Spijtig dat ik hier een ouder topic voor moet oprakelen, maa ik heb nog een leuke anekdote.
Op vrijdagnamiddag 26 Mei 2017 was ik na een trip voor het werk (Ik deed die route geregeld) op weg naar de Eurotunnel terminal, en aangezien de testen die ik die week bijgewoond had wat uitgelopen waren, en ik dus m'n gereserveerde trein dreigde te missen was ik gehaast.
Het laatste stuk snelweg is vaak leeg, dus derufde ik het erop te wagen om wat sneller te rijden.
(ik reed toen in een zeldzame en opzichtige gloednieuwe Honda Civic Type R, dus dat was niet bepaald "onder de radar").
Al snel had ik een E39 M5 in m'n zog die duidelijk hetzelfde plan had, die me zo zeker de laatste 50km tot de tunnel gevolgd heeft.
Aan de terminal aangekomen bleek alles voor niks geweest te zijn, aangezien er toch weer technische problemen waren waardoor er weer lange delays waren.
Aangezien het lekker zonnig was stond ik dus naast m'n wagen te wachten, en kwamen de inzittenden van de E39 naar me toe omdat ze me over m'n wagen wilden spreken, ze vonden het leuk dat er nog zo'n dingen "out of the norm" geproduceerd werden, het gesprek ging over op m'n trackday auto, m'n job bij de constructeur,... en kwam dan uit bij hun M5, waarop de bebaarde bestuurder aankondigde dat hij die snel de dag ervoor gekocht had specifiek om snel en comfortabel de trip van die dag te maken.
Hij was immers CEO van een klein Energy-drank merk dat al wel wat lokale sponsoring gedaan had, en aan iets het werken was met Ultima, maar nu wilden ze voet aan grond krijgen binnen de F1, en hadden ze dus tijdens de GP van Monaco de Amber Lounge (= De place to be tijdens de GP) gesponsord als "Official energy drink" (
https://amber-lounge.com/...e-amber-lounge-vip-crowd/)
Bleek de hele achterbank en kofferbak van de BMW dus vol te zitten met blikjes Rich Energy die tegen de volgende ochtend in Monaco moesten zijn....
Nog leuk verder gekeuveld, en je moet het hem geven, Storey is een goede prater, maar als ze dan snel daarna hoofdsponsor van een F1-team worden had ik al heel snel een Moneytron flashback.
In ieder geval, ik heb toch nog mooi twee blikjes Rich Energy op het rek staan die eigenlijk voor de Monaco-GP bedoeld waren.