Overigens, wat imho een aparte post verdient: 2019 zal de jongste lineup ooit in history van F1 bevatten!
quote:
The average age of drivers in the 2019 Formula 1 season is 26 and three months, the youngest average since the modern era of the championship began in 1950 with three rookies set to line-up on the grid in Melbourne as well as three returnees.
bron
Wie zijn de drie rookies?
The three rookies on the grid will be – youngest of all 19-year-old Lando Norris (McLaren), 20-year-old George Russell (Williams) and 22-year-old Alexander Albon (Toro Rosso)
Comebacks?
while the three “Comeback Kids” are Antonio Giovinazzi (Sauber), Daniil Kvyat (Toro Rosso) and Robert Kubica (Williams).
Wat gaan we dus zien: een aardig aantal 'oude' rotten in het vak. Hamilton, Vettel, Raikkonen, Grosjean, Ricciardo, Hulkenberg, Bottas, Perez
Oude rot vind ik 5+ of zelfs 10+ seizoenen in F1.
Een paar mensen die 1 tot 5 seizoenen in de knip hebben: Verstappen, Magnussen, Leclerc, Stroll, Sainz, Gasly, Kvyat.
De vreemdste carrieres (wederom, imho) zijn die van Kvyat en Kubica. Comebacks, testrijders, ongelukken, out-of-seasons... Het is niet makkelijk geweest voor beiden
Wat ik goed vind om te zien is dat de volledige top 3 van de F2, George Russel, Lando Norris en Alex Albon nu in F1 te vinden zijn
Wie ik ga missen
Tja, dat zijn er toch wel 3. Brendon Hartley, Sergey Sirotkin en Esteban Ocon. Stuk voor stuk prima coureurs, maar blijkbaar niet goed genoeg voor 2019 in F1 in een coureurs-zitje. Laten we hopen dat we iig 1 van hen terugzien in 2020 als ' opa's ' Hamilton, Raikkonen of Vettel er de brui aan geven