Maurice- schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 00:48:
[...]
Zojuist de video's van MKBHD bekeken (zowel de originele als de 2.0 software versie) en de gehypedte video waarbij een engineer de eigenaar belt en zonder consent wordt opgenomen (die mijnsinziens de beste bedoelingen heeft na de slechte reclame). Mijn voorzichtige conclusie: clickbait. Slechtste auto ooit getest en dan is de onderbouwing wat trage software, een keyfob die niet altijd direct verbinding heeft en aanraaktoetsen die te direct reageren?
Die review versie 2.0 is misschien nog wel idioter waarbij zelf te kiezen instellingen ineens de onderbouwing zijn? Reacties van 2 Ocean eigenaren bevestigen mijn vermoeden en zijn onwaarheden. Treurig.
[Afbeelding]
Allemaal leuk en aardig, maar als je in de toekomst problemen hebt...weet je dat er een enorme kans is dat je nergens mee heen kan? Een EV repareren kan niet iedereen.
Ik rij een iPace. Eerste 3 jaar geen enkele probleem. Opeens besloten ze een update uit te brengen ivm LG batterijen die in de fik konden gaan. Bleek ik kapotte accucellen te hebben waardoor ik nu tot max 70% kan opladen. Vervelend? Ja maar minder vervelend dat als die daadwerkelijk in de fik zou gaan. Gelukkig heb ik nog garantie. Ik moet echter nu wel enkele maanden wachten, want Jaguar moet zowat ELKE iPace de dode accucellen vervangen. Maar gelukkig bestaat Jaguar nog wel, dus het komt ooit hopelijk goed.
Als je al een EV rijder bent, besef je dat dit soort auto's juist veel meer support nodig hebben. Het zijn computers die zonder software nergens zijn.
Alle seinen staan op rood, enige sein die oranje is, is als je nu koopt en ze een faillisement voorkomen.
Daarnaast kan je alle reviews afwijzen en zeggen dat allemaal bangmakerij is, maar die mensen hebben daadwerkelijk meerdere EV's getest en gereden. Dus ergens kunnen ze wel een vergelijking maken met de andere testen.
Het is jouw geld en jouw keuze, maar het verleden herhaalt zich wederom bij Fisker.