[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.399 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

rammes schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:46:
https://www.gptoday.net/n...d-f1-contract-ondertekend
Zou het dan toch?

Het lijkt er sterk op dat er in 2022 twee Nederlanders op de grid staan. Naast Max Verstappen zal volgend jaar Nyck de Vries zijn F1-debuut maken, en daarmee krijgt Nederland twee coureurs in de koningsklasse van de autosport. Een unicum is dat niet, aangezien in het verleden al vaker meerdere landgenoten tegelijk in de F1 actief waren, zoals Christijan Albers en Robert Doornbos bij Minardi - ook wel 'Double Dutch' genoemd.
De Vries tekende vanochtend zijn contract, zo kan GPToday.net exclusief melden. Bronnen melden aan onze redactie: "Nyck rijdt volgend jaar in de F1 en zal zijn debuut maken. Het is rond en de ochtend na de Nederlandse Grand Prix getekend."
Let wel op: gptoday is zo'n beetje het rioolputje van de Nederlandse F1 sites. Zelfs de Telegraaf print dit soort geruchten niet eens.

Goed, de kans is groot, maar het is niet zeker en je zult nog zien dat er nog wel wat onzekerheden zijn. Laten we het nu niet gaan jinxen of verpesten en gewoon even dubbelchecken wat de bron is. Deze is vaker voorbij gekomen en bleek wel vaker niet waar te zijn. Ik wacht nog even tot de rest van de media het meldt.

Verder wordt dit natuurlijk herhaald door al die andere sites die zijn ontstaan na Max zijn succes waarvan je gewoon ziet dat ze 0,0 factchecking doen. Beter weghalen uit je bookmarks want dan zie je tenminste nieuws waar wel wat waarheid in zit.

En tuurlijk, wie weet wordt het morgen gemeld, maar dit verneem je liever uit officiële bron dan daar...

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 06-09-2021 21:20 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Op weg naar Monza op koude bandjesAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b2F767kxkyc5lRR2zjSmL_ijWWA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BXmYzZCnwJV5nYBQR8FWtPIE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 21:25
Offtopic on

We hebben 10000 berichten bereikt

Offtopic Off

Nu Bottas naar Alfa gaat kan hij best nog wat poken in de MERC stal, lijkt me lachen om ze nog wat extra grijze haren te bezorgen voor een pracht salaris >:)
Hopelijk gaat hij bij Alfa net zo'n Vettel opleving krijgen, nu hij weg is onder de druk/juk van Toto en HAM.
Hij kon op papier de beste tweede rijder zijn maar veel lol had hij de laatste tijd niet in geloof ik..(en nee ik ken hem niet persoonlijk maar je hoeft geen psychiater te zijn om een 'ik ben niet blij' persoon te zien).

Met de onbevestigde Russel naar MERC ben ik benieuwd of ze de rijder 1 en rijder 2 optie nog kunnen hanteren. Okay, het kampioenschap voor het team komt wel duidelijk weer hun kant op, maar heb je twee goede rijders in een goede auto dan kan het nog leuk knokken worden binnen het team.

Hopelijk gaat Max meer steun krijgen van PER volgend jaar.....

[ Voor 0% gewijzigd door MrSparkels op 06-09-2021 22:03 . Reden: Typo opgemerkt door @loveless85 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Martinspire schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:20:
[...]
Let wel op: gptoday is zo'n beetje het rioolputje van de Nederlandse F1 sites. Zelfs de Telegraaf print dit soort geruchten niet eens.

Goed, de kans is groot, maar het is niet zeker en je zult nog zien dat er nog wel wat onzekerheden zijn. Laten we het nu niet gaan jinxen of verpesten en gewoon even dubbelchecken wat de bron is. Deze is vaker voorbij gekomen en bleek wel vaker niet waar te zijn. Ik wacht nog even tot de rest van de media het meldt.

Verder wordt dit natuurlijk herhaald door al die andere sites die zijn ontstaan na Max zijn succes waarvan je gewoon ziet dat ze 0,0 factchecking doen. Beter weghalen uit je bookmarks want dan zie je tenminste nieuws waar wel wat waarheid in zit.

En tuurlijk, wie weet wordt het morgen gemeld, maar dit verneem je liever uit officiële bron dan daar...
Ik vermoed dat het dwarsliggen van Toto om Albon vooral níet naar Williams te laten gaan gewerkt heeft: Williams extra korting op de Mercedes-motoren en De Vries die daarbij naar voren is geschoven (of andersom :+ ). Het lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSparkels
Bart-Willem schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:46:
[...]

Ik vermoed dat het dwarsliggen van Toto om Albon vooral níet naar Williams te laten gaan gewerkt heeft: Williams extra korting op de Mercedes-motoren en De Vries die daarbij naar voren is geschoven (of andersom :+ ). Het lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk. :P
Dus de geruchten dat WIL met een Red Bull motor gaat rijden is in de prullenbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MrSparkels schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:48:
[...]

Dus de geruchten dat WIL met een Red Bull motor gaat rijden is in de prullenbak?
Ja, waarom zouden ze? Williams heeft al jaren een prima deal met Mercedes (mede wegens Russell), en Red Bull heeft natuurlijk Alpha Tauri als tweede team, een derde team erbij kost teveel geld lijkt me.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:15
MrSparkels schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:46:
Offtopic on

We hebben 10000 berichten bereikt

Offtopic Off

Nu Bottas naar Alpha gaat kan hij best nog wat poken in de MERC stal, lijkt me lachen om ze nog wat extra grijze haren te bezorgen voor een pracht salaris >:)
Hopelijk gaat hij bij Alpha net zo'n Vettel opleving krijgen, nu hij weg is onder de druk/juk van Toto en HAM.
Hij kon op papier de beste tweede rijder zijn maar veel lol had hij de laatste tijd niet in geloof ik..(en nee ik ken hem niet persoonlijk maar je hoeft geen psychiater te zijn om een 'ik ben niet blij' persoon te zien).

Met de onbevestigde Russel naar MERC ben ik benieuwd of ze de rijder 1 en rijder 2 optie nog kunnen hanteren. Okay, het kampioenschap voor het team komt wel duidelijk weer hun kant op, maar heb je twee goede rijders in een goede auto dan kan het nog leuk knokken worden binnen het team.

Hopelijk gaat Max meer steun krijgen van PER volgend jaar.....
Hij gaat niet naar Alpha, daar blijven Gasly en Tsunoda zitten waarschijnlijk.

Al dit motorgeruchten worden ook wel beetje belachelijk...

Albon naar Williams? Ze gaan met een Red Bull motor rijden!!111!!1
De Vries naar Alfa? Ze gaan switchen van Ferrari naar Mercedes!!11!!!1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSparkels
The_Admin schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:56:
[...]

Hij gaat niet naar Alpha, daar blijven Gasly en Tsunoda zitten waarschijnlijk.

Al dit motorgeruchten worden ook wel beetje belachelijk...

Albon naar Williams? Ze gaan met een Red Bull motor rijden!!111!!1
De Vries naar Alfa? Ze gaan switchen van Ferrari naar Mercedes!!11!!!1
Thx voor het wijzen op mijn typo ...

Alpha = Alfa in dat verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bart-Willem schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:53:
[...]

Ja, waarom zouden ze? Williams heeft al jaren een prima deal met Mercedes (mede wegens Russell), en Red Bull heeft natuurlijk Alpha Tauri als tweede team, een derde team erbij kost teveel geld lijkt me.
Een derde team erbij dat betaalt voor de motoren lijkt me niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

DataGhost schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:26:
[...]

Vanuit de motordeal kunnen ze prima inspraak hebben. Ferrari kan prima zeggen dat ze dan geen motoren meer leveren en dat zijn ze ook niet verplicht, dat moet een van de andere teams dan gaan vullen. Dat is Renault in principe omdat die nog nergens leveren, maar Mercedes is met die lineup logischer.
Laat ik hem anders verwoorden. Men heeft aangegeven dat Fred Vasseur de persoon is die bepaald wie de stoeltjes bij Alfa bezetten en Ferrari hier geen inspraak in heeft. Dus niet via een sponsor- en/of motorendeal.
Natuurlijk kan Ferrari altijd zeggen dat zij dan geen motoren meer leveren. Maar als zij het zo belangrijk vinden dat zij inspraak hebben, hadden ze dit moeten meenemen met hun deal.
D-dark schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:42:
Maar wat schiet Sauber met Nyck de Vries op ter vervanging van Giovanazzi.
Ik verwacht eerder dat Nyck instapt bij Williams, zodat iemand uit de Mercedes-stal dat zitje bezet. Dit om te voorkomen dat eventuele informatie over Mercedes niet in handen komt van concurrenten. Dat blijkt ook wel een beetje uit de woorden van Toto. Als Albon bij Williams komt, zou hij zijn banden met RB moeten breken.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Edd schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:32:
[...]
Laat ik hem anders verwoorden. Men heeft aangegeven dat Fred Vasseur de persoon is die bepaald wie de stoeltjes bij Alfa bezetten en Ferrari hier geen inspraak in heeft. Dus niet via een sponsor- en/of motorendeal.
Natuurlijk kan Ferrari altijd zeggen dat zij dan geen motoren meer leveren. Maar als zij het zo belangrijk vinden dat zij inspraak hebben, hadden ze dit moeten meenemen met hun deal.
Aangezien niemand (hier) weet wat er exact in de kleine lettertjes van de deal staat tussen Sauber, Alfa en Ferrari, is dat wel wat stellig om te zeggen.
In de afgelopen jaren en nu lijkt hij iig aan de designated driver Gio van Ferrari vast te houden.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 21:24
Ik denk dat Gio in de Alfa blijft zitten of dat Shwartzman een kans krijgt als Ferrari junior. Bij Ziggo zeggen ze net overtuigd dat de Vries vandaag 100% niet heeft getekend bij Alfa.
Dan blijft er nog 1 plek over bij Williams. Dit kan de Vries worden, want Mercedes heeft geen junior klaarstaan. Maar kan ook zijn dat Zhou komt. Krijgen ze wat geld van Alpine om hem daar te parkeren en een Chinees brengt ook dikke sponsors mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:34
TheBrut3 schreef op maandag 6 september 2021 @ 22:55:
Ik denk dat Gio in de Alfa blijft zitten of dat Shwartzman een kans krijgt als Ferrari junior. Bij Ziggo zeggen ze net overtuigd dat de Vries vandaag 100% niet heeft getekend bij Alfa.
Niet vandaag, I see what they did there. Het kan dus ook gisteren zijn geweest, of morgen gebeuren, of vorige week al, of.... Zeker als die in plaats van GIO komt verwacht ik dat laatstgenoemde exit F1 is of mag gaan zoeken. Dus afhankelijkheden v.w.b. A moet eerst bij nieuwe team tekenen waarna B kan tekenen is er naar mijn idee niet.
Dan blijft er nog 1 plek over bij Williams. Dit kan de Vries worden, want Mercedes heeft geen junior klaarstaan.
De Vries is dan toch die Mercedes junior?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
RobertMe schreef op maandag 6 september 2021 @ 23:19:
De Vries is dan toch die Mercedes junior?
Nee, Nyck is geen junior meer. Gewoon 'normale' Mercedes coureur, net als Stoffel.
https://www.mercedesamgf1.com/en/team/

Vesti is de enige Mercedes junior in een formule klasse, maar ik denk niet dat ze de 5e rijder in de F3 naar een F1 team trekken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk dat mensen gewoon even niks moeten geloven. Want er spelen blijkbaar op het moment heel veel zaken rond Williams, Haas, Mercedes, Red Bull, Aston Martin en Alfa/Sauber.

Komt nog eens bij dat Andretti actief op zoek lijkt te zijn naar een team dat hij kan overnemen. En de logische kandidaat daar is Haas en dat alleen zou al heel wat dingen overhoop schoppen.
https://racer.com/2021/08...-formula-1-team-takeover/

Zo ongeveer het enige dat nu echt zeker is, is dat Hamilton bij Mercedes blijft en Verstappen bij RBR. En dat is denk ik niet eens zo overdreven als het misschien klinkt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 00:18:
Komt nog eens bij dat Andretti actief op zoek lijkt te zijn naar een team dat hij kan overnemen. En de logische kandidaat daar is Haas en dat alleen zou al heel wat dingen overhoop schoppen.
Brainfart, Andretti neemt haas over, neemt motor van RBR, flikkert die gare coureur eruit, zet Albon erin.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36
Ik denk dat mensen gewoon even niks moeten geloven. Want er spelen blijkbaar op het moment heel veel zaken rond Williams, Haas, Mercedes, Red Bull, Aston Martin en Alfa/Sauber.

Zo ongeveer het enige dat nu echt zeker is, is dat Hamilton bij Mercedes blijft en Verstappen bij RBR. En dat is denk ik niet eens zo overdreven als het misschien klinkt.
En dat Leclerc bij Ferrari blijft toch? Die heeft ook een contract voor meerdere jaren. Zo zie ik Norris ook niet echt vertrekken bij Mclaren. Voor alle andere coureurs in het veld.. tja het kon wel weer eens een leuk silly season worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:57
Martinspire schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:08:
Ik vind het jammer dat Bottas in F1 blijft. Afgezien van zijn kwaliteiten, zie ik liever nieuwe jongens in de F1 komen met nieuwe dromen en nieuwe ervaringen. Bottas zit wat mij betreft al langer over zijn hoogtepunt heen en ik zie hem bij Alfa ook niet veel spannends doen. Het is wel duidelijk dat ze daar een ervaren rijder wilden hebben, maar dan had ik liever iets anders gezien. Goed, hij zal zichzelf nog wel goed vinden, maar in zo'n backmarker team ga je toch niks meer behalen wat je al niet bij Mercedes kon doen? Ik snap het werkelijk niet.
Meerdere nieuwe jongens in je team dan krijg je Haas. Dat is niet goed voor je team.

Verder begrijp ik Bottas wel. Hij vind het ongetwijfeld leuk om in zo'n wagen te rijden. Er zijn meer coureurs die liever achteraan mee rijden dan helemaal niet. Daarnaast zal hij ongetwijfeld een mooi salaris krijgen. Zou je zelf nee zeggen tegen miljoenen per jaar? Voor een paar miljoen per jaar ga ik gerust achteraan in die Haas zitten 23 races per jaar...

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 07-09-2021 01:16 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:44

Pierre

Van nature lui!

Voor een fractie van zijn salaris rij ik zelfs alleen maar heen en weer in de pitbox.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:17

basvn

Breezand - NHN

TheBrut3 schreef op maandag 6 september 2021 @ 23:26:
[...]

Vesti is de enige Mercedes junior in een formule klasse, maar ik denk niet dat ze de 5e rijder in de F3 naar een F1 team trekken.
Er zijn wel eens teams die dat vaker hebben geprobeerd, pakte prima uit :P

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E-qHpuIWUAQRUSJ?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
basvn schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 07:03:
Er zijn wel eens teams die dat vaker hebben geprobeerd, pakte prima uit :P
Alleen is Mercedes daar te conservatief voor denk ik, Max wilden ze ook niet gelijk in een F1 auto zetten dus werd het Red Bull :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
sdk1985 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 01:16:
[...]

Meerdere nieuwe jongens in je team dan krijg je Haas. Dat is niet goed voor je team.

Verder begrijp ik Bottas wel. Hij vind het ongetwijfeld leuk om in zo'n wagen te rijden. Er zijn meer coureurs die liever achteraan mee rijden dan helemaal niet. Daarnaast zal hij ongetwijfeld een mooi salaris krijgen. Zou je zelf nee zeggen tegen miljoenen per jaar? Voor een paar miljoen per jaar ga ik gerust achteraan in die Haas zitten 23 races per jaar...
Jammer alleen dat je je statement moet onderbouwen met een verwijzing naar je eigen honger naar miljoenen. Wij kunnen ons niet verplaatsen in de situatie dat je al meer miljoenen op je bankrekening hebt staan dan je zelf en je kinderen ooit op kunnen maken.
Een Bottas hoeft het echt niet voor het geld te doen. (aan de andere kant, hij laat zich wel betalen. Geld blijft toch iets vreemds - punt is alleen dat wij op dit vlak niet in zijn hoofd kunnen kijken)

Hij zal het best plezierig vinden om nog even in het wereldje rond te lopen. Vergelijk het met een Raikonen of een Alonso. Waarom? Geen idee. Blijkbaar is het gewoon mooi om erbij te horen en mee te doen. Ik weet het niet. Bottas heeft de kans om erbij te blijven en grijpt die. Prima.

alles kan off-topic

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:39
Heerlijk toch :)F
Linkje hieronder met de beelden van sky

[ Voor 5% gewijzigd door Bastie-88 op 07-09-2021 07:47 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ankona schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 07:38:
[...]

Jammer alleen dat je je statement moet onderbouwen met een verwijzing naar je eigen honger naar miljoenen. Wij kunnen ons niet verplaatsen in de situatie dat je al meer miljoenen op je bankrekening hebt staan dan je zelf en je kinderen ooit op kunnen maken.
Een Bottas hoeft het echt niet voor het geld te doen. (aan de andere kant, hij laat zich wel betalen. Geld blijft toch iets vreemds - punt is alleen dat wij op dit vlak niet in zijn hoofd kunnen kijken)

Hij zal het best plezierig vinden om nog even in het wereldje rond te lopen. Vergelijk het met een Raikonen of een Alonso. Waarom? Geen idee. Blijkbaar is het gewoon mooi om erbij te horen en mee te doen. Ik weet het niet. Bottas heeft de kans om erbij te blijven en grijpt die. Prima.
Rosberg loopt er ook nog steeds rond, en Alonso maakt het Hamilton wel moeilijk.

Nee, dit gaat om rondjes rijden, ik kan me voorstellen dat dat verslavend werkt.
Is een voorzichtige conclusie dat Sauber net zoiets wordt als waar je je paard heen brengt als ie oud is, maar dan voor topteams?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
YakuzA schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:48:
[...]

Maar de race mag je op nieuwe banden naar keuze rijden plus je kan al 3 punten op zak hebben, dus in vergelijking met een normale race sta je er beter voor.

Die 2 sets soft die je uitspaart in de qualy zijn meestal niet heel nuttig.
In verband met heel de discussie wanneer een penalty nemen voor je nieuwe motor, voor of na de sprint race. Het is officieel geen sprint race maar een sprint qualificatie. Gridstraf geld pas op zondag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:54

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bastie-88 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 07:46:
[...]

Heerlijk toch :)F
Linkje hieronder met de beelden van sky
[Twitter]
"An old dutch folk song" :D

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

gaat om 2022, zit typefout in

en hier officieel

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E-qaQ-yWEAImoqE?format=jpg&name=large

[ Voor 45% gewijzigd door basvn op 07-09-2021 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:43
Niet echt verrassend, maar goed dat tsu nog een seizoen mag laten zien wat hij wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 20:26
Nee ik denk wel dat ze serieus 2021 bedoelen. Zo van: "Zo, dit is afgerond. We kunnen ons nu weer focussen op de rest van het seizoen"

edit: oops. Too early. Er zit nog een 2021 in :+

[ Voor 8% gewijzigd door LoeWn op 07-09-2021 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

LoeWn schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:49:
[...]

Nee ik denk wel dat ze serieus 2021 bedoelen. Zo van: "Zo, dit is afgerond. We kunnen ons nu weer focussen op de rest van het seizoen"
nee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Fijn voor Yuki, kan hij groeien binnen het team.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 09:59

Spotmatic

Ken sent me

Het valt wel op dat RBR en AT allebei hun 2e rijder niet vervangen. Ze presteren allebei immers niet best. Ze hechten blijkbaar meer waarde aan rust in de (rijders-)tent op het moment dat alle regels veranderen...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

thesystem schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:08:
Fijn voor Yuki, kan hij groeien binnen het team.
Wellicht is mijn glas half leeg, maar ik denk dat dit zijn laatste kans is om te laten zien wat hij kan, als hij dit volgend jaar niet waarmaakt, is het (denk ik dus) exit F1.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Spotmatic schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:10:
Het valt wel op dat RBR en AT allebei hun 2e rijder niet vervangen. Ze presteren allebei immers niet best. Ze hechten blijkbaar meer waarde aan rust in de (rijders-)tent op het moment dat alle regels veranderen...
Denk dat stabiliteit binnen de teams dit seizoen wel belangrijk is als je aan het strijden bent voor een WDC/WCC.
Om dan rijders te hebben die er met de pet naar gooien, of hun eigen plan trekken heb je weinig aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:41

Player1S

Probably out in the dark

nachtnet schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:47:
Niet echt verrassend, maar goed dat tsu nog een seizoen mag laten zien wat hij wel kan.
Denk dat daar ook nog wel klein beetje Honda-based plot armor bij komt kijken.
Ik betwijfel of hij er nu nog gezeten had zonder Honda heel eerlijk gezegd.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

SinergyX schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 00:31:
[...]

Brainfart, Andretti neemt haas over, neemt motor van RBR, flikkert die gare coureur eruit, zet Albon erin.
Het zou kunnen, maar ik weet niet in hoeverre RBR in staat is om de technische ondersteuning te leveren die Haas nu van Ferrari krijgt. Komt bij dat Simone Resta nu bij Haas is geplaatst om die auto voor volgend jaar te maken. Ik betwijfel het dus.
Yamotek schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 00:46:
[...]

En dat Leclerc bij Ferrari blijft toch? Die heeft ook een contract voor meerdere jaren. Zo zie ik Norris ook niet echt vertrekken bij Mclaren. Voor alle andere coureurs in het veld.. tja het kon wel weer eens een leuk silly season worden.
Ja die twee ook wel. En zo kan je Sainz, Alonso en Ocon ook doen. Maar er ligt heel wat open.
Voor Perez denk ik dat het komt omdat ze inmiddels niet meer denken een betere coureur te vinden voor de zaterdag. En op zondag doet hij meestal wel iets. Verder hopen dat de nieuwe auto's volgend seizoen, minder gevoelig uitpakken voor Perez.

En voor Tsunoda, tja daar lijkt ook wel een beetje te spelen dat hij bij de Honda PU komt. Die lijken ze dus niet te snel te kunnen dumpen. Gaan ze wel doen als die volgend jaar niet verbeterd, maar nu nog niet.

[ Voor 29% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-09-2021 09:38 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Bij AT valt me vooral op dat Gasly blijft. Die gooit echt hele hoge ogen dit seizoen. Gaan ze die wagen ontwikkelen naar een subtop niveau?
Wat Tsu betreft, hoeveel Honda belang zit daar nog bij?

En RBR.... Voor hun is het natuurlijk lastig een goede tweede rijder te vinden. Verstappen is jong, sterk en voor de komende jaren de absolute nummer 1. Een Norris, Russell of Sainz zouden daar niet snel naast instappen en de rest... dan heeft Perez toch best een aardig cv. Of ze hadden Bottas binnen moeten hengelen als ultieme knecht. (niet dat hij zoveel beter is maar omdat je dan Mercedes kennis binnenhaalt en nog meer onder de huid van Hamilton kruipt.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Admin
Nah, dit slaat ook niet echt ergens op :D Tot vanochtend hadden we Red Bull, McLaren, Ferrari en Alpine al die hun line-ups voor 2022 volledig vast hadden liggen. Officieus gold dat ook voor AlphaTauri (net bekend gemaakt), Haas, en is het inmiddels het slechts bewaarde geheim dat Russell vandaag of morgen gepresenteerd wordt bij Mercedes en zij dus ook rond zijn. Dan hou je mogelijkerwijs een tweede zitje bij Alfa over, waar nog veel onduidelijk is, en één plekje bij Williams.

Nou wil ik best geloven dat er rondom Haas nog wat kan gaan bewegen, die zitten niet in de positie dat ze veel geld kunnen afslaan, dus er hoeft maar een nieuwe sponsor met wat eisen te komen of zo'n Andretti die de hele toko wil kopen en er kan een andere wind gaan waaien. RBR is ook wat berucht qua driver swaps, dus mocht Perez niet verbeteren wil ook nog best geloven dat er aan zijn stoelpoten gezaagd gaat worden, maar verder presteren de line-ups van McLaren, Ferrari en Alpine gewoon naar verwachting (goed, misschien Ricciardo net wat below par), dus die gaan niet die rijders vastleggen voor 2022 en dan over een paar weken een 'oh nee, toch niet'.

Het lijkt nu vooral een machtspelletje tussen RBR en Merc omtrent Albon, en ik geloof oprecht wel dat Toto Nyck de Vries aan een zitje wil helpen (meest logische plek zou dus de vrijgekomen spot van Russell zijn), maar beiden zitten natuurlijk vast aan een contract, dus als de Vries bij Alfa in beeld komt zal er een streep door z'n Mercedes contract moeten, en hetzelfde geldt voor Albon bij een Mercedes-powered team (en ik denk ook niet dat Ferrari er blij mee is als hij in dienst blijft van Red Bull maar in de Alfa stapt :+ ).

Horner heeft volgens mij weleens geroepen dat hij openstaat voor een 'klantenteam' voor de Red Bull PU, maar ik zie niet zo snel een team nu switchen. Haas zit er vuistdiep bij Ferrari in, Alfa wellicht wat minder, maar moet ook nog maar zien dat zij Ferrari gedag zeggen. Alle Mercedes-powered teams lijken weinig te klagen hebben of zijn recentelijk overgestapt, en Alpine spreekt voor zich :+ . Dus ik geloof best dat Horner zo kosten wil drukken, maar ik zie zoiets pas ná volgend seizoen echt uitkristalliseren. Meeste teams zien al genoeg wijzigen qua chassis in 2022, en willen niet dan ook nog een andere PU in het chassis hangen. Mocht de Red Bull PU volgend jaar ineens met afstand de snelste blijken te zijn zal heus de telefoon wel gaan rinkelen bij Horner, maar ik verwacht vrij weinig 'transfers' op motorgebied voor 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

The_Admin schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:59:
[...]

Nah, dit slaat ook niet echt ergens op :D Tot vanochtend hadden we Red Bull, McLaren, Ferrari en Alpine al die hun line-ups voor 2022 volledig vast hadden liggen. Officieus gold dat ook voor AlphaTauri (net bekend gemaakt), Haas, en is het inmiddels het slechts bewaarde geheim dat Russell vandaag of morgen gepresenteerd wordt bij Mercedes en zij dus ook rond zijn. Dan hou je mogelijkerwijs een tweede zitje bij Alfa over, waar nog veel onduidelijk is, en één plekje bij Williams.

Nou wil ik best geloven dat er rondom Haas nog wat kan gaan bewegen, die zitten niet in de positie dat ze veel geld kunnen afslaan, dus er hoeft maar een nieuwe sponsor met wat eisen te komen of zo'n Andretti die de hele toko wil kopen en er kan een andere wind gaan waaien. RBR is ook wat berucht qua driver swaps, dus mocht Perez niet verbeteren wil ook nog best geloven dat er aan zijn stoelpoten gezaagd gaat worden, maar verder presteren de line-ups van McLaren, Ferrari en Alpine gewoon naar verwachting (goed, misschien Ricciardo net wat below par), dus die gaan niet die rijders vastleggen voor 2022 en dan over een paar weken een 'oh nee, toch niet'.

Het lijkt nu vooral een machtspelletje tussen RBR en Merc omtrent Albon, en ik geloof oprecht wel dat Toto Nyck de Vries aan een zitje wil helpen (meest logische plek zou dus de vrijgekomen spot van Russell zijn), maar beiden zitten natuurlijk vast aan een contract, dus als de Vries bij Alfa in beeld komt zal er een streep door z'n Mercedes contract moeten, en hetzelfde geldt voor Albon bij een Mercedes-powered team (en ik denk ook niet dat Ferrari er blij mee is als hij in dienst blijft van Red Bull maar in de Alfa stapt :+ ).

Horner heeft volgens mij weleens geroepen dat hij openstaat voor een 'klantenteam' voor de Red Bull PU, maar ik zie niet zo snel een team nu switchen. Haas zit er vuistdiep bij Ferrari in, Alfa wellicht wat minder, maar moet ook nog maar zien dat zij Ferrari gedag zeggen. Alle Mercedes-powered teams lijken weinig te klagen hebben of zijn recentelijk overgestapt, en Alpine spreekt voor zich :+ . Dus ik geloof best dat Horner zo kosten wil drukken, maar ik zie zoiets pas ná volgend seizoen echt uitkristalliseren. Meeste teams zien al genoeg wijzigen qua chassis in 2022, en willen niet dan ook nog een andere PU in het chassis hangen. Mocht de Red Bull PU volgend jaar ineens met afstand de snelste blijken te zijn zal heus de telefoon wel gaan rinkelen bij Horner, maar ik verwacht vrij weinig 'transfers' op motorgebied voor 2022.
Volgens mij rijdt Andretti met Honda motoren in de Indy.
Stel dat Andretti, Haas overneemt/instapt zou Horner wel zo zijn klantenteam kunnen hebben.
Vindt het niet eens zo een gekke gedachte.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Sepp14 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:07:
[...]

Stel dat Andretti, Haas overneemt/instapt zou Horner wel zo zijn klantenteam kunnen hebben.
Als je zo'n team 1:1 overneemt dan neem je gewoon de hele operatie over, volgens mij is Haas per dit jaar inniger gaan samenwerken met Ferrari, dus het lijkt me sterk dat Andretti daar dan in één keer een streep door kan/mag/wil zetten. Wat dat betreft heeft Ferrari de weg omhoog weer wat gevonden en zou het imho erg bijzonder zijn om zo'n team over te nemen en dan METEEN alles anders te gaan doen, zeker als ze daar nu zogezegd twee rookies hebben rijden om aan de auto te wennen en met oog op 2022 & beyond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

roda_djavulen schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:21:
[...]
In verband met heel de discussie wanneer een penalty nemen voor je nieuwe motor, voor of na de sprint race. Het is officieel geen sprint race maar een sprint qualificatie. Gridstraf geld pas op zondag.
Ik beschouw dat niet echt als een discussie, aangezien in de regels duidelijk staat dat die gridstraffen voor de echte race op zondag zijn :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
YakuzA schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:11:
[...]

Ik beschouw dat niet echt als een discussie, aangezien in de regels duidelijk staat dat die gridstraffen voor de echte race op zondag zijn :)
Misschien ff Kamphues bellen, aangezien ze er daar over zaten te kleppen dat Max lekker de gridstraf voor de sprintkwalificatie moest pakken en dan wel terug kon knokken in de sprint vanaf plek 11/12/13 om zo alsnog top 5 te kunnen starten op zondag :+ :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

The_Admin schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:12:
[...]

Misschien ff Kamphues bellen, aangezien ze er daar over zaten te kleppen dat Max lekker de gridstraf voor de sprintkwalificatie moest pakken en dan wel terug kon knokken in de sprint vanaf plek 11/12/13 om zo alsnog top 5 te kunnen starten op zondag :+ :D
Dat hun de regels niet kennen en gewoon een leuk verhaal ophangen ben ik wel gewend :+

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 21:49
Een andere reden waarom de Vries wel eens interessant voor Sauber (Alfa Romeo) kan zijn, is zijn carrière buiten de F1.
Behalve Mercedes coureur is hij in het WEC en Le Mans ook test en reservecoureur bij Toyota. De aerodynamica van één van de Toyota-concurrenten, Glickenhaus, wordt door Sauber gedaan.
Dus Sauber haalt met de Vries F1 kennis bij Mercedes en WEC kennis bij Toyota vandaan, beide de laatste jaren toch dominant in hun klasse.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

The_Admin schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:09:
[...]

Als je zo'n team 1:1 overneemt dan neem je gewoon de hele operatie over, volgens mij is Haas per dit jaar inniger gaan samenwerken met Ferrari, dus het lijkt me sterk dat Andretti daar dan in één keer een streep door kan/mag/wil zetten. Wat dat betreft heeft Ferrari de weg omhoog weer wat gevonden en zou het imho erg bijzonder zijn om zo'n team over te nemen en dan METEEN alles anders te gaan doen, zeker als ze daar nu zogezegd twee rookies hebben rijden om aan de auto te wennen en met oog op 2022 & beyond.
Vasseur deed het met Honda. Sauber zou het jaar daarop gaan rijden met Honda motoren. Hij kwam trok een streep erdoor. Oke Leclerc en Gio kwamen van Ferrari. Misschien iets makkelijker.. Maar het kan wel.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001

oZy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1jYdXyQe36c7me3ZqizbUngWAY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fFjPihRSoGxNlgoRQQfPtVjU.png?f=user_large

Aiii dat was te verwachten.., wel zonde, hij had zo'n goede pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Sepp14 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:17:
[...]

Vasseur deed het met Honda. Sauber zou het jaar daarop gaan rijden met Honda motoren. Hij kwam trok een streep erdoor. Oke Leclerc en Gio kwamen van Ferrari. Misschien iets makkelijker.. Maar het kan wel.
Alles kan, als je maar genoeg betaalt of op andere manieren de juiste mensen weet te paaien, maar in principe is het natuurlijk zo dat je zo'n team incl. alle lopende verplichtingen overneemt, dus het is zal íets ingewikkelder zijn dan 'Ja Andretti koopt het team en gooit een Honda Red Bull PU er in'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Richard117 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:17:
Dus Sauber haalt met de Vries F1 kennis bij Mercedes en WEC kennis bij Toyota vandaan, beide de laatste jaren toch dominant in hun klasse.
Ik vraag mij af in hoeverre de Vries kennis heeft van de F1 van Mercedes. Sauber, euh, Alfa, haalt dat nu natuurlijk sowieso in huis met Bottas, dus om de Mercedes kennis hoeven ze het niet te doen. En in hoeverre zal de Vries kennis hebben van de Toyota? Zoveel (op die ene test na) heb ik de Vries niet zien rijden in de TS050 of zelfs de nieuwe GR010.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sepp14 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:07:
Of Renault, die heeft geen klanten te bedienen momenteel (en vooralsnog in 2022 ook niet), terwijl Red Bull Powertrains ook Alpha Tauri van motoren zal gaan voorzien en dus wel een klantenteam heeft.

Tenzij Andretti dus een deal sluit met Honda of welke fabrikant dan ook, that is.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 07-09-2021 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Een andere reden waarom de Vries wel eens interessant voor Sauber (Alfa Romeo) kan zijn, is zijn carrière buiten de F1.
Behalve Mercedes coureur is hij in het WEC en Le Mans ook test en reservecoureur bij Toyota. De aerodynamica van één van de Toyota-concurrenten, Glickenhaus, wordt door Sauber gedaan.
Ik denk dat die kennis tegenvalt, dan kunnen ze beter iemand van de aerodynamica afdeling van Toyota of Mercedes aantrekken, dat is een stuk goedkoper dan een coureur en dan haal je echt kennis binnen, een coureur zal daar toch niet zoveel van af weten, wel van het afstellen (waar ook niet elke coureur even veel van af weet). Daarnaast is WEC natuurlijk niet met F1 te vergelijken wat dat betref, compleet andere autoś volgens een heel ander concept dus dan zal je echt iemand moeten hebben die bijvoorbeeld de kennis vanuit WEC naar de F1 kan vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Haas zit er vuistdiep bij Ferrari in, Alfa wellicht wat minder, maar moet ook nog maar zien dat zij Ferrari gedag zeggen
Zolang Sauber Alfa heeft als naamsponsor blijft daar echt wel een Ferrari motor in hangen. Die bedrijven zijn vanuit het verleden, en nu nog, aardig aan elkaar verbonden.

Andretti Sauber Honda zou kunnen, maar dan heb je het al over 2023 of misschien nog later. Het is nu te laat om over te stappen van motorleverancier voor 2022.
Ik lees dat eerder als reden waarom het niet zou gebeuren dat Nyck naar Alfa gaat. Tenzij hij alle banden met Mercedes en Toyota laat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zo'n Andretti die de hele toko wil kopen en er kan een andere wind gaan waaien.
heeft die geen recht op extra $, gezien history van Andretti en F1?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Kennis van de motoren hebben de engineers. De coureurs kunnen zeggen hoe zij het aanvoelen. Tegenwoordig met alle gps data, kunnen ze al veel zien en op inspelen. Specifieke kennis hebben bepaalde mensen in een team. De coureurs denk ik niet, uitzonderingen daargelaten.

Renault motoren geloof ik niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Zou 2022 weer een jaar zijn dat er geen rijders uit de F2 promoveren?
Ik denk dat veel teams ervaren rijders willen, misschien juist die ook WEC of andere raceklassen hebben gedaan ivm de grote veranderingen die er komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

pilskes schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:31:
Ik denk dat veel teams ervaren rijders willen, misschien juist die ook WEC of andere raceklassen hebben gedaan ivm de grote veranderingen die er komen.
blijft een probleem dat er ''maar'' 20 stoeltjes zijn.
als er nou 22/24 waren, had er nog meer verschuiving kunnen komen.
gelukkig hadden we er dit jaar wel 4 3.
en in 2019 ook 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
himlims_ schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:28:
[...]

Vanuit FOM/FIA bedoel je? Geen idee eigenlijk, het is natuurlijk wel zo dat de huidige regels het vele malen interessanter maken om een team over te nemen dan je als 11e team in te schrijven en 'nieuw' te starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

himlims_ schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:28:
Lijkt me dat je dat onafgebroken moet doen (zoals Williams en Ferrari). Anders zou Mick Schumacher bijvoorbeeld ook iets moeten krijgen, of ene Max Verstappen... ;) Denk niet dat het hebben van de naam voldoende is.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 07-09-2021 10:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

The_Admin schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:37:
[...]

Vanuit FOM/FIA bedoel je? Geen idee eigenlijk, het is natuurlijk wel zo dat de huidige regels het vele malen interessanter maken om een team over te nemen dan je als 11e team in te schrijven en 'nieuw' te starten...
nieuw inschrijven kost $200 miljoen geloof ik - overnemen kan goedkoper zijn. Maar teams krijgen van FIA ook een 'tegemoedkoming' wanneer zij een historische waarde hebben; ferrari, mercedes, williams, geloof dat andretti ook in dat rijtje past. Stel ze nemen haas over (bespaard nieuwe inschrijving) en vanwege de history van andretti in de F1 hebben ze volgens mij ook recht op een 'tegemoetkoming/subsidie' (iets wat haas bijv. geen recht op heeft). En voor zo ver ik weet heeft haas een overeenkomst tot 2025

@CH4OS we hebben het hier over teams, niet over drivers; die komen en gaan :+

team met historische waarde krijgt een bedrag bijgeschreven; ferrari het meeste (langste in de sport)

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 07-09-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
pilskes schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:31:
Laatste jaren is er natuurlijk veel doorstroom geweest. Ook zijn er in de F1 wat oude rotten die een stoeltje vasthouden. Kimi gaat nu weg maar Alonso, Hamilton, Vettel, Perez Bottas en Ricciardo (de 30+ groep) zitten er nog.

Er zijn in mijn ogen 2 kanshebbers om door te stromen en dat zijn Shwartzman en Zhou, met Piastri als outsider. Shwartzman is Ferrari junior dus zou naar Alfa kunnen in plaats van Gio. Zhou en Piastri zijn beide Alpine junior, dus dat is wat lastiger. Maar Zhou is Chinees dus zou potentieel veel geld mee kunnen brengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Kom deze net tegen op reddit, om de geruchten van Albon > Williams nog wat groter te maken

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/6vpaltytm1m71.jpg?width=640&height=497&crop=smart&auto=webp&s=b93cba5cba345caf0a9d70f7225e1a4826ec73a1

Vriendin van Albon volgt 216 accounts, waaronder nu ook Williams.
Verder volgt ze alleen : RBR, F1 en Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
TheBrut3 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:43:
[...]

Laatste jaren is er natuurlijk veel doorstroom geweest. Ook zijn er in de F1 wat oude rotten die een stoeltje vasthouden. Kimi gaat nu weg maar Alonso, Hamilton, Vettel, Perez Bottas en Ricciardo (de 30+ groep) zitten er nog.

Er zijn in mijn ogen 2 kanshebbers om door te stromen en dat zijn Shwartzman en Zhou, met Piastri als outsider. Shwartzman is Ferrari junior dus zou naar Alfa kunnen in plaats van Gio. Zhou en Piastri zijn beide Alpine junior, dus dat is wat lastiger. Maar Zhou is Chinees dus zou potentieel veel geld mee kunnen brengen.
Zhou zal denk ik niet snel naar Alpine gaan, tenzij over 1 of 2 jaar Alonso zou stoppen. Ze zullen graag een Fransman in dat team houden, ook al zou er iemand klaar staan met een zak geld denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

TheBrut3 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:43:
[...]

vind nog steeds 'raar' (eigenlijk niet vanwege naam) dat schumager doorgestroomd is, Shwartzman heeft imho veel meer laten zien en lijkt me een klasse beter dan Mike, maar jah ... die naam he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

himlims_ schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:40:
nieuw inschrijven kost $200 miljoen geloof ik - overnemen kan goedkoper zijn. Maar teams krijgen van FIA ook een 'tegemoedkoming' wanneer zij een historische waarde hebben; ferrari, mercedes, williams, geloof dat andretti ook in dat rijtje past. Stel ze nemen haas over (bespaard nieuwe inschrijving) en vanwege de history van andretti in de F1 hebben ze volgens mij ook recht op een 'tegemoetkoming/subsidie' (iets wat haas bijv. geen recht op heeft). En voor zo ver ik weet heeft haas een overeenkomst tot 2025
Alle huidige teams hebben de nieuwe Concorde agreement getekend, dus inderdaad, elk team zit aan de F1 vast t/m 2025 momenteel. :)
@CH4OS we hebben het hier over teams, niet over drivers; die komen en gaan :+

team met historische waarde krijgt een bedrag bijgeschreven; ferrari het meeste (langste in de sport)
Alleen Williams en Ferrari krijgen een toelage, omdat zij longlasting teams zijn. ;) Dat je het over teams had snap ik, maar zie niet waarom Andretti dat zou moeten krijgen. Mario heeft destijds geen team gehad en was coureur. Dus als Andretti het zou moeten krijgen, is dat vanwege de naam en dat zijn vader F1 coureur is geweest. Maar als je dat dus zou doen, zijn er meer die dat zouden willen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:46:
[...]

vind nog steeds 'raar' (eigenlijk niet vanwege naam) dat schumager doorgestroomd is, Shwartzman heeft imho veel meer laten zien en lijkt me een klasse beter dan Mike, maar jah ... die naam he
Aan de naam kleeft een aardig aantal rijke Duitse sponsoren, dus een dubbele winst voor Haas om hem binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

CH4OS schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:47:
[...]
Alle huidige teams hebben de nieuwe Concorde agreement getekend, dus inderdaad, elk team zit aan de F1 vast t/m 2025 momenteel. :)

[...]
Alleen Williams en Ferrari krijgen een toelage, omdat zij longlasting teams zijn. ;) Dat je het over teams had snap ik, maar zie niet waarom Andretti dat zou moeten krijgen. Mario heeft destijds geen team gehad en was coureur. Dus als Andretti het zou moeten krijgen, is dat vanwege de naam en dat zijn vader F1 coureur is geweest. Maar als je dat dus zou doen, zijn er meer die dat zouden willen. ;)
hebt gelijk - ik dacht dat andretti zelf een team had in de '70ies, is dus niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

himlims_ schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:49:
hebt gelijk - ik dacht dat andretti zelf een team had in de '70ies, is dus niet zo :)
Dan nog is het volgens mij zo, dat je onafgebroken verbonden moet zijn geweest met de sport. Het hebben (of gebruiken) van een naam alleen lijkt me niet afdoende. Anders zou het interessant zijn om teamnamen van weleer te gaan gebruiken; naar mijn weten heeft Mercedes ook geen toelage.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 07-09-2021 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Homeland schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:46:
Zhou zal denk ik niet snel naar Alpine gaan, tenzij over 1 of 2 jaar Alonso zou stoppen. Ze zullen graag een Fransman in dat team houden, ook al zou er iemand klaar staan met een zak geld denk ik.
Ik bedoelde ook niet dat Zhou dan komend jaar naar Alpine gaat, maar naar Williams of Alfa en dan mogelijk de banden met Alpine loslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

basvn schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:46:
Kom deze net tegen op reddit, om de geruchten van Albon > Williams nog wat groter te maken

[Afbeelding]

Vriendin van Albon volgt 216 accounts, waaronder nu ook Williams.
Verder volgt ze alleen : RBR, F1 en Russell
Albon had al voor Spa een stoeltje gepast bij Williams.
Zo’n Twitter follower link is een enorm veel minder belangrijke indicatie ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheBrut3 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:53:
Ik bedoelde ook niet dat Zhou dan komend jaar naar Alpine gaat, maar naar Williams of Alfa en dan mogelijk de banden met Alpine loslaat.
Dan moet je of exceptioneel goed zijn, of dusdanig veel geld meenemen, lijkt me schier onmogelijk om dan te switchen van programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:53:
[...]

Albon had al voor Spa een stoeltje gepast bij Williams.
Zo’n Twitter follower link is een enorm veel minder belangrijke indicatie ;)
Als backup voor Latifi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Wat gebeurt er eigenlijk met Latifi?.

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E-q5KmPWQAIGjn2?format=jpg&name=small
The Mercedes-AMG Petronas F1 Team today confirmed that George Russell will become team-mate to reigning seven-time world champion Lewis Hamilton, beginning from the 2022 Formula One season as the sport enters a new era of technical regulations.

This confirmation follows the news that Valtteri Bottas will join Alfa Romeo Racing next year, after five highly successful seasons with Mercedes. Valtteri joined Mercedes in 2017, scoring 9 race wins, 54 podiums and 17 pole positions to date with the team.

He has played a pivotal role in Mercedes winning four Constructors’ World Championships since 2017, and his partnership with Lewis Hamilton will be recorded as one of the most successful in the sport’s history.

Valtteri will be succeeded by 23-year-old George Russell, who joined the Mercedes Young Driver Programme in 2017. George won that season’s GP3 Series championship, and became FIA Formula 2 champion the following year, before graduating to Formula One with Williams in 2019.

His work ethic and performance have continued to impress during his three seasons with Williams; he is now ready to make the step to Mercedes and to continue his career development alongside Lewis Hamilton, after signing a long-term contract with the team.

[ Voor 115% gewijzigd door basvn op 07-09-2021 11:03 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hij Tweette het zelf ook inderdaad;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:41

Player1S

Probably out in the dark

Le Gasp! Die zag ik niet aankomen O-)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sepp14 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:00:
Wat gebeurt er eigenlijk met Latifi?.
Die betaalt de rekeningen bij Williams. Die gaat nergens heen lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 17:04

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
nice!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

En wat betreft de ambities van Andretti, is het niet nu, met de wijzigingen van de complete auto, juist het moment om als nieuw team in te stappen? Ik denk dat het goed is als die drempel wat lager zou zijn en er best plek is voor 11 teams. (Wat voor een voorsprong zou een team als Haas hebben in de ontwikkeling van een nieuwe auto? De huidige kan al totaal niet meekomen)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:57
Ankona schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 07:38:
[...]

Ik vind het vooral jammer als we in een f1 topic op de man moeten gaan spelen om zo een socialistische/moralistische inkomensdiscussie te gaan voeren. Dus die laat ik dan ook maar even schieten...
Het is niet ingewikkeld. Als jij kan doen waar je je hele leven naar hebt toegewerkt (f1 in geval van Bottas) én je krijgt er voor betaald dan zeg je gewoon ja. Het idee dat je maar wat anders moet gaan doen wanneer blijkt dat je niet de beste ter wereld in iets bent is waanzin. Het zou wat zijn als je elke keer op je eigen zwaard zou moeten vallen en ander werk moet gaan zoeken wanneer blijkt dat iemand anders beter in je werk is is dan jijzelf.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Admin

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOv4EIEW8lCjowf-uKx5xecrhAc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N6kRnY6wVKO56adIX4t1O9Vo.jpg?f=user_large

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:32
Kan Russel lekker met Hamilton vechten en Max met het WK ervan door gaan net als toen met Hamilton en Alonso bij Mclaren en Raikonen die wereldkampioen werd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Mooi, volgend jaar lekker veel stress in het Mercedes kamp. Nieuwe auto, nieuwe regs, nieuwe teammaat. Tenzij ze bij Mercedes alleen maar teamorders uit gaan delen denk ik dat de F1 kijker de winnaar is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 07:34
Ankona schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:09:
[...]

En wat betreft de ambities van Andretti, is het niet nu, met de wijzigingen van de complete auto, juist het moment om als nieuw team in te stappen? Ik denk dat het goed is als die drempel wat lager zou zijn en er best plek is voor 11 teams. (Wat voor een voorsprong zou een team als Haas hebben in de ontwikkeling van een nieuwe auto? De huidige kan al totaal niet meekomen)
Het is niet alleen de drempel met die $200M aan instapgeld. Ook het feit dat alleen de top 10 teams een bedrag krijgen op basis van de WCC stand helpt niet echt mee. Zo zal Manor ook zijn geklapt. Die hongen al aan een zeiden draadje, en toen Haas als nieuw team erbij kwam en er in 2016 dus 11 teams waren en Manor laatste werd in de eindstand vielen die paar miljoen ook nog weg.

Als er nu dus weer een 11e team komt is de kans gewoon groot dat het 11e team het jaar er op niet meer mee doet doordat ze een aantal miljoen minder inkomsten hebben. En hoe lager je op de grid staat hoe minder sponsoren je zult aantrekken dus dat gat opvullen met sponsoren is ook lastig tot onmogelijk.

Maar ja, ook dat issue hadden ze natuurlijk kunnen oplossen met een herverdeling van het prijzengeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:43
Nu de hamvraag: wie gaan de open stoeltjes bezetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zonder teamorders kan die het nog wel eens zwaar krijgen, niet alleen op de baan, maar buiten de baan is Russel behoorlijk favoriet onder de Engelsen. Maargoed, was wel ergens te verwachten, maar we hebben eerst nog dit seizoen af te maken :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

nachtnet schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:16:
Ik denk dat Williams morgen wel met nieuws gaat komen (niet vandaag, om Russell te kunnen laten shinen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:26
Nice, Russel naar Mercedes! *O*

Kan volgend jaar wel een een zware dobber worden voor Max/Perez..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Een team met twee Britse rijders - Sky gaat volgend jaar helemaal los!

per aspera ad astra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:20
Pff dit seizoen is nog volop gaande en super spannend.. Maar wat heb ik zin in volgend jaar alweer met al dit nieuws en bezettingen

Wat een geweldige sport is het toch ook :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 09:00
Dit is nu definitief:

MER: HAM & RUS
RBR: VER & PER
FER: SAI & LEC
ATU: GAS & TSU
MCL: RIC & NOR
ALP: ALO & OCO

AST: VET & ???
ARO: BOT & ???
WIL: ??? & ???
HAA: ??? & ???

Bij Aston Martin verwacht ik Stroll. Williams zal Latifi en De Vries kunnen worden. Naast Bottas kan dan Albon rijden. Voor Haas heb ik geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:42

sjaool

Every life should have 9 cats

Nou ja, Albon naar Williams lijkt mij ook al zo goed als zeker. En Nyck in de F1 zou ik ook niet zo vreemd vinden. De geruchten zijn er en Nyck ontkent tot nu toe alles. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Leuke korte video in de tweet

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:32
Lewis... It's James
Let Russel pass
we'll talk about it after the race

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi.
Wil Lewis 8x kampioen worden, zal ie het dus dit jaar moeten doen. Daarna is het klaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Extigo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:21:
[...]

Dit is nu definitief:

Bij Aston Martin verwacht ik Stroll. Williams zal Latifi en De Vries kunnen worden. Naast Bottas kan dan Albon rijden. Voor Haas heb ik geen idee.
Best een kans dat Haas met dezelfde rijders blijft rijden, maar niet meer onder de naam Haas. Misschien nog wel met Uralkali als sponsor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensimpel|IA
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-09-2021

Bensimpel|IA

Simpele ziel

Jasphur schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:26:
[...]

Best een kans dat Haas met dezelfde rijders blijft rijden, maar niet meer onder de naam Haas. Misschien nog wel met Uralkali als sponsor :P
Steiner schijnt niet echt overweg te kunnen met papa Mazepin, misschien vinden ze wel een andere rijke Rus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Extigo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:21:
[...]

Dit is nu definitief:

Aston lijkt mij Stroll inderdaad, het team is van papa.
Williams dezelfde situatie, lijkt mij Latifi omdat papa het team financiert.
Haas dezelfde situatie, lijkt mij Mazepin omdat papa he team financiert. Steiner heeft al aangegeven dat ze ook bijna rond zijn met Schumacher. Al zou die ook nog naar Alfa kunnen.

Wat ze gisteren bij Ziggo zeiden (ik weet het, velen hier zijn geen fan) is dat papa Stroll niet echt botert met Vettel en Szafnauer en dat hij de prestaties van Vettel tegen vind vallen.
Wat ze gisteren ook bij Ziggo zeiden is dat Zhou ook een hele grote zak geld meebrengt/mee kan brengen. Waarschijnlijk een grotere zak dan Latifi of Mazepin.
Pagina: 1 ... 101 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken