[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.089 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Komt dus op penaltyfeest Monza :)
Verder zullen we het zien hoeveel het wordt, zou de hoop niet te hoog houden. Volgens Honda zou het 25 pk in Q modus zijn. Maargoed als amus wat anders heeft gevonden...

/edit: kan het bronartikel op amus ook niet zo snel vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 14-07-2019 21:23 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:38

mphilipp

Romanes eunt domus

alki schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:32:
Mooi interview met Vettel. Toffe gast is het.
Ik denk dat na vandaag minimaal één Limburger daar anders over denkt... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:20:
[...]

Ik denk dat na vandaag minimaal één Limburger daar anders over denkt... :+
Sr. denk ik. Jr. is volgens mij niet echt boos. ;)
Ik kan de bron niet vinden op AMuS, maar het is niet de site die zomaar met onzin komt aanzetten. De Honda lijkt in de racestrim nu al zeer dichtbij te komen. Als Honda dan nu nog een goede stap gaat zetten om het gat in kwalificatie te dichten, dan gaat het nog wat worden in de tweede seizoenshelft. Zeker als we nu Silverstone hebben gezien wat al goed was. :)

[ Voor 55% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-07-2019 22:32 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaniëlWW2 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:18:
[...]
Sr. denk ik. Jr. is volgens mij niet echt boos. ;)
Hij deed op tv diplomatiek, en natuurlijk heeft het geen nut om daar te gaan stomen, maar als ie er niet boos over is, zou ik hoogst verbaasd zijn.Er wordt je een (vrijwel) zeker podium door de neus geboord. Dat zou mij best wel irriteren. Misschien in jezelf, en je weet dat het geen nut heeft, maar je mag best boos zijn over dat soort dingen. En daarna weer verder.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:03:
[...]
Komt dus op penaltyfeest Monza :)
Verder zullen we het zien hoeveel het wordt, zou de hoop niet te hoog houden. Volgens Honda zou het 25 pk in Q modus zijn. Maargoed als amus wat anders heeft gevonden...

/edit: kan het bronartikel op amus ook niet zo snel vinden.
Er wordt zelfs nog naar gelinkt in het NL artikel? Het is niet afkomstig uit een AMuS artikel maar uit hun live ticker;

Zaterdag 13:25

Honda überlegt, seine nächste Motorspezifikation schon vor der Sommerpause beim GP Ungarn einzusetzen. Sie soll 25 PS mehr leisten. Technisch macht das keinen Sinn, weil der Hungaroring keine Strecke ist, auf der Power zählt. Es riecht nach einem politischen Schachzug. Max Verstappen soll sehen, dass es sich lohnt, bei Red Bull zu bleiben. Wenn Honda wie geplant erst nach der Sommerpause das Upgrade bringen würde, wäre es wahrscheinlich zu spät.

Honda is considering using its next engine specification before the summer break at GP Hungary. She should do 25 HP more. Technically, that makes no sense because the Hungaroring is not a track on which power counts. It smells like a political move. Max Verstappen should see that it pays to stay with Red Bull. If Honda did not upgrade until after the summer break, it would probably be too late.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hardware-lover schreef op zondag 14 juli 2019 @ 23:03:
[...]

Er wordt zelfs nog naar gelinkt in het NL artikel? Het is niet afkomstig uit een AMuS artikel maar uit hun live ticker;

Honda überlegt, seine nächste Motorspezifikation schon vor der Sommerpause beim GP Ungarn einzusetzen. Sie soll 25 PS mehr leisten. Technisch macht das keinen Sinn, weil der Hungaroring keine Strecke ist, auf der Power zählt. Es riecht nach einem politischen Schachzug. Max Verstappen soll sehen, dass es sich lohnt, bei Red Bull zu bleiben. Wenn Honda wie geplant erst nach der Sommerpause das Upgrade bringen würde, wäre es wahrscheinlich zu spät.

Honda is considering using its next engine specification before the summer break at GP Hungary. She should do 25 HP more. Technically, that makes no sense because the Hungaroring is not a track on which power counts. It smells like a political move. Max Verstappen should see that it pays to stay with Red Bull. If Honda did not upgrade until after the summer break, it would probably be too late.
Dat moet een ander artikel zijn, daar wordt nergens geclaimed dat de ge-update Honda daarna gelijk is aan de Mercedes motor.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op zondag 14 juli 2019 @ 23:23:
[...]
Dat moet een ander artikel zijn, daar wordt nergens geclaimed dat de ge-update Honda daarna gelijk is aan de Mercedes motor.
Dat gedeelte komt misschien uit de welbekende dikke NL duim?

Edit: het staat eveneens in de ticker;

Zondag: 14:15

Aus dem Honda-Umfeld hören wir, dass die nächste Ausbaustufe von der Motorleistung her mit der aktuellen Spezifikation von Mercedes gleichzieht. Das Triebwerk ist so gut wie einsatzbereit, wird aber wahrscheinlich erst nach der Sommerpause sein Debüt geben.

From the Honda environment, we hear that the next expansion stage of the engine performance equal to the current specification of Mercedes. The engine is as good as ready, but will likely make its debut after the summer break.

[ Voor 48% gewijzigd door hardware-lover op 14-07-2019 23:30 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat zou inmiddels de kans zijn dat Vettel terug gaat naar Red Bull na dit seizoen? Hij is een goede snelle coureur, maar op de verkeerde plek (zoveel lijkt me inmiddels duidelijk). RBR kan hem de juiste auto geven, hij kan helpen de auto te ontwikkelen.

Ricciardo (of Alonso..) naar Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 14 juli 2019 @ 23:03:
[...]

25pk sustained in race trim is best veel... :9 en ik las ergens 40pk in kwalificatie trim?

Zie het voordeel ook wel om de motor er in Hongarije erin te gooien, hebben ze daarna tijd om hem af te stellen voor Spa/Monza. Alleen inhalen in Hongarije blijft een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
BlauweFles schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:10:
Wat zou inmiddels de kans zijn dat Vettel terug gaat naar Red Bull na dit seizoen? Hij is een goede snelle coureur, maar op de verkeerde plek (zoveel lijkt me inmiddels duidelijk). RBR kan hem de juiste auto geven, hij kan helpen de auto te ontwikkelen.

Klein. Vettel zal niet in de schaduw van Max willen rijden bij het team waar hij zelf ooit de koning was. Bovendien, Gasly heeft gisteren laten zien echt wel leuk mee te kunnen doen. En bij RBR past het ook niet om gearriveerde rijders aan te trekken.

Ik denk dat Vettel ook wel inziet dat hij oude garde aan het worden is en niet meer de kans zal krijgen echt in de top te komen. Aan hem of hij het leuk genoeg vindt om als veteraan mee te blijven toeren of met pensioen gaat.

Alonso is met pensioen. Die is met hele andere zaken bezig en heeft de F1 niet nodig.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:50:
Alonso is met pensioen. Die is met hele andere zaken bezig en heeft de F1 niet nodig.
Alonso zou juist wél willen. In de media (en in dit topic) zijn daar genoeg berichten over voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

BlauweFles schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:10:

Ligt helemaal aan wat Vettel wil. Is hij Ferrari zo zat dat hij zelfs wil accepteren dat hij een "Kimi rol" krijgt bij RBR, dan is hij denk ik zo welkom. Natuurlijk zal hij welkom zijn bij RBR, maar iedereen weet dat hij hooguit nog een paar jaar heeft. Verstappen is de toekomst en hem naar bijvoorbeeld Mercedes jagen omdat het bij RBR hard tegen hard gaat en de twee coureurs elkaar in de weg gaan zitten, is gewoon heel erg dom. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticWolf schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:25:
[...]

25pk sustained in race trim is best veel... :9 en ik las ergens 40pk in kwalificatie trim?

Zie het voordeel ook wel om de motor er in Hongarije erin te gooien, hebben ze daarna tijd om hem af te stellen voor Spa/Monza. Alleen inhalen in Hongarije blijft een dingetje.
Ze gaan in Hongarije echt geen gridstraffen pakken. Die kunnen ze op eigen kracht winnen.
Monza lijkt me logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 11:37
Ankona schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:50:
[...]
Alonso wil wel, alleen niemand wil Alonso meer.

Was altijd fan van de man, maar bij Ferrari en met name McLaren heeft zijn aanwezigheid in hindsight geen al te beste invloed gehad. Beide teams fleurden enorm op toen hij vertrok.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:40

basvn

Breezand - NHN

alexbl69 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:49:
[...]

Was altijd fan van de man, maar bij Ferrari en met name McLaren heeft zijn aanwezigheid in hindsight geen al te beste invloed gehad. Beide teams fleurden enorm op toen hij vertrok.
Ze hebben bij Haas straks 2 plekken vrij :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 12:40

Crazy D

I think we should take a look.

[...]

Niet alleen dat, hij is gewoon oud... Op een gegeven moment moet je ook gewoon weg, klaar. Zou Kimi eigenlijk ook moeten doen, maar als persoon is hij wel gaaf die toffe quotes zou je wel missen maar als fan ben ik wel klaar met hem zou liever meer vers bloed zien. Wat dat aangaat vind ik als Vettel blijft bij Ferrari prima, maar als hij daar weg gaat, stop dan gewoon lekker met F1 en zoek een andere klasse.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:43

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
basvn schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:52:
[...]

Vettel en Alonso samen bij Haas _O-

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:27:
[...]

Ligt helemaal aan wat Vettel wil. Is hij Ferrari zo zat dat hij zelfs wil accepteren dat hij een "Kimi rol" krijgt bij RBR, dan is hij denk ik zo welkom. Natuurlijk zal hij welkom zijn bij RBR, maar iedereen weet dat hij hooguit nog een paar jaar heeft. Verstappen is de toekomst en hem naar bijvoorbeeld Mercedes jagen omdat het bij RBR hard tegen hard gaat en de twee coureurs elkaar in de weg gaan zitten, is gewoon heel erg dom. :)
Ik zie het een beetje als de “Webber” rol. Auto ontwikkelingen, sterke nummer 2. Zo kan je samen voor de WK constructeurs gaan. Max is nummer voor rijders WK.

Bij Ferrari wordt het hem niet meer, krijg in het gevoel. Hij mist het vertrouwen in de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik vond de vergelijking met Schumacher in zijn nadagen wel mooi. De scherpte lijkt eraf bij Vettel, om wat voor reden dan ook. Hetzij Ferrari-onrust, hetzij simpelweg dat zijn hoogtij voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basvn schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:52:
[...]

Las op F1tech een mogelijke deal zou zijn dat Perez naar Haas zou gaan, Mercedes meer onderdelen (a la Ferrari-Haas) zou gaan leveren aan Racing point en dat Ocon dan betrokken zou worden in deze deal en het plekje van Perez zou overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Pathogen schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:35:
Ik vond de vergelijking met Schumacher in zijn nadagen wel mooi. De scherpte lijkt eraf bij Vettel, om wat voor reden dan ook. Hetzij Ferrari-onrust, hetzij simpelweg dat zijn hoogtij voorbij is.
Vettel heeft ook het nadeel van de nostalgie.
Zijn Ferrari zal nooit zo lekker aanvoelen als de RB waar hij zijn kampioenschappen in heeft gehaald.
Lec kan de auto alleen vergelijken met de Sauber van vorig jaar en voelt zich in de 7e hemel.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ik kan zo $40mln redenen noemen waarom niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
mphilipp schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:05:
[...]

Ik kan zo $40mln redenen noemen waarom niet...
Alonso heeft aangeboden om gratis ergens te gaan rijden.
Hij is gewoon niet meer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

demonic schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:08:
[...]
Alonso heeft aangeboden om gratis ergens te gaan rijden.
Hij is gewoon niet meer welkom.
Er zijn ook genoeg alternatieven. Helemaal gratis is ie nooit natuurlijk. Misschien biedt ie zich aan en zegt dat je pas moet betalen als ie iets heeft gepresteerd ofzo. Ik geloof 85% van die verhalen niet. Zelfs niet als ene Helmut M ze verteld. Vaak zit daar ook weer een verborgen agenda achter. Politiek geneuzel, reuring veroorzaken (+ de free publicity) of gewoon payback voor iets. Ze lachen zich kapot in de paddock over al die verhalen die er circuleren volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:44
Alonso kan denk ik inderdaad nergens terecht.

Alfa Romeo: is het tweede team van Ferrari, ik denk dat Alonso hier niet terecht kan :9
Ferrari: heeft voldoende coureurs, en ik denk dat Alonso hier niet meer terug hoeft te komen
Haas: hebben al een zeurende coureur O-)
McLaren: ...
Mercedes: heeft voldoende coureurs en genoeg keuze met hun auto
Racing Point: hebben genoeg geld, en al helemaal als Latifi erbij komt
RBR: Honda zou een veto hebben
Renault: Ric en Hulk zijn een prima team, ik verwacht hier weinig veranderingen
STR: Zelfde als bij RBR
Williams: Enige twijfelgeval denk ik zo

Of hij moet een bejaardenteam oprichten met Kimi :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:32
En Alonso heeft al aangegeven alleen terug te willen naar de F1 als hij een winnende auto kan rijden. Dan blijven alleen Ferrari, Mercedes en Red Bull over.
Die willen hem niet dus gaan we Alonso niet terug zien in de F1 en dat is wat mij betreft prima.

Overigens als ik dan toch één van die drie teams aan zou moeten wijzen die er gek genoeg voor is, dan is het Ferrari :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Oef, ergens op de motorsport.com comments stonden Seb zijn fouten van het laatste 1,5 jaar opgesomd.

Is een flink lijstje:
Full credit to Vettel for owning up to all his mistakes. Its 1 thing to make more mistakes than any driver in the grid. Its another to put your hand up each time like Vettel did in the 11 Major mistakes he did since 2018.
2019
1. Bahrain losing control of car and spins in race battle. Flat spots tyre which causes front wing to fail.
2. Canada Loses control when under pressure from Hamilton going on the grass which ultimately cost him the win.
3. Britain smashes into Max fighting for 3rd, gets penalty and gets 0 points
2018
1.Azerbaijan Race Lock up battling Bottas for first place, drops to fourth
2. France Crashes into the back of Bottas on lap 1 in France; ruining Valteri's race and eventually finishing in 4th
3. Austria Qualifying Demoted five grid places for blocking Sainz
4.Germany Crashes into barriers while leading with nobody near him. 1 of the biggest rookie mistakes in F1 history
5. Italy Race Bangs wheels with Hamilton on opeing lap spinning out and falling to last
6.Japan Qualifying Spins during flying lap, qualifies ninth
7.Japan Race Crashes into Verstappen
8. USA loses control and crashes into Ric losing multiple positions
De achter de safety car op HAM inrijden is al te oud :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 01-10 16:55
Ik denk dat het best aannemelijk is dat de synergie FER - VET niet goed is en dat hij misschien bij een ander team beter uit de verf zal komen. Natuurlijk is het pakken van de WDC met die gekke Italianen het romantische hoogtepunt van de F1, maar dat is blijkbaar niet voor iedereen weggelegd.

Denk dat FER en VET de shock van de koning in Barcelona naar een seconde achter in Melbourne niet zijn overkomen, dat gaat ook niet gebeuren in de rest van het seizoen.

RBR maakt grote stappen en zal in potentie ook wel een kampioensauto hebben, weet alleen niet of Max het geduld heeft om daar op te wachten. Dat moet dan echt volgend jaar gebeuren. Max in een competitieve Ferrari zou ik echt fantastisch vinden met de tifosi er achter, dat is wel een lastig verhaal. LEC gaat daar de dienst uit maken en we moeten nog maar zien of FER wel een auto + team kan bouwen om het kampioenschap te pakken.

Eeuwig zonde dat we waarschijnlijk geen VERvHAM gaan zien in gelijkwaardige auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Crazy D schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:54:
[...]

Niet alleen dat, hij is gewoon oud... Op een gegeven moment moet je ook gewoon weg, klaar. Zou Kimi eigenlijk ook moeten doen, maar als persoon is hij wel gaaf die toffe quotes zou je wel missen maar als fan ben ik wel klaar met hem zou liever meer vers bloed zien. Wat dat aangaat vind ik als Vettel blijft bij Ferrari prima, maar als hij daar weg gaat, stop dan gewoon lekker met F1 en zoek een andere klasse.
Geweldig beargumenteerd, te oud.
Alsof al die jonkies de sterren van de hemel rijden.... ohnee.
Bovendien is Aonso maar 3 jaartjes ouder dan Hamilton die nu gewoon voor zijn zesde wereld titel gaat.

Mensen zo op hun leeftijd afrekenen krijg ik de kriebels van :X
Beoordeel gewoon op basis van de prestaties en dan kom je waarschijnlijk tot de conclusie dat ie echt wel een potje kan racen. Dat je hem als persoon niet mag is weer een ander verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:20

Martinspire

Awesomeness

Alonso gaan we niet meer zien, zijn genoeg coureurs die ook snel zijn en minder herrie schoppen en minder salaris eisen. Verder denk ik dat Vettel niet zozeer over wil stappen, maar gewoon weg wil uit de F1. Dan met Red Bull of Mercedes gaan praten over zitjes/sponsoring in andere klassen lijkt me eigenlijk wel logisch. Wellicht naar de Formule E met een Mercedes-stoeltje bijvoorbeeld. Lijkt me leuk al vraag ik me wel af of ie dat knokken wel leuk vind. Volgens mij is ie veel meer thuis in Endurance waar het vooral draait om foutloze rondjes te rijden zonder al teveel directe druk.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:04
Hippocampus schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:55:
[...]

Geweldig beargumenteerd, te oud.
Alsof al die jonkies de sterren van de hemel rijden.... ohnee.
Bovendien is Aonso maar 3 jaartjes ouder dan Hamilton die nu gewoon voor zijn zesde wereld titel gaat.

Mensen zo op hun leeftijd afrekenen krijg ik de kriebels van :X
Beoordeel gewoon op basis van de prestaties en dan kom je waarschijnlijk tot de conclusie dat ie echt wel een potje kan racen. Dat je hem als persoon niet mag is weer een ander verhaal.
Vettel is net 32, die kan met gemak nog 5 jaar mee. De vraag is wel of de scherpte er niet gewoon af is, want het aantal fouten dat hij heeft gemaakt is toch wel pijnlijk. Daar had Alonso flink wat minder last van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-10 18:30
NotSoSteady schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:55:
[...]

Vettel is net 32, die kan met gemak nog 5 jaar mee. De vraag is wel of de scherpte er niet gewoon af is, want het aantal fouten dat hij heeft gemaakt is toch wel pijnlijk. Daar had Alonso flink wat minder last van.
Die reed ook niet zo hard dus had ie veel meer tijd voor z'n handelingen :+

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Martinspire schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:04:
Alonso gaan we niet meer zien, zijn genoeg coureurs die ook snel zijn en minder herrie schoppen en minder salaris eisen. Verder denk ik dat Vettel niet zozeer over wil stappen, maar gewoon weg wil uit de F1. Dan met Red Bull of Mercedes gaan praten over zitjes/sponsoring in andere klassen lijkt me eigenlijk wel logisch. Wellicht naar de Formule E met een Mercedes-stoeltje bijvoorbeeld. Lijkt me leuk al vraag ik me wel af of ie dat knokken wel leuk vind. Volgens mij is ie veel meer thuis in Endurance waar het vooral draait om foutloze rondjes te rijden zonder al teveel directe druk.
Formule E, no way. Dat is nog steeds een klasse voor coureurs die (net) niet goed genoeg waren voor het echte werk. Of in één geval een ex F1 rijder die het gevoel heeft niet alles uit z'n carrière te hebben gehaald (en in de F1 ook veel te lang door is gegaan).

Endurance zou zomaar kunnen, daar lijkt hij mij het type wel voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Dus... speculaas erbij dan maar? :+

Als VET na dit seizoen exit is bij Ferrari, hoe gaat de driver line-up voor volgend jaar eruit zien?

Mercedes:
1) HAM - Nu hij in een zetel en onbedreigd naar zijn zesde WDC rijdt en de (motor)reglementen voor 2021 e.v. zeer waarschijnlijk niet fundamenteel gaan veranderen, blijft Mercedes de komende jaren het dominante team. Hij wil het record aantal WDC's op zijn naam gaan schrijven en blijft dus minstens nog twee jaar bij Mercedes rijden
2) BOT/RUS - Moeilijk in te schatten. Voor zover mij bekend heeft BOT alleen een contract voor dit seizoen en slechts een optie voor Mercedes om hem ook in 2020 vast te leggen. Vraag is of BOT nog een jaar langer wil blijven bukken of toch zijn heil elders wil zoeken. RUS haalt alles uit die Williams zeepkist en rijdt rondjes om zijn teamgenoot. Ik gok op 70% kans dat ze BOT nog een jaar vastleggen en dat RUS in '21 in de Mercedes stapt.

Ferrari:
1) LEC - Onbetwist de no. 1 driver. Heeft VET al meermaals verslagen dit jaar.
2) BOT?/HUL? - Ze zullen iemand willen die zich zal willen schikken in de rol van no. 2 driver en toch goed/ervaren genoeg is om belangrijke WCC-punten te pakken.

Red Bull:
1) VER - Behoeft geen verdere uitleg ;)
2) KVY/ALB - De prestatie van GAS op Silverstone komt te laat. De hoge heren van Red Bull hebben al lang besloten dat GAS volgend jaar niet meer naast VER rijdt. Ik denk dat KVY een tweede kans krijgt, juist omdat hij dit jaar best verdienstelijk rijdt in de Torro Rosso en omdat hij ook een bijdrage kan leveren aan de ontwikkeling van de auto, tenzij ALB de sterren van de hemel rijdt de rest van dit seizoen.

McLaren:
1) SAI - McLaren heeft al min of meer bevestigd volgend jaar met dezelfde coureurs te rijden.
2) NOR - McLaren heeft al min of meer bevestigd volgend jaar met dezelfde coureurs te rijden.

Renault:
1) RIC - Wordt vorstelijk betaald, dus die laten ze niet snel gaan (en RIC kan nergens heen)
2) OCO - Renault wil graag een Franse coureur en Mercedes is bereid OCO los te laten als hem dat een zitje oplevert.

Alfa Romeo:
1) RAI - Heeft na zijn exit bij Ferrari voor twee seizoenen getekend bij Alfa. Is momenteel denk ik ook nog onmisbaar voor het team vanwege de ervaring (ook m.b.t. het ontwikkelen van de auto).
2) GIO/MAG? - GIO is natuurlijk Italiaan en heeft in Oostenrijk een WK-punt behaald. Heb echter niet het idee dat hij een blijvertje is en bij Haas zullen ze grondig de bezem erdoor willen halen en dat zou voor MAG een kans zijn om 'door te stromen' naar dat 'andere satellietteam van Ferrari'.

Torro Rosso:
1) ALB/KVY - Waarschijnlijk mag ALB nog een jaartje rijpen voordat hij naast VER plaats mag nemen, tenzij hij de rest van dit seizoen fenomenaal blijft rijden. Als ALB wordt gepromoveerd, zullen de KVY aan willen houden.
2) GAS/OWA - GAS is gewogen en te licht bevonden voor de hoofdmacht. Mag proberen te bewijzen dat-ie beter is dan ALB voordat-ie na 2020 mag vertekken. Bij promotie van ALB is GAS exit en zullen ze OWA in de auto zetten om hem klaar te stomen.

Racing Point:
1) STR - Iets met pappie ;)
2) LAT - Mercedes junior, was al ontwikkelingsrijder voor Racing Point en is Canadees.

Haas:
1) VET - Door de banden met Ferrari, zou VET mogelijk 'weggepromoveerd' kunnen worden naar Haas, om daar de boel weer vlot te trekken.
2) PER - PER is ervaren en neemt geld mee. Met de name de ervaring is belangrijk en samen met VET zouden ze dan het chassis weer in orde moeten kunnen kijgen.

Williams:
1) RUS - Rijdt rondjes om zijn teamgenoot. Mag denk ik nog een jaartje rijpen voordat-ie naar Mercedes wordt overgeplaatst.
2) MAZ - Brengt geld mee, Mercedes junior. KUB kan echt niet meer mee in F1...

Definitief exit:
- GRO
- KUB

Op de schopstoel:
- MAG
- HUL
- PER
- GAS
- BOT

Nieuw:
- LAT
- MAZ

Mogelijk nieuw:
- OWA

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-10 13:33
wat zijn de namen van LAT, OWA en MAZ? Die afkortingen kan ik niks mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:07
wouterg00 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:45:
[...]

Nicholas Latifi, Patricio Oward en Nikita Mazepin.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:59
Wok schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:36:

Als VET na dit seizoen exit is bij Ferrari, hoe gaat de driver line-up voor volgend jaar eruit zien?

Mercedes:
1) HAM - Nu hij in een zetel en onbedreigd naar zijn zesde WDC rijdt en de (motor)reglementen voor 2021 e.v. zeer waarschijnlijk niet fundamenteel gaan veranderen, blijft Mercedes de komende jaren het dominante team. Hij wil het record aantal WDC's op zijn naam gaan schrijven en blijft dus minstens nog twee jaar bij Mercedes rijden
2) BOT/RUS - Moeilijk in te schatten. Voor zover mij bekend heeft BOT alleen een contract voor dit seizoen en slechts een optie voor Mercedes om hem ook in 2020 vast te leggen. Vraag is of BOT nog een jaar langer wil blijven bukken of toch zijn heil elders wil zoeken. RUS haalt alles uit die Williams zeepkist en rijdt rondjes om zijn teamgenoot. Ik gok op 70% kans dat ze BOT nog een jaar vastleggen en dat RUS in '21 in de Mercedes stapt.

Ferrari:
2) BOT?/HUL? - Ze zullen iemand willen die zich zal willen schikken in de rol van no. 2 driver en toch goed/ervaren genoeg is om belangrijke WCC-punten te pakken.

Red Bull:
2) KVY/ALB - De prestatie van GAS op Silverstone komt te laat. De hoge heren van Red Bull hebben al lang besloten dat GAS volgend jaar niet meer naast VER rijdt. Ik denk dat KVY een tweede kans krijgt, juist omdat hij dit jaar best verdienstelijk rijdt in de Torro Rosso en omdat hij ook een bijdrage kan leveren aan de ontwikkeling van de auto, tenzij ALB de sterren van de hemel rijdt de rest van dit seizoen.

McLaren:
1) SAI - McLaren heeft al min of meer bevestigd volgend jaar met dezelfde coureurs te rijden.
2) NOR - McLaren heeft al min of meer bevestigd volgend jaar met dezelfde coureurs te rijden.

Renault:
1) RIC - Wordt vorstelijk betaald, dus die laten ze niet snel gaan (en RIC kan nergens heen)
2) OCO - Renault wil graag een Franse coureur en Mercedes is bereid OCO los te laten als hem dat een zitje oplevert.

Alfa Romeo:
1) RAI - Heeft na zijn exit bij Ferrari voor twee seizoenen getekend bij Alfa. Is momenteel denk ik ook nog onmisbaar voor het team vanwege de ervaring (ook m.b.t. het ontwikkelen van de auto).
2) GIO/MAG? - GIO is natuurlijk Italiaan en heeft in Oostenrijk een WK-punt behaald. Heb echter niet het idee dat hij een blijvertje is en bij Haas zullen ze grondig de bezem erdoor willen halen en dat zou voor MAG een kans zijn om 'door te stromen' naar dat 'andere satellietteam van Ferrari'.

Torro Rosso:
1) ALB/KVY - Waarschijnlijk mag ALB nog een jaartje rijpen voordat hij naast VER plaats mag nemen, tenzij hij de rest van dit seizoen fenomenaal blijft rijden. Als ALB wordt gepromoveerd, zullen de KVY aan willen houden.
2) GAS/OWA - GAS is gewogen en te licht bevonden voor de hoofdmacht. Mag proberen te bewijzen dat-ie beter is dan ALB voordat-ie na 2020 mag vertekken. Bij promotie van ALB is GAS exit en zullen ze OWA in de auto zetten om hem klaar te stomen.

Racing Point:
1) STR - Iets met pappie ;)
2) LAT - Mercedes junior, was al ontwikkelingsrijder voor Racing Point en is Canadees.

Haas:
1) VET - Door de banden met Ferrari, zou VET mogelijk 'weggepromoveerd' kunnen worden naar Haas, om daar de boel weer vlot te trekken.
2) PER - PER is ervaren en neemt geld mee. Met de name de ervaring is belangrijk en samen met VET zouden ze dan het chassis weer in orde moeten kunnen kijgen.

Williams:
1) RUS - Rijdt rondjes om zijn teamgenoot. Mag denk ik nog een jaartje rijpen voordat-ie naar Mercedes wordt overgeplaatst.
2) MAZ - Brengt geld mee, Mercedes junior. KUB kan echt niet meer mee in F1...

Definitief exit:
- GRO
- KUB

Op de schopstoel:
- MAG
- HUL
- PER
- GAS
- BOT

Nieuw:
- LAT
- MAZ

Mogelijk nieuw:
- OWA
Sainz en Norris hoef je niet over te twijfelen. Die zijn afgelopen weekend al aangekondigd en dat contract is al getekend. Ricciardo is volgens mij ook een zekerheidje. Ging als ik mij niet heel erg vergis om een contract van twee jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

wouterg00 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:45:
[...]

LAT = Nicholas Latifi
MAZ = Nikita Mazepin
OWA - Patricio O'Ward

@Maurice079 was me al voor, zie ik :P

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:42
Zal me niets verbazen als FOM het opeens in de kop krijgt om meer vrouwen in de F1 af te dwingen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Laatst online: 01-10 13:33
Maurice079 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:46:
[...]

Nicholas Latifi, Patricio Oward en Nikita Mazepin.
Ik heb even gekeken, maar behalve Latifi denk ik niet dat die andere twee een Super License hebben in 2020. Mazepin staat nu 17e in F2, en Oward komt ook nog niet in de top 10.

[ Voor 6% gewijzigd door wouterg00 op 15-07-2019 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

wouterg00 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:59:
[...]

Ik heb even gekeken, maar behalve Latifi denk ik niet dat die andere twee een Super License hebben in 2020. Mazepin staat nu 17e in F2, en Oward komt ook nog niet in de top 10.
Volgens Buxton zou O'Ward al voldoende punten hebben.

Maar of dat zo is, durf ik momenteel even niet te zeggen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:20

Martinspire

Awesomeness

Weer de Crashen In De Keuken van Kamphues en Doornbos:
https://www.ziggosport.nl...s-battles-of-britain.html

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

De_Bastaard schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:54:
Zal me niets verbazen als FOM het opeens in de kop krijgt om meer vrouwen in de F1 af te dwingen trouwens.
Vrouwelijke Press Officers zie ik liever dan mannelijke. Zelfs als ze Britta heten. :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
De_Bastaard schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:54:
Daarvoor hebben ze juist de W Series opgericht 8)7 Als zij kunnen meekomen met mannelijke coureurs heb ik er niets op tegen als zij op ten duur in de Formule 3, 2 en 1 komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Mercedes:
Ik zie voor Mercedes sportief gezien geen enkele reden om BOT eruit te gooien. Hij bedreigt de nr1 rijder niet en pakt netjes de 2e plek als HAM de race wint. En als HAM niet wint en Mercedes had wel een kans, wint hij in zijn plaats. Wat mist daar dat er een ander in het team moet? BOT is gewoon de perfecte 2e rijder. Ik denk niet dat Mercedes het risico gaat nemen om de teamdynamiek om te gooien met een nieuwe, jonge rijder.
Ferrari:
Jaartje overbruggen met BOT of HUL en dan RIC halen? :P
Red Bull:
Welke prestaties van GAS? Hij was in Q 0.3s trager, wat gewoon nauwelijks een prestatie is met dezelfde setup en dezelfde auto en in de race heeft hij alleen p4 gepakt omdat VET VER eraf tikte, anders was hij gewoon (weer) 6e geworden. Het was een beter weekend dan de vorige weekenden (met Oostenrijk als dieptepunt: voor je teamgenoot de eerste bochten in gaan, op een ronde achter je teamgenoot eindigen). Maar kom zeg, dit maakt hem geen goede 2e coureur. Kijk naar Leclerc: die zet hem er met enige regelmaat voor bij Vettel en is waarschijnlijk ook gewoon beter, of Bottas: die maakte het HAM dit weekend echt beter en is de morele winnaar, maar won niet door de slecht getimede SC.

GAS heeft nooit goed gepresteert en doet dat nog steeds niet echt. Zijn p4 was geflatteerd in Silverstone, volgende race is hij gewoon weer 6e.
Haas:
Als VET door Ferrari aan de kant wordt gezet, houdt hij de eer aan zichzelf. Hij heeft zijn escape al gepland: als de 2021-regels hem niet bevallen, kapt hij ermee. Nou, wat dat ook wordt: als LEC hem helemaal zoek rijdt, doet hij wat hij bij RBR ook deed: zijn biezen pakken. En hij kan dan niet naar een ander top team (RBR gaat echt niet gebeuren), dus vertrekt hij uit de F1: hij houdt de eer aan zichzelf.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:39
Hoe kan het nou voor Gasly te laat zijn, maar het bij Albon wel van zijn prestaties de rest van het seizoen afhangen?
Ik geloof er ook niet zo in bij Gasly, maar áls Gasly nu steeds beter blijft rijden dan mag hij ook gewoon blijven verwacht ik hoor.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Hamilton zet vraagtekens bij keuzes Formule 1-circuits

Eén keer raden hoeveel steun er onder de coureurs zal zijn voor een optocht race in Zandvoort.

En gelijk heeft ie. F1 fans (dus niet het feestpubliek) willen races op mooie, snelle banen zoals de Red Bull Ring en Silverstone. Geen extra stratenraces of een optocht in de duinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Denk dat Gasly zichzelf een goede dienst heeft bewezen dit weekend. Echt top hoe hij de drie dagen gereden heeft. En ongetwijfeld heeft hij e.e.a. gekopieerd van Max, maar dat deed Riccardio vorig jaar ook regelmatig en daar was nooit kritiek op. Beter goed gejat dan slecht verzonnen. :)

En rijders rijden voor zichzelf maar namens en voor een team. Dus dat binnen het team gebruik gemaakt wordt van de beschikbare gegevens, ook al is het van je collega rijder, daar is i.m.o. niets mis mee. Dat gebeurt in elk bedrijf.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Bastien schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:22:
Denk dat Gasly zichzelf een goede dienst heeft bewezen dit weekend. Echt top hoe hij de drie dagen gereden heeft. En ongetwijfeld heeft hij e.e.a. gekopieerd van Max, maar dat deed Riccardio vorig jaar ook regelmatig en daar was nooit kritiek op. Beter goed gejat dan slecht verzonnen. :)

En rijders rijden voor zichzelf maar namens en voor een team. Dus dat binnen het team gebruik gemaakt wordt van de beschikbare gegevens, ook al is het van je collega rijder, daar is i.m.o. niets mis mee. Dat gebeurt in elk bedrijf.
Er is wel een belangrijk verschil. De meeste rijders werken samen om tot een goede setup te komen of nemen de setup van de andere coureur over. Gasly is verplicht om met de setup van Verstappen te rijden. Dus het heeft er de schijn van dat Gasly zo slecht presteerde doordat die zelf tot de slechte setup kwam en niet die van Verstappen wou over nemen. Nu het team hem heeft verplicht om die van Verstappen over te nemen lijkt hij wel overweg te kunnen met de auto.
Enige "dingetje" is dat hij nu ook het hele weekend met het nieuwe aero package reed. Daar waar die in Oostenrijk de kwalificatie en race met het oude aero package reed, of in ieder geval de oude neus, omdat de nieuwe was beschadigd tijdens een van de FPs. En het lijkt erop dat Verstappen de auto ook een stuk beter vindt met het nieuwe aero package. Dus was Gasly nu zo goed doordat hij nu ook de nieuwe aero had, doordat hij met de setup van Verstappen reed, doordat hij dit weekend "gewoon beter" was, of een combi van alle drie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
alexbl69 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:15:
Hamilton zet vraagtekens bij keuzes Formule 1-circuits

Eén keer raden hoeveel steun er onder de coureurs zal zijn voor een optocht race in Zandvoort.

En gelijk heeft ie. F1 fans (dus niet het feestpubliek) willen races op mooie, snelle banen zoals de Red Bull Ring en Silverstone. Geen extra stratenraces of een optocht in de duinen.
Met zo'n redenatie kunnen ze natuurlijk de halve kalender wel schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Ik denk dat een straatrace best een goede aanpak kan zijn in Nederland. Baku kan het ook. Probleem is een weg vinden die een geschikte basis vormt en afgesloten kan worden.

Maar 'Destination Cities' (wat F1 management zoekt) betekent dat er meer meespeelt.

[ Voor 4% gewijzigd door Cio op 15-07-2019 22:48 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

LockeJohn schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:30:
zouden ze anders kimi terug halen ? prima 2de rijder naast LEC , zie dat wel gebeuren
Dan kunnen ze Mick naar Sauber schuiven (wel wat voeg maar goed waarom niet)
Kimi gaat nooit meer naar Ferrari, die is blij dat hij weg is uit de heksenketel.. hij zat er sowieso al langer dan de bedoeling was, want het lag in de lijn der verwachting dat hij zou worden vervangen door Jules Bianchi.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Chiron schreef op maandag 15 juli 2019 @ 23:46:
[...]

Kimi gaat nooit meer naar Ferrari, die is blij dat hij weg is uit de heksenketel.. hij zat er sowieso al langer dan de bedoeling was, want het lag in de lijn der verwachting dat hij zou worden vervangen door Jules Bianchi.
Waarom is die daar blij mee ? Dacht dat die wel oke was met rol van 2de rijder ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
pro_6or schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:29:
Hul is redelijk aan het verliezen van De Riccaroo. Die gaat echt geen topstoeltje pakken.
Precies dit. Ik zou niet weten waarom hier al meerdere keren gesuggereerd wordt dat Hulk naar RBR zou kunnen/moeten. Eerst maar eens van Ricc winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
ThomasG schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:31:
[...]
Misschien is dat inderdaad wel de juiste stap om F1 te redden en laten we nu eerlijk zijn zeker 30 % van de circuits zijn totaal ongeschikt voor een F1 auto en het is hoog tijd dat circuits als Baku , Monaco en Zandvoort van de kalender geschrapt worden .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Bastien schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:22:

https://www.racefans.net/...o-let-verstappen-through/

Niet helemaal... Gasly heeft tijdens de race teamorders tot 3x toe genegeerd van zijn race engineer, uiteindelijk (en iets van 3 laps(!) later) moest Horner er aan te pas komen om Gasly min of meer te sommeren opzij te gaan voor Max.
Ik zag dit tijdens de race al aankomen, omdat Gasly bij TR vorig seizoen hetzelfde geintje flikte, bij Hartley, ook toen negeerde hij teamorders. Ik mag hopen dat hier nog een woordje over gesproken gaat worden met hem...

let wel: ik ben geen liefhebber van teamorders, verre van, maar als een coureur van achteren wordt aangevallen en zijn teammaat voor hem hem ophoudt, omdat ie langzamer is, dan moeten er wel aanwijzingen gegeven worden vanuit het team.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:15
Nieuwe F1 Aan Tafel

Ep. 29 'Silverstone helpt F1 een handje'

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 16-07-2019 06:39 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Kwam deze foto tegen op reddit mc laren toen en nu

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/xya79me6rja31.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door leekers op 16-07-2019 07:07 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:07
Het is zowel een individuele als een teamsport. Als je rijders op verschillende strategieën rijden, dan is het logisch dat je elkaar helpt en niet tegenwerkt.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Wok schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:48:
LAT = Nicholas Latifi
MAZ = Nikita Mazepin
OWA - Patricio O'Ward

@Maurice079 was me al voor, zie ik :P
Latifi en Mazepin zijn toch van die gastjes met meer geld dan talent? Zoals Stroll?
Weet niet of dat zo'n aanwinst is... dan zie ik liever "ouwetjes" als Alonso en Räikkönen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:40

basvn

Breezand - NHN

warp schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 07:26:
[...]

Latifi en Mazepin zijn toch van die gastjes met meer geld dan talent? Zoals Stroll?
Weet niet of dat zo'n aanwinst is... dan zie ik liever "ouwetjes" als Alonso en Räikkönen. :P
Latifi doet het wel goed. staat momenteel 2e in de F2, achter Nyck de Vries.
Mazepin, teammaat van de Vries, bakt er nog niet heel veel van.. 17e met 6 punten.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:03
KillerBee schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 06:18:
[...]

Niet helemaal... Gasly heeft tijdens de race teamorders tot 3x toe genegeerd van zijn race engineer, uiteindelijk (en iets van 3 laps(!) later) moest Horner er aan te pas komen om Gasly min of meer te sommeren opzij te gaan voor Max.
Ik zag dit tijdens de race al aankomen, omdat Gasly bij TR vorig seizoen hetzelfde geintje flikte, bij Hartley, ook toen negeerde hij teamorders. Ik mag hopen dat hier nog een woordje over gesproken gaat worden met hem...

let wel: ik ben geen liefhebber van teamorders, verre van, maar als een coureur van achteren wordt aangevallen en zijn teammaat voor hem hem ophoudt, omdat ie langzamer is, dan moeten er wel aanwijzingen gegeven worden vanuit het team.
Ik zelf ben ook geen liefhebber van teamorders, maar zeker in deze situatie vind ik het juist ook meer dynamiek geven aan zo'n race. Je teamgenoot gaat voor jou opzij en gaat het de coureur erachter wat lastiger voor je maken (en dit omdat je zelf niet meekomt, of andere strategie hebt).

Waar ik wel meer moeite mee heb... was vorig seizoen, waarbij Bottas, Hamilton voor moet laten zodat hij het gat naar de 1ste plek nog kan proberen dicht te rijden. Dit lukt dan niet maar er wordt niet terug gewisseld. Dan vind ik het mooier van een team door dan toch terug te swappen aangezien je die plek "kado" hebt gekregen van je teamgenoot zonder hard ervoor te vechten. Helaas zijn soms kampioenschapspunten belangrijker.... en dat is uiteraard ook een gezamelijke teameffort.. dus tjah teamorders het blijft moeilijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
[...]

Daar kwam hij vorig nog mee weg omdat de coureurs op gelijke voet werden gesteld en Gasly misschien wel een klein streepje voor had. Gasly was zondag even vergeten dat bij Red Bull dat niet helemaal het geval is, dus moest Christian Horner hem daar uiteindelijk even aan helpen herinneren.
Ik gok dat het niet snel nog een keer gaat gebeuren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
De prestatie van GAS op Silverstone komt te laat.
Sorry hoor, maar ben ik de enige die dit nergens op vindt slaan. Welke prestatie heeft Gasly in Silverstone geleverd dan? Hij heeft Vettel ingehaald? WOW!!!! Voor de rest met geluk P4 gehaald door kneus Vettel.

Voor de rest weer zwaar out-qualified door Max...

[ Voor 6% gewijzigd door Jackson6 op 16-07-2019 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-10 16:17
Jackson6 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:20:
[...]

Sorry hoor, maar ben ik de enige die dit nergens op vindt slaan. Welke prestatie heeft Gasly in Silverstone geleverd dan? Hij heeft Vettel ingehaald? WOW!!!! Voor de rest met geluk P4 gehaald door kneus Vettel.

Voor de rest weer zwaar out-qualified door Max...
Hij heeft de pace van de Ferrari's (min of meer) kunnen volgen. En hij is 4e geworden. Als je dat aan geluk toeschrijft dan moet je bij de andere uitslagen de pech ook meerekenen. Daar zijn al verschillende discussies over geweest, maar uiteindelijk tellen de resultaten.
Die 3 tienden in de kwalificatie noem ik niet echt zwaar, en zeker niet gezien de status van Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Giesber schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:29:
[...]

Hij heeft de pace van de Ferrari's (min of meer) kunnen volgen. En hij is 4e geworden. Als je dat aan geluk toeschrijft dan moet je bij de andere uitslagen de pech ook meerekenen. Daar zijn al verschillende discussies over geweest, maar uiteindelijk tellen de resultaten.
Die 3 tienden in de kwalificatie noem ik niet echt zwaar, en zeker niet gezien de status van Max.
De pace van Ferrari houden, knap hoor. Max was echt veel sneller dan de Ferrari's, alleen was het inhalen door de baan en door Leclerc erg moeilijk.

Gasly zal vast nog wel dichterbij komen, maar nu Silverstone een 'prestatie' noemen.. je kan het beter 'niet afgegaan' noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Het is meer dat Gasly eindelijk eens naar verwachting heeft gepresteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Gasly kwam eindelijk eens uit het gat tussen de Ferrari/Mercedes/Verstappen en het middenveld, daar waar hij thuis hoort met die auto.
Overigens denk ik niet dat het tij ineens gekeerd is en ik ben volgens mij ook de enige die twijfelt aan het feit dat het allemaal te danken is aan de afstelling van Verstappen, zo'n wonderkind is het nou ook weer niet.

Gasly gaat eigenlijk altijd best goed op Silverstone, dus eerst maar eens afwachten of het op Hockenheim ook zo goed gaat. Ik hoop van wel, want daar heeft iedereen baat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
ThomasG schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:31:
[...]
Het gaat Hamilton met name om de nieuwe races. Bestaande races zijn lastig van de kalender te krijgen, het gedrocht Monaco al helemaal niet.

Het enige waar je wel invloed op hebt zijn de nieuwe races, dus het is logisch dat de coureurs (want ik vermoed dat niet alleen Hamilton er zo over denkt) beginnen om hier hun invloed aan te wenden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

LockeJohn schreef op maandag 15 juli 2019 @ 23:57:
[...]

Waarom is die daar blij mee ? Dacht dat die wel oke was met rol van 2de rijder ?
Kimi is happy als ie kan racen, zonder politiek gedoe. Je ziet nu ook dat ie een stuk ontspannender is bij Alfa, waar hij veel meer vrijheid krijgt en gewoon zijn ding kan doen.

https://www.essentiallysp...nen-2019-alfa-romeo-form/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Teamorders zijn waardeloos, maar ditmaal was het nodig. Verstappen zat vast achter Gasly en werd constant aangevallen voor Leclerc. Na een paar ronden zei hij over de radio dat hij vast zat. Verkapte vraag om een teamorder. Na een paar ronden ging Gasly zo makkelijk aan de kant dat ik het meteen zag en zei.

Het was nodig omdat Verstappen, Vettel dus vrij makkelijk kon inhalen. Vervolgens moest Bottas nog pitten en dat was P2 geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
toolkist schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 00:06:
[...]

Precies dit. Ik zou niet weten waarom hier al meerdere keren gesuggereerd wordt dat Hulk naar RBR zou kunnen/moeten. Eerst maar eens van Ricc winnen...
Hulk is al 31, die gaat geen top meer worden. Ricciardo is gewoon een top rijder.

Geen idee waarom mensen denken dat RBR in een ervaren oude tweede rijder geinteresseerd zou zijn. Hulk kan leuk meekomen in de middenmoot. Dat is zijn plek.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ankona schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:58:
[...]

Hulk is al 31, die gaat geen top meer worden. Ricciardo is gewoon een top rijder.

Geen idee waarom mensen denken dat RBR in een ervaren oude tweede rijder geinteresseerd zou zijn. Hulk kan leuk meekomen in de middenmoot. Dat is zijn plek.
Wat dacht je van Webber destijds? Die was ook flink ouder dan Vettel.

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

warp schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:34:
Het is meer dat Gasly eindelijk eens naar verwachting heeft gepresteerd. niet door het ijs zakte.
Fixed that for you... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
leekers schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 07:05:
Kwam deze foto tegen op reddit mc laren toen en nu

[Afbeelding]
Niet veel later verhuisde McLaren naar een nieuw gebouw, een steenworp verderop:
Afbeeldingslocatie: https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/09/02/article-2408803-1B94ADCD000005DC-444_964x511.jpg

Beide gebouwen bestaan (grotendeels) nog:
McLaren's eerste fabriek
McLaren's tweede fabriek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
Heb de onboards van GAS en VER na de SC net even terug gekeken, en het is inderdaad wel vrij pijnlijk. Vettel loopt uit op Gasly en hij houdt Verstappen overduidelijk op. Denk dat de noodzakelijke interventie van Horner alle krediet die hij dacht te hebben opgebouwd weer teniet heeft gedaan.

Nadat Verstappen hem in heeft gehaald loopt hij razendsnel bij hem weg, waarna hij een paar ronden erna verschalkt wordt door Leclerc.

Geen beste beurt voor Gasly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

alexbl69 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:04:
Heb de onboards van GAS en VER na de SC net even terug gekeken, en het is inderdaad wel vrij pijnlijk. Vettel loopt uit op Gasly en hij houdt Verstappen overduidelijk op. Denk dat de noodzakelijke interventie van Horner alle krediet die hij dacht te hebben opgebouwd weer teniet heeft gedaan.

Nadat Verstappen hem in heeft gehaald loopt hij razendsnel bij hem weg, waarna hij een paar ronden erna verschalkt wordt door Leclerc.

Zat ik ook al te denken. Gewoon dom dit...

Als je er zo voor staat, gewoon kop naar beneden en vooral lekker je team helpen.
Dit helpt allemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:50
stijn1309 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:16:
[...]

Ik zelf ben ook geen liefhebber van teamorders, maar zeker in deze situatie vind ik het juist ook meer dynamiek geven aan zo'n race. Je teamgenoot gaat voor jou opzij en gaat het de coureur erachter wat lastiger voor je maken (en dit omdat je zelf niet meekomt, of andere strategie hebt).

Waar ik wel meer moeite mee heb... was vorig seizoen, waarbij Bottas, Hamilton voor moet laten zodat hij het gat naar de 1ste plek nog kan proberen dicht te rijden. Dit lukt dan niet maar er wordt niet terug gewisseld. Dan vind ik het mooier van een team door dan toch terug te swappen aangezien je die plek "kado" hebt gekregen van je teamgenoot zonder hard ervoor te vechten. Helaas zijn soms kampioenschapspunten belangrijker.... en dat is uiteraard ook een gezamelijke teameffort.. dus tjah teamorders het blijft moeilijk 8)7
Ik weet wat je bedoelt, Ham gaf de plek wel degelijk terug.

Die call in Rusland was dan weer wel verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
alexbl69 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:45:
[...]

Het gaat Hamilton met name om de nieuwe races. Bestaande races zijn lastig van de kalender te krijgen, het gedrocht Monaco al helemaal niet.

Het enige waar je wel invloed op hebt zijn de nieuwe races, dus het is logisch dat de coureurs (want ik vermoed dat niet alleen Hamilton er zo over denkt) beginnen om hier hun invloed aan te wenden.
Het is natuurlijk wel een beetje hypocriet van Hamilton. Met zijn Mercedes rijd hij steevast vooraan en hoeft überhaupt weinig in te halen. Dus als hij meer actie en inhalen wilt, ligt het niet alleen aan de circuits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

ThomasG schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:07:
[...]
Het is natuurlijk wel een beetje hypocriet van Hamilton. Met zijn Mercedes rijd hij steevast vooraan en hoeft überhaupt weinig in te halen. Dus als hij meer actie en inhalen wilt, ligt het niet alleen aan de circuits.
Hypocriet? Hij pleit er toch juist voor dat hij eens wat vaker ingehaald kan worden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
alexbl69 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:04:

Gasly heeft het in ieder geval wel beter gedaan dan de voorgaande races dit seizoen, want toen werd hij om de oren gereden door Renault en McLaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Laatst online: 14:04
Red Bull moet de volgende race Gasly zelf weer de setup laten doen i.p.v. die van Max te gebruiken. Aan de hand daarvan kunnen ze zien of er echte vooruitgang is. Zo niet, dan kunnen ze hem tijdens de zomerstop vervangen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zullen we Gasly ook weer niet te veel ophemelen? :P
Nadat Verstappen werd getorpedeerd, had hij twee langzamere ronden. Daarna was hij weer sneller met die beschadigde auto. Zelfs een snellere snelste ronde neergezet...
http://en.mclarenf-1.com/...tappen&dr2=Pierre%20Gasly

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ppbruins schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:10:
Red Bull moet de volgende race Gasly zelf weer de setup laten doen i.p.v. die van Max te gebruiken. Aan de hand daarvan kunnen ze zien of er echte vooruitgang is. Zo niet, dan kunnen ze hem tijdens de zomerstop vervangen.
Door wie dan?
Dit blijft maar terug komen, maar ze hebben geen goed alternatief.

Als Gasly zich rustig houdt en zn rondjes draait, maakt ie echt het seizoen wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
De enige rol die GAS dit seizoen nog heeft: Ferrari (en in sommige gevallen Mercedes) lastig vallen. Niks meer, niks minder.

Er is niemand anders die op dit moment klaar is voor die stap. Volgend jaar zie ik een Kvyat best naast Max rijden en het jaar erna Albon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:28:
De enige rol die GAS dit seizoen nog heeft: Ferrari (en in sommige gevallen Mercedes) lastig vallen. Niks meer, niks minder.

Er is niemand anders die op dit moment klaar is voor die stap. Volgend jaar zie ik een Kvyat best naast Max rijden en het jaar erna Albon.
Denk niet dat Kvyat nog in de RBR komt te rijden, maar Marko kennende... :p Albon lijkt wel kundig te zijn in het afstellen van z'n auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:42

wontcachme

You catch me? No you wont

StealthyPeanut schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:28:

Ik denk eerder dat Hulkenberg gaat komen naast Max. Kvyat heeft zich wel wat herpakt, maar qua marketing heeft RB meer aan Hulkenberg dan Kvyat.

Het liefst had ik Norris gezien, maar die ligt al vast. Had best een leuk duo kunnen zijn. Samen racing sims livestreamen op Twitch bv :P

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 14:29

sjaool

Every life should have 9 cats

wontcachme schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:40:
[...]

Ik denk eerder dat Hulkenberg gaat komen naast Max. Kvyat heeft zich wel wat herpakt, maar qua marketing heeft RB meer aan Hulkenberg dan Kvyat.

Het liefst had ik Norris gezien, maar die ligt al vast. Had best een leuk duo kunnen zijn. Samen racing sims livestreamen op Twitch bv :P
Hulkenberg presteert minder dan Ricciardo in de Renault, die gaat echt niet in de Red Bull plaatsnemen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
sjaool schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:43:
[...]

Hulkenberg presteert minder dan Ricciardo in de Renault, die gaat echt niet in de Red Bull plaatsnemen. ;)
Renault heeft ook Ferrari strategie als het om Hulkenberg gaat. Hulkenberg vroeg de hele tijd om een pitstop, omdat zijn banden het aan het begeven waren (rond de 140 graden volgens Hulkenberg). Maar Renault liet hem vrolijk verder rijden, en zei dat er niets aan de hand was waardoor Hulkenberg dus langzamer moest gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Laatst online: 14:04
Albon en anders The Hulk wegkapen bij Renault.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

ThomasG schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:04:
[...]
Renault heeft ook Ferrari strategie als het om Hulkenberg gaat. Hulkenberg vroeg de hele tijd om een pitstop, omdat zijn banden het aan het begeven waren (rond de 140 graden volgens Hulkenberg). Maar Renault liet hem vrolijk verder rijden, en zei dat er niets aan de hand was waardoor Hulkenberg dus langzamer moest gaan rijden.
Dan moet hij gewoon het heft in handen nemen en zeggen ik kom nu binnen. Niet altijd zo braaf luisteren. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
sjaool schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:08:
[...]

Dan moet hij gewoon het heft in handen nemen en zeggen ik kom nu binnen. Niet altijd zo braaf luisteren. ;)
Dat werkt niet bij Fransen ;) .

Maar Hulk zou denk ik een prima 2e rijder zijn. In het verleden toch meer dan genoeg bewezen echt wel snel te zijn. Dat Ric hem dan in zijn eerste seizoen wat vaker voorbij rijdt, is geen schande denk ik. RIC is gewoon razendsnel. Ze gaan redelijk gelijk op: 17 vs 22 punten.

[ Voor 35% gewijzigd door StealthyPeanut op 16-07-2019 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Denk ook niet dat ze HUL gaan halen
Denk of Gasly of KVY
Ze hebben verder weinig opties ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:28
sjaool schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:08:
[...]

Ja en dan? Staat je crew niet klaar.. ergo pitstop van 20+ seconden.. schiet je ook geen bal mee op.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Als Red Bull Hulkenberg haalt zal dat denk ik ook niet zijn om races te winnen. Red Bull zal in dat geval op zoek zijn naar een goede tweede rijder en niet "de toekomstige top coureur". Een toekomstige top coureur zullen ze uit hun eigen programma willen halen (Albon bv). Als ze Gasly willen vervangen en Max blijft (want ook dat is nog niet zeker?) dan zullen ze gewoon op zoek naar naar een Bottas of Raikonnen etc. Een goede coureur die veel punten binnen haald en goede feedback kan geven. Maar niet iemand die met het mes tussen de tanden alle races rijdt en alles op alles zet om te winnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:28
Maar even.. Dit is Gasly zijn eerste jaar.. geef die jongen wat ruimte.
Bottas was in het eerste jaar bij Mercedes ook niet om over naar huis te schrijven.. die is het afgelopen jaar echt veel gegroeid. Nee hij zit nog niet op niveau van Hamilton maar laten we niet meteen Gasly afschrijven na een half seizoen. Die jongen is absoluut aan het groeien (kijk maar naar afgelopen race ten opzichte van eerdere races) ..
Ik zou pas volgend jaar eens gaan kijken.. als hij dan nog zo presteert dat je dan wellicht eens verder gaat kijken naar een vervanger.. maar op het moment .. laat die jongen nog even leren (en leven)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DonJunior schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:12:
[...]

Ja en dan? Staat je crew niet klaar.. ergo pitstop van 20+ seconden.. schiet je ook geen bal mee op.
Klopt, maar je heb wel je punt gemaakt. Het is net zoiets als de NO van Max een paar jaar geleden. Gewoon laten zien wie er rijdt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ppbruins schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:06:
[...]

Albon en anders The Hulk wegkapen bij Renault.
Middenin het seizoen? Not gonna happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
DonJunior schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:18:
Maar even.. Dit is Gasly zijn eerste jaar.. geef die jongen wat ruimte.
Bottas was in het eerste jaar bij Mercedes ook niet om over naar huis te schrijven.. die is het afgelopen jaar echt veel gegroeid. Nee hij zit nog niet op niveau van Hamilton maar laten we niet meteen Gasly afschrijven na een half seizoen. Die jongen is absoluut aan het groeien (kijk maar naar afgelopen race ten opzichte van eerdere races) ..
Ik zou pas volgend jaar eens gaan kijken.. als hij dan nog zo presteert dat je dan wellicht eens verder gaat kijken naar een vervanger.. maar op het moment .. laat die jongen nog even leren (en leven)
Precies.
Iedereen gaat er vanuit dat Red Bull, omdat ze Kvyat en Verstappen toen omgeruild hebben, dat nu zomaar nog een keer gaan doen.
De omstandigheden zijn nu compleet anders, dus ik durf het wel aan: Gasly gaat helemaal nergens anders heen tijdens dit seizoen.

Dat hij wordt aangepakt door Helmut Marko/Red Bull en de media is niet meer dan terecht, dat is het gevolg van zijn prestaties maar ze gaan hem echt niet zomaar terugzetten naar Toro Rosso.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 12:54
Aangezien het topic voor Engeland alweer gesloten is, dan maar even hier:

Pagina: 1 ... 92 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire