het RIVM houdt rekening met de herfstvakantie. Dat zit in hun modellen (bron: 1 van de mensen die ze makenJovatov schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:26:
De stabilisering ziekenhuisopnames en de mededeling van het RIVM wat betreft stabiele postiviteitsratio en dat in de cijfers vandaag veel nameldingen zijn uitermate positieve berichten.
Toch is het hoge aantal besmettingen van vandaag een tegenvaller wat mij betreft. Er is nog steeds afvlakking, maar wel minder afvlakking dan vorige week.
Vandaag zitten we op 14,1% groei tov 20,5% groei vorige week vrijdag. Dus een daling van 6,4%. Twee weken geleden zaten we op 48,1% groei. Of om het ingewikkeld te stellen: Sinds vorige week is de afvlakking van de groei dus afgevlakt, en die afvlakking is dus niet positief.
Juist in de week waarin de impact van de maatregelen zich moet tonen had ik hoop dat de afvlakking zou versnellen in plaats van afzwakken.
Het maakt me bang dat de herfstvakantie afgelopen weken een significant aandeel had in de afvlakking afgelopen weken.
Enfin, zit weinig anders op dan de cijfers dit weekend en volgende week de weekcijfers verder afwachten. Hopelijk wordt mijn pessimisme in het ongelijk gesteld.
Maar ok, het is geen publicatie oid
Artificial Intentionality is only a simulation. Strong AI will not exist.