Het grote Fisker Ocean topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:55
ehtweak schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:36:
Het lijkt me sterk dat Fisker dit nog te boven komt:

https://steiermark.orf.at/stories/3256164/

Die Fisker GmbH, Österreich-Tochter des US-Elektroautoherstellers Fisker Automotive, hat Insolvenz angemeldet. Das Unternehmen ist laut Kreditschützern mit bis zu 1,3 Milliarden Euro überschuldet und hat einen Antrag auf Eröffnung eines Sanierungsverfahrens mit Eigenverwaltung gestellt.

1,3 miljard euro schuld is geen kattenpis. :-(

Wel jammer. De Ocean was een veelbelovend model. En het geheel kwam ook sympathiek over. Maar zo te zien is het nu dus wel over & uit.
Sterkte voor al die mensen die er wel eentje gekocht hebben.
Hopelijk komt er een oplossing hiervoor.
Vind het ook wel jammer hoor, auto zag er best leuk uit.

Hier in Noorwegen is het feest ook afgelopen. Hier is de Ocean door de verzekeraars van de lijst gehaald. Alleen nog maar WA te verzekeren, geen all-risk meer. Als je de auto dan met een lening wilt kopen gaat dit ook niet meer omdat de bank all-risk eist.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:12
Ok, beetje vreemd dit:

https://www.abc15.com/new...-hiring-for-mesa-facility

Zouden ze daar nu een doorstart maken met Fisker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zjanzjak schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:19:

Zouden ze daar nu een doorstart maken met Fisker?
Dat denk ik niet.

Magna maakt natuurlijk nog veel meer zaken. En nu de mensen 'vrijkomen' die eerst t.b.v. de Ocean productie werden ingehuurd, kunnen nu in een andere hoedanigheid aan de slag.

Volgens mij is het nog steeds zoeken naar gekwalificeerd personeel.

https://www.magna.com/careers/jobs-in-phoenix

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 13-05-2024 20:27 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Er waren al andere gevallen bekend van (exotische) EV's die total-loss verklaard worden, ondanks een miniem deukje.
Of, zoals in de UK; kunnen bepaalde (Chinese) EV's niet eens all-risk verzekerd worden. :N

Want er zijn geen reserveonderdelen beschikbaar en/of er is niemand die ze wil/kan repareren.

Van een Fisker Ocean is er ook al zo'n verhaal:
https://www.autobild.de/a...-von-fisker-25925677.html

... Erstens gab es einen oberflächlichen Schaden an einer Falte in der Tür selbst. Zweitens war auch ein Scharnier gebrochen. Nichts Wildes, er schätzte die Reparaturkosten auf rund 910 Dollar (ca. 850 Euro), vielleicht auch etwas mehr.
...
Weniger als einen Monat später stufte die Versicherung das Elektro-SUV des angeschlagenen Start-ups als Totalschaden ein. Wanner erhielt einen Scheck über 53.303 Dollar (ca. 49.500 Euro). Aufgrund fehlender Ersatzteile konnte der Schaden nicht repariert werden.
...

Deukje in de deur + een nieuw scharnier --> auto total-loss verklaard! ;w 8)7

M.a.w. voor diegenen die een Ocean rijden; wees er maar zuinig op!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ehtweak schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:03:
Er waren al andere gevallen bekend van (exotische) EV's die total-loss verklaard worden, ondanks een miniem deukje.
Of, zoals in de UK; kunnen bepaalde (Chinese) EV's niet eens all-risk verzekerd worden. :N

Want er zijn geen reserveonderdelen beschikbaar en/of er is niemand die ze wil/kan repareren.

Van een Fisker Ocean is er ook al zo'n verhaal:
https://www.autobild.de/a...-von-fisker-25925677.html

... Erstens gab es einen oberflächlichen Schaden an einer Falte in der Tür selbst. Zweitens war auch ein Scharnier gebrochen. Nichts Wildes, er schätzte die Reparaturkosten auf rund 910 Dollar (ca. 850 Euro), vielleicht auch etwas mehr.
...
Weniger als einen Monat später stufte die Versicherung das Elektro-SUV des angeschlagenen Start-ups als Totalschaden ein. Wanner erhielt einen Scheck über 53.303 Dollar (ca. 49.500 Euro). Aufgrund fehlender Ersatzteile konnte der Schaden nicht repariert werden.
...

Deukje in de deur + een nieuw scharnier --> auto total-loss verklaard! ;w 8)7

M.a.w. voor diegenen die een Ocean rijden; wees er maar zuinig op!
Je zou er bijna eentje nieuw willen gaan kopen om 'm vervolgens weer meteen in onderdelen aan de man te gaan brengen :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Will_M schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:04:

Je zou er bijna eentje nieuw willen gaan kopen om 'm vervolgens weer meteen in onderdelen aan de man te gaan brengen :P
Of je koopt er 3, hebbie er 2 voor de onderdelen. 8)
Nog even en het is bijna net zo duur als 1 nieuwe een half jaar geleden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jan Camps
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 04-11-2024
Inmiddels een maand gereden in mijn Ocean Extreme.
Ik vind het een heerlijke auto met mogelijkheid voor wat verbeteringen.

Ongelooflijk wat een vermogen maar het vreemde is dat de auto je juist heel rustig maakt. Alles gaat heel vloeiend en makkelijk. King of the road gevoel.
Je hebt erg veel bekijks en krijgt veel complimenten. Rijgedrag en handling vind ik erg goed. Onderstel kan het vermogen prima aan maar het is logisch dat je 570pk met een zeer goede tractiecontrole niet bijv. in een bocht kunt loslaten. Inmiddels ben ik gewend om eerst allerlei wettelijk verplichte piepjes uit te zetten.
Plastic in met name het middenconsole doet goedkoop aan. Misschien logisch als je de keuze maakt om alles van gerecycled plastic te maken maar andere oppervlakken in bijv het dashboard voelen juist hoogwaardig aan. Dus het kan wel. Verder doordacht en veel mooie opties.
Zeer mooie elektrisch bedienbare trekhaak met geïntegreerde stekerdoos en oog voor veiligheidskabeltje. Heel slim en mooi gemaakt
Zithouding is prima, zitruimte is enorm. Kofferbak in verhouding vrij klein.
Een duidelijk minpunt is de software.
Op zich kan ik prima leven met de opties die nog niet vrijgegeven zijn. Als die niet door zouden komen vind ik die € 20.000,- korting voldoende pleister op die wonde.
Lastiger is dat de verwarming soms tijd nodig heeft om zich goed in te stellen naar de temperatuur die ik instel in de Auto modus. DAB kiest soms zelf een andere zender. Spotify werkt trouwens wel perfect. Afstandsbediening werkt niet altijd bij de eerste poging. Hij geeft ook fouten aan die er niet zijn zoals ‘Laadpoortklepje staat open’ of ‘houd je aandacht op de weg’ . Maar al met al vind ik dat nog wel gaan. Ben er erg overall heel blij mee. Feitelijk maak ik me qua onderhoud mechanisch en qua electrische aandrijflijn geen zorgen. Allemaal standaard. Onderdelen verkrijgen zal wel lastig worden als ze failliet gaan. Magna heeft verklaard dat productie gestopt is. Ik denk dat evt potentiële investeerders wachten tot het complete Fisker echt omvalt en dan voor een prikkie over nemen. Als er geen overname komt zullen software updates ook een probleem zijn. In VS draait versie 2.1 trouwens al. Die zou veel bugjes fixen. Ben benieuwd. Als die update er komt en daar heeft het alle schijn van mag hij van mij zo blijven. Al met al erg blij mee. Verzekeraar Interpolis heeft verklaard dat bij totall loss de expert definitief bepaald maar dat normaliter het bedrag op de aankoopfactuur vergoed wordt. Jammer maar wel reël. Anders zouden velen er eentje kopen en direct in de plomp rijden. Ik ga er zo’n 25.000km per jaar mee rijden en spaar dan per jaar afhankelijk van wat de wegenbelasting gaat doen tussen de € 3.000,- en € 4.000,- gerekend met mijn eigen zonnepanelen. Niet slecht toch? Wordt vervolgd!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Jan Camps schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:36:. Ik ga er zo’n 25.000km per jaar mee rijden en spaar dan per jaar afhankelijk van wat de wegenbelasting gaat doen tussen de € 3.000,- en € 4.000,- gerekend met mijn eigen zonnepanelen. Niet slecht toch? Wordt vervolgd!!
Sorry maar dat heeft toch helemaal niks te maken met een Fisker? Elke andere EV zou je dezelfde besparing opleveren en zou nog restwaarde en garantie hebben ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Jan Camps schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:36:
Inmiddels een maand gereden in mijn Ocean Extreme.
Ik vind het een heerlijke auto met mogelijkheid voor wat verbeteringen.

Ongelooflijk wat een vermogen maar het vreemde is dat de auto je juist heel rustig maakt. Alles gaat heel vloeiend en makkelijk. King of the road gevoel.
Je hebt erg veel bekijks en krijgt veel complimenten. Rijgedrag en handling vind ik erg goed. Onderstel kan het vermogen prima aan maar het is logisch dat je 570pk met een zeer goede tractiecontrole niet bijv. in een bocht kunt loslaten. Inmiddels ben ik gewend om eerst allerlei wettelijk verplichte piepjes uit te zetten.
Plastic in met name het middenconsole doet goedkoop aan. Misschien logisch als je de keuze maakt om alles van gerecycled plastic te maken maar andere oppervlakken in bijv het dashboard voelen juist hoogwaardig aan. Dus het kan wel. Verder doordacht en veel mooie opties.
Zeer mooie elektrisch bedienbare trekhaak met geïntegreerde stekerdoos en oog voor veiligheidskabeltje. Heel slim en mooi gemaakt
Zithouding is prima, zitruimte is enorm. Kofferbak in verhouding vrij klein.
Een duidelijk minpunt is de software.
Op zich kan ik prima leven met de opties die nog niet vrijgegeven zijn. Als die niet door zouden komen vind ik die € 20.000,- korting voldoende pleister op die wonde.
Lastiger is dat de verwarming soms tijd nodig heeft om zich goed in te stellen naar de temperatuur die ik instel in de Auto modus. DAB kiest soms zelf een andere zender. Spotify werkt trouwens wel perfect. Afstandsbediening werkt niet altijd bij de eerste poging. Hij geeft ook fouten aan die er niet zijn zoals ‘Laadpoortklepje staat open’ of ‘houd je aandacht op de weg’ . Maar al met al vind ik dat nog wel gaan. Ben er erg overall heel blij mee. Feitelijk maak ik me qua onderhoud mechanisch en qua electrische aandrijflijn geen zorgen. Allemaal standaard. Onderdelen verkrijgen zal wel lastig worden als ze failliet gaan. Magna heeft verklaard dat productie gestopt is. Ik denk dat evt potentiële investeerders wachten tot het complete Fisker echt omvalt en dan voor een prikkie over nemen. Als er geen overname komt zullen software updates ook een probleem zijn. In VS draait versie 2.1 trouwens al. Die zou veel bugjes fixen. Ben benieuwd. Als die update er komt en daar heeft het alle schijn van mag hij van mij zo blijven. Al met al erg blij mee. Verzekeraar Interpolis heeft verklaard dat bij totall loss de expert definitief bepaald maar dat normaliter het bedrag op de aankoopfactuur vergoed wordt. Jammer maar wel reël. Anders zouden velen er eentje kopen en direct in de plomp rijden. Ik ga er zo’n 25.000km per jaar mee rijden en spaar dan per jaar afhankelijk van wat de wegenbelasting gaat doen tussen de € 3.000,- en € 4.000,- gerekend met mijn eigen zonnepanelen. Niet slecht toch? Wordt vervolgd!!
Zeker niet slecht!
Leuk om te lezen trouwens. 8)

Wegenbelasting gaat waarschijnlijk dit worden: Factsheet tariefkorting emissievrije personenauto’s in motorrijtuigenbelasting

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:52
Sander schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:54:
[...]

Sorry maar dat heeft toch helemaal niks te maken met een Fisker? Elke andere EV zou je dezelfde besparing opleveren en zou nog restwaarde en garantie hebben ook!
Beetje flauwe reactie, om zo'n klein onderdeel van z'n bericht af te vallen.

@Jan Camps Leuk om een ervaring te lezen van een eigenaar! Stoer dat je de stap gezet hebt, prachtige wagen. Benieuwd naar de verdere ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Maurice- schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 00:02:
Beetje flauwe reactie, om zo'n klein onderdeel van z'n bericht af te vallen.
Ik negeer dat gewoon, geen aandacht aan schenken aan zijn enige post in dit topic.
Don't feed the trolls.

Anyways, zou de tip van Adam ook in Nederland werken als je nog kleine openstaande zaken hebt die eigenlijk gefixt dienen te worden: YouTube: Does Your Fisker Ocean Need Service?

Hij moest wel 64 minuten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zjanzjak schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 09:53:
[...]

Ik negeer dat gewoon, geen aandacht aan schenken aan zijn enige post in dit topic.
Don't feed the trolls.

Anyways, zou de tip van Adam ook in Nederland werken als je nog kleine openstaande zaken hebt die eigenlijk gefixt dienen te worden: YouTube: Does Your Fisker Ocean Need Service?

Hij moest wel 64 minuten wachten...
Geen troll maar tot voor kort serieus geïnteresseerd, nu niet meer. Iemand die met 20k korting koopt is wat mij betreft wel echt een avonturier en hoop dat dit dan niet de enige auto maar de tweede of derde is.
Ik gaf alleen even aan dat zijn besparingen niet gekoppeld zijn aan zijn Fisker of de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Camps
Je hebt natuurlijk een punt Sander maar weet je. Ik was nooit geinterresseerd in electrische auto’s vanwege A de prijs en B de actieradius. Nu heb ik voor een zéér faire prijs een supermooie auto met een huge reikwijdte.
De accu is zelfs groot genoeg om als thuisbatterij te kunnen dienen. En dan is natuurlijk bijv. een Prius rekentechnisch qua km prijs vergelijkbaar maar vindt ik dat deze Fisker toch wel heel veel voordelen biedt.
Wat hij waard is over 10 jaar? Geen idee. Wel weet ik dat de Fisker Karma die destijds zijn tijd te ver vooruit was met zijn gebreide dashboardbekleding en nauwelijks range nu echt forse bedragen opbrengt.
Het mechanisch onderhoud kan ik prima zelf (ik restaureerde onlangs nog een Landrover). De elektrische aandrijflijn kan iedereen servicen als daar uberhaupt ooit iets aan moet gebeuren. En qua software hoop ik dat er nog wat bugs uitgaan maar anders vind ik het ook prima. Extra opties unlocken zou leuk zijn maar hoeft van mij niet persé, auto is al bomvol opties. Dus ja, ik neem een risico maar denk dat dat wel meevalt. Maar kan me voorstellen dat niet iedereen zo denkt. Voorlopig heb ik geen spijt. Maar ik houd je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
De inventaris is weer aangevuld met 5 auto's. Nu ook voor het eerst een in Stealth Green 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matn61
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-04 21:37
Maurice- schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:14:
De inventaris is weer aangevuld met 5 auto's. Nu ook voor het eerst een in Stealth Green 😍
Ik zie in de configurator geen opties anders dan kleur of velgen te selecteren zijn, dat impliceert dat de ontwikkeling 'stop' staat en er geen software updates doorgevoerd kunnen worden (?)
Een auto zonder navigatie en andere vrij 'noodzakelijke' software features...

Het blijft een bijzonder verhaal, zeker omdat de auto nog steeds bestelbaar is, ook in de leaseportal.
De Fisker was één van mij voorkeuren, maar durf het echt niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Matn61 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:44:

Ik zie in de configurator geen opties anders dan kleur of velgen te selecteren zijn, dat impliceert dat de ontwikkeling 'stop' staat en er geen software updates doorgevoerd kunnen worden (?)
Een auto zonder navigatie en andere vrij 'noodzakelijke' software features...

Het blijft een bijzonder verhaal, zeker omdat de auto nog steeds bestelbaar is, ook in de leaseportal.
De Fisker was één van mij voorkeuren, maar durf het echt niet aan...
Er valt weinig te configureren want de fabriek in Oostenrijk maakt geen Fisker's meer, zoals @Maurice- zegt staan er wel een aantal ( 8 ) in de voorraad-lijst (informeren bij Fisker Rotterdam).
Waaronder 2 groene, 1 stealth green en 1 sea grass, de stealth green zie je niet zo veel, aparte kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Camps
Snap ik heel goed Zjanzjak. Blijft een risico. Zeker nu Magna Steyr niet meer produceert.
Vraag is of een overnamekandidaat (waarschijnlijk na het faillisement) nog door kan starten.
Las wel in het Ocean Forum van de VS dat daar de volgende update 2.1 al rondrijdt. Eerst bij personeel en nu ook bij klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
En toch is er weer eentje verkocht, eerst nog 8 op voorraad, nu nog 7.
Maar vele seinen staan op rood bij Fisker helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Zjanzjak schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:59:
En toch is er weer eentje verkocht, eerst nog 8 op voorraad, nu nog 7.
Maar vele seinen staan op rood bij Fisker helaas.
Wel gek hoor.. Moet een vermogen kosten om die showrooms operationeel te houden en zonder productie is het toch gewoon een aflopende zaak? Dan zou ik de inventaris op de veiling gooien en de Nederlandse bv failliet verklaren om onder het huurcontract uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okzbow
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-06 10:55
Dat was het... Fisker is failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
okzbow schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:47:
Dat was het... Fisker is failliet.
Zat er dik in maar ontzettend jammer. Ik vind de Ocean een prachtige wagen en de line-up ook, met een injectie van een paar honderd miljoen/miljard had het best iets kunnen worden. Zonder (Chinese/Duitse) overheidssteun is het blijkbaar zo goed als onmogelijk om nog een groot merk uit de grond te stampen.

Benieuwd of we de inventaris straks nog op een veiling tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Grote vraag is dus nu...

Wat als je service/reparatie/support nodig hebt voor je aangeschafte Ocean? :?

https://autos.yahoo.com/f...scue-talks-075547032.html

https://insideevs.com/new...ptcy-chapter-11-official/

[ Voor 46% gewijzigd door ehtweak op 18-06-2024 11:17 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Jammer. Zeker voor een bedrijf wat 'geprobeerd' heeft vooruitstrevend te zijn. Slecht voor de concurrentie en consument uiteindelijk. Wel kwalijk dat ze enorm zijn afgevallen door alle influencers. Dat heeft een flinke invloed gehad volgens mij?

De review van die Brownlee ten tijde van de 1.0 software was killing. Ik heb die toen helemaal bekeken. Ja de software was niet goed, maar er was allang bekend dat 2.0 uit zou komen en ook al gepland stond (wat was het, week of 2-3 later?) met major updates. Overigens zaten de bugs, die ik heb gezien in die review, niet in het rijden zelf.
Volgens mij heeft Fisker de issues met de software opgepakt, wilde deze ook fixen en waren helder in doorontwikkeling en relase-notes.

[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 18-06-2024 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:55
STIMPPYYY schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:38:
Jammer. Zeker voor een bedrijf wat 'geprobeerd' heeft vooruitstrevend te zijn. Slecht voor de concurrentie en consument uiteindelijk. Wel kwalijk dat ze enorm zijn afgevallen door alle influencers. Dat heeft een flinke invloed gehad volgens mij?

De review van die Brownlee ten tijde van de 1.0 software was killing. Ik heb die toen helemaal bekeken. Ja de software was niet goed, maar er was allang bekend dat 2.0 uit zou komen en ook al gepland stond (wat was het, week of 2-3 later?) met major updates. Overigens zaten de bugs, die ik heb gezien in die review, niet in het rijden zelf.
Volgens mij heeft Fisker de issues met de software opgepakt, wilde deze ook fixen en waren helder in doorontwikkeling en relase-notes.
Dat valt ook wel mee. In de link hieronder (helaas achter een paywall) wordt een boekje opengedaan over met management bij Fisker:

https://politiken.dk/News...rutal-Management-and-Fear

Wat mij het meest verbaasd is dat ze dus blijkbaar een auto hebben 'gebouwd' die gebaseerd is op Chinese softwarepaketten en ze dus wisten dat de software kritische problemen heeft.

Ik snap best dat een gerenommeerd automerk dan besluit om de boel niet over te nemen...

Het is jammer maar ik denk dat de Chapter 11 de volgende stap naar en failissement is.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

STIMPPYYY schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:38:

De review van die Brownlee ten tijde van de 1.0 software was killing. Ik heb die toen helemaal bekeken. Ja de software was niet goed, maar er was allang bekend dat 2.0 uit zou komen en ook al gepland stond (wat was het, week of 2-3 later?) met major updates.
Dan had Fisker die persauto niet moeten geven ;) Ze hebben zelf een auto op de markt gebracht met manke software, dat hebben de influencers niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
PWM schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:04:
[...]

Dan had Fisker die persauto niet moeten geven ;) Ze hebben zelf een auto op de markt gebracht met manke software, dat hebben de influencers niet gedaan.
Goed punt. Echter de titel van die specifieke review was wel enorm 'click-bait' (This is the Worst Car I've Ever Reviewed). Meer om aan te geven dat het natuurlijk niet helpt in de adoptie en oplossen van problemen. Maar met het verhaal van @Rene maakt het wel duidelijk dat er veel meer aan de hand is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk. Wij hebben een eerste generatie Model S op de zaak gehad, dat was alleen maar ellende.

Zelf heb ik een 2018 Model S gereden, die is 2 jaar wel 20x terug geweest naar Tesla. En zelfs dan kon ik geen 30 minuten navigeren zonder vastloper.

Maarja, toen was er nauwelijks concurrentie. Nu heb je alle keuze van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 18:14
Rene schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:36:
[...]

Dat valt ook wel mee. In de link hieronder (helaas achter een paywall) wordt een boekje opengedaan over met management bij Fisker:

https://politiken.dk/News...rutal-Management-and-Fear

Wat mij het meest verbaasd is dat ze dus blijkbaar een auto hebben 'gebouwd' die gebaseerd is op Chinese softwarepaketten en ze dus wisten dat de software kritische problemen heeft.

Ik snap best dat een gerenommeerd automerk dan besluit om de boel niet over te nemen...

Het is jammer maar ik denk dat de Chapter 11 de volgende stap naar en failissement is.
Toch gek dat een chinees merk het niet wilt overnemen. Want de potentie is er wel.
Maar aan de andere kant is dit niet de eerste keer dat Fisker failliet gaat. Henry is meer een designer dan een businessman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
PWM schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:04:
Dan had Fisker die persauto niet moeten geven ;)
Kleine correctie, dat was geen persauto maar van een bedrijf wat Fiskers verkocht.

Zie ook YouTube: Fisker technician calls George Saliba after he let MKBHD borrow a Fi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Een autobedrijf in Nunspeet heeft de demo auto's en een nieuwe gekocht. Deze worden aangeboden voor de eerdere vraagprijs van Fisker, bijzonder. Tenzij ze een pakketprijsje hebben afgesproken..

Ze bieden daarop zelf geen garantie dus vraag me af wie dat nu nog wil.

[ Voor 15% gewijzigd door Maurice- op 19-06-2024 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 21:55
Maurice- schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:11:
Ze bieden daarop zelf geen garantie dus vraag me af wie dat nu nog wil.
Ze verkopen ook enkel aan zakelijk klanten. Als particulier heb je volgens mij toch wat meer rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd bijzonder:

https://www.muddekok.nl/a...=fisker&model=&price_max=

Maar wie koopt er nou een auto (ook al is dat zakelijk) 'as is'? Zeker voor dit forse bedrag.

M.a.w. je rijdt de poort uit, de auto houdt er mee op en dan heb je dus (letterlijk & figuurlijk) pech gehad?
Ben benieuwd wie zo makkelijk daarmee omgaat? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Zou me niks verbazen dat de potentiële kopers met name handelaren zullen zijn die ze ergens naartoe gaan exporteren waar er wel vraag naar is en men al gewend is geen garantie te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
En nu ook een autobedrijf in Rhenen (link Marktplaats) die er meerdere aanbiedt. Zou je toch denken dat ze een hele goede deal hebben kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-06 10:15
Maurice- schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:15:
En nu ook een autobedrijf in Rhenen (link Marktplaats) die er meerdere aanbiedt. Zou je toch denken dat ze een hele goede deal hebben kunnen sluiten.
“Er is maar 1 sleutel aanwezig”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Recci schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:39:
[...]

“Er is maar 1 sleutel aanwezig”
Dat is bij dat andere bedrijf in Nunspeet ook. Waarschijnlijk is er ivm de sleutelproblematiek maar 1 uitgeleverd. (Wat ook niet heel erg ongebruikelijk is in tijden van schaarste/uitdagingen. Bij m'n Audi Q4 kreeg ik er bij levering in '22 ook maar 1, een maand later kwam de tweede binnen.)

Instant update: of bedoel je dat je screwed bent als de enige het begeeft/kwijtraakt?

(Ik ging er i.e.i. vanuit dat je het een schimmige zaakje vond. Zoals de waard is... :D )

[ Voor 16% gewijzigd door Maurice- op 20-06-2024 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Toch is niet 'alles' failliet, hier duidelijk uitgelegd;

YouTube: Fisker Bankruptcy Filing Explained

Skip naar 07:10 als je de korte samenvatting wilt zien van de voorgaande 7 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Zjanzjak schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:56:
Toch is niet 'alles' failliet, hier duidelijk uitgelegd;

YouTube: Fisker Bankruptcy Filing Explained

Skip naar 07:10 als je de korte samenvatting wilt zien van de voorgaande 7 minuten.
Allemaal boeroepers in de comments maar voor Ocean eigenaren lijkt mij dat geen slecht nieuws. Misschien is onze Nederlandse kijk erop ook vertekend doordat het laten klappen van een bv hier de normaalste zaak van de wereld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 18:14
Maurice- schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 17:15:
Staat een matblauwe met witte/grijs interieur. Erg mooi, maar helaas niemand die je wilt verzekeren of reparaties kan doen op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

haha krijg je die dingen niet in de verzekering?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maar aan een auto die je niet kunt verzekeren heb je effectief toch niks? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
ehtweak schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:18:
Maar aan een auto die je niet kunt verzekeren heb je effectief toch niks? :?
Indianenverhalen. Met 3 kentekens geprobeerd, meerdere verzekeraars om uit te kiezen zowel voor een nieuwe als occasion Ocean. Je kunt oldtimers ook gewoon verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:43
WA vast wel, maar ook volledig? Als je 1x schade rijdt verklaren ze hem total loss, wegens gebrek aan plaatwerk

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:06
Maurice- schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:33:
[...]

Indianenverhalen. Met 3 kentekens geprobeerd, meerdere verzekeraars om uit te kiezen zowel voor een nieuwe als occasion Ocean. Je kunt oldtimers ook gewoon verzekeren.
Wellicht in de tijdelijke dekken via een website. Een verzekeraar kan dan prima tijdens de tijdelijke dekkingsperiode zeggen: "Sorry, teveel risico. We verzekeren u niet".
Dan kan je daarna iedere keer als je een vragenlijstje van een autoverzekering voor je neus krijgt JA antwoorden op de vraag "Is U een dergelijke verzekering ooit gewijgerd?" :X |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
guido66 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:54:
WA vast wel, maar ook volledig? Als je 1x schade rijdt verklaren ze hem total loss, wegens gebrek aan plaatwerk
De verzekerde waarde is toch gewoon je aankoopbedrag €40k. Geen spannende getallen voor een verzekeraar. Het is niet alsof je een Pagani Zonda hebt.

Specifieke (plastic) delen zijn wellicht moeilijk verkrijgbaar. Bij plaatwerk kom je met plamuren of lassen een heel eind. Er zijn wel meer failliete merken waarvan de auto's nog vrolijk verzekerd rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:43
Plamuren en lassen is prutswerk, zeker op een bijna nieuwe auto. Daarnaast zeer tijdrovend en daarom alleen al duur.

40k verzekeringswaarde is leuk, maar daar kun je geen vergelijkbare auto voor terugkopen bij een total loss.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik denk echt wel dat een verzekering dit verzekert, wellicht tegen een wat hogere premie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
guido66 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:42:
Plamuren en lassen is prutswerk, zeker op een bijna nieuwe auto. Daarnaast zeer tijdrovend en daarom alleen al duur.

40k verzekeringswaarde is leuk, maar daar kun je geen vergelijkbare auto voor terugkopen bij een total loss.
Kosten voor schadeherstel boven de €500 worden gewoon door een externe partij getaxeerd. Een schadehersteller kiest echt niet op eigen houtje voor het vervangen van bijvoorbeeld een hele deur als dit vervolgens niet vergoed wordt. Plamuren en lassen is heel gebruikelijk.

Zelf met m'n, toen 3 jaar oude, BMW 4-serie aangereden door een shovel. Opengereten als een blikje. Zonder vervanging van plaatwerk keurig hersteld voor €3000.

[ Voor 11% gewijzigd door Maurice- op 24-06-2024 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
Ontopic. Opmerkelijk stukje!

Liquidatie
Die route gaat niet door. Resnick vertelde de Amerikaanse faillissementsrechter Thomas Horan dat Fisker van plan is zijn activa te liquideren, en dat het een voorlopig akkoord heeft bereikt met een enkele koper voor al zijn 4.300 voertuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
https://topgear.nl/autoni...erkopen-ocean-13000-euro/
Het EV-merk heeft momenteel nog 2.711 auto’s staan die het bedrijf nu voor omgerekend 15.000 euro wil verkopen aan een leasefirma in de VS. Een flinke korting, want volgens Reuters kostten sommige exemplaren omgerekend 65.000 euro ooit. Het leasebedrijf zou de Fisker Oceans inzetten als lease- en huurauto’s in de omgeving van New York.
Voor €15.000 wil ik ook nog wel een plekje vrijmaken op de oprit 😏

[ Voor 58% gewijzigd door Maurice- op 04-07-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Laatst online: 10:22

bebopper

I'm an absolute beginner...

Maurice- schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:44:
https://topgear.nl/autoni...erkopen-ocean-13000-euro/

[...]

Voor €15.000 wil ik ook nog wel een plekje vrijmaken op de oprit 😏
Same here, daar durf ik dan ook wel een gok(je) voor te wagen :) Proefrit in gedaan paar maanden terug en vond het een geweldige wagen (met nog verbeterpunten op SW gebied|). Maar is daarna helaas afgevallen van mijn lease lijstje vanwege alle onzekerheden mbt Fisker als bedrijf. Maar voor 15k zou ik em prive zeker willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokSuk70
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
Als het nieuws uit de VS klopt dan krijgt de grote opkoper (American Leasing) niet alleen de resterende Oceans gemaakt voor de Noord-Amerikaanse markt, maar ook alle reserve-onderdelen. Daarmee neemt de kans dat de NL Oceans kunnen blijven rijden af. Verder ziet de recall voor de waterpompen er serieus uit (die deur handles die vervangen moeten worden zijn vervelend, maar daar kun je met wat handigheid mee door blijven rijden).

Ik heb nu geen zin meer in een lange tocht met een Ocean voordat die waterpompen zijn vervangen. Maar hoe kom je daaraan als alle onderdelen naar American Leasing gaan? Hoe kijken jullie hier tegenaan? Als het misgaat Ocean accu ombouwen tot powerwall? Zijn er in NL elektriciens die dat doen?

[ Voor 3% gewijzigd door FokSuk70 op 07-07-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

FokSuk70 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:31:
...Als het misgaat Ocean accu ombouwen tot powerwall? Zijn er in NL elektriciens die dat doen?
Da's wel een hele dure powerwall dan. ;)

Voordeel: er zitten wielen onder... :+ En je kunt heerlijk zitten opin je powerwall.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokSuk70
[quote]ehtweak schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:50:
[...]

Of een hele goedkope. Want wat is het alternatief als je er niet meer mee kunt rijden?

[ Voor 42% gewijzigd door FokSuk70 op 07-07-2024 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
ehtweak schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:50:
[...]

Voordeel: er zitten wielen onder... :+ En je kunt heerlijk zitten opin je powerwall.
€420 per kWh valt toch best mee? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokSuk70
Uitleg bij elk van de 4 recalls in de VS, en met name de waterpompen. Na die laatste recall is het verboden om de Fisker nog te verkopen voordat het probleem verholpen is. Sommige eigenaren hebben hun waterpompen uit elkaar gehaald en opnieuw 'gesealed' in de hoop dat daarmee kan worden voorkomen dat de waterpompen door lekkage kapot gaan. Iemand zijn/haar ocean al voorzien van nieuwe waterpompen? En wat doen de dealers? Verkopen die nog Oceans met de oude waterpompen?

YouTube: Fisker Ocean One - Water Pump Recall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

FokSuk70 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:42:
En wat doen de dealers? Verkopen die nog Oceans met de oude waterpompen?
Er worden toch helemaal geen Oceans meer verkocht? Door welke dealers dan? :?

Alles wat nu nog te koop staat komt van opkopers. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
In Rotterdam zijn ze toch nog open?

Fisker Ocean's te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
Klopt! Is nog iemand aanwezig en op de mail wordt ook gewoon gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowyony
  • Laatst online: 06-02 14:06
Maurice- schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:33:
[...]

Klopt! Is nog iemand aanwezig en op de mail wordt ook gewoon gereageerd.
Wat is het email adres van Rotterdam? Heb ze tot nu alleen gebeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stino0123
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-03 10:41
nowyony schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:03:
[...]

Wat is het email adres van Rotterdam? Heb ze tot nu alleen gebeld.
serviceops-nl@fiskerinc.com normaal gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokSuk70
De 'opkopers' in NL krijgen hun voorraden van Fisker NL begrijp ik. In de VS worden zij dealers genoemd... Hoe dan ook, mijn vraag is of deze auto's eerst een recall krijgen of verkocht worden met de onbetrouwbare waterpompen? En indien de waterpompen vooraf worden vervangen, dan zou ik graag weten hoe de gewone bezitters van een Ocean hun waterpompen kunnen laten vervangen. Ik zie geen oproep vanuit Fisker Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 21:55
Er is in Nederland dan ook geen terugroepactie en Fisker Rotterdam hoeft geen onderhoud/service/garantie/terugroepactie te leveren. Auto's worden ook al enige tijd niet meer gemaakt, dus het zou onlogisch zijn dat de voorraad modellen in Nederland een nieuwe pomp zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokSuk70
Nu de resterende Oceans naar American Lease gaan en de organisatie van Amerikaanse eigenaren (Fisker Ocean Association) samen gaan werken om onderdelen uit Europa te halen, is er voor Amerikaanse eigenaren meer hoop op onderdelen. Dat kan ten koste gaan van Europese eigenaren, maar het kan ook helpen als er een Europese vereniging is van eigenaren die kan samenwerken met de Amerikanen. Weet iemand van een initiatief ergens in de EU? En zo nee, is er al zich op een garage in NL die de NL Fiskers wil onderhouden na het faillissement van Fisker NL?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stino0123
FokSuk70 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:12:
Nu de resterende Oceans naar American Lease gaan en de organisatie van Amerikaanse eigenaren (Fisker Ocean Association) samen gaan werken om onderdelen uit Europa te halen, is er voor Amerikaanse eigenaren meer hoop op onderdelen. Dat kan ten koste gaan van Europese eigenaren, maar het kan ook helpen als er een Europese vereniging is van eigenaren die kan samenwerken met de Amerikanen. Weet iemand van een initiatief ergens in de EU? En zo nee, is er al zich op een garage in NL die de NL Fiskers wil onderhouden na het faillissement van Fisker NL?
Er is een eigenaren whatsapp voor be en nl. de mensen in deze groep en andere groepen in eu landen werken samen met FOA voor service partners te vinden in de eu landen. FOA denk gelukkig ook aan de Europese eigenaars. ☺️ het blijft wel belangrijk dat er zoveel mogelijk eigenaars bij de FOA aansluiten zodat deze genoeg macht hebben tijdens onderhandelingen over reserveonderdelen en potentiële software ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
Fisker Nederland officieel failliet, belangenclub zet aftersalesnetwerk op

https://www.automotive-on...zet-aftersalesnetwerk-op/

De opkopers hebben de prijzen ook gelijk aangepast naar €33.900 voor de Extreme.

[ Voor 40% gewijzigd door Maurice- op 24-07-2024 15:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dirk198
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 11-05 20:39
Beste mede-eigenaars van een Fisker Ocean in België en in Nederland,
We hebben ondertussen een zeer goed werkende whatsapp groep voor onze landen en een top vertegenwoordiger bij FOA.
Stuur even een privé berichtje mocht je graag lid worden van onze groep! En zo betrokken worden met de ontwikkelingen voor onze landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkRoest
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 14-05 21:16
Ik heb mijn fisker all risk verzekerd met aankoop waarde garantie.
Schade is dus gedekt.
Service en onderhoud is nog spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokSuk70
Wauw! Dat wil ik ook. Welke verzekeringsmaatschappij, en welke polis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

De kans dat ze ooit weer in productie komen is wel voorbij ben ik bang. Zonde hij stond hoog op mijn lijst enige echte concurrent die overbleef is de tesla model y maar heb gewoon niks met een tesla.

Wat rijeigenschappen was de fisker echt helemaal prima. Heb zelfs nog proef gereden in een lotus eletre en tuurlijk afwerking en interieur echt wel paar stappen hoger maar wat rijden betreft vond ik hem niet beter dan de fisker. Ook al kost die auto 2x zoveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Ben benieuwd hoeveel Europeanen hier nu ook bij zijn aangesloten; https://fiskeroa.com/ ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dirk198
Allen, zijn er nog eigenaars die in de whatsapp groep van B/Nl willen komen? Er beginnen concrete dingen te bewegen. Vandaag hebben weer een online meeting met distribution Parts europe. Er zijn waterpompen onderweg voor B/Nl en er komen normaal enkele FAST licenties vrij voor service. Meld je aan met een dm bij mij.

• FokSuk70
Dirk198 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 08:19:
Allen, zijn er nog eigenaars die in de whatsapp groep van B/Nl willen komen? Er beginnen concrete dingen te bewegen. Vandaag hebben weer een online meeting met distribution Parts europe. Er zijn waterpompen onderweg voor B/Nl en er komen normaal enkele FAST licenties vrij voor service. Meld je aan met een dm bij mij.
Top!

Uiteindelijk moet deze informatie ook voor andere groepen dan eigenaars beschikbaar komen zodat onderhoudsmonteurs er bij kunnen en eventuele kopers van tweedehands Fiskers kunnen inschatten of onderhoud en reparatie voldoende mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk198
Zoals ik reeds gemeld heb is het momenteel niet verstandig deze wagen te kopen op de tweedehands markt. Er kan door bijna niemand iets worden gedaan aan deze wagens zonder de software tool. Tevens zijn de recalls voor klinken en waterpompen nog niet geregeld. Er zijn wel gesprekken tussen ons/FOA en Fisker maar dat verloopt zeeeer stroef. Fisker werkt echt niet mee. Dus momenteel houden wij het enkel voor huidige eigenaren. We mogen al blij zijn als we de materialen voor de recalls krijgen geleverd en 1 softwarelicentie en zelfs dat is nog niet zeker momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkillZ4LollZ V2
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01-06 22:04
guido66 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:42:
Plamuren en lassen is prutswerk, zeker op een bijna nieuwe auto.
Plamuren en lassen hoeft geen prutswerk te zijn, zolang degene die het uitvoert maar geen prutser is. Als iemand voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, gaat het met de meeste dingen fout. Maar dan nog hoeft het niet exorbitant duur te zijn

Als iemand ervaring heeft is het veilig (zo veilig als af fabriek ga je het niet meer krijgen natuurlijk) en egaal qua uiterlijk. Op Youtube staan videos waar de grootste wrakken nog een 2de leven ontvangen, "Arthur Tussik" zou ik bijna een auto chirurg noemen.
Wel handig om dan te weten waar de laspunten zijn voor het structurele plaatwerk, heb dat soort informatie nog niet voorbij zien komen in het geval van de Fisker. Of je zou moeten proberen om een oud werknemer-mechanicus aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Troostwijk is begonnen met de faillissement veiling van Fisker. Auto's, gereedschap en kantoormeubilair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FokSuk70
Ben even wezen kijken. Alle accu's (muv 1) zijn plat. Geen manier om software te controleren, of werking sleutel, of werking handvaten, of om te zien of de drie waterpompen zijn vervangen. Omdat de accu's plat zijn is de kans redelijk dat er nog oude software (versie 1.x) op staat waardoor de 12v accu snel leegloopt en het begeeft. Kopers moeten er rekening mee houden dat de sleutel het niet doet, dat de wielen allen zijn geblokkeerd en de auto's dus ook niet kunnen worden gesleept. De veilingprijzen gaan incl transport (en kenteken) nu door de 20.000 euro heen en zullen op de laatste dag vast nog flink stijgen (in veel gevallen verdubbelen ze op de laatste dag). Deel van de geïnteresseerden komt uit de handel en wil internationaal verkopen (vermoedelijk omdat ze dan verwachten geen garantie te hoeven bieden). Beetje lastig voor te stellen dat er straks Nederlandse particulieren 30k gaan neertellen voor een niet rijdende auto zonder uitgevoerde maar essentiële recalls, zonder garantie, zonder service netwerk, en zonder toegang tot onderdelen (zie ook opmerkingen @Dirk198 hierboven) Of mis ik iets, en is er wel een garage in Nederland die beschikt over de FAST-software tool van Fisker waarmee je de auto kunt onderhouden, zijn er wel waterpompen en voorruiten beschikbaar etc? Het zou goed zijn als de NL vereniging van eigenaren iets meer kan vertellen over de voortgang.

Ik koop er geen in deze omstandigheden en tegen de verwachte prijzen, maar ik hoor graag de ervaringen van echte risicozoekers die dit avontuur wel durven aan te gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door FokSuk70 op 18-10-2024 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05 11:23
Bedankt voor je post, geeft een goed beeld van hoe ze erbij staan. Ze zijn toch ook nergens meer te verzekeren in NL? Dan hebben Nederlandse particuliere kopers er toch al niets aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FokSuk70
@pinominie Een kale WA-verzekering kan eigenlijk altijd toch?

[ Voor 61% gewijzigd door FokSuk70 op 18-10-2024 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stino0123
Er is veel in beweging omtrent de Ocean's. Er komt een garage in de BeNeLux die de FAST tool gaat kunnen gebruiken op software problemen op te lossen. Kijkende naar de VS zou uiteindelijk ook elke auto 2.2 moeten krijgen. Onderdelen komen beschikbaar en voor onderdelen die niet meer beschikbaar zijn, komen er alternatieven. Bv. bedrijf in de vs die manuele Airco roosters aan het ontwerpen. De waterpompen zijn al in NL en de vooruiten worden ondertussen terug geproduceerd door 2 leveranciers.
De auto's van de veiling zijn de auto's die in Rotterdam en Rumst stonden. Die zouden normaal minstens 2.0 moeten hebben, maar is inderdaad moeilijk te verifiëren als ze helemaal leeg zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Stino0123 op 21-10-2024 11:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk198
Momenteel is er geen enkele FAST licentie voor BENELUX. De enige garage die er eventueel een zal krijgen is Hassotech in Hasselt (B ). Maar ondanks al weken beloftes zal dit niet voor de eerste weken zijn. Er zijn veel problemen met de huidige licenties/tools die er waren in EU.

Waterpompen, staan in Nederland maar moeten eerst betaald worden en zullen dan pas verstuurd worden. Voor B/NL zullen deze normaal bij mij gelverd worden om dan te verdelen.

Deurhandels, geen problemen momenteel gekend in B/NL en worden niet preventief vervangen. Test-tool ook niet beschikbaar in B/NL momenteel.

Voorruiten kunnen vervangen worden ondertussen maar kalibratie van sensoren kan momenteel niet zonder de FAST-tool. Tot heden heb ik weet van 2 vervangingen en zonder loskoppelen van de sensoren voorlopig geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokSuk70
Dank Dirk. Goed bezig, en veel succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk198
Moesten er mensen zijn die ons fisker verhaal in de BeNeLux willen volgen - ook als niet eigenaar - ben je altijd welkom op onze facebook pagina. https://www.facebook.com/groups/fiskerbenelux/

Hier zullen niet alle details worden besproken zoals in de whatsappgroep van eigenaren zelf maar we gaan het kanaal wel proberen te betrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatex
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 23:19
Ik zie nu toch dat iemand V2H aan de praat heeft gekregen.... dat is goed nieuws !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbiiEdalaJ57e1q6aOJQa2Bsrgg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZMJfawLV0VTi1RDkvuiYlfV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk198
Je kan ons nu ook bereiken via Https://fiskerbenelux.org. Hier kan je je ook aanmelden als je eigenaar bent van een prachtige Fisker Ocean.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FokSuk70
Ik ben heel benieuwd hoe het de nieuwe eigenaren vergaat die een Fisker Ocean hebben gekocht via Troostwijk veiling (ik durfde het niet aan).

Waren de 12v accu's nog heel? Waren alle wielen geblokkeerd en hoe hebben jullie de auto's vervoerd? Was het gemakkelijk om de auto weer aan de gang te krijgen? Hoe gaat het met de recalls (deur handles, waterpompen etc etc.) Hoeveel uur heb je erin gestopt tot op heden en kun je hem nu gebruiken als jouw dagelijkse auto?

Het gerucht gaat dat er nog een batch aankomt. Raad je anderen aan om er een te kopen?

Hier enkele tips van iemand die normaal verstandige tips geeft op Reddit:
https://www.reddit.com/r/Fisker/s/6dlPvlxfd3
Pagina: 1 2 3 Laatste