Toon posts:

W-series - Deel 1

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Dus geen Latifi
Waarom zouden er wel Latifi's in de F1 mogen rondrijden maar geen vrouwen op dezelfde manier? :?

[Voor 13% gewijzigd door AGee op 18-11-2022 18:05]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 19:54

siggy

Wait.... what?

AGee schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:05:
[...]

Waarom zouden er wel Latifi's in de F1 mogen rondrijden maar geen vrouwen op dezelfde manier? :?
Ahum: Wikipedia: 2019 Formula 2 Championship

Hij is geen super top talent, maar hij kan wel degelijk een potje sturen. Hij is geen Mahaveer Raghunathan ofzo.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
AGee schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:05:
Dat zei ik niet? Ik zei dat er geen vrouw in de F1 komt welke het op snelheid haalt.

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

TheBrut3 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:12:
[...]

Dat zei ik niet? Ik zei dat er geen vrouw in de F1 komt welke het op snelheid haalt.
Iedereen in de F1 heeft het op snelheid gehaald. Niemand in de F1 is een prutser. Het zijn niet altijd de 20 beste coureurs van dat moment, maar iedereen in de F1 heeft z'n sporen in meer of mindere mate verdiend. Als er dus ooit een vrouw op de grid zou komen, dan heeft die het ook gewoon zelf bij elkaar geracet.

Juist door dat soort stellingen zal elke vrouw in de F1 bij voorbaat al een stempel-kansloos krijgen :F

[Voor 9% gewijzigd door AGee op 18-11-2022 18:18]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:47

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

siggy schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:35:
Hoezo noodzakelijk? Dat er een Formule W is, of komt, of vrouwelijke kart series of dit of dat, allemaal prima. Maar waarom is het noodzakelijk?
Het is noodzakelijk om een compromis te sluiten als ik het doel wil bereiken dat ik ook kan genieten van de vrouwen met talent. Nu mis ik de helft van de (potentieel) goede racers.
In een mechanische sport is de fysieke gesteldheid alleen maar belangrijk in de topklasses (danwel bij hoge G krachten). In toeringcar bijvoorbeeld kun je gewoon een papzak zijn en nog prima meekomen. Bij wijze van dan.
F2 en F3 hebben geen stuurbekrachtiging en dus moet je veel sterker in je armen zijn dan voor F1. Mannen hebben daar een voordeel doordat ze sterker zijn. Ik vind geen interessant aspect en als vrouwen daar inderdaad last van hebben, zoals ik heb gehoord, dan mogen F2 en F3 ook stuurbekrachtiging krijgen.
Ik snap gewoon het hele gedoe niet. Men schreeuwt om gelijkheid, maar het enige wat ik zie is juist ongelijkheid. Voorrang krijgen ómdat je een vrouw bent.
Correct, je snapt het niet, want als je het zo bekijkt dan is het inderdaad gek. Het is niet de bedoeling om vrouwen voorrang te geven omdat ze vrouw zijn. Het is ook niet de bedoeling om vrouwen gelijk te behandelen. Begrijp me niet verkeerd, vrouwen gelijk behandelen is een heel mooi doel op zich, maar dat is niet waar het hier om gaat.
Waar het wel om gaat is meer vrouwen aan het racen te krijgen met alle middelen die daar voor nodig zijn.

De reden waarom ze dat willen is vraag apart, daar kunnen we het hebben over ongelijkheid, historisch gegroeide achterstand, vooroordelen, lichamelijke (on)gelijkheid en al het andere wat er mogelijk mee te maken heeft.

Het doel blijf echter simpel: meer racende vrouwen. Vroeg of laat komen ze dan ook (weer) in F1.
Poeh, ik zou me kapotschamen. Zoals gezegd is het in de autosport kracht nog minder van belang, dus is een aparte dames-serie totaal onnodig.
Wederom is dat niet de reden, zelfs als kracht wel een rol speelt in de verschillen.
Die aparte serie is er om aandacht te genereren voor racende vrouwen. Met hun eigen serie staat er altijd een vrouw in de schijnwerpers. Dat geeft een beter beeld dan dat er vrouw P20 wordt in F2, zelfs als dat technisch gezien een betere prestatie is.
Het heeft niks met eerlijk te maken en alles met marketing en PR.
Het doel is om te laten zien dat vrouwen racen ook leuk vinden en zo jonge meisjes te stimuleren om het ook eens te proberen.
En het is echt niet alsof er geen vrouwelijke F1 coureurs zijn omdat het boys-only is. Er is gewoon geen aanwas en dan is het gewoon doodsimpele statistiek.
Exact. Die statistiek gaat niet spontaan veranderen want het is een zelfversterkend verschijnsel. Als alle racers op tv mannen zijn dan krijgen mensen het idee dat het niks voor vrouwen is. Als vrouwen het niet eens proberen dan blijven alle goede racers mannelijk. Dan missen we een hoop talent.
Als je daar iets aan wil veranderen dan zal je iets anders moeten doen. Mensen gelijk behandelen is niet genoeg als er zo'n negatieve feedbackloop tegenwerkt, die zal je geforceerd moeten doorbreken als je wil dat er iets verandert.
Bij voetbal is het helemaal treurig, schreeuwen om gelijke betaling, maar gelijkheid in kwaliteit van het werk, dat is niet nodig. Je zult maar een zoon hebben die aardig kan voetballen, maar geen 'kans' krijgt en tegelijkertijd een groepje dames die miljoenen verdienen ómdat ze vrouwen zijn.
Je zal maar een dochter hebben die aardig kan racen maar geen 'kans' krijgt omdat de sponsoren alleen aandacht hebben voor mannen omdat het nu eenmaal altijd zo geweest is.
Eerlijk is het allemaal niet.

Mij gaat het om meer leuke races om te kijken, maar ik bepaal natuurlijk niet veel. De echte grote beslissingen draaien om geld. Wat dat betreft is het vrouwenvoetbal ook illustratief. Ongeacht het niveau van die sport (ik heb daar zelf geen flauw idee van) brengt het wel geld in het laatje. Veel geld. Die sport heeft, voor zover ik dat kan beoordelen, recent de omslag gemaakt van 'investeren' naar 'profiteren'.
Met eerlijkheid heeft het weinig te maken.

Dat gezegd hebbende vind ik het natuurlijk wel mooi en wenselijk dat vrouwen net zo veel kansen als mannen hebben om een succesvolle carriere te hebben in ieder denkbaar veld. Volgens mij is dat uiteindelijk het beste voor iedereen. Is mijn wens voor gelijkheid dus eigenlijk een vorm van egoisme? Ja, maar volgens mij is daar niks mis mee en is het vooral een kwestie van 'als het goed gaat met de wereld, dan heb ik zelf ook de beste kansen'.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
W-Series kampioen Jamie Chadwick naar de Indy NXT Serie (voorheen Indy Lights): https://www.indycar.com/news/2022/12/12-01-chadwick-andretti
Jamie will remain part of the Williams Racing Driver Academy in 2023 with an enhanced role to be announced in due course.

[Voor 32% gewijzigd door U123456 op 01-12-2022 23:05]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee