scorpie schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 00:51:
Enige indicatie die je kunt krijgen is de consistentie waarop teams op de baan te zien zullen zijn. Veel op de baan betekent dat ze mechanisch wel oke gaan, en weinig op de baan betekent dat ze nogal wat huiswerk te doen hebben. Ok, of zoals vorig jaar is het gewoon stervenskoud en nat en heeft het 0 zin om de baan op te gaan

Mja en nee. Een team wat elke dag bovenaan staat, heeft zijn zaakjes ook wel prima voor elkaar. Een team wat onderaan staat, gaat veel problemen hebben. Ja de exacte volgorde is niet beschikbaar, maar ik denk dat we bv bij Red Bull wel kunnen stellen of ze er goed bij zitten want elke testweek de afgelopen jaren was een voorbode van hoe goed de wagen er nou bij zat.
Ik denk dat vooral het aantal rondjes weinig zal zeggen. Als ze eenmaal 100 rondjes hebben gedaan, hebben ze al wel voldoende data voor de meeste zaken en gaan ze vanaf dat moment gewoon extra zaken testen.
Waar je dan weer niks over kunt zeggen is de verhouding tussen teamgenoten. Die testdagen verschillen daarvoor teveel en meestal rijden ze ook met veel brandstof om lange runs te doen.
We moeten alleen niet doen alsof de uitslag van de tests veel zegt, maar onderlinge verhoudingen en of een auto wel of niet werkt, kun je al wel beantwoorden. Ik ben meestal meer benieuwd naar de verhoudingen per bocht en topsnelheden dan de rondetijden. Dat journalisten dus zeggen dat die en die auto op die bocht wel of niet goed erdoor gingen. En dat een bepaalde auto op een recht stuk al halverwege een bepaalde snelheid haalt en een andere niet. Die verhoudingen geven wel veel prijs.
[
Voor 16% gewijzigd door
Martinspire op 16-02-2019 01:45
]