W Series Seizoen 2019 - Deel 1
Kalender
Races
|
Topic op basis van startpost @nachtnet @Formule 1 topic (Update: 02-05-2019)
[Voor 204% gewijzigd door TrekDr0p op 03-05-2019 11:54]
W Series Seizoen 2019 - Deel 1
Kalender
Races
|
[Voor 204% gewijzigd door TrekDr0p op 03-05-2019 11:54]
The 2019 W Series race car | |
---|---|
Info | |
The W Series race car for 2019 is the Tatuus F3 T-318, a race car homologated to the latest FIA F3 specification. The Tatuus F3 chassis, features side impact panels, front and rear carbon impact structures, wheel tethers, an extractable seat, and the new Halo system. | |
Technical Specs | |
Car: | |
Tatuus F3 T-318 Fully homologated to the latest FIA F3 specification | |
Engine: | |
4-cylinder turbocharged 270hp engine tuned by Autotecnica Motori | |
Gearbox: | |
Sadev SL-R 82 six speed gearbox with LSD and Magneti Marelli, paddle shift gear change | |
Electronics: | |
ECU and data acquisition by Magneti Marelli | |
Suspension: | |
Front: double wishbone with pushrods Rear: double wishbone with pushrods | |
Dampers: | |
Koni two way adjustable | |
Brakes: | |
Brembo | |
Wheels: | |
Front: ATS Aluminium 10″ x 13″ Rear: ATS Aluminium 12″ x 13″ |
[Voor 115% gewijzigd door TrekDr0p op 02-05-2019 07:08]
Ja deze worden ook uitgezonden bij ziggoppbruins schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:44:
@TrekDr0p Bedankt voor het aanmaken van dit topic!
Worden de races ook uitgezonden op Ziggo
[Voor 38% gewijzigd door TrekDr0p op 01-05-2019 14:54]
Deze tweet zegt wat anders..TrekDr0p schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:50:
[...]
Ja deze worden ook uitgezonden bij ziggo
Wel alleen op het Ziggo Racing kanaal. IIg daar staat hij op de tijdlijst.
[Afbeelding]
https://wseries.com/w-hub...-live-in-the-netherlands/
Dat is jammerTrekDr0p schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:50:
[...]
Ja deze worden ook uitgezonden bij ziggo
Wel alleen op het Ziggo Racing kanaal. IIg daar staat hij op de tijdlijst.
[Afbeelding]
https://wseries.com/w-hub...-live-in-the-netherlands/
Maar het news bericht van de W-series is van vandaag dus 28 april was dit nog niet bekend.ppbruins schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:17:
[...]
Deze tweet zegt wat anders..
https://twitter.com/ZiggoSport/status/1122732701193256960
Op 4 mei check je 's middags de W Series Hockenheim op het Ziggo Sport Racing kanaal. Op https://t.co/lezv7QTlUA vind je de complete gids; alvast veel kijkplezier!
— Ziggo Webcare (@ZiggoWebcare) 28 april 2019
[Voor 13% gewijzigd door TrekDr0p op 01-05-2019 15:55]
[Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 01-05-2019 15:22]
Testing, one, two ...
Het zal wel mooi zijn als het ook nog interessant gaat worden om te kijken, wel jammer dat het nog achter de betaal muur zit van Ziggo om live te kijken, maar de NOS mag de dag erna ofzo ook een news item erover maken, dus we gaan het sowieso beleven.hardware-lover schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:19:
@TrekDr0p, prima zo, eens kijken of het zelfstandig topic waardig zal worden (Go Beitske).
We hebben de serie inmiddels in de auto-timer gezet. Samen met DTM vanzelfsprekend, want dit valt binnen het weekend programma van die serie
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Helaas is Beitske de enige, die andere(Stephane Kox) is eruit gestapt om gewoon te kunnen race.basvn schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:30:
Thx voor het aanmaken van dit topic!!
Ga het ook zeker volgen!
Jammer dat alleen Beitske mee doet, maar gelukkig nog een andere Nederlander in de reserve banken!
Ze hebben met z´n 4e best lang mee gedaan (voor de finale keuze)
Lee McKenzie
Claire Cottingham
David Coulthard
Ted Kravitz
[Voor 26% gewijzigd door TrekDr0p op 01-05-2019 15:48]
Testing, one, two ...
Vaste locatie, vast netwerk.
Ja ik ben nog opzoek naar een grotere, is denk ik een vrouwen ding. Die zijn niet zo van hoe groter hoe beternachtnet schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 00:13:
@TrekDr0p goed bezig, lekkere candy kleurtjes. W-logo mag wel maatje groter..
[Voor 10% gewijzigd door TrekDr0p op 02-05-2019 07:41]
Sophia wilde zelf niet, omdat ze zich wilde bewijzen tegenover mannen, en niet tegenover andere vrouwenComp User schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 23:22:
Het verbaasde mij dat Nathalie Decker op de lijst stond; die heeft daar met haar NASCAR (Trucks, K&N) verplichtingen helemaal geen tijd voor.
Jammer dat Sophia Flörsch er niet voor geselecteerd is, dat leek mij wel een kandidate voor de titel.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
@basvn, nog niet terug te vinden in de tv programmering, NOS (NPO 1 t/m 3), of Ziggo kanaal 14? Of zou het een samenvatting / andere uitzenddag kunnen betekenen?
Testing, one, two ...
Miss Decker had een clausule in dr contract staanComp User schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 23:22:
Het verbaasde mij dat Nathalie Decker op de lijst stond; die heeft daar met haar NASCAR (Trucks, K&N) verplichtingen helemaal geen tijd voor.
Ziggo SPORT heeft de rechten om DTM & de W-series uit te zenden.hardware-lover schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:58:
@basvn, nog niet terug te vinden in de tv programmering, NOS (NPO 1 t/m 3), of Ziggo kanaal 14? Of zou het een samenvatting / andere uitzenddag kunnen betekenen?
[Voor 36% gewijzigd door Ryur op 02-05-2019 20:10]
De race is volgens de site van Ziggosport i.i.g. live op Ziggo Racing (14 is nog geen gids voor op dit moment) te zien op zaterdag van af 16.00 uur. Alleen is het volgende programma dan om 17.00 uur dus hoe ze dat dan doen als de start volgens de startpost om 17.10 is is mij een raadsel.hardware-lover schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:58:
[...]
[Voor 3% gewijzigd door Bastien op 02-05-2019 20:09]
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
[Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 02-05-2019 21:38]
Testing, one, two ...
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Schroom niet om hier data te delen!koli-man schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:12:
Ik denk dat ik vandaag toch even de trainingen check op het racing kanaal. Toch wel benieuwd hoe Visser het doet tov de rest.
[Voor 34% gewijzigd door TrekDr0p op 03-05-2019 08:56]
CET = Central European Time, nou kun je gaan mierenneuken en zeggen dat we nu op CEST (Central European Summer Time) zitten en er een uur verschil tussen zit, maar over het algemeen worden CET en CEST gewoon als één tijdzone gezien. Die race begint gewoon om 16:10 uur, ook in NederlandTrekDr0p schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:53:
De race word ook live via Youtube gestreamed.
YouTube: W Series
Dus iedereen kan de race gewoon live meekijken met of zonder betaal abbo
Wel raar dat 16:10 CET toch echt 17:10 nederlandse tijd is![]()
Maar op het RN365 geven ze 16:10 aan als start van de race
https://racingnews365.nl/...ik-tel-vijf-topfavorieten
[Voor 5% gewijzigd door Flotter op 03-05-2019 09:43]
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Hoe laat komen die dan? Bij mij staan ze niet in de gids.koli-man schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:12:
Ik denk dat ik vandaag toch even de trainingen check op het racing kanaal.
Bij mijn weten word het niet - tenminste niet op ZiggoSport - uitgezonden, misschien op YouTube?TheBrut3 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:50:
[...]
Hoe laat komen die dan? Bij mij staan ze niet in de gids.
Gelijk heeft ze - ik vind het, laat ik het netjes zeggen - een vreemde ontwikkeling dat er perse een aparte "women league" moest komen, maar dat vind ik ook bij andere sporten.basvn schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:34:
[...]
Sophia wilde zelf niet, omdat ze zich wilde bewijzen tegenover mannen, en niet tegenover andere vrouwen
[Voor 25% gewijzigd door Comp User op 03-05-2019 10:33]
Huh? Al klaar? Staat op 11:00 in de OP.
Kijken naar de race kan op Ziggo Racing.MikeyMan schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:19:
Informatievoorziening is nog niet top, en zou best willen kijken.
Het tijdsschema in de OP lijkt idd niet helemaal te kloppen. Ik kom deze net tegen op Twitter van de W-series:MikeyMan schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:19:
[...]
Huh? Al klaar? Staat op 11:00 in de OP.
Informatievoorziening is nog niet top, en zou best willen kijken.
-
Vrije trainingen van de Formule E en DTM worden bijvoorbeeld via de Youtube-kanalen uitgezonden. Dat het niet via Ziggo gaat vind ik prima wat dat betreft.TheBrut3 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:30:
Lijkt mij wel logisch dat VT niet wordt uitgezonden. Van welke sport zie je die wel? Alleen van F1 volgens mij. Zo groot is de W series ook weer niet.
-
en MotoGPTheBrut3 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:30:
Lijkt mij wel logisch dat VT niet wordt uitgezonden. Van welke sport zie je die wel? Alleen van F1 volgens mij. Zo groot is de W series ook weer niet.
Dan zal ik de "CET time" wel weghalen uit de TS en de NL tijd aanpassenFlotter schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:42:
[...]
CET = Central European Time, nou kun je gaan mierenneuken en zeggen dat we nu op CEST (Central European Summer Time) zitten en er een uur verschil tussen zit, maar over het algemeen worden CET en CEST gewoon als één tijdzone gezien. Die race begint gewoon om 16:10 uur, ook in Nederland
Ik denk dat je UTC, BST en CE(S)T door elkaar haalt, 16:10 CEST = 15:10 BST = 14:10 UTC
Nee, het was ook wishful thinking van mijn kant.TheBrut3 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:50:
[...]
Hoe laat komen die dan? Bij mij staan ze niet in de gids.
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Pff... Wat een verschillen joh...
Het regende tijdens de tweede sessie. Misschien dat dat de grote onderlinge verschillen verklaard.
[Voor 17% gewijzigd door ppbruins op 03-05-2019 16:54]
Eens. Ik wil er absoluut geen man/vrouw/emancipatie ding van maken, maar ik vind het eigenlijk heel stom dat deze serie in het leven is geroepen. In plaats daarvan hadden ze beter vrouwen die kunnen rijden een kans kunnen geven in de normale F3. Sterker nog: ik vind het enorme stap terug. In elke raceklasse zijn vrouwen welkom, als ze maar kunnen rijden. Nu snap ik heus wel dat het als vrouw moeilijker is om daar tussen te komen want het is een mannenwereld, maar dan moet je dat aanpakken in plaats van het zo te scheiden. Maar goed, dat is mijn mening.Comp User schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:30:
[...]
Gelijk heeft ze - ik vind het, laat ik het netjes zeggen - een vreemde ontwikkeling dat er perse een aparte "women league" moest komen, maar dat vind ik ook bij andere sporten.
[Voor 16% gewijzigd door sig69 op 04-05-2019 00:13]
Nouja zou dan in dit geval best een samenvatting op youtube willen zien. F2 heeft dat zelfs tegenwoordig.TheBrut3 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:30:
😆 - Denk ook eens om ;)
MotoGP natuurlijk, maar ook de Moto2, en zelfs de Moto3.TheBrut3 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:30:
Het is wel goed dat ze iets geholpen worden, anders hadden er 0 van hun in de F3 gereden.sig69 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:48:
[...]
Eens. Ik wil er absoluut geen man/vrouw/emancipatie ding van maken, maar ik vind het eigenlijk heel stom dat deze serie in het leven is geroepen. In plaats daarvan hadden ze beter vrouwen die kunnen rijden een kans kunnen geven in de normale F3. Sterker nog: ik vind het enorme stap terug. In elke raceklasse zijn vrouwen welkom, als ze maar kunnen rijden. Nu snap ik heus wel dat het als vrouw moeilijker is om daar tussen te komen want het is een mannenwereld, maar dan moet je dat aanpakken in plaats van het zo te scheiden. Maar goed, dat is mijn mening.
Ik ben overigens wel heel benieuwd wat voor tijden ze gaan rijden ten opzichte van de "jongens", dan kunnen we vergelijken.
Ik geef deze raceklasse evenveel kans als de A1GP of Formule E (al zal Formule E waarschijnlijk wel blijven).
Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dus voetbal, volleybal, wielrennen, hockey, honkbal enz enz enz voor vrouwen is ook onzin?sig69 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:48:
Eens. Ik wil er absoluut geen man/vrouw/emancipatie ding van maken, maar ik vind het eigenlijk heel stom dat deze serie in het leven is geroepen.
[Voor 13% gewijzigd door sjaool op 04-05-2019 11:34]
"When you grow up your heart dies"
Er staat: Fans in areas without broadcast deals can watch the race via Twitter and Facebook livestreams to see the actionsjaool schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:31:
Vanmiddag om 4 uur de eerste Formule W wedstrijd. Deze is ook live te volgen via Twitter en Facebook. Deze is ook live te zien op Ziggo Sport Racing.
[Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 04-05-2019 11:45]
Was ook al aan het zoeken.. Maar denk het niet.. De race gelukkig welMartinspire schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:54:
Wordt de kwalificatie nergens uitgezonden?
In welk land kun je hem wel zien dan? Ah Cuba lukt zo te merken...mcbacon0 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 12:05:
Hier live:
https://twitter.com/i/broadcasts/1ynJOReXYzrGR
Denk alleen te bekijken met een vpn (of tor).
[Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 04-05-2019 12:09]
Komt dus niet op tv.De race volgt later op de dag om 16.15 uur. In de uitzending van Studio Sport en via NOS.nl is een samenvatting van de race te zien.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Was geen crash, gewoon iemand die de grindbak vond en er niet meer uit kwam. En Beitske had problemen met de turbo waardoor ze een minuut of 10 binnen heeft gestaan en daarna niet meer verder kon door rode vlag. Die gaat nog wel klimmenLuckeh schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 12:41:
En Q eindigde 5m te vroeg door een crash/rode vlag. Beitske op P8, maar start wellicht P7 vanmiddag.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
[Voor 85% gewijzigd door AGee op 04-05-2019 16:18]
Ik vond het ook vreemd qua startprocedure. Licht 1 ging aan & toen ineens 2-5 tegelijk en waren uit.
[Voor 10% gewijzigd door AGee op 04-05-2019 16:19. Reden: Quote aangepast]
-
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
[Voor 14% gewijzigd door TheBrut3 op 04-05-2019 16:55]
Dit!TheBrut3 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:47:
Eerste indruk:
Te veel verschil in kwaliteit
Te weinig vermogen in de auto's
Te korte race
Teveel op elkaar lijkende liveries
DRS zou ook best mogen hier
Al om al krijg ik nog geen warm gevoel van deze serie.
Edit: en een veel te rommelige podium ceremonie + te kort volkslied.
😆 - Denk ook eens om ;)
Testing, one, two ...
Niet echthardware-lover schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 18:59:
Of deze serie werkelijk zijn eigen topic verdient 🤔 Maar het is er nu toch al, dus.... 😉
Zal dat er niet mee te maken hebben dat dit GP3 wagens zijn?TheBrut3 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 20:07:
[...]
Niet echt
Overigens hebben ze het steeds over de opstap voor een vrouw naar de F1. Maar als ze per ronde 35 seconden langzamer zijn dan de F1 is het wel een héél erg grote stap.
Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Xbox Series X | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Edifier R2000DB
[Voor 15% gewijzigd door Maarten_E op 04-05-2019 20:28]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Nouja, de winnaar van de W-Series krijgt 1,5 miljoen (Euro volgens mij). Dat is niet genoeg voor een 'echt' F3 stoeltje, maar helpt natuurlijk al wel flink!Maarten_E schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 20:28:
Zou geen slecht idee zijn als er wellicht een optie zou zijn dat de kampioene over een paar jaar naar de GP2 kan.
Hmm dat is wel een flinke sloot geld natuurlijk.Ryur schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 20:28:
[...]
Nouja, de winnaar van de W-Series krijgt 1,5 miljoen (Euro volgens mij). Dat is niet genoeg voor een 'echt' F3 stoeltje, maar helpt natuurlijk al wel flink!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
@Ryur, ze hadden het over 500.000 €/$ in het Engelse commentaar? Misschien is (1.5) dat het totale prijzengeld?Ryur schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 20:28:
[...]
Nouja, de winnares van de W-Series krijgt 1,5 miljoen (Euro volgens mij). Dat is niet genoeg voor een 'echt' F3 stoeltje, maar helpt natuurlijk al wel flink!
Testing, one, two ...
Je hebt volledig gelijk!hardware-lover schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:14:
[...]
@Ryur, ze hadden het over 500.000 €/$ in het Engelse commentaar? Misschien is (1.5) dat het totale prijzengeld?
Nee zeker niet. Maar je noemt allemaal extreem fysieke sporten, en daar zijn er gewoon verschillen tussen mannen en vrouwen. Ik denk juist dat dat met racen niet zo hoeft te zijn.TheBrut3 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:56:
[...]
Dus voetbal, volleybal, wielrennen, hockey, honkbal enz enz enz voor vrouwen is ook onzin?
Racen is zeker fysiek zwaar. Die mannen hebben niet voor de lol zo'n dikke nek en zijn ook niet voor hun plezier zo top fit.sig69 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:24:
Nee zeker niet. Maar je noemt allemaal extreem fysieke sporten, en daar zijn er gewoon verschillen tussen mannen en vrouwen. Ik denk juist dat dat met racen niet zo hoeft te zijn.
Nee de winnaar krijgt 5 ton, prijzengeld totaal is 1,5 miljoenRyur schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 20:28:
[...]
Nouja, de winnaar van de W-Series krijgt 1,5 miljoen (Euro volgens mij). Dat is niet genoeg voor een 'echt' F3 stoeltje, maar helpt natuurlijk al wel flink!
[Voor 15% gewijzigd door Bensimpel op 04-05-2019 22:11]
😆 - Denk ook eens om ;)
Plus het was gewoon een nat wegdek. F1 rijd ook geen 1 minuut 14 op een natte baan daar...TrekDr0p schreef op zondag 5 mei 2019 @ 08:52:
En de tijden moet je natuurlijk vergelijken met de F3/GP3 en niet met de F1
Dan nog zou je een groter aantal aan de top moeten vinden dan nu het geval is. Volgens mij heb je nu in geen enkele top-klasse een vrouw rijden. En dat al enkele jaren...Helaas is het allemaal zo scheef omdat je bij wijze van 1 op de 10.000 karters een vrouw is.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
[Voor 43% gewijzigd door sjaool op 05-05-2019 23:48]
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details