Ze zoeken altijd naar een excuus.
Er zijn ook genoeg coureurs die zeggen waar het op staat als ze een fout gemaakt hebben. De meesten hebben dan ook zoiets van... en weer door...
nou overdrijf je, Russel zei direct sorry dat hij de auto afschreef. Nog een punt waarom ik m waardeer.ThomasG schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:24:
[...]
Dan heb je dus aan iedereen een hekel, want het gebeurt slechts zeer zelden dat een coureur een fout toegeeft. Ze zoeken altijd naar een excuus.
En Leclerc scheld zichzelf ook steeds verrot wat voor 'n een prutser hijzelf is .. herkenbaar
Niet dat het volgend jaar gelijk een topteam is, maar ik verwacht van HAAS eigenlijk dat zij volgend jaar ook flinke stappen gaan maken. Ze hebben immers nauwelijks de 2021 auto onwikkeld (sterker nog, de 2020 auto compatible gemaakt met de 2021 regels) en zijn direct doorgegaan met de 2022 auto. Het zal mij dus niet verbazen als ook zij opeens een stuk beter voor de dag komen dan dat zij nu doen in het huidige seizoen.himlims_ schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:25:
ik zou mijn geld op ferrari / mclaren zetten voor '22 als er een konijntje uit een hoed moet komen, dan lijkt mij die twee teams de grootste kanshebbers
Ik vermoed dat Max echt, doelgericht als hij is, enorm de focus op het WDC wil behouden. Dat is altijd hét ultieme einddoel (geweest).Alfa Novanta schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:13:
[...]
Dat waardeer ik dan juist extra aan Max, die is recht voor zijn raap, down-to-earth tot het bijna irritant wordt .. hij had zich best wat kunnen laten gaan dit weekend, even langs de tribunes rennen en zwaaien met de vlag .. maar hij hield hem omhoog omdat het moest .. zo leek het.
En hij beseft ook dat dit seizoen dé kans is die je met beide handen wil grijpen.
Van daaruit zou het me ook niet verwonderen dat hij, als hij dit jaar WDC zou worden, in 2022 er gewoon veel relaxter bijloopt en wel veel uitbundiger zou gaan vieren etc.
Op alle sites zie ik enkel nog tickets voor een weekend arrangement. Losse tickets zijn allemaal uitverkocht.
Haas kwam de andere jaren eigenlijk altijd goed uit de startblokken. Helaas ging er nog wel eens wat mis bij de pitstopsCH4OS schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:29:
[...]
Niet dat het volgend jaar gelijk een topteam is, maar ik verwacht van HAAS eigenlijk dat zij volgend jaar ook flinke stappen gaan maken. Ze hebben immers nauwelijks de 2021 auto onwikkeld (sterker nog, de 2020 auto compatible gemaakt met de 2021 regels) en zijn direct doorgegaan met de 2022 auto. Het zal mij dus niet verbazen als ook zij opeens een stuk beter voor de dag komen dan dat zij nu doen in het huidige seizoen.
dat vooral; focus en momentum houdensloth schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:29:
[...]
Ik vermoed dat Max echt, doelgericht als hij is, enorm de focus op het WDC wil behouden. Dat is altijd hét ultieme einddoel (geweest).
En hij beseft ook dat dit seizoen dé kans is die je met beide handen wil grijpen.
Van daaruit zou het me ook niet verwonderen dat hij, als hij dit jaar WDC zou worden, in 2022 er gewoon veel relaxter bijloopt en wel veel uitbundiger zou gaan vieren etc.
//edit; zoals jij ook al schrijft https://www.planetf1.com/...stappen-prefer-anonymity/
Maar…post race was net wel een vaatdoek; even in de hekken, fuck the rules; donut doen, of met de microfoon even publiek toespreken… beetje jammer
[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 07-09-2021 15:37 ]
Denk dat haas “middenklassen” maximaal haalbare is; ontbreekt te veel aan eigen ontwikkeling en centrum zoals Ferrari en McLaren wel hebben. Die zie ik nog wel op podium komenCH4OS schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:29:
[...]
Niet dat het volgend jaar gelijk een topteam is, maar ik verwacht van HAAS eigenlijk dat zij volgend jaar ook flinke stappen gaan maken. Ze hebben immers nauwelijks de 2021 auto onwikkeld (sterker nog, de 2020 auto compatible gemaakt met de 2021 regels) en zijn direct doorgegaan met de 2022 auto. Het zal mij dus niet verbazen als ook zij opeens een stuk beter voor de dag komen dan dat zij nu doen in het huidige seizoen.
In 2019 ging het na de start al meteen fout en was de race bij voorbaat al verloren, moest meteen de pits in en zijn neus laten vervangen. Dat ie Perez later in de race niet meer voorbij kwam deed er toen al niet zoveel meer toe, zijn race was na de eerste ronde eigenlijk al voorbij.MaxPelle12 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:31:
[...]
In 2019 is max ook achteraan begonnen. Kwam toen vooral vast te zitten achter Perez. Het is denk ik vooral dat je met zo kleine vleugel rijdt waardoor het effect van een drs veel minder is als normaal. Het is wel vaker een treintje geweest. Dus sluit max daar achter het treintje aan dan verwacht ik niet veel bijzonders. Zelfde gebeurde een beetje met Perez dit jaar in Silverstone. Hij kwam er toen ook niet voorbij.
Testing, one, two ...
Heel eerlijk gezegd ligt het er ook aan hoe dik het er bovenop ligt en hoe je ermee om gaat. B.v. Max eraf kegelen en dan zo uitbundig gaan lopen vieren, maar dan wel volhouden dat het duidelijk Max zijn schuld was gaat gewoon te ver. En dat is natuurlijk wel een extreem voorbeeld maar er zijn er tig meer. De meeste andere coureurs hoor ik regelmatig sorry zeggen of iig hun mond er over houden als ze iets fout gedaan hebben.ThomasG schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:24:
[...]
[removed]
Het is ook wel eens fijn om een topsporter te zien die gewoon enkel bezig is met optimaal presteren. Het gaat hem om het resultaat, de rest is bijzaak. Veel voetballers gaan al snel naast hun schoenen lopen, dus Max zijn instelling is een welkome afwisseling.himlims_ schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:34:
[...]
dat vooral; focus en momentum houden
//edit; zoals jij ook al schrijft https://www.planetf1.com/...stappen-prefer-anonymity/
Maar…post race was net wel een vaatdoek; even in de hekken, fuck the rules; donut doen, of met de microfoon even publiek toespreken… beetje jammer
Motor wisselen is een prima optie, net zoals alle andere jaren, dan moet je alleen in de race van achteren starten, zoals ze wel vaker op Monza doen vanuit RB de laatste jarenExtigo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:20:
[Twitter]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Er zat zeker een fout in. Maar het was naar mijn herinnering geen spetterende inhaal race. Tenminste niet zoals wwe eerder wel eens gezien hebben. Ook denk ik dat het lastig blijft. Sommige teams zitten nu eenmaal een stuk dichter bij dan eerder.hardware-lover schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:37:
[...]
In 2019 ging het na de start al meteen fout en was de race bij voorbaat al verloren, moest meteen de pits in en zijn neus laten vervangen. Dat ie Perez later in de race niet meer voorbij kwam deed er toen al niet zoveel meer toe, zijn race was na de eerste ronde eigenlijk al voorbij.
Persoonlijk zou ik Sochi verwachten voor de motor wissel. Nu heb je namelijk ook nog de sprint race van drie punten en dan nog een race. In sochi zou je na q2 kunnen stoppen zoals ze vroeger ook wel vaker deden om kilometers te besparen. Dat kan met de extra punten in Monza niet. Anders geef je er mogelijk wel 28 aan hamilton. Maar dit is mijn mening.
Ik ben heel benieuwd naar Russell volgend jaar, Hamilton is en blijft natuurlijk een hele geduchte tegenstander. Die baan in Sakhir vorig seizoen stelde in feite niet zo veel voor toch? Een hele snelle maar weinige technische semi-oval, of heb ik dat mis? Daarnaast zal de doorslaggevende factor zijn met wat voor auto de teams volgend jaar de baan opgaan.
Wel leuk dat er eindelijk een beetje wordt doorgeschoven met de zitjes. We gaan het zien!
Wel leuk dat er eindelijk een beetje wordt doorgeschoven met de zitjes. We gaan het zien!
Mja, hebben we het een paar pagina's terug ook al over gehad, het is natuurlijk een optie maar ik denk persoonlijk dat ze het niet hier doen (zou ik ook niet doen) omdat er drie extra punten te halen zijn in de sprint-Q en je daar gezien de gridstraffen buitenproportioneel veel moeite voor moet doen om die te halen, terwijl je op andere circuits gewoon de hele Q zou laten varen zodat je meer setjes banden over hebt, minder kilometers op de onderdelen en minder kans op schade. Bovendien zou de motor er vanwege de Q op vrijdag al voor FP1 in moeten zitten, dus dat zijn nog meer kilometers. Daarom denk ik dat ze gewoon met de huidige motor volle kracht gaan voor pole+win en op een ander circuit penalties gaan pakken.YakuzA schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:47:
[...]
Motor wisselen is een prima optie, net zoals alle andere jaren, dan moet je alleen in de race van achteren starten, zoals ze wel vaker op Monza doen vanuit RB de laatste jaren
Zijn bandenstrategie was ook meteen naar de vaantjes, dus dat hielp dan ook niet echt mee om later in de race nog het verschil te kunnen maken en kort achter een andere auto te kunnen blijven hangen.MaxPelle12 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:48:
[...]
Er zat zeker een fout in. Maar het was naar mijn herinnering geen spetterende inhaal race. Tenminste niet zoals we eerder wel eens gezien hebben. Ook denk ik dat het lastig blijft. Sommige teams zitten nu eenmaal een stuk dichter bij dan eerder.
[knip]
Monza is nooit een succesplek geweest voor Verstappen, laat dat dit jaar nu maar eens anders zijn
Testing, one, two ...
Yep, zoiets. Maar ik verwacht wel dat Haas ten op zichte van dit jaar wel een aardig sprongetje gaat maken naar ergens middenveld ipv achteraan. We gaan het zien.himlims_ schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:35:
Denk dat haas “middenklassen” maximaal haalbare is; ontbreekt te veel aan eigen ontwikkeling en centrum zoals Ferrari en McLaren wel hebben. Die zie ik nog wel op podium komen
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 07-09-2021 16:02 ]
Ik ben erg benieuwd wat het winnen van het WDC met hem zal doen en of hij er inderdaad door zal veranderen. Het lijkt alsof zijn hele leven daarnaar toe werkt en dan is het best interessant om te zien wat er dus gebeurt als hij dat punt bereikt.sloth schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:29:
[...]
Ik vermoed dat Max echt, doelgericht als hij is, enorm de focus op het WDC wil behouden. Dat is altijd hét ultieme einddoel (geweest).
Misschien word hij ontspannen, misschien denkt hij ook wel, was dit het nou? Want als je bijna 20 jaar daarnaar toe werkt kan ik me ook voorstellen dat je wel even in een gat valt, tja, wat is je volgende doel als je het hoogst haalbare hebt? En wat brengt het WDC hem nu?
Hou vooral Emilia Romagna even in gedachten.hardware-lover schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:01:
[...]
Monza is nooit een succesplek geweest voor Verstappen, laat dat dit jaar nu maar eens anders zijn
Hoe simpeler de baan, hoe moeilijker om het verschil te maken. Om dan te zien hoe gemakkelijk George voordeel wist te behalen tov anderen was bijna beangstigend. En niet alleen door de motor. De Mercedes lag als een huis en hij wist direct de limiet te vinden.zilver7 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:51:
Ik ben heel benieuwd naar Russell volgend jaar, Hamilton is en blijft natuurlijk een hele geduchte tegenstander. Die baan in Sakhir vorig seizoen stelde in feite niet zo veel voor toch? Een hele snelle maar weinige technische semi-oval, of heb ik dat mis?
Zet hem op Spa en hij rijdt m direct naar het podium.. ow wait
[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-09-2021 16:22 ]
Enige andere realistische optie voor RB is Sochi, de rest van de races is het qua inhalen gewoon te moeilijk, of hebben ze teveel kans om te winnen.DataGhost schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:57:
[...]
Mja, hebben we het een paar pagina's terug ook al over gehad, het is natuurlijk een optie maar ik denk persoonlijk dat ze het niet hier doen (zou ik ook niet doen) omdat er drie extra punten te halen zijn in de sprint-Q en je daar gezien de gridstraffen buitenproportioneel veel moeite voor moet doen om die te halen, terwijl je op andere circuits gewoon de hele Q zou laten varen zodat je meer setjes banden over hebt, minder kilometers op de onderdelen en minder kans op schade. Bovendien zou de motor er vanwege de Q op vrijdag al voor FP1 in moeten zitten, dus dat zijn nog meer kilometers. Daarom denk ik dat ze gewoon met de huidige motor volle kracht gaan voor pole+win en op een ander circuit penalties gaan pakken.
PSN
Nu is succes natuurlijk relatief, maar om te zeggen dat Monza dan 3x niks is geweest is ook wat overdreven. Als je met succes bedoeld dat hij daar nooit prijzen in de wacht heeft gesleept dan ja, maar om te zeggen dat VER geen resultaten heeft op Monza, ben ik het ook niet helemaal eens. Monza is niet echt een circuit waar RBR altijd goed presteert (omdat ze topsnelheid mistten). Mogelijk is dat dit jaar anders, maar dat gaan we a.s. weekend zien.hardware-lover schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:01:
En zoals gezegd, Imola was dit jaar anders wel een succes gebleken.
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 07-09-2021 16:28 ]
We hadden het over Monza...CH4OS schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:27:
[...]
Nu is succes natuurlijk relatief, maar om te zeggen dat Monza dan 3x niks is geweest is ook wat overdreven. Als je met succes bedoeld dat hij daar nooit prijzen in de wacht heeft gesleept dan ja, maar om te zeggen dat VER geen resultaten heeft op Monza, ben ik het ook niet helemaal eens. Monza is niet echt een circuit waar RBR altijd goed presteert (omdat ze topsnelheid mistten). Mogelijk is dat dit jaar anders, maar dat gaan we a.s. weekend zien.
En zoals gezegd, Imola was dit jaar anders wel een succes gebleken.
Een 5e plek (na een straf), als beste resultaat noem ik nu niet bepaald succesvol, en al helemaal niet voor iemand die zelf zegt dat ie er niet is "om als 4e te finishen"
Testing, one, two ...
Tja, twee keer in de top tien, de andere keren problemen en/of straf of gewoon niet het juiste materiaal. Het is nou niet dat Renault destijds een top motor leverde vier van de zes races die hij er reed... En Torro Rosso (nu Alpha Tauri) is ook nooit de snelste auto op de grid geweest. De andere twee races was Honda ook nog niet echt top (in tegenstelling tot dit jaar).hardware-lover schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:31:
Een 5e plek (na een straf), als beste resultaat noem ik nu niet bepaald succesvol, en al helemaal niet voor iemand die zelf zegt dat ie er niet is "om als 4e te finishen"
In 2019 van 19 naar 8 rijden vind ik anders echt zo'n slechte prestatie niet, met bovenstaande in het achterhoofd.
Zoals ik zei, Monza is nooit echt een circuit geweest voor Red Bull, zoals Mexico dat bijvoorbeeld weer wel is vanwege de hoogte. De auto had de topsnelheid simpelweg niet, iets wat in de Temple of Speed juist zo belangrijk is, hoe kun je dan verwachten dat VER (of wie dan ook in een RBR) wel even de race op Monza wint?
[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 07-09-2021 17:01 ]
Ik denk dat ze penalty op COTA pakken, RBR is daar altijd wel goed. Mexico zou ook nog kunnen, Brazilië is teveel risico denk ik.Plenkske schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:28:
[...]
Overigens werd door vd Garde wel gezegt dat Monza het circuit is waar je het makkelijkste kan inhalen, van de circuits die nu nog op de kalender staan. Hoe denken jullie daar over ? Als ik het me goed herinner van andere jaren heb je volgens mij in Mexico en Brazilië betere inhaalkansen ?
Het is ook gewoon koffiedik kijken, toch? Afhankelijk van meerdere omstandigheden zoals het verloop van de kwalificatie, weer, staat van de motor die er nu in ligt, etc.
Ze zullen heus een paar circuits hebben waar ze de penalty het 'liefste' pakken, maar ik kan me ook zomaar voorstellen dat ze hem pakken als Max 'm een keer in Q2 in de muur parkeert, of gekker nog; als Hamilton hem in Q2 een keer in de muur parkeert.
Ze zullen heus een paar circuits hebben waar ze de penalty het 'liefste' pakken, maar ik kan me ook zomaar voorstellen dat ze hem pakken als Max 'm een keer in Q2 in de muur parkeert, of gekker nog; als Hamilton hem in Q2 een keer in de muur parkeert.
Nah, een echte narcist is niet bang voor zo'n "jochie". De echte narcist weet diep van binnen dat hij beter is. En als het jochie dan toch wint dan ligt dat nooit aan de narcist zelf maar aan het materiaal, de baan, de race leiding of valsspelen of zo iets. Daardoor leren narcisten maar moeilijk bij. Volgens mij kan een echte narcist nooit de top bereiken in gebieden waar prestaties objetief meetbaar zijn en snel bijleren belangrijk.Alfa Novanta schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:51:
er zijn genoeg die Hamilton als Narcist bestempelend .. wil bewonderd worden, zucht naar aandacht .. and what not .. wat is er dan erger dan door dat jochie om de oren gereden te worden .. zeker als GOAT.
Tenzij je gelooft dat die overwinningen helemaal op conto van de auto staan en Hamilton z'n hele carriere lang alles aan goede auto's te danken heeft (en veel geluk is wat anders, iedere zevenvoudig wereldkampioen heeft ook veel geluk gehad).
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Ik zou het inderdaad uitstellen in de hoop dat er moment komt dat Hamilton/Mercedes een keer pech hebben of waarop Verstappen toch kansloos is. Het is misschien een beetje arrogant maar voor mijn gevoel zit er voor Verstappen weinig verschil tussen vertrekken van P7 of P17, ongelukken daargelaten eindigt hij toch wel in de top 5. Als Perez op Zandvoort meer dan 10 plekken goed weet te maken dan kan Verstappen het overal.The_Admin schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 17:22:
We hebben ook nog steeds geen duidelijk beeld welke motor nu superieur is. Het valt niet uit te sluiten dat Mercedes al het hele seizoen op 101% draait om Red Bull bij te houden en aan het einde van het seizoen zelf een nieuwe motor nodig hebben. Dat verwacht ik niet want betrouwbaarheid was jarenlang het ding van Mercedes maar we hebben daar dit jaar al meer barstjes in gezien.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Kenhas schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:00:
Dat ligt aan de ingesteldheid waarmee je een post leest. Ben je geen fan van Hamilton (om het licht uit te drukken) dan bestaat er nul komma nul kans dat je iets positief kan opmaken uit zijn post.
Dit is niet naar jou persoonlijk bedoeld maar in het algemeen.
Ik lees daar : ik verwelkom hem. Hij heeft de plaats verdiend. ik kijk er naar uit hem te zien groeien als piloot bij dit team. En we gaan samen werken om Mercedes nog naar een hoger niveau te tillen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5gjNVRBXSiQnDt6llCVy2tlh.jpg?f=user_large)
Ik heb 'm nog een keer gelezen en ik denk dat je gelijk hebt.
Ik kan mijzelf flink irriteren aan HAM maar hier denk ik toch dat hij het niet zo diep meent zoals men hier doet overkomen. Dit is zijn echte Tweet: "I want to take a moment to welcomeAlfa Novanta schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:54:
[...]
klopt, is ook zo .. maar als collega vind ik het raar. Zeker om zo in herhaling te vallen hoe jong hij is.. het is maar net hoe je het opvat. M.i. heeft Russell zich al bewezen in de Mercedes en kan Hamilton hem gewoon als gelijkwaardige collega behandelen. Hij is iig gelijkwaardiger dan Bottas, dat was overduidelijk een knecht.
@GeorgeRussell63
to the team. Through hard work he has rightly earned his spot. I look forward to seeing him grow as a driver with this great team and working with him to raise
@MercedesAMGF1
higher. See you next year"
Die andere lap tekst is een wat diepere reflectie (waar hij sowieso wel van is, ook heel gericht om kinderen te motiveren 'follow your dreams' etc, zag je ook in het Jeugdjournaal interview. Dat was gewoon de Lewis zoals ik hem graag zie).
Dan nog meer drama.
Van wat ik allemaal heb begrepen uit podcats etc van de afgelopen dagen spelen er bij Haas en Williams nog meer dingen.
Bij Haas lijkt nu te spelen dat zowel Schumacher als Mazepin de afgelopen race de façade hebben laten vallen dat ze elkaar echt niet kunnen uitstaan. En in tegenstelling tot Grosjean en Magnussen, kan Steiner nu ook weinig omdat beide coureurs betalen. En dan had je al het gedoe dat Mazepin boos was dat Schumacher hem had ingehaald tijdens de kwalificatie en dat terug probeerde te pakken. Dit terwijl Schumacher was verteld dat hij Mazepin gewoon kon inhalen. De regie heeft het ook niet laten zien, maar Mazepin heeft dus Schumacher zijn vleugel gesloopt tijdens de race met agressief verdedigen. Voor wie het wil zien, F1TV onboard vanaf 11:20. En bij Perez rond 16:40 kan je zien dat Mazepin eigenlijk in de remzone helemaal van links naar rechts op de baan gaat. Daarom verremde Perez zich zo enorm.
Maar blijkbaar zou Steiner inmiddels dus ook van beide Mazepins af willen, maar dan moet er iemand bij die ook veel geld brengt.
Bij Williams speelt iets anders. Ze hebben een contract met Mercedes voor de PU en versnellingsbakken voor de komende jaren en zoals altijd komt dat met Toto Wolff die heel wat invloed wenst te hebben over het team. Komt bij dat hij lange tijd ook zelf aandeelhouder is geweest. Ook ziet Mercedes die plek bij Williams als hun plaats voor jonge coureurs. Maar hier staat tegenover dat Williams inmiddels van eigenaar is gewisseld en Jost Capito juist een behoorlijke persoonlijke relatie met Red Bull heeft. Ook was het die Capito die zelf een meer onafhankelijkere koers lijkt te wensen. Daarom botst dat nu zo met Albon en de Vries. Dit is gewoon een machtsstrijd tussen Mercedes, RBR en waarschijnlijk ook binnen Williams met Capito.
Van wat ik allemaal heb begrepen uit podcats etc van de afgelopen dagen spelen er bij Haas en Williams nog meer dingen.
Bij Haas lijkt nu te spelen dat zowel Schumacher als Mazepin de afgelopen race de façade hebben laten vallen dat ze elkaar echt niet kunnen uitstaan. En in tegenstelling tot Grosjean en Magnussen, kan Steiner nu ook weinig omdat beide coureurs betalen. En dan had je al het gedoe dat Mazepin boos was dat Schumacher hem had ingehaald tijdens de kwalificatie en dat terug probeerde te pakken. Dit terwijl Schumacher was verteld dat hij Mazepin gewoon kon inhalen. De regie heeft het ook niet laten zien, maar Mazepin heeft dus Schumacher zijn vleugel gesloopt tijdens de race met agressief verdedigen. Voor wie het wil zien, F1TV onboard vanaf 11:20. En bij Perez rond 16:40 kan je zien dat Mazepin eigenlijk in de remzone helemaal van links naar rechts op de baan gaat. Daarom verremde Perez zich zo enorm.
Maar blijkbaar zou Steiner inmiddels dus ook van beide Mazepins af willen, maar dan moet er iemand bij die ook veel geld brengt.
Bij Williams speelt iets anders. Ze hebben een contract met Mercedes voor de PU en versnellingsbakken voor de komende jaren en zoals altijd komt dat met Toto Wolff die heel wat invloed wenst te hebben over het team. Komt bij dat hij lange tijd ook zelf aandeelhouder is geweest. Ook ziet Mercedes die plek bij Williams als hun plaats voor jonge coureurs. Maar hier staat tegenover dat Williams inmiddels van eigenaar is gewisseld en Jost Capito juist een behoorlijke persoonlijke relatie met Red Bull heeft. Ook was het die Capito die zelf een meer onafhankelijkere koers lijkt te wensen. Daarom botst dat nu zo met Albon en de Vries. Dit is gewoon een machtsstrijd tussen Mercedes, RBR en waarschijnlijk ook binnen Williams met Capito.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mazepin wordt gesponsord door zijn vader, en Schumacher door Ferrari. De reden dat Schumacher bij Haas zit en niet bij Afra Romeo is dat Ferrari niets te zeggen heeft over wie er bij Alfa Romero rijdt. Ferrari gaat het nooit goed vinden als Haas zou Schumacher laat gaan. Mazepin veroorzaakt alleen maar elende en had sowieso nooit in de Formule 1 terecht moeten komen, maar Haas had geld nodig...DaniëlWW2 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:22:
Dan nog meer drama.![]()
Ferrari mocht maar 1 coureur stallen bij Sauber en dat was (en mogelijk is) nog steeds Gio.ThomasG schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:38:
[...]
De reden dat Schumacher bij Haas zit en niet bij Afra Romeo is dat Ferrari niets te zeggen heeft over wie er bij Alfa Romero rijdt.
PSN
Klopt, Gio was de eerste reserve voor mocht er een plekje bij het hoofd team wegvallen.YakuzA schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:53:
[...]
Ferrari mocht maar 1 coureur stallen bij Sauber en dat was en is nog steeds Gio.
Haas was dan een logische plek om te leren rijden voor een Schumacher.
Maar of Gio echt een blijvertje is qua talent of Schumacher echt veel beter is dat is een tweede.
[ Voor 12% gewijzigd door D-dark op 07-09-2021 21:10 ]
Motor wisselen is wel een optie en zelfs al moet je de gridstraf dan op zondag pakken was er volgens sommige van de mannen in formule 1 café niks aan de hand want hij kan hier makkelijk inhalen.Extigo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:20:
[Twitter]
Deze vind ik toch wel opmerkelijk. Gasly heeft 66 punten, Tsunoda 18. In Zandvoort stond Yuki 15e, in Spa 17e, Hungaro 16, enz. Riciardo heeft zich nog een beetje herpakt dus het lijkt er sterk op dat Yuki dit jaar de slechts presterende coureur is.basvn schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:35:
[Twitter]
gaat om 2022, zit typefout in
en hier officieel
[Twitter]
[Afbeelding]
Perez gaat eigenlijk ook helemaal niet goed de laatste tijd. Ook die is verlengd. Het lijkt erop dat Red Bull op zoek is naar stabiliteit. Maar dan hadden ze nog beter Bottas kunnen halen

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 07-09-2021 21:08 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Die actie op Perez zou je nog onhandig kunnen noemen, die op Schumacher was bijna een (moord-) aanslag. Hij drukt de Duitser bijna de pits in. Net zo'n debiele actie als in Baku.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:22:
Dan nog meer drama.![]()
Wat mij betreft mag de FIA de superlicentie van Mazepin intrekken. Het ego van die vent is levensgevaarlijk.
/f/image/ZaEGHvvk8kB7fl98JmWfMGm3.png?f=fotoalbum_large)
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Je mist de rest van de context waar ik het al over had. Want er zijn meer opties met geld zoals Zhou of Andretti die het team koopt en Mazepin dan ook weg kan sturen.ThomasG schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:38:
[...]
Mazepin wordt gesponsord door zijn vader, en Schumacher door Ferrari. De reden dat Schumacher bij Haas zit en niet bij Afra Romeo is dat Ferrari niets te zeggen heeft over wie er bij Alfa Romero rijdt. Ferrari gaat het nooit goed vinden als Haas zou Schumacher laat gaan. Mazepin veroorzaakt alleen maar elende en had sowieso nooit in de Formule 1 terecht moeten komen, maar Haas had geld nodig...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De geruchten van Andretti zijn er al jaren, dus dat schuif ik voorlopig nog naar fabeltjes landDaniëlWW2 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 21:15:
[...]
Je mist de rest van de context waar ik het al over had. Want er zijn meer opties met geld zoals Zhou of Andretti die het team koopt en Mazepin dan ook weg kan sturen.
weet ik het goed gemaakt, Giovinazzi naar Haas en Schumacher naar Alfa RomeoThomasG schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:38:
[...]
Mazepin wordt gesponsord door zijn vader, en Schumacher door Ferrari. De reden dat Schumacher bij Haas zit en niet bij Afra Romeo is dat Ferrari niets te zeggen heeft over wie er bij Alfa Romero rijdt. Ferrari gaat het nooit goed vinden als Haas zou Schumacher laat gaan. Mazepin veroorzaakt alleen maar elende en had sowieso nooit in de Formule 1 terecht moeten komen, maar Haas had geld nodig...
Tsunoda zit nog in zijn eerste seizoen.... laten we hem niet nu al afschieten, ondanks dat hij af en toe domme dingen doet heeft hij ook goede acties. Perez lijkt inmiddels ook moeite te krijgen onder het max juk.... zaterdag is al niet zijn sterkste dag.... perez brengt overigens wel veel sponsors met zich mee (bottas niet), iets wat misschien wel handig kan zijn met de overname en verdere uitbouw van de honda motoren divisie.sdk1985 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 21:07:
[...]
Deze vind ik toch wel opmerkelijk. Gasly heeft 66 punten, Tsunoda 18. In Zandvoort stond Yuki 15e, in Spa 17e, Hungaro 16, enz. Riciardo heeft zich nog een beetje herpakt dus het lijkt er sterk op dat Yuki dit jaar de slechts presterende coureur is.
Perez gaat eigenlijk ook helemaal niet goed de laatste tijd. Ook die is verlengd. Het lijkt erop dat Red Bull op zoek is naar stabiliteit. Maar dan hadden ze nog beter Bottas kunnen halen.
Denk dat PER niet gedacht had dat ie zo verschrikkelijk aan gort gereden zou worden. (Ik trouwens ook niet
) Desalniettemin gedraagt hij zich erg netjes en sportief, ik had hem flamboyanter verwacht.
[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 07-09-2021 22:04 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Als ze zo om je oren wordt gereden elke race, dan kan je niet anders dan wat nederigheid tonen.Help!!!! schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:03:
Denk dat PER niet gedacht had dat ie zo verschrikkelijk aan gort gereden zou worden. (Ik trouwens ook niet) Desalniettemin gedraagt hij zich erg netjes en sportief, ik had hem flamboyanter verwacht.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Albon naar Williams.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Lol... ja, dat seizoen bij racing point (of was het nog force india toen?) samen met ocon was wel wat heftiger. Then again, ik denk als perez ook maar 1 vinger naar max uitsteekt helmut marko hem aan zijn oren naar buiten sleept....Help!!!! schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:03:
Denk dat PER niet gedacht had dat ie zo verschrikkelijk aan gort gereden zou worden. (Ik trouwens ook niet) Desalniettemin gedraagt hij zich erg netjes en sportief, ik had hem flamboyanter verwacht.
Hoop dat het waar is. Maar lijkt niet echt op Albon? Albon is grijs? Is het geen F1 2021 (game)?
I served in a company of heroes.
Je zal maar vol die pitmuur op gereden zijn. Dan waren ze nu nog stukjes Schumacher uit de hekken aan het halen. Heel bijzonder dat de stewards en/of FIA daar niet heel hard tegen opgetreden hebben.alexbl69 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 21:12:
[...]
Die actie op Perez zou je nog onhandig kunnen noemen, die op Schumacher was bijna een (moord-) aanslag. Hij drukt de Duitser bijna de pits in. Net zo'n debiele actie als in Baku.
Wat mij betreft mag de FIA de superlicentie van Mazepin intrekken. Het ego van die vent is levensgevaarlijk.
[Afbeelding]
Volgensmij lieten ze het zien bij Ziggo F1 cafe, zag er gevaarlijk uit. Begrijp ook niet dat dat blijkbaar ongemoeid gelaten is.chevsticks schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:20:
[...]
Je zal maar vol die pitmuur op gereden zijn. Dan waren ze nu nog stukjes Schumacher uit de hekken aan het halen. Heel bijzonder dat de stewards en/of FIA daar niet heel hard tegen opgetreden hebben.
PC Specs
Volgens mij is dit gewoon Jack Aitken op de foto
PER zat tot vlak voor seizoen 2021 gewoon zonder stoeltje. PER weet dondersgoed dat dit een gouden kans is om in F1 in een top team te blijven rijden. Dat hij dan echt een no.2 rijder is neemt hij voor lief. Neemt niet weg dat hij wel meer kruimels van het bordje van Mercedes had moeten afsnoepen, dus vaker tussen de top 3 finishen en bijvoorbeeld in Silverstone na uitvallen VER gewoon mee moeten doen voor de punten.Help!!!! schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:03:
Eens, dus de meest logische verklaring voor nu is dat Perez heel veel kennis en ervaring heeft in het begrijpen van een auto en hoe die te verbeteren. Volgend jaar staat er een volkomen nieuwe auto en dan doe je daar je voordeel mee.nachtnet schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:32:
[...]
PER zat tot vlak voor seizoen 2021 gewoon zonder stoeltje. PER weet dondersgoed dat dit een gouden kans is om in F1 in een top team te blijven rijden. Dat hij dan echt een no.2 rijder is neemt hij voor lief. Neemt niet weg dat hij wel meer kruimels van het bordje van Mercedes had moeten afsnoepen, dus vaker tussen de top 3 finishen en bijvoorbeeld in Silverstone na uitvallen VER gewoon mee moeten doen voor de punten.
Als het al Albon is op die foto, kan het dan niet een oude foto zijn? Omdat die dus schijnbaar backup moest zijn ineens omdat Latifi een false-positive covid test had? Zou natuurlijk best kunnen dat daarvoor ook een foto shoot was gedaan.
En ook vaag. Waarom was Albon de backup? Die heeft een seat-fitting en alles moeten doen. Terwijl vorig jaar in Bahrein / Sakhir nog Jack Aitkin gereden heeft. Was die dit weekend dan niet beschikbaar? Want een Williams reserve / junior coureur met ervaring in de auto van vorig jaar en een stoeltje dat op de plank ligt lijkt mij toch logischer dan een rijder van buitenaf, die onbekend is met het team, de auto niet kent, en niet eens een stoeltje heeft.
Dat is echt Albon niet foto is heel onduidelijk en Albon is niet grijs en andere vorm hoofd.
Al gaat hij alsnog naar Williams, is dit niet Albon
Het is lastig beoordelen omdat je ook zijn wenkbrauwen niet kunt zien. Het enige wat mij opvalt is het zilverkleurig horloge. Albon draagt op diverse foto's een zilverkleurige TAG Heuer horloge.

[ Voor 39% gewijzigd door Chocoball op 07-09-2021 23:21 . Reden: Even gemist dat Latifi in 2021 postief getest was, dacht 2020 ]
Aitken zal inderdaad niet beschikbaar zijn geweest, aangezien die een paar weken geleden een enorm ongeluk met meerdere botbreuken heeft gehad.RobertMe schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:39:
[...]
En ook vaag. Waarom was Albon de backup? Die heeft een seat-fitting en alles moeten doen. Terwijl vorig jaar in Bahrein / Sakhir nog Jack Aitkin gereden heeft. Was die dit weekend dan niet beschikbaar? Want een Williams reserve / junior coureur met ervaring in de auto van vorig jaar en een stoeltje dat op de plank ligt lijkt mij toch logischer dan een rijder van buitenaf, die onbekend is met het team, de auto niet kent, en niet eens een stoeltje heeft.
Voor wat meer info:ParaDroid2 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:56:
[...]
Aitken zal inderdaad niet beschikbaar zijn geweest, aangezien die een paar weken geleden een enorm ongeluk met meerdere botbreuken heeft gehad.
https://www.gpfans.com/nl...high-van-de-pijnstillers/
-
Ze noemen het niet voor niets een "café"D.deJong schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 21:06:
Motor wisselen is wel een optie en zelfs al moet je de gridstraf dan op zondag pakken was er volgens sommige van de mannen in formule 1 café niks aan de hand want hij kan hier makkelijk inhalen.
Testing, one, two ...
Beter dan vorig jaar? Toen hadden ze nog geen kilometer gereden (op testdagen na) en was Vettel al de deur gewezen bij Ferrari, ging Sainz naar Ferrari in zijn plaats, en Ricciardo van Renault naar McLaren. Die moves waren al kinda "raar", maar het feit dat silly season al in volle gang was nog voordat het seizoen effectief gestart was was ook super raar.,
Hij wordt komende week tijdens de F2 race ook nog vervangen omdat hij nog niet hersteld is.Edd schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:03:
[...]
Voor wat meer info:
https://www.gpfans.com/nl...high-van-de-pijnstillers/
De rest van de Williams Driver Academy heeft verder volgens mij niet de benodigde punten op de superlicentie, waardoor ze iemand anders op moesten trommelen.
Er is nog niks echt silly gebeurt.
De Bottas move zat al 2 jaar te wachten op het strafbankje
PSN
Die haarkleur lijkt grijs, maar dat komt volgens mij gewoon doordat die foto nogal flets is. Alles wat waarschijnlijk zwart zou moeten zijn (die paraplu bijvoorbeeld) is nogal grijzig.Mektheb schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:54:
Dat is echt Albon niet foto is heel onduidelijk en Albon is niet grijs en andere vorm hoofd.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dat is wat anderhalf jaar naast Verstappen rijden met je doetOrion84 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:47:
[...]
Die haarkleur lijkt grijs, maar dat komt volgens mij gewoon doordat die foto nogal flets is. Alles wat waarschijnlijk zwart zou moeten zijn (die paraplu bijvoorbeeld) is nogal grijzig.
Het niveau hier is vaak niet veel beter al denken sommigen de wijsheid in pacht te hebben. Men zit hier maar wat graag commentaar vanachter het toetsenbord te geven over bijv een verspreking van Kamphuis, dit is te makkelijk maar voor sommigen blijkbaar noodzakelijk om hun ‘superioriteit’ ten tonele te brengen.hardware-lover schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:18:
[...]
Ze noemen het niet voor niets een "café"
Ben benieuwd wat hier waar van is:
Had liever een nieuw team gezien, maar die kosten liggen veel te hoog.
Per our source, Michael Andretti, with the help of Gainbridge, is purchasing Sauber Motorsport AG (Alfa Romeo) to enter Formula 1 in 2023.
— Pit Lane Parley (@PitlaneParley) 8 september 2021
✅ #F1 #IndyCar pic.twitter.com/bZf1sJZXMk
Had liever een nieuw team gezien, maar die kosten liggen veel te hoog.
Dit topic is gesloten.
Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken