[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.094 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

Verkeerd begrepen

[ Voor 92% gewijzigd door hardware-lover op 11-03-2019 17:10 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:59

basvn

Breezand - NHN

Vorig jaar hadden ze ook 3 van de eerste 9 gewonnen

[ Voor 22% gewijzigd door basvn op 11-03-2019 17:11 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Jackson6 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:59:
[...]

Wordt lastig, oordoppen in, telefoon uit :+ Zijn er trouwens nog gekken die alle trainingen gaan kijken? 8)7
Yep ik ...ik heb dan toch nachtdienst d:)b

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

DaniëlWW2 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:58:
[Embed: title]
https://streamable.com/e4r2g

Horner zijn uitspraak over Gasly die extra werk bezorgde. Nu met reacties.
Iets minder erg dan de media er natuurlijk weer van maakte, maar alsnog behoorlijk bruut. :P
Haha, briljant die reactie van Max en de rest... :D :)

Maar ook gezicht Horner als Gasly gaat uitleggen... :D

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Lasmibalsingh schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:06:
[...]

Ik vind het niet echt netjes van Horner om als teamchef zo publiekelijk Gasly voor shut te zetten. Misschien dat dr. Marko dit nog kan zeggen, in een interview bijv, als iemand die enigszins afstand heeft met betrekking tot het raceteam en coureurs. Het kan natuurlijk ook een briljante 4D chess move zijn van Horner om Gasly te triggeren om het beste uit hemzelf te halen en de GP van Australië op zijn naam te schrijven :p
Tja, ik sta maar agnostisch tegenover Horner en Marko zolang Verstappen nog bij RBR zit. O-)
Verder lijkt er absoluut geen twijfel te bestaan wie nummer 1 is binnen RBR. Dat is ergens ook wel fijn. Zeker als het bij Ferrari op gedoe gaat uitdraaien tussen Vettel en Leclerc. Dan kan het met een beetje geluk tussen Verstappen en Hamilton gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-03-2019 17:34 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Och, tis wel een heel Britse steek onder water...

Gasly had ook kunnen zeggen dat ie het team vast wat oefening gunde :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:04
Lasmibalsingh schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:06:
[...]

Ik vind het niet echt netjes van Horner om als teamchef zo publiekelijk Gasly voor shut te zetten. Misschien dat dr. Marko dit nog kan zeggen, in een interview bijv, als iemand die enigszins afstand heeft met betrekking tot het raceteam en coureurs. Het kan natuurlijk ook een briljante 4D chess move zijn van Horner om Gasly te triggeren om het beste uit hemzelf te halen en de GP van Australië op zijn naam te schrijven :p
Aan de andere kant, de coureurs krijgen miljoenen voor het werk wat ze doen, RB geeft 100en miljoenen uit per jaar en er zijn maar 20 stoelen in de gehele F1. Het is daar keihard, kun je het niet aan of presteer je niet dan zit je in de F1 niet op de goede plek.

Dat het heel intimiderend is daar ben ik het wel mee eens. Of het de juiste aanpak is om Gasly beter te laten rijden om hem meer onder druk te zetten weet ik niet, maar lukt het Gasly niet dan is er wel iemand anders die nu in een andere auto rijdt om het volgend jaar van Gasly over te nemen (of misschien al gedurende het jaar en zit Albon er ineens naast om maar eens een compleet andere wilde gok te maken).

Nogmaals, F1 is niet lief. Net zoals voetbal of andere topsporten op het hoogste niveau is het presteren of je bent weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

DaniëlWW2 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:39:
[modbreak]De Netflix documentaire mag hier verder. ;)
[F1] Netflix documentaire[/modbreak]
Gelukkig .. ben reeds helemaal klaar met die serie nog voor ik hem gekeken heb ... gezien het aantal spoilers ken ik inmiddels ook alle afleveringen wel. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
De inschatting van F1 Metrics op basis van de twee testweken
https://f1metrics.wordpre.../2019-preseason-analysis/

Afbeeldingslocatie: https://f1metrics.files.wordpress.com/2019/03/team_gaps.png?w=640

Zijn methode
1. I collected stints that were known to be part of a race simulation. Since these stints were strung together by pit-stops only for tyre changes and typically ran close to a full race distance, the fuel loads are known. These stints can be used to anchor the data for stints run at unknown fuel loads. For comparing stints, I estimated the equivalent pace on a full fuel load (70 laps of fuel).
2. I collected all other long runs for which the tyre compound was known. Stints were cleaned of slow laps (>1 sec/lap slower than laps on either side). I required a minimum of 10 laps with valid times for inclusion in the analysis.
3. I derived degradation-time curves for each team on each tyre compound. These curves show the relationship between lap time and how hard a driver is pushing (i.e., degrading the tyre compound, as evidenced by worsening lap times). This step is critical, as it allows comparison of stints with variable work rates of tyre compounds. This is the step that is missing from all other online analyses I have found; without it, one may be comparing a stint where a driver was pushing very hard to one where a driver was extracting very little life from the tyres.
4. Finally, I attempt to estimate the unknown fuel loads by finding estimates that give the best match to the degradation-time curves for each team.

[ Voor 94% gewijzigd door Requiem19 op 11-03-2019 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Requiem19 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:57:

[Afbeelding]

Zijn methode

[...]
Zit al ff te zoeken naar een zelfde plaatje van 2018. Krijg hem zo snel niet gevonden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

[Afbeelding]

Zijn methode

[...]
Ik geloof niet dat de testweken ook maar enigszins representatief waren voor de werkelijkheid. Ferrari zal inderdaad wel snel zijn en Merc en RBR zullen er kort op zitten of gewoon er bij. McLaren echter mag heel aankomend weekend glory runs maken, maar ik verwacht niet dat die opeens een positie hoger dan P14 op de grid gaan bezetten. Williams is duidelijk. Het mooiste zal de strijd tussen Haas, Renault, STR, Afa en in zekere zin RPI zijn. Laatst genoemde lijkt mij de hekkensluiter van het middenveld, maar dat heeft veel met hun manier van werken te maken. (nieuwe auto, of eerste echte update pas in Barcelona)

Het is ook raar om te denken dat de pikorde opeens over een periode van 3 maanden sterk zal veranderen met redelijk gelijkblijvende auto's ... de meeste zijn immers evoluties op voorgaand model. Ik kan me ook eigenlijk niet echt een jaar bedenken ..naja BAR dan, maar anders dan dat niet waarin opeens de een achterhoede team vooraan stond of andersom. Klaarblijkelijk is dat een geleidelijk proces. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
Turbo-Puppy schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:12:
[...]

Ik geloof niet dat de testweken ook maar enigszins representatief waren voor de werkelijkheid. Ferrari zal inderdaad wel snel zijn en Merc en RBR zullen er kort op zitten of gewoon er bij. McLaren echter mag heel aankomend weekend glory runs maken, maar ik verwacht niet dat die opeens een positie hoger dan P14 op de grid gaan bezetten. Williams is duidelijk. Het mooiste zal de strijd tussen Haas, Renault, STR, Afa en in zekere zin RPI zijn. Laatst genoemde lijkt mij de hekkensluiter van het middenveld, maar dat heeft veel met hun manier van werken te maken. (nieuwe auto, of eerste echte update pas in Barcelona)
Heb je ook gelezen hoe de methode van deze analyse is?

Deze website gebruikt alleen de race simulatie rondetijden, waarbij je dus de facto weet hoeveel benzine er aan boord is. Glory runs worden uitgesloten van deze analyse.

Dit is een analyse op base van feiten en niet één of andere inschatting op basis van gevoel.
Het is ook raar om te denken dat de pikorde opeens over een periode van 3 maanden sterk zal veranderen met redelijk gelijkblijvende auto's ... de meeste zijn immers evoluties op voorgaand model. Ik kan me ook eigenlijk niet echt een jaar bedenken ..naja BAR dan, maar anders dan dat niet waarin opeens de een achterhoede team vooraan stond of andersom. Klaarblijkelijk is dat een geleidelijk proces. :)
Ik denk dat de nieuwe aero regels juist veel kunnen veranderen. De top teams hadden de outwash air flow concepten super goed geoptimaliseerd. Zij verliezen nu dat voordeel.

Even heel hoog over:

Mercedes 2018: 100 punten downforce
Sauber / Alfa 2018: 70 punten downforce
verschil 30 punten

Door de nieuwe FW aero regels verlies je (bijv) 50% van je aero efficientië:

Mercedes 2019: 50 punten downforce
Sauber Alfa2019: 35 punten downforce
verschil 15 punten

In 2018 moest Sauber dus een gat van 30 punten overbruggen, in 2019 is dat nog maar 15 punten. Dat maakt verschuivingen in de pikorde relatief eenvoudiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-10 15:20
Requiem19 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:28:
[...]

Deze website gebruikt alleen de race simulatie rondetijden, waarbij je dus de facto weet hoeveel benzine er aan boord is. Glory runs worden uitgesloten van deze analyse.

Dit is een analyse op base van feiten en niet één of andere inschatting op basis van gevoel.
Op basis van een aantal feiten. Maar lang niet genoeg om iets te kunnen zeggen. In hoeverre stond de power unit voluit? In hoeverre werd er gebruik gemaakt van de MGU's? Hoe is de bandenslijtage? Heeft de coureur de uiterste lijnen gevolgd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
DaniëlWW2 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:31:
[...]

Tja, ik sta maar agnostisch tegenover Horner en Marko zolang Verstappen nog bij RBR zit. O-)
Verder lijkt er absoluut geen twijfel te bestaan wie nummer 1 is binnen RBR. Dat is ergens ook wel fijn. Zeker als het bij Ferrari op gedoe gaat uitdraaien tussen Vettel en Leclerc. Dan kan het met een beetje geluk tussen Verstappen en Hamilton gaan.
Haha, wat is dit voor rare reverse psychology? 8)7

Volgens mij is er 1 team op de grid wat altijd zeer duidelijk is over de verhoudingen en een duidelijke 1e en 2e rijder aanwijst. Daarnaast is er ook 1 team op de grid dat altijd beweert dat hun coureurs vrij mogen racen wat vrijwel ieder seizoen meerdere keren tot brokken en/of 0 punten leidt.

Voor het gemak draai je die 2 nu even om? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Zoals ook in het artikel staat is er ook veel gegokt voor teams die geen complete race Sim zonder tanken hebben gedaan.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

[...]

[...]

Ik denk dat de nieuwe aero regels juist veel kunnen veranderen. De top teams hadden de outwash air flow concepten super goed geoptimaliseerd. Zij verliezen nu dat voordeel.

Even heel hoog over:

Mercedes 2018: 100 punten downforce
Sauber / Alfa 2018: 70 punten downforce
verschil 30 punten

Door de nieuwe FW aero regels verlies je (bijv) 50% van je aero efficientië:

Mercedes 2019: 50 punten downforce
Sauber Alfa2019: 35 punten downforce
verschil 15 punten

In 2018 moest Sauber dus een gat van 30 punten overbruggen, in 2019 is dat nog maar 15 punten. Dat maakt verschuivingen in de pikorde relatief eenvoudiger.
Precies wat @LoeWn ook al schrijft. Niemand heeft echt een idee van de invloedrijke variabelen. Het is heel statisch wat stints pakken en plakken nu. Hoe graag we ook willen... die hele test is totaal niet representatief voor wat we zaterdag/zondag gaan zien. Zoals iedereen al genoemd heeft... het is testen, geen race, geen pre race en nauwelijks een indicatie te noemen. Teams als Renault, Alfa en Haas geven ruiterlijk toe dat ze zelf niet eens weten waar ze staan.

Wat betreft het aantal punten downforce. De auto’s zijn zoals gezegd evoluties. Dat er wat wijzigingen zijn is leuk maar ieder topteam heeft die downforce al teruggevonden waar juist kleine teams aangeven last te ondervinden. Hulkenberg sprak zelfs over een “parachute gevoel” en RPI, Williams, Renault en Haas hebben al aangegeven dat ze (nog) niet op het niveau van 2018 zaten gedurende de test. Top teams en middenveld zitten dus waarschijnlijk de eerste races nog verder uit elkaar juist. Dat is ook niet gek, en precies het resultaat van ergens 500 miljoen tegen aan smijten of 100 miljoen. Als het verschil kleiner zou zijn dan zou dat niet best zijn voor de aero afdelingen van de 3 top teams.

Door jou geschetse situatie staat wat mij betreft dus haaks op de werkelijke gang van zaken... ofschoon ik het zal toejuichen als blijkt dat ik ongelijk heb. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 07-10 15:53

[Afbeelding]

Zijn methode

[...]
Ze hebben niet eens de moeite genomen om de hele Williams op het plaatje te zetten, is dat een voorteken? :p

Arme Frank..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Grimmie187 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:52:
[...]

Ze hebben niet eens de moeite genomen om de hele Williams op het plaatje te zetten, is dat een voorteken? :p

Arme Frank..
Die hebben zo uit mijn hoofd ook geen racesimulatie gereden.

Edit: toch wel dus, dank voor de correctie

[ Voor 6% gewijzigd door ATS op 12-03-2019 07:41 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D1Zj1G0V4AII_FP.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D1Zj3dFV4AANx8o.jpg:large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
ATS schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:53:
[...]

Die hebben zo uit mijn hoofd ook geen racesimulatie gereden.
Volgens mij wel. In totaliteit waren ze een paar minuten langer bezig en zouden dus in ieder geval op 2 ronden gezet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

ArnevdS schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:02:
[...]

Volgens mij wel. In totaliteit waren ze een paar minuten langer bezig en zouden dus in ieder geval op 2 ronden gezet zijn.
Op donderdag (week 2) hebben ze er 2 afgerond... volgens mij variërend van 1.23 hoog tot 1:ingehaald-door-saftey-car. Die ene 1:18,5 die er uit kwam op C5 was een echte poging tot.

(Even van Reddit geleend)
Afbeeldingslocatie: https://soymotor.com/sites/default/files/usuarios/redaccion/portal/jmcalavia/simraces.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

https://www.nu.nl/formule...eizoen-extra-wk-punt.html

Wist eigenlijk ook niet dat Bottas het vaakst de snelste ronde reed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:47
Grimmie187 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:52:
[...]

Arme Frank..
Op het plaatje zie je ze nog een beetje. Op de baan niet. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:54

Spotmatic

Ken sent me

Tarabass schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:18:

Hij kreeg vaak nieuwe bandjes tegen het einde van de race omdat de Mercs hun banden opvraten. Dus wel een snelste raceronde maar uiteindelijk een waardeloze finishplaats.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:42
Tarabass schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:18:

Krijg je vanzelf met slecht banden management waardoor je tegen het eind van de race nog een stop moet maken. Er zijn gewoon een aantal races geweest waar die tegen het einde en in het luchtledige rijdt en mindere banden heeft. Voor het team is het dan een no brainer om een pitstop te maken. Met verse banden kun je vervolgens weer makkelijk een snelle ronde rijden en zie hier het resultaat. Een van die races was IIRC Abu Dhabi. Te fel verdedigen tegen Verstappen, daarbij de banden oproken en nadat hij alsnog was gepasseerd reed er een ruime afstand niemand achter hem waardoor hij een gratis pitstop kon maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is dit nou enkel om een extra sponsornaam aan de snelste ronde te verbinden?

Ik vind wel dat ze hier wel heel erg laat mee komen, de eerste race staat al voor de deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
  • Laatst online: 06-10 10:48
sambalbaj schreef op maandag 11 maart 2019 @ 22:10:

Ik vind wel dat ze hier wel heel erg laat mee komen, de eerste race staat al voor de deur.
DHL is al een poosje sponsor van alle nietszeggende snelste dingen in F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Inderdaad, rijkelijk laat... ik neem aan dat er bij de teams nu nog wel wat strategische doorrekeningen moeten plaatsvinden, voornamelijk als je rond plek 9 of 10 rijdt. Zo kan het bijvoorbeeld gunstig zijn om, als je al op versleten bandjes als nummer 9 langzaam bijgehaald wordt door de nummer 10 om toch ff snel de pits in te duiken. Even vlammen en je hebt weer 2 punten, met nog kans om die nummer 9 terug te pakken dus wellicht zelf een bonuspunt. Zo zullen er vast nog wel meer strategische afwegingen, die toch ff doorgerekend moeten worden.

Of zou het al langer besloten zijn maar pas nu publiekelijk bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 21:27

themaxter

Bugged..

Als ik het zo lees, betekent dit wel dat als de snelste ronde wordt gereden door iemand buiten de top 10 er geen punten worden gegeven. Dan zou iemand van een van de "zuster teams" of een andere teamgenoot die buiten de top 10 rijdt er voor kunnen zorgen dat niemand binnen de top 10 er mee van door gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 07-10 13:11
Wat ik liever zou zien is dat dit ook voor auto's buiten de top 10 geldt. Dan hebben die ook nog iets om voor te rijden.

P11-20 wordt zo wel heel erg een F1.5.

'ja sorry, niet in de top 10, geen punten voor jullie'

'zeg, we hebben voor dit jaar iets nieuws bedacht waardoor er meer punten te verdelen zijn, maar uhm, oja sorry, niet als je buiten de top 10 eindigt, nou succes dit jaar he!'

[ Voor 57% gewijzigd door FastFred op 11-03-2019 23:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
Maar je wilt ook niet dat 5 ronden voor het einde 10 auto's de pits in duiken om even bandjes te wisselen voor een snelle ronde. Wordt dan een beetje een poppenkast en waarschijnlijk nog chaos op het circuit ook.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Welke coureur vliegt als leider van de wedstrijd als eerste van de baan doordat hij een snelle ronde wil neerzetten?🤣

Mijn stem gaat naar vettel

[ Voor 13% gewijzigd door Riderider op 11-03-2019 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dionlinn schreef op maandag 11 maart 2019 @ 23:46:
Welke coureur vliegt als leider van de wedstrijd als eerste van de baan doordat hij een snelle ronde wil neerzetten?🤣

Mijn stem gaat naar vettel
Zelfs Vettel gaat dat, als leider in een wedstrijd, echt niet proberen voor dat ene puntje.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ik zie de nr 6 het wel doen(als de top 6 net zo’n voorsprong op de rest heeft als vorig jaar tenminste).

Vorig jaar kon je als nr 6 meestal nog een gratis pitstop permitteren. Bottas vaak noodgedwongen door zwak bandenmanagement... leuk extraatje dat extra puntje maar gaat het verschil niet maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kevlar01 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 00:05:
Ik zie de nr 6 het wel doen(als de top 6 net zo’n voorsprong op de rest heeft als vorig jaar tenminste).

Vorig jaar kon je als nr 6 meestal nog een gratis pitstop permitteren. Bottas vaak noodgedwongen door zwak bandenmanagement... leuk extraatje dat extra puntje maar gaat het verschil niet maken denk ik.
We hebben het de nummer 6 dan ook regelmatig zien doen (of nummer 5 als nummer 6 geen bedreiging was, of nummer..., enz.).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:49
themaxter schreef op maandag 11 maart 2019 @ 23:10:
Als ik het zo lees, betekent dit wel dat als de snelste ronde wordt gereden door iemand buiten de top 10 er geen punten worden gegeven. Dan zou iemand van een van de "zuster teams" of een andere teamgenoot die buiten de top 10 rijdt er voor kunnen zorgen dat niemand binnen de top 10 er mee van door gaat.
Zo lees ik het ook; er word dus niet per se elke race een extra punt uitgedeeld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-10 19:28
Edit. De tweet van Williams embedden geeft een lelijk resultaat. Klik. Williams heeft een grappige tweet gemaakt.

Aangezien ik om werk redenen niet kan wachten tot het 08:00 uur is. Hierbij de uur tot uur planning van deze raceweek. Misschien dat @DaniëlWW2 het wil overzetten straks :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D1b2LdvUwAAflHo?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D1b2MUEUwAA9bBK?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D1b2M4RU4AAxPvz?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D1b2NcqV4AAedDZ?format=jpg&name=large

[ Voor 16% gewijzigd door Jasphur op 12-03-2019 06:50 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

nope DHL sponsorde al de snelste pitstop award en snelste ronde.
Ach zoveel gaat het ook weer niet uitmaken. Het is meer de ‘Resistance to change’ die overwonnen moet worden.
P.O. Box schreef op maandag 11 maart 2019 @ 23:05:
[...]
Inderdaad, rijkelijk laat... ik neem aan dat er bij de teams nu nog wel wat strategische doorrekeningen moeten plaatsvinden, voornamelijk als je rond plek 9 of 10 rijdt. Zo kan het bijvoorbeeld gunstig zijn om, als je al op versleten bandjes als nummer 9 langzaam bijgehaald wordt door de nummer 10 om toch ff snel de pits in te duiken. Even vlammen en je hebt weer 2 punten, met nog kans om die nummer 9 terug te pakken dus wellicht zelf een bonuspunt. Zo zullen er vast nog wel meer strategische afwegingen, die toch ff doorgerekend moeten worden.

Of zou het al langer besloten zijn maar pas nu publiekelijk bekend?
Dit verhaal is precies de onderbouwing van de FIA, geeft een extra tactisch element en mogelijk extra actie op de baan.
En dat voor 1 schamel puntje :)

[ Voor 48% gewijzigd door YakuzA op 12-03-2019 07:20 ]

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:55
Helnut Marko roept weer wat:

https://www.motorsport-to...uf-melbourne-vor-19031201

Als ik even het low pass filter toepas:

Red Bull had eigenlijk pas voor Shanghai (3e race) updates gepland, maar Newey heeft lopen pushen dat ze er al in Mebourne op zitten. Verder is de RB15 de duurste auto qua ontwikkelbudget.

Om een bekende filosoof te quoten:

“Do or do not. There is no try.”
– Yoda

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-10 16:02

bakvis

Tweakers.Nerd

Jasphur schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 06:47:
Edit. De tweet van Williams embedden geeft een lelijk resultaat. Klik. Williams heeft een grappige tweet gemaakt.
Die reply's zijn wel weer meesterlijk!

Mijn Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

loekf2 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 07:42:

Red Bull had eigenlijk pas voor Shanghai (3e race) updates gepland, maar Newey heeft lopen pushen dat ze er al in Mebourne op zitten. Verder is de RB15 de duurste auto qua ontwikkelbudget.

– Yoda
Die vervelende newey ook altijd.... :+

Tnx voor de samenvatting d:)b

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:42

Vos

AFCA

– Yoda
Der RB15 ist laut Helmut Marko das beste und teuerste Auto in der Geschichte des Red-Bull-Teams.

Om misverstanden te verkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

– Yoda
En vervolgens rijdt Gasly de updates aan gort... Snap de blijdschap daarover wel :+

Mbt de bonuspunt voor snelste ronde... Die ene punt Slaat nergens op... Maar stel nou dat ze er vijf punten van zouden maken... Dan zou er ineens risico genomen kunnen worden...

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 12-03-2019 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
MikeyMan schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 07:58:
[...]

En vervolgens rijdt Gasly de updates aan gort... Snap de blijdschap daarover wel :+
Ik ga er nog steeds van uit dat Gasly de eerste 5 races zo loop te knoeien, dat Marko of de "Torpedo" of Albon erin zet. Gasly is geen Leclerc-level. Andere kant, hoeft dat ook niet te zijn, maar dan moet ie niet constant z'n RB15 in het gras rijden.

Gasly moet ook eens geld voor een scheer apparaat uitgeven, maar dat ter zijde....

PS: en media training nemen, als je zo door je team chef te kakken wordt gezet tijdens een persco in Japan... tja.. hij ging er serieus op in, had gewoon Horner moeten terugpakken.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Turbo-Puppy schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:49:
[...]

Precies wat @LoeWn ook al schrijft. Niemand heeft echt een idee van de invloedrijke variabelen. Het is heel statisch wat stints pakken en plakken nu. Hoe graag we ook willen... die hele test is totaal niet representatief voor wat we zaterdag/zondag gaan zien. Zoals iedereen al genoemd heeft... het is testen, geen race, geen pre race en nauwelijks een indicatie te noemen. Teams als Renault, Alfa en Haas geven ruiterlijk toe dat ze zelf niet eens weten waar ze staan.

Wat betreft het aantal punten downforce. De auto’s zijn zoals gezegd evoluties. Dat er wat wijzigingen zijn is leuk maar ieder topteam heeft die downforce al teruggevonden waar juist kleine teams aangeven last te ondervinden. Hulkenberg sprak zelfs over een “parachute gevoel” en RPI, Williams, Renault en Haas hebben al aangegeven dat ze (nog) niet op het niveau van 2018 zaten gedurende de test. Top teams en middenveld zitten dus waarschijnlijk de eerste races nog verder uit elkaar juist. Dat is ook niet gek, en precies het resultaat van ergens 500 miljoen tegen aan smijten of 100 miljoen. Als het verschil kleiner zou zijn dan zou dat niet best zijn voor de aero afdelingen van de 3 top teams.

Door jou geschetse situatie staat wat mij betreft dus haaks op de werkelijke gang van zaken... ofschoon ik het zal toejuichen als blijkt dat ik ongelijk heb. ;)
Dit is de estimation van F1 metrics van vorig jaar. De rode streepjes zijn de echte data van race 1 tm 4.

Hij zit er dus aardig bij in de buurt..

Afbeeldingslocatie: https://f1metrics.files.wordpress.com/2018/11/prepost_20181.png?w=768

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

En het eerste weekend-topic van het seizoen is open: [F1 2019] Race 1 GP van Australië

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite

Zo dat zou mooi nieuws zijn! Dan maakt RB de ontwikkelingsoorlog gelijk al strak vanaf het begin van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Razorbite schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:51:

Zo dat zou mooi nieuws zijn! Dan maakt RB de ontwikkelingsoorlog gelijk al strak vanaf het begin van het seizoen.
Double post ;-) Zie boven. Maar we kunnen los op het Melbourne topic !!!!

[ Voor 3% gewijzigd door loekf2 op 12-03-2019 08:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ATS

ATS

loekf2 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:04:
[...]
PS: en media training nemen, als je zo door je team chef te kakken wordt gezet tijdens een persco in Japan... tja.. hij ging er serieus op in, had gewoon Horner moeten terugpakken.
Horner "terugpakken"? In Japan? Je baas te kakken zetten in een uiterst hiërarchische samenleving als Japan? We zullen het er maar op houden dat het maar goed is dat Gastly meer van de Japanse cultuur begrijpt dan jij... |:(

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
loekf2 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:55:
[...]

Double post ;-) Zie boven. Maar we kunnen los op het Melbourne topic !!!!
Ik was blijven hangen in het tabelletje met 2018 voorspellingen denk ik |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
ATS schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:57:
[...]

Horner "terugpakken"? In Japan? Je baas te kakken zetten in een uiterst hiërarchische samenleving als Japan? We zullen het er maar op houden dat het maar goed is dat Gastly meer van de Japanse cultuur begrijpt dan jij... |:(
Japanners hebben heus wel humor hoor. Vrees dat Gasly nog niet de Britse sarcastische (onder de gordel) opmerkingen snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:15
bakvis schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 07:45:
[...]

Die reply's zijn wel weer meesterlijk!
Degene die voor 5 euro wedt dat Russell wereldkampioen wordt, en dat Williams de constructeurstitel pakt wint €10.000.000.000,- *O* _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:25
Mattia Binotto reveals he almost left Ferrari in 2018 amid Mercedes interest

http://www.insideracing.c...18-amid-mercedes-interest

Red Bull has fast-tracked an upgrade originally planned for the Chinese Grand Prix on to its car for this weekend’s Formula 1 season opener in Australia.

https://www.motorsport.co...update-australia/4351175/

[ Voor 36% gewijzigd door Rivanov op 12-03-2019 09:48 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:06
Requiem19 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:04:
[...]

Dit is de estimation van F1 metrics van vorig jaar. De rode streepjes zijn de echte data van race 1 tm 4.

[Afbeelding]
Nu ja aardig in de buurt, juist waar het telt (top2/3) zit de voorspelling er toch wel naast. Mercedes en Ferrari presteerden precies omgekeerd ten opzichte van de voorspelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:25
Rivanov schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:47:

Red Bull has fast-tracked an upgrade originally planned for the Chinese Grand Prix on to its car for this weekend’s Formula 1 season opener in Australia.

https://www.motorsport.co...update-australia/4351175/
Goed nieuws. Het lijkt erop dat Newey een beetje is opgefleurd nu Red Bull weer fabriekssteun heeft m.b.t. de power unit. Van 2014 tot ongeveer eind 2017 raakte hij een beetje op de achtergrond en liet hij andere aerodynamica ingenieurs in Milton Keynes aan het roer voor de ontwikkeling van de wagen.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Aardappel schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:11:
[...]

Degene die voor 5 euro wedt dat Russell wereldkampioen wordt, en dat Williams de constructeurstitel pakt wint €10.000.000.000,- *O* _O-
Wel het hele plaatje bekijken he, hij moet dan ook in Melbourne winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:06
Leesvoer:

LinkedIn - F1 Aerodynamic development (Paul Fitzgerald)

Afbeeldingslocatie: https://media.licdn.com/media/gcrc/dms/image/C4D12AQEZsjpTtUXO8Q/article-cover_image-shrink_600_2000/0?e=1557964800&v=beta&t=iSajVLaKVaK1OWzriDWnVpKUXx-kTxHYHQ_vRkMDYvg
A standard wind tunnel development session will involve multiple designers and aerodynamicists developing hundreds of parts. Every 4 weeks or so, the cycle begins again developing hundreds more parts. Believe it or not, from these hundreds of parts, only a handful may remain on the car. This is due to the complex nature of these cars, a small change in one area of the car can change a development direction completely.
The detail and effort required for developing parts is monumental. Designers will work with the aerodynamicists to create the desired shape of the parts required. The CAD representation of the desired shape will initially only be an infinitely thin "skin" representation of the part known as a surface. These parts need to be legal, the legality is outlined in the technical regulations that is posted annually. The legality of the part is one of the toughest areas to master and design around, it will determine how a part is modelled in CAD and ultimately it is the driving force for the shapes created.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Werkt dus tot en met vorig jaar bij Mercedes F1. Beetje jammer dat je dan een MBA gaat doen, krijg altijd beetje kriegelig gevoel bij mensen die "manager" willen worden en daarom MBA gaan doen. Krijg ook de indruk dat het een beetje over-the-top is tegenwoordig.

Geeft wel een beetje een idee van de development war tijdens een seizoen, iedere 4 weken tweaks op de auto voor paar tienden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 15:48

Martinspire

Awesomeness

Requiem19 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:04:
[...]

[Afbeelding]
Aardig in de buurt? Gast, hij zit er voor 6 teams gewoon helemaal naast? Beste top team en beste midfield was gewoon helemaal fout. Hoezo zit ie dan aardig in de buurt? Dit is net alsof ik mijn moeder een voorspelling laat doen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

vosss schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:12:
[...]

Dat is niet bijna een generatie, dat IS een generatie.

Nu Alonso gestopt is, is komend jaar Kimi de enige coureur die nog tegen Jos Verstappen gereden heeft in de F1.

Dus eigenlijk is het al meer dan een generatie ;)
Bwoah, generaties duren normaal rond de 25 ~ 30 jaar :)

Als het gaat om F1-generaties is het lastiger, gezien de duidelijke verschuiving de laatste jaren naar (gemiddeld) veel jongere coureurs die in F1 starten. Dit ook vanwege B/junior-teams en jeugdprogramma's van oa Mercedes, Red Bull en Ferrari.

Ik denk wel dat dit deels voor levendigere, spannendere races gaat zorgen - de jonge garde die zich wil bewijzen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:25:
[...]

Aardig in de buurt? Gast, hij zit er voor 6 teams gewoon helemaal naast? Beste top team en beste midfield was gewoon helemaal fout. Hoezo zit ie dan aardig in de buurt? Dit is net alsof ik mijn moeder een voorspelling laat doen.
Ach ja voorspellingen zijn sowieso nutteloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:32

pro_6or

amateur_60r

mark-k schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:54:
[...]

Wel het hele plaatje bekijken he, hij moet dan ook in Melbourne winnen.
Als nu 40 man dit aandurven (de medewerkers van Williams) en dan de verwachte winsten alvast ergens lenen en een top wagen bouwen waarmee dit kan dan is Williams weer terug. Claire, ik meld me aan als topmanager, goed idee niet!

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Martinspire schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:25:
[...]

Wat vind je zelf van de toon van je bijdrage? ;)

Van de 8 teams was hij bij 4 teams spot on.

Bij RB scheelt het 0,05% en bij Ferrari en Mercedes 0,1% - 0,2%. Bij Mclaren zat hij er overigens wel flink naast.

Als je iets kunt inschatten op een marge van 0,1%-0,2% en bij 4 andere teams op een nog kleinere marge, dan zit je aardig in de buurt.

Daarnaast is de raw data gebaseerd op de 1e 4 Grand Prix. De voorspelling is gebaseerd op de test. Deze neemt dus niet mee dat sommige teams meer of minder progressie boeken met hun 1e updates.

Ik hoop dat deze post er niet toe leidt dat je weer je moeder erbij moet betrekken! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 15:48

Martinspire

Awesomeness

Requiem19 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:40:
[...]

Van de 8 teams was hij bij 4 teams spot on.
50% is niets waarmee een normale analist zijn baan kan behouden.
Bij RB scheelt het 0,05% en bij Ferrari en Mercedes 0,1% - 0,2%. Bij Mclaren zat hij er overigens wel flink naast.

Als je iets kunt inschatten op een marge van 0,1%-0,2% en bij 4 andere teams op een nog kleinere marge, dan zit je aardig in de buurt.
De teams zitten nou eenmaal dicht bij elkaar. Allemaal binnen 107% (het hele jaar volgens mij). Dan kun je niet zeggen dat 0,1% niks uitmaakt, want dat is nou eenmaal 1/70ste van het mogelijke verschil (en zelfs kleiner).

Als ik op mijn werk bij mijn voorspellingen 25% ernaast zit, dan denk ik niet dat mijn baas daar nog vaak om gaat vragen. Het verschil bij snelste rondes in kwalificatie is vaak een aantal meters op een baan van een paar kilometer, de verschillen zijn dus gewoon klein en daardoor kun je dus weinig zeggen over de performance tot ze de eerste race hebben gedaan. Dit is gewoon gokwerk, niks anders.

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 12-03-2019 14:05 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Martinspire schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:04:
[...]
50% is niets waarmee een normale analist zijn baan kan behouden.

[...]
De teams zitten nou eenmaal dicht bij elkaar. Allemaal binnen 107% (het hele jaar volgens mij). Dan kun je niet zeggen dat 0,1% niks uitmaakt, want dat is nou eenmaal 1/70ste van het mogelijke verschil (en zelfs kleiner).

Als ik op mijn werk bij mijn voorspellingen 25% ernaast zit, dan denk ik niet dat mijn baas daar nog vaak om gaat vragen. Het verschil bij snelste rondes in kwalificatie is vaak een aantal meters op een baan van een paar kilometer, de verschillen zijn dus gewoon klein en daardoor kun je dus weinig zeggen over de performance tot ze de eerste race hebben gedaan. Dit is gewoon gokwerk, niks anders.
Zucht.

Als het gokwerk is en je raad bij 50% van de teams de relatieve performance tot op tiendes van procenten, dan zou ik snel naar het casino rennen...

Jij haalt een criterium erbij van een (bedrijfs) analyst die tot op grote zekerheid moet voorspellen.

Daar gaat dit punt niet om.

Als je kan kiezen tussen iemand die zegt 'ik denk echt niet dat het middenveld opeens die 1 seconde heeft ingehaald' en tussen deze analyse, welke zou je dan eerder kiezen?

Uiteraard gaat deze analyse niet een template zijn voor de resultaten in Melbourne, maar naar mijn mening is dit het dichtstbij dat je vooraf kunt komen met je voorspelling.

Denk bijvoorbeeld ook aan bookmakers. Hoe zouden zij geld kunnen verdienen als ze iets vooraf absoluut niet kunnen inschatten? Het zou mij niet verbazen als zij bij bedrijven (nog betere) analyses / predicties inkopen om hun odds op te baseren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Hoe dan ook ....niemand weet iets ...tot de kwali en race zich aandienen 👍

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De man die @Requiem19 aanhaalde is juist echt goed in voorspellingen. Heeft ook een mooi model tussen teamgenoten genaakt.

Vorig jaar zat hij er, samen met Marc Priestley, het dichtst bij. Op basis van de data die beschikbaar is.

Wat zegt hij?
  • Ferrari is dit jaar sneller dan Mercedes (vorig jaar was dit andersom, zoals deze site correct voorspelde).
  • RBR is derde team. Met een grote onzekerheid doordat er weinig long runs waren.
  • Haas is vierde, maar middenveld is erg sterk. McLaren vooral mooie vooruitgang geboekt. Tweede week testen was erg solide.
  • TR, Alfa en RP achteraan het midden. Met Williams echt stijf onderaan.
Daarin verschilt hij niet veel van anderen dit jaar. Wat ik wel leuk vind is dat hij een erg sterke Leclerc verwacht! Eens zien of dat werkelijkheid kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Nostradamus, die was pas goed met voorspellingen... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@BlauweFles er valt wel een punt te maken dat Ferrari begin vorig jaar de betere auto had natuurlijk...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ari Gold
Heb nog schaamteloos de mclaren kalender aangepast naar de 2019 versie met tijden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/379zdBa.png

Ook een versie met de eind tijden van de FP's en Q.

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Remy schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:28:
Bwoah, generaties duren normaal rond de 25 ~ 30 jaar :)
Hoe kom je daar nu bij? Generatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:49
Weet niet zeker of het al gepost is, maar je kan f1tv 7 dagen gratis proberen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mQfCRxq8m5WSArdIeQE2UPXg/full.jpg

https://www.formula1.com/en/subscribe-to-f1-tv.html#nl

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik mis in de topic warning een vermelding met de Grand Prix thread.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

sjaool schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:51:
Ik mis in de topic warning een vermelding met de Grand Prix thread.
Jawel, staat er gewoon.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nu wel. Net bij mij nog niet. :P

Plusje voor het bijwerken. :D

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 12-03-2019 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
Kimi zit bij de Beyond The Grid podcast. Ben 'm nu aan het luisteren. Erg vermakelijk. :+
Hij zal vandaag wel op de YouTube feed van F1.com komen.

Spotify: https://open.spotify.com/...si=1PAAD3SFRKiQY5QokpeOJQ
iTunes: https://itunes.apple.com/...3-13%3A%2Fposts%2F7200038
Overcast: https://overcast.fm/+Nv8JDPLz8

[ Voor 48% gewijzigd door Rivanov op 13-03-2019 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:05
hebben we al een goede outlook ical? Degene die ik had (die ik dus net heb verwijderd) had australie nu nog op 7 uur staan... En degene op de TS die werkt nog niet...

*edit deze werkt https://www.racefans.net/contact/f1-fanatic-calendar/

[ Voor 18% gewijzigd door Snowhite0901 op 13-03-2019 10:04 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Snowhite0901 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:02:
hebben we al een goede outlook ical? Degene die ik had (die ik dus net heb verwijderd) had australie nu nog op 7 uur staan... En degene op de TS die werkt nog niet...

*edit deze werkt https://www.racefans.net/contact/f1-fanatic-calendar/
Deze werkt ook altijd goed. ;)
https://www.f1calendar.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Tot nu altijd de kalender van gpudate (ical) gebruikt, maar die geeft voor 2019 nog steeds alleen de tijd weer van de race in Melbourne (bovendien de verkeerde tijd).

https://m.gpupdate.net/nl.../formule-1-kalender-2019/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:05
Tommy The Cat schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:23:
Tot nu altijd de kalender van gpudate (ical) gebruikt, maar die geeft voor 2019 nog steeds alleen de tijd weer van de race in Melbourne (bovendien de verkeerde tijd).

https://m.gpupdate.net/nl.../formule-1-kalender-2019/
ja die had ik ook net geprobeerd voor ik die andere vond idd:)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Yup, die gebruik ik ook al een paar jaar, en die werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hm, als ik die F1Calendar.com kalender toevoeg blijft ie steken op GMT tijdzone, niet te wijzigen. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Pathogen schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:36:
Hm, als ik die F1Calendar.com kalender toevoeg blijft ie steken op GMT tijdzone, niet te wijzigen. Iemand tips?
Als je je telefoon op GMT+1 hebt ingesteld wordt na het importeren van de agenda dit automatisch aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit even die podcast van Kimi Raikkonen te luisteren, Beyond the Grid.
Wordt gepost via het officiele F1 kanaal.

Maar vervolgens wel sponsoring van Bose Quietcomfort. En als klap op de vuurpijl nog een scheermesjestoko... Weird toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

demo31051987 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:38:
[...]

Als je je telefoon op GMT+1 hebt ingesteld wordt na het importeren van de agenda dit automatisch aangepast.
Calendar sluiten en opnieuw openen helpt, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 15:16
@ de moderators:
klein foutje in de "topicreeks"

Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 GP van Australië

Moet denk ik zijn: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Rivanov schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 07:06:
Kimi zit bij de Beyond The Grid podcast. Ben 'm nu aan het luisteren. Erg vermakelijk. :+
Hij zal vandaag wel op de YouTube feed van F1.com komen.

Spotify: https://open.spotify.com/...si=1PAAD3SFRKiQY5QokpeOJQ
iTunes: https://itunes.apple.com/...3-13%3A%2Fposts%2F7200038
Overcast: https://overcast.fm/+Nv8JDPLz8

[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 13-03-2019 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Plenkske schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:44:
@ de moderators:
klein foutje in de "topicreeks"

Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 GP van Australië

Moet denk ik zijn: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Fixed. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
spelletje om weer een paar minuutjes de tijd te doden tot de start van het seizoen:
https://www.ad.nl/formule...it-de-formule-1~ab646ad4/

hoe verder terug des te moeilijker voor mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:32
P.O. Box schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:18:
spelletje om weer een paar minuutjes de tijd te doden tot de start van het seizoen:

67/69, 1958 & 1967 wist ik echt niet, maar toch niet slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:25
Mijn bold prediction voor het seizoen 2019; Hülkenberg gaat in ieder geval een podiumplek behalen dit jaar en zal meer wk-punten behalen dan Ricciardo. Lukt hem dat niet dan is zijn F1-carrière voorbij denk ik.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
P.O. Box schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:18:

54/69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:15
1 meer dan ik :D
Voor m'n geboortejaar ken ik vrijwel alleen de 5-voudige, de eerste, de enige met een titel postuum.

Voordeel is dat met sommige namen je meteen 2 of zelfs 3 coureurs in één hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:20
Me too. Hawthorn en Hulme had ik ook nog nooit van gehoord eerlijk gezegd :X
De rest waren van die "oja natuurlijk hoe kon ik die vergeten" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
45/69 hehe.

Slecht geheugen ook en paar wist ik gewoon niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

49/69
Ouder dan jaren 80 had ik veel niet geraden :)

PSN

Pagina: 1 ... 47 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire