[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.108 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:13

mphilipp

Romanes eunt domus

TheBrut3 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:53:
[...]
Edit: Je moet niet alleen skills hebben dan, maar vooral grote ballen! Dat is in een straatauto al zo.
YouTube: Subaru WRX TT Attack car smashes Isle of Man TT car lap record
Nou ja...'kunst' 4-wheel drive, traction control...zo kan ik het ook (niet)... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:32
Wat vinden we eigenlijk het grootste probleem? De giga dominantie of dat er steeds vaker saaie wedstrijden zijn?

De spanning voor 'oei wie gaat er winnen' heeft elke race, heeft ook elke race van die Clio of Saxo cup. Deze is dus inherent aan mensen die zo snel mogelijk een bepaalde afstand willen afleggen en telt mijns inziens niet mee. De factor hoe belangrijk jij die mensen in dat rondje vindt bepaald hoe spannend het is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voordat we het vergeten, 25 jaar geleden een van de zwartste weekenden van de F1:

https://nos.nl/artikel/22...en-formule-1-coureur.html

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
FIA wil Formule 1 verder standardiseren? volgens gpblog ish.
https://www.gpblog.com/nl...oor-seizoen-2021-uit.html

Met deze tempo eerst versnellingsbak zometeen dus ook remmen voor iedereen gelijk, kunnen ze dan gewoon niet helemaal stoppen met F1 immers is f2 etc ak een gelijk voor iedereen auto klasse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:59
Illegal_Alien schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:28:
Voordat we het vergeten, 25 jaar geleden een van de zwartste weekenden van de F1:

Een Formule 1 fan vergeet dat weekend nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Illegal_Alien schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:28:

Ik wou er eigenlijk net over beginnen. Ik wist dat Ratzenberger vandaag was, maar nu ben je me voor. :P
Maar wel iemand die herinnerd moet worden. Totaal overschaduwd door de dag erna. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 20:18

TrekDr0p

QR niet scannen

Afbeeldingslocatie: https://cdn.racingnews365.com/transforms/default/56254/bandenselectie-gp-spanje-2019_146a30488795a0a62e41f68340c5291f.jpeg

Was deze al langs gekomen??
@nachtnet @DaniëlWW2 misschien alvast in het topic plaatsen :+

[ Voor 16% gewijzigd door TrekDr0p op 30-04-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Volgens mij herinnert iedereen zich Ratzenberger gewoon. Ik vind 'm helemaal niet zo vergeten. Ik durf zelfs te wedden dat ie nu bekender is dan toen (for entirely the wrong reasons obviously).

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

devil-strike schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:35:
FIA wil Formule 1 verder standardiseren? volgens gpblog ish.
https://www.gpblog.com/nl...oor-seizoen-2021-uit.html

Met deze tempo eerst versnellingsbak zometeen dus ook remmen voor iedereen gelijk, kunnen ze dan gewoon niet helemaal stoppen met F1 immers is f2 etc ak een gelijk voor iedereen auto klasse.
Och, de vraag is in hoeverre remmen en versnellingsbak performance differentiators zijn.

Kleine performance verschillen waar je van buitenaf niet veel van ziet en toch een hoop geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:59:
[...]

Och, de vraag is in hoeverre remmen en versnellingsbak performance differentiators zijn.

Kleine performance verschillen waar je van buitenaf niet veel van ziet en toch een hoop geld kost.
Zeg dat maar tegen Haas en in het bijzonder Grosjean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ongelukkige keuze voor Red Bull, aangezien ze afgelopen race als de brandweer gingen op de C3 band?

Maar er komt een hele "nieuwe" RB15 (als je de geruchten voor waar aan moet nemen), dus dan komt het alsnog helemaal goed :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:02
hardware-lover schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:03:
[...]

Ongelukkige keuze voor Red Bull, aangezien ze afgelopen race als de brandweer gingen op de C3 band?

Maar er komt een hele "nieuwe" RB15 (als je de geruchten voor waar aan moet nemen), dus dan komt het alsnog helemaal goed :+
Dat stemt mijn oranje bril gerust :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

MikeyMan schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:59:
[...]

Later kunnen remmen <equals> langer gas kunnen geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Misschien juist wel een goede keuze. Ze lijken relatief meer snelheid uit hardere banden te halen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

[...]

Volgens mij ging iedereen gewoon superslecht op de C4. Dus dan leek de C3 fantastisch, terwijl die band wellicht gewoon compleet gemiddeld presteert ten opzichte van de overige hardere compounds. Nu zal sowieso ook per circuit weer verschillen hoe goed welke band het houdt. Ik hoop vooral dat RBR hun optimale range wat kan oprekken qua temps/set-up met de updates in Spanje. Mercedes heeft het wat dat betreft gewoon nog steeds het best voor elkaar, wat je vooral zag na de VSC afgelopen weekend. De MERCs vlogen ervandoor ten opzichte van Vettel en Max (alhoewel Max z'n auto was terug geschroefd vanwege de driveshaft failure van Gasly geloof ik?).

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bansheeben schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:59:
Volgens mij herinnert iedereen zich Ratzenberger gewoon. Ik vind 'm helemaal niet zo vergeten. Ik durf zelfs te wedden dat ie nu bekender is dan toen (for entirely the wrong reasons obviously).
Ja en nee. De F1 fan/liefhebber weet het. Maar mijn moeder kan zich (na wat prompten) Senna wel herinneren, maar heeft geen flauw idee wie Ratzenberger was. Mijn broer kan zich misschien herinneren dat er 'nog eentje' was, maar de naam niet. Dat ik me Ratzenberger nog kan herinneren komt natuurlijk door zijn noodlottig ongeval, maar ik denk dat we 'm anders ook gewoon vergeten waren, cq verdrongen hadden, net als Belmondo enzo...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bansheeben schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:10:
[...]
Volgens mij ging iedereen gewoon superslecht op de C4. Dus dan leek de C3 fantastisch, terwijl die band wellicht gewoon compleet gemiddeld presteert ten opzichte van de overige hardere compounds. Nu zal sowieso ook per circuit weer verschillen hoe goed welke band het houdt. Ik hoop vooral dat RBR hun optimale range wat kan oprekken qua temps/set-up met de updates in Spanje. Mercedes heeft het wat dat betreft gewoon nog steeds het best voor elkaar, wat je vooral zag na de VSC afgelopen weekend. De MERCs vlogen ervandoor ten opzichte van Vettel en Max (alhoewel Max z'n auto was terug geschroefd vanwege de driveshaft failure van Gasly geloof ik?).
Ach, laten we reëel wezen. Wie in Spanje in zijn laatste stint voorop rijdt wint de race normaal gesproken, want inhalen lukt daar gewoonweg niet, als het stof van de eerste paar ronden eenmaal is opgetrokken ;)

Als Mercedes op dat circuit Ferrari ook nog te kakken zet dan is het seizoen verder wel gelopen, dan zou de strijd Bottas/Hamilton nog heel interessant kunnen gaan worden. Eens kijken of Hamilton zich dan nog steeds van wat wheelbangen kan onthouden en of Bottas dat dan zomaar over zich heen zal laten gaan? 8)

Edit: "gelukkig" wordt het de laatste race in Barcelona :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:59

Martinspire

Awesomeness

Voordeel dat als Zandvoort de gp van Barcelona overneemt, het publiek niet veel inboet aan spanning en sensatie. Ik verwacht dat het aantal inhaalacties ongeveer gelijk ligt op die 2 banen. Verwacht komend weekend ook geen boeiende race trouwens

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Maks schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:12:
[...]

Dit is de uitleg van het regelement, maar ik begrijp je punt. Alleen bedoelde ik dat het bij wegwielrennen veel minder omstreden is voor wat betreft de techniek omdat de aard van de sport anders is, daar ga je nu aan voorbij.
Bij wielrennen is het resultaat afhankelijk van 90% de rijder, 10% materiaal.
Bij F1 is het resultaat afhankelijk van 80% materiaal, 20% de rijder.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Martinspire schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:47:
Verwacht komend weekend ook geen boeiende race trouwens
Niemand verwacht dat denk ik... de week er op echter wel. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:49

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:41:
[...]

Ik wou er eigenlijk net over beginnen. Ik wist dat Ratzenberger vandaag was, maar nu ben je me voor. :P
Maar wel iemand die herinnerd moet worden. Totaal overschaduwd door de dag erna. :/
En niet te vergeten de megacrash van Barricello de dag ervoor dat weekend, die was ook niet te zuinig:

[YouTube: Barrichello Imola 1994]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-10 21:24
YakuzA schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:49:
[...]

Bij wielrennen is het resultaat afhankelijk van 90% de rijder, 10% materiaal.
Bij F1 is het resultaat afhankelijk van 80% materiaal, 20% de rijder.
Eerder 70% materiaal, 15% strategie 15% de rijder, waarbij sommige rijders allicht nog wat extra uit de auto kunnen halen en ergens rondrijden waar de auto eigenlijk niet thuis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen0s
  • Laatst online: 02-09 15:46
kevlar01 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:07:
[...]

Later kunnen remmen <equals> langer gas kunnen geven :)
Dat is meer iets dat afhangt van de chauffeur dan van de auto.

Over het algemeen zou het implementeren van de remmen bijv. niet heel complex moeten zijn. Je ziet dan ook dat bijna alle teams probleemloos hun remmen kunnen gebruiken. Tevens wil je niet dat het verschil qua remmen in de auto zit, maar in de chauffeur. Situaties zoals in Baku waar Kubica's auto enorm instabiel was tijdens het remmen wil je gewoon niet. Het maakt het racen op geen enkele manier leuk om naar te kijken.

Het zou dan ook (in mijn optiek) een verbetering zijn als o.a. remmen gestandaardiseerd worden. Op die manier kunnen de teams hun focus leggen op echt belangrijke ontwikkelingen (aero, Suspensie, motor, elektra) en kan je er (bijna) zeker van zijn dat chauffeurs allemaal op hun limiet kunnen rijden tegen elkaar.

De versnellingsbak zal meer een geld kwestie zijn, omdat niet ieder team hetzelfde budget heeft om zo'n ding te ontwikkelen. Maar zoals eerder gezegd: De tijdswinst tijdens de race zit hem niet in de versnellingsbak, het is dan ook niet echt een probleem als zo'n onderdeel gestandaardiseerd wordt om kosten te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:02
Chiron schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:55:
[...]

En niet te vergeten de megacrash van Barricello de dag ervoor dat weekend, die was ook niet te zuinig:

bwoahhh wat een klapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
koen0s schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:24:
[...]

Over het algemeen zou het implementeren van de remmen bijv. niet heel complex moeten zijn. Je ziet dan ook dat bijna alle teams probleemloos hun remmen kunnen gebruiken. Tevens wil je niet dat het verschil qua remmen in de auto zit, maar in de chauffeur. Situaties zoals in Baku waar Kubica's auto enorm instabiel was tijdens het remmen wil je gewoon niet. Het maakt het racen op geen enkele manier leuk om naar te kijken.

Het zou dan ook (in mijn optiek) een verbetering zijn als o.a. remmen gestandaardiseerd worden. Op die manier kunnen de teams hun focus leggen op echt belangrijke ontwikkelingen (aero, Suspensie, motor, elektra) en kan je er (bijna) zeker van zijn dat chauffeurs allemaal op hun limiet kunnen rijden tegen elkaar.

De versnellingsbak zal meer een geld kwestie zijn, omdat niet ieder team hetzelfde budget heeft om zo'n ding te ontwikkelen. Maar zoals eerder gezegd: De tijdswinst tijdens de race zit hem niet in de versnellingsbak, het is dan ook niet echt een probleem als zo'n onderdeel gestandaardiseerd wordt om kosten te drukken.
Lijkt me sterk dat het standaardiseren van de remmen het geheel goedkoper maakt en sommige teams zullen een nadeel ondervinden van gestandaardiseerde onderdelen.
Meen dat er sowieso maar 2 of 3 leveranciers rem onderdelen leveren voor de F1 teams en ze zullen allemaal om en nabij hetzelfde kosten...

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Chiron schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:55:
[...]

Ja die was naar.. weet nog wel dat ik dat zag.. en dacht. Wat een geluk heeft die gast.
Wel gelijk het geluk voor de rest van het weekend verbruikt zegmaar... :X

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[...]

De remmen kunnen per leverancier (Brembo / Carbon Industries / Hitco) nogal verschillen.
Zie ook https://www.f1technical.net/articles/2 voor een uitgebreid artikel(gedateerd maar nog wel van toepassing)
Hierin is juist heel veel ontwikkeling mogelijk(iets wat juist bij F1 hoort als voorloper van ontwikkelingen in autosport).
Denk hierbij aan gewichtsbesparing, koeling(wat ook invloed heeft op banden), gevoel wat de rijder heeft bij het remmen(lockups).

Vwb versnellingsbak, deels mee eens. Williams ontwikkelt deze zelf terwijl ze deze (goedkoper) kunnen overkopen van Mercedes. Echter gaat het kopen van onderdelen in tegen de filosofie van Williams, welke zelf juist dingen wilt ontwerpen / ontwikkelen. Ik juich die filosofie juist toe, helaas is het zo dat het nu zo duur is geworden dat het eigenlijk niet te verkopen is. Zeker als de resultaten achterblijven (zacht uitgedrukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:45
[...]

Uhh, was het vorig jaar of het jaar daarvoor dat Grosjean voor geen meter ging omdat hij niet het juiste gevoel had met zijn remmen. Ze zijn speciaal voor hem toen nog geswitched van leverancier.

Dus remmen zijn zeker wel complex om te implementeren en doen juist heel veel voor het gevoel, het vertrouwen en daarmee de snelheid van een coureur.

Aan de andere kant, als iedereen dezelfde remmen heeft dan is de situatie ook voor iedereen gelijk. Al zullen de teams dan ook weer achterlijk veel geld uitgeven om de remmen net iets beter te laten presteren als de concurrentie.

Daarnaast zijn de remmen sowieso belachelijk duur, maar gaan standaard remmen er niet ineens voor zorgen dat er een nieuw team instapt omdat de kosten zoveel lager zijn. Ik schaar dat idee in dezelfde categorie als het afschaffen van de bandenwarmers omwille van de kosten zoals een tijd terug werd geopperd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peeth
  • Laatst online: 11-10 14:54
Turbo-Puppy schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:50:
[...]

Niemand verwacht dat denk ik... de week er op echter wel. :Y
Ik wel hoor, de W-series starten dit weekeinde....

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:11
Holkers schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:26:
[...]

Iets meer wielrennen kijken. Daar doen ze ook alles voor een seconde winst, vooral in tijdritten zie je teams als Sky of Movistar ineens met nieuwe dingen komen zoals gel of bobbeltjes in de kleding.
Haha oke sorry echt een lekker bot antwoord, moet je je voorstellen als je dit in een off-line conversatie zou zeggen :+. Nee grap, die gel is al van vorig seizoen. Ga nu niet zeggen dat er meer omstreden techniek bij wielrennen is, dat wordt ook niet geloofwaardig...

...behalve dan salbutamol natuurlijk...

Ik stel voor om te stoppen met de discussie, mijn punt was dat je dit soort dingen in motorsport altijd zal hebben. Dat jullie het over het aantal pagina's in het UCI regelement willen hebben, of objectief wil vaststellen waar men meer afhankelijk is van de techniek is jullie probleem. ;(

[ Voor 31% gewijzigd door Maks op 30-04-2019 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:05
Inmiddels heeft Monza een verlenging van 5 jaar (in principe) gekregen:
https://www.formula1.com/...BjIiKcr8BGXeFz2jvGWB.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen0s
  • Laatst online: 02-09 15:46
B-Real schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:44:
[...]

Uhh, was het vorig jaar of het jaar daarvoor dat Grosjean voor geen meter ging omdat hij niet het juiste gevoel had met zijn remmen. Ze zijn speciaal voor hem toen nog geswitched van leverancier.

Dus remmen zijn zeker wel complex om te implementeren en doen juist heel veel voor het gevoel, het vertrouwen en daarmee de snelheid van een coureur.

Aan de andere kant, als iedereen dezelfde remmen heeft dan is de situatie ook voor iedereen gelijk. Al zullen de teams dan ook weer achterlijk veel geld uitgeven om de remmen net iets beter te laten presteren als de concurrentie.

Daarnaast zijn de remmen sowieso belachelijk duur, maar gaan standaard remmen er niet ineens voor zorgen dat er een nieuw team instapt omdat de kosten zoveel lager zijn. Ik schaar dat idee in dezelfde categorie als het afschaffen van de bandenwarmers omwille van de kosten zoals een tijd terug werd geopperd.
De zinsopbouw was dan ook "Zou moeten zijn..". Je wilt iedere chauffeur op zijn limiet zien rijden. Het is dan ook totaal niet interessant om Kubica dit jaar, of Grosjean vorig jaar moeite te zien hebben met hun remmen. Het kan dan ook enkel positief werken als iedereen met hetzelfde (goede) remsysteem rijdt. Daarnaast kunnen teams niet veel geld meer tegen het systeem aangooien als het systeem gestandaardiseerd is en dus niet aangepast mag worden. Het enige dat ze kunnen doen is de remdosering/verdeling etc. fine-tunen naar de chauffeur toe. Maar dat gebeurt momenteel ook al en kost geen geld.

Verder zal de drukking van de kosten vooral komen door het niet hoeven investeren van uren in het kiezen en implementeren van het remsysteem. Wellicht zouden de remmen zelf iets goedkoper kunnen zijn omdat één leverancier meer afzet heeft, en dus de ontwikkeling over meer producten kan verdelen, maar dat lijkt me ook marginaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
peeth schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:55:
[...]

Ik wel hoor, de W-series starten dit weekeinde....
Is daar nog geen apart topic van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

B-Real schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:44:
[...]

Haas had exact dezelfde remmen ingekocht als Ferrari.
Dat ze niet werkten had waarschijnlijk niets met de leverancier/ het ingekochte materiaal te maken.

Verder was het verwijderen van de bandenwarmers niet een suggestie, maar gewoon de regels vanaf 2021 oid.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ppbruins schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:39:
[...]
Is daar nog geen apart topic van :?
Zou het niet kunnen onder het? Algemeen race topic Deel 2

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

[...]

Niet dat ik je niet geloof, en je bent zelf ook al sceptisch in je reactie, maar waar pretendeert men dat RBR “eventjes” een hele nieuwe auto gaat introduceren? Vind dat persoonlijk wel volstrekt onlogisch en enigszins onhaalbaar klinken.

*aan de andere kant...RBR heeft al eens een zgn. What-if chassis in werkplaats verborgen gehouden omwille een mogelijke motorfabrikant wissel. (Evengoed onduidelijk hoe dat in hun ogen een “nieuw” chassis was overigens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:29

pinda powerrr

Slow down...

Was Horner niet al de boel een beetje aan het temperen? Las iets van: De updates in Barcelona zijn meer een evolutie, dan een revolutie".

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 19:50
pinda powerrr schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:54:
Was Horner niet al de boel een beetje aan het temperen? Las iets van: De updates in Barcelona zijn meer een evolutie, dan een revolutie".
Tja, wat is een evolutie en wat een revolutie? De auto van dit jaar is ook geen volledig nieuwe auto maar een evolutie van die van vorig jaar, dat ondanks de regelwijzigingen. Daarnaast als ik dan al aan recente revoluties denk zou ik gaan voor de Alfa voorvleugel van dit jaar of Ferrari die in 2017 als eerste met de verhoogde sidepots kwam en daarmee verplaatsen van crash structure. Waarmee die eerste, voorvleugel van Alfa, zich nog moet bewijzen, hoog geplaatste sidepots was vorig jaar al door een aantal teams over genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Turbo-Puppy, het spreekt Rotterdams en.....😏

https://www.f1maximaal.nl...-van-compleet-nieuwe-auto

Fijne site, dat Maximaal..

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat er iets mis is met het chassis van RBR (nouja, "mis", ze rijden het 4e team nog altijd op forse afstand :P) is iedereen wel duidelijk. Als Honda netjes blijft doorontwikkelen en ze krijgen bij RBR het lek boven, zie ik ze in de eindstand zomaar het 2e team worden.

Dan moet Gasly natuurlijk wel z'n vertrouwen terugkrijgen. Het is geen Max, dat is duidelijk, maar hij moet echt eens met z'n mental coach gaan praten, want z'n zelfvertrouwen is zijn grootste probleem nu.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Maar iedere race staat er een compleet nieuwe auto op de baan :+
Dat ding word helemaal uit elkaar gehaald, gechecked en weer opnieuw opgebouwd. }:O

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Ach de oplossing schoot mij zonet te binnen. Maak van 21 races 20 races. De 20 coureurs moeten telkens van auto wisselen, dus iedere coureur rijdt over het seizoen in elke auto.

Dan eens zien wie de meeste punten binnen sleept. En nog steeds een constructeurstitel...

:+

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Vrees dat ik een oude sentimentele man aan het worden ben. Vind dit wel mooi namelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xywgrVB2OJaKtBZbmwMZnH7e/full.jpg

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 20:08
Grrrrrene schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:41:
Dat er iets mis is met het chassis van RBR (nouja, "mis", ze rijden het 4e team nog altijd op forse afstand :P) is iedereen wel duidelijk. Als Honda netjes blijft doorontwikkelen en ze krijgen bij RBR het lek boven, zie ik ze in de eindstand zomaar het 2e team worden.

Dan moet Gasly natuurlijk wel z'n vertrouwen terugkrijgen. Het is geen Max, dat is duidelijk, maar hij moet echt eens met z'n mental coach gaan praten, want z'n zelfvertrouwen is zijn grootste probleem nu.
Ik vond Gasly afgelopen weekend eigenlijk voor het eerst echt uitzien alsof hij terecht zijn spot in die auto gekregen heeft. Jammer van de straf, maar dat was ook voor een belangrijk deel het team aan te rekenen. Eenmaal in de race ging het erg lekker. Als hij op deze toon doorgaat maak ik me niet zo'n zorgen meer om hem.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Finraziel schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:27:
[...]

Ik vond Gasly afgelopen weekend eigenlijk voor het eerst echt uitzien alsof hij terecht zijn spot in die auto gekregen heeft. Jammer van de straf, maar dat was ook voor een belangrijk deel het team aan te rekenen. Eenmaal in de race ging het erg lekker. Als hij op deze toon doorgaat maak ik me niet zo'n zorgen meer om hem.
Ik ook niet direct. Maar tegelijkertijd doet Albon het ook eg goed, misschien wel beter dan Gasly het in de STR heeft gedaan. Je kunt het nog zo goed doen, als een ander het NOG beter doet, word je bij RBR alsnog geditched ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Jacco Rens
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:53
Ondertussen bij de lokale supermarkt in de kratjes bij het drankenschap:

Afbeeldingslocatie: https://data.jaccorens.com/tweakers/2019/heineken.jpg

9 verschillende flesjes gevonden in de reeks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 10:48
Jacco Rens schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:59:

[Afbeelding]

Volgend jaar nummer 10!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:48
Grrrrrene schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:32:
[...]

Ik ook niet direct. Maar tegelijkertijd doet Albon het ook eg goed, misschien wel beter dan Gasly het in de STR heeft gedaan. Je kunt het nog zo goed doen, als een ander het NOG beter doet, word je bij RBR alsnog geditched ;)
Dat extreem vroeg promoveren van een rookie heeft 1 keer goed uitgepakt voor ze. En zelfs Max had meer dan een volledig seizoen in de STR erop zitten.
Max -en Leclerc- zijn wat mij betreft echt van een andere categorie dan Gasly of Albon.

LEC is net zo oud als Max en eindigde in hun laatste jaar karten direct achter Max als 2e. Max ging naar F3 en stoomde direct door. LEC deed netjes zijn opleiding - met F2 kampioenschap- en staat er nu ook.
GAS reed toen al formule auto's en werd in GP2 ook nog netjes kampioen.

ALB heeft eigenlijk nooit de sterren van de hemel gereden. In geen enkele klasse. Hij heeft flink de tijd gehad om hier te komen, en het is een geluk dat hij er zit. Als RIC niet weggegaan was, was het FE en einde F1 geweest.

Ik heb dan meer vertrouwen in GAS die op stoom moet komen.
Die jongens kunnen allemaal sturen. Elke overstap is echter groot. Heel groot.
Geef GAS even de tijd om te wennen aan een compleet ander team en andere auto.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Finraziel schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:27:
[...]

De straf viel het team aan te rekenen? Het begon met de pitlane start door de weegbrug te missen. Het hele idee daarbij is juist dat de coureur het pas ziet als hij de pitstraat inrijdt. Het team wist dus niet eens dat Gasly daar moest stoppen. 100% zijn eigen fout dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:27

Destruction

(ex-)Automonteur

@hierboven: Mee eens, maar ergens wel krom dat het team de wielen niet gewoon "mocht" monteren en de auto terug sturen naar de weegbrug. Reden voor de straf was het feit dat GAS niet naar de weegbrug was gegaan en het team vervolgens de wielen van de auto had gehaald, en dus de auto was veranderd... Lijkt mij niet onomkeerbaar, in ieder geval :P
Grrrrrene schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:32:
[...]

Ik ben benieuwd of dit snel genoeg gaat in de ogen van Marko. Mocht men Gasly toch dit seizoen nog gaan vervangen, verwacht ik eerder dat Kvyat een 2e kans bij RBR krijgt. Voor Albon lijkt het me nog te vroeg, maar volgend seizoen?

[ Voor 23% gewijzigd door Destruction op 30-04-2019 21:49 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:49
Ik denk niet dat het al aan de orde is om Gasly te vervangen. Hij heeft elke race progressie laten zien (11>8>6>6 maar uitval) en in Baku heeft hij ook laten zien dat hij van achter naar voor kan komen. Een mechanisch defect of foute strategie van het team (Melbourne) valt hem niet aan te rekenen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Destruction schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:44:
@hierboven: Mee eens, maar ergens wel krom dat het team de wielen niet gewoon "mocht" monteren en de auto terug sturen naar de weegbrug. Reden voor de straf was het feit dat GAS niet naar de weegbrug was gegaan en het team vervolgens de wielen van de auto had gehaald, en dus de auto was veranderd... Lijkt mij niet onomkeerbaar, in ieder geval :P
Regels zijn regels. Maar sowieso is het een rare regel, want tijdens FPs mag je gewoon met een illegale auto rijden v.z.i.w..
[...]

Ik ben benieuwd of dit snel genoeg gaat in de ogen van Marko. Mocht men Gasly toch dit seizoen nog gaan vervangen, verwacht ik eerder dat Kvyat een 2e kans bij RBR krijgt. Voor Albon lijkt het me nog te vroeg, maar volgend seizoen?
Ik denk dat als ze al Kvyat promoveren dat ze dat alleen doen als ze erg zeker zijn van de zaak en die ook voor een tijd zal blijven. Nu in season promoveren en voor volgend seizoen weer terugplaatsen/ontslaan betekent dat je voor die jongen van de rest van zijn leven een psycholoog kunnen betalen en marketing technisch lijkt het mij ook niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 18:08

Edd

RobertMe schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:21:
Regels zijn regels. Maar sowieso is het een rare regel, want tijdens FPs mag je gewoon met een illegale auto rijden v.z.i.w..
Qua onderdelen op de auto zou het idd niet uit mogen maken, volgens mij. Die worden gecontroleerd na de Q en Race.
Maar het is natuurlijk een weegbrug, dus wordt het gewicht gewogen. Ik durf niet zo snel te zeggen of die te laag mag zijn in de FP's (en ik ben te lui om de regels erbij te zoeken :P).

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Edd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:39:
[...]

Qua onderdelen op de auto zou het idd niet uit mogen maken, volgens mij. Die worden gecontroleerd na de Q en Race.
Maar het is natuurlijk een weegbrug, dus wordt het gewicht gewogen. Ik durf niet zo snel te zeggen of die te laag mag zijn in de FP's (en ik ben te lui om de regels erbij te zoeken :P).
En vervolgens wordt iemand met een aero-rake aan de auto eruit gepikt :P. Vooral het feit dat de coureur al eruit wordt gepikt bij het uitrijden van de pits en pas zichtbaar wordt, incl. voor de FIA zelf, als deze de pits weer in rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Laatst online: 18:33

Harrie

NederVlaming

Edd schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:39:
[...]

In het uitzonderlijke geval dat de kwalificatie niet gereden word, word de uitslag van de laatst gereden FP gebruikt voor de start opstelling. Dat is toch wat ze op sky sports zeiden. Dus ook in de FP moet je wagen reglementair zijn blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 18:08

Edd

RobertMe schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:48:
[...]

En vervolgens wordt iemand met een aero-rake aan de auto eruit gepikt :P. Vooral het feit dat de coureur al eruit wordt gepikt en pas zichtbaar wordt, incl. voor de FIA zelf, als deze de pits in rijdt.
Als die dan op het gewicht zit, weet je dat ze te licht zijn :P
Maar wel een leuke loterij zo ;)
Ik heb er eerlijk gezegd niet zoveel problemen mee.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:21:
[...]

Larie. Tijdens FP van een GP mag je niet met een illegale auto rijden.
[...]

Ik denk dat als ze al Kvyat promoveren dat ze dat alleen doen als ze erg zeker zijn van de zaak en die ook voor een tijd zal blijven. Nu in season promoveren en voor volgend seizoen weer terugplaatsen/ontslaan betekent dat je voor die jongen van de rest van zijn leven een psycholoog kunnen betalen en marketing technisch lijkt het mij ook niet zo handig.
Zelfs Kvyat hebben ze 1,5 jaar de tijd gegeven bij RB, Gasly zal wel minimaal dezelfde tijd krijgen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
RobertMe schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:39:
[...]

De straf viel het team aan te rekenen? Het begon met de pitlane start door de weegbrug te missen. Het hele idee daarbij is juist dat de coureur het pas ziet als hij de pitstraat inrijdt. Het team wist dus niet eens dat Gasly daar moest stoppen. 100% zijn eigen fout dus.
Oh ik was onder de indruk dat het team ook een signaal kreeg dat de auto naar de weegbrug toe moest. Lijkt me wel iets dat de fia zou mogen verbeteren als het echt alleen dat ene signaal bij het inrijden van de pits is, lijkt er wel op ontworpen dat je het makkelijk mist dan. Waar zijn ze bang voor, dat de coureur snel wat extra grind oppakt onderweg als deze te vroeg weet dat hij gewogen moet worden of zo? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Of dat het team er gewicht in stopt.

Ik ga er vanuit dat het team de livestream vanuit de auto live kijkt
Dus wat mij betreft hadden ze het kunnen weten, maar de les is geleerd voor de volgende race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Finraziel schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 06:35:
[...]

Oh ik was onder de indruk dat het team ook een signaal kreeg dat de auto naar de weegbrug toe moest. Lijkt me wel iets dat de fia zou mogen verbeteren als het echt alleen dat ene signaal bij het inrijden van de pits is, lijkt er wel op ontworpen dat je het makkelijk mist dan. Waar zijn ze bang voor, dat de coureur snel wat extra grind oppakt onderweg als deze te vroeg weet dat hij gewogen moet worden of zo? :S
Het systeem is (dit jaar?) al verbeterd. Ik meen dat tot eind vorig jaar er alleen één stoplicht stond. Maar dat leidde tot problemen als meerdere auto's achter elkaar de pitstraat deden inrijden. Want de coureur wist dan niet of die zelf moest stoppen of de coureur voor/achter hem. Nu hangen er dus klaarblijkelijk twee grote LED panelen met groot het nummer van de coureur, eronder kleiner de afkorting en daaronder nog een groot rood vlak.
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 06:40:
Ja. Of dat het team er gewicht in stopt.
Onder het rijden? :P Bij het uitrijden van de pitstraat wordt de coureur door de computer willekeurig geselecteerd. Bij het inrijden van de pitstraat wordt deze vervolgens pas ingelicht door het stoplicht/LED paneel. Tot dat moment weet volgens mij ook niemand wie er geselecteerd is, ook de FIA niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

kevlar01 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:43:
[...]
Vwb versnellingsbak, deels mee eens. Williams ontwikkelt deze zelf terwijl ze deze (goedkoper) kunnen overkopen van Mercedes. Echter gaat het kopen van onderdelen in tegen de filosofie van Williams, welke zelf juist dingen wilt ontwerpen / ontwikkelen. Ik juich die filosofie juist toe, helaas is het zo dat het nu zo duur is geworden dat het eigenlijk niet te verkopen is. Zeker als de resultaten achterblijven (zacht uitgedrukt)
Het is tijd dat bij Williams wordt overgestapt op pragmatisch werken. Het is de F1, je zou kunnen stellen dat je ultieme filosofie moet zijn om te winnen, niet om kansloos achteraan te rijden, want volgens mij is F1 niet opgezet als werkverschaffingsproject.

Ze kunnen bij Mercedes voor een goede prijs de nodige onderdelen inkopen, waarvan bewezen is dat het goed presteert. Lijkt me een no-brainer, helemaal als je daardoor meer budget overhoudt om de aero op een acceptabel niveau te krijgen. In plaats van kansloos achteraan rijden zou je dan misschien op het niveau van Racing Point zitten. Maar goed, Claire Williams heeft de boel volgens mij totaal niet onder controle en als ze niet heel snel iets veranderen denk ik dat dit één van de laatste (zo niet de laatste) jaren van Williams in de F1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
RobertMe schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 07:03:
Onder het rijden? :P Bij het uitrijden van de pitstraat wordt de coureur door de computer willekeurig geselecteerd. Bij het inrijden van de pitstraat wordt deze vervolgens pas ingelicht door het stoplicht/LED paneel. Tot dat moment weet volgens mij ook niemand wie er geselecteerd is, ook de FIA niet.
Dat was mijn punt inderdaad ook, dat ze er toch niks aan kunnen doen nadat de auto eenmaal onderweg is. Dus zouden ze net zo goed het team al eerder in kunnen lichten.

Alleen bedenk ik me nu toch een manier hoe je dat zou kunnen misbruiken... Auto te licht + brandstof voor 5 rondjes, als je controle krijgt na 3 rondjes naar binnen, anders nog een cold en hot lap er achteraan en met een net iets lichtere auto een iets snellere tijd neerzetten. Wellicht is dat de reden dat ze het pas bij inrijden pits laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
Zelfs voor het batterijracen, Formule E, is een apart topic..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ppbruins
25 jaar alweer

Afbeeldingslocatie: https://i.dailymail.co.uk/1s/2019/04/30/09/12898302-6971445-image-a-33_1556614584390.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 07:03:
[...]

[...]

Onder het rijden? :P
Nee bij het door rijden naar het team en de weegbrug missen

En extra gewicht oppikken kan tijdens het rijden.
Gewoon marbels mee pakken,. Zal geen kilo's zijn.

Ik zou graag zien dat als Gas dit weer doet dat de FIA direct via de radio meld dat het team van de auto af moet blijven. Dan kan de auto onder toezicht van de FIA weer terug en loopt het met een sisser af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:46:
En extra gewicht oppikken kan tijdens het rijden.
Gewoon marbels mee pakken,. Zal geen kilo's zijn.
Dat kan inderdaad wel, maar is niet echt een vorm van "het team er extra gewicht in stopt", immers heeft het team er geen controle over.
Ik zou graag zien dat als Gas dit weer doet dat de FIA direct via de radio meld dat het team van de auto af moet blijven. Dan kan de auto onder toezicht van de FIA weer terug en loopt het met een sisser af.
Lijkt mij dat dat uberhaupt niet gaat werken. Tegen de tijd dat de FIA doorheeft dat de coureur is doorgereden is deze al (bijna) bij de pitbox, en tegen de tijd dat FIA het daadwerkelijk heeft doorgegeven aan de team manager (in geval van Red Bull zou dat Jonathan Wheatley zijn) zitten de nieuwe banden er al onder, en voordat de team manager het weer heeft doorgegeven aan de pitcrew staat de auto al achteruit in de pitbox.

Uiteindelijk is het gewoon vrij simpel. Gasly had gewoon beter moeten opletten. Zo vaak komt het uberhaupt niet voor dat een coureur de weegbrug mist, laat staan dat deze het zo hard mist dat hij het echt niet weet. Want in meeste gevallen dat coureur het mist ziet hij het te laat en staat dan een aantal meter achter de weegbrug alsnog stop en kan gewoon worden teruggeduwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Gevalletje, regels zijn regels en dus jammer voor Gasly.

Hij had beter moeten opletten, zijn nummer en namen stonden duidelijk aangegeven. Die heeft hij blijkbaar niet gezien plus dat er nog een auto bij de weegbrug stond die net/bijna klaar was.

Daarnaast lees ik veel dat Gasly moet oppassen omdat RBR hem zo vervangt door één van de TR coureurs. Ik denk dat dat niet gaat gebeuren in dit seizoen.
Gasly heeft bewezen een talent te zijn, geen wereldkampioen, maar racen kan hij wel. Alles is nieuw, hij heeft opstartproblemen én moet het opnemen tegen Max. Ga er maar aan staan....

Een vergelijk met de promotie van Max gaat ook niet op. De situatie was compleet anders. Tussen Max en Sainz boterde het totaal niet, wat de prestaties van TR niet ten goede kwamen. Daarnaast lagen er kapers op de kust om Max een contract bij een topteam aan te bieden. Toen Kvyat zwaar tegenviel (na een hoop tijd te hebben gekregen), heeft RBR stappen genomen. Ze hebben Max per direct een contract bij RBR gekregen om Ferrari/Mercedes voor te zijn, de orde bij zowel RBR en TR te herstellen plus dat het ontzettend goede PR was natuurlijk. Daarnaast ook knap onderhandeld van kamp Verstappen.

Ik denk dat we dergelijke omstandigheden niet heel snel weer gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:27

Destruction

(ex-)Automonteur

RobertMe schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:57:
[...]

Lijkt mij dat dat uberhaupt niet gaat werken. Tegen de tijd dat de FIA doorheeft dat de coureur is doorgereden is deze al (bijna) bij de pitbox, en tegen de tijd dat FIA het daadwerkelijk heeft doorgegeven aan de team manager (in geval van Red Bull zou dat Jonathan Wheatley zijn) zitten de nieuwe banden er al onder, en voordat de team manager het weer heeft doorgegeven aan de pitcrew staat de auto al achteruit in de pitbox.
Dat ligt er natuurlijk ook aan op welk moment de computer een auto selecteert. Als dat direct bij inrijden pits (dus de baan er naartoe) is, is er nog tijd om de FIA mannen (tegelijk met de coureur) signaal te geven dat die rijder/dat autonummer de weegbrug op moet. Het lijkt me ook sterk dat de FIA geen systemen kan ontwikkelen die desbetreffende coureur ook via de radio waarschuwen dat-ie zich moet melden bij de weegbrug. Sterker nog, volgens mij heeft de FIA die middelen al, ik heb een keer de werkplek van Charlie gezien (volgens mij bij Sky/Brundle) en als ik me niet sterk vergis kon hij in principe met elke rijder praten, als dat nodig zou zijn. Dus in de basis is er een link tussen FIA en coureur, zij het eenzijdig.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ppbruins schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:27:
[...]
Zelfs voor het batterijracen, Formule E, is een apart topic..
@ppbruins, leef je uit, zoukzeggen? 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:40
Jacco Rens schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:59:

[Afbeelding]

Allemaal in een krat, of moet je ze even uitzoeken in de supermarkt? Dus je krat even samenstellen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

B-Real schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:09:
Gevalletje, regels zijn regels en dus jammer voor Gasly.
Precies. De regels zijn bekend, dus moet je op dat soort dingen letten.
Daarnaast lees ik veel dat Gasly moet oppassen omdat RBR hem zo vervangt door één van de TR coureurs. Ik denk dat dat niet gaat gebeuren in dit seizoen.
Inderdaad. Allemaal gezeur van de media die per click betaald worden en mensen die denken dat ze het beter weten. Het zou niet erg slim zijn als RB zoiets weer gaat doen. Coureurs gaan dan wel 3x nadenken of ze voor RB Young Drivers Program kiezen als ze zo te werk (blijven) gaan. Iemand niet de kans geven om zich te ontwikkelen. Niet iedereen wordt als een Schumacher of Senna geboren. En zelfs Schumacher was niet meteen in zijn eerste jaar F1 succesvol. In 93 had ie zelfs 6x een DNF en in 94 3x een DSQ. Uiteraard won ie wel het kampioenschap in dat jaar, maar niet zonder controverse.
Ook zonder Nederlandse bril kunnen we stellen dat Max de lat nu wel erg hoog heeft gezet, want hij heeft in zeer korte tijd een grote mate van volwassenheid laten zien. Maar daar kun je niet iedereen aan afmeten. Dat Gasly niet meteen zo presteert als Max wil niet zeggen dat ie nooit kan winnen. Ik denk niet dat ie van hetzelde kaliber is en denk ook niet dat ie ooit WK wordt, maar hij is volgens mij geen pannekoek. Volgens mij zijn zijn problemen momenteel mentaal van aard. Hoe ga je om met die druk, de geschiedenis met Kvyat kennende? Alleen daarom al moet RB dat soort dingen niet te vaak doen. Je maakt die coureurs mentale wrakken op die manier en niemand wil dan meer voor je rijden. Dan gaan ze liever naar Mercedes, waar ze meer tijd voor je nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 16:15
De fout lag volgens mij evenveel bij Gasly als bij het team, misschien zelfs meer de schuld van het team. Gasly had het moeten zien maar het team wordt altijd op de hoogte gebracht. Op die manier kunnen er monteur klaar staan om de remmen te koelen met hun blazers en om de wagen tot aan de pitbox te duwen.
Als het team dan specifiek zegt dat ie tot aan de box moet rijden voor een pitstop simulatie, dan kan je hem toch niet helemaal kwalijk nemen dat ie niet let op die led borden.

Ik heb toch zo begrepen dat het verlopen is.
En denk dat Gasly zich aan het aanpassen is aan de auto. De auto zal waarschijnlijk (alleszins gedeeltelijk) gebouwd zijn en aangepast zijn naar Verstappen zijn rijstijl.
Hoewel die Albon wel een grotere indruk nalaat dan ik had verwacht. Ik moet toegeven dat, toen ik de naam voor het eerst las, ik dacht van "de spoeling is daar wel erg dun bij Red Bull".

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Kenhas schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:06:
De fout lag volgens mij evenveel bij Gasly als bij het team, misschien zelfs meer de schuld van het team. Gasly had het moeten zien maar het team wordt altijd op de hoogte gebracht. Op die manier kunnen er monteur klaar staan om de remmen te koelen met hun blazers en om de wagen tot aan de pitbox te duwen.
Als het team dan specifiek zegt dat ie tot aan de box moet rijden voor een pitstop simulatie, dan kan je hem toch niet helemaal kwalijk nemen dat ie niet let op die led borden.
Nee, het team weet het juist (ook) niet. In 99% van de gevallen is het de coureur die op de boordradio doorgeeft dat hij bij de weegbrug moet stoppen en vervolgens komen de monteurs was. Als het team het immers eerder weet kunnen ze daar rekening mee houden (oftewel: zorgen dat de auto wel op gewicht is).
Als het mij goed bij staat was dat ook iets wat bleek uit de kwalificatie in Brazilie met de Vettel rage. Dat hij op boordradio doorgeeft van "I have to stop at the weighbridge" en vervolgens dan het geklaag. Als het team het wist hoefde hij het ook niet te melden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Laatst online: 11-10 20:18

TrekDr0p

QR niet scannen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 23:51

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

B-Real schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:09:
[knip]
...Toen Kvyat zwaar tegenviel (na een hoop tijd te hebben gekregen), heeft RBR stappen genomen.
In 2014 heeft KVI in de Toro Rosso blijkbaar toch het vertrouwen gewonnen om het volgende seizoen het stoeltje van Vettel te vullen naast RIC, welke dat seizoen meer punten behaalde dan VET.
In 2015 sprokkelde KVI toch net wat meer punten met de Red Bull bijeen dan RIC, das toch niet echt zwaar tegenvallen te noemen.

In 2016 daarentegen was een drama start van het jaar (ondanks een podiumplek in China) en na het dubbele contact met VET in Rusland was blijkbaar de maat vol en kwam de grote wissel met VER, maar daarna heeft ie toch nog wel gewoon 31 races mogen starten in de Toro Rosso tot ie halverwege 2017 zijn stoeltje moest inleveren.

Tuurlijk weten we allemaal van het gebrek aan talenten die bij Red Bull of Toro Rosso de stoeltjes moeten vullen maar het feit dat ie dit jaar wederom een stoeltje heeft doet mij geloven dat die jongen niet zo slecht is als zijn bijnaam doet geloven. ;)

Daarnaast ook niet vergeten dat GAS ondertussen ook alweer aan zijn 31e race gaat beginnen in Spanje, dan ben je toch ook net geen rookie meer. Ook al denk ik niet dat de kans voorlopig heel groot is dat GAS uit de Red Bull gewipt gaat worden, het zou in mijn ogen wel helemaal geweldig zijn als ze dan de wissel met KVI maken, gewoon om het gekkenhuis compleet te maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:31
Hippocampus schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:05:
[...]

In 2014 heeft KVI in de Toro Rosso blijkbaar toch het vertrouwen gewonnen om het volgende seizoen het stoeltje van Vettel te vullen naast RIC, welke dat seizoen meer punten behaalde dan VET.
In 2015 Sprokkelde KVI toch net wat meer punten met de Red Bull bijeen dan RIC, das toch niet echt zwaar tegenvallen te noemen.

in 2016 daarentegen was een drama start van het jaar (ondanks een podiumplek in China) en na het dubbele contact met VET in Rusland was blijkbaar de maat vol en kwam de grote wissel met VER, maar daarna heeft ie toch nog wel gewoon 31 races mogen starten in de Toro Rosso tot ie halverwege 2017 zijn stoeltje moest inleveren.

Tuurlijk weten we allemaal van het gebrek aan talenten die bij Red Bull of Toro Rosso de stoeltjes moeten vullen maar het feit dat ie dit jaar wederom een stoeltje heeft doet mij geloven dat die jongen niet zo slecht is als zijn bijnaam doet geloven. ;)

Daarnaast ook niet vergeten dat GAS ondertussen ook alweer aan zijn 31e race gaat beginnen in Spanje, dan ben je toch ook net geen rookie meer. Ook al denk ik niet dat de kans voorlopig heel groot is dat GAS uit de Red Bull gewipt gaat worden, het zou in mijn ogen wel helemaal geweldig zijn als ze dan de wissel met KVI maken, gewoon om het gekkenhuis compleet te maken ;)
In 2014 was het een keuze tussen Vergne en Kvyat. Vergne was al te licht bevonden tegenover DR en Kvyat deed het best aardig dat jaar.

In 2015 was Kvyat eigenlijk al niet super goed, maar had hij het geluk dat Ricciardo onwijs veel mechanische pech had in het 2e deel van het seizoen toen de auto beter werd en Kvyat toen veel scoorde.

Kvyat is eigenlijk al een paar jaar lang het voorbeeld van de bloedarmoede van het RB young drivers program vind ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 23:51

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Requiem19 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:23:
[...]
In 2015 was Kvyat eigenlijk al niet super goed, maar had hij het geluk dat Ricciardo onwijs veel mechanische pech had in het 2e deel van het seizoen toen de auto beter werd en Kvyat toen veel scoorde.
Mwa, 9 punten minder halen dan je teamgenoot in 9 races is ook niet zo heel dramatisch toch? (vanaf Spa)
Kvyat is eigenlijk al een paar jaar lang het voorbeeld van de bloedarmoede van het RB young drivers program vind ik.
Eens. Maar dat neemt niet weg dat ik altijd een beetje het idee gehouden heb dat de wissel met Max niet alleen maar om de (wan)prestaties van KVI ging, of de zogenaamde slechte relatie tussen Max en Carlos.
Maar dat is mijn probleem dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hippocampus schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:05:
[knip]
[...]

Eens. Maar dat neemt niet weg dat ik altijd een beetje het idee gehouden heb dat de wissel met Max niet alleen maar om de (wan)prestaties van KVI ging, of de zogenaamde slechte relatie tussen Max en Carlos.
@Hippocampus, nee hoor, geen verkeerd idee. Het was overduidelijk dat RBR niet het risico wilde lopen dat Verstappen naar elders zou verkassen als ie in 2017 niet in de RB13 terecht zou gaan komen. Of dat uiteindelijk ook het geval zou zijn geweest, dat zullen we echter nooit weten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Dat en dat ze de kans zagen om Max eens écht uit te proberen. Ik denk ook dat er iets anders/meer achter zat dan de slechte prestaties van Kvyat. Maar goed, wij zullen het pas weten als Max met pensioen gaat en zijn memoires schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:31
[...]

Mwa, 9 punten minder halen dan je teamgenoot in 9 races is ook niet zo heel dramatisch toch? (vanaf Spa)

[...]

Dat ben ik met je eens. Gasly doet het eigenlijk nu even slecht als Kvyat het deed in de eerste paar races van 2016, maar bij Gasly zit RB nog lang niet moeilijk te doen omdat er niemand in de TR keihard op de deur zit te bonzen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:10
Gasly is geen pannenkoek. Ik heb afgelopen zondag toch een aantal keer gehoord "hier kun je niet inhalen" en deed Gasly dat met succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:00
Senna † vandaag 25 jaar geleden alweer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Vandaag precies 25 jaar geleden was het een pikzwart weekend in de F1. De vrijdag was al een groot drama, zaterdag en zondag waren een hel.
Als de dag van gisteren weet ik nog hoe het die race ging, tot het ongeluk van Senna, van de rest van de race kan ik me niks meer herinneren.

Ik heb op de plek gestaan waar hij de muur in is gegaan, dat was behoorlijk heftig, ook al was het toen al 12 jaar geleden gebeurd.

Senna zal voor mij altijd het icoon van de F1 blijven!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Een mooi verhaal over de verheerlijking van Senna op Autosport.com. Voor velen niet te lezen, want abo, maar laatste paragraaf mag ik denk ik wel kwooten:
Instead, the Senna we see online is the godlike one. The same videos, the same quotes, the same stories are recycled again and again like a holy text. In that sphere, Senna is not a person, but an idea - and a wonderful idea for all who love racing.

The real Senna was more complicated than that. He had more than his fair share of abilities and had a global impact that the rest of us can only dream of. But like all of us, he had his flaws. The deification of Senna takes that complex, compelling, contradictory and fascinating character and makes him into something one-dimensional. That does him a disservice.

Ayrton Senna the legend will endure. But it's important that the man behind the myth is not forgotten. Yes, he was a great racing driver, an icon in his native Brazil and across the globe - but that he achieved all of this while battling the same human frailties we all must overcome makes his legend all the greater.
Er staan meer 'in memorian' verhalen over hem. Best de moeite waard. Vooral dat over zijn relatie met Gerhard Berger. Senna was een bijzondere man. Maar, zoals uit het verhaal ook blijkt, vooral een mens. Niet de godheid die van hem gemaakt wordt in de verhalen, die bijna moderne mythes worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 12:48
hardware-lover schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:21:
[...]

@Hippocampus, nee hoor, geen verkeerd idee. Het was overduidelijk dat RBR niet het risico wilde lopen dat Verstappen naar elders zou verkassen als ie in 2017 niet in de RB13 terecht zou gaan komen. Of dat uiteindelijk ook het geval zou zijn geweest, dat zullen we echter nooit weten.
KVY was het eerste slachtoffer van Max. Het deed er niet eens zozeer toe hoe goed hij was...hij was slechter dan Max en RIC volgens de gegevens van RBR. Dat de switch ingegeven werd door de noodzakelijke promotie van Max en niet de noodzakelijke degradatie van KVY is volgens mij geen geheim.

Dat daar een dreiging van een overstap van Max was is volgens mij ook nooit ontkend. Dat is in de F1 het dichtst dat je hij een bekentenis komt vrees ik.
Of die overstap direct, een jaar later of zelfs nog later zou komen? Who knows..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 07:57

iichel

Gazoooo

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/58635812_962787234111956_5882217407069552640_o.jpg?_nc_cat=108&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=b7e81a8eda552f6017d226e7359f685a&oe=5D64897C

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Die demo's zijn leuk, maar valt mij wel op dat RBR hiervoor altijd de RB7, RB8, RB9 of RB10 gebruikt. Welke modellen mogen ze inzetten? Ik dacht dat ze voor de demo's alleen de auto van het huidige seizoen niet mogen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Bij welke race denken jullie dat Leclerc zijn eerste race zal winnen voor Ferrari? Ik vond de 1e race écht zuur voor hem.

Rotterdam

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:21

DataGhost

iPL dev

Als ik zo naar de strategie van Ferrari kijk zal dat waarschijnlijk pas kunnen gebeuren als Vettel niet meer rijdt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Woudloper schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:57:
[...]

Die demo's zijn leuk, maar valt mij wel op dat RBR hiervoor altijd de RB7, RB8, RB9 of RB10 gebruikt. Welke modellen mogen ze inzetten? Ik dacht dat ze voor de demo's alleen de auto van het huidige seizoen niet mogen gebruiken.
Ze gebruiken de oude auto's omdat deze beter tegen demo run's kunnen. Met name de oude motoren zijn beter bestand tegen het doen van donuts, weinig rijwind en daarmee gepaard gaande warmteontwikkeling.

Waarschijnlijk zal het kostenplaatje ook wel meespelen, een V8 weer oplappen of vervangen is goedkoper dan een moderne hybride motor en het geluid is ook wat indrukwekkender natuurlijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 10-10 11:26

Tripl3 D

Brother in Arms

Woudloper schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:57:
Volgens mij is er wel eens verteld dat ze minimaal 5 jaar oud moeten zijn en gezien we nu op de RB15 zitten.....

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Tripl3 D schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:32:
[...]

Volgens mij is er wel eens verteld dat ze minimaal 5 jaar oud moeten zijn en gezien we nu op de RB15 zitten.....
Volgens mij is het minimum 2 jaar. Wat ik opmaak uit bijvoorbeeld het volgende (artikel uit 2017):
Force India and Haas did not take part in London as they did not have available machinery - Haas does not have a two-year old car - while Renault and McLaren used historic cars.
De huidige auto, en die van vorig seizoen, mogen onder bepaalde restricties wel gebruikt worden:
Teams are only allowed to run two demo days with current cars between the last race of the season and the end of the calendar year, for no more than 15km, and "at the sole discretion of the FIA, and with the full knowledge of all competitors".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

B-Real schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:28:
[...]
en het geluid is ook wat indrukwekkender natuurlijk :)
Belangrijkste overweging. Denk niet dat ze ooit zo'n turbootje in gaan zetten voor een demo. De mensen moeten een memorabele dag hebben, en daar hoort pokkeherrie bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

GS88 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:58:
Bij welke race denken jullie dat Leclerc zijn eerste race zal winnen voor Ferrari? Ik vond de 1e race écht zuur voor hem.
Niet? Op het moment betwijfel ik namelijk of Ferrari dit seizoen wel wat gaat winnen. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:22

sjaool

Every life should have 9 cats

DaniëlWW2 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:26:
[...]

Niet? Op het moment betwijfel ik namelijk of Ferrari dit seizoen wel wat gaat winnen. O-)
Zoals het nu lijkt doet Ferrari gewoon wat ze altijd doen... tijdens het seizoen inkakken... :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

sjaool schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:44:
[...]

Zoals het nu lijkt doet Ferrari gewoon wat ze altijd doen... tijdens het seizoen inkakken... :+
Nee, normaal gesproken is het tijdens het seizoen. Nu is het vanaf het begin van het seizoen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 07:57

iichel

Gazoooo

In Bahrein hebben Ferrari en Leclerc laten zien dat ze gewoon een race kunnen winnen op pace. Waarom ze dat niet nog een keer zouden kunnen... we weten dat de Mercedessen ook wel eens een mindere race hebben. Degene die er het meest waarschijnlijk van kan profiteren zijn toch de Ferraris.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Pagina: 1 ... 64 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire