[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.093 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

MikeyMan schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:17:
[...]
Heb je hier ook een bron van? Ik kan niks vinden namelijk.

Volgens mij wíl er niemand een contract zolang ze niet weten hoe de regels eruit zien. Dat is vziw de reden dat er niemand langer vast ligt dan 2020.
Hier wil ik ook wel eens een bron van zien, want ik vind dit zeer onwaarschijnlijk. Iedereen die een contract
tekent, heeft zich daar vwb de duur zich aan te houden. Teams betalen bakken met geld aan de rijders, en die willen ook garantie dat hun rijder bij hun blijft. Het Concorde is vziw uit de tijd van Bernie, en kan me niet voorstellen dat dit er in staat.

En regelwijzigingen ?

Ach, alle regelwijzigingen ten spijt sinds ik kijk, en dat is al "even", als de rook was opgetrokken na het testen,
waren het altijd de topteams met het meeste geld, die weer bovenaan staan. Dus wat dat betreft maak ik me
niet te veel illusies voor 2021.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:28

Player1S

Probably out in the dark

ThomasG schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:33:
[...]
Alle teams zijn akkoord gegaan met het agreement, en daarin staat onder andere dat alle contracten (ook die met de drivers) uiterlijk drie maanden na het verlopen van agreement worden vernietigd/ongeldig. Ze mogen wel doorgaan met een coureur, uit vrije wil, niet contractueel.
Dit is echt letterlijk de allereerste keer dat ik dit hoor.
Graag een bron.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:26
ThomasG schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:33:
[...]
Alle teams zijn akkoord gegaan met het agreement, en daarin staat onder andere dat alle contracten (ook die met de drivers) uiterlijk drie maanden na het verlopen van agreement worden vernietigd/ongeldig. Ze mogen wel doorgaan met een coureur, uit vrije wil, niet contractueel.
Dit lijkt mij heel sterk, want Charles Leclerc heeft een contract tot en met 2022 (https://www.gpupdate.net/...-voor-nieuwkomer-leclerc/). Dus dit zou tegen het Concorde Agreement in gaan. Ook Lando Norris tekent net een 3 jarig contract: https://www.theguardian.c...-contract-f1-carols-sainz

[ Voor 10% gewijzigd door Extigo op 10-07-2019 08:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:49

Spotmatic

Ken sent me

Jackson6 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:23:
[...]
Het had vorig jaar zo spannend kunnen zijn tot Abu Dhabi, echt jammer van die Ferrari faalhazen.
Het is dit jaar niet veel beter. Vettels (en daarmee Ferrari's) laatste win dateert zelfs alweer van... 26 augustus 2018 (Spa-Francorchamps). Dat is bijna een heel F1 seizoen geleden.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
MikeyMan schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:17:
[...]

Heb je hier ook een bron van? Ik kan niks vinden namelijk.

Volgens mij wíl er niemand een contract zolang ze niet weten hoe de regels eruit zien. Dat is vziw de reden dat er niemand langer vast ligt dan 2020.
Ome Ernst schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:43:
[...]

Hier wil ik ook wel eens een bron van zien, want ik vind dit zeer onwaarschijnlijk. Iedereen die een contract
tekent, heeft zich daar vwb de duur zich aan te houden. Teams betalen bakken met geld aan de rijders, en die willen ook garantie dat hun rijder bij hun blijft. Het Concorde is vziw uit de tijd van Bernie, en kan me niet voorstellen dat dit er in staat.

En regelwijzigingen ?

Ach, alle regelwijzigingen ten spijt sinds ik kijk, en dat is al "even", als de rook was opgetrokken na het testen,
waren het altijd de topteams met het meeste geld, die weer bovenaan staan. Dus wat dat betreft maak ik me
niet te veel illusies voor 2021.
Player1S schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:43:
[...]

Dit is echt letterlijk de allereerste keer dat ik dit hoor.
Graag een bron.
demo31051987 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:53:
[...]

Dit lijkt mij heel sterk, want Charles Leclerc heeft een contract tot en met 2022 (https://www.gpupdate.net/...-voor-nieuwkomer-leclerc/). Dus dit zou tegen het Concorde Agreement in gaan. Ook Lando Norris tekent net een 3 jarig contract: https://www.theguardian.c...-contract-f1-carols-sainz
Alle Concorde Agreements zijn geheim, maar het agreement van 1997 is uitgelekt en staat al jaren op internet. 1997 Concorde Agreement. Of in het huidige agreement hetzelfde staat weet niemand, want geheim. Maar de kans dat het in grote lijnen hetzelfde is, is groot. Want het is immers door Bernie Ecclestone opgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:39

Amphiebietje

In de blubber

"Max" doet het elders ook goed

"Max" staat al vier jaar bovenaan, en laat 2015 net het jaar van Max zijn debuut zijn.

Toeval? Misschien, maar ik zou ook wel eens een grafiekje willen zien met het favoriete huisdier van Nederlandse F1-fans... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ThomasG schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:06:
[...]

[...]

[...]

[...]
Alle Concorde Agreements zijn geheim, maar het agreement van 1997 is uitgelekt en staat al jaren op internet. 1997 Concorde Agreement. Of in het huidige agreement hetzelfde staat weet niemand, want geheim. Maar de kans dat het in grote lijnen hetzelfde is, is groot. Want het is immers door Bernie Ecclestone opgezet.
Ik ga geen document van 100+ pagina's doorspitten om jouw bewering op te zoeken. Ik kan dus niet controleren of het destijds daadwerkelijk zo was of dat het een verkeerde interpretatie is.

Daarnaast is dat document 20 jaar oud en zijn er sowieso al 2 rijders wiens contract langer loopt dan 2020.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Er ligt nog helemaal geen Concorde Agreement voor 2021. Het besluit daarover is afgelopen maand net uitgesteld naar een later moment.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Owjeej, Max rijd weer een goede race en iedereen komt weer uit zijn hol gekropen om te zeiken op Oranje fans, Max fans, eigenlijk alles wat heeft gepresteerd in Oostenrijk.

HBO sport, naar lage school sport, wat zijn dit voor uitspraken, mensen hebben het te hoog in hun bol hier.

Beetje Nationalisme kan geen kwaad. Maar gelukkig maakt iedereen zich druk als Max wint of over F1 nu een HBO of lage school is, betekent dat er niet veel anders is om ons druk over te maken, of je nu hoog of laag geleid bent. G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Player1S schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:13:
[...]

Ik ga geen document van 100+ pagina's doorspitten om jouw bewering op te zoeken. Ik kan dus niet controleren of het destijds daadwerkelijk zo was of dat het een verkeerde interpretatie is.

Daarnaast is dat document 20 jaar oud en zijn er sowieso al 2 rijders wiens contract langer loopt dan 2020.
De contracten die Norris en Leclerc hebben zijn iets anders. McLaren en Ferrari zijn immers groter dan enkel Formule 1. Norris heeft een contract met McLaren als geheel, Leclerc met Ferrari als geheel. Dat zijn dan een langer contract hebben kan prima, maar een contract specifiek voor het formule 1 team? Waarschijnlijk niet. Bij Ferrari is het sowieso een rare constructie, omdat Ferrari haar coureurs niet betaald; dat doen de sponsor Philip Morris (althans, dat was altijd zo). Zo hebben de Red Bull coureurs een contract met Red Bull, en niet met Red Bull Racing of Toro Rosso.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

sjaool schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:18:
Er ligt nog helemaal geen Concorde Agreement voor 2021. Het besluit daarover is afgelopen maand net uitgesteld naar een later moment.
Het zou ook om de huidige gaan die eind 2020 verloopt.

Wat daar mogelijk wel in staat, en wat mij enigszins logisch lijkt is dat alle contracten nietig verklaard worden als er geen nieuwe concorde overeenkomst komt voor 2021.

In dat geval zou de toekomst van F1 op losse schroeven komen te staan en als monteur, ingenieur of rijder wil je dan niet vast zitten aan een contract terwijl er geen seizoen is om in te racen.
ThomasG schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:19:
[...]
De contracten die Norris en Leclerc hebben zijn iets anders. McLaren en Ferrari zijn immers groter dan enkel Formule 1. Norris heeft een contract met McLaren als geheel, Leclerc met Ferrari als geheel. Dat zijn dan een langer contract hebben kan prima, maar een contract specifiek voor het formule 1 team? Waarschijnlijk niet. Bij Ferrari is het sowieso een rare constructie, omdat Ferrari haar coureurs niet betaald; dat doen de sponsor Philip Morris (althans, dat was altijd zo). Zo hebben de Red Bull coureurs een contract met Red Bull, en niet met Red Bull Racing of Toro Rosso.
Je lult over de vraag heen. Waar staat die passage?

Daarnaast zijn McLaren en Ferrari niet serieus in andere series bezig dus jou bewering gaat niet op.

[ Voor 39% gewijzigd door Player1S op 10-07-2019 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

ThomasG schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:06:
[...]
Ik heb het even doorgespit, maar kon het zo op de vroege ochtend niet vinden. Ik twijfel niet aan het dat het er in staat, maar er staan ook allerlei andere clausules in waaraan ook voldaan moet worden vwb rijderscontracten.

Die clausule waar jij aan refereert is er waarschijnlijk ingekomen, om mocht er geen overeenstemming komen,
en F1 stoppen, de rijders niet aan het team gehouden kunnen worden, en ander werk zoeken.

Maar het is tot nu toe altijd zo geweest dat als men niet tot een overeenkomst kon komen, en meer tijd nodig had, men besloot om het huidige akkoord door te laten lopen. Als je dat doet, doe je dit voor het hele agreement en kun je niet "Cherrypicken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Player1S schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:20:
[...]

Wat daar mogelijk wel in staat, en wat mij enigszins logisch lijkt is dat alle contracten nietig verklaard worden als er geen nieuwe concorde overeenkomst komt voor 2021.

In dat geval zou de toekomst van F1 op losse schroeven komen te staan en als monteur, ingenieur of rijder wil je dan niet vast zitten aan een contract terwijl er geen seizoen is om in te racen.

[...]
Het lijkt dat als er geen nieuw Concorde Agreement ligt dat de bestaande contracten tussen teams en coureurs gewoon doorlopen tot het moment dat er een nieuwe agreement ligt. Wat betreft de contracten tussen de FOM/FIA en de teams zal het een ander verhaal zijn. Maar goed dat is mijn boerenverstand dat spreekt. Wat er in de papieren staat heb ik verder geen idee van.

Zoals hier boven al staat zullen de contracten met de coureurs denk ik wel opengebroken kunnen worden mochten de coureurs weg willen indien de F1 zou stoppen (wat ik niet denk dat dat zal gaan gebeuren).

[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 10-07-2019 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Even vluchtig gelezen, maar vind er weinig over. Lees wel elders dat teams veelal geen contracten voor 2021 tekenen, omdat de concorde ook bepaald of je überhaupt mag deelnemen (of de coureur). Ik ga er vanuit dat de teams die nu 2021 contracten hebben vrijwel zeker zijn dat ze gewoon in 2021 door kunnen gaan en er zal wel ergens een clausule in bv Lec's contract staan, dat mocht Ferrari of hij niet meer mogen rijden in 2021, het zooitje ontbonden wordt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Player1S schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:20:
[...]

[...]

Je lult over de vraag heen. Waar staat die passage?

Daarnaast zijn McLaren en Ferrari niet serieus in andere series bezig dus jou bewering gaat niet op.
Ik kan niet kopiëren uit de PDF, dus een screenshot uit Schedule 11 - Driver Contract Recognition Agreement
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YsW8Rrnl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 15:33

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ThomasG schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:19:
[...]
Philip Morris doet vziw de sponsoring. Betalen het hele bedrag, en verkopen de ruimte op de auto door aan 'derden'. Of dit ook voor de coureurs geldt, geen idee.

Mbt de passage hierboven, dit mist wel de gebruikelijke context van een dergelijk contract. Als in:welke contracten vallen er onder het Concorde agreement.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 10-07-2019 09:54 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Nhz schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:21:
[...]
Ik zal wel een aantal mensen tegen het zere been schoppen, maar ik heb soms het gevoel dat de F1 van een 'hbo-sport' aan het afglijden is naar een 'lagereschool-sport'.
Je kunt je er ook gewoon niet aan storen. Ik kijk de race/quali en de voorbeschouwing (half luisterend). F1 Café zie ik af en toe, soms half. En al die meuk op internet, waarvan 98% clickbait is met onzinverhalen, moet je ook niet naar kijken. Allemaal gelul, vermoedens, geruchten en (in Nederland) vooral Max ophemelen. Ik denk dat in de UK voornamelijk Lewis, Lando en andere Britse rijders ophemelen is. En Sky is uiteraard van een hoger nivo, maar daar betalen de mensen dan ook stevig voor. Als ik aan Ziggo €50 per maand moest betalen alleen om F1 te zien (buiten de andere abo's om) dan zou ik ook een hoger nivo eisen dan Van Gameren en die druktemaker van Coronel.

Jaren geleden zei iemand die ooit voor televisie had gewerkt dat er in doorsnee tv wordt gemaakt voor een publiek van 4-jarigen. Dat is het benodigde nivo dat men nodig heeft. In Nederland wordt zeer weinig tv gemaakt voor een hoger nivo. Zelfs een avondprogramma over 50 jaar maanlanding moet, naast Andre Kuiper voor Claudia de Breij worden gepresenteerd om publiek te trekken. Triest eigenlijk. Er zijn deskundigere (en leuker!) dames te bedenken die dat ook kunnen. Maar ja....het RTL publiek trek je anders niet weg.

Dus kortom: bescherm jezelf en kijk gewoon niet naar die meuk. Dan hoef je ook niet met aanmatigende classificaties te komen over de mensen die naar een sport kijken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 10:53
Spotmatic schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:55:
[...]

Het is dit jaar niet veel beter. Vettels (en daarmee Ferrari's) laatste win dateert zelfs alweer van... 26 augustus 2018 (Spa-Francorchamps). Dat is bijna een heel F1 seizoen geleden.
Kimi heeft nog COTA gewonnen vorig jaar. 21 October 2018.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 15:49

Spotmatic

Ken sent me

RonaldMcDonald schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:06:
[...]
I stand corrected! d:)b

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
RonaldMcDonald schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:06:
[...]

Kimi is Ferrari's laatste race winnaar, en laatste wereld kampioen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48

Martinspire

Awesomeness

Ik vind het trouwens opvallend dat Norris een 3-jarig contract tekent. Hoe groot is de kans dat McLaren in de komende jaren races gaat winnen? Of wil ie altijd in het middenveld blijven zitten? Ik had verwacht dat ie wel een tijdje bleef zitten, maar dan wel voor een topteam wil rijden. Nu is de kans dat de stoeltjes aan hem voorbij gaan vrij groot. Niet dat McLaren een slecht team is, maar ik vind het nogal een grote gok zo.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:14

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Martinspire schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:11:
Ik vind het trouwens opvallend dat Norris een 3-jarig contract tekent. Hoe groot is de kans dat McLaren in de komende jaren races gaat winnen? Of wil ie altijd in het middenveld blijven zitten? Ik had verwacht dat ie wel een tijdje bleef zitten, maar dan wel voor een topteam wil rijden. Nu is de kans dat de stoeltjes aan hem voorbij gaan vrij groot. Niet dat McLaren een slecht team is, maar ik vind het nogal een grote gok zo.
Contracten zijn ook maar papierwerk hoor. Staan gewoon criteria in over performance etc. Net als bij jou. Van jou wordt verwacht dat je verschijnt op de plek waar je werkt op bepaalde tijden. En jij verwacht dat je werkgever (.. opdrachtgever..) geld overmaakt op specifieke moment, enzovoorts. Huisregels, code of conduct whatever is onderdeel ervan.

Uitgaande van een contract: Dat jij (allicht) niet in je contract hebt laten zetten dat je werkgever bij de top-3 werkgevers van de wereld moet zitten wil niet zeggen dat Norris dat niet heeft laten doen. :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:46
mphilipp schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:03:
[...]

Je kunt je er ook gewoon niet aan storen. Ik kijk de race/quali en de voorbeschouwing (half luisterend). F1 Café zie ik af en toe, soms half. En al die meuk op internet, waarvan 98% clickbait is met onzinverhalen, moet je ook niet naar kijken. Allemaal gelul, vermoedens, geruchten en (in Nederland) vooral Max ophemelen. Ik denk dat in de UK voornamelijk Lewis, Lando en andere Britse rijders ophemelen is. En Sky is uiteraard van een hoger nivo, maar daar betalen de mensen dan ook stevig voor. Als ik aan Ziggo €50 per maand moest betalen alleen om F1 te zien (buiten de andere abo's om) dan zou ik ook een hoger nivo eisen dan Van Gameren en die druktemaker van Coronel.

Jaren geleden zei iemand die ooit voor televisie had gewerkt dat er in doorsnee tv wordt gemaakt voor een publiek van 4-jarigen. Dat is het benodigde nivo dat men nodig heeft. In Nederland wordt zeer weinig tv gemaakt voor een hoger nivo. Zelfs een avondprogramma over 50 jaar maanlanding moet, naast Andre Kuiper voor Claudia de Breij worden gepresenteerd om publiek te trekken. Triest eigenlijk. Er zijn deskundigere (en leuker!) dames te bedenken die dat ook kunnen. Maar ja....het RTL publiek trek je anders niet weg.

Dus kortom: bescherm jezelf en kijk gewoon niet naar die meuk. Dan hoef je ook niet met aanmatigende classificaties te komen over de mensen die naar een sport kijken.
Exact dit.
Heb het vaker gezegd, maar ik erger mij dood aan Kamphues en zijn manier van presenteren en 9 van de 10 keer zitten er gasten op de bank die de ballen verstand hebben van F1 en grofweg twee races hebben gezien. Allemaal prima, ik gun hun hun media optreden maar dat hoef ik niet te zien.

Doornbos vind ik een goede analist en is ontzettend waardevol voor Ziggo. Coronel vult dat soms goed aan, maar laat zich ook teveel meeslepen door de "humor" van Kamphues.
Kortom, ik kijk al jaren geen voor- en nabeschouwing meer. Ik zou liever wat meer technische dingetjes zien, maar daar heeft Ziggo het publiek niet voor. Wat wel handig is, is dat Ziggo veel van hun items vlot op YouTube zet dus die kijk ik soms terug als iets mij wél interesseert.

Wat ik dan wel weer kijk (of nouja, luister) is RTL Slipstream op YouTube met Alard Kalff en Kees v/d Grint. Kijken hoef je het niet, want het zijn gewoon twee pratende kerels maar ik luister het vaak in de auto. Die twee hebben een hoop ervaring, een hoop kennis én kennen een hoop mensen. Daarnaast nodigen ze zo af en toe nog wel eens interessante mensen uit.
Waar moet Norris anders naar toe? Een plekje bij een topteam komt niet zomaar vrij, als ze hem al willen hebben. Ik denk dat hij het zeker zou kunnen, maar of Ferrari/Red Bull/Mercedes daar ook zo over denken?
Ik denk dat hij qua contract weinig te kiezen had bij McLaren en dus blij is dat hij nog drie jaar mag blijven. McLaren heeft langzaam de weg omhoog gevonden, dus wie weet wat ze kunnen bereiken.

Daarnaast zijn contracten ook maar stukjes papier. Als bijv. Mercedes Stroll écht wil hebben dan wordt het contract gewoon afgekocht en misschien is er wel een clausule in zijn contract opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik vind het trouwens opvallend dat Norris een 3-jarig contract tekent. Hoe groot is de kans dat McLaren in de komende jaren races gaat winnen?
Misschien dezelfde reden als Max. McLaren bood het hem wellicht aan omdat ze een groot talent in hem zien en ze willen heb vasthouden. Voor een 3-jarig contract moet je een premie betalen, want er staat natuurlijk een prijs op zijn hoofd (het hele doel dan dat 3-jarig contract), dus loonsverhoging. En uiteraard een escape, mocht McLaren (weer) de kant van Williams op gaan.
Ik denk dat er niets te verliezen is voor beide kanten. Norris is nog piepjong. Nog tijd genoeg om te schitteren. Als dat bij McLaren kan, prima toch? Zo niet, gaat ie vanzelf ergens anders heen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Crashhill schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:18:
of je nu hoog of laag praktisch geleid bent. G.
Ftfy :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Meer dan 20 jaar geleden omschreef een kennis van mij dit als "schijtlollig"
Het is een term die ik nu ook tot op de dag van vandaag gebruik, als ik dat
soort "humor" tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Was deze al voorbijgekomen? Grasmaaien met Ocon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ThomasG schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:33:
[...]
Ik kan niet kopiëren uit de PDF, dus een screenshot uit Schedule 11 - Driver Contract Recognition Agreement
[Afbeelding]
Heel veel lawyer talk waar de gewone man weinig van kan op maken maar het lijkt er op dat het inderdaad verband houd met het verlopen van de Concorde agreement en als er geen nieuwe getekend is.

Dus, als concorde overeenkomst verloopt en er ligt niks nieuws dan....
Niet, concorde overeenkomst verloopt dan en dan dus alle contracten kunnen de shredder in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Ik denk niet dat die terug komt in de F1...
Hij heeft duidelijk grote moeite met zijn bandenmanagement
het op de baan houden van zijn auto...
en zijn starts zijn ook niet geweldig.. die wielspin :o

:+ /s

[ Voor 11% gewijzigd door demonic op 10-07-2019 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:14

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ik zag 'm gaan ja, wat een mafkees.

Waarschijnlijk de enige en laatste keer dat je Ocon in een Mercedes F1 wagen zult zien :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
B-Real schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:20:
[...]

Doornbos vind ik een goede analist en is ontzettend waardevol voor Ziggo.
Vind je? De man heeft verstand van zaken maar iedere uitzending aanhalen dat "in mijn tijd bij RBR" en het gebrek aan zelfspot bij de beste man maakt het dat ik het niet om aan te gluren vind. Hij mag dan wel F1 gereden hebben, in die tijd stelde RBR geen fluit voor en was meneer Doornbos gewoon en veredelde paydriver waar hij nu de pijn van mag lijden bij Meurmans :+

Dan heb ik van de Garde wat dat betreft hoger zitten, die neemt zichzelf niet serieuzer dan nodig en heeft ook de nodige ervaring binnen de F1.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• B-Real
Qua coureur is/was Doornbos geen hoogvlieger, daar gaat het niet om. Ik vind zijn analyse van kwalificatie rondjes en incidenten vaak wel goed. v/d Garde of Ho Pin Tung kunnen dat ook, maar missen nog een beetje het TV talent want dat heeft Doornbos inmiddels al wel goed ontwikkeld.

Al met al is het nog geen Sky met een heel leger aan oud F1 coureurs, maar Doornbos doet het voor NL'se begrippen niet heel slecht. Overigens doet hij het ook weer niet goed genoeg dat ik speciaal daarvoor de voor/nabeschouwing ga kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Blijft toch een stuk beter zonder die halo :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 15:40
(jarig!)
B-Real schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:56:
Qua coureur is/was Doornbos geen hoogvlieger, daar gaat het niet om. Ik vind zijn analyse van kwalificatie rondjes en incidenten vaak wel goed. v/d Garde of Ho Pin Tung kunnen dat ook, maar missen nog een beetje het TV talent want dat heeft Doornbos inmiddels al wel goed ontwikkeld.

Al met al is het nog geen Sky met een heel leger aan oud F1 coureurs, maar Doornbos doet het voor NL'se begrippen niet heel slecht. Overigens doet hij het ook weer niet goed genoeg dat ik speciaal daarvoor de voor/nabeschouwing ga kijken :P
Ik vond zelfs F1 Cafe met Doornbos als presentator beter te pruimen dan met Kamphues

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
SnowDude schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:03:
[...]

Ik vond zelfs F1 Cafe met Doornbos als presentator beter te pruimen dan met Kamphues
Die heb ik voor de gein dan weer wel helemaal (terug) gekeken!
Het was af en toe nog een beetje ongemakkelijk voor hem en hij keek regelmatig net te laat naar de juiste camera en de autocue, maar dat zijn technische presentatie dingetjes.
Al met al was die aflevering best te pruimen inderdaad!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:41

Bosmonster

*zucht*

R2D2 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:50:
[...]

Vind je? De man heeft verstand van zaken maar iedere uitzending aanhalen dat "in mijn tijd bij RBR" en het gebrek aan zelfspot bij de beste man maakt het dat ik het niet om aan te gluren vind.
Als Doornbos iets niet heeft is het wel gebrek aan zelfspot. De halve show staat in het teken van het afzeiken van zijn F1 cariere...

Hij houdt die hele show nog een beetje bij elkaar, want van figuren als Coronel of van der Garde moet je het niet hebben..

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 10-07-2019 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
[...]

Vind je? De man heeft verstand van zaken maar iedere uitzending aanhalen dat "in mijn tijd bij RBR" en het gebrek aan zelfspot bij de beste man maakt het dat ik het niet om aan te gluren vind. Hij mag dan wel F1 gereden hebben, in die tijd stelde RBR geen fluit voor en was meneer Doornbos gewoon en veredelde paydriver waar hij nu de pijn van mag lijden bij Meurmans :+

Dan heb ik van de Garde wat dat betreft hoger zitten, die neemt zichzelf niet serieuzer dan nodig en heeft ook de nodige ervaring binnen de F1.
Dat valt toch ook weer mee.
Zo vaak heeft die het niet over z'n tijd bij RBR.

De analyse van de track vind ik altijd erg interessant. Ook het rondje wat hij zelf rijdt voor de race is best leuk met commentaar.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 08:09
Schaamteloos geplukt van den Twitter van Mr. Albert Fabrega:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D_EKmzaXUAAeIIY.jpg

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:21:
[...]

Als Doornbos iets niet heeft is het wel gebrek aan zelfspot. De halve show staat in het teken van het afzeiken van zijn F1 cariere...
Het is vaak de rest die er grappen over maakt en hij lacht dan als een boer met kiespijn mee...

Aan de andere kant, hij heeft tenminste wel ineen F1 wagen gereden, ik ben nooit verder gekomen dan op een meter afstand van een Minardi tijdens de GP van Frankrijk tig jaar geleden :+

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:18

basvn

Breezand - NHN

loekf2 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:54:
Schaamteloos geplukt van den Twitter van Mr. Albert Fabrega:

[Afbeelding]
basvn in "[F1] Seizoen 2019 - Deel 1" :)
ik had hem direct van Mclaren :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-10 15:20
Maar die van jou doet het niet als je adblocker hebt :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

LoeWn schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:03:
[...]

Maar die van jou doet het niet als je adblocker hebt :+
Je adblocker mag niet aan op tweakers :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Uhm... Doornbos neemt zichzelf totaal niet serieus. Die heeft een behoorlijke zelfspot hoor. Regelmatig komen zijn fouten ook om de hoek kijken en die haalt hij zelf ook regelmatig aan. Giedo vind ik dan juist weer wat te serieus over komen. Een Coronel is zo druk dat het af en toe niet leuk meer is maar dat maakt onderdeel uit van zijn karakter lijkt mij. Ik zit wat dat betreft nog steeds op een echte clash tussen hem en Doornbos te wachten. Wat dat betreft zit er een behoorlijk gevarieerd zooitje ongeregeld aan tafel bij Ziggo. :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Silverstone heeft contract voor 5 jaar!

https://www.formula1.com/...CXQYAF6TBe2S3P7Bbrc7.html

[ Voor 83% gewijzigd door basvn op 10-07-2019 15:16 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:42

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:41

Bosmonster

*zucht*

YakuzA schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:06:
[...]

Je adblocker mag niet aan op tweakers :+
adblocker? Je bedoelt mijn "privacy-waarborger"? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Nha, naast de gigantische historie van het circuit, brengt het ook met regelmaat interessante en onvoorspelbare races.

Prima!

Ik zie liever helemaal geen EU-race verdwijnen natuurlijk, maar als het Barca of Silverstone is, dan mag Barca wel wieberen :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Kijkt iemand hier wel eens the reserve drivers?

Tikkie flauw maar wel vermakelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Hippocampus schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:40:

Zal het is een kans geven. al een paar x langs zien komen hier en daar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Poging gedaan, misschien beter met een paar bier achter de kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:30

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:43
Dat denk ik niet. Ze deden het eerst ook zonder Rich Energy.

Afbeeldingslocatie: https://www.motorsportweek.com/admin/ckfinder/userfiles/images/2018/Formula1/44394698_1867368780007617_8739884024996036608_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:30

Pierre

Van nature lui!

NotSoSteady schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:03:
[...]

Dat denk ik niet. Ze deden het eerst ook zonder Rich Energy.

[Afbeelding]
Uiteraard hoop ik dat ook niet. Wat een cowboy is die gast. Speelt die soms in ZZ Top :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Pierre schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:20:
Uiteraard hoop ik dat ook niet. Wat een cowboy is die gast. Speelt die soms in ZZ Top :9
Een beetje liefde kan Haas nu wel gebruiken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Opletten met dat spul, het slaat zo te zien ook in op de hersenen!! :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 15:52

Afgelopen week tegen 'aangelopen' op YT. Vond het wel grappig om te zien. :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Wtf?? Doen ze nou net alsof ze vanwege de 'poor performance' en politics en PC het contract beëindigen?? _O-

Uhuh tuuuuurlijk :D
Nee dit is t einde van Rich Energy :w

[ Voor 46% gewijzigd door poor Leno op 10-07-2019 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44

Wom

Is dat geen parodie account?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:29
poor Leno schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:32:
Wtf?? Doen ze nou net alsof ze vanwege de 'poor performance' en politics en PC het contract beëindigen??
Wellicht staat er in hun sponsorcontract ook nog wel een clausule over performance... Schijnt populair te zijn die clausules :+

Jammer voor Haas, ze kunnen het geld vast gebruiken.
Niet jammer voor de F1, we kunnen dit soort clowns missen als kiespijn.
Ik ben best voor een beetje controverse te porren, maar dit bedrijf kan toch door niemand serieus genomen worden. Haas had er nooit mee in zee moeten gaan als ze als team serieus bezig willen zijn.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48

Martinspire

Awesomeness

Is er al reactie vanuit Haas F1?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Omg die thread onder de Twitter post. Hilarisch & briljant _O-

En waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:18
Laat ik het zo zeggen; bizar..... Zag onlangs hier in Budel nog een Busje staan van Rich energy, surreëel gewoon al zitten ze in het dorp boven ons (Valkenswaard...)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
nevermind, delete

[ Voor 93% gewijzigd door poor Leno op 10-07-2019 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Rich Energy mag hier verder ;)
[F1] Rich Energy

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:56
Ik weet niet of deze al is langskomen, maar in een aflevering van de podcast "missed apex" geeft Matthew Carter, oud Lotus teambaas aan, dat hij 100% zeker is (dus geen verwachting, maar een feit) dat Ocon volgend jaar Bottas gaat vervangen bij Mercedes.
[YouTube: Diaries Of An F1 Boss Ep10 with Matthew Carter | Missed Apex Podcast]

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:27
Ja maar, Max dan... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Hmtsjmftsch schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:19:
Ik weet niet of deze al is langskomen, maar in een aflevering van de podcast "missed apex" geeft Matthew Carter, oud Lotus teambaas aan, dat hij 100% zeker is (dus geen verwachting, maar een feit) dat Ocon volgend jaar Bottas gaat vervangen bij Mercedes.
Ik zou niet snappen waarom..

Bottas doet het gewoon goed dit seizoen.

en zeker als 2e rijder achter HAM.
ik zie het niet gebeuren. en zie bottas daar blijven, tot max eventueel daar heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
Hij suggereerde dat dit al vanaf het begin van het jaar de bedoeling was, ongeacht de prestaties van Bottas. Hij suggereert ook dat zijn bron het management van Ocon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 18:17
Ik hoop dat Ocon nog een kans krijgt. Vond hem buiten de actie op Max in Brazilië een briljante coureur. Een beetje underdog die bij Force beter was (als ik me de cijfers goed herinner) dan Perez en Stroll die al helemaal niets te bieden heeft naast miljarden van Papah.

Helaas moet talent soms uitwijken voor het groffe geld die die Mexicaan en meneer Stroll te bieden hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door dindr op 10-07-2019 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hmtsjmftsch schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:27:
Hij suggereerde dat dit al vanaf het begin van het jaar de bedoeling was, ongeacht de prestaties van Bottas. Hij suggereert ook dat zijn bron het management van Ocon is.
Ach, om maar een voorbeeld te noemen, Nyck de Vries riep vorig jaar ook dat het 100% zeker was dat hij een stoeltje had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Het management van Ocon? Hij is een Mercedes junior, en ik meen dat Toto (ook) zijn manager is (in ieder geval van Bottas). Dus "management van Ocon" komt dan neer op "Toto zelf". Lijkt mij nogal raar.

Om de vergelijking met Red Bull te maken waar dat zeker voor geldt. Als je zegt "het management van Albon zegt dat hij volgend jaar bij Red Bull rijdt" is dat gewoon echt een dubieuze opmerking op de Red Bull junioren 100% onder het management van Red Bull vallen. Zie bv ook Ricciardo die dan vor dit seizoen pas vrij kwam en een vriend van hem "maar" (een van de) managers werd. Dat was letterlijk de eerste keer dat Ricciardo over zijn eigen carrière in F1 kon/mocht beslissen. Als je het Red Bull programma in gaat (en dat geldt volgens mij al vanaf de junior categorieën, vanaf het moment dat "je krabbel zet in het hokje" dat je onderdeel wordt van het Red Bull programma kun je zelf niks meer beslissen over je carrière).
Enige uitzondering daarop is (uiteraard :+) Verstappen. Hij had dan sowieso al wat meer management (Raymond & Jos), maar ook omdat hij pas zo laat in het programma stapte etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hjs schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:43:
[...]

Ach, om maar een voorbeeld te noemen, Nyck de Vries riep vorig jaar ook dat het 100% zeker was dat hij een stoeltje had
Ocon zelf volgens mij ook? Dat Ocon dit seizoen voor Renault zou rijden was eigenlijk al een zekerheidje. Totdat Ricciardo ineens naar Renault ging.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 16:23
dindr schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:42:
Ik hoop dat Ocon nog een kans krijgt. Vond hem buiten de actie op Max in Brazilië een briljante coureur. Een beetje underdog die bij Force beter was (als ik me de cijfers goed herinner) dan Perez en Stroll die al helemaal niets te bieden heeft naast miljarden van Papah.

Helaas moet talent soms uitwijken voor het groffe geld die die Mexicaan en meneer Stroll te bieden hebben.
Ik zou nog even terugkijken hoe hij het daadwerkelijk deed vs die Mexicaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
I guess time will tell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tja? Tamelijk tegenstrijdig met dit bericht?

https://thejudge13.com/20...-expense-of-esteban-ocon/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het zijn toch allemaal gedachten / geruchten van mensen die daar niet over beslissen?

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 18:17
Snowdog schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:52:
[...]

Ik zou nog even terugkijken hoe hij het daadwerkelijk deed vs die Mexicaan.
Net nog gekeken en Ocon vs Perez:

Qualified ahead 16 vs 5
Finished ahead 9 vs 5
Laps ahead 610 vs 411
DNF 5 vs 2

Op punten stond Perez 15 stuks voor, hetgeen wat telt uiteraard.

Op een aantal DNF's na (weet de exacte verdeling niet tussen incidenten en technische mankementen) had hij zelfs boven Perez kunnen eindigen.

Uiteindelijk scoorde Ocon buiten de punten om met twee jaar ervaring over de gehele linie beter versus iemand die in 2018 7 jaar ervaring had.

Als hij dit jaar mee reed durfde ik er geld op te zetten dat hij significant beter zou rijden a la Max sinds vorig jaar tot nu toe.

Eerlijk gezegd snap ik de slack niet die hij krijgt op Tweakers. Hij is een betere coureur dan Stroll, liet zijn teamgenoot op punten na, alle hoeken van het circuit zien. Hij verdient wel meer kudos en ik hoop eerlijk gezegd niet dat hij afgeschreven wordt. Meer jong talent, dat heeft hij gewoon laten zien in 2018, kan echt geen kwaad!

Wat moet ik nog meer zien?

[ Voor 28% gewijzigd door dindr op 11-07-2019 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Luxicon schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:08:
[...]
Het zijn toch allemaal gedachten / geruchten van mensen die daar niet over beslissen?
Dat bedoelde ik er ook mee te zeggen, wij komen het hier (en elders ook), toch pas te weten als de kogel door de kerk is. Maar alles draait tegenwoordig om clicks (en bezoekers), en daar wil iedereen een graantje van meepikken ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

RobertMe schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:47:

Hij is een Mercedes junior, en ik meen dat Toto (ook) zijn manager is (in ieder geval van Bottas). Dus "management van Ocon" komt dan neer op "Toto zelf". Lijkt mij nogal raar.
Toto is al een tijdje niet meer de manager van Bottas. Logisch ook, want het is belangenverstrengeling.
Het zal bij Ocon niet anders zijn, maar laten we hopen dat hij nog heeel lang Toto als manager heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Als iemand zegt dat iets 1000% zeker is hoeft dat helemaal geen feit te zijn.

Verder is ocon gewoon op alle mogelijke wegen aan de stoelpoten van bottas aan het zagen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 16:23
dindr schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 00:08:
[...]

Qualified ahead 16 vs 5
Finished ahead 9 vs 5
Laps ahead 610 vs 411
DNF 5 vs 2

Op een aantal DNF's na (weet de exacte verdeling niet tussen incidenten en technische mankementen) had hij zelfs boven Perez kunnen eindigen.

Uiteindelijk scoorde Ocon buiten de punten om met twee jaar ervaring over de gehele linie beter versus iemand die in 2018 7 jaar ervaring had.

Als hij dit jaar mee reed durfde ik er geld op te zetten dat hij significant beter zou rijden a la Max sinds vorig jaar tot nu toe.

Eerlijk gezegd snap ik de slack niet die hij krijgt op Tweakers. Hij is een betere coureur dan Stroll, liet zijn teamgenoot op punten na, alle hoeken van het circuit zien. Hij verdient wel meer kudos en ik hoop eerlijk gezegd niet dat hij afgeschreven wordt. Meer jong talent, dat heeft hij gewoon laten zien in 2018, kan echt geen kwaad!

Ok, goed, Ocon is de betere kwalificatiecoureur. Perez is echter een stuk beter in de race en Ocon brengt zichzelf te vaak in problemen als er daadwerkelijk wat te halen valt. Daarnaast zijn de DNF's voor Ocon niet meegenomen in de wie finisht voor wie stats en ik heb het idee dat Perez daar meer nadeel van heeft dan onze Franse vriend.

Dat Perez best wel kan racen liet hij ook wel zien tegen Hulkenberg, die hij over 3 seizoenen heeft verslagen (2-1 qua punten, hoewel hij daar ook de kwalificatiestrijd verloor). Het is dan ook een beetje jammer dat je hem omschrijft als iemand die er alleen dankzij zijn sponsoring zou zitten wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Dit zou mij best verbazen, om heel eerlijk te zijn. Bottas presteert wellicht niet zo goed als zijn teamgenoot, maar hij is qua karakter absoluut de beste teamgenoot die je kunt hebben (lees: wat weer voor rust in de tent zorgt, wat ook erg belangrijk is voor een team). Bottas is de perfecte 2e rijder.

Ocon is qua prestaties echt niet beter dan Bottas (ik durf zelfs te stellen: minder goed), en qua karakter doet Ocon absoluut onder voor Bottas. Hij staat erom bekend altijd problemen te hebben (/veroorzaken) met teamgenoten (vraag maar aan Perez :P ) en ik denk ook niet dat het akkefietje vorig seizoen met Max hem veel goed heeft gedaan. Je moet er niet aan denken dat hij 'golden boy' Lewis van de baan knikkert, in een poging zichzelf te bewijzen. Dit zijn wel zaken die een Toto niet vergeet en altijd in de overweging meeneemt, mocht hij kans hebben op een zitje bij Merc (wat ik voor nu echt zeer hard betwijfel).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dindr schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 00:08:
[...]

Qualified ahead 16 vs 5
Finished ahead 9 vs 5
Laps ahead 610 vs 411
DNF 5 vs 2

Mjah, Ben bang dat het een beetje tegen gaat vallen. Eerder een type Gasly dan een Leclerc zeg maar. Bij vlagen goed, maar geen absolute top.

En een grote bek past dan ook weer erg slecht bij de hoge lieden in Stuttgart. Geloof ook dat het de bedoeling is wat meer Duitse uitstraling te gaan krijgen. Dat lukt slecht met een Fransman ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Zie het ook niet gebeuren dat Ocon Bottas gaat vervangen.

Zolang Hamilton daar zit wil hij een (oneerbiedig gezegd) slaafse gehoorzame mindere teamgenoot naast hem. Met Bottas weet hij dat hij die heeft, terwijl Ocon zich veel meer zal willen bewijzen.

En mocht Hamilton geen invloed hebben op wie het 2e stoeltje krijgt, dan zie ik Verstappen daar nog eerder in plaats nemen.

Maar dat Ocon het zou worden lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:29
Er zijn zoveel jonge talenten de F1 in gekomen en weer snel vertrokken, we zeggen allemaal dat ze klasse zijn, maar uiteindelijk is er niemand die weer terugkomt of aan de bak kan. Daarvoor zijn er genoeg frisse talenten in de F2 die een plekje zullen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
alexbl69 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 08:03:
Zie het ook niet gebeuren dat Ocon Bottas gaat vervangen.

Zolang Hamilton daar zit wil hij een (oneerbiedig gezegd) slaafse gehoorzame mindere teamgenoot naast hem. Met Bottas weet hij dat hij die heeft, terwijl Ocon zich veel meer zal willen bewijzen.

En mocht Hamilton geen invloed hebben op wie het 2e stoeltje krijgt, dan zie ik Verstappen daar nog eerder in plaats nemen.

Maar dat Ocon het zou worden lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
ER komt een moment dat Hamilton met pensioen gaat. Wil Mercedes dan door, dan moeten ze wel tijdig een kroonprins hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
YakuzA schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 00:36:
[...]

Als iemand zegt dat iets 1000% zeker is hoeft dat helemaal geen feit te zijn.

...
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat het als feit wordt gepresenteerd door Matthew Carter.

Ik kan me inderdaad voorstellen dat het onlogisch lijkt om Bottas nu te vervangen, aangezien het er op lijkt dat hij de ideale 2e rijder is, maar laten we voor de balans in de discussie er eens van uitgaan dat dhr Carter gelijk heeft. Waarom zou de keuze van Mercedes voor Ocon een logische zijn:
  • Bottas presteert weliswaar aardig, maar snoept nog niet altijd alle mogelijke puntjes bij de concurrentie weg. Als Ferrari en/of Red Bull volgend jaar hun zaakjes beter voor elkaar hebben, heb je een coureur nodig die optimaal punten afsnoept van een ander team
  • Hamilton heeft Bottas overduidelijk in zijn zak zitten. Zelfs een Bottas 2.0 slaagt er niet in om Hamilton van de troon te stoten. Een nieuwe en mogelijk snellere coureur als teamgenoot houdt Hamilton scherp en vergroot de kans op een WDC/ WCC voor Mercedes
  • Mercedes is Ocon nog wat schuldig. Zij hebben hem de kans ontnomen om bij een ander team te rijden toen eenmaal bleek dat Ricciardo zijn geplande stoeltje bij Renault in zou nemen. Persoonlijk vind ik dit niet een heel sterk argument, aangezien het concept "iets doen omdat je iemand iets schuldig bent" in de topsport niet heel gebruikelijk is
  • Mercedes wil zich voorbereiden op het vertrek van Hamilton. Hiermee wil ik niet zeggen dat Hamilton binnenkort vertrekt, maar wanneer dit gebeurt wil Mercedes wel de volgende Hamilton klaar hebben staan. Zij hebben zelf al aangegeven veel te zien in Ocon en Russel
Gaat Ocon ook echt het plekje van Bottas overnemen? Time will tell, maar volledig onlogisch is het voor mij in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik zou eigenlijk niet weten waarom Mercedes Bottas zou willen vervangen? Bottas doet dit jaar weinig mis. Oke, hij begint momentum te verliezen op Hamilton maar dat is niet zo'n ramp want ze willen juist een tweede coureur en dat doet hij perfect.

Enige reden die ik zou kunnen verzinnen is dat ze in Ocon de toekomst zien voor als Hamilton er mee stop, maar ik kan me dan weer niet voorstellen dat ze in Ocon echt als de nieuwe Hamilton zien want dat is hij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bottas doet het voor een tweede rijder vooralsnog goed, en de auto lijkt ook meer dan goed genoeg om risico's te nemen.

Ocon, ik denk niet dat Hamilton vrolijk gaat worden van zo'n type naast hem. Ik zie eerder Russell het plekje in 2021 overnemen van Bottas. Minder ego, vriendelijk en veel meer talent dan Ocon en zal zich gewoon inschikken als tweede rijder naar Hamilton en krijgt vanzelf wel de kansen.
Ocon wat dat betreft past beter bij Renault/Abiteboul.. Hij gaat het duel met Ricciardo zeker niet winnen, ik kijk er naar uit :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ocon gaat echt niet Bottas vervangen

Ocon heeft tegen die tijd al een jaar lang niet competitief in een F1 auto gezeten.
Wolff heeft recentelijk nog gezegd dat ze bereid zijn Ocon te laten gaan
Mercedes heeft geen enkele moeite genomen een stoeltje te vinden voor 2019 voor Ocon. Met de juiste korting op motoren reed ie nu wel voor Racing Point of Williams.

Ik zie hem eindigen bij Renault omdat die toch wel graag een Franse rijder willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
B-Real schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 08:47:
Ik zou eigenlijk niet weten waarom Mercedes Bottas zou willen vervangen? Bottas doet dit jaar weinig mis. Oke, hij begint momentum te verliezen op Hamilton maar dat is niet zo'n ramp want ze willen juist een tweede coureur en dat doet hij perfect.

Enige reden die ik zou kunnen verzinnen is dat ze in Ocon de toekomst zien voor als Hamilton er mee stop, maar ik kan me dan weer niet voorstellen dat ze in Ocon echt als de nieuwe Hamilton zien want dat is hij niet.
Bottas is gewoon prima voor Mercedes. Hij is goed genoeg om het constructeurs kampioenschap binnen te halen, maar heeft het ook niet in zich om met Hamilton te knokken voor het coureurs kampioenschap. Mercedes wilt dat gedonder ook niet meer (zoals tussen Hamilton en Rosberg), want dat had een negatieve invloed op de sfeer binnen het team. De enige reden waarom Mercedes daar een andere rijder neer zou zetten, is als deze on par is met, zo niet beter is als, Hamilton. En daar valt Ocon (op dit moment) niet onder. Stel nu dat Hamilton na dit seizoen zegt: ik stop er mee, dan zie ik nog wel gebeuren dat ze Vettel naar Mercedes halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Player1S schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:20:
Ocon gaat echt niet Bottas vervangen

Ocon heeft tegen die tijd al een jaar lang niet competitief in een F1 auto gezeten.
Wolff heeft recentelijk nog gezegd dat ze bereid zijn Ocon te laten gaan
Mercedes heeft geen enkele moeite genomen een stoeltje te vinden voor 2019 voor Ocon. Met de juiste korting op motoren reed ie nu wel voor Racing Point of Williams.
Dit inderdaad. Als Mercedes in Ocon echt de nieuwe kroonprins zou zien zouden ze hem echt niet een jaartje vanaf de zijlijn laten toekijken. Hij mist nu eenvoudigweg een jaar ontwikkeling en ervaring.

Hij is ook 'al' 22, terwijl er een fiks aantal jongere coureurs zijn die nu actief zijn in de F1 (NOR, LEC, VER, RUS) *).

Ik geloof er niks van dat Mercedes in OCO hun nieuwe voorman ziet, terwijl ze hem de ervaring en ontwikkeling onthouden die deze veel jongere rijders nu meemaken. Als OCO volgend jaar ergens instapt heeft hij een enorme achterstand in te halen.

*) Qua leeftijd hoort STR ook in dat rijtje thuis, maar die is niet op z'n kwaliteiten de F1 binnen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

alexbl69 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:44:
[...]

Dit inderdaad. Als Mercedes in Ocon echt de nieuwe kroonprins zou zien zouden ze hem echt niet een jaartje vanaf de zijlijn laten toekijken. Hij mist nu eenvoudigweg een jaar ontwikkeling en ervaring.

Hij is ook 'al' 22, terwijl er een fiks aantal jongere coureurs zijn die nu actief zijn in de F1 (NOR, LEC, VER, RUS) *).
Nu heb ik de leeftijden niet direct helder voor ogen, maar volgens mij zijn die niet allemaal veel jonger.
Leclerc en Verstappen 21 dacht ik?
Pagina: 1 ... 90 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire