't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Iets voor Williams...koli-man schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:05:
[...]
Hebben zij ooit de blauwe band gebruikt? Die knoeperharde? Ik neem aan dat je daar een wedstrijdje uit op zou moeten kunnen rijden.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Mede-Vegelaar gespothardware-lover schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:58:
[...]
Yep, dat was dus "hier", in de hoofdstad van Jumbo Food
Ik wist het dus echt niet dat Max hier was, maar het was ook meer voor de studenten.
[ Voor 16% gewijzigd door Arjantje72 op 19-04-2019 23:32 ]
Ik denk niet dat je dat zo stellig kunt zeggen. Misschien gaat dat voor nu wel op, maar dat hoeft niet voor altijd zo te zijn.StealthyPeanut schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 14:36:
Max wil gewoon zo vaak mogelijk WK worden. Hamilton wil graag ook met celebrities chillen, muziek maken en plaatjes draaien.
Nou weet ik niet hoe HAM aan het begin van zijn carrière was, maar ik kan me voorstellen dat als je al een paar kampioenschappen op je naam hebt staan en een auto hebt die alleen met pech niet op 1 kan eindigen, je aandacht niet puur bij het racen hoeft te liggen.
VER heeft nog steeds veel doelen te halen die HAM al lang en breed gehaald heeft.
Daarnaast zal het leeftijdsverschil ook een aandeel hebben.
Ik denk dat het allemaal een beetje voor de bühne is, het is een vorm van self-fashioning (zo noemen we dat in de literatuurwetenschap): een manier om jezelf te representeren, hij zet zichzelf neer zoals dat past bij het merk en inmiddels ook zijn achterban. Ik denk dat hij in reallife heel anders is. Hij leeft gewoon voor z'n sport, net als Max.
Als ik het mij goed herinener is de hard vorig jaar op 1 of 2 circuits beschikbaar geweest en door een paar teams gebruikt. In principe was er ook nog een nog hardere super hard maar die is echt nooit gebruikt, ik vermoed dat je daar zo ongeveer het halve seizoen mee kon uitrijden.koli-man schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:05:
[...]
Hebben zij ooit de blauwe band gebruikt? Die knoeperharde? Ik neem aan dat je daar een wedstrijdje uit op zou moeten kunnen rijden.
Die is het F1 seizoen topic niet het F1 coureurs en hun vrijetijds besteding topic.
Er gebeurd gewoon heel weinig, zowel op als langs de baan. De race in China was gewoon saai, vorig jaar deed Max regelmatig genoeg stof opwaaien met zijn acties maar dit jaar is er weinig op aan te merken.TrekDr0p schreef op zondag 21 april 2019 @ 08:10:
Dit is het F1 seizoen topic niet het F1 coureurs en hun vrijetijds besteding topic.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Diegene die er weinig weerstand van hebben zijn ongeduldig en creëren een onrealistisch beeld van de onderlingen verhoudingen.hoevenpe schreef op zondag 21 april 2019 @ 08:47:
[...]
Er gebeurd gewoon heel weinig, zowel op als langs de baan. De race in China was gewoon saai, vorig jaar deed Max regelmatig genoeg stof opwaaien met zijn acties maar dit jaar is er weinig op aan te merken.
Gevoed door een oppervlakkige media.
Daar heb je zeker gelijk in. Het is niet eenvoudig om weekend na weekend nul fouten te maken.Loekoe schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 10:55:
Daarnaast maakt hij denk ik van alle coureurs op dit moment de minste fouten. Wanneer maakt hij nou een fout? Echt, zelden. Dat is een gave, om altijd iedere week weer zo geconcentreerd te zijn.
Enige kanttekening daarbij is dat hij door het (betere) materiaal dat hij heeft en zijn positie in het team ook geen overdreven veel risico's hoeft te nemen.
Maar het blijft een sublieme prestatie om altijd tussen een bandbreedte van 99,6 en 99,9% van je max te kunnen blijven.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Klopt, Hamilton rijdt bij het beste team en in de beste auto. Daarom is de kans hij over de limit gaat een stuk kleiner dan bij een coureur die in een mindere auto rijdt en wel de limit móet zoeken.alexbl69 schreef op zondag 21 april 2019 @ 13:10:
[...]
Daar heb je zeker gelijk in. Het is niet eenvoudig om weekend na weekend nul fouten te maken.
Enige kanttekening daarbij is dat hij door het (betere) materiaal dat hij heeft en zijn positie in het team ook geen overdreven veel risico's hoeft te nemen.
Maar het blijft een sublieme prestatie om altijd tussen een bandbreedte van 99,6 en 99,9% van je max te kunnen blijven.
[ Voor 4% gewijzigd door Xfile op 21-04-2019 13:54 ]
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Bottas maakt alleszins een stuk meer fouten, dus ik denk niet dat het klopt wat jullie zeggen.Xfile schreef op zondag 21 april 2019 @ 13:50:
[...]
Klopt, Hamilton rijdt bij het beste team en in de beste auto. Daarom is de kans hij over de limit gaat een stuk kleiner dan bij een coureur die in een mindere auto rijdt en wel de limit móet zoeken.

https://www.racefans.net/...acefans-round-up-21-04-2/
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Alleen de party mode zou toch tegenvallen, in de race hebben ze er minstens zoveel aan.DaniëlWW2 schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:15:
Echt nieuws dan. Ja Honda gaat met extra vermogen komen voor Baku en het lijkt om een verbetering voor kwalificatie te gaan.![]()
https://www.racefans.net/...acefans-round-up-21-04-2/
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
De kans dat dit gebeurd bij RBR is niet zo groot meer.
[ Voor 11% gewijzigd door Jasphur op 22-04-2019 08:43 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik verwacht ook niet dat ze nu opeens om de eerste startrij mee gaan doen. Zie liever 15/20pk extra in de race. Bij voorkeur met een stevige aero upgrade om het af te maken.hoevenpe schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:30:
[...]
Alleen de party mode zou toch tegenvallen, in de race hebben ze er minstens zoveel aan.
Nah, Max kan Gasly gewoon lappen en dan zitten ze bij elkaar.Jasphur schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:39:
[...]
[Afbeelding]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Raceweek!!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik vind dat RIC fout zat!Jasphur schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:39:
[...]
[Afbeelding]
Hé, het is maandag en dus eindeloze discussiedag
Waiting on the world to change
FTFYpinda powerrr schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:12:
[...]
Ik vind dat RIC fout zat!
Hé, het is maandag zondag en dus eindeloze discussiedag![]()

[ Voor 15% gewijzigd door Jasphur op 22-04-2019 11:36 . Reden: Gramaaatica ]
Niet tussen Max en Daniel maar het zou zomaar kunnen dat het een rood gevaarte is dat er achterin duikt...Jasphur schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:39:
[...]
[Afbeelding]
"When you grow up your heart dies"
https://www.gpfans.com/nl...ix-zandvoort-is-100-rond/
Misschien waar wat deze gast zegt, maar heb het idee dat zijn ego sneller praat dan zijn verstand
HvanL schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:10:
Eric de vlieger met nieuws:
https://www.gpfans.com/nl...ix-zandvoort-is-100-rond/
Misschien waar wat deze gast zegt, maar heb het idee dat zijn ego sneller praat dan zijn verstand
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Voor Honda lijkt het echt om 20pk te gaan die er nu gaan komen in Baku voor kwalificatie en af en toe inzetbaar tijdens de race. Dat zou het gat in kwalificatiestand reduceren tot 18pk op de Mercedes en Ferrari. Het gat in racetrim zou 12 a 15pk bedragen en dat blijft hetzelfde. Dit sluit aan bij andere bronnen die spraken over een achterstand van 38 a 40pk van de Honda op zowel de Mercedes als Ferrari die rond de 990pk zouden zitten in kwalificatiestand. Renault zat nog 7pk achter de Honda, en dat zal nu 27pk worden. Die liggen dus nog steeds bijna 50pk achter op Mercedes en Ferrari.
Zie deze reactie die kennelijk bij het volledige Japanse artikel kon en wat andere dingen opsomde.
Verder lijkt het erop dat het een geheel nieuwe PU gaat worden. Dan krijgen we dus strategische grifstraffen dit seizoen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik haal er alleen uit dat het niet om een nieuwe PU gaat.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:49:
Verder lijkt het erop dat het een geheel nieuwe PU gaat worden. Dan krijgen we dus strategische grifstraffen dit seizoen.
Hoop het eerlijk gezegd ook niet want als ze nu nog eens een nieuwe PU nodig hebben voor de volgende 20 pk dan gaat het allemaal te lang duren, en gaat dat gat niet meer gedicht worden dit jaar.

Het is ook niet zo dat RBR even fantastisch werk heeft geleverd waarmee zo’n gat te overbruggen is. Ferrari en Mercedes lijken op dit moment zelfs hun aero een fractie beter voor elkaar te hebben.
Tja, Verstappen had het rond zijn Jumbo gesprek al over een upgrade. Verder zie ik niet echt hoe er 20pk bij moet komen zonder dat er iets fysieks veranderd.Turbo-Puppy schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:47:
[...]
Ik haal er alleen uit dat het niet om een nieuwe PU gaat.![]()
Hoop het eerlijk gezegd ook niet want als ze nu nog eens een nieuwe PU nodig hebben voor de volgende 20 pk dan gaat het allemaal te lang duren, en gaat dat gat niet meer gedicht worden dit jaar.![]()
Het is ook niet zo dat RBR even fantastisch werk heeft geleverd waarmee zo’n gat te overbruggen is. Ferrari en Mercedes lijken op dit moment zelfs hun aero een fractie beter voor elkaar te hebben.
Verder wat is er precies slecht aan minder dan 20pk achterstand in zowel race als kwalificatie? Vorig seizoen was het eerder 70 a 80pk achterstand in kwalificatie en iets van 40pk in de race. Verder zat Ferrari begin 2017 rond dit niveau qua achterstand en de laatste keer dat RBR maar 20pk te kort kwam, wonnen ze gewoon even vier WDC's en WCC's achter elkaar. Nee, ik denk dat dit best wel aardig is. Het is in ieder geval genoeg voor Newey om op langere termijn geen excuses meer te hebben.
Ze kunnen nog relatief veel veranderen aan de motor zonder de PU zelf daadwerkelijk te wisselen en dan nog de nodige softwarematige upgrades. Ik ben overigens van mening dat het een 50/50 upgrade is...waarschijnlijk zat een deel hiervan al wel in het concept zoals die er in Melbourne stond, maar gaan ze nu pas echt dat vermogen benutten...wellicht omdat de brandstofleverancier daar aan mee helpt en er wat minor upgrades het nu toe laten.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 22:20:
[...]
Tja, Verstappen had het rond zijn Jumbo gesprek al over een upgrade. Verder zie ik niet echt hoe er 20pk bij moet komen zonder dat er iets fysieks veranderd.
Verder wat is er precies slecht aan minder dan 20pk achterstand in zowel race als kwalificatie? Vorig seizoen was het eerder 70 a 80pk achterstand in kwalificatie en iets van 40pk in de race. Verder zat Ferrari begin 2017 rond dit niveau qua achterstand en de laatste keer dat RBR maar 20pk te kort kwam, wonnen ze gewoon even vier WDC's en WCC's achter elkaar. Nee, ik denk dat dit best wel aardig is. Het is in ieder geval genoeg voor Newey om op langere termijn geen excuses meer te hebben.
Wat betreft het gebrek aan vermogen, zoals ik al noemde...wanneer RBR met aero een bijna traditionele voorsprong heeft, dan is er niets aan de hand. Nu doen Ferrari en Mercedes momenteel niet onder en krijgen ze dat gat niet dicht met aerodynamisch voordeel...ergo, ze kunnen dat stukje niet compenseren. RBR zal echt met een serieuze upgrade uit eigen stal moeten komen nu om aansluiting te vinden. Honda heeft ...wanneer ze daadwerkelijk tot op 20 pk zijn genaderd wel hun ding gedaan tot Canada. (Spec 2 motor, althans.. de geplande upgrade)
Dus?Turbo-Puppy schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 22:32:
[...]
Ze kunnen nog relatief veel veranderen aan de motor zonder de PU zelf daadwerkelijk te wisselen en dan nog de nodige softwarematige upgrades. Ik ben overigens van mening dat het een 50/50 upgrade is...waarschijnlijk zat een deel hiervan al wel in het concept zoals die er in Melbourne stond, maar gaan ze nu pas echt dat vermogen benutten...wellicht omdat de brandstofleverancier daar aan mee helpt en er wat minor upgrades het nu toe laten.
Wat betreft het gebrek aan vermogen, zoals ik al noemde...wanneer RBR met aero een bijna traditionele voorsprong heeft, dan is er niets aan de hand. Nu doen Ferrari en Mercedes momenteel niet onder en krijgen ze dat gat niet dicht met aerodynamisch voordeel...ergo, ze kunnen dat stukje niet compenseren. RBR zal echt met een serieuze upgrade uit eigen stal moeten komen nu om aansluiting te vinden. Honda heeft ...wanneer ze daadwerkelijk tot op 20 pk zijn genaderd wel hun ding gedaan tot Canada. (Spec 2 motor, althans.. de geplande upgrade)
De RB15 lijkt nog steeds best goed te zijn in langzame bochten en extreem laat remmen. Het is minder in snelle bochten en daar zal aan gewerkt worden. De W10 is gewoon weer eens een Mercedes monsterwagen die vanaf de tweede testweek meteen goed was. Over Ferrari zou ik maar niet beginnen aangezien die auto helemaal niet in staat is een bocht te nemen.
Ferrari schijnt met een grote upgrade te komen, maar als dat ook niet werkt dan gaat Baku niet leuk voor ze worden. Zijn ze kansloos in het stedelijke stuk van de baan.
Haha... ja dus eh... hebben zowel Ferrari als Mercedes nog steeds een stekere motor.. en Mercedes een auto die naast de motor technisch niet onder doet voor de RB15. Zal ik je die Ferrari geven, ok?DaniëlWW2 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 22:37:
[...]
Dus?
De RB15 lijkt nog steeds best goed te zijn in langzame bochten en extreem laat remmen. Het is minder in snelle bochten en daar zal aan gewerkt worden. De W10 is gewoon weer eens een Mercedes monsterwagen die vanaf de tweede testweek meteen goed was. Over Ferrari zou ik maar niet beginnen aangezien die auto helemaal niet in staat is een bocht te nemen.
Ferrari schijnt met een grote upgrade te komen, maar als dat ook niet werkt dan gaat Baku niet leuk voor ze worden. Zijn ze kansloos in het stedelijke stuk van de baan.
Anders gesteld... op dit moment om diverse redenen het 3e team en zeker geen titelkandidaat noch favoriet om iets te winnen. Misschien dat Monaco goed uit gaat pakken, maar in Monaco delen ze doorgaans geen wereldtitels uit...alhoewel Mercedes er in dit tempo wel eens verandering in kon gaan brengen.
Ik wil een winnende Max, winnende RB en winnende Honda... geen Action vazen omdat ze als 3e over de finish kwamen.

Maar ik ga jullie gesprek even onderbreken met wat vintage foto’s zonder context
Sorry heren @Turbo-Puppy en @DaniëlWW2
Maar ik ga jullie gesprek even onderbreken met wat vintage foto’s zonder context
[quote]
Top!
Zo'n grassy knoll is wel leuk voor track limits...nix electronisch systeem, gewoon gras.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Niet alleen gras, zie die opstaande banden en die drempel aan de buitenkant van de bochtmphilipp schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:13:
[quote]Jasphur schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:05:
Maar ik ga jullie gesprek even onderbreken met wat vintage foto’s zonder context![]()
[quote]
Top!
[Afbeelding]
Zo'n grassy knoll is wel leuk voor track limits...nix electronisch systeem, gewoon gras.

Ik zou niet graag langs een grassy knoll rijden in een open auto...mphilipp schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:13:
[quote]Jasphur schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:05:
Maar ik ga jullie gesprek even onderbreken met wat vintage foto’s zonder context![]()
[quote]
Top!
[Afbeelding]
Vincere Per Belli
Jij hebt 'm door...peeth schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:33:
[...]
Ik zou niet graag langs een grassy knoll rijden in een open auto...
Zolang er maar geen boekenmagazijn langs de baan staat.
Tenzij je een president bent, zou ik mij daar sowieso niet heel druk om makenmphilipp schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:55:
[...]
Jij hebt 'm door...![]()
Zolang er maar geen boekenmagazijn langs de baan staat.
[ Voor 1% gewijzigd door Furbz4300 op 24-04-2019 15:40 . Reden: Taalfoutje, bedankt Finraziel ]
Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital
Het mooie aan Hamilton vond ik altijd dat ie toch heel anders was dan de gemiddelde rijkeluiszoontje die z'n hele leven vanaf het moment dat ie een kart kon zitten is gepamperd om te komen tot waar hij nu is. Nu zal dat bij elke coureur zo ongeveer zo zijn, anders red je het niet tot de F1. Maar er is een verschil tussen in de karts terechtkomen omdat je zoveel talent hebt of gewoon een uitgestippelde route volgen van pappa.Loekoe schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 10:55:
Ik vind dat er soms wel een beetje denigrerend over Hamilton wordt gesproken. Hij leeft óók voor z'n sport hoor. Hij doet ook andere dingen, nouja, prima, laat hem lekker. Maar men moet niet denken dat Hamilton niet net als Max zo vaak WK wil worden. Hamilton is tot op het bot gemotiveerd, een absoluut toptalent en iemand die weet hoe je een auto moet ontwikkelen. Daarnaast maakt hij denk ik van alle coureurs op dit moment de minste fouten. Wanneer maakt hij nou een fout? Echt, zelden. Dat is een gave, om altijd iedere week weer zo geconcentreerd te zijn.
Ik denk dat het allemaal een beetje voor de bühne is, het is een vorm van self-fashioning (zo noemen we dat in de literatuurwetenschap): een manier om jezelf te representeren, hij zet zichzelf neer zoals dat past bij het merk en inmiddels ook zijn achterban. Ik denk dat hij in reallife heel anders is. Hij leeft gewoon voor z'n sport, net als Max.
Door de jaren heen heeft ie dat neppe Amerikaanse ontwikkeld, dat tezamen met Merc die gewoon al jaren een straatlengte voor staat, soms zo erg dat het lijkt alsof ze bewust een tandje terug doen om het spannend te houden, maakt het wat moeilijker om van hem te houden.
Eigenlijk is het mooier om hem te zien in het Rosberg jaar, waarin hij niet meer altijd dat Amerikaanse omhoog kon houden.
Afijn hij is inderdaad het meest consistent en maakt de minste (bijna geen) foutjes en is daarmee terecht waar ie is. Al vind ik de hybrid era nog steeds wat lastig omdat het al jaren niet meer gaat puur om rauwe snelheid maar veel meer andere zaken.
Als Max in Jos' jaren actief was kon ie veel meer successen behalen denk ik.
We hebben altijd dominante teams gehad. Slechts een enkel keer kwam er een ander aan bod. Williams heeft jaren gehad dat ze zowat 2 rondes voor op de rest liepen bij sommige GP's. Soms was het de auto, soms een uitzonderlijke coureur, maar meestal een combinatie. In de Lotus was Senna ook geen WK geworden.Franco10 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:21:
[...]
Als Max in Jos' jaren actief was kon ie veel meer successen behalen denk ik.
Eens. En natuurlijk was vroeger alles beter omdat je je de details niet meer herinnert maar de positieve emoties, maar toch denk ik dat er wel een verschil in zit.mphilipp schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:27:
[...]
We hebben altijd dominante teams gehad. Slechts een enkel keer kwam er een ander aan bod. Williams heeft jaren gehad dat ze zowat 2 rondes voor op de rest liepen bij sommige GP's. Soms was het de auto, soms een uitzonderlijke coureur, maar meestal een combinatie. In de Lotus was Senna ook geen WK geworden.
Dominantie is echt buiten proporties was je bij de quali standaard 1-2 pakt en vaak in de race ook. Dat had Schumacher in z'n Benetton jaren niet en ook niet in al z'n Ferrari jaren volgens mij. Verder kan ik me vroegah ook geen polonaise herinneren zoals we zo vaak hebben gezien de laatste drie jaar, alleen de Jarno Trulli trein
Ik heb niet de technische kennis om te bedenken waar het aan ligt, maar heel afwijkende strategieën die werken zoals de 4-stopper van Schumacher gaan niet meer gebeuren. Nu is dat waarschijnlijk zo simpel als het mogen tanken maar goed.
Tenzij... Je zegt hier het tegenovergestelde van wat je bedoelt...Furbz4300 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:12:
[...]
Mits je een president bent, zou ik mij daar sowieso niet heel druk om maken
[/taalnazi]
Gamertag: FinrazielNL
U heeft gelijk, dank u.Finraziel schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:23:
[...]
Tenzij... Je zegt hier het tegenovergestelde van wat je bedoelt...
[/taalnazi]
Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital
Check de Williams en McLaren dominantie. Weinig emotie aan die herinnering. Prost werd toen voor taxichauffeur uitgemaakt. Prost/Senna was ook het hele seizoen 1-2. Nóg vroeger met Alfa Romeo konden ze zelfs een ronde voor het einde stoppen om de auto te poetsen. En er is 1 (misschien 2) seizoen geweest waarin Ferrari met Schumacher bijna alle races won en zijn vrind tweede werd. Niet zo erg als met Prost/Senna, maar pretty close. Toen zat het veld inderdaad ietsje dichter bij elkaar. Evengoed was de Ferrari met Schu vreselijk snel.Franco10 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:07:
[...]
Eens. En natuurlijk was vroeger alles beter omdat je je de details niet meer herinnert maar de positieve emoties, maar toch denk ik dat er wel een verschil in zit.
Het was niet elk jaar, maar met een grote regelmaat heb je gewoon dominantie. En nu is dat de facto omdat Mercedes by far de beste motor heeft geproduceerd aan het begin van het turbo/hybrid tijdperk en dat ontwerp bevroren is. RBR heeft een beter chassis, maar tot nu toe een veel mindere motor, anders waren zij niet te kloppen geweest.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Mwoah, dat weet ik nog niet. Elk jaar begint RBR slecht en eindigen ze sterk. In het verleden hadden ze de Renault motor als excuus, maar het lijkt erop dat RBR zelf ook de on track development time nodig heeft om een goed aero pakket neer te zetten. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze het ook dit jaar weer recht gaan breien en dan hebben ze icm de Honda een zeer competitieve auto denk ik. Hopelijk kunnen ze dan volgend seizoen meteen vanaf het begin meedoen met Ferrari en Mercedes.Maarten_E schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:58:
Dat "betere" chassis van RB lijkt er nu helaas niet uit te komen dit jaar.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ik ben dat wel met je eens, maar paradoxaal genoeg lijkt het zo te zijn dat de motor dichterbij Ferrari en Merc zit dan het chassis. De druk ligt bij aero/chassisdevelopment, en die situatie is anders dan de laatste paar jaar toen ze nog bij Renault zaten. RBR kan zich nu niet heel makkelijk meer schuilen achter Renault natuurlijk.Bansheeben schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:06:
[...]
Mwoah, dat weet ik nog niet. Elk jaar begint RBR slecht en eindigen ze sterk. In het verleden hadden ze de Renault motor als excuus, maar het lijkt erop dat RBR zelf ook de on track development time nodig heeft om een goed aero pakket neer te zetten. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze het ook dit jaar weer recht gaan breien en dan hebben ze icm de Honda een zeer competitieve auto denk ik. Hopelijk kunnen ze dan volgend seizoen meteen vanaf het begin meedoen met Ferrari en Mercedes.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Precies, maar tegelijkertijd beschouw ik RBR zelf dan zeker op dat gebied wel bij uitstek als competent genoeg om dat probleem op te lossen. Ze zullen natuurlijk niet binnen 2-3 races het lek helemaal boven hebben. Maar ze hebben ook te kampen met een wissel van PU fabrikant èn een zeer significante wijziging in de aero richtlijnen. Eigenlijk is het dan niet zo verbazingwekkend dat ze nog een klein beetje zoekende zijn. Je zou zelfs kunnen zeggen dat het geheel onverwachts is dat Max na 3 races gewoon netjes 3e staat. Is wat dat betreft best een droomstart te noemen voor RBR/Honda. Zeker na het McHonda debacle.Maarten_E schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:10:
[...]
Ik ben dat wel met je eens, maar paradoxaal genoeg lijkt het zo te zijn dat de motor dichterbij Ferrari en Merc zit dan het chassis. De druk ligt bij aero/chassisdevelopment, en die situatie is anders dan de laatste paar jaar toen ze nog bij Renault zaten. RBR kan zich nu niet heel makkelijk meer schuilen achter Renault natuurlijk.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ja, qua punten staan ze er lekker bij maar qua verschil in snelheid is het gat groter met MB/Ferrari als vorig jaar.
Vorig jaar zaten ze er qua snelheid dichter bij, maar was de betrouwbaarheid/incidentjes in de eerste races het probleem waardoor ze weinig punten scoorden.
Sterker nog, daar waar de top 3 vorig jaar redelijk los stond van de rest kruipt het middenveld nu zelfs iets dichter tegen de top 3 aan. Althans, zo lijkt het in de eerste races.
Dat RBR nog zoekende is a.g.v. alle veranderingen die ze hebben meegemaakt is niet gek, maar ik moet nog maar zien of ze dezelfde stappen voorwaarts kunnen maken als vorig jaar.
Ik durf de stelling wel aan dat RBR dit jaar maximaal drie races gaat winnen en misschien zelfs wel geen enkele race....
Dat is hetzelfde als zeggen, het kan vriezen of het kan dooien.B-Real schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:44:
Ik durf de stelling wel aan dat RBR dit jaar maximaal drie races gaat winnen en misschien zelfs wel geen enkele race....
"When you grow up your heart dies"
Er moet nog veel gebeuren, wil het dit jaar weer een strijd worden tussen drie teams.
Waiting on the world to change
Misschien dat Bottas een wat mindere getalenteerde coureur is en wil hij te graag.Loekoe schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:37:
[...]
Bottas maakt alleszins een stuk meer fouten, dus ik denk niet dat het klopt wat jullie zeggen.
En ook nog minder ervaren, 8ste jaar F1, dan Lewis Hamilton.
Lewis Hamilton is al aan zijn 14de jaar in de F1 bezig is, en als je dan nog fouten maakt.
Hier YouTube: Lewis Hamilton F1 Career-Crashes & Fails 2007-2017 wat crashes van Lewis Hamilton.
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Geeft niets.. morgenavond zit ik met @DaniëlWW2 en Femme weer in de kroeg en halen we na een aantal pilsjes gewoon reacties weg “omdat het kan”Jasphur schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:05:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[ Voor 98% gewijzigd door Jasphur op 25-04-2019 07:01 ]
Ach...Fangio begon ook pas met racen rond zijn 22ste en pas op zijn 40ste werd ie voor het eerst wereldkampioen...DaMarcus schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:11:
Een aparte gedacht een groots coureur als Lewis 'pas' op zijn 21e in de F1 kwam terwijl Max (nu ook 21 jaar) er nu al 4 jaar op heeft zitten.

bandjes voor de RedBullRing
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dat had ik nog niet eerder gezien. Dacht dat ze simpelweg van de drie banden in de race re twee moeten gebruiken. Welke dan ook.
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Jelte schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:52:
Moeten ze dan bij de kwali de soft gebruiken en in de race zowel de medium als de hard?
Dat had ik nog niet eerder gezien. Dacht dat ze simpelweg van de drie banden in de race re twee moeten gebruiken. Welke dan ook.
Dat is niet helemaal juist. Pirelli heeft twee "slots" om verplichte racebanden aan te wijzen. Hierin kunnen ze iedere combinatie van compounds plaatsen. Dus ook Soft + Hard of Medium + Soft, maar ze kunnen ook beide "slots" vullen met dezelfde compound, dus Medium + Medium. (Dit is in het verleden ook al eens door Pirelli gedaan).Flotter schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:06:
... Tijdens de race moet de medium óf de harde band gebruikt worden.
Vervolgens moeten teams ten minste één van de compounds uit de twee "slots" gebruiken, tijdens de race.
Door dus dezelfde compound in de beide "slots" te plaatsen kan Pirelli de teams dwingen een specifieke compound te gebruiken ergens tijdens de race.
Ik ging uit van de situatie in Oostenrijk, zoals daarboven vermeld werd, dus verplicht hard of medium. Dat is inderdaad niet bij elke race hetzelfde, dank voor de uitleg daarover.
En "óf" was een boolean or, geen taalkundige of
[ Voor 8% gewijzigd door Flotter op 25-04-2019 15:29 ]
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Dat Pirelli 2x dezelfde nomineert voor de race is volgens mij 1x in Canada gebeurt een paar jaar geleden, maar is vrij uitzonderlijkDeKaerften schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:15:
[...]
[...]
Dat is niet helemaal juist. Pirelli heeft twee "slots" om verplichte racebanden aan te wijzen. Hierin kunnen ze iedere combinatie van compounds plaatsen. Dus ook Soft + Hard of Medium + Soft, maar ze kunnen ook beide "slots" vullen met dezelfde compound, dus Medium + Medium. (Dit is in het verleden ook al eens door Pirelli gedaan).
Vervolgens moeten teams ten minste één van de compounds uit de twee "slots" gebruiken, tijdens de race.
Door dus dezelfde compound in de beide "slots" te plaatsen kan Pirelli de teams dwingen een specifieke compound te gebruiken ergens tijdens de race.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het valt ook niet meer te vergelijken met zelfs Schumacher met Ferrari. Dat was vijf seizoenen en niet allemaal dominant. Mercedes stevent nu af op hun zesde WCC en WDC op rij. Dat is ook nog eens met een paar jaar dominantie vergelijkbaar met de goede McLaren-Honda. Onderhand mag je gewoon spreken over het meest dominante team in Formule 1 geschiedenis. Ze rijden alle records aan gort...Maarten_E schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:02:
Ferrari zat in het Schumacher tijdperk ook niet continu te downplayen.
Begin dat gedoe van Merc echt spuugzat te worden eerlijk gezegd, spreek gewoon uit dat je de sterkste package hebt, je foolt echt nietmand.
Doe anders maar dat de quali gedaan moet worden in racemodus of verbied partymodus.
Zitten ze nog steeds elke race weer eindeloos te vertellen dat het allemaal niet gaat gebeuren, dat anderen in de buurt komen etc. Dat is bewust. Echt dominante teams die niet verslagen konden worden onder huidige reglementen zijn decennialang bewust verzwakt door Bernie Ecclestone zijn politieke manoeuvres. Bernie zorgde er wel voor dat het niet al te lang mocht duren omdat het slecht is voor de zaken. Er kwamen dus al snel reglementswijzigingen om er een einde aan te maken omdat de kijkers, de dominantie van een team weer eens strontzat waren.
Mercedes is deze dans aan het ontspringen en flink ook. Er zijn zeker pogingen gedaan, maar die zijn allemaal halfslachtig en mislukt. Ferrari heeft zeer waarschijnlijk eind 2014 informatie heeft gekregen van Mercedes om hun PU te fixen. Dat deed de eerste jaren ook niks. Tokensysteem afschaffen zorgde ervoor dat Honda na drie seizoenen kon beginnen met echt inlopen terwijl Renault er echt keihard door genaaid is want die kunnen het tempo van de andere drie botweg niet bijhouden. De nieuwe reglementen in 2017 was hooguit een snelheidsdrempel voor Mercedes en de 2019 reglementen lijken Mercedes dominanter te hebben gemaakt. Het zijn allemaal ook halve maatregelen geweest om andere teams een kans te geven in te lopen, niet om Mercedes te verzwakken of de situatie te resetten. Daarom blijft dit ook maar doorgaan.
Daarom hoop ik ook zo op RBR-Honda. Ferrari gaat het nu voor de zoveelste keer niet halen en daar hoeven we onderhand niet meer op te rekenen. RBR-Honda daarentegen heeft potentie met een motorbouwer die tot het uiterste zal gaan om weer te kunnen winnen, een uitstekende aerodynamische staf, een goed draaiend team en een exceptionele coureur die onbetwist nummer 1 is.

Ik heb het niet gecontroleerd maar volgens mij hebben ze er alleen mee getest op vrijdag maar voor de kwalificatie en race zouden ze het niet gebruiken.Bart-Willem schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:06:
Het is nog erger met dat sandbaggen en valse bescheidenheid van Mercedes: Hamilton zegt dat het een extra bijzonder knappe prestatie (de 1-2 dus) is omdat ze geen upgrades aan de auto hebben gedaan en de concurrentie wel. Is 'ie soms de gekartelde achtervleugel van Mercedes vergeten?
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Tja, de top drie nemen elke race wel een nieuwe achtervleugel mee. Daar zou ik niet zo zwaar aan wegen.Bart-Willem schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:06:
Het is nog erger met dat sandbaggen en valse bescheidenheid van Mercedes: Hamilton zegt dat het een extra bijzonder knappe prestatie (de 1-2 dus) is omdat ze geen upgrades aan de auto hebben gedaan en de concurrentie wel. Is 'ie soms de gekartelde achtervleugel van Mercedes vergeten?
Er gingen ten tijden van Schumi's dominantie ook geruchten dat Ecclestone hem zou hebben gesmeekt of proberen om te kopen om te stoppen. Wordt aardig F1 + F1.5 + F2 zo.
---RAWE CEEK!!!---
(Misschien heeft de Netflix serie toch wat goed gedaan voor nieuwe zieltjes)
Zeker de laatste 2-3 jaar moet Mercedes het hebben van de kwalificatie en zorgen dat ze vooraan starten en zo geen last hebben van vuile lucht, etc. Ik kan me nog goed herinneren dat moment van Hamilton die begon te klagen dat de Mercedes niet snel was. Dat was eindelijk eens een situatie waarbij duidelijk werd dat de auto ook minder goed kon zijn wanneer de auto zich niet in de beste uitgangspositie bevond.
Daarnaast moeten teams de uitspraken van Mercedes ook maar eens laten voor wat het is. Als Mercedes zegt dat de performance op het moment nog minder is dan een Williams mag je er vanuit gaan dat ze de auto nog beter dan ooit hebben en records gaan breken...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Deze maakt ook altijd mooie gif´jes met race verloop ect
Op zich is party mode niet het grootste probleem meer. Het zou zomaar kunnen dat zowel Mercedes als Ferrari vermogen verloren hebben omdat olieverbranding nu vrijwel onmogelijk zou moeten zijn. Ik zou PU ontwikkeling eerder bevriezen voor 2020 en 2021 voor zowel Mercedes als Ferrari. Honda en Renault krijgen eenzelfde verbod als ze eenmaal ingelopen zijn. Voor Honda zou dat waarschijnlijk een stuk eerder zijn, terwijl Renault het misschien voor eind 2021 zal halen.MazeWing schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:48:
De oplossing is echter oh zo makkelijk. Verbiedt een party mode en zorg dat er met dezelfde engine mapping geraced en gekwalificeerd moet worden = weg dominantie van Mercedes.
Zeker de laatste 2-3 jaar moet Mercedes het hebben van de kwalificatie en zorgen dat ze vooraan starten en zo geen last hebben van vuile lucht, etc. Ik kan me nog goed herinneren dat moment van Hamilton die begon te klagen dat de Mercedes niet snel was. Dat was eindelijk eens een situatie waarbij duidelijk werd dat de auto ook minder goed kon zijn wanneer de auto zich niet in de beste uitgangspositie bevond.
Daarnaast moeten teams de uitspraken van Mercedes ook maar eens laten voor wat het is. Als Mercedes zegt dat de performance op het moment nog minder is dan een Williams mag je er vanuit gaan dat ze de auto nog beter dan ooit hebben en records gaan breken...
En dan ontwikkel je in de achtergrond gewoon door en spring je in 2022 ineens weer naar de kop van het veld?DaniëlWW2 schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:13:
[...]
Op zich is party mode niet het grootste probleem meer. Het zou zomaar kunnen dat zowel Mercedes als Ferrari vermogen verloren hebben omdat olieverbranding nu vrijwel onmogelijk zou moeten zijn. Ik zou PU ontwikkeling eerder bevriezen voor 2020 en 2021 voor zowel Mercedes als Ferrari. Honda en Renault krijgen eenzelfde verbod als ze eenmaal ingelopen zijn. Voor Honda zou dat waarschijnlijk een stuk eerder zijn, terwijl Renault het misschien voor eind 2021 zal halen.
Gamertag: FinrazielNL
Tja, ik denk niet dat de PU reglementen echt gaan veranderen. Je zou dus een aantal seizoenen de boel kunnen bevriezen of opnieuw het tokensysteem in kunnen voeren als het speelveld gelijk is.Finraziel schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:17:
[...]
En dan ontwikkel je in de achtergrond gewoon door en spring je in 2022 ineens weer naar de kop van het veld?
Hoop in iedergeval dat er nu ook in de media genoeg wordt gepraat/geklaagd, zodat de FIA er eens goed over gaat denken.
---RAWE CEEK!!!---
Ik ben echter van mening dat qua racepace die 3 top teams niet veel voor elkaar onder doen (zeker wanneer RBR over enkele races hopelijk alles op orde heeft). Het grootste verschil en dus de winst voor Mercedes blijft hij kwalificatie kracht. Vaak hebben ze daar de halve race al door gewonnen.
Wel ben ik benieuwd wat LEC had kunnen doen wanneer hij ook in Q3 had kunnen rijden, aangezien Vettel echt niet (meer) het niveau van een Hamilton heeft.
[ Voor 6% gewijzigd door MazeWing op 28-04-2019 11:32 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
We gaan het zien, eerlijk gezegd zie ik liever het gehele veld strijden voor een overwinning ipv 2,5 team...
Welkom bij de Formule 1.NoFearCreations schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:24:
En op die manier ga je specifiek Mercedes straffen. Op zich doen ze niks verkeerd, maar ze maken van de koningsklasse een saai verhaal. Er moet iets gedaan worden zodat de rest "sneller/beter" wordt, niet Mercedes slechter.
Hoop in iedergeval dat er nu ook in de media genoeg wordt gepraat/geklaagd, zodat de FIA er eens goed over gaat denken.
Waarom denk je dat Williams haar actieve ophanging werd verboden? Of de hele Renault mass damper controverse waar die opeens op twijfelachtige manier halverwege het seizoen werd verboden? Zie: https://www.racefans.net/...anned-tuned-mass-dampers/
Wat dacht je van de controverse over de double diffuser die eerst wel mocht na gedoe, en later werd verboden voor 2010? De bans op blown diffusers om RBR maar te stoppen?
Nee, de FIA heeft er zeker een handje van om te goed presterende teams gewoon met reglementen naar beneden te halen. Bij Mercedes hebben ze het nu ook al meerdere malen geprobeerd, maar het zijn te slappe pogingen waardoor het geen succes heeft behaald. Het enige dat nog mogelijk is, zou een ontwikkelingsban zijn voor de PU.
En dat kan niet, want dat is concurrentievervalsing.DaniëlWW2 schreef op zondag 28 april 2019 @ 13:06:
Het enige dat nog mogelijk is, zou een ontwikkelingsban zijn voor de PU.
Zeg dat maar tegen de FIA die dit soort dingen regelmatig doen. Of wou je zeggen dat het eerlijk was dat de V8 ontwikkeling werd stilgelegd en Horner een uitzondering los kreeg voor Renault die toen ook hopeloos achter lagen? Met die uitzondering heeft Renault het gat verminderd, maar voornamelijk de boel efficiënter kunnen maken en toen kwam Newey met de blown diffuser. Bedankt voor de WDC's en WCC's.TheBrut3 schreef op zondag 28 april 2019 @ 13:38:
[...]
En dat kan niet, want dat is concurrentievervalsing.
Gaat mega veel kosten en populisten weten nu ook wel dat het nooit gaat gebeuren voor Max in een RB (wat ik zelf ook jammer vind)
Zandvoort idee dooft als een vlammetje, en is missc maar beter ook.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
PSN: xMaurice93
Zoals Ross Brawn, die notabene ex-mercedes teambaas is, het tussen neus en lippen door al zei: we hebben genoeg gehad van de Mercedes dominantie. Leuk voor Mercedes, slecht voor de sport. En dat weten ze bij Mercedes ook, met hun "Ferrari is duidelijk veel sneller dan wij"-mentaliteit.Maurice079 schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:59:
Mocht er nog twijfel zijn of Mercedes het meest dominante team ooit is in de formule 1: Mercedes is momenteel bezig met de sterkste start aan een seizoen ooit in de formule 1. Nog nooit lukte het een team 4x een 1-2 te scoren aan de start van het seizoen.
Ross Brawn is toch niet teambaas bij Mercedes geweest? Wel bij Brawn GP (draagt immers zijn naam) en daarna technisch hoofd van Mercedes (na verkoop Brawn GP aan Mercedes, en opgevolgd door Paddy Low).ThomasG schreef op zondag 28 april 2019 @ 19:04:
[...]
Zoals Ross Brawn, die notabene ex-mercedes teambaas is, het tussen neus en lippen door al zei: we hebben genoeg gehad van de Mercedes dominantie. Leuk voor Mercedes, slecht voor de sport. En dat weten ze bij Mercedes ook, met hun "Ferrari is duidelijk veel sneller dan wij"-mentaliteit.
Daarnaast is hij ergens anders ook wel bekend van, en dat is de vorige extreem dominante periode in F1. Hij was immers ook de technische man bij Ferrari in de Schumacher tijd.
Jawel. Nadat Mercedes Brawn GP had uitgekocht bleef Ross Brawn als team principal, van wat toen Mercedes Grand Prix heette. In 2013 werd het Mercedes-AMG F1, en toen werd Brawn vervangen door zowel Toto Wolff (als TP) en Paddy Lowe (als TD).RobertMe schreef op zondag 28 april 2019 @ 19:23:
[...]
Ross Brawn is toch niet teambaas bij Mercedes geweest? Wel bij Brawn GP (draagt immers zijn naam) en daarna technisch hoofd van Mercedes (na verkoop Brawn GP aan Mercedes, en opgevolgd door Paddy Low).
Daarnaast is hij ergens anders ook wel bekend van, en dat is de vorige extreem dominante periode in F1. Hij was immers ook de technische man bij Ferrari in de Schumacher tijd.
Het "grappige" is dat Wolff, nadat hij de baas van Mercedes Motosports werd, eerst nadrukkelijk had ontkent dat hij Brawn zou vervangen als team principal van het Formule 1 team.
Sommige mensen zijn hierna ontslagen.
En ik ook omdat deze waarschijnlijk al ergens gepost is...
[ Voor 18% gewijzigd door Illegal_Alien op 28-04-2019 20:32 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik zou de zgn “duim neus” verplichten.TheBrut3 schreef op zondag 28 april 2019 @ 13:38:
[...]
En dat kan niet, want dat is concurrentievervalsing.

Zo doen we dat, niet goedschiks...dan maar kwaadschiks. Om de boel even te sarren zou ik iedere nieuwe neus van Mercedes eerst een keer of 6 niet door de crashtest laten komen... “ai, sorry Toto...we hebben gisterenavond besloten dat alle nieuwe voorvleugels max. 5 cm korter mogen zijn naar een impact, en de snelheid hebben we ook verhoogd na 500km/h”
Tegen die tijd zitten we wel in Mexico en mag Mercedes het nog eens proberen.

Je zegt het uiteraard als grap, maar in het verlengde hiervan: Ted had het erover dat de FIA nu meer een zero tolerance beleid zou voeren. Kimi zijn voorvleugel die net iets teveel flex had en het overschrijden van de fuel flow limiet bij Gasly door een flaky sensor (aldus Ted), normaal wordt dan even handjeklap gedaan en is alles in orde (in geval van Kimi moest de voorvleugel dan voor volgende race in orde zijn). Maar dat werkt nu allemaal toch wat anders ineens.Turbo-Puppy schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:41:
[...]
Ik zou de zgn “duim neus” verplichten.succes Mercedes, daar gaat je succesvolle ontwerp. Verzin een drogreden waarom dat ding gevaarlijk is, en houdt voet bij stuk als FIA... op de vrijdag in Barcelona deze regel introduceren, en is het zaterdag niet aangepast, dan worden alle auto’s met een andere neus dan de “duim” zondagochtend van de grid getrokken.
![]()
Zo doen we dat, niet goedschiks...dan maar kwaadschiks. Om de boel even te sarren zou ik iedere nieuwe neus van Mercedes eerst een keer of 6 niet door de crashtest laten komen... “ai, sorry Toto...we hebben gisterenavond besloten dat alle nieuwe voorvleugels max. 5 cm korter mogen zijn naar een impact, en de snelheid hebben we ook verhoogd na 500km/h”
Tegen die tijd zitten we wel in Mexico en mag Mercedes het nog eens proberen.
Wikipedia: List of Formula One records
Mercedes F1 heeft een 1-2-percentage van bijna 25%.. dus een kwart van alle races (inmiddels bijna 200) zijn ze als 1-2 gefinisht.
Verwijderd
Er zal iets moeten gebeuren voor spannendere races!
Wil je het helemaal leuk doen geef je ze per race fuel-flow limieten zoals bij GT3 en WEC gedaan wordt, en wil je echt gaan knijpen geef je teams die ondanks alles maar blijven doorjakkeren gewoon een flinke restrictorplate.
Dat zijn dingen die al gebruikt worden, perfect werken, goedkoop zijn om te implementeren en makkelijk zijn te controleren. Allerlei vage regelaanpassingen zijn dat niet.
Volgens mij gebruiken zo'n beetje alle grote series inmiddels wel BoP in een of andere vorm. Zelfs de LMP1's hebben/hadden behoorlijk vergaande BoP om de race interessant te houden, wat ook prima werkte toen er nog 3 grote teams waren.
People as things, that’s where it starts.
Vele analysten denken ook dat Ferrari ondertussen wel degelijk de betere wagen heeft en dat Ferrari in staat moet zijn geweest om de afgelopen 2 jaar het kampioenschap te winnen maar dat ze het gewoon vergooid hebben. Is dat dan ook de schuld van Mercedes?
Heel vaak zien we een verschuiving in dominantie wanneer er regels veranderen. En dat betekend dus dat we mogelijks pas in 2021 een verschuiving weg van Mercedes gaan zien. Dat is het moment waarop de aero weer zal aangepast worden.
Wil je een eerlijker speelveld? Zorg dan dat alle teams gelijke kansen krijgen. En dat betekend dat er financieel het een en ander moet veranderen. Het kan niet zijn dat een team als Ferrari miljoenen krijgt gewoon omdat ze zolang in de sport zitten en anders maar drijgen met vertrekken. En zo zijn er nog een hoop financiele constructies in deze sport die ervoor zorgen dat de top teams eenvoudiger aan de top kunnen blijven gewoon omdat ze meer geld te besteden hebben.
En wil je een racing series waarbij het veld dicht op elkaar zit? Zorg dan dat iedereen dezelfde wagen heeft. Maar dan is het geen F1 meer.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Als die twee elementen er niet waren kun je geen hond overhalen om om de twee weken naar een optocht te kijken.
Ik weet niet of er jonge en/of Max fans zijn die pas recent zijn gaan kijken, maar de spanning was 10 15 jaar geleden echt totaal anders. Bijna een andere soort.
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire