Ik vond de (algemene) highlights video al zo kort, met maar 7 minuten. Deze ("extra") 6 minuten aan Verstappen vs Leclerc is inderdaad wat ik grotendeels miste daarindemo31051987 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:28:
Aangezien het topic voor Engeland alweer gesloten is, dan maar even hier:
[YouTube: Verstappen And Leclerc's Epic Silverstone Battle | 2019 British Grand Prix]
Wie is er op aan het hemelen? Volgens mij heeft niemand dat gedaan. Misschien heb ik ergens een post gemist maar volgens mij vallen mensen over het woord prestatie... Dat op zich zegt echter niet dat het een goede prestatie was, je kunt ook een slechte of middelmatige prestatie laten zien.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:16:
Zullen we Gasly ook weer niet te veel ophemelen?
Nadat Verstappen werd getorpedeerd, had hij twee langzamere ronden. Daarna was hij weer sneller met die beschadigde auto. Zelfs een snellere snelste ronde neergezet...
http://en.mclarenf-1.com/...tappen&dr2=Pierre%20Gasly
Gasly reed afgelopen race in ieder geval beter dan eerdere races en dat is fijn om te zien. Ik hoop dat hij de lijn vast kan houden en in ieder geval niet meer in het middenveld het onderspit delft. De auto hoort gewoon tenminste 6e te staan en dat lukte hem niet. Die 4e plaats was inderdaad puur geluk, daar niet van, maar het is toch fijn om een keer niet te facepalmen als je zijn positie ziet.
Gamertag: FinrazielNL
Kijk die video eens vanaf 0:58, het moment dat Vettel Verstappen even onder druk zet. Op een gegeven moment gaat Vettels DRS op het rechte stuk dicht, waarna hij hem direct weer open klapt. Zal hij even geremd hebben?demo31051987 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:28:
Aangezien het topic voor Engeland alweer gesloten is, dan maar even hier:
[YouTube: Verstappen And Leclerc's Epic Silverstone Battle | 2019 British Grand Prix]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Met Albon zou dan dat kunnen, maar met Hulk niet.
Even van het gas afgegaan inderdaad.alexbl69 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:00:
[...]
Kijk die video eens vanaf 0:58, het moment dat Vettel Verstappen even onder druk zet. Op een gegeven moment gaat Vettels DRS op het rechte stuk dicht, waarna hij hem direct weer open klapt. Zal hij even geremd hebben?
Voor zover ik weet gaat de vleugel alleen dicht als er geremd wordt. En om te remmen hoef je niet perse van het gas.
Je kunt hem ook handmatig dicht doen.DJTimo schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:09:
[...]
Voor zover ik weet gaat de vleugel alleen dicht als er geremd wordt. En om te remmen hoef je niet perse van het gas.
Ook dat kan. Renault heeft ook mid-season Palmer eruit gezet en Sainz gehaald. Ook tussen teams vinden er dus mid-season deals plaats.ppbruins schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:06:
[...]
Met Albon zou dan dat kunnen, maar met Hulk niet.
Nope, dit bleek vorig jaar tijdens Silverstone denk ik. Het automatisch sluiten* van de DRS is gekoppeld aan het gaspedaal. De coureur kan zelf ("voor de race" neem ik aan, denk niet dat ze dit op stuurtje of zo kunnen aanpassen) instellen vanaf welk moment de DRS sluit. Dus bv als gaspedaal minder dan 98% wordt ingedrukt, of minder dan 95%, of minder dan 90% etc.DJTimo schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:09:
[...]
Het kan zelfs zijn dat dit ter sprake is gekomen na de crash van Grosjean op Silverstone. Met vorig jaar dan nog die DRS zone op het start finish stuk tot na de eerste bocht. Dat de DRS daar niet deed sluiten omdat Grosjean te weinig van het gas ging en hij dacht dat DRS wel zou sluiten.
* Uiteraard kan de coureur de DRS ook handmatig sluiten door nog eens op de knop te duwen.
Van de website van Formula1.com:
At all times, the race director can suspend the system in poor weather conditions, or if there are yellow flags in the DRS activation zone.
Drivers are free to activate the DRS as they wish within the designated DRS zones during practice and qualifying. However if the DRS is disabled at any point during Q1, Q2 or Q3, it will remain disabled for the remainder of the relevant period.
During the race meanwhile drivers will not be able to access the DRS for the first two laps following the race start or a safety car restart. DRS is however re-enabled immediately following a Virtual Safety Car (VSC) period.
Drivers may only activate the DRS when they are within one second of the car in front (indicated via a dashboard light) at the DRS detection point.
The DRS will automatically be disabled (resetting the rear wing flap to its original position) the first time the driver uses the brakes after activation.
"When you grow up your heart dies"
De waarheid ligt wellicht in het midden. Reglementair moet de vleugel bij het remmen dichtgaan, maar het zal niet verboden zijn om dit ook dmv de activatieknop te regelen en/of via een throttle mapping te doen.
Bij het pre-season testen heeft Renault nog een andere optie geprobeerd door de hele vleugel gewoon te ejecteren, maar dat bracht een lichte onbalans in de auto.
Bij het pre-season testen heeft Renault nog een andere optie geprobeerd door de hele vleugel gewoon te ejecteren, maar dat bracht een lichte onbalans in de auto.
Die Renaults gingen gewoon zo hard, dat de DRS niet meer dicht gingDJTimo schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:10:
De waarheid ligt wellicht in het midden. Reglementair moet de vleugel bij het remmen dichtgaan, maar het zal niet verboden zijn om dit ook dmv de activatieknop te regelen en/of via een throttle mapping te doen.
Oi, Hulk is echt boos na de race. "Not playing any games or bullshit", "You've just gotta believe me sometimes". Die zal nog wel een gezellig gesprek gehad hebben.
En zijn contract loopt ook af dit jaar. Begin van het einde voor Hulk bij Renault (?) ...MikeyMan schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:21:
Oi, Hulk is echt boos na de race. "Not playing any games or bullshit", "You've just gotta believe me sometimes". Die zal nog wel een gezellig gesprek gehad hebben.
Context? Tegen wie of wat?MikeyMan schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:21:
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Omdat hij onder doet voor Ricciardo?DJTimo schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:26:
[...]
En zijn contract loopt ook af dit jaar. Begin van het einde voor Hulk bij Renault (?) ...
Ik denk dat het wel meevalt. Ricciardo heb ik qua talent iets hoger zitten als Hulkenberg, maar ze doen ook weer niet ontzettend veel voor elkaar onder (hoewel Hulkenberg wel de mindere is).
Voor een team als Renault is het duo Ricciardo en Hulkenberg gewoon prima, twee ervaren en snelle coureurs die de auto zouden moeten kunnen ontwikkelen.
De kans is groot dat Renault, zo chauvinistisch als die Fransen zijn, er koste wat kost een Franse coureur in willen hebben zitten. Maar ik denk niet dat de prestaties van Hulkenberg direct aanleiding zijn om hem de zak te geven.
Hij zei dit tegen zijn engineer, zie ook YouTube: Dramatic Crashes, Strategy Frustration And All The Best Team Radio |...
Nou, meer omdat hij dus vrij uitgesproken en verwijtende boardradio's begint te produceren en die zijn natuurlijk door iedereen te beluisteren. Hij brengt dus bewust zijn team in diskrediet en dat kan wel eens verkeerd vallen, waardoor een contractverlenging minder makkelijk te bespreken zou kunnen zijn.
edit: zie video hierboven.
[ Voor 3% gewijzigd door DJTimo op 16-07-2019 14:37 ]
Ocon?B-Real schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:33:
[...]
De kans is groot dat Renault, zo chauvinistisch als die Fransen zijn, er koste wat kost een Franse coureur in willen hebben zitten. Maar ik denk niet dat de prestaties van Hulkenberg direct aanleiding zijn om hem de zak te geven.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Volgens mij hebben ze daar nooit doekjes om gebonden? Voor dit jaar waren ze ook met Ocon bezig, en dat was ook zo goed als rond. Totdat Ricciardo Abiteboul het definitieve belletje gaf. Daarom dat Toto ook weer "boos" was op Renault, want die/Mercedes dacht dat het een done deal was en Ocon dit jaar voor Renault zou rijden.B-Real schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:33:
Niet alleen dat. In paddock pass liet hij ook duidelijk blijken dat hij het niet eens was met de strategie.demo31051987 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:35:
[...]
Hij zei dit tegen zijn engineer, zie ook YouTube: Dramatic Crashes, Strategy Frustration And All The Best Team Radio |...
Ik vermoed dat Hulkenberg intussen al weet dat de kans groot is dat het gedaan is bij Renault*, en die daarom ook zo open kritiek heeft op het team.
* Of hij zelf weg gaat of omdat hij bij wijze van Ocon al verschillende keren op de fabriek / in hospitality area heeft zien lopen met Abiteboul incl. een stapel papieren laat ik dan even in het midden.
Mooi, de FIA heeft aan dat ze geen andere houding hebben aangenomen dan het voorgaande half jaar. Dus toen Verstappen met 4 banden buiten de baan kwam een buitenom Ferrari inhaalde is er niemand die begon te mekkeren blijkbaar een heeft de FIA Er geen dingetje van gemaakt.
Het zijn dus vooral de Teambazen en de coureurs zelf die beslissingen aan de FIA vragen en aan de (voormalige) complaining is gaining praktijk hebben bijgedragen..... (Via racefans)
Het zijn dus vooral de Teambazen en de coureurs zelf die beslissingen aan de FIA vragen en aan de (voormalige) complaining is gaining praktijk hebben bijgedragen..... (Via racefans)
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Dat ligt voor de hand inderdaad. Ik vraag mij af of Renault daar heel veel mee op schiet. Bij FI deed hij het aardig, maar niet bijster indrukwekkend.
Daarnaast staat hij inmiddels een jaar aan de kant en dat doet een jonge coureur geen goed. Hij zal dus wellicht, nadat hij na een x aantal races de smaak te pakken heeft vast wat goede resultaten scoren maar het doorontwikkelen van een auto is lastiger.
Ik denk dat Renault meer heeft aan twee snelle ervaren rotten zoals ze dat nu hebben.
Overigens heb ik Ocon stukken minder hoog zitten als bijv. Leclerc en Verstappen. Misschien niveau Russell. Maar dat is wellicht een té persoonlijke mening.
Dat is al altijd geweest? Dat de FIA voornamelijk reageert op de klachten van teams. De FIA ziet sowieso ook niet alles, daarom dat de teams hun (ten overvloede) laten weten wat er allemaal gebeurd waar ze het niet mee eens zijn.wowly schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:59:
Mooi, de FIA heeft aan dat ze geen andere houding hebben aangenomen dan het voorgaande half jaar. Dus toen Verstappen met 4 banden buiten de baan kwam een buitenom Ferrari inhaalde is er niemand die begon te mekkeren blijkbaar een heeft de FIA Er geen dingetje van gemaakt.
En in dit specifieke geval zou je ook weer kunnen zeggen dat Leclerc geen ruimte liet voor Verstappen. Dus het was niet zo zwart/wit dat Verstappen buiten de baan inhaalt. Het is Leclerc die Verstappen van de baan af rijdt. En Leclerc had daarvoor ook al wat discutabele moves
Ik verbaas me hierin meer over waar je Russell hebt zitten, ik heb die namelijk aanzienlijk hoger zitten dan Ocon. Russell werd vorig jaar F2 kampioen in een zeer competitief veld (ten koste van Norris, Albon, de Vries, etc). Het is dat hij nu in een absurd slechte auto zit, maar als je ziet hoe hij zijn teamgenoot simpelweg vernedert denk ik dat we Russell echt niet moeten onderschatten. Als die in een competitieve auto zit zou dat best wel eens een uitdager voor Verstappen en Leclerc kunnen worden.B-Real schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:59:
[...]
Overigens heb ik Ocon stukken minder hoog zitten als bijv. Leclerc en Verstappen. Misschien niveau Russell. Maar dat is wellicht een té persoonlijke mening.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Kans is aanwezig dat ene Pierre binnen afzienbare tijd een stoeltje nodig heeftB-Real schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:33:
[...]
Omdat hij onder doet voor Ricciardo?
Ik denk dat het wel meevalt. Ricciardo heb ik qua talent iets hoger zitten als Hulkenberg, maar ze doen ook weer niet ontzettend veel voor elkaar onder (hoewel Hulkenberg wel de mindere is).
Voor een team als Renault is het duo Ricciardo en Hulkenberg gewoon prima, twee ervaren en snelle coureurs die de auto zouden moeten kunnen ontwikkelen.

Hij is het gewend. Volgens mij overkwam hem hetzelfde bij Williams waar hij in 2011 plaats moest maken voor Pastor Maldonado.B-Real schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:33:
[...]
Maar ik denk niet dat de prestaties van Hulkenberg direct aanleiding zijn om hem de zak te geven.
Ik acht Leclerc en Verstappen aardig aan elkaar gewaagd en qua talent beter dan de rest van de jonge talenten.
Daarna komen Norris, Russel, Ocon en Albon. Waarbij ik de eerste drie aardig aan elkaar gewaagd acht en Albon er net onder zit. Daar weer onder Giovanazzi en misschien De Vries (om hem toch maar te noemen).
Ik vind het overigens lastig om Russell goed te peilen omdat hij inderdaad in een belabberde auto zit, een teamgenoot heeft die voorheen bloedsnel was maar nu niet uit de verf komt. Maar komt Kubica niet uit de verf door de auto, door zijn handicap of een combinatie van beide? Russell doet in elk geval wat hij moet doen en dat is zijn teamgenoot de baas zijn.
Al met al hebben we gewoon een mooie lichting jonge coureurs voor de toekomst. Niet allemaal wereldkampioen niveau, maar zeker goed genoeg voor een mooie F1 carrière.
Daarna komen Norris, Russel, Ocon en Albon. Waarbij ik de eerste drie aardig aan elkaar gewaagd acht en Albon er net onder zit. Daar weer onder Giovanazzi en misschien De Vries (om hem toch maar te noemen).
Ik vind het overigens lastig om Russell goed te peilen omdat hij inderdaad in een belabberde auto zit, een teamgenoot heeft die voorheen bloedsnel was maar nu niet uit de verf komt. Maar komt Kubica niet uit de verf door de auto, door zijn handicap of een combinatie van beide? Russell doet in elk geval wat hij moet doen en dat is zijn teamgenoot de baas zijn.
Al met al hebben we gewoon een mooie lichting jonge coureurs voor de toekomst. Niet allemaal wereldkampioen niveau, maar zeker goed genoeg voor een mooie F1 carrière.
Over Renault gesproken, valt mij op dat Aboutaleb weinig uitspraken meer doet. Vorig jaar en begin van het seizoen kwam die nog wel eens langs met uitspraken, maar inmiddels ....
Of heb ik ze gemist?
Of heb ik ze gemist?
Aboutaleb doet inderdaad erg weinig uitspraken over RenaultHvanL schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:30:
Over Renault gesproken, valt mij op dat Aboutaleb weinig uitspraken meer doet. Vorig jaar en begin van het seizoen kwam die nog wel eens langs met uitspraken, maar inmiddels ....
Of heb ik ze gemist?
Abiteboul hoor je overigens ook een stuk minder. Maar dat zal ook vast komen door het politieke spel dat er tussen Red Bull en Renault speelde. In het begin heeft hij volgens mij wel nog wat steken gedaan naar dat de Renault motor beter was dan de Honda, maar afgelopen races hoor je er inderdaad helemaal niks meer van. Zou sowieso niet goed zijn als Abiteboul nu nog een "grote mond" had, gezien ze nu ook door Mclaren om de oren worden gereden in de meeste races.
Aboutaleb houdt zich vooral met Rotterdam bezig tegenwoordigHvanL schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:30:
Of heb ik ze gemist?
[quote]MikeyMan schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:38:
[...]
Aboutaleb houdt zich vooral met Rotterdam bezig tegenwoordig
[/quote
Oeps
[...]
Aboutaleb houdt zich vooral met Rotterdam bezig tegenwoordig
[/quote
Oeps

Tja, als ik de FIA was en ik zou na veel commentaar over te snel/vaak/zwaar straffen wat milder worden, dan zou ik ook zeggen "ik ben niet veranderd hoor, dit was altijd al het beleid" en vervolgens de media en/of fans laten afleiden dat het verschil dus is dat de teams minder zijn gaan klagen.wowly schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:59:
Hiermee wil ik niet zeggen dat de FIA ook maar iets veranderd heeft, alleen dat ik puur het woord van de FIA niet genoeg vind.
Tenzij we met (redelijke) zekerheid kunnen zeggen dat in vergelijkbare situaties in het verleden de race director / stewards in eerste instantie niets wilde doen en pas zijn gaan kijken na klachten vanuit een team, en er nu bij vergelijkbare situaties geen klachten meer kwamen (waardoor de stewards dus niets deden) kan het wat mij betreft net zo goed aan de FIA als aan de teams liggen (of een combinatie van beide).
Verder maakt 't mij niet zoveel uit waarom dit zo'n leuke race was, als de volgende maar weer net zo leuk wordt.
Sainz mag er ook nog wel aan toegevoegd worden (vind ik), moeten we niet zomaar buiten beschouwing laten. Of is ie alweer te oud en valt niet meer onder de jonge garde?B-Real schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:23:
Ik acht Leclerc en Verstappen aardig aan elkaar gewaagd en qua talent beter dan de rest van de jonge talenten.
Testing, one, two ...
Sainz is beter geworden dan ik had gedacht eigenlijk. Hij legde het dan wel af tegen Verstappen (maar ja, wie niet), hij doet het geweldig in McLaren tegen Norris.hardware-lover schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:08:
[...]
Sainz mag er ook nog wel aan toegevoegd worden (vind ik), moeten we niet zomaar buiten beschouwing laten. Of is ie alweer te oud en valt niet meer onder de jonge garde?
Ja...... geen idee eigenlijk. Als we Max onder de jonge garde scharen, dan Sainz ook natuurlijk. Die hebben beide ongeveer even veel ervaring. Hij komt bij mij niet direct op als "toptalent"hardware-lover schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:08:
[...]
Sainz mag er ook nog wel aan toegevoegd worden (vind ik), moeten we niet zomaar buiten beschouwing laten. Of is ie alweer te oud en valt niet meer onder de jonge garde?
Sainz maakt op mij in elk geval geen buitenaardse indruk. Hij doet het best aardig en hij zal nog wel wat seizoenen meedraaien in de F1, het lijkt mij een beetje een gevalletje Hulkenberg uiteindelijk.
Maar niet iedereen kan wereldkampioen worden, dat soort coureurs zijn perfect voor een team in het middenveld/subtop.
Op dit moment is ie "best of the rest", en zolang hij zich niet kan bewijzen in een werkelijke top-bolide is het moeilijk inschatten op welk niveau hij daadwerkelijk zit. Ik schat hem toch aardig hoog in op dit moment, hij is zeker niet slechter gaan presteren na zijn periode naast Verstappen.B-Real schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:28:
[...]
Ja...... geen idee eigenlijk. Als we Max onder de jonge garde scharen, dan Sainz ook natuurlijk. Die hebben beide ongeveer even veel ervaring. Hij komt bij mij niet direct op als "toptalent"
Sainz maakt op mij in elk geval geen buitenaardse indruk. Hij doet het best aardig en hij zal nog wel wat seizoenen meedraaien in de F1, het lijkt mij een beetje een gevalletje Hulkenberg uiteindelijk.
Maar niet iedereen kan wereldkampioen worden, dat soort coureurs zijn perfect voor een team in het middenveld/subtop.
Testing, one, two ...
Vwb Kubica, de afgelopen race zat hij er goed bij en eindigde hij 'maar' op 10 sec van Russel.B-Real schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:23:
Het lek lijkt bij hem in elk geval boven waardoor ze wat meer aan elkaar gewaagd zijn.
Ik hoor het al, tijd dat Massa terugkomt, dan kan Russell naar Mercedes, Bottas naar Ferrari als tweede rijder voor Leclerc en Vettel weer terug naar RedbullMikeyMan schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:23:
[...]
Door wie dan?
Dit blijft maar terug komen, maar ze hebben geen goed alternatief.
Als Gasly zich rustig houdt en zn rondjes draait, maakt ie echt het seizoen wel af.
En niet te vergeten: McLaren terug naar Mercedes, en krijgt Hamilton erbijHippocampus schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:45:
[...]
Ik hoor het al, tijd dat Massa terugkomt, dan kan Russell naar Mercedes, Bottas naar Ferrari als tweede rijder voor Leclerc en Vettel weer terug naar Redbull
Ik hoop het niet. Hoe mooi was het toen Max teamorders kreeg om Sainz voorbij te laten en toen keihard NO door de radio riep? Racen met die bak, niet zeiken dat je je teamgenoot niet in kunt halen.KillerBee schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 06:18:
Ik mag hopen dat hier nog een woordje over gesproken gaat worden met hem...
let wel: ik ben geen liefhebber van teamorders, verre van, maar als een coureur van achteren wordt aangevallen en zijn teammaat voor hem hem ophoudt, omdat ie langzamer is, dan moeten er wel aanwijzingen gegeven worden vanuit het team.
Maar dat was omdat Max niet overduidelijk langzamer was dan Sainz, Sainz niet onder druk stond van een andere coureur en Max bewees zijn snelheid ook even door meerdere veel snellere rondes te rijden. Gasly was al meerdere rondes trager en zorgde ervoor dat Max in de problemen kwam met Leclerc.toolkist schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:19:
[...]
Ik hoop het niet. Hoe mooi was het toen Max teamorders kreeg om Sainz voorbij te laten en toen keihard NO door de radio riep? Racen met die bak, niet zeiken dat je je teamgenoot niet in kunt halen.
Dan moet Max maar een manier verzinnen om hem in te halen.demo31051987 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:24:
[...]
Maar dat was omdat Max niet overduidelijk langzamer was dan Sainz, Sainz niet onder druk stond van een andere coureur en Max bewees zijn snelheid ook even door meerdere veel snellere rondes te rijden. Gasly was al meerdere rondes trager en zorgde ervoor dat Max in de problemen kwam met Leclerc.
Zo werkt het nou eenmaal niet. Max zat op een compleet andere strategie en als je de mogelijkheid hebt om de strategie van beide coureurs goed te laten verlopen, dan is het niet meer dan logisch dat je deze teamorder geeft.toolkist schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:25:
[...]
Dan moet Max maar een manier verzinnen om hem in te halen.
Begrijp mij niet verkeerd, een dergelijke teamorder zoals Mercedes in Sotsji (Valtteri, it's James) praat ik zeker niet goed en wil ik ook niet zien, maar wanneer geen van beide coureurs er een nadeel van heeft, dan heb ik geen problemen met teamorders.
Even wat anders:

[ Voor 7% gewijzigd door Extigo op 16-07-2019 18:34 ]
De communicatie van het team naar Gasly had wat expliciter gemogen, dit klinkt initieel niet als een opdracht om Max er langs te laten maar om hem niet dwars te zitten als Max het probeert...
https://streamable.com/mlksj
Volume is wel erg laag, versta er ook met headset helemaal niks van helaasnoo schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:39:
De communicatie van het team naar Gasly had wat expliciter gemogen, dit klinkt initieel niet als een opdracht om Max er langs te laten maar om hem niet dwars te zitten als Max het probeert...
Hier een transcript:MikeyMan schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:20:
[...]
Volume is wel erg laag, versta er ook met headset helemaal niks van helaas
https://www.racefans.net/...o-let-verstappen-through/
Komt uit het GP topic:
hardware-lover schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:40:
Bezoekje aan Beter Horen misschien?
https://www.racefans.net/...o-let-verstappen-through/
To Gasly: Lap 26, start/finish straight; Remember we’re different strategies. Don’t hold Max up, we’re on different strategies.
To Gasly: Wellington Straight; Don’t lose time with Max, let him go if he tries, follow him after Vettel.
To Gasly: Lap 27, Wellington Straight; Let’s not hold Max up, Pierre, don’t hold Max up.
Gasly: I’m not holding him.
To Gasly: Understood, radio latched.
To Gasly: Exit of Copse, Horner; Pierre, it’s Christian, you need to let Max go, you’re on a different strategy.
To Gasly: Stowe; Thanks mate.
Misschien moet je eens opzoeken hoe de F1 met investigations werkt. Dan had je dit verhaal niet onnodig hoeven typen.Jory schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:44:
[...]
Tja, als ik de FIA was en ik zou na veel commentaar over te snel/vaak/zwaar straffen wat milder worden, dan zou ik ook zeggen "ik ben niet veranderd hoor, dit was altijd al het beleid" en vervolgens de media en/of fans laten afleiden dat het verschil dus is dat de teams minder zijn gaan klagen.
Hiermee wil ik niet zeggen dat de FIA ook maar iets veranderd heeft, alleen dat ik puur het woord van de FIA niet genoeg vind.
Tenzij we met (redelijke) zekerheid kunnen zeggen dat in vergelijkbare situaties in het verleden de race director / stewards in eerste instantie niets wilde doen en pas zijn gaan kijken na klachten vanuit een team, en er nu bij vergelijkbare situaties geen klachten meer kwamen (waardoor de stewards dus niets deden) kan het wat mij betreft net zo goed aan de FIA als aan de teams liggen (of een combinatie van beide).
Verder maakt 't mij niet zoveel uit waarom dit zo'n leuke race was, als de volgende maar weer net zo leuk wordt.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik zie trouwens net dat Gasly ook contact had met Norris (die zijn rechterkant raakt). Kan het zijn dat Gasly daar ook nog flink last van had? Is daar nog reactie op geweest?
Herhaling van Lando Norris van de start van de race laat zien dat ze contact maken in bocht 2
Verder valt me nu op dat Bottas achter Vettel reed toen de Safety Car net op de baan was. Wellicht wilden ze dus die 2e plek overnemen ipv 3. Vettel ging wel de pit in, maar bleef op plek 3 (omdat de rest wat langzamer reed) en Gasly was dus ook al in de pits geweest. In die zin dus nog wel logisch dat Bottas buiten bleef, ze moesten Vettel coveren.
Vervolgens valt Gasly uit de DRS van Vettel en pas toen zijn ze aan gaan dringen bij Gasly. Dus ook dat valt me mee.
Toch aardig om het nog even achteraf te kijken. Die samenvattingen van 6 minuten doen het niet echt voor me
Herhaling van Lando Norris van de start van de race laat zien dat ze contact maken in bocht 2
Verder valt me nu op dat Bottas achter Vettel reed toen de Safety Car net op de baan was. Wellicht wilden ze dus die 2e plek overnemen ipv 3. Vettel ging wel de pit in, maar bleef op plek 3 (omdat de rest wat langzamer reed) en Gasly was dus ook al in de pits geweest. In die zin dus nog wel logisch dat Bottas buiten bleef, ze moesten Vettel coveren.
Vervolgens valt Gasly uit de DRS van Vettel en pas toen zijn ze aan gaan dringen bij Gasly. Dus ook dat valt me mee.
Toch aardig om het nog even achteraf te kijken. Die samenvattingen van 6 minuten doen het niet echt voor me
[ Voor 54% gewijzigd door Martinspire op 16-07-2019 20:53 ]
Wat zoveel betekent als 'opzouten'. Ze willen niet meteen roepen dat ie opzij moet natuurlijk.noo schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:39:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
In other news today: De aandeelhouders hebben Storey gewipt. Hij is nu niet meer betrokken bij het bedrijf dat voorheen Rich Energy heette. Nu heet het 'Lightning Volt' (ze hebben wel een neus voor bizarre namen).
Het feit alleen al dat die zogenaamde 'minority shareholders' de aandelen van Storey hebben gekocht wil voor mij in ieder geval zeggen dat het alles behalve een scam bedrijf is. Als aandeelhouder weet je wat er in het bedrijf gebeurt en ga je niet nog een keer geld stoppen als je weet dat het is afgelopen. Het spul staat misschien niet in elke winkel, maar er zijn zoveel bedrijven geliëerd aan dat Rich Energy, dat het wel heel knap is als blijkt dat het niets voorstelt. Beter nog dan Bernie Madoff...
Het feit alleen al dat die zogenaamde 'minority shareholders' de aandelen van Storey hebben gekocht wil voor mij in ieder geval zeggen dat het alles behalve een scam bedrijf is. Als aandeelhouder weet je wat er in het bedrijf gebeurt en ga je niet nog een keer geld stoppen als je weet dat het is afgelopen. Het spul staat misschien niet in elke winkel, maar er zijn zoveel bedrijven geliëerd aan dat Rich Energy, dat het wel heel knap is als blijkt dat het niets voorstelt. Beter nog dan Bernie Madoff...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dat Tom Coronel niet helemaal goed snik is was toch al een tijdje duidelijk?sjaool schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 21:47:
Die Coronel is ook een beetje de weg kwijt.
https://racingnews365.nl/...voor-crash-met-verstappen
Sowieso enorm vervelend als hij weer over zichzelf gaat praten zodra hij ergens aanschuift.
[ Voor 10% gewijzigd door Arrne op 16-07-2019 22:08 ]
Dat was hij sowieso wel...sjaool schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 21:47:

mphilipp schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:05:
Nu heet het 'Lightning Volt' (ze hebben wel een neus voor bizarre namen).

Niet alleen bizar qua naamgeving, ook hebben ze moeite met copyrights (eerst het logo, straks de naam).
[ Voor 4% gewijzigd door warp op 16-07-2019 22:09 ]
Ik lees niks dat mis is met zijn argumentatie. (vind het gewoon objectief logisch)sjaool schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 21:47:
Maarja Max fans zullen wel anders denken.
Je moet straffen als je door een fout voordeel hebt gekregen, maar niet als de rijder zelf een duidelijk leermoment heeft gehad.
Straffen doe je om sommige situaties/handelingen te "voorkomen" oftewel te demotiveren in toekomstige races, en niet om de uitslag van de huidige race te veranderen naar wat men leuk of verdiend vind.
How do you save a random generator ?
Euh nee. Want dan ga je dan straffen op basis van willekeur en degene die benadeeld is schiet is er al helemaal niets mee op.enchion schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:13:
Je moet straffen als je door een fout voordeel hebt gekregen, maar niet als de rijder zelf een duidelijk leermoment heeft gehad.
Heeft Max z`n 3de plek dan terug gekregen ?warp schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:21:
[...]
Euh nee. Want dan ga je dan straffen op basis van willekeur en degene die benadeeld is schiet is er al helemaal niets mee op.
Nee dus, Max is met de straf voor Vettel ook helemaal niks opgeschoten.
Kijkvoer (hier nog niet voorbij zien komen):
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Niet helemaal mee eensenchion schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:13:
[...]
Ik lees niks dat mis is met zijn argumentatie. (vind het gewoon objectief logisch)
Straffen doe je om sommige situaties/handelingen te "voorkomen" oftewel te demotiveren in toekomstige races, en niet om de uitslag van de huidige race te veranderen naar wat men leuk of verdiend vind.
Waarom? Vettel heeft een andere coureur in dit geval zwaar benadeeld: Verstappen was op weg naar een vrijwel zekere P3 (= 15 WK-punten), mogelijk een P2 (= 18 WK-punten). Uiteindelijk weet Verstappen met een gehavende auto de auto nog naar P5 te rijden (= 10 WK-punten), maar dit had ook een DNF kunnen worden.
Vettel heeft Verstappen dus minimaal 5 WK-punten door de neus geboord en dat hadden er mogelijk zelfs 18(!) kunnen zijn. Daar had imo zelfs een veel zwaardere straf op mogen staan (minstens drie punten op de licentie en vijf plaatsen gridstraf voor de volgende race bijvoorbeeld).
Dat zijn eigen race verknald is, mag geen argument zijn; hij heeft andermans race flink vernaaid en hij is er wat mij betreft nog veel te goed vanaf gekomen...
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Verwijderd
Verkeerde topic mate..alesandro_46 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:25:
Kijkvoer (hier nog niet voorbij zien komen):
[YouTube: The controversial F1 legend that nearly missed making history]
Dit is het seizoen 2019 topic...
Zo uit mijn hoofd moet deze in het 2009 deel😀😀
Nee, maar dan nog, dat Vettel zijn eigen race heeft verknald is een non-argument.enchion schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:24:
Heeft Max z`n 3de plek dan terug gekregen ?
Nee dus, Max is met de straf voor Vettel ook helemaal niks opgeschoten.
En dan met grote verbazing staan kijken als Vettel aankondigt te stoppen met F1.
Want dat is wat je krijgt als je straf op straf op straf ....
Dan houdt je na een tijdje alleen nog mensen als Magnussen, Grosjean, Gasly, Stroll, Kvyat, Perez, Bottas enzo over.
Je gaat Vettel imho niet weg willen pesten met 3dubbele strafmaatregelen, Lewis en Kimi zullen er ook niet lang meer zijn lijkt me, als Daniel en misschien Nico (lijkt me iemand die zou kunnen gaan kiezen voor endurance) ook nog ideeen krijgen wat hou je dan nog over.
Dan houdt je na een tijdje alleen nog mensen als Magnussen, Grosjean, Gasly, Stroll, Kvyat, Perez, Bottas enzo over.
Je gaat Vettel imho niet weg willen pesten met 3dubbele strafmaatregelen, Lewis en Kimi zullen er ook niet lang meer zijn lijkt me, als Daniel en misschien Nico (lijkt me iemand die zou kunnen gaan kiezen voor endurance) ook nog ideeen krijgen wat hou je dan nog over.
Vettel maakt de laatste tijd gewoon fout op fout. En dat zeg ik dan als iemand die Vettel hoog heeft zitten.
Edit, alleen al van de afgelopen tijd:
2019
1. Bahrain losing control of car and spins in race battle. Flat spots tyre which causes front wing to fail.
2. Canada Loses control when under pressure from Hamilton going on the grass which ultimately cost him the win.
3. Britain smashes into Max fighting for 3rd, gets penalty and gets 0 points
2018
1. Azerbaijan Race Lock up battling Bottas for first place, drops to fourth
2. France Crashes into the back of Bottas on lap 1 in France; ruining Valteri's race and eventually finishing in 4th
3. Austria Qualifying Demoted five grid places for blocking Sainz
4. Germany Crashes into barriers while leading with nobody near him. 1 of the biggest rookie mistakes in F1 history
5. Italy Race Bangs wheels with Hamilton on opening lap spinning out and falling to last
6. Japan Qualifying Spins during flying lap, qualifies ninth
7. Japan Race Crashes into Verstappen
8. USA loses control and crashes into Ric losing multiple positions
Edit, alleen al van de afgelopen tijd:
2019
1. Bahrain losing control of car and spins in race battle. Flat spots tyre which causes front wing to fail.
2. Canada Loses control when under pressure from Hamilton going on the grass which ultimately cost him the win.
3. Britain smashes into Max fighting for 3rd, gets penalty and gets 0 points
2018
1. Azerbaijan Race Lock up battling Bottas for first place, drops to fourth
2. France Crashes into the back of Bottas on lap 1 in France; ruining Valteri's race and eventually finishing in 4th
3. Austria Qualifying Demoted five grid places for blocking Sainz
4. Germany Crashes into barriers while leading with nobody near him. 1 of the biggest rookie mistakes in F1 history
5. Italy Race Bangs wheels with Hamilton on opening lap spinning out and falling to last
6. Japan Qualifying Spins during flying lap, qualifies ninth
7. Japan Race Crashes into Verstappen
8. USA loses control and crashes into Ric losing multiple positions
[ Voor 84% gewijzigd door warp op 16-07-2019 22:48 ]
Lekker nuttig. Alleen maar zodat mensen weer kunnen klagen over dat de straffen niet ‘consequent’ zijn en bepaalde rijders bevoordeeld worden.enchion schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:13:
[...]
Ik lees niks dat mis is met zijn argumentatie. (vind het gewoon objectief logisch)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Probleem. Er is *altijd* iemand die nadeel ervan heeft. Namelijk degene die de ander voor moet laten.demo31051987 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:31:
[...]
Zo werkt het nou eenmaal niet. Max zat op een compleet andere strategie en als je de mogelijkheid hebt om de strategie van beide coureurs goed te laten verlopen, dan is het niet meer dan logisch dat je deze teamorder geeft.
Begrijp mij niet verkeerd, een dergelijke teamorder zoals Mercedes in Sotsji (Valtteri, it's James) praat ik zeker niet goed en wil ik ook niet zien, maar wanneer geen van beide coureurs er een nadeel van heeft, dan heb ik geen problemen met teamorders.
Dat het begrijpelijk is dat ze het doen met de huidige regelgeving snap ik. Maar ik ben gewoon pertinent tegen elke vorm van team order anders dan 'nu de pits in' of 'motor uit, is kapoet'
LEC box box (VET is faster than you...)toolkist schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:47:
Maar ik ben gewoon pertinent tegen elke vorm van team order anders dan 'nu de pits in'
Dat hoeft niet zo te zijn. Volgens mij zijn er ook wel races geweest waarbij twee teammates in dezelfde race twee keer stuivertje wisselen. Meen zelfs Ricciardo & Verstappen, mogelijk Hockenheim, maar dat weet ik niet zeker. In dat geval komt het dus neer op dat coureur A bv soft - soft - medium doet en coureur B soft - medium - soft. In de tweede stint laat B A langs, en in de derde stint laat A B weer langs.toolkist schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:47:
[...]
Probleem. Er is *altijd* iemand die nadeel ervan heeft. Namelijk degene die de ander voor moet laten.
Daarnaast kan zo'n situatie als uhm, Hamilton en Bottas in Hongarije ook. Bottas reed op P3 denk ik, maar kon Kimi ervoor niet aanvallen/kwam er niet langs. Hamilton vraagt vervolgens of hij erlangs mag om het te proberen en geeft aan weer terug te wisselen. Bottas geeft gehoor, en in de laatste ronde, laatste bocht, laat Hamilton Bottas weer langs. Wat nog best een dingetje was, want Vettel op P1 had toen een issue waardoor die langzamer reed waardoor ik meen Verstappen op P5 ook al was aangesloten. Dus Hamilton moest nog opletten dat ie nog als P4 over de finish kwam
En juist in die situaties vind ik teamorders juist nodig/handig. Als er zo'n grote verschillen in strategie zijn. Gasly & Verstappen is nog discutabel. Beide op de hards en planning om daarop door te rijden tot einde race. Maar als beiden nog een stop moeten maken en ze een andere compount hebben heeft racen helemaal geen zin. Hell, coureurs racen nu al niet tegen echte concurrenten als ze weten dat de strategie compleet anders is. Waarom zou je dan wel gaan racen tegen je eigen teamgenoot die op een andere strategie zit.
Precies, dan wordt het gewoon straffen op willekeur. En dat is iets wat dat je niet wil lijkt me.YakuzA schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:46:
Lekker nuttig. Alleen maar zodat mensen weer kunnen klagen over dat de straffen niet ‘consequent’ zijn en bepaalde rijders bevoordeeld worden.
Dat een straf zoals die van afgelopen weekend daar enig invloed op zou kunnen hebben is natuurlijk je reinste flauwekul. Hij heeft zelf ruiterlijk toegegeven dat hij fout zat, en onder aan de streep geen enkel nadeel van de straf gehad. Ik denk niet dat hij na de race nog maar een moment over die straf heeft nagedacht - hij zal eerder gebaald hebben van zijn eigen stomme fout.enchion schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:41:
En dan met grote verbazing staan kijken als Vettel aankondigt te stoppen met F1.
Hebben we het over straffen als die in Canada is het natuurlijk een ander verhaal. Maar het is ook niet alsof dat hem aan de lopende band gebeurd, of specifiek hem alleen.
De NOS heeft ook eens een interessante video gemaakt. Een beetje F1 voor n00bs en dat gefilmd op Zandvoort.
Ik vond de tijdstraf ook nutteloos. Strafpunten op licentie zijn prima, maar als iemand al achteraan rijdt, dan is extra straffen weinig spannend. Geeft ze meer een reden om dan maar de garage in te rijden, dan er nog wat van te maken. Idem met Perez afgelopen race. Verneukt het al zelf, dus waarom nog extra straffen?
Geef hem dan liever iets voor volgende race dan een tijdstraf...
Geef hem dan liever iets voor volgende race dan een tijdstraf...
Juist omdat het toch niet meer uitmaakt vond ik de 10 seconden een prima 'straf'. Het geeft een duidelijk signaal dat het fout was en niet geaccepteerd wordt. Als je geen straf geeft omdat hij zichzelf al uitgeschakeld heeft dan kan dat weer verkeerd opgevat worden en moet je apart gaan zeggen dat het wel heel fout was maar dat je om zus en zo geen extra straf gaf. Ook dat hij meteen na de race sorry kwam zeggen heeft natuurlijk geen invloed op een staf tijdens de race.
Een straf die hem naar de volgende race achtervolgt vind ik dan juist weer veel te zwaar, daar moet iedereen in principe gewoon weer vrij kunnen racen.
Een straf die hem naar de volgende race achtervolgt vind ik dan juist weer veel te zwaar, daar moet iedereen in principe gewoon weer vrij kunnen racen.
Gamertag: FinrazielNL
Al dat gezeur over die straffen. De teams, coureurs en wij als fans willen toch een consequente manier van straffen?
Voor het veroorzaken van een crash staat standaard gewoon 10 seconden straf en die heeft Vettel dus gewoon gekregen.
Juist als je dit soort dingen weer overlaat aan de willekeur van de raceleiding krijg je weer onvolgbare straffen.
Dat Vettel geen hinder had van die 10 seconden (en twee strafpunten) omdat hij toch al achteraan reed, doet er niet toe. Als hij na de aanrijding niet naar de pit had hoeven gaan had hij ook gewoon 10 seconden gekregen, was het dan wel terecht?
Dat Verstappen er ook wel/niets aan heeft doet er ook niet toe, dat hoort ook bij racen. OF hadden ze Max dan vijf seconden voordeel moeten geven?
Voor het veroorzaken van een crash staat standaard gewoon 10 seconden straf en die heeft Vettel dus gewoon gekregen.
Juist als je dit soort dingen weer overlaat aan de willekeur van de raceleiding krijg je weer onvolgbare straffen.
Dat Vettel geen hinder had van die 10 seconden (en twee strafpunten) omdat hij toch al achteraan reed, doet er niet toe. Als hij na de aanrijding niet naar de pit had hoeven gaan had hij ook gewoon 10 seconden gekregen, was het dan wel terecht?
Dat Verstappen er ook wel/niets aan heeft doet er ook niet toe, dat hoort ook bij racen. OF hadden ze Max dan vijf seconden voordeel moeten geven?
Heeft Ferrari vorig jaar niet de verkeerde coureur 'weggestuurd' 
Kimi heeft, als ik het me goed herinner, alleen tijdens de wintertest een foutje gemaakt en heeft tot nu toe een goed seizoen waarin hij veel punten scoort voor Alfa.
Zou Bottas afgelopen weekend zo agressief hebben gereden omdat hij te horen heeft gekregen dat er volgend jaar geen plaats meer voor hem is binnen het Mercedes team
Straf voor Vettel was terecht. Als dit niet meer wordt bestraft, dan krijgen we straks een carmageddonF1
Kimi heeft, als ik het me goed herinner, alleen tijdens de wintertest een foutje gemaakt en heeft tot nu toe een goed seizoen waarin hij veel punten scoort voor Alfa.
Zou Bottas afgelopen weekend zo agressief hebben gereden omdat hij te horen heeft gekregen dat er volgend jaar geen plaats meer voor hem is binnen het Mercedes team
Straf voor Vettel was terecht. Als dit niet meer wordt bestraft, dan krijgen we straks een carmageddonF1
[ Voor 11% gewijzigd door ppbruins op 17-07-2019 08:47 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Honda komt weer met een motorupdate, aldus Grand Prix Radio (https://www.grandprixradi...l-in-hongarije-inzetbaar/)
Vraag mij af of het slim is om op de Hungaroring een gridstraf te pakken, aangezien dit circuit de RB15 al ligt en inhalen erg lastig is. Lijkt mij dan niet handig om een motor te wisselen.
Vraag mij wel heel erg af wat er van waar is dat de motor 'gelijk' is aan die van Mercedes qua kracht ("Volgens verschillende media (AMuS en AS) verwacht Honda met de nieuwe krachtbron, die mogelijk al tijdens de Grand Prix van Hongarije kan worden ingezet, op hetzelfde niveau als Mercedes te zitten.")
Vraag mij af of het slim is om op de Hungaroring een gridstraf te pakken, aangezien dit circuit de RB15 al ligt en inhalen erg lastig is. Lijkt mij dan niet handig om een motor te wisselen.
Vraag mij wel heel erg af wat er van waar is dat de motor 'gelijk' is aan die van Mercedes qua kracht ("Volgens verschillende media (AMuS en AS) verwacht Honda met de nieuwe krachtbron, die mogelijk al tijdens de Grand Prix van Hongarije kan worden ingezet, op hetzelfde niveau als Mercedes te zitten.")
Ik denk dat ze Hongarije willen gebruiken om data te verzamelen voor een goede afstelling voor Spa en Monza. Als die motor echt zoveel meer vermogen heeft kan ik mij dat wel voorstellen dat ze daarom straffen pakken in Hongarije.demo31051987 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:55:
Honda komt weer met een motorupdate, aldus Grand Prix Radio (https://www.grandprixradi...l-in-hongarije-inzetbaar/)
Dit seizoen ligt er nog veel nadruk op ontwikkeling. Een update die klaar is om uit te rollen laten liggen helpt dan niet om de curve omhoog stijl te houden. De afwegingen zullen door RBR en Honda uitvoering besproken worden en daaruit kan best de conclusie zijn dat een nieuwe PU opweegt tegen een gridstraf. Het lijkt daarnaast dat het chassis de afgelopen paar races daarbij flink verbeterd is en dat helpt natuurlijk ook om de schade van verder het verder naar achteren starten te beperken.demo31051987 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:55:
Het kampioenschap als wij Mercedes wegdenken 

Toch ga ik er vanuit dat de update op Monza pas komt. Of misschien alleen voor Gasly en de TR's in Hongarije of spa. Max heeft kans om op beide circuits op eigen kracht hoog te eindigen.
Dit circuit ligt RBR helemaal niet. Resultaten zijn al jaren vrij normaal of verkregen omdat Mercedes het weggooide. Verder is een PU wissel en achteraan starten, niet acceptabel op Spa voor Verstappen.demo31051987 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:55:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wie zegt dat ze een gridstraf gaan pakken? Wellicht is ie beschikbaar voor testen, maar schroeven ze hem voor de race er nog niet in, afhankelijk van hoe competitief ze zijn. Als pole position erin zit, dan gaan ze dat echt niet opofferen. Maar dan weet Verstappen bv al wel wat ie kan verwachten. Wellicht dat ze Gasly ermee laten rijden? Toro Rosso sowiesodemo31051987 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:55:
Hmm, je hebt gelijk. Voor het laatst gewonnen in 2014. Iedereen roept altijd dat de Hungaroring goed voor RBR is en ik dacht dat dus ookDaniëlWW2 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:47:
[...]
Dit circuit ligt RBR helemaal niet. Resultaten zijn al jaren vrij normaal of verkregen omdat Mercedes het weggooide. Verder is een PU wissel en achteraan starten, niet acceptabel op Spa voor Verstappen.
We zullen zien. Het geeft in ieder geval wel wat hoop voor de rest van 2019 en voor 2020 om wat goede gevechten te zien en hopelijk voor de titel
Het lijkt er eerder op dat Storey zijn aandelen heeft verkocht aan een dubieus bedrijf (Business Debt Gone Group) dat niets anders doet dan faillisementen afronden.. Voor meer info kun je t beste t Motorsport topic checken.mphilipp schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:05:
In other news today: De aandeelhouders hebben Storey gewipt. Hij is nu niet meer betrokken bij het bedrijf dat voorheen Rich Energy heette. Nu heet het 'Lightning Volt' (ze hebben wel een neus voor bizarre namen).
Wat we op Silverstone zagen was hoopvol. Normaal is dat wel een van de mindere circuits voor RBR.demo31051987 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:02:
[...]
Hmm, je hebt gelijk. Voor het laatst gewonnen in 2014. Iedereen roept altijd dat de Hungaroring goed voor RBR is en ik dacht dat dus ook.
We zullen zien. Het geeft in ieder geval wel wat hoop voor de rest van 2019 en voor 2020 om wat goede gevechten te zien en hopelijk voor de titel
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Max gaat ze vanaf spec 4 gewoon allemaal winnenDaniëlWW2 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:06:
[...]
Wat we op Silverstone zagen was hoopvol. Normaal is dat wel een van de mindere circuits voor RBR.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Van mij mag het hoor. Ik zou de reacties van Toto en Hamilton wel willen zien.basvn schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:08:
[...]
Max gaat ze vanaf spec 4 gewoon allemaal winnen![]()
Het zou mij niks verbazen als Kimi uiteindelijk zelf graag naar Alfa Romeo wilde.ppbruins schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:46:
Heeft Ferrari vorig jaar niet de verkeerde coureur 'weggestuurd'
Toen Kimi wist dat hij bij Ferrari weg moest, was hij inderdaad zelf de gene die het initiatief nam om naar Alfa Romeo te gaan.sjaool schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:36:
[...]
Het zou mij niks verbazen als Kimi uiteindelijk zelf graag naar Alfa Romeo wilde.
^^ Alfa is gewoon Kimi`s eigen F1 team 

Bron van logo: Reddit: https://www.reddit.com/r/...787i/alfa_romeo_new_logo/

Bron van logo: Reddit: https://www.reddit.com/r/...787i/alfa_romeo_new_logo/

[ Voor 39% gewijzigd door Illegal_Alien op 17-07-2019 11:13 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Garanties uit het verleden....DaniëlWW2 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:47:
[...]
Dit circuit ligt RBR helemaal niet. Resultaten zijn al jaren vrij normaal of verkregen omdat Mercedes het weggooide. Verder is een PU wissel en achteraan starten, niet acceptabel op Spa voor Verstappen.
Uitgaande van de hogere temperaturen en huidige auto karakteristieken kun je er wel vanuit gaan dat Rb daar dit jaar een sterretje bij gezet heeft.
Dit jaar hebben ze wel eens vermogen ja.MikeyMan schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:08:
[...]
Garanties uit het verleden....
Uitgaande van de hogere temperaturen en huidige auto karakteristieken kun je er wel vanuit gaan dat Rb daar dit jaar een sterretje bij gezet heeft.
Maar zelfs dan nog. Ik zie het Mercedes niet weggooien. Ferrari potentieel verslaan vanaf achteraan met een betere PU lijkt me goed. Spa is belangrijker en op Monza beter zijn dan Ferrari is ook potentieel vermakelijk.
Als de Red Bulls niet achter LeClerc hadden gezeten hadden ze het op Silverstone zelfs Mercedes lastig kunnen maken, of i.i.g. 1 Mercedes.Helemaal in het begin toen Hamilton en Bottas lekker aan het knokken waren. Oh man. Kan niet wachten op de volgende races, dat het allemaal maar net zo spannend mag zijn als de afgelopen races..DaniëlWW2 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:12:
[...]
Dit jaar hebben ze wel eens vermogen ja.
Maar zelfs dan nog. Ik zie het Mercedes niet weggooien. Ferrari potentieel verslaan vanaf achteraan met een betere PU lijkt me goed. Spa is belangrijker en op Monza beter zijn dan Ferrari is ook potentieel vermakelijk.
Mogelijk zien we Toto dan nog wat vaker bezoekjes brengen aan het RB motorhome...DaniëlWW2 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:12:
[...]
Van mij mag het hoor. Ik zou de reacties van Toto en Hamilton wel willen zien.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Voor een lekker bakkie "Afro-koffie"KillerBee schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:22:
[...]
Mogelijk zien we Toto dan nog wat vaker bezoekjes brengen aan het RB motorhome...
En dan was de regie van Silverstone ook nog eens erg kut. Dus het had nog veel spannender kunnen zijn.Crashhill schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:14:
[...]
Oh man. Kan niet wachten op de volgende races, dat het allemaal maar net zo spannend mag zijn als de afgelopen races..
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ajoh als we gaan lopen zeiken op de regie betekent het dat we progressie maken. Vergeleken met de eerste 6 races.Spotmatic schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:55:
[...]
En dan was de regie van Silverstone ook nog eens erg kut. Dus het had nog veel spannender kunnen zijn.
In China, de 1000e race, was zowel de race als de regie slechtCrashhill schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:56:
[...]
Ajoh als we gaan lopen zeiken op de regie betekent het dat we progressie maken. Vergeleken met de eerste 6 races.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire