Als je eerlijk wil vergelijken, moet je eigenlijk de EX30 extended range in de Ultra uitvoering vergelijken, dan pas kom je qua uitrusting op vergelijkbaar niveau. Een meerderheid van de opties die op de Tesla standaard zijn, krijg je pas in de Ultra-uitvoering van de EX30 (panoramadak, 360 graden camera, warmtepomp, elektrisch bedienbare voorstoelen). Zelfs als je bij Tesla de Enhanced Autopilot-functie bijbestelt (3800 euro!), dan kom je op ongeveer dezelfde prijs uit.s3n schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:08:
De EX30 extended range met plus pakket is voor mij redelijk vergelijkbaar met een kale Model 3. Zowel qua opties, prijs en range. De Model 3 is groter, standaard compleet, snel leverbaar, en je weet dat je updates blijft krijgen. En ik vind het de verkeerde besparing om stalks weg te laten. Had dan het schermpje achter niet toegevoegd als dat het is.
De EX30 is kleiner, heeft een dealer om de hoek met iemand aan de balie en (aanname) een hogere kwaliteit. Ik heb proef gezeten met een van mijn kinderen en dat gaat ok. De enige positie die niet fijn is, is als ik bijrijder ben met een kind achter mij. De plek rechtsvoor is echt kleiner.
Het is iig geen gemakkelijke keuze. Misschien dat een proefrit duidelijkheid gaat bieden.
Proefrit zou ik zeker doen, Het zijn twee heel verschillende auto's, met elk hun voor- en nadelen, die verschillend tellen voor elke berijder.
[ Voor 5% gewijzigd door Of-Aaargh op 15-01-2024 08:40 ]