[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.109 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

mphilipp schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:01:
[...]

Dat 13" is uit het jaar kruik. Een beetje moderniseren is nooit weg.
Zal dit argument morgen even inschieten bij de lease maatschappij... kan ik me prima in vinden met de lullige 14” A-label wieltjes! :Y

(Foeilelijke stalen dingen... iets met uitstootgrens :F )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:55

Crazy D

I think we should take a look.

MazeWing schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:54:
Ik ben de laatste tijd aardig wat oude fragmenten, etc.aan het bekijken en ik kan eigenlijk niets anders concluderen dan dat het "vroegah" toch echt beter was. Het is een tegenwoordig een teveel kunstmatig iets, waarbij het doel misschien het creëren van gelijkere kansen en spektakel is, maar de praktijk toch echt iets anders laat zien.
Fragmenten, ja. Hele races, nee. Ik heb (jaren terug al weer) in een fanatieke bui alle F1 races die ik kon vinden gedownload, had ik in de winter wat te doen. Jezus wat een fucking saaie races zaten erbij zeg. Of het nu 1983, 1992 of 2003 was, saaie races zijn er altijd geweest. Misschien iets minder kunstmatig (DRS is wel het toppunt van kunstmatigheid wat dat aangaat) maar vroeger was alles beter? No way. Alleen door de tijd worden enkel de interessante fragmenten bewaard en onthouden. Die ene vette inhaalactie. Dat de rest van de race een optocht was waarbij de top 3 de rest van het veld op 1 ronde had gezet wordt dan even niet meer getoond en daardoor vergeten. De techniek staat niet stil en dus ook de techniek in de F1 niet, de oude wagens waren denk ik het summum van wat ze op dat moment konden maken, en dat is nu (binnen de regels die misschien wat te ver gaan) ook het geval. Anders? Ja. Minder? Over 15 jaar zie je ook fragmenten van deze jaren, zie je ook enkel de inhaalacties en crashes, en denkt MazeWing2 ook "vroeger was alles beter" :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:49
warp schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:31:
[...]

Die tijden hebben we toch allang gehad? Wat voorbeelden...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Etc. etc.
Fucking hell, die Caterham :X

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 11:10

Tijn96

In speed we trust

Sup4rdurt schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:51:
[...]

In dit geval echt een p*nisverlenger

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:44

vhal

ಠ_ಠ

Sup4rdurt schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:51:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://www.ultimatecarpage.com/images/car/5764/Force-India-VJM07-Mercedes-27851.jpg

ach ja, dat was toch het jaar dat de rechte neuzen verbannen waren maar dat dit soort loopholes werden gebruikt om toch een lage neus te creëren?

Deze Renault vond ik ook niet echt moeders mooiste
Afbeeldingslocatie: https://drivetribe.imgix.net/SASDsMaZRZ-TA7Ftud8o0Q?w=800&h=450&fm=pjpg&auto=compress&fit=crop&crop=faces

Daarnaast was de F310 in diverse opzichten een hok, het verbaasde mij dat Schumacher er nog races mee wist te winnen, Irvine daarentegen met zijn streak van 8 uitvalbeurten :X
Afbeeldingslocatie: https://www.ultimatecarpage.com/images/car/189/Ferrari-F310-2438.jpg
Halverwege het seizoen kreeg hij een nieuwe neus
Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/mgl/2epPZQ30/s8/f1-canadian-gp-1996-michael-schumacher-ferrari-f310.jpg

En natuurlijk deze
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/f0/10/8c/f0108cd9533f632cec69fbd539fea26c.jpg

Maar om niet helemaal met wansmaak af te sluiten, sluit ik af met mijn persoonlijke favoriet

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4f/Jenson_Button_2009_Germany_3.jpg
O+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-10 20:02
Tijn96 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:56:
[...]

In dit geval echt een p*nisverlenger
Dat was toch om 'bijtankten tijdens het rijden' mogelijk te maken ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.theparliamentmagazine.eu/sites/www.theparliamentmagazine.eu/files/styles/original_-_local_copy/entityshare/27989%3Fitok%3DpzbK6do-

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 11:10

Tijn96

In speed we trust

alesandro_46 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:08:
[...]

Dat was toch om 'bijtankten tijdens het rijden' mogelijk te maken ;)

[Afbeelding]
Ik dacht dat het was om de uitspraak "he fucked up my race" wat luister bij te zetten :+

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 09:34

mphilipp

Romanes eunt domus

Turbo-Puppy schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 00:24:
[...]
Zal dit argument morgen even inschieten bij de lease maatschappij... kan ik me prima in vinden met de lullige 14” A-label wieltjes! :Y
Zelfs ik heb 16"onder de Mii liggen... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MazeWing schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:54:
Ik ben de laatste tijd aardig wat oude fragmenten, etc.aan het bekijken en ik kan eigenlijk niets anders concluderen dan dat het "vroegah" toch echt beter was. Het is een tegenwoordig een teveel kunstmatig iets, waarbij het doel misschien het creëren van gelijkere kansen en spektakel is, maar de praktijk toch echt iets anders laat zien.
Dat soort uitspraken vind ik altijd behoorlijk selectief. Definiëer vroegâh. Welk tijdperk bedoel je dan? Want meestal heb je het dan over een aantal specifieke races met mooie gevechten. Maar ik herinner me een dominant Williams die soms ook bijna 2 rondes voor reed op de rest. Toen werd Prost uitgemaakt voor taxichauffeur. Toen McLaren dominant was, wonnen ze ook praktisch alle races. Verder terug in de tijd had je Alfa Romeo die zover voor reed, dat ze 1 ronde voor het einde konden stoppen om de auto te poetsen.

Tuurlijk hadden de beginjaren van de F1 iets moois omdat het vooral toen nog echt om de auto en de rijder ging. Het was nooit de rijder alleen of alleen de auto. Nu ook niet. Alleen is momenteel de techniek heel erg complex geworden. Maar aan de andere kant is dat altijd wel iets van F1 geweest. Dát is nou juist datgene wat F1 onderscheid van andere klassen. De andere open wiel raceklassen zijn feitelijk allemaal standaardklassen, waar iedereen (min of meer) dezelfde auto rijdt. Indy is nog een klein beetje vrij, maar ik meen dat het chassis in ieder geval qua reglementen praktisch een standaard ding is met bijzonder weinig speelruimte voor eigen vindingen.
Maar F1 verloor al snel haar onschuld toen de commercie definitief inzette. Toen men rijders en auto's vol begon te plakken met reclame en de races op TV kwamen, begon het einde van een 'gentleman's' sport. Net als met voetbal en andere populaire sporten is de balans tussen sportieve prestaties en commercie soms zoek. De belangen zijn te groot geworden en verliezen is niet meer een geval van 'jammer joh, volgende keer beter' maar kan een verlies van miljoenen betekenen. Dat betekent wel dat je een twee- of zelfs driedeling hebt in de sport.

Tegelijkertijd is die ongelijkheid wél iets dat het soms ook juist interessant maakt. Ik denk dat iedereen in de sport op zich zijn hoofd breekt over hoe je dit op een goede manier oplost. Zelfs Ferrari en Mercedes maken zich denk ik wel zorgen over waar de 'spending war' eindigt indien de resultaten uitblijven. Ferrari heeft het zwaar, want ze geven zo'n beetje het meeste uit, maar de resultaten zijn niet navenant. En Mercedes is als de dood dat Red Bull of Ferrari het lek bovenkrijgen en ineens gaan winnen. Dan heeft Wolff weer een moeilijk verhaal te vertellen.
In feite zouden ze allemaal wel willen dat de kosten omlaag gaan. Maar niemand wil verliezen. Dus voor hen is het het makkelijkste als alles hetzelfde blijft. Maar ik denk dat ze allemaal bang zijn voor de nieuwe reglementen en wie er als winnaar uit de bus komt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/by4md7m6m7x21.jpg

via reddit; vloer van de RBL, geloof niet dat ooit een vloer zo duidelijk gezien heb

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Ongelooflijk ... Dus pirelli gaat testen met gesponsorde F1 bolides van natuurlijk Mercedes/Mclaren en Renault. voor de nieuwe 18 inch velgen.

Ik had liever gezien dat ze daar de bolides van de kleinere teams voor hadden gebruikt ....... we hoeven geen 18 inch rubber speciaal ontworpen voor het Mercedes camp.

Wil je het veld dichter bij elkaar krijgen, dan moet je met zulke nieuwe regels ect juist geen rekening houden met de top teams...laat de topteams zich maar aanpassen aan het rubber.

[ Voor 22% gewijzigd door powah33 op 10-05-2019 15:09 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-10 11:54
powah33 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:07:
Ongelooflijk ... Dus pirelli gaat testen met gesponsorde F1 bolides van natuurlijk Mercedes/Mclaren en Renault. voor de nieuwe 18 inch velgen.

Ik had liever gezien dat ze daar de bolides van de kleinere teams voor hadden gebruikt ...... we hoeven geen 18 inch rubber speciaal ontworpen voor het Mercedes camp.
Als het rubber speciaal ontworpen zou zijn voor Mercedes hadden ze de tests gedaan met Racing Point, Mercedes en Williams, niet met Merc, Renault en McLaren.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Maarten_E schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:10:
[...]

Als het rubber speciaal ontworpen zou zijn voor Mercedes hadden ze de tests gedaan met Racing Point, Mercedes en Williams, niet met Merc, Renault en McLaren.
Je begrijpt best wat ik bedoel.

Wil je het veld dichter bij elkaar krijgen, ga je nieuwe regels en nieuwe banden niet testen op een mercedes.
Maar doe je dit juist op het achterveld, dan weet je tenminste dat je nieuwe rubber een beetje fatsoenlijk werkt op de langzamere bolides.

Mercedes is de laatste die hulp nodig heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
powah33 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:19:
[...]

Je begrijpt best wat ik bedoel.

Wil je het veld dichter bij elkaar krijgen, ga je nieuwe regels en nieuwe banden niet testen op een mercedes.
Maar doe je dit juist op het achterveld, dan weet je tenminste dat je nieuwe rubber een beetje fatsoenlijk werkt op de langzamere bolides.

Mercedes is de laatste die hulp nodig heeft...
Ik kan mij ook voorstellen dat Mercedes meer resources heeft om zulke extra testen te doen dan pakweg en Alfa Romeo of een Racing Point, zelfs al zou Pirelli of FOM/FIA de testen zelf bekostigen.

Aan de andere kant: Als Ferrari mee zou doen zou de response waarschijnlijk zijn: FIA = Ferrari International Assistance, Jean Todt doet ook alles om Ferrari te helpen!!!!!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Post even verplaatst vanuit het racetopic, daar heeft het niks te zoeken
powah33 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:07:

Ik had liever gezien dat ze daar de bolides van de kleinere teams voor hadden gebruikt ....... we hoeven geen 18 inch rubber speciaal ontworpen voor het Mercedes camp.

Wil je het veld dichter bij elkaar krijgen, dan moet je met zulke nieuwe regels ect juist geen rekening houden met de top teams...laat de topteams zich maar aanpassen aan het rubber.
Sorry, maar wat een onzin. De teams hebben er qua informatie niet veel extra aan om een auto te leveren voor de tests. Pirelli deelt namelijk gewoon al die data met de teams. Wie die auto's levert is ook iets waar alle teams mee akkoord gaan. Er gebeurt hier dus niets waar niet iedereen het mee eens is.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Migrator schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:52:
[mbr]Post even verplaatst vanuit het racetopic, daar heeft het niks te zoeken[/]
[...]
Sorry, maar wat een onzin. De teams hebben er qua informatie niet veel extra aan om een auto te leveren voor de tests. Pirelli deelt namelijk gewoon al die data met de teams. Wie die auto's levert is ook iets waar alle teams mee akkoord gaan. Er gebeurt hier dus niets waar niet iedereen het mee eens is.
Dat en ze weten ook niet wat ze precies testen. Alle deelnemers krijgen ongemarkeerde banden en moeten daarop rondjes rijden. Niemand (behalve Pirelli) weet of het een compound is die uiteindelijk gebruikt gaat worden. Ze kunnen zelf waarschijnlijk wel deduceren of het soft, medium of hard is, maar ze kunnen net zo goed 3 varianten medium laten testen en later bepalen welke ze precies gaan gebruiken. En dan nog kunnen de uiteindelijke compounds nog iets verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

himlims_ schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:04:
[Afbeelding]

via reddit; vloer van de RBL, geloof niet dat ooit een vloer zo duidelijk gezien heb
Vanaf de bovenkant hebben we die wel eerder gezien. De magie zit aan de onderkant...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

mphilipp schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:09:
[...]

Dat en ze weten ook niet wat ze precies testen. Alle deelnemers krijgen ongemarkeerde banden en moeten daarop rondjes rijden. Niemand (behalve Pirelli) weet of het een compound is die uiteindelijk gebruikt gaat worden. Ze kunnen zelf waarschijnlijk wel deduceren of het soft, medium of hard is, maar ze kunnen net zo goed 3 varianten medium laten testen en later bepalen welke ze precies gaan gebruiken. En dan nog kunnen de uiteindelijke compounds nog iets verschillen.
Het voordeel dat ze wel hebben is dat ze suspension concepten kunnen testen om te zien welke beter werkt voor de 18" banden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Meestal zijn teams verplicht een bestaand chassis voor de tests te gebruiken en mogen ze geen nieuwe onderdelen testen.

Met de nieuwe aero regelementen een tijdje terug, werden de teams gevraagd een mule-car te maken, om de extra hoge aero loads voor de nieuwe banden te testen, dus het kan zijn dat ze een spec-ophanging moeten gebruiken, gedefiniëerd door FIA / Pirelli.

[ Voor 51% gewijzigd door DeKaerften op 10-05-2019 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DeKaerften schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:49:
Met de nieuwe aero regelementen een tijdje terug, werden de teams gevraagd een mule-car te maken, om de extra hoge aero loads voor de nieuwe banden te testen, dus het kan zijn dat ze een spec-ophanging moeten gebruiken, gedefiniëerd door FIA / Pirelli.
Ja, dat wordt inderdaad een puntje van aandacht. De laatste keer dat ze bandentests deden, kon de FIA simelweg zeggen dat ze zoveel extra vleugel moesten zetten. Maar nu moet je iets heel nieuws testen, namelijk banden voor 18" velgen en dat heeft impact op de vering, wielophanging e.d. Wordt een dure grap om iets speciaal voor die tests te maken. Ze willen ook weer niet aan de concurrenten laten zien wat ze bedacht hebben voor slim concept. Maar men wil ook op een goede manier die banden kunnen testen zodat er wat goeds uit komt. Lijkt me best wel een klus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
Migrator schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:52:
[mbr]Post even verplaatst vanuit het racetopic, daar heeft het niks te zoeken[/]
[...]

Pirelli gaat aanpassingen maken op het nieuwe rubber voor volgend seizoen doormiddel van de data die ze verkrijgen met het testen van de 18 inch velgen op een mercedes/mclaren en renault chassis.... jij denkt niet dat die aanpassingen die pirelli maakt ... aanpassingen zijn om het rubber zo goed mogelijk doen presteren op die 3 chassis?
Of denk je nu echt dat Pirelli een blauwtje wil lopen, en aan komt met een band die dadelijk erg slecht is??

Dit betekent echt wel dat de kans groter is dat het nieuwe rubber beter presteerd op 1 van die 3 chassis, tegenover een niet gebruikt chassis.

Ik weet niet of je dit seizoen een beetje volgt?? Krijg je je band niet in het working window dan heb je gewoon geen snelheid .... de band bepaald teveel in dit seizoen ... een band hoort gewoon te werken voor elk team ... te belachelijk voor woorden, dat teams bijna lopeholes moeten gebruiken om hun band in een werkend window te krijgen.

Maar goed alle data word gedeeld zeg je, dus het maakt niets uit. En jij denkt niet dat het team dat daar die dagen test, een beter beeld krijgt hoe snel of onder welk omstandigheden er sneller een werkend window word gevonden? Het geen extra data verschaft over de nieuwe ophanging en vering die nodig is voor de 18 inch velgen?

Ik denk dat het betr is voor de sport als ze voor zulke tests juist de kleine teams gebruiken....laat die extra info en extra kilometers maken...die hebben het nodig. En als daar geen geld voor is dan haal het uit een FIA pot. We willen een veld wat dichter bij elkaar zit ...

Just my 2 cents

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:47
powah33 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:27:
Maar goed alle data word gedeeld zeg je, dus het maakt niets uit. En jij denkt niet dat het team dat daar die dagen test, een beter beeld krijgt hoe snel of onder welk omstandigheden er sneller een werkend window word gevonden? Het geen extra data verschaft over de nieuwe ophanging en vering die nodig is voor de 18 inch velgen?
Exact. Pirelli zal data verschaffen over de banden. Dus dat zal gaan over slijtage en aantal gereden ronden, en daarnaast waarschijnlijk de omstandigheden (baantemperatuur, gewone temperatuur, wind, ...). De precieze afstelling van de auto zal daarbij niet gedeeld worden. Dus de teams die de tests doen weten precies hoe de vering, vleugels etc zijn afgesteld en dus of deze "geconfigureerd" is om makkelijker om minder makkelijk temperatuur in de banden te krijgen etc. Andere teams krijgen die data van afstelling niet, en dus levert dat voordeel op voor de teams die wel testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Andere teams krijgen die data over de afstelling wél. Er zit, zoals ik al zei, geen inherent groot voordeel aan het leveren van zo'n auto, anders zou men er immers wel een probleem van maken bij teams die geen auto leveren.

De selectie van drie chassis zal ook zijn om bias richting één concept te voorkomen. De overige teams gaan later ook nog kansen krijgen om de banden te testen. Het scenario dat jullie schetsen is niet realistisch.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Migrator schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:41:
Andere teams krijgen die data over de afstelling wél. Er zit, zoals ik al zei, geen inherent groot voordeel aan het leveren van zo'n auto, anders zou men er immers wel een probleem van maken bij teams die geen auto leveren.

De selectie van drie chassis zal ook zijn om bias richting één concept te voorkomen. De overige teams gaan later ook nog kansen krijgen om de banden te testen. Het scenario dat jullie schetsen is niet realistisch.
Ik vind de scenarios heel realistisch, Ik deel daarom jou mening helemaal niet.
Even goeie vrienden hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Migrator schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:41:

Hoe willen ze de data van de afstelling van de auto delen? Elk team ontwikkelt zijn eigen ophanging. In het geval dat je gelijk hebt en ze de afstelling inderdaad delen, dan is dat nog steeds nutteloos. Kijkende naar alleen de ophanging zie je al dat de layout van armen vrij vaak anders is. Zowel de montage aan de auto (zoals FI vorig jaar deze al vrij hoog aan de auto had en RBR nu ook), de montage aan de wheelhub (bv een extra hoge 'plaat', aan de binnenkant van de velg waar een of meerdere armen aan zitten), hoe de armen lopen (uiteraard gebaseerd op vorige). Daarnaast is het 'intern' ook nog eens anders hoe de schokdempers daar zitten, volgens mij worden soms meerdere toegepast, etc.

Een team kan dan dus wel de exacte afstelling delen, maar andere teams moeten dan gaan narekenen wat het effect van die configuratie (zowel de montage als afstelling) voor invloed heeft op de auto. Terwijl het team dat de auto levert uiteraard precies weet wat het effect van die configuratie is, immers rijden ze daar ongeveer elk weekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Ik las net ergens dat er meer teams wel wilden deel nemen aan die test, maar er gewoon de resources niet voor hadden. Aangezien er een mule car met aanpassingen voor gemaakt moet worden.

Grappig dat het dus weer op het budget aan komt.
Pirelli hoort hier gewoon een mule car te maken en hier op te testen..zodat alle andere teams gewoon vanaf 0 beginnen.

De andere teams krijgen wel later weer de kans om mee te testen (als ze met een "mule car" aan komen zetten)
Geen mule car of budget...geen extra test voor je team..
Wel krijgt iedereen de gedeelde data van Pirelli over de banden slijtage en temperaturen/aantal ronden..ect.

Zoziezo, waarom zouden teams hun budget verbruiken om een mule car te bouwen en daar dagen te testen als er verder niets te halen of te leren was? uit good will voor pirelli of voor de sport? Nehhh daar geloof ik echt niet in.

https://www.motorsport.co...ch-tyre-mule-car/4353139/

RBR gaat ook later instappen. Dit seizoen al meedoen met een 2018-auto bleek na de breuk met motorleverancier Renault namelijk onmogelijk. Ferrari zou er volgens hunzelf nu ook geen tijd en middelen voor hebben om meteen mee te testen.

bron:https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/371698/mercedes-mclaren-en-renault-testen-18-inch-banden-in-2019/

[ Voor 37% gewijzigd door powah33 op 10-05-2019 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

powah33 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:45:
Ik las net ergens dat er meer teams wel wilden deel nemen aan die test, maar er gewoon de resources niet voor hadden. Aangezien er een mule car met aanpassingen voor gemaakt moet worden.

Grappig dat het dus weer op het budget aan komt.
Pirelli hoort hier gewoon een mule car te maken en hier op te testen..zodat alle andere teams gewoon vanaf 0 beginnen.

De andere teams krijgen wel later weer de kans om mee te testen (als ze met een "mule car" aan komen zetten)
Geen mule car of budget...geen extra test voor je team..
Wat zeg je nou? Als een team op 1 januari geen geld heeft om een mule te bouwen, hebben ze dat op 1 juli ook niet. En Pirelli heeft al helemaal de kennis en het geld niet om een mule te maken. Sowieso zou men dan kunnen denken dat Mercedes of Ferrari ze influistert hoe ze dat moeten doen zodat zij er voordeel bij hebben.

Eigenlijk is er nu aan de hand wat ik probeerde te zeggen in mijn verhaaltje. Er komen aardig wat regelwijzigingen aan, maar de FIA wil niet dat de teams hun nieuwe auto gaan uittesten bij een bandentest. Teams mochten zelfs bij de algemene bandentest niet eens een 2019 voorvleugel monteren.
En die mules die ze voor de Pirelli test moesten maken moesten ook aan allerlei voorwaarden voldoen om er geen verkapte pre-season test van te maken. Maarja...moeten de teams dan maar 2 2021 auto's gaan maken? Want zomaar 18" wielen onder 2019 auto ketsen is niet goed genoeg. Je moet behoorlijk wat wijzigen aan de vering, dus gaat die hele geometrie waarschijnlijk veranderen. Gaat dus ook aardig wat kosten. Ik ben benieuwd hoe dat in zijn werk gaat.

En volgens mij heeft iedereen last met de nieuwe banden. Alleen hebben de topteams mee resources om er iets op te verzinnen. Want iedereen heeft dezelfde data gekregen. Zoals ik al eerder aangaf wisten de teams niet precies wat ze hebben getest. Dat wil zeggen: de data die verzameld is, zegt de engineers van Pirelli meer dan die van Mercedes. Op zich zal Mercedes en de andere deelnemende teams een kleine voorsprong hebben omdat er waarschijnlijk toch wel een soort gemene deler uit al die data te filteren valt. Daar hebben zij dan weer de resources voor om dat soort zaken te analyseren.
Misschien moeten de 'rijke' teams 1 of 2 kleinere teams sponsoren zodat ook zij mee kunnen doen. Of de FIA moet de poeplap trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:35:
[...]

Denk dat je gelijk hebt...

En zo gaat de sport langzaam maar zeker kapot........

Zonde.
Klopt. Alleen kan je Mercedes niks verwijten. Red Bull en Ferrari doen hun huiswerk gewoon niet goed genoeg. Dat is HUN schuld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 16:22
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:49:
[...]

Klopt. Alleen kan je Mercedes niks verwijten. Red Bull en Ferrari doen hun huiswerk gewoon niet goed genoeg. Dat is HUN schuld.
De FIA heeft anders ook een aardige duit in het zakje gedaan door mercedes-friendly banden te laten ontwikkelen en in te voeren. Daardoor blisteren ze niet meer zoals vorig jaar (Iets wat redbull en max wel onder controle hadden vorig jaar en Mercedes niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ION- schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:57:
[...]

De FIA heeft anders ook een aardige duit in het zakje gedaan door mercedes-friendly banden te laten ontwikkelen en in te voeren. Daardoor blisteren ze niet meer zoals vorig jaar (Iets wat redbull en max wel onder controle hadden vorig jaar en Mercedes niet)
Niet mee eens, banden zijn voor iedereen hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
-ION- schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:57:
[...]

Die aangepaste banden (0.4mm dunner) hebben ze vorig jaar bij 2? 3? races al gebruikt omdat dat beter was in combinatie met het asfalt aldaar. Op een van die circuits is meteen daarna ook nog een in-season test geweest. Vervolgens bleek bij die in-season test, waarbij wel op de normale banden werd gereden, dat vrijwel elk team last had van blisters.

In die zin zijn het dus geen "Mercedes vriendelijke banden" maar banden die iets "beter" zijn in de zin dat ze minder snel blisters krijgen.

Wat wel zo is is dat Mercedes andere jaren meestal problemen had met de banden, op temperatuur krijgen, op temperatuur houden, en dat ze blisterden. Dus Mercedes lijkt inderdaad wel geholpen te zijn met deze banden. Maar het is ook weer niet zo dat de banden er alleen voor Mercedes zijn, want vorig jaar zijn ze al met succes getest als zijnde dat ze inderdaad minder snel blisters krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:44
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:03:
[...]
Maar de manier waarop de verschillende auto’s er mee om gaan niet. Het is duidelijk dat de nieuwe banden in het voordeel van mercedes zijn. Die hadden afgelopen jaar alleen maar problemen met de banden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 16:22
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:03:
[...]
Dus als de FIA alle bochtige circuits met weinig lange rechte stukken uit de pool haalt bevoordelen ze niet Ferrari en benadelen ze niet redbull? Want de circuits zijn immers voor iedereen gelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
-ION- schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:06:
[...]

Dus als de FIA alle bochtige circuits met weinig lange rechte stukken uit de pool haalt bevoordelen ze niet Ferrari en benadelen ze niet redbull? Want de circuits zijn immers voor iedereen gelijk?
In principe heb je daarin gelijk. Want de auto wordt ontwikkeld voor de races dat seizoen. Bij de ontwikkeling van de auto moeten er altijd keuzes worden gemaakt. En een van de variabelen in welke keuzes er worden gemaakt zijn de type circuits.

Overigens denk ik dat de banden niet eens het grootste probleem dit zijn. Als er al gewezen moet worden naar "het help Mercedes" zijn het de nieuwe regels omtrend de voorvleugel. De high rake filosofie waar Red Bull en Ferrari mee werken vereisen dat de luchtstroom onder de auto goed is afgesloten zodat er geen lucht ontsnapt of bij komt. De voorvleugel speelde daar een belangrijke rol bij om luchtstromen te creëren die de vloer deden sealen. Nu met de veel simpelere voorvleugels is het echter lang niet meer zo makkelijk om dat te doen. Gevolg daarvan is dat high rake minder goed werkt en dus het minder downforce oplevert. En waarover hoor je dat het meest wordt gesproken over de problemen bij zowel Red Bull en Ferrari? Juist, het gebrek aan stabiliteit, door het gebrek aan downforce.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bij F1 cafe wordt Doornbos al aangesproken op zijn onterechte gehype over de zogenaamde fabelachtige Barcelona update van Red Bull. En terecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:36:
Bij F1 cafe wordt Doornbos al aangesproken op zijn onterechte gehype over de zogenaamde fabelachtige Barcelona update van Red Bull. En terecht.
Als straks in Monaco Red Bull op snelheid ook gewoon het derde team blijkt te zijn, kun je een overwinning bijna wel vergeten dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

De mensen die echt al jaren denken dat het 'dit jaar' anders wordt zijn natuurlijk wel naïef. Elk jaar is het hetzelfde liedje, en dit heeft natuurlijk allemaal met geld te maken. De grootste inkomsten van de F1 zijn de uitzendrechten en die worden betaald door de mensen die naar een zender kijken of bij een provider zitten. RBR en FER hebben er niet alleen naar hun sponsoren baat bij om te doen alsof het 'dit jaar' anders wordt, maar ook willen ze dat er zoveel mogelijk mensen kijken. Daar worden uiteindelijk (indirect) de salarissen etc. mee betaald. Het heeft dus echt nul komma nul waarde als FER zegt met een nieuwe update te komen waardoor alles anders wordt, of als RBR zegt dat ze aankomende race gaan strijden om de eerste plek omdat deze baan ons wel heel goed ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exocet schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:42:
[...]

Als straks in Monaco Red Bull op snelheid ook gewoon het derde team blijkt te zijn, kun je een overwinning bijna wel vergeten dit jaar.
Klopt. Zou wel eens een seizoen kunnen worden waarin 1 team alles gaat winnen. Ala Ferrari in begin jaren 00.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 23:49
Dat gezeur elke keer over Mercedes..

Ik vind het juist knap dat ze elke keer weer komen laten zien wat de top is in de F1.
Ook mooi is dat dus de rest een tandje bij moet zetten en de ballen uit de broek moeten ontwikkelen om bij te blijven.
Schitterend toch?
Ik vind elke race mooi, ja ook de "optochten". Hoe nu alles in beeld gebracht wordt...Je ziet leven in de band als die over de curbs rijdt/vliegt, schitterend.
Ik neem mijn petje af voor Mercedes, wat is dat voor een prestatie om het maar elke keer waar te maken wat men verwacht. Als zij even de boot missen zit ook daar heel internet er boven op. Maar zij staan er in het begin van het seizoen bij en laten geen steken vallen en dan een Lewis hebben ook nog.
Lewis is nu perfect, Mercedes is nu perfect. krijg dat nu maar eens doorbroken.
Ik zie Max en Leclercq als degene die deze hegemonie kunnen doorbreken en later voor veel spannende gevechten/kampioenschappen kunnen gaan.
We gaan nog mooie tijden tegemoet, laat Mercedes nog even genieten, dadelijk komt de nieuwe generatie .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
mphilipp schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:03:
[...]

Wat zeg je nou? Als een team op 1 januari geen geld heeft om een mule te bouwen, hebben ze dat op 1 juli ook niet. En Pirelli heeft al helemaal de kennis en het geld niet om een mule te maken. Sowieso zou men dan kunnen denken dat Mercedes of Ferrari ze influistert hoe ze dat moeten doen zodat zij er voordeel bij hebben.

Eigenlijk is er nu aan de hand wat ik probeerde te zeggen in mijn verhaaltje. Er komen aardig wat regelwijzigingen aan, maar de FIA wil niet dat de teams hun nieuwe auto gaan uittesten bij een bandentest. Teams mochten zelfs bij de algemene bandentest niet eens een 2019 voorvleugel monteren.
En die mules die ze voor de Pirelli test moesten maken moesten ook aan allerlei voorwaarden voldoen om er geen verkapte pre-season test van te maken. Maarja...moeten de teams dan maar 2 2021 auto's gaan maken? Want zomaar 18" wielen onder 2019 auto ketsen is niet goed genoeg. Je moet behoorlijk wat wijzigen aan de vering, dus gaat die hele geometrie waarschijnlijk veranderen. Gaat dus ook aardig wat kosten. Ik ben benieuwd hoe dat in zijn werk gaat.

En volgens mij heeft iedereen last met de nieuwe banden. Alleen hebben de topteams mee resources om er iets op te verzinnen. Want iedereen heeft dezelfde data gekregen. Zoals ik al eerder aangaf wisten de teams niet precies wat ze hebben getest. Dat wil zeggen: de data die verzameld is, zegt de engineers van Pirelli meer dan die van Mercedes. Op zich zal Mercedes en de andere deelnemende teams een kleine voorsprong hebben omdat er waarschijnlijk toch wel een soort gemene deler uit al die data te filteren valt. Daar hebben zij dan weer de resources voor om dat soort zaken te analyseren.
Misschien moeten de 'rijke' teams 1 of 2 kleinere teams sponsoren zodat ook zij mee kunnen doen. Of de FIA moet de poeplap trekken.
Jah in beidde bronnen word het aangegeven, dat alle teams na de eerste testen, weer een uitnodiging krijgen om deel te nemen aan de nieuwe testen. Dus zou je in eerste instantie niet genoeg tijd en of geld hebben, dan betekent dat niet direct dat je niet meer word gevraagd voor de 2de test sessie.

qoute"We hebben nu de intentie om de testen met deze drie teams in september, oktober en november af te werken. Voor 2020 krijgen alle teams dan weer een nieuwe kans om met een testauto deel te nemen. Het is volledig hun eigen keuze of ze dit wel of niet willen", licht F1-man Mario Isola de plannen namens Pirelli toe"/qoute

Ferrari gaf in 1 van de bovenstaande bronnen ook aan, dat door het niet aanwezig zijn van de eerste test sessie, ze dan ook minder invloed zouden hebben op het sturen waar het heen zou gaan. Want indirect zal Pirelli ook wel wat doen met de reacties of aanmerkingen van de teams die de tests uit voeren.

En ik ben het met je eens dat de teams niet precies weten wat ze testen, maar na een paar verschillende compounds te hebben getest op verschillende dagen, gaan de top teams echt wel kunnen analyzeren op welk compounds ze hebben gereden.

Als teams er geen voordeel uit halen om te testen, dan waren er helemaal geen teams aangemeld, Want geen een team staat te springen om zijn eigen budget en tijd te verbruiken zodat andere teams er voordeel uit halen.

Beter was het als Pirelli samen met de FIA zorgde voor 2 Mule cars, waar nieuwe jonge rijders dan de nieuwe compounds kunnen testen. Ze zijn toch al tijden bezig om de sport goedkoper en betaalbaarder te maken...dit kan dan een goeie stap in die richting zijn ... nu willen ze dat meerdere teams geld spenderen om voor hun te testen. Automatisch gaan deze testen dus in eerste instantie alleen voor de "rijkere" teams zijn. want zoals jezelf ook al aangaf ... het is niet alleen de velg die veranderd ..... geloof ook dat de voorbanden minder breed worden, dus een andere airflow??..grotere remschrijven?/andere bargeboards?/andere ophanging?/vering?/bodemplaat?

Ik had misschien gewoon graag gezien dat bij deze ingrijpende verandering, een keer niet de eerste testen door mercedes zouden worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:17

Spotmatic

Ken sent me

Lewis dit, Lewis dat. Voorlopig heeft Bottas 1 puntje meer en evenveel gewonnen wedstrijden. Dus laten we Lewis niet al te veel ophemelen please :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Haha heb wel dikke schik hier over die opmerking van Doornbos bij F1 Café over Helmut Marko.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Spotmatic schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:26:
Lewis dit, Lewis dat. Voorlopig heeft Bottas 1 puntje meer en evenveel gewonnen wedstrijden. Dus laten we Lewis niet al te veel ophemelen please :)
Mis ik de sarcasme :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
WhatsappHack schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:27:
Haha heb wel dikke schik hier over die opmerking van Doornbos bij F1 Café over Helmut Marko.
Vertel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-10 22:22
Arjantje72 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:57:

Ik vind het juist knap dat ze elke keer weer komen laten zien wat de top is in de F1.
Ook mooi is dat dus de rest een tandje bij moet zetten en de ballen uit de broek moeten ontwikkelen om bij te blijven.
Schitterend toch?
Ja, en zo lang dat niet lukt denk ik dat er met mij een hoop kijkers een slappe zak van krijgen. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
SmashCruiser schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:42:
[...]

Ja, en zo lang dat niet lukt denk ik dat er met mij een hoop kijkers een slappe zak van krijgen. :/
Omdat de beste wint?
Je hebt nu eenmaal een beste nodig en de rest probeert bij te halen.
Deze discussie is van alle tijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 19:19

pro_6or

amateur_60r

Ik hoorde vandaag tijdens FP2 dat er wel heel veel lijntjes tussen top Mercedes brass en FIA FOM liberty liggen. Aandelenpakketten et all.

Ik dacht dat de voordelige regelwijzigingen metname aan het feit dat Mercedes nu eenmaal de grootste speler/investeerder lag maar het gaat dus nog wel iets verder. Vroeger had Ferrari dit. Er is geen enkel belang aan een winnend Ferrari en nog minder RedBULL of een andere privateer, McLaren, het arme Williams.

Nu ja, het is eens eerder gelukt voor RBR maar het grote geld wordt elk jaar dat ik op deze aardbol ben steeds maar weer groter.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-10 13:02
Arjantje72 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:49:
[...]

Omdat de beste wint?
Je hebt nu eenmaal een beste nodig en de rest probeert bij te halen.
Deze discussie is van alle tijden..
Echter is de hegemonie en dominantie van één team nog nooit zo extreem geweest en m.i. dus een terecht punt om aan te halen. Feit is wel dat we hier de wildste experimenten kunnen bedenken, waar in de praktijk toch nooit iets van terecht zal komen. Deze ontwikkeling is helaas onmiskenbaar slecht voor de sport en er lijkt vooralsnog geen ommekeer in die ontwikkeling te zitten. Dat vind ik persoonlijk jammer, al begrijp ik ook wel dat mensen de charme van de dominantie inzien. Want knap is het zeker. :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Arjantje72 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:57:

Schitterend toch?
Ik vind elke race mooi, ja ook de "optochten". Hoe nu alles in beeld gebracht wordt...Je ziet leven in de band als die over de curbs rijdt/vliegt, schitterend.
Ik neem mijn petje af voor Mercedes, wat is dat voor een prestatie om het maar elke keer waar te maken wat men verwacht. Als zij even de boot missen zit ook daar heel internet er boven op. Maar zij staan er in het begin van het seizoen bij en laten geen steken vallen en dan een Lewis hebben ook nog.
Lewis is nu perfect, Mercedes is nu perfect. krijg dat nu maar eens doorbroken.
Ik zie Max en Leclercq als degene die deze hegemonie kunnen doorbreken en later voor veel spannende gevechten/kampioenschappen kunnen gaan.
We gaan nog mooie tijden tegemoet, laat Mercedes nog even genieten, dadelijk komt de nieuwe generatie .......
Nee, nee .. en nee.

Mercedes ga ik dit niet gunnen omdat.

1, Er ooit een veto gebruikt is om deze motor (lees: turbo hybrid) er doorheen te duwen alhoewel ze een V4 al in deze vorm in 2012 op de dyno hadden staan.

2, Mercedes al eens voordeel heeft gehad met de interpretaties en iteratie op de zgn. fric gebaseerde wielophangingen. (RB moest dat toen keihard afleggen, en bij Ferrari snappen ze er nog steeds geen reet van)

3, Nu weer de banden naar de pijpen van Mercedes dansen.

4, Het hele verhaal rondom additionele middelen verbranden nog steeds nooit bestraft is noch volledig aan banden gelegd is ... Joost mag weten wat ze er voor rommel bij injecteren, en hoe ze het er bij stoppen .. maar zomaar even dit vermogen uit je broekzak trekken in de Q1 modus slaat helemaal nergens op. Iedere motorbouwer begrijp wel dat je niet "even" 3 tienden in een standje Q1 extra er uitrammelt (bron: de initiële motorbouwer hemzelf .. Mario Illien ) .. ! Onderzoek blijft maar uit ... zeker nu Ferrari het trucje ook voor elkaar heeft.

Ergo .. ik gun Mercedes geen 1 kampioenschap, en liever zie ik dat ze alle 4 na gedegen onderzoek gewoonweg moeten inleveren en geschorst zullen worden voor tenminste 1 jaar. Niet dat de FIA de ballen daarvoor heeft, wil staan een deelnemer om die plaats op te vullen, maar nee, ik heb er mijn mening over.

Mercedes had deze strijd op gelijke gronden moeten beginnen, en niet onder bovengenoemde condities ... dan had ik ze alle eer gegeven voor die kampioenschappen. :Y

In een spoiler zal ik je noemen wat ik er van denk ...

spoiler:
OPSODEMIETEREN MET MERCEDES, GEEF ONS ONZE FORMULE 1 TERUG! IK ZIE ZE LIEVER GAAN DAN KOMEN ... BIJ VOORKEUR VANDAAG, DAN MAAR 18 AUTO'S OP DE GRID *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
[quote]Turbo-Puppy schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 00:18:
[...]

Nee, nee .. en nee.

1, Er ooit een veto gebruikt is om deze motor (lees: turbo hybrid) er doorheen te duwen alhoewel ze een V4 al in deze vorm in 2012 op de dyno hadden staan.

- dus dat is alleen Mercedes fout, al de andere teams vonden dat dus goed?

2, Mercedes al eens voordeel heeft gehad met de interpretaties en iteratie op de zgn. fric gebaseerde wielophangingen. (RB moest dat toen keihard afleggen, en bij Ferrari snappen ze er nog steeds geen reet van)

-Dus Mercedes heeft het dus goed gedaan?

_-ooh enkel naar Mercedes? dus expres benadelen ze dus nu Ferrari en RedBull!, Ik kan niet wachten om ze te horen klagen...

4, Het hele verhaal rondom additionele middelen verbranden nog steeds nooit bestraft is noch volledig aan banden gelegd is ... Joost mag weten wat ze er voor rommel bij injecteren, Aannames...

Ergo .. ik gun Mercedes geen 1 kampioenschap, en liever zie ik dat ze alle 4 na gedegen onderzoek gewoonweg moeten inleveren en geschorst zullen worden voor tenminste 1 jaar. Niet dat de FIA de ballen daarvoor heeft, wil staan een deelnemer om die plaats op te vullen, maar nee, ik heb er mijn mening over.

Mercedes had deze strijd op gelijke gronden moeten beginnen, en niet onder bovengenoemde condities ... dan had ik ze alle eer gegeven voor die kampioenschappen. :Y

spoiler:
OPSODEMIETEREN MET MERCEDES, GEEF ONS ONZE FORMULE 1 TERUG! IK ZIE ZE LIEVER GAAN DAN KOMEN ... BIJ VOORKEUR VANDAAG, DAN MAAR 18 AUTO'S OP DE GRID *O*

Mercedes had deze strijd op gelijke gronden moeten beginnen, en niet onder bovengenoemde condities ... dan had ik ze alle eer gegeven voor die kampioenschappen.
[...]

[ Voor 178% gewijzigd door Arjantje72 op 11-05-2019 00:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Arjantje72 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 00:40:
[...]

Nee, nee .. en nee.

- dus dat is alleen Mercedes fout, al de andere teams vonden dat dus goed?

-Dus Mercedes heeft het dus goed gedaan?

_-ooh enkel naar Mercedes? dus expres benadelen ze dus nu Ferrari en RedBull!, Ik kan niet wachten om ze te horen klagen...

4, Het hele verhaal rondom additionele middelen verbranden nog steeds nooit bestraft is noch volledig aan banden gelegd is ... Joost mag weten wat ze er voor rommel bij injecteren, Aannames...

spoiler:

Mercedes had deze strijd op gelijke gronden moeten beginnen, en niet onder bovengenoemde condities ... dan had ik ze alle eer gegeven voor die kampioenschappen.
[...]
-5 :Y .. tip, lees je eens in.

Los daarvan ...deze hele strijd wordt niet op gelijke basis uitgespeeld ... Ferrari en RBR maken geen schijn van kans, en dan is het nog maar gissen naar het feit Mercedes zich of niet aan in inhouden is momenteel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 19:19

pro_6or

amateur_60r

Ik geef turbo puppy hier gewoon gelijk in.

In de formule 1 rijden auto’s op brandstof. Olie mag in de motor aanwezig zijn voor smering.

Nu kijk ik sinds Max zijn stap naar de F1 weer serieus naar deze sport en in al die jaren is olie verbranden wel iets aan banden gelegd maar nog steeds niet simpelweg verboden. In feite is het gewoon steeds mogelijk gebleven.

Rara kanariepiet hoe dat kan.

Ik ben niet heel naïef, wie betaald bepaald maar dit is toch wel een beetje een farce. Het is wel vaker zo geweest dat een team de lakens uitdeelt, maar wie hier zijn ogen simpelweg voor sluit is minstens net zo naïef als ik.

een treffende spreuk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Punt is natuurlijk wel dat niemand Ferrari, Renault of Honda tegenhoudt om ook op mengsmering te rijden. Nu zal Merc het vast wel geperfectioneerd hebben inmiddels, maar toch.

Verder zullen er altijd loopholes zijn, side skirts, fan cars, 6 wielen, geblazen diffusers, dubbele diffusers, actieve ophanging, traction control, pneumatische klepveren, F-ducts, flexende voorvleugels, 2 rempedalen, exotische metalen in het blok, iets interessants doen met het opladen van je hybrid, en nu al een tijdje olie verbranden, teams verzinnen altijd wel iets om sneller te rijden. Soms wordt dat een nieuwe standaard, vaak wordt het verboden en het olie verbranden wordt gedoogd, al is het al wel veel minder dan eerst.

En tja, dat hoort ook wel bij de Formule 1. Het is geen serie waarin iedereen dezelfde auto heeft, met dezelfde aero en keuze uit wel twee motorleveranciers, en het is ook geen serie waarbij je mag doen wat je wil, maar waarbij je een mep krijgt van de BoP-hamer als je te goed bent.

Dan wordt het een spelletje "vind de beste loophole en misbruik deze zo dat het niet verboden wordt" en anno nu is Mercedes daar heer en meester in. Jammer voor de sport, maar als Merc het niet deed, deed iemand anders het wel.

Overigens is het echt niet alleen de motor: Zie Williams en Racing Point. Natuurlijk kan Merc voor zichzelf wel betere maps hebben, maar zelfs dat verklaart niet waarom Merc zoveel sneller is dan Williams of RP. Of Renault, die wordt ingehaald door kun klant :+

Het gaat om het hele plaatje, auto, motor, engineers voor die auto en motor, race engineers, coureurs, noem het op, en dat heeft Mercedes gewoon helemaal perfect voor elkaar.

En het moment dat daar iets fout gaat, kan het hele kaartenhuis in elkaar storten, zie Leclerc zijn boncc in Baku: Vettel kon geen tow meer krijgen in Q3 of bij de start, er was geen lekkere bandenkeuze meer voor Leclerc, er is meer stress in het hele team, dan sta je gewoon met 5-0 achter en de lampen zijn nog niet eens uit.

Het is dus wachten op een flinke fuck-up van Mercedes, misschien kegelt Hamilton zijn teamgenoot er weer af zondag :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik skip dit weekend, volgend seizoen hopelijk meer kans voor de concurrentie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:42

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

shoombak schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 07:49:
Ik skip dit weekend, volgend seizoen hopelijk meer kans voor de concurrentie
Ik lees hier wel wat er is gebeurd.

@Turbo-Puppy heeft overigens gelijk, maar er gaat niks aan veranderen.

Vergeet niet: de beste het meeste geld, het meeste geld, de beste kans de beste te blijven, dus de voorsprong loopt alleen maar uit.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:28

Zewatanejo

Fine Thanks!

Wat een gemopper zeg. Ik kan zelf ook erg genieten van de strijd in het middenveld, de strijd van RBR om dichterbij MERC te komen en steeds zichtbaar wordende gevecht tussen HAM en BOT. Zelfs van het gevecht van Williams tegen zichzelf. Formule 1 is voor mij meer dan de auto die vooraan rijdt.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 19:15
Wat een, pardon my french, gejank weer. Haal Mercedes weg zoals sommigen opperen en Ferrari rijdt de 1-2 aan elkaar, kunnen we dan gaan zeiken op de Italiaanse boeven? Ga eens F1 kijken ipv Max kijken. Als Max in de Merc reed op dit moment hadden we een stuk minder posts gehad over dit ‘onderwerp’ (wat na mijn mening geen onderwerp is, maar puur het feit van dominantie in de sport die we jaar in jaar uit hebben (McLaren, Williams, Ferrari, etc etc etc., nu is het de beurt aan Mercedes, soit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 17:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Holkers schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 09:25:
Wat een, pardon my french, gejank weer. Haal Mercedes weg zoals sommigen opperen en Ferrari rijdt de 1-2 aan elkaar, kunnen we dan gaan zeiken op de Italiaanse boeven? Ga eens F1 kijken ipv Max kijken. Als Max in de Merc reed op dit moment hadden we een stuk minder posts gehad over dit ‘onderwerp’ (wat na mijn mening geen onderwerp is, maar puur het feit van dominantie in de sport die we jaar in jaar uit hebben (McLaren, Williams, Ferrari, etc etc etc., nu is het de beurt aan Mercedes, soit)
Als je een fan van de sport bent en al een tijdje kijkt, weet je dat dit anders is dan voorgaande jaren. Zelf met de Ferrari dominantie toen Schumi nog reed was het anders.

En in de loop der jaren is media zo veel belangrijker geworden, en zoals het nu is, is gewoon niet goed voor de sport. Je krijgt nu het dat de andere team het niet eens meer gaan proberen, en steeds minder kijkers langs de baan en op TV. En veel circuits hebben al grote moeite om de tribunes vol te krijgen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 19:15
Ik denk niet dat de dominantie van het team anders is dan voorbeelden uit het verleden, het is naar mijn idee niet alleen het team wat ervoor zorgt dat de dominantie er is maar ook de algemene regels die de F1 nu heeft

Laten we voorop stellen dat Mercedes een van de beste motoren heeft van het veld. Veel PK, enorm betrouwbaar etc etc. Ferrari komt daar zeker in de buurt, Honda en Renault komen wat tekort. Maar zoals eerder al gezegd is niet alleen de motor de reden, de auto zelf doet ook mee anders reed Williams niet stijf achteraan met een Mercedes blok die zelfs met wat mindere specs nog steeds top is

Dus Mercedes heeft gewoon een hele goede auto, wederom mag ik dan wel zeggen. Die combinatie is gewoon goud en dat zie je op de baan. De auto van Red Bull was in 2017 en 2018 wel ‘beter’ maar had de slechtere motor, dit jaar hebben ze meer kracht maar een ‘mindere’ auto ondanks dat velen dat niet willen horen of geloven. Ferrari heeft ook een hele goede auto, maar komt dan net dat kleine beetje tekort op Mercedes om pole te pakken of ze bij te houden

En daarmee kom ik op m’n punt van de algemene regels; het is een betrouwbaarheids duurzaamheids rit geworden. Blokken moeten 6 (?) races mee, litertje brandstof teveel is diskwalificatie (Ferrari in Baku moest vertragen omdat ze anders teveel peut zouden gebruiken), hybride onzin die niet elke ronde aan te spreken is. Het is een regelmatigheidscriterium geworden en dat steekt de sport dood, niet het ene team die weet te kwalificeren vooraan, maar die 18 anderen die niet kunnen aanvallen of inhalen vanwege de regels. Alles rijdt op 2 seconden van elkaar en sparen banden en brandstof en gemiep, als je volle bak pure F1 race wil hebben moet je dat overboord gooiden, hybride vrij laten, blokken die 310 km mee moeten en daarna ontploffen, etc etc. Dan kun je de enige maatregel die de sport de afgelopen jaren nog enigszins interessant heeft gemaakt voor de bühne (DRS) ook weggooien

Don’t hate the players, hate the sport

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Holkers schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 09:55:

[.....]

Don’t hate the players, hate the sport
Vooropgesteld, ik ben het eens met je verhaal.
Maar de sport is sinds het V6 era redelijk gemanipuleerd door Mercedes in haar voordeel. Kijk alleen al naar de grote krachtsverschillen in het 1e seizoen(2014) tov de andere teams.

Telkens worden de regels aangepast(banden, aero etc) en Mercedes is daar(toevallig) meestal het beste uitgekomen. Nu zou Toto misschien Chase Carey vervangen, voor mij smaakt dat als belangenverstrengeling(al heeft Todt dat misschien ook, en het is ook een kleine wereld in de F1).

Soms lijkt het alsof je met je zoon Monopoly speelt en hij steeds nieuwe spelregels verzint om te kunnen winnen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maarten_E
Het Mercedes dominantie tijdperk duurt inmiddels langer dan het zo gevreesde Schumacher-Ferrari tijdperk.
Toen werden er voor het seizoen 2005 draconische maatregelen genomen (Één bandenset voor het hele weekend), en Schumacher won dat seizoen nog maar 1 race doordat Michelin zich terugtrok (USA). Waarom zou zoiets niet uitgehaald kunnen worden om de Mercedes-dominantie aan banden (no pun intended) te kunnen leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten_E schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:12:
Het Mercedes dominantie tijdperk duurt inmiddels langer dan het zo gevreesde Schumacher-Ferrari tijdperk.
Toen werden er voor het seizoen 2005 draconische maatregelen genomen (Één bandenset voor het hele weekend), en Schumacher won dat seizoen nog maar 1 race doordat Michelin zich terugtrok (USA). Waarom zou zoiets niet uitgehaald kunnen worden om de Mercedes-dominantie aan banden (no pun intended) te kunnen leggen?
Denk dat de FIA en co echt wel gaan ingrijpen als het zo blijft. Ik als die-hard F1 liefhebber haak zelfs af. En zo ken ik meerdere.

Maar dat is voor dit seizoen al te laat. Mercedes heeft nu al een voorsprong wat niet meer zo snel ingehaald gaat worden namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:36
Ik heb zo'n vermoeden dat voordat FIA zal ingrijpen Mercedes zelf uit de F1 stapt en zich gaat richten op Formula E en WEC of dergelijke raceklassen, ik denk dat dit al in 2021 het geval kan zijn. Vandaar dat de concorde agreement ook nog uitblijft. Als ik de geruchten uit de paddock moet geloven is grootaandeelhouder Toto Wolff al bezig met het verkopen van zijn aandelen en wordt er gezocht naar een nieuwe functie in de FIA voor hem.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Zewatanejo schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 09:00:
Wat een gemopper zeg. Ik kan zelf ook erg genieten van de strijd in het middenveld, de strijd van RBR om dichterbij MERC te komen en steeds zichtbaar wordende gevecht tussen HAM en BOT. Zelfs van het gevecht van Williams tegen zichzelf. Formule 1 is voor mij meer dan de auto die vooraan rijdt.
Allereerst een klein excuus naar alle actieve leden in dit topic... ik ben klaarblijkelijk niet erg genuanceerd in mijn uitspraken na een paar pilsjes. Dat neemt niet weg dat de intentie van mijn eerdere post overeind blijft. O+

@Zewatanejo
Daar kijk ik inderdaad ook voor en net als jou kan ik daar erg van genieten natuurlijk. Het probleem is echter dat de regie is de meeste gevallen drukker is er een Mercedes commercial van te maken dan de echte strijd in het middenveld. Sterker nog...-uit mijn hoofd- volgens mij hebben we in alle 4 de races dit seizoen alleen gebeurtenissen in herhaling mogen zien en geen 1 keer is een middenveld strijd meer dan 1 ronde in beeld gebleven. Voel je vrij mij te corrigeren, maar ik kan me niet zo een middenveld gevecht voor de geest halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Lasmibalsingh schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:48:
Ik heb zo'n vermoeden dat voordat FIA zal ingrijpen Mercedes zelf uit de F1 stapt en zich gaat richten op Formula E en WEC of dergelijke raceklassen, ik denk dat dit al in 2021 het geval kan zijn.
Dat laatste weet ik niet, maar ik zie inderdaad Mercedes eerder gewoon uitstappen dan dat ze overvleugeld worden door de concurrentie. Ik zie voor Mercedes geen enkele reden om erin te blijven wanneer ze in een positie komen als Ferrari of RBR.... Die hebben de historie van Ferrari niet en de (marketing)motivatie van RBR niet, dus als ze niet meer in een winnende positie zitten zie ik ze gewoon exit gaan, overeenkomst of niet. Bij DTM hebben ze dat ook gedaan, ik zou niet weten waarom ze F1 niet ook gewoon achter zich kunnen laten.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-10 17:14

StarWing

Huh ?!?

OMFG, wat een gezeik hier weer... Merc heeft gewoon een heel goed team bij elkaar gesprokkeld, het staat de anderen vrij om dit ook te doen en een goede auto te ontwikkelen, de regels zijn voor iedereen hetzelfde.
Dat ze dominant zijn is enkel aan hun goede werk te danken.

Indien je dit niet wil zien, prima.. Ga dan vissen ofzo ipv teams af te zeiken omdat ze goed werk leveren. (en nee ik ben geen merc fanboy)

Page intentionally left blank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:38
Uit de Live Ticker van AMuS https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ticker/.
Viele Gäste im Red Bull-Motorhome. DTM-Chef Gerhard Berger ist da, auch der Schweizer Motorenzauberer Mario Illien. Er hilft seit geraumer Zeit Honda ein bisschen auf die Sprünge. Illien verspricht, dass es spätestens ab Silverstone wieder mehr Power von Honda gibt.
Dus mogelijk meer vermogen voor de Honda motor vanaf Silverstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 15:37

MazeWing

The plot thickens...

Ook verplaatst.

Ik snap eigenlijk niet waarom ze de ontwikkelingen niet een paar jaar vastzetten. Nu moet er elk jaar weer voldaan worden aan de verschillende verplichte nieuwe regels (het ene jaar wat groter dan het ander jaar).

Op deze manier zorg je ervoor dat teams niet weer van voor af aan hoeven te beginnen (zeker voor RB een voordeel) en het bespaart ook nog eens bakken met geld.
Als er bijvoorbeeld een "lock" van 3 jaar zou zijn, zou het betekenen dat het eerste jaar in het teken staat van vernieuwing en jaar 2 en 3 voor optimalisatie kunnen dienen.

[ Voor 2% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-05-2019 12:17 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:04
Ook verplaatst.
MazeWing schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:11:
Ik snap eigenlijk niet waarom ze de ontwikkelingen niet een paar jaar vastzetten. Nu moet er elk jaar weer voldaan worden aan de verschillende verplichte nieuwe regels (het ene jaar wat groter dan het ander jaar).
Omdat we dan met zijn allen klagen dat er niet in te halen valt met die auto's..en dat ze er niets aan doen.

De nieuwe regels voor de voorvleugel zijn er niet om de teams te pesten, maar in de hoop dat volgen makkelijker zou worden.
De andere banden zouden er voor moeten zorgen dat er minder blistering is.

Daarmee is niet gezegd dat het daadwerkelijk gewerkt heeft, maar niets doen is ook geen optie.

[ Voor 2% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-05-2019 12:17 ]

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

klik voor video

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:08
sjaool schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:19:
[...]

Als dat jouw mening is dan kijk je niet op de juiste manier naar de F1. ;)
Oh is er een 'juiste' manier dan? Leg eens uit?
Zelfs in de hegemonie van Schumacher was er wel Trulli die soms een superronde eruit perste. Of banen waar Williams BMW dankzij de motor spontaan een stuk beter was, oude hockenheim bv.

Je kunt F1 wel zien als het neusje van de zalm qua machine, en daar draait het ook om, maar zonder enige afwisseling of strijd gaan mensen afhaken. Zeker als de wet van de remmende voorsprong niet meer lijkt te bestaan.
Of spontane uitvalbeurten geen spanning meer kunnen geven.
Vroeger gebeurde het weleens dat een wagen bloedsnel, maar onbetrouwbaar was. Tegenwoordig is het alleen maar traag en onbetrouwbaar, Renault dus. Of oerbetrouwbaar en alle snelheden.. en dat komt door de FIA

[ Voor 16% gewijzigd door GAIAjohan op 11-05-2019 17:43 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:44

sjaool

Every life should have 9 cats

@GAIAjohan Ik doel er gewoon op dat er meer is dan een P1 of P2 of zelfs een team Mercedes. Ik vind alles er omheen net zo boeiend. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

powah33 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:08:
[...]
Als teams er geen voordeel uit halen om te testen, dan waren er helemaal geen teams aangemeld, Want geen een team staat te springen om zijn eigen budget en tijd te verbruiken zodat andere teams er voordeel uit halen.
Ze hebben er in zoverre voordeel van dat je beter Pirelli kunt helpen met een realistische F1 auto te testen, dan dat zijn een of ander gedrocht gaan maken en je in Barcelone verrast wordt met rare banden.
Voorheen hadden ze de ex-Toyota auto om mee te testen, maar die voldoet niet meer. En ik denk ook niet dat een team een auto van vorig jaar wil afstaan vanwege de vindingen die daarop te zien zijn en op de nieuwe ook nog gebruikt worden. Dan maar zelf rijden en de dingen die je graag geheim houdt, voor je eigen publiek vertonen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:08
sjaool schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:41:
@GAIAjohan Ik doel er gewoon op dat er meer is dan een P1 of P2 of zelfs een team Mercedes. Ik vind alles er omheen net zo boeiend. ;)
Op dit moment weet je vrijwel zeker dat:
Mercedes 1 en 2
Ferrari 3 en 4
Red Bull 5 en 6

Daarna komt een leuke set met Haas, McLaren, Sauber, Renault, TR en RP.

Verder vind ik het verhaal eromheen steeds saaier worden. Motoren die technisch geweldig zijn, maar eigenlijk gewoon nergens naar klinken. Dat een Porsche super cup beter klinkt is schandalig.

Het hele sfeertje eromheen, gridgirls weg, de auto's zelf zijn minder mooi, drs inhalen.

Maar top3 kunnen eigenlijk maar 3 teams zijn. De rest heeft 0,0 kans. Compleet 0,0. Dat was vroeger óók anders, er was altijd de mogelijkheid op een grindbak, kapotte versnellingsbak etc. Waardoor zelfs hele slechte teams konden hopen op een fantastische klassering. Alsof een Williams van nu ineens 5e wordt. Nu totaal onmogelijk. Vroeger gebeurde het soms met bv Minardi of andere matige teams.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
GAIAjohan schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:53:
[...]

Op dit moment weet je vrijwel zeker dat:
Mercedes 1 en 2
Ferrari 3 en 4
Red Bull 5 en 6

Daarna komt een leuke set met Haas, McLaren, Sauber, Renault, TR en RP.

Verder vind ik het verhaal eromheen steeds saaier worden. Motoren die technisch geweldig zijn, maar eigenlijk gewoon nergens naar klinken. Dat een Porsche super cup beter klinkt is schandalig.

Het hele sfeertje eromheen, gridgirls weg, de auto's zelf zijn minder mooi, drs inhalen.

Maar top3 kunnen eigenlijk maar 3 teams zijn. De rest heeft 0,0 kans. Compleet 0,0. Dat was vroeger óók anders, er was altijd de mogelijkheid op een grindbak, kapotte versnellingsbak etc. Waardoor zelfs hele slechte teams konden hopen op een fantastische klassering. Alsof een Williams van nu ineens 5e wordt. Nu totaal onmogelijk. Vroeger gebeurde het soms met bv Minardi of andere matige teams.
Met name die verduurzaming van de sport is de slechtste keuze geweest denk ik. Samen met het jaar 2019, waarin alles tot in de treuren wordt gesimuleerd (en er thuis een team van 40 man zit om alles door te rekenen) en we geen grindbakken meer hebben of onvoorspelbare uitslagen/uitvallers zorgt dat ik tijdens een race steeds vaker met andere dingen bezig ben.

Het aantal uitvallers is procentueel nog nooit zo laag geweest. Geen gok meer wagen met een 4 stopper met een ultralichte wagen of een 0 stopper proberen op de hardste band.

Zonde, want imho is vooral onvoorspelbaarheid 1 van de grootste eye catchers geweest bij de f1. Spectakel.

Voor hetzelfde totale kostenplaatje van de huidige motoren had je alle teams elke race kunnen voorzien van gloednieuwe motoren, zonder fuelflow limiet. Laat die teams het Lekker uitzoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-05-2019 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

De vergelijking met pre-season testen in Barcelona is hierbij ook interessant. Lijkt erop dat Mercedes veel progressie heeft gemaakt, echter heeft Ferrari geen snellere tijd neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Woudloper schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:09:
De vergelijking met pre-season testen in Barcelona is hierbij ook interessant. Lijkt erop dat Mercedes veel progressie heeft gemaakt, echter heeft Ferrari geen snellere tijd neergezet.

[Twitter]
Vergeet niet dat ze bij de winter tests de beschikking hadden over de C5 band, waar ze het nu met C1 t/m C3 moeten doen. Daarnaast zijn de omstandigheden ook anders (nu neem ik toch aan warmer dan februari/maart).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-10 13:02
Christian Horner had zojuist op instagram een livesessie, waarbij er open vragen konden worden gesteld. Ik denk dat zo'n 60% over Mercedes ging en ook Horner is (niet geheel verrassend) een beetje klaar met de dominantie :+ Morgen in de race verwacht ie een close gevecht met Ferrari, Mercedes is veel te ver weg.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maurice079 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:22:
Christian Horner had zojuist op instagram een livesessie, waarbij er open vragen konden worden gesteld. Ik denk dat zo'n 60% over Mercedes ging en ook Horner is (niet geheel verrassend) een beetje klaar met de dominantie :+ Morgen in de race verwacht ie een close gevecht met Ferrari, Mercedes is veel te ver weg.
Dan moeten ze een betere auto/chassis bouwen. In de kwali modus laten ze gewoon een 5 tienden liggen door het chassis vandaag, ongeveer helft van het gat zal motor/partymodus zijn. Laten ze nu net veel invloed hebben op dat chassis. Niet zielig doen Horner, aan de bak is het motto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
mphilipp schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:43:
[...]

Ze hebben er in zoverre voordeel van dat je beter Pirelli kunt helpen met een realistische F1 auto te testen, dan dat zijn een of ander gedrocht gaan maken en je in Barcelone verrast wordt met rare banden.
Voorheen hadden ze de ex-Toyota auto om mee te testen, maar die voldoet niet meer. En ik denk ook niet dat een team een auto van vorig jaar wil afstaan vanwege de vindingen die daarop te zien zijn en op de nieuwe ook nog gebruikt worden. Dan maar zelf rijden en de dingen die je graag geheim houdt, voor je eigen publiek vertonen.
Er word natuurlijk helemaal geen auto afgegeven.
De teams rijden en regelen de bolides zelf.
En het gaat zich juist wel om een model van 2018 die aangepast gaat worden.

Maar als jij denkt dat er verder geen voordeel is om aanwezig te zijn....so be it.
Zoals we vandaag weer hebben gezien, is mercedes opper machtig...... en hebben ze bij mercedes het grootste budget. Dat hun daar aanwezig zijn en hun mening kunnen en mogen geven aan pirelli over het nieuwe rubber, dat wil je gewoon niet hebben. Mercedes gaat deze data van de banden maar ook van hun "aangepaste" bolide extreem analyzeren ..... en simulaties zullen overuren draaien..... dit dus een jaar eerder als de andere teams die weer mee kunnen doen in de volgende sessie testen in 2020.

Ook al halen de aanwezige teams er maar 5% meer data mee door aanwezig te zijn met hun eigen bolide..... dat is in mijn ogen 5% teveel data voor Mercedes.

Mercedes loopt teveel voor.. hoe je het draait of keert .. er moet iets gaan veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 12:38

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:25:
[...]

Dan moeten ze een betere auto/chassis bouwen. In de kwali modus laten ze gewoon een 5 tienden liggen door het chassis vandaag, ongeveer helft van het gat zal motor/partymodus zijn. Laten ze nu net veel invloed hebben op dat chassis. Niet zielig doen Horner, aan de bak is het motto ;)
Makkelijk praten. Ferrari komt ook niet in de buurt van Mercedes en da's niet echt het minste team. RBR laat progressie zien en het gat naar Ferrari lijkt aardig gedicht te zijn, maar Mercedes is gewoon een heel ander niveau om de een of andere reden. Moet ook wel eerlijk bekennen dat de dominantie van Mercedes me ook wel de strot uit begint te komen. Je hebt nu in principe nog maar kans op één podiumplek omdat Mercedes vrijwel zeker plek 1 en 2 innemen. Dat is gewoon saai. Ik wil gevechten zien over heel het veld, dus ook in de kopgroep. Dat Bottas en Hamilton bijna constant in no man's land rijden is voor niemand leuk om naar te kijken. De enige kan op gevechten in de kopgroep is als Mercedes de fout in gaat of er problemen zijn. Ook saai.

Dan heb je RBR en Ferrari die nog met elkaar in gevecht kunnen. Daarna weer een hele tijd niks en dan pas het middenveld. Heel leuk dat Verstappen redelijk mee kan vechten aan de top, maar vergelijk het eens met F2 waarbij de hele race knotsgek is omdat er constant gevochten wordt. Dat moet ook naar de F1 komen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik denk ook dat er een grote kans is dat Mercedes eruit stapt in 2021. Zeker als de motor/aero regels drastisch veranderd zouden worden.

Ze proberen nog twee Titels binnen te halen en kunnen dan met een enorme legacy weg.

Daarom is het ook geen goed idee om zo'n team teveel te bevoordelen. Heel veel saaie jaren qua strijd om de titel en daarna zit je alsnog met twee auto's minder op de grid.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
SomerenV schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:46:
RBR laat progressie zien en het gat naar Ferrari lijkt aardig gedicht te zijn, maar Mercedes is gewoon een heel ander niveau om de een of andere reden.
Is RBR echt van het niveau Ferrari of is het de rijder die het gat vrijwel dicht?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ooit komen we er achter dat Mercedes een stiekem een ongemeterde windtunnel heeft staan.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

hoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:12:
[...]

Is RBR echt van het niveau Ferrari of is het de rijder die het gat vrijwel dicht?
Ik denk niet dat Verstappen 0,5s sneller is dan Leclerc en Vettel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 10:17

Spotmatic

Ken sent me

hoevenpe schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:12:
[...]
Ik neem aan dat Ferrari nog steeds ook het voordeel van een Q3 mode heeft. Als dat zo is dan is RBR echt aardig ingelopen op Ferrari...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Denk dat de reden dat RBR zo dicht bij Ferrari staat vooral de disorganisatie bij Ferrari laat zien en niet de echte pace van de RBR (op aerodynamisch vlak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:46:
[...]

Makkelijk praten. Ferrari komt ook niet in de buurt van Mercedes en da's niet echt het minste team. RBR laat progressie zien en het gat naar Ferrari lijkt aardig gedicht te zijn, maar Mercedes is gewoon een heel ander niveau om de een of andere reden. Moet ook wel eerlijk bekennen dat de dominantie van Mercedes me ook wel de strot uit begint te komen. Je hebt nu in principe nog maar kans op één podiumplek omdat Mercedes vrijwel zeker plek 1 en 2 innemen. Dat is gewoon saai. Ik wil gevechten zien over heel het veld, dus ook in de kopgroep. Dat Bottas en Hamilton bijna constant in no man's land rijden is voor niemand leuk om naar te kijken. De enige kan op gevechten in de kopgroep is als Mercedes de fout in gaat of er problemen zijn. Ook saai.

Dan heb je RBR en Ferrari die nog met elkaar in gevecht kunnen. Daarna weer een hele tijd niks en dan pas het middenveld. Heel leuk dat Verstappen redelijk mee kan vechten aan de top, maar vergelijk het eens met F2 waarbij de hele race knotsgek is omdat er constant gevochten wordt. Dat moet ook naar de F1 komen.
Zal nooit komen in de F1. Enige vorm van dominantie is altijd geweest in de F1. Daarvoor zijn er te vaak regelwijzigingen, je ziet als een regelgeving ten einde loopt het veld wat dichter bij mekaar zit.

Beginnen er nieuwe regels? Dan worden de gaten weer groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 05:57

Blokker_1999

Full steam ahead

StealthyPeanut schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:20:
Slecht voor de sport. Leuk voor Bottas en toch leuk voor het kampioenschap (Ik acht Hamilton sneller, dus die zal later in het seizoen wat meer punten pakken verwacht ik).

Wel opmerkelijk dat Ferrari de race van Bahrein met overmacht had kunnen winnen, als ze geen motorproblemen hadden gehad. Zou er na die race voor de zekerheid wat zijn aangepast om in ieder geval de betrouwbaarheid te garanderen?
Slecht voor de sport? Ja, ergens wel. Maar wat wil je er aan doen? Mercedes verbieden van nog mee te doen? Hen straffen omdat ze het best hun huiswerk hebben gemaakt? Dan wint Ferrari de meeste races. Kunnen we Ferrari ook buitengooien gaat RBR met het meeste lopen. Gooi je die ook buiten dan wordt het pas leuk. De enige manier om te zorgen dat F1 een compact deelnemersveld heeft is door iedereen met dezelfde wagen te laten rijden.

Er is simpelweg geen eenvoudige oplossing voor dit probleem. Mercedes heeft gewoon het beste pakket van heel het deelnemersveld. Op de motor alleen kan je het niet steken want diezelfde motor steekt ook in een middenvelder en in het traagste team van het veld. Ook de 4 dominante jaren van RBR waren zo. Een goede motor met een heel goed ontworpen wagen.

Ja, Mercedes gaat dit jaar waarschijnlijk weeral kampioen worden. Ja, het is saai aan de top. We weten het ondertussen. We moeten dit niet elk raceweekend weer zitten te herhalen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

dit kun je eigenlijk geen racen meer noemen. of überhaupt sport. er is immers geen strijd. de afgelopen jaren ging het al niet best, maar dit seizoen slaat tot nu toe alles, zo saai en voorspelbaar.

ik vraag me wel af hoe liberty hier tegenaan kijken. amerikanen staan erom bekend dat ze van strijd houden, van spektakel. ik heb zelfs ooit eens gelezen dat dat de reden is dat voetbal daar niet zo populair is omdat het bij voetbal ook 0-0 kan worden en daar houden ze niet van. hoe zullen ze dit dan vinden?

op internet lijken de meesten het ook saai en niet leuk meer te vinden.

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 15:37

MazeWing

The plot thickens...

Als een team een jaar of 2-3 dominant is dan is het nog te overzien. Wanneer een team voor het 6e jaar op rij dominanter is dan ooit dan gaat dit irriteren en vervelen.

Vorig jaar vond in het al een behoorlijke saai seizoen, maar de 4 races die we dit jaar tot nu toe hebben gehad slaan echt alles. Als dit zo blijft dan zie ik het toch wel gebeuren dat Liberty gaat ingrijpen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29

AzzKickah

06-CENSORED

MazeWing schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:28:
Als dit zo blijft dan zie ik het toch wel gebeuren dat Liberty gaat ingrijpen...
Ingrijpen op wat voor manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
AzzKickah schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:30:
[...]

Je zou kunnen denken aan een PK cap ... voor 4 jaar 1000PK als plafond invoeren en de feul flow limit opheffen.
Dit maakt het kleinere teams mogelijk om aan 1000PK te komen door meer brandstof te gebruiken, en zodoende wel sterk te zijn.
En PU leveranciers die makkelijk aan 1000PK komen, kunnen dan verder puzzelen om de pu zuiniger te maken .... dit is vervolgens ook weer interesant voor de straat auto's.
Maar zo geef je wel ieder team de mogelijkheid om sterk te zijn en hun eigen strategy toe te passen.

Ik noem maar snel iets als voorbeeld.

EDIT: sorry Daniel ... ik zag je MOD break te laat.

[ Voor 3% gewijzigd door powah33 op 11-05-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:04
StarWing schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:16:
OMFG, wat een gezeik hier weer... Merc heeft gewoon een heel goed team bij elkaar gesprokkeld, het staat de anderen vrij om dit ook te doen en een goede auto te ontwikkelen, de regels zijn voor iedereen hetzelfde.
Dat ze dominant zijn is enkel aan hun goede werk te danken.

Indien je dit niet wil zien, prima.. Ga dan vissen ofzo ipv teams af te zeiken omdat ze goed werk leveren. (en nee ik ben geen merc fanboy)
Klopt, maar niet elk team heeft het geld om 1200 man aan het werk te zetten. Dat ze dominant zijn heeft deels met hun goede werk te maken maar vooral met het budget waar enkel Ferrari en RBR bij in de buurt komen. Niet verrassend dat dat ook de twee enige teams zijn die bij Mercedes in de buurt komen.

En of Mercedes het nu wel of niet goed voor elkaar heeft, mensen haken af als het jaar in, jaar uit hetzelfde is.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

powah33 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:39:
[...]

Je zou kunnen denken aan een PK cap ... voor 4 jaar 1000PK als plafond invoeren en de feul flow limit opheffen.
Dit maakt het kleinere teams mogelijk om aan 1000PK te komen door meer brandstof te gebruiken, en zodoende wel sterk te zijn.
En PU leveranciers die makkelijk aan 1000PK komen, kunnen dan verder puzzelen om de pu zuiniger te maken .... dit is vervolgens ook weer interesant voor de straat auto's.
Maar zo geef je wel ieder team de mogelijkheid om sterk te zijn en hun eigen strategy toe te passen.

Ik noem maar snel iets als voorbeeld.
Ik zal er niet al te diep op in gaan maar de fuel flow limit afschaffen zodat ze meer toeren gaan draaien maakt weer dat het blok sneller slijt, hebben ze meer nodig dan 3 per seizoen --> gridstraffen, dus gaan ze toch niet doen, etc, etc.
Heeft geen nut.

Het zit helemaal vast op het moment.

Bij de wintertests leek het een episch seizoen te gaan worden met al die rijders-wissels en Ferrari ijzersterk, Honda die goed loopt, etc, etc.
En nu blijkt het dit te zijn. Hoop voor volgend jaar is nu ook al 0. Een volle seconde op Barcelona ga je niet goedmaken onder dezelfde formule.

Kansloos. Hopeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Toch een budget-cap forceren. Dan maar een paar teams weg.
Quick fix lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:02

Amphiebietje

In de blubber

BoP + Team Sandbag 10-20 kg extra laten meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

PU ontwikkeling bevriezen voor zowel Mercedes als Ferrari. Meer kan je niet doen op relatief korte termijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:08:
[...]

PU ontwikkeling bevriezen voor zowel Mercedes als Ferrari. Meer kan je niet doen op relatief korte termijn.
Is oneerlijk. Krijg je er niet door. Gaan ze niet mee akkoord. Er komen over 2 jaar nieuwe regelementen aan.

Welke zijn er nog meer? ;w

Nogmaals; het zit helemaal vast nu.
Pagina: 1 ... 67 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire