mphilipp schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:03:
[...]
Je kunt je er ook gewoon niet aan storen. Ik kijk de race/quali en de voorbeschouwing (half luisterend). F1 Café zie ik af en toe, soms half. En al die meuk op internet, waarvan 98% clickbait is met onzinverhalen, moet je ook niet naar kijken. Allemaal gelul, vermoedens, geruchten en (in Nederland) vooral Max ophemelen. Ik denk dat in de UK voornamelijk Lewis, Lando en andere Britse rijders ophemelen is. En Sky is uiteraard van een hoger nivo, maar daar betalen de mensen dan ook stevig voor. Als ik aan Ziggo €50 per maand moest betalen alleen om F1 te zien (buiten de andere abo's om) dan zou ik ook een hoger nivo eisen dan Van Gameren en die druktemaker van Coronel.
Jaren geleden zei iemand die ooit voor televisie had gewerkt dat er in doorsnee tv wordt gemaakt voor een publiek van 4-jarigen. Dat is het benodigde nivo dat men nodig heeft. In Nederland wordt zeer weinig tv gemaakt voor een hoger nivo. Zelfs een avondprogramma over 50 jaar maanlanding moet, naast Andre Kuiper voor Claudia de Breij worden gepresenteerd om publiek te trekken. Triest eigenlijk. Er zijn deskundigere (en leuker!) dames te bedenken die dat ook kunnen. Maar ja....het RTL publiek trek je anders niet weg.
Dus kortom: bescherm jezelf en kijk gewoon niet naar die meuk. Dan hoef je ook niet met aanmatigende classificaties te komen over de mensen die naar een sport kijken.
Exact dit.
Heb het vaker gezegd, maar ik erger mij dood aan Kamphues en zijn manier van presenteren en 9 van de 10 keer zitten er gasten op de bank die de ballen verstand hebben van F1 en grofweg twee races hebben gezien. Allemaal prima, ik gun hun hun media optreden maar dat hoef ik niet te zien.
Doornbos vind ik een goede analist en is ontzettend waardevol voor Ziggo. Coronel vult dat soms goed aan, maar laat zich ook teveel meeslepen door de "humor" van Kamphues.
Kortom, ik kijk al jaren geen voor- en nabeschouwing meer. Ik zou liever wat meer technische dingetjes zien, maar daar heeft Ziggo het publiek niet voor. Wat wel handig is, is dat Ziggo veel van hun items vlot op YouTube zet dus die kijk ik soms terug als iets mij wél interesseert.
Wat ik dan wel weer kijk (of nouja, luister) is RTL Slipstream op YouTube met Alard Kalff en Kees v/d Grint. Kijken hoef je het niet, want het zijn gewoon twee pratende kerels maar ik luister het vaak in de auto. Die twee hebben een hoop ervaring, een hoop kennis én kennen een hoop mensen. Daarnaast nodigen ze zo af en toe nog wel eens interessante mensen uit.
Martinspire schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:11:
Ik vind het trouwens opvallend dat Norris een 3-jarig contract tekent. Hoe groot is de kans dat McLaren in de komende jaren races gaat winnen? Of wil ie altijd in het middenveld blijven zitten? Ik had verwacht dat ie wel een tijdje bleef zitten, maar dan wel voor een topteam wil rijden. Nu is de kans dat de stoeltjes aan hem voorbij gaan vrij groot. Niet dat McLaren een slecht team is, maar ik vind het nogal een grote gok zo.
Waar moet Norris anders naar toe? Een plekje bij een topteam komt niet zomaar vrij, als ze hem al willen hebben. Ik denk dat hij het zeker zou kunnen, maar of Ferrari/Red Bull/Mercedes daar ook zo over denken?
Ik denk dat hij qua contract weinig te kiezen had bij McLaren en dus blij is dat hij nog drie jaar mag blijven. McLaren heeft langzaam de weg omhoog gevonden, dus wie weet wat ze kunnen bereiken.
Daarnaast zijn contracten ook maar stukjes papier. Als bijv. Mercedes Stroll écht wil hebben dan wordt het contract gewoon afgekocht en misschien is er wel een clausule in zijn contract opgenomen.