[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.109 views

Onderwerpen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 17:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik merk vooral in mijn omgeving, en bij mijzelf, dat we dit jaar niet echt uitkijken naar het race weekend. Heb in de afgelopen races nog geen moment op het puntje van me stoel gezeten.

Met all de coureur wijzigingen, en de nieuwe earo regels keek ik echt uit naar weer een spannend seizoen. Maar het lijkt wel nog voorspelbaarder geworden, tot het punt waar ik de afgelopen 2 races maar gewoon wat anders ben gaan doen, met de race op de achtergrond. Vorige raceweekend waren de vrije trainingen en de quali veel spannender dan de race zelf.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maurice079 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:15:
Zin in deze race! Vooral benieuwd naar de updates die alle teams meebrengen.

En geheel offtopic, maar Happy cakeday voor onze bezielende moderator @DaniëlWW2 :Y
Blijf jij eens ontopic zeg. :> :N :P
Tnx. :*)
NoFearCreations schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:21:
Ik merk vooral in mijn omgeving, en bij mijzelf, dat we dit jaar niet echt uitkijken naar het race weekend. Heb in de afgelopen races nog geen moment op het puntje van me stoel gezeten.

Met all de coureur wijzigingen, en de nieuwe earo regels keek ik echt uit naar weer een spannend seizoen. Maar het lijkt wel nog voorspelbaarder geworden, tot het punt waar ik de afgelopen 2 races maar gewoon wat anders ben gaan doen, met de race op de achtergrond. Vorige raceweekend waren de vrije trainingen en de quali veel spannender dan de race zelf.
Na vier keer 1-2 is er ook geen bal aan nee...
Het helpt ook niet dat de reglementswijzigingen Mercedes alleen maar beter gemaakt hebben. Eigenlijk lijken er twee oorzaken te zijn daarvoor. De eerste is Pirelli die weer eens problemen heeft veroorzaakt met hun banden. Die banden lijken dit seizoen een nog veel nauwer optimale temperatuur te hebben en we zien auto's die banden gewoon niet op temperatuur krijgen. De beperking op voorverwarmen maakt het erger. Mercedes die altijd vrij hopeloos waren met hun banden, gaan opeens geweldig. Ik betwijfel of dat komt omdat Mercedes opeens zoveel beter is. Nee, ik ben bang dat het komt omdat Mercedes nog steeds slecht is, maar de banden nu niet meer oververhit raken...

Tweede is wat de voorvleugels hebben gedaan met airflow management en de snelheid in langzame bochten. Mercedes was ook altijd zwak in langzame bochten en opeens zijn ze nu beter dan RBR.
AMuS gaat daar op in. Zie: https://www.auto-motor-un...odynamik-langsame-kurven/
Ferrari en Haas schrijven het vooral toe aan het verlies van grip van de achterbanden. "De temperatuur van de banden speelt een grote rol", zei Sebastian Vettel in Bakoe. Maar er is ook een aërodynamische reden waarom de achterkant soms een eigen leven heeft, vooral in langzame bochten. En dat heeft te maken met de nieuwe voorvleugels.

Het is een fundamenteel kenmerk van formuleauto's dat de stroom naar achteren drastisch verandert wanneer de wielen worden verdraaid. Vervolgens vormen zich aan de binnenranden van de banden luchtwervels, die verder terug veel problemen kunnen veroorzaken als ze niet vooraf worden onderschept. Hoe meer de wielen worden geraakt, hoe groter de schade. Dus in langzame bochten.

Natuurlijk was dit ook een probleem in de jaren daarvoor. Maar de regelgeving gaf de ingenieurs ook veel meer vrijheid met de voorvleugel. In 2019 werd de vleugel sterk opgeruimd.

En dat is precies waar het probleem begint, zoals Racing Point technisch directeur Andy Green uitlegt. "Vroeger vochten we tegen de wervelende lucht van de ingehamerde wielen direct bij het begin. We hadden vortexgeneratoren in de voorvleugel waarmee we onmiddellijk de boosaardige waakwervels naar buiten konden afbuigen.".

In het verleden werd de schadelijke lucht naar buiten gericht door kunstmatige wervelingen die door de verticale elementen op en onder de voorvleugel werden geproduceerd.

Verticale schotten onder de vleugel of cascade-elementen aan de bovenkant zijn vandaag verboden. De ingenieurs kunnen alleen de turbulentie achter de voorwielen opvangen, maar ze zijn daar al zo groot dat ze alleen met veel kennis van zaken volledig te controleren zijn.

"In het gebied van de schotten voor de zijdelingse dozen zijn de luchtwervelingen die zich op de voorwielen vormen al vijf keer zo groot als op de plaats van oorsprong", onthult Green. Onze collega Adrian Newey vult aan: "Het is veel moeilijker geworden om een stabiele contactdruk te produceren.

Ferrari en Red Bull halen hun achterstand in

Als je deze turbulenties niet effectief bestrijdt, verlies je achterin je downforce omdat de diffusor niet meer zo effectief werkt. Of het beschadigt de zogenaamde Y250 vortex, die aan de binnenste rand van de voorvleugelkleppen ontstaat. Het is een van de "goede wervelingen" omdat het wordt gebruikt om de stroom te richten naar waar je het wilt.

Mercedes heeft deze taak tot nu toe het beste opgelost. En omdat de wereldkampioenen ook de 2019 Pirelli-banden het beste begrijpen, zijn ze ongeëvenaard in langzame bochten. Maar Ferrari en Red Bull halen langzaam hun achterstand in. "Op één uitzondering na waren we al net zo snel als de Mercedes in de bochten in Shanghai", zegt Red Bull-teambaas Christian Horner. Uitzondering hierop was de eindcurve.

Red Bull had zichzelf tot nu toe geholpen met kleine retouches op de voorvleugel en veranderingen in de opstelling. "Voor Barcelona, de aërodynamici beloofde oplossingen die het probleem volledig zou oplossen," Sport directeur Helmut Marko aangekondigd. Ferrari gaf de voorkeur aan een deel van het aeropakket dat gepland is voor Barcelona. De schotten, de onderplaat en de diffusor zijn opnieuw bewerkt. Onmiddellijk ging het beter in Bakoe, zelfs in de langzame bochten.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator
Dat is dus probleem twee. Onze enige hoop is dan ook dat Marko ditmaal geen onzin uitkraamt en Newey het met zijn team heeft opgelost voor RBR. Dan gaat iemand, Verstappen dus hopelijk eens Mercedes uitdagen. Ferrari heeft eigenlijk hun Barcelona update al in Baku gebracht, dus daar reken ik niet op.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Overwinning voor Max in Barcelona zojuist bevestigd. d:)b

https://translate.google....ynamik-langsame-kurven%2F

Edit... nevermind, zag niet dat die al geplaatst was. O+

[ Voor 11% gewijzigd door Turbo-Puppy op 06-05-2019 22:44 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:59

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerosPhere
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-10 11:35
Kan iemand die een afgelopen jaar naar Spa is geweest vertellen wanneer ze hun kaarten binnen kregen?

Ik heb een paar maanden geleden alweer kaarten voor Spa bij Sportstadion besteld, en daar wordt gezegd dat ik ze uiterlijk twee weken van te voren krijg. Maar ik vroeg me af of het normaal is dat je ze pas laat krijgt.

Eerste keer dat ik naar een formule 1 race ga, en ook de eerste keer dat ik bij sportstadion een ticket hebt besteld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 20:18

TrekDr0p

QR niet scannen

AerosPhere schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:04:
Kan iemand die een afgelopen jaar naar Spa is geweest vertellen wanneer ze hun kaarten binnen kregen?

Ik heb een paar maanden geleden alweer kaarten voor Spa bij Sportstadion besteld, en daar wordt gezegd dat ik ze uiterlijk twee weken van te voren krijg. Maar ik vroeg me af of het normaal is dat je ze pas laat krijgt.

Eerste keer dat ik naar een formule 1 race ga, en ook de eerste keer dat ik bij sportstadion een ticket hebt besteld..
Misschien handiger om hier te vragen :)
[F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 15:59
AerosPhere schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:04:

Yep, dat is normaal. Al vaker geweest naar Spa. Dus komt goed :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D55RmiUXoAAvCF1?format=jpg&name=4096x4096

Is Will hier nu cynisch of wat?

[ Voor 29% gewijzigd door ATS op 07-05-2019 13:55 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:51
ATS schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:53:
[Afbeelding]
[Twitter]
Is Will hier nu cynisch of wat?
Dat denk ik wel.

Had ook de fout gemaakt om dit boekje te kopen. Olav Mol staat er groot als auteur op, maar het leeuwendeel van de teksten komt van Jack Plooij.

Nou ja, teksten. Op tientallen pagina's zijn de interviews van Jack met Max integraal afgedrukt. Zelfs nu nog is het tenenkrommend om te lezen. Geen woord van kritiek, Max kan niks fout doen.

Boekje is gratis bij mij af te halen ;).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

alexbl69 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:12:
[...]

Dat denk ik wel.

Had ook de fout gemaakt om dit boekje te kopen. Olav Mol staat er groot als auteur op, maar het leeuwendeel van de teksten komt van Jack Plooij.

Nou ja, teksten. Op tientallen pagina's zijn de interviews van Jack met Max integraal afgedrukt. Zelfs nu nog is het tenenkrommend om te lezen. Geen woord van kritiek, Max kan niks fout doen.

Boekje is gratis bij mij af te halen ;).
Hij schijnt er in voor te komen.
Ik heb dat eerste boek van Mol wel gelezen. Vond het aardig, maar niet meer dan dat. Smaakte in elk geval niet naar meer qua kopen van andere boeken van hem. Een boek van Plooij? Nee, laat maar. :N

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:02

sjaool

Every life should have 9 cats

alexbl69 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:12:
[...]
Goh, Jack Plooij is samen met de Erik Houben de auteur van het boekje dus op zich niet zo vreemd dat de tekst voor een groot deel van Jack komt. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 19:15
Ik heb deze nog ergens liggen:

https://www.antiquesports...in-de-bocht/#!prettyPhoto[product-gallery]/0/

Dat was nog in de tijd dat Olav echt goed was, nieuw nieuws had etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
sjaool schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:06:
[...]

Goh, Jack Plooij is samen met de Erik Houben de auteur van het boekje dus op zich niet zo vreemd dat de tekst voor een groot deel van Jack komt. ;)
Misschien kijk je eroverheen, maar Olav's naam staat er ongeveer 3x zo groot op als die van Erik en Jack ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:00
alexbl69 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:53:
[...]

Misschien kijk je eroverheen, maar Olav's naam staat er ongeveer 3x zo groot op als die van Erik en Jack ;)
Ik snapte hem ook niet, maar jij hebt het dus over het vorige boekje... Had niet op je link geklikt en dan lijkt "dit boekje" te gaan over het boek wat hierboven in die tweet te zien was... En daar staat Olav's naam dus nergens te zien.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

alexbl69 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:53:
[...]

Nee, ik dacht dus dat het boekje over Olav zijn jaar zou gaan. Maar goed, Jack staat wel als mede-auteur op de cover. 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

ze schieten al aardig op in Monaco! aangezien we daar over 2 weken alweer naar toe moeten

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05:42
basvn schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 07:20:
[YouTube: Marc Priestley’s Formula E Monaco Track Preview | voestalpine European Races]
ze schieten al aardig op in Monaco! aangezien we daar over 2 weken alweer naar toe moeten
Verkeerde topic, scheer je (elektrisch) weg hier! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:57

vhal

ಠ_ಠ

ATS schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:15:
[...]

Hij schijnt er in voor te komen.
Ik heb dat eerste boek van Mol wel gelezen. Vond het aardig, maar niet meer dan dat. Smaakte in elk geval niet naar meer qua kopen van andere boeken van hem. Een boek van Plooij? Nee, laat maar. :N
welk boekje? Deze?
https://www.bol.com/nl/p/...ormule-1/9200000075970280

WC-literatuur om één keer door te 'lezen' maar het lag tekstueel ergens tussen 'je had er bij moeten zijn' en 'en toen...en toen...en toen...en toen....mand!"

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 11:10

Tijn96

In speed we trust

[YouTube: Marc Priestley’s Formula E Monaco Track Preview | voestalpine European Races]
Jammer dat het circuit alsnog anders is al de F1 variant anders konden we mooi de rondetijden vergelijken en zien hoeveel die elektrische karren "voorliggen" >:)

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:34
Tijn96 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:36:
[...]

Jammer dat het circuit alsnog anders is al de F1 variant anders konden we mooi de rondetijden vergelijken en zien hoeveel die elektrische karren "voorliggen" >:)
Er is een (of misschien wel meerdere) reden waarom de FE een andere lay-out rijdt, die dingen zijn echt een heel stuk trager. Trager zelfs als een F3 auto.

Nu kun je je afvragen of dat heel erg is als je de races op TV kijkt, daar merk je als kijker weinig van de mindere snelheid maar er zit doorgaans wel lekker veel actie in.

Wat dat betreft maakt het mij ook weinig uit dat de F1 nog sneller gaat, nog een seconde harder per rondje zie je als kijker niets van. Meer spektakel, dat moeten we hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-10 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

B-Real schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:45:
[...]

Er is een (of misschien wel meerdere) reden waarom de FE een andere lay-out rijdt, die dingen zijn echt een heel stuk trager. Trager zelfs als een F3 auto.

Nu kun je je afvragen of dat heel erg is als je de races op TV kijkt, daar merk je als kijker weinig van de mindere snelheid maar er zit doorgaans wel lekker veel actie in.

Wat dat betreft maakt het mij ook weinig uit dat de F1 nog sneller gaat, nog een seconde harder per rondje zie je als kijker niets van. Meer spektakel, dat moeten we hebben!
Een seconde per ronde zie je inderdaad niet... Maar 30 seconden wel. Er is m.i. nog wel een lange weg te gaan voordat het een vergelijkbaar gevoel gaat geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

De opnames daarvoor zijn sowieso al weer een tijd geleden gemaakt. Ongelovelijk hoe ver van te voren je een stad overhoop moet gooien om er een race te organiseren...

Deze video is op 2 april gepost...
vhal schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 07:59:
[...]

welk boekje? Deze?
https://www.bol.com/nl/p/...ormule-1/9200000075970280

WC-literatuur om één keer door te 'lezen' maar het lag tekstueel ergens tussen 'je had er bij moeten zijn' en 'en toen...en toen...en toen...en toen....mand!"
Die ja. Wat ik zeg: "Aardig om een keer door te lezen", maar niet uitnodigend om meer van te kopen. Als je dit over tig jaar F1 weet te schrijven waarin je per jaar alleen de allerbeste anekdotes hoeft te verzamelen, dan zie ik niet hoe je iets interessants gaat produceren over een enkel seizoen...

[ Voor 34% gewijzigd door ATS op 08-05-2019 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

MikeyMan schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:54:
[...]

Een seconde per ronde zie je inderdaad niet... Maar 30 seconden wel. Er is m.i. nog wel een lange weg te gaan voordat het een vergelijkbaar gevoel gaat geven.
m.i. gaat het nooit een vergelijkbaar gevoel geven. Geluid blijft wat dat betreft toch wel een onderdeel van de beleving (duss de beleving is sws al minder).

En er zit idd genoeg actie bij formule e maar dat gaat ook niet anders als je met zn 2'en door een chicane wil die maar voor 1 auto is. Als de coureurs het risico niet zouden durven nemen zou dat ook een grote optocht worden

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05

AzzKickah

06-CENSORED

https://www.gptoday.net/n...ceo-van-formula-one-group

Mercedes WDC + WCC t/m minstens 2035 confirmed..? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Nee, want als dat zou gebeuren kijkt er lang voor die tijd niemand meer en kunnen ze de serie wel opdoeken... En het is ook niet zo dat met Ross Brawn daar het ineens zoveel eenzijdiger geworden is toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Dan moet er eerst maar eens twee keer achter elkaar hetzelfde team winnen in de formule E. En aangezien er nu 8 races zijn gereden met 8 verschillende winnaars, is er inderdaad nog een lange weg te gaan... :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Tijn96 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:57:
[...]

m.i. gaat het nooit een vergelijkbaar gevoel geven. Geluid blijft wat dat betreft toch wel een onderdeel van de beleving (duss de beleving is sws al minder).

En er zit idd genoeg actie bij formule e maar dat gaat ook niet anders als je met zn 2'en door een chicane wil die maar voor 1 auto is. Als de coureurs het risico niet zouden durven nemen zou dat ook een grote optocht worden
Vind het wel 'kunstmatige' actie. De verschillen worden gecreëerd middels fanboosts en fast-zones (of hoe die dingen ook heten). Een inhaalactie is bijna nooit clean en lijkt in de regel meer op een soort gecontroleerde crash.

Heb een paar races gevolgd maar het kan me werkelijk niet boeien. Hebben we het onderwerp (gebrek aan) geluid of het feit dat alle 'circuits' hetzelfde ogen (straten, haakse bochten, hekken direct aan de rijbaan) nog niet eens gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hopelijk eerder dat Mercedes dan uiteen valt en niet meer domineert. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ik kijk ook geen FE, maar het is volgens mij aardig tegenovergesteld t.o.v. de F1.

Minder snel, maar daardoor zijn alles of niets acties wel mogelijk omdat het niet gelijk resulteert in een grote crash.
De auto's zijn minder fragiel, wat ook weer met de snelheid (en impact bij auto's die elkaar raken) te maken heeft.
Gelijkwaardige auto's, daardoor zit het veld automatisch wat dichter op elkaar.
Afwisselende podium kandidaten (volgens mij?)
De fan/tv kijker wordt op verschillende manieren veel meer betrokken bij de sport.

Het geluid is natuurlijk wel gewoon ruk en ze rijden vrijwel niet op echte circuits.

We kunnen er van vinden wat we willen, mijn sport is het ook nog niet helemaal, maar ze doen iets anders en de populariteit groeit. Blijkbaar doen ze dus iets goed en ik kan wel snappen waarom het aan populariteit wint.

Anyway, dit weekend eerst weer F1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Not so sure. Die beroemde lap van Senna op Monaco is serieus langzamer dan een pole lap nu (+13s). En toch ziet het rondje van Senna er uit als de fastest lap ever. Komt natuurlijk door het geluid en het schudden/trillen en instabiele van de auto. Die Benz van Lew ziet eruit alsof ie op rails rijdt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ondertussen beginnen de 2021 reglementen ook een totale farce te worden. Het lijkt nu naar een compromis uitstel naar oktober te gaan. Uiteraard zijn de topteams weer politiek aan het spelen. Zou me niks verbazen als ze gaan proberen om Liberty onder druk te zetten zodat er geen (betekenisvolle) budgetcap komt.
https://www.racefans.net/...elay-2021-rules-sign-off/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 12-10 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mphilipp schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:32:
[...]

Not so sure. Die beroemde lap van Senna op Monaco is serieus langzamer dan een pole lap nu (+13s). En toch ziet het rondje van Senna er uit als de fastest lap ever. Komt natuurlijk door het geluid en het schudden/trillen en instabiele van de auto. Die Benz van Lew ziet eruit alsof ie op rails rijdt.
Ook die auto rijdt de FE auto's aan snot. Maar inderdaad, zal meer door de zichtbare instabiliteit komen dat het er snel uit ziet. Minder downforce zou m.i. dan ook beter zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tijn96 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:57:
[...]

Mij lukt het niet eens om FE te kijken, wat een afschuwelijk geluid is dat.

En misschien is het omdat ik tijdens het V10 tijdperk ook keek maar de V6T lijken langzamer (ook al is dat niet zo :+ ). Maar meen dat 2005 V10 zo'n 940pk genereerde, dus zoveel langzamer dan de V6T zijn ze nou ook weer niet, alleen ze zuipen 1,5x zoveel :9~

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

ArcticWolf schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:56:
[...]

En misschien is het omdat ik tijdens het V10 tijdperk ook keek maar de V6T lijken langzamer (ook al is dat niet zo :+ ). Maar meen dat 2005 V10 zo'n 940pk genereerde, dus zoveel langzamer dan de V6T zijn ze nou ook weer niet, alleen ze zuipen 1,5x zoveel :9~
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik F1 kijk omdat het F1 is en het soms toch wel spannend is (vaak ook slaapverwekkend maar dat terzijde) maar kijk tegenwoordig liever Indycars (op road circuits), dtm, adac gt masters, supercup en v8 supercars (of is het nu v6 supercars? :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-10 17:59
Aannemende dat het verhaal klopt; Jacques is zijn pillen weer eens vergeten in te nemen

https://www.gpfans.com/nl...den-zijn-door-schumacher/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:47
[...]

De auto's uit die tijd waren an zich wel sneller. De auto's van nu zijn door de hybride systemen sowieso een stuk zwaarder en daardoor trager. Daarnaast zijn sinds 2017 de auto's ook nog eens breder geworden en dus nog eens zwaarder en daarnaast dus een groter oppervlak en dus meer drag. Alleen maken de auto's van nu het verlies aan topsnelheid goed door een veel hogere bochtensnelheid. Je kunt dus wel de rondetijden vergelijken tussen die jaren, maar je kunt niet zomaar zeggen welke auto echt sneller was met dus de hoogste topsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DaniëlWW2 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:41:
Ondertussen beginnen de 2021 reglementen ook een totale farce te worden. Het lijkt nu naar een compromis uitstel naar oktober te gaan. Uiteraard zijn de topteams weer politiek aan het spelen. Zou me niks verbazen als ze gaan proberen om Liberty onder druk te zetten zodat er geen (betekenisvolle) budgetcap komt.
https://www.racefans.net/...elay-2021-rules-sign-off/
:?
Dat is toch allemaal FIA werk, daar heeft Liberty niet zoveel vingers in de pap.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
YakuzA schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:16:
[...]

Dat is toch allemaal FIA werk, daar heeft Liberty niet zoveel vingers in de pap.
De FIA heeft de Formule 3 om zeep geholpen, de Formule 2 om zeep geholpen, en nu helpen ze de Formule 1 om zeep. Je kunt van Bernie zeggen wat je wilt, maar er is gewoon een "dictator" als hem nodig om druk uit te oefenen op de teams en de FIA om uberhaupt iets voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

YakuzA schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:16:
[...]

Dit gaat om een nieuw concorde agreement. Daar zit de FIA, de FOM en de teams aan tafel voor de spelregels van de komende seizoenen. Technische reglementen zijn daar maar een onderdeel van. Wel een belangrijk onderdeel want ik denk dat ze voor 2021 geen PU wijzigingen meer kunnen doorvoeren. Aerodynamisch begint ook erg krap te worden als ze naar oktober gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 11:21
Ze blijven over en weer modder gooien.

Probleem met RB15 veroorzaakt door Renault
https://www.gptoday.net/n...e-voormalige-motorpartner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 12-10 20:05
Siebeh schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:38:

Ik vind dit niet echt modder gooien. Iedereen weet dat de motor van Renault vorig jaar snelheid miste t.o.v. de Ferrari en Mercedes motoren. Daarom moest RBR op een andere manier de snelheid krijgen en dat zorgt nu voor problemen. Dit is logisch wanneer je van motorleverancier wisselt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 17:21

DataGhost

iPL dev

Siebeh schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:38:

Mwah, https://www.gptoday.net/e...edit-for-red-bull-success
Renault managing director Cyril Abiteboul says the Red Bull Formula 1 team "is what it is today" partly thanks to Renault.
Volgens mij herhaalt 'ie gewoon wat Abiteboul zelf zegt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
mphilipp schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:32:
[...]

In alle auto/motorsport is de stelregel dat als het er snel uit ziet het vaak wat minder snel gaat als de coureur waarbij het er minder snel uit ziet.
Veel stuurbewegingen en wat overstuur bijv. komt je rondetijden absoluut niet ten goede. Dat is nu ook wel ten zien bij de onboard van idd Mercedes in vergelijking met bijvoorbeeld Williams.
[...]

De auto's van seizoen 2004 (even ervoor/erna) waren zo ongeveer de snelste F1 auto's ooit, let maar eens op hoeveel ronderecords op diverse circuits er uit die tijd nog staan.
Komt enerzijds ook doordat men toen een hele race volgas gaf en nog bij mocht tanken, maar dan alsnog waren die auto's (met idd dicht tegen de 1000pk) bloedsnel.

Ik blijf het lekker vinden om op een regenachtige zondagmiddag een uur lang verschillende kwalificatierondjes uit die tijd te kijken. Heerlijk dat geluid en absurd om te zien hoe hard die auto's konden insturen, zelfs nu ziet dat er minder spectaculair uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
DataGhost schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:46:
[...]

Mwah, https://www.gptoday.net/e...edit-for-red-bull-success

[...]

Volgens mij herhaalt 'ie gewoon wat Abiteboul zelf zegt :+
Het leuke er aan is ook nog dat Abiteboul tijdens de succesdagen van Red Bull Racing helemaal niets te zeggen had binnen Renault qua de Formule 1 motor. Dat succes waar Abitaboul het over heeft is dan ook te danken aan het pre-Abiteboul Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

B-Real schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:50:
[...]
In alle auto/motorsport is de stelregel dat als het er snel uit ziet het vaak wat minder snel gaat als de coureur waarbij het er minder snel uit ziet.
Veel stuurbewegingen en wat overstuur bijv. komt je rondetijden absoluut niet ten goede.
Dat kan wel zijn, maar TOEN was ie de snelste van allemaal... Dus het zag er snel uit en het was ook snel. Tegenwoordig is het spul gewoon veel beter. Ook al had ie een gillende V12 achterin, die V6 turbootjes doen het veel beter.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-10 17:59
37 jaar geleden. RIP Gilles Villeneuve.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6CFZjJUIAA7KLf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
mphilipp schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:03:
[...]

Dat kan wel zijn, maar TOEN was ie de snelste van allemaal... Dus het zag er snel uit en het was ook snel. Tegenwoordig is het spul gewoon veel beter. Ook al had ie een gillende V12 achterin, die V6 turbootjes doen het veel beter.
De auto's waren toen ook een heel stuk kleiner terwijl de circuits even groot zijn gebleven. Overdreven voorbeeld: als je een dwerg en een reus hebt die beide met exact dezelfde snelheid door de straat rennen, lijkt de dwerg veel sneller te rennen. Ondanks dat de auto's van nu sneller zijn, leken de auto's van toen sneller te gaan omdat ze kleiner waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

We zullen nooit weten hoe een verder ontwikkelde V10 er uit zou zien nu kwa vermogen en efficiency :P Ik meen dat de 2005 V10 motoren iets van 145kg verbruikten tijdens een race vs 105kg nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

ArcticWolf schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:21:
[...]

We zullen nooit weten hoe een verder ontwikkelde V10 er uit zou zien nu kwa vermogen en efficiency :P Ik meen dat de 2005 V10 motoren iets van 145kg verbruikten tijdens een race vs 105kg nu.
dat zou ook mooi zijn: je mag max 105kg verbruiken in een race (en na nog regels voor het hybride gebeuren) en kijk maar wat voor krachtbron je er van maakt. veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
[...]

Ja ik vergelijk ook niet voor niets de Mercedes van nu met de Williams van nu :P
ArcticWolf schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:21:
[...]

Toerentallen, dat is waar het toen om ging. Meer toeren betekende vrijwel altijd meer vermogen.
BMW was de eerste die boven de 19.000 toeren uit kwam en enige tijd later op een gegeven moment in kwalificatierun (speciale kwalificatie motor) zelfs tot over de 20.000 of 21.000 toeren. O+

[ Voor 41% gewijzigd door B-Real op 08-05-2019 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

B-Real schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:50:
[...]
De auto's van seizoen 2004 (even ervoor/erna) waren zo ongeveer de snelste F1 auto's ooit, let maar eens op hoeveel ronderecords op diverse circuits er uit die tijd nog staan.
Komt enerzijds ook doordat men toen een hele race volgas gaf en nog bij mocht tanken, maar dan alsnog waren die auto's (met idd dicht tegen de 1000pk) bloedsnel.
Vooral het tanken dus, in de race deden ze ook gewoon fuelsaving zodat ze minder lang stil hoefden te staan bij de pitstop/tanken 1 rondje verder konden uitstellen.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

ThomasG schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:13:
[...]
Ondanks dat de auto's van nu sneller zijn, leken de auto's van toen sneller te gaan omdat ze kleiner waren.
Ik denk dat het meer ligt aan de dynamiek van die auto's. Aan dit filmpje zie je niet dat de auto kleiner is, maar je doet het bijna in je broek omdat het zo tekeer gaat. Dáár heb ik het over. Die werg zie ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
mphilipp schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:45:
[...]

Ik denk dat het meer ligt aan de dynamiek van die auto's. Aan dit filmpje zie je niet dat de auto kleiner is, maar je doet het bijna in je broek omdat het zo tekeer gaat. Dáár heb ik het over. Die werg zie ik niet :+
[YouTube: F1 Classic Onboard: Senna On The Charge At The 1990 Monaco Grand Prix]
En handgeschakeld.... Dat was nog eens echt werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:01

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:45:
[...]

[YouTube: F1 Classic Onboard: Senna On The Charge At The 1990 Monaco Grand Prix]
Het zal ook uitmaken dat de oude beelden met veel minder groothoek zijn geschoten. Hierdoor wordt eea enorm versterkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

alexbl69 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:25:
[...]
En handgeschakeld.... Dat was nog eens echt werken :)
Behoorlijk werken. Drie pedalen, twee voeten, echt vakmanschap. Niet dat het makkelijker is geworden voor de rijders nu met die Playstation op het stuur... De auto rijdt fijner, maar het werk in de cockpit is heel anders geworden.

[YouTube: F1 Foot Camera with Ukyo Katayama in 1993 Japanese GP]
De uitleg maakt alles duidelijk :+

[ Voor 15% gewijzigd door mphilipp op 08-05-2019 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 11-10 23:49
mphilipp schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:52:
[...]

Behoorlijk werken. Drie pedalen, twee voeten, echt vakmanschap. Niet dat het makkelijker is geworden voor de rijders nu met die Playstation op het stuur... De auto rijdt fijner, maar het werk in de cockpit is heel anders geworden.

Inderdaad gelukkig wordt het erg begrijpelijk uitgelegd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Brazilië 2020 naar een nieuw nog te bouwen circuit als het aan de pres ligt.

Ben benieuwd, maar binnen 6 tot 7 maande een circuit uit de grond stampen lijkt me wel erg ambitieus.

https://www.motorsport.co...-grand-prix-2020/4383940/

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 07:47
YakuzA schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:05:

Ben benieuwd, maar binnen 6 tot 7 maande een circuit uit de grond stampen lijkt me wel erg ambitieus.

Lijkt mij sowieso een slecht idee? Volgens mij is het huidige circuit niet zo slecht. Levert toch wel vaker leuke races op.

Beste oplossing zou dus zijn om het huidige circuit te verplaatsen naar buiten de sloppenwijken / waar de teams niet overvallen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Goede podcast, James Allison lijkt me een erg fijn persoon :)
YakuzA schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:05:

Hmm, hoeft van mij niet. Ik vind Sao Paulo eigenlijk best een leuk en uniek circuit welke van mij wel op de kalender mag blijven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 07:40

Spotmatic

Ken sent me

B-Real schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:40:
[...]
Hmm, hoeft van mij niet. Ik vind Sao Paulo eigenlijk best een leuk en uniek circuit welke van mij wel op de kalender mag blijven :/
Alleen voor de mensen die op het circuit moeten zijn is het wat minder. Diefstallen, berovingen...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Zal dat in Rio de Janeiro heel veel beter zijn als in Sao Paulo?
Nu ligt het circuit in Sao Paulo wel echt middenin een sloppenwijk en weet ik niet waar deze in Rio de Janeiro komt te liggen, maar volgens zijn de grote steden in Brazilië sowieso niet heel erg veilig op veel plekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ATS

ATS

Zou het niet een betere investering zijn om de leefsituatie van die mensen in die sloppenwijken te verbeteren in plaats van een nieuw peperduur circuit te bouwen (terwijl het huidige best prima is)?

Anyway, hopen dat die nieuwe baan dan niet weer zo'n Tilke-drome wordt. Interlagos heeft wel een eigen karakter (al was het maar door de onvoorspelbare weersomstandigheden daar).

[ Voor 31% gewijzigd door ATS op 09-05-2019 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 19:43
@ATS Dat is te simpel, en daar kan minder mee opgeschept worden dan met een nieuw blinkend circuit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ATS schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:31:
Zou het niet een betere investering zijn om de leefsituatie van die mensen in die sloppenwijken te verbeteren in plaats van een nieuw peperduur circuit te bouwen (terwijl het huidige best prima is)?
Ja
Anyway, hopen dat die nieuwe baan dan niet weer zo'n Tilke-drome wordt. Interlagos heeft wel een eigen karakter (al was het maar door de onvoorspelbare weersomstandigheden daar).
Help het je hopen, maar:
The new Deodoro circuit will be built on land that has been given up by the army and is set to be designed by Hermann Tilke. It is also targeting a MotoGP event as well.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
ATS schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:31:

Lijkt me wel, dan geef je ook nog iets terug aan de bevolking ipv dat er geld over de balk wordt gesmeten om iets te vervangen wat niet vervangen hoeft te worden.

Sao Paulo is een geweldige baan, met veel historie en prachtige races. Gigantisch zonde als die gaat verdwijnen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 20:52
Mooi dat het in Brazilië een puinhoop is, armoede, criminaliteit, al dat gedoe rondom de Olympische Spelen, maar ze leren niet, nu wordt er weer een godsvermogen uitgegeven voor een nieuw circuit. Daar gaan bij de bouw weer doden vallen, en er komen weer rellen van, en ik denk dat dat circuit sowieso niet op tijd af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@FastFred Het circuit wordt gebouwd met privégeld van bedrijven etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 20:52
@sjaool Ja dat geloof jij, die bedrijven zijn helemaal geen dikke vrinden met de overheid natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@FastFred Dat maakt toch ook verder niet uit lijkt mij. Het is maar net wat je wilt geloven. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6H9aHRX4AI-WIy.jpg

F2 gaat volgend jaar al met de 18´´ wielen rijden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mphilipp schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:52:
[...]

heb zo leren auto rijden (ex-schoon pa, rally rijder icm swiftje);

later bij de rij-instructuur, die was daar niet van gecharmeerd: "Gek! wat doe je nu? je kunt niet en gas en rem gebruiken"

"dat kan prima, toeren hoog houden, koppeling aangrijpen en weer vol gas bocht uit"!

rij-instructuur: "jah da kan, maar is niet goed voor mijn auto" O-)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 20:18

TrekDr0p

QR niet scannen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

basvn schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:28:
[Twitter]
[Afbeelding]

F2 gaat volgend jaar al met de 18´´ wielen rijden
Ik zou eigenlijk willen dat de F1 ook al over zou gaan. Die 13" wielen met zulke dikke banden hebben alleen maar voor ellende gezorgd. Op temperatuur krijgen en houden is ellende, maar ze hebben ook een situatie gecreëerd waar ophangingen van de auto's eigenlijk niks meer dan veredelde aerodynamische elementen werden. Dat is wat aan het draaien, maar van mij mag het nog veel meer. Alles om de afhankelijkheid van deze oh zo kwalitatief teleurstellende banden te verminderen. :/

Niet dat ik echt denk dat het verschil enorm zal zijn. Pirelli maakt wat de FIA wil dat ze maken en de FIA doet dit in opdracht van de FOM. Op deze manier werd er gevraagd om deze bagger die kort mee zou moeten gaan. Gaan de teams en coureurs die banden gigantisch opsparen omdat het kan. Eigenlijk doodsaai...

[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-05-2019 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 22:14

Player1S

Probably out in the dark

DaniëlWW2 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:40:
[...]

Ik zou eigenlijk willen dat de F1 ook al over zou gaan. Die 13" wielen met zulke dikke banden hebben alleen maar voor ellende gezorgd. Op temperatuur krijgen en houden is ellende, maar ze hebben ook een situatie gecreëerd waar ophangingen van de auto's eigenlijk niks meer dan veredelde aerodynamische elementen werden. Dat is wat aan het draaien, maar van mij mag het nog veel meer. Alles om de afhankelijkheid van deze oh zo kwalitatief teleurstellende banden te verminderen. :/
Die 13" rijden ze al sinds jaar en dag mee. Het ligt niet aan de velgen maar aan het slecht ontwikkelde stuk rubber er omheen.

Die 18" mogen ze van mij direct verbieden. Zum kotsen :r

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Player1S schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:44:
[...]

Die 13" rijden ze al sinds jaar en dag mee. Het ligt niet aan de velgen maar aan het slecht ontwikkelde stuk rubber er omheen.

Gewoon 19" eronder :9
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aS1kgWWl.jpg

Vind het prima rijden op het circuit iig al stuitert het soms wel flink... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Wat is er niet goed aan dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 22:14

Player1S

Probably out in the dark

ArcticWolf schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:11:
[...]

[Afbeelding]

Jup, voor een auto waar jij, volgens je sig, in rijdt (jaloers btw) lekker 18" of 19" eronder maar een Formule auto hoort gewoon dik rubber onder.
mphilipp schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:15:
[...]

Wat is er niet goed aan dan?
Ziet er werkelijk niet uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Player1S op 09-05-2019 15:18 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 17:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

ArcticWolf schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:11:
[...]

[Afbeelding]

Ik wil jouw wielen!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:24

Edd

Ik vind het eigenlijk wel smoelen..

Afbeeldingslocatie: https://www.fia.com/sites/default/files/styles/content_details/public/news/main_image/05ed9c03-540c-4eea-8c04-9360c8fe19b8.jpg?itok=7t5VJxEH

-

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

De halo hebben we ook overleeft dus die wielen vallen reuze mee. ;)
Verder mis je volledig waar ik op hint en op hoop. Pirelli maakt gewoon waardeloze banden en door een slinkse tender blijven ze. Ik had veel liever Michelin gehad maar die hadden geen zin in 2020 met 13" en dan 2021 opeens pas 18". Michelin wil ook al jaren eigenlijk wel weer instappen, met 18" banden. Verder verafschuwt Michelin die kunstmatig slechte rotzooi van de FOM, FIA en Pirelli. Met Michelin zou je kunnen rekenen op kwaliteit, en dat is waarschijnlijk precies waarom de inschrijving zo zwaar in het voordeel van Pirelli was.

Zie ook: https://www.motorsportmag...n-would-be-good-formula-1
https://www.racefans.net/...res-2020-f1-return-no-go/

In ander nieuws. Meer engine pron. :Y)
Zie het verschil tussen een Italiaanse motor die weliswaar past en werkt, maar zwak is afgewerkt en een Duits meesterwerk. :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6IFP0zW0AIUpRR.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6IFQdDXoAEzDRk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockabilly_1991
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-10 09:19
Hoe zullen die 18" banden/velgen zich houden bij een lekke band? De totale diameter blijft het zelfde maar de velg zit dichter tegen de vloer. Ben benieuwd wat het losse rubber daarmee doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Rockabilly_1991 op 09-05-2019 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Player1S schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:16:
[...]
Jup, voor een auto waar jij, volgens je sig, in rijdt (jaloers btw) lekker 18" of 19" eronder maar een Formule auto hoort gewoon dik rubber onder.
Dat is omdat je het gewend bent. F1 auto's zagen er 30 jaar geleden ook anders uit. Ook toen zullen mensen hebben gepiept toen bv de motor naar achteren ging, er vleugels verschenen en een airbox. Allemaal een kwestie van wennen. Dat 13" is uit het jaar kruik. Een beetje moderniseren is nooit weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DaniëlWW2 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:33:
[...]

Zie het verschil tussen een Italiaanse motor die weliswaar past en werkt, maar zwak is afgewerkt en een Duits meesterwerk. :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel bizar om te zien hoe weinig lucht voor koeling de Ferrari over de motor heen hoeft te transporteren.

Verder over de 18" vs 13": nobody really cares, 1 race en je bent eraan gewend :)

/edit:
De mission winnow branding van Ferrari lijkt voor een 2tal races ook weer verwijderd te worden:
The Ferrari F1 team, meanwhile, is expected to drop the 'Mission Winnow' branding from its cars in June's Canadian GP as well as the French GP at Paul Ricard.
Binnenkort dus ook weer streepjescodes en dat soort onzin.

[ Voor 21% gewijzigd door YakuzA op 09-05-2019 16:36 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:56

pinda powerrr

Slow down...

Wat de banden betreft, volgens mij heeft een fabrikant, of dat nou Pirelli, Michelin, of Bridgestone is, weinig invloed op het uiteindelijke resultaat. De FIA stelt wat eisen en de fabrikant heeft het maar te maken. Feitelijk is het een verkapte reclamedeal, met als nadeel dat Pirelli nu verguisd wordt voor slechte zooi, terwijl zij alleen voldoen aan de opdrachtgever.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-10 11:54
Blijkbaar ben ik één van de weinigen, maar zo'n 18 inch velg smoelt niet.
Ben ook wel benieuwd of het invloed zal hebben op de sterkte van de velgen tegen klappen van buitenaf.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Maarten_E schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 18:53:
Blijkbaar ben ik één van de weinigen, maar zo'n 18 inch velg smoelt niet.
Ben ook wel benieuwd of het invloed zal hebben op de sterkte van de velgen tegen klappen van buitenaf.
Ik had het in een eerder topic al eens aangegeven, maar voor de coureurs zal het niet fijn zijn. Die F1 bolides hebben nu al amper vering; veel van de klappen worden door de dikke banden opgevangen. Met 18 inch velgen kunnen ze maar beter implantaten nemen in plaats van een kunstgebit... :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

DaniëlWW2 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:33:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja en toch heb ik liever een ferrari voor de deur dan een mercedes :P 8)

[ Voor 43% gewijzigd door Help!!!! op 09-05-2019 19:22 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Spotmatic schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:18:
[...]
Ik had het in een eerder topic al eens aangegeven, maar voor de coureurs zal het niet fijn zijn. Die F1 bolides hebben nu al amper vering; veel van de klappen worden door de dikke banden opgevangen. Met 18 inch velgen kunnen ze maar beter implantaten nemen in plaats van een kunstgebit... :X
Gelukkig zal elk team zijn vering aanpassen zodat ze daar geen last van hebben.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

YakuzA schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:23:
[...]

Gelukkig zal elk team zijn vering aanpassen zodat ze daar geen last van hebben.
Een slappere vering betekent meteen een slechtere wegligging...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Spotmatic schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:24:
[...]

Een slappere vering betekent meteen een slechtere wegligging...
En een betere vering geeft een betere wegligging.
Of het uit de vering van de bandwangen, of de vering van je ophanging komt maakt niet uit toch?

De lmp, dtm, formule-e, indycar etc hebben dat toch ook allemaal.

Verwacht zelf juist dat het beter wordt, aangezien je bandwangen niet kan afstellen, maar je vering wel.

[ Voor 24% gewijzigd door YakuzA op 09-05-2019 19:30 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

pinda powerrr schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:34:
Wat de banden betreft, volgens mij heeft een fabrikant, of dat nou Pirelli, Michelin, of Bridgestone is, weinig invloed op het uiteindelijke resultaat. De FIA stelt wat eisen en de fabrikant heeft het maar te maken. Feitelijk is het een verkapte reclamedeal, met als nadeel dat Pirelli nu verguisd wordt voor slechte zooi, terwijl zij alleen voldoen aan de opdrachtgever.
Het is denk ik wat subtieler. Een Brigdgestone, Hankook en al helemaal Michelin heeft waarschijnlijk gewoon lak aan de FIA haar eisen. Het zijn uiteindelijk aanbestedingen en bedrijven dienen vaak genoeg iets in waarvan ze denken dat het veel beter is dan waarom gevraagd word. Het probleem is dan ook dat Pirelli wel bereid is om de waardeloze banden te maken, waardoor de FIA de nieuwe aanbesteding wel heel erg overduidelijk heeft uitgeschreven ten voordeel van Pirelli. :)
Help!!!! schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:22:
[...]

Ja en toch heb ik liever een ferrari voor de deur dan een mercedes :P 8)
Voor sportwagens misschien. Qua F1 auto's pak ik toch liever een Mercedes, al is het maar om naar te kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 15:37

MazeWing

The plot thickens...

Wat zou het mooi zijn als alles qua regelgeving over hoe en auto er uit moet zijn (optisch en technisch) overboord gegooid zou worden. Volgens mij krijg je dan de meest mooie aerodynamische ideeën en behoorlijk uiteenlopende designs.

Waarschijnlijk zullen de top teams dan nog beter worden omdat ze veel meer geld hebben om te investeren, echter geeft het ook de kans op zeer ingenieuze ideeën. Ideeën die in het verleden vaak zat vanuit de kleinere teams zijn gekomen.

Ik ben de laatste tijd aardig wat oude fragmenten, etc.aan het bekijken en ik kan eigenlijk niets anders concluderen dan dat het "vroegah" toch echt beter was. Het is een tegenwoordig een teveel kunstmatig iets, waarbij het doel misschien het creëren van gelijkere kansen en spektakel is, maar de praktijk toch echt iets anders laat zien.

Het enige dat echt stukken beter is geworden is de veiligheid. Dit heeft echter ook weer een negatieve invloed gehad op de spanning en sensatie...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Met die nieuwe banden gaan we wel die mooie wobble in slow motion missen. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:48
MazeWing schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:54:
Wat zou het mooi zijn als alles qua regelgeving over hoe en auto er uit moet zijn (optisch en technisch) overboord gegooid zou worden. Volgens mij krijg je dan de meest mooie aerodynamische ideeën en behoorlijk uiteenlopende designs.
Dan krijg je volgens mij eerder een kruising tussen de Tyrrell P34, de Lotus 79 en de Brabham BT46 of zo.

Of een Lockheed SR-71 Blackbird met de vleugels ondersteboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Spotmatic schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:18:
[...]
Lijkt me grote onzin. Je kunt namelijk vering en schokbrekers maken die die klappen opvangen. Zat auto's met 18" of zelfs grotere velgen. Sommigen rijden erg stijf omdat ze niets aanpassen, maar als het zo gemaakt is, en de vering erop afgestemd zou er vrij weinig aan de hand moeten zijn.

Ik denk zelfs dat het bochtengedrag en de handling over curbes ernstig verbetert. Nu stuiteren die banden alle kanten op, en vervormt het karkas als een dolle. Als je die vervorming niet meer hebt, moet de vering daadwerkelijk van de vering komen. Daarmee maak je het gedrag voorspelbaarder.

Het zal best even wennen zijn. Ze zullen namelijk een veersysteem moeten ontwikkelen dat werkelijk iets doet. Nu hebben ze een klein beetje vering en veel schokdempers en de vering komt grotendeels van de banden. Nu zijn het ook planken in vergelijking met een personenauto.

Als het zo was dat ze onder een 2019 auto zonder verdere verandering 18" wielen zouden schroeven, dan had je gelijk. Dan klappen je vullingen eruit. Maar het lijkt me logisch dat ze wel wat aan vering gaan doen, denk je niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MazeWing schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:54:
Die tijden hebben we toch allang gehad? Wat voorbeelden...

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/nt68rtrxel601.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=c2467adf02d35fd8d15fad9126fe5671234c9483

Afbeeldingslocatie: https://image.redbull.com/rbcom/010/2014-01-24/1331629719458_6/0100/0/1/1976-ligier-js5-f1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://f1.imgci.com/PICTURES/CMS/22500/22511.3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://image.redbull.com/rbcom/010/2017-02-23/1331846260958_1/0010/1/800/533/1/tyrrell-p34-%28project-34%29.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/1971-march-formula-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.gtplanet.net/wp-content/uploads/2017/07/BfFHmsHCIAAAtTP-800x533.jpg

Etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
Die laatste was juist een geval regelgeving... vreselijk jaar :D
Vleugels uit verhouding en dan die rare neus...

Voor de rest zal je altijd regels nodig hebben, het toffe is juist als sommige teams of ontwerpers gaten zien in die regels en met hele rare, maar fantastische oplossingen komen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-10 12:48
warp schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:31:
[...]

Die tijden hebben we toch allang gehad? Wat voorbeelden...

Etc. etc.
Je bent Verstappen's kunstige neus vergeten :+
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/ee/c3/87/eec387025f84401770f3d56d6b37bb3a.jpg

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Pagina: 1 ... 66 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire