Ben even wezen kijken. Alle accu's (muv 1) zijn plat. Geen manier om software te controleren, of werking sleutel, of werking handvaten, of om te zien of de drie waterpompen zijn vervangen. Omdat de accu's plat zijn is de kans redelijk dat er nog oude software (versie 1.x) op staat waardoor de 12v accu snel leegloopt en het begeeft. Kopers moeten er rekening mee houden dat de sleutel het niet doet, dat de wielen allen zijn geblokkeerd en de auto's dus ook niet kunnen worden gesleept. De veilingprijzen gaan incl transport (en kenteken) nu door de 20.000 euro heen en zullen op de laatste dag vast nog flink stijgen (in veel gevallen verdubbelen ze op de laatste dag). Deel van de geïnteresseerden komt uit de handel en wil internationaal verkopen (vermoedelijk omdat ze dan verwachten geen garantie te hoeven bieden). Beetje lastig voor te stellen dat er straks Nederlandse particulieren 30k gaan neertellen voor een niet rijdende auto zonder uitgevoerde maar essentiële recalls, zonder garantie, zonder service netwerk, en zonder toegang tot onderdelen (zie ook opmerkingen @
Dirk198 hierboven) Of mis ik iets, en is er wel een garage in Nederland die beschikt over de FAST-software tool van Fisker waarmee je de auto kunt onderhouden, zijn er wel waterpompen en voorruiten beschikbaar etc? Het zou goed zijn als de NL vereniging van eigenaren iets meer kan vertellen over de voortgang.
Ik koop er geen in deze omstandigheden en tegen de verwachte prijzen, maar ik hoor graag de ervaringen van echte risicozoekers die dit avontuur wel durven aan te gaan.
[
Voor 16% gewijzigd door
FokSuk70 op 18-10-2024 15:27
]