Gemak..Zjanzjak schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 14:11:
[...]
Heeft niets met dit topic te maken maar ben gewoon nieuwsgerig, waarom private lease?
Snelladen bij proefrit, kan mij er iets bij voorstellen, zeker aan de hand van jouw verhaal, maar dan is het maar te hopen dat de wagen waarmee een proefrit gemaakt wordt laag in de % zit, want ik neem aan dat de laadcurve niet constant die waarde houdt? Uiteraard kan het geen kwaad om dat soort dingen sowieso even uit te proberen. Goeie tip dus.
Bij Tesla laden gebeurt eigenlijk alleen maar bij langere ritten, vakantie of lange trip door t land. Grootste voordeel is dat ze vrijwel altijd de goedkoopste zijn dus dat meer. M'n Megane heb ik ook al een paar keer overdwars moeten zetten, ondanks dat de laadpoort aan de 'goede' kant zit (maar net te ver naar achter).
Daarbij wel opgelet dat ik niemand in de weg stond maar in de regel is het bij Tesla niet al te druk.
Maar sta net zo goed bij andere snelladers hoor.
Het is een 2de auto dus ergens tussen de 15 en 20k, wat een uitdaging zal zijn maar wat ik zei, geen haast.
Nio ook mooi maar denk, voor nu, iets te duur en heel eerlijk, de 500 smoelt zo lekker.
VW ID serie heb ik vooralsnog niets mee. De 2 ziet er wel wat hipper uit, dat dan weer wel.
Een spannendere reden voor private lease heb ik niet..
Maar ik zie al, ook voor jou is er geen andere auto dan de 500e..
Dus wat let je nog om het te doen..
Zelfs met het snellaadprobleem wat ik heb, kan ik het je echt van harte aanbevelen..