Beetje off-topic, maar gisteren is voor mij het auto/motorsport seizoen weer van start gegaan met de MotoGp. Als Melbourne dit weekend net zo'n spannende race is als die van de MotoGP gisteren, dan komt het wel goed
Ik vind het wel extreem vroeg in het weekend, maar we zitten beide weer braaf voor de tv met warme broodjesRivanov schreef op maandag 11 maart 2019 @ 07:15:
[...]
M'n jaarlijkse comment kan weer uit de kast;
Ik hou van deze tijden. Kan mij niet vroeg genoeg zijn. Nog heerlijk een hele zondag voor je.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nou hopelijk wordt Melbourne iets spannender dan vorig jaar
.
Ik zet het bier in elk geval koud, hopelijk wint Max en valt de RB niet alsnog teveel tegen.
Anyway we gaan het wel zien tijdens de kwalificatie gok ik!
Denken jullie dat ze teams misschien bij de training zelf ook nog niet het achterste van hun tong laten zien? Of zou dat onmogelijk zijn om de goede afstelling te kunnen krijgen in de auto?

Ik zet het bier in elk geval koud, hopelijk wint Max en valt de RB niet alsnog teveel tegen.
Denken jullie dat ze teams misschien bij de training zelf ook nog niet het achterste van hun tong laten zien? Of zou dat onmogelijk zijn om de goede afstelling te kunnen krijgen in de auto?
Net komende zaterdag moet ik weer werken.... eens kijken of ik de kwali uitslag kan vermijden tot eind vd dag!
Wordt lastig, oordoppen in, telefoon uitpilskes schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:50:
Net komende zaterdag moet ik weer werken.... eens kijken of ik de kwali uitslag kan vermijden tot eind vd dag!

[ Voor 10% gewijzigd door Jackson6 op 11-03-2019 09:00 ]
Om 6:10 uur ga ik aan croissantje en een glaasje verse sinaasappelsapDe_Bastaard schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:43:
/post
Zou RB niet een snelle ronde willen testen tijdens de vrije training omdat het voor Max niet mogelijk was door de donderdag crash om een snelle ronde neer te zetten op vrijdag tijdens het winter test?De_Bastaard schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:43:
Nou hopelijk wordt Melbourne iets spannender dan vorig jaar.
Onder het motto:"Je kunt niet de hele dag bezopen zijn als je niet 's ochtends vroeg al begint?"De_Bastaard schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:43:
Ik laat het even afhangen van de planning of ik ook in het weekend zo vroeg mijn wekker zet of de race opneem en om een uur of 8 á 9 begin te kijken. Zo lang houd ik het wel vol om niet mijn telefoon of iPad aan te raken
Echter denk ik dat ik om 6.10 gewoon klaar zit, de oven al aan staat voor de broodjes en het eerste Nespresso kopje staat te dampen op de salontafel
Ook mijn planSand0rf schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:00:
[...]
Om 6:10 uur ga ik aan croissantje en een glaasje verse sinaasappelsap
Gisteren bij kpn alvast het Ziggo Sport Pakket aangesloten voor 15 euro per maand
, word weer genieten dit weekend!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik hoop dat je er net als Ricciardo ondersteboven van bent.Jasphur schreef op maandag 11 maart 2019 @ 06:12:
Jaaaa! Raceweek! @Ari Gold eindelijk, maar nog wel een paar dagen wachten tot de echte actie. Ik ga zelf alleen de race kijken. Missschien de Q in de herhaling wanneer ik wakker word.
[Afbeelding]
Bensimpel
Positieve meneer
Zo vroeg al aan het bier?De_Bastaard schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:43:
Nou hopelijk wordt Melbourne iets spannender dan vorig jaar.
Ik maak wel gewoon een omelet ofzo
😆 - Denk ook eens om ;)
Slechter dan2017 kan het niet gaan in Q voor Ricci toch?Ari Gold schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:28:
[...]
Ik hoop dat je er net als Ricciardo ondersteboven van bent.
Gekken?Jackson6 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:59:
[...]
Wordt lastig, oordoppen in, telefoon uitZijn er trouwens nog gekken die alle trainingen gaan kijken?

Melbourne is grotendeels een zgn. “Power circuit” waar downforce ook nog steeds een grote rol speelt. Ergens verwacht ik, en hoop ok dat RBR daarin een goede balans heeft nu. Ik vermoed echter dat Ferrari ook erg sterk zal zijn... favoriet zelfs.
HalloJackson6 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:59:
[...]
Wordt lastig, oordoppen in, telefoon uitZijn er trouwens nog gekken die alle trainingen gaan kijken?

Bier, sinaasappelsap omeletten... alles wat ik nodig heb ik koffie
[ Voor 8% gewijzigd door garriej op 11-03-2019 09:38 ]
Haha, ik ben vrijdag ook vrij maar ik denk dat ik de 02.00 niet eens haal na een werkdag.garriej schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:37:
[...]
Hallozou je me niet gek willen noemen? Vrijdag vrij genomen om te kijken, tweede vrije training wordt lastig denk ik
Gewoon powernap/avonddutje op de bank doen tussen 11 en 2Jackson6 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:38:
[...]
Haha, ik ben vrijdag ook vrij maar ik denk dat ik de 02.00 niet eens haal na een werkdag.
Woensdag gaat Melbourne topic open toch
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Morgen al
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Is het al vrijdag! Zin in.
Grote vraag: Zit redbull er bij?
Midfield
Is torro Rosso sneller dan Renault.
Hoe gaat het met mclaren en williams..
Midfield
Bensimpel
Positieve meneer
Ik denk dat er geen grote veranderingen zijn in de line up. Ferrari zag er zeer sterk uit, dus grote kans, maar wie weet was Mercedes gewoon zwaar het aan sandbaggen.Tito129 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:08:
Is het al vrijdag! Zin in.
Midfield
Hoop dat Max goed begint en meteen 3e plek pakt.
😆 - Denk ook eens om ;)
Nee, morgenochtend om 8:00 mag iedereen er ook bij.
[F1 2019] Race 1 GP van Australië
Ja, modje is vandaag evil.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Met alle content die tegenwoordig gedeeld wordt met F1 krijg ik het haast niet meer voor elkaar om alles tot mij te nemen. Podcasts, Youtube-video's, Netflix-series en allerlei postings op sociale media veroorzaken al een dagtaak om alles bij te houden. En dan heb ik races zelf nog geeneens gezien. Gevoelsmatig kom je in tijdnood als je alles wil meekrijgen geloof ik. Maar eens schrappen denk ik zo.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Volgde voorheen ook veel meer dan alleen de kwalificatie en de races... ben daar wel mee gestopt. Al die extra informatie is leuk en aardig maar uiteindelijk schoot ik er niks mee op en bracht het mij ook niks extra.Wom schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:22:
Met alle content die tegenwoordig gedeeld wordt met F1 krijg ik het haast niet meer voor elkaar om alles tot mij te nemen. Podcasts, Youtube-video's, Netflix-series en allerlei postings op sociale media veroorzaken al een dagtaak om alles bij te houden. En dan heb ik races zelf nog geeneens gezien. Gevoelsmatig kom je in tijdnood als je alles wil meekrijgen geloof ik. Maar eens schrappen denk ik zo.
Ik lurk hier een beetje, lees wat nieuws en voor de rest kijk ik alleen nog de kwali en race (want om het laatste draait het uiteindelijk om)
Ik ben tevreden met de informatie-bubbel in dit topic en de race topics. Dit voorkomt dat ik tientallen sites af moet struinen.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Klopt, ik merk het zelf ook. Enkele jaren terug was er lang niet zoveel info beschikbaar én had ik zelf veel meer tijd. Hetzelfde geld voor autonieuws in zijn algemeenheid wat ik altijd met veel interesse volgde.Wom schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:22:
Inmiddels qua werk en privé een stuk drukken en er is zoveel meer info te vinden dat alles bijhouden niet meer lukt. De kunst is om selectief forums, nieuwssites, blogs, vlogs, podcasts te volgen die voor jou het beste aanbod hebben (sommige willen ludieke marketingfilmpjes zien, anderen vooral technische analyses).
Ik mijn geval:
- Ik lurk hier wat mee. Het race topic probeer ik bij te benen, maar als het teveel is skip ik dat ook
- Ik volg wat YouTube kanalen
- Ik volg selectief een aantal nieuwssites
- D.m.v. het scrollen door Facebook vind ik nog wat interessante dingen
- Soms luister ik een podcast van/naar het werk in de auto
- Vrije trainingen sla ik over (veelal onder werktijd)
- Kwalificaties probeer ik allemaal te kijken, maar ik zet er inmiddels geen afspraken meer voor opzij en blijf er niet voor thuis
- Races kijk ik in principe allemaal, ik heb de afgelopen jaren maar een handvol races gemist. Zelfs tijdens een vakantie in Australië op een camping nog geregeld dat ik, na middernacht in een kantine de race kon kijken terwijl de campingeigenaar de F1 én Daniël Ricciardio niet eens kende
Zullen we nog een rondje voorspellingen doen?
1. Mercedes
Duitse degelijkheid met een legendarische en een minder legendarische coureur zorgen voor het maximale resultaat. Opnieuw.
2. Ferrari
De tests lieten zien dat er wat zorgen moeten zijn over de betrouwbaarheid van Ferrari. Naast de dit jaar extra torenhoge verwachtingen blijkt ook Leclerc nog een rookie te zijn die rookie mistakes maakt. Wel genieten van crashes in Monaco en Baku!
3. Red Bull
Groeistuipen van Honda en Gasly zorgen voor een derde plaats bij de constructeurs. Max laat dit jaar met beter materiaal zien ook over een killerinstinct te beschikken en verdubbelt zijn aantal F1 overwinningen.
--heel lang niets--
4. Alfa Romeo
Kijk naar de ontwikkeling van vorig jaar (permanent Q1 naar permanent Q3) en je weet genoeg. Alfa Romeo is dé smaakmaker van het middenveld dit jaar met een ontketende Kimi R.
5. Renault
Bouwt dit jaar het dak van hun project, naar eigen zeggen. Maar ontdekken waar hun plafond ligt.
6. Haas
Kan ook zo maar sneller zijn dan Renault. Netflix kan in ieder geval weer een mooie docu maken over de finance soap die zich bij dit team gaat ontwikkelen.
7 Torro Rosso
Honda en Red Bull onderdelen zorgen voor veel betere prestaties. Driver pair is ook beter dan menigeen denkt.
8. Racing Point
Hoe spijtig ook voor de familie Stroll, maar geld maakt niet altijd beter als je een angstige coureur in je bolide zet. De ontwikkeling wordt te laat ingezet om de rest nog bij te houden. Perez is aan z'n laatste jaar bij RP bezig vanwege het molesteren van de zoon van de baas.
9. McLaren
Het "middenveld team" met het meeste budget. Vinden zichzelf nog steeds een topteam. Hielden zich tijdens testen wéér bezig met glory runs. Hebben een middelmatige coureur als 1e rijder die het nodig vind om zich ieder uur van de dag aan Fernando te spiegelen. Komt er dit jaar achter dat hij in een iets betere auto nog veel minder presteert dan zijn idool.
--heel lang niets--
10. Williams
Gaat dit jaar ten onder en bezorgt de FOM en FIA kopzorgen over het deelnemersveld, helaas helaas helaas.
DISCLAIMER: Hier en daar een korrel zout toepassen aub
1. Mercedes
Duitse degelijkheid met een legendarische en een minder legendarische coureur zorgen voor het maximale resultaat. Opnieuw.
2. Ferrari
De tests lieten zien dat er wat zorgen moeten zijn over de betrouwbaarheid van Ferrari. Naast de dit jaar extra torenhoge verwachtingen blijkt ook Leclerc nog een rookie te zijn die rookie mistakes maakt. Wel genieten van crashes in Monaco en Baku!
3. Red Bull
Groeistuipen van Honda en Gasly zorgen voor een derde plaats bij de constructeurs. Max laat dit jaar met beter materiaal zien ook over een killerinstinct te beschikken en verdubbelt zijn aantal F1 overwinningen.
--heel lang niets--
4. Alfa Romeo
Kijk naar de ontwikkeling van vorig jaar (permanent Q1 naar permanent Q3) en je weet genoeg. Alfa Romeo is dé smaakmaker van het middenveld dit jaar met een ontketende Kimi R.
5. Renault
Bouwt dit jaar het dak van hun project, naar eigen zeggen. Maar ontdekken waar hun plafond ligt.
6. Haas
Kan ook zo maar sneller zijn dan Renault. Netflix kan in ieder geval weer een mooie docu maken over de finance soap die zich bij dit team gaat ontwikkelen.
7 Torro Rosso
Honda en Red Bull onderdelen zorgen voor veel betere prestaties. Driver pair is ook beter dan menigeen denkt.
8. Racing Point
Hoe spijtig ook voor de familie Stroll, maar geld maakt niet altijd beter als je een angstige coureur in je bolide zet. De ontwikkeling wordt te laat ingezet om de rest nog bij te houden. Perez is aan z'n laatste jaar bij RP bezig vanwege het molesteren van de zoon van de baas.
9. McLaren
Het "middenveld team" met het meeste budget. Vinden zichzelf nog steeds een topteam. Hielden zich tijdens testen wéér bezig met glory runs. Hebben een middelmatige coureur als 1e rijder die het nodig vind om zich ieder uur van de dag aan Fernando te spiegelen. Komt er dit jaar achter dat hij in een iets betere auto nog veel minder presteert dan zijn idool.
--heel lang niets--
10. Williams
Gaat dit jaar ten onder en bezorgt de FOM en FIA kopzorgen over het deelnemersveld, helaas helaas helaas.
DISCLAIMER: Hier en daar een korrel zout toepassen aub
En toen las ik dit..
https://nos.nl/artikel/22...wordt-wereldkampioen.html
Daar gaat ons belastinggeld dan heen he. Anders zou het nog gewoon grappig kunnen zijn.

Daar gaat ons belastinggeld dan heen he. Anders zou het nog gewoon grappig kunnen zijn.
Deze plaats ik even in mijn archief, kunnen we lachen als Leclerc WDC wordtRazorbite schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:01:
En toen las ik dit..
![]()
![]()
![]()
[ Voor 4% gewijzigd door Jackson6 op 11-03-2019 11:02 ]
Zou toch vet zijn als ze Verstappen zouden volgen en hij stiekem kampioen word omdat hij zon killer is volgens Horner, dat is toch wat die amis ook willen zien met toegevoegd het harde werken met zijn vader in de karting etc.Chiron schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:35:
[...]
Die hele Netflix docu is onderdeel van het pr-offensief om de Amerikanen warm te krijgen voor F1. Daarom stoppen ze er dingen in waar de Amerikanen zich mee kunnen identificeren
Je ziet daarom in de docu dat er veel aandacht wordt besteed aan de Amerikaanse spelers in de F1 (en dan kom je automagisch bij dingen als Haas uit, en bijv. Zak Brown).
Razorbite schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:01:
En toen las ik dit..
![]()
![]()
![]()
"Ferrari kan alleen maar verliezen. Op basis van wat we tijdens de testweken hebben gezien, moeten ze eerste en tweede worden", zegt Dekker.

Is het nou echt zo erg gesteld met F1 kennis bij onze nieuwszenders dat niemand zich daar realiseert dat Louis Dekker een totaal stuk onbenul is? En inderdaad, zijn salaris wordt met onze belastingcenten betaald..

Het valt me nog mee dat hij niet opmerkt dat Ricciardo, ook in zijn rookie seizoen bij het grote RBR, de 4-voudig WK Vettel verslagen heeft.Grimmie187 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:07:
[...]
[...]
![]()
Is het nou echt zo erg gesteld met F1 kennis bij onze nieuwszenders dat niemand zich daar realiseert dat Louis Dekker een totaal stuk onbenul is? En inderdaad, zijn salaris wordt met onze belastingcenten betaald..
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Ik deel deze meningRazorbite schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:01:
En toen las ik dit..
![]()
![]()
![]()
En ik deel ook Louis Dekker's mening dat Ferrari op basis van de testen voor lijkt te liggen. Dat ze dan ook gelijk WDC/WCC 'moeten' worden is wat kort door de bocht omdat je niet weet hoe de teams door het seizoen ontwikkelen.
We kijken natuurlijk al weken Formula EB-Real schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:24:
Beetje off-topic, maar gisteren is voor mij het auto/motorsport seizoen weer van start gegaan met de MotoGp. Als Melbourne dit weekend net zo'n spannende race is als die van de MotoGP gisteren, dan komt het wel goed

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
En Daytona, Bathurst...
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Hier op 't Tweakers forum komen alle belangrijke onderwerpen wel voorbij. Dan heb je alles wel, netflix docu is wel geinig, maar als je het niet ziet mis je ook niet erg veel.Wom schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:22:
Okay, in het nieuwste filmpje van Formula 1 op YT zie je heel even een stukje over dat handgemeen tussen Max en Ocon. Ik dacht dat ze van mening waren dat het goede voorbeeld gegeven moest worden en het geen onderdeel mocht zijn van de F1, laten ze het doodleuk zien in dat filmpje...
I don't know what to think about this.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
FOM ≠ FIASir_Lion schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:39:
Okay, in het nieuwste filmpje van Formula 1 op YT zie je heel even een stukje over dat handgemeen tussen Max en Ocon. Ik dacht dat ze van mening waren dat het goede voorbeeld gegeven moest worden en het geen onderdeel mocht zijn van de F1, laten ze het doodleuk zien in dat filmpje...
Weet iemand hoe het gaat met Niki Lauda?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Zo komt die tune van Chemical Brothers een stuk beter tot zijn recht.
Hij leeft nogPierre schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:42:
Dat klinkt eigenlijlk nogal cru... ook al heb je het niet zo bedoeld.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Een beetje flauw maar.. http://www.letmegooglethat.com/?q=Niki+Lauda+nieuws
Ik heb er een gemengd gevoel bij dat de duw van Max tegen Ocon in die intro zit. Ja je toont er passie mee, maar het is niet de kern van de sport.
Hij is er voor gestraft, maar nu gebruiken ze het voor reclame. Beetje een dubbele moraal. Of is dit eerder FIA versus Liberty?
Hij is er voor gestraft, maar nu gebruiken ze het voor reclame. Beetje een dubbele moraal. Of is dit eerder FIA versus Liberty?
[ Voor 30% gewijzigd door Soggney op 11-03-2019 11:50 ]
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Wel jammer van die schreeuwlelijk die er doorheen kermt (de "zangeres" dus).DJTimo schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:45:
Zo komt die tune van Chemical Brothers een stuk beter tot zijn recht.
Nice! Ook grappig dat het duwtje van Max ook altijd terug komt. Het was onacceptabel

Mijn boefje is liev!
Ze moeten toch iets qua sensatie erin zetten, anders hebben ze alleen Toto die een tafel slaat.JB schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:52:
[...]
Nice! Ook grappig dat het duwtje van Max ook altijd terug komt. Het was onacceptabelmaar word wel constant voor de sensatie gebruikt
Contract van Max was een jaar daarvoor al verlengd en had daar dus verder weinig mee te maken.Grimmie187 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:04:
[...]
Ik kon Ricciardo zijn beslissing ook een stuk beter begrijpen na het zien van de docu inderdaad. Tijdens de eerste seizoenshelft vorig jaar maakte Max een aantal fouten en had Ricciardo de betere papieren, vervolgens wordt Max zijn contract verlengd en spreekt RBR openlijk hun voorkeur voor hem uit. Ik kan me goed voorstellen dat dat verkeerd valt bij Ricciardo als je kijkt naar de verhoudingen op dat moment in het seizoen.
Maar verder klopt het wel ja
Hmmz, ik dacht dat Max begin vorig seizoen verlengd had?Adlermann schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:07:
[...]
Contract van Max was een jaar daarvoor al verlengd en had daar dus verder weinig mee te maken.
Maar verder klopt het wel ja
20 okt 2017 alweerGrimmie187 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:08:
[...]
Hmmz, ik dacht dat Max begin vorig seizoen verlengd had?
2017 alGrimmie187 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:08:
[...]
Hmmz, ik dacht dat Max begin vorig seizoen verlengd had?
Zou de discussie over de Netflix serie elders gevoerd mogen worden? Continue spoilers posten hier is een beetje flauw richting de mensen die het nog niet (helemaal) gezien hebben.
Pure commercie, Ik ben eerlijk als ik zeg dat ze Max beter binnen de sport hadden kunnen straffen. Dus door hem punten in mindering te geven/strafpunten op zijn licentie. Dat zou passend geweest zijn. (ja, jammer voor Max, maar dat dat gedrag niet door de beugel kan is voor mij wel helder)YakuzA schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:10:
[...]
FIA vind het idd niet bij de sport horen en heeft de straf uitgedeeld, en vind eigenlijk dat die niet continu moet worden getoond ivm voorbeeldfunctie.
FOM wil geld verdienen met filmpjes en kliks en zullen hem dus zo vaak mogelijk meenemen in hun filmpjes.
In plaats daarvan kiest de FIA/FOM liever voor om zijn populariteit uit te baten. Krijg je wel discussies als een Stroll of Botas straks een collega aanvalt. Op die filmpjes zit niemand te wachten en om hun nu wel echt te straffen omdat er geen geld aan ze te verdienen valt is ook krom.
alles kan off-topic
Ik in elk geval absoluut niet. Vind Hulkenberg een erg sterke coureur waarbij zijn resultaten op papier niet de juiste afspiegeling zijn van zijn kunnen. Ik denk dat Ricciardio hier een zeer zware kluif aan gaat hebben.Het lijkt er nu wel sterk op dat iedereen verwacht dat Ricciardo Hulkenberg wel even onder de duim gaat houden, en misschien is dat ook wel zo. Het antwoord daarop heeft echter de nodige races, zoals menig ander vraagteken nu ook nog.
En daar waar ik vorig jaar het rijdersduo Max/Ricciardio de sterkste van het veld vond denk ik dat dit komend seizoen Hulkenberg/Ricciardio gaat zijn. Dan wel puur gekeken naar rijderscapaciteiten en niet naar wat de auto kan.
Dat van dat duo, dat heeft Cyril Abiteboul ook al zo uitgesproken. Ik denk dat het sterkste team in de mat-rode bolide zitB-Real schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:36:
[...]
Ik in elk geval absoluut niet. Vind Hulkenberg een erg sterke coureur waarbij zijn resultaten op papier niet de juiste afspiegeling zijn van zijn kunnen. Ik denk dat Ricciardio hier een zeer zware kluif aan gaat hebben.
En daar waar ik vorig jaar het rijdersduo Max/Ricciardio de sterkste van het veld vond denk ik dat dit komend seizoen Hulkenberg/Ricciardio gaat zijn. Dan wel puur gekeken naar rijderscapaciteiten en niet naar wat de auto kan.
Testing, one, two ...
Ik heb Leclerc hoog zitten, maar hij moet zich eerst maar eens staande zien te houden naast Vettel én de Ferrari druk.
Hulkenberg en Ricciardo hebben zich wat dat betreft al iets meer bewezen in mijn ogen. Het duo Vettel/Leclerc is een goede tweede en schat ik hoger in als Hamilton/Bottas bijvoorbeeld en zeker beter als Verstappen/Gasly.
Hulkenberg en Ricciardo hebben zich wat dat betreft al iets meer bewezen in mijn ogen. Het duo Vettel/Leclerc is een goede tweede en schat ik hoger in als Hamilton/Bottas bijvoorbeeld en zeker beter als Verstappen/Gasly.
Inderdaad. Ziet er naar uit dat ik tot aankomend weekend maar niet in dit topic moet gaan kijken.DeKaerften schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:13:
Zou de discussie over de Netflix serie elders gevoerd mogen worden? Continue spoilers posten hier is een beetje flauw richting de mensen die het nog niet (helemaal) gezien hebben.

Ik had dit interview van Olaf met Max nog niet langs zien komen:
https://www.ziggosport.nl...een-nieuw-f1-seizoen.html
Edit: ok, gemist dus.
Edit: ok, gemist dus.
[ Voor 7% gewijzigd door ATS op 11-03-2019 13:45 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
ATS schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:38:
Ik had dit interview van Olaf met Max nog niet langs zien komen:
JB schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 12:30:
Interview Olav met Max op Ziggosport was wat pover nietDe teaser gaf belangrijkste eigenlijk al weg bij Peptalk laatst en dat was ook in het interview het eerste waar het over ging.
Mijn boefje is liev!
Geen idee, maar vorige week wel veel gehoord dat zijn moeder Mama Lauda heet.Pierre schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:42:
Ik moest lachen...Rudolf schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:59:
[...]
Geen idee, maar vorige week wel veel gehoord dat zijn moeder Mama Lauda heet.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
LOL eerste reactie bij die youtube link.
Wie heißt die Putzfrau von Nikki Lauda ?
spoiler:
Mach mal sauber 👌
en terug ontopic!

Zo even de still uit het RB filmpje van zojuist gehaald. Was nog een hele toer om m op t juiste moment stil te zetten.
Het lijkt erop dat er een klein vinnetje bij is gekomen. De bargeboard area is volledig geblurred.

Zien we hier de engine cover al aangesloten op de uitlaat, zoals velen al was opgevallen dat dit niet het geval was tijdens de test?
Weer niets te zien in de bargeboard area.
P.s. de beelden zijn gemaakt op zaterdag aansluitend aan de testdagen.
Razorbite schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:31:
[Afbeelding]
Zo even de still uit het RB filmpje van zojuist gehaald. Was nog een hele toer om m op t juiste moment stil te zetten.
Het lijkt erop dat er een klein vinnetje bij is gekomen. De bargeboard area is volledig geblurred.
Goed gevonden!Razorbite schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:34:
[Afbeelding]
Zien we hier de engine cover al aangesloten op de uitlaat, zoals velen al was opgevallen dat dit niet het geval was tijdens de test?
Misschien kun je ze hier delen:
https://www.f1technical.n...hp?f=12&t=27916&start=300
Dan wordt er een keer andersom afbeeldingen uitgewisseld; in plaats van de vele fotos van f1technical die hier belanden, beland er nu een keer wat goeds van een Tweaker daar.
Ik lurk heel vaak op die site, maar wil niet te veel accounts aanmaken xD
Voel je vrij om ze te posten dan.
Overigens heeft dat "vinnetje" er altijd al opgezeten. Is meer een kwestie van perspectief zag ik zojuist.
Overigens heeft dat "vinnetje" er altijd al opgezeten. Is meer een kwestie van perspectief zag ik zojuist.
[ Voor 33% gewijzigd door Razorbite op 11-03-2019 14:43 ]
Ik dacht het zelfdeRazorbite schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:42:
Ik lurk heel vaak op die site, maar wil niet te veel accounts aanmaken xD
Lol, zelfs de halve vloer lijkt verdwenen te zijn.Razorbite schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:31:
[Afbeelding]
Hi Razor, ik zie daar geen vinnetje, als het echt gaat om dat kleine uitsteeksel midden in jouw witte vlak dan is dat denk ik het restant van de reardiffusor verstevingsstangen (die er nu niet op zitten of weg zijn geedit). Die zaten namelijk precies daar op de staander voor de achtervleugel gemonteerd via een inderdaad wat uitstekend (cm of 2 3) horizontaal bracket.Razorbite schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:34:
[Afbeelding]
een treffende spreuk
Cover is gewoon hetzelfde..Razorbite schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:34:
[Afbeelding]

Zo rij ik altijd in de Alfa
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat is eigenlijk niet eens zo heel raar. Ze rijden normaal met race schoenen, die hebben zeer dunnen zolen zodat ze een goed gevoel hebben met de pedalen. Met sokken in een echter F1 auto rijden zou beter zijn voor het gevoel met de auto, maar dat mag niet want brandveiligheid e.d.
Lijkt wel gephotoshopt deze. Max heeft geen RB kleding aan.
Tijdens tafelvoetbal stond ie in badjas. Geen idee of die van RB wasRudolf schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:36:
[...]
Mijn boefje is liev!
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Is volgens mij bij hem thuisRudolf schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:36:
[...]
Bensimpel
Positieve meneer
Vergeet niet dat Ferrari een nieuwe team baas heeft, die zal er natuurlijk ook nog in moeten komen, Ben zeer benieuwd hoe die het gaat doenB-Real schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:52:
Ik heb Leclerc hoog zitten, maar hij moet zich eerst maar eens staande zien te houden naast Vettel én de Ferrari druk.
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik kwam deze tegen op Reddit:
Fun fact: If Ferrari don't win either championship this year...
...then this will be the first decade in F1 history that they haven't won either the WDC or the WCC. They won the WDC in every decade but the 80s and 90s, and the WCC in every decade but the 50s. (The WCC only started in 1958)
Ik moest lachenThankfully, our lord and saviour St Charles of Leclerc has risen to make sure this doesn’t happen.
Wel sokken van de correcte sponsor aan, dus er een klein beetje op gelet.Rudolf schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:36:
[...]
Deze heeft ie een keer op instagram gezet toen ie vertelde aan het oefenen te zijn. Lijkt me niet dat je thuis sponsorkleding aan hoeft en ook niet verplicht op elke foto van je eigen sociale media hoeft te staan ermee...Rudolf schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:36:
[...]
Ik denk eerder dat Max ondertussen zoveel RedBull/Puma shirts, sokken, petjes en schoenen heeft dat hij geen moeite zal nemen om speciaal naar de winkel te gaan om even nieuwe, merkloze, sokken te kopenMartinspire schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:50:
[...]
Deze heeft ie een keer op instagram gezet toen ie vertelde aan het oefenen te zijn. Lijkt me niet dat je thuis sponsorkleding aan hoeft en ook niet verplicht op elke foto van je eigen sociale media hoeft te staan ermee...
Ontopic: Ik ben klaar voor komend weekend hoor! Alle poules ingevuld, ontbijt plannen gemaakt en deze week met een paar vrienden in de F1 game alvast zelf over Albert park scheuren
[ Voor 14% gewijzigd door Leviathius op 11-03-2019 15:53 ]
Nou ja, nieuwe team baas. Binotto zit al heel lang bij Scuderia Ferrari, en had vorig jaar al grote invloed. Dus dat valt wel mee. Het is voor Leclerc "vervelender" dat Marchionne is overleden, want Leclerc was zijn favoriet (en ook de achterliggende reden waarom Leclerc nu al voor Ferrari rijdt).Bensimpel schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:43:
[...]
Vergeet niet dat Ferrari een nieuwe team baas heeft, die zal er natuurlijk ook nog in moeten komen, Ben zeer benieuwd hoe die het gaat doen
Dan weten we dat alvast vooraf. Spanning is er wel uit nu voor 2019
- Bottas “I’m Going to Beat Everyone This Year”
0:55 - Red Bull Deserved Baku ‘Shitshow’
1:47 - Max “Honda Gave Us Everything They Promised”
2:27 - F1 Will Never Attract New Teams with Current Rules
3:37 - Fast Feed
- Bottas “I’m Going to Beat Everyone This Year”
0:55 - Red Bull Deserved Baku ‘Shitshow’
1:47 - Max “Honda Gave Us Everything They Promised”
2:27 - F1 Will Never Attract New Teams with Current Rules
3:37 - Fast Feed
Testing, one, two ...
Denk niet te licht over de verplichtingen met een sponsorMartinspire schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:50:
[...]
Deze heeft ie een keer op instagram gezet toen ie vertelde aan het oefenen te zijn. Lijkt me niet dat je thuis sponsorkleding aan hoeft en ook niet verplicht op elke foto van je eigen sociale media hoeft te staan ermee...
Elk plaatje op een van de socials is over nagedacht, er wordt altijd gekeken of er niet per ongeluk een ander merk in beeld is.
Daarnaast zal een sponsor er ook echt wel voor zorgen, dat ook in de persoonlijke behoefte van kleding alles geleverd wordt. Dan is het nadenken over het goede merkje een stuk makkelijker.
Waiting on the world to change
Om de tijd tot aan vrijdag te doden bij deze mijn volledig zinloze en op niet wetenschappelijke manier samengestelde verwachting voor het 2019 F1 seizoen.
Voor de eerste 7 races:
Voor de eerste 7 races:
- MERC/ FER
- RBR +0,2
- REN/HAAS/ALFA +0,5
- STR/McL/RPF1 +0,2
- WIL +1,0
- MERC/RBR
- FER +0,2
- REN/McL +0,6
- HAAS/RPF1 +0,2
- STR/ALFA +0,2
- WIL +1,2
- RBR
- MERC +0,2
- FER +0,2
- REN/McL +0,6
- HAAS/RPF1 +0,2
- STR/ALFA +0,3
- WIL exit

[ Voor 9% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 11-03-2019 16:37 ]
No matter the age, never lose the Kramer inside
Is dit niet zijn G-Star kleding?Rudolf schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:36:
[...]
Volgens mij heeft hij een nieuwe stikker op zijn playseat nodig.
Je bent wel lekker rigoureus te werk gegaan, zelfs mijn (on-topic) reactie heb je verplaatst, omdat er voorafgaand een opmerking kwam over de Netflix serieDaniëlWW2 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:39:
[modbreak]De Netflix documentaire mag hier verder.![]()
[F1] Netflix documentaire[/modbreak]

Waiting on the world to change
Nee, plaatje is al wat ouder
Welk klein vinnetje bedoel je? Dat gedeelte wat je achter hebt omkadert ziet er naar mijn ogen gelijk uit als tijdens de Barcelonatests.Razorbite schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:31:
[Afbeelding]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Mocht je dit nog willen aanvullen met een pseudo-wetenschappelijke analyse...https://f1metrics.wordpre.../2019-preseason-analysis/Hmtsjmftsch schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:07:
Om de tijd tot aan vrijdag te doden bij deze mijn volledig zinloze en op niet wetenschappelijke manier samengestelde verwachting voor het 2019 F1 seizoen.
Voor de eerste 7 races:Voor de middelste 7 races:
- MERC/ FER
- RBR +0,2
- REN/HAAS/ALFA +0,5
- STR/McL/RPF1 +0,2
- WIL +1,0
En voor de laatste 7 races:
- MERC/RBR
- FER +0,2
- REN/McL +0,6
- HAAS/RPF1 +0,2
- STR/ALFA +0,2
- WIL +1,2
- RBR
- MERC +0,2
- FER +0,2
- REN/McL +0,6
- HAAS/RPF1 +0,2
- STR/ALFA +0,3
- WIL exit
De link is de moeite waard overigens... Hij zat de voorgaande seizoenen aardig in de buurt met zijn analyses. (Ik kan overigens zo snel even niet terugvinden aan wie ik de credits moet geven voor deze link hier...

[ Voor 5% gewijzigd door Resurrect1 op 11-03-2019 16:36 ]
Zeker een interessante analyse.Resurrect1 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:35:
[...]
Mocht je dit nog willen aanvullen met een pseudo-wetenschappelijke analyse...https://f1metrics.wordpre.../2019-preseason-analysis/
De link is de moeite waard overigens... Hij zat de voorgaande seizoenen aardig in de buurt met zijn analyses. (Ik kan overigens zo snel even niet terugvinden aan wie ik de credits moet geven voor deze link hier...)
Hoop wel van harte dat RBR er een beetje meer bij zit. Al was het maar om een spannend seizoen tegemoet te kunnen zien.
https://streamable.com/e4r2g
Horner zijn uitspraak over Gasly die extra werk bezorgde. Nu met reacties.
Iets minder erg dan de media er natuurlijk weer van maakte, maar alsnog behoorlijk bruut.
Ik vind het niet echt netjes van Horner om als teamchef zo publiekelijk Gasly voor shut te zetten. Misschien dat dr. Marko dit nog kan zeggen, in een interview bijv, als iemand die enigszins afstand heeft met betrekking tot het raceteam en coureurs. Het kan natuurlijk ook een briljante 4D chess move zijn van Horner om Gasly te triggeren om het beste uit hemzelf te halen en de GP van Australië op zijn naam te schrijvenDaniëlWW2 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:58:
[Embed: title]
https://streamable.com/e4r2g
Horner zijn uitspraak over Gasly die extra werk bezorgde. Nu met reacties.
Iets minder erg dan de media er natuurlijk weer van maakte, maar alsnog behoorlijk bruut.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire