[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.103 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Destruction schreef op zondag 16 juni 2019 @ 13:00:
[...]

Wederom eens met Palmer, altijd roepen we dat de FIA corrupt is, mensen roepen FIArari en dat soort termen.. Nu zien we dan eindelijk een keer dat een vergelijkbare overtreding ook vergelijkbaar bestraft wordt en de wereld is te klein. Whut :?

Los van het feit dat ik geen fan van 'm ben, niemand gelooft dat Vettel bewust wilde proberen HAM te blocken. Inderdaad, hij had gewoon geen/weinig grip. Maar dat was ook het geval bij Verstappen en Raikkonen, waar Verstappen de 5s straf voor kreeg. In beide gevallen misschien zuur, maar wel correct.

Doornbos als presentator lijkt me een verbetering, F1 cafe stond net op YT zag ik, dus ff gekeken.
Het gaat er ook helemaal niet om of de penalty terecht was of niet. Als je de regels strict volgt was het een penalty. De hele discussie is juist dat de regel niet deugd. Tot bak en beet 10 jaar geleden bestond deze regel namelijk helemaal niet, en bestaat ook in geen enkele andere FIA race klassen.

Hoewel het technisch gezien correct was, is het gewoon killing voor de sport. Het beetje spanning dat er was tijdens deze GP werd meteen de nek omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 11:58
ThomasG schreef op zondag 16 juni 2019 @ 13:41:
[...]
Het gaat er ook helemaal niet om of de penalty terecht was of niet. Als je de regels strict volgt was het een penalty. De hele discussie is juist dat de regel niet deugd. Tot bak en beet 10 jaar geleden bestond deze regel namelijk helemaal niet, en bestaat ook in geen enkele andere FIA race klassen.

Hoewel het technisch gezien correct was, is het gewoon killing voor de sport. Het beetje spanning dat er was tijdens deze GP werd meteen de nek omgedraaid.
Dit inderdaad. Zulke regels halen de spanning weg. Rijders worden voorzichtiger en gaan niet maximaal. Verstappen was een uitzondering en ik hoop dat zodra hij weer mee kan doen in de top hij de regels blijft testen

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 16:44
ThomasG schreef op zondag 16 juni 2019 @ 13:41:
[...]

Dus ze volgen de regels en dan is het niet goed? Of ze moeten de regels alleen volgen als het de spanning niet weghaalt? ;)

In eerste instantie vond ik de straf ook onterecht, maar uiteindelijk (o.a. gezien vergelijkbare incidenten) denk ik dat het ze de regels goed toegepast hebben. Ik baal ook van de overregulering van de sport, maar als ze de (soms dubieuze) regels consequent toepassen valt er helaas weinig te klagen.

Het probleem blijft: bij elke regel die je bedenkt zullen er altijd grensgevallen zijn die de regel direct ter discussie zullen stellen. Hoe strict (of niet) je ze ook maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Wat dacht de FIA: als het niet rechtsom lukt, dan maar linksom en zo Mick Schumacher in de F1 helpen? (op eigen kracht lukt het kennelijk niet...) :X

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

weet niet of dit al gepost was?
Teambaas Toto Wolff van Mercedes kijkt met een kritische blik naar het nieuwe Formule 1-reglement, dat 2021 in moet gaan. De Oostenrijker is niet over alle aangekondigde aanpassingen negatief, maar hij denkt wel dat het veranderen van de regels niet gaat helpen om het gat tussen de topteams en de rest van het veld te verkleinen.
"Kijk maar naar de regelwijzigingen voor 2018 en 2019. De verschillen zijn niet kleiner, maar juist nog groter geworden. Ik denk juist dat de kloof minder groot wordt als we regels intact laten. We maken steeds dezelfde fout door te denken dat het wijzigen van de regels gaat helpen, maar dat is alleen maar in het voordeel van het team met de beste middelen, de topteams."
"In onze positie is het heel moeilijk om geloofwaardig gevonden te worden als we zeggen dat we de regels willen laten zoals ze zijn", beseft Wolff.

"Men denkt dat we die mening hebben zodat we onze voorsprong kunnen behouden, maar het tegenovergestelde is het geval. Laat de regels met rust en de verschillen zullen kleiner worden."

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

KillerBee schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:17:
[...]

Wat dacht de FIA: als het niet rechtsom lukt, dan maar linksom en zo Mick Schumacher in de F1 helpen? (op eigen kracht lukt het kennelijk niet...) :X
Geen idee waar je op doelt.
Mick heeft al even meer dan 40 punten en mag al een tijdje een superlicentie aanvragen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

dawg schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:18:
weet niet of dit al gepost was?

[...]

[...]

[...]

Teambaas van het meest dominante team in Formule 1 geschiedenis wil reglementen niet aanpassen. Meer om 20:00. :Y)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
KillerBee schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:17:
[...]

Daarom dus!
The system for awarding F1 "super licenses" to aspiring drivers could see Mick Schumacher left off the grid for 2020.

Many are tipping the 19-year-old son of F1 legend Michael Schumacher to make his debut next year, having signed up with manager Nicolas Todt and the Ferrari development program. He will race in Formula 2 this season as the reigning European F3 champion.

But as German broadcaster RTL points out, it could be the FIA's super license system that derails Schumacher for 2020.

Currently, Schumacher has more than the 40 points he needs for a super license.
But RTL says 20 of those points expire this year.

It means Schumacher needs to score 10 super license points this year in Formula 2, which would mean at least sixth place overall in the championship.
Link: https://autoweek.com/arti...inish-be-f1-eligible-2020

Momenteel is hij slechts 15e in de stand van de Formule 2 kampioenschap:
Link: http://www.fiaformula2.com/Standings/Driver/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:22
U123456 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:50:
[...]
Daarom dus!
[...]

Nicolas Todt, da's vast dezelfde als die ook manager van Leclerc is, want ook dat was een Todt. En waren zij nu niet boos/verbaasd over de positie van Leclerc binnen Ferrari.
Klinkt dus niet perse als de manager die je wilt hebben. Ja, hij krijgt je misschien snel bij Ferrari naar binnen, maar de vraag is of je dat wil.
En als Schumacher ook op een fast track naar Ferrari zit, is het dan niet raar dat die Todt dadelijk de manager van beide Ferrari coureurs is? In die zin dat mij lijkt dat de manager voornamelijk de belangen van de coureur moet behartigen. En aangezien ook nu Ferrari weer bewijst met een eerste en tweede coureur te rijden lijkt mij dat die Todt een probleem heeft om voor beide de positie van eerste coureur te onderhandelen. Dus lijkt mij dat daar alleen maar problemen van komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Destruction schreef op zondag 16 juni 2019 @ 13:00:
[...]

Wederom eens met Palmer, altijd roepen we dat de FIA corrupt is, mensen roepen FIArari en dat soort termen.. Nu zien we dan eindelijk een keer dat een vergelijkbare overtreding ook vergelijkbaar bestraft wordt en de wereld is te klein. Whut :?
Maar, maar de FIA is corrupt ja. :P
Los van het feit dat ik geen fan van 'm ben, niemand gelooft dat Vettel bewust wilde proberen HAM te blocken. Inderdaad, hij had gewoon geen/weinig grip. Maar dat was ook het geval bij Verstappen en Raikkonen, waar Verstappen de 5s straf voor kreeg. In beide gevallen misschien zuur, maar wel correct.

Doornbos als presentator lijkt me een verbetering, F1 cafe stond net op YT zag ik, dus ff gekeken.
Voor de huidige regels is die straf terecht ja. Ik blijf de regel zelf alleen belachelijk vinden. Waarom moet er een politieagentje gespeeld worden voor de Formule 1 met zulke zielige strafjes zoals 5s? Beuk je iemand echt van de baan en sloop je die auto, gewoon drive through of DSQ. Verremd iemand zich zonder schade, laat het dan gewoon. Laat de coureurs gewoon racen. Als je niet wil dat coureurs een stuk baan kunnen afscheiden door zich te verremmen, dan leg je maar gemarkeerde run offs aan die langer duren. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:53

Blokker_1999

Full steam ahead

DaniëlWW2 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:38:
[...]

Teambaas van het meest dominante team in Formule 1 geschiedenis wil reglementen niet aanpassen. Meer om 20:00. :Y)
Hij heeft wel een punt natuurlijk. Je merkt dat hoe langer regels standhouden, hoe kleiner de gaten onderling worden. Dit jaar zijn de regels rondom aero aangepakt in een poging de spanning terug te brengen en je ziet wat het gevolg is: Mercedes domineert zoals we nooit eerder gezien hebben. Hadden ze de regels van vorig jaar gehouden dit jaar was het waarschijnlijk niet gebeurd (al werkt mijn kristallen bol op dit moment niet).

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Blokker_1999 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:59:
[...]

Hij heeft wel een punt natuurlijk. Je merkt dat hoe langer regels standhouden, hoe kleiner de gaten onderling worden. Dit jaar zijn de regels rondom aero aangepakt in een poging de spanning terug te brengen en je ziet wat het gevolg is: Mercedes domineert zoals we nooit eerder gezien hebben. Hadden ze de regels van vorig jaar gehouden dit jaar was het waarschijnlijk niet gebeurd (al werkt mijn kristallen bol op dit moment niet).
Dat begrijp ik ook. Het gaat hier alleen om hopelijk een enorme wijziging waar Mercedes de plank mis zou kunnen slaan. Daar is Wolff bang voor. Verder lijken de budgetcap regels wel eens in het voordeel van RBR kunnen gaan uitpakken. Waarschijnlijk hoef RBR weinig in te krimpen, Mercedes en Ferrari veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 10:06
[...]
Daarom dus!
[...]

Als hij geen 6e wordt in dat kampioenschap is hij simpelweg niet goed genoeg voor F1. Denk niet dat we daar veel tranen om hoeven te laten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 17:06:
[...]

Dat begrijp ik ook. Het gaat hier alleen om hopelijk een enorme wijziging waar Mercedes de plank mis zou kunnen slaan. Daar is Wolff bang voor. Verder lijken de budgetcap regels wel eens in het voordeel van RBR kunnen gaan uitpakken. Waarschijnlijk hoef RBR weinig in te krimpen, Mercedes en Ferrari veel meer.
En vervolgens is het 2021 en zien we dat Red Bull zeker aan het begin van het seizoen de plank weer volledig mis slaat en ze de rest van het jaar achter de feiten aanlopen. En ook dan zal er weer moord en brand worden geschreeuwd dat er iets mis is met de regels en de wijzigingen niet nodig waren.

Hetzelfde hebben we immers ook al in 2017 en dit jaar gezien. Grote regelwijzigingen en Mercedes kan er het best mee om gaan. En ook in het geval van budgetcap is er geen garantie dat Mercedes flink inlevert. Het kan ook best zijn dat Mercedes überhaupt de beste mensen heeft en ze die ook met budgetcap behouden. En dat alleen een groot deel van 'voetjesvolk' eruit gaat die zich bv alleen maar bezig houden met micro optimalisaties die bv 1 seconde per race opleveren. Terwijl de mensen aan de top dus het concept beslissen en dat bv 0,5s per ronde oplevert

Of wat te denken van data analisten en zo. Mercedes heeft elk weekend een heel team op de fabriek die het radio verkeer van alle coureurs monitort (een oer coureur) is zoiets echt nodig? Heb je niet voldoende aan monitoren van alleen de concurrenten, bv. Ook daar kan bespaart worden, terwijl de Mercedes auto er niet langzamer van wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
RobertMe schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:59:
[...]

Nicolas Todt, da's vast dezelfde als die ook manager van Leclerc is, want ook dat was een Todt.
En de vader van Nicolas Todt is Jean Todt, baas van de FIA. En zo is het cirkeltje weer rond .....

[ Voor 7% gewijzigd door U123456 op 16-06-2019 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
U123456 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 17:29:
[...]
En de vader van Nicolas Todt is Jean Todt, baas van de FIA. En zo is het cirkeltje weer rond .....
Misschien wel belangrijker is dat Jean Todt 13 jaar de team baas was van Scuderia Ferrari, en ook degene was die Michael Schumacher naar Ferrari heeft gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Daarom dus!
[...]

Zodra iemand 40 punten haalt en genoeg km in een F1 wagen rijd kan die gewoon een superlicentie aanvragen die geldig blijft ookal verlopen de punten voor zover ik weet?

Als ie een beetje slim het heeft aangepakt vraagt hij hem dus gewoon aan dit jaar, waarna die geldig blijft.

/edit. Er is idd een kans dat hij hem wel kan aanvragen, maar dat hij dan aan het eind van het jaar mogelijk verloopt idd.
Super Licences are issued on an annual calendar year basis and must be renewed at the end of each year. If a driver is no longer competing in F1 they must maintain the minimum 40 points and 80% rules to continue to hold a Super Licence.

[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 16-06-2019 18:10 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
U123456 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 17:29:
[...]
Ik weet dat de manager van Leclerc de zoon van is. Maar het ging me in dit geval meer om het feit dat Leclerc & Schumacher dan dezelfde manager zouden hebben. Die ze wel bij Ferrari naar binnen krijgt, maar het dan nog maar een vraagteken blijft wat er dan gebeurd. Zoals Leclerc / Todt nu niet blij schijnt te zijn met de rol van tweede rijder.
Ferrari blijft wat dat een wespennest en de naam Todt verandert daar dus niks aan. En daarnaast zorgt het ook voor conflicterende belangen. Todt kan ze niet beide eerste rijder maken, bv. En wat als Ferrari verder wil met Vettel, en ze Schumacher willen hebben? Dan moet Todt aan de ene kant onderhandelen om Schumacher een Ferrari zitje te geven, terwijl die dan de andere coureur waar die de manager van is juist het stoeltje afneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14
YakuzA schreef op zondag 16 juni 2019 @ 18:06:
[...]

Zodra iemand 40 punten haalt en genoeg km in een F1 wagen rijd kan die gewoon een superlicentie aanvragen die geldig blijft ookal verlopen de punten voor zover ik weet?

Als ie een beetje slim het heeft aangepakt vraagt hij hem dus gewoon aan dit jaar, waarna die geldig blijft.

/edit. Er is idd een kans dat hij hem wel kan aanvragen, maar dat hij dan aan het eind van het jaar mogelijk verloopt idd.

[...]
Betekent dat, dat Ocon in andere klasses aan de bak moet? Op z'n wikipedia pagina staat alleen maar dat ie testrijder is van Merc wat imho niet overeenkomt met 'competing'.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

NitroX infinity schreef op zondag 16 juni 2019 @ 18:17:
[...]

Betekent dat, dat Ocon in andere klasses aan de bak moet? Op z'n wikipedia pagina staat alleen maar dat ie testrijder is van Merc wat imho niet overeenkomt met 'competing'.
Goeie vraag. Mogelijk dat er nog uitzonderingen zijn voor mensen die al een seizoen F1 hebben gereden.
Weet niet alle krochten en uitzonderingen :)

Wikipedia: FIA Super Licence

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op zondag 16 juni 2019 @ 18:20:
[...]

Goeie vraag. Mogelijk dat er nog uitzonderingen zijn voor mensen die al een seizoen F1 hebben gereden.
Weet niet alle krochten en uitzonderingen :)

Wikipedia: FIA Super Licence
Die uitzondering zal er vast wel zijn. Want Kubica heeft voor zover ik weet toch ook niet opnieuw in de junior categorieën gereden om de punten voor een superlicentie te behalen. Of die uitzondering moet dan weer specifiek zijn voor coureurs die F1 hebben gereden voordat de superlicentie is ingevoerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:15
RobertMe schreef op zondag 16 juni 2019 @ 18:27:
[...]

Die uitzondering zal er vast wel zijn. Want Kubica heeft voor zover ik weet toch ook niet opnieuw in de junior categorieën gereden om de punten voor een superlicentie te behalen. Of die uitzondering moet dan weer specifiek zijn voor coureurs die F1 hebben gereden voordat de superlicentie is ingevoerd.
die uitzondering is er inderdaad:
5.1.6 The driver must also satisfy at least one of the following
requirements:
a) Have accumulated at least 40 points during the three-year
period preceding his application (Championships and points listed
in Supplement 1).
b) Have been granted a Super Licence (excluding Free Practice
Only Super Licence) in any of the previous 3 seasons.
c) Have been granted a Super Licence prior to the previous 3
seasons (excluding Free Practice Only Super Licence). In this
case, the driver must be judged by the FIA to have recently and
consistently demonstrated outstanding ability in single-seater
formula cars. The F1 Team concerned must show that the applicant
has driven at least 300 km in a representative Formula One car [1]
consistently at racing speeds, over a maximum period of two days
and completed not more than 180 days prior to the application,
either certified by the ASN of the country in which the test took
place or during an event counting towards the FIA Formula One
World Championship for Drivers.
bron: https://www.fia.com/file/69631/download/12831?token=iw8UzQo0

Dus...als een coureur in 1 van de voorgaande 3 seizoenen nog F1 gereden heeft of zijn licentie ontvangen heeft is er niets aan de hand.
Ocon reed in 2018 nog, dus zelfs in 2021 mag hij nog zonder problemen instappen.

Kubica is gevalletje "langer geleden" Dan moet je dus weer minimaal 300km in een representatieve F1 auto rijden om opnieuw in aanmerking te komen...binnen 2 dagen, niet langer dan een half jaar geleden...en met redelijke tijden.

Volgens mij komt het ook niet zo vaak voor dat een coureur na 3 of meer jaar afwezigheid weer terugkomt.
Pa Schumacher en Kubica zijn redelijk recent..
Onze eigen Jan Lammers heeft nog steeds het record. (maar toen pasten de reglementen waarschijnlijk nog op een bierviltje)

Ik weet niet wat er zou gebeuren als ze Mick Schumacher voor dit jaar nog een rol als reserve rijder zouden geven + de superlicentie?
Van de andere kant.. als je in de F2 die 6e plek die hij nodig heeft voor de punten niet haalt, dan is hij er ook gewoon nog niet klaar voor.

[ Voor 6% gewijzigd door sanderb op 16-06-2019 18:41 ]

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

sanderb schreef op zondag 16 juni 2019 @ 18:36:
[...]

die uitzondering is er inderdaad:

[...]

bron: https://www.fia.com/file/69631/download/12831?token=iw8UzQo0

Dus...als een coureur in 1 van de voorgaande 3 seizoenen nog F1 gereden heeft of zijn licentie ontvangen heeft is er niets aan de hand.
Ocon reed in 2018 nog, dus zelfs in 2021 mag hij nog zonder problemen instappen.

Kubica is gevalletje "langer geleden" Dan moet je dus weer minimaal 300km in een representatieve F1 auto rijden om opnieuw in aanmerking te komen...binnen 2 dagen, niet langer dan een half jaar geleden...en met redelijke tijden.

Volgens mij komt het ook niet zo vaak voor dat een coureur na 3 of meer jaar afwezigheid weer terugkomt.
Pa Schumacher en Kubica zijn redelijk recent..
Onze eigen Jan Lammers heeft nog steeds het record. (maar toen pasten de reglementen waarschijnlijk nog op een bierviltje)

Ik weet niet wat er zou gebeuren als ze Mick Schumacher voor dit jaar nog een rol als reserve rijder zouden geven + de superlicentie?
Van de andere kant.. als je in de F2 die 6e plek die hij nodig heeft voor de punten niet haalt, dan is hij er ook gewoon nog niet klaar voor.
Mick Schumacher kan dus in principe nu zijn licentie aanvragen en die is dan 3 jaar geldig.

Heel dat verontwaardigde geneuzel hier weer eens voor niets dus? :+

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• U123456
Ondertussen staat McLaren in de zgn. Formula 1.5 aan kop van het kampioenschap.
De Formula 1.5 is the best of the rest. Dus zonder Mercedes, Ferrari en Red Bull.
Link: https://www.f1point5.com/#teams-standings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
U123456 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 19:32:
De Formula 1.5 is the best of the rest. Dus zonder Mercedes, Ferrari en Red Bull.
Dat Kubica maar 1 punt heeft en Russell maar 7 is ook schrijnend. Russell heeft er gewoon 20 minder dan de op twee na laatst (Giovinazzi), en zelfs die loopt er weer 9 achter op Grosjean boven hem.

Overigens is dit kampioenschap wel echt stukken spannender dan F1. Verschil tussen de top 7 is maar 12 punten, en de top 3 teams ontlopen elkaar ook maar 3 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:26

Martinspire

Awesomeness

NitroX infinity schreef op zondag 16 juni 2019 @ 18:17:
[...]

Je moet een superlicentie hebben om F1 te rijden. 1 van de voorwaarden is dus om die punten binnen te halen en x kilometers te rijden met een F1 auto. Maar heb je eenmaal zo'n superlicentie, dan nemen ze die ook niet af. Ocon heeft er al 1, dus die is niet in nood. Zo zou Hakkinen ook weer gewoon in kunnen stappen, als ie wil :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

U123456 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 19:32:
Zoals Newey al zei, McLaren heeft een goede auto gebouwd. :+
Dat de McLaren de eerste aantal races min of meer een RB14 kopie was, afijn. :P

Maar ik ben eigenlijk niet heel erg verbaast hoe McLaren het doet. Ze zijn zeer diep gevallen, maar het is geen team van prutsers. Ze hebben de middelen en lijken de mensen nu ook te hebben. Ergens zou ik ook zeker niet verbaast zijn als McLaren op termijn weer de aansluiting zou gaan vinden bij de top drie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-10 15:32
Aawh oui, oui. C’est la semaine des courses en France!!!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9MTOzEWwAANJoQ?format=jpg&name=small

Zal ik hem alvast hier plaatsen? De verplichte luchtfoto van Paul Ricard.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9LqjrDWsAAMtu2?format=jpg&name=large

[ Voor 79% gewijzigd door Jasphur op 17-06-2019 07:25 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 16:09

basvn

Breezand - NHN

RACEWEEK *O* *O*

Afbeeldingslocatie: https://www.gpfrance.com/assets/gpfuploads/2017/09/france_gp_formula1-1024x504.jpg

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-10 22:51

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Jasphur schreef op maandag 17 juni 2019 @ 06:59:

[Afbeelding]
Mais ils y vont tous à côté de la piste!

Voorspelling snelste raceronde is 4 seconden langzamer dan kwalificatie. Beide Ham. :P

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met afstand het lelijkste circuit van de kalender. :P

Uitloopstroken van dit formaat mag van mij ook zo weg. Grindbakken willen we. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

[Afbeelding]
En dan klagen wij over Zandvoort :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NBlD2EAnQK3fRSbTKaKTTJBF/full.png

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

vhal schreef op maandag 17 juni 2019 @ 07:46:
[...]

[Afbeelding]
Ik denk dat je je het beste per roeiboot kunt vervoeren als ik zo naar de kaart kijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

vhal schreef op maandag 17 juni 2019 @ 07:46:
[...]

[Afbeelding]
Dat was vorig jaar ja
dit is nu

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/scpyxri4ex.jpg

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

basvn schreef op maandag 17 juni 2019 @ 07:49:
[...]
Dat was vorig jaar ja
dit is nu

[Afbeelding]
Iets zegt mij dat het as. vrijdag weer drama is :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

vhal schreef op maandag 17 juni 2019 @ 07:53:
[...]

Iets zegt mij dat het as. vrijdag weer drama is :P
ja dat weet ik wel zeker
maar er is tenminste geen onderhoud aan de wegen deze keer 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
basvn schreef op maandag 17 juni 2019 @ 07:56:
[...]

ja dat weet ik wel zeker
Het is pas maandag, wat niet is kan nog komen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:29
Het is in Frankrijk hetzelfde als in Zandvoort volgend jaar. Druk of niet, het zal de F1 een zorg zijn. Het gaat er om dat de race op TV wereldwijd de juiste uitstraling geeft en aangezien het verkeersdrama (afgezien van de lokale media) toch niet in het nieuws komt is er niets aan de hand wat dat betreft.

En laten we wel wezen, wie van ons, die thuis op de bank komend weekend de GP van Frankrijk gaan kijken, interesseert het wat of er tig mensen uren in de file staan? Mij in elk geval niets.
Datzelfde gevoel zal ik volgend jaar bij de GP van Zandvoort hebben. Als ik zelf heen ga dan weet ik dat ik mij kan voorbereiden op een paar uurtjes file/lopen/wachten, maar ach dat moet je bij een dagje Efteling doorgaans ook.

Mensen die volgend jaar wel naar Zandvoort gaan en vooraf en/of achteraf gaan klagen over de drukte hebben een bord voor hun kop, dat had je immers kunnen weten en als je er problemen mee hebt dan moet je niet gaan. Afgezien daarvan kan het uiteindelijk ook reuze meevallen natuurlijk.

Anyway....... RACEWEEK!! *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:42
Ik zie heel veel tijdstraffen op de bovenste foto >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:29

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik ben dat gezeik over files en drukt op de weg eigenlijk wel een beetje zat. Als je de grand prix wil dan zul je daarop moeten anticiperen en gewoon op tijd vertrekken. Anders ga je een dag eerder en slaap je in je auto of wat dan ook. :P

Trouwens afgelopen Jumbo racedagen was er geen enkel probleem met het verkeer naar Zandvoort. Dus allemaal gedoe om niks. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
sjaool schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:11:
Ik ben dat gezeik over files en drukt op de weg eigenlijk wel een beetje zat. Als je de grand prix wil dan zul je daarop moeten anticiperen en gewoon op tijd vertrekken. Anders ga je een dag eerder en slaap je in je auto of wat dan ook. :P

Trouwens afgelopen Jumbo racedagen was er geen enkel probleem met het verkeer naar Zandvoort. Dus allemaal gedoe om niks. :)
Tijdens de Jumbo Racedagen gaat het inderdaad goed. Maar volgens mij zijn dat wel andere bezoekersaantallen, namelijk +/- 110.000 bezoekers verdeeld over 2 dagen. Bij de Grand Prix verwachten ze het dubbele aantal bezoekers op hetzelfde moment. Je kunt dat dus niet vergelijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:26

Martinspire

Awesomeness

basvn schreef op maandag 17 juni 2019 @ 07:56:
[...]

ja dat weet ik wel zeker
Dat was geen onderhoud maar express afgezet voor volgens mij VIP en hulpdiensten.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:57
Raceweek *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RLvSdXD.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZhUWMbM.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KHdzb3C.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AvWkO0L.jpg

Met z'n alle in de Trulli trein. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

De enige optocht dit weekend waar na alle waarschijnlijkheid geen Mercedes aan kop gaat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Turbo-Puppy schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:53:
De enige optocht dit weekend waar na alle waarschijnlijkheid geen Mercedes aan kop gaat. :+
Oneens, ook deze gaat Mercedes weer "gewoon" winnen.

Mercedes mag dan wel blijven roepen dat Ferrari echt de snellere is, maar Mercedes is zo akelig constant en betrouwbaar (op alle vlakken) dat ik ze niet zomaar zie verliezen komend weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
B-Real schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:07:
[...]

Mercedes mag dan wel blijven roepen dat Ferrari echt de snellere is, maar Mercedes is zo akelig constant en betrouwbaar (op alle vlakken) dat ik ze niet zomaar zie verliezen komend weekend.
Ik denk dat Turbo-puppy de file naar het circuit toe bedoelde :P

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

B-Real schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:07:
[...]

True... maar ik bedoelde het verkeersinfarct uit bovenstaande foto. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ah, nu heb ik hem door :)
Tijd voor (meer) koffie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Nog even over het canada vettel incident. Dit is wel een interessante youtube link:
https://www.youtube.com/watch?v=5fx-pPPLL_M

Deze gast heeft in iRacing geprobeerd te analyseren of er voor Vettel nog alternatieve acties te doen waren, nadat hij eenmaal het foutje had gemaakt. Het antwoord lijkt "nee".
Het momentum van de auto brengt hem simpelweg naar buiten, naar de rand van de track. Met gras op de banden is dat simpelweg niet te voorkomen, het is dus niet het gevolg van een stuurbeweging naar rechts, die hoogstwaarschijnlijk gemaakt is om instictief onbalans/overstuur te corrigeren. Remmen op het gras was ook geen optie geweest, want dan spint de auto simpelweg.

Uiteraard kan je je afvragen hoe objectief de maker (FerrariMan) is, maar het filmpje komt op mijn redelijk objectief over, maar oordeel vooral zelf.

Mijn conclusie: Ik vind dat penalties alleen gegeven mogen worden als een driver opties heeft en de verkeerde (gevaarlijke/unfair) optie kiest. Het heeft er sterk de schijn van dat er hier bij dit incident geen sprake van was een optie. Gewoon een driver die zijn auto corrigeert na een foutje.

Totdat de FIA telemetrie vrijgeeft waaruit blijkt dat Vettel wel degelijk zijn auto minder naar rechts had kunnen sturen, blijft mijn mening dat de stewards hem hier zijn overwinning hebben gestolen.

[ Voor 4% gewijzigd door Biggg op 17-06-2019 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:57
Turbo-Puppy schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:10:
[...]

True... maar ik bedoelde het verkeersinfarct uit bovenstaande foto. :*)
Misschien staat er wel een Mercedes vooraan in de file. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 09:31

[Afbeelding]
Huh, ze hebben het toch aangepast dit jaar?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HuKPEyM.jpg

*iemand op reddit was creatief (album)

kimi

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:18

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9QDlKPXUAAP6Vv.jpg:large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:02
zondagavond weer zo scheel als een otter en niet eens van het bier. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Circuit met teletubbie lijntjes, 600 miljoen afslagen. Kunnen we niet gewoon een F1 dragrace doen op de landingsbaan? :p (Bonus punten.)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Renault gaat buiten de baan racen? :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:25:
[...]
Renault gaat buiten de baan racen? :)
Renault (als team), gaat zich vanaf deze race tot nadrukkelijk afzonderen van de Formule 1.5 en DE grote inhaalslag maken naar de top 3 teams? Hoewel, het zijn eigenlijk maar twee teams en daarnaast een duidelijke top eins (jawohl), die nog mijlenver buiten bereik ligt

Op zich zou het wel leuk zijn indien 3 teams zich gaan mengen om de kruimels. Mogelijk minder leuk voor Gasly als Renault de stap gaat maken, maar misschien leuker voor de kijker door meer strijd in de subtop.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 11:10
hardware-lover schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:59:
[...]

Renault (als team), gaat zich vanaf deze race tot nadrukkelijk afzonderen van de Formule 1.5 en DE grote inhaalslag maken naar de top 3 teams? Hoewel, het zijn eigenlijk maar twee teams en daarnaast een duidelijke top eins (jawohl), die nog mijlenver buiten bereik ligt

Op zich zou het wel leuk zijn indien 3 teams zich gaan mengen om de kruimels. Mogelijk minder leuk voor Gasly als Renault de stap gaat maken, maar misschien leuker voor de kijker door meer strijd in de subtop.
Dit weekend nieuwe motor toch voor Honda? Is daar al wat meer over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Biggg schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:18:

Mijn conclusie: Ik vind dat penalties alleen gegeven mogen worden als een driver opties heeft en de verkeerde (gevaarlijke/unfair) optie kiest. Het heeft er sterk de schijn van dat er hier bij dit incident geen sprake van was een optie. Gewoon een driver die zijn auto corrigeert na een foutje.

Totdat de FIA telemetrie vrijgeeft waaruit blijkt dat Vettel wel degelijk zijn auto minder naar rechts had kunnen sturen, blijft mijn mening dat de stewards hem hier zijn overwinning hebben gestolen.
Er was natuurlijk de optie om de bocht minder hard in te gaan en/of beter op te letten, zodat hij in de eerste plaats niet van de baan raakte. Hier is dus al de verkeerde (gevaarlijke/unfair) optie gekozen. Dat hij daarna geen kans meer heeft om te corrigeren doet niet af aan deze eerdere fout. Wat als hij bij terugkomst op de baan Hamilton vol in de zijkant geraakt had, waardoor voor beiden de race afgelopen was. Was er in jouw mening dan ook nog geen blaam voor Vettel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:19
Mmmmm, het seizoen vordert zich een ik denk dat er toch wel met interessants gaat gebeuren. Ik zie Renault nog wel naar voren komen voor een robbertje rijden met McLaren.

Ik denk dat Red Bull ook aan het bijkomen is, als ik keek naar de rem prestatie s in Canada is dat hoopvol. Ben ik benieuwd of de perfect streak van Mercedes blijft voortduren of dat Ferrari zich nu heeft hervonden. Als je die lui boos maakt (5 sec penalty) dan gaan ze vaak beter werken n dan weer vuurwerk zien!

Wat gaat racing point doen? Zakken ze verder af? Krijgen Guenther weer te horen of laat Kmag zich weer eens zien voorin. Of heeft Grosjean een van zijn betere races??

Blijft Max super presteren of krijgt hij nu zijn eerste mindere weekend?

Jup, ik heb er zin in!!!!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 10:28
ZieglerNichols schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:08:
[...]

Er was natuurlijk de optie om de bocht minder hard in te gaan en/of beter op te letten, zodat hij in de eerste plaats niet van de baan raakte. Hier is dus al de verkeerde (gevaarlijke/unfair) optie gekozen. Dat hij daarna geen kans meer heeft om te corrigeren doet niet af aan deze eerdere fout. Wat als hij bij terugkomst op de baan Hamilton vol in de zijkant geraakt had, waardoor voor beiden de race afgelopen was. Was er in jouw mening dan ook nog geen blaam voor Vettel?
Zoals je het hier brengt is het net alsof coureurs robots moeten zijn tijdens een race. Elk mens maakt wel eens een fout, kijk maar naar Magnussen tijdens de kwalificatie. En ja, als Vettel door zijn fout Hamilton had uitgeschakeld, had hij misschien wel gestraft moeten worden, want de consequenties van een actie wegen mee in de straf. Alleen nu was er niets aan de hand, niemand had schade, Hamilton had nog kans genoeg om de winst te pakken. De enigen die door deze straf geraakt werden, waren jij en ik, de kijkers. Want het einde van de race was ineens niet meer boeiend...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

demo31051987 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:12:
[...]

Zoals je het hier brengt is het net alsof coureurs robots moeten zijn tijdens een race. Elk mens maakt wel eens een fout, kijk maar naar Magnussen tijdens de kwalificatie. En ja, als Vettel door zijn fout Hamilton had uitgeschakeld, had hij misschien wel gestraft moeten worden, want de consequenties van een actie wegen mee in de straf. Alleen nu was er niets aan de hand, niemand had schade, Hamilton had nog kans genoeg om de winst te pakken. De enigen die door deze straf geraakt werden, waren jij en ik, de kijkers. Want het einde van de race was ineens niet meer boeiend...
Ja dikke dag. Vettel schiet van de baan, Hamilton had er gewoon langs gekund maar werd geblokkeerd op een onreglementaire manier.

Vettel had beter de optie kunnen krijgen: 5 seconden óf Hamilton voorbij laten gaan en het dan alsnog uitvechten vanaf P2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Snowdog schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:04:
[...]

Dit weekend nieuwe motor toch voor Honda? Is daar al wat meer over bekend?
Niet echt, maar als ik dit mag geloven komt pas in talië de echte grote klapper:

https://nl.motorsport.com...rote-stap-italie/4473496/

*vrachwagen met lading zout laten langskomen*

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 00:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zie hier het topic over Rich Energy: [F1] Rich Energy

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
Pathogen schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:17:
[...]

Ja dikke dag. Vettel schiet van de baan, Hamilton had er gewoon langs gekund maar werd geblokkeerd op een onreglementaire manier.

Vettel had beter de optie kunnen krijgen: 5 seconden óf Hamilton voorbij laten gaan en het dan alsnog uitvechten vanaf P2.
Nee, Hamilton werd niet geblokkeerd op een onreglementaire manier, Hamilton werd geblokkeerd door een auto die niet deed wat de coureur wilde. Tuurlijk is het Vettel zijn fout dat hij op het gras terecht komt, maar net als alle andere coureurs al eerder zeiden (Brundle, Andretti, Mansell, Wurz, Villeneuve, Button, Couldhard en zo kan nog wel even verder gaan) was het voor Vettel niet mogelijk om de auto goed te besturen.

Brundle had een prachtige oplossing. Laat de race verder gaan en bespreek dit na de race. Zo heeft het publiek nog een heerlijke race om naar te kijken en kan het nog steeds zijn dat Hamilton achteraf de winst nog krijgt wanneer hij niet voorbij Vettel kon komen. Maar met deze straffen wordt de F1 kapot gemaakt en raakt het zijn charme kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:59
demo31051987 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:36:
[...]

Nee, Hamilton werd niet geblokkeerd op een onreglementaire manier, Hamilton werd geblokkeerd door een auto die niet deed wat de coureur wilde. Tuurlijk is het Vettel zijn fout dat hij op het gras terecht komt, maar net als alle andere coureurs al eerder zeiden (Brundle, Andretti, Mansell, Wurz, Villeneuve, Button, Couldhard en zo kan nog wel even verder gaan) was het voor Vettel niet mogelijk om de auto goed te besturen.

Brundle had een prachtige oplossing. Laat de race verder gaan en bespreek dit na de race. Zo heeft het publiek nog een heerlijke race om naar te kijken en kan het nog steeds zijn dat Hamilton achteraf de winst nog krijgt wanneer hij niet voorbij Vettel kon komen. Maar met deze straffen wordt de F1 kapot gemaakt en raakt het zijn charme kwijt.
Dit, daarnaast werd Hamilton niet eens echt geblokkeerd. Er was zowel links als rechts van Vettel nog voldoende ruimte voor een auto (zie ook foto's Pirelli na de race). Dat Hamilton er voor kiest om op zn rem te trappen en te miepen over de boodradio betekent niet automatisch dat hij gelijk heeft.. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Grimmie187 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:41:
[...]

Er was zowel links als rechts van Vettel nog voldoende ruimte voor een auto (zie ook foto's Pirelli na de race). Dat Hamilton er voor kiest om op zn rem te trappen
Hier ben ik het heel erg mee oneens.
Ik ben het er mee eens dat er ruimte was, MAAR dat is achteraf gezien pas op te merken.

Hamilton had geen idee hoever Vettel nog (gewenst of ongewenst is niet relevant) naar rechts zou komen, waardoor die ruimte er niet meer zou zijn.
Hetzelfde geld voor de linkerkant, had Vettel zich aan de regels gehouden dan was die aan de linkerkant van de baan gebleven (safe re-entry). en had Ham dus rechts er voorbij gemoeten. Dit probeerde die, maar was door het bovenstaande niet mogelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Biggg
  • Nu online
Pathogen schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:17:
[...]

Heb je het filmpje gekeken dat ik een paar posts eerder heb geplaatst?

Op welke onreglementaire manier bedoel je? Het filmpje maakt helder dat - nadat het foutje eenmaal was gemaakt - Vettel geen opties meer had. Het is dus gewoon niet juist om te stellen dat Vettel onreglementair heeft gehandeld.

Ik weet niet hoe jij naar sport kijkt, maar ik vind dat straffen alleen een gevolg mogen zijn van bewuste acties.

Om mijn argumentatie nog een keer te onderschrijven: als in bijgevoegd voorbeeld Armstrong een straf had gekregen voor het afsnijden van het parcours, dan had ik dezelfde mening gehad. Ja, technisch snijdt hij af, maar nee, hij had geen andere opties en overtreedt dus niet bewust de regels, dus in mijn ogen is een straf niet terecht.
https://www.youtube.com/watch?v=Gr89ku-K2WU

[ Voor 3% gewijzigd door Biggg op 17-06-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
demonic schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:43:
[...]

Hier ben ik het heel erg mee oneens.
Ik ben het er mee eens dat er ruimte was, MAAR dat is achteraf gezien pas op te merken.

Hamilton had geen idee hoever Vettel nog (gewenst of ongewenst is niet relevant) naar rechts zou komen, waardoor die ruimte er niet meer zou zijn.
Hetzelfde geld voor de linkerkant, had Vettel zich aan de regels gehouden dan was die aan de linkerkant van de baan gebleven (safe re-entry). en had Ham dus rechts er voorbij gemoeten. Dit probeerde die, maar was door het bovenstaande niet mogelijk.
Huh? Hoezo achteraf? Hamilton ziet toch gewoon dat er op dat moment voldoende ruimte is en had Vettel dus gewoon kunnen inhalen?

Dat hij dit niet doet uit angst voor waar Vettel misschien uit gaat komen doet er juist helemaal niet toe. Het is of de ruimte pakken die er is en een inhaalactie inzetten of remmen en aansluiten maar dan ook niet achteraf zeuren..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:58

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
Het is maandag zeker? Tijd voor een eindeloze welles/nietes discussie....

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/YV3befxMEEqLd0tsaF/giphy.gif

Waiting on the world to change

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

pinda powerrr schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:56:
Het is maandag zeker? Tijd voor een eindeloze welles/nietes discussie....

[Afbeelding]
Niet alleen maandag hoor.. gaat al de hele week zo :+ tijd voor een nieuwe race!
morgen 08.00 zullen we het wel vergeten zijn :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biggg
  • Nu online
ZieglerNichols schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:08:
[...]

Ja, lijkt me bij uitstek een racing incident. Anders is het als er inhaalpoging gedaan wordt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Grimmie187 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:51:
[...]

Huh? Hoezo achteraf? Hamilton ziet toch gewoon dat er op dat moment voldoende ruimte is en had Vettel dus gewoon kunnen inhalen?

Dat hij dit niet doet uit angst voor waar Vettel misschien uit gaat komen doet er juist helemaal niet toe. Het is of de ruimte pakken die er is en een inhaalactie inzetten of remmen en aansluiten maar dan ook niet achteraf zeuren..
begrijp heel die discussie niet, want is nergens voor nodig;
1 auto gaat van de baan, kom terug op de ideale lijn waar reeds (een snellere) auto rijdt.
auto 2 moet van gas los, om ongeluk met auto 1 te voorkomen; "onveilige manier terug op de baan" 100% terecht

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
himlims_ schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:16:
[...]

1 auto gaat van de baan, kom terug op de ideale lijn waar reeds (een snellere) auto rijdt.
...
Niet waar.
auto 2 moet van gas los, om ongeluk met auto 1 te voorkomen
...
Ook niet waar.

Dat je de discussie niet begrijpt kan ik dus wel inkomen.. :Y)

Maar ik hou er al over op, men is de discussie zat en terugdraaien gaat ook echt niet gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Grimmie187 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:22:
[...]

Niet waar.

[...]

Ook niet waar.

Dat je de discussie niet begrijpt kan ik dus wel inkomen.. ;)

Maar ik hou er al over op, men is de discussie zat en terugdraaien gaat ook echt niet gebeuren.
auto 2 laat gewoon gas los; dat zie je aan toeren, dat hoor je aan het geluid., doet ie dat niet; crash. mjah, met jouw ferrari avatar zegt mogelijk genoeg :+ er valt niets terug te draaien, want is gewoon terechte straf

//edit; hoe kun je nu zeggen dat ie niet op de ideale lijn komt? en hoezo laat lewis geen gas los? hebben wij beide andere race gezien?

[ Voor 22% gewijzigd door himlims_ op 17-06-2019 14:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
himlims_ schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:23:
[...]

auto 2 laat gewoon gas los; dat zie je aan toeren, dat hoor je aan het geluid., doet ie dat niet; crash. mjah, met jouw ferrari avatar zegt mogelijk genoeg :+
Zucht.. :w

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
himlims_ schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:23:
[...]

auto 2 laat gewoon gas los; dat zie je aan toeren, dat hoor je aan het geluid., doet ie dat niet; crash. mjah, met jouw ferrari avatar zegt mogelijk genoeg :+ er valt niets terug te draaien, want is gewoon terechte straf

//edit; hoe kun je nu zeggen dat ie niet op de ideale lijn komt? en hoezo laat lewis geen gas los? hebben wij beide andere race gezien?
Laatste keer. Ja, Vettel komt op de ideale lijn uit. Nee, dat deed hij, aldus alle oud-coureurs ter wereld (op Palmer en Rosberg na) niet expres. Hij kon niet anders. Zie mijn betoogje hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

demo31051987 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:28:
[...]

Laatste keer. Ja, Vettel komt op de ideale lijn uit. Nee, dat deed hij, aldus alle oud-coureurs ter wereld (op Palmer en Rosberg na) niet expres. Hij kon niet anders. Zie mijn betoogje hierboven
jawel; kunt gas loslaten op gras; controle terug ... maar achter lewis de baan op; drivers instrinct zegt gas erop houden. prima, logisch, maar niet meest veilige manier; daarom straf ook terecht.

Agree to disagree

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
himlims_ schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:29:
[...]

jawel; kunt gas loslaten op gras; controle terug ... maar achter lewis de baan op; drivers instrinct zegt gas erop houden. prima, logisch, maar niet meest veilige manier; daarom straf ook terecht.

Agree to disagree
Tuurlijk, jij weet het beter dan een hele hoop oud-F1 coureurs... Maar prima, agree to disagree.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Wel mooi om te zien dat de welles-nietes onzin discussies dit jaar 'ns een keer niet om Verstappen heen hangen.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak: titleZo is het weer genoeg met de welles/nietes. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Bansheeben schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:43:
Wel mooi om te zien dat de welles-nietes onzin discussies dit jaar 'ns een keer niet om Verstappen heen hangen.
DaniëlWW2 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:44:
[modbreak=title,url] Zo is het weer genoeg met de welles/nietes. ;)[/modbreak]
Ach, alles beter dan discussies over de Nederlandse bedrijfsvoering van een dubieus energiedrankmerk toch? :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 10-10 06:53
Hé verdorie, net te laat voor de welles nietes discussie.

Maareh ik heb dus wel zin in de race in Frankrijk. Maar niet ik die regenboogkleuren naast de baan. Heeft niet iemand een tip op een Panasonic tv of next box op zwartwit te zetten? :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grimmie187
DoeEensGek schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:48:

Maareh ik heb dus wel zin in de race in Frankrijk. Maar niet ik die regenboogkleuren naast de baan. Heeft niet iemand een tip op een Panasonic tv of next box op zwartwit te zetten? :+
Iemand op Reddit was je voor! Nu alleen nog een manier verzinnen om dit op de TV te realiseren.. :+

https://imgur.com/a/8cRj6CD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:18

Kijk gewoon en retro GP terug, Franse GP van '79, eerste keer dat een Renault turbo won in de F1, met ik geloof Jabouille, en een fantastisch gevecht om P2 tussen Arnoux en Villeneuve. :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Grimmie187 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:45:
[...]

[...]

Ach, alles beter dan discussies over de Nederlandse bedrijfsvoering van een dubieus energiedrankmerk toch? :Y)
Zegt genoeg over de staat van het kampioenschap dat dat soort controverses interessanter lijken te zijn dan de GP's zelf :+

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

Maar eh ik heb dus wel zin in de race in Frankrijk. Maar niet ik die regenboogkleuren naast de baan. Heeft niet iemand een tip op een Panasonic tv of next box op zwartwit te zetten? :+
Dat laatste heb ik met de race van 2018 voor de gein nét eens even geprobeerd. Het komt het track-overzicht eigenlijk wel ten goede, maar het maakt het onderscheid tussen de diverse bolides wel heel erg lastig.
De voorste 2, dat wordt geen issue, maar alles wat daarna komt :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04:05

Liberty heeft een mooi filmpje gemaakt met de radio van McLaren tijdens de kwali in Monaco

/post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Pff, Paul Ricard... Vreselijk circuit om naar te kijken. Qua race valt het allemaal wel mee maar qua beeld echt niet normaal te volgen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ThomasG
Pathogen schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:15:
Pff, Paul Ricard... Vreselijk circuit om naar te kijken. Qua race valt het allemaal wel mee maar qua beeld echt niet normaal te volgen.
Ze moeten gewoon een asfalt groen verven, dan is het meteen een stuk beter.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bRJOE5jl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q4SAYd8l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 20:44
ThomasG schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:22:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat lijkt nog best te werken inderdaad! Dan ook de rode stukken met extra stroef asfalt een zand/grindkleur meegeven en het lijkt zowaar op een circuit 8)

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Met al die blauwe/rode strepenshit naast de baan kunnen ze het beter Paul Retard noemen! :+

Vorig jaar ook al dezelfde grap gemaakt geloof ik. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:18
@Bart-Willem, ik geloof het ook: Bart-Willem in "[F1 2018] Race 8 - GP van Frankrijk"

Toen geen +'je gegeven, maar vind hem wel leuk :D nu dan alsnog een +

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 10:06
ThomasG schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:22:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je bent een paar stukken in de timing-bar vergeten luie draak :)

Maar dit is vele malen beter inderdaad d:)b

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

himlims_ schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:16:
[...]

auto 2 moet van gas los, om ongeluk met auto 1 te voorkomen; "onveilige manier terug op de baan" 100% terecht
Om het even op te stoken. Hamilton was niet sneller want hij was Vettel nog niets voorbij. Hij was net ter hoogte van de sidepods... ander gesteld Hamilton had prima op de situatie kunnen anticiperen door in plaats van gas bij te geven iets gas terug te nemen. En nog belangrijker hij had zijn mond kunnen houden in plaats van om een straf te vragen.

Olav Mol had het er min of meer over dat dit soort situaties ook veroorzaakt worden door een onervaren F1 raceleiders. Charlie Whiting zou dit misschien wel afgedaan hebben als een racing incident. Maar goed dat zullen we nooit weten. Wat ik wel weet is dat hij node gemist wordt.

Sry modbreak te laat gelezen. Ik schijn ook nog wat werk te moeten verrichten naast Tweakers... :P

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 17-06-2019 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:30:
Olav Mol had het er min of meer over dat dit soort situaties ook veroorzaakt worden door een onervaren F1 raceleiders. Charlie Whiting zou dit misschien wel afgedaan hebben als een racing incident. Maar goed dat zullen we nooit weten. Wat ik wel weet is dat hij node gemist wordt.
Niet specifiek op deze situatie, maar hoe kon Charlie Whiting dit anders gedaan hebben? Hij ging hoogstens over of er wel of geen onderzoek naar moest worden gedaan door de stewards. Gezien er in dit geval een straf is uitgedeeld (en er zoveel discussie over is) lijkt het mij evident dat er naar gekeken moest worden. Dat de stewards vervolgens al dan niet de foute beslissing maken kon Charlie niks aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-10 15:32
Nice. Bedenk mij net dat volgend weekend er ook! een race is. Yeah

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:09:
[...]

Niet specifiek op deze situatie, maar hoe kon Charlie Whiting dit anders gedaan hebben? Hij ging hoogstens over of er wel of geen onderzoek naar moest worden gedaan door de stewards. Gezien er in dit geval een straf is uitgedeeld (en er zoveel discussie over is) lijkt het mij evident dat er naar gekeken moest worden. Dat de stewards vervolgens al dan niet de foute beslissing maken kon Charlie niks aan doen.
Charlie had het misschien niet eens naar de stewards gestuurd. Dat is het enige verschil.

Pagina: 1 ... 78 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire