@cville @kabeltjekabel @Andrehj Thanks! Da's weer input waar ik wat mee kan.
Tjah, ik vind de kabel er vrij dun uitzien. Maar alles is netjes weggewerkt, en de paar stukjes kabel die zichtbaar zijn kan ik geen opdruk vinden hoe dik die aders zouden zijn (is een buitenkabel).Andrehj schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:24:
[...]
- En kijken naar de lange kabel. Die zal vast geen 1.5mm² zijn. Minimum is toch wel 2.5mm². Maar voor zo'n zware 1-fase omvormer achter zo'n lange kabel is ook dat te dun. Voor die lengte zou je wel naar 6 of 10 mm² moeten.
Daarna: 3-fasen is altijd een goed idee, dan speelt dit hele probleem niet meer en is 2.5mm² zat. Moet je wel een 3-fasen aansluiting hebben en een nieuwe kabel trekken.
Die 20A is questionable, want de hoofdzekeringen zijn allemaal C25. De groepautomaat is van hetzelfde merk, dus een selectiviteit van <1.6 kan technisch gezien wel, maar is volgens mij niet geheel volgens specs. In de manual staat "A circuit breaker [...] with slow-blow characteristic C", dus dat zal allicht zijn waarom de installateur (helaas failliet) voor C20 gekozen heeft.Andrehj schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:24:
[...]
Dan nog een vraag: Waarom een C20 automaat? Een B20 klinkt veel logischer.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.