Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 224 Laatste
Acties:
  • 694.014 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 11:25
BarôZZa schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:03:
[...]

Leuk, maar je bent aan het projecteren. Voor een groot deel van de bevolking is leven gewoon familie, vrienden en werk. Als je een eenvoudig bestaan leidde in een dorpje en prima kon rondkomen, dan is het prima mogelijk dat je gewoon tevreden was. Er zijn mensen die onder de meest barre omstandigheden leven en nog gelukkig zijn. Je kan het vliegtuig naar Sierra Leone pakken en je ziet er waarschijnlijk minder mensen zeuren dan hier nu. Ga naar een stad in China en je ziet overal welvarende mensen die een normaal bestaan leiden. Het dagelijks leven is heel wat anders dan de politieke situatie van een land doet vermoeden, hoe ernstig de gevolgen ook kunnen zijn.
Tenzij je per abuis bent geboren als Tibetaan of Uygur. Of een mening hebt.
Ik werk inmiddels veel met mensen uit Azie, maar 1 ding gaan ze je niet vertellen en dat is hoe ze denken over hun land of de machthebbers daar. Dat familie belangrijk is en dat men een fysiek prima bestaan kan hebben staat buiten kijf - wat China voor de normale Han Chinezen gedaan heeft in armoede bestrijding is buitengewoon knap. Zolang je dus niet denkt en gewoon lekker je werk doet en niet per abuis uit de verkeerde baarmoeder kwam is alles helemaal prima. Althans, zo lijkt het blijkbaar.
Zeggen dat het voor iedereen beter is als de politieke stelsel verandert is onzinnig. Voor de meeste mensen kan het zo zijn, onmogelijk voor iedereen.

En vrijheid is ook niet iets waar iedereen even goed mee om kan gaan of überhaupt wil.
De basale mensenrechten die stellen dat je tenminste zelfbeschikking moet kunnen hebben en vrijheid in denken moet kunnen hebben vind ik wel redelijk elementair. Dat niet iedereen ermee om kan gaan is omdat niet iedereen de ontwikkeling naar vrijheid gegund is. Tis niet alsof wij zo goed zijn in vrijheid hebben in het Westen, dat lukt ons ook pas een jaar of 75 ;)
Voor de rest moet je natuurlijk wel een beetje lezen. Ik zeg nergens dat ik voor communisme ben. De suggestie dat het wel meevalt als iemand z'n partner verliest omdat het beter is dan je hele leven in een ander land leven is natuurlijk hilarisch. Dat zegt meer over je creatieve interpretatie niveau en hoe vol je in de verdediging schiet.
Los van de discussie waar ik geen deel van ben denk ik wel dat je een beetje erg onderschat hoe het is om in een land te leven waar je niet zelf mag en kan denken, er geen vrije informatie vergaring is en je leven bestaat bij de gratie van een 'sociaal puntensysteem'. De onderdrukking die daar vanuit gaat is voor mensen die daarin geboren zijn wellicht te overleven, maar voor mensen die wel geboren zijn met een mening minder prettig dan dat je nu voorschotelt.

En dat dit niet per se communisme gerelateerd is, prima. Ook snap ik dat alle andere rechtsvormen enorme nadelen hebben - inclusief het volledig libertarische systeem - als soort ander uiterste van 'vrijheid'.
Zie bijvoorbeeld onze corona crisis vergeleken met die in juist die communistische landen. Superhandig als niemand zelf nadenkt en gewoon braaf luistert - pandemie is er zo weer onder en anders doen we wel alsof het zo is :+

[ Voor 3% gewijzigd door NiGeLaToR op 19-10-2020 21:46 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
CMD-Snake schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:18:
[...]

Familie en vrienden was lastig in de DDR. Lees je eens in over het informanten netwerk van de Stasi. De Stasi wist een enorm netwerk op te bouwen door afpersing of omkoping. Goede kans dat in je familie of vriendenkring wel een paar mensen informant waren voor de Stasi op een of andere manier. Die geweldige mop over Mielke kon je ook op een verjaardagsfeestje duur komen te staan.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Oorspronkelijk was dit het corona topic..

Vreemd dat België bepaalde gebieden in Spanje weer heeft verlaagd in status. (rood naar oranje). Je wil toch eigenlijk niet dat mensen nu gaan reizen. (al is het waarschijnlijk niet onveiliger dan België zelf momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Anoniem: 1271350 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:52:
Oorspronkelijk was dit het corona topic..

Vreemd dat België bepaalde gebieden in Spanje weer heeft verlaagd in status. (rood naar oranje). Je wil toch eigenlijk niet dat mensen nu gaan reizen. (al is het waarschijnlijk niet onveiliger dan België zelf momenteel
Zucht, hieruit blijkt wel het falen van de aanpak die vanuit Europa/Brussel prima geregeld zou kunnen worden.
Waarom veranderd België bijvoorbeeld wel die status naar oranje en Nederland niet? Is het voor Belgen veiliger dan voor Nederlanders? Ik vind dit zo vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 12:58

Stoney3K

Flatsehats!

PalingDrone schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 23:29:
[...]

Zucht, hieruit blijkt wel het falen van de aanpak die vanuit Europa/Brussel prima geregeld zou kunnen worden.
Waarom veranderd België bijvoorbeeld wel die status naar oranje en Nederland niet? Is het voor Belgen veiliger dan voor Nederlanders? Ik vind dit zo vreemd.
Omdat Europa alleen de verklaring van de kleurcodes gelijk heeft getrokken, ze hebben geen zeggenschap over de verandering van status van een bepaald land door een ander land.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Als we nu de kleurencodes relatief ten opzichte van elkaar doen is alles weer groen in no-time. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:33
@CMD-Snake Een minpunt van het vrije westen laat zich in deze crisis heel goed zien: een gebrek aan leiderschap tijdens een ramp. Je kan het niet met me oneens zijn dat dat in andere landen een minder groot probleem is.

Het gros van de mensen heeft helemaal geen behoefte om hun leider te beledigen. Belediging van het koningshuis is hier overigens ook keihard verboden. Majesteitsschennis noemen we dat. Geloof dat die dude die een waxinelichtjeshouder tegen de koets gooide twee jaar vast zat.
We hebben hier ook zaken die heel gevoelig liggen. Ga maar eens publiekelijk de holocaust ontkennen en kijk hoe snel er iemand bij je komt aankloppen.

Maar m'n punt was niet dat communisme beter is, ik zeg simpelweg dat het bijna onmogelijk is dat iets voor iedereen beter is. Dat geldt niet alleen voor politiek. Als er een coronavaccin komt, dan zal er vast iemand dood gaan aan de bijwerkingen. Er zijn zelfs mensen die de loterij hebben gewonnen en vervolgens verslaafd raken, hun vrouw verliezen en zelfmoord plegen. One-size fits all kleding past ook niet iedereen.

Door te zeggen dat alles hier voor iedereen beter is creëer je eigenlijk een blinde vlek voor zaken die hier minder goed zijn. Valide kritiek wordt dan verworpen als geromantiseerd geneuzel.
NiGeLaToR schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:38:
[...]

De basale mensenrechten die stellen dat je tenminste zelfbeschikking moet kunnen hebben en vrijheid in denken moet kunnen hebben vind ik wel redelijk elementair. Dat niet iedereen ermee om kan gaan is omdat niet iedereen de ontwikkeling naar vrijheid gegund is. Tis niet alsof wij zo goed zijn in vrijheid hebben in het Westen, dat lukt ons ook pas een jaar of 75 ;)
Welvaart, ontwikkeling, educatie en stabiliteit komen volgens mij eerst en zijn denk ik een randvoorwaarde voordat er überhaupt naar democratie/vrijheden gekeken kan worden. Je hoeft maar naar Irak te kijken wat er gebeurt als dat niet het geval is. Het land onder Saddam lijkt nu op een paradijs ten opzichte van de huidige situatie.

Verder is onze manier van besturen natuurlijk enorm inefficiënt en traag, maar we kunnen het ons simpelweg veroorloven. Voor andere landen is dat nog geen optie.

Met vrijheid van denken bedoel je ook van uiting en persvrijheid? Ik vind het een lastige vraag. Wij zitten met 17 miljoen mensen, waarvan het grootste deel tenminste iets van een opleiding heeft gedaan. Hier is het al chaos en kan iemand als Willem Engel al een platform en volgers krijgen. Hoe doe je dat met anderhalf miljard mensen?
Los van de discussie waar ik geen deel van ben denk ik wel dat je een beetje erg onderschat hoe het is om in een land te leven waar je niet zelf mag en kan denken, er geen vrije informatie vergaring is en je leven bestaat bij de gratie van een 'sociaal puntensysteem'. De onderdrukking die daar vanuit gaat is voor mensen die daarin geboren zijn wellicht te overleven, maar voor mensen die wel geboren zijn met een mening minder prettig dan dat je nu voorschotelt.

En dat dit niet per se communisme gerelateerd is, prima. Ook snap ik dat alle andere rechtsvormen enorme nadelen hebben - inclusief het volledig libertarische systeem - als soort ander uiterste van 'vrijheid'.
Zie bijvoorbeeld onze corona crisis vergeleken met die in juist die communistische landen. Superhandig als niemand zelf nadenkt en gewoon braaf luistert - pandemie is er zo weer onder en anders doen we wel alsof het zo is :+
Nee, voor de duidelijkheid, ik ben heel blij met alle vrijheden. Waar ik alleen geen fan van ben is wanneer het neigt naar superioriteit en dat we niet het goede voorbeeld geven, maar onze ideologie als stok gebruiken om andere landen te slaan. Als we op de stoel van mensen uit die landen gaan zitten en vertellen wat ze voelen of denken, uiteraard geheel vanuit onze eigen Westerse mindset zonder enige historische context. Maar waar komen ze vandaan? Vergeleken met onze democratie kan iets achteruitgang zijn, maar een ander land komt uit een burgeroorlog en heeft stappen gemaakt.

Het social credit system begonnen als een soort BKR omdat er veel wantrouwen was in het bedrijfsleven met veel oplichting, wanbetalers enz. Het makkelijkste is om er meteen een mening over te hebben en het instinct is om het alleen maar eng te vinden en het te verwerpen. Maar wat weten we er nu echt van? Is iedereen daar bang of valt het mee? Hoeveel procent van de mensen ondervindt er negatieve effecten van?

Kan je minpunten ook weer compenseren met goed gedrag? Want dat zou in mijn optiek juist best fair zijn ten opzichte van de VOG hier waarbij we alleen slecht gedrag noteren en je daar moeilijk vanaf komt. De VOG kan wat dat betreft zelfs demotiverend werken, terwijl het Chinese model dan juist zou motiveren om te compenseren met extra goed gedrag. Misschien gaan er wel meer mensen vrijwilligerswerk doen om hun social rank op te krikken en ervaren mensen het gedrag van elkaar als verbetering. Zou daar de anderhalve meter wel hebben gewerkt als ze er punten voor kregen of was nog steeds iedereen besmet geraakt :+ ? Hier kreeg je tot voor kort een aantekening op je VOG als je te dicht bij je moeder stond.

Ik kan wel blind roepen dat het evil is, maar ik weet er niks van. Het is wel een interessante case. Als je dochter thuiskomt met haar partner, dan hoef je alleen maar de social rank van dat andere meisje te checken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:52
Badr Hari schijnt positief getest te zijn. Ik zou graag zien dat ene Hugo hem persoonlijk uit gaat leggen wat verplichte quarantaine is. >:)

https://www.ad.nl/vechtsp...buyi-uitgesteld~a98c9482/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:40

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Omslagpunt is inmiddels bereikt en zetten een gestage daling in vanaf 12 oktober. Probleem zijn de verwarrende cijfers met oude besmettingen. Maatregelen van 28 september worden nu goed zichtbaar. Deze week dus een verdere verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tuinïnen schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:03:
Omslagpunt is inmiddels bereikt en zetten een gestage daling in vanaf 12 oktober. Probleem zijn de verwarrende cijfers met oude besmettingen. Maatregelen van 28 september worden nu goed zichtbaar. Deze week dus een verdere verbetering.
Gestage daling? Alle indicatoren stijgen.
Enige lichtpuntje is momenteel dat de stijging afneemt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wT6Dyz4XiTD1A4wD6-vUhdkayVI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/g6BAez1pSGU0LNmgBT277kc3.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 20-10-2020 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
MikeyMan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:35:
[...]

Gestage daling? Alle indicatoren stijgen.
Enige lichtpuntje is momenteel dat de stijging afneemt.
Misschien heeft hij de cijfers inzichtelijk naar testdatum ipv uitslag datum? Ik heb begrepen dat er in de dagelijkse cijfers ook veel best oude tests zitten.

Laten we hopen dat hij gelijk heeft. Ik ben echt wel een beetje klaar met dit virus en de belangrijkste maatregelen om het onder controle te krijgen zijn al lang en breed ingezet. (De opties die nog over zijn hebben veel invloed op de samenleving en relatief weinig op het virus)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:51:
[...]

Misschien heeft hij de cijfers inzichtelijk naar testdatum ipv uitslag datum? Ik heb begrepen dat er in de dagelijkse cijfers ook veel best oude tests zitten.

Laten we hopen dat hij gelijk heeft. Ik ben echt wel een beetje klaar met dit virus en de belangrijkste maatregelen om het onder controle te krijgen zijn al lang en breed ingezet. (De opties die nog over zijn hebben veel invloed op de samenleving en relatief weinig op het virus)
Meer dan een afvlakking haal ik er nog niet uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JAlk0Mvpl6TC0jQrlKsNmzA-_g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fPkX8Nn8yHagRnSDrJFWsb3j.png?f=fotoalbum_large

Zelfs de r lijkt weer iets op te lopen. Maargoed, das een projectie van 2 wkn geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:37
tuinïnen schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:03:
Ik ben benieuwd of we vanmiddag hetzelfde beeld zullen hebben. Bijna altijd krijgen we op dinsdag nog een correctie van het weekend dus ik hoop dat je gelijk hebt maar ik vrees van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Miki schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:57:
[...]

Ik ben benieuwd of we vanmiddag hetzelfde beeld zullen hebben. Bijna altijd krijgen we op dinsdag nog een correctie van het weekend dus ik hoop dat je gelijk hebt maar ik vrees van niet.
Dat was in de vorige piek een ding. Momenteel is er een redelijk constante vertraging. Zonder de dinsdag piek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Dit is de dinsdagpiek waar we vorige golf vooral naar keken: de ziekenhuisopnames zoals gemeld door RIVM. De dinsdagpiek is dus daadwerkelijk wel weer terug:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9P5vxelKXZPbKNG7VzYESP7Mvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ft0tL2TUvznXdHLxjR9e73Z9.jpg?f=fotoalbum_large

Zo bezien lijkt het aantal opnames vandaag gemeld door het RIVM richting de 150 te gaan.

Alleen we kijken nu veel meer naar besmettingscijfers en de ziekenhuisdata van st. Nice en LCPS, welke een veel actueler beeld geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Jovatov op 20-10-2020 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ankona schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:51:
[...]

Oude besmettingen tellen net zo goed mee. En wat me verbaast is dat degenen die wijzen naar oude cijfers om stijgingen te verklaren wel juichen zodra er een daling van 100 is. Terwijl die er helemaal niet is omdat er zeker meer dan 100 positieve tests van gisteren nog verwerkt moeten worden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
IJzerlijm schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:22:
[...]

Oude besmettingen tellen net zo goed mee. En wat me verbaast is dat degenen die wijzen naar oude cijfers om stijgingen te verklaren wel juichen zodra er een daling van 100 is. Terwijl die er helemaal niet is omdat er zeker meer dan 100 positieve tests van gisteren nog verwerkt moeten worden.
Het aantal besmettingen heeft betekenis als je de ontwikkeling wil volgen. Oude besmettingen geven een ouder beeld. Als er vorige week veel oude besmettingen in de cijfers zaten dan is het effect van de set maatregelen niet afgewacht om in pure blinde paniek in een gedeeltelijke lockdown te gaan. (En ik denk nog altijd dat dat (deels) zo gegaan is)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Jovatov schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:14:
Dit is de dinsdagpiek waar we vorige golf vooral naar keken: de ziekenhuisopnames zoals gemeld door RIVM. De dinsdagpiek is dus daadwerkelijk wel weer terug:

[Afbeelding]

Zo bezien lijkt het aantal opnames vandaag gemeld door het RIVM richting de 150 te gaan.

Alleen we kijken nu veel meer naar besmettingscijfers en de ziekenhuisdata van st. Nice en LCPS, welke een veel actueler beeld geven.
Veel mensen kijken op dit moment niet naar de opnames maar naar de GGD testdata. Deze data is veel constanter is de gedachten omdat hier minder handmatige administratie in zit dan een opgenomen patient in het ziekenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ankona schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:26:
[...]

Het aantal besmettingen heeft betekenis als je de ontwikkeling wil volgen. Oude besmettingen geven een ouder beeld. Als er vorige week veel oude besmettingen in de cijfers zaten dan is het effect van de set maatregelen niet afgewacht om in pure blinde paniek in een gedeeltelijke lockdown te gaan. (En ik denk nog altijd dat dat (deels) zo gegaan is)
Als alle positieve gevallen perfect op dezelfde dag waren gerapporteerd was er niet veel veranderd en waren we een paar dagen eerder die lockdown ingegaan. Dit is geen blinde paniek maar een logische reactie op exponentiele groei van een ziekte die alle zorgcapaciteit in Nederland opslokt in minder tijd dan het kost om de effecten van maatregelen te evalueren. Stel dat jouw auto een kunstmatige vertraging van 5 seconden inbouwt op je remmen. Pas je dan je rijgedrag aan naar wat je lachwekkend voorzichtig zou noemen ?

[ Voor 8% gewijzigd door IJzerlijm op 20-10-2020 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:53
Gisteren maar weer eens naar de sportschool geweest waar nu een mondkapjesplicht is

Ongelofelijk hoe kansloos dat is, schijnheilig een kapje op doen om naar je apparaat gaan en daar mag je dan helemaal los gaan _O-
Wat een schijnveiligheid...

Mondkapjesplicht, prima, maar doe het dan wel goed, en niet zo halfbakken zoals nu, waarbij je enkel mondkapjes op mag doen die totaal niet werken
Daarbij, hou gewoon je afstand, is er ook geen mondkapje nodig, zoals prima in de sportschool te doen is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
FabianGTI schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:38:
Gisteren maar weer eens naar de sportschool geweest waar nu een mondkapjesplicht is

Ongelofelijk hoe kansloos dat is, schijnheilig een kapje op doen om naar je apparaat gaan en daar mag je dan helemaal los gaan _O-

Mondkapjesplicht, prima, maar doe het dan wel goed, en niet zo halfbakken zoals nu, waarbij je enkel mondkapjes op mag doen die totaal niet werken
Daarbij, hou gewoon je afstand, is er ook geen mondkapje nodig, zoals prima in de sportschool te doen is :')
Waarom zou het niet werken?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
IJzerlijm schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:30:
[...]

Als alle positieve gevallen perfect op dezelfde dag waren gerapporteerd was er niet veel veranderd en waren we een paar dagen eerder die lockdown ingegaan. Dit is geen blinde paniek maar een logische reactie op exponentiele groei van een ziekte die alle zorgcapaciteit in Nederland opslokt in minder tijd dan het kost om de effecten van maatregelen te evalueren. Stel dat jouw auto een kunstmatige vertraging van 5 seconden inbouwt op je remmen. Pas je dan je rijgedrag aan naar wat je lachwekkend voorzichtig zou noemen ?
Ik snap (en onderschrijf) helemaal de rationale achter het ingrijpen.

Echter, in het voorjaar duurde het ook een week of 3 a 4 voor het effect van de maatregelen zichtbaar werd in de cijfers. Als je dus aanvullend in gaat grijpen voor je het effect kunt verwachten is dat wat ik blinde paniek noem.
3 Weken geleden is er stevig ingegrepen. Als de cijfers nu gaan dalen is dat als gevolg van die ingreep. Vorige week in aanvullend ingegrepen op een ontwikkeling die 3 weken geleden al voorzien was. Misschien waren ze 3 weken geleden te laat (Ik denk zelf dat de kroegen al veel eerder dicht hadden gemoeten), maar vorige week hadden ze geen nieuwe inzichten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
BlakHawk schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:39:
[...]

Waarom zou het niet werken?
Zie hier hoe N95 non-medische kapjes zelfs een hogere bescherming bieden:
https://www.mayoclinic.or...navirus-mask/art-20485449

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:16
(jarig!)
FabianGTI schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:38:

Daarom verbaast het me ook dat sportscholen open zijn en nog meer dat er ook mensen gaan.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:27

St@m

@ Your Service

https://www.bnr.nl/nieuws...-sluit-scholen-per-direct

St@m in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2"
Ik wil alvast voorspellen dat we over 2 weken in een volledige lockdown zitten. Als je niet wilt geloven dat die scholieren de grootste bron van besmettingen zijn..

Maar daar komen we over 2 weken wel achter.
Toch maar 1 een week, netjes, netjes..
Beter dan ik had verwacht, mag ook gezegd worden hoor.

Edit:
Ah, toch niet.
Dat alles brengt het RedTeam ertoe te adviseren om alle scholen direct dicht te gooien. Politiek ligt dat ingewikkeld: in de Tweede Kamer is op dit moment niemand voorstander van het opnieuw sluiten van de scholen.
Allemaal corona-wappies in de Tweede Kamer :D

[ Voor 64% gewijzigd door St@m op 20-10-2020 08:56 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Nu online
Ankona schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:40:
[...]

Echter, in het voorjaar duurde het ook een week of 3 a 4 voor het effect van de maatregelen zichtbaar werd in de cijfers. Als je dus aanvullend in gaat grijpen voor je het effect kunt verwachten is dat wat ik blinde paniek noem.
3 Weken geleden is er stevig ingegrepen. Als de cijfers nu gaan dalen is dat als gevolg van die ingreep. Vorige week in aanvullend ingegrepen op een ontwikkeling die 3 weken geleden al voorzien was. Misschien waren ze 3 weken geleden te laat (Ik denk zelf dat de kroegen al veel eerder dicht hadden gemoeten), maar vorige week hadden ze geen nieuwe inzichten.
Waar haal je de drie weken vandaan?
In het voorjaar zagen we na twee weken al effect. 15 maart ging horeca dicht en 23 maart gingen de contactberoepen dicht.
Aantal besmettingen zei in die weken niet zoveel gezien het lage aantal testen. Maar de positiviteitsratio was het hoogst in de week van 23 maart.
Het hoogste aantal ziekenhuisopnames ligt op 26 maart, hoogste aantal IC-opnames paar dagen later op 30 maart. Alles binnen twee weken na de lockdown.

Aangezien de positiviteitsratio, aantal besmettingen en aantal ziekenhuisopnames afgelopen week allemaal nog zijn doorgegroeid kan je volgens mij niet de conclusie trekken dat de maatregelen van 28 september al genoeg waren.
Als we nu afvlakking zien dan wordt dat met name veroorzaakt door de nieuwe maatregelen van vorige week. Niet nog de maatregelen van 28 september.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:29

ultimateharry

Team Slayer:-)

Ankona schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:40:
[...]

Het OMT en de regering nemen besluiten op basis van forecasting modellen zoals deze van even geleden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/syBP29MYWu7IJgX1AEqmxXAcRnQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bJVqD6OSALeNspmSJxHgdXga.jpg?f=user_large

Die zullen niet perfect zijn, maar worden continu geupdate met nieuwe data.
De maatregelen worden genomen om gedrag te beinvloeden. Zo wordt er ook gekeken naar bijvoorbeeld verkeersbewegingen. Die waren na de maatregelen van 3 weken geleden geloof ik met 10 procent verminderd. Terwijl dat tijdens de intelligente lockdown bij de eerste golf iets van 40% was.
Zie ook: https://www.bnr.nl/nieuws...terugdringen-besmettingen

Op besmettingen verwacht je eerder een effect dan 3 a 4 weken.
Het testbeleid is totaal verschillend vergeleken met maart / april.
Vandaag wordt iemand besmet, krijgt over gemiddeld 4 a 5 dagen klachten.
Zeg nog 4 dagen tot de test-uitslag.

De vertekening in aantal testen van week-op-week maakt het lastig, maar de positiviteits-ratio wil je wel zien stabiliseren.
Je hebt gewoon niet de marge om telkens 3 of 4 weken te gaan zitten wachten.
We hadden gezworen om tijdens een tweede golf de reguliere zorg niet af te schalen.
And here we are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 16:01

basvn

Breezand - NHN

Scholieren vormen een groeiende groep onder de populatie die het coronavirus oploopt. Bijna een tiende van alle in de tweede week van oktober positief geteste mensen had de middelbareschoolleeftijd. Dat blijkt uit een analyse die BNR maakte van RIVM-cijfers. De onafhankelijke expertgroep RedTeam slaat alarm en pleit voor een onmiddellijke sluiting van de scholen.

dubbelpost maar word wel op gereageerd dus laat hem staan

[ Voor 198% gewijzigd door basvn op 20-10-2020 09:07 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
St@m schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:54:

St@m in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2"

[...]

Toch maar 1 een week, netjes, netjes..
Beter dan ik had verwacht, mag ook gezegd worden hoor.

Edit:
Ah, toch niet.

[...]

Allemaal corona-wappies in de Tweede Kamer :D
De laatste tijd kan dat "red team" alleen maar roepen dat alles in lockdown moet.
De theorie erachter begrijp ik wel. Maar ze kunnen ook eens wat verder kijken. Kijk eens naar andere landen, welke maatregelen nemen ze daar op scholen ? En adviseer die dan.
Of als scholen gemeenschap: doe het zelf eens ! In plaats van maar wachten en alleen maar roepen "we voelen ons niet veilig". Niets houd je tegen om zelf actie te ondernemen.

Laatst las ik dat ze in Engeland een analyse hadden gedaan over langere tijd en daaruit bleek dat vanaf ongeveer 16 jaar het risico op besmettingen serieus wordt. Dus wellicht kunnen ze vanaf die leeftijden wat meer maatregelen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
basvn schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:00:

Scholieren vormen een groeiende groep onder de populatie die het coronavirus oploopt. Bijna een tiende van alle in de tweede week van oktober positief geteste mensen had de middelbareschoolleeftijd. Dat blijkt uit een analyse die BNR maakte van RIVM-cijfers. De onafhankelijke expertgroep RedTeam slaat alarm en pleit voor een onmiddellijke sluiting van de scholen.
(even los van het wel of niet of de legimiteit van het red-team tov het blue-team)
Het hoeft niet zwart-wit, natuurlijk.

Je kan bijvoorbeeld meer afstand creëren door elke dag maar de helft van de leerlingen te laten komen, ik meen dat er voor de zomervakantie zo'n systeem was?

Zeker voor middelbare scholieren is er niet de noodzaak om scholieren perse op school te houden omdat anders de ouders niet kunnen werken en het dan hun effect heeft op de economie (ook iets dat meeweegt, natuurlijk).

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 20-10-2020 09:05 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

anandus schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:03:
[...]
Het hoeft niet zwart-wit, natuurlijk.

Je kan bijvoorbeeld meer afstand creëren door elke dag maar de helft van de leerlingen te laten komen, ik meen dat er voor de zomervakantie zo'n systeem was?

Zeker voor middelbare scholieren is er niet de noodzaak om scholieren perse op school te houden omdat anders de ouders niet kunnen werken en het dan hun effect heeft op de economie (ook iets dat meeweegt, natuurlijk).
Dat systeem was er op basisscholen
hogere scholen niet voor zover ik weet

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:14
basvn schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:00:

En dat aandeel zal nog groter worden naar mate alle andere besmettingsbronnen worden teruggedrongen... Echter, als de R substantieel onder de 1 blijft, maakt dat geen reet uit, en houden kinderen gewoon onderwijs en werkende ouders gewoon hun werk.

Haha, deze quote ook:
'Er werd veel minder bewogen, er was veel meer beeldschermgebruik en er werd ongezonder gegeten. Daardoor hebben veel meer kinderen last gekregen van overgewicht. Het aantal kinderen dat obesitas ontwikkelde is vergroot; we kunnen het die kinderen niet aandoen om ze dat nog een keer te laten doormaken. Ik begrijp de zorgen, maar de oplossing kan niet zijn: de scholen dicht.'
In de 10 weken van een lockdown obesitas ontwikkelen? Ik weet het niet hoor, maar mijn n=1 ervaring is dat ik daar wat langer over doe dan 10 weken.

[ Voor 26% gewijzigd door __fred__ op 20-10-2020 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb in ieder geval nog niks gehoord van massale uitbraken op basisscholen. De meeste berichten die ik lees over basisscholen gaat over besmette docenten. Weinig bewijs dat die vanuit de leerlingen besmet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
BarôZZa schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 01:25:
@CMD-Snake Een minpunt van het vrije westen laat zich in deze crisis heel goed zien: een gebrek aan leiderschap tijdens een ramp. Je kan het niet met me oneens zijn dat dat in andere landen een minder groot probleem is.
Welke andere landen? Finland, Nieuw-Zeeland, Australië gingen best goed om met de pandemie. Allen worden tot het vrije Westen gerekend.
Het gros van de mensen heeft helemaal geen behoefte om hun leider te beledigen. Belediging van het koningshuis is hier overigens ook keihard verboden. Majesteitsschennis noemen we dat. Geloof dat die dude die een waxinelichtjeshouder tegen de koets gooide twee jaar vast zat.
We hebben hier ook zaken die heel gevoelig liggen. Ga maar eens publiekelijk de holocaust ontkennen en kijk hoe snel er iemand bij je komt aankloppen.
In sommige landen kan een spotprent al belediging zijn van het staatshoofd. Ik geloof dat Rutte meerdere keren per week het onderwerp is van een spotprent in een Nederlandse krant.

Voor wat betreft de majesteitschennis, de man die "fuck de koning" riep ging vrijuit. Die man die met waxinelichtjes smeet ging wel iets verder.
Welvaart, ontwikkeling, educatie en stabiliteit komen volgens mij eerst en zijn denk ik een randvoorwaarde voordat er überhaupt naar democratie/vrijheden gekeken kan worden. Je hoeft maar naar Irak te kijken wat er gebeurt als dat niet het geval is. Het land onder Saddam lijkt nu op een paradijs ten opzichte van de huidige situatie.
Grappig genoeg kan ik geen enkele dictatuur bedenken die aan jouw randvoorwaardes wist te voldoen.
Bossie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:46:
Daarom verbaast het me ook dat sportscholen open zijn en nog meer dat er ook mensen gaan.
Bewegen is belangrijk. Thuis binnen zitten en en niets doen is een recept voor depressie, zeker in de herfst/winter. Bewegen helpt dat voorkomen, naast tal van andere gezondheidsproblemen.
Die gasten van het Red Team zijn nog erger dan Engel en de zijnen. Keihard overal tegenin gaan en dan klagen dat het beleid niet duidelijk is. Hoe zou dat nou komen? Bij Engel weet je wat je voor je hebt staan, maar bij het Red Team is dat geniepiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TrailBlazer schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:08:
Ik heb in ieder geval nog niks gehoord van massale uitbraken op scholen.
Op meer dan de helft van de scholen is corona gesignaleerd, menig school is ook gestopt met elk los corona-incident door te geven omdat het zo vaak voorkomt dat een wekelijkse rapportage beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 07:57
Plenkske schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:02:
[...]

De laatste tijd kan dat "red team" alleen maar roepen dat alles in lockdown moet.
De theorie erachter begrijp ik wel. Maar ze kunnen ook eens wat verder kijken. Kijk eens naar andere landen, welke maatregelen nemen ze daar op scholen ? En adviseer die dan.
Of als scholen gemeenschap: doe het zelf eens ! In plaats van maar wachten en alleen maar roepen "we voelen ons niet veilig". Niets houd je tegen om zelf actie te ondernemen.

Laatst las ik dat ze in Engeland een analyse hadden gedaan over langere tijd en daaruit bleek dat vanaf ongeveer 16 jaar het risico op besmettingen serieus wordt. Dus wellicht kunnen ze vanaf die leeftijden wat meer maatregelen nemen.
Je bedoelt andere landen zoals Tsjechie, Wales, Noord Ierland, deel van Spanje, 1 op 10 scholen in Engeland, Wallonie en Moskou (waar het gaat om 'verlengen van vakantie') en verschillende staten in de VS waar scholen net zo goed gesloten worden? Is tevens rijtje landen dat het als maatregel al serieus overweegt.

De reden dat scholen niet tot nauwelijks zelf maatregelen nemen is m.i. dezelfde reden als de supermarkten die om 20:00 sluiten ivm verbod op alcoholverkoop - de gemiddelde Nederlander is egocentrisch en ronduit onbeschoft in dit soort situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[Afbeelding]

Dat gaat over de opnames, daar is de dinsdagpiek er inderdaad nog wel door handmatige melding.
Ankona schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:26:
[...]

Zolang de vertraging redelijk constant is, en er een gelijk andeel aan oude cases wordt gerapporteerd, kun je m.i. die cijfers prima gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
MikeyMan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:12:

[...]

Zolang de vertraging redelijk constant is, en er een gelijk andeel aan oude cases wordt gerapporteerd, kun je m.i. die cijfers prima gebruiken.
Maar niet als je een verandering verwacht die binnen dat vertragingswindow zal vallen en ondanks dat niet die tijd afwacht. Dan moet je gewoon even geduld hebben.

Als je een olietanker te laat bijstuurt kun je dat ook niet compenseren door nog meer roer te geven.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

anandus schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:10:
[...]

Op meer dan de helft van de scholen is corona gesignaleerd, menig school is ook gestopt met elk los corona-incident door te geven omdat het zo vaak voorkomt dat een wekelijkse rapportage beter is.
Sorry bedoelde basisscholen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:19:
[...]

Maar niet als je een verandering verwacht die binnen dat vertragingswindow zal vallen en ondanks dat niet die tijd afwacht. Dan moet je gewoon even geduld hebben.

Als je een olietanker te laat bijstuurt kun je dat ook niet compenseren door nog meer roer te geven.
Natuurlijk wel :?

Als je de afgelopen weken even fictief 1000 van vandaag, 500 van gisteren en 250 van eergisteren rapporteert, en dat worden er 750 van vandaag, 500 van gisteren en 250 van eergisteren zie je die trend toch terug?

Nogmaals; als de afwijking maar enigszins constant is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:03
Sorry hoor, ik ben ook wel voorstander van het aanpakken van het VO. Maar als het om slechts bijna 1 op de 10 gaat (totale onderwijs) dan is dat toch kul op dit moment. Wacht eerst even de huidige maatregelen af.

Dat redteam is bloedirritant. ALs de overheid morgen besluit om in totale lockdown te gaan is het vast ook weer niet goed bij die lui. Die zitten alleen maar te zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
BoB_HenK schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:11:
[...]

Je bedoelt andere landen zoals Tsjechie, Wales, Noord Ierland, deel van Spanje, 1 op 10 scholen in Engeland, Wallonie en Moskou (waar het gaat om 'verlengen van vakantie') en verschillende staten in de VS waar scholen net zo goed gesloten worden? Is tevens rijtje landen dat het als maatregel al serieus overweegt.

De reden dat scholen niet tot nauwelijks zelf maatregelen nemen is m.i. dezelfde reden als de supermarkten die om 20:00 sluiten ivm verbod op alcoholverkoop - de gemiddelde Nederlander is egocentrisch en ronduit onbeschoft in dit soort situaties.
Nee die landen bedoel ik niet per se, maar ik geef ze groot gelijk hoor gezien de aantallen besmettingen.
Ik doelde vooral op landen waar ze op de scholen zelf ook al maatregelen hebben (zoals afstand houden). Hier is, op de gedeeltelijke mondkapjes na, volgens mij niets veranderd aan de klassen. Alles zoals het was. Waarom gebeurt dat niet. Wellicht dat dan de besmettingen in die leeftijdscategorie al dusdanig verlaagt wordt dat het sluiten van scholen niet nodig is. Maar ja, eigenlijk is dat nu alweer te laat...

Met dat laatste ben ik het zeker eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:29

ultimateharry

Team Slayer:-)

Leon Zwiers schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:22:
Sorry hoor, ik ben ook wel voorstander van het aanpakken van het VO. Maar als het om slechts bijna 1 op de 10 gaat (totale onderwijs) dan is dat toch kul op dit moment. Wacht eerst even de huidige maatregelen af.
Snap je punt, maar ben wel benieuwd naar het bredere plaatje. Besmetten die VO'ers dan vervolgens het huishouden? Pa en ma die braaf aan het thuiswerken zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het Red Team sluiten lijkt me een betere maatregel met minder nadelen dan de scholen sluiten.

Op dit moment is een paar procent van de bevolking besmet. Een school moet wel heel erg klein zijn om niet minimaal een besmette leraar of leerling te hebben uit pure kansberekening. En kleine scholen sluiten is al jaren beleid wegens efficiency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:10
Ik ben wel benieuwd of dat 1 op de 10 cijfer een piek is of dat dat al langer zo is (of die kant op gegroeid is). Vergeet nl niet dat het herfstvakantie is/was. Ik heb hier een 15-jarige thuis met lichte verkoudheidsklachten. Een beetje af en aan, zoals je dat in een normaal najaar ook hebt. Dus af en toe een dagje thuis (want dat zijn de regels), maar niet direct de noodzaak om zich te laten testen. Nu hij er zaterdag ook een klein beetje keelpijn bij kreeg vond ie het toch wel nodig om zich te laten testen. Argumentatie: hij heeft dingen afgesproken met vrienden in de vakantie en met een negatieve test op zak mag hij ook met een lichte verkoudheid wel op stap....

Edit: ik ga er wel vanuit dat als hij besmet is wij ook geheid besmet gaan raken. Bij dit soort ziektes ontspringt er normaal gesproken misschien 1 van de gezinsleden de dans. Meer niet helaas.

[ Voor 12% gewijzigd door klaaas op 20-10-2020 09:29 ]

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:21:
[...]

Natuurlijk wel :?

Als je de afgelopen weken even fictief 1000 van vandaag, 500 van gisteren en 250 van eergisteren rapporteert, en dat worden er 750 van vandaag, 500 van gisteren en 250 van eergisteren zie je die trend toch terug?

Nogmaals; als de afwijking maar enigszins constant is.
Dit is ook wel een mooie GIF waarin je die vertraging ziet.
Vaak is het daadwerkelijke aantal besmettingen van een dag zelfs hoger dan op die dag gerapporteerd is...

https://twitter.com/jannoTR/status/1318171087507783682

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sorry hoor, ik ben ook wel voorstander van het aanpakken van het VO. Maar als het om slechts bijna 1 op de 10 gaat (totale onderwijs) dan is dat toch kul op dit moment.
Is dat zo?
Er zijn 950k middelbare scholieren, dus 1 op 10 is best een oververtegenwoordiging.
IJzerlijm schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:25:
Het Red Team sluiten lijkt me een betere maatregel met minder nadelen dan de scholen sluiten.
Het is toch juist de functie van het red team om kritisch te zijn op het blue team?

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 20-10-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
anandus schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:28:
[...]
Is dat zo?
Er zijn 950k middelbare scholieren, dus 1 op 10 is best een oververtegenwoordiging.
Het is niet 1 op 10 van dat aantal.
Het is 8% op de weekcijfers van besmettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:52

[Afbeelding]

Als je inderdaad zeer selectief een selectie maakt, dan kan je dat denken. Wat je laat zien is enkel de datum waarop RIVM het verwerkt heeft. En aangezien er enkel op dinsdag wordt bijgewerkt wanneer de daadwerkelijke opnames waren lijkt het op een piek.

Als je een eerlijk beeld wilt schetsen van de situatie dan moet je de grafiek gebruiken die aangeeft hoeveel opnames er daadwerkelijk waren op een dag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bycebeh-N-psYeJQ5Bxl7sJa4lI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nAIrZl9t9F1kJh03IIFA3psP.png?f=fotoalbum_large

Het nadeel is alleen dat die cijfers enkel op dinsdag worden bijgewerkt zoals ik zeg. Ik blijf dat ongelofelijk vinden. In het voorjaar (tot 1 juli) werden we dagelijks doodgegooid met getallen door het RIVM. Daarna is dat volledig opgedroogd tot een dinsdag rapportje. Het is nog een klein wonder dat ze wat data beschikbaar maken die verwerkt wordt door onder andere M. van Zelst en BD Dataplan.

De conclusie dat er een dinsdag piek is klopt dus niet wat mij betreft. Als je kijkt naar de gecorrigeerde (en dus werkelijke) cijfers dan zie je een heel ander beeld.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
anandus schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:28:
[...]
Is dat zo?
Nee dat is niet zo. Ik heb het ook over BIJNA 1 op de 10 in het TOTALE onderwijs. Het is 0,8 op de 10 als je naar de 12-17 jaren kijkt. Pas als je ook 18+ pakt wordt het getal 1 op de 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Wanneer zouden we effect moeten gaan zien? Voor de gemiddelde regeneratie tijd wordt 4 dagen gerekend.. Dan zou je ongeveer effect moeten gaan zien op de meldingen. Dat zal ook per regio afhangen.
In Zuid-Limburg kan je bij klachten vanmiddag nog voor een test terecht, terwijl mijn broer in Brabant op zijn vroegst op donderdag (op 80km rijden) getest zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 07:57
Statistisch gezien juist reden om meer te doen - aanzienlijk minder dan 1 op de 10 mensen in Nederland bevinden zich in deze leeftijdscategorie. In feite is deze groep nu met een factor 1,5-2 oververtegenwoordigd in het aantal besmettingen. Best veel voor een groep die volgens experts relatief weinig getroffen zou moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat redteam is bloedirritant. ALs de overheid morgen besluit om in totale lockdown te gaan is het vast ook weer niet goed bij die lui. Die zitten alleen maar te zeiken.
Eens... Als de scholen sluiten komt Ginny Mooy binnen drie dagen weer aanhobbelen dat de scholen toch echt open moeten, want anders is het niet goed voor de ontwikkeling.

Ze hebben echt wel goede punten en genoeg kennis in huis, maar de manier van opereren is nogal gratuit.

Maar de leraren zijn momenteel met 10% besmettingsgraad (van de geteste leraren uiteraard) een veiliger beroepsgroep dan gemiddeld ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 20-10-2020 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Plenkske schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

Het is niet 1 op 10 van dat aantal.
Het is 8% op de weekcijfers van besmettingen.
Ook dan is het een behoorlijke oververtegenwoordiging ;) Het is anderhalf keer wat je zou verwachten bij een evenredige verdeling.

Zéker als het zo is dat onder de leeftijd van 16 besmettingen minder zouden zijn.
Nb. Ik weet niet precies wat de consensus precies is over besmettelijkheid van jongeren en bij welke leeftijd ze wel of niet minder besmettelijk zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 20-10-2020 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
klaaas schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:27:
Ik ben wel benieuwd of dat 1 op de 10 cijfer een piek is of dat dat al langer zo is (of die kant op gegroeid is). Vergeet nl niet dat het herfstvakantie is/was. Ik heb hier een 15-jarige thuis met lichte verkoudheidsklachten. Een beetje af en aan, zoals je dat in een normaal najaar ook hebt. Dus af en toe een dagje thuis (want dat zijn de regels), maar niet direct de noodzaak om zich te laten testen. Nu hij er zaterdag ook een klein beetje keelpijn bij kreeg vond ie het toch wel nodig om zich te laten testen. Argumentatie: hij heeft dingen afgesproken met vrienden in de vakantie en met een negatieve test op zak mag hij ook met een lichte verkoudheid wel op stap....

Edit: ik ga er wel vanuit dat als hij besmet is wij ook geheid besmet gaan raken. Bij dit soort ziektes ontspringt er normaal gesproken misschien 1 van de gezinsleden de dans. Meer niet helaas.
Ja, is al een tijdje ongeveer hetzelfde:
https://pbs.twimg.com/media/EksQBtyWkAAijvB?format=png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

anandus schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:31:
[...]

Ook dan is het een behoorlijke oververtegenwoordiging ;) Het is anderhalf keer wat je zou verwachten bij een evenredige verdeling.
Gelukkig is bij deze ziekte geen sprake van een evenredige verdeling in enig aspect van het ziektebeeld. Stel je voor dat er evenredig net zoveel jongeren als ouderen zouden overlijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:31:
[...]

Maar de leraren zijn momenteel met 10% besmettingsgraad (van de geteste leraren uiteraard) een veiliger beroepsgroep dan gemiddeld ;)
Over niet al te lange tijd zijn alle leraren immuun, probleem opgelost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona

Rancune en jaloezie zijn flink aanwezig in de wetenschappelijke wereld. Zou het red team soms bestaan uit wetenschappers die zich gepasseerd voelen omdat ze niet voor het OMT gevraagd zijn?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
anandus schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:31:
[...]

Zéker als het zo is dat onder de 16 besmettingen minder zouden zijn.
De besmetting bij de 16 jarigen zijn niet minder qua aantallen, dat verwacht je ook niet bij hun gedrag. Maar wel minder qua heftigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
IJzerlijm schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:33:
[...]

Gelukkig is bij deze ziekte geen sprake van een evenredige verdeling in enig aspect van het ziektebeeld. Stel je voor dat er evenredig net zoveel jongeren als ouderen zouden overlijden.
Klopt. Sterker nog scholieren zouden minder besmettelijk zijn en zijn vaker asymptomatisch of met zeer milde klachten. Dus je kan ervanuit gaan dat het een stuk erger is op scholen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:31:
[...]

Precies.
Ik heb het red team nog niet horen roepen "sluit AL het werk voor leeftijden van 40+ want afgelopen week was dit de groep waar 40% van de besmettingen zitten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:37:
[...]

Precies.
Ik heb het red team nog niet horen roepen "sluit AL het werk voor leeftijden van 40+ want afgelopen week was dit de groep waar 50% van de besmettingen zitten"
Volgens mij is het een andere statistiek waar we het nu over hebben.

Ik dacht dat het zo was dat onder de geteste leraren 10% positief test. Waar dat bij de horeca bijvoorbeeld 15+% was.

Niet dat 10% van de besmettingen leraren waren. Voordat daar weer een ding ontstaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:39:
[...]

Volgens mij is het een andere statistiek waar we het nu over hebben.

Ik dacht dat het zo was dat onder de geteste leraren 10% positief test. Waar dat bij de horeca bijvoorbeeld 15+% was.

Niet dat 10% van de besmettingen leraren waren. Voordat daar weer een ding ontstaat ;)
Klopt, is ook een ander cijfer.

Ik doelde die opmerking vooral op het nieuwsbericht van deze ochtend. Je kan altijd wel een cijfer pakken en roepen dat iets moet sluiten. Misschien moeten we alle thuissituaties ook sluiten :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:30:
[...]

Als je inderdaad zeer selectief een selectie maakt, dan kan je dat denken. Wat je laat zien is enkel de datum waarop RIVM het verwerkt heeft. En aangezien er enkel op dinsdag wordt bijgewerkt wanneer de daadwerkelijke opnames waren lijkt het op een piek.

Als je een eerlijk beeld wilt schetsen van de situatie dan moet je de grafiek gebruiken die aangeeft hoeveel opnames er daadwerkelijk waren op een dag:
[Afbeelding]

Het nadeel is alleen dat die cijfers enkel op dinsdag worden bijgewerkt zoals ik zeg. Ik blijf dat ongelofelijk vinden. In het voorjaar (tot 1 juli) werden we dagelijks doodgegooid met getallen door het RIVM. Daarna is dat volledig opgedroogd tot een dinsdag rapportje. Het is nog een klein wonder dat ze wat data beschikbaar maken die verwerkt wordt door onder andere M. van Zelst en BD Dataplan.

De conclusie dat er een dinsdag piek is klopt dus niet wat mij betreft. Als je kijkt naar de gecorrigeerde (en dus werkelijke) cijfers dan zie je een heel ander beeld.
Dat selectieve kijken is dus wat er in het voorjaar gebeurde. Toen was er grote aandacht voor de dagelijkse RIVM-cijfers, en dan met name de opnames omdat de besmettingen niet veel zeiden.
Op het moment dat je zo selectief kijkt (zoals in het voorjaar dus gebeurde, en ik nu in mijn voorbeeld doe) is er dus sprake van een dinsdagpiek.
Het grafiekje is dus wat het RIVM nu nog wel dagelijks publiceert aan meldingen, de correcties komen nu wekelijks op dinsdag. Maar de meldingen worden nog wel dagelijks gepubliceerd, en vervolgens door bddataplan geplot.

Zo bezien kan je het ook als een goed teken zien dat het RIVM alleen nog wekelijks hun info update. Dat zorgt ervoor dat de focus minder ligt op de dagelijkse (vertekende) cijfers.

[ Voor 5% gewijzigd door Jovatov op 20-10-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Jovatov schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:52:
[...]
Zo bezien kan je het ook als een goed teken zien dat het RIVM alleen nog wekelijks hun info update. Dat zorgt ervoor dat de focus minder ligt op de dagelijkse (vertekende) cijfers.
Aangezien ze de helft van de cijfers wel publiceren en de andere helft niet zie ik het absoluut niet als een goed teken. Het vertekent juist het beeld in mijn ogen. Ik snap niet dat er niet weer dagelijks een (beknopt) rapport wordt uitgebracht met daarin de juiste datum van een vastgestelde besmetting, ziekenhuisopname of overlijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Vandaag dient een kortgeding tegen de staat over de sluiting van de horeca. Een aantal restauranthouders willen zo afdwingen dat restaurants weer open mogen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
CMD-Snake schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:29:
Vandaag dient een kortgeding tegen de staat over de sluiting van de horeca. Een aantal restauranthouders willen zo afdwingen dat restaurants weer open mogen gaan.
Ik ben benieuwd wat hier van terecht zal komen. Mocht de horeca het kort geding winnen dan kan de regering hun vakantie in ieder geval wel bye bye zeggen :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
https://www.security.nl/p...testuitslagen+coronatests

Huisartsen willen weten wanneer hun patiënten positief op corona zijn getest, maar krijgen deze informatie niet van de GGD'en doorgespeeld. Volgens de huisartsen moet de informatie voor een betere zorg aan patiënten zorgen en juist de GGD'en ontlasten. Ondanks herhaaldelijke verzoeken wordt de data niet gedeeld.

Slechte zaak dit. Vreemd dat de GGD daar zo moeilijk over doen. Ja, het is een extra taak, maar wel een belangrijke taak vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Uit het artikel:
"Na een oproep op een YouTube-kanaal - waarop de coronapandemie wordt ontkend en het kabinet beticht wordt van terreur zaaien - sloten tientallen horecaondernemers zich bij de rechtszaak aan."

Ik mis nog dat het kabinet een slecht pedofielen is... Dan is het setje weer compleet. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

ShellGhost schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:36:
https://www.security.nl/p...testuitslagen+coronatests

Huisartsen willen weten wanneer hun patiënten positief op corona zijn getest, maar krijgen deze informatie niet van de GGD'en doorgespeeld. Volgens de huisartsen moet de informatie voor een betere zorg aan patiënten zorgen en juist de GGD'en ontlasten. Ondanks herhaaldelijke verzoeken wordt de data niet gedeeld.

Slechte zaak dit. Vreemd dat de GGD daar zo moeilijk over doen. Ja, het is een extra taak, maar wel een belangrijke taak vind ik.
is weer goed op te maken, hoe goed Nederland voorbereid was op een epidemie.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
Waah schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:38:
[...]

Uit het artikel:
"Na een oproep op een YouTube-kanaal - waarop de coronapandemie wordt ontkend en het kabinet beticht wordt van terreur zaaien - sloten tientallen horecaondernemers zich bij de rechtszaak aan."

Ik mis nog dat het kabinet een slecht pedofielen is... Dan is het setje weer compleet. O-)
En babybloed drinken uiteraard :)
Wellicht dat de horeca weer open mag indien ze dat op het reguliere menu gaan aanbieden? :D

If you can't beat them...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Thalaron schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:39:
[...]

En babybloed drinken uiteraard :)
Wellicht dat de horeca weer open mag indien ze dat op het reguliere menu gaan aanbieden? :D

If you can't beat them...
Als nu alleen pizzeria's openmogen dan ontploft de aluhoedjes wereld hard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
ShellGhost schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:36:
Dat komt omwille van privacy. Medische gegevens zijn vertrouwelijk. Zonder de toestemming van de persoon van wie de gegevens zijn kan deze niet gedeeld worden. De GGD kan de informatie dus niet delen met de huisartsen. Overigens net zo min omgekeerd.
Waah schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:38:
Uit het artikel:

De argumentatie van de restauranthouders maakt geen gebruik van samenzweringstheorieën. Ze bepleiten dat ze zich altijd aan de maatregelen hebben gehouden en zo te zien willen ze ook argumenten uit de rechtszaak uit Berlijn te willen gebruiken. Niets wappies dus voor mocht je die kant snel op willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Leon Zwiers schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:42:
[...]

Als nu alleen pizzeria's openmogen dan ontploft de aluhoedjes wereld hard :+
Ik zou er eigenlijk weinig moeite mee hebben als restaurants weer open konden maar dan wel zonder dat er alcohol geschonken mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ik snap hun wens maar ben wel benieuwd naar hun juridische argumenten. Stel dat ze die hebben dan lijkt het me dat er een bom ligt onder (bijna) alle maatregelen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ankona schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:43:
[...]

Ik snap hun wens maar ben wel benieuwd naar hun juridische argumenten. Stel dat ze die hebben dan lijkt het me dat er een bom ligt onder (bijna) alle maatregelen.
Wat dacht je van proportionaliteitsbeginsel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Stoney3K schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:43:
[...]

Ik zou er eigenlijk weinig moeite mee hebben als restaurants weer open konden maar dan wel zonder dat er alcohol geschonken mag worden.
Een bekende uitspraak in de restaurantwereld is. Ze eten je arm en drinken je rijk. Dat rijk drinken gebeurt niet met spa blauw ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:15

NMH

Moderator General Chat
Volgens de restauranteigenaar kan de horeca het niet meer verdragen om op slot te gaan.
Ja, en als we de uitbraak nog verder uit de hand kan lopen kunnen de ziekenhuizen het niet meer aan, dat heeft toch net een wat hogere prioriteit. Of je moet dit een goed idee vinden:
Ambulances die acht uur lang op de oprit van een ziekenhuis stonden te wachten, een patiënt met een beroerte die op een brancard werd behandeld, een doodzieke coronapatiënt die onbeschermd in een rolstoel op een gang werd achtergelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
CMD-Snake schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:43:
[...]

Dat komt omwille van privacy. Medische gegevens zijn vertrouwelijk. Zonder de toestemming van de persoon van wie de gegevens zijn kan deze niet gedeeld worden. De GGD kan de informatie dus niet delen met de huisartsen. Overigens net zo min omgekeerd.

[...]

De argumentatie van de restauranthouders maakt geen gebruik van samenzweringstheorieën. Ze bepleiten dat ze zich altijd aan de maatregelen hebben gehouden en zo te zien willen ze ook argumenten uit de rechtszaak uit Berlijn te willen gebruiken. Niets wappies dus voor mocht je die kant snel op willen gaan.
Ik lees het eerder dat de GGD er niet (meer) aan wil omdat het een extra stap betekend, dus extra werk.

"Het Roaz Noord-Holland en Flevoland (Regionaal Overleg Acute Zorgketen) hebben GGD GHOR, de koepelorganisatie van de GGD'en en GHOR-bureaus, opgeroepen om de informatie toch aan de huisartsen te verstrekken, zo meldt het Parool."

Nog een quote waaruit blijkt dat ze wel de data kregen:
De Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) laat ook weten dat positieve uitslagen vaak niet gemeld worden aan de huisarts. "Hoewel we het anders hadden afgesproken met de GGD'en, zien we dat veel huisartsen niet altijd meer vanuit het bron- en contactonderzoek de positieve uitslagen van hun patiënten ontvangen.

Geen kwestie van privacy dus, maar onwil vanuit de GGD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
NMH schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:46:
[...]

Ja, en als we de uitbraak nog verder uit de hand kan lopen kunnen de ziekenhuizen het niet meer aan, dat heeft toch net een wat hogere prioriteit. Of je moet dit een goed idee vinden:

[...]
Wonen wij in midden europa? Is het 100% bewezen dat die golf door de horeca is veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TrailBlazer schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:45:
[...]

Een bekende uitspraak in de restaurantwereld is. Ze eten je arm en drinken je rijk. Dat rijk drinken gebeurt niet met spa blauw ben ik bang.
Precies de reden dat ik bij de afhaal ook altijd een flesje wijn of een paar bijzondere biertjes probeer mee te nemen. Druppel op de gloeiende plaat uiteraard, maar wordt vaak vergeten door ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Ankona schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:43:
Dat zal denk ik meevallen. Als ze winnen gaan restaurants open, hooguit de café eigenaren dan ook een poging gaan doen. Het zal niet meteen het einde zijn van de 1,5 meter jammer genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
CMD-Snake schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:53:
[...]

Dat zal denk ik meevallen. Als ze winnen gaan restaurants open, hooguit de café eigenaren dan ook een poging gaan doen. Het zal niet meteen het einde zijn van de 1,5 meter jammer genoeg.
Jammer genoeg? jij wilt dus dit?
https://nos.nl/artikel/23...m-staat-op-instorten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:28
ShellGhost schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:49:
[...]

Wonen wij in midden europa? Is het 100% bewezen dat die golf door de horeca is veroorzaakt?
Dit virus waard nog te kort rond om überhaupt iets 100% te bewijzen (as if).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
CMD-Snake schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:53:
[...]

Ik ben vooral benieuwd naar de argumenten waarmee ze denken te kunnen winnen. En zouden die argumenten dat niet breder toepasbaar zijn waardoor anderen ook een aanval op diverse beperkingen in kunnen zetten. (Dus niet alleen horeca, ook evenementen, theaters, recreatie etc. Takken die dicht moeten of dusdanig beperkt zijn dat ze geen geld kunnen verdienen)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Zijn genoeg voorbeelden van restaurants die er een enorm potje van gemaakt hebben. Dus als hun enige argument nou werkelijk is, jamaar de horeca kan het niet aan en we hebben toch ons best gedaan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:51

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

Nee, maar het geeft wel een goed beeld wat er gebeurt als de boel uit de hand loopt en er onvoldoende maatregelen genomen worden. Waarom denk je dat het hier niet kan gebeuren?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
Leon Zwiers schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:01:
Zijn genoeg voorbeelden van restaurants die er een enorm potje van gemaakt hebben. Dus als hun enige argument nou werkelijk is, jamaar de horeca kan het niet aan en we hebben toch ons best gedaan......
Er zijn ook genoeg voorbeelden van restaurants die het perfect gedaan hebben.
Je punt is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:24
ShellGhost schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

Je punt is??
De restaurants die ik heb bezocht hadden het echt prima op orde. Ik vermoed dat het mis ging bij de all you can eat vreetschuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
ShellGhost schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

Je punt is??
Dat ze dus geen punt hebben. Het gedrag van de horecabezoeker is het probleem gebleken. Waren horeca medewerkers ook niet best hoog in de positieve tests door hun gasten? De enige manier die effectief is gebleken om de horecabezoeker zich te laten gedragen is geen horeca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Standeman schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

Nee, maar het geeft wel een goed beeld wat er gebeurt als de boel uit de hand loopt en er onvoldoende maatregelen genomen worden. Waarom denk je dat het hier niet kan gebeuren?
De boel loopt nog niet uit de hand of wel?
We gaan nu pas zien of de genomen maatregelen effect gaan hebben of niet. Dus om nu al paniekvoetbal te gaan spelen schiet niet op en zorgt alleen maar voor nog meer onrust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Leon Zwiers schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:05:
[...]

Dat ze dus geen punt hebben. Het gedrag van de horecabezoeker is het probleem gebleken.
En dat zou totaal niet kunnen komen door het vervagen van de grenzen na een paar glazen alcohol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:15

NMH

Moderator General Chat
Nee, maar onze zorg heeft net zo goed een maximale capaciteit en die zijn we rap aan het naderen. Sterker nog, als je de berichten leest over dat er links en rechts al weer afgeschaald wordt dan zou ik zeggen dat we die eigenlijk al overschreden hebben. De toerenteller staat in het rode gebied zogezegd.

Voor wat betreft of de horeca de golf veroorzaakt heeft; het draagt er in ieder geval aan bij. We zullen even moeten minderen met onze sociale contacten; dat is de enige manier om het aantal besmettingen omlaag te krijgen. En we hebben gewoon niet meer de luxe van dingen voorzichtig uitproberen om te kijken wat de effecten zijn, daarvoor is de situatie te nijpend. We hebben nu even een grote hamer nodig die de R waarde met grote waarschijnlijkheid onder de 1 brengt, want anders gaan we die midden-Europese toestanden ook hier krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
Leon Zwiers schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:05:
[...]

Dat ze dus geen punt hebben. Het gedrag van de horecabezoeker is het probleem gebleken. Waren horeca medewerkers ook niet best hoog in de positieve tests door hun gasten? De enige manier die effectief is gebleken om de horecabezoeker zich te laten gedragen is geen horeca.
Gelul. Er waren/zijn ruim 64000 horeca bedrijven in Nederland. Wil je echt met droge ogen gaan beweren dat ze allemaal fout waren?
Je praat echt complete onzin nu. Ga lekker zelf in een complete lockdown zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Ankona schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:58:
Ik ben vooral benieuwd naar de argumenten waarmee ze denken te kunnen winnen. En zouden die argumenten dat niet breder toepasbaar zijn waardoor anderen ook een aanval op diverse beperkingen in kunnen zetten. (Dus niet alleen horeca, ook evenementen, theaters, recreatie etc. Takken die dicht moeten of dusdanig beperkt zijn dat ze geen geld kunnen verdienen)
Het OMT had in hun adviezen restaurants ongemoeid gelaten. Ze lijken dezelfde argumentatie als in Duitsland te willen gebruiken. Het RKI had daar ook becijferd dat restaurants nauwelijks tot niet bijdroegen aan besmettingen in hun modellen. De rechter ging daarin mee en toen mochten de restaurants weer open.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
reemprive schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:04:
[...]

De restaurants die ik heb bezocht hadden het echt prima op orde. Ik vermoed dat het mis ging bij de all you can eat vreetschuren.
Het speciaalbier cafe waar ik wel eens kom had het ook perfect geregeld. Die is zwaar genaaid door die 2e lockdown. Maar de uitbater legt de schuld wel bij de juiste personen. Die heeft geen bord voor zijn kop.

Goed. Opnieuw verplichte sluiting.
Wederom is de horeca slachtoffer van de strengere maatregelen.
Weer moet ik als ondernemer zoeken naar een middel om te blijven bestaan.
En waarom?
Omdat de mensen gewoon niet willen luisteren.
Daarvoor wil ik jullie hartelijk bedanken.
Bedankt voor het niet luisteren naar de 1,5 meter.
Bedankt voor het niet samenkomen in groepen.
Bedankt voor het niet houden van feesten thuis
Bedankt voor het “ja hoor wij zijn alle 12 een huishouden”
Bedankt voor het “o ik pak wel een extra paar stoelen, dan kunnen jullie hier nog wel tussen”
Bedankt, jij die vindt dat regels niet voor jou gelden.
Er zijn telkens regels opgesteld. En JIJ had maar één taak. JE ERAAN HOUDEN.
Was het nou zo moeilijk om even die 1,5 meter afstand te houden?
Of JIJ collega horeca man, moest je nou echt op dat grotere terras toch die 8 jongens samen aan een tafel zetten? Je snapt toch ook wel dat dat geen huishouden was?
En jij eigenaar van die grote zaak met mega terras uitbereiding? Was dat niet goed genoeg? Waarom mochten bij jou wel gasten schouder aan schouder zitten?
De regels hanteren en uitvoeren is niet moeilijk. Het enige wat je nodig hebt is discipline. Gewoon doen.
Goed voor nu zijn we weer dicht. Het moet maar. In een hoekje gaan zitten huilen gaat mijn bedrijf niet helpen.
Straks, ooit, mogen wij weer open. En mag ik dan bij deze een oproep doen aan jullie? Houdt je gewoon eens aan de regels. Niet voor mij, niet voor jou, maar voor de samenleving.
Als we samen dat virus zo’n rustig vaarwater kunnen geven dat het niet weg is maar zo nu en dan een besmetting laten geven, kunnen we weer door met leven. Kan alles weer draaien. Kunnen we een samenleving hebben waar we leren leven met een dodelijk virus. Als we allemaal gewoon blijven opletten kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:08
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 96% gewijzigd door Sunri5e op 21-10-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
ShellGhost schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:07:
[...]

Gelul. Er waren/zijn ruim 64000 horeca bedrijven in Nederland. Wil je echt met droge ogen gaan beweren dat ze allemaal fout waren?
Je praat echt complete onzin nu. Ga lekker zelf in een complete lockdown zitten.
Beweer nergens dat de bedrijven allemaal een probleem waren. Maar vooral de bezoekers dus. Dan maar kort de botte zeis erdoorheen om vervolgens beetje bij beetje weer dingen toe te laten. En deze keer op tijd op de rem te trappen en het niet helemaal uit de klauwen laten lopen, mocht het weer mis gaan.

Gelukkig is er nu eindelijk afgesproken strenger te gaan handhaven. Zal ook al wel e.e.a. schelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShellGhost
Schofterige reactie van haar zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Stoney3K schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:06:
[...]

En dat zou totaal niet kunnen komen door het vervagen van de grenzen na een paar glazen alcohol?
Ja, en als ze horeca wel opendoen zonder alcohol gaan ze daar weer over zeiken, want dat is vaak de enige manier voor ze om winst te maken.

Maar alcohol en het vervagen van grenzen gaan inderdaad hand in hand;.

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 20-10-2020 11:12 ]

Pagina: 1 2 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins