Het grote Fisker Ocean topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesHas
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-04-2024
Welkom allemaal bij het grote Fisker Ocean topic!
De eerste bestellingen worden geleverd en ik dacht dat dit een mooie gelegenheid was om een topic te starten en zo ervaringen te delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/exeUWGzyQ6Ts8Mq5_Uq9vq8jfU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xwTXSWdM58mGMQZvCXMMCokm.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn er enkelen van jullie die al een bestelling hebben geplaats of een proefrit hebben aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-06 14:52
Interessant om te kijken: https://www.youtube.com/@163Grad/videos
Hij heeft 1 van de eerste Fisker Ocean's in Duitsland en heeft al de nodige ervaring met de problemen die er nog zijn. Hij heeft hem persoonlijk overhandigd gekregen van Henrik.
Het slechte nieuws: er zijn aardig wat problemen, het goede nieuws: Fisker lijkt er aardig bovenop te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesHas
Ja Fisker zit er wel bovenop inderdaad. Een kennis van mij verwacht aankomende week zijn Ocean te ontvangen.

Ik verwacht dat ze het in Nederland en België goed zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-06 11:51
Ben benieuwd hoe de Fisker Flexee Lease wordt uitgewerkt in NL. Nu staat er nog een simpel vertaalde tekst op de site waarbij ik mij niet kan voorstellen dat het instapmodel 48k km per jaar zal inhouden:

"Fisker biedt twee geweldige manieren om in je emissievrije Fisker Ocean te stappen: Fisker Flexee Lease en aankoop. Onze Flexee Lease-optie rekent af met langlopende verplichtingen en omvat een jaarlijkse kilometervergoeding van 48.000 kilometer⁵, een geheel nieuwe zorgeloze ervaring. Je nieuwe Fisker Ocean wordt direct bij je thuis voor de deur afgeleverd. Je hoeft de auto vervolgens alleen maar terug te brengen wanneer jij dat wilt.  "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesHas
Laros88 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:38:
Ben benieuwd hoe de Fisker Flexee Lease wordt uitgewerkt in NL. Nu staat er nog een simpel vertaalde tekst op de site waarbij ik mij niet kan voorstellen dat het instapmodel 48k km per jaar zal inhouden:

"Fisker biedt twee geweldige manieren om in je emissievrije Fisker Ocean te stappen: Fisker Flexee Lease en aankoop. Onze Flexee Lease-optie rekent af met langlopende verplichtingen en omvat een jaarlijkse kilometervergoeding van 48.000 kilometer⁵, een geheel nieuwe zorgeloze ervaring. Je nieuwe Fisker Ocean wordt direct bij je thuis voor de deur afgeleverd. Je hoeft de auto vervolgens alleen maar terug te brengen wanneer jij dat wilt.  "
Ik heb gelezen dat dit nog wel even opzich zal laten wachten. Maar ik zag wel dat ze in Nederland open zijn in Rotterdam.

Misschien interessant om eens langs te gaan voor degene die interesse hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Fisker Ocean: rondje in gereden een paar weken terug, ik wil mijn bevindingen wel delen :9

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

An sich wel geinig, zo'n Fisker Ocean One :9

Rap voertuig, zeker als One heel veel vermogen. Al is het naar mijn mening soms te veel vermogen. Zo is er soms torque steer, zeker als je wat probeert uit te accelereren uit een bocht. Tevens krijg je vrij snel wheel hop als je wat vol accelereert. De aandrijflijn voelt daardoor in zijn algemeen niet heel verfijnd, al je er aan wennen als je er langere tijd mee rijdt. En eventueel te fixen a.d.h.v software updates.

Door het vele vermogen heb ik af en toe het idee dat het onderstel het niet helemaal aan kan. Een beetje Amerikaans, zacht, beweeglijk.

Pedalen hebben echt 0 weerstand, drive modes zijn of te zompetig (eArTh ( :') ) mode kan je een kopje koffie zetten voordat hij reageert) of in "Hyper" is hij nogal... hyper :P En omdat de pedalen 0 weerstand bieden, is iedere minuscule beweging van je voet dan direct merkbaar.

Deze specifieke Fisker Ocean heeft er last van dat de deurklink aan de bestuurderskant niet altijd werkt zoals het hoort. Die gaat namelijk niet naar binnen als je weg rijdt, terwijl de anderen dat wel doen. En als gevolg.. zit je dan opgesloten als je niet de oplossing weet zoals ik initieel :+ De deur is dan zowel van binnen als van buiten niet te openen. Wat voor ons werkt: raam omlaag, deuren met de schakelaar unlocken en opnieuw locken. Tijdens het locken het handvat aan de buitenkant indrukken, dan gaat hij wel naar binnen. Vervolgens kan je de deur openen.

California mode is gaaf :9

Interieur: mixed feelings. Ontwerp vind ik prima. Materialen voelen goedkoop, maar ik snap waardoor het komt: de gerecyclede harde structuur is een producteigenschap. Voelt eerder goedkoop bij de 70k kostende One, maar voor de ~45k kostende variant acceptabel. Stuurwiel is ook erg dik, persoonlijk niet zo'n fan van. Prima ruimte verder in het interieur, voor en achter, kofferbak ook, niks te klagen daar. HVAC controls voor de achter passagiers in de armsteun is... Niet handig als je met 3 achterin zit imho... Al kan het natuurlijk allemaal bediend worden door het scherm voorin. Fixed hoofdsteun kan in je nek porren als je langer bent.

Mooi bruggetje naar het scherm voorin: jammer dat hij niet tijdens het rijden in landscape mode kan -O- Naar mijn mening de fijnere positie. Maar om de auto in een versnelling te kunnen zetten, moet het scherm in portrait mode staan. Het vervelende daarbij: wil je de auto in de versnelling zetten met het scherm in landscape mode, dan krijg je een drive train error in het drivers display dat er een fout is in de versnellingsbak. Ik vond het nogal verontrustend, maar naar 3 pogingen Drive te selecteren roteert het scherm automatisch. Mogelijks is dit trouwens al gefixt, laatste, het is al ruim 6 weken geleden dat ik er in reed.

Odometer zit alleen in het scherm onder het menu met de laadinstellingen, niet in het drivers display 8)7 Drivers display snapte ik ook niet helemaal. Kleurtjes doen iets aangeven a.d.h.v maximum snelheid, maar verder niks nuttigs? Speed limit indicator is ook vervelend, maar da's iets wat op alle nieuwe auto's verplicht is helaas.

De rest van het infotainment. Audio: prima. Navigatie: prima. Spotify integratie: prima. Algemene software is prima. Alleen heb ik het idee dat er bezuinigd is op de rekenkracht.

Zeker qua exterieur, gaaf ontwerp :p

Door mij niet geobserveerd, maar door iemand anders wel: 1x uitgevallen op straat, camera gaf een storing aan en daarna op het gaspedaal drukken gaf een motorstoring -> bricked. Met een toetsencombinatie op het stuur is het te resetten.

Nu moet ik toevoegen: ik ben onzeker of dit 100% serieproductie is of dat het nog een preproductie/beta voertuig betreft.

Dus, algemene indruk: snel, misschien te veel vermogen als One. Gaaf ontwerp, acceptabel interieur, niet geheel bug vrij maar niks wat niet gefixt kan worden met updates. Zeker in de basisuitvoering lijkt het me een geslaagd model.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-06 13:47
Ah ik zag hem laatste rondrijden in Oslo ook al, zeker een gave bak! Hopen dat ie wat minder problemen heeft dan z'n voorlopers. Ik ga dit draadje even in de gaten houden.

Ik kan hem bij Alphabet nog niet vinden in de lijst

[ Voor 14% gewijzigd door JohanB op 23-11-2023 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03:55

BPi

Zondag maar even met het gezin een blik op deze auto werpen op Fully Charged. Voordat ik mijn reservering omzet in een order of annuleer wil ik de auto wel even goed bekijken en vast een klein rondje rijden. Wie weet valt hij na het zien, tevens in vergelijking tot enkele andere auto's, wel af. :Y :N

Aanvulling:
Op Fully charged (rustig en viel wat tegen) een korte rit in de Ocean One kunnen maken. Zie er mooi uit, stuurt goed maar is wel wat groot. Op een paar plekken wat goedkoop aanvoelend plastic, zoals de deuropenener, kaartenvak in de portieren en kap aan het plafond. Schijnt te maken te hebben met recyclen van plastic. Overig plastic is ook veelal gerecycled maar voelt beter aan.

Wel veel auto voor het geld, uitgaande van de Sport. Die is helaas nog niet beschikbaar voor proefritten, zelfs niet te bekijken.
Misschien ook nog maar eens binnenkort in Rotterdam gaan kijken.
Het gewicht van zo'n 2300 kg (snel 400 meer dan concurrenten :| ) vind ik echter wel een dingetje. Weer 50 of 60 euro *extra* per maand, als de wegenbelastingsplannen doorgaan. En ik wacht ook nog op de uiteindelijke prijs voor privatelease. Verkoopprijs is gunstig, maar hoe zich dit vertaald tot maandkosten nog niet duidelijk.

[ Voor 66% gewijzigd door BPi op 27-11-2023 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-06 15:23
MK_ schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 23:47:
Fisker Ocean: rondje in gereden een paar weken terug, ik wil mijn bevindingen wel delen :9

***members only***

Nu moet ik toevoegen: ik ben onzeker of dit 100% serieproductie is of dat het nog een preproductie/beta voertuig betreft.
Vraagje; Je zegt, onder dat members only dingetje, dat er eentje op je werk is, hoe zit dit dan precies?
De logica ontgaat mij een beetje namelijk, is het een auto van een collega waar jij in mocht rijden?
Of van je bedrijf waar de collega's dan in mogen proefrijden?
BPi schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:53:

Misschien ook nog maar eens binnenkort in Rotterdam gaan kijken.
In Rotterdam zag m'n vader (hij woont nabij) 1 zwarte Ocean binnen staan in de showroom.

Aangaande onderstaande;
buzzbuzz68 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:09:

Het slechte nieuws: er zijn aardig wat problemen, het goede nieuws: Fisker lijkt er aardig bovenop te zitten.
Ik struin vele Fisker youtube kanalen af maar kan mij wel vinden in de woorden van Aslash ( https://www.youtube.com/@Aslash304 ), ergens in 1 van zijn filmpjes zegt hij: zie je zelf meer als een pionier dan als een dagelijkse rijder die zonder problemen wil rijden als je voor Fisker gaat.

Voor zover ik kan zien valt het wel mee met de problemen en kan je ze meer onder quirks/glitches scharen dan onder giga grote problemen, meer ongemakkelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Zjanzjak schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:05:
[...]

Vraagje; Je zegt, onder dat members only dingetje, dat er eentje op je werk is, hoe zit dit dan precies?
De logica ontgaat mij een beetje namelijk, is het een auto van een collega waar jij in mocht rijden?
Of van je bedrijf waar de collega's dan in mogen proefrijden?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-05 13:13

Momentumlol

Car Fanatic

Geinige karren.. maar hoe zit het met de afwerking van het interieur?

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:46
Staat letterlijk hierboven beschreven door @MK_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Zjanzjak schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:05:

In Rotterdam zag m'n vader (hij woont nabij) 1 zwarte Ocean binnen staan in de showroom.
Zag vandaag op de instagram-pagina van fiskernetherlands dat de zwarte (en een andere) verkocht is en overhandigd werd aan de gelukkige eigenaar. Ben benieuwd of er nu nog wat te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVdriver
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-06 22:04
Weet iemand of er een Fisker Ocean in Rotterdam staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesHas
Zag er laatste nog een staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Voor of na 29 november?

Want;
Zjanzjak schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:51:
Zag vandaag op de instagram-pagina van fiskernetherlands dat de zwarte (en een andere) verkocht is en overhandigd werd aan de gelukkige eigenaar. Ben benieuwd of er nu nog wat te zien is.
Dus denk dat er nu even niets staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:52
Vrijdag stond er nog één, toen ik langsreed

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Nou gaat lekker, wij hebben een proefrit proberen in te plannen. Hoor er al 1,5 week niks van.
In dat kantoor in Rotterdam zit 1 vent, voor de rest is het nog niet open.

Ik moet het allemaal nog zien..

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Het ziet er inderdaad erg treurig uit, één auto in een behoorlijke show room (stonden hiervoor 2e handjes in van de Hoogenboom dealers er rondom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Dinictus208 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:43:

In dat kantoor in Rotterdam zit 1 vent,
Maar wat zegt hij dan als je zegt dat je een proefrit wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Zjanzjak schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 21:35:
[...]

Maar wat zegt hij dan als je zegt dat je een proefrit wilt?
"Moet je op internet regelen"....

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zjanzjak
MasterMaceMichu schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:58:
Het ziet er inderdaad erg treurig uit, één auto in een behoorlijke show room (stonden hiervoor 2e handjes in van de Hoogenboom dealers er rondom).
Blijkt dus dat ze 18 december pas officieel gaan openen en ze nu nog in de 'verbouwing' zitten.
Ben net even langsgeweest, werd hartelijk ontvangen door een alleraardigste meneer die mij dus vertelde dat ze eigenlijk nog niet officieel geopend zijn. Waren ook werklui bezig in de showroom.

Vroeg hem hoe het zat met proefritten, hij wilde mij gelijk inboeken en een datum afspreken maar aangezien ik vrouwlief er ook bij wil hebben heb ik gezegd dat dat nog wel kwam.
Ik vroeg of ik online iets moest boeken, hij gaf aan dat dat kon maar ook telefonisch, hij had nog geen kaartje maar gaf het telefoonnummer op; 010 5036939. Dus doe er je voordeel mee.

In de showroom stond 1 wagen (zie foto) zonder nummerborden maar bleek op Belgisch kenteken te staan.
In het echt best een grote wagen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eqs0KQ0ULBsKI6fMRghrvqigXrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Esw6AtdMYL03Rw3q3DDJZBLL.jpg?f=fotoalbum_large

Er zijn nog 3 wagens aanwezig werd mij verteld (ik zag er 1 buiten, in de kleur zwart, stond een beetje uit het zicht), of je met alle 3 proef kan rijden heb ik niet gevraagd maar je kan iig proefrijden.
Sowieso met 1 van die 3 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik denk dat ik iets te negatief ben geweest in mijn eerdere posts. Het gaat inderdaad over een nog niet geopende vestiging dus dat alles nog niet soepel loopt is logisch. Wij hebben een mail ontvangen waarin we werden uitgenodigd aan te geven wanneer we wilden proefrijden. Daar hebben we op geantwoord (tijdslot gekozen) hier hebben we nu al 2 weken niets van terug gehoord.

Weet niet zeker maar ik had vernomen dat je maar in 1 versie kan proefrijden. Dat lijkt mij dan erg slecht geregeld. Het blijft toch als een risico voelen deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

De versies waar je in kunt rijden zijn denk ik One. De Sport is er waarschijnlijk nog steeds niet.

Twee weken geleden heb ik in Amsterdam ik een One kunnen rijden. Ze hadden er toen bij Fully Charged 2 of 3 rijden en 1 binnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Dinictus208 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:43:

Weet niet zeker maar ik had vernomen dat je maar in 1 versie kan proefrijden. Dat lijkt mij dan erg slecht geregeld. Het blijft toch als een risico voelen deze auto.
Ik zal niet zeggen 'slecht geregeld' tis een opstartend autobedrijf dus al dit soort dingen kan ik wel begrijpen.
En plaatsen. Ik geef ze echt het voordeel van de twijfel, maar goed, dat is ook persoonlijk.
Maar zeker is het een risico.
Ik had het hier net nog met mijn vrouw over, gaat erom of je dit risico wil lopen ja of nee.

Zei tegen haar dat als ik zonder zorgen een EV wil rijden ik dan het beste in bijvoorbeeld een Tesla kan rijden, daar zullen vast ook problemen mee zijn maar ze zijn best ver (en er zullen ook vast wel een handjevol andere merken zijn waar ze al aardig ver zijn dus niets ten nadele daar van) en rijd je, zonder al te veel zorgen in een EV.

Ik sluit me dus aan bij de woorden van YouTuber (en toekomstig eigenaar van een Fisker) Aslash304 dat je jezelf als een pionier moet zien. Het maar voor lief moet (durven) nemen maar wil je zekerheid, ga dan niet voor Fisker.

Ik durfde het risico niet aan, wilde ook eerder een wagen hebben hoor (op de Ocean Sport moet je nog steeds een hele poos wachten) en heb daarom voor de Renault Megane E Tech Electric gekozen.
Twijfel of ik het nu zou aandurven als de Sport direct leverbaar zou zijn, zeker weten doe ik het niet maar ik neig wel naar een ja. Maar zeker ook niet voor de volle 100% overtuigd.

Een proefrit wil ik wel maken, om er een gevoel bij te krijgen en het is gewoon echt een schitterende wagen (emotie heeft bij mij meer de overhand dan praktisch en rationeel) maar vond 'em ook best groot.
Vroeg me oprecht af of de Ocean wel in m'n garage past (world first problems haha).
Maar goed, wie weet, als in 2025 de PEAR in de showroom staat hoe ik er dan in sta. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
En zo werd 18 december een flink aantal dagen vervroegd;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xZtanSITY5p8ynMDYREZsJUKio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ENLO94RlPP081rKlXxNeUMQZ.jpg?f=fotoalbum_large

Online proefrit schijnt ook te kunnen: https://fiskergroupinc.my...?recordId=a1x8W00000AGKzP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneKees
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19:23
Laros88 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:38:

Eind okt ‘23 de vraag aan Alphabet lease gesteld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxXOs_OnrG8_dea7UOo0E8uMgpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/izwl2qtK3BJR3l3CYBvhvGYC.jpg?f=fotoalbum_large
Erg jammer en wellicht snel al anders, prachtige looks en mooie range voor de basisversie, en eens wat anders dan een tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Fisker gaat het hier niet worden. Ik vraag mn aanbetaling terug. Gisteren gekozen voor de Zeekr X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
BPi schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:55:
Fisker gaat het hier niet worden. Ik vraag mn aanbetaling terug. Gisteren gekozen voor de Zeekr X.
Niet dat het wat uitmaakt maar voor welke Ocean was je gegaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Zjanzjak schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:34:
[...]

Niet dat het wat uitmaakt maar voor welke Ocean was je gegaan dan?
Sports. Nog onduidelijk wanneer te leveren. Vind de wagen wat te groot en zwaar. En hoop de aftersales een beetje van de grond komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-06 11:51
Good to know maar dit gaat niet over Fisker Flexee Lease. Dat is een Lease constructie via Fisker zelf die al actief is in andere landen voor een zeer aantrekkelijke prijs: 379 USD. Tegen abo voorwaarden, dus inleveren wanneer je wil.

Naar mijn weten is er nog geen update over of en wanneer Flexee Lease actief wordt in NL.
GroeneKees schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:06:
[...]

Eind okt ‘23 de vraag aan Alphabet lease gesteld:
[Afbeelding]
Erg jammer en wellicht snel al anders, prachtige looks en mooie range voor de basisversie, en eens wat anders dan een tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDHS
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-04 15:11
Ik was zaterdag kort in R'dam. Er staat 1 auto binnen (matte lak) en buiten staan er twee. Met de witte zag ik iemand proefrijden en de blauwe zal daar vast ook voor zijn.

• erikfr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-09-2024
Mooie auto. De website configurator is al even drama dus wekt weinig softwarematig vertrouwen in de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
erikfr schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:25:
Mooie auto. De website configurator is al even drama dus wekt weinig softwarematig vertrouwen in de auto zelf.
Software is niet optimaal (als in vooral 'laggy') maar zijn al een paar update's via OTA aangekomen.
En daar blijft het niet bij, er schijnt nog meer aan te komen om dit te verbeteren, tesaam met wat andere zaken om wat pijnpuntjes weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesHas
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpgzMn9VNPsjP_dQntalPhxLMnQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N9LVBiQxfsVN8UQhBMDTsX5b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesHas
Zjanzjak schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:16:
[...]

Software is niet optimaal (als in vooral 'laggy') maar zijn al een paar update's via OTA aangekomen.
En daar blijft het niet bij, er schijnt nog meer aan te komen om dit te verbeteren, tesaam met wat andere zaken om wat pijnpuntjes weg te werken.
Ik lees wel dat de OTA’s helpen. Nou ik ben benieuwd naar de toekomst daar het mooi product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Zag er vandaag nog een rijden richting Zeeland. Leuke verschijning, alhoewel iets Amerikaans (bijvoorbeeld grote oranje reflectoren).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Jeroenneman schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:32:
Zag er vandaag nog een rijden richting Zeeland. Leuke verschijning, alhoewel iets Amerikaans (bijvoorbeeld grote oranje reflectoren).
Nog niet in het echt zien rijden, maar goed er zijn er ook maar 13 op kenteken in Nederland.
Waarvan een paar bij de dealer in Rotterdam denk ik zo.

Grappige is dat de kentekens in 1 keer aangevraagd zijn, lopen van X-220-HR t/m X-232-HR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik heb er tot nu toe 2 gezien: de eerder genoemde auto waarover ik mijn indruk heb gegeven, en een identiek uitgevoerde kwam ik toevallig tegen in Essen een aantal weken terug.

De eerste zie ik regelmatig... Vandaag nog. Maar da's vals spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Vandaag testrit gedaan in de fisker ocean one. Tevens ook een in de tesla model y long range.

Ik vond de fisker prettig rijden dan de tesla soepeler en meer voorspelbaar. Wel wordt je gek van alle waarschuwingen die kun je uit zetten met wegrijden maar staan automatisch weer aan na het uitstappen. Ze schijnen bezig te zijn met een app om dit te omzeilen ivm wetgeving.

51km/u ping! 1cm naar links ping 1cm naar rechts ping. Iemand in je dode hoek ping. Ogen niet op de weg ping... ik werd helemaal gepingelingd van dat ding.

Uiteindelijk geparkeerd en eerst alle menus doorlopen en uitgezet toen een stuk rustiger en fijner om te rijden.

De earth mode moet je direct vergeten dan is het hele leven uit de auto. De hyper mode is leuk voor sprintjes maar veelste aggresief voor normaal gedrag. De fun mode is de prettigste om in te rijden

Ik had de auto echt hoog op mijn lijstje staan echter ben ik met 1.87m een van degene die precies beroerd uitkomen met de hoofdsteun die niet verstelbaar is. Hij zit precies tussen mijn schouders te drukken en dat is na 1 uur echt zwaar irritant te noemen dus zonde dat ze hier niks mee kunnen doen want daarmee valt de auto af voor mij :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Klaarblijkelijk mag Fisker hier de naam 'Alaska' niet uitbrengen en is het 'KAYAK' geworden in Nederland.

https://www.fiskerinc.com/nl-nl/kayak

https://www.fiskerinc.com/alaska

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:03
Op de Ocean kun je een SolarSky dak bestellen. Ik heb een vermoeden wat dat is, maar echt uitgelegd wordt het nergens en al helemaal niet wat dat dat dak uiteindelijk oplevert. Iemand al ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EIQ2013
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-04 13:58
Leuk om een Fisker Ocean topic te zien.

Ik heb een Fisker Ocean One in Big Blue Sur met Malibu interieur sinds november en hij bevalt erg goed.

De Fisker is mijn 3de EV , hier voor reed ik een 2020 Audi e-tron 55 , en daarvoor een 2019 Tesla model 3 performance. (daarvoor ICE autos BMW 540i Touring, Audi S4 Avant)

De fisker is een goede compromis tussen die twee autos. De cabine ruimte is zelfs een vooruitgang tov de Audi, mijn 3 kinderen zitten ruimter zowel in de breedte als met beenruimte achterin.
Het rij gedrag pakt hij ook het beste van beide, de comfort zit dicht bij de audi, en acceleratie en toegangelijkheid van het vermogen komt dicht bij de Tesla model 3 performance in de buurt wat geweldig is voor een SUV van dit formaat.
Ik ben ook zeer tevreden met de afwerking van de auto. Niet zo sjiek als de audi , maar alles zit goed in elkaar en voelt degelijk, een hele stap omhoog vanaf de tesla (al heeft Tesla hier sinds 2019 ook stappen in gemaakt). De range van de Fisker is echt fijn. Vooral de Audi in de winter is toch zeer beperkt (met 22") op 100% batterij gaf hij 290km range aan. Wat in werkelijkheid dus minder is want je kan hem niet tot 0 rijden. Ook kan je hem niet dagelijks naar 100 laden. Op de Fisker zit ik rond de 450km nu op 100%. Dat is met redelijk doorrijden 130/140km/h op de snelweg. Bij de audi & fisker heeft doorrijden wel meer impact op de range als dat het bij de tesla deed. Logisch omdat luchtweerstand kwadratisch is. Ik verwacht dat bij conservatief rijden buiten de wintermaaden 600+ km niet lastig is om te halen.

Op het gebied van software moeten ze nog grote stappen gaan maken de komende maanden. Dat was bekend bij mij en daardoor geen tegenvaller, maar ze moeten nog een hoop doen om de auto echt compleet te maken. Toen ik mijn Audi ging rijden was ik blij van alle beeps (waarschuwingen) af te zijn die Tesla had. Helaas zijn ze nu weer terug met de Fisker. Je kan ze uitzetten, maar die settings resetten na elke rit. Ook het ontbreken van adaptive cruise control en lane assist (autosteer) is even wennen. Bij deze koude dagen valt het ook tegen dat je de cabine nog niet kan voorverwarmen. En ik mis mijn keyless entry. Dit zijn wel allemaal zaken die als het goed is in Q1 2024 komen via over the air updates. Ik heb daar persoonlijk vertrouwen in, als je dat niet hebt dan is het beter wellicht even te wachten met de aanschaf tot het daadwerkelijk opgeleverd is.

Min puntjes die niet met software opgepakt kunnen worden is de draai-circel. Deze is redelijk groot, voor mij geen deal breaker maar het valt wel op.
Ook had ik liever iets sportievere stoelen gezien. Als je sportief rijd, wat met dik 450pk vrij eenvoudig is, mis je wat steun in de bochten. Maar gelukkig zijn ze erg comfortable voor lange ritten. De hoofdsteun is voor mij trouwens geen issue en ik ben 192 lang.
Ik mis ook mijn frunk, hier had ik bij de audi en tesla altijd mijn laadkabels.

Al met al ben ik erg tevreden met de auto, en het gezin ook. Ik vind het ook leuk om een auto te rijden die je niet elke dag ziet op de weg :) .

Mocht iemand vragen hebben stuur gerust een berichtje ik beantwoord ze graag.

edit: ik wilde er nog bij vermelden dat als je zoekt op het internet over Fisker, dan kom je veel geklaag tegen over hun service. Echter is dat vrijwel altijd vanuit amerikaanse klanten. Ik heb het gevoel dat het hier in europa een stuk beter geregeld is. Ik persoonlijk ben tot nu toe altijd prima geholpen door Fisker Rotterdam. Vele male beter dan mijn ervaring met Tesla destijds. Natuurlijk zijn ervaringen altijd zeer persoonlijk. Maar vond het vermelden waard!

[ Voor 16% gewijzigd door EIQ2013 op 10-01-2024 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EIQ2013
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-04 13:58
poes schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:54:
Op de Ocean kun je een SolarSky dak bestellen. Ik heb een vermoeden wat dat is, maar echt uitgelegd wordt het nergens en al helemaal niet wat dat dat dak uiteindelijk oplevert. Iemand al ervaringen?
SolarSky dak, is het dak met zonnencellen erin. Bij optimale omstandigheden zou het 2400km per jaar aan range moeten opleveren.

Er is voor eind januari een update waarin de opbrengst gevolgd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
EIQ2013 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:02:
Op het gebied van software moeten ze nog grote stappen gaan maken de komende maanden. Dat was bekend bij mij en daardoor geen tegenvaller, maar ze moeten nog een hoop doen om de auto echt compleet te maken.
Die stappen gaan ze ook wel maken, is het 'roll back' bij stilstand op een helling euvel inmiddels al verholpen?
Al met al een hele mooie wagen, ik vond/vind 'em alleen best groot in het echt haha.
Ik kijk daarom stiekem een beetje uit naar de PEAR.

Jij zegt dat ze nog een hoop moeten doen om 'em compleet te maken.
Ik kan alleen die ACC bedenken en de software wat 'smoother' te laten zijn.
Denk dat die pings en bleeps een stuk minder gaan worden, minder gevoelig, of software aanpassen maar dat is een punt wat ik nogal eens voorbij zie komen in de diverse filmpjes op YouTube en reviews en de indruk is dat Fisker best luistert naar alle 'klachten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falon1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-03 19:52
@EIQ2013, weten ze al wanneer de update met adaptive cruise control gaat plaatsvinden? Calculeert de navigatiesoftware ook laadstops in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Falon1 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:56:
@EIQ2013, weten ze al wanneer de update met adaptive cruise control gaat plaatsvinden? Calculeert de navigatiesoftware ook laadstops in?
Zou ook dit youtube kanaal in de gaten houden; https://www.youtube.com/@Aslash304
Adam zit echt bovenop het nieuws wat Fisker aan gaat, zijn kanaal staat boordevol (bruikbare) info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-06 17:35
Kan nergens private lease bedragen vinden van deze heeft iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Jeroenneman schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:32:
MK_ schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 23:03:
Ik heb er tot nu toe 2 gezien: de eerder genoemde auto waarover ik mijn indruk heb gegeven, en een identiek uitgevoerde kwam ik toevallig tegen in Essen een aantal weken terug.

De eerste zie ik regelmatig... Vandaag nog. Maar da's vals spelen :+
Ik had dus alleen die in de showroom gezien in Rotterdam maar zag er net ook 1!
Weliswaar een Duits kenteken maar toch haha, en dat gewoon door mijn dorp heen in Noord(west)Brabant.
Gewoon vlak voor m'n neus toen ik naar de Appie fietste om boodschappen te doen, geweldig.
Fibrenl schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:15:
Kan nergens private lease bedragen vinden van deze heeft iemand een idee
Van wat ik begrepen heb van een medewerker van Fisker Rotterdam is dat ze hier nog mee bezig zijn.
Fisker zelf dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-06 17:35
Zjanzjak schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:16:
[...]

[...]

Ik had dus alleen die in de showroom gezien in Rotterdam maar zag er net ook 1!
Weliswaar een Duits kenteken maar toch haha, en dat gewoon door mijn dorp heen in Noord(west)Brabant.
Gewoon vlak voor m'n neus toen ik naar de Appie fietste om boodschappen te doen, geweldig.

[...]

Van wat ik begrepen heb van een medewerker van Fisker Rotterdam is dat ze hier nog mee bezig zijn.
Fisker zelf dan.
Oké nou dan wachten we het even af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falon1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-03 19:52
Zojuist een enigzins opmerkelijk verhaal gehoord, Arval geeft aan dat Fisker niet aan zakelijke leasing doet. Terwijl ik een uur ervoor nog gesproken had met een Fisker medewerker die zei dat de info verstuurd was naar de leasemaatschappijen en dat Leaseplan al bestellingen heeft gedaan. Iemand die dit kan bevestigen/ontkennen? Heeft iemand al een offerte kunnen maken voor zakelijk leasen? Lijkt mij enigszins opmerkelijk dt ze de zakelijke markt niet zouden willen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stino0123
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-03 10:41
hier ook een Fisker topic ^^ Wij gaan zaterdag een FOE bestellen.
In December enkele testritten gaan doen met een ford Mustang Mach-e, Tesla model Y en de Fisker.
En wij vonden hem toch het fijnst van die 3. Persoonlijke mening ofc.
Nu hopen dat alles vlot afgehandeld kan worden. En dan hopelijk snel nog eentje bij in Zeeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Stino0123 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:06:
hier ook een Fisker topic ^^ Wij gaan zaterdag een FOE bestellen.
In December enkele testritten gaan doen met een ford Mustang Mach-e, Tesla model Y en de Fisker.
En wij vonden hem toch het fijnst van die 3. Persoonlijke mening ofc.
Nu hopen dat alles vlot afgehandeld kan worden. En dan hopelijk snel nog eentje bij in Zeeland.
Gaaf!

Eentje gekozen die al op voorraad staat of zelf samengesteld?

Aangaande dit;
Wat bedoel je hier mee? Is er nog een Fisker topic toevallig?

Ik ken alleen deze, niet Nederlands overig: https://www.oceanforums.com/forums/#fisker-ocean-forums.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stino0123
Zjanzjak schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:27:
[...]

Gaaf!

Aangaande dit;

[...]

Ik ken alleen deze, niet Nederlands overig: https://www.oceanforums.com/forums/#fisker-ocean-forums.6
Als ie er nog is de horizon gray met wit interieur waarschijnlijk die op stock staat, had eerst de sea grass op het oog maar die is al van de inventory weg ondertussen :)

er zijn er een paar, ik zit in wat facebook groepen, de fisker reddit en https://forums.fiskerati.com/fisker-ocean/
allemaal wel engelstalig

op de reddit zit er een vertegenwoordiger van Fisker zelf die meestal snel problemen probeert op te lossen als die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Stino0123 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:47:
Als ie er nog is de horizon gray met wit interieur waarschijnlijk die op stock staat, had eerst de sea grass op het oog maar die is al van de inventory weg ondertussen :)

er zijn er een paar, ik zit in wat facebook groepen, de fisker reddit en https://forums.fiskerati.com/fisker-ocean/
allemaal wel engelstalig

op de reddit zit er een vertegenwoordiger van Fisker zelf die meestal snel problemen probeert op te lossen als die er zijn.
Die staat nog wel op de site, vind alleen die velgen (20" F7 AeroStealth Wheels) wat minder.
De andere grey die er nog is heeft mooiere (persoonlijke smaak) velgen, alleen geen wit interieur.

https://www.fiskerinc.com...DNL%26zipCode%3D3084%2BCB

Dank voor de tips, Fiskerati kon ik dan al wel maar die op Reddit dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:06
Leuk, dit Fisker Ocean forum!
Vandaag heb ik een Ocean extreme besteld.
Wow.. spannend.
Proefrit gemaakt in een One.
Was al sensatie, nu de rest nog.

Ik laat mijn bevindingen t.z.t. weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Mario3 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:55:

Vandaag heb ik een Ocean extreme besteld.
Nice!
Welke kleur? En velgen?

Ben benieuwd wanneer je 'em daadwerkelijk krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario3
Zwart, binnen en buiten.
Wielen 20”, ook zwart.
22” vind ik veel te groot.
Mij is beloofd binnen 2 weken.
Ik wilde ook trekhaak.
Die stond al klaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Mario3 op 18-01-2024 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Mario3 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 23:26:
Zwart, binnen en buiten.
Wielen 20”, ook zwart.
22” vind ik veel te groot.
Mij is beloofd binnen 2 weken.
Ik wilde ook trekhaak.
Die stond al klaar.
Mooi hoor.
Zie die configuratie inderdaad staan in de huidige inventaris-lijst maar alleen de trekhaak mist dan, maar goed, wellicht kwestie van dat ze die er nog even onder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbuitenhuis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 18:38
Later dit jaar is het tijd voor een nieuwe leaseauto, ik ben me aan het oriënteren en heb een goed gevoel bij de FO. Ik vind het prijsverschil tussen de Sport en de andere uitvoeringen best groot. Is er ergens een overzicht tussen de verschillende uitvoeringsniveaus? Op de website staat een kort overzicht in 3 kolommen,

Sport heeft: een andere accu, voorwielaandrijving, geen open dak.

Maar wat zijn de andere verschillen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stino0123
barbuitenhuis schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:11:
Later dit jaar is het tijd voor een nieuwe leaseauto, ik ben me aan het oriënteren en heb een goed gevoel bij de FO. Ik vind het prijsverschil tussen de Sport en de andere uitvoeringen best groot. Is er ergens een overzicht tussen de verschillende uitvoeringsniveaus? Op de website staat een kort overzicht in 3 kolommen,

Sport heeft: een andere accu, voorwielaandrijving, geen open dak.

Maar wat zijn de andere verschillen?
in deze press release staat het allemaal heel uitgebreid als je alles wil weten :)

https://downloads.ctfasse..._2023_US_V10.4_n5ebbv.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbuitenhuis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 18:38
Dat is idd nuttige informatie. tnx

Er staat ook:(blz 57): Fleet and private customers buying a Fisker Ocean between Jan. 1, 2023, and March 31, 2024, will benefit from one year of free charging on the Allego network in countries throughout the region

Geldt dat in NL (nog)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stino0123
Dat zou in NL moeten zijn ja,
Morgen gaan wij naar Fisker Rotterdam en als alles goed is ook om er een te bestellen.
Als er niemand anders het kan bevestigen tegen dan zal ik het laten weten. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stino0123
Net een horizon gray besteld in Rotterdam 😄

Hat jaar gratis laden is bij de stock modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05 11:23
Ik ben ook voorzichtig aan het kijken naar een opvolger voor mijn Tesla Model 3 (lease). Prijsverschil tussen de sport en de andere 2 varianten is wel groot, waarschijnlijk voldoet de sport maar ik ben vooral benieuwd naar het verschil in de audio installatie. Voor iedere versie is dat net iets anders maar zijn daar al wat details of ervaringen van bekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
pinominie schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:38:
Ik ben ook voorzichtig aan het kijken naar een opvolger voor mijn Tesla Model 3 (lease). Prijsverschil tussen de sport en de andere 2 varianten is wel groot, waarschijnlijk voldoet de sport maar ik ben vooral benieuwd naar het verschil in de audio installatie. Voor iedere versie is dat net iets anders maar zijn daar al wat details of ervaringen van bekend?
Op diverse youtube filmpjes is men erg te spreken over de audio, maar ja, dat is wel in de duurdere versie.
De Sport is er nog niet, dus denk niet dat iemand daar iets over kan zeggen maar duidelijk is wel dat het qua infotainment met het minste moet doen. Maar goed, 'Fisker Premium Sound Harman 8 speaker audio system with 3 band equalizer' lijkt me best ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesHas
Nou ze zijn officieel geopend in Belgie. Fisker Antwerpen (Rumst).. Dus ze hebben 2 dealer punten in de Benelux.

Degene uit Rotterdam ziet er wel iets mooier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
JamesHas schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:38:
Nou ze zijn officieel geopend in Belgie. Fisker Antwerpen (Rumst).. Dus ze hebben 2 dealer punten in de Benelux.

Niet eens zo ver van elkaar vandaan, raar dat ze dat niet iets meer spreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
JamesHas schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:38:

Dat interieur in Rotterdam zat er al in van de vorige autodealer die erin zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evexel1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-12-2024
Hoor graag of er al iemand iets meer heeft gehoord over de Fisker Flexee lease of andere financial lease opties.

Groeten Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario3
Zjanzjak schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:27:
[...]

Gaaf!

Aangaande dit;

[...]

Dit is een forum in de USA, open sinds september 2023. Heel veel posts:
https://forums.fiskerati.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mario3
Vrijdag 26 januari 2024 mijn nieuwe, geheel zwarte Fisker Ocean Extreme opgehaald in Rotterdam.
Wat een auto!
Rijdt als een tierlier, net een tank op de weg, maar dan veel sneller en soepeler.
Heel veel opties zijn instelbaar via de middenconcole.
Duurt wel even voordat je alles doorhebt.
Wel merk behoorlijk wat kinderziekten.
Daarnaast klopt de handleiding niet altijd.
Aanrader is de YouTube-filmpjes bekijken over het gebruik van de Ocean.
Vooralsnog heb ik geheel geen spijt van de aankoop maar het wachten is op de softwareupdates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Mario3 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:09:
Vrijdag 26 januari 2024 mijn nieuwe, geheel zwarte Fisker Ocean Extreme opgehaald in Rotterdam.
Wat een auto!
Rijdt als een tierlier, net een tank op de weg, maar dan veel sneller en soepeler.
Heel veel opties zijn instelbaar via de middenconcole.
Duurt wel even voordat je alles doorhebt.
Wel merk behoorlijk wat kinderziekten.
Daarnaast klopt de handleiding niet altijd.
Aanrader is de YouTube-filmpjes bekijken over het gebruik van de Ocean.
Vooralsnog heb ik geheel geen spijt van de aankoop maar het wachten is op de softwareupdates.
Ik rijd nu al, met alle plezier, een jaar m'n Megane E Tech, bewust gekozen omdat de Ocean Sport nog wel op zich liet wachten maar nog steeds kijk ik bijna elke dag wel filmpjes van de Ocean.
En de laatste tijd zijn die er best wel veel en ondertussen ben ik denk ik zo bekend met die wagen dat er voor mij nog weinig geheimen zijn haha.

Geloof er iig heilig in dat die kinderziektes wel in de loop van tijd zullen verdwijnen en de echte liefhebber de kinderziektes en bugs gewoon voor lief nemen omdat het gewoon een retemooie wagen is.
Veel rijplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stino0123
Gisteren onze FOE gaan ophalen.
Ineens 300km gereden om wat feeling ermee te krijgen. Wat een ding, confortabel en zoveel power op overschot. Range in de winter is wel lager maar dat was te verwachten maar viel me ook niet tegen. Ook nog wat kinderziektes met de california mode doggy windows die niet open wouwen gaan. Vandaag ook wel de ADAS errors op het scherm maar de Deep sleep zou die moeten resetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Stino0123 op 01-02-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 16:05

bebopper

I'm an absolute beginner...

Ben zelf aan het kijken voor een nieuwe lease auto en de Fisker Ocean staat (hoog) op mijn lijstje.

Woon zelf in Maastricht dus ben aan het kijken om naar Dusseldorf te gaan om er eentje in het echt te zien (toch net weer wat dichterbij als Rotterdam).

Nu dacht ik echter, ik ga ook eens brutaal hier vragen of er een Tweaker is die in het zuiden des lands woont en bij wie ik een keer langs mag komen om zijn/haar Fisker te bewonderen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stino0123
bebopper schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:27:
Ben zelf aan het kijken voor een nieuwe lease auto en de Fisker Ocean staat (hoog) op mijn lijstje.

Nu dacht ik echter, ik ga ook eens brutaal hier vragen of er een Tweaker is die in het zuiden des lands woont en bij wie ik een keer lansg mag komen om zijn/haar Fisker te bewonderen :)
Wij wonen in Zeeland dus dat gaat niet veel dichter dan Rotterdam zijn anders was je wel welkom ;)

Morgen worden dacht ik wel de partners voorgesteld die Fiskers gingen verkopen binnenkort. Als er een Hedin of Van Mossel in Nederland tussen zit kan je altijd daar nog op wachten als je kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
Stino0123 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:45:
Gisteren onze FOE gaan ophalen.
Ineens 300km gereden om wat feeling ermee te krijgen. Wat een ding, confortabel en zoveel power op overschot. Range in de winter is wel lager maar dat was te verwachten maar viel me ook niet tegen. Ook nog wat kinderziektes met de california mode doggy windows die niet open wouwen gaan. Vandaag ook wel de ADAS errors op het scherm maar de Deep sleep zou die moeten resetten.
Klinkt goed! Welke kleur? Wel jammer dat er steeds van dat soort foutjes in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stino0123
pinominie schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:57:
[...]

Klinkt goed! Welke kleur? Wel jammer dat er steeds van dat soort foutjes in zitten.
Horizon Gray, jah het is jammer maar ik ben er zeker van dat ze het opgelost krijgen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNANO_JPtFuOCR70dfO4TASwbZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gt1l5eaxaIXQWuxq4Yn5mieo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentette
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-06 18:57
Stino0123 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:45:
[...]

Horizon Gray, jah het is jammer maar ik ben er zeker van dat ze het opgelost krijgen :)

[Afbeelding]
Ah dat is diegene die ik op Intrescaut zie staan vandaag.
Ik rij met de model 3 die ernaast stond ;)

Ik mag kiezen tussen FOE en een Model Y. Binnenkort een testrit gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stino0123
Dentette schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:15:
[...]

oh grappig,

Ja mijn vrouw werkt daar bij Stroohm. Daar gaat ie nog veel staan.

zeker doen, we hebben ook met veel EV's testritten gedaan. de range en het comfort had ons over de streep getrokken om voor de FOE te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
Dentette schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:15:
[...]

Dat zijn voor mij ook de twee meest grote kanshebbers. Enyaq en Ix1 staan ook nog op het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-06 13:42
Stino0123 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:54:
[...]

Morgen worden dacht ik wel de partners voorgesteld die Fiskers gingen verkopen binnenkort. Als er een Hedin of Van Mossel in Nederland tussen zit kan je altijd daar nog op wachten als je kan.
Is hier inmiddels iets over bekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stino0123
UncleEddy schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:11:
[...]

Is hier inmiddels iets over bekend?
ik heb voor NL nog niets gezien. Enkel een paar Amerikaanse voorlopig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-06 13:42
Stino0123 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:14:
[...]

ik heb voor NL nog niets gezien. Enkel een paar Amerikaanse voorlopig
Heb je een goede bron waar ik dit soort nieuws kan volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stino0123
UncleEddy schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:43:
[...]

Heb je een goede bron waar ik dit soort nieuws kan volgen?
Ik zie zoiets meerstal op hun instagram voorbijkomen of de Fisker Reddit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
Zjanzjak schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:56:
[...]

Op diverse youtube filmpjes is men erg te spreken over de audio, maar ja, dat is wel in de duurdere versie.
De Sport is er nog niet, dus denk niet dat iemand daar iets over kan zeggen maar duidelijk is wel dat het qua infotainment met het minste moet doen. Maar goed, 'Fisker Premium Sound Harman 8 speaker audio system with 3 band equalizer' lijkt me best ok.
Heb mijn vraag ook op Reddit gesteld en van een USA eigenaar van een sport kreeg ik te horen dat ook op die versie de audio supergoed klinkt. Weer een zorg minder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowFrys
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-06 08:40
Mogelijk zijn er weer wat kinderziektes opgelost:

https://investors.fiskeri...her-Features/default.aspx

En er schijnt een dealer gevonden te zijn:
#BusinessUpdate ⚡️ We hebben onze eerste dealer voor ons Dealer Partnership-model in Europa ingeschreven en verwachten onze eerste voertuigen in februari aan dealers te leveren. Blijf op de hoogte!

Al dit nieuws verschijnt ook op hun FB pagina:
https://www.facebook.com/FiskerNetherlands

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zjanzjak
Mooi overzichtje aangaande de updates;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oce95qalrwiHCCuvLYuNpEYcOfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uhPeDTelJ75VkbM4nrgvn6K5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Er is bij Fisker (helaas) nog wel wat werk aan de winkel zo te lezen. Ik mag voor ze hopen dat het geen gevalletje 'Bad Karma' wordt....

https://www.bright.nl/nie...den-uitvalsproblemen.html

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 11-02-2024 13:30 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Will_M schreef op zondag 11 februari 2024 @ 13:24:
Er is bij Fisker (helaas) nog wel wat werk aan de winkel zo te lezen. Ik mag voor ze hopen dat het geen gevalletje 'Bad Karma' wordt....

https://www.bright.nl/nie...den-uitvalsproblemen.html
Mwoah, storm in een glas water.
Bright heeft het artikel overigens gebaseerd op 'verhalen' van TechCrunch waar Sean O'Kane deze dingen schrijft. Sean O'Kane die om de zoveel weken een negatief verhaal over Fisker tikt.
Een beetje vooringenomen.

Neemt niet weg dat er wel een paar problemen zijn, voorlopig ook 53 geregistreerd bij de NHTSA;
https://www.nhtsa.gov/vehicle/2023/FISKER/OCEAN

En 1 'investigation' die over de remmen gaan maar met de laatste OTU verholpen is/gaat worden.

De rest schijnt allemaal wel mee te vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinominie
Gisteren een proefrit gehad in Rotterdam, heerlijke auto maar veel alarmen (te hard, over de lijn etc.). Het was voor mij lang onduidelijk wat nu precies de verschillen zijn tussen de trims maar ik heb een duidelijk overzicht ontvangen. Er staan zelfs functies tussen waar ik nog niet eerder over gehoord had zoals 'student driver mode' en 'wheel scratch-prevention parking assist'.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8zrKiAFoYBQzS3aLy1OT0N97oo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TRcVfVnkgDjJywTFjvYus3hj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRB4LqN2y0nx0acptbbPnkO9o-8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OYOVpch03052neT7IoGfpkOP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43ZojmPNkdkiP1C_2jWFpkK3y5o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2vEjnVWf0MckPDT3o0x5eIeK.png?f=fotoalbum_large

Wat mij vooral opviel is dat het bruikbare deel van de voorruit erg klein is in vergelijking met de auto. Standaard velgen zijn ook te gebruiken zonder wieldoppen en zien er dan best OK uit!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5Nciqhmh_mknwReiBcDunIUV14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8YJssCAw6wW8bLyWf52xS501.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EazITFs8AWSatAadpK4gg8fY-YU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2x8xshfDiaXk60BPut5YncEy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stino0123
Daar staan veel dingen in die ik nog niet tegen gekomen ben in de software.
De roadmap ziet er al wel veel belovend uit, en na de laatste update die we gekregen hebben zijn de ADAS errors toch al fel verminderd ^^

De wheel scratch-prevention zouden de 2 camera's in de spiegels kunnen zijn combinatie met de spiegels die naar beneden tilten als je op de spiegelknoppen drukt in R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblenkie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 02-04-2024
Lees ik nou goed dat de Sport geen standaard navigatie heeft? Pas vanaf de Ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
bblenkie schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:06:
Lees ik nou goed dat de Sport geen standaard navigatie heeft? Pas vanaf de Ultra?
Zo staat het er wel inderdaad! Ik kan mij voorstellen dat het verschil zit in de live traffic information maar ook dat zou ik graag wel terug zien in de Sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
Wat voor mij als lease klant ook interessant was: De pakketten die optioneel op de Sport trim verkrijgbaar zijn worden als achteraf optie beschikbaar gemaakt (want: software kan ook achteraf). Hierdoor vallen die pakketten dus buiten de bijtelling en dat scheelt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Leuk bericht op de insta pagina van Fisker Nederland;

Neem je #FiskerOcean in ontvangst en registreer je bij FISKER FLEX vóór 31 maart 2024 om een heel jaar lang GRATIS op te laden via onze oplaadpartner @allegocharging!* Rij vol vertrouwen wetende dat jouw Fisker Ocean vrij door Europa kan reizen met het gemak van gemakkelijk toegankelijk opladen bij 34.000+ Allego oplaadpunten in heel Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario3
Zjanzjak schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 23:04:
Leuk bericht op de insta pagina van Fisker Nederland;

Neem je #FiskerOcean in ontvangst en registreer je bij FISKER FLEX vóór 31 maart 2024 om een heel jaar lang GRATIS op te laden via onze oplaadpartner @allegocharging!* Rij vol vertrouwen wetende dat jouw Fisker Ocean vrij door Europa kan reizen met het gemak van gemakkelijk toegankelijk opladen bij 34.000+ Allego oplaadpunten in heel Europa.
Dat klopt. Als je een Allego-paal in de buurt hebt, ben je een gelukkige. Ik behoor tot die groep. 1x per week snelladen is voldoende voor mij. En dan dus een heel jaar gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stino0123
Mario3 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:59:
[...]

Dat klopt. Als je een Allego-paal in de buurt hebt, ben je een gelukkige. Ik behoor tot die groep. 1x per week snelladen is voldoende voor mij. En dan dus een heel jaar gratis.
Heb jij een snellader in de buurt die gratis is? ik vond er geen in de app die sneller dan 50kw was.

11 kw allego paal over onze deur.
Elke 3 dagen 's nachts inpluggen en lekker gratis rijden tot volgend jaar dan hopelijk een laadkabeltegel in het voetpad en op de zonnepanelen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Mario3 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:59:

Zou, voor mij althans, op jaarbasis zo'n 1500 euro schelen, leuk meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario3
@Zjanzjak op 7 km afstand heb ik een Allego-oplader (4 oplaadpunten) van 300 kW.
Na het opladen lever ik dus 7 km in.
Vind ik acceptabel.
Pagina: 1 2 3 Laatste