Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.663 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:15
Jovatov schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:26:
De stabilisering ziekenhuisopnames en de mededeling van het RIVM wat betreft stabiele postiviteitsratio en dat in de cijfers vandaag veel nameldingen zijn uitermate positieve berichten.

Toch is het hoge aantal besmettingen van vandaag een tegenvaller wat mij betreft. Er is nog steeds afvlakking, maar wel minder afvlakking dan vorige week.
Vandaag zitten we op 14,1% groei tov 20,5% groei vorige week vrijdag. Dus een daling van 6,4%. Twee weken geleden zaten we op 48,1% groei. Of om het ingewikkeld te stellen: Sinds vorige week is de afvlakking van de groei dus afgevlakt, en die afvlakking is dus niet positief.
Juist in de week waarin de impact van de maatregelen zich moet tonen had ik hoop dat de afvlakking zou versnellen in plaats van afzwakken.
Het maakt me bang dat de herfstvakantie afgelopen weken een significant aandeel had in de afvlakking afgelopen weken.

Enfin, zit weinig anders op dan de cijfers dit weekend en volgende week de weekcijfers verder afwachten. Hopelijk wordt mijn pessimisme in het ongelijk gesteld.
het RIVM houdt rekening met de herfstvakantie. Dat zit in hun modellen (bron: 1 van de mensen die ze maken :P). Ze zagen dat ook altijd bij influenza, was er een vakantie, dan kon je dat tijdelijk zien in de besmettingen. Dat is iig een bekende dip. Fingers crossed.
Maar ok, het is geen publicatie oid :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
Jovatov schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:26:
Het maakt me bang dat de herfstvakantie afgelopen weken een significant aandeel had in de afvlakking afgelopen weken.
Ik zou me over de herfstvakantie nog niet al te druk maken. De scholen zijn in de grootste regios pas net een paar dagen weer gestart.

Wellicht dat we dus de komende week harder dalen daardoor en daarna een plateau, maar dat zie je nu nog niet. Is nog te vroeg gezien de incubatietijd

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 30-10-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Noord had eerst vakantie en die regio is sowieso al minder vertrgenwoordigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:24
Leon Zwiers schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:29:
[...]

Ik zou me over de herfstvakantie nog niet al te druk maken. De scholen zijn in de grootste regios pas net een paar dagen weer gestart.

Wellicht dat we dus de komende week harder dalen daardoor en daarna een plateau, maar dat zie je nu nog niet. Is nog te vroeg gezien de incubatietijd
Maar als we volgende week harder dalen door de herfstvakantie vorige week, zouden we dus met diezelfde redenatie deze week harder moeten dalen dan vorige week doordat de maatregelen van14 oktober deze week hun effect laten zien.

Nuja, het is afwachten en de tekenen zijn ook zeker positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TrailBlazer schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:33:
Noord had eerst vakantie en die regio is sowieso al minder vertrgenwoordigd.
Nou, Noord-Holland valt ook onder vakantieregio Noord, en zeker Amsterdam, maar ook de rest van die provincie, hebben toch aardig wat infecties. Ook Groningen (de stad) heeft aardig wat infecties begreep ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-09 01:53
Je moet er wel even rekening mee houden dat bekend is dat bij influenza juist kinderen een grote "motor" zijn die de verspreiding aan de gang houden: dus een duidelijke dip bij vakantie en dichte scholen. Voor corona is toch wel behoorlijk zeker inmiddels dat de rol van diezelfde kinderen veel kleiner is, en dus zal dat "vakantieeffect"vook veel kleiner zijn. (Wat nog wel kan is natuurlijk een ander soort "vakantieeffect" doordat de ouders meer thuiszitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:13
Ik krijg geruchten door dat de belgische regering een keiharde lockdown aan het voorbereiden is. Althans, een kennis van me komt net terug uit belgie, en het is daar een drukte van jewelste in de winkels omdat deze (behalve de noodzakelijke) dicht zullen gaan. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

stylezzz schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:46:
Ik krijg geruchten door dat de belgische regering een keiharde lockdown aan het voorbereiden is. Althans, een kennis van me komt net terug uit belgie, en het is daar een drukte van jewelste in de winkels omdat deze (behalve de noodzakelijke) dicht zullen gaan. Kan iemand dit bevestigen?
In België wordt vanaf 13:00 uur vanmiddag overlegd over strengere coronamaatregelen, zoals een mogelijke lockdown voor het hele land. De roep om zo'n lockdown wordt steeds groter onder virologen en ziekenhuizen die bijna bezwijken onder de coronapatiënten. Dagelijks komen er in die ziekenhuizen 600 coronapatiënten bij en inmiddels liggen 1000 patiënten op de intensive care. Ziekenhuizen zijn bang dat zij binnenkort moeten gaan beslissen wie nog coronazorg krijgt, en wie niet, meldt omroep VRT.
Zie https://www.1limburg.nl/l...ekenhuizen-blijft-stabiel

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
stylezzz schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:46:
Ik denk dat het gezien de cijfers onvermijdelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:16
Jovatov schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:37:
[...]

Maar als we volgende week harder dalen door de herfstvakantie vorige week, zouden we dus met diezelfde redenatie deze week harder moeten dalen dan vorige week doordat de maatregelen van14 oktober deze week hun effect laten zien.
Helaas werkt het zo niet. Allereerst waren we veel te laat met maatregelen (die van 12 oktober hadden op 28 september gemoeten) waardoor we ontzettend veel besmettingen hebben gekregen. Ook al duwen we de R nu omlaag, de verspreiding heeft al plaatsgevonden. Er zijn 100.000+ mensen ziek en lang niet iedereen weet dit of houdt zich aan de maatregelen.

De maatregelen werken, gelukkig, afdoende om de afvlakking voor elkaar te krijgen. Op de wat langere termijn zal dit ongetwijfeld een daling worden, maar omdat er zoveel besmettingen waren en zijn is dit gewoon echt even uitzitten. Helaas.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En met zo'n shopping Spree maak je het eerst nog even een paar stappen erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
wildhagen schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:44:
[...]

Nou, Noord-Holland valt ook onder vakantieregio Noord, en zeker Amsterdam, maar ook de rest van die provincie, hebben toch aardig wat infecties. Ook Groningen (de stad) heeft aardig wat infecties begreep ik.
In het begin van de 2e golf zeker. Maar de laatste week lijkt het hier in het noorden wat te verminderen. UMCG metingen geven een R van 0.9 voor het noorden en zelfs 0.8 in Groningen en Friesland.

https://www.dvhn.nl/groni...ig-als-hier-26154866.html

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:53:
Daar kunnen wij, jammer genoeg, over meepraten. 19 oktober is niet voor niets zo'n piekdag :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:57

NMH

Moderator General Chat
Ja, doet me een beetje denken aan de laatste dag waarop Nederland nog massaal de horeca in dook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:11
Gebeurt helaas overal. Gisteren flinke files om Parijs vlak voor de lockdown/avondlkok in ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
shoombak schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:51:
[...]

Ik denk dat het gezien de cijfers onvermijdelijk is.
Maar waar laten die Belgen het dan zo enorm liggen (en wat kunnen wij ervan leren. - of is het gewoon een gegeven dat de boel gaat exploderen en kunnen we maar beter nood hospitals neerzetten)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
wildhagen schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:44:
[...]

Groningen/Friesland/Drenthe zijn de enige provincies die al duidelijk dalen, zie hier:
https://pbs.twimg.com/med...format=png&name=4096x4096

Noord-Holland nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
NMH schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:56:
[...]

Ja, doet me een beetje denken aan de laatste dag waarop Nederland nog massaal de horeca in dook.
Dat was op 13 oktober, exact 6 dagen voor 19 oktober dus. Met een gemiddelde incubatietijd van 5-6 dagen is het eenvoudig om te concluderen dat het echt het domste was wat we konden doen.

Ze hebben het anders willen doen dan bij de eerste golf toen iedereen om 17:00 te horen kreeg dat de horeca om 18:00 leeg moest zijn (tijden bij benadering, het is lang geleden). Dat sloeg helemaal nergens op. Dat hebben ze nu willen voorkomen door compleet door te schieten. Beter was geweest dinsdagavond 12 oktober om 22:00 (de op dat moment sowieso geldende sluitingstijd) dicht en klaar. Nu hebben veel mensen en uitbaters van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog even een dik feest te geven....

Natuurlijk is het nooit goed en staan de beste stuurlui aan wal. Laten we hopen dat de overheid hiervan nu nog meer geleerd heeft en de volgende keer een betere aanpak kiest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:58:
[...]

Groningen/Friesland/Drenthe zijn de enige provincies die al duidelijk dalen, zie hier:
https://pbs.twimg.com/med...format=png&name=4096x4096

Noord-Holland nog niet.
Gelukkig maar, dat betekent in ieder geval dat de ziekenhuizen in het Noorden straks weer meer overplaatsingen kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ankona schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:58:
[...]

Maar waar laten die Belgen het dan zo enorm liggen (en wat kunnen wij ervan leren. - of is het gewoon een gegeven dat de boel gaat exploderen en kunnen we maar beter nood hospitals neerzetten)
Wat betreft besmettingen doen wij het op dit moment beter dan Belgie de groei is er bij ons uit lijkt het. Op dit moment is een Belgie scenario niet direct te verwachten bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 23:13
Zal wel lekker druk worden in de brabantse/limburgse steden dan de komende tijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:00:
[...]

Gelukkig maar, dat betekent in ieder geval dat de ziekenhuizen in het Noorden straks weer meer overplaatsingen kunnen hebben.
Nou

https://www.nu.nl/coronav...vincie-noord-brabant.html

Laten wij hopen dat die "misverstanden" niet meer gebeuren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:00
Mooi dat er een daling te zien is! Wat ik mij oprecht afvraag is, en nu? De ziekenhuizen krijgen verloop van tijd meer lucht. Dan komen de versoepelingen, we gaan richting de feestdagen daar verwacht ik een stijging (onderbuikgevoel). Dan misschien weer wat maatregelen. Dit getouwtrek tussen virus en mens totdat er een vaccin is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
stylezzz schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

Zal wel lekker druk worden in de brabantse/limburgse steden dan de komende tijd :(
Als België in volledige lockdown gaat dan mogen ze toch ook niet naar Nederland lijkt me ?

Belgische website: https://diplomatie.belgiu...nd/reisadviezen/nederland

Daarin staat ook dit "Vanuit België naar Nederland reizen om te feesten, boodschappen te doen of een dagje uit is dus niet mogelijk."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
TrailBlazer schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:04:
[...]

Wat betreft besmettingen doen wij het op dit moment beter dan Belgie de groei is er bij ons uit lijkt het. Op dit moment is een Belgie scenario niet direct te verwachten bij ons.
En waarom zouden wij dat niet hoeven te verwachten? Wat doen die Belgen dan zo ontzettend anders?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Signs schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:10:
Mooi dat er een daling te zien is! Wat ik mij oprecht afvraag is, en nu? De ziekenhuizen krijgen verloop van tijd meer lucht. Dan komen de versoepelingen, we gaan richting de feestdagen daar verwacht ik een stijging (onderbuikgevoel). Dan misschien weer wat maatregelen. Dit getouwtrek tussen virus en mens totdat er een vaccin is ?
Die kans zit er dik in ja, zeker in de wintermaanden. Maar dat moet allemaal nog blijken hoe het zich ontwikkeld.

Een volgend scenario met vaccins is denkbaar, ALS ze effectief genoeg zijn en op tijd klaar zijn etc.:
- eerste groepen krijgen vaccin ergens in januari/februari (ja, ALS goedgekeurd etc. etc.)
- duurt dan tijdje voor die écht werkt
- daarna wordt het wellicht zichtbaar in aantallen besmettingen en dan vooral binnen die groepen
- meer versoepelingen wellicht mogelijk
- later meer groepen die vaccin krijgen aan de hand van beschikbaarheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

Ik weet van de eerste golf dat België alle bekende overgangen dicht heeft gezet met containers. Waarom doen wij dat niet? We zitten toch niet te wachten op de Belgen op dit moment? Niet lullig bedoeld, maar dit moeten ze zelf oplossen. Wij kunnen België op dit moment, jammer genoeg, niet helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:54
Plenkske schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

Die kans zit er dik in ja, zeker in de wintermaanden. Maar dat moet allemaal nog blijken hoe het zich ontwikkeld.

Een volgend scenario met vaccins is denkbaar, ALS ze effectief genoeg zijn en op tijd klaar zijn etc.:
- eerste groepen krijgen vaccin ergens in januari/februari (ja, ALS goedgekeurd etc. etc.)
- duurt dan tijdje voor die écht werkt
- daarna wordt het wellicht zichtbaar in aantallen besmettingen en dan vooral binnen die groepen
- meer versoepelingen wellicht mogelijk
- later meer groepen die vaccin krijgen aan de hand van beschikbaarheid
De meeste vaccins hebben een piek in antilichaam productie rond de 28ste dag. Dit is niet exacte wetenschap, maar dit een tijdspunt in de analyse. Je kunt niet van iemand elke dag een buis bloed afnemen voor de bepaling. Maar geeft wel aan dat het niet zo is dat je na je shot meteen de kroeg in kan zonder mondkapje; dat kan pas een maand later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Holk schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

De meeste vaccins hebben een piek in antilichaam productie rond de 28ste dag. Dit is niet exacte wetenschap, maar dit een tijdspunt in de analyse. Je kunt niet van iemand elke dag een buis bloed afnemen voor de bepaling. Maar geeft wel aan dat het niet zo is dat je na je shot meteen de kroeg in kan zonder mondkapje; dat kan pas een maand later
Bedankt voor de aanvulling. Hoe ik het zei "duurt een tijdje" is inderdaad een ruim begrip.
Sommige vaccins hebben ook twee prikjes nodig begreep ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:29
Signs schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:10:
Ik verwacht niet dat we versoepelingen krijgen voor de feestdagen; Ik heb met de cijfers van vandaag niet het idee dat we een echte daling hebben ingezet;

Als ik heb goed beredeneer geeft bij een incubatietijd van gemiddeld 6 dagen een R van 0,9 een daling van 10% per 6 dagen.

We zitten nu rond de 60 positief getest per dag, dus tussen de 400 en 450 per week; Grens volgens de routekaart voor 't niveau zeer ernstig is 250;
De dinsdag voor kerst is nu 52 dagen ver weg, dus ca. 9 'generaties'
Om op de grens te komen moeten we met minimaal 38% zakken, voor 9 'generaties' betekent dat een R van 0,95
Grenswaarde tussen niveau 2 en 3 is 150, dat geeft een R van maximaal 0,9
En grenswaarde tussen niveau 1 en 2 is 50, dat geeft een R van maximaal 0,8

Heel misschien dat we terug kunnen naar niveau ernstig rond de kerst; Dat betekent maximaal 3 mensen thuis ontvangen, maar je mag wel verschillende groepjes over de dag ontvangen;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 09:45
Drardollan schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:00:
[...]

Van een bekende die op de Corona afdeling in ziekenhuis Leeuwarden weet ik dat het gros wat daar ligt niet uit de provincie Friesland komen, maar vooral uit de rest van het land. Dus die overplaatsingen zijn al aardig lang gaande.

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Plenkske schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:21:
[...]

Bedankt voor de aanvulling. Hoe ik het zei "duurt een tijdje" is inderdaad een ruim begrip.
Sommige vaccins hebben ook twee prikjes nodig begreep ik.
De meeste die nu in ontwikkeling zijn en op de korte termijn beschikbaar lijken te komen hebben 1 prik nodig, maar er zijn inderdaad uitzonderingen. Het LIJKT dat de mRNA vaccins van Moderna een tweede shot na 28 dagen nodig hebben en dat de antilichaam productie daar pas op dag 62 z'n piek heeft. Fase 2 data, dus kan nog verbeteren. Ook sommige versies van het Chinese en Russische vaccin lijken een prime en boost nodig te hebben, maar dat ligt meer aan de intrinsiek ontwerp van de vector dan aan de effectiviteit van het transgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

rik86 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:22:
[...]

Grenswaarde tussen niveau 2 en 3 is 150, dat geeft een R van maximaal 0,9
En grenswaarde tussen niveau 1 en 2 is 50, dat geeft een R van maximaal 0,8

Heel misschien dat we terug kunnen naar niveau ernstig rond de kerst; Dat betekent maximaal 3 mensen thuis ontvangen, maar je mag wel verschillende groepjes over de dag ontvangen;
Nou ja, als de overheid gewoon zegt dat, als we ons allemaal netjes aan de maatregelen houden, dat er dan wél een versoepeling in het zicht komt voor de kerst, dat dat een prima motivatie gaat zijn denk ik.

Bij hogere compliance kom je echt wel op die waarde van een R < 0,8. De maatregelen zijn het probleem niet, de daadwerkelijke uitvoering ervan wel.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
Stoney3K schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Nou ja, als de overheid gewoon zegt dat, als we ons allemaal netjes aan de maatregelen houden, dat er dan wél een versoepeling in het zicht komt voor de kerst, dat dat een prima motivatie gaat zijn denk ik.

Bij hogere compliance kom je echt wel op die waarde van een R < 0,8. De maatregelen zijn het probleem niet, de daadwerkelijke uitvoering ervan wel.
Nou... zo'n lage R is nog best lastig.
Volgens RIVM is de enige periode dat die lager dan 0,8 lag eind maart en heel april (alleen kijkend naar gemiddeldes). En eind mei nog even kort (maar marge veel groter).
Heb het al eens vaker ergens gelezen dat je al heel blij kan zijn als je een R kan behouden bij dit virus van 0.8 tot 0.9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
Plenkske schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:32:
[...]

Volgens RIVM is de enige periode dat die lager dan 0,8 lag eind maart en april (alleen kijkend naar gemiddeldes). En eind mei nog even kort (maar marge veel groter).
Heb het al eens vaker ergens gelezen dat je al heel blij kan zijn als je een R kan behouden bij dit virus van 0.8 tot 0.9.
Zo'n lage R lijkt dus inderdaad alleen mogelijk met scholen/contactberoepen dicht.

Die stap zal het kabinet (gezien de routekaart) nu niet meer willen nemen, waarmee zo'n lage R deze winter ben ik bang uitgesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Wel knap dat het RIVM al 3 dagen lang dezelfde ICT-storing gebruikt als reden om zich geen zorgen te maken. Dag 1: er is een storing, cijfers zijn lager. Dag 2: de cijfers zijn hoger, maar dat kwam door gisteren. Dag 3: de cijfers zijn hoger, maar er was een storing dus we zien nog steeds een afvlakking! En dat van een organisatie die het al heel vaak bij het verkeerde eind heeft gehad...

Ondertussen stond ik vandaag in de rij voor de benzinepomp, is het enorm druk in het centrum, en zie ik heel veel mensen met mondkapjes op hun kin te dicht bij elkaar staan, of mondkapjes voor eenmalig gebruik recyclen. Zelfs Rutte deed bij zijn "perspraatje" z'n mondkapje in z'n binnenzak i.p.v. het als bio-risico te behandelen en zo het goede voorbeeld te geven.
En als mensen meer dan 10000 nieuwe gevallen per dag dan als "goed nieuws" opvatten, terwijl de overheid bij enkele duizenden nieuwe gevallen per dag al versoepelingen wil doorvoeren, ben ik niet bepaald optimistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
Plenkske schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:32:
[...]

Volgens RIVM is de enige periode dat die lager dan 0,8 lag eind maart en heel april (alleen kijkend naar gemiddeldes). En eind mei nog even kort (maar marge veel groter).
En dat heeft de overheid de hele zomer laten versloffen i.p.v. handhaving vol te houden. Dan zouden we nu bijna klaar zijn geweest en ons kunnen richten op grensverkeer.

Ik vind 0,8 of 0,9 trouwens niet bepaald laag, ik zou het eerder kantje boord noemen.

[ Voor 6% gewijzigd door RemcoDelft op 30-10-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Jovatov schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:34:
[...]

Zo'n lage R lijkt dus inderdaad alleen mogelijk met scholen/contactberoepen dicht.

Die stap zal het kabinet (gezien de routekaart) nu niet meer willen nemen, waarmee zo'n lage R deze winter ben ik bang uitgesloten is.
Dus alle maatregelen op de routekaart komen feitelijk op dezelfde R uit? Of lopen we echt twee cijfers achter de komma te neuzelen met R0.9 (zeer ernstig/lockdown) - R0,99(waakzaam, maximaal versoepelen)?

Want ik kan me niet voorstellen dat het laagste risiconiveau rekent met een R>1, en van een echte 'lockdown' zou je verwachten dat de R eerder rond de 0,5 zou liggen en we dat dus maar 2 weken vol hoeven te houden.

[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 30-10-2020 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
Kheos schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

[...]

Geen idee waarom je het ineens zo persoonlijk moet maken, maar goed.

Als in deze tijd een bril die wat aanslaat jouw grootste probleem is, waar de fuck hebben we het dan over.

Nee, ik heb inderdaad dat probleem niet want ik heb al zo'n 20 jaar geen bril meer nodig.
Mijn vrouw daarentegen draagt een masker nog voor ze een voet buiten de deur zet. En ja, heel soms dampt die aan maar meestal niet. Hangt af van het masker en hoe je het draagt natuurlijk.
Heel simpel, lees wat je liket. Als iemand totale bullshit zit te verkondigen, zelfs al is het een deel moet je je afvragen of je het gaat liken.
Als iemand gaat lullen dat een ander het verkeerd doet, zonder zelf ervaring te hebben met bril kan ik daar behoorlijk pissig om worden ja.

Het is niet alleen met een bril.
Er zijn ook idioten die menen dat een mondkapje best meevalt voor slechthorenden en dat die niet zo moeten zeuren. 'Want zoveel praat je toch niet met mensen.'

Mensen zonder ervaring daarmee, maar wel met een mening die totaal de ervaring van mensen met bepaalde problemen zitten te downplayen kan ik zeer slecht tegen.

Ik durf wel te stellen dat mondkapjes voor mij best wat muren heeft opgeworpen, en daar is een beslaande bril idd niks bij. Laat niet onverlet dat dat zeker een probleem is, zeker bij hogere sterktes.

In other news:
Ook in België mogelijk problemen met de wettelijke haalbaarheid van bepaalde maatregelen, hier gaat het om de sluiting van horeca:
https://www.hln.be/antwer...-volgt-vanavond~a9bceb07/
ANTWERPENEen auditeur van de Raad van State heeft geadviseerd dat de volledige sluiting van de horeca ongrondwettelijk is. Dat bevestigt de persdienst van de Raad van State zelf. Momenteel vergadert de Raad over de kwestie. Het arrest zal vanavond bekend worden gemaakt.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holk
GAIAjohan schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:38:
[...]

Heel simpel, lees wat je liket. Als iemand totale bullshit zit te verkondigen, zelfs al is het een deel moet je je afvragen of je het gaat liken.
Als iemand gaat lullen dat een ander het verkeerd doet, zonder zelf ervaring te hebben met bril kan ik daar behoorlijk pissig om worden ja.

Er zijn ook idioten die menen dat een mondkapje best meevalt voor slechthorenden en dat die niet zo moeten zeuren. 'Want zoveel praat je toch niet met mensen.'

Mensen zonder ervaring daarmee, maar wel met een mening die totaal de ervaring van mensen met bepaalde problemen zitten te downplayen kan ik zeer slecht tegen.

Ik durf wel te stellen dat mondkapjes voor mij best wat muren heeft opgeworpen, en daar is een beslaande bril idd niks bij. Laat niet onverlet dat dat zeker een probleem is, zeker bij hogere sterktes.

In other news:
Ook in België mogelijk problemen met de wettelijke haalbaarheid van bepaalde maatregelen, hier gaat het om de sluiting van horeca:
https://www.hln.be/antwer...-volgt-vanavond~a9bceb07/

[...]
Ja, serieus? Alleen het hele kleine deel waarin ik zeg dat je het niet goed doet als je bril beslaat pak je op? Niet de onzin die je trots verkondigd dat je niet zo'n ding op wil, dat je kapper slecht bezig is, dat je het mis hebt, maar het feit dat ik zeg dat je iets niet goed draagt is je punt.

Knap

Ik kan slecht tegen mensen die trots zijn dat ze regels om zichzelf en anderen te beschermen bewust niet opvolgen omdat ze zelf te lui zijn om het goed te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
Stoney3K schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:38:
[...]

Dus alle maatregelen op de routekaart komen feitelijk op dezelfde R uit? Of lopen we echt twee cijfers achter de komma te neuzelen met R0.9 (zeer ernstig/lockdown) - R0,99(waakzaam, maximaal versoepelen)?

Want ik kan me niet voorstellen dat het laagste risiconiveau rekent met een R>1.
Geen idee hoe het RIVM dat precies bedacht heeft. Naar mijn idee is die hele routekaart überhaupt kansloos. Als je de niveaus uit de routekaart vergelijkt met de momenten dat we de maatregelen hebben genomen dan komen ze (op nuanceverschillen na) exact overeen met hoe de situatie is geweest sinds september. Oftewel: de routekaart is een erg goede kaart om te volgen als je in de huidige situatie terecht wil komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Jovatov schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:42:
[...]

Geen idee hoe het RIVM dat precies bedacht heeft. Naar mijn idee is die hele routekaart überhaupt kansloos. Als je de niveaus uit de routekaart vergelijkt met de momenten dat we de maatregelen hebben genomen dan komen ze (op nuanceverschillen na) exact overeen met hoe de situatie is geweest sinds september. Oftewel: de routekaart is een erg goede kaart om te volgen als je in de huidige situatie terecht wil komen...
... en daar vooral niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Stoney3K schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

... en daar vooral niet meer uit.
Voorlopig nog niet in elk geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Opzich goed dit: https://nos.nl/artikel/23...overal-binnen-24-uur.html
Maar wat ik opvallend vind is dat ze zeggen dat deze week gemiddeld 44.000 mensen per dag getest worden. Dat is ongeveer hetzelfde als voorgaande 2 weken.
Ondertussen zeggen ze ook eerder vandaag dat het % positief stabiel blijft. Terwijl de aantallen positief de afgelopen week nog steeds gestegen zijn.
Hoe kan dit dan ? Zouden ze ineens veel meer uitslagen binnen krijgen van testen die niet uitgevoerd zijn door GGD ?

En dan zegt Rutte dit, wat mij erg doet twijfelen aan of ze de daadwerkelijke aantallen wel goed in beeld hebben.
40 MINUTEN GELEDEN
Rutte: aantal nieuwe besmettingen lijkt constant, maar we moeten nog even afwachten
Het is nog steeds te vroeg om het effect van de jongste coronamaatregelen te zien, zegt premier Rutte op zijn wekelijkse persconferentie. De afgelopen dagen was het dagelijkse aantal nieuwe besmettingen onduidelijk vanwege een IT-storing. "Het lijkt constant", zegt Rutte. "Maar we moeten nog even afwachten wat de komende dagen gebeurt."

Het kabinet kan nog niet zeggen wat het coronavirus voor de viering van de feestdagen eind december betekent. "We bekijken het stap voor stap en over Kerst en Oud en Nieuw is nu nog niets te zeggen." De premier verwacht komende dinsdag weer een coronapersconferentie te geven met minister De Jonge.
Betreft die routekaart
Die kan alleen maar in gang gezet worden als we weer terug zijn op een beheersbaar niveau. Ze willen het dan ook lokaal gaan doen. Hoe ze het berekenen qua maatregelen en R waardes geen idee... R is natuurlijk wel minder van belang bij lage besmettingscijfers.
Zaak is wel dat ze dan heel snel schakelen, iets wat ze tot nu toe nog niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Holk schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:41:
[...]

Ja, serieus? Alleen het hele kleine deel waarin ik zeg dat je het niet goed doet als je bril beslaat pak je op? Niet de onzin die je trots verkondigd dat je niet zo'n ding op wil, dat je kapper slecht bezig is, dat je het mis hebt, maar het feit dat ik zeg dat je iets niet goed draagt is je punt.

Knap

Ik kan slecht tegen mensen die trots zijn dat ze regels om zichzelf en anderen te beschermen bewust niet opvolgen omdat ze zelf te lui zijn om het goed te doen.
Ik weet niet waar jij het over hebt, want ik ben al maanden niet bij de kapper geweest. Je zult wel op iemand anders daar reageren. |:( Noch het andere dat je zegt :F ik zeg nergens trots dat ik het niet draag?

En wederom mensen die je liken om iets wat ik niet heb gezegd? Fantastisch! Doe überhaupt eerst aan fact checking vóór je iets liket!
@Plenkske en @Kheos

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 30-10-2020 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Jovatov schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:45:
[...]

Voorlopig nog niet in elk geval...
En dat vind ik toch vreemd, je zou zo'n sturing toch bedenken op: Grote uitschieters, betekent proportioneel grotere maatregelen, dus echte lockdowns, scholen dicht, enz. voor korte duur. Desnoods dat een week doen en niet afwachten wat het effect is, maar daarna opnieuw door dezelfde beoordeling heen lopen.

Omdat je zo'n enorme vertragingstijd hebt kun je geen "gesloten lus" maken met drastische maatregelen en die pas weer los laten als je ziet dat ze genoeg effect hebben gehad, want tegen de tijd dat je ze dan weer los laat, is alles alweer naar beneden doorgeschoten. Daar zul je dus iets van een look-ahead op moeten zetten op basis van de modellen die je hebt.

Nu wordt er constant reactief geregeld op basis van het aantal besmettingen per 100.000 inwoners (wat dus ook nog eens mee schaalt met de testcapaciteit) waardoor je een heel vertekend beeld krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
GAIAjohan schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:48:
[...]

Ik weet niet waar jij het over hebt, want ik ben al maanden niet bij de kapper geweest. Je zult wel op iemand anders daar reageren. |:( Noch het andere dat je zegt :F

En wederom mensen die je liken om iets wat ik niet heb gezegd? Fantastisch!
Klopt. Jij pakt een verhaal van @Verwijderd erbij, knipt er een innimini stukje uit en gaat verongelijkt prediken over hoe iemand totale bullshit verkoopt. Je doet nu wederom hetzelfde door iets groots te maken en vervolgens bij een reactie in een hoekje te gaan miepen

edit; overigens begrijp ik nog, terug lezend, dat je het woord 'je' in twee contexten kan lezen, maar soit.

[ Voor 7% gewijzigd door Holk op 30-10-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
RemcoDelft schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:35:
Wel knap dat het RIVM al 3 dagen lang dezelfde ICT-storing gebruikt als reden om zich geen zorgen te maken. Dag 1: er is een storing, cijfers zijn lager. Dag 2: de cijfers zijn hoger, maar dat kwam door gisteren. Dag 3: de cijfers zijn hoger, maar er was een storing dus we zien nog steeds een afvlakking! En dat van een organisatie die het al heel vaak bij het verkeerde eind heeft gehad...
De Britse RIVM draaide op Excel als back-end. :+ Toen er meer kolommen nodig waren dan Excel aankon crashte hun rapportage. Ik durf wel een gokje te wagen dat het hier ook van dit soort houtje-touwtje oplossingen aan elkaar hangt. Snel iets in elkaar fietsen voor die rapportages.
Ondertussen stond ik vandaag in de rij voor de benzinepomp, is het enorm druk in het centrum, en zie ik heel veel mensen met mondkapjes op hun kin te dicht bij elkaar staan, of mondkapjes voor eenmalig gebruik recyclen.
Benzinepomp is hopelijk in de buitenlucht, dus dan valt het wel mee zelfs als je in mondkapjes gelooft. Het beschermlaagje van het virus kan trouwens ook niet tegen vettigheid, dus diesel is extra veilig. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:33

Kheos

FP ProMod
[...]

Oh, maar ik lees wat ik like hoor. En niks van die post is complete bullshit. Maar daar was je zelf ook al achter gekomen als je de posts van

@BarôZZa
@ijdod
@Nox
@MikeyMan
@bazzemans
@YakuzA
@Sphere-
@anandus

had gelezen.
[...]
Als ik posts hier op het forum lees, en met andere brildragers praat, is het toch niet lullen hoor. Misschien ligt het echt gewoon enorm aan jezelf?
[...]
Geen idee waarom je dat erbij moet sleuren. Dat heeft er nu eens compleet niks mee te maken.
[...]
Ook als ze gelijk hebben?
[...]
Dus dan zijn we het in elk geval al eens over die bril. Geen idee waarom je hier andere zaken bij betrekt.

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
GAIAjohan schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:48:
[...]

En wederom mensen die je liken om iets wat ik niet heb gezegd? Fantastisch! Doe überhaupt eerst aan fact checking vóór je iets liket!
@Plenkske en @Kheos
Helaas kan ik bij een + (of like of duimpje, net hoe je het wil noemen) niet aangeven voor welk gedeelte van het bericht het is.

In mijn geval ging het om "Ik kan slecht tegen mensen die trots zijn dat ze regels om zichzelf en anderen te beschermen bewust niet opvolgen omdat ze zelf te lui zijn om het goed te doen."
En dat is een algemene opmerking die volgens mij niet naar jou gericht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:37
Jovatov schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:42:
[...]

Dat laatste is toch ook het doel? Precies zo weinig maatregelen nemen dat de ziekenhuizen het nog net kunnen behappen?

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het is sinds vrijdag in alle regio's mogelijk om binnen 24 uur een coronatest te krijgen, bevestigt de GGD GHOR na berichtgeving van de NOS.

Testen binnen 24 uur is altijd het streven geweest van de GGD's, maar door het tekort aan capaciteit is dit maandenlang niet gelukt.

De kortere wachttijd is volgens de GGD GHOR, de koepelorganisatie van de GGD's, te danken aan het uitbreiden van het aantal testlocaties en laboratoria. Gemiddeld willen 44.000 mensen per dag zich laten testen, terwijl er inmiddels plek is voor minimaal 50.000 tests, aldus de organisatie in gesprek met NOS.

Op het moment wordt gewerkt om de testcapaciteit in Nederland nog verder uit te breiden. De komende weken zullen zeven grote snelteststraten worden opgezet in Nederland. Bij deze teststraten krijgen geteste personen binnen vijftien minuten de uitslag.

GGD GHOR liet eerder weten dat op XL-locaties 2.500 tot 5.000 mensen per dag getest zullen worden. Eind december denken de GGD's minimaal 80.000 coronatests per dag af te kunnen nemen.
Bron: GGD: In alle regio's mogelijk om je binnen 24 uur te laten testen

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
klaaas schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:54:
[...]

Dat laatste is toch ook het doel? Precies zo weinig maatregelen nemen dat de ziekenhuizen het nog net kunnen behappen?
Volgens mij was het doel om de reguliere zorg niet nog een keer te moeten afschalen, wat dus nu wel gebeurt, met gesloten horeca op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ankona schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:10:
[...]

En waarom zouden wij dat niet hoeven te verwachten? Wat doen die Belgen dan zo ontzettend anders?
Geen idee wat ze anders doen. Alleen dat de aantallen in de ziekenhuizen vrijwel stabiel zijn op dit moment is gewoon een teken dat de R rond de 1 zat een week geleden. Toen zijn namelijk deze mensen besmet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Holk schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:52:
[...]

Klopt. Jij pakt een verhaal van @Verwijderd erbij, knipt er een innimini stukje uit en gaat verongelijkt prediken over hoe iemand totale bullshit verkoopt. Je doet nu wederom hetzelfde door iets groots te maken en vervolgens bij een reactie in een hoekje te gaan miepen.
Nee, jij pakt het verhaal erbij. Gaat totale bullshit over mondkapjes icm brildragers verkondigen. Dat stuk haal ik eruit, de rest vind ik niet boeiend in dezen.
Als jij geen ervaring ermee hebt als brildrager whatever, dan kun je gezeik krijgen als je de problemen daarvan bij de gebruiker neerlegt die het wel degelijk als probleem ervaart.
Kheos schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

Oh, maar ik lees wat ik like hoor. En niks van die post is complete bullshit. Maar daar was je zelf ook al achter gekomen als je de posts van

@BarôZZa
@ijdod
@Nox
@MikeyMan
@bazzemans
@YakuzA
@Sphere-
@anandus

had gelezen.

[...]

Als ik posts hier op het forum lees, en met andere brildragers praat, is het toch niet lullen hoor. Misschien ligt het echt gewoon enorm aan jezelf?

[...]

Geen idee waarom je dat erbij moet sleuren. Dat heeft er nu eens compleet niks mee te maken.

[...]

Ook als ze gelijk hebben?

[...]

Dus dan zijn we het in elk geval al eens over die bril. Geen idee waarom je hier andere zaken bij betrekt.

[...]
[/quote]
Aangezien ze qua bril geen gelijk hebben in mijn beleving als brildrager die al verschillende kapjes geprobeerd heeft, hebben ze geen gelijk.
En iemand zonder ervaring heeft simpelweg geen gelijk.

Het grote probleem is gewoon dat mensen voor zichzelf invullen dat groep X geen probleem zou hebben want Y.
Mensen die geen ervaring hebben met bril+kapje kan niet zomaar zeggen "ach verkeerd gedragen".

Ga gewoon eens geen dingen invullen voor een ander. Daarom haal ik het gehoorprobleem erbij! Daar zijn ook zoveel mensen met een mening die geen flauw idee hebben wat ze precies zeggen. Omdat ze zelf niet die problemen hebben of niet kunnen voorstellen.
Exact hetzelfde met de bril.
Ik kan me best voorstellen dat iemand met -8 en continu beslaande bril niet goed meer kan werken.

Maar goed, misschien moet je gewoon eens ervaren hoe het is als mensen jouw problemen gaan downplayen of jou de schuld van geven van bv verkeerd gebruik. Daar raak je simpelweg gefrustreerd van. Want ze begrijpen niet in hoeverre het je leven beperkt, of dat je bij elke vraag van iemand moet vragen of dat mondkapje aub even af kan omdat je er anders niks mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
Wat betreft het gebruik van de routekaart en wanneer men weer gaat versoepelen zei Rutte net het volgende:
Maar nogmaals, dan komen die andere vragen daarachter weg: hoe lang heb je dit pakket nodig? Want je zult uiteindelijk toe moeten, ja idealiter, naar drie IC-opnames per dag, dat zijn de 1200 besmette mensen per dag, dat zijn de zeven besmettingen per 100.000 per dag, is vijftig per week. Dat is de norm zeg maar in de routekaart die we gemaakt hebben in dat eerste kwadrant, dus tot vijftig besmettingen per week. Daar zitten we natuurlijk nog heel ver vanaf. Dan komt de volgende vraag: kun je pas versoepelen als je daar helemaal zit of zeg je: nee, als die trend helemaal de goeie kant opgaat en je gaat richting de signaalwaarde van tien IC-opnames per dag, is er dan al wat ruimte om te versoepelen? Dat zijn allemaal keuzes die we moeten maken.
Bron

Kortom: ze moeten de keus nog maken of ze gaan versoepelen als ze in de eerste fase zitten of dat ze eerder al gaan versoepelen.
En welk nut die routekaart dan precies heeft als er toch op het moment zelf nogmaals gekeken moet worden hoe je die gebruikt...

[ Voor 6% gewijzigd door Jovatov op 30-10-2020 17:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 18:59
GAIAjohan schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:08:
[...]

Aangezien ze qua bril geen gelijk hebben in mijn beleving als brildrager die al verschillende kapjes geprobeerd heeft, hebben ze geen gelijk.

Het grote probleem is gewoon dat mensen voor zichzelf invullen dat groep X geen probleem zou hebben want Y.
Mensen die geen ervaring hebben met bril+kapje kan niet zomaar zeggen "ach verkeerd gedragen".

Ga gewoon eens geen dingen invullen voor een ander. Daarom haal ik het gehoorprobleem erbij! Daar zijn ook zoveel mensen met een mening die geen flauw idee hebben wat ze precies zeggen. Omdat ze zelf niet die problemen hebben of niet kunnen voorstellen.
Ik kan me best voorstellen dat iemand met -8 en continu beslaande bril niet goed meer kan werken.

Maar goed, misschien moet je gewoon eens ervaren hoe het is als mensen jouw problemen gaan downplayen of jou de schuld van geven van bv verkeerd gebruik. Daar raak je simpelweg gefrustreerd van. Want ze begrijpen niet in hoeverre het je leven beperkt, of dat je bij elke vraag van iemand moet vragen of dat mondkapje aub even af kan omdat je er anders niks mee kan.
Zoals ik al een zei: probeer die Uniqlo mondkapjes eens (Uniqlo is een Japanse no-brand toko dat vooral innoveert met materialen). Niet perfect, maar werkt een stuk beter omdat je daar fatsoenlijk doorheen kan ademen ipv dat alles via de zijkanten gaat. Eventueel kan je nog anti-condensspray op je bril doen. Scheelt een berg onnodige frustraties.

Maar beslagen brillen zijn ook niet echt iets nieuws, elke winter zit je daarmee als je ergens naar binnen wandelt.

Een heel groot deel van de slechthorenden zijn trouwens dezelfde ouderen die nu risico lopen, dus die hebben waarschijnlijk ook wel liever dat mensen een kapje dragen. Niet ideaal, maar dat is niks op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 22:29
Jovatov schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:13:
Wat betreft het gebruik van de routekaart en wanneer men weer gaat versoepelen zei Rutte net het volgende:

[...]

Bron

Kortom: ze moeten de keus nog maken of ze gaan versoepelen als ze in de eerste fase zitten of dat ze eerder al gaan versoepelen.
En welk nut die routekaart dan precies heeft als er toch op het moment zelf nogmaals gekeken moet worden hoe je die gebruikt...
Die routekaart is vooral zinnig voor opschalen van maatregelen en als 'dreiging' die boven de markt hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
BarôZZa schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:15:
[...]

Zoals ik al een zei: probeer die Uniqlo mondkapjes eens (Uniqlo is een Japanse no-brand toko dat vooral innoveert met materialen). Niet perfect, maar werkt een stuk beter omdat je daar fatsoenlijk doorheen kan ademen ipv dat alles via de zijkanten gaat. Eventueel kan je nog anti-condensspray op je bril doen. Scheelt een berg onnodige frustraties.

Maar beslagen brillen zijn ook niet echt iets nieuws, elke winter zit je daarmee als je ergens naar binnen wandelt.

Een heel groot deel van de slechthorenden zijn trouwens dezelfde ouderen die nu risico lopen, dus die hebben waarschijnlijk ook wel liever dat mensen een kapje dragen. Niet ideaal, maar dat is niks op dit moment.
Thanks dat mondkapje zal ik gewoon eens bestellen. En hopen dat het werkt.

Wat betreft gehoor, tussen een gehoorverlies van ouderen en jongeren zit nog best een verschil (helaas)..
Ik zou willen dat ik een ouderenverlies had, dan was het alleen de hoge tonen die ik kwijt zou zijn.. maar is het spraakgebied op zich relatief onaangetast, en anders een verlies van max 20dB of zo..

Bij mij zit het spraakgebied op 80dB met geluidsvervorming. En gezien de aard vd problemen is het verstaan van medeklinkers heel lastig oftewel zonder liplezen onmogelijk.. Beeldbellen heeft vaak al teveel asynchroniteit tussen beeld en geluid..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
[...]
Nee, jij pakt het verhaal erbij. Gaat totale bullshit over mondkapjes icm brildragers verkondigen. Dat stuk haal ik eruit, de rest vind ik niet boeiend in dezen.
Het is zo enorm storend dat je de ervaringen van brildragers zonder problemen (en dat zijn er dus heel wat, lees de reacties van de tweakers die ik gelijst heb, plus mijn vrouw, plus collega's met bril...) compleet negeert en opzij zet, je enkel op jouw problemen richt en alles wat niet in jouw kraam past wegzet als "complete bullshit".
Het zou je sieren om tenminste open te staan voor oplossingen en andere opinies van mensen die het wel kunnen weten.
[...]
Als jij geen ervaring ermee hebt als brildrager whatever, dan kun je gezeik krijgen als je de problemen daarvan bij de gebruiker neerlegt die het wel degelijk als probleem ervaart.
[...]

Maar diegene met bril-ervaring hebben gelijk. En die negeer je compleet. En dan ga je voetestampend alles wegzetten als 'bullshit". Je ben echt niet zo uniek als je zelf denkt hoor. Er zijn heus wel meer mensen die een bril dragen en jouw ervaring niet delen.
[...]

In een topic over Corona in Belgie is dat inderdaad niet het grote probleem nee.
[...]
Stop te negeren wat andere zeggen. Stop met enkel naar jezelf te kijken.
[...]
Ga gewoon eens geen dingen invullen voor een ander.
Ga eens niet zo verongelijkt doen.
[...]
Daarom haal ik het gehoorprobleem erbij! Daar zijn ook zoveel mensen met een mening die geen flauw idee hebben wat ze precies zeggen. Omdat ze zelf niet die problemen hebben of niet kunnen voorstellen.
Ik haal hier 8 tweakers aan met bril die zeggen dat het eigenlijk best wel meevalt. Kijk af en toe eens buiten jezelf.
[...]

Misschien moet jij jouw offline frustraties eens niet uitwerken op dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Jovatov schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:02:
[...]

Volgens mij was het doel om de reguliere zorg niet nog een keer te moeten afschalen, wat dus nu wel gebeurt, met gesloten horeca op de koop toe.
Ik heb dat plaatje met afschalingsniveaus niet helemaal helder, maar toen ik dat zag had ik al wel het idee dat iets afschalen wel binnen het acceptabele viel. Ok, we schieten dan nu misschien net wat door, maar gezien ook de weerstand om extra maatregelen te nemen om de belasting sneller terug te brengen heb ik het idee dat de huidige situatie in Den Haag nog steeds gezien wordt als acceptabel. Dit is hoe het maximaal benutten van de zorgcapaciteit er uit ziet. Geen mooi plaatje als je het mij vraagt en al helemaal geen lang houdbaar plaatje, maar aan mij wordt dan ook niets gevraagd ;)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
TrailBlazer schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:07:
[...]

Geen idee wat ze anders doen. Alleen dat de aantallen in de ziekenhuizen vrijwel stabiel zijn op dit moment is gewoon een teken dat de R rond de 1 zat een week geleden. Toen zijn namelijk deze mensen besmet.
Dat is wat ik bedoel. Volgens mij doen ze het daar niet zo heel anders en lopen ze de hele tijd iets op ons voor.

Dus leuk dat het bij ons lijkt te stabiliseren, maar als het in Belgie ineens zo uit de hand kan lopen dan mag je dat bij ons ook verwachten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Jovatov schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:13:
"Want je zult uiteindelijk toe moeten, ja idealiter, naar drie IC-opnames per dag, dat zijn de 1200 besmette mensen per dag"
Is dat nou de zesjescultuur? Dat de politiek streeft naar 1200 besmettingen, 3 zwaar zieke mensen en meerdere doden per dag? In maart zei Rutte het al: het doel is om het virus geleidelijk over de bevolking te verspreiden voor groepsimmuniteit. Daarna kwam hij erachter dat mensen op de achterkant van een bierviltje konden rekenen en sindsdien heeft hij het niet meer gezegd, maar het hele beleid lijkt nog steeds op datzelfde doel te zijn gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
@Kheos Als ik slechthorend was en moeilijker kon communiceren doordat iedereen een mondkapje draagt, dan zou ik ook niet zo blij zijn. Als dan ook nog eens je bril beslaat waardoor je helemaal geen reet ziet en hoort, dan snap ik wel dat je er de pest in hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

RemcoDelft schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:25:
[...]

Is dat nou de zesjescultuur? Dat de politiek streeft naar 1200 besmettingen, 3 zwaar zieke mensen en meerdere doden per dag? In maart zei Rutte het al: het doel is om het virus geleidelijk over de bevolking te verspreiden voor groepsimmuniteit. Daarna kwam hij erachter dat mensen op de achterkant van een bierviltje konden rekenen en sindsdien heeft hij het niet meer gezegd, maar het hele beleid lijkt nog steeds op datzelfde doel te zijn gericht.
Rutte heeft weinig keus. De Nederlandse samenleving en de wetgeving die daaruit is voortgekomen geeft hem geen mogelijkheden om iets anders te doen dan de economie stil leggen en dan hopen dat dat ertoe leidt dat mensen minder met elkaar in contact komen. En de limiet van hoezeer de economie kan worden stilgelegd zitten we nu aan.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
BarôZZa schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:32:
@Kheos Als ik slechthorend was en moeilijker kon communiceren doordat iedereen een mondkapje draagt, dan zou ik ook niet zo blij zijn. Als dan ook nog eens je bril beslaat waardoor je helemaal geen reet ziet en hoort, dan snap ik wel dat je er de pest in hebt ;)
Oh, dat snap ik best.
Dat je het hier dan even komt uiten op die manier snap ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Plenkske schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:40:
Maar, kijkende naar dagcijfers is dat echt een beetje stuivertje wisselen met die regio's. Heel erg op en af. Dus bij de regio's is het nog veel belangrijker om naar de gemiddeldes te kijken over meerdere dagen.
Ik hoor bij ons uit het huis dat we het vooral merken dat we niet zozeer lucht krijgen maar dat we niet meer bovenaan de lijstjes staan qua overplaatsingen e.d.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
IJzerlijm schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:32:
[...]

Rutte heeft weinig keus. De Nederlandse samenleving en de wetgeving die daaruit is voortgekomen geeft hem geen mogelijkheden om iets anders te doen dan de economie stil leggen en dan hopen dat dat ertoe leidt dat mensen minder met elkaar in contact komen. En de limiet van hoezeer de economie kan worden stilgelegd zitten we nu aan.
Los van de vraag of de wetgeving meer ingrijpen niet mogelijk maakt: de economie kan nog veel meer worden stilgelegd. Er wordt alleen een afweging gemaakt en de conclusie is dat dat te weinig oplevert.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ankona schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:25:
[...]

Dat is wat ik bedoel. Volgens mij doen ze het daar niet zo heel anders en lopen ze de hele tijd iets op ons voor.

Dus leuk dat het bij ons lijkt te stabiliseren, maar als het in Belgie ineens zo uit de hand kan lopen dan mag je dat bij ons ook verwachten.
Volgens mij ging het in Belgie langer goed en nu in een keer heel erg mis. In Nederland ging het eerder mis maar iets minder erg dan in Belgie. Ze zitten daar nu op een R van 1,45 die hebben wij nooit gehad de afgelopen maanden. Omdat wij nu juist meer maatregelen hebben dan toen het mis ging verwacht ik niet dat wij die R zien stijgen op korte termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Kheos schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:33:
[...]

Oh, dat snap ik best.
Wellicht heb ik het niet handig verwoord, maar er zit gewoon een stuk frustratie in van ruim 6 maanden thuiswerken met alle problemen die daarbij komen + in verschillende media nogal wat reacties over slechthorenden van mensen die het huidige probleem gewoon echt niet begrijpen maar wel een mening hebben over hoe jij je zou moeten gedragen, hoe jij iets aan moet pakken etc.. met daarbij ook gewoon harde uitspraken, terwijl voor jou contact steeds moeilijker cq onmogelijk gemaakt wordt. Waarbij je eigenlijk uiteindelijk vooral tegen jezelf aan zit te praten de hele dag.

En dat zal voor brildragers die ondanks verschillende kapjes te hebben geprobeerdv deels hetzelfde zijn.

En daarom kon ik die reactie onder 'niet goed gebruik' gewoon niet (meer) uitstaan.

Mijn excuses voor mijn reactie dan

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 30-10-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[...]

Het is puur een kosten baten analyse en meerdere doden per dag lijkt mij overdreven. 25% overlijdt op de ic je hebt dus per dag 0,75 doden van de IC. Diegene die niet op de IC komen en toch overlijden waren vermoedelijk aan het eind van hun leven of gewoon erg zwak. Die groep gaat gewoon een keer dood. Nu misschien 3 maanden eerder of een jaar. Ik begrijp dat het leven niet maakbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
TrailBlazer schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

Volgens mij ging het in Belgie langer goed en nu in een keer heel erg mis. In Nederland ging het eerder mis maar iets minder erg dan in Belgie. Ze zitten daar nu op een R van 1,45 die hebben wij nooit gehad de afgelopen maanden. Omdat wij nu juist meer maatregelen hebben dan toen het mis ging verwacht ik niet dat wij die R zien stijgen op korte termijn.
In Belgie was het ook al vroeg goed mis, Antwerpen bijvoorbeeld. Daar leken ze het redelijk onder controle te hebben en nu is het helemaal mis.
In NL leek het eerst niet zo'n vaart te lopen, vervolgens ontstonden er wat brandhaarden rond de (studenten)steden. Nu lijkt het onder controle te komen.

Maar, aangezien ik niet veel verschillen (in patroon en maatregelen zie) waarom zouden wij over twee weken niet ook een R van 1,45 kunnen hebben? Moet er niet aan denken, maar ik zie niet in waarom dat zomaar ondenkbaar zou kunnen zijn zonder de verschillen tussen NL en Belgie te kunnen duiden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Kheos schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:33:
[...]

Oh, dat snap ik best.
Ach, beter op een forum dan dat hij z'n frustraties botviert op een ander.
[...]

Dat vermoeden bekruipt mij ook wel eens. En dat hij wat aandelen heeft of big pharma lobbyisten in z'n oor fluisteren :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
BarôZZa schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:15:
[...]
Eventueel kan je nog anti-condensspray op je bril doen. Scheelt een berg onnodige frustraties.
Ik ben vandaag voor een nieuwe bril wezen kijken (mijn ogen zijn flink achteruit gegaan trouwens :( )

En daar hadden wij het ook over anti-condensspray, dat wordt bij de meeste brillen NIET aanraden. Zijn heel erg veel klanten geweest die de coating van de brilglazen daardoor eraf hebben gekregen/laten aantasten.

Ben nog ook heel erg aan het zoeken naar goede mondkapje als brildrager. Kan helaas echt niet zonder bril.
Heb nu wel eentje met een goede neusbeugel, vorige keer dat ik hem ophad zat hij perfect, vandaag kreeg ik hem maar niet lekker. Best lastig altijd!
En heb nu ook die Uniqlo mondkapjes liggen, maar die werken (bij mij!) voor geen meter.

Toen ik gisteren boodschappen ging doen was mijn bril zo beslagen steeds dat ik niks zag. Lastig met producten en de houdbaarheidsdatum.
Soms moest ik even mijn bril afdoen, maar met sterkte van -10 moest ik zowat mijn oog op het product houden om de datum te kunnen zien :D

[ Voor 37% gewijzigd door Ryur op 30-10-2020 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
(en @Kheos )
Het is mij niet duidelijk welk punt er met de referentie naar mijn post geprobeerd werd te maken, maar ik ben brildrager, en heb nog geen structureel goede oplossing gevonden. Wel een aantal workarounds en het niveau 'het kan er mee door'. Dat is volgens mij ook wat ik in mijn post beschreef.

Het is sowieso geen one-size-fits-all; gezichtsvorm is enorm variabel en 100% relevant voor het afsluiten rond de neus.

@Ryur Ik ben nog steeds op zoek naar die magische spray die en A. werkt en B. geen waas op de lenzen achterlaat (en uiteraard C. de coating heel laat). Als sportduiker en motorrijder heb ik de nodige ervaring met condens en het voorkomen ervan... maar vooralsnog geen doorslaand succes.

[ Voor 17% gewijzigd door ijdod op 30-10-2020 18:05 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Mijn baas (kdv) heeft vandaag beslist dat wij ons mogen melden bij een commerciële teststraat als we klachten hebben, de kosten daarvan zijn lager dan de kosten van een vervanger regelen. En het gaat nog altijd sneller dan bij de GGD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
PalingDrone schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:34:
[...]

Ibuprofen kan (als je daar gevoelig voor bent) een astma aanval uitlokken. Wanneer je dat merkt moet je heel erg voorzichtig zijn met NSAID's en op de paracetamol terugvallen (even met je arts bespreken en e.v.t. een paracetamol+codeïne tabletje vragen.) Been there, no tshirt.

Mocht je erg benauwd zijn 's nachts kan het nog wel eens verlichtend werken om een tijdje in de badkamer te gaan zitten naast een stomend hete douche. Warme vochtige lucht scheelt ook wel wat tegen kriebelhoest zei grootmoeder als laatste tip.@wolly_a
Ook de relatieve luchtvochtigheid van je slaapkamer in de gaten houden en zorgen dat het niet te droog wordt kan ook nog wel wat hoestkriebels schelen gedurende de nacht.
Thnx voor de tips... Inmiddels zijn we een halve dag verder en heb ik van de dokter een antibiotica kuur en pretnison gekregen. Ik heb nog maar 1 tabletje van elks op, maar ik merk al wel verschil.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
Kunnen we dit soort lui nu eindelijk gewoon in de bak gooien?

https://www.ad.nl/binnenl...-in-quarantaine~ad7d415e/

Wát een ontiegelijke klerelijers met die illegale feesten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Leon Zwiers schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:05:

Ik ben ook wel een beetje klaar met dat hele virus, mijn mening over dit soort asocialen is daar wel door gevormd en niet geschikt om hier te uiten.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Qua bril dragen en mondkapjes wil ik nog even melden dat mijn bril meestal beslaat, soms overigens ook niet, het hangt er van af hoe ik het ijzertje gebogen heb. Het gaat me steeds beter af. In de supermarkt ben ik te herkennen aan mijn mondkapje en de bril die bovenop mijn hoofd staat. Die doe ik tussendoor af en toe op om artikelen iets beter te kunnen herkennen. Ik groet iedereen, aangezien ik niemand herken zonder bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan

Ze kunnen beter in de kerk een feestje vieren, dat mag tenminste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

Dit is vooral irritant door het resultaat, maar feestjes van 15 man vallen nog vest mee.

Ik vind het veel gevaarlijker dat mijn schoonouders van 70+ weer gewoon bij de school van mijn neefje en nichtje staan en daarna lekker op de kleinkinderen gaan passen.

Gezien alle aandoeningen van mijn schoonouders zullen ze beide een groot risico hebben.

Maar om een of andere reden is het zielig om ouderen op hun gedrag aan te spreken. Terwijl het minstens net zo gevaarlijk is, zo niet gevaarlijker. Uiteraard los van het effect op 10 agenten.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
wolly_a schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:04:
[...]

Thnx voor de tips... Inmiddels zijn we een halve dag verder en heb ik van de dokter een antibiotica kuur en pretnison gekregen. Ik heb nog maar 1 tabletje van elks op, maar ik merk al wel verschil.
Goedzo, nu rustig beter worden en je niet gelijk een hele pief vinden nu je die pep prednison gekregen hebt ;) (Dat spul staat niet voor niets op allemaal dopinglijsten, net als salbutamol...)
Werkt over het algemeen wel erg goed en snel.

[ Voor 4% gewijzigd door PalingDrone op 30-10-2020 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Volgens mij speelt de politiek een behoorlijk grote rol in de perikelen in Belgie. Ze zitten daar vandaag letterlijk met alle regeringen (dat zijn er 6) aan tafel om tot een overeenkomst te komen. De Waalse regering wil strengere maatregelen, de Vlaamse regering mogelijk niet of minder. De federale regering, ik weet niet welke rol ze spelen..

Het resultaat is dat de invoering van nieuwe maatregelen vertraging oploopt en ook niet heel duidelijk zijn.
Ze hebben ook net een nieuwe federale regering (De Croo), het kan best zijn dat ze nog op stoom moeten komen of dat ze het simpelweg minder goed aanpakken als de vorige tijdelijke regering (Wilmès).

Verder zijn er verschillen in maatregelen in Vlaanderen, Wallonië en het Brussels Gewest. Dit zorgt voor verwarrring. Bepaalde maatregelen werden enkele weken geleden versoepeld (advies in plaats van verplichting) toen de cijfers al omhoog gingen... En communicatie is al iets waar de vorige tijdelijke regering en Wilmès al redelijk wat kritiek op hebben gekregen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sphere- op 30-10-2020 18:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
BlakHawk schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:14:
[...]

Dit is vooral irritant door het resultaat, maar feestjes van 15 man vallen nog vest mee.

Ik vind het veel gevaarlijker dat mijn schoonouders van 70+ weer gewoon bij de school van mijn neefje en nichtje staan en daarna lekker op de kleinkinderen gaan passen.

Gezien alle aandoeningen van mijn schoonouders zullen ze beide een groot risico hebben.

Maar om een of andere reden is het zielig om ouderen op hun gedrag aan te spreken. Terwijl het minstens net zo gevaarlijk is, zo niet gevaarlijker. Uiteraard los van het effect op 10 agenten.
Je schoonouders zullen waarschijnlijk denken:
"Zo zien we ze nog.
Als we Corona met alle voorzichtigheid oplopen in de supermarkt helemaal niet meer."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
GAIAjohan schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:18:
[...]

Je schoonouders zullen waarschijnlijk denken:
"Zo zien we ze nog.
Als we Corona met alle voorzichtigheid oplopen in de supermarkt helemaal niet meer."
Ik snap het wel, maar het ene is niet minder asociaal dan het ander.

De potentiële druk op de IC is bij ouderen het gevaar en net zo asociaaal als feestvierende jongeren.

Gek genoeg hadden mijn schoonouders het grootste commentaar op ons, omdat we morgen bij vrienden gaat eten.

Maar ze staan hier onaangekondigd binnen, om de kleinkinderen te knuffelen.

Als ik mocht kiezen: beperk het contact met schoonouders en laat mij lekker met vrienden eten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
zacht schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:04:
[...]

Mijn baas (kdv) heeft vandaag beslist dat wij ons mogen melden bij een commerciële teststraat als we klachten hebben, de kosten daarvan zijn lager dan de kosten van een vervanger regelen. En het gaat nog altijd sneller dan bij de GGD.
Dat snap ik wel. Het juichbericht van GGD via @wildhagen ten spijt is de totale doorlooptijd nog steeds dramatisch. Leuk als je binnen 24 uur een wattenstaaf in je mik kunt krijgen maar als je dan 32 uur daarna nog geen uitslag hebt... Je kijkt dus zo tegen een doorlooptijd van 3 dagen aan.
BlakHawk schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:21:
[...]

[...]

Gek genoeg hadden mijn schoonouders het grootste commentaar op ons, omdat we morgen bij vrienden gaat eten.

Waarom werk je daar aan mee?
Als ik mocht kiezen: beperk het contact met schoonouders en laat mij lekker met vrienden eten 😉
Ah, het antwoord: het maakt je eigenlijk niet uit.

[ Voor 31% gewijzigd door Rukapul op 30-10-2020 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

De potentiële druk op de IC is bij ouderen het gevaar en net zo asociaaal als feestvierende jongeren.
Klopt, maar ze hebben zich in de eerste golf vast ook extreem strikt gedragen? En kwamen erachter dat ze daar zeer ongelukkig van werden.
Dus dat niet weer.. en de kans het te krijgen in de supermarkt is ook gewoon aanwezig.. Dus gewoon lekker blijven leven..

Dat hoor ik vaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:14

De Nelis

en anders maar niet...

[...]

Kun je ze niet gewoon vragen om van tevoren te bellen? Lijkt me niet zo lastig.

Volgens mij heb ik je dit overigens al een keer eerder zien posten in het topic, wellicht is het toch niet zo'n heel groot probleem als het vaker gebeurd.
Heb je natuurlijk ook zelf in de hand, praat er over en vraag of ze zich niet zo met je privéleven willen bemoeien ;)

Het blijft een vervelende tijd voor iedereen, vooral de grootouders die hun kleinkids niet kunnen knuffelen. Maar wat wil je dan, zij vormen nog steeds wel een van de meest kwetsbare groepen. Moeten ze zelf ook wel snappen toch?

[ Voor 49% gewijzigd door De Nelis op 30-10-2020 18:40 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Sphere- schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:17:
Volgens mij speelt de politiek een behoorlijke grote rol in de perikelen in Belgie. Ze zitten daar vandaag letterlijk met alle regeringen (dat zijn er 6) aan tafel om tot een overeenkomst te komen. De Waalse regering wil strengere maatregelen, de Vlaamse regering mogelijk niet of minder. De federale regering, ik weet niet welke rol ze spelen..

Het resultaat is dat de invoering van nieuwe maatregelen vertraging oploopt en ook niet heel duidelijk zijn.
Ze hebben ook net een nieuwe federale regering (De Croo), het kan best zijn dat ze nog op stoom moeten komen of dat ze het simpelweg minder goed aanpakken als de vorige tijdelijke regering (Wilmès).

Verder zijn er verschillen in maatregelen in Vlaanderen, Wallonië en het Brussels Gewest. Dit zorgt voor verwarrring. En communicatie is al iets waar de vorige tijdelijke regering en Wilmès al redelijk wat kritiek op hebben gekregen.
Tsja, België.. eigenlijk een land zonder eenheid..

Zelfs op verkeersregels zijn ze het niet eens..
Buiten de kom in Vlaanderen 70kmh, in Wallonië 90kmh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:15
[...]

Mijn ouders en de andere opa en oma (en ik ook) mogen al sinds maart van mn zus en d'r man de kinderen niet aanraken. Ik snap dat prima. De grootouders gaan helemaal gek. Maar kom op zeg, mijn zus is risicogroep en wil gewoon het virus niet krijgen. Maar oh wat snappen die oudjes dat slecht.

Gewoon 1.5 meter buiten het gezin. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Volgens mij speelt de politiek een behoorlijke grote rol in de perikelen in Belgie. Ze zitten daar vandaag letterlijk met alle regeringen (dat zijn er 6) aan tafel om tot een overeenkomst te komen. De Waalse regering wil strengere maatregelen, de Vlaamse regering mogelijk niet of minder. De federale regering, ik weet niet welke rol ze spelen..
De nieuwe federale maatregelen zijn telkens halfbakken, terwijl nu al ruim een maand duidelijk is dat het helemaal de verkeerde kant op gaat. Nederland was op een gegeven moment in dezelfde situatie, met de veiligheidsregio's in de randstad die het nalieten om tijdig in te grijpen. Maar het lijkt erop dat we onszelf grotendeels herpakt hebben door terug te gaan naar landelijke maatregelen.

Gek genoeg is vanwege al het aanklooien nu een omgekeerde situatie in België onstaan t.o.v. Nederland, waar juist de provincies hardere acties eisen. Oorspronkelijk zouden vandaag pas de nieuwe halve maatregelen ingaan die men begin deze week bedacht had, en toen hebben burgemeesters en provincies erop moeten aandringen dat het toch iets sneller moest allemaal. Ben benieuwd of ze vanaf vanavond daadwerkelijk actie gaan ondernemen, of dat ze toch weer vervallen in oude patronen.

En wat ik zo meekrijg van mensen in België, worden de maatregelen sowieso al met voeten overtreden. Mensen die elkaar op de wang zoenen, feestjes thuis (zónder afstand, natuurlijk), etc. etc... |:(

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik heb ook nog een vrouw...
Choose your battles wisely, in order to stay married 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat klopt wel, er zijn federale maatregelen, maatregelen van de gewesten (sport en cultuur, scholen), maatregelen van de provincies en zelfs maatregelen per gemeente en dat staat allemaal op verschillende websites.

Als je bijvoorbeeld in Antwerpen woont moet je regelmatig kijken op de volgende websites of er niks veranderd is :p
https://www.cathyberx.be/...en/veiligheid/corona.html (is nu weer weggehaald, hier stonden regels tijdens de verstrenging in de provincie Antwerpen over mondmaskers en de avondklok).
https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/
https://www.antwerpen.be/...na/de-huidige-richtlijnen
https://www.vlaanderen.be...n-tijdens-de-coronacrisis

In Wallonie kijken ze dan schijnbaar ook veel naar het nieuws van Frankrijk en identificeren ze zich ook zo met Frankrijk dat het op een gegeven moment het niet meer duidelijk was welke regels in Belgie gelden en welke in Frankrijk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Adlermann schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:45:
[...]

Mijn ouders en de andere opa en oma (en ik ook) mogen al sinds maart van mn zus en d'r man de kinderen niet aanraken. Ik snap dat prima. De grootouders gaan helemaal gek. Maar kom op zeg, mijn zus is risicogroep en wil gewoon het virus niet krijgen. Maar oh wat snappen die oudjes dat slecht.

In augustus de verjaardag van mijn dochter, ik regel twee party tenten voor in de tuin.

Communiceer dat we buiten vieren... Raad eens wie er als eerste binnen zit: mijn schoonmoeder, want koud...

Ja en? Trek maar een jas aan, nou de blikken van mijn schoonfamilie... Ik heb het maar weer gelaten, zou alleen maar ruzie opleveren.

Maar daarom heb ik moeite met het continu aanspreken van jongeren op hun gedrag, maar de ouderen doen net zo goed (massaal) domme dingen. Gewoon omdat ze het willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Adlermann schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:45:
[...]

Ik ken ook oudere mensen die een wilsverklaring hebben gemaakt met daarin een behandelverbod, speciaal gemaakt na de eerste 'lockdown'. Ze kiezen ervoor om in hun nog resterende tijd hun kleinkinderen te blijven zien, met het risico dat die resterende tijd wellicht heel kort gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
BlakHawk schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:56:
[...]

In augustus de verjaardag van mijn dochter, ik regel twee party tenten voor in de tuin.

Communiceer dat we buiten vieren... Raad eens wie er als eerste binnen zit: mijn schoonmoeder, want koud...

Ja en? Trek maar een jas aan, nou de blikken van mijn schoonfamilie... Ik heb het maar weer gelaten, zou alleen maar ruzie opleveren.
Als je daar ruzie van krijgt kan je vrouw er toch ook wat van zeggen?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Het is geen doel. Het is een acceptatie. De rest is een oefening in bufferen. De realiteit is inmiddels al meerdere malen over het beleidsgedrag heen gewalst, maar al is er elders brede en zorgvuldige inzet, het politieke perspectief is nog steeds hetzelfde. Acceptatie van uitzingen.

Daar vind ik iets van, anderen ook, maar dit is de politieke cultuur zoals ver- en gekozen de afgelopen veertig jaar. Geen visie, geen echt werk, TINA marketen en laissez-faire managen.

Even serieus, er was één minister die vol op de uitdaging indook. Hoe snel viel die uit. Denk er eens over na.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
zacht schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:59:
[...]

Ik ken ook oudere mensen die een wilsverklaring hebben gemaakt met daarin een behandelverbod, speciaal gemaakt na de eerste 'lockdown'. Ze kiezen ervoor om in hun nog resterende tijd hun kleinkinderen te blijven zien, met het risico dat die resterende tijd wellicht heel kort gaat zijn.
Ja dat willen ze ook weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:52:
[...]

Dat klopt wel, er zijn federale maatregelen, maatregelen van de gewesten (sport en cultuur, scholen), maatregelen van de provincies en zelfs maatregelen per gemeente en dat staat allemaal op verschillende websites.

Als je bijvoorbeeld in Antwerpen woont moet je regelmatig kijken op de volgende websites of er niks veranderd is :p
https://www.cathyberx.be/...en/veiligheid/corona.html (is nu weer weggehaald, hier stonden regels tijdens de verstrenging in de provincie Antwerpen over mondmaskers en de avondklok).
https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/
https://www.antwerpen.be/...na/de-huidige-richtlijnen
https://www.vlaanderen.be...n-tijdens-de-coronacrisis

In Wallonie kijken ze dan schijnbaar ook veel naar het nieuws van Frankrijk en identificeren ze zich ook zo met Frankrijk dat het op een gegeven moment het niet meer duidelijk was welke regels in Belgie gelden en welke in Frankrijk.
Sire, il n’y a pas ... zou ik bijna zeggen. Ik heb een kennis werkzaam in Luik, die had het ook over de enorme versnippering. Niet dat het Nederlandse zo’n schoolvoorbeeld is, maar goed. Informatievoorziening is toch een cruciaal punt van aandacht.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Pagina: 1 ... 40 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins