[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.100 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Grimmie187 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:22:
en terugdraaien gaat ook echt niet gebeuren.
Je weet het niet :P
Ferrari requests review of Vettel's Canadian GP penalty
Persoonlijk denk ik niet dat ze significant bewijs kunnen leveren aan de stewards zodat de FIA er echt naar gaat kijken maar het blijft F1.

[ Voor 9% gewijzigd door Humma Kavula op 17-06-2019 19:10 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:50
Bart-Willem schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:37:
[...]
Met al die blauwe/rode strepenshit naast de baan kunnen ze het beter Paul Retard noemen! :+
Of Martini Racing. Daar moet ik steeds aan denken met die kleuren :)

Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/wheels-and-things.com/wp-content/uploads/sites/2/2017/10/Martini-5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
demo31051987 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:36:
[...]
Brundle had een prachtige oplossing. Laat de race verder gaan en bespreek dit na de race. Zo heeft het publiek nog een heerlijke race om naar te kijken en kan het nog steeds zijn dat Hamilton achteraf de winst nog krijgt wanneer hij niet voorbij Vettel kon komen. Maar met deze straffen wordt de F1 kapot gemaakt en raakt het zijn charme kwijt.
Dit leek mij in de eerste instantie ook een goed plan. Maar na langer nadenken is ook dit niet de oplossing.
Je wilt bij de finish meteen een winnaar weten. Je wilt niet wachten totdat je de definitieve uitslag krijgt.
En waar ga je dan de grens leggen met het "geheimhouden" van de straffen.
Zelf zou ik pissig zijn (als kijker) als Max zou winnen en uiteindelijk nog 3de worden.

Nee, liever de straffen zo snel mogelijk.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk ben ik voorstander van het volgende.
Als besloten wordt dat het een straf waard is, dan als volgt.

Of je hebt de 5sec na de race, of je geeft de plek op.
Bij het laatste kan je nog proberen daarna de plek terug te veroveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 11:58
Luisterde vandaag naar de podcast F1 aan tafel van Grand Prix radio waar ook over de methode van straf werd gesproken. Er kwamen daar 2 opties voorbij:
1. Als een team appelleert voor een straf en deze word niet toegekend krijgt het team een straf.
2. Als een team appelleert voor een straf en deze word ondersteund door meerdere teams dan gaat de commissie er naar kijken.

De 1ste optie zou nog kunnen werken mits het een straf is die niet van directe invloed is op de race maar bijvoorbeeld bij x aantal straffen dat dit een grid penalty oplevert.

De 2de optie zou met alle zuster teams en politieke spellen verkeerd ingezet kunnen worden. Wat mij betreft geen serieuze optie.

Met name de middenmoot zou wel eens veel interessanter kunnen worden met optie 1. Veel meer gevechten en minder geklaag.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

alle straffen afschaffen en alleen een straf uitdelen bij het duidelijk creëren van een gevaarlijke situatie of veroorzaken van een crash. of echt afsnijden van bochten.

verder gewoon racen. bij close racen met snelheden van 250-300+, tja, dan gebeurt er weleens wat. :7

heb je discussies na elke race ook niet meer en echt racen i.p.v. managen. :+

maar gaat toch niet gebeuren. :P

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik verwacht ook niet dat er vlug iets veranderd.

Senna (nogmaals, de doc op Netflix is 👍🏻) is al een tijdje overleden maar hij gaf al aan dat zijn mooiste wedstrijd toch bij het karten was. Toen was het nog puur racen en niet (zoals bij F1) te veel (politieke) spelletjes/regels.

En dat is helaas nog steeds zo.

Maar... Ook al zie ik verbeterpunten,ik kijk het nog steeds graag. Mijn verwachtingen over een wedstrijd is alleen aangepast na al die jaren.

[ Voor 4% gewijzigd door streamnl op 17-06-2019 22:06 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hugo schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:35:
Luisterde vandaag naar de podcast F1 aan tafel van Grand Prix radio waar ook over de methode van straf werd gesproken. Er kwamen daar 2 opties voorbij:
1. Als een team appelleert voor een straf en deze word niet toegekend krijgt het team een straf.
2. Als een team appelleert voor een straf en deze word ondersteund door meerdere teams dan gaat de commissie er naar kijken.

De 1ste optie zou nog kunnen werken mits het een straf is die niet van directe invloed is op de race maar bijvoorbeeld bij x aantal straffen dat dit een grid penalty oplevert.

De 2de optie zou met alle zuster teams en politieke spellen verkeerd ingezet kunnen worden. Wat mij betreft geen serieuze optie.

Met name de middenmoot zou wel eens veel interessanter kunnen worden met optie 1. Veel meer gevechten en minder geklaag.
Ik kan me niet herinneren dat ooit een team gelijk heeft gekregen bij een appel tegen een straf bij de FIA.
Kortom geen enkel team zal dan ooit nog appel aantekenen tegen een beslissing

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:32
Het is al 10 over 8 mensen. Of hebben jullie er geen zin in?

[F1 2019] Race 8 GP van Frankrijk

[ Voor 17% gewijzigd door Jasphur op 18-06-2019 08:11 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

https://www.gpupdate.net/...er-ophanging-erg-grappig/

Mooi dat dit in de comments al meteen verkeerd begrepen wordt. Allison zegt dat het belangrijk is hoe je aerodynamisch pakket is voor de langzame bochten, niet dat je veel downforce nodig hebt.

Ik denk hieruit op te maken dat het belangrijk is dat je de juiste elementen in je aero setup hebt om:
- flink hard en laat te kunnen remmen
- zonder veel weerstand de bocht door te komen
- wellicht met assistentie van je pakket goed te kunnen sturen
- vroeg en stabiel op het gas kunt

en dat Mercedes hier een goed pakket voor heeft doordat ze er de juiste focus aan hebben gegeven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:09

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ny1ft28z54531.jpg
meer bandjes!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/JP58JXNtP4NL7K-fhW-8YTvcK3TJdki9rbzdZIV6cgA.jpg?auto=webp&s=85ed007886cc221175079401cc54083dd1677d5a

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 07:26
De comment sectie van GPupdate is ook wel de laatste plek op deze wereld waar je moet komen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Divak schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:29:
[...]

De comment sectie van GPupdate is ook wel de laatste plek op deze wereld waar je moet komen. :+
sinds ze zijn overgenomen door motorsport is dat wel de meest zichtbare verandering van zijn page

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15
streamnl schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:05:
Senna (nogmaals, de doc op Netflix is 👍🏻) is al een tijdje overleden maar hij gaf al aan dat zijn mooiste wedstrijd toch bij het karten was. Toen was het nog puur racen en niet (zoals bij F1) te veel (politieke) spelletjes/regels.

En dat is helaas nog steeds zo.
In de gemiddelde Amerikaanse klasse werken weinig regels anders best goed. Beetje de rijders en teams zelf uit laten zoeken en voor standaard dingen (zoals een wiel buiten je pitvak) een standaard straf (drive trough).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Ik heb nog geen moment gehad dit seizoen, dat ik hier negatief naar terug kijk :

vandaag 1 jaar geleden:
Officieel: Red Bull Racing vanaf 2019 met Honda-motoren

[ Voor 4% gewijzigd door basvn op 19-06-2019 12:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:20

mphilipp

Romanes eunt domus

TheBrut3 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:40:
[...]
Beetje de rijders en teams zelf uit laten zoeken en voor standaard dingen (zoals een wiel buiten je pitvak) een standaard straf (drive trough).
En Jean Todt zegt nu juist dat de rijders zelf steeds vroegen om straffen. Het is een beetje hetzelfde als de discussie rondom de Halo. De rijders vroegen zelf om extra protectie, en dan heb je maar 2 opties: een scherm of een extra rollbar achtig ding (i.e.Halo). Het scherm wordt afgekeurd, dus komt er een Halo.
De rijders vragen om straffen voor gevaarlijk gedrag, en nu zijn ze er, is het ook niet goed. Volgens mij roepen de coureurs (en teams/bazen) steeds dingen die ze goed uitkomen op dat moment, in een specifieke situatie. Maar als er dan een regel wordt bedacht, blijkt die meer impact te hebben dan ze gehoopt hebben, of zelfs compleet te backfiren. Iedereen ging zeuren toen Max in de F1 kwam. Hij was te jong en te onervaren. Prompt wordt er een nieuwe regel ingesteld waardoor het nu bijzonder moeilijk is om nieuw talent tijdig te contracteren omdat ze nog punten moeten halen.

Met die straffen geldt hetzelfde. Natuurlijk zeurt Hamilton om een straf, dat had Vettel ook gedaan, en ook Max zou dat doen. Het is namelijk de goedkoopste manier om iemand in te halen en een race te winnen als het lukt. Simpel. Het intereseert die gasten geen moer als het uiteindelijk niet verdiend is. Het staat niet op de beker gegraveerd. Ja, ze doen even alsof ze sportief zijn, maar het boeit ze verder niet zoveel. Alonso durfde eigenlijk ook niet breeduit te grijzen afgelopen zondag op Le Mans.

Dus zeg het maar: no rules F1? Lijkt me ook geen optie. En zolang er mensen zijn die de beslissingen nemen, blijf je fouten of verschillen van inzicht houden. En hoewel de actie van Vettel voornamelijk instinctief was, zou hij eigenlijk (een beetje) van het gas hebben moeten gaan om controle te kunnen houden. Maar hij bleef zijn poot op het gas houden om Hamilton voor te blijven. Is dat bewust elkaar in gevaar brengen? Senna deed dat soort dingen ook. Is hetgevaarlijk? Ja, best wel. Het had een aardige klapper kunnen worden als beiden op het gas bleven. Wiens schuld zou het dan zijn? Wie het weet, mag het zeggen...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
mphilipp schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:11:
[...]

Het had een aardige klapper kunnen worden als beiden op het gas bleven. Wiens schuld zou het dan zijn? Wie het weet, mag het zeggen...
Ik zou zeggen: beiden evenveel schuld, dus race-incident. De achterligger heeft ook als taak te anticiperen op wat de voorligger doet. Wat Hamilton deed, was expres de zone inrijden waar Vettel terecht zou komen, waardoor hij wel moest remmen waardoor de straf een feit werd. Hij had daar helemaal niet de intentie in te halen, want daar heb je tegenwoordig het lange rechte stuk + DRS voor.

Je zou bijna spreken van een geraffineerde schwalbe van Hamilton...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

CF230 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:20:
[...]
Ik zou zeggen: beiden evenveel schuld, dus race-incident.
[knip]
Hij had daar helemaal niet de intentie in te halen, want daar heb je tegenwoordig het lange rechte stuk + DRS voor.
[knip]
Je zou bijna spreken van een geraffineerde schwalbe van Hamilton...
Dát is nu precies wat ik bedoel: dat is jouw visie op het incident. Iemand anders zou kunnen zeggen dat Lewis verwachtte dat Seb zou liften om controle over de auto te houden/terug te krijgen en daardoor langzamer de baan op zou rijden en dus een makkelijk doelwit was om in te halen. Ook Hamilton's actie was instinctief denk ik. Je ziet een mogelijkheid voor een gat en wéét dat je die kans niet meer krijgt. Inhalen lukte gewoon niet omdat de Benz nét niet snel genoeg was. Net als in Spanje met Rosberg. Je ruikt een kans en die neem je.

Het is nooit zwart/wit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
mphilipp schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:11:
Dus zeg het maar: no rules F1? Lijkt me ook geen optie. En zolang er mensen zijn die de beslissingen nemen, blijf je fouten of verschillen van inzicht houden.
Niemand heeft het over no rules. Natuurlijk moeten er basis regels zijn, maar de FIA moet gewoon minder gevoelig worden voor gejank van coureurs/teams.

Straf in Canada is 100% terecht volgens de regels. Probleem is dat de FIA ze soms wel en soms niet toepast, haal de regel dan uit het boekje. Dan hadden VET en HAM doorgereden en had VET waarschijnlijk de race gewonnen. HAM kan dan verderop in het jaar besluiten om VET ook eens wat agressiever te blokken. Als VET dan niet in de remmen gaan dan vliegen ze er beiden vanaf, ook simpel.

Zo ook bij het moving under braking. Volgens mij is de regel inmiddels weer geschrapt, dat weet ik niet zeker, maar als iemand de kwaliteiten heeft dan mag hij ze ook benutten in mijn ogen. Zolang ze elkaar maar niet bewust van de baan af rijden, dat moet natuurlijk te allen tijde gestraft worden.

Zelfde met dat gezeur om die banden. Als teams bang zijn dat ze klappen of niet lang genoeg mee gaan, dan stoppen ze lekker een keer extra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9bPN9aWsAAn7Zb.jpg:large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 10-10 08:40
Last net op GPupdate dat de FIA af wilt van de bandenwarmers.
Gaat grappig worden, iedereen 60 keer van de baan af zodra ze uit de pits komen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Martin0 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:21:
Gaat grappig worden, iedereen 60 keer van de baan af zodra ze uit de pits komen.
Och, bij de DTM en de Indycar zijn ze er ook aan gewend na een poosje

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:14
Denk dat iemand als Max daar wel baat bij zou kunnen hebben.
Max kan verdomd goed zijn banden lezen, dus zou hij in theorie beter op de limiet van de banden kunnen rijden dan anderen in de eerste 2-3 ronden na de pitstops.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kan mij vergissen maar dat was toch al lang bekend als onderdeel van de nieuwe regels aankomende jaren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Maarten_E schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:36:
Denk dat iemand als Max daar wel baat bij zou kunnen hebben.
Max kan verdomd goed zijn banden lezen, dus zou hij in theorie beter op de limiet van de banden kunnen rijden dan anderen in de eerste 2-3 ronden na de pitstops.
Toch speelt daar de auto een enorme factor. Kijk maar naar Baku, waar Verstappen na de VSC zijn banden niet meer in het juiste window kreeg. Daardoor verloor hij op Vettel, terwijl hij voor de VSC juist inliep.

Pas deze regel toe op het huidige seizoen en dan denk ik dat de voorsprong van Mercedes nog groter zou zijn, aangezien zij zo'n beetje als enige de banden makkelijk in het juiste window weten te krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Muse op 19-06-2019 15:44 . Reden: verkeerde persoon gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Muse schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:43:
[...]

Toch speelt daar de auto een enorme factor. Kijk maar naar Baku, waar Verstappen na de VSC zijn banden niet meer in het juiste window kreeg. Daardoor verloor hij op Vettel, terwijl hij voor de VSC juist inliep.

Pas deze regel toe op het huidige seizoen en dan denk ik dat de voorsprong van Mercedes nog groter zou zijn, aangezien zij zo'n beetje als enige de banden makkelijk in het juiste window weten te krijgen.
Tuurlijk, maar als je kijkt hoe goed Max is met bandenmanagement is tov andere coureurs, kijk naar het verschil met Ricciardo vorig jaar en Gasly dit jaar. Het zal geen gigantisch verschil zijn, maar kan wel het verschil zijn tussen het al kunnen uitremmen van de rijder voor je of pas 2-3 rondjes later.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Maarten_E schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:48:
[...]

Tuurlijk, maar als je kijkt hoe goed Max is met bandenmanagement is tov andere coureurs, kijk naar het verschil met Ricciardo vorig jaar en Gasly dit jaar. Het zal geen gigantisch verschil zijn, maar kan wel het verschil zijn tussen het al kunnen uitremmen van de rijder voor je of pas 2-3 rondjes later.
Dat begrijp ik wel, maar als Mercedes 1 ronde nodig heeft om de banden op temperatuur te krijgen en Red Bull 2-3 ronden. Dan kun je als coureur nog zo goed zijn in het beheer van je banden, maar verlies je het gewoon dik doordat de auto niet meewerkt. Hooguit wordt het gaatje naar een teamgenoot nog iets groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Is dan ook 'hot storage' verboden? Dus de banden 'bewaren' in een zeer warme ruimte. Ik zag jaren geleden toen ik nog achter de coulisen op Le Mans kon kijken grote rekken waar een soort terrasverwarmers aan vest zaten. Zo werden de banden zonder bandenwarmers toch behoorlijk warm gestookt.
Ik weet niet of het nu nog zo is, maar ik hoorde iemand tijdens de race zoiets zeggen, maar dat was een fragment, dus of ie het ook over het verleden had weet ik niet.
Kan simpelweg via de regels ook verboden worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

mphilipp schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:24:
[...]

Is dan ook 'hot storage' verboden? Dus de banden 'bewaren' in een zeer warme ruimte. Ik zag jaren geleden toen ik nog achter de coulisen op Le Mans kon kijken grote rekken waar een soort terrasverwarmers aan vest zaten. Zo werden de banden zonder bandenwarmers toch behoorlijk warm gestookt.
Ik weet niet of het nu nog zo is, maar ik hoorde iemand tijdens de race zoiets zeggen, maar dat was een fragment, dus of ie het ook over het verleden had weet ik niet.
Zal waarschijnlijk hier wel ergens beschreven zijn:

https://www.fia.com/file/78015/download/26184

Wellicht zal de band oppompen met hete lucht (als dat al veilig kan en nut zou hebben) ook verboden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
mphilipp schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:24:
[...]

De FIA meet (steekproefgewijs) de bandentemperatuur, omdat er nu al temperatuur restricties op zitten. Zonder bandenwarmers neemt de FIA gewoon van iedere band één als ijkpunt (want omgevingstemperatuur verschilt per circuit), en mogen de banden van de teams niet te veel afwijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Good news everyone. :*) Oke, vooral voor de Ferrari fans.

Ferrari heeft een goed aantal mensen weten te recruteren van andere teams om hun operatie proberen te verbeteren.

Maurizio Tomasselli: Voormalig Chassis coördinator bij STR.
Hermann Wolche: Voormalig aerodynamicus van Mercedes.
Nigel Rupert-Nuttling: Voormalig RBB, correlatie tussen CFD en op de baan
Francois Dejoyeaux: Voormalig Renault voor de PU.
Stephen Boyd: Strategie expert. Ja echt. :P
https://www.f1technical.net/news/22075

Dus volgend seizoen beter chassis van Ferrari dat ook echt werkt zoals ze dachten en dan doet de PU kaboem. :+

edit: More good news everyone. :D
Honda komt met Spec 3. Verbeterde ICE en turbo en ook meer vermogen. :*)
https://racer.com/2019/06...pdate-and-power-increase/

[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-06-2019 17:37 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaniëlWW2 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:56:
Dus volgend seizoen beter chassis van Ferrari dat ook echt werkt zoals ze dachten en dan doet de PU kaboem. :+
Het moet wél allemaal werken tussen al die toppers. Het is nooit een gegeven dat het een goed resultaat oplevert. En wat dat betreft kunnen ze beter wat doen aan het werkklimaat bij Ferrari. Het zou met Binotto al een stuk beter moeten zijn, maar de mensen moeten wél in staat worden gesteld hun expertise ten volle te benutten.

Ik ben - met iedere andere F1 liefhebber - benieuwd wat eruit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:05:
[...]

Het moet wél allemaal werken tussen al die toppers. Het is nooit een gegeven dat het een goed resultaat oplevert. En wat dat betreft kunnen ze beter wat doen aan het werkklimaat bij Ferrari. Het zou met Binotto al een stuk beter moeten zijn, maar de mensen moeten wél in staat worden gesteld hun expertise ten volle te benutten.

Ik ben - met iedere andere F1 liefhebber - benieuwd wat eruit komt.
Ik vind het vooral opvallend dat de aantrekking plaats lijkt te vinden op gebieden waar Ferrari de plank mis heeft geslagen. Binotto heeft allang toegegeven dat de auto niet reageert zoals ze hadden gedacht in simulaties. Het aerodynamische concept lijkt gewoon verkeerd te zijn. Dus verwerven ze iemand van RBR waar ze goed om weten te gaan met hun CFD's naar track omzetten en iemand van Mercedes voor aerodynamische hulp. Coördinatie voor het chassis kan nooit kwaad. Iemand voor strategie lijkt me ook een zeer logische stap voor Ferrari.

Ik kan alleen die van Renault niet plaatsen. :P

[ Voor 14% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-06-2019 17:21 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

DaniëlWW2 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:16:
Ik kan alleen die van Renault niet plaatsen. :P
Het is ook belangrijk dat je weet hoe je het NIET moet doen :+

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:51

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

albino71 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:22:
[...]

Het is ook belangrijk dat je weet hoe je het NIET moet doen :+
"Eye hef heer une peut de ducktape poor la turbo..."

Fer heeft de PU toch wel goed voor elkaar?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
pjottum schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:17:
[...]

"Eye hef heer une peut de ducktape poor la turbo..."

Fer heeft de PU toch wel goed voor elkaar?
Op het akkefietje in Baku na (met die mislukte cilinder bij LEC in zijn auto)
heb ik nog geen slechte dingen gehoord van die PU. en lijkt het zelfs de sterkere te zijn van de 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

demonic schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:33:
[...]

heb ik nog geen slechte dingen gehoord van die PU. en lijkt het zelfs de sterkere te zijn van de 4.
Dat komt misschien omdat Mercedes zo hard roept dat de Ferrari PU zeker beter is dan die van Mercedes. :+
Waarschijnlijk is de Ferrari beter in hybride deployment waardoor ze aan het einde van een recht stuk nog steeds extra krijgen terwijl bij Mercedes de batterij leeg is en de MGU-H niet genoeg kan leveren. Staat waarschijnlijk tegenover dat de Mercedes waarschijnlijk efficiënter is waardoor Mercedes waarschijnlijk minder brandstof mee hoeft te nemen. Dat laat weer een langere auto toe met meer aerodynamisch oppervlakte. En toen was het seizoen verpest want Mercedes gaat ze allemaal winnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

demonic schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:33:
[...]
Baku? Ik dacht dat het akkefietje daar een muur was voor Leclerc?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
hardware-lover schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:56:
[...]

Baku? Ik dacht dat het akkefietje daar een muur was voor Leclerc?
Oops! bahrein! 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het is je vergeven. Leclerc heeft gewoon heel veel oepsies gehad dit seizoen. :P
Ja, ik had het wel door, maar geen zin om dat aan te gaan stippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-10 16:35
:D

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9e_4RxU8AAT3Uj.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 09:25

TrekDr0p

QR niet scannen

ik zat even op AMUS te snuffelen.

Maar lijkt het maar zo of zijn de 18" banden van de F2 ook "veel" groter in omtrek?
Afbeeldingslocatie: https://imgr3.auto-motor-und-sport.de/Mario-Isola-Formel-2-Reifen-2020-inlineImageC-6061b98-1603204.jpg

Stond namelijk niet veel bij het plaatsje.
Gaat dit er ook niet voor zorgen dat de auto's weer hoger op hun poten komen te staan of zullen ze de band niet in rechtelijn met de as zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:43
@TrekDr0p Je kan de as relatief hoger in de auto monteren, hoe je de band niet in rechtelijn met de as kunt zetten kan ik me niets bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Is dat geen voor vs achterband ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:21:
Is dat geen voor vs achterband ook?
Voor en achter zijn momenteel even hoog.

De standaard, die kan afwijken, is niet te zien op die foto, maar er zijn ook wel andere foto's met de 18" te vinden denk ik.

// de gouden lijken idd ook hoger:
https://thewptformula.com...analysis-13-vs-18-wheels/

Afbeeldingslocatie: https://thewptformula.files.wordpress.com/2015/08/13v18.png
Afbeeldingslocatie: https://www.f1i.com/wp-content/uploads/2018/06/WRI2_00004453-061-e1528124800508.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door YakuzA op 20-06-2019 13:29 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TrekDr0p schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:13:
ik zat even op AMUS te snuffelen.

Maar lijkt het maar zo of zijn de 18" banden van de F2 ook "veel" groter in omtrek?
[Afbeelding]

Stond namelijk niet veel bij het plaatsje.
Gaat dit er ook niet voor zorgen dat de auto's weer hoger op hun poten komen te staan of zullen ze de band niet in rechtelijn met de as zetten?
Ik neem aan dat je in "Wie repräsentativ sind die Mule-Cars?" hebt zitten snuffelen?

De diameter neemt met 5 cm toe? Maar het is allemaal nog tamelijk onzeker op dit moment.

Der Durchmesser wächst allerdings von 670 Millimetern auf 720 Millimeter.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

Reinier

\o/

roda_djavulen schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:17:
@TrekDr0p Je kan de as relatief hoger in de auto monteren, hoe je de band niet in rechtelijn met de as kunt zetten kan ik me niets bij voorstellen.
Portaalassen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:43
@Reinier Vooruit zo kan het :D Maar lijkt me nodeloos ingewikkeld en zwaar voor een f1 auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Sorry ik was in de war met front drive axle :+ die kunnen wel aardig onder een hoek staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Met zo'n Lego koppeling kan dat zelfs al :+
Afbeeldingslocatie: https://le-www-live-s.legocdn.com/sc/media/lessons/spm/images/wheel-and-axle-four-6d4cb01a350b1380b918e924547008d9.jpg?fit=inside%7C1200:1000

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
FIA gaat, volgens nu.nl, zich vrijdag om 14:15 nogmaals buigen over de straf van VET. Ferrari zegt nieuw bewijs te hebben.
https://www.nu.nl/formule...gen-tijdstraf-vettel.html

[ Voor 4% gewijzigd door TheBrut3 op 20-06-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TheBrut3 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:46:
FIA gaat, volgens nu.nl, zich vrijdag om 14:15 nogmaals buigen over de straf van VET. Ferrari zegt nieuw bewijs te hebben.
https://www.nu.nl/formule...gen-tijdstraf-vettel.html
Het enige wat nog kan variëren is de reden waarom het wordt afgewezen.
Waarschijnlijk > /dev/null want geen nieuw bewijs.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 07:41
Nou, de RB15 gaat zeker 0.3s harder per rondje. Kleinere spiegels:

https://pbs.twimg.com/media/D9ghKhVXsAEa2x9.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door loekf2 op 20-06-2019 15:37 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Een moment van reflectie voor Magnussen :)
Magnussen: Steiner did well to "shut me up" in Canada

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:14

Player1S

Probably out in the dark

YakuzA schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:10:
[...]

Het enige wat nog kan variëren is de reden waarom het wordt afgewezen.
Waarschijnlijk > /dev/null want geen nieuw bewijs.
Ik denk dat ze bezwijken onder de druk van de outrage en toch nog iets vinden om het te kunnen terug draaien.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:37
Player1S schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:37:
[...]

Ik denk dat ze bezwijken onder de druk van de outrage en toch nog iets vinden om het te kunnen terug draaien.
En dan wordt het weer Ferrari International Assistance.
Intussen maakt het echt niet meer uit wat de FIA ermee doet, er zijn twee kampen en daar zal het bij blijven. Als de FIA nu nog van mening wisselt krijgen ze weer de volle laag van het kamp dat de straf wel terecht vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:03
[...]

Dan is Mercedes in alle staten, want die zullen dan beweren dat de enige reden dat Hamilton Vettel in de race niet inhaalde was dat ze geen onnodig risico wilden lopen omdat Vettel toch 5s aan z'n broek had.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@alexbl69 dus wat het leuker voor de kijker geweest als de straf na de finish werd uitgedeeld. Dan blijven mensen racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Ze halen zich een hoop op de hals als ze dit nu terug gaan draaien. De algehele geloofwaardigheid, toch al een heikel punt, gaat dan helemaal naar de vaantjes.

Laat het alsjeblieft zo blijven zoals nu bestraft, scheelt nog een hele hoop extra gezeik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

alexbl69 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:57:
[...]

Dan is Mercedes in alle staten, want die zullen dan beweren dat de enige reden dat Hamilton Vettel in de race niet inhaalde was dat ze geen onnodig risico wilden lopen omdat Vettel toch 5s aan z'n broek had.
Dan krijgen wij als fans een wat (leed)vermaak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 23:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

alexbl69 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:57:
[...]

Yep, dat zou ik dan ook denken als ik Hamilton/Merc was. Zou soort gerechtigheid zijn als het zo'n shitstorm wordt. Gare gestraf de hele tijd. Moeten ze echt mee stoppen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

YakuzA schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:41:
[...]
Met zo'n Lego koppeling kan dat zelfs al :+
Maar echt geweldig voor een raceauto is dat niet. De belasting van die knik is enorm. En dan hebben we het nog niet gehad over overbrengingsverliezen.
BMW had vroegâh altijd cardanassen bij de boxermotor en later ook bij de 4-in-lijn (door 'm in de lengterichting te plaatsen) maar zelfs dan heb je nog verliezen van de overbrenging.omdat die achteras (de cardan was de achterbrug) geveerd is en er dus ook zo'n knikkoppeling op zit. Dat is en zwak punt. Zeker voor een racemotor met veel koppel. Zware onderdelen...daar wordt meneer Newey niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:19:
[...]
En dan wordt het weer Ferrari International Assistance.
Wat dus weer bewijst dat al dat partijdigheid gelul precies dat is...gelul. Tot nu toe was het de Mercedes hulp. Mensen die op zoek zijn naar conspiracies vinden ze overal. Daarom geloof ik er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:58
Even een vraagje aan de statistici. Zou Mercedes overigens dit seizoen de eerste constructeur worden die alle races in één seizoen wint? Ik zie ze het enkel op Monza nog een beetje lastig krijgen eerlijk gezegd :X

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Maurice079 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:06:
Even een vraagje aan de statistici. Zou Mercedes overigens dit seizoen de eerste constructeur worden die alle races in één seizoen wint? Ik zie ze het enkel op Monza nog een beetje lastig krijgen eerlijk gezegd :X
Alfa heeft alles gewonnen (behalve Indy) in 1950.
Indy was alleen US coureurs en teams dus geen enkel Europees team deed mee.

Edit: En Ferrari in 1952 (uitgezonderd Indy).

[ Voor 85% gewijzigd door Maarten_E op 20-06-2019 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:58
Maarten_E schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:10:
[...]

Alfa heeft alles gewonnen (behalve Indy) in 1950.
Indy was alleen US coureurs en teams dus geen enkel Europees team deed mee.

Edit: En Ferrari in 1952 (uitgezonderd Indy).
Wel lekkere beknopte seizoenen toen. Waren we nu al (bijna) klaar geweest :+

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:35

Reinier

\o/

mphilipp schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:57:
[...]

Maar echt geweldig voor een raceauto is dat niet. De belasting van die knik is enorm. En dan hebben we het nog niet gehad over overbrengingsverliezen.
BMW had vroegâh altijd cardanassen bij de boxermotor en later ook bij de 4-in-lijn (door 'm in de lengterichting te plaatsen) maar zelfs dan heb je nog verliezen van de overbrenging.omdat die achteras (de cardan was de achterbrug) geveerd is en er dus ook zo'n knikkoppeling op zit. Dat is en zwak punt. Zeker voor een racemotor met veel koppel. Zware onderdelen...daar wordt meneer Newey niet vrolijk van.
Plus, de rotatiesnelheid van een kruiskoppeling is niet constant. Niet handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ze hebben er eigenlijk al 2 al op pace verloren van de eerste 7, dus ik verwacht niet dat ze het vol houden.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ja. McLaren-Honda kreeg het bijna voor elkaar in 1988. Alleen Monza won Ferrari toen nadat Enzo Ferrari net was overleden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
DaniëlWW2 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:58:
[...]

Ja. McLaren-Honda kreeg het bijna voor elkaar in 1988. Alleen Monza won Ferrari toen nadat Enzo Ferrari net was overleden. :)
Had Senna zich maar niet moeten verslikken in een achterblijver twee ronden voor het einde. ;)
Jean-Louis Schlesser is voor mij nog altijd een held daarvoor.

Edit: Het is mij nooit helemaal duidelijk geworden waarom Ferrari in 1980 zo ontzettend sloom en traag was dat jaar. Was die auto echt zo slecht? Was toch gewoon een doorontwikkeling van de '79 wagen?

[ Voor 20% gewijzigd door Maarten_E op 20-06-2019 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 01:17

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Recent zou Jean Todt tegen/over Ferrari gezegd hebben "We zijn niet snel genoeg".. Dat, icm mogelijk terugkomen op de straf zou (imo) om elke verdere schijn de kop in te drukken het ontslag van Todt bij de FIA moeten betekenen.

Ja, de FIA is corrupt. Maar zo open en bloot zou echt schandalig zijn :/

Nee, ik heb zo 1,2,3 even geen bron meer van de uitspraak van Todt. Nee, het was geen gptoday/gpblog/verstappennepfansroddel site waar het op stond (althans, ik kijk niet op dat soort clickbait sites). Ja, ik weet dat het helemaal niet vast staat dat de FIA van mening veranderd. Ja, ik vind Ferrari International Assistance en dergelijke namen ook bull. Gewoon bull, niet Red Bull :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Destruction schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 00:53:
[...]
Recent zou Jean Todt tegen/over Ferrari gezegd hebben
En wie heeft daar bij gestaan? Wie heeft dat beweert? Iedereen kan zoiets wel zeggen, en ervaring leert dat 'men' dat soort dingen makkelijk roept om olie op het vuur te gooien.

Ik ben sowieso niet van de conspiracies en de Ferrari fans roepen dat de FIA op de hand van Mercedes is en de Mercedes fans dat ze voor Ferrari zijn. Reden genoeg om er geen reet van te geloven. De bewijzen zijn op zijn hoogst circumstantiial.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 14:59
mphilipp schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 07:40:
[...]

En wie heeft daar bij gestaan? Wie heeft dat beweert? Iedereen kan zoiets wel zeggen, en ervaring leert dat 'men' dat soort dingen makkelijk roept om olie op het vuur te gooien.

Ik ben sowieso niet van de conspiracies en de Ferrari fans roepen dat de FIA op de hand van Mercedes is en de Mercedes fans dat ze voor Ferrari zijn. Reden genoeg om er geen reet van te geloven. De bewijzen zijn op zijn hoogst circumstantiial.
[Twitter: https://twitter.com/insidef1/status/1127547006191169536]

Hij neemt het filmpje niet mee, dus je moet maar even klikken om het filmpje te zien.

Volgens mij zegt Vettel "We are too slow" en niet Jean Todt.

[ Voor 11% gewijzigd door Extigo op 21-06-2019 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:46
Todt heeft er 16 jaar gewerkt, dus dan is een ‘we’ snel gemaakt. Spijkers op laag water zoeken dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

demo31051987 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 07:45:
[...]
[Embed]

Hij neemt het filmpje niet mee, dus je moet maar even klikken om het filmpje te zien.

Volgens mij zegt Vettel "We are too slow" en niet Jean Todt.
Ik hoor alleen maar gekakel in het filmpje :)
Misschien kan er iemand met superman oren naar luisteren, maar Todt zegt amper iets, voornamelijk Vettel die praat iig.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Jelte schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:08:
@alexbl69 dus wat het leuker voor de kijker geweest als de straf na de finish werd uitgedeeld. Dan blijven mensen racen.
Dat zou best een goede regel zijn. Dat de FIA tijdens de race wel aangeeft dat er iets in onderzoek is en dat bij tijdstraffen of no further action de melding komt: "Result will be announced after the race".
Afgelopen race had Mercedes dan moeten gokken op de straf en ook bijvoorbeeld in Monaco hadden ze dan niet geweten dat Max nog 5 seconden erbij kreeg. Dat kan een race zomaar heel anders maken.

Enkel drive-through en stop-and-go worden tijdens de race bekend gemaakt, want die moeten gewoon worden ingelost. Maar die straffen zien we niet meer zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 21:37
Als de straffen na de race pas bekend worden gemaakt krijg je ook weer geklaag dat het zo lang duurt en na de race de uitslag wordt gewijzigd. Toen Verstappen in Mexico van het podium werd gehaald in 2016 ontstond daar weer een hele storm over. Stel je het straffen nog verder uit dat de uitslag nog maar een formaliteit in de geschiedenisboeken is dan ontneem je de coureur weer de kans op een feestje/podium ceremonie.

Nee, wat mij betreft deel je de straf echt tijdens de race uit. Ga maar van het gas af om de 5 seconden in te lossen, en daarna kun je weer racen.
De regels zullen ook zijn opgesteld met de gedachte dat de straf tijdens de race wordt ingelost, gezien de straf bij de eerstvolgende pitstop moet worden ingelost. Alleen kom je dan weer terug bij de 'er is maar één, vroege, pitstop'. Daardoor is er zo ongeveer 75% kans dat de straf wordt gegeven op het moment dat er geen pitstop meer plaatsvindt en de mogelijkheid tot inlossen dus ook weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Holkers schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:04:
Todt heeft er 16 jaar gewerkt, dus dan is een ‘we’ snel gemaakt. Spijkers op laag water zoeken dit
Precies. En de hele conversatie nauwelijks verstaanbaar, dus context is ook weg. Waar gaat het over? Waar doelt Jean (als hij het al gezegd heeft) op met 'we are too slow'? Misschien heeft hij het over de FIA die te langzaam is met de nieuwe reglementen. Who the fuck knows...

Dit is gewoon de vloek van Internet en de zogenaamde social media. Iedere gek kan dingen publiceren en random onzin uitkramen. Precies de reden dat ik jaren geleden al schoon genoeg kreeg van forums. Dit en het ruimtevaarttopic zijn nog de enige forumdingen die ik regelmatig doe (en een handvol topics waar ik eens in de maand in kijk ofzo). Je wordt gewoon niet goed van het gelul en de onzin die uitgekraamd wordt. Soms leuk voor de info en de inzichten die door een aantal interessante mensen worden gedeeld, maar het gros is gewoon slap geouwehoer van mensen die zichzelf erg interessant vinden. Van muggen worden hele hordes olifanten gemaakt onder het mom van 'waar rook is, is vuur' (over onzinuitspraken gesproken) en allerlei onschuldige dingen worden vreselijk uit proporties getrokken of verkeerd uitgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Is toch heel duidelijk Vettel die dat zegt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:34

Martinspire

Awesomeness

Holkers schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:04:
Dat en Engels is zijn moedertaal niet. Vond hem altijd steenkolen Engels spreken, dus dan is dit ook niet heel raar.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

t zijn net mensen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/IOhr8p4JM0VCZqi7E8Okr527WQ6GG3GejhQp4lzwy6Q.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=a9c5bca530d7a10baf509e766ed5715d384891f5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

mphilipp schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:05:
[...]

Dit is gewoon de vloek van Internet en de zogenaamde social media. Iedere gek kan dingen publiceren en random onzin uitkramen. Precies de reden dat ik jaren geleden al schoon genoeg kreeg van forums. Dit en het ruimtevaarttopic zijn nog de enige forumdingen die ik regelmatig doe (en een handvol topics waar ik eens in de maand in kijk ofzo). Je wordt gewoon niet goed van het gelul en de onzin die uitgekraamd wordt. Soms leuk voor de info en de inzichten die door een aantal interessante mensen worden gedeeld, maar het gros is gewoon slap geouwehoer van mensen die zichzelf erg interessant vinden. Van muggen worden hele hordes olifanten gemaakt onder het mom van 'waar rook is, is vuur' (over onzinuitspraken gesproken) en allerlei onschuldige dingen worden vreselijk uit proporties getrokken of verkeerd uitgelegd.
Don't shoot the messenger.

De bedoeling van mijn post (maar wellicht had ik iets duidelijker moeten zijn) was dat zo'n uitspraak (als hij het echt gezegd heeft, ik schreef ook "Hij zou gezegd hebben") niet handig is icm de vele FIArrari/Ferrari International Assistance verhalen. imo zou Todt er dan dus voor moeten waken dat-ie zoiets niet zegt, of het anders op zo'n manier zegt dat niemand met zo'n quote aan de haal kan gaan. Je moet als organisatie toch elke schijn dat je niet 100% onpartijdig bent zien te voorkomen. Als het daadwerkelijk zijn woorden zijn (ik kan ook niet duidelijk horen dat hij het zegt) is dat natuurlijk slechte PR in dit licht.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 14:59
Destruction schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:46:
[...]

De bedoeling van mijn post (maar wellicht had ik iets duidelijker moeten zijn) was dat zo'n uitspraak (als hij het echt gezegd heeft, ik schreef ook "Hij zou gezegd hebben") niet handig is icm de vele FIArrari/Ferrari International Assistance verhalen. imo zou Todt er dan dus voor moeten waken dat-ie zoiets niet zegt, of het anders op zo'n manier zegt dat niemand met zo'n quote aan de haal kan gaan. Je moet als organisatie toch elke schijn dat je niet 100% onpartijdig bent zien te voorkomen. Als het daadwerkelijk zijn woorden zijn (ik kan ook niet duidelijk horen dat hij het zegt) is dat natuurlijk slechte PR in dit licht.
Het feit dat het in Spanje gezegd zou zijn, het twitter-bericht al van 12 mei is en ik daarna weinig tot niets heb vernomen van dit voorval, lijkt mij dat Jean Todt dit niet gezegd heeft en dat het Vettel zelf is geweest (ik denk ook dat Vettel het zegt, het lijkt meer op zijn stem dan op die van Jean Todt).

Ik zou hier niet te zwaar aan tillen en de gebeurtenissen van de afgelopen GP lijken toch eerder op een voorliefde van Mercedes dan Ferrari vanuit de FIA :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Je maakte er wel een beetje sensatie nieuws van door meteen te melden dat Todt dan maar moest opstappen bij de FIA ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
RobertMe schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:48:
Als de straffen na de race pas bekend worden gemaakt krijg je ook weer geklaag dat het zo lang duurt en na de race de uitslag wordt gewijzigd. Toen Verstappen in Mexico van het podium werd gehaald in 2016 ontstond daar weer een hele storm over. Stel je het straffen nog verder uit dat de uitslag nog maar een formaliteit in de geschiedenisboeken is dan ontneem je de coureur weer de kans op een feestje/podium ceremonie.
Nee want de straf is eventueel al bekend bij de officials en de uitkomst wordt gelijk na de finish bekend gemaakt. Dus het podium zal dus kloppen. De teams weten ook dat er nog een uitkomst bij de FIA ligt op het moment van Finish. Dan moeten ze misschien een paar seconden wachten en op F5 drukken om te zien of het niks is, 5 seconden of 10 seconden.

Maar dan racen ze wel daadwerkelijk tot het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Je vond het wel nodig om het in al zijn ongenuanceerdheid te herhalen, zonder kanttekeningen te plaatsen of alleen maar te noemen dat er geen enkele context van die uitspraak (als die al gedaan is) is.
niet handig is icm de vele FIArrari/Ferrari International Assistance verhalen.
Volgens mij is de tendens dit jaar dat de FIA alles doet om Mercedes te helpen. Dat is dus de reden dat ik al dat soort suggesties naar het rijk der fabelen verwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ferrari heeft misschien tijdens FP1 een flinke fout in hun aerodynamische correlatie gevonden die ze 0,3s koste. Het zou ontdekt zijn door een andere voorvleugel te proberen. Potentieel gaat Ferrari dus zo 0,3s erbij vinden als ze de auto opeens nu wel goed kunnen afstellen. :)
https://www.motorsportmag...er-bullet-ahead-french-gp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

HAM - VET

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9l9yoVWsAEqTWb.jpg:large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 17:10

Damian

Insane Obtrusion

Whehe grappig dat Ferrari met een analyse van die Chandhok komt aanzetten :P Mooi antwoord ook van de FIA :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Lol filmpje van Karun Chandhok als evidence :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

REN volgend jaar met MER ICE unit??

https://racingnews365.nl/...en-natuurlijk-alle-opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 11:38
Hoezo was (vii), "the VET WS", beschikbaar tijdens de race?
Telt het gerant vol adrenaline tijdens de race over de boordradio als witness statement?
Dus het commentaar van een rijder NA de race waarbij er een gesprek gevoerd kan worden is niet nieuw?

Ik snap dat ze dit wel moeten doen, aangezien het anders een precedent schept en ze altijd de review moeten toestaan. Per definitie is het niet mogelijk om een gesprek aan te gaan met de coureurs tijdens de race.
Maar als je die lijn doortrekt heeft het dus uberhaupt nooit zin om de coureurs na een incident te horen en is de enige reden dat ze bij de wedstrijdleiding moeten komen....dat ze een standje krijgen.

Ik hoop wel dat er nu alsnog gewoon een gesprek komt in de rijdersbriefing waarin gevraagd wordt aan alle rijders hoe ze willen dat hier mee omgegaan wordt.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:55

DataGhost

iPL dev

sanderb schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:06:
Hoezo was (vii), "the VET WS", beschikbaar tijdens de race?
Telt het gerant vol adrenaline tijdens de race over de boordradio als witness statement?
Dus het commentaar van een rijder NA de race waarbij er een gesprek gevoerd kan worden is niet nieuw?

Ik snap dat ze dit wel moeten doen, aangezien het anders een precedent schept en ze altijd de review moeten toestaan. Per definitie is het niet mogelijk om een gesprek aan te gaan met de coureurs tijdens de race.
Maar als je die lijn doortrekt heeft het dus uberhaupt nooit zin om de coureurs na een incident te horen en is de enige reden dat ze bij de wedstrijdleiding moeten komen....dat ze een standje krijgen.

Ik hoop wel dat er nu alsnog gewoon een gesprek komt in de rijdersbriefing waarin gevraagd wordt aan alle rijders hoe ze willen dat hier mee omgegaan wordt.
"end of the Event"
"end of scrutineering"
Staat niks over de race zelf, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik zie het niet gebeuren dat het fabrieksteam van Renault met Mercedes motoren gaat rijden, dat zou ook geen goede reclame zijn voor het merk :+

Ocon richting Renault, zou kunnen.
YakuzA schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:14:
[...]

Je maakte er wel een beetje sensatie nieuws van door meteen te melden dat Todt dan maar moest opstappen bij de FIA ;)
Als het exact gezegd is zoals beweerd wordt, dan hint dat naar een FIA voorzitter die mogelijk niet geheel onpartijdig is. Als dat dan zo is, moeten er imo vervolgstappen genomen worden. Gewoon, omdat je elke schijn van partijdigheid bij overkoepelende toko's als de FIA moet bestrijden.

Of het nou om Jean Todt (ex-Ferrari) bij de FIA gaat of om Ross Brawn (ex-Mercedes) bij de FOM gaat, doet er niet toe.
mphilipp schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:54:
[...]

Je vond het wel nodig om het in al zijn ongenuanceerdheid te herhalen, zonder kanttekeningen te plaatsen of alleen maar te noemen dat er geen enkele context van die uitspraak (als die al gedaan is) is.
Ik schreef dan ook niet "Todt heeft gezegd" maar "Todt zou gezegd hebben", ik plaats dus nog twijfels bij wat en hoe er daadwerkelijk is gezegd.

Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, en wellicht had ik iets duidelijker moeten zijn in mijn eerste post hierover. Mijn excuses voor het feit dat ik in mijn eerste post niet duidelijker beschreven heb wat ik bedoelde. Maar daar tegenover staat weer: ik ben niet verantwoordelijk voor de interpretatie van een ander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:05

Pierre

Van nature lui!

Ze hebben eindelijk een ei gelegd bij de FIA.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Het beroep van Ferrari is afgewezen door de FIA lees ik net. Er is geen / te weinig significante nieuwe info om de zaak te heropenen.
https://www.formula1.com/...r7AQ7ZwARrp2VWmMJGq3.html

[ Voor 34% gewijzigd door u_nix_we_all op 21-06-2019 17:26 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1 ... 79 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire