sure...Jasphur schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:56:
Op willekeurige volgorde:
Lekker veel kleurtjes zo! Mis alleen nog een mooie kleur groen
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Maar Stroll is ook gewoon incompetent, dat moet van Albon nog blijken of dat zo is. Stroll snapt nog steeds niet dat hij zijn stuur stil moet houden in een bocht ipv de pijltjestoetsen te gebruiken.basvn schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:36:
Iets wat me aldoor aan het denken zet..
Kvyat is terug, die heeft F1 ervaring.
Kubica ook (al is het een tijd terug)
Norris en Russel hebben getest in FP1´s (en andere tests)
giovinazzi heeft 2 races gereden.
Alleen albon heeft gewoon 0 F1 ervaring..
En die gaat wel in een STR rijden, waarvan we hopen dat deze in het middenveld mee strijd..
Ik denk dat dit nog wel een puntje gaat worden, kijk maar naar hoe Stroll het eerste jaar bezig was met rare dingen..
Bensimpel
Positieve meneer
Vind de liveries voor het nieuwe seizoen wel meer geslaagd dan die van vorig jaar imho (Op die van williams na) .
RBR en Alfa valt nog te bezien. Maar die tijdelijke liveries zijn *kwijl*
RBR en Alfa valt nog te bezien. Maar die tijdelijke liveries zijn *kwijl*
😆 - Denk ook eens om ;)
Het was toch Mercedes die speciale bescherming geniet van de FIARazorbite schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:13:
Bah FIA auto - kijken hoeveel races ze dit jaar weer illegaal mogen rijden.

Onzin, maar goed...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nee, dat staat er niet. De relatie wordt algemener gelegd in die zin
Als philip morris andere dingen doet dan alleen tabak, dan mag het wmb ook gewoon blijven staan. Het is een submerk.
Als missionnow geen tabak is, maar wel van p. morris. Dan zie ik ook nog geen probleem.
Had de voorganger van Albon ook niet: Hartley. Die had ook geen F1 ervaring (en sowieso zijn single-seaters tijdperk was erg lang geleden). Albon komt uit de F2basvn schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:36:
Iets wat me aldoor aan het denken zet..
Alleen albon heeft gewoon 0 F1 ervaring..
En die gaat wel in een STR rijden, waarvan we hopen dat deze in het middenveld mee strijd..
Ik denk dat dit nog wel een puntje gaat worden, kijk maar naar hoe Stroll het eerste jaar bezig was met rare dingen..
Niets mis met dat geluidje, klinkt wat verfijnder dan de Honda in de RB15 shakedown.Edd schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:47:
HAAS is ook bezig met hun Shakedown in Barcelona.
[Twitter]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Evolutie van Ferrari sinds V6 turbo/hybrid era.

Voorvleugel comparison
[ Voor 26% gewijzigd door kevlar01 op 15-02-2019 13:14 ]
Ik kan ook niet wachten op die reacties tijdens de testspinda powerrr schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:49:
Mooi man, die voorspellingen op basis van de presentatie van een livery.....
De Ferrari is zoals altijd wel weer een mooie dame!
De Mission Winnow reclame is lelijk, logo vreselijk. En van mij mogen ze wel ingrijpen, als ze de band met Philip Morris kunnen aantonen.
Dit zijn tests! Is niet voor de echie!!!!!
Jawel, dat speculeren is toch leuk!
SPECULEREN IS VOOR MIETJES! Voor MAX FANS
Ja maar NL heeft wel veel meer F1 fans
Nee Max FANS, geen F1 fans!
Okee jij hebt gelijk, want jij kijkt al 16 jaar F1
YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS LETS GO!!!!!
Omdat de EU niet alleen sigaretten maar ook E-smokers/sigaretten reclame heeft verboden. Als er een andere methode bedacht zou worden hoe mensen aan hun nicotine komen, dan mag je er vanuit gaan dat de EU die reclame ook gaat verbieden.Adlermann schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:53:
[...]
Als Mission winnow geen tabaksproduct is van philips morris; waaorm zou het dan verboden moeten worden?
Dat lijkt mij vooral het belangrijkste criterium.
Mission Winnow is dan ook nog eens een initiatief van PMI om hun "zakelijke model" te innoveren "voor maatschappelijk gewin". Right...
Het gaat botweg om nicotine, een verslavende stof, te verkopen zonder dat je er zo snel dood aan gaat als met sigaretten. Dat de Europese Commissie het zou gaan onderzoeken was dan ook een kwestie van tijd. De Commissie gaat ook echt geen onderzoek starten om niks. Ferrari, maar ook McLaren kunnen dus maar beter oppassen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als Ferrari en MClaren een beetje slim zijn hebben ze het risico van een verbod op de reclame volledig bij de Sponsor neergelegd. "Vooruitbetalen - En we gaan jullie logo voeren zolang dat mag"DaniëlWW2 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:18:
[...]
Omdat de EU niet alleen sigaretten maar ook E-smokers/sigaretten reclame heeft verboden. Als er een andere methode bedacht zou worden hoe mensen aan hun nicotine komen, dan mag je er vanuit gaan dat de EU die reclame ook gaat verbieden.
Mission Winnow is dan ook nog eens een initiatief van PMI om hun "zakelijke model" te innoveren "voor maatschappelijk gewin". Right...
Het gaat botweg om nicotine, een verslavende stof, te verkopen zonder dat je er zo snel dood aan gaat als met sigaretten. Dat de Europese Commissie het zou gaan onderzoeken was dan ook een kwestie van tijd. De Commissie gaat ook echt geen onderzoek starten om niks. Ferrari, maar ook McLaren kunnen dus maar beter oppassen.
Weet ik niet, het valt en staat met de gedachte erachter al zal dat toch altijd lastig aantoonbaar zijn. Als je browsed naar PMI dan staat er "Designing a Smoke-Free Future" maar alleen tabak is slecht voor jeAdlermann schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:08:
[...]
Nee, dat staat er niet. De relatie wordt algemener gelegd in die zin
Als philip morris andere dingen doet dan alleen tabak, dan mag het wmb ook gewoon blijven staan. Het is een submerk.
Als missionnow geen tabak is, maar wel van p. morris. Dan zie ik ook nog geen probleem.
[ Voor 5% gewijzigd door JB op 15-02-2019 13:24 ]
Mijn boefje is liev!
Net als de Renault lijkt ook Ferrari alles een stukje hoger te hebben gelegd aan de achterkant, maar met een inimini airbox (old school!). Verder erg clean, concept van 2018 trouw gebleven
Zo werkt de Europese Commissie dus niet. Die delen de boete gewoon ook lekker uit aan de partij die de reclame faciliteerde. Reken er ook maar op dat de EC het niet gaat pikken als de faciliterende bedrijven een eventuele boete kunnen doorschuiven.BasvanS schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:21:
[...]
Als Ferrari en MClaren een beetje slim zijn hebben ze het risico van een verbod op de reclame volledig bij de Sponsor neergelegd. "Vooruitbetalen - En we gaan jullie logo voeren zolang dat mag"
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Gezien de aanpassing van de bandendikte voor dit jaar zou je dat idd wel denken ja, er is maar één team wat daar het meeste voordeel uit zal gaan halenmphilipp schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:07:
[...]
Het was toch Mercedes die speciale bescherming geniet van de FIA![]()
![]()
![]()
Onzin, maar goed...
Testing, one, two ...
Of juist iedereen..hardware-lover schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:27:
[...]
Gezien de aanpassing van de bandendikte voor dit jaar zou je dat idd wel denken ja, er is maar één team wat daar het meeste voordeel uit zal gaan halen
Misschien is de rest nog wel iets voorzichtiger geweest afgelopen jaar, en kunnen nu ook de volle 100% geven. waar ze eerder 95% gaven.
Redbull is heer en meester op bandenmanagement (en zeker Max) en die zullen er vast wel iets positiefs uit kunnen halen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik denk helemaal niets. Ik hou niet zo van die conspiracy theorieën. De Ferrari fans roepen dat de FIA voor Mercedes is en vice versa. Ergo: er klopt niets van.hardware-lover schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:27:
[...]
Gezien de aanpassing van de bandendikte voor dit jaar zou je dat idd wel denken ja, er is maar één team wat daar het meeste voordeel uit zal gaan halen
Het is de Hand van God!
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik zie daar een stier, een ster en een steigerend paard die om de top 3 posities knokken. Wie dat er precies sterker is, is helaas nu nog niet duidelijk, maar de ster lijkt op dit moment de bovenhand te hebben.
Ook zie ik dat er 7 andere teams zijn, die allemaal 'best of the rest' willen worden, aansluiting willen vinden bij de top 3 en ook vaker kansen op podiumplaatsen willen hebben, alleen is de kans hierop weer zeer klein.
Ook is helemaal niet duidelijk welk team nu écht best of the rest zal worden. Racing Point, Haas en Renault maken hier alledrie kans op, maar ook Alfa Romeo en Toro Rosso zouden graag aandringen, maar misschien dat zelfs Williams en McLaren toch door het koffiedik ineens boven komen drijven.
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Damn. Waar haalt Haas dit geluid ineens vandaan?!
video achter de pic.twitter link
video achter de pic.twitter link
Would you like another 🎥???
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) 15 februari 2019
Oh ok then... 👍😀 #Shakedown pic.twitter.com/zTcv5zt175
[ Voor 11% gewijzigd door Jasphur op 15-02-2019 13:38 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Interessante aero verbetering. (geel/groene lijn over motorkap)
[ Voor 60% gewijzigd door kevlar01 op 15-02-2019 13:40 ]
Zondag op Barcelona.Siebeh schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:42:
Wanneer doen Ferrari hun shakedown?
Nog meer Haas geluid
Let's go 2019 https://t.co/nlmbSLxxGu
— Romain Grosjean (@RGrosjean) 15 februari 2019
De split in de achtervleugel drager is ook opmerkelijk!
Ferrari 'verhuurt' hun hele auto qua livery aan Philip Morris die er vervolgens weer sponsoren bij zoekt.BasvanS schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:21:
[...]
Als Ferrari en MClaren een beetje slim zijn hebben ze het risico van een verbod op de reclame volledig bij de Sponsor neergelegd. "Vooruitbetalen - En we gaan jullie logo voeren zolang dat mag"
McLaren gaat vermoedelijk dezelfde kant op met BAT. Zoals ik al eerder zei. S55 kan je als 555 sponsring van BAT zien, of als Sainz 55, wat zijn startnummer is.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Marko: "Yamamoto, reliability is also important, but it's power first"
Japanse siteYamamoto: "When thinking about Red Bull's machine package, if you say" You can increase one or two units, "it can be established with it, as the penalty can be recovered sufficiently by the body performance and driver's skill. Absent.
In the end I would like to respect the opinion of the constructor against the data and ideas that we have accumulated. I think that they should lead the way there."
Vertaald gevonden op de forums van F1technical.com
Hetzelfde zag je ook al bij de Haas toch?kevlar01 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:40:
[Afbeelding]
Interessante aero verbetering. (geel/groene lijn over motorkap)
Sauber had er nog een extra nep cover op zitten om het te verbergen leek het.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat is toch al oud nieuws? RB gaf zelf al aan wel 1-2 penalties te willen pakken op circuits waar ze goed in kunnen halen. Vorig jaar sloot Verstappen ook binnen 10 rondjes weer aan bij de top 6.Razorbite schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:55:
[...]
[...]
Japanse site
Vertaald gevonden op de forums van F1technical.com
Moet de reliability tijdens de race wel voldoende zijnSeñor Sjon schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:57:
[...]
Dat is toch al oud nieuws? RB gaf zelf al aan wel 1-2 penalties te willen pakken op circuits waar ze goed in kunnen halen. Vorig jaar sloot Verstappen ook binnen 10 rondjes weer aan bij de top 6.
Ze hebben dit vlak voor de shakedown dus beiden aangegeven.Señor Sjon schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:57:
[...]
Dat is toch al oud nieuws? RB gaf zelf al aan wel 1-2 penalties te willen pakken op circuits waar ze goed in kunnen halen. Vorig jaar sloot Verstappen ook binnen 10 rondjes weer aan bij de top 6.
Lijkt me heel verstandig! Je wordt minstens 6e, en met betere bandenstrategie zelfs mogelijk hoger.
https://www.f1technical.n....php?p=812186&f=4#p812186
Er staat nog meer interessant leesvoer in het interview.
Je ziet vrij duidelijk dat Honda heel voorzichtig is, maar aan de data heeft gezien dat RB een absoluut topchassis heeft gebouwd.
Nee, de vermoedens zijn oud nieuws. Dat ze het kennelijk gewoon gaan doen is nieuw.Señor Sjon schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:57:
[...]
En eindelijk zeg. Gewoon opbranden die PU's en races maar. Die gridstraffen doen Verstappen toch helemaal niks en wij krijgen een mooie show.
Dat waardeloze gedoe dat onderdelen maar gespaard moeten worden om meer races mee te gaan. Het is bucking FORMULE 1. Gassen zeg. En dan ben ik nota bene een GroenLinks stemmer hé. Zo bezopen zijn die reglementen nu.
[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-02-2019 14:07 ]
Dat lag niet alleen aan Renault. 
@kevlar01 Je kan beter IRL foto's pakken van shakedowns. De TR heeft een andere voorvleugel die het concept van o.a. Alfa volgt. Je hebt twee 'stromingen' nu qua voorvleugel. Zoveel mogelijk outwash of de boel daar de boel laten en een vrij skinny vleugel aan de buitenkant.
@kevlar01 Je kan beter IRL foto's pakken van shakedowns. De TR heeft een andere voorvleugel die het concept van o.a. Alfa volgt. Je hebt twee 'stromingen' nu qua voorvleugel. Zoveel mogelijk outwash of de boel daar de boel laten en een vrij skinny vleugel aan de buitenkant.
Volgende week zullen we allerlei bouwsels tegenkomen denk ik:)Señor Sjon schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:06:
Dat lag niet alleen aan Renault.
En tegen de tijd dat we in Melbourne zijn zal het alweer allemaal achterhaald zijn en komen er weer nieuwe concepten.
Ben vooral benieuwd of het nu helpt met kort volgen achter elkaar, zoals beloofd door Brawn enz.
Er komen geen nieuwe concepten naar Melbourne. Hooguit een paar nieuwe onderdelen. Die tijd is allang achterhaald! Teams testen komende twee weken wat ze hebben en stellen hun data vast. Vandaar uit gaan ze hun "Europa upgrade" voorbereidenkevlar01 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:13:
[...]
Volgende week zullen we allerlei bouwsels tegenkomen denk ik:)
En tegen de tijd dat we in Melbourne zijn zal het alweer allemaal achterhaald zijn en komen er weer nieuwe concepten.
Ben vooral benieuwd of het nu helpt met kort volgen achter elkaar, zoals beloofd door Brawn enz.
Ik denk dat dat nog wel mee gaat vallen. Misschien dat er her en der nog wel wat wijzigingen gaan komen, maar over het algemeen de auto's die volgende week bij de tests gaan zien ook in Melbourne gaan zien..kevlar01 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:13:
Volgende week zullen we allerlei bouwsels tegenkomen denk ik:)
Weten we nog? De RB13? Die zou ook wel even heel erg anders zijn in Melbourne, dan dat deze bij de tests was..
-
In tegenstelling tot vorig jaar krijgen de teams nu wel de gelegenheid om komende week meteen serieus te testen. Dit kan mogelijk, m.b.t. te testen onderdelen, dus heel anders uitpakken dit jaar.
Testing, one, two ...
Ik verwacht ook geen grote wijzigingen na de tests. Wel dat dingen er tijdens de test anders uitzien dan bij de (digitale) presentatie. Dat zien we nu namelijk al bij TR.Edd schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:15:
[...]
Ik denk dat dat nog wel mee gaat vallen. Misschien dat er her en der nog wel wat wijzigingen gaan komen, maar over het algemeen de auto's die volgende week bij de tests gaan zien ook in Melbourne gaan zien..
Weten we nog? De RB13? Die zou ook wel even heel erg anders zijn in Melbourne, dan dat deze bij de tests was..
Maar het concept van een voorvleugel kun je nu denk ik al niet meer helemaal omgooien. De voorvleugel bepaalt de complete aero van alles wat er achteraan komt. De voorvleugel omgooien naar een variant als Alfa Romeo zou dus zomaar een heleboel werk aan bargeboards, diffuser en achtervleugel kunnen betekenen. Dat gaat zelfs Mercedes of Red Bull niet voor elkaar krijgen voor Melbourne.
Er wordt inderdaad wat minder sneeuw en regen voorspeld dan er vorig jaar was in Barcelona.hardware-lover schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:37:
In tegenstelling tot vorig jaar krijgen de teams nu wel de gelegenheid om komende week meteen serieus te testen. Dit kan mogelijk, m.b.t. te testen onderdelen, dus heel anders uitpakken dit jaar.

Kunnen we nog live timing verwachten in de officiële app volgende week? "Vroeger" stond dit er tussen, maar kan het nu nergens vinden.
PSN: Shiver23
Mattia Binotto: ‘The opaque color is due to technical reasons as the car is lighter and even if it’s hundreds of grams, it can affect’ #SF90
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) 15 februari 2019
Misschien moet Bottas dan zijn baardje afscheren om ook een paar gram te winnen
Dan moeten ze ballast toevoegen in de stoel, dat heeft geen zin.kevlar01 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:07:
[...]
Misschien moet Bottas dan zijn baardje afscheren om ook een paar gram te winnen
Dan kun je wel bepalen waar in de stoel het gewicht moet komenSeñor Sjon schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:09:
[...]
Dan moeten ze ballast toevoegen in de stoel, dat heeft geen zin.
Jack of all trades, master of none
Helaas - nieuwe regel vanaf dit seizoen. Er is een verplichte plaats waar de extra balast moet komen.KingDijk schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:11:
[...]
Dan kun je wel bepalen waar in de stoel het gewicht moet komen
Ohh, das jammer, kun je alleen kiezen of het de coureur of de stoel wordt.Razorbite schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:13:
[...]
Helaas - nieuwe regel vanaf dit seizoen. Er is een verplichte plaats waar de extra balast moet komen.
Jack of all trades, master of none
LeClerc heeft nu al genoeg van die poppenkast.

Red Bull Spy heeft ook wat geschreven over de testdag van gisteren. Misschien niet heel spannend en je komt maar weinig nieuws tegen, maar wel leuk om even te lezen.
Dat wisten we alkevlar01 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:16:
Nog wat voer voor de Renault haters:
https://www.racefans.net/...to-win-at-any-cost-stoll/

Hij staat er inderdaad niet heel gunstig opAri Gold schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:17:
LeClerc heeft nu al genoeg van die poppenkast.
Mijn boefje is liev!
Renault is dus hard aan het lobbyen voor de budgetcap. Zodra die er is, hopen ze meer te bereiken. De vraag is alleen of de cap er ook daadwerkelijk komt en hoeveel effect deze gaat hebben. Zeker voor een team als Mercedes, die zo groot zijn dat het bijna onmogelijk is om alle boekhouding volledig te controleren en die onderzoek en tests ook door andere bedrijfsonderdelen kunnen laten uitvoeren zonder daar het F1 team voor te laten betalen.kevlar01 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:16:
Nog wat voer voor de Renault haters:
https://www.racefans.net/...to-win-at-any-cost-stoll/
Wat mij als eerste op valt is dat Alfa Romeo en de McLaren een beetje als enigste geen "rugvin" (sorry kom op het moment even niet op het juiste woord) hebben.
Je wilt dus een coureur met ballen van staal, dan ligt het zwaartepunt lager !KingDijk schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:15:
[...]
Ohh, das jammer, kun je alleen kiezen of het de coureur of de stoel wordt.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Hoe kom je hieraan? Ik wil er 1 van red bullkevlar01 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:41:
Nog maar een smartphone wallpapertje
[Afbeelding]
Atlas#22744
Shark finPompi schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:22:
[...]
Wat mij als eerste op valt is dat Alfa Romeo en de McLaren een beetje als enigste geen "rugvin" (sorry kom op het moment even niet op het juiste woord) hebben.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Kasai schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:25:
[...]
Hoe kom je hieraan? Ik wil er 1 van red bull

Credits: https://formulagrafica.tumblr.com/
Zijn nou niet de toppers, dus denk niet dat ze iets boeiends gevonden hebben, het zou me i.i.g. verbazen, de wagen ziet er zonder zo een overduidelijke sharkfin wel beter uit kwa model.Pompi schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:22:
[...]
Ach dat is prima te realiseren, gewoon een goedkoop excuus om het niet te doen. Je hoeft namelijk maar 1 ontevreden medewerker te hebben die besluit om klokkenluider te worden. Kijk alleen al naar de situatie van McLaren in 2007, die werden zelfs gechanteerd door hun eigen coureur. De F1 heeft gewoon een budgetcap nodig in plaats van onderdelen die gestandaardiseerd worden. Bovendien moet er dan ook onmiddellijk een einde worden gemaakt aan de bestaande satellietteams.walteij schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:20:
[...]
Renault is dus hard aan het lobbyen voor de budgetcap. Zodra die er is, hopen ze meer te bereiken. De vraag is alleen of de cap er ook daadwerkelijk komt en hoeveel effect deze gaat hebben. Zeker voor een team als Mercedes, die zo groot zijn dat het bijna onmogelijk is om alle boekhouding volledig te controleren en die onderzoek en tests ook door andere bedrijfsonderdelen kunnen laten uitvoeren zonder daar het F1 team voor te laten betalen.
Dat hoeft natuurlijk niet alles te zeggen. In de afgelopen jaren zijn er heel veel dingen van McLaren en andere kleinere teams gekopieerd.Crashhill schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:31:
[...]
Zijn nou niet de toppers, dus denk niet dat ze iets boeiends gevonden hebben, het zou me i.i.g. verbazen, de wagen ziet er zonder zo een overduidelijke sharkfin wel beter uit kwa model.
Het is nu ook wel duidelijk wat er mis was met de MCL33, let vooral op de afstand tussen de voorwielen en sidepods.
[ Voor 18% gewijzigd door NotSoSteady op 15-02-2019 15:45 ]
Precies, het gaat compleet oncontroleerbaar worden. Honda kan aan Red Bull en STR motoren voor 1M per stuk verkopen, maar er ondertussen wel honderden miljoenen tegenaan gooien. Mercedes kan mensen in dienst nemen bij Mercedes Global, en detacheren aan Mercedes F1 voor een veel lager bedrag. Ferrari kan een nieuwe windtunnel ontwikkelen voor ferrari in het algeheel, en vervolgens voor een veel lager bedrag Scuderia Ferrari ervan gebruik laten maken. etc.. de grote teams hebben genoeg manieren om de spending cap voor het F1 team omlaag te krijgen, maar effectief verschuiven de kosten dan alleen maar naar de moeder onderneming, of de leverancier (in het geval van RBR/Honda).walteij schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:20:
[...]
Renault is dus hard aan het lobbyen voor de budgetcap. Zodra die er is, hopen ze meer te bereiken. De vraag is alleen of de cap er ook daadwerkelijk komt en hoeveel effect deze gaat hebben. Zeker voor een team als Mercedes, die zo groot zijn dat het bijna onmogelijk is om alle boekhouding volledig te controleren en die onderzoek en tests ook door andere bedrijfsonderdelen kunnen laten uitvoeren zonder daar het F1 team voor te laten betalen.
Willen ze dat ook die een cap krijgen? dan komt er wel een subcompany tussen, bijvoorbeeld een Mercedes die mensen detacheerd aan Mercedes High Tech, die vervolgens ingehuurd wordt door Mercedes F1. en ondertussen gaat het budget wat Mercedes F1 uit geeft wel omlaag, maar wordt er net zo veel uitgegeven. het komt alleen uit andere budgetten (marketing, bijvoorbeeld, of development), en niet meer uit het F1 budget.
de enige die dan effectief een cap hebben, zijn de kleinere teams, als ze niet in staat zijn eromheen te werken, en zo alleen maar een grotere achterstand krijgen.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Ik denk dat de aflopende voorvleugels zoals Alfa, Ferrari en toro rosso de standaard gaan worden voor 2019. En gelijktijdig het bedoelde effect van die brede voorvleugel en 'closer racing' teniet gaan doen.
En dat is mogelijk precies wat Renault wil, daarmee schakelen ze de (op dit moment) directe concurrentie uit; Haas, RacingPoint etc. Zelf kunnen ze die truuk immers ook gebruiken terwijl de 'kleine' teams waar ze op dit moment last van hebben, gelimiteerd worden.Korras schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:50:
[...]
de enige die dan effectief een cap hebben, zijn de kleinere teams, als ze niet in staat zijn eromheen te werken, en zo alleen maar een grotere achterstand krijgen.
[img]error.jpg[/img]
@nachtnet dan hoop ik op het omgekeerde, dat de aflopende voorvleugels vooraan het goed doen, maar zodra ze achter iemand zitten, dat dan de RB vleugel superieur is. Zodat inhalen met RB vleugel gemakkelijker gaat dan die van Ferrari.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Gelukkig worden de komende 2 weken wel opgevuld!Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:01:
Nog een hele maand wachten... Zucht..
Het lijkt nog zo ver
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
De Red Bull hoeft toch niet in te halen omdat hij al vooraan start?Soggney schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:57:
@nachtnet dan hoop ik op het omgekeerde, dat de aflopende voorvleugels vooraan het goed doen, maar zodra ze achter iemand zitten, dat dan de RB vleugel superieur is. Zodat inhalen met RB vleugel gemakkelijker gaat dan die van Ferrari.
Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM
Ik denk dat teams dit tijdens de testdagen ook wel gaan uitproberen. Kijken of ze kunnen slipstreamen bij iemand en vervolgens uitremmen ofzo, of kijken of je minder drag hebt als je achter iemand rijdt.Soggney schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:57:
Ik zat eerder aan al het verkeer dat gelapped word door de top6 te denken
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
zo had ik t nog geeneens bekeken.. inderdaad, Renault kan ook op die manier met centen schuiven, maar een RacingPoint heeft daar een stuk minder mogelijkheden toe. geen wonder inderdaad dat die er het hardst om schreeuwen.Niekleair schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:56:
[...]
En dat is mogelijk precies wat Renault wil, daarmee schakelen ze de (op dit moment) directe concurrentie uit; Haas, RacingPoint etc. Zelf kunnen ze die truuk immers ook gebruiken terwijl de 'kleine' teams waar ze op dit moment last van hebben, gelimiteerd worden.
Het blijft een grote gok, als de lucht toch wel tegen je voorband aan plakt op de baan zijn ze gewoon de sjaak.nachtnet schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:52:
Ik denk dat de aflopende voorvleugels zoals Alfa, Ferrari en toro rosso de standaard gaan worden voor 2019. En gelijktijdig het bedoelde effect van die brede voorvleugel en 'closer racing' teniet gaan doen.
(bovendien mis je veel front downforce met zo'n vleugel waardoor je ook achter minder kan zetten)
[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 15-02-2019 16:05 ]
PSN
Driver line-up Barcelona, first test week:
Monday 18th February: Max Verstappen
Tuesday 19th February: Pierre Gasly
Wednesday 20th February: Max Verstappen
Thursday 21st February: Pierre Gasly
Monday 18th February: Max Verstappen
Tuesday 19th February: Pierre Gasly
Wednesday 20th February: Max Verstappen
Thursday 21st February: Pierre Gasly
Wel eens gehoord van Transer pricing / verrekenprijzen?Korras schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:50:
[...]
Precies, het gaat compleet oncontroleerbaar worden. Honda kan aan Red Bull en STR motoren voor 1M per stuk verkopen, maar er ondertussen wel honderden miljoenen tegenaan gooien. Mercedes kan mensen in dienst nemen bij Mercedes Global, en detacheren aan Mercedes F1 voor een veel lager bedrag. Ferrari kan een nieuwe windtunnel ontwikkelen voor ferrari in het algeheel, en vervolgens voor een veel lager bedrag Scuderia Ferrari ervan gebruik laten maken. etc.. de grote teams hebben genoeg manieren om de spending cap voor het F1 team omlaag te krijgen, maar effectief verschuiven de kosten dan alleen maar naar de moeder onderneming, of de leverancier (in het geval van RBR/Honda).
Willen ze dat ook die een cap krijgen? dan komt er wel een subcompany tussen, bijvoorbeeld een Mercedes die mensen detacheerd aan Mercedes High Tech, die vervolgens ingehuurd wordt door Mercedes F1. en ondertussen gaat het budget wat Mercedes F1 uit geeft wel omlaag, maar wordt er net zo veel uitgegeven. het komt alleen uit andere budgetten (marketing, bijvoorbeeld, of development), en niet meer uit het F1 budget.
Racingpoint doet per, str, per, str
Ferrari doet vet, lec, vet, lec
Mcl doet sai, nor, sai nor
Haas doet gro, mag, (gro/fit), (fit/mag)
Dus alle 1ste rijders op dag 1 en alle 2de rijders op dag 2nachtnet schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:18:
Racingpoint doet per, str, per, str
Ja en je doet net of dat niet controleerbaar is. Denk je nou echt dat daar niet aan wordt gedacht bij het vastleggen van de regels. Als het allemaal zo makkelijk zou zijn, dan zouden deze teams juist voor een budgetcap moeten zijn aangezien ze op deze manier een nog grotere voorsprong krijgen. Door vals te spelen maak je een miljardenbedrijf chanteerbaar door 1 ontevreden medewerker.Korras schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:50:
[...]
Precies, het gaat compleet oncontroleerbaar worden. Honda kan aan Red Bull en STR motoren voor 1M per stuk verkopen, maar er ondertussen wel honderden miljoenen tegenaan gooien. Mercedes kan mensen in dienst nemen bij Mercedes Global, en detacheren aan Mercedes F1 voor een veel lager bedrag. Ferrari kan een nieuwe windtunnel ontwikkelen voor ferrari in het algeheel, en vervolgens voor een veel lager bedrag Scuderia Ferrari ervan gebruik laten maken. etc.. de grote teams hebben genoeg manieren om de spending cap voor het F1 team omlaag te krijgen, maar effectief verschuiven de kosten dan alleen maar naar de moeder onderneming, of de leverancier (in het geval van RBR/Honda).
[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 15-02-2019 16:25 ]
Tsja, interne verreken prijzen zijn gewoon een 'pepernoten' festijn met fictieve prijzen waar eigenlijk nooit iets van klopt.Requiem19 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:09:
[...]
Wel eens gehoord van Transer pricing / verrekenprijzen?
PSN
ik heb het niet over vals spelen. ik heb het erover dat de grote teams er toch wel omheen kunnen werken, en schuiven met geld. dat Mercedes F1 (de legal entity die ingeschreven staat voor de races) een budgetcap heeft, wilt niet zeggen dat Mercedes zelf niet veel meer geld eraan uit kan geven, en dit tegen veel lagere tarieven kan verrekenen met Mercedes F1.NotSoSteady schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:23:
[...]
Ja en je doet net of dat niet controleerbaar is. Denk je nou echt dat daar niet aan wordt gedacht bij het vastleggen van de regels. Als het allemaal zo makkelijk zou zijn, dan zouden deze teams juist voor een budgetcap moeten zijn aangezien ze op deze manier een nog grotere voorsprong krijgen. Door vals te spelen maak je een miljardenbedrijf chanteerbaar door 1 ontevreden medewerker.
Het is niet makkelijk, het zijn ingewikkelde constructies. Zoals elke illegale/oneerlijke handeling ben je chantabel. Dat is nu niet anders. Echter, medewerkers zijn gehouden aan een geheimhoudingsovereenkomst en als ze erachter komen wie heeft gelekt, gaat die persoon voor de rechter. Zolang het geen misdrijf betreft, kun je iemand gewoon aanklagen. Maar goed, ingewikkelde juridische discussie, laten we daar niet te lang bij stil blijven staan. Feit is dat er genoeg voorbeelden zijn van teams die de fijne lijn overschreden hebben (olie verbranden, flexwings om er maar een paar te noemen) en die dus ook verklikt hadden kunnen worden door medewerkers. Dat lijkt mij dus geen argument tegen de mogelijkheid dat teams vals zouden spelen bij een budgetcap.NotSoSteady schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:23:
[...]
Ja en je doet net of dat niet controleerbaar is. Denk je nou echt dat daar niet aan wordt gedacht bij het vastleggen van de regels. Als het allemaal zo makkelijk zou zijn, dan zouden deze teams juist voor een budgetcap moeten zijn aangezien ze op deze manier een nog grotere voorsprong krijgen. Door vals te spelen maak je een miljardenbedrijf chanteerbaar door 1 ontevreden medewerker.
Ik ben er namelijk zelf heilig van overtuigd dat teams de regels zouden proberen te omzeilen door allerlei constructies. Een team als Alfa Romeo zou zomaar ineens een mooi ontwerp op de deurmat kunnen vinden zonder een miljoenen kostende ontwerper daarvoor te betalen. Er zijn genoeg truukjes te bedenken, we hoeven ze hier niet te gaan noemen, want dan ontstaat er alleen maar discussie over die specifieke voorbeelden. Kijk gewoon naar het bedrijfsleven, naar multinationals, naar onze banken, advocaten om te zien hoe de hand wordt gelicht met regels. En dan denk je dat Formule 1 teams die honderden miljoenen per jaar uitgeven aan dat spelletje alles netjes doen? Dan moet je toch flink wat gekke dingen gerookt hebben wil je dat geloven....
Dat mag niet, dus dat is valsspelen.Korras schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:43:
[...]
ik heb het niet over vals spelen. ik heb het erover dat de grote teams er toch wel omheen kunnen werken, en schuiven met geld. dat Mercedes F1 (de legal entity die ingeschreven staat voor de races) een budgetcap heeft, wilt niet zeggen dat Mercedes zelf niet veel meer geld eraan uit kan geven, en dit tegen veel lagere tarieven kan verrekenen met Mercedes F1.
Je kan ook gewoon anoniem documentatie doorsturen hoor. Het is nogal naïef om te denken dat zoiets niet zal gebeuren, vooral bij het continu wisselende personeel in de F1. Bovendien is het overtreden/omzeilen van regels in mijn ogen ook geen reden om geen budgetcap te introduceren. Er gaan door teams ongetwijfeld fouten worden gemaakt, zoals multinationals dat nu ook doen. De voorbeelden die jij bovendien aanhaalt zijn juist aan het licht gekomen vanwege ex-werknemers.mphilipp schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:44:
[...]
Het is niet makkelijk, het zijn ingewikkelde constructies. Zoals elke illegale/oneerlijke handeling ben je chantabel. Dat is nu niet anders. Echter, medewerkers zijn gehouden aan een geheimhoudingsovereenkomst en als ze erachter komen wie heeft gelekt, gaat die persoon voor de rechter. Zolang het geen misdrijf betreft, kun je iemand gewoon aanklagen. Maar goed, ingewikkelde juridische discussie, laten we daar niet te lang bij stil blijven staan. Feit is dat er genoeg voorbeelden zijn van teams die de fijne lijn overschreden hebben (olie verbranden, flexwings om er maar een paar te noemen) en die dus ook verklikt hadden kunnen worden door medewerkers. Dat lijkt mij dus geen argument tegen de mogelijkheid dat teams vals zouden spelen bij een budgetcap.
Ik ben er namelijk zelf heilig van overtuigd dat teams de regels zouden proberen te omzeilen door allerlei constructies. Een team als Alfa Romeo zou zomaar ineens een mooi ontwerp op de deurmat kunnen vinden zonder een miljoenen kostende ontwerper daarvoor te betalen. Er zijn genoeg truukjes te bedenken, we hoeven ze hier niet te gaan noemen, want dan ontstaat er alleen maar discussie over die specifieke voorbeelden. Kijk gewoon naar het bedrijfsleven, naar multinationals, naar onze banken, advocaten om te zien hoe de hand wordt gelicht met regels. En dan denk je dat Formule 1 teams die honderden miljoenen per jaar uitgeven aan dat spelletje alles netjes doen? Dan moet je toch flink wat gekke dingen gerookt hebben wil je dat geloven....
[ Voor 66% gewijzigd door NotSoSteady op 15-02-2019 16:55 ]
Motoren doen sowieso niet mee voor de budgetcap meen ik. Wellicht dat je voor de rest van de auto d.m.v. bepaalde regels kan voorkomen dat de grote jongens het via gelieerde bedrijven goedkoop doorsluizen. Als je daar paal en perk aan stelt en ze dwingt binnen strenge regels te opereren is het misschien wel uitvoerbaar.Uiteindelijk kan je er altijd wel onderuit komen maar dat moet simpelweg te risicovol zijn voor teams. De F1 draait om commercie, dus negatieve aandacht willen ze niet hebben. Stel je voor dat Ferrari ineens blijkt te hebben valsgespeeld, dan beschadigen ze hun eigen merk wel heel erg lijkt me.Korras schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:43:
ik heb het niet over vals spelen. ik heb het erover dat de grote teams er toch wel omheen kunnen werken, en schuiven met geld. dat Mercedes F1 (de legal entity die ingeschreven staat voor de races) een budgetcap heeft, wilt niet zeggen dat Mercedes zelf niet veel meer geld eraan uit kan geven, en dit tegen veel lagere tarieven kan verrekenen met Mercedes F1.
Volgens mij word de innovatie voor slowmotion-camera's en -software, flink gestimuleerd vanuit de F1
Hé, er zitten lichtjes op de achtervleugel aan beide kanten. Is dat nieuw? Hebben alle auto's dat?
[ Voor 34% gewijzigd door -Moondust- op 15-02-2019 16:50 ]
ik denk niet dat ze het voor elkaar krijgen dat er restricties worden gelegd aan waar de moederondernemingen geld aan uitgeven. en als ze dat toch lukt.. dan komt er gewoon een ander bedrijf tussen.
in de financiele wereld is het heel normaal om op dezelfde manier een stuk minder belasting te betalen. Dutch/Irish sandwich, om maar iets te noemen. allemaal volledig legaal. bedrijven als Mercedes, Ferrari, Red Bull, Renault weten prima hoe dit uit te voeren, en hoe alle loopholes te vinden. Het zal voor hun een koud kunstje zijn om ditzelfde voor de F1 uit te voeren.
Er zit wat flexibiliteit in verrekenprijzen, maar je kan een benchmark niet van 5% cost plus naar 150% cost plus krijgen.YakuzA schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:40:
[...]
Tsja, interne verreken prijzen zijn gewoon een 'pepernoten' festijn met fictieve prijzen waar eigenlijk nooit iets van klopt.
Ik denk dat dit een prima beginpunt is om objectief kosten te controleren.
De financiële wereld ja. Dit is een sport waarmee ze hun naam volledig ten grabbel kunnen gooien. Zie je de headlines al voor je: Mercedes F1-team verbannen uit kampioenschap vanwege overtreden van regels. Het is niet voor niets dat teams geen interesse hebben in een budgetcap.Korras schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:50:
[...]
ik denk niet dat ze het voor elkaar krijgen dat er restricties worden gelegd aan waar de moederondernemingen geld aan uitgeven. en als ze dat toch lukt.. dan komt er gewoon een ander bedrijf tussen.
in de financiele wereld is het heel normaal om op dezelfde manier een stuk minder belasting te betalen. Dutch/Irish sandwich, om maar iets te noemen. allemaal volledig legaal. bedrijven als Mercedes, Ferrari, Red Bull, Renault weten prima hoe dit uit te voeren, en hoe alle loopholes te vinden. Het zal voor hun een koud kunstje zijn om ditzelfde voor de F1 uit te voeren.
[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 15-02-2019 16:56 ]
Is verplicht dit seizoen voor alle deelnemende auto's.-Moondust- schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:50:
Hé, er zitten lichtjes op de achtervleugel aan beide kanten. Is dat nieuw? Hebben alle auto's dat?

zaterdag 2200u? BBC2

https://www.bbc.co.uk/programmes/m0002p1x
voor iedereen zonder netflix.
controleer nog wel even de tijd.(die britten en tijdzones.).
Ik kan iedereen die docu over Williams aanraden. Goed opgezet en meeslepend verhaal. Deze docu is voor mij de reden waarom ik er zo van baal dat ze als aller aller allerlaatste zijn geeindigd. Maar goed, dat heeft Williams zichzelf aangedaan.
[ Voor 11% gewijzigd door Jasphur op 15-02-2019 17:10 ]
De McLaren MCL34 renders hebben gelogen.
De auto is wel een high rake concept. Verder is die achteraan nog strakker dan die leek op de renders en kan je nog wat meer details zien. Zeker dat McLaren de diffuser niet heeft afgedekt is noemenswaardig. Natuurlijk is Autosport/Motorsport geheel toevallig een bedrijf waar Zak Brown grootaandeelhouder in is. Dat zal helpen met de toegang.
McLaren lijkt er dus wel vertrouwen in te hebben want ze handelen hier zoals de top 3. Gewoon laten zien terwijl de kleinere teams alles krampachtig proberen te verbergen. Het stomme is natuurlijk dat de grote teams makkelijk iets kunnen kopiëren, de kleinere teams niet.
Verder lijkt de Coca Cola deal niet verlengd te zijn. Dat was eerst voor drie races en dan de optie voor verlenging. Ik vermoed dat Coca Cola gestopt is omdat Coca Cola nooit in verband gebracht wil worden met de tabaksindustrie. Lijkt me niet erg handig van McLaren want Fanta was perfect voor de oranje McLaren en BAT kan natuurlijk gigantisch in hun gezicht ontploffen als de Europese Commissie het niet gaat pikken.
De auto is wel een high rake concept. Verder is die achteraan nog strakker dan die leek op de renders en kan je nog wat meer details zien. Zeker dat McLaren de diffuser niet heeft afgedekt is noemenswaardig. Natuurlijk is Autosport/Motorsport geheel toevallig een bedrijf waar Zak Brown grootaandeelhouder in is. Dat zal helpen met de toegang.
McLaren lijkt er dus wel vertrouwen in te hebben want ze handelen hier zoals de top 3. Gewoon laten zien terwijl de kleinere teams alles krampachtig proberen te verbergen. Het stomme is natuurlijk dat de grote teams makkelijk iets kunnen kopiëren, de kleinere teams niet.
Verder lijkt de Coca Cola deal niet verlengd te zijn. Dat was eerst voor drie races en dan de optie voor verlenging. Ik vermoed dat Coca Cola gestopt is omdat Coca Cola nooit in verband gebracht wil worden met de tabaksindustrie. Lijkt me niet erg handig van McLaren want Fanta was perfect voor de oranje McLaren en BAT kan natuurlijk gigantisch in hun gezicht ontploffen als de Europese Commissie het niet gaat pikken.
Inderdaad, het is geen reden. Maar er is ook geen reden om aan te nemen dat het effectief zal zijn. Net als dat het niet effectief is om een downloadverbod in te stellen als het simpel te omzeilen is door een VPN. Je moet het wel instellen als je claimt er iets aan te willen doen, maar dat wil niet zeggen dat de maatregelen die je kunt nemen effectief zullen zijn.NotSoSteady schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:45:
[...]
Je kan ook gewoon anoniem documentatie doorsturen hoor. Het is nogal naïef om te denken dat zoiets niet zal gebeuren, vooral bij het continu wisselende personeel in de F1. Bovendien is het overtreden/omzeilen van regels in mijn ogen ook geen reden om geen budgetcap te introduceren.
Dat weet ik niet. Die flexwing viel op enig moment op via de onboard beelden. En dat olie verbranden is een idee dat bestaat en waarvan men het vermoeden had dat teams dat deden, wat werd gestaafd door het excessieve olieverbruik.De voorbeelden die jij bovendien aanhaalt zijn juist aan het licht gekomen vanwege ex-werknemers.
Het doel van een budgetcap is de uitgaven verlagen en zo een level playing field te creëren. Dat is niet in het belang van de grote jongens, die ervoor bestaan om te winnen. Ik denk dat zij best wel truukjes gaan verzinnen om die budgetcap te omzeilen.
Er gingen toch ook al geruchten de rondte toen Haas erbij kwam dat er ineens een aantal personeelsleden van Ferrari ontslag hadden genomen en bij Haas gingen werken. Later zijn ze weer teruggekomen. Dat is ook dubieus natuurlijk. Niet illegaal, op de manier hoe het is uitgevoerd. Want normaal gesproken mag Ferrari personeel geen ander team helpen met het ontwikkelen van de auto.... Zo gaan die dingen dus. Ik heb geen idee hoe de FIA denkt een budget cap vorm te gaan geven, maar ze zouden een forensic accountant bij zo'n team moeten embedden om enige grip te hebben op de zaak. Maar ja, dat is net als een audit; ik kan die persoon laten zien wat ik wil dat ze zien.
Ehhh....Benetton, McLaren...ring a bell?NotSoSteady schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:52:
[...]
Zie je de headlines al voor je: Mercedes F1-team verbannen uit kampioenschap vanwege overtreden van regels. Het is niet voor niets dat teams geen interesse hebben in een budgetcap.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire