[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.099 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:38
DataGhost schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:15:
[...]

"end of the Event"
"end of scrutineering"
Staat niks over de race zelf, hoor.
Je hebt gelijk :)
Article 2.2 waarnaar verwezen wordt:
2.2 The Championship and each of its Events is governed by the FIA in accordance with the
Regulations. Event means any event entered into the FIA Formula One Championship Calendar
for any year commencing 24 hours before P1 is scheduled to take place and ending at the time
for the lodging of a protest under the terms of the Code or the time when a technical or
sporting certification has been carried out under the terms of the Code, whichever is the later.
Ik vind het overigens nog steeds vreemd: De beslissing wordt genomen tijdens de race.
Zonder mogelijkheid tot appeal.
De "right to review" vereist dat er nieuw bewijs is.
Vervolgens wordt gezegd dat het bewijs niet nieuw is, omdat het tijdens het event al beschikbaar was. (Maar niet tijdens de beslissing die genomen werd.)

In dit geval maakt het niet uit, dat ben ik met ze eens.
Maar wat als er nu wel bewijs zou zijn dat beschikbaar was NA de straf...maar VOOR het einde van het Event?
Sterker nog... Zelfs als Ferrari onomstotelijk TIJDENS de race zou kunnen bewijzen dat de straf niet terecht was, hadden ze nog pech: geen appeal mogelijk..en bewijs is niet nieuw, want beschikbaar tijdens het Event.

-- incident -- investigation met beschikbare bewijs -- straf -- nieuw bewijs van tegendeel --- einde event.
Als je dus zelf met bewijs komt, zorg er dan voor dat je dat niet beschikbaar maakt voordat het Event ten einde is, anders geen appeal mogelijk en ook geen right to review :?

Die hele regel dat er geen appeal mogelijk is voor een tijdstraf klopt gewoon niet imho. Of ze moeten een tijdstraf alleen uitdelen wanneer er onomstotelijk zonder twijfel en mogelijkheid tot interpretatie bewezen is dat deze terecht is.

Dat kan dan alleen bij bijvoorbeeld het buiten de baan gaan met 4 wielen (meetbaar)....maar niet bij iets dat per definitie subjectief is: safe entry...Want wanneer is iets veilig? Dat is een mening van de stewards, net zo goed als de analyse van Chandhok een mening is volgens hen zelf.

Als je deze discussies dus niet wil, dan moet je ook de stewards niet in de gelegenheid stellen om subjectieve meningen te hebben.

Anderen hebben al iets soortgelijks voorgesteld: Ga je buiten de baan, dan móet je wel re-entry hebben.
Safe of niet safe..gained advantage of niet... gewoon altijd een penalty in de vorm van een stukje extra/langere baan pakken.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:19
Destruction schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:46:
[...]

Don't shoot the messenger.

De bedoeling van mijn post (maar wellicht had ik iets duidelijker moeten zijn) was dat zo'n uitspraak (als hij het echt gezegd heeft, ik schreef ook "Hij zou gezegd hebben") niet handig is icm de vele FIArrari/Ferrari International Assistance verhalen. imo zou Todt er dan dus voor moeten waken dat-ie zoiets niet zegt, of het anders op zo'n manier zegt dat niemand met zo'n quote aan de haal kan gaan. Je moet als organisatie toch elke schijn dat je niet 100% onpartijdig bent zien te voorkomen. Als het daadwerkelijk zijn woorden zijn (ik kan ook niet duidelijk horen dat hij het zegt) is dat natuurlijk slechte PR in dit licht.
Ik denk eerder dat je zulke bullshit dan ook niet moet messagen.
De mond van Todt beweegt sowieso verkeerd voor hetgeen hij zou zeggen. (Ik ben slechthorend, kan dus liplezen).

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:09

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Exocet schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:26:
https://www.verstappen.nl/nl/article/11287/

[...]

Zo raar dit seizoen, qua prestaties en media-uitingen is Max echt gegroeid en een toekomstig wereldkampioen in mijn ogen. Red Bull heeft helaas een stapje terug gedaan.
Helaas hetzelfde voor Ferrari terwijl Mercedes wel een vrij normale seizoen op seizoen stap heeft gezet. Daarom is het gat ook zo groot geworden. Het pijnlijke is dat het niet komt door interne factoren, maar juist externe. De banden is al genoeg over gezegd en minder vaak de bijna panisch snelle en slecht doordachte aanpassing van aerodynamische reglementen. Het lijkt er sterk op dat Mercedes voor die aanpassingen was omdat ze voorzien hebben dat het hun auto sterker zou maken en/of dat het RBR en Ferrari zou verzwakken.

Het pijnlijke is ook dat afschrijven en in 2020 opnieuw beginnen ook niet kan voor RBR of Ferrari. Er veranderd voor volgend jaar niks anders dan dat de banden hopelijk weer minder gevoelig worden gemaakt. Dat zou al moeten helpen, maar ik weet niet of het genoeg is. Eigenlijk zouden zowel RBR als Ferrari als eerste een manier moeten vinden om hun banden te gaan "misbruiken". Ze krijgen er gewoon geen temperatuur in terwijl ze afgelopen jaren veel beter waren met zachtere banden dan Mercedes. Vervolgens moet RBR hun chassis echt onder controle zien te krijgen. Te vaak hoor je Max klagen over balans en te vaak gaat de balans eraan als de temperaturen opeens veranderen. Gasly kan denk ik helemaal niks met een auto die zich niet laat afstellen.

Ferrari is denk ik nog erger. Die auto stuurt botweg niet in. Front downforce is absoluut waardeloos. Leuk dat die snel is op rechte stukken, helpt niks. Komt nog eens bij dat er kennelijk gedoe is over Ferari haar achtervleugel die zou bewegen op rechte stukken waardoor die minder luchtweerstand heeft. Kennelijk heeft de FIA ingegrepen. Moet alleen nog even goed kijken hoe dat zit. Ferrari heeft denk ik nog veel meer problemen, maar die hebben wel een PU. Daar moet Honda gewoon de rest van het seizoen voluit blijven gaan.

Dan is het te hopen dat voor 2020, Mercedes niet opeens weer veel beter is.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:45

mphilipp

Romanes eunt domus

sanderb schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:06:
Hoezo was (vii), "the VET WS", beschikbaar tijdens de race?
Telt het gerant vol adrenaline tijdens de race over de boordradio als witness statement?
Dus het commentaar van een rijder NA de race waarbij er een gesprek gevoerd kan worden is niet nieuw?
Dit gaat alleen over de review die Ferrari aangevraagd heeft en waar ze afgelopen vrijdag over geoordeeld hebben. Na de race is er een statement van Vettel opgenomen, en is alles wat de FIA ter beschikking staat bekeken (filmbeelden en telemetrie). Wat Ferrari presenteerde tbv de review was in de opinie van de FIA niet nieuw. Het enige nieuwe was de analyse van Karun, maar dat is een externe bron die zich beroept op filmbeelden die de FIA ook al heeft. Dus dat is geen bron vinden zijn dan.
En zo'n review gaat alleen plaatsvinden als er echt nieuw bewijs is. Net een echte rechtszaak. In beroep gaan is je recht, maar als je niets nieuws hebt, bij voorbaat kansloos.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:45
Max laat het koppie bij voorbaat al hangen, is hij aan het solliciteren bij andere teams?
Verstappen: ’Vierde of vijfde in Oostenrijk’

„Het zal zonder crashes normaal gesproken wel weer een vierde of vijfde plaats worden daar”, aldus Verstappen. „Het ligt eraan of Ferrari een foutje maakt. Ja, een derde plaats kan ook, maar dan moeten Vettel en Leclerc allebei een misser maken. Het is zoals het is. Ik moet het optimale eruit blijven halen, anders kan ik beter thuisblijven.”

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 15:05
hoevenpe schreef op maandag 24 juni 2019 @ 07:35:
Max laat het koppie bij voorbaat al hangen, is hij aan het solliciteren bij andere teams?

[...]
Gewoon realistisch toch gezien het seizoen tot nu toe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:59
hoevenpe schreef op maandag 24 juni 2019 @ 07:35:

[...]
Hij vertelt gewoon de waarheid. De auto en de motor zijn beiden niet goed genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Realistisch, maar ook enorm berustend en mat. Geen vuur, niet de Max van vroeger die uit frustratie voor wat vuurwerk in de race had kunnen zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 14:59
hoevenpe schreef op maandag 24 juni 2019 @ 07:43:
Realistisch, maar ook enorm berustend en mat. Geen vuur, niet de Max van vroeger die uit frustratie voor wat vuurwerk in de race had kunnen zorgen.
Maar hij gaf toch al voor het seizoen begon aan dat dit een tussenjaar zou zijn? Dit ligt helemaal in de lijn van de verwachtingen. Daarom heeft het voor hem ook geen zin om zijn frustratie te uiten. Dat zal vervolgens alleen maar tegen hem gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:05

Pierre

Van nature lui!

Wat dat betreft is die wel enorm vooruit gegaan, daar heb ik dan wel weer respect voor.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

DutchAddick schreef op maandag 24 juni 2019 @ 07:40:
Gewoon realistisch toch gezien het seizoen tot nu toe?
Realisme en berusting. Iets wat je als toeschouwer ook kan constateren. Mercedes is oppermachtig en maakt geen fouten. Alle races zijn ze op het podium geëindigd. De betrouwbaarheid (ten gevolge van levensduur eis van FIA) van hun motor is bizar.

Heb (nog) niet de indruk dat VER zijn koppie laat hangen. Hij wist dat het een overgangsjaar zou zijn, maar had natuurlijk wel meer gehoopt. Zeker na de start in Australië.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
hoevenpe schreef op maandag 24 juni 2019 @ 07:43:
Als je al jarenlang met het snot voor de ogen rijdt terwijl je achterstand op de kop alleen maar groter wordt knapt er op een gegeven moment iets. En dat is nu blijkbaar gebeurd.

Zeker als je direct bestraft wordt als je ook maar een ietsie-pietsie teveel risico neemt

Hij haalt nog steeds het maximale uit z'n auto, maar de 103% in de actie is er even niet meer. Is toch zinloos gebleken want het enige dat je ermee scoort zijn penalty-points.

Hetzij Honda/RBR moeten de zaakjes op zeer korte termijn op de rails krijgen (en Gasly vervangen door iemand waar ze wel wat aan hebben), hetzij Verstappen moet mijns inziens die vermeende telefoontjes van Toto Wolff maar eens op gaan pakken.

Het hele systeem zit muurvast en er is geen enkele indicatie dat hier iets aan gaat veranderen.

Zelfs Hamilton begint het een beetje zat er worden 8)7. Hoewel die natuurlijk makkelijk praten heeft.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
als coureur wil je gewoon racen en niet een seizoen lang "maar het beste eruit zien te halen" want dat gaat denk snel vervelen. Dit zal een hamilton ook wel voelen. Hele race in je uppie vooraan rijden is ook saai (hoop ik :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:02

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Woudloper schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:27:
[...]

Realisme en berusting. Iets wat je als toeschouwer ook kan constateren. Mercedes is oppermachtig en maakt geen fouten. Alle races zijn ze op het podium geëindigd. De betrouwbaarheid (ten gevolge van levensduur eis van FIA) van hun motor is bizar.

Heb (nog) niet de indruk dat VER zijn koppie laat hangen. Hij wist dat het een overgangsjaar zou zijn, maar had natuurlijk wel meer gehoopt. Zeker na de start in Australië.
Het probleem is ook niet zozeer dat ze enorm achterlopen, het echte probleem is dat Mercedes gewoon absurd oppermachtig is. Dat is mede debet aan het bandendebacle. Het is meer een 'wie heeft de banden het beste onder de knie' dan een echte race wie het snelste is.

Honda die in hun eerste 'echte' jaar met RBR die zich kan meten met Ferrari en soms zelfs de baas is (in ieder geval met Max achter het stuur), is een niet onaardige prestatie. Zie ook de punten op de huidige plek in het seizoen met hetzelfde moment een jaar geleden.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:09

basvn

Breezand - NHN

owja

RACEWEEK :)F :)F :)F :)F *O* *O* *O* *O*

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Ik zie hier (en op andere plekken op het internet) een aantal mensen uitspreken dat Verstappen wellicht weg zal willen bij RBR als er geen verbetering in zit (en dat zou imho terecht zijn. RBR is echt een beetje aan het kwakkelen en ik zie vooral achteruitgang eigenlijk). Maar waar zou ie dan heen moeten? Ferrari lijkt geen handige zet, als daar al een stoeltje vrij komt en ik denk dat MERC ook niet perse zit te wachten op iemand die Ham het vuur aan de schenen gaat leggen.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bansheeben schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:24:
Ik zie hier (en op andere plekken op het internet) een aantal mensen uitspreken dat Verstappen wellicht weg zal willen bij RBR als er geen verbetering in zit (en dat zou imho terecht zijn. RBR is echt een beetje aan het kwakkelen en ik zie vooral achteruitgang eigenlijk). Maar waar zou ie dan heen moeten? Ferrari lijkt geen handige zet, als daar al een stoeltje vrij komt en ik denk dat MERC ook niet perse zit te wachten op iemand die Ham het vuur aan de schenen gaat leggen.
Men lijkt te vergeten dat Mercedes al geprobeerd heeft om Max in te lijven en dat Toto dat nog steeds wil. Ik denk ook niet dat HAM daar veel over te zeggen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

warp schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:40:
[...]

Men lijkt te vergeten dat Mercedes al geprobeerd heeft om Max in te lijven en dat Toto dat nog steeds wil. Ik denk ook niet dat HAM daar veel over te zeggen heeft.
Contracteren? Als in hoe Ocon gecontracteerd is?

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb iemand horen zeggen dat Ocon naar Renault zou kunnen gaan, wat een uitdaging gaat worden voor Hulk. Dat we hem niet meer terug gaan zien in een Mercedes.

Aan de andere kant geloof ik ook echt niet dat max en Hamilton naast elkaar een goed idee is.
Daar schiet Mercedes nu al niks mee op. Ze worden nu al 1-2 in het WDC, en winnen het WCC. Waarom zou je nu onrust gaan stoken.

Dat ze de banden warm houden geloof ik daarentegen wel.

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 24-06-2019 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Bansheeben schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:43:
Nee, als in een zitje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

warp schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:50:
[...]

Nee, als in een zitje.
Ja, dat is jouw interpretatie. Wellicht wordt ie dan in de RP gezet, tot Hamilton er genoeg van heeft of ze Bottas echt zat zijn. Ik bedoel, ik weet het verder ook niet en ik hoop van harte dat er zoiets in het vat zit voor Max, maar tegelijkertijd denk ik dat ze wel wat geleerd hebben van de 2016 situatie bij Mercedes. En ze worden al makkelijk elk jaar WCC en WDC. Waarom zouden ze er een factor bij halen die tegen de boom gaat schoppen? Ik denk dat Verstappen pas ècht welkom is bij MERC als Hamilton daar weg is. Maar ik hoop dus dat ik zwaar ongelijk heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:36
Ik denk dat zeker Mercedes, maar ook Ferrari, Max met open armen zouden ontvangen.

Natuurlijk wil Mercedes eenzelfde situatie met Rosberg en Hamilton voorkomen, wat dat betreft is Bottas nu de ideale tweede rijder. Alleen is de vraag hoe lang Hamilton nog door gaat. Zolang hij blijft winnen zal hij er nog wel een paar seizoenen aan vast plakken, maar hij heeft de luxe om op elk moment te kunnen stoppen.
Het is voor Mercedes dan wel van belang dat er een nieuwe potentiële wereldkampioen klaar staat, Max heeft daarbij de beste papieren. Ze moeten dan alleen geluk hebben dat Max precies beschikbaar is als Hamilton stopt en dat is lastig, dus als Max eind dit seizoen beschikbaar komt dan mag Bottas gewoon plaatsmaken. Jammer dat Hamilton dat niet ziet zitten, maar wel beter met het oog op de toekomst.

Hetzelfde geld, in mindere mate, voor Ferrari. Vettel is voor nu vast nog wel gemotiveerd, maar kan ook zomaar de handdoek in de ring gooien. Bij Ferrari hebben ze dan wel een betere tweede coureur, die potentieel ook wel goed genoeg is om WK's binnen te halen, toch denk ik dat ze ook graag iemand als Verstappen in hun auto zetten. Toch acht ik die kans een stuk kleiner als bij Mercedes.

Let wel, er zit een grote mate van "als" in maar de strekking klopt wel ongeveer.

Ik denk dat het vooral voor Verstappen zelf lastig is. Hoe lang blijft hij het nog proberen met Red Bull en komt Red Bull er überhaupt weer bovenop. De kans op een winnende auto beperkt zich met name tot een stoeltje bij Mercedes.

Ik ben in elk geval reuze benieuwd naar een eventuele krachtmeting tussen Hamilton en Verstappen. Zal dan vast weer een dominant seizoen worden voor Mercedes, maar Verstappen gaat het Hamilton absoluut een stuk lastiger maken dan Bottas nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:25

Nhz

MikeyMan schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:47:
Ik heb iemand horen zeggen dat Ocon naar Renault zou kunnen gaan, wat een uitdaging gaat worden voor Hulk. Dat we hem niet meer terug gaan zien in een Mercedes.

Aan de andere kant geloof ik ook echt niet dat max en Hamilton naast elkaar een goed idee is.
Daar schiet Mercedes nu al niks mee op. Ze worden nu al 1-2 in het WDC, en winnen het WCC. Waarom zou je nu onrust gaan stoken.

Vettel stopt, Daniel naar Ferrari. Ocon naar Renault. Max naar Mercedes, Bottas terug naar Williams. Kvyat wederom naar RBR. O+

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-10 16:35
Nhz schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:56:
[...]

Vettel stopt, Daniel naar Ferrari. Ocon naar Renault. Max naar Mercedes, Bottas terug naar Williams. Kvyat wederom naar RBR. O+
Dan kan RBR er beter mee stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

B-Real schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:55:
Ik denk dat zeker Mercedes, maar ook Ferrari, Max met open armen zouden ontvangen.

Natuurlijk wil Mercedes eenzelfde situatie met Rosberg en Hamilton voorkomen, wat dat betreft is Bottas nu de ideale tweede rijder. Alleen is de vraag hoe lang Hamilton nog door gaat. Zolang hij blijft winnen zal hij er nog wel een paar seizoenen aan vast plakken, maar hij heeft de luxe om op elk moment te kunnen stoppen.
Het is voor Mercedes dan wel van belang dat er een nieuwe potentiële wereldkampioen klaar staat, Max heeft daarbij de beste papieren. Ze moeten dan alleen geluk hebben dat Max precies beschikbaar is als Hamilton stopt en dat is lastig, dus als Max eind dit seizoen beschikbaar komt dan mag Bottas gewoon plaatsmaken. Jammer dat Hamilton dat niet ziet zitten, maar wel beter met het oog op de toekomst.

Hetzelfde geld, in mindere mate, voor Ferrari. Vettel is voor nu vast nog wel gemotiveerd, maar kan ook zomaar de handdoek in de ring gooien. Bij Ferrari hebben ze dan wel een betere tweede coureur, die potentieel ook wel goed genoeg is om WK's binnen te halen, toch denk ik dat ze ook graag iemand als Verstappen in hun auto zetten. Toch acht ik die kans een stuk kleiner als bij Mercedes.

Let wel, er zit een grote mate van "als" in maar de strekking klopt wel ongeveer.

Ik denk dat het vooral voor Verstappen zelf lastig is. Hoe lang blijft hij het nog proberen met Red Bull en komt Red Bull er überhaupt weer bovenop. De kans op een winnende auto beperkt zich met name tot een stoeltje bij Mercedes.

Ik ben in elk geval reuze benieuwd naar een eventuele krachtmeting tussen Hamilton en Verstappen. Zal dan vast weer een dominant seizoen worden voor Mercedes, maar Verstappen gaat het Hamilton absoluut een stuk lastiger maken dan Bottas nu :P
Mooie uiteenzetting en ik ben het compleet met je eens. Uiteindelijk hangt het winnen van WDC's naar mijn idee vooral af van het maken van de juiste keus op het juiste moment als je het talent hebt. Denk inderdaad dat Verstappen eerder van dat soort keuzes wakker ligt, dan van het vinden van manieren om die RB15 aan de praat te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:41

Aan de vreselijke irritante grijns van Occon te zien toen Jack Plooij hem naar Renault vroeg, is het dus een done deal dat ie naast RIC rijdt volgend seizoen.

Ik wil best Leclerc en Max allebei in een Ferrari zien. Heerlijke puinhoop bij Ferrari als ze twee goeie coureurs moeten managen. Lekker antwoord van Binotto ook zondag: what's your strategy for today, we don't have a strategy.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
[...]

Daniel naar Ferrari gaat niet gebeuren. Ferrari had namelijk, net als Mercedes, geen enkele interesse toen hij contract-vrij was. Niet eens een kleine flirt. En daarom ging hij maar naar Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 11:40

Bosmonster

*zucht*

[...]

Daniel heeft nog een contract voor 2020.

Mijn verwachtingen tot nu toe:

- Ocon naar Renault (ipv Hulkenberg)
- Hulkenberg naar Haas (Grosjean out)
- Kubica out

En eigenlijk verder niks nog. Stiekem hoop ik op:

- Verstappen naar Ferrari (ipv Vettel)

Denk namelijk dat ze bij Ferrari inmiddels ook inzien dat er maar 1 man is in het veld die het gevecht naar Hamilton kan brengen.

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 24-06-2019 11:04 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Max naar Ferrari, nou liever niet hoor, snake pit. Mercedes wat mij betreft, maar het liefst bij RBR blijven met een goede auto en motor. Vind 'm daar wel mooi passen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

ThomasG schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:01:
[...]
Daniel naar Ferrari gaat niet gebeuren. Ferrari had namelijk, net als Mercedes, geen enkele interesse toen hij contract-vrij was. Niet eens een kleine flirt. En daarom ging hij maar naar Renault.
Weet ik, maar toen hadden ze Vettel nog. Als Vettel stopt en Max gaat naar Mercedes. Voor wie kiest Ferrari dan, Bottas? Hmwah, denk toch eerder Ricciardo hoor. Of zullen ze Alonso terug halen? 8)

Maargoed, als als als als. Het is nergens op gebaseerd. :P

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-10 16:35
Bosmonster schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:03:
[...]

- Kubica out

of Vettel naar Mercedes aangezien zij volgens de geruchten graag een Duitser in het team willen.
Ham naar Ferrari. Hulk naar RBR en Ocon naar Renault. Gasly exit. Albon naar RBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
[...]

- Kubica out

Ik hoop op Mercedes.

Nog een andere transfer..... Helmut Marko gaat met pensioen in 2020 en Jos volgt hem op ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

nadroJ schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:04:
Max naar Ferrari, nou liever niet hoor, snake pit. Mercedes wat mij betreft, maar het liefst bij RBR blijven met een goede auto en motor. Vind 'm daar wel mooi passen.
Mwah andere cultuur vooral. Wat ze daar nodig hebben is een definitieve nummer 1. En Vettel kan die rol niet waarmaken.

Denk met iemand als Max als duidelijke nummer 1, iemand die heel goed weet wat ie wil, dat het een reformatie van het team kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-09 16:00
[...]

- Kubica out

Denk namelijk dat ze bij Ferrari inmiddels ook inzien dat er maar 1 man is in het veld die het gevecht naar Hamilton kan brengen.
Denk niet dat ze Magnussen en Hulk bij elkaar zetten :X

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-10 15:58
[...]

Mogelijk heeft Ham daar idd niks over te zeggen. maar vooralsnog is het ook een aanname dat Hamilton er bezwaar tegen heeft dat verstappen naar Mercedes zou komen. Zie geregeld opmerkingen gemaakt worden dat Ham niet zou willen. Maar Ham heeft in verleden nooit bezwaar gemaakt tegen coureurs die naast hem kwamen rijden en Ham heeft geregeld sterke coureurs naast hem gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vergeten we de Vettel naar rbr switch niet? :)

Hamilton in het rood, max naar Merc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Bansheeben schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:55:
Ja, dat is jouw interpretatie. Wellicht wordt ie dan in de RP gezet, tot Hamilton er genoeg van heeft of ze Bottas echt zat zijn. Ik bedoel, ik weet het verder ook niet en ik hoop van harte dat er zoiets in het vat zit voor Max, maar tegelijkertijd denk ik dat ze wel wat geleerd hebben van de 2016 situatie bij Mercedes. En ze worden al makkelijk elk jaar WCC en WDC. Waarom zouden ze er een factor bij halen die tegen de boom gaat schoppen? Ik denk dat Verstappen pas ècht welkom is bij MERC als Hamilton daar weg is. Maar ik hoop dus dat ik zwaar ongelijk heb.
Wat jij zegt doen ze met mensen uit hun eigen opleidingspoule. Mercedes gaat echt geen miljoenensalaris betalen aan een rijder om hem vervolgens in de RP te planten. Does not compute. Does not make any sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
loekf2 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:12:
[...]

Je kunt ook zien dat RB een halve seconde ofzo aan race pace mist ? Da's ook fors. Verstappen is gewoon de nieuwe Alonso, weet 110% uit een auto te halen.

Gasly mogen ze wat mij betreft bij het "oud vuil" zetten. Erger me ook mateloos aan z'n uitstraling incl. dat vlas baardje en matige engelse uitspraak.

EDIT Ik vrees het ergste voor Spa en de Red Bul ring. Als de tractie van de Honda motor het eerste moment nadat je gas geeft niet echt top is, vrees ik het ergste met die hellingen.
Ik hoop het niet. Dan gaat hij in zijn carrière op alle verkeerde momenten naar de verkeerde teams :9 . Nadat hij 2 WDC's heeft gehaald bij RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Real schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:55:

Alles hangt natuurlijk ook af van hoelang de hegemonie van Mercedes nog aanhoudt. VER wil natuurlijk wereldkampioen worden. Op dit moment zou dat in een Ferrari of Mercedes gewoon moeten gaan lukken.

Maar ja, hij zit bij RBR. Zou zo maar kunnen dat als VER overstapt RBR de zaakjes op orde heeft/gaat krijgen en de WDC gaat leveren voor de eerst komende 5 jaar. Daar zit je dan bij Mercedes of Ferrari.

Het is en blijft koffiedik kijken. Als RBR straks 5 x de WDC levert met VER zijn we alles weer vergeten en roepen dat het een prima keus is om bij RBR te blijven en dat hij nooit de overstap naar Mercedes of Ferrari had moeten maken als hij dat al gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Tomcatter_31 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:07:
[...]

Mogelijk heeft Ham daar idd niks over te zeggen. maar vooralsnog is het ook een aanname dat Hamilton er bezwaar tegen heeft dat verstappen naar Mercedes zou komen. Zie geregeld opmerkingen gemaakt worden dat Ham niet zou willen. Maar Ham heeft in verleden nooit bezwaar gemaakt tegen coureurs die naast hem kwamen rijden en Ham heeft geregeld sterke coureurs naast hem gehad.
Voor zover ik het kon interpreteren ziet Toto in Max vooral de volgende Hamilton. En denk ik niet dat hij ze naast elkaar wil zetten in 1 team. Sowieso wordt dat een dure grap.

Mocht Hamilton met pensioen gaan, dan is Max de eerste die die belt, maar Max gaat daar ook niet jaren op zitten wachten natuurlijk.

[ Voor 72% gewijzigd door Bosmonster op 24-06-2019 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Ze worden nu al 1-2 in het WDC, en winnen het WCC. Waarom zou je nu onrust gaan stoken.
Omdat je dan in ieder geval weer spanning in de race hebt, Rosberg vs Hamilton was serieus vuurwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 19:23

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik ben heel erg benieuwd hoelang Marko Gasly nog in die RBR laat rijden, Pierre is toch wel vrij duidelijk een maat te licht voor een top auto. Ondertussen presteert Kvyat volgens mij erg sterk in de STR... Waarom niet omruilen? Laat Kvyat het seizoen afmaken bij RBR, en oordeel dan wat het beste is voor 2020 en daarna.

De race gisteren.. Ik heb de grootste moeite gehad om m'n ogen open te houden, wat een saaie bende. Zeker voor de neutrale fan (zoals ik) wordt het steeds minder leuk om naar te kijken. Ik snap dat een oplossing niet zomaar even toegepast is, maar de eindeloze dominantie van Mercedes... :/ Ik zou er geen moeite mee hebben als bijvoorbeeld Hamilton alles wint, maar laat 'm dan nog op z'n minst gesloopt op dat podium staan (en moeite hebben om te blijven staan). Nu rijden ze na de start bij het veld weg en zetten ze 'm op cruisecontrol :/ Doet denken aan het Schumacher tijdperk, waar je op donderdag al wist hoe het podium op zondag eruit zou komen te zien. Ik hoop dat er snel iets veranderd, tegen beter weten in.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:14
loekf2 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:12:
[...]

Je kunt ook zien dat RB een halve seconde ofzo aan race pace mist ? Da's ook fors. Verstappen is gewoon de nieuwe Alonso, weet 110% uit een auto te halen.

Gasly mogen ze wat mij betreft bij het "oud vuil" zetten. Erger me ook mateloos aan z'n uitstraling incl. dat vlas baardje en matige engelse uitspraak.

EDIT Ik vrees het ergste voor Spa en de Red Bul ring. Als de tractie van de Honda motor het eerste moment nadat je gas geeft niet echt top is, vrees ik het ergste met die hellingen.
Ik begrijp je even niet, tractie is toch voornamelijk de grip van de banden?
Of bedoel je dat de turbo niet vlug genoeg spoolt waardoor het even duurt voordat de motor zijn vermogen levert?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fo0
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-01-2023

fo0

Mooi dat we nu al aan het praten zijn voor volgend jaar. Zegt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:12:
[...]

Omdat je dan in ieder geval weer spanning in de race hebt, Rosberg vs Hamilton was serieus vuurwerk...
Ja en wat heeft Mercedes daar precies aan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Bosmonster schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:10:
[...]

Voor zover ik het kon interpreteren ziet Toto in Max vooral de volgende Hamilton. En denk ik niet dat hij ze naast elkaar wil zetten in 1 team. Sowieso wordt dat een dure grap.

Mocht Hamilton met pensioen gaan, dan is Max de eerste die die belt, maar Max gaat daar ook niet jaren op zitten wachten natuurlijk.
Misschien niet, maar Ham gaat ook geen jaren meer door. Dus Mercedes zal op gegeven moment toch moeten investeren in de toekomst. Dus dan zal je toch een coureur moeten vastleggen wanneer je de kans krijgt. Als je Max nu niet vastlegt, loop je risico dat hij weer jaren onder contract staat bij een ander team. is wel duur en mogelijk een hoop intern gerommel tussen 2 coureurs, maar je zal toch een keuze moeten maken als team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:09:
[...]

Het is en blijft koffiedik kijken. Als RBR straks 5 x de WDC levert met VER zijn we alles weer vergeten en roepen dat het een prima keus is om bij RBR te blijven en dat hij nooit de overstap naar Mercedes of Ferrari had moeten maken als hij dat al gaat doen
Deze instelling had ik vorig jaar ook, maar gezien de draak van een auto die ze dit jaar geleverd hebben, de motor die nog steeds ver achter loopt en de enorme winsten die Mercedes met het chassis en Ferrari met de motoren hebben gemaakt, verwacht ik niet meer dat RBR dit het volgend seizoen ineens competitief heeft. Daar gaan dan weer 2 a 3 jaar overheen en daar gaat kamp Verstappen echt niet op zitten wachten als Mercedes of Ferrari aanklopt.

RBR heeft het echt weggegooid dit jaar en daar valt Max ook onder wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:09:
[...]

Alles hangt natuurlijk ook af van hoelang de hegemonie van Mercedes nog aanhoudt. VER wil natuurlijk wereldkampioen worden. Op dit moment zou dat in een Ferrari of Mercedes gewoon moeten gaan lukken.

Maar ja, hij zit bij RBR. Zou zo maar kunnen dat als VER overstapt RBR de zaakjes op orde heeft/gaat krijgen en de WDC gaat leveren voor de eerst komende 5 jaar. Daar zit je dan bij Mercedes of Ferrari.

Ik denk dat RBR vooral aan een nieuwe chef techniek toe is. Lijkt wel of de Newey magic uit is gewerkt. Nou schijnen ze vorig jaar al een nieuwe man gepromoveerd te hebben, onder de hoede van Newey, maar ik vind het alleen maar minder worden de afgelopen 2 jaar. Zit je met je budget van 1.5x McLaren en "gratis" motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Bansheeben schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:01:
[...]

Mooie uiteenzetting en ik ben het compleet met je eens. Uiteindelijk hangt het winnen van WDC's naar mijn idee vooral af van het maken van de juiste keus op het juiste moment als je het talent hebt. Denk inderdaad dat Verstappen eerder van dat soort keuzes wakker ligt, dan van het vinden van manieren om die RB15 aan de praat te krijgen...
Dat denk ik ook inderdaad. Kijk maar naar Alonso, die had echt wel de potentie om nog een paar WK's te winnen maar zat telkens net in de verkeerde auto.

Hamilton is een legende in wording, maar heeft ook de perfecte keuze gemaakt door naar Mercedes te gaan. Vettel had ongetwijfeld hetzelfde kunnen presteren als hij naar Mercedes was gegaan en dan zat Hamilton nu wellicht te ploeteren bij Ferrari.

Maar ook dat is F1, je kunt nog zo goed zijn je moet er ook het juiste materiaal voor hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

warp schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:08:
[...]

Wat jij zegt doen ze met mensen uit hun eigen opleidingspoule. Mercedes gaat echt geen miljoenensalaris betalen aan een rijder om hem vervolgens in de RP te planten. Does not compute. Does not make any sense.
Wel als ze 'm willen reserveren zonder 'm naast Hamilton te zetten. Ik denk ook niet dat Hamilton dat niet zou willen eerlijk gezegd, maar ik denk dat Mercedes zelf er moeite mee heeft. Maar zoals ik al zei, ik heb geen idee verder en laat me graag verrassen. Ik probeer niet te pretenderen dat ik de geheimen van silly season kan ontrafelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Bosmonster schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:15:
[...]

Deze instelling had ik vorig jaar ook, maar gezien de draak van een auto die ze dit jaar geleverd hebben, de motor die nog steeds ver achter loopt en de enorme winsten die Mercedes met het chassis en Ferrari met de motoren hebben gemaakt, verwacht ik niet meer dat RBR dit het volgend seizoen ineens competitief heeft. Daar gaan dan weer 2 a 3 jaar overheen en daar gaat kamp Verstappen echt niet op zitten wachten als Mercedes of Ferrari aanklopt.

RBR heeft het echt weggegooid dit jaar en daar valt Max ook onder wat mij betreft.
Ik hoop dat je bedoelt dat RBR Max Verstappen heeft laten zitten. Verstappen haalt weekend na weekend het maximale uit een auto, die gewoon de 4e auto is (na Merc, Ferrari en zo zachtjes aan McLaren lijkt het wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tomcatter_31 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:15:
[...]

Misschien niet, maar Ham gaat ook geen jaren meer door. Dus Mercedes zal op gegeven moment toch moeten investeren in de toekomst. Dus dan zal je toch een coureur moeten vastleggen wanneer je de kans krijgt. Als je Max nu niet vastlegt, loop je risico dat hij weer jaren onder contract staat bij een ander team. is wel duur en mogelijk een hoop intern gerommel tussen 2 coureurs, maar je zal toch een keuze moeten maken als team.
Denk dat Hamilton arrogant genoeg is om het record van Schumacher te willen verbreken. Hij wil m.i. the goat worden. Enige wat ik me afvraag is of ie het aandurft om dit bij Ferrari te gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

loekf2 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:18:
[...]

Ik hoop dat je bedoelt dat RBR Max Verstappen heeft laten zitten. Verstappen haalt weekend na weekend het maximale uit een auto, die gewoon de 4e auto is (na Merc, Ferrari en zo zachtjes aan McLaren lijkt het wel).
Wat heeft RBR weggegooid? Het. Onder 'het' valt ook Max Verstappen. ;)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Bansheeben schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:17:
[...]

Wel als ze 'm willen reserveren zonder 'm naast Hamilton te zetten. Ik denk ook niet dat Hamilton dat niet zou willen eerlijk gezegd, maar ik denk dat Mercedes zelf er moeite mee heeft. Maar zoals ik al zei, ik heb geen idee verder en laat me graag verrassen. Ik probeer niet te pretenderen dat ik de geheimen van silly season kan ontrafelen :P
Denk dat de rijder er ook nog wel wat over te zeggen heeft. No way gaat Max in een RP zitten, voor nog geen 100 miljoen denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:01
Moving on.. Raceweek *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YidDMK6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QlMmvLr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:34

Martinspire

Awesomeness

Hamilton gaat niet naar Ferrari. Dat merk doet hem weinig en je hebt weinig garantie op overwinningen of wereldkampioenschappen. Bij Mercedes is de kans op WDC 6 en 7 vrij hoog, bij Ferrari zou ie mogelijk niet eens mee kunnen doen.

Het lijkt me duidelijk dat Hamilton gewoon gaat voor de records nu, de overwinningen en op papier de sterkste rijder te zijn (ongeacht of ie nou echt tegenstand heeft met zo'n auto en team). Max ernaast gaat niet gebeuren en Max ziet ook wat voor puinzooi Ferrari is, zowel binnenin als van buitenaf (pers). Daar wil je niet in zitten. Hij heeft al aangegeven te geloven in Honda, het probleem is nu RBR. Als dat niet goed gaat en Mercedes niet vrij komt, blijft ie gewoon zitten

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 24-06-2019 11:20 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
loekf2 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:15:
[...]
Ik denk dat RBR vooral aan een nieuwe chef techniek toe is. Lijkt wel of de Newey magic uit is gewerkt. Nou schijnen ze vorig jaar al een nieuwe man gepromoveerd te hebben, onder de hoede van Newey, maar ik vind het alleen maar minder worden de afgelopen 2 jaar. Zit je met je budget van 1.5x McLaren en "gratis" motoren.
Volgens mij ook beetje voorbarige conclusie. Ze zitten in een overgangsjaar met net een nieuwe motor. Dus dan kan je verwachten dat het allemaal nog niet heel soepel gaat. Honda heeft gewoon nog niet de power van Ferrari of Mercedes. En de auto lijkt nu iets minder goed dan voorgaande jaren, maar is niet zo dat het echt een slechte auto is ofzo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:07
Destruction schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:12:
Ik ben heel erg benieuwd hoelang Marko Gasly nog in die RBR laat rijden, Pierre is toch wel vrij duidelijk een maat te licht voor een top auto. Ondertussen presteert Kvyat volgens mij erg sterk in de STR... Waarom niet omruilen? Laat Kvyat het seizoen afmaken bij RBR, en oordeel dan wat het beste is voor 2020 en daarna.
Maar. Spanje is al geweest :+

Okee, serieus. Je hebt gelijk. Gasly is niet goed genoeg. En, met een leuk aantal races in de RBR zou je denken dat hij wel eens een stap zou hebben kunnen maken. Maar óf Max is echt heel erg ongelofelijk goed (which he is) - óf Pierre is gewoon niet goed genoeg.

Maar inderdaad. Wat dan? Daniil Is geen onbekende bij RBR. Hij is, ongeveer, de meest grillige rijder in het peleton. Je dénkt dat hij lekker bezig is, zich zelf in de hand heeft en BOEM. Nee, letterlijk. Boem. En kun je dan niet tóch beter Pierre nog een paar races geven? (Er werd steeds gezegd dat Pierre een jaar nodig zou hebben om de aansluiting te maken).

En Alex is nog niet op het punt dat hij realistisch Pierre zou kunnen vervangen, dus die valt ook af.

Ja, Helmut heeft een probleem. Maar ik weet niet zeker of er een voor de hand liggende oplossing is, anders dan Max klonen? Of Danny Ric terughuren?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 14:02

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Verstappen is nagenoeg foutloos, die haalt er gewoon alles uit wat eruit te halen is.
Honda ook dikke prima, qua betrouwbaarheid zijn er enorme stappen gemaakt. Als de huidige laatste spec motor 7 races mee gaat Dat houdt dus in dat volgend seizoen ze geen gridstraffen meer hoeven te pakken.
Alles waar ze het nu nog op laten liggen is strategisch (zie kwali debacle) en dat Gasly onderpresteert. Max kijkt niet meer naar de setup en gegevens van Pierre, terwijl ze dat wel deden bij Ricciardo. In feite draait Max een eenmansteam, waar dat tot aan vorig seizoen nog echt een team was met 2 rijders die elkaar versterkten.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MikeyMan schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:19:
[...]

Denk dat Hamilton arrogant genoeg is om het record van Schumacher te willen verbreken. Hij wil m.i. the goat worden. Enige wat ik me afvraag is of ie het aandurft om dit bij Ferrari te gaan proberen.
Er zijn er genoeg die hem op handen dragen, genoeg die hem de beste ooit vinden, als hij dan toch 'eventjes' legendarisch kan worden met nog wat records, zing het dan gewoon lekker uit bij Merc.

Dus zeker tot '21 is het gewoon records binnenharken, dan even kijken hoe de veranderingen voor Merc gaat uitpakken, anders gewoon met pensioen (of elke andere tak van racen gaan doen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ferrari is ook gewoon een team wat weer opgebouwd moet worden, zoals Schumacher toen deed. Daar gaan jaren overheen, voor Verstappen zou dat niet een kwestie zijn van instappen en winnen gok ik zo (wat bij het huidige Mercedes wel zo is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
[...]
Ja klopt. Volgens mij heeft hij laatst ook zoiets gezegd dat nu hij zo dichtbij is, hij er wel een gooi naar wil doen. En ja, als je zo dichtbij bent, zou ik het ook wel raar vinden als hij zegt laat maar gaan....
En als ik Ham was zou ik niet naar Ferrari gaan. Dat team is een wespennest en chaos. De enige manier om dat team op de rails te krijgen IMHO is zoals Schumacher het destijds gedaan heeft.....je hele oude team meenemen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Martinspire schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:20:
Hamilton gaat niet naar Ferrari. Dat merk doet hem weinig en je hebt weinig garantie op overwinningen of wereldkampioenschappen. Bij Mercedes is de kans op WDC 6 en 7 vrij hoog, bij Ferrari zou ie mogelijk niet eens mee kunnen doen.

Het lijkt me duidelijk dat Hamilton gewoon gaat voor de records nu, de overwinningen en op papier de sterkste rijder te zijn (ongeacht of ie nou echt tegenstand heeft met zo'n auto en team). Max ernaast gaat niet gebeuren en Max ziet ook wat voor puinzooi Ferrari is, zowel binnenin als van buitenaf (pers). Daar wil je niet in zitten. Hij heeft al aangegeven te geloven in Honda, het probleem is nu RBR. Als dat niet goed gaat en Mercedes niet vrij komt, blijft ie gewoon zitten
Hamilton heeft al meermaals aangegeven het een interessante stap te vinden:

https://www.google.com/am...euws/formule-1/230205/amp

https://www.motorsport.co...act-talks/4386717/?nrt=54

En zo zijn er meerdere bronnen te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

[...]

Mwoah, voor zover er een GOAT te benoemen valt, wordt Hamilton dat in mijn beleving iig nooit. Je kunt nou niet echt zeggen dat het lastig is om veel te winnen in het meest dominante team ooit met teamgenoten die nou niet bepaald generational talent kwaliteit zijn (als je het mij vraagt). Er zitten sowieso al veel haken en ogen aan elk GOAT verhaal, maar bij Hamilton staan er wel heel veel vraagtekens en excuses waarom ie het niet zou zijn. Maar goed, misschien gaat ie inderdaad puur voor de statistieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Helixes schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:20:
[...]

Maar. Spanje is al geweest :+

Okee, serieus. Je hebt gelijk. Gasly is niet goed genoeg. En, met een leuk aantal races in de RBR zou je denken dat hij wel eens een stap zou hebben kunnen maken. Maar óf Max is echt heel erg ongelofelijk goed (which he is) - óf Pierre is gewoon niet goed genoeg.

Maar inderdaad. Wat dan? Daniil Is geen onbekende bij RBR. Hij is, ongeveer, de meest grillige rijder in het peleton. Je dénkt dat hij lekker bezig is, zich zelf in de hand heeft en BOEM. Nee, letterlijk. Boem. En kun je dan niet tóch beter Pierre nog een paar races geven? (Er werd steeds gezegd dat Pierre een jaar nodig zou hebben om de aansluiting te maken).

En Alex is nog niet op het punt dat hij realistisch Pierre zou kunnen vervangen, dus die valt ook af.

Ja, Helmut heeft een probleem. Maar ik weet niet zeker of er een voor de hand liggende oplossing is, anders dan Max klonen? Of Danny Ric terughuren?
Ocon naar Renault - Hulk naar RBL?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Hamilton is zeker op jacht naar alle mogelijke records en dat doet hem doorgaans zichtbaar iets, bijv. toen hij het pole record van Senna evenaarde.
De tig records van Schumacher is hij ook aan het binnen hengelen en dat gaat hem ook gewoon lukken de komende jaren (en dat doet als Schumacher fan pijn om te zeggen).

Overstappen naar Ferrari gaat hij echt niet doen, dan moet hij opnieuw alles opbouwen wat hij bij Mercedes heeft. Dat kost hem een paar jaar, als dat al lukt, terwijl hij in dezelfde periode bij Mercedes gewoon zou kunnen blijven winnen. Daarnaast heeft hij bij Mercedes veel vrijheden waar Ferrari denk ik niet op zit te wachten, zoals de samenwerking met o.a. Hilfiger. (alhoewel, dan kan de sponsoring wellicht weer terug naar Ferrari :P)

Nee, Hamilton eindigt zijn carrière gewoon bij Mercedes en gaat de komende jaren zoveel mogelijk records breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:20:
Hamilton gaat niet naar Ferrari. Dat merk doet hem weinig...
Is dat zo?
"Dat ik een fan ben van Ferrari is een publiek geheim. Ik vind vooral de auto's geweldig. Maar ik heb nog geen plannen om ergens anders te gaan rijden. Ik geniet nu van het rijden voor Mercedes. Wat we als team nu doormaken is geweldig. We werken eraan om van Mercedes het meest succesvolle team ooit te maken. Daar ligt onze focus op." Aldus Hamilton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Bosmonster schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:19:
[...]

Denk dat de rijder er ook nog wel wat over te zeggen heeft. No way gaat Max in een RP zitten, voor nog geen 100 miljoen denk ik.
Nee, natuurlijk niet. Maar daarom denk ik dan dus dat Max voorlopig nog niet in een Mercedes zitje gaat plaatsnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:06
Beetje de relatie warm houden. Hij kan slechts zeggen dat hij Ferrari maar een stelletje prutser (gechargeerd) vindt.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
himlims_ schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:25:
[...]

Ocon naar Renault - Hulk naar RBL?
Hmmm. Ik had begrepen dat de relatie tussen RBR en Renault wat bekoeld was.

Ik denk dat er best veel blikjes energiedrank moeten worden overgemaakt om die deal te sluiten....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:34

Martinspire

Awesomeness

Qua automerk wellicht, maar niet qua Formule 1 team.

Verder: "It's incredible what we're achieving together, and I plan on working with this team to help it become the most successful team of all time. That's my current goal and my sole focus."

Dat klinkt niet als iemand die weg wil.

En ook:
Lewis Hamilton has dismissed reports he might be considering a move to Ferrari.

At the weekend, we reported Toto Wolff's comments that suggested Hamilton might be heading to Maranello, while Ferrari's Sebastian Vettel could be Mercedes-bound.

But after winning in Barcelona, Hamilton said he thinks Wolff was referring to his earlier contract negotiations with Mercedes.

"I think when you're in negotiations you always have to drop in the Ferrari name," he said.

[ Voor 40% gewijzigd door Martinspire op 24-06-2019 11:32 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Bansheeben schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:25:
[...]

Mwoah, voor zover er een GOAT te benoemen valt, wordt Hamilton dat in mijn beleving iig nooit. Je kunt nou niet echt zeggen dat het lastig is om veel te winnen in het meest dominante team ooit met teamgenoten die nou niet bepaald generational talent kwaliteit zijn (als je het mij vraagt). Er zitten sowieso al veel haken en ogen aan elk GOAT verhaal, maar bij Hamilton staan er wel heel veel vraagtekens en excuses waarom ie het niet zou zijn. Maar goed, misschien gaat ie inderdaad puur voor de statistieken.
GOAT is sowieso een twijfelachtige titel met idd veel haken en ogen. Maar ben verder niet helemaal eens met de punten die je noemt. Meeste rijders hebben hun titels gehaald met de sterkste auto van het veld of zelfs een dominante auto. Dit geldt net zo goed voor bijvoorbeeld Schumacher. En toen Senna zijn titels haalde was McLaren ook het sterkste team of zelfs dominant.... ... En in tegenstelling tot Schumacher bijvoorbeeld heeft Hamilton nooit om een 2e rijder gevraagd. En Hamilton heeft wel degelijk sterke teamngenoten naast hem gehad. Rosberg was gewoon een goede rijder. En Hamilton heeft ook Alonso verslagen toen die zijn teamgenoot was. kortom je kan bij elke grote kampioen veel vraagtekens zetten, Prost, Senna, Schumacher enz enz...of anders gezegd wat Hamilton doet (en andere kampioenen deden) is gewoon heel knap. Die gasten presteren allemaal onder grote druk. Of ze nu beste auto hebben of niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Tomcatter_31 op 24-06-2019 11:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Helixes schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:31:
[...]

Ik denk dat er best veel blikjes energiedrank moeten worden overgemaakt om die deal te sluiten....
Ze mogen de hondamotor gebruiken :+

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Helixes schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:31:
[...]

relatie bekoeld, lopend contract ... onderaan de streep maakt dat geen drol uit; zolang men er maar voordeel uit behaald.

renault zal hulk wel laten gaan denk ik; die willen graag een fransman

hulk is een solide driver, denk dat je hem prima langs max kunt zetten

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 19:23

Destruction

(ex-)Automonteur

himlims_ schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:32:
[...]

renault zal hulk wel laten gaan denk ik; die willen graag een fransman

hulk is een solide driver, denk dat je hem prima langs max kunt zetten
Dit dus, volgens Plooij wil Renault volgend jaar Ocon in de auto hebben, naast Daniel.

HUL is geen rijder die Max onder druk zal zetten, maar hij zal het beter doen dan Gasly.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Destruction schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:34:
[...]

Dit dus, volgens Plooij wil Renault volgend jaar Ocon in de auto hebben, naast Daniel.

HUL is geen rijder die Max onder druk zal zetten, maar hij zal het beter doen dan Gasly.
Ja, volgend seizoen kan.

Maar voor het lopende seizoen gaat dit niet gebeuren denk ik. Ik denk dat RBR de rest van het seizoen zal moeten doormodderen met ofwel Kvyat dan wel Gasly. En, eerlijk gezegd, denk ik dat het de laatste wordt. Als de nood van RBR zo hoog is dat ze halverwege het seizoen bij een grote concurrent een courreur moeten gaan halen, dan wordt dat heel, heel erg duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Tomcatter_31 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:32:
GOAT is sowieso een twijfelachtige titel met idd veel haken en ogen. Maar ben verder niet helemaal eens met de punten die je noemt. Meeste rijders hebben hun titels gehaald met de sterkste auto van het veld of zelfs een dominante auto. Dit geldt net zo goed voor bijvoorbeeld Schumacher. En toen Senna zijn titels haalde was McLaren ook het sterkste team of zelfs dominant.... ... En in tegenstelling tot Schumacher bijvoorbeeld heeft Hamilton nooit om een 2e rijder gevraagd. En Hamilton heeft wel degelijk sterke teamngenoten naast hem gehad. Rosberg was gewoon een goede rijder. En Hamilton heeft ook Alonso verslagen toen die zijn teamgenoot was. kortom je kan bij elke grote kampioen veel vraagtekens zetten, Prost, Senna, Schumacher enz enz...
Fangio? 4 keer WK worden met een ander merk auto (Alfa Romeo, Maserati, Mercedes en Ferrari).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:36
*Knip* Verplaatst naar het algemene topic.

[ Voor 97% gewijzigd door Resurrect1 op 24-06-2019 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
warp schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:38:
[...]

Fangio? 4 keer WK worden met een ander merk auto (Alfa Romeo, Maserati, Mercedes en Ferrari).
Fangio zorgde er ook altijd voor dat hij de beste auto had heb ik me wel eens laten vertellen. maar is ver voor mijn tijd, dus weet niet alle details daarvan. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Resurrect1
Even alle (vaak leuke) speculaties daargelaten, denk ik niet dat we überhaupt iets van beslissingen aangaande rijders gaan zien tot oktober. In oktober zou, als het goed is, het 2021-concept gepresenteerd moeten worden en ik denk dat die bepalend gaat zijn voor 'in welk straatje van welk team' het gaat vallen.

Red Bull zit echt in een tussenjaar en wellicht kunnen ze ook volgende jaar wel helemaal de stap niet maken. Wellicht kunnen ze dat ook wel? Wat als Verstappen naar Mercedes zou gaan, volgend jaar 'iets meer' wint en Red Bull wel ineens competitief blijft te zijn? Of Mercedes juist niet? Of 1 jaar wat winnen en in 2021 een 'Alonsootje' doen... Ga er maar aanstaan achter zo'n beslissing. Persoonlijk denk ik dat Verstappen het in dit geval gewoon erg goed doet en dat is ook terug te zien in zijn 'ontspannenheid'. Ja, zijn auto wil niet harder, maar in F1 gaat het soms ook om meer dan alleen winnen.

Neemt niet weg dat het heel moeilijk blijft om zo'n beslissing te maken. Hamilton heeft hier echt mazzel (?) mee gehad, al ik denk dat hij meer heeft geweten. Je gaat niet zomaar weg bij een team waar je recent WDC mee bent geworden (McLaren). Ik snap dat de korte termijn visie dicteert dat de beste kans op veel podiums bij Mercedes ligt op dit moment, maar we moeten ook niet vergeten dat het een ontwikkelingsstrijd is en ik heb niets meer dan respect voor hoe Mercedes de boel voor elkaar heeft op dit moment. (en ja... Ik zou ook liever wat meer close racing hebben...).

Iedereen zegt wel dat Red Bull wegglijdt, maar als je het gat ziet met de 'F1,5' valt het best mee. Ja Mercedes is echt beter, maar het verschil tussen Ferrari en Red Bull is niet zo groot. Ze hebben echt auto's met hun eigen kracht. Ik denk inderdaad dat de 'edge' naar Ferrari gaat in dat opzicht, maar het is in mijn optiek een groter probleem dat coureurs niet op de limiet kunnen rijden. Als ze dat wel zouden kunnen dan zul je ook meer acties, fouten, strategieën, etc. zien.

Heb ik voor dit laatste een oplossing? Nee, helaas. Ik heb alleen hoop dat de 2021-regels hier iets aan gaan doen, maar dit gaan we zien. Het blijft een beslissing waar vziw ook alle teams achter moet staan en die kijken echt wel naar het voordeel wat ze er zelf uit kunnen halen.

Vooralsnog... Het zou mij sterk verbazen dat we iets schokkends qua wisselingen gaan zien voor oktober, zowel qua coureurs als qua ontwikkeling bij de teams zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 11:23

JB

Cédric roelt!

Destruction schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:34:
[...]

Jaaaaa en weer leuke filmpjes samen want met die GAS is daar ook geen reet meer aan :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Resurrect1 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:42:
Even alle (vaak leuke) speculaties daargelaten, denk ik niet dat we überhaupt iets van beslissingen aangaande rijders gaan zien tot oktober. In oktober zou, als het goed is, het 2021-concept gepresenteerd moeten worden en ik denk dat die bepalend gaat zijn voor 'in welk straatje van welk team' het gaat vallen.

Red Bull zit echt in een tussenjaar en wellicht kunnen ze ook volgende jaar wel helemaal de stap niet maken. Wellicht kunnen ze dat ook wel? Wat als Verstappen naar Mercedes zou gaan, volgend jaar 'iets meer' wint en Red Bull wel ineens competitief blijft te zijn? Of Mercedes juist niet? Of 1 jaar wat winnen en in 2021 een 'Alonsootje' doen... Ga er maar aanstaan achter zo'n beslissing. Persoonlijk denk ik dat Verstappen het in dit geval gewoon erg goed doet en dat is ook terug te zien in zijn 'ontspannenheid'. Ja, zijn auto wil niet harder, maar in F1 gaat het soms ook om meer dan alleen winnen.

Neemt niet weg dat het heel moeilijk blijft om zo'n beslissing te maken. Hamilton heeft hier echt mazzel (?) mee gehad, al ik denk dat hij meer heeft geweten. Je gaat niet zomaar weg bij een team waar je recent WDC mee bent geworden (McLaren). Ik snap dat de korte termijn visie dicteert dat de beste kans op veel podiums bij Mercedes ligt op dit moment, maar we moeten ook niet vergeten dat het een ontwikkelingsstrijd is en ik heb niets meer dan respect voor hoe Mercedes de boel voor elkaar heeft op dit moment. (en ja... Ik zou ook liever wat meer close racing hebben...).

Iedereen zegt wel dat Red Bull wegglijdt, maar als je het gat ziet met de 'F1,5' valt het best mee. Ja Mercedes is echt beter, maar het verschil tussen Ferrari en Red Bull is niet zo groot. Ze hebben echt auto's met hun eigen kracht. Ik denk inderdaad dat de 'edge' naar Ferrari gaat in dat opzicht, maar het is in mijn optiek een groter probleem dat coureurs niet op de limiet kunnen rijden. Als ze dat wel zouden kunnen dan zul je ook meer acties, fouten, strategieën, etc. zien.

Heb ik voor dit laatste een oplossing? Nee, helaas. Ik heb alleen hoop dat de 2021-regels hier iets aan gaan doen, maar dit gaan we zien. Het blijft een beslissing waar vziw ook alle teams achter moet staan en die kijken echt wel naar het voordeel wat ze er zelf uit kunnen halen.

Vooralsnog... Het zou mij sterk verbazen dat we iets schokkends qua wisselingen gaan zien voor oktober, zowel qua coureurs als qua ontwikkeling bij de teams zelf.
Ja ware het niet dat die 2021 regels inmiddels ook een aardige farce aan het worden zijn :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:10

DataGhost

iPL dev

Even mijn duit vanuit het andere topic hierheen gehaald:
[...]

Het zou mij oprecht tof lijken als ze bij Merc de ballen hebben om te zeggen dat Hamilton niet moet zeuren maar dat Verstappen z'n teammaat wordt, en dat ze het hele jaar mogen racen.
Bansheeben schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:43:
[...]

Reken maar dat Max ervoor gaat zorgen dat contractueel heel hard is dichtgetimmerd dat 'ie een stoeltje heeft bij Mercedes zelf en dat die 'm niet afgepakt kan worden. Anders blijft 'ie toch lekker bij RB, of gaat 'ie desnoods naar Ferrari (maar dat zou ik dan weer afraden)? Max is gewild, hij heeft zelf de keuze. Als een ander team hem niet biedt wat 'ie wil lacht 'ie ze keihard uit en blijft lekker bij RB zitten.

Een mooie situatie zou ik vinden dat Ocon naar Renault/Williams gestuurd wordt (zodat 'ie maar bij Merc uit de pitbox weg is zodat Max hem niet hoeft te zien), Vettel stopt, Hamilton naar Ferrari, Bottas naar een ander team (of stopt), Max en Alonso bij Mercedes, wellicht Hulkenberg naar RB (maar dat is wel een beetje oneerlijk tegenover alle juniors). Zoiets iig. Lekker het veld opgeschud en heel veel vuurwerk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak: titleZo, hier heb ik de boel ook weer allemaal verplaatst. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Tomcatter_31 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:41:
[...]

Fangio zorgde er ook altijd voor dat hij de beste auto had heb ik me wel eens laten vertellen. maar is ver voor mijn tijd, dus weet niet alle details daarvan. :)
Dat is inmiddels zo lang geleden dat niemand daar de details meer van weet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
MikeyMan schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:43:
[...]

Ja ware het niet dat die 2021 regels inmiddels ook een aardige farce aan het worden zijn :X
Ik ben qua 2021 niet helemaal op de hoogte. Wat brengt jou tot deze mening? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Tomcatter_31 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:41:
Dan wist hij ze wel goed te kiezen in zo'n kort tijdsbestek (1951, 1954, 1955, 1956, 1957). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Resurrect1 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:47:
[...]

Ik ben qua 2021 niet helemaal op de hoogte. Wat brengt jou tot deze mening? :?
Het nieuws volgen?

Motorregels zijn al volledig geannuleerd, dus gewoon op oude voet verder. Zonder nieuwe fabrikanten.
De rest van de regels al meermaals uitgesteld, waarmee grote wijzigingen inmiddels niet meer te verwachten zijn.

Daarmee zeg ik overigens niet dat dit slecht is. Hoe langer de regels stabiel zijn, hoe dichter het bij elkaar terecht komt.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 24-06-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

MikeyMan schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:49:
[...]

Het nieuws volgen?

Motorregels zijn al volledig geannuleerd, dus gewoon op oude voet verder. Zonder nieuwe fabrikanten.
De rest van de regels al meermaals uitgesteld, waarmee grote wijzigingen inmiddels niet meer te verwachten zijn.

Daarmee zeg ik overigens niet dat dit slecht is. Hoe langer de regels stabiel zijn, hoe dichter het bij elkaar terecht komt.
Met andere woorden: Mercedes rijdt nog wel minimaal een jaar of 5 voorop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Tomcatter_31 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:32:
[...]

GOAT is sowieso een twijfelachtige titel met idd veel haken en ogen. Maar ben verder niet helemaal eens met de punten die je noemt. Meeste rijders hebben hun titels gehaald met de sterkste auto van het veld of zelfs een dominante auto. Dit geldt net zo goed voor bijvoorbeeld Schumacher. En toen Senna zijn titels haalde was McLaren ook het sterkste team of zelfs dominant.... ... En in tegenstelling tot Schumacher bijvoorbeeld heeft Hamilton nooit om een 2e rijder gevraagd. En Hamilton heeft wel degelijk sterke teamngenoten naast hem gehad. Rosberg was gewoon een goede rijder. En Hamilton heeft ook Alonso verslagen toen die zijn teamgenoot was. kortom je kan bij elke grote kampioen veel vraagtekens zetten, Prost, Senna, Schumacher enz enz...of anders gezegd wat Hamilton doet (en andere kampioenen deden) is gewoon heel knap. Die gasten presteren allemaal onder grote druk. Of ze nu beste auto hebben of niet.
Schumacher vind ik dan eerder een kandidaat dan Hamilton. Niet al de Ferrari's uit het Schumacher tijdperk waren zo geweldig, terwijl echt letterlijk alle Mercedessen op z'n minst net zo goed of beter (met uitzondering van vorig jaar dan wellicht) waren dan de auto van hun directe concurrent.

Niet dat Hamilton daar verder wat aan kan doen natuurlijk (behalve blijven winnen), maar het is simpelweg een excuus dat mensen kunnen gebruiken in (de vele zinloze) GOAT discussies. Vettel bijvoorbeeld vind ik dan weer echt een mooi voorbeeld van hoe het de andere kant op valt. Zijn kampioenschapsreeks met RBR was namelijk veel minder dominant, waardoor je zou kunnen zeggen dat hijzelf de doorslag gevende factor was. Dan kan wellicht het argument genoemd worden dat ie minder dominant was omdat zijn kwaliteit niet zo hoog ligt als die van Ham. En daar heb ik dan niets op te zeggen, want ik heb geen idee hoe die verhoudingen daadwerkelijk liggen. Daar zit 'm dan ook inderdaad de crux van het GOAT verhaal.

Al met al kan ik me niet voorstellen dat Hamilton er niet op dezelfde manier tegenaan kijkt. Dus is het inderdaad statistieken jagen en gewoon zo veel mogelijk winnen wat 'm drijft denk ik. Waarom niet tenslotte, Bottas komt toch niet bij 'm in de buurt op raceday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
MikeyMan schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:49:
[...]

Het nieuws volgen?

Check. Ik dacht dat je wellicht een interessante aanvullende bron zou hebben, want dat laatste ben ik zeker met je eens. Een stukje stabiliteit in de regels is niet per definite verkeerd inderdaad.

Ik twijfel er niet aan dat Mercedes qua motor nog wel even dominant blijft, maar de rest komt er wel. Ik bedoel, zelfs Renault is redelijk stabiel dit jaar ( :+ ). Hopelijk gaan de wijzigingen die wel plaatsvinden ervoor zorgen dat er geracet kan worden. Toevallig ging het op Ziggo in het interview met Hamilton over de snelheid nog meer omhoog, maar ik denk dat oplossingen welke voor meer actie moeten zorgen juist de auto's langzamer maken. Minder turbulentie achter de auto, hogere downforce (fancars? :9 :P ), banden die niet met gemak bijna een race meegaan (maar die niet inhalen afstraffen), etc. Ja, een hoop wishful thinking, maar toch...

Overigens, niet gerelateerd aan hierboven, Renault (als motor in de McLaren) leek afgelopen race de eerste paar ronden best hard te gaan. Starten zij in Q-modus? Zo ja... dan doet dat mij vermoeden dat het piekvermogen van de Renault wellicht (iets) boven Honda uitgaat, maar dat Honda meer vermogen langere tijd kan brengen. Is hier iets over bekend of zinnigs over te zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
Omdat dat de seizoenen zijn waar iedereen nog over praat, tig jaar na dato.

Prost vs Senna, Hamilton vs Alonso, Hamilton vs Rosberg. Dan gebeurt er tenminste wat.

Zoals het er nu naar uit ziet blijft Mercedes dominant, bij zowel WDC als WCC. Het is PR-technisch echter veel beter dat 2 van je coureurs tot de laatste race om de titel aan het vechten zijn, dan dat we na tig keer 'get in there Lewis' in zo'n beetje Monza al weten wie de kampioen is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Bansheeben schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:01:
[...]

Schumacher vind ik dan eerder een kandidaat dan Hamilton. Niet al de Ferrari's uit het Schumacher tijdperk waren zo geweldig, terwijl echt letterlijk alle Mercedessen op z'n minst net zo goed of beter (met uitzondering van vorig jaar dan wellicht) waren dan de auto van hun directe concurrent.

Niet dat Hamilton daar verder wat aan kan doen natuurlijk (behalve blijven winnen), maar het is simpelweg een excuus dat mensen kunnen gebruiken in (de vele zinloze) GOAT discussies. Vettel bijvoorbeeld vind ik dan weer echt een mooi voorbeeld van hoe het de andere kant op valt. Zijn kampioenschapsreeks met RBR was namelijk veel minder dominant, waardoor je zou kunnen zeggen dat hijzelf de doorslag gevende factor was. Dan kan wellicht het argument genoemd worden dat ie minder dominant was omdat zijn kwaliteit niet zo hoog ligt als die van Ham. En daar heb ik dan niets op te zeggen, want ik heb geen idee hoe die verhoudingen daadwerkelijk liggen. Daar zit 'm dan ook inderdaad de crux van het GOAT verhaal.

Al met al kan ik me niet voorstellen dat Hamilton er niet op dezelfde manier tegenaan kijkt. Dus is het inderdaad statistieken jagen en gewoon zo veel mogelijk winnen wat 'm drijft denk ik. Waarom niet tenslotte, Bottas komt toch niet bij 'm in de buurt op raceday.
Ferrari was van 2000 - 2004 gewoon het sterkste team. Niet elk jaar dominant, maar ze hadden die jaren wel de beste auto. Bij Schumacher zitten ook genoeg vraagtekens die je kan stellen. Schumacher had altijd contractueel een 2e rijder naast hem. Zijn titel in 1994 is op zijn minst twijfelachtig met een illegale auto waar nog altijd actieve vering en traction control in zat. En zo zijn er nog wel meer zaken. Dus bij mij is het eerder andersom. Hamilton heeft nooit om een 2e rijder gevraagd (en ja, ik weet dat Bottas verschillende keren plaats heeft gemaakt, maar Bottas is geen contractuele 2e rijder). Hamilton heeft meerdere wk's naast hem gehad en verslagen.

Voor mij zou dan eerder iemand als Senna de beste ooit zijn. maar ook bij Senna kan je genoeg kanttekeningen plaatsen. En bij andere coureurs net zo goed. veel komt uiteindelijk gewoon neer op het juiste moment op de juiste plek zitten....en het is idd vooral wat je zegt statistieken jagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Tomcatter_31 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:11:
[...]

Ferrari was van 2000 - 2004 gewoon het sterkste team. Niet elk jaar dominant, maar ze hadden die jaren wel de beste auto. Bij Schumacher zitten ook genoeg vraagtekens die je kan stellen. Schumacher had altijd contractueel een 2e rijder naast hem. Zijn titel in 1994 is op zijn minst twijfelachtig met een illegale auto waar nog altijd actieve vering en traction control in zat. En zo zijn er nog wel meer zaken. Dus bij mij is het eerder andersom. Hamilton heeft nooit om een 2e rijder gevraagd (en ja, ik weet dat Bottas verschillende keren plaats heeft gemaakt, maar Bottas is geen contractuele 2e rijder). Hamilton heeft meerdere wk's naast hem gehad en verslagen.

Voor mij zou dan eerder iemand als Senna de beste ooit zijn. maar ook bij Senna kan je genoeg kanttekeningen plaatsen. En bij andere coureurs net zo goed. veel komt uiteindelijk gewoon neer op het juiste moment op de juiste plek zitten....en het is idd vooral wat je zegt statistieken jagen.
Wat dat betreft zou VER vs HAM wel zeer interessant zijn om te zien. Alleen daarom zou ik al willen dat Mercedes Verstappen gaat halen. Maar dan zul je misschien zien dat Verstappen alles wint... Ook niet ideaal voor de sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:01
Resurrect1 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:02:
[...]
Ik twijfel er niet aan dat Mercedes qua motor nog wel even dominant blijft, maar de rest komt er wel.
Ik vind Mercedes motorisch juist niet meer dominant overkomen, zoals in de afgelopen jaren we het geval was. Sterker nog; ik heb het idee dat de Ferrari motor op dit moment superieur is aan die van Mercedes. Mercedes heeft echter echter alle spijkers op de kop geslagen wat betreft het chassis en de aero, waardoor ze nu duidelijk de beste overall package hebben. Nu Red Bull hun 'voorvleugelvoordeel' kwijt is met de nieuwe versimpelde aero regelgeving leggen ook zij het dat gebied nu af tegen Mercedes.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Bansheeben schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:23:
[...]

Wat dat betreft zou VER vs HAM wel zeer interessant zijn om te zien. Alleen daarom zou ik al willen dat Mercedes Verstappen gaat halen. Maar dan zul je misschien zien dat Verstappen alles wint... Ook niet ideaal voor de sport.
Zou zeker interessant zijn! Ik zou die strijd ook wel graag willen zien. Hoewel ik niet denk dat Verstappen dan zomaar alles wint. Onderschat Hamilton niet. Hoop mensen roepen dat ie alleen maar wint omdat ie in de beste auto zit, maar Ham is echt wel erg goede rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
[...]

Senna de beste of jouw persoonlijke favoriet? :)

De beste, op welk gebied dan ook, wordt doorgaans toch bepaald a.h.v. meetbare resultaten. Op dit moment is dat gewoon Schumacher (o.a. meeste titels en overwinningen) en als het zo doorgaat is dat over een paar jaar Hamilton.

Een aantal andere coureurs hadden wellicht hetzelfde kunnen bereiken, maar dat is ze om welke reden dan ook niet gelukt.

Uiteraard is dit ook maar weer een persoonlijke mening, maar wel eentje die meetbaar is a.h.v. statistieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
B-Real schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:33:
[...]

Senna de beste of jouw persoonlijke favoriet? :)

De beste, op welk gebied dan ook, wordt doorgaans toch bepaald a.h.v. meetbare resultaten. Op dit moment is dat gewoon Schumacher (o.a. meeste titels en overwinningen) en als het zo doorgaat is dat over een paar jaar Hamilton.

Een aantal andere coureurs hadden wellicht hetzelfde kunnen bereiken, maar dat is ze om welke reden dan ook niet gelukt.

Uiteraard is dit ook maar weer een persoonlijke mening, maar wel eentje die meetbaar is a.h.v. statistieken.
nee, Senna is niet mijn persoonlijke favoriet. Sterker nog, vroeger tijdens de betreffende seizoenen ergerde ik me juist erg aan de rijstijl van Senna. Later toen ik de verhalen ging lezen en beelden terug zag, ben ik het meer gaan waarderen en Senna's kant ook meer gaan begrijpen.

maar idd wat je zegt, het komt doorgaans op de statistieken aan, daarom zeg ik ook dat de term GOAT weinig betekenis heeft. Ook de statistieken vertellen niet het hele verhaal. Hamilton heeft nu bv veel meer races per seizoen dan Schumacher in zijn tijd. Schumacher had weer meer races per seizoen of andere puntentelling etc. dan in de Prost/Senna tijd. De auto's van nu zijn ook niet te vergelijken met 'toen'. En zo zijn er genoeg kanttekeningen te plaatsen in het hele GOAT verhaal. Kortom het zegt allemaal niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:14
[...]

De F2003 was op racepace echt niet in orde, als McLaren met een geüpdatete wagen van het jaar daarvoor tot het einde van het seizoen nog mee deed om de WDC met Raikkonen, en Williams het verloor door een geplofte motor bij JPM, kan je niet stellen dat Ferrari in 2003 oppermachtig was.
Schumi werd in Hongarije toen gelapped door Alonso onderweg naar zijn eerste zege.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Pagina: 1 ... 80 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire