Dus... speculaas erbij dan maar?
Als VET na dit seizoen exit is bij Ferrari, hoe gaat de driver line-up voor volgend jaar eruit zien?
Mercedes:
1) HAM - Nu hij in een zetel en onbedreigd naar zijn zesde WDC rijdt en de (motor)reglementen voor 2021 e.v. zeer waarschijnlijk niet fundamenteel gaan veranderen, blijft Mercedes de komende jaren het dominante team. Hij wil het record aantal WDC's op zijn naam gaan schrijven en blijft dus minstens nog twee jaar bij Mercedes rijden
2) BOT/RUS - Moeilijk in te schatten. Voor zover mij bekend heeft BOT alleen een contract voor dit seizoen en slechts een optie voor Mercedes om hem ook in 2020 vast te leggen. Vraag is of BOT nog een jaar langer wil blijven bukken of toch zijn heil elders wil zoeken. RUS haalt alles uit die Williams zeepkist en rijdt rondjes om zijn teamgenoot. Ik gok op 70% kans dat ze BOT nog een jaar vastleggen en dat RUS in '21 in de Mercedes stapt.
Ferrari:
1) LEC - Onbetwist de no. 1 driver. Heeft VET al meermaals verslagen dit jaar.
2) BOT?/HUL? - Ze zullen iemand willen die zich zal willen schikken in de rol van no. 2 driver en toch goed/ervaren genoeg is om belangrijke WCC-punten te pakken.
Red Bull:
1) VER - Behoeft geen verdere uitleg

2) KVY/ALB - De prestatie van GAS op Silverstone komt te laat. De hoge heren van Red Bull hebben al lang besloten dat GAS volgend jaar niet meer naast VER rijdt. Ik denk dat KVY een tweede kans krijgt, juist omdat hij dit jaar best verdienstelijk rijdt in de Torro Rosso en omdat hij ook een bijdrage kan leveren aan de ontwikkeling van de auto, tenzij ALB de sterren van de hemel rijdt de rest van dit seizoen.
McLaren:
1) SAI - McLaren heeft al min of meer bevestigd volgend jaar met dezelfde coureurs te rijden.
2) NOR - McLaren heeft al min of meer bevestigd volgend jaar met dezelfde coureurs te rijden.
Renault:
1) RIC - Wordt vorstelijk betaald, dus die laten ze niet snel gaan (en RIC kan nergens heen)
2) OCO - Renault wil graag een Franse coureur en Mercedes is bereid OCO los te laten als hem dat een zitje oplevert.
Alfa Romeo:
1) RAI - Heeft na zijn exit bij Ferrari voor twee seizoenen getekend bij Alfa. Is momenteel denk ik ook nog onmisbaar voor het team vanwege de ervaring (ook m.b.t. het ontwikkelen van de auto).
2) GIO/MAG? - GIO is natuurlijk Italiaan en heeft in Oostenrijk een WK-punt behaald. Heb echter niet het idee dat hij een blijvertje is en bij Haas zullen ze grondig de bezem erdoor willen halen en dat zou voor MAG een kans zijn om 'door te stromen' naar dat 'andere satellietteam van Ferrari'.
Torro Rosso:
1) ALB/KVY - Waarschijnlijk mag ALB nog een jaartje rijpen voordat hij naast VER plaats mag nemen, tenzij hij de rest van dit seizoen fenomenaal blijft rijden. Als ALB wordt gepromoveerd, zullen de KVY aan willen houden.
2) GAS/OWA - GAS is gewogen en te licht bevonden voor de hoofdmacht. Mag proberen te bewijzen dat-ie beter is dan ALB voordat-ie na 2020 mag vertekken. Bij promotie van ALB is GAS exit en zullen ze OWA in de auto zetten om hem klaar te stomen.
Racing Point:
1) STR - Iets met pappie

2) LAT - Mercedes junior, was al ontwikkelingsrijder voor Racing Point en is Canadees.
Haas:
1) VET - Door de banden met Ferrari, zou VET mogelijk 'weggepromoveerd' kunnen worden naar Haas, om daar de boel weer vlot te trekken.
2) PER - PER is ervaren en neemt geld mee. Met de name de ervaring is belangrijk en samen met VET zouden ze dan het chassis weer in orde moeten kunnen kijgen.
Williams:
1) RUS - Rijdt rondjes om zijn teamgenoot. Mag denk ik nog een jaartje rijpen voordat-ie naar Mercedes wordt overgeplaatst.
2) MAZ - Brengt geld mee, Mercedes junior. KUB kan echt niet meer mee in F1...
Definitief exit:
- GRO
- KUB
Op de schopstoel:
- MAG
- HUL
- PER
- GAS
- BOT
Nieuw:
- LAT
- MAZ