Strategie was slecht, zeker eens. Blijft alleen wel staan dat Gasly iets van 35 ronden vast heeft gezeten achter de Racing Point van Stroll. Mercedes PU achterin of niet, dat is een uiterst zwakke prestatie. Met een RB15 zou je makkelijk voor het DRS punt in S3 binnen 1s moeten kunnen komen, blijven inlopen in de laatste bocht en dan met DRS over dat gigantische lange rechte stuk, Stroll moeten kunnen pakken. Max deed dat binnen no time op beiden Renault's.Muse schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:26:
[...]
Hoewel ik zeker nog niet overtuigd bent van de snelheid en consistentie van Gasly, wil ik het hier toch wel even voor hem opnemen. Red Bull nam de beslissing om hem extreem vroeg binnen te halen voor een undercut. Hierdoor kwam hij uiteindelijk klem te zitten achter Stroll, maar daarvoor was al zichtbaar dat Hülkenberg op de oudere softs sneller was dan Ricciardo en Gasly op nieuwe hards. Ook begreep ik dat Gasly veel last had van oververhitting, waardoor hij uiteindelijk Stroll niet kon inhalen.
Ik denk absoluut dat Verstappen meer uit deze situatie had gehaald, maar Red Bull heeft Gasly mijn inziens ook zeker geen dienst bewezen in deze wedstijd.
Dat is mijn kritiek. Hij heeft de halve race achter derderangs veld opvulling vast gezeten. Dat is ook niet de eerste maal. Een Hamilton, Vettel of Verstappen pakken zo iemand binnen enkele ronden. Natuurlijk is Gasly ook veel te vroeg bevorderd. Het is een noodgreep geweest. Het gaat in dit tempo wel zijn carrière compleet vernietigen omdat hij niet of nauwelijks vooruitgang laat zien.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.