Mwa, de doorsnee burger heeft het al moeilijk genoeg met volgen wat nu precies de regels zijn, als Rutte dan ook nog een dikke .ppt er bij pakt met grafiekjes, projecties en berekeningen, heb je straks een hoop extra ziekenhuisbedden nodig voor comazorg.
Materie zoals deze ga je niet aan henk en ingrid uitgelegd krijgen in eenrichtingsverkeer, je zou misschien een kansje hebben om wat vertrouwen te kweken als je iedereen een uurtje met een epidemioloog/viroloog laat babbelen, met een tour over een IC afdeling er achteraan, maar ook dan kom je niet verder dan "holy fuck dat is ingewikkeld, misschien moet ik maar luisteren, anders lig ik straks ook op mn buik aan de beademing", laat staan dat men echt gaat snappen wat de overwegingen zijn.
(ik sluit mezelf hierbij trouwens niet uit, ik denk dat ik virussen/verspreidingsvectoren etc... beter snap dan de gemiddelde nederlander, maar er zit ook nogal wat gedragswetenschap etc.. achter, en laat ik van 99% van de bevolking nou eens geen hout snappen op het moment )
Ik denk dat men eerder gebaat is bij heldere eenduidige maatregelen, en op de lange termijn op wat minder ondoorzichtig en onrechtvaardig overheidsbeleid in het algemeen, begin eens met een fikse zuivering van de belastingdienst zou ik zeggen... Misschien dat de burger er dan weer wat vertrouwen in krijgt dat als de overheid zegt "je moet je nu aan deze maatregel houden" dat men dan luistert
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings