W-series - Deel 1

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:43
Race op de Norisring terugkijken? Start is om 55’ 40”

https://mobile.twitter.com/i/broadcasts/1yoJMEjeVDRJQ

(ik hoop dat deze in NL werkt, hier in DLD wel)

edit: niet dus.
In NL is dit de eerste mogelijkheid op het ‘open’ Ziggo Sport kanaal 14:
23:00 W Series Norisring (Hoogtepunten)

[ Voor 28% gewijzigd door U123456 op 06-07-2019 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-05 00:20

DataGhost

iPL dev

Nee, dat werkt niet in NL omdat Ziggo het uitzendt en hun Twitter/FB-streams alleen maar toegankelijk zijn voor gebieden zonder tv-uitzending, dus je zal het "vanuit een ander land" moeten bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 22:01

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

DataGhost schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 16:13:
En Beitske heeft in bocht 1 3 anderen ingehaald en ligt nu op 2 :)
Net de race teruggekeken op Ziggo Replay TV (kon nog net) .. maar wat een start van Beitske! Echt mega! Chadwick kwam nog heel erg aandringen op het eind, had niet nog 3 ronden moeten duren denk ik, maar Beitske heeft keurig haar 2e stek behouden en is 3 punten ingelopen. Nog maar 10 achter Chadwick!
Zal er om spannen in Assen !! Maar even kijken welke dag dat ik heen ga .. reversed grid W-series is misschien wel het allerspannendste, kijken hoe ze naar voren komt door het verkeer! :*)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
6 dagen na de race op de Norisring nog wat onboard beelden:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Matige start van Beitske, helaas veel tijd verloren om van 5e weer 4e te komen. Wel Chadwick onder druk kunnen zetten maar dat was het dan ook wel...

Morgen weer een race maar die doet niet mee voor de punten.. Zal ze dan winnen -O-

Met 18 punten verschil naar Brands Hatch. Das daar ook gewoon treintje rijden dus weinig kans op mooie acties. Vrees dat het voor Beitske bekeken is. Tenzij Chadwick er af vliegt.. maar zo wil je ook niet winnen :/

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Alfa90_Buttje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:18:
[...]
[knip]Zal er om spannen in Assen!! Maar even kijken welke dag dat ik heen ga .. reversed grid W-series is misschien wel het allerspannendste, kijken hoe ze naar voren komt door het verkeer! :*)
Dat weten we inmiddels ;)

Ik zag dat de extra race op zondag niet op TV wordt uitgezonden (wel online), dus hopelijk heb je de 2e dag gekozen als bezoekdag?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 20-07-2019 19:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Anders wel maar het werk verhinderd me, moet rond 12:00-14:00 thuis zijn dus dat schiet niet op :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 19:18:
Anders wel maar het werk verhinderd me, moet rond 12:00-14:00 thuis zijn dus dat schiet niet op :'(
Ze rijden blijkbaar al erg vroeg ;)

Sunday | Reverse Grid Race: 09:00 CEST

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ja ik zie het, wat is dat nou voor rare tijd!? DTM rijdt 13:30 dus dat wordt thuis kijken.

Wat een vreselijk korte races trouwens, 33 minuten... dan zijn net je banden een beetje warm.. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 20:05:

Ja ik zie het, wat is dat nou voor rare tijd!? DTM rijdt 13:30 dus dat wordt thuis kijken.

Wat een vreselijk korte races trouwens, 33 minuten... dan zijn net je banden een beetje warm.. -O-
Eens! En zeker als er ook nog eens een safetycar bij komt kijken.

Ben benieuwd wat voor draai er voor 2020 aan gegeven gaat worden. 2 races per weekend misschien? Een push to pass systeem oid?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wel jammer dat het schier onmogelijk is om op Assen in te halen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Valt wel mee maar je moet snellere auto's hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• U123456
hardware-lover schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 19:30:
[...]

Ze rijden blijkbaar al erg vroeg ;)

Sunday | Reverse Grid Race: 09:00 CEST

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Inhalen onmogelijk? Best wat inhaalacties geweest bij de race vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ja was een race vol met acties alleen jammer dat de regie Beitske en Chadwick kwalijk in beeld bracht :/

spoiler:
jammer dat Beitske in het gedrang ineens van 12 naar 17 afzakte. Uiteindelijk 14e. Maar ook geen idee hoe Chadwick van 14e naar 8ste gekomen is..

M.i. moeten ze 1 race van 33 minuten naar 2 races van 45 minuten brengen.. en dan of 2 kwalificaties, reversed grid of uitkomst race 1 is start opstelling race 2. Maar als je race 1 dan vergooit is race 2 ook gedoemd, dus 2 kwali's of reversed grid lijken mij beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Alfa90_Buttje schreef op zondag 21 juli 2019 @ 12:32:
Ja was een race vol met acties alleen jammer dat de regie Beitske en Chadwick kwalijk in beeld bracht :/

spoiler:
jammer dat Beitske in het gedrang ineens van 12 naar 17 afzakte. Uiteindelijk 14e. Maar ook geen idee hoe Chadwick van 14e naar 8ste gekomen is..

M.i. moeten ze 1 race van 33 minuten naar 2 races van 45 minuten brengen.. en dan of 2 kwalificaties, reversed grid of uitkomst race 1 is start opstelling race 2. Maar als je race 1 dan vergooit is race 2 ook gedoemd, dus 2 kwali's of reversed grid lijken mij beter.
Het beste is om gewoon het F2 of F3 format over te nemen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Het is maar een klein bijprogramma van de DTM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheBrut3 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 10:20:
Inhalen onmogelijk? Best wat inhaalacties geweest bij de race vanochtend.
Er was er eigenlijk maar één van de achterste startrijen die het hoofd nog enigszins koel hield, en liet zien hoe je werkelijk naar voren moest komen. Dat waren niet de nummers 1 en 2 uit het kampioenschap, al had de nummer 1 waarschijnlijk meer kunnen bereiken indien de nummer 2 niet zo vasthoudend (en zo agressief) was geweest?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-05 23:56

Martinspire

Awesomeness

hardware-lover schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:12:
[...]

Er was er eigenlijk maar één van de achterste startrijen die het hoofd nog enigszins koel hield, en liet zien hoe je werkelijk naar voren moest komen. Dat waren niet de nummers 1 en 2 uit het kampioenschap, al had de nummer 1 waarschijnlijk meer kunnen bereiken indien de nummer 2 niet zo vasthoudend (en zo agressief) was geweest?
Ik heb anders nog niet gezien waarom Beitske terug viel achter Chadwick?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op zondag 21 juli 2019 @ 16:06:
[...]
Ik heb anders nog niet gezien waarom Beitske terug viel achter Chadwick?
Ze zat na een SC herstart aan de binnenzijde van een andere rijdster maar kreeg daarbij niet genoeg ruimte (of het was er eigenlijk niet), raakte daardoor met die andere rijdster buiten de baan (contact), inclusief Chadwick die moest ontwijken, maar die kon er vervolgens aan de buitenzijde (buiten de baan allemaal), toen voorbij komen bij o.a. Visser.

Het was later nog als herhaling voorbij gekomen maar ik zag het eerder in de achtergrond van het beeld al fout gaan, dacht toen al dat Visser erbij betrokken was.

Edit: YT filmpje hierboven, vanaf 33:37 zie je het al een beetje gebeuren, vanaf 39:35 de herhaling.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 21-07-2019 18:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

hardware-lover schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:58:
[...]

Ze zat na een SC herstart aan de binnenzijde van een andere rijdster maar kreeg daarbij niet genoeg ruimte (of het was er eigenlijk niet), raakte daardoor met die andere rijdster buiten de baan (contact), inclusief Chadwick die moest ontwijken, maar die kon er vervolgens aan de buitenzijde (buiten de baan allemaal), toen voorbij komen bij o.a. Visser.

Het was later nog als herhaling voorbij gekomen maar ik zag het eerder in de achtergrond van het beeld al fout gaan, dacht toen al dat Visser erbij betrokken was.

Edit: YT filmpje hierboven, vanaf 33:37 zie je het al een beetje gebeuren, vanaf 39:35 de herhaling.
Maar dan nog niet echt duidelijk hoe ze van 12 naar 17 ging en hoe Chadwick 8ste werd. Totaal niet in beeld geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Alfa90_Buttje schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:10:
[...]
Maar dan nog niet echt duidelijk hoe ze van 12 naar 17 ging en hoe Chadwick 8ste werd. Totaal niet in beeld geweest...
Niet? Ze lag op 12 voor het contact, en bij de volgende tijdmeting (en na het contact), lag ze op één na laatste, Chadwick toen 2 posities voor haar na dat incident. Hoe Chadwick uiteindelijk twaalfde is geworden is niet werkelijk goed in beeld gekomen, maar ze kon profiteren van diverse keren malaise in het veld, beter dan Visser dat kon (mogelijk agv wat schade).

Het circuit is nu eenmaal minder geschikt voor het inhalen, of het verschil in snelheid moet flink groter zijn dan dat van de rijder ervoor (zie DTM).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

hardware-lover schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:37:
[...]

Niet? Ze lag op 12 voor het contact, en bij de volgende tijdmeting (en na het contact), lag ze op één na laatste, Chadwick toen 2 posities voor haar na dat incident. Hoe Chadwick uiteindelijk twaalfde is geworden is niet werkelijk goed in beeld gekomen, maar ze kon profiteren van diverse keren malaise in het veld, beter dan Visser dat kon (mogelijk agv wat schade).

Het circuit is nu eenmaal minder geschikt voor het inhalen, of het verschil in snelheid moet flink groter zijn dan dat van de rijder ervoor (zie DTM).
Dat Chadwick profiteerde is mooi, maar dat kwam dus vooral omdat mensen voor haar wegvielen. Als Beitske niks gedaan had, was ze ook gewoon 16e geworden. Visser was in gevecht maar probeerder tenminste nog wat om naar voren te gaan. Chadwick zag je eigenlijk alleen reageren op anderen en zelf weinig proberen. Dat Visser zichzelf vervolgens elimineert is jammer, maar geeft niet meteen een reden om Chadwick de hemel in te prijzen. Die heeft vooral veel geluk gehad. Net als dat Powel geluk had om toch in de top 10 te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Martinspire, wie prees Chadwick de hemel in, de commentatoren?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
tsja dat is blijkbaar normaal. Lewis Hamilton werd afgelopen weekend ook de hemel in geprezen terwijl je je af kunt vragen of hij wel eerste was geworden als de SC situatie niet was gebeurd. Komt op mij altijd raar over, maar blijkbaar wordt "er zijn op het moment dat het er toe doet", altijd als kwaliteit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
hardware-lover schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:37:
Op Assen kan je makkelijk inhalen, zelf nooit gereden?
Zeker met de langzamere wagens als F3 zijn er mogelijkheden, je moet alleen wel coureurs hebben die ze zien en durven te nemen. Pas als de wagens echt snel worden, zoals DTM, F2 en F1 wordt inhalen een stuk moeilijker. Bij F2 en F1 misschien zelfs wel bijna onmogelijk. Die wagens zijn ook veel meer afhankelijk van de ideale lijn.
Tijdens de W-race op zondag zijn er genoeg inhaalacties geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Toch zie je dat als de coureurs enigszins gelijk zijn, het aantal mogelijkheden instort. De auto's kunnen elkaar gewoon lastig volgen. De inhaal-delta is volgens mij veel te hoog ivm wat andere series doen. Je ziet ook al dat Beitske weinig kon doen achter Chadwick, ook al was ze zichtbaar sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Kwam dit nog tegen:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-05 21:09

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Vandaag (15.30 uur) de laatste W-series race van dit seizoen op Brands Hatch.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBriWXjXoAAhZfi?format=jpg&name=small

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBrodUmWsAAf7ZX?format=jpg&name=small

[ Voor 70% gewijzigd door U123456 op 11-08-2019 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
U123456 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 13:23:
Vandaag (15.30 uur) de laatste W-series race van dit seizoen op Brands Hatch.
Op Ziggo begint de uitzending pas om 16:05.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-05 21:09

basvn

Breezand - NHN

hier is de laatste livetiming voor dit seizoen
https://livetiming.azurewebsites.net/events/31/results

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Chadwick werd in de race in een rechtstreeks duel op de baan verslagen door Visser.
Chadwick is wel kampioen geworden voor Visser.

Race uitslag
1 Powell
2 Kimilainen
3 Visser
4 Chadwick
5 Wohlwend
6 Piria
7 Hawkins
8 Garcia
9 Cook
10 Moore

[ Voor 122% gewijzigd door U123456 op 11-08-2019 16:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:27

Edd

Dat zie je niet snel... Een Friese vlag op het podium ;)

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Gelukkig heeft Chadwick gewonnen. Een Nederlander met een Friese vlag op het podium is geen Nederlander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-05 13:03

TinusTegengas

Formula Racing

Ik wilde net zeggen, een nieuwe Nederlandse vlag?

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Edd schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 16:54:
Dat zie je niet snel... Een Friese vlag op het podium ;)
Ze kon er zelf smakelijk om lachen, en ik eigenlijk ook wel :P

Volgend jaar maar iets van een PtP optie toevoegen misschien, en 2 ipv 1 race per weekend? En (indien mogelijk) wat meer nationaliteiten i.p.v. +25% van het veld rijdend onder dezelfde vlag? 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-05 08:31

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
Sorry mensen niet echt druk met het topic geweest.
Maar ik moet wel toegeven dat ik heb genoten van deze series.
Het geeft mij wel een betere kijk op de vrouwen in de autosport.
Nu hopen dat die Chadwick, nog een testje mag doen in die Williams.

Hopelijk krijgt dit volgend jaar wat meer aandacht. Misschien dat je met deze serie ook de vrouwen kijkers naar je zender kan lokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
COVID-19 forces W Series to call off 2020 season:
https://www.autosport.com...020-season-due-to-covid19

Beitske Visser blijft optimistisch na cancellen volledig seizoen W Series:
https://www.ad.nl/formule...eizoen-w-series~af7fc51e/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ze moeten proberen om in het F1 voorprogramma te komen. DTM zie ik wegvallen vanaf 2021, of die klasse moet volledig worden herzien. Maar dat zie ik ook niet snel gebeuren.

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 29-06-2021 20:30 . Reden: Volledig herzien dus, weinig DTM van over.. ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:12

sjaool

Every life should have 9 cats

hardware-lover schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 23:22:
Ze moeten proberen om in het F1 voorprogramma te komen.
Dit zou voor de Formule W wel het beste zijn. Nu vallen ze een beetje weg op de kalender en mis ik sowieso vaak de races.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
En heeft ze gelijk?
Sophia Floersch nam de W Series, de klasse die afgelopen weekend aan haar tweede seizoen begon, op de hak. Het is volgens haar één grote poppenkast. “Ze hebben geen enkele kans om tegen mannen in hogere klassen te strijden”, meende ze op Twitter. “Alles wat de fans zien, zijn vrouwen die te langzaam zijn”.
https://www.gptoday.net/nl/column/f1/262737/wassen-neus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hoewel de topic titel nog aangeeft dat dit over het 2019 seizoen gaat (@TrekDr0p titeltje naar algemeen W-series wijzigen?), lijkt het idd niet zo dat men er in 2021 werkelijk warm voor loopt. Vorige week werd er in het algemene race topic nog wat aandacht aan besteed, maar dit weekend tot nu toe nog helemaal niet, terwijl race 2 van het 2021 seizoen alweer achter ons ligt.

Dus nu zit de serie in het F1 bijprogramma, maar dan nog lijkt de aandacht niet heel erg groot. Er is er één die (nog steeds) met kop en schouders boven de rest uit lijkt te steken (en nee, dat is niet Beitske). Afijn, volgende race is de thuisrace van de huidige top 3, dan zal er wel wat meer aandacht zijn (voor wat het waard is).

Edit: @TweakDude|IA d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vandaag nog niet gezien maar race 1 was 1 groot foutenfestival.
Sowieso ontgaat mij het nut van een vrouwenklasse bij autoraces.
Het niveauverschil is ook veel te groot.
Laat die paar toppers gewoon instromen in F2 / F3 en stop hier weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De race is inmiddels alweer voorbij, het was opnieuw geen hoogvlieger (vind ik).

Het percentage Engelse deelnemers lag voor deze race op 33.3% (1 op 3), dat was nog wat hoger (1 coureur), dan de voorgaande races. Toch flink wat vrouwelijk talent uit één land 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

sambalbaj schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:18:
Sowieso ontgaat mij het nut van een vrouwenklasse bij autoraces.
Het niveauverschil is ook veel te groot.
Laat die paar toppers gewoon instromen in F2 / F3 en stop hier weer mee.
Dat is precies waarom er in zovele sporten vrouwenklasses zijn. Er zijn nou eenmaal verschillen, autoracen is gewoon een fysieke sport. En voor zover dat overkomelijk is, zijn we daar nog lang niet dus zal je zoiets als dit nodig hebben om het over een generatie of twee recht te kunnen trekken. Er zijn al vrouwen die (recent) in F2/F3 hebben gereden maar daar doen ze gewoon nauwelijks mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nou, dit was een verschrikking van een race. Precies waarom men dit circuit een draak van een circuit vond toen inhalen zonder hulpmiddelen nog niet mogelijk was. Waarvan akte dus...

Hopelijk krijgen de dames in volgende jaren nog eens de kans om een in OW auto te rijden waar wat meer race mogelijkheden mee zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Waarom heeft dit nog een eigen topic? Kan toch gewoon mee in het algemene racetopic?
Heb nu de race in Oostenrijk gezien en die van vandaag, maar nee... Doe maar afschaffen of voeg ze toe aan het F3 veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheBrut3 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:23:
Waarom heeft dit nog een eigen topic? Kan toch gewoon mee in het algemene racetopic?
Heb nu de race in Oostenrijk gezien en die van vandaag, maar nee... Doe maar afschaffen of voeg ze toe aan het F3 veld.
Startdatum van het topic bekeken? Men wist toen nog niet hoe het met de populariteit van deze serie zou gaan maar dit is inmiddels wel duidelijk verwacht ik ;)

Ik heb pas voorgesteld om de titel te veranderen naar een meer algemene (2019 weg), mag jij voorstellen om dit topic te sluiten en dat men elders moet reageren betreffende deze serie (of niet) ;)

De W-series toevoegen aan de F3 klasse zou nergens op slaan (echt een wereld van verschil), en daar heeft Tweakers.net geen zeggenschap over :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:46
Nu kwalificatie van W Series op Zandvoort met Beitske Visser. Te bekijken op Ziggo Racing, wat gratis is gedurende de dagen van de Dutch GP.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:33

wontcachme

You catch me? No you wont

Goede knal.

Een echte "I beleive i can fly"

[ Voor 64% gewijzigd door wontcachme op 03-09-2021 16:43 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ja, flinke crash in Hugenholzbocht van Wohlwend… kwam met vier wielen los volgens mij.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Wel veel rode vlaggen al gezien vandaag op Zandvoort…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ook hier weer dat commentaar bij Ziggo… van zeer bedenkelijk niveau…geen uitvlucht naar F1 TV Pro voor W Series helaas…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Wat wordt dit ongelofelijk slecht in beeld gebracht ook… je zit naar auto’s te kijken met geen enkel idee welke tijd ze aan het rijden zijn. Dat kan toch veel beter? De commentator bij Ziggo schijnt wel tijden te kunnen zien namelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door PatrickC op 03-09-2021 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
En al weer een rode vlag. Commentator mist ook compleet dat Powell de snelste tijd overneemt van Chadwick…wat is dit droevig… |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Dit is niet best, nee....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Op Facebook was het ook live te volgen… in ieder geval beter (Engels) commentaar maar ook zonder live timings… Beitske 12e geworden, dus morgen kansloos voor een podium. Maar het is al een wonder dat ze dit weekend kan rijden na die mega crash vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 14:32
Ik kijk via Youtube vanuit Groot Brittannië, Channel 4 commentaar is prima te doen. Alleen geen tijden inderdaad, das wel jammer. Mis het bij de F3 ook al een beetje.

Ohja, vanuit NL kan je het via Facebook volgen, maar die hapert bij mij

[ Voor 18% gewijzigd door NLDViane op 03-09-2021 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
PatrickC schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:47:
Ook hier weer dat commentaar bij Ziggo… van zeer bedenkelijk niveau…geen uitvlucht naar F1 TV Pro voor W Series helaas…
PatrickC schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 17:12:
En al weer een rode vlag. Commentator mist ook compleet dat Powell de snelste tijd overneemt van Chadwick…wat is dit droevig… |:(
Gelukkig kan je het commentaar op internationaal zetten.

Edit: En livetiming was een storing, kan gebeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door TheBrut3 op 03-09-2021 18:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Rustig hier :O

Beitske gister knappe 4e plek in de kwalificatie op Barcelona :) Derde momenteel in het kampioenschap dus an sich nog van alles mogelijk. Ik hoop dat ze er echt VOL voor zal gaan want vorig jaar was echt een ramp.
Amely de Heus zat er niet echt lekker bij, die moet de track nog beter leren kennen denk ik, maar dat mag.
Nerea Marti viel best wel tegen op haar thuis circuit maar wellicht dat ze in de race los komt. Die is echt snel de laatste tijd en m.i. het meest gegroeid. (figuurlijk maar ook letterlijk, dang) :D

Chadwick vanaf pole heeft verreweg de beste papieren want inhalen op Barcelona is een bitch tenzij je een goede tow krijgt maar vrees dat het snelheidsverschil te klein zal zijn. Ze zouden echt wat meer peekaa's mogen hebben, want de auto is echt de limiterende factor hier.

Daarnaast vind ik 30 minuten voor 1 race echt belachelijk... Vorige race op Miami hebben ze meer ronden achter de safety car gereden dan race ronden. Echt belachelijk. Gewoon 1 uur racen met verplichte stop ofzo.

14:40 straks de race :)F

Btw hoe slecht, alleen de race is live op tv te zien. De qualy en practice moet je op hun twitch kanaal opzoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-05-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Nja, en de race kan je volgens mij juist alleen maar op tv zien toch? Lastig als je geen Ziggo/tv hebt. Of wordt het toch ook op Twitch uitgezonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

DataGhost schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:52:
Nja, en de race kan je volgens mij juist alleen maar op tv zien toch? Lastig als je geen Ziggo/tv hebt. Of wordt het toch ook op Twitch uitgezonden?
Nee, zo te zien alleen bij Ziggo. Echt zo slecht dit. Het is toch een FIA evenement? Waarom zenden ze het dan niet volledig uit op F1 TV? F2 en F3 doen ze daar ook. W series alleen de race hoogtepunten.
Wel 22 minuten dus op zich nog wel de moeite..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wa7dZ4FatAAImJLyxXl0lmUiw50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wh5008STGX679fD9blhfdBZa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

BEITSKE START OP POLE VANMIDDAG!! :)F

Na een zinderende kwalificatie waar de dames haasje over deden voor de snelste tijd, reed Jamie Chadwick uiteindelijk (weer) de snelste tijd, met daar 0,011s achter Beitske Visser _/-\o_

Jamy kreeg echter 2 plekken gridstraf vanwege het overschrijden van de witte lijn bij pit exit. Ze start nu 3e achter Nerea Marti en staat naast Marta Garcia op de 4e plek. De 4 dames zaten bijna binnen 0,1s van elkaar.

Het uitgebreide verslag:
https://wseries.com/w-hub...n-w-series-pole-position/

De race op Paul Ricard start vanmiddag om 14:50 en is te zien op Ziggo sport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

En we zitten weer de halve race achter de safety car :')

Mooie actie van Jamie, helaas Beitske al voorbij in T3

Edit: ennnn daar was de volgende safety car :')

Edit2: Jammer jammer jammer, had zo mooi kunnen zijn -O-

[ Voor 33% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-07-2022 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Chadwick heeft oftewel altijd het beste materiaal/team/engineers, of ze is gewoon veels te goed voor de rest. Deze dominantie is de doodsteek voor deze race klasse als je het mij vraagt. Visser (of haar auto) kwam gewoon snelheid te kort en maakte ook nog eens een duur foutje, waardoor ze een podiumplaats verspeelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Klopt. Ze schijnen iedere race van engineer te wisselen... beetje apart, alsof ze binnen het team geen kennis hebben. Je mag toch hopen dat ze als team dezelfde monteurs houden, of zouden die ook wisselen? Anders lijkt het mij ook raar om steeds zo'n andere gast over de vloer te krijgen. Het lijkt mij beter om steeds met dezelfde engineer te werken, die weet waar jouw voorkeur naar uit gaat qua afstelling. Je wil toch niet iedere race opnieuw het wiel gaan uitvinden?

Ik denk dat Jamie het beste weet hoe ze de auto hebben wil. En het lukt haar ook dit iedere race opnieuw voor elkaar te krijgen. Of ze kent de auto het beste, een foefje waardoor ze net dat streepje voor heeft. Ik denk dat ze iig het meest constant is, ze maakt geen fouten en ze zit er vanaf de start direct bovenop. Beitske zou wel wat feller mogen zijn. Misschien een prima endurance rijder maar 30min sprint is gewoon full attack mode zodra de lichten uit gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@Alfa Novanta Ik vond Beitske best aanvallend rijden. Ze haalde Chadwick ook nog een keertje in, maar je zag dat ze snelheid tekort kwam, ook tov de nummers 2 en 3. Maar inderdaad, die 30 minuten races zijn eigenlijk te kort, zeker als deze ook nog vaak voor een deel onder safety cars worden verreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

PatrickC schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:40:
@Alfa Novanta Ik vond Beitske best aanvallend rijden. Ze haalde Chadwick ook nog een keertje in,
klopt!! Ja dat was een super actie idd !! hoe kon ik die vergeten .. ?
maar je zag dat ze snelheid tekort kwam, ook tov de nummers 2 en 3.
nouja, ze was sneller in de qualy dus ze heeft het wel in zich .. is het dan de banden? vraag ik mij af, want zolang waren ze nou ook nog niet onderweg maar ze hadden lang achter de safetycar gereden. Misschien was het opwarmen van de banden een probleem.. maar de meiden zijn heel erg aan elkaar gewaagd, als je 0,2s verliest (bijvoorbeeld banden niet op temp) dan wordt je om de oren gereden.. en vooral omdat je dan offline gaat en je kwetsbaar maakt voor de volgende. En Nerea is ook geen pannenkoek .. die rijdt ook steeds beter!
Maar inderdaad, die 30 minuten races zijn eigenlijk te kort, zeker als deze ook nog vaak voor een deel onder safety cars worden verreden.
^dat dus. Ik zou graag 45 min zien, of 60min met pitstop.

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-07-2022 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Alfa Novanta schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:17:
nouja, ze was sneller in de qualy dus ze heeft het wel in zich .. is het dan de banden? vraag ik mij af, want zolang waren ze nou ook nog niet onderweg maar ze hadden lang achter de safetycar gereden. Misschien was het opwarmen van de banden een probleem.. maar de meiden zijn heel erg aan elkaar gewaagd, als je 0,2s verliest (bijvoorbeeld banden niet op temp) dan wordt je om de oren gereden.. en vooral omdat je dan offline gaat en je kwetsbaar maakt voor de volgende. En Nerea is ook geen pannenkoek .. die rijdt ook steeds beter!
Chadwick was ook sneller in de kwalificatie, maar kreeg een two-place grid penalty vanwege crossing the line at pit exit. Maar Beitske was natuurlijk wel sneller in de kwalificatie dan de andere 2 op het podium, maar de verschillen zijn klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

0,011s was toch vrij verwaarloosbaar. Jammer dat ze het in de race dan toch laat liggen .. misschien te voorzichtig, te bang om te crashen.. met het oog op het kampioenschap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Chadwick wint eens een keertje niet. Leek er bijna op dat ze het bewust doen om het kampioenschap niet te eentonig te laten worden. Beitske kon Chadwick niet achter zich houden, maar scoorde toch weer een mooi podium en staat nu ook 3e in de stand met hetzelfde aantal punten als Powel op de 2e plek. Zou mooi zijn als ze die nog kan pakken in de laatste race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 06:42

siggy

Wait.... what?

Grappig dat ze het niet op F1TV uitzenden, blijkbaar ook gewoon in Hongarije?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
siggy schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:17:
Grappig dat ze het niet op F1TV uitzenden, blijkbaar ook gewoon in Hongarije?
Is nooit op F1 TV geweest. Ze hebben de rechten verkocht aan lokale stations. In NL is dat Ziggo en die stoppen het achter het betaalde Racing kanaal, maar op het open kanaal 14 wordt het altijd iets later uitgezonden. Voor de populariteit van W Series is het niet echt handig vind ik. Zend het gewoon gratis uit via YT bijvoorbeeld.

[ Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 31-07-2022 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:41
Eindelijk voor VIS!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Beitske heeft de laatste W Series race ooit gewonnen denk ik. Wat was eigenlijk het doel van de W Series? Als ze nu de top 3 gewoon een stoeltje hadden gegeven voor de F3 dan was het ook ergens om gegaan. En races uitzenden op betaalzenders is natuurlijk ook niet slim om meer bekendheid en kijkers te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Gatver wat klote :/.. en dus weer Jamie kampioen maar ze heeft het niet eens op het podium kunnen vieren.
Je zou zeggen, Max Lewis en Alonso, sla de handen ineen en maak er een succesformule van. Geld zat om de dames ook een kans te bieden. Maarja, zal wel te simpel gedacht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

PatrickC schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:44:
Beitske heeft de laatste W Series race ooit gewonnen denk ik.
Je zou nog wel eens gelijk kunnen krijgen :/
Wat was eigenlijk het doel van de W Series? Als ze nu de top 3 gewoon een stoeltje hadden gegeven voor de F3 dan was het ook ergens om gegaan. En races uitzenden op betaalzenders is natuurlijk ook niet slim om meer bekendheid en kijkers te krijgen.
Ja om te kijken moest je inderdaad wel wat moeite doen en/of Ziggo hebben. Slecht..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:38
Tijdens de grand prix van Austin zijn berichten gekomen dat de Formule 1 haar eigen all female racing series wil opzetten. Mogelijk al volgend jaar en deze serie moet gaan dienen om vrouwelijke coureurs in de Formule 3 en 2 te krijgen. Het zal niet een directe concurrent van de W Series worden.

https://www.motorsport.co...younger-drivers/10387855/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Chocoball schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:59:
Tijdens de grand prix van Austin zijn berichten gekomen dat de Formule 1 haar eigen all female racing series wil opzetten. Mogelijk al volgend jaar en deze serie moet gaan dienen om vrouwelijke coureurs in de Formule 3 en 2 te krijgen. Het zal niet een directe concurrent van de W Series worden.

Twee van dit soort kampioenschappen voor vrouwen lijkt mij toch wel teveel van het goede. Mocht deze nieuwe racing serie er komen, dan lijkt mij dat het einde van de huidige W Series. Zeker gezien het feit dat er geen geld meer was om de laatste races te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:36

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

PatrickC schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 15:40:
Twee van dit soort kampioenschappen voor vrouwen lijkt mij toch wel teveel van het goede. Mocht deze nieuwe racing serie er komen, dan lijkt mij dat het einde van de huidige W Series. Zeker gezien het feit dat er geen geld meer was om de laatste races te rijden.
Geld voor beide series zal inderdaad wel te veel gevraagd zijn. Toch zie ik liever meer van dit soort series als dat er precies één kampioenschap voor vrouwen is die dan alle "verantwoordelijkheid" moet dragen. Als er iets gebeurt dan is dat direct beeldbepalend. Daarnaast heb je een zeker kwantiteit nodig om kwaliteit te vinden.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Alfa Novanta schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:55:
Gatver wat klote :/.. en dus weer Jamie kampioen maar ze heeft het niet eens op het podium kunnen vieren.
Je zou zeggen, Max Lewis en Alonso, sla de handen ineen en maak er een succesformule van. Geld zat om de dames ook een kans te bieden. Maarja, zal wel te simpel gedacht te zijn.
Er is al Extreme E (https://www.extreme-e.com/) dat alleen met gemixte teams werkt. Hamilton doet mee via z'n eigen raceteam, X44. Helaas zijn de paar races die ik gezien heb me een beetje tegenvallen.
Maar het is dus niet zonder precedent dat Hamilton investeert in racing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:59:

Really..... Dus de 1e poging was een groot succes (not), dus dan gaan ze maar een 2e poging doen, parallel aan de 1e poging? Kunnen ze niet beter bij het karting beginnen, jeweetwel, bij het begin?

Vrouwen krijgen geen kansen omdat ze gewoon niet goed genoeg zijn, niet omdat ze vrouw zijn. Kijk in de VS, Sarah Fischer en Danica Patrick deden het behoorlijk goed. Okay, ovals is andere koek dan F1, maar toch.

En het is te vaak gezegd moeten worden, maar Jamie Chadwick, x keer kampioen in de W series, was veel te licht voor de F3 en wilde zelfs niet meer terugkomen in de series, maar ja, waar ga je naar toe als je niet het niveau hebt om in de reguliere F3 mee te komen? Dan toch maar een jaartje FW.

Dit is topsport, geen politiek. Men zeurt over en Stroll en een Latifi omdat ze er voornamelijk zitten vanwege pappa's geld, straks komt er een vrouw die een zitje krijgt omdat ze een vrouw is. Nee, dát is vooruitgang. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

PatrickC schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 15:40:
[...]

Naja, als Latifi zich even identificeert als vrouw, dan rijdt ie iedereen op een rondje met twee vingers in zijn..... euh.... neus. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

siggy schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:13:
[...]

Really..... Dus de 1e poging was een groot succes (not), dus dan gaan ze maar een 2e poging doen, parallel aan de 1e poging? Kunnen ze niet beter bij het karting beginnen, jeweetwel, bij het begin?

Vrouwen krijgen geen kansen omdat ze gewoon niet goed genoeg zijn, niet omdat ze vrouw zijn. Kijk in de VS, Sarah Fischer en Danica Patrick deden het behoorlijk goed. Okay, ovals is andere koek dan F1, maar toch.

En het is te vaak gezegd moeten worden, maar Jamie Chadwick, x keer kampioen in de W series, was veel te licht voor de F3 en wilde zelfs niet meer terugkomen in de series, maar ja, waar ga je naar toe als je niet het niveau hebt om in de reguliere F3 mee te komen? Dan toch maar een jaartje FW.

Dit is topsport, geen politiek. Men zeurt over en Stroll en een Latifi omdat ze er voornamelijk zitten vanwege pappa's geld, straks komt er een vrouw die een zitje krijgt omdat ze een vrouw is. Nee, dát is vooruitgang. -O-
Ja prima. Laat ze een karting-series opzetten met enorme niveauverschillen en waar werkelijk geen hond naar kijkt, dat zal zorgen voor exposure bij jonge meisjes die vervolgens ook willen gaan karten! En dan, wat, direct al het doel bereikt, namelijk karten. Wow. Natuurlijk niet. Juist een "high-profile" series waar echt wat te showcasen is en waar op dat moment al de besten (binnen hun klasse) boven zijn komen drijven (via o.a. karten en andere feeder-series) is iets wat voor veel exposure kan zorgen. Dan kunnen die jonge meisjes zien van "kijk, dit kan je later doen als je groot bent, als je er nu al veel werk in steekt". En dat laat ook zien dat er een groter doel is dan alleen karten om geld in te investeren als ouders/sponsoren. Want dat is nog steeds het grootste probleem aan raceseries, geld, en daar ga je niet makkelijk iets aan veranderen. En als je toch al aan het karten bent, wat min of meer iedereen "gewoon" kan doen, en er zijn geen series daarboven dan heeft het ook voor niemand zin om daar veel geld tegenaan te gooien en echt talent te scouten. Zo blijven ze allemaal in de lage klasses hangen want de "echte" raceseries zoals F1 en ook F2 lijken onbereikbaar tussen alle mannen, in ieder geval behoorlijk uitzichtloos. Een serie voor alleen vrouwen geeft een veel beter uitzicht op een stoeltje en als dat populair genoeg wordt krijg je er vanzelf genoeg zodat er misschien ook een paar "met de mannen kunnen meedoen" in F1 waarna de noodzaak voor een W-series waarschijnlijk vanzelf wel afneemt. Maar je moet dus eerst even door dat kip/ei-probleem heen.

[ Voor 10% gewijzigd door DataGhost op 08-11-2022 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

DataGhost schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:30:
[...]

Ja prima. Laat ze een karting-series opzetten met enorme niveauverschillen en waar werkelijk geen hond naar kijkt, dat zal zorgen voor exposure bij jonge meisjes die vervolgens ook willen gaan karten!
Je geeft een mooie omschrijving van de Formule W-series _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

siggy schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:34:
[...]

Je geeft een mooie omschrijving van de Formule W-series _O-
En toch reden ze daar met echte teams, engineers en wagens, binnen de beschikbare budgetten, op een veel hoger niveau dan wat je bij karting ziet, ook al vind je het misschien nog niet hoog genoeg (maar daar zijn redenen voor). Of wil je ze direct in F1-wagens zetten met alle bijbehorende kosten? Wie gaat dat betalen dan?
En het is trouwens gewoon W-series zonder Formule, dat laatste komt dus wellicht binnenkort.

Kijk eens naar hoeveel jongens/mannen karting doen en hoeveel er daarvan in F3, F2 en F1 terecht komen. Echt heel weinig. Dat ligt niet puur aan opleidingsprogramma's maar ook aan talent en dat train je niet zomaar. Dus als je heel veel deelnemers hebt heb je een redelijke kans op een handjevol voor F1. Zet die aantallen even af tegen het aantal meisjes/vrouwen in karting en het is volkomen logisch dat er eigenlijk geen doorbreken richting F1. Dat heeft ook niet per se met opleidingsprogramma's te maken maar een heleboel mogelijk talent gaat gewoon nooit karten omdat [whatever].

[ Voor 56% gewijzigd door DataGhost op 08-11-2022 17:42 ]

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

DataGhost schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:35:
Kijk eens naar hoeveel jongens/mannen karting doen en hoeveel er daarvan in F3, F2 en F1 terecht komen. Echt heel weinig. Dat ligt niet puur aan opleidingsprogramma's maar ook aan talent en dat train je niet zomaar.
Niet puur, maar het maakt wel verschil. Hoe groot het talent van (bv) Verstappen ook is, dat hij op jonge leeftijd al het beste materiaal en de beste begeleiding had zal zeker een rol hebben gespeeld.
Dergelijke toegang is grotendeels een kwestie van geld. Sommigen hebben dat zelf, anderen moeten het van sponsoren hebben. Daar komen opeens allerlei psychologische en sociale aspecten om de hoek.

Sponsoren willen iets terug voor hun geld, typisch reclame. Als ze denken dat niemand naar racende vrouwen kijkt dan zullen ze ook geen geld beschikbaar stellen. (Ik laat even in het midden waarom ze dat denken en of het terecht is).
Dus als je heel veel deelnemers hebt heb je een redelijke kans op een handjevol voor F1. Zet die aantallen even af tegen het aantal meisjes/vrouwen in karting en het is volkomen logisch dat er eigenlijk geen doorbreken richting F1. Dat heeft ook niet per se met opleidingsprogramma's te maken maar een heleboel mogelijk talent gaat gewoon nooit karten omdat [whatever].
Mee eens, ik geloof dat talent voor autoracen weinig met geslacht te maken heeft en dat er dus evenveel talentvolle mannen als vrouwen zijn. Het is dus vooral een combinatie van aantallen en secundaire factoren als geld.

Als we dat willen veranderen, en dat wil ik want volgens missen we momenteel de helft van de lol, dan moet het patroon verstoord worden. Ik zie geen manier om uit het niets een groot aantal op hoog niveau racende vrouwen te halen, dat gaat niet zonder jaren aan training en opleiding.
Geld beschibkaar stellen is wel makkelijk. Als je het wil dan ligt het vanmiddag nog op tafel, de juiste personen kunnen dat met één handtekening regelen.

Met genoeg geld kun je zorgen dat die trainingsprogramma's beschikbaar zijn en gevuld worden.

Ik weet niks van voetbal maar volgens mij heeft het vrouwenvoetbal net de omslag gemaakt waarbij de interesse groot genoeg is dat de aandacht van sponsoren is gewekt. Er is nu genoeg geld dat er opeens veel mogelijk is dat een paar jaar geleden nog ondenkbaar was. Althans, dat is mijn indruk als outsider.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Net als met voetbal inderdaad, het punt wat ik een beetje probeerde te maken is dat het een numbers game is. Enorm veel halen het niet en van degenen die het halen moet er ook nog het geluk zijn dat er geld is van ouders of sponsoren. Als de kans voor mannen en vrouwen even groot is om een groot talent te vinden, betekent dat bij een veel kleiner aantal vrouwen ook een veel kleiner aantal wat ontdekt wordt om door te breken. En daarvoor moet je ze toch zien te interesseren in de sport en ook te laten zien dat er op hoog niveau ook nog wat te bereiken valt. Anders is van alle geldschieters de interesse ook behoorlijk lauw, weinig exposure heb je weinig aan natuurlijk en een carrière opbouwen in een sport waar weinig te verdienen valt is ook niet het beste toekomstplan voor je kind, dan kan je die beter naar school sturen. "Een kwestie van geld" kan je als kind natuurlijk niks aan doen en je geslacht heeft daar ook niks mee te maken. Tenminste, ik heb nog nooit gehoord dat ouders van jongetjes rijker zijn dan ouders van meisjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

En jawel ..
Bron: https://www.formule1.nl/n...oor-vrouwelijke-coureurs/

Formule 1 lanceert F1 Academy, nieuwe raceklasse voor vrouwelijke coureurs
De Formule 1 lanceert in 2023 een nieuwe raceklasse voor vrouwelijke coureurs. Deze F1 Academy biedt plaats aan vijftien vrouwelijke coureurs die het in 21 races tegen elkaar opnemen in Formule 4-bolides.

Een vervanging van de in financiële problemen geraakte W Series is de F1 Academy niet.
De F1 Academy moet namelijk jonge, vrouwelijke coureurs voorbereiden op een carrière in de W Series, Formule 3, Formule 2 en Formule 1.

De F1 Academy telt vijf teams die worden gerund door huidige Formule 2- en Formule 3-teams. Elk van deze teams zet drie auto’s in om tot een grid van vijftien vrouwelijke coureurs te komen. De F1 Academy gaat in 2023 van start met maar liefst 21 races in totaal, met drie races in zeven raceweekenden. Daarnaast zullen er vijftien testdagen zijn. De kalender is nog niet bekendgemaakt.

Uniek voor de F1 Academy is dat de Formule 1 per auto een budget van 150.000 euro beschikbaar stelt. De coureurs moeten ditzelfde bedrag neertellen voor een deelname aan de F1 Academy terwijl de teams de rest van de kosten op zich nemen.

In de F1 Academy zullen de coureurs gebruikmaken van de Tatuus T421, een Formule 4-bolide die 160 pk levert. _O- Het doel van de F1 Academy is om jonge, vrouwelijke coureurs te helpen aan kansen in de hoogste klassen in de autosport. Door al vroeg ervaring op te doen in de F1 Academy zouden de kansen voor deze vrouwelijke coureurs moeten toenemen, aangezien de Formule 1 heeft vastgesteld dat het juist aan die ervaring ontbreekt ten opzichte van mannelijke coureurs van dezelfde leeftijd.

“Iedereen moet de kans krijgen om zijn dromen te volgen en zijn potentieel te verwezenlijken en de Formule 1 wil ervoor zorgen dat we er alles aan doen om meer diversiteit in en routes naar deze geweldige sport te creëren”, zegt Formule 1-baas Stefano Domenicali.

“Daarom ben ik blij met de aankondiging van de F1 Academy, die jonge vrouwelijke coureurs de beste kans biedt om hun ambities waar te maken via een uitgebreid programma dat hun racecarrière ondersteunt en hen alles geeft wat ze nodig hebben om door te stromen naar de Formule 3 en hopelijk de Formule 2, met als ultieme doel de Formule 1. Hoe meer kansen er zijn, hoe beter. Dit is bedoeld om de coureurs een ander pad naar succes te bieden”, aldus Domenicali.
nog langzamere stofzuigers :')

dus als je dit gedaan hebt maak je kans op deelname in de W-series .. euh }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Beeld en geluid van de auto in deze video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:12:
[...]

Niet puur, maar het maakt wel verschil. Hoe groot het talent van (bv) Verstappen ook is, dat hij op jonge leeftijd al het beste materiaal en de beste begeleiding had zal zeker een rol hebben gespeeld.
Dergelijke toegang is grotendeels een kwestie van geld. Sommigen hebben dat zelf, anderen moeten het van sponsoren hebben. Daar komen opeens allerlei psychologische en sociale aspecten om de hoek.
Klopt, kijk maar eens hoeveel F1 coureurs uit een familie komen met F1 coureurs of andere motorsporten.
Hill, Verstappen, Rosberg, Piquet, Villeneuve, Senna, Sainz en aankomend Doohan en Fittipaldi. En dan zal ik er toch wel een paar vergeten zijn.
Dat is toch echt niet toevallig. Goede contacten in het wereldje, weten hoe het geregeld wordt en een bekende achternaam hebben helpt gewoon.
Sponsoren willen iets terug voor hun geld, typisch reclame. Als ze denken dat niemand naar racende vrouwen kijkt dan zullen ze ook geen geld beschikbaar stellen. (Ik laat even in het midden waarom ze dat denken en of het terecht is).
W series wilde bijvoorbeeld heel graag Abbie Eaton (ja, die van The Grand Tour) erbij hebben. Grotendeels vanwege haar naamsbekendheid.
Mee eens, ik geloof dat talent voor autoracen weinig met geslacht te maken heeft en dat er dus evenveel talentvolle mannen als vrouwen zijn. Het is dus vooral een combinatie van aantallen en secundaire factoren als geld.

Als we dat willen veranderen, en dat wil ik want volgens missen we momenteel de helft van de lol, dan moet het patroon verstoord worden. Ik zie geen manier om uit het niets een groot aantal op hoog niveau racende vrouwen te halen, dat gaat niet zonder jaren aan training en opleiding.
Geld beschibkaar stellen is wel makkelijk. Als je het wil dan ligt het vanmiddag nog op tafel, de juiste personen kunnen dat met één handtekening regelen.

Met genoeg geld kun je zorgen dat die trainingsprogramma's beschikbaar zijn en gevuld worden.

Ik weet niks van voetbal maar volgens mij heeft het vrouwenvoetbal net de omslag gemaakt waarbij de interesse groot genoeg is dat de aandacht van sponsoren is gewekt. Er is nu genoeg geld dat er opeens veel mogelijk is dat een paar jaar geleden nog ondenkbaar was. Althans, dat is mijn indruk als outsider.
Het is inderdaad gewoon een numbers game. Het aantal vrouwelijke racers die de kans krijgen om op hoger niveau te racen is gewoon te beperkt omdat de sponsoren niet in de rij staan om een vrouw te sponseren.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Alfa Novanta schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:22:
En jawel ..

[...]

nog langzamere stofzuigers :')

dus als je dit gedaan hebt maak je kans op deelname in de W-series .. euh }:O
Dat is toch prima? Potentie tot een groter veld.
Marc H schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:10:

W series wilde bijvoorbeeld heel graag Abbie Eaton (ja, die van The Grand Tour) erbij hebben. Grotendeels vanwege haar naamsbekendheid.
Ja, zegt genoeg toch. En als die kan racen is prima, maar iemand zonder noemenswaardige ervaring in een ~f3 auto gooien is te leip voor woorden. F4 klinkt dan al een stukje beter als instap. Dan is het ook makkelijker om bijv. een Abbie Eaton te laten racen. Zal het verder er bij laten aangezien mijn uitleg bij een andere racester als rant werd gezien.

Het blijft klunzig, we verguisen een Latifi en ander pay drivers, maar zodra het om vrouwen gaat is het prima. Zolang er geen aanwas van onderen is, houd je dit veld over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

siggy schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:16:
Het blijft klunzig, we verguisen een Latifi en ander pay drivers, maar zodra het om vrouwen gaat is het prima. Zolang er geen aanwas van onderen is, houd je dit veld over.
Het klopt dat het meten met twee maten is. Ik zie dat als noodzakelijk compromis.
Om voor aanwas van onderen te zorgen moet er iets zijn om naar toe te groeien.

Ik denk dat we nog een Verstappen, Hamilton, Russell, Norris, Leclerc zouden kunnen hebben in F1 in plaats van Latifi. (Of, realistischer gezien, nog een Stroll ipv een Latifi). Maar dat talent komt nu niet aan het licht.

Ergens is het gek dat ik wel naar W Series kijk en niet naar (bv) het klassement waar Latifi naar toe gaat (geen idee wat, maar geen F1), ook al is het niveau daar waarschijnlijk hoger dan in W Series. Maar ja, ik heb ook maar zoveel uren in een dag en ik moet kiezen wat ik kijk. Het niveau speelt daarbij eerlijk gezegd geen hele grote rol. Ik kan ook geniet van een junior kartwedstrijd. Ik zie het verschil wel maar het is niet noodzakelijk spannender of leuker. De W races zijn kort (max een half uur, effectief korter door vlaggen) en er zijn er maar een paar per jaar. Ik kijk half uit nieuwschierigheid. Goed mogelijk dat de lol er snel weer vanaf gaat, maar afgelopen jaar heeft het me vermaakt.

@MikeyMan: nee, gelukkig geen last van ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 12:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@CAPSLOCK2000 je weet dat formule w de anti wratten meuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:50:
[...]

Het klopt dat het meten met twee maten is. Ik zie dat als noodzakelijk compromis.
Om voor aanwas van onderen te zorgen moet er iets zijn om naar toe te groeien.
Hoezo noodzakelijk? Dat er een Formule W is, of komt, of vrouwelijke kart series of dit of dat, allemaal prima. Maar waarom is het noodzakelijk? In een mechanische sport is de fysieke gesteldheid alleen maar belangrijk in de topklasses (danwel bij hoge G krachten). In toeringcar bijvoorbeeld kun je gewoon een papzak zijn en nog prima meekomen. Bij wijze van dan.

Ik heb vet veel respect voor een Danica Patrick en een Sarah Fischer bijv. In de Indycar nog wel, genoeg F1 coureurs die never nooit op ovals durven te racen.

Ik snap gewoon het hele gedoe niet. Men schreeuwt om gelijkheid, maar het enige wat ik zie is juist ongelijkheid. Voorrang krijgen ómdat je een vrouw bent. Poeh, ik zou me kapotschamen. Zoals gezegd is het in de autosport kracht nog minder van belang, dus is een aparte dames-serie totaal onnodig. Chadwick heeft gewoon niet de kwaliteiten om in de F3 een deukje in en pakje botor te schoppen. Waarom men dan serieus hardop afvraagt waarom ze geen 'kans' krijgt in F2 of zelfs F1? Euh jah, dat is toch pervers? Compleet verwijderd van de realitit en iedereen doet er vrolijk aan mee.

Dus prima dat ze een F.W.4 beginnen, ik zal het vast eens kijken als het op f1tv komt, maar zolang een dame zich niet eens kan bewijzen in de F3, en naar deze FW serie uitwijkt, dan is het dat. En het is echt niet alsof er geen vrouwelijke F1 coureurs zijn omdat het boys-only is. Er is gewoon geen aanwas en dan is het gewoon doodsimpele statistiek.

offtopic:
Bij voetbal is het helemaal treurig, schreeuwen om gelijke betaling, maar gelijkheid in kwaliteit van het werk, dat is niet nodig. Je zult maar een zoon hebben die aardig kan voetballen, maar geen 'kans' krijgt en tegelijkertijd een groepje dames die miljoenen verdienen ómdat ze vrouwen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Grootste fout van die klasses is het gebruik van F4 wagens en geen F3. Ik snap het wel ivm kosten, maar toch.

Verder durf ik hem ook wel aan; Er gaat geen vrouw serieus in de F1 komen. En dan bedoel ik dus een vrouw die er zit op talent en kan strijden met haar mannelijke teamgenoot welke er ook op talent zit. Dus geen Latifi.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste