[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.093 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:40
MikeyMan schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:55:
[...]

Nu heb ik de leeftijden niet direct helder voor ogen, maar volgens mij zijn die niet allemaal veel jonger.
Leclerc en Verstappen 21 dacht ik?
Daarom ook '...fiks aantal jongere...' in plaats van '...aantal fiks jongere...' ;).

Het scheelt inderdaad niet veel, maar het punt blijft volgens mij.

Je laat een beoogd kroonprins niet in de 'pride' van z'n carrière een heel seizoen alleen maar in de pitbox staan, terwijl z'n concurrenten elk weekend met elke sessie leren en sterker worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:29
hjs schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:43:
[...]

Ach, om maar een voorbeeld te noemen, Nyck de Vries riep vorig jaar ook dat het 100% zeker was dat hij een stoeltje had
Onzin, hij zei wanneer hij kampioen werd dat hij een stoeltje kreeg.

Is hij niet geworden en heeft ook geen stoeltje gekregen, we zullen nooit weten of het waar was.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:24
Hmtsjmftsch schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 08:42:
[...]

Bottas presteert weliswaar aardig, maar snoept nog niet altijd alle mogelijke puntjes bij de concurrentie weg. Als Ferrari en/of Red Bull volgend jaar hun zaakjes beter voor elkaar hebben, heb je een coureur nodig die optimaal punten afsnoept van een ander team
Wait, wut?! Misschien niet álle mogelijke puntjes maar dat doet Hamilton ook niet.

Bottas
2 x eerste
4 x tweede
2 x derde
1 x vierde

Hij had dus die derde en vierde plaatsen om moeten buigen naar 1e en 2e plaatsen voor alle mogelijke punten. Dit lijstje van Bottas is subliem voor een tweede rijder die rijdt voor het WCC.
alexbl69 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:44:
[...]

Als OCO volgend jaar ergens instapt heeft hij een enorme achterstand in te halen.
Maar hij mag zichzelf toch wel unlappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:07

mphilipp

Romanes eunt domus

KillerBee schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 05:55:
[...]
Dit zou mij best verbazen, om heel eerlijk te zijn. Bottas presteert wellicht niet zo goed als zijn teamgenoot, maar hij is qua karakter absoluut de beste teamgenoot die je kunt hebben (lees: wat weer voor rust in de tent zorgt, wat ook erg belangrijk is voor een team). Bottas is de perfecte 2e rijder.
Inderdaad, aan 'mannetjes' zoals Ocon heb je niet veel. Hij moet nog het eea leren. Hij is snel, maar dat alleen is niet genoeg voor F1, zeker niet in een/hét topteam.
Kijk maar naar Max. Die was ook meteen snel, maar had de eerste jaren ook af en toe last van geldingsdrang. Dat hoort erbij en ik denk ook dat ie bewust bepaalde grenzen zocht en over ging om een naam te vestigen (en dat werkte, vraag maar aan Rosberg). Maar hij was toen ook gewoon nog niet klaar om voor het WK te strijden, ook al had ie de auto ervoor. Ik denk dat ie het nu naast Hamilton beter zou doen dan 2 jaar geleden. Idem voor Ocon. Die wil nog te graag laten zien dat ie het mannetje is. Als zijn testosteronnivo wat gedaald is, kan ie het aan :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:07

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
Rich Energy is currently the title partner of Haas F1 Team.
Dat klopt, maar zegt niks over hoeveel muntjes er geschoven worden. Dit is puur de naam. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DJTimo schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:36:
[...]
Dat klopt, maar zegt niks over hoeveel muntjes er geschoven worden. Dit is puur de naam. :z
Ach...zo heeft de media ook weer wat te doen. Zal wel weer veel over geschreven worden de komende tijd. Misschien krijgen we in seizoen 2 van de Netflix F1 serie weer een scheldende Steiner te zien nadat ie dit nieuws kreeg :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:11

Player1S

Probably out in the dark

mphilipp schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:46:
[...]

Ach...zo heeft de media ook weer wat te doen. Zal wel weer veel over geschreven worden de komende tijd. Misschien krijgen we in seizoen 2 van de Netflix F1 serie weer een scheldende Steiner te zien nadat ie dit nieuws kreeg :+
excuse my French maar volgens mij zitten er bij Netflix nu een paar met de pik in de hand hierom. Geen script schrijver die hier tegenop kan :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:06
Player1S schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:49:
[...]

excuse my French maar volgens mij zitten er bij Netflix nu een paar met de pik in de hand hierom. Geen script schrijver die hier tegenop kan :+
Oew, stiekem is Netflix een onzichtbare partner van Rich Energy :P

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

goed nieuws voor Williams, de hoofdsponsor verlengt.

Hoewel RoKit ook aan de oppervlakte een schimmige startup lijkt blijkt hier toch echt de nodige expertise en geld achter te zitten. In tegenstelling tot RichScam Rich Energy.

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 11-07-2019 20:21 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hmm, ik zie op Twitter bij Haas dat GRO samen met FIT is gaan zeilen, zonder een teken van MAG... Vraag me af of er scheurtjes aan het ontstaan zijn na het eindeloze gezeik van Kevin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pathogen schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:15:
Hmm, ik zie op Twitter bij Haas dat GRO samen met FIT is gaan zeilen, zonder een teken van MAG... Vraag me af of er scheurtjes aan het ontstaan zijn na het eindeloze gezeik van Kevin.
Je bedoeld dat GRO wordt afgescheept en MAG mag blijven?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Denk dat we daar niet teveel in moeten proberen te lezen.

De rijders, inclusief test/reserve rijders moeten aantal keer per jaar opdraven voor wat PR werk. Nu was het de beurt aan Romain en Pietro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:14
Netflix heeft een documantaire over Williams, erg interessant en tikje emotioneel. Heb toch te doen met dat team en de broer van Claire. Nog steeds weinig vertrouwen erin dat Williams onder Claire door kan stomen naar het middenveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 21:41

Martinspire

Awesomeness

Player1S schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:14:
[Twitter]

goed nieuws voor Williams, de hoofdsponsor verlengt.

Hoewel RoKit ook aan de oppervlakte een schimmige startup lijkt blijkt hier toch echt de nodige expertise en geld achter te zitten. In tegenstelling tot RichScam Energy
Volgens mij is het niet zo'n schimmige startup. Ze hebben recent juist producten gelanceerd. Het was wat raar dat ze nog geen producten hadden toen de auto gepresenteerd werd, maar dat dingen niet klaar zijn rondom Williams is niet zo heel ver gezocht :X

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Aardappel schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:17:
[...]

Wait, wut?! Misschien niet álle mogelijke puntjes maar dat doet Hamilton ook niet.

Bottas
2 x eerste
4 x tweede
2 x derde
1 x vierde

Hij had dus die derde en vierde plaatsen om moeten buigen naar 1e en 2e plaatsen voor alle mogelijke punten. Dit lijstje van Bottas is subliem voor een tweede rijder die rijdt voor het WCC.
Subliem? Lijkt me sterk overdreven. Hamilton doet het subliem. Bottas kan echt wel beter imho. 2 sterke races, de rest waren ruim voldoende.

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-07-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:24
StealthyPeanut schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:51:
[...]

Subliem? Lijkt me sterk overdreven. Hamilton doet het subliem. Bottas kan echt wel beter imho. 2 sterke races, de rest waren ruim voldoende.
Hamilton is dan ook de eerste rijder en gaat voor het WDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Aardappel schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:58:
[...]

Hamilton is dan ook de eerste rijder en gaat voor het WDC.
Weet niet of ik je bericht goed in context had gezien:

Voor het team is het prima wat BOT doet. HAM wordt wereldkampioen.

Voor hem zelf vind ik het niet goed genoeg om aanspraak te maken op WDC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

YakuzA schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:23:
[...]

Nee :P Ik bedoel dat GRO/FIT de nieuwe lineup wordt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Pathogen schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:00:
[...]

Nee :P Ik bedoel dat GRO/FIT de nieuwe lineup wordt :Y
Heeft ie genoeg punten om een F1 auto voor het echie te rijden? :P

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

https://www.motorsport.co...edes-engine-deal/4492518/
Asked by Motorsport.com about the recent rumours regarding the team's engine plans, Williams said "I saw the speculation. We aren't talking to Renault. We are talking to Mercedes, as you probably expect, and those conversations are going well.
De Williams naar Renault motoren geruchten zijn ook gehoord bij Williams ;)

[ Voor 57% gewijzigd door YakuzA op 11-07-2019 15:18 ]

PSN

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Omdat het zo mooi was (voor mij iig), nog maar eens in samenvatting.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@hardware-lover Machtig goed gedaan. Had hem nog niet gezien, dus bedankt voor de post.

Bottas' "I'll try my best" is niet zo heel goed uit de verf gekomen trouwens :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

hardware-lover schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:31:
Omdat het zo mooi was (voor mij iig), nog maar eens in samenvatting.
Dit soort samenvattingen kan ik niet vaak genoeg zien. Het was gewoon super!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Trouwens, ik vraag me af hoeveel de motor in Oostenrijk werd opgeschroefd en wat de chassis updates brachten.

Als het gaat zoals vaak bij RBR, dus de (te late) updates zorgen voor een inhaalrace, en Honda vindt er ook nog iets bij, dan zou het seizoen nog best interessant kunnen worden. Mogelijk dat Merc nog wat foutjes maakt, doordat ze het probleem met de temperatuur moeten aanpakken, et voila... ;)

Het is uiteraard geredeneerd vanuit 'hoop', maar helemaal ondenkbaar is het niet, toch?

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:17
albino71 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:48:
Trouwens, ik vraag me af hoeveel de motor in Oostenrijk werd opgeschroefd en wat de chassis updates brachten.

Als het gaat zoals vaak bij RBR, dus de (te late) updates zorgen voor een inhaalrace, en Honda vindt er ook nog iets bij, dan zou het seizoen nog best interessant kunnen worden. Mogelijk dat Merc nog wat foutjes maakt, doordat ze het probleem met de temperatuur moeten aanpakken, et voila... ;)

Het is uiteraard geredeneerd vanuit 'hoop', maar helemaal ondenkbaar is het niet, toch?
Hoop doet leven :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

mphilipp schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:44:
[...]

Dit soort samenvattingen kan ik niet vaak genoeg zien. Het was gewoon super!
Ook leuk dat ze de Leclerc radio wat meer samengevoegd hadden.

Verstappen 4.3 seconds behind
... 3 seconds
... 1 second
"leave me alone"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 01:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mooiste reactie in die samenvatting is wel 2:18. Buiten dat het een geweldige race was, maakt het extra sterk dat het dus Honda was.

Natuurlijk, alles tot dacht P7 werd op een rondje gezet, is ergens ook niet wat je wil zien, maar ook middenveld was het gewoon lekker vechten. Vind het ook niet erg om 6 voorin en de rest erachter te zien vechten, zolang het maar echt op elkaar zit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@SinergyX, het was nog ietsje erger, top 5 binnen dezelfde ronde gefinisht.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 01:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

hardware-lover schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:56:
@SinergyX, het was nog ietsje erger, top 5 binnen dezelfde ronde gefinisht.
Tuurlijk, ik vergat Gasly :+

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Video niet beschikbaar
Deze video bevat content van Formula One Management. Deze partner heeft de weergave van deze video via deze website of app geblokkeerd.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PcDealer schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:45:
[...]
Video niet beschikbaar
[...]
Dus gewoon op TjoepTjoep zelf kijken. Razend irritant, maar simpel genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:05
Op de één of andere manier vind ik die Norris ook wel een grappige gast gezien zijn interviews, Posts op instagram etc 8)

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:23:
[...]

Oeps sorry Grosjean, we hadden echt niet in de gaten dat er aflandige wind stond en je nu ergens op de Atlantische oceaan dobbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het is de eerste keer dat je een video, afkomstig van de officiële FIA F1 YT account, probeert te openen hier op Tweakers? Dit is namelijk altijd het geval, wat jij nu als melding voor de kiezen krijgt.
Edit: vanuit de AMuS Live Ticker;

Verwirrung über die Politik der Sportkommissare. Wird in Zukunft nach dem Modell Verstappen mit lockerer Hand entschieden, oder kann man sich darauf nicht verlassen. "Ich muss davon ausgehen, dass in Zukunft mehr erlaubt ist. Deshalb werde ich auch etwas aggressiver fahren", kündigt Charles Leclerc an. Sicher sein kann er sich aber nicht: "Eine Bestätigung von den Sportkommissaren wäre natürlich besser."

Confusion about the policy of stewards. In future, the model Verstappen will be decided with a loose hand, or you can not rely on it. "I have to assume that more is allowed in the future, so I will be more aggressive," Charles Leclerc announces. But he can not be sure: "A confirmation from the stewards would of course be better."

Wat had Leclerc nog meer kunnen doen afgelopen race tegen Verstappen, dat het ook acceptabel zou zijn geweest voor de stewards?

[ Voor 58% gewijzigd door hardware-lover op 11-07-2019 18:52 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

JoteW schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 18:26:
Op de één of andere manier vind ik die Norris ook wel een grappige gast gezien zijn interviews, Posts op instagram etc 8)

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link
Hier met ondertiteling :)

[Instagram: Was always gonna be a fun presser with these two 🤣 . #F1 #Formula1 #BritishGP @landonorris @danielricciardo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

hardware-lover schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 18:47:
[...]

Het is de eerste keer dat je een video, afkomstig van de officiële FIA F1 YT account, probeert te openen hier op Tweakers? Dit is namelijk altijd het geval, wat jij nu als melding voor de kiezen krijgt.
Kennelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hardware-lover schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 18:47:

Wat had Leclerc nog meer kunnen doen afgelopen race tegen Verstappen, dat het ook acceptabel zou zijn geweest voor de stewards?
De binnenkant van de bocht blokken ipv de deur open zetten :)
Je vergeet het stuk te copy pasten waar staat: Klik hier om het in YouTube te bekijken (incl linkje)

[ Voor 27% gewijzigd door YakuzA op 11-07-2019 19:13 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:45

Edd

YakuzA schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:12:
De binnenkant van de bocht blokken ipv de deur open zetten :)
Toevallig dat ik net dit bericht tegenkom op Nu.nl:
Leclerc gaat agressiever rijden na incident met Verstappen in Oostenrijk

Ik zie het al gebeuren dat hij een straf krijgt ergens voor ;)

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Laat hem maar beginnen met de strijd met Vettel op te zoeken :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Je vergeet het stuk te copy pasten waar staat: Klik hier om het in YouTube te bekijken (incl linkje)
Whoopsie. Hoe kon ik dat missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

bij een quote komt er het volgende te staan;

[...]
[...]

Ik heb hem echter een reactie gegeven hoor :(:)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:25

World Citizen

FreeReef.nl

Nou ja, wat ik uit dat interview met Le Clerc opmaak is dat ze samen naar de stewards zijn gegaan en hebben gemeld dat ze liever zo racen dan met al die straffen.

Ik krijg een beetje het gevoel alsof de FIA het hun heeft gevraagd. "We gaan dit de komende 10 jaar waarschijnlijk vaker doen, Moeten we dit straffen?". Max en Leclerc racen liever beiden en vanaf nu is het "game on".

Als dat is, ben ik een beetje meer fan van Leclerc geworden. Ik zou het echt tof vinden gezien ze de toekomst van de F1 zijn. Als ze nu met zijn alle hebben besloten dat ze dit gewoon racen noemen... ben ik blij.

Hopen dat iemand er nog naar vraagt bij Max.

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-07-2019 20:16 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

World Citizen schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:55:
Nou ja, wat ik uit dat interview met Le Clerc opmaak is dat ze samen naar de stewards zijn gegaan en hebben gemeld dat ze liever zo racen dan met al die straffen.

Ik krijg een beetje het gevoel alsof de FIA het hun heeft gevraagd. "We gaan dit de komende 10 jaar waarschijnlijk vaker doen, Moeten we dit straffen?". Max en Leclerc racen liever beiden en vanaf nu is het "game on".

Als dat is, ben ik een beetje meer fan van Leclerc geworden. Ik zou het echt tof vinden gezien ze de toekomst van de F1 zijn. Als ze nu met zijn alle hebben besloten dat ze dit gewoon racen noemen... ben ik blij.

Hopen dat iemand er nog naar vraagt bij Max.
Mjah... Ik wil dan wel graag de opname zien... Dit is nogal aan interpretatie onderhevig.

Max heeft al aangegeven dat hij de regels prima vindt zo...

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 12-07-2019 09:39 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

MikeyMan schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:02:
[...]

Mjah... Ik wil dan wel graag de opname zien... Dit is nogal aan interpretatie onderhevig.

Max heeft al aangegeven dat hij de regels prima vindt zo...
Ik hoop het gewoon.. het is inderdaad niet te staven. Maar gezien ze elkaar om de 2 weken waarschijnlijk gaan zien, kunnen ze beter samen rond de tafel dan constant over de boordradio roepen dat de ander fout zit.

Natuurlijk zijn er gewoon regels... maar als ze dit soort stoeien samen goed vinden, en nu beide weten dat het risico van defecten aan hen zelf is... Dan denk ik dat er een stuk minder gesprekken met SjarelLeclerc, Max en de FIA gaan zijn komende jaren.

Wil je echt 10 jaar lang elkaar het vuur aan de schenen leggen? Wie word daar beter van?

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 11-07-2019 20:51 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

GRO samen met FIT is gaan zeilen
Fittipaldi ? :P

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Hij had het vooral in alle ronden vanaf de start al verloren tov Max. Afgezien van de flatspots (:P) ging
hij veel beter met zijn banden om, kon daardoor 10 ronden later pitten, en had aan het eind dus de betere
band. Was het hier niet geweest, dan had hij er ergens anders langs gegaan.

Als je wil dat Max je niet voorbijgaat, zul je de hele race een beter bandenmanagement moeten hebben.
Als hij al achter je zit, ben je al te laat. Ik wil niet zeggen dat het een zekerheid is dat hij je dan voorbij
gaat, dat hangt ook van het circuit af, maar dan is het wel wat spannender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

@ de moderator.

Excuus. Ik bedoelde er niet zo veel mee. Ik chargeer wel vaker dingen zonder dat ik in de gaten heb negatief over te komen.

Terechte edit en lock.
(is mijn eerste lock ooit... Hoef je echt niet te doen hoor :D ik gehoorzaam prima)

[ Voor 20% gewijzigd door World Citizen op 11-07-2019 20:50 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
In het geval dat het een serieuze vraag is. Ja, is een Fittipaldi. Ik meen een neefje of zoiets van Emerson Fittipaldi die test/reserve/junior rijder bij Haas is. Heeft meen ik dit seizoen ook al een aantal keren FP1 gereden, en volgens mij vorig jaar ook al (ook voor Haas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

RobertMe schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:59:
[...]

In het geval dat het een serieuze vraag is. Ja, is een Fittipaldi. Ik meen een neefje of zoiets van Emerson Fittipaldi die test/reserve/junior rijder bij Haas is. Heeft meen ik dit seizoen ook al een aantal keren FP1 gereden, en volgens mij vorig jaar ook al (ook voor Haas).
Nu je het zegt, ja dat neefje of zo staat me ook weer bij, maar dacht eerlijk gezegd aan Emerson.

Men of certain age :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Laatst online: 06-10 12:05

Nhz

World Citizen schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:10:
[...]

Ik hoop het gewoon.. het is inderdaad niet te staven. Maar gezien ze elkaar om de 2 weken waarschijnlijk gaan zien, kunnen ze beter samen rond de tafel dan constant over de boordradio roepen dat de ander fout zit.

Natuurlijk zijn er gewoon regels... maar als ze dit soort stoeien samen goed vinden, en nu beide weten dat het risico van defecten aan hen zelf is... Dan denk ik dat er een stuk minder gesprekken met Sjarel, Max en de FIA gaan zijn komende jaren.

Wil je echt 10 jaar lang elkaar het vuur aan de schenen leggen? Wie word daar beter van?
Doe ons een plezier en noem hem gewoon Charles. Alvast bedankt.

edit:
Bedankt ;)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

DaniëlWW2 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:16:
Maar de vraag is wie? Meer een vraag voor het algemene topic, maar wel een belangrijke. De Red Bull juniorenpool is gewoon leeg. Er is niemand echt waardig voor RBR.
Da's inderdaad de vraag, en ook (imho) de voornaamste reden dat ie nog niet gewipt is. Elke vervanger kost geld. Ik denk dat ze bij RBR nu al een aantal weken een paar rekensommetjes aan het maken zijn, hoeveel geld een betere rijder zou opleveren (/op kunnen leveren) versus hoeveel geld die betere rijder zou kosten. Een rookie gaat niet gebeuren, dus dan kom je uiteindelijk op een vrij beperkt lijstje.

Alonso zal het niet gratis doen, maar is (volgens mij?) wel gewoon vrij beschikbaar. Hulkenberg is goedkoper qua salaris (denk ik), maar is niet gratis weg te krijgen bij z'n huidige team. Dan heb je nog Perez die misschien oren heeft, maar iets onzekerder zal zijn qua prestaties. Kvyatt weet ik ook niet of het een verbetering zou zijn. Daarnaast heb je volgens mij alleen nog Ericsson en Magnussen die eventueel (redelijkerwijs) in aanmerking zouden kunnen komen, maar die gaan het niet worden denk ik (qua geen verbetering tov Gasly).

Verder weet ik zo één-twee-drie niet uit m'n hoofd welke coureurs nog eventueel in aanmerking zouden komen (die niet al in de F1 zitten). Dus de opties zijn beperkt, ik blijf bij Hulkenberg hangen. Het sommetje moet dan alleen wel optellen :P

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 11-07-2019 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:24
En schopje naar algemeen topic. ;)
DaniëlWW2 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:16:

Ik kom ook niet ver denk ik in een Formule 1 auto. :P
Maar de vraag is wie? Meer een vraag voor het algemene topic, maar wel een belangrijke. De Red Bull juniorenpool is gewoon leeg. Er is niemand echt waardig voor RBR.
Tsja, geen vraag die nu al beantwoord gaat worden. Stel we krijgen na de zomer de Kvyat - Gasly wissel.
De winnaar van Gasly vs Albon gaat dan door naar volgend jaar. Als surprise krijgt Ocon dan een Toro Roso plek aangewezen als hij bereid is alle banden met Mercedes te verbreken.

Ps. hoort in het algemene topic thuis maar we zijn hier nu toch bezig en alles is begonnen met Gasly zijn setup instructies welke vanaf deze race ingaan. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-07-2019 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Laatst online: 06-10 12:05

Nhz

naitsoezn schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:26:
[...]

Da's inderdaad de vraag, en ook (imho) de voornaamste reden dat ie nog niet gewipt is. Elke vervanger kost geld. Ik denk dat ze bij RBR nu al een aantal weken een paar rekensommetjes aan het maken zijn, hoeveel geld een betere rijder zou opleveren (/op kunnen leveren) versus hoeveel geld die betere rijder zou kosten. Een rookie gaat niet gebeuren, dus dan kom je uiteindelijk op een vrij beperkt lijstje.

Alonso zal het niet gratis doen, maar is (volgens mij?) wel gewoon vrij beschikbaar. Hulkenberg is goedkoper qua salaris (denk ik), maar is niet gratis weg te krijgen bij z'n huidige team. Dan heb je nog Perez die misschien oren heeft, maar iets onzekerder zal zijn qua prestaties. Kvyatt weet ik ook niet of het een verbetering zou zijn. Daarnaast heb je volgens mij alleen nog Ericsson en Magnussen die eventueel (redelijkerwijs) in aanmerking zouden kunnen komen, maar die gaan het niet worden denk ik (qua geen verbetering tov Gasly).

Verder weet ik zo één-twee-drie niet uit m'n hoofd welke coureurs nog eventueel in aanmerking zouden komen (die niet al in de F1 zitten). Dus de opties zijn beperkt, ik blijf bij Hulkenberg hangen. Het sommetje moet dan alleen wel optellen :P
Eigenlijk denk ik niet dat het RedBull om het geld te doen is...

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

naitsoezn schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:26:
[...]

Da's inderdaad de vraag, en ook (imho) de voornaamste reden dat ie nog niet gewipt is. Elke vervanger kost geld. Ik denk dat ze bij RBR nu al een aantal weken een paar rekensommetjes aan het maken zijn, hoeveel geld een betere rijder zou opleveren (/op kunnen leveren) versus hoeveel geld die betere rijder zou kosten. Een roockie gaat niet gebeuren, dus dan kom je uiteindelijk op een vrij beperkt lijstje.

Alonso zal het niet gratis doen, maar is (volgens mij?) wel gewoon vrij beschikbaar. Hulkenberg is goedkoper qua salaris (denk ik), maar is niet gratis weg te krijgen bij z'n huidige team. Dan heb je nog Perez die misschien oren heeft, maar iets onzekerder zal zijn qua prestaties. Daarnaast heb je volgens mij alleen nog Ericsson en Magnussen die eventueel (redelijkerwijs) in aanmerking zouden kunnen komen, maar die gaan het niet worden denk ik (qua geen verbetering tov Gasly).

Ik gok ook op Hulkenberg, misschien toch Kvyat. Hij was ook niet langzaam. Het lijkt me alleen zinloos om Kvyat voor een half seizoen in RBR te zetten en er dan eruit schoppen. Alonso in ieder geval niet. Ronduit giftig en Honda zal het al helemaal niet willen.

Perez is uiteindelijk een pay driver en RBR zie ik geen geld aannemen voor een zitje, Magnussen gaat denk ik ook voor problemen zorgen en Ericsson is denk ik niet goed genoeg.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Nhz schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:32:
[...]

Eigenlijk denk ik niet dat het RedBull om het geld te doen is...
Het is gewoon een bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling. Ik weet zo uit m'n hoofd niet wat het verschil is tussen WCC-2 en WCC-3, maar ik gok dat het iets meer is dan jij of ik per jaar bij elkaar sprokkelen, dus als ze een positieve business case kunnen maken om Gasly te vervangen zullen ze dat niet nalaten. En het rekensommetje zal toch iets ingewikkelders zijn dan (-$-opbrengsten-Gasly) + ($-opbrengstgen-vervanger-Gasly) - ($kosten-vervanger-Gasly), maar uiteindelijk komt het daar toch ongeveer op neer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:27

Destruction

(ex-)Automonteur

DaniëlWW2 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:32:
[...]

Alonso in ieder geval niet. Ronduit giftig en Honda zal het al helemaal niet willen.
Ik las vd week ook dat Marko al aangaf dat Alonso een absolute no-go is voor Honda, dus dat gaat niet gebeuren. Nog los van de politieke spelletjes van Alonso en het gigantische salaris dat-ie zal willen vangen :P

Ik verwacht volgend jaar VER-KVY bij RBR, en GAS mag zich opnieuw bewijzen bij STR, ik zie het niet zo heel snel gebeuren dat redbull iemand van buiten de eigen pool haalt. Mochten ze dat wel doen, zou ik volgend jaar Hulkenberg in de 2e RBR zetten. Volgens geruchten is hij eind van dit seizoen vrij man, omdat Renault graag Ocon naast RIC zou willen hebben.

Mochten die geruchten kloppen,en stel dat het ook echt gebeurd.. Zou dan toch Kvyat weer de zak krijgen? Of schopt Marko dan Gasly de tent uit?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:32
*Gooit ook een duit in het zakje*

Naar mijn ongefundeerde mening zijn er eigenlijk maar 3 opties:
1. Gasly laat het alsnog zien de RBR waard te zijn.
2. RBR haalt Hulkenberg.
3. RBR wisselt Gasly met Kyvat.

Dat lijken mij de enige realistische opties te zijn voor de situatie waarin Gasly zich bevindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Ondertussen loopt het tussen onze geliefde virtuele blikjes-fabrikant en Haas niet zo lekker:
[Twitter: https://mobile.twitter.com/rich_energy/status/1149385021750464512]
8)7

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 07:57:
Ondertussen loopt het tussen onze geliefde virtuele blikjes-fabrikant en Haas niet zo lekker:
[Twitter]
8)7
Was al voorbijgekomen in: [F1] Rich Energy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
offtopic:
Dank, wist niet dat dit circus een eigen draadje had...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[YouTube: F1 Austria 2019 - Honda VTEC Kicks In Yo]
Voor de liefhebbers... heb een mode 11/ Honda tribute filmpje gemaakt.
Voor de gein natuurlijk :)

OT: ik denk dat er dit weekend niet zulke risico's genomen gaan worden door Honda. Las ergens dat Red Bull samen met Honda per race gaan bekijken of ze meer vermogen willen vrijgeven.

Max tempert in elk geval al de verwachtingen:
https://nl.motorsport.com...nnie-silverstone/4492315/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-10 14:04
Destruction schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:53:
[...]

Alonso en het gigantische salaris dat-ie zal willen vangen :P
Volgens mij heeft hij zich aangeboden bij de topteams om daar 'gratis', dus zonder salaris, te komen rijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:41
Je kan niet zeggen dat de maker van de infographic over het inhalen niet heeft nagedacht over welke wagens hij getekend heeft. :+

https://nos.nl/l/2293102

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:32
Jasphur schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:56:
Je kan niet zeggen dat de maker van de infographic over het inhalen niet heeft nagedacht over welke wagens hij getekend heeft. :+

Williams en Red Bull? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ppbruins schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:43:
Volgens mij heeft hij zich aangeboden bij de topteams om daar 'gratis', dus zonder salaris, te komen rijden.
Hij heeft i.i.g. Mercedes aangeboden om in 2020 een seizoen te rijden zonder salaris. Dus alleen rijden op basis van bonussen. Het zou wel mooi zijn als Mercedes HAM vs ALO nog een keertje over laat doen...
/wishful thinking :+
Als we kijken naar het Italiaanse Corriere Dello Sport zou Fernando bij Mercedes hebben aangeklopt en daar zijn diensten hebben aangeboden. Zo zou Alonso graag volgens de krant graag voor het Duitse team willen rijden. Zo graag zelfs dat hij geen salaris hoeft te ontvangen en puur op basis van bonussen aan de slag zou willen gaan.
Zou me niets verbazen als hij dit ook voor een zitje bij Ferrari of Red Bull zou doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 23:41

Wom

Had Raikonnen Lotus toen niet bijna failliet gekregen met zo'n soortgelijke bonusstructuur? :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:29
Als ik in een goede mierenzift-bui kan ik echt élke uitspraak in twijfel trekken..
Aan een Formule 1-race doen tien teams mee met elk twee coureurs.
Dit seizoen wel ja, dat is geen vaste waarde voor het kampioenschap.
Maar net als in elke sport: geld regeert. Hoe meer geld je hebt, hoe beter de auto is die je kan bouwen. Hierdoor winnen alleen coureurs die rijden voor Mercedes, Red Bull of Ferrari.
Ik ben het er ook niet mee eens dat Mercedes vanaf 2014 zo goed is dankzij het geld, maar door de beste motor te hebben bedacht.
En wie van dat selecte clubje coureurs de race wint, staat vaak vóór de race al vast.
Ook niet echt mee eens, na de 1e bocht, dan wellicht wel ;)
Inhalen in bochten is praktisch onmogelijk, ook al is een circuit gemiddeld bijna 12 meter breed.

Dat zit zo: coureurs gebruiken niet de hele breedte van het circuit, maar racen de ideale lijn: de snelste route van bocht naar bocht.
De ideale lijn is dan toch juist het gebruiken van de volledige breedte van het circuit....
Wijk je daar vanaf om je tegenstander in te halen, dan ben je langzamer.
Als je afwijkt van de ideale ben je inderdaad in theorie langzamer. Maar de reden dat je dat doet is om iemand uit te remmen of voorbij te steken..?
Op de rechte stukken inhalen, biedt uitkomst: de baan is daar breed genoeg. Én je kan gebruik maken van je voorganger.

Maar dat is tegenwoordig steeds lastiger. Dit is nogal een technisch verhaal, maar de slipstream ‘bestaat niet meer’. De lucht achter de race-auto is vuil. Waardoor je steeds meer tijd verliest als je dichter bij je tegenstander probeert te komen.
Je kan gebruik maken van de voorganger, maar slipstream bestaat niet meer?! Wat zijn dan de tows die we het hele jaar zien? Slipstream bestaat nog wel, maar er zijn andere problemen (oververhitting) waardoor het (lang en dicht) volgen niet echt aan te bevelen is.
Alle deelnemers kruipen dichter naar elkaar toe en de race start als het ware opnieuw. Zo’n safety car maakt de race dus voor even saaier: er gebeurt een paar rondes niks. Maar ook spannender: de onderlinge verschillen worden kleiner.
Er gebeurt niks? Wat dacht je van alle pitstop-strategieën die direct de prullenbak in kunnen?

Voor de rest wel een leuk artikel hoor, veel leuke F1 data onderzocht en uitgepluisd. Mocht ik dat maar doen en er betaald voor worden :D De waarde van de %-bochten en %-rechte stukken kan natuurlijk prima in twijfel worden getrokken. Het hangt natuurlijk van véél meer factoren af. Type bochten, opeenvolging van bepaalde bochten, soort bocht na een recht stuk, soort bocht vòòr het rechte stuk, enz.

[ Voor 9% gewijzigd door Divak op 12-07-2019 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:09
Jasphur schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:56:

Leuk dingetje voor de algemene fan. Leuk gemaakt. Ze hebben, gemiddeld genomen, ook wel een punt, maar het is denk ik 'te kort door de bocht'. Ik ben het met de NOS eens dat Zandvoort waarschijnlijk een race gaat zijn met weinig inhaalacties, maar hun analyse met rechte stukken en bochten is volledig toegespitst op rechte stukken (DRS) en NIET in bochten kunnen inhalen. Telkens haalt men Monaco erbij als voorbeeld, maar het schetst mijn verbazing dat Brazilië op nummer 3 (!) staat qua gemiddeld aantal inhaalacties sinds 2014 terwijl dit, na Zandvoort, het circuit is met het kortste rechte stuk en de meeste bochten... Zou er dan toch meer zijn dan alleen recht vs bocht??? :? 8)

(Ik denk dat het antwoord hierop 'ja' is. Het recht vs bocht is zeker een grote factor, maar blijkbaar speelt ook de vorm van de bochten mee, wanneer komen de bochten, hoe dicht kan je al op je voorganger zitten in/na een bocht, etc...)

Edit: Ik zie net dat @Divak ook een uiteenzetting van de overige punten boven mij heeft gemaakt... Ik ben het helemaal met hem eensch, maar ik heb mij alleen gefocust op de layout van 't circuit zelf...;-) )

[ Voor 21% gewijzigd door Resurrect1 op 12-07-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
warp schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:17:
[...]

Hij heeft i.i.g. Mercedes aangeboden om in 2020 een seizoen te rijden zonder salaris. Dus alleen rijden op basis van bonussen. Het zou wel mooi zijn als Mercedes HAM vs ALO nog een keertje over laat doen...
/wishful thinking :+

[...]
Dat zou mooi zijn, maar dat gaat Alonso toch verliezen. Dan zie ik Alonso liever terugkeren naar Ferrari. Volgens mijn kan hij meer uit die 'niet perfecte' auto halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Resurrect1 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:28:
[...]

Leuk dingetje voor de algemene fan. Leuk gemaakt. Ze hebben, gemiddeld genomen, ook wel een punt, maar het is denk ik 'te kort door de bocht'. Ik ben het met de NOS eens dat Zandvoort waarschijnlijk een race gaat zijn met weinig inhaalacties, maar hun analyse met rechte stukken en bochten is volledig toegespitst op rechte stukken (DRS) en NIET in bochten kunnen inhalen. Telkens haalt men Monaco erbij als voorbeeld, maar het schetst mijn verbazing dat Brazilië op nummer 3 (!) staat qua gemiddeld aantal inhaalacties sinds 2014 terwijl dit, na Zandvoort, het circuit is met het kortste rechte stuk en de meeste bochten... Zou er dan toch meer zijn dan alleen recht vs bocht??? :? 8)

(Ik denk dat het antwoord hierop 'ja' is. Het recht vs bocht is zeker een grote factor, maar blijkbaar speelt ook de vorm van de bochten mee, wanneer komen de bochten, hoe dicht kan je al op je voorganger zitten in/na een bocht, etc...)

Edit: Ik zie net dat @Divak ook een uiteenzetting van de overige punten boven mij heeft gemaakt... Ik ben het helemaal met hem eensch, maar ik heb mij alleen gefocust op de layout van 't circuit zelf...;-) )
Dan tellen ze de knik voor start/finish in Brazilië waarschijnlijk als bocht, want je kunt je daar al veel eerder oplijnen voor een inhaalactie.

Ook op het tweede drs gedeelte wordt daar vrij vaak ingehaald omdat er een hele snelle bocht voor zit.

Niet te vergelijken met Zandvoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:09
alexbl69 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:55:
[...]

Dan tellen ze de knik voor start/finish in Brazilië waarschijnlijk als bocht, want je kunt je daar al veel eerder oplijnen voor een inhaalactie.

Ook op het tweede drs gedeelte wordt daar vrij vaak ingehaald omdat er een hele snelle bocht voor zit.

Niet te vergelijken met Zandvoort.
Ja precies mijn punt. Ik had graag een analyse gezien waarin ook het type bocht, bocht vooraf aan rechte stuk, etc. wordt meegenomen. Weet iemand of zoiets ooit gedaan is voor de circuits? :?

(Als het uberhaupt al mogelijk is om een factor te bedenken waarmee je alle circuits zou kunnen 'analyseren'?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 19:59
Aangaande casus GAS:
Ik verwacht dat hij dit jaar gewoon af maakt. Voor RBR zal het weinig zin hebben om hem nu te wisselen. Ik verwacht namelijk niet dat er momenteel een optie is waardoor ze ineens 2e kunnen worden in het WCC ipv 3e. Misschien dat hij in die tijd zijn draai nog gaat vinden, anders zal RBR eind dit jaar wel gaan kijken wat ze met GAS gaan doen. Weet ook niet of ze komend jaar HUL zouden willen. KVY en ALB doen het momenteel echt niet slecht met de middelen die ze hebben. ALO zal ivm met zijn verleden en huidige partners Toyota en McLaren niet zomaar terugkomen naar een Honda team gok ik.

Aangaande Zandvoort en NOS:
Ik verwacht ook niet veel inhaalacties. Maar zo'n grafiek heb je echt geen bal aan. Een grafiek met vol gas momenten is misschien nuttiger. En het gaat natuurlijk om de verdeling van de rechte stukken en de bochten. Maarja.... NOS hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zie RBR Gasly nog wel vervangen halverwege het seizoen, dan kan de volgende alvast wennen aan RBR want dan maakt het toch niet meer uit }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

LEC heeft nu al remproblemen :+

en verkeerde tabje :z

[ Voor 42% gewijzigd door Hippocampus op 12-07-2019 11:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 10:33
Mooi interview met Vettel. Toffe gast is het.

https://www.bbc.com/sport/formula1/48956692

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppbruins
Vraag na vandaag: wie gaat Grosjean volgend jaar vervangen bij Haas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:34
ppbruins schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:42:
Zijn er nog Amerikanen die in aanmerking komen voor een superlicentie?

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umamiplayer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-11-2022
Lasmibalsingh schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:43:
[...]

Rossi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
Alexander Rossi heeft in het verleden al F1 gereden of bedoel je Valentino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umamiplayer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-11-2022
Alexander, @Lasmibalsingh wilde weten welke Amerikaan er nog een superlicentie heeft. Mijn 'educated guess' is dan Alexander Rossi. Maar Valentino zou ook gaaf zijn.

(Ging hij niet DTM rijden binnenkort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:42

Pierre

Van nature lui!

ppbruins schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:42:
Deze misschien https://www.motorsport.co...test-driver-2019/3210831/

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
Als Amerikaans team zou het mooi zijn als zij een Amerikaans talent de kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 11:58
Ik vind dat Renault er echt goed aan gedaan heeft om een rijder als Ricciardo binnen te halen

https://www.gpupdate.net/...-gevolgen-voor-ricciardo/

Als ik dit bijvoorbeeld lees, doe ik dat met een lach op mijn gezicht. Hij geeft Renault qua naam wel weer een boost, nuchter, humoristisch. Nu de auto zelf nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Waar ik mij toch over blijf verbazen is dat continue framen van VER als “mad” en “niet clean” vanuit Mercedeskamp. Je ziet het terug in de vlogs van Rosberg en nu ook weer in bericht van Ocon, zie: Ocon wil het netjes houden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 19:59
Lasmibalsingh schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:43:
Rossi heeft een SL en Newgarden is volgens mij de enige die nog in aanmerking komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Woudloper schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:57:
Waar ik mij toch over blijf verbazen is dat continue framen van VER als “mad” en “niet clean” vanuit Mercedeskamp. Je ziet het terug in de vlogs van Rosberg en nu ook weer in bericht van Ocon, zie: Ocon wil het netjes houden...
Ze proberen hem gewoon dat image op te dringen waardoor hij later mogelijk wat nadeel ondervind bij het beoordelen van situaties.

PSN

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• alexbl69
Klinkt mij meer in de oren alsof Ocon zichzelf een beetje relevant wil houden. Net alsof hij (nog) lid is van een clubje.

"In het karten waren er altijd gevechten tussen Max, Charles [Leclerc] en mij. De meeste keren dat we samen raceten haalden we niet alle drie de finish. Nu we in de F1 actief zijn, representeren we grote teams en moeten we het netjes houden."

Update voor Ocon: je bent niet actief in de F1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Tja, Max is een racer van de oude stempel, gewoon hard maar fair naar mijn mening. Leclerc zei dat hij zich nu ook harder gaat opstellen in de race. Ik ben benieuwd of hij dat dan ook een beetje fair weer te doen. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 18:57
Theoretisch heeft Rossi voldoende SL punten ja :)
Maar hij heeft al gezegd (en ik geef hem groot gelijk), zolang niet een topteam aanklopt blijft hij lekker in Indycar.

En waar hij volgend jaar rijdt in Indycar, dat blijft de vraag!
Nog steeds is hij een enorme kanshebber voor het kampioenschap, dus ben benieuwd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

[ Voor 32% gewijzigd door Paulus07 op 14-07-2019 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Dat filmpje met HAM en Sir Frank, dan heb ik toch het idee dat ik naar een hele andere Lewis zit te kijken dan tijdens een GP. Gewoon relaxt en uit het keurslijf en niet het voorgekauwde media geleuter en gedoe. Tof die lol en dat respect tussen beide.

[ Voor 8% gewijzigd door pjlgt op 14-07-2019 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Geweldig! Het wederzijdse respect en de lol die ze beiden hebben is prachtig om te zien. Ik heb sowieso een zwak voor Sit Frank. Hij is een van de besten in de paddock en het is eeuwig zonde om zijn team aan de verkeerde kant van de grid te zien.

Het filmpje deed me hieraan denken: Frank Williams in de Renault Espace F1 op Le Castellet:
[YouTube: Renault Espace F1 - Circuit du Castellet - Franck Williams 1994]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pjlgt schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:25:
Dat filmpje met HAM en Sir Frank, dan heb ik toch het idee dat ik naar een hele andere Lewis zit te kijken dan tijdens een GP. Gewoon relaxt en uit het keurslijf en niet het voorgekauwde media geleuter en gedoe. Tof die lol en dat respect tussen beide.
Dat is gewoon Lewis 'au naturel'. Op persco's enzo moet ie voor het team en de sponsors praten en dat moet je nu eenmaal op een 'goede' manier doen. Het is ook een kwestie van zichzelf verkopen. Als de marketing mensen gek zijn op de manier hoe je dat doet, komen er meer sponsorship opportunities, dus meer geld in het laatje. Hij doet dit ook niet helemaal voor de lol natuurlijk :+
Maar op dit soort events, vooral met Frank WIlliams, moet ie zijn masker af zetten. Al was het alleen al uit respect naar Frank, die meteen door zou hebben dat ie weer een rol speelt. En het is gewoon leuker om jezelf te zijn. Daarom hebben veel (bijna alle) coureurs ook zo'n hekel aan die verplichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:54
pjlgt schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:25:
Check dan ook de aflevering met Lewis in de serie met David Letterman, “My Next Guest”, daar zie je ook een hele relaxte Lewis.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou mooi zijn als dit zou kloppen https://www.f1maximaal.nl...idige-mercedes-krachtbron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 19:20
Alleen voort Mercedes dan waarschijnlijk ook een update uit...

Maar ik vind het wel echt prachtig om te zien dat de afgelopen races de topteams weer een stuk dichter bij elkaar aan het komen zijn. Alhoewel ik Max fan ben :)F, kijk ik denk ik toch liever naar mooie autosport. Zowel vandaag als twee weken geleden heb ik eindelijk weer eens met veel plezier Formule 1 zitten kijken. Het begon namelijk wel een beetje een optocht te worden in het begin van het seizoen.

Hopelijk kan McLaren ook wat bijblijven, aangezien zij ook lekker onderweg waren :).
Pagina: 1 ... 91 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire