[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.109 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Het neergaan van aantal podia voor teams en coureurs:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nNCs4Zi.png

Is zeker niet positief sinds 2014, daarvoor was het een zaagtand.

En dat komt gewoon door de verplichte betrouwbaarheid, weghalen grindbakken, en die vreselijke motorformule

[ Voor 24% gewijzigd door GAIAjohan op 11-05-2019 20:27 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

AzzKickah schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:11:
[...]

Welke zijn er nog meer? ;w

Nogmaals; het zit helemaal vast nu.
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://wtf1.co.uk/wp-content/uploads/2016/12/Spain.gif

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:57

Blokker_1999

Full steam ahead

Lekker Ventje schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:45:
[...]

Klopt, maar niet elk team heeft het geld om 1200 man aan het werk te zetten. Dat ze dominant zijn heeft deels met hun goede werk te maken maar vooral met het budget waar enkel Ferrari en RBR bij in de buurt komen. Niet verrassend dat dat ook de twee enige teams zijn die bij Mercedes in de buurt komen.

En of Mercedes het nu wel of niet goed voor elkaar heeft, mensen haken af als het jaar in, jaar uit hetzelfde is.
En ook dat verander je niet op 1 dag. Dat kan pas na afloop van het huidige Concorde akkoord volgend jaar en vele mensen hopen dat het nieuwe akkoord inderdaad in een eerlijkere verdeling van prijzengeld voorziet. Maar geld is ook niet alles. Ferrari is het team met het grootste budget en slaagt er toch niet in zijn organisatie op orde te krijgen. Iets wat dat team vooral te danken heeft aan de bijdrage ze krijgen omdat ze al zolang meedraaien in de sport en zo succesvol zijn.

En dat je met beperkte midellen succesvol kunt zijn heeft BrawnGP nog niet zo lang geleden bewezen. Toegegeven, het meeste werk was nog betaald en gedaan door Honda, maar het team stond er wel.

En er zijn nog zovele sporten waarin we dit soort van dominantie zien. Usain Bolt op de 100m iemand? Lance Armstrong (toegegeven,die speelde een beetje vals maar dat wisten we toen niet) of de Williams zusters in het vrouwen tennis. En voor hen die helemaal achterover willen vallen, zoek de winning streak van Jahangir Kahn maar eens op. En zijn de sportarenas leeggelopen in deze mensen hun hoogdagen? Neen. Ook in de F1 zien we 20 wagens aan de start. En wat maakt het uit dat de winnaar altijd uit dezelfde stal komt. Er gebeuren nog veel interessante dingen achter die top. Focus je daar op en je ziet wel leuke dingen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:16
Blokker_1999 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:15:
En dat je met beperkte midellen succesvol kunt zijn heeft BrawnGP nog niet zo lang geleden bewezen. Toegegeven, het meeste werk was nog betaald en gedaan door Honda, maar het team stond er wel.
Dat had niks met veel of weinig geld, kennis, of wat dan ook te maken. Brawn was succesvol door de dubbele diffuser. Maar in principe wist elk team ervan. Bij het opstellen van de regels had Ross Brawn al aangegeven dat de dubbele diffuser loophole er was. Alleen, niemand geloofde hem en dus werd het gat niet gedicht en was hij de enige die met een dubbele diffuser kwam aanzetten, en geldig werd verklaard door de FIA. Vervolgens zag je ook meteen dat andere teams dat gingen over nemen. Het trucje was weg en de rangorde was hersteld.
In dit geval weet echter niemand wat het trucje of de trucs van Mercedes zijn en geld lijkt noch tijd lijken daar veel aan te helpen.

Een recenter voorbeeld van zo'n loophole die niemand zou gebruiken is overigens ook zo'n leuk voorbeeld. De T-wing. Dat die ruimte, zonder regels, er was wist iedereen al voor aanvang van het seizoen. De testdagen zijn er teams die zo'n T-wing hebben. Andere teams roepen weer dat ze zo'n T-wing niet nodig hebben (Horner bv), en een aantal races later zie je dat iedereen zo'n lelijk onding heeft, voor de rest van het seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Na vandaag ligt mijn hoop op een spannende competitie in 2021. Hoe het moet weet ik niet. Maar teams moeten dichter bij elkaar komen, dan wel er moeten makkelijker wisselingen plaatsvinden. Even brainstormen:
- budget cap / maximaal x aantal mensen in dienst / maximaal zoveel uur werken aan de auto / etc.., oftewel grote verschillen door te grote verschillen in budgetten verkleinen;
- aerodynamica versimpelen, meer ground effect, beter kunnen inhalen;
- nieuwe motorformule, één die relevant is voor de toekomstige consumentenmarkt;
- geen grote regelwijzigingen in drie/vier jaren;
- minder gevoelige banden, geen limiet in verbruik (regelt zichzelf), gaan met die banaan;
- ...?

Voor dit jaar moet ik echt even mijn mindset bijstellen om de aandacht vast te houden. Meer kijken naar gevechten binnen teams, meer naar middenveld kijken. Mercedes/Hamilton kan mij niet langer boeien vanuit mijn perspectief (fan van de gevechten en tactiek op de baan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:36:
Na vandaag ligt mijn hoop op een spannende competitie in 2021. Hoe het moet weet ik niet. Maar teams moeten dichter bij elkaar komen, dan wel er moeten makkelijker wisselingen plaatsvinden. Even brainstormen:
- budget cap / maximaal x aantal mensen in dienst / maximaal zoveel uur werken aan de auto / etc.., oftewel grote verschillen door te grote verschillen in budgetten verkleinen;
- aerodynamica versimpelen, meer ground effect, beter kunnen inhalen;
- nieuwe motorformule, één die relevant is voor de toekomstige consumentenmarkt;
- geen grote regelwijzigingen in drie/vier jaren;
- minder gevoelige banden, geen limiet in verbruik (regelt zichzelf), gaan met die banaan;
- ...?

Voor dit jaar moet ik echt even mijn mindset bijstellen om de aandacht vast te houden. Meer kijken naar gevechten binnen teams, meer naar middenveld kijken. Mercedes/Hamilton kan mij niet langer boeien vanuit mijn perspectief (fan van de gevechten en tactiek op de baan).
Volgens mij zijn we al beland op het punt dat een nieuwe motor formule voor de consumenten markt niet meer aan de orde is... Diesel verdwijnt al langzamerhand en benzine zal nog wel een tijdje door ontwikkelt worden, maar denk dat de laatste generatie benzine motoren er al is of aan gaat komen (op basis van HCCI) en dat het daar wel mee over is.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 14-09 15:02
ArcticWolf schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 23:09:
[...]

Volgens mij zijn we al beland op het punt dat een nieuwe motor formule voor de consumenten markt niet meer aan de orde is... Diesel verdwijnt al langzamerhand en benzine zal nog wel een tijdje door ontwikkelt worden, maar denk dat de laatste generatie benzine motoren er al is of aan gaat komen (op basis van HCCI) en dat het daar wel mee over is.
Zou er naast Formule E geen relevantie zijn voor een brandstofcel met waterstof in de F1? Check ontwerp klimaatakkoord hoofdstuk mobiliteit waar aan waterstof naast volledig elektrisch met accu’s relevantie wordt toegedicht om naar emissieloos te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

AzzKickah schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:11:
[...]

Is oneerlijk. Krijg je er niet door. Gaan ze niet mee akkoord. Er komen over 2 jaar nieuwe regelementen aan.

Welke zijn er nog meer? ;w

Nogmaals; het zit helemaal vast nu.
Het bevriezen zat er in, echter omdat Honda en Renault te ver achter bleven zijn de gelimiteerde token regels geschrapt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Via reddit nog een kort interview met Verstappen gevonden. Het gaat over setup, feedback en engineering. De interviewer is ook ex RBR. Wel aardig om te zien. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Dit gaat beeld van 2021 dus worden... schitterende 18” wielen.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/j3xkx9irz.jpeg

Mag hopen dat ze hier nog aan gaan tweaken... :X :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
ach, het kan nog saaier worden als ze zelf al niet meer strijden voor dit seizoen.

https://www.ed.nl/formule...ver-voor-op-ons~ae27fe33/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-10 11:09
Turbo-Puppy schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:48:
Dit gaat beeld van 2021 dus worden... schitterende 18” wielen.
Tsja, dit doet mij persoonlijk een beetje denken aan de wielen van een oude postkoets.
Ik vind het er totaal niet uitzien en de verhouding is compleet zoek.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 19:15
Ja maar, daar gaan ze nog grote schijven in doen en dan is het allemaal opgevuld. Dit zijn de 13” remmen op een 18” velg, dat lijkt altijd op een getunde golf 1.2 tsi met 19” BBS velgen (lees; ziet er niet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Holkers schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:07:
Ja maar, daar gaan ze nog grote schijven in doen en dan is het allemaal opgevuld. Dit zijn de 13” remmen op een 18” velg, dat lijkt altijd op een getunde golf 1.2 tsi met 19” BBS velgen (lees; ziet er niet uit)
Ben eerder bang dat we dit soort velgen gaan krijgen omdat ...aero... :/

Afbeeldingslocatie: https://i116.photobucket.com/albums/o4/vwswans/IMG_1291.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:42

pinda powerrr

Slow down...

Ik snap alleen de stap niet van 13" naar 18" Kan dat niet naar 16" dan ofzo? Heb je net wat meer rubber om die velg. De remmen worden toch custom gemaakt, dus dat is het probleem niet.
Dat een grotere velg beter kan staan, tja dat zal best. Dat ze al zo lang op die 13" zijn blijven hangen vind ik dan ook weer apart.

Vragen.....vragen....

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Zo slecht ziet het er toch niet uit
Afbeeldingslocatie: https://a.sidepodcast.com/content/2014/07/pirelli-10-inch-tyre-f1-concept-test.jpg
Lotus+18inch
Afbeeldingslocatie: https://www.racecar-engineering.com/wp-content/uploads/2015/06/uppork99.jpg
LMP1+18inch

18 inch tegenover 13 inch is een band met minder wang flex, wat weer minder graining zou opleveren.
Kijk geen Formule E, maar als ik google afbeeldingen moet geloven, rijden ze daar ook al op 18" rond.

Ik vind het er niet slecht uit zien.

[ Voor 16% gewijzigd door powah33 op 12-05-2019 23:50 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:31

pro_6or

amateur_60r

Dit seizoen zou er al een stuk beter uit hebben gezien als we gewoon de dikkere loopvlak banden hadden behouden, en de frontwing waarmee je de diffusor beter kan sealen.

Wat nu gebeurt is is dat het team met de grootste vinger in de pap haar macht heeft aangewend en van de nadeelkant van haar extreem lange low rake auto een voordeel heeft weten te maken.

Iedereen heeft toch dezelfde regels. Ja, die van Mercedes. Dat begon al bij de introductie van het motorconcept in 2014. Nu Ferrari vorig jaar aan de deur klopte waren er wat regelwijzigingen nodig. Mercedes moet op maandag wel weer auto’s verkopen om het het waard te maken, daarvoor moet je winnen. Ferrari’s verkopen toch wel, een beetje drama draagt daar alleen maar aan bij, en zolang RBR maar aan de boom schud is haar marketing doel ook bereikt.

Wat de FIA met doen is gewoon niet steeds alleen de grootste speler faciliteren.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Turbo-Puppy schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:18:
[...]

Ben eerder bang dat we dit soort velgen gaan krijgen omdat ...aero... :/

[Afbeelding]
Wielen worden gestandaardiseerd waarschijnlijk. En dat gaat wellicht ook voor de remmen gelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
pro_6or schreef op maandag 13 mei 2019 @ 01:18:
Dit seizoen zou er al een stuk beter uit hebben gezien als we gewoon de dikkere loopvlak banden hadden behouden, en de frontwing waarmee je de diffusor beter kan sealen.

Wat nu gebeurt is is dat het team met de grootste vinger in de pap haar macht heeft aangewend en van de nadeelkant van haar extreem lange low rake auto een voordeel heeft weten te maken.

Iedereen heeft toch dezelfde regels. Ja, die van Mercedes. Dat begon al bij de introductie van het motorconcept in 2014. Nu Ferrari vorig jaar aan de deur klopte waren er wat regelwijzigingen nodig. Mercedes moet op maandag wel weer auto’s verkopen om het het waard te maken, daarvoor moet je winnen. Ferrari’s verkopen toch wel, een beetje drama draagt daar alleen maar aan bij, en zolang RBR maar aan de boom schud is haar marketing doel ook bereikt.

Wat de FIA met doen is gewoon niet steeds alleen de grootste speler faciliteren.
De hele F1 moet echt op de schop het is een grote optocht van auto's geworden waar de uitslag al van te voren vaststaat .
Het is te gek voor woorden dat de enige spanning in een F1 wedstrijd komt is van bandenwissels en pacecars Ik kijk tegenwoordig alleen F1 start en de eerste 2 ronden en als er in een ander programma reklame is schakel ik even over .
Totaal spanningsloos en voorspelbaar met circuits monaco en nu ook zandvoort waar inhalen echt onmogelijk is .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Max ziet de bui voor Monaco ook al hangen:
https://nl.motorsport.com...s-favoriet-monaco/4387295

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 11:41
Het wordt inderdaad wel een beetje eentonig. Zeker nu het erop lijkt dat Ferrari nu al af moet haken.

De eerste races leek het erop dat ze de pace van Mercedes konden evenaren, en dat enkel domme pech succes in de weg stond. Gisteren konden ze het Verstappen in de Red Bull niet eens meer echt lastig maken.

Als de trend van de afgelopen jaren zich doorzet dat Red Bull zich gedurende het jaar sterker ontwikkelt dan Ferrari lijken de Italianen dit jaar de 3e viool te gaan spelen. Een feit dat enkel gemaskeerd zal worden door een 2e plaats in het constructeurskampioenschap omdat Gasly het tempo niet lijkt te kunnen volgen.

Het feit dat Leclerc gisteren - nadat hij 'losgelaten' was door Vettel - er niet in slaagde Verstappen bij te halen zal een hele opluchting zijn geweest voor de Nederlander. In vergelijkbaar materiaal is hij dus minstens even snel als de Monegask.

En dus lijkt Mercedes weer onbedreigd op een één-twee af te stevenen. Jammer, maar het is niet anders. Niet dat ik het ze misgun, maar het komt de amusementswaarde niet echt ten goede.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 11:56

mphilipp

Romanes eunt domus

powah33 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:32:
[...]
Er word natuurlijk helemaal geen auto afgegeven.
De teams rijden en regelen de bolides zelf.
Dat zeg ik toch? Je plukt er een zin uit, maar laat de zin ervoor weg. Dus ja.

En inderdaad heeft Mercedes wieder die Nase vorn. Is dat door oneerlijk voordeel van de bandentests? Zij waren niet de enigen. Dus ik denk gewoon dat Mercedes gewoon weer hun huiswerk beter hebben gedaan. Dat kan ook namelijk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10 23:54
Het is een stratencircuit
Misschien valt het nog mee
Ach, wie hou ik voor de gek?
Mercedes 1-2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:36

Wom

mphilipp schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:46:
[...]
Dus ik denk gewoon dat Mercedes gewoon weer hun huiswerk beter hebben gedaan. Dat kan ook namelijk.
Dat is het en niet anders. En het zwakste punt van vorig jaar (Bottas) is nu ook een sterk punt geworden. Zijn dus alleen maar sterker geworden. Kun je alleen maar respect voor hebben.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wom schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:51:
[...]
Dat is het en niet anders. En het zwakste punt van vorig jaar (Bottas) is nu ook een sterk punt geworden. Zijn dus alleen maar sterker geworden. Kun je alleen maar respect voor hebben.
Precies. En steeds wordt er weer gezeurd over een dominant team. Als Ferrari steeds wint is het niet goed, wint Mercedes steeds, is het ook niet goed. Steeds worden er nieuwe samenzweringen bedacht om het voordeel te verklaren. Maar de simpelste verklaring, namelijk dat zij hun huiswerk gewoon goed hebben gedaan, slaan ze over. Ja, het is misschien een beetje saai. Maar echt veel anders is het door de geschiedenis niet geweest. Alleen is het nu iets erger geworden door de regels die voorschrijven dat het motorontwerp zoveel jaar bevroren is. Anderen komen soms ietsje dichterbij, maar dan lijkt Mercedes alsnog een paar PK's ergens te hebben gevonden... Respect inderdaad.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

*O* *O* *O*
Bijna vergeten te juichen voor het feit dat het Grosjean zijn 1e punt is van het jaar
*O* *O* *O*

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik haal dit maar hier naartoe voordat het offtopic gaat. Iets met modje zijn en voorbeeldfunctie. O-) ;)
streamnl schreef op maandag 13 mei 2019 @ 07:47:
[...]

Ik kan er niets aan doen maar toch heb ik elke keer medelijden met hem als ik hem zie.
Ik eigenlijk echt niet. Hij had moeten weten dat Renault helemaal geen topteam is, noch dat niveau binnen afzienbare tijd zou gaan behalen. Ondertussen zou er al sprake zijn dat de top van Renault F1 uitleg moest gaan geven over de slechte prestaties, waarom McLaren beter presteert en wat er precies met het geld is gebeurd want het is niet omgezet in fatsoenlijke prestaties. Dat stond in een artikel van AMuS. Moest even zoeken, maar gevonden.
De spanning is letterlijk voelbaar in het team. Tijdens een bestuursvergadering in Parijs vroeg de directie van het bedrijf om uitleg waarom de investeringen van de afgelopen jaren nog niet zijn omgezet in merkbare successen en waarom Renault-klant McLaren voor het Renault-fabrieksteam aan de tafel staat. Hülkenberg ziet immers een sprankje hoop aan de horizon: "Onze auto is meestal goed in langzame bochten. Dat zou ons moeten helpen in Monte Carlo."

Vertaald met www.DeepL.com/Translator
https://www.auto-motor-un...ikation-hulkenberg-crash/

Het is ook niet vreemd omdat al het getalenteerde personeel, Enstone verlaten zal hebben voordat Renault de boel opkocht. Dat is ook al jaren bekend. Zie bijvoorbeeld: https://www.motorsportmag...vasseur-had-leave-renault

Vasseur, een teambaas die ik ook wel hoog aanschrijf, is er eigenlijk uitgejaagd met politieke spelletjes. Nou kijk wat hij binnen no time met Sauber heeft gedaan. Banden met Ferrari aangetrokken, geld erbij en Sauber is opeens weer een respectabele middenmotor. Zet dat eens in contrast met Renault waar je teambaas de Enstone divisie vrijwel elke gelegenheid of slecht resultaat onder de bus gooide. Daar ga je niet zomaar voor werken en dat lijkt ook pijnlijk duidelijk te zijn geworden. Enstone was ooit een fatsoenlijk team die resultaten konden bereiken, nu absoluut niet...

Ondertussen lijkt het dan ook eindelijk voorbij te zijn met het eindeloos naar beneden praten van Mercedes. Ze kunnen het ook niet meer volhouden na alweer een 1-2.
https://www.racefans.net/...-the-strongest-team-ever/

En Ferrari begint de vrees ook toe te slaan dat ze de plank volledig mis hebben geslagen. Ze spreken het nu zelfs uit. Die zijn ook klaar voor dit seizoen...
https://www.racefans.net/...ter-another-heavy-defeat/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:05:
Het wordt inderdaad wel een beetje eentonig. Zeker nu het erop lijkt dat Ferrari nu al af moet haken.
In 2002 won Ferrari ook 5 races op rij met een 1-2 maar dat was aan het einde van het seizoen. Dit seizoen gaat dat record verbreken vrees ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
ANdrode schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:41:
[...]

In 2002 won Ferrari ook 5 races op rij met een 1-2 maar dat was aan het einde van het seizoen. Dit seizoen gaat dat record verbreken vrees ik :/
De Mercedes dominantie is slecht voor de sport. Ferrari in 2000-2004 en Red Bull in 2010-2013 hadden ten minste nog competitie tijdens hun "dominantie", en waren er nog spannende momente wie er ging winnen. Nu weten we al 6 jaar lang dat Mercedes vrijwel alle races gaat winnen, en dat is gewoon extreem saai. Het is niet de schuld van Mercedes (afgezien van het misleiden/liegen over de motor toen ze naar de huidige V6 gingen), want zij leveren gewoon goed werk. Maar het maakt de sport kapot. Als zelfs mensen bij de FIA en de FOM zeggen dat ze liever geen Mercedes meer zien winnen, zegt dat al genoeg. Links om of rechts om moet het gewoon stoppen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-10 13:02
Door de goede resultaten van Mercedes wordt er uiteraard veel discussie gevoerd rondom de dominantie van Mercedes. Hierbij wordt veel gewezen naar de dominantie in het verleden. Met name de dominantie van Ferrari naar de millenniumwisseling wordt veel aangehaald.
Zelf ben ik iemand wiens interesse in de sport toch door Max is aangewakkerd. Jaja: ik weet het, zeer slecht. Maar doorvoor simpelweg nooit naar F1 of andere motorsporten omgekeken, eveneens niemand in mijn omgeving die hiernaar keek.
Ik was daarom wel benieuwd hoe de dominantie van Mercedes zich verhoudt tot de twee meest in het oog springende dominerende periodes van de afgelopen 20 jaar: de dominatie van Ferrari rond 2002, de dominantie van RBR vanaf 2010 en uiteraard de Mercedessen vanaf 2014.

Gezien ik de eerste twee periodes niet bewust heb meegemaakt, ben ik eens even in wat relevante statistieken gedoken, welke hieronder zijn weergegeven.
Overzicht dominantie

Belangrijke disclaimer is dat het percentage overwinningen van 2019 het gemiddelde fors omhoog trekt, maar het is ook niet rechtvaardig de geweldige prestaties van Mercedes dit jaar buiten beschouwing te laten.

Ik heb de meest relevante statistieken even op een rijtje gezet t.a.v. de kwalificatie, race-overwinningen en de plaats als constructeur. Met name in de kwalificatie is het écht bizar wat Mercedes laat zien t.o.v. Ferrari en RBR in eerdere jaren. Ook in de overwinningen staan ze écht fors op de eerste plaats. Ten aanzien van de dominantie van een constructeur is Ferrari nog wél iets dominanter. Dit wordt met name veroorzaakt door de twee uit het oog springende jaren (2002/2004), de matige resultaten van Bottas de eerste twee jaar en ook Ferrari die het Mercedes 2017 en 2018 nog ietwat lastig maakten.

Al met al lijkt de vergelijking met de dominantie van Ferrari best terecht, maar de dominantie van Mercedes is extremer, duurt langer en lijkt vooralsnog geen einde te hebben :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• CF230
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-07-2021
mphilipp schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:28:
[...]

Precies. En steeds wordt er weer gezeurd over een dominant team. Als Ferrari steeds wint is het niet goed, wint Mercedes steeds, is het ook niet goed. Steeds worden er nieuwe samenzweringen bedacht om het voordeel te verklaren. Maar de simpelste verklaring, namelijk dat zij hun huiswerk gewoon goed hebben gedaan, slaan ze over. Ja, het is misschien een beetje saai. Maar echt veel anders is het door de geschiedenis niet geweest. Alleen is het nu iets erger geworden door de regels die voorschrijven dat het motorontwerp zoveel jaar bevroren is. Anderen komen soms ietsje dichterbij, maar dan lijkt Mercedes alsnog een paar PK's ergens te hebben gevonden... Respect inderdaad.
Onzin, echt grote onzin. De dominantie van Ferrari was van een compleet andere orde dan wat we nu zien. Slechts in 2001, 2002 en 2004 was er sprake van echte dominantie, in de andere jaren zat het tweede team er zeer dicht achter. Verder was Redbull alleen in de jaren 2011 en 2013 echt dominant, verschil in punten was de andere jaren minimaal.

Wat cijfers sinds de invoering van de V6:

- 105 GP's gereden, waarvan 79 gewonnen door Mercedes.
- Slechts 8 (!) GP's op eigen kracht door een ander team gewonnen, de andere races zijn door crashes, materiaalpech of een slechte strategie door Mercedes zelf verknald.

Seizoen 2018 leek er eindelijk een kentering te komen. Doordat Mercedes het lastig had met de banden werden er maar liefst 5 races op eigen kracht gewonnen door een ander team (tegen 3 races in 2017 en 0 races in 2014-15-16). Maar toen besloot de FIA in al hun wijsheid te kiezen voor de banden met het dunnere loopvlak. Daarmee verdwenen de problemen van Mercedes en is de spanning dus ook compleet weg.

De focus op duurzaamheid sinds 2014 heeft de F1 gemaakt tot een farce, een groot toneelstuk. Waarom moet een motor 7 races meegaan? Voor duurzaamheid kijk ik wel naar LeMans. Waarom die elektrische rommel? Daarvoor is de Formule E toch opgestart?

Ik wil de jaren 2005-2010 terug. Strijd, spanning, ploffende motoren, 20.000 toeren, brandende pitboxen, inhaalacties zonder DRS, races die gewoon doorgaan zelfs al staat er een halve meter water op de baan. Een dictator als Bernie die a la minute de regels wijzigt zodra een team tekenen van dominantie begint te vertonen. Pitspoezen, figuren als Flavio Briatore, grindbakken. Het is allemaal zo ongelofelijk klinisch nu.

Ik vraag mij echt af waar de F1 nou heen wil na 2021...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:38:
Ik haal dit maar hier naartoe voordat het offtopic gaat. Iets met modje zijn en voorbeeldfunctie. O-) ;)

Ik eigenlijk echt niet. Hij had moeten weten dat Renault helemaal geen topteam is, noch dat niveau binnen afzienbare tijd zou gaan behalen. Ondertussen zou er al sprake zijn dat de top van Renault F1 uitleg moest gaan geven over de slechte prestaties, waarom McLaren beter presteert en wat er precies met het geld is gebeurd want het is niet omgezet in fatsoenlijke prestaties. Dat stond in een artikel van AMuS. Moest even zoeken, maar gevonden.
ik snap je echt wel en ik deel je mening (en ik kan het maar niet begrijpen dat hij is gegaan) en toch...heb ik medelijden met hem.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
CF230 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:58:
[...]

Reverse grid :+ Pole position = achteraan starten, waarbij je ook punten krijgt voor de kwalificatie.

[ Voor 10% gewijzigd door ThomasG op 13-05-2019 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 20:18

TrekDr0p

QR niet scannen

ThomasG schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:10:
[...]
Reverse grid :+ Pole position = achteraan starten, waarbij je ook punten krijgt voor de kwalificatie.
Ham, this is james you are 10th take it easy we start Pole 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
TrekDr0p schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:11:
[...]

Ham, this is james you are 10th take it easy we start Pole 8)7
Als je een deel van de punten bij de kwalificatie krijgt, heeft zoiets weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
mphilipp schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:28:
[...]

Samenzweringen? Je bedoeld zoiets als extra oliedampen verbranden om onder het feul flow limit van 100KG/uur uit te komen. Die "samenzwering" bleek toch wel te kloppen, en werd vervolgens door slecht handelen van de FIA niet direct verboden, maar rustig afgebouwd over 3 seizoenen.
Ik had nog wel willen zien of ze die seizoenen zo dominant konden afsluiten, wanneer die extra olie per direct was verboden. Verder twijfelt niemand eraan of mercedes zijn huiswerk niet goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 20:18

TrekDr0p

QR niet scannen

ThomasG schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:13:
[...]
Als je een deel van de punten bij de kwalificatie krijgt, heeft zoiets weinig nut.
Ja maar dat had je nog niet bedacht toen ik aan het type was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
TrekDr0p schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:14:
[...]

Ja maar dat had je nog niet bedacht toen ik aan het type was :+
Eigenlijk hebben we gewoon een Q4 nodig (bijv top 4), waarbij de Q4 in de race moet starten op banden van de Q3 en ook geen extra set banden krijgen voor Q4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Maurice079 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:52:
Zelf ben ik iemand wiens interesse in de sport toch door Max is aangewakkerd. Jaja: ik weet het, zeer slecht. Maar doorvoor simpelweg nooit naar F1 of andere motorsporten omgekeken, eveneens niemand in mijn omgeving die hiernaar keek.
Ik vind niet dat jij, of wie dan ook, zich hiervoor hoeft te schamen. Zelf ben ik ook pas motorsporten gaan volgen sinds Max z'n overwinning in Spanje. Je moet toch ergens door getriggerd worden? De kans was klein dat ik helemaal uit mezelf naar de F1 zou gaan kijken omdat niemand in mijn omgeving ook F1 volgde, en ik in een eigen bubbel zat. Dus het is aan de mainstream media te danken dat ik opmerkzaam werd gemaakt van de prestatie van Max. En zo is het balletje gaan rollen.

Het wordt natuurlijk anders als je alleen maar kijkt vanwege Max, en de TV uit gaat omdat Max is uitgevallen. Daar schaar ik jou niet onder en mezelf ook niet: er valt in elke race een hoop te zien en te genieten als je weet waar je moet kijken.

Overigens: de dominantie van Mercedes is vervelend maar het komt ooit ten einde hoor... En je kunt het ook zo bekijken: denk Mercedes weg en dan was Max gisteren dus eigenlijk de winnaar. :-P

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
powah33 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:13:
[...]

Samenzweringen? Je bedoeld zoiets als extra oliedampen verbranden om onder het feul flow limit van 100KG/uur uit te komen. Die "samenzwering" bleek toch wel te kloppen, en werd vervolgens door slecht handelen van de FIA niet direct verboden, maar rustig afgebouwd over 3 seizoenen.
Ik had nog wel willen zien of ze die seizoenen zo dominant konden afsluiten, wanneer die extra olie per direct was verboden. Verder twijfelt niemand eraan of mercedes zijn huiswerk niet goed doet.
Het grootste voordeel van Mercedes komt doordat ze de FIA en andere teams misleid hadden bij het nieuwe regelement voor 2014. Mercedes had al exact zo'n motor met hybride systemen op de plank liggen, alleen was het geen V6. Daardoor had en heeft Mercedes qua motor jaren voorsprong op de concurrentie, en door het token systeem hebben ze daar heel veel voordeel aan gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

ThomasG schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:20:
[...]
Het grootste voordeel van Mercedes komt doordat ze de FIA en andere teams misleid hadden bij het nieuwe regelement voor 2014. Mercedes had al exact zo'n motor met hybride systemen op de plank liggen, alleen was het geen V6. Daardoor had en heeft Mercedes qua motor jaren voorsprong op de concurrentie, en door het token systeem hebben ze daar heel veel voordeel aan gehad.
Maar door de wet van de 'remmende voorsprong' zouden de andere teams inmiddels toch wel dichterbij gekomen moeten zijn. Ferrari heeft waarschijnlijk de beste motor nu. Maar het is het totale plaatje. Mercedes heeft dit jaar het chassis ook wel heel erg goed voor elkaar. Ondanks (of misschien dankzij) dat ze hun eigen filosofie hebben. Andere teams zijn allemaal richting 'high rake' aan het ontwikkelen. Mercedes houdt vast aan de lange wielbasis en low-rake.
En dit jaar klopt ook echt alles. Strategisch goede calls en altijd scherp (bijv. dummy start bij Q3 in Baku). Helaas is het saai, maar kan niet anders zeggen dat ze bij Mercedes de zaken gewoon het beste voor elkaar hebben. En ondanks die dominantie het team toch scherp en hongerig weten te houden.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
ThomasG schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:20:
[...]
I know M8. Ik volg de sport al sinds ene J. The Boss.
Maar goed dat je het hier nog maar eens extra duidelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Shiver23 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:26:
[...]

Maar door de wet van de 'remmende voorsprong' zouden de andere teams inmiddels toch wel dichterbij gekomen moeten zijn. Ferrari heeft waarschijnlijk de beste motor nu. Maar het is het totale plaatje. Mercedes heeft dit jaar het chassis ook wel heel erg goed voor elkaar. Ondanks (of misschien dankzij) dat ze hun eigen filosofie hebben. Andere teams zijn allemaal richting 'high rake' aan het ontwikkelen. Mercedes houdt vast aan de lange wielbasis en low-rake.
En dit jaar klopt ook echt alles. Strategisch goede calls en altijd scherp (bijv. dummy start bij Q3 in Baku). Helaas is het saai, maar kan niet anders zeggen dat ze bij Mercedes de zaken gewoon het beste voor elkaar hebben. En ondanks die dominantie het team toch scherp en hongerig weten te houden.
Ferrari blijft natuurlijk Ferrari. Zelfs als ze de auto in orde zouden hebben, maken ze wel domme beslissingen qua strategie. Schumacher had jaren nodig bij Ferrari om er een winnend team van te maken met de juiste mensen op de juiste plaats, iets wel Vettel niet voor elkaar gekregen heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-10 20:02
Shiver23 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:26:
[...]

Met de nieuwe reglementen ("simpelere" voorvleugel) is, volgens mij, de werking van het high-rake concept lastiger te realiseren. Hierbij is Mercedes in het "voordeel" omdat hun auto altijd weinig rake heeft.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 23:17
CF230 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:58:
[...]

Onzin, echt grote onzin. De dominantie van Ferrari was van een compleet andere orde dan wat we nu zien. Slechts in 2001, 2002 en 2004 was er sprake van echte dominantie, in de andere jaren zat het tweede team er zeer dicht achter. Verder was Redbull alleen in de jaren 2011 en 2013 echt dominant, verschil in punten was de andere jaren minimaal.

Wat cijfers sinds de invoering van de V6:

- 105 GP's gereden, waarvan 79 gewonnen door Mercedes.
- Slechts 8 (!) GP's op eigen kracht door een ander team gewonnen, de andere races zijn door crashes, materiaalpech of een slechte strategie door Mercedes zelf verknald.

Seizoen 2018 leek er eindelijk een kentering te komen. Doordat Mercedes het lastig had met de banden werden er maar liefst 5 races op eigen kracht gewonnen door een ander team (tegen 3 races in 2017 en 0 races in 2014-15-16). Maar toen besloot de FIA in al hun wijsheid te kiezen voor de banden met het dunnere loopvlak. Daarmee verdwenen de problemen van Mercedes en is de spanning dus ook compleet weg.

De focus op duurzaamheid sinds 2014 heeft de F1 gemaakt tot een farce, een groot toneelstuk. Waarom moet een motor 7 races meegaan? Voor duurzaamheid kijk ik wel naar LeMans. Waarom die elektrische rommel? Daarvoor is de Formule E toch opgestart?

Ik wil de jaren 2005-2010 terug. Strijd, spanning, ploffende motoren, 20.000 toeren, brandende pitboxen, inhaalacties zonder DRS, races die gewoon doorgaan zelfs al staat er een halve meter water op de baan. Een dictator als Bernie die a la minute de regels wijzigt zodra een team tekenen van dominantie begint te vertonen. Pitspoezen, figuren als Flavio Briatore, grindbakken. Het is allemaal zo ongelofelijk klinisch nu.

Hierheen? :+

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kJrdX4Q/f1-future.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 15:37

MazeWing

The plot thickens...

Ik zie het trouwens nog wel gebeuren dat RIC weer in 2020 terugkomt bij Red Bull. Die gast is echt niet tevreden bij Renault en baalt volgens mij als een stekker dat hij ooit weggegaan is. Het is ook niet alsof er hoop is dat Renault het in 2020 wel opeens magisch voor elkaar heeft. McLaren lijkt de enige met een Renaut motor te zijn die er nog iets van weet te maken.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001

AzzKickah

06-CENSORED

MazeWing schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:44:
Ik zie het trouwens nog wel gebeuren dat RIC weer in 2020 terugkomt bij Red Bull. Die gast is echt niet tevreden bij Renault en baalt volgens mij als een stekker dat hij ooit weggegaan is. Het is ook niet alsof er hoop is dat Renault het in 2020 wel opeens magisch voor elkaar heeft. McLaren lijkt de enige met een Renaut motor te zijn die er nog iets van weet te maken.
Ik zie eerder gebeuren dat ie dan een hele big smile kan krijgen met een zo mogelijk nog grotere dikke vinger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
Ricciardo wist wat hij deed toen hij naar Renault ging. Als hij niet tevreden is, is dat eigen schuld dikke bult. En stiekem weten we natuurlijk allemaal de reden waarom Abitaboul Ricciardo wilde hebben (RBR pesten), en waarom Ricciardo naar renault is gegaan ($$$).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik vind de keuze van Ricciardo ook bijzonder en, voor nu, niet echt slim (afgezien van de euro's). Vergeet alleen niet dat hij meer kennis heeft en dat ene Hamilton ook vanuit een winnend McLaren (met goede vooruitzichten) naar een middenmoot team genaamd Mercedes ging, het kan verkeren...

Nu wil ik niet zeggen dat Ricciardo even Hamilton na gaat doen en binnen nu en een paar seizoen de titels aan elkaar gaat rijgen, maar wie weet wat Ricciardo in de toekomst met Renault kan bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
B-Real schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:00:
Ik vind de keuze van Ricciardo ook bijzonder en, voor nu, niet echt slim (afgezien van de euro's). Vergeet alleen niet dat hij meer kennis heeft en dat ene Hamilton ook vanuit een winnend McLaren (met goede vooruitzichten) naar een middenmoot team genaamd Mercedes ging, het kan verkeren...

Nu wil ik niet zeggen dat Ricciardo even Hamilton na gaat doen en binnen nu en een paar seizoen de titels aan elkaar gaat rijgen, maar wie weet wat Ricciardo in de toekomst met Renault kan bereiken.
Niki Lauda had Hamilton laten zien wat ze stiekem al hadden liggen voor de nieuwe regels vanaf 2014. Renault heeft niets, want de nieuwe regels zijn nog niet eens bekend. Hooguit een paar loze beloftes van Abitaboul, wat we van Renault gewend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

B-Real schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:00:

Ik moet nog zien dat Renault met een eigen team voor 2021 aan de start zal verschijnen als het in 2020 niet flink veel beter zal gaan dan nu het geval is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 01-10 19:49
hardware-lover schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:06:
[...]
Ik moet nog zien dat Renault met een eigen team voor 2021 aan de start zal verschijnen als het in 2020 niet flink veel beter zal gaan dan nu het geval is?
Renault zet in op een budgetcap. Als die er niet komt, of niet in voldoende mate dan is het inderdaad nog maar de vraag of we Renault in teamvorm terugzien in 2021.

Maar ik denk dat het voor Liberty (en in mindere mate ook de FIA) nu toch wel een beetje lastig begint te worden. Mercedes heeft inderdaad goed opgelet en hebben hun huiswerk goed gemaakt. Toch is zo'n dominantie natuurlijk niet goed voor de entertainment, en dat is toch het punt waar F1 om gaat. Dit kost op den duur gewoon geld omdat de interesse verdwijnt. Dus er zal hoe dan ook op en gegeven moment ingegrepen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik wil het Renault van nu absoluut niet vergelijken met het Mercedes van 2012/2013 toen Hamilton zijn keuze maakte. Ook is bekend dat het Renault van nu absoluut niet een fabrieksteamwaardig budget heeft, toch is zowel het team als Renault in het verleden meermaals kampioen geweest dus ik acht ze absoluut in staat om stappen te maken t.o.v. nu.

Het is een grote gok, maar bij Red Bull zag Ricciardo ook problemen en ook van Red Bull is het (ondanks alle beloftes en mooie woorden) maar afwachten of ze de stap naar het winnen van races op korte termijn weer kunnen zetten.

Als (jaja, zeg 0,0) Ricciardo een aanbod heeft gehad om voor Mercedes te rijden en deze heeft afgeslagen dan is dat de enige "domme" beslissing geweest die hij heeft gemaakt want dat lijkt voor nu de enige auto waar je bijna gegarandeerd races mee kunt winnen.
Let wel, ik zeg ALS en zeg niet dat hij deze überhaupt heeft gehad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zie Vettel eerder terugkeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-10 16:58
Vettel naar Red Bull, Hamilton wil nog even afsluiten bij Ferrari en Verstappen naar Mercedes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

XNL073 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:16:
Vettel naar Red Bull, Hamilton wil nog even afsluiten bij Ferrari en Verstappen naar Mercedes.
Het zou best kunnen voor 2021. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DaniëlWW2 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:17:
[...]

Het zou best kunnen voor 2021. :P
Zolang Max dan niet een 'Alonso' doet is het prima :+

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

B-Real schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:44:
[knip]

Als (jaja, zeg 0,0) Ricciardo een aanbod heeft gehad om voor Mercedes te rijden en deze heeft afgeslagen dan is dat de enige "domme" beslissing geweest die hij heeft gemaakt want dat lijkt voor nu de enige auto waar je bijna gegarandeerd races mee kunt winnen.
Let wel, ik zeg ALS en zeg niet dat hij deze überhaupt heeft gehad!
Ricciardo heeft volgens mij zelf aangegeven dat hij wel een aanbod uit het Ferrari en/of Mercedes kamp voor 2019 had verwacht, maar dat dit gewoonweg niet is gekomen.

Edit: https://www.skysports.com...at-mercedes-ferrari-snubs

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 13-05-2019 15:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
XNL073 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:16:
Persoonlijk zie ik liever Verstappen naar Ferrari gaan en daarmee kampioen worden (als hij toch gaat overstappen :P)

Maar goed, Ferrari was gisteren helemaal de weg kwijt leek het wel :X overigens al het hele seizoen...

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 13-05-2019 15:23 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

ArcticWolf schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:20:
[...]

Persoonlijk zie ik liever Verstappen naar Ferrari gaan en daarmee kampioen worden (als hij toch gaat overstappen :P)

Maar goed, Ferrari was gisteren helemaal de weg kwijt leek het wel :X overigens al het hele seizoen...
En het seizoen daarvoor, en het seizoen daarvoor, en daarvoor, en daarvoor, en daarvoor.... :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobinHood schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:29:
[...]

En het seizoen daarvoor, en het seizoen daarvoor, en daarvoor, en daarvoor, en daarvoor.... :+
Ferrari is alleen nog kampioen eigen ruiten ingooien :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-10 17:59
[...]

Dan moet hij Horner meenemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 14:15
Spuit 11 hier... Ik kijk en lees regelmatig mee in dit draadje.. Ferrari wordt gerund door Italianen. Geen kwaad woord over de Italianen zelf. Wanneer was Ferrari F1 succesvol? Juist: als deze wordt gerund door NIET Italianen. Hint naar: Schumacher, Todt en Brawn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 15:37

MazeWing

The plot thickens...

ewoud75 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:44:
Spuit 11 hier... Ik kijk en lees regelmatig mee in dit draadje.. Ferrari wordt gerund door Italianen. Geen kwaad woord over de Italianen zelf. Wanneer was Ferrari F1 succesvol? Juist: als deze wordt gerund door NIET Italianen. Hint naar: Schumacher, Todt en Brawn..
Ferrari heeft in hun rijke geschiedenis echt wel voldoende succes gekeken terwijl er allemaal Italianen waren. Wel klopt het dat zeker de laatste 20-25 jaar er toch echt meer bij komt kijken dan enkel een goede auto en/of goede coureur.

Afgelopen race kan ik Ferrari niet echt betrappen op het verkloten van een strategie, etc. Het is duidelijk dat hun auto (net zoals de rest) niet tegen Mercedes op kan. Er is geen strategie of tactiek die dat recht kan zetten. Ook ben ik benieuwd hoe VER het had gedaan als hij niet in de eerste bochten VET had ingehaald. Waarschijnlijk was VET dan gewoon 3e en VER 4e.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
MazeWing schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:08:
[...]

Ferrari heeft in hun rijke geschiedenis echt wel voldoende succes gekeken terwijl er allemaal Italianen waren. Wel klopt het dat zeker de laatste 20-25 jaar er toch echt meer bij komt kijken dan enkel een goede auto en/of goede coureur.

Afgelopen race kan ik Ferrari niet echt betrappen op het verkloten van een strategie, etc. Het is duidelijk dat hun auto (net zoals de rest) niet tegen Mercedes op kan. Er is geen strategie of tactiek die dat recht kan zetten. Ook ben ik benieuwd hoe VER het had gedaan als hij niet in de eerste bochten VET had ingehaald. Waarschijnlijk was VET dan gewoon 3e en VER 4e.
Tja, Vettel achter Leclerc laten rijden toen de eerste op medium stond en de tweede op hard, vond ik niet zo slim. Vettel heeft dat toch het beste van zijn banden verloren.
Of het zou zijn dat Ferrari vroeg aan Leclerc om Vettel te laten passeren maar dat ie dat genegeerd heeft.

Vroeger had ferrari inderdaad voldoende succes omdat de rest van de teams ook op die manier werkten, van het niveau "de auto met benzine vullen met ondertussen een sigaret in de mond".
De rest van de teams zijn geëvolueerd terwijl ferrari precies meer ter plaatse is blijven trappelen

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 11:41
[...]

Met de nadruk op "geschiedenis". Behalve in de periode 1999-2008 (toen Schumacher en de niet-Italianen dus aan het roer stonden) moet je terug naar eind jaren '70 toen ze een paar jaar achtereen succes hadden (WCC in 75-76-77-79-82-83).

Zeker gezien het feit dat ze als enige team al die decennia zo'n beetje het hoogste budget van de hele grid hebben gehad is dit toch een beetje bleekjes.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

[...]

Persoonlijk zie ik liever Verstappen naar Ferrari gaan en daarmee kampioen worden
Je mag het ook gewoon zeggen hoor als je een hekel hebt aan Max. Beetje lullig om er zoveel sarcasme tegenaan te gooien. O-) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Turbo-Puppy op 13-05-2019 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 11:53
Verkeerde topic

[ Voor 78% gewijzigd door Jasphur op 13-05-2019 20:54 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik ben niet zo een Hamilton fan of Mercedes trouwens maar wat die 2 partijen het afgelopen weekend gedaan hebben voor dat jochie en zijn familie getuigd wel van bijzondere klasse !!

https://www.ad.nl/buitenl...and-prix-spanje~a800e43b/

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:54

basvn

Breezand - NHN

leekers schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 05:26:
Ik ben niet zo een Hamilton fan of Mercedes trouwens maar wat die 2 partijen het afgelopen weekend gedaan hebben voor dat jochie en zijn familie getuigd wel van bijzondere klasse !!

https://www.ad.nl/buitenl...and-prix-spanje~a800e43b/
Ze vergeten bij het AD deze foto
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/4r8bkcu14zx21.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=f6280b46b4578112509ba8c1723f969a98af7e90

Is zover ik weet een frankencar met 2017 body, 2017/2018 achtervleugel, Halo, en 2019 voorvleugel

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:26

Pierre

Van nature lui!

basvn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:11:
[...]

Ze vergeten bij het AD deze foto
[Afbeelding]

Is zover ik weet een frankencar met 2017 body, 2017/2018 achtervleugel, Halo, en 2019 voorvleugel
Volgens mij staat in het artikel van AD de foto er gewoon bij hoor. Wel een prachtig gebaar van Lewis en Mercedes.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:55
De overstap van Ricciardo naar Renault vind ik niet echt te vergelijken met de overstap van Hamilton naar Mercedes. Dat heeft Hamilton op voorhand echt al veel beter voor elkaar, beter voorbereid, meer informatie. De actie van Ricciardo was meer alsof hij een tijdje droog stond en daarom zijn vrouw in de steek laat om in een geile bui even met de schoonmaakster de bezemkast in te duiken. Waarbij de geile bui in dit geval een mooie zak met geld is. Niemand heeft vorig jaar de indruk gehad dat Renault aan het verbeteren was en dat moeten ze op de dag van vandaag nog steeds laten zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 01-10 19:49
https://www.skysports.com...ons-and-f1-future-visions

Goed stuk van Martin Brundle. Behalve een klein stukje over de afgelopen GP gaat hij vooral in op het probleem wat de F1 nu heeft, en waarom het waarschijnlijk ook zo blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 10:33

Damian

Insane Obtrusion

Wel geinig dat de race in Zandvoort nu echt definitief is. Zat er al ff aan te komen natuurlijk :P

Ik hoor de rijders echter alleen maar zeggen:

- mooi circuit
- veel historie
- maar weinig inhalen :/

we zullen zien....

[ Voor 40% gewijzigd door Damian op 14-05-2019 11:15 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 12-10 17:32
Twynn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:41:
https://www.skysports.com...ons-and-f1-future-visions

Goed stuk van Martin Brundle. Behalve een klein stukje over de afgelopen GP gaat hij vooral in op het probleem wat de F1 nu heeft, en waarom het waarschijnlijk ook zo blijft...
Goed stuk is nogal een understatement, hij zegt echt precies waar het op staat, vrij vertaald:

"We kijken met z'n allen naar een resultante van ingewikkelde algoritmes die we nooit zullen zien dan wel begrijpen; terra bytes aan data sturen engineers aan die een auto ontwerpen waar een knaapje van 17 - nadat ie wat uurtjes op de sim heeft gedraaid - vrij makkelijk zijn rondes in kan maken.

Een fout in een algoritme veroorzaakt een trilling in een koppelingspedaal, dit scheelt misschien 50 meter, maar dat is in de huidige formule 1 een gat die je in de daaropvolgende 300 km niet meer goed kunt maken.."

_/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 11:45

Edd

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ferrari heeft in hun rijke geschiedenis echt wel voldoende succes gekeken terwijl er allemaal Italianen waren.
Het ligt idd niet persé aan het wel of niet Italiaan zijn. Het zijn gewoon de verkeerde mensen op de verkeerde plaatsen. Als je door vriendjespolitiek of bij gebrek aan beter mensen ergens neerzet en er het beste van hoopt, komt het niet goed. Het trio Brawn, Todt en Schumacher had gewoon een hele goede klik met elkaar. De meedogenloze Schumacher met zijn ijzeren dicipline deed goede dingen met de auto, waardoor de mensen op de fabriek allemaal hun uiterste best deden om hem het beste te geven. Zo'n man hebben ze nu niet. Ja, Leclerc rijdt best goed, maar is een heel andere vent als Schumacher en die had sowieso al een reputatie. Bovendien wordt Charles klein gehouden, wat de verhoudingen binnen het team beslist geen goed doet. Ook de missers van Vettel zijn niet zo goed voor de motivatie.
Schumacher was een man die zelf over alles kon meepraten en meebeslissen. Een complete coureur. En blijkbaar was hij ook nog bijzonder geliefd binnen het team omdat ie oprecht in de mensen geinteresseerd was, namen kende, persoonlijke situaties, e.d.

Het valt niet mee om alles goed te krijgen. Een dure coureur in een snelle auto zetten is niet genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Gewoon weer even wat plaatjes. Uiteraard met een thema:

Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/amp/0RKQWnA2/s6/f1-dutch-gp-1973-niki-lauda-br.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.thisisf1.com/wp-content/uploads/2018/02/Start_1980_Holland_04_PHC-430x286.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.essentiallysports.com/wp-content/uploads/WRI2_00002471-027-e1488720920412.jpgAfbeeldingslocatie: https://msmproduction.s3-eu-west-1.amazonaws.com/s3fs-public/content/1967%20Dutch%20Grand%20Prix/40gp2.jpgAfbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcQVFIj03M4ax_vhiiAWTNBS0MjUTKfdLAdxxaFwlT3UTGEpXtYY

knip, nee dit willen we dus echt niet zien. Was een gruwelijk ongeluk met een verschrikkelijke afloop.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcR6fWiEKYUCeuBfGNDKcFUtnKb7N0v51KRXulwkttfqjy8dCUML

[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-05-2019 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:07

Destruction

(ex-)Automonteur

AzzKickah schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:45:
[...]

Ik zie eerder gebeuren dat ie dan een hele big smile kan krijgen met een zo mogelijk nog grotere dikke vinger.
Dit dus, als je als coureur bij RBR vertrekt is dat definitief. Ik heb nog nooit gezien of gehoord dat RBR een eerder vertrokken rijder weer in dienst nam. Ik bedoel dan voor RBR zelf, niet het gestuntel met Kvyat/Hartley e.d.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Destruction schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:29:
[...]

Dit dus, als je als coureur bij RBR vertrekt is dat definitief. Ik heb nog nooit gezien of gehoord dat RBR een eerder vertrokken rijder weer in dienst nam. Ik bedoel dan voor RBR zelf, niet het gestuntel met Kvyat/Hartley e.d.
Nou, ik denk dat Vettel best wel eens terug zou kunnen keren. Ricciardo heeft ze maandenlang aan het lijntje gehouden en tekende toen bij Abiteboul. Die is niet meer welkom nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 11:16
[...]

Tegelijkertijd is het waarschijnlijk ook nog nooit zo geweest dat hun talenten pool zo droog was als nu? Eerst Hartley, toen Kvyat, en Albon. Want die laatste is ook al ruim voor F1 opgenomen is RB junior programma, toen hebben ze hem laten gaan, en nu weer terug.

Maar als er in de RBR al een coureur van buitenaf komt zie ik ze liever breder kijken. Zoals naar, hoe vaak is die hier nu al genoemd?, een Hulkenberg bv. En waarschijnlijk ook nog iets goedkoper dan een Vettel of Ricciardo terug aannemen die beide een ruim salaris zullen willen.

Overigens had Buxton het in een van de Paddock Passes dit weekend over dat RB nog een nieuwe junior had aangetrokken? Uit Mexico of ergens in die regionen. Reed nu Indy? Meeste journalisten meende dat hij pas een stuk of 15 punten op zijn licentie zou hebben, Buxton zelf meende 41. Later kwam hij erop terug dat hij Horner had gesproken en die bevestigde dat het er inderdaad 41 waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Volgens mij is heeft de situatie zich ook nooit voorgedaan dat een coureur zelf opgestapt is en weer terug wilde. Maar ik denk ook niet dat ze dat doen. Ze hebben nu eenmaal hun Junior programma. Dat moet de komende jaren (en snel een beetje!) op orde gebracht worden met echte beloftes. Dat is hun feed. Niet uitgerangeerde rijders van elders. Of bekeerlingen. Weg is weg. Anders devalueer je je eigen junior programma. Dat heeft al een deuk opgelopen na dat gedoe met Kvyat. Daarom alleen al denk ik echt niet dat ze iemand als Gasly midden in het seizoen wisselen. Je maakt jezelf dan ongelofwaardig én niemand neemt je junior programma nog serieus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maarten_E schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:50:
[...]

Oh wow, was mij niet bekend dat het opblazen van FI te maken had met een eventueel bod van Rich Energy. Vandaar dus ook dat Perez zo op de bres stond voor alle medewerkers en dergelijke.
Het speelde waarschijnlijk op de achtergrond mee. Perez kreeg ook nog geld en brengt zelf sponsorgeld via Carlos Slim. Dat was een paar miljoen, terwijl Mercedes uit mijn hoofd nog iets van $20 miljoen kreeg. Mercedes had er eigenlijk meer belang bij om het team op te blazen om hun geld te krijgen, maar Mercedes wou liever het team laten voortbestaan zodat ze PU's konden blijven leveren.

Ik vermoed dus dat Perez een zetje heeft gekregen om de boel op te blazen. Uiteraard behielt hij zijn stoeltje. Vervolgens ging het helemaal mis met Ocon naar Renault wat een paar dagen later bekend werd. Dat andere stoeltje ging naar Stroll en dat wist iedereen.

Ik schat Mercedes niet in als het type bedrijf dat niet de boeken van Rich had willen inzien voordat ze in zouden stemmen om de PU levering voort te zetten. Als je dan een bedrijf hebt waar simpele zaken zoals registratieadres niet eens lijkt te kloppen, dan gaan er alarmbellen af. Ik heb zeker niet alles gevolgd, maar ik vertrouw het niet met ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 11:45

Edd

RobertMe schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:45:
Overigens had Buxton het in een van de Paddock Passes dit weekend over dat RB nog een nieuwe junior had aangetrokken? Uit Mexico of ergens in die regionen. Reed nu Indy? Meeste journalisten meende dat hij pas een stuk of 15 punten op zijn licentie zou hebben, Buxton zelf meende 41. Later kwam hij erop terug dat hij Horner had gesproken en die bevestigde dat het er inderdaad 41 waren.
Dat klopt. Ze hebben Patricio O'Ward opgenomen in hun Junioren-programma. Hij heeft vorig jaar het kampioenschap in de Indy Lights (F2 van IndyCar) gewonnen en rijd sinds dit jaar mee met de IndyCar zelf. Maar kan daar nog niet echt potten breken.

Hoeveel punten hij heeft, weet ik niet. Dus we zullen het zien.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 12:30
Jasphur schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:25:
Gewoon weer even wat plaatjes. Uiteraard met een thema:
Onder andere van een man die levend verbrand. Smakeloos om te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:48:
[...]
Dat vermoeden is er al sinds ze opdoken omdat ze Force India wenste te kopen. Daar heeft Perez destijds, waarschijnlijk mede aangezet door Mercedes, een stokje voor gestoken door Force India op te blazen. Toen is mede door Mercedes die nog een flinke PU schuld hadden staan, een curator aangesteld die de boel verkocht aan Stroll, wederom waarschijnlijk met steun van Mercedes.

De rol van Mercedes is erg onduidelijk, het is allemaal indirecte aanwijzingen, maar er zijn redenen om aan te nemen dat dit aardig klopt. Toto Wolff vertrouwt ze waarschijnlijk echt niet en hij is niet bepaald een prutser als het om financiën gaat. ;)
Absolute proof: Mercedes now owns two F1 teams

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• akerssies
Banden voor Monaco :)

F1 Monaco 2019 banden

[ Voor 39% gewijzigd door akerssies op 14-05-2019 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001

AzzKickah

06-CENSORED

Is het verplicht om minstens 1 set per compound te selecteren?
Vermoedde ik, maar wist het niet zeker. En geen zin om op te zoeken nu :+

[ Voor 64% gewijzigd door AzzKickah op 14-05-2019 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

AzzKickah schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:57:
Is het verplicht om minstens 1 set per compound te selecteren?
Pas een jaar of wat ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
@DaniëlWW2 en @Erwin excuus voor het plaatsen van die foto. Als onderdeel van de geschiedenis van de baan heb ik er niet bij stilgestaan dat mensen het aanstootgevend kunnen vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Jasphur op 15-05-2019 06:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

10 minuten van mijn leven kwijt aan het lezen een artikel zonder enige onderbouwing :X

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
LockeJohn schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:26:
[...]

Dat er zakenmensen zijn die wat geld pompen in een team is prima, en ook goed voor de sport zodat er meer teams aan de start zijn

Echter denk ik dat het beter is een soort ondergrens aan talent te hebben voor je een superlicentie krijgt. Het is imo nu te makkelijk die te verkrijgen.

Wat krijg je als slechte rijders dan niet meer kunnen mee doen ? dan zal Papa Stroll wellicht niet meer geld mee brengen. Even los van of Stroll wel of niet kan racen, wellicht is die best goed
Wat is de ondergrens die je wil trekken? Ik vind Stroll ook een pannekoek in de F1. Radio knopje indrukken in plaats van boost/DRS in z'n zoveelste F1 seizoen, vorig jaar in Frankrijk 'I dunno what happend' met 2 kapotte banden omdat hij iedere bocht z'n banden vierkant remde en zijn 'There's something wrong with the front, I don't know what it is' terwijl hij een lekke band heeft, maar hij is wel 2014 F4 kampioen, 2015 Toyota Racing Series kampioen, 2016 F3 kampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:40

Soggney

Zeekomkommer

@FastFred Moeten we dan concluderen dat Stroll een verwend rijkeluiszoontje is, dat enkel focussed op het race aspect zonder rekening te houden met/respect te tonen voor zijn materiaal (specifiek zijn banden)?

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Soggney schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:34:
@FastFred Moeten we dan concluderen dat Stroll een verwend rijkeluiszoontje is, dat enkel focussed op het race aspect zonder rekening te houden met/respect te tonen voor zijn materiaal (specifiek zijn banden)?
Of dat Stroll best aardig kan racen als de marges groot zijn en het lastig is om over het randje te gaan.

Bij F1 is alles zo op het randje, dat je met allerlei aspecten rekening moet houden en continu afwegingen moet maken. Je kan niet anderhalf uur lang beast-mode gaan in je F1 auto, dat trekken je banden, fuel, remmen, motor etc. niet. In de F4 kan dat wellicht wel. Een F1 coureur moet natuurlijk fantastisch kunnen sturen (en misschien kan Stroll dat ook wel redelijk), maar moet ook, wat je al zegt, goed met zijn materiaal om kunnen gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

ArcticWolf schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:37:

Ben ook nog nooit blikjes van ze tegengekomen, heb wel een tijdje lopen ponderen om een tray te kopen via de site... gewoon omdat het kan 8)7
Heb er zelf 1, maar vind het niet heel veel beter als de andere budget merken.. terwijl je wel een premium prijs betaald

@B-Real via amazon uk gekocht.
Wil het topic niet te veel vervuilen, daarom deze edit

[ Voor 10% gewijzigd door basvn op 15-05-2019 09:08 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
FastFred schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:31:
[...]

Wat is de ondergrens die je wil trekken? Ik vind Stroll ook een pannekoek in de F1. Radio knopje indrukken in plaats van boost/DRS in z'n zoveelste F1 seizoen, vorig jaar in Frankrijk 'I dunno what happend' met 2 kapotte banden omdat hij iedere bocht z'n banden vierkant remde en zijn 'There's something wrong with the front, I don't know what it is' terwijl hij een lekke band heeft, maar hij is wel 2014 F4 kampioen, 2015 Toyota Racing Series kampioen, 2016 F3 kampioen.
Een hogere ondergrens
Misschien zijn er mensen die onder de indruk zijn van Stroll zn resume, toegegeven hij heeft een beter resume dan andere payed driver of pannekoeken zoals jij mooi te woorden brengt ^^
Maar F4 is natuurlijk slechts een landelijk competitie voor zeer jong "talent" , Toyota Racing Series het zal wel, F3 zou je denken dat dat wel iets moet zeggen maar blijkbaar zegt het niet zo veel, F2 niet dus

Dit is een mooie lijst van de slechtste payed drivers ooit
https://bleacherreport.co...ers-in-f1-history#slide10

Daar staan mensen op die puur voor de hobby in de F1 zaten so lijkt het
Daar moet de F1 in mijn ogen zo snel mogelijk vanaf. Het kan niet zijn dat wanneer je diepen zakken hebt je op het hoogste niveau je hobby kunt gaan uitvoeren. Als veiligheid zo belangrijk is moet dat niet mogelijk zijn. Het doet zo erg af aan de sport

Dus waar komt de ondergrens, dat is een goede vraag. Misschien x aantal race uren, of misschien moet je gewoon top 3 in de F2 halen voordat je door kunt. Net als de Eredivisie. Ik heb geen idee hoe je het doet, maar het lijkt mij logisch iets te doen aan het hele payed driver gebeuren

[ Voor 5% gewijzigd door LockeJohn op 15-05-2019 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6lsLp4WwAEeD2S.jpg:large
helm van Mazepin voor in de MERC vandaag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LockeJohn schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:45:
[...]

Een hogere ondergrens
Misschien zijn er mensen die onder de indruk zijn van Stroll zn resume, toegegeven hij heeft een beter resume dan andere payed driver of pannekoeken zoals jij mooi te woorden brengt ^^
Maar F4 is natuurlijk slechts een landelijk competitie voor zeer jong "talent" , Toyota Racing Series het zal wel, F3 zou je denken dat dat wel iets moet zeggen maar blijkbaar zegt het niet zo veel, F2 niet dus

Dit is een mooie lijst van de slechtste payed drivers ooit
https://bleacherreport.co...ers-in-f1-history#slide10

Daar staan mensen op die puur voor de hobby in de F1 zaten so lijkt het
Daar moet de F1 in mijn ogen zo snel mogelijk vanaf. Het kan niet zijn dat wanneer je diepen zakken hebt je op het hoogste niveau je hobby kunt gaan uitvoeren. Als veiligheid zo belangrijk is moet dat niet mogelijk zijn. Het doet zo erg af aan de sport

Dus waar komt de ondergrens, dat is een goede vraag. Misschien x aantal race uren, of misschien moet je gewoon top 3 in de F2 halen voordat je door kunt. Net als de Eredivisie. Ik heb geen idee hoe je het doet, maar het lijkt mij logisch iets te doen aan het hele payed driver gebeuren
Dat gebeurt toch al. Het puntensysteem heeft ervoor gezorgd dat de grootste excessen uit het verleden niet meer voorkomen. Ik ben ook helemaal niet onder de indruk van stroll, maar zo rijden er momenteel wel een paar meer rond. Zolang papa stroll het nog verkocht krijgt dat zoonlief punten en dus aan het einde van het jaar geld weggooit moet ie dat lekker zelf weten.

Overigens nog even die highlights/onboards terug gekeken. Kvyat was lekker bezig afgelopen weekend zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:10:
[...]

10 minuten van mijn leven kwijt aan het lezen een artikel zonder enige onderbouwing :X
Of conclusie for that matter...
Pagina: 1 ... 68 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire