Eens met jou post. Echter reken ik met wat het plaatje uit eindelijk kost inclusief de nodige bonussen en acties die er op het moment zijn. Ik zou juist willen stellen dat je de actie prijs mee moet nemen omdat het anders niet appels met appels vergelijken is.Of-Aaargh schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:19:
[...]
Ik reageerde op de post van MathiasMetzger die het had over een vergelijking tussen de Inster en Spring, en concludeerde dat de Inster de betere auto is. Dat zal vast kloppen. Zijn uitvoering met een verschuifbare achterbank kost echt ruim 27.000 euro (tijdelijke actieprijzen uitgezonderd), wat nog steeds meer dan 6.000 euro meer is dan de Spring in de allerduurste uitvoering. Dus dan kun je wel vergelijken, maar het blijven appels en peren, auto's in twee verschillende prijsklassen. Een Hyundai Ioniq 6 is een nóg veel betere auto dan de Spring, maar ook die vergelijking zou onzinnig zijn.
Dan is het verschil "nog maar" €3K. Alsnog een smak geld, maar mogelijk kan je met €3K bepaalde extra's wel verantwoorden tussen de 2 modellen en daar vanuit een keuze maken. Gevoelsmatig kan je met €6K de verschillen die ik eerder noemde wel erg moeilijk verantwoorden.
Eens dat wanneer die €2950 "smart bonus" verloopt of niet meer beschikbaar is het sommetje anders is. Even 3K extra ophoesten is nogal wat voor potentiele kopers in dit segment.
[ Voor 3% gewijzigd door Yariva op 17-10-2024 11:27 ]
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply