[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.050 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:41
Ben ik absoluut met jullie eens hoor, jaarlijks de T-cams plus bijbehorende coureurs uit je hoofd leren is handiger dan kijk naar de helmen van de coureurs (zeker nu met de HALO inderdaad).

Misschien is het mijn tic wel, ik durf te zeggen dat ik sinds +/- het jaar 2000 nagenoeg alle coureurs aan hun helm kan linken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Ik ben er ook eentje die de T-cams uit zijn hoofd leert :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:21

sjaool

Every life should have 9 cats

Hier net zo een. De T-cam is het eenvoudigst om de coureurs uit elkaar te houden. De helmen zijn wat dat betreft een stuk lastiger te herkennen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ik vind helmen ook gewoon interessanter dan T-cams, die zijn namelijk altijd of zwart of geel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 20:02
B-Real schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:27:
Ik vind helmen ook gewoon interessanter dan T-cams, die zijn namelijk altijd of zwart of geel :P
Ik zeg dat de t-cam gewoon de kleuren van de helm moet krijgen dan :+

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Bastie-88 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:39:
[...]

Ja, maak iets makkelijks even een stuk moeilijker... werk je bij de belastingdienst ofzo? :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:09

mphilipp

Romanes eunt domus

Bastie-88 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:39:
[...]
Nee, de Halo moet de kleuren van de coureur krijgen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik zeg, de halo de kleur van de t-cam

Zo, hebben we nu alle variaties zo'n beetje gehad :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De halo moet de kleur van de vlaggen krijgen die voor de coureur gezwaaid worden. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 10:22
sjaool schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:05:
De halo moet de kleur van de vlaggen krijgen die voor de coureur gezwaaid worden. :P
Een blauwe halo voor Stroll?
Een zwarte halo voor Ocon?
Een geel rood gestreepte halo voor Grosjean?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:23

pinda powerrr

Slow down...

Nou, wie gooit er ff een polletje in? :+

T-cam voor mij, daarna nummer. Helmen herken ik niet goed genoeg en daarvoor gaat het vaak te snel.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Of een streepjespatroon op de banden zodat je bij een bepaalde snelheid de naam van de coureur ziet staan :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 16:08

basvn

Breezand - NHN

mphilipp schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:29:
Of een streepjespatroon op de banden zodat je bij een bepaalde snelheid de naam van de coureur ziet staan :+
Dan zie je nooit welke Williams achteraan rijd, want die komen niet aan dezelfde snelheid als de top6 :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

mphilipp schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:29:
Hm... LED's in de velgen die tijdens het rijden het nummer van de wagen weergeven. :P
Daar kun je dan ook weer reclames of persoonlijke (fan)boodschappen in tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sjaool schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:34:
[...]
Hm... LED's in de velgen die tijdens het rijden het nummer van de wagen weergeven. :P
Daar kun je dan ook weer reclames of persoonlijke (fan)boodschappen in tonen.
Wat mij betreft krijgen de auto's net zoals on WEC van die LED panelen waar je op kunt zien wie 1,2 of 3 is. Of zoals bij Indy gewoon alles posities aangeven en bij de pitstop de tijd dat ie stil staat. Best cool, maar ze gaan dat niet doen omdat iedereen dan weer gaat mekkeren dat ze Indy nadoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik denk dat het een en ander digitaal op TV nog wel wat informatiever wordt te zijner tijd, de vraag is alleen even of het uiteindelijk geen information overload wordt.

Voor de casual kijker is "keep it stupid simple" waarschijnlijk de betere oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

B-Real schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:47:
Voor de casual kijker is "keep it stupid simple" waarschijnlijk de betere oplossing
Daarom is iets simpels als duidelijker maken wie wie is het beste. En de mensen langs de baan zien het al helemaal niet. Ik ben bij een paar GP's geweest, en op de snelle stukken is het onmogelijk om te zien wie het is. Je ziet alleen dat het een Ferrari is, maar wie erin zit, gaat aan je voorbij.

Zo'n digitaal bordje op de zijkant zou een hoop verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
B-Real schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:47:
Tja, weer weinig nieuws in het statement van de familie Schumacher maar tussen de regels doorlezend wordt toch de indruk gewekt dat Schumi dagelijks nog veel zorg nodig is en zeker niet 100% de oude is en de vraag is (al zo lang) of hij ooit weer 100% de oude wordt. Ik ben niet heel erg medisch onderlegd, maar nu een aantal jaren na het ongeval wordt die kans op volledig herstel wel een stuk kleiner natuurlijk.

Jammer, had die man graag een goed leven gegund na de F1 en hem, ook al zou het maar zelden zijn, af en toe zien opduiken op het paddock van een GP.
Schumacher zal nooit (volledig) herstellen, die indruk is ook nooit door de familie gewekt.
Ze zeggen dus ook niets nieuws over zijn status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Giesber schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:19:
Een blauwe halo voor Stroll?
Een zwarte halo voor Ocon?
Een geel rood gestreepte halo voor Grosjean?
Zwart-wit geblokt voor Max. oOo *O*

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Laatst online: 06:43
mphilipp schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:10:
[...]

Daarom is iets simpels als duidelijker maken wie wie is het beste. En de mensen langs de baan zien het al helemaal niet. Ik ben bij een paar GP's geweest, en op de snelle stukken is het onmogelijk om te zien wie het is. Je ziet alleen dat het een Ferrari is, maar wie erin zit, gaat aan je voorbij.

Zo'n digitaal bordje op de zijkant zou een hoop verduidelijken.
Je kunt ook nog naar het gedeelte boven de rijder kijken, bij de rijder vh team die het jaar daarvoor het hoogste stond is dit zwart, bij de andere geel. En de nummers zijn mi ook duidelijk genoeg bij hoge snelheden. Naambordjes zoals bij de f2 zijn idd wel grappig, omdat je dan niet van elme team bovenstaande paraat hoeft te hebben

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:54
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dv2WmQOWkAA0NIZ.jpg

Laat op het feestje, fijn 2019 allen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
James Key update
Key to start at McLaren in 2019
McLaren have provided an update on the likely timeframe for James Key's arrival from Toro Rosso later in 2019.

"I'm excited that James will be starting in time not to influence the 2019 car on its debut, but certainly to help its progression over the course of the season, and most importantly have him be the 'father' of the MCL35," Zak Brown told the team's website.

McLaren's chief executive, meanwhile, said that changes to the Woking team's hierarchy are "still a work in progress to complete". Gil de Ferran joined the team in the summer, while Pat Fry returned in September "to lead and co-ordinate the design and delivery of the MCL34".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

In before the MCL34 nog slechter blijkt te zijn dan de MCL33. :> O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

DaniëlWW2 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:26:
[...]

In before the MCL34 nog slechter blijkt te zijn dan de MCL33. :> O-)
Het ligt aan de motor.

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, McLaren is met groot succes dan ook van de slechte PU naar de slechte PU overgestapt. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36
Ook met een mercedes hadden ze geen deuk in een pakje boter gereden de afgelopen jaren. Misschien wat meer punten door de betrouwbaarheid, maar nog steeds mijlenver van het podium!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Zat die betrouwbaarheid ook niet achter het stuur? Meer nemen dan de wagen kan geven? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:43
Wel interessant om in gedachten eens de motoren door elkaar te husselen.

RB met een Merc, Merc met een Renault, Ferrari met een Honda.. hoe zou het kampioenschap dan geeindigd zijn? ;)

1 ding zou ik in ieder geval niet willen zien. Williams met een Renault motor. Zo sneu om ze 3x per race gelapped te zien worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Red Bull met een Ferrari of Mercedes motor was een paar jaar terug bijna gebeurd, maar beide fabrikanten waren toch iets te bang om dit te doen waardoor Red Bull geen andere keuze had dan de Renault motoren te blijven gebruiken.

Niet gek ook, want de Red Bull auto was de afgelopen jaren misschien wel de beste van allemaal en dat had Hamilton dus best eens wat titels kunnen kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
B-Real schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:47:
Tja, weer weinig nieuws in het statement van de familie Schumacher maar tussen de regels doorlezend wordt toch de indruk gewekt dat Schumi dagelijks nog veel zorg nodig is en zeker niet 100% de oude is en de vraag is (al zo lang) of hij ooit weer 100% de oude wordt. Ik ben niet heel erg medisch onderlegd, maar nu een aantal jaren na het ongeval wordt die kans op volledig herstel wel een stuk kleiner natuurlijk.

Jammer, had die man graag een goed leven gegund na de F1 en hem, ook al zou het maar zelden zijn, af en toe zien opduiken op het paddock van een GP.
Michael ligt de hele dag op bed of zit in een rolstoel een beetje voor zich uit te staren. Als hij inmiddels weer hele zinnen kan formuleren had hij inmiddels minstens een radio interview gegeven ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:39:
Zat die betrouwbaarheid ook niet achter het stuur? Meer nemen dan de wagen kan geven? :+
Oeoeoe. Edgy! Maar in zeker zin heb je wel gelijk. Mens en machine (en computer :P ) moeten echt 1 zijn in deze sport. Als dat niet het geval, maak je geen schijn van kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Verstappen moet dit jaar wel een flinke stap maken in het weten te controleren van zijn frustraties. Natuurlijk is het klote als je het met veel minder PK's moet doen dan je concurrenten maar ik denk dat hij in 2018 toch zeker op de tweede plaats in het kampioenschap voor coureurs kon eindigen. Vooral als je kijkt hoe hij in de eerste helft van het seizoen presteerde qua resultaten en dat vergelijkt met de meer volwassenere tweede helft van 2018 (uitgezonderd het incident met Ocon).

[ Voor 12% gewijzigd door Lasmibalsingh op 03-01-2019 10:58 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Lasmibalsingh schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:56:
Vooral als je kijkt hoe hij in de eerste helft van het seizoen presteerde qua resultaten en dat vergelijkt met de meer volwassenere tweede helft van 2018 (uitgezonderd het incident met Ocon).
Eh, help me ff.
Binnendoor bij Vettel was een verkeerde inschatting en de quali in Monaco ging hij net over de grens. Verder?

Denk dat alleen Hamilton minder fouten heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
hjs schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:00:
[...]

Eh, help me ff.
Binnendoor bij Vettel was een verkeerde inschatting en de quali in Monaco ging hij net over de grens. Verder?

China, daar had hij de race gewonnen als hij iets meer geduld had getoond.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Korras schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:02:
[...]

China, daar had hij de race gewonnen als hij iets meer geduld had getoond.
Dat was dus binnendoor bij Vettel ;)

Maar daarvoor in China was hij ook al iets te optimistisch bij Hamilton. En Bahrein natuurlijk niet vergeten waar die ook al een band lek reed op Hamilton.

Maar als hij zo rijdt als dat hij na Monaco heeft gereden is er gewoon niks aan de hand. Brazilië was 100% de schuld van Ocon, en het incident achteraf was achteraf en had geen invloed op de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:58
Lasmibalsingh schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:56:
Verstappen moet dit jaar wel een flinke stap maken in het weten te controleren van zijn frustraties. Natuurlijk is het klote als je het met veel minder PK's moet doen dan je concurrenten maar ik denk dat hij in 2018 toch zeker op de tweede plaats in het kampioenschap voor coureurs kon eindigen. Vooral als je kijkt hoe hij in de eerste helft van het seizoen presteerde qua resultaten en dat vergelijkt met de meer volwassenere tweede helft van 2018 (uitgezonderd het incident met Ocon).
Maar zoals eerder door @mphilipp geschetst (twee/drie pagina's terug), de resultaten/ervaringen van de eerste helft hebben zeker hun bijdrage gehad in de meer volwassen tweede seizoenshelft.
Beter nu, in een jaar waar je niet mee doet in het kampioenschap dan in een jaar waar je dat (mogelijk) wel doet.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Nu online
hjs schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:00:
[...]

Eh, help me ff.

Australië: Hij raakte gefrustreerd omdat de Haas hem passeerde bij de start. Zet vervolgens te veel druk op een baan waar van nature al weinig grip is en wanneer je dicht achter iemand rijd je behoorlijk veel downforce verliest.

Gevolg: Spin, beschadigde vloer, verliest veel posities en finisht achter Alonso.

Bahrein: Maakt een grote fout in de kwalificatie omdat hij te vroeg op het gas wilde. Verstappen geeft hier de schuld aan de engine mapping en Renault. Horner houd het op foot-oscillation problemen aan de kant van Verstappen.

Gevolg: Hij start als 14e.

In de race neemt hij te veel risico door te gokken dat Hamilton vroegtijdig remt en stuurt in op de rechterkant van Lewis zijn voorvleugel.

Gevolg: Verstappen loopt een lekke band op en door de aanrijding heeft hij bakproblemen. uitvalbeurt.

China: Ook hier kon Verstappen zijn frustraties niet inhouden en gaat een vendetta aan met Hamilton. De eerste keer haalt Max Lewis probleemloos in omdat Hamilton op safe speelt en het een inhaalactie op het rechte stuk is waar je geen risico moet nemen. Verstappen moet door een geweldige strategie van RBR nogmaals Hamilton inhalen maar wil Lewis een lesje leren door hem buitenom in te halen. Verstappen faalt hierin en maait gras.

Gevolg: Verstappen vergooit zijn kans op de overwinning.

Daarna op koers naar een podiumplaats maar knalt tegen Vettel aan op onbegrijpelijke wijze.

Gevolg: Max eindigde de race achter Lewis.

Azerbeidzjan: Max blijft in frustratie hangen, kwalificeerde zich achter racewinnaar Ricciardo (gp van China). Max stelt in de race zijn eigen belang voorop het teambelang.

Gevolg: Hij blokkeert eerst Ricciardo in bocht 2 en er is contact tussen hen twee. Daarna gaat hij met hand en tand nogmaals gefrustreerd proberen te verdedigen tegen Ricciardo en daar is de ultieme klap in het gezicht voor hem.

Beide coureurs vallen hierdoor uit.

Monaco: Weer een heel gefrustreerde Verstappen, wilde zich in elke vrije ronden bewijzen ten opzichte van de Ricciardo. Ricciardo is slim en weet dat op Monaco alleen de zaterdagmiddag en zondagmiddag tellen.

Gevolg: Max rijdt total loss in VT3, kan zich niet kwalificeren. Rijd nog wel netjes in de punten nadat hij van achteren is gestart.

Ik kan zo wel doorgaan maar daar heb ik de tijd niet voor. Uit mijn hoofd springen Italië en Japan er ook wel uit qua kinderachtig gefrustreerd gedrag wat hem punten kostte, straf opleverde en strafpunten op zijn licentie opleverde.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Lasmibalsingh schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:28:
[...]

Australië: Hij raakte gefrustreerd omdat de Haas hem passeerde bij de start. Zet vervolgens te veel druk op een baan waar van nature al weinig grip is en wanneer je dicht achter iemand rijd je behoorlijk veel downforce verliest.

Gevolg: Spin, beschadigde vloer, verliest veel posities en finisht achter Alonso.
Vloer was al kapot en daardoor ging het mis. Was hij gefrustreerd? Waarschijnlijk wel, maar dat was niet de oorzaak van de spin.
Bahrein: Maakt een grote fout in de kwalificatie omdat hij te vroeg op het gas wilde. Verstappen geeft hier de schuld aan de engine mapping en Renault. Horner houd het op foot-oscillation problemen aan de kant van Verstappen.
De verklaring hiervan is zo vaak veranderd dat niemand meer weet wat de oorzaak is. Ook Red Bull heeft op een gegeven moment geroepen dat het aan de motor lag, en ook dat het aan Verstappen lag, en .... De echte verklaring is denk ik nooit naar buiten gekomen.
Azerbeidzjan: Max blijft in frustratie hangen, kwalificeerde zich achte racewinnaar Ricciardo. Hij stelt in de race zijn eigen belang voorop het teambelang.

Gevolg: Hij blokkeert eerst Ricciardo in bocht 2 en er is contact tussen hen twee. Daarna gaat hij met hand en tand nogmaals gefrustreerd proberen te verdedigen tegen Ricciardo en daar is de ultieme klap in het gezicht voor hem.
That's racing. Het is zeker niet de eerste keer dat Verstappen en Ricciardo met elkaar de strijd aan gaan (Maleisie 2016 bv om de tweede plek waar ze bochten lang naast elkaar rijden). De uiteindelijke crash is IMO meer de schuld van Ricciardo. Gaat voor een gat wat er niet is wetende dat het gigantisch fout gaat als ze elkaar raken. Hetzelfde had hem ook in China kunnen gebeuren, alleen was Bottas daar (weer eens) half aan het verdedigen waardoor het gat wel blijft bestaan. Of bv Sochi met Hamilton en Vettel, waar Vettel Hamilton steeds meer op de muur aan stuurt en Hamilton wel snel een uitwijkende manoeuvre maakt om een identieke crash te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 14:45

iichel

Gazoooo

pinda powerrr schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:20:
Nou, wie gooit er ff een polletje in? :+

T-cam voor mij, daarna nummer. Helmen herken ik niet goed genoeg en daarvoor gaat het vaak te snel.
Gewoon gokken, 50% kans

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ik kan zo wel doorgaan maar daar heb ik de tijd niet voor. Uit mijn hoofd springen Italië en Japan er ook wel uit qua kinderachtig gefrustreerd gedrag wat hem punten kostte, straf opleverde en strafpunten op zijn licentie opleverde.
Voor een deel was het misschien frustratie. Sowieso erg makkelijk om vanuit de leunstoel een conclusie te trekken over iemand's state of mind. Maar goed, hij heeft er zelf ook al genoeg over gezegd. Of je het meteen als kinderachtig gedrag moet bestempelen moet je zelf maar uitmaken. Ik vind het te kort door de bocht.
Het belangrijkste is dat ie geleerd heeft van de fouten die hij gemaakt heeft en het vermogen heeft gehad om te herstellen. Anderen (Kvyat anyone?) ging er helemaal aan onderdoor. Bovendien waren het niet steeds dezelfde fouten. De situatie was steeds anders en zoals al vaker opgemerkt is de scheidslijn tussen hero en zero flinterdun. Sommige van zijn briljante inhaalacties hadden net zo goed mis kunnen gaan als zijn slachtoffer niet 'meewerkte'. En dan ben je de schlemiel. Nu is ie de held en door de afloop van een aantal acties in de eerste seizoenshelft is ie ineens kinderachtig en gefrustreerd. Die actie op Vettel had net zo goed wél goed uit kunnen pakken. Dán had je die actie misschien wel tot inhaalactie van het jaar benoemd...

Naar hij zelf verklaard heeft, is een deel in ieder geval wel uit frustratie geboren. De motor/auto wilde niet, dus hij vergde soms teveel of nam teveel risico. Prima, hij heeft er duidelijk van geleerd. Je zou er juist bewondering voor moeten hebben dat hij die frustratie niet het hele seizoen liet beheersen/bepalen. Door ervan te leren, heeft hij getoond de juiste motivatie en focus te hebben om die gedragsverandering te bewerkstelligen. Zonder mental coach. Ga er maar aanstaan. Op een leeftijd waarin de meesten niet verder komen dan een lollig filmpje op Insta...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Tja allemaal eens met bovenstaand. Verstappen had hoger in de eindstand kunnen eindigen als.... als.... als...

We hebben er geen bal en het maakt ook geen bal uit. Kampioen was hij niet geworden, Hamilton en Mercedes waren het meest foutloos en meest snel van iedereen.
2018 was voor Max dus eigenlijk perfect, geen kans om kampioen te worden en dus een prima leerjaar bij een topteam met bij sommige races de beste auto. Een jaar waarin een foutje maken pijnlijk was, maar in principe nog wel geoorloofd werd.

Kortom, foutjes zijn gemaakt en daar heeft hij van geleerd mogen we wel concluderen na zijn prestaties in de tweede seizoenshelft. Dit maakt hem alleen maar een betere coureur en zorgt er voor dat hij mee kan doen om de titel als de auto/motor wel op voldoende niveau zijn.

Misschien volgend jaar, waarschijnlijk pas in 2020 en dan nog blijft het afwachten uiteraard maar ik denk dat zijn ervaringen van dit seizoen zich in de toekomst dubbel gaan uitbetalen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ondanks de fouten in het begin van het seizoen heeft Max gewoon wel even zijn beste seizoen in de F1 gereden. Dat wordt voor het gemak dus maar even aan de kant geschoven. Het "wat als" heb je al helemaal niks aan. Max is gewoon ontzettend gegroeid in de tweede helft van het seizoen en ik ga ervan uit dat die lijn in 2019 voortgezet gaat worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Precies.

Het was veel erger geweest als hij de fouten van afgelopen seizoen had gemaakt terwijl hij wél een auto had die voor de titel had kunnen gaan.
Kijk naar Vettel. Geen idee of Vettel daadwerkelijk kampioen had kunnen worden, maar hij had het Hamilton zeker nog een stuk moeilijker kunnen maken als hij enkele incidenten in het seizoen niet had gehad.

Kampioen wordt je niet door alleen de snelste te zijn, maar vooral ook door constant en nagenoeg foutloos te zijn. Hamilton was dit jaar, altijd snel, altijd constant en nagenoeg foutloos. Dit i.c.m. met een Mercedes die eigenlijk elke GP goed was voor een overwinning bleek de winnende combinatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
[knip]

Gevolg: Hij start als 14e.

In de race neemt hij te veel risico door te gokken dat Hamilton vroegtijdig remt en stuurt in op de rechterkant van Lewis zijn voorvleugel.

Gevolg: Verstappen loopt een lekke band op en door de aanrijding heeft hij bakproblemen. uitvalbeurt.

China: Ook hier kon Verstappen zijn frustraties niet inhouden en gaat een vendetta aan met Hamilton. De eerste keer haalt Max Lewis probleemloos in omdat Hamilton op safe speelt en het een inhaalactie op het rechte stuk is waar je geen risico moet nemen. Verstappen moet door een geweldige strategie van RBR nogmaals Hamilton inhalen maar wil Lewis een lesje leren door hem buitenom in te halen. Verstappen faalt hierin en maait gras.

Gevolg: Verstappen vergooit zijn kans op de overwinning.

Daarna op koers naar een podiumplaats maar knalt tegen Vettel aan op onbegrijpelijke wijze.

Gevolg: Max eindigde de race achter Lewis.

[knip]
Doe je dit allemaal uit het hoofd? Zo ja, kijk ff nog wat beelden na dan?

De oorzaak van de spin in Australië was inderdaad (mede) het gevolg van een beschadigde ondervloer (en de nodige frustratie waarschijnlijk), maar zoals al door een ander (weer eens) aangehaald, dat gebeurde elders op het circuit, je zag de stukken van de auto afvliegen toen dat gebeurde.

M.b.t. het incident in Bahrein, Verstappen zat goed naast Hamilton, na een hele goede eerste ronde gereden te hebben, in tegenstelling tot diezelfde Hamilton (startplek 15 t.o.v. 9), maar kon niet goed insturen omdat Alonso daarbij net voor hem zat, hij moest zijn auto verder naar buiten laten lopen dan normaal gesproken het geval zou zijn. Je kunt er over twisten wie tegen wie aanreed, maar om nu botweg te zeggen dat Verstappen tegen Hamilton aanreed, is een tamelijk voorbarige en ondoordachte conclusie.

In China haalde Verstappen Hamilton de eerste keer in direct na de start (knappe actie), in de bochtencombinatie die daarop volgt, Verstappen lag toen 4e. Bij de tweede inhaalpoging (nadat de RB's op geel waren gezet), en wat velen blijkbaar over het hoofd zagen is dat Hamilton zijn auto, bij die 2e inhaalpoging van Verstappen, plotsklaps even niet meer "onder controle" had en zijn auto niet meer op de apex "kon" houden. Het was de onverwachte beweging naar rechts van Hamilton die Verstappen verraste, gevolgd door een stuurreactie naar rechts (in een linkerbocht), met de welbekende resultaten tot gevolg. Verstappen had overigens extra veel haast met de inhaalpoging omdat zijn teammaat ook met rasse schreden dichterbij kwam, hij nam daardoor zeer waarschijnlijk meer risico dan eigenlijk noodzakelijk was.

Goudhaantjes die elkaar niets "gunnen", en op dit moment zal het overgrote gedeelte van het wereldwijde opinie, het oudere goudhaantje het voordeel van de twijfel gunnen.

Het doet verder niet meer ter zake natuurlijk, wat gebeurd is is gebeurd, en niets wordt er nog anders, maar je moet de zaken wel proberen te zien zoals ze daadwerkelijk gegaan zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Nu online
Het is nog steeds niet duidelijk of hij ervan geleerd heeft want in het tweede deel van het kampioenschap viel hij toch weer op enkele momenten weer in de val van gefrustreerd rondrijden zonder het grotere doel te zien. Als hij in de toekomst mee wil doen voor het kampioenschap moet hij zulk soort dingen afleren.

Een soortgelijk advies kreeg hij ook in de cooldown room na de GP van Brazilië van Hamilton. Het zal denk ik ook wel een kwestie zijn van volwassen worden. Toen Hamilton nog zo oud was als Verstappen nu is sloot zijn persoonlijkheid ook meer aan bij die van Senna. Nu lijkt Hamilton zijn persoonlijkheid meer te leunen richting dat van Le Professeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 22:00
Lasmibalsingh schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:12:
Het is nog steeds niet duidelijk of hij ervan geleerd heeft want in het tweede deel van het kampioenschap viel hij toch weer op enkele momenten weer in de val van gefrustreerd rondrijden zonder het grotere doel te zien. Als hij in de toekomst mee wil doen voor het kampioenschap moet hij zulk soort dingen afleren.

Een soortgelijk advies kreeg hij ook in de cooldown room na de GP van Brazilië van Hamilton. Het zal denk ik ook wel een kwestie zijn van volwassen worden. Toen Hamilton nog zo oud was als Verstappen nu is sloot zijn persoonlijkheid ook meer aan bij die van Senna. Nu lijkt Hamilton zijn persoonlijkheid meer te leunen richting dat van Le Professeur.
je argumenten worden weggehaald en dan haal je er nieuwe zaken bij, ben je nu aan het trollen of wat?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

21 jaar en dan bij de top van het F1 veld rijden. Dan mag je van mij af en toe gefrustreerd rondrijden. Hamilton rijdt trouwens ook wel vaker gefrustreerd rond als je zijn teamradio beluisterd. Alleen bij hem heeft het niet zulke grote gevolgen omdat hij die eenvoudig kan corrigeren met zijn wagen in andere races. Vettel heeft hetzelfde, Raikkonen is nu ook niet de meest rustige coureur als het even niet meezit. Het hoort allemaal bij de emoties die de sport met zich mee brengt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001

Nibbz

Postmaster General

sjaool schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:18:
21 jaar en dan bij de top van het F1 veld rijden. Dan mag je van mij af en toe gefrustreerd rondrijden. Hamilton rijdt trouwens ook wel vaker gefrustreerd rond als je zijn teamradio beluisterd. Alleen bij hem heeft het niet zulke grote gevolgen omdat hij die eenvoudig kan corrigeren met zijn wagen in andere races. Vettel heeft hetzelfde, Raikkonen is nu ook niet de meest rustige coureur als het even niet meezit. Het hoort allemaal bij de emoties die de sport met zich mee brengt.
Precies dat! Toen ik 21 was, deed ik ook hele stomme dingen :p. Laat hem gewoon even lekker rijpen :)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Toen Hamilton zo oud was als Verstappen nu is, reed hij GP2. Geen idee waar je die Senna-esque benadering op baseert, tenzij je op zijn eerste drie/vier seizoenen doelt waar hij een paar jaar ouder was dan Verstappen nu is.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

B-Real schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:56:
Precies.

Het was veel erger geweest als hij de fouten van afgelopen seizoen had gemaakt terwijl hij wél een auto had die voor de titel had kunnen gaan.
Kijk naar Vettel. Geen idee of Vettel daadwerkelijk kampioen had kunnen worden, maar hij had het Hamilton zeker nog een stuk moeilijker kunnen maken als hij enkele incidenten in het seizoen niet had gehad.

Kampioen wordt je niet door alleen de snelste te zijn, maar vooral ook door constant en nagenoeg foutloos te zijn. Hamilton was dit jaar, altijd snel, altijd constant en nagenoeg foutloos. Dit i.c.m. met een Mercedes die eigenlijk elke GP goed was voor een overwinning bleek de winnende combinatie.
Ham was dit jaar wel heel erg constant. In vorige jaren had hij altijd wel 5 a 6 gp’s waar het niet lekker liep en hij met de pet ernaar gooide.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:18:
Ja en nee. Ja, op je 21ste is het op zich geen schande om af en toe stomme dingen te doen. Echter, zoals je ook opmerkt rijdt Max mee in de top van het F1 veld, en dat is een plaats die toebedeeld is aan de besten en grootsten in de sport. Dat privilege dragen brengt verantwoordelijkheid met zich mee, en Max zal zich dus, net zoals elke andere sportman van bijzonder hoog niveau, ietwat strakker en netter moeten gedragen dan van een 21-jarige HBO-er wordt verwacht. In vergelijking met het bedrijfsleven heeft Max een senior-functie, terwijl anderen van zijn leeftijd vakken vullen in de Jumbo, in plaats van er reclames voor opnemen.

Dat Max, gezien zijn leeftijd, maar ook de emoties die de sport meebrengt, soms erg kritisch wordt besproken ben ik het mee eens. Echter mag hij geen vrijbrief krijgen. Tijdens het seizoen 2018 heeft Max fouten gemaakt die hem niet sieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@Stoelpoot Als je geen fouten meer maakt of durft te maken verbeter je ook niet. Maar over een paar maanden zullen we zien waar Max nu staat met Red Bull en Honda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:01:
@Stoelpoot Als je geen fouten meer maakt of durft te maken verbeter je ook niet. Maar over een paar maanden zullen we zien waar Max nu staat met Red Bull en Honda.
Dat zeg ik ook niet. Hamilton heeft dit jaar een netjes, strak seizoen gereden en hij heeft ook fouten gemaakt. Daar zal ik niets over zeggen. Zoals ik zeg is Max ook echt niet alles aan te rekenen, foutjes moeten kunnen. Maar hij had, zeker aan het begin van dit jaar, best een slechte start waar kritiek heus niet altijd onterecht was (soms ook wel). In seizoen 2019 zie ik hem dit niet gauw meer doen, als ik naar de 2de helft van 2018 kijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:15

Mystikal

It never hurts to help!

Waarom hebben we het over Max en niet over Vettel? Die zou inmiddels al 4 voudig kampioen toch echt beter moeten weten, dan moedwillig op de koploper in rijden tijdens een safety car.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mystikal schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:26:
Waarom hebben we het over Max en niet over Vettel? Die zou inmiddels al 4 voudig kampioen toch echt beter moeten weten, dan moedwillig op de koploper in rijden tijdens een safety car.
Vettel is te oud om nog bij te leren? ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Zie:
B-Real schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:56:
Precies.

Vettel heeft zijn kans om dit jaar kampioen te worden echt wel gehad. Als het zonder zijn fouten/incidenten genoeg was geweest om Hamilton te verslaan vraag ik mij af, maar hij had er echt een stuk dichterbij kunnen zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

McLaren presenteert de auto op 14 feb.

https://www.motorsport.co...-car-launch-date/4319015/
F1’s pre-season key dates so far:

February 12: Renault launch
February 13: Racing Point launch
February 14: McLaren launch
February 15: Ferrari launch

February 18-21: First pre-season test
February 26-March 1: Second pre-season test

[ Voor 53% gewijzigd door YakuzA op 03-01-2019 16:14 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

B-Real schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:11:
[knip]

Vettel heeft zijn kans om dit jaar kampioen te worden echt wel gehad. Als het zonder zijn fouten/incidenten genoeg was geweest om Hamilton te verslaan vraag ik mij af, maar hij had er echt een stuk dichterbij kunnen zitten.
Verstappen zelf dacht dat Vettel de beste papieren had tijdens het lopende seizoen.

[YouTube: Peptalk seizoensoverzicht deel 1: Max Verstappen]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:02

Martinspire

Awesomeness

Dat laatste is al oud nieuws joh haha.

Maar Vettel is gewoon wat snel in fouten te drukken als er veel druk op staat op zijn presteren. Zal me niet verbazen als ie toch nog naar een ander team gaat om zijn F1 carriere af te sluiten als volgend jaar niet lukt. Gewoon die frustratie en pers van de Italianen even kwijt zijn. Die stond gewoon onder te hoge druk met ongeloofwaardige targets en kon het dus niet waarmaken. Als je zijn carriere bekijkt, gebeurt dat wel vaker. Ook de reden dat bv Button die regenrace in Canada won. Al moet ik zeggen dat ie zichzelf nog wel positief hield en er alsnog het beste van is gaan maken. Ik denk dat de uitvalbeurt in Duitsland achteraf maar beter is geweest, want daarna was ie een stuk feller. Weliswaar wat meer rondjes getold, maar mogelijk was dat ook wat frustratie.

Waar ik niemand over hoor is Hamilton. Ja hij is top als ie voorop rijdt en alles goed gaat, maar zit het tegen dan gaat ie mopperen en klagen en is ie geen leuke rijder meer. Kijk naar Oostenrijk waar ie met wat tegenzin echt een aanfluiting was. Of als er ineens iemand voor hem rijdt als de strategie niet goed uitpakt. Zeker Max heeft hem goed geïntimideerd afgelopen seizoen. Moet je voor de gein eens kijken hoe vaak Max Hamilton heeft ingehaald en hoe vaak dat andersom was. De VS was zijn moment om hem terug te pakken en hij kon het niet. De felheid is er wat mij betreft bij Hamilton af. En tuurlijk rijdt ie ook met kampioenschap in het achterhoofd, maar laten we eerlijk wezen: dat is ook wel een beetje een smoesje. De VS had ie gewoon in moeten halen als je kijkt hoeveel beter die auto nog was met die banden en die motor. Max had het wel gered in zijn situatie.

Wat dat betreft zie ik Max ook met het beste uitgangspunt het komende seizoen in gaan. Tegenslag lijkt hem niet heel veel te doen, zeker niet als het zijn fout is. En de overige coureurs weten inmiddels hoe hard hij is om in te halen en hoe makkelijk hij er zelf weer voorbij kan komen.

Wat ik eerder zie is dat de auto's komend jaar meer invloed gaan hebben. RBR moet echt een betrouwbare auto hebben, anders zie ik ze halverwege het seizoen wederom afhaken. Snelheid is 1, betrouwbaarheid is 2. Ook iets wat Ferrari gemerkt heeft afgelopen seizoen. Ik hoop dat ze er bij Red Bull wat mensen uit trappen na de wanprestaties aan Ricciardo zijn auto. Tuurlijk, de motor helpt straks veel maar als we even kijken was bv de versnellingsbak/hydrauliek het grote mankement van de auto.

Geef Max een goede auto en hij managed het wel. Geef hem een brakke auto en hij weet alsnog te verbazen. En dat laatste zie ik Vettel en Hamilton eigenlijk niet meer doen. Van Bottas verwacht ik echt niks meer, al lijkt me LeClerc wel mooi voor de vooruitgang van de Ferrari komend jaar als Vettel eindelijk weer eens moeite moet doen om voor zijn teammaat te blijven.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Hear, hear!!! @Martinspire

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Martinspire schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:42:
[...]
Waar ik niemand over hoor is Hamilton. Ja hij is top als ie voorop rijdt en alles goed gaat, maar zit het tegen dan gaat ie mopperen en klagen en is ie geen leuke rijder meer. Kijk naar Oostenrijk waar ie met wat tegenzin echt een aanfluiting was. Of als er ineens iemand voor hem rijdt als de strategie niet goed uitpakt.
Ik weet niet of je dat zo moet zien. Kijk, in de F1 heb je nu eenmaal een team van weetikhoeveel man. Hoeveel heeft Mercedes? Mannetje of 800? Nou, iedereen doet zijn werk, maar op raceday komt het op Hamilton aan. Als hij niet wint, is HIJ de schlemiel, niet die zak patat die voor een vorstelijke beloning de verkeerde strategie heeft bedacht. Lewis moet die auto besturen, en dat doet ie zo goed hij kan. En dat doet ie best aardig zullen we maar zeggen. En aan commitment en motivatie ontbreekt het hem niet. Hier doet er alles voor. En dat is te merken. Hij blijft strijden.

Maar als na alle besprekingen en voorbereidingen anderen in het team niet hetzelfde nivo van professionaliteit laten zien waardoor hij het licht uit de ogen kan rijden, maar winnen er niet in zit, kan ik me heel goed voorstellen dat ie pissed off is. Ja, dat klinkt misschien lullig over de (selectieve) boordradio quotes op TV en Mol doet er nog een schepje bovenop door te stellen dat ie niet meer weet wat ie moet doen, maar hij heeft wel gelijk. Hij eist van iedereen hetzelfde commitment en professionaliteit. Het is ook schandalig dat een team van dat nivo en met dat budget soms een prutsstrategie bedenkt. Dat moet helemaal niet kunnen.

Dus ja, makkelijk oordelen vanuit de leunstoel, maar als Hamilton zijn mond zou houden, gewoon doorrijden en 3de of 4de finishen, moet jij eens zien wat iedereen dan zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

mphilipp schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:21:
[...]

Ik weet niet of je dat zo moet zien. Kijk, in de F1 heb je nu eenmaal een team van weetikhoeveel man. Hoeveel heeft Mercedes? Mannetje of 800? Nou, iedereen doet zijn werk, maar op raceday komt het op Hamilton aan. Als hij niet wint, is HIJ de schlemiel, niet die zak patat die voor een vorstelijke beloning de verkeerde strategie heeft bedacht. Lewis moet die auto besturen, en dat doet ie zo goed hij kan. En dat doet ie best aardig zullen we maar zeggen. En aan commitment en motivatie ontbreekt het hem niet. Hier doet er alles voor. En dat is te merken. Hij blijft strijden.

Maar als na alle besprekingen en voorbereidingen anderen in het team niet hetzelfde nivo van professionaliteit laten zien waardoor hij het licht uit de ogen kan rijden, maar winnen er niet in zit, kan ik me heel goed voorstellen dat ie pissed off is. Ja, dat klinkt misschien lullig over de (selectieve) boordradio quotes op TV en Mol doet er nog een schepje bovenop door te stellen dat ie niet meer weet wat ie moet doen, maar hij heeft wel gelijk. Hij eist van iedereen hetzelfde commitment en professionaliteit. Het is ook schandalig dat een team van dat nivo en met dat budget soms een prutsstrategie bedenkt. Dat moet helemaal niet kunnen.

Dus ja, makkelijk oordelen vanuit de leunstoel, maar als Hamilton zijn mond zou houden, gewoon doorrijden en 3de of 4de finishen, moet jij eens zien wat iedereen dan zegt...
Je kunt er over klagen maar daar ga je niet beter van rijden. Hij kan het even aankaarten, maar hij bleef er bv in Oostenrijk echt telkens over door gaan en Max heeft toch eerder zoiets van dat ie er maar van moet maken wat er nog in zit. Hamilton heeft de afgelopen jaren amper tegenslag gehad. Sterker, wat mij betreft is hij in veel races een grote mazzelaar geweest. Veel punten gepakt doordat anderen het nalieten. Enerzijds door fouten (bv bij Vettel in Duitsland), anderzijds vanwege ongelukken (Bottas in Baku of Verstappen in Brazilië). Ik denk dus dat ie een stuk minder stevig in zijn schoenen staat als het er op aan komt en van buitenaf fouten worden gemaakt. Hij is teveel gewend aan succes en dat gaat hem komend jaar echt wel parten spelen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het mooi als ie wat emotie laat zien, maar wat mij betreft heeft ie met veel mazzel zijn wereldkampioenschappen gewonnen en zie ik hem wel eens goed op zijn plaat gaan als het effe tegen zit. Hij heeft altijd in een competitieve of zelfs dominante auto gezeten. Dat moet gewoon een keer fout gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 03-01-2019 18:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet
In het spaans, maar iedereen snapt het denk ik wel.

M. Schumacher is vandaag 50 geworden, hoewel er waarschijnlijk daar weinig te vieren is.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dv_sVKvXgAIFqRe.jpgAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dv_uLyKWsAEeVWg.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dv_vtiHXcAIe_Pq.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 16:08

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DwAF2VNXcAAgxZ2.jpg:large

Goed kijken ;)

spoiler: title
Honda

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

https://www.telegraaf.nl/...aas-de-formule-1-is-kapot

Mag ik je vragen de volgende keer iets meer substantie aan je reactie toe te voegen? :)

[ Voor 41% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-01-2019 14:34 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat meer info naast je linkdrop had wel gemogen.
Gewoon McLaren die klaagt dat de F1 kapot is en in de greep van de manufacturers.

In het vervolg graag een topic rapport aanmaken en het daarbij laten. Je ziet wat er nu van komt als men elkaar de les gaat lezen. Komt nooit iets goeds van. :)

[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-01-2019 14:35 ]

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Martinspire schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 18:36:
[...]
Hij heeft altijd in een competitieve of zelfs dominante auto gezeten. Dat moet gewoon een keer fout gaan.
Beloni. Dat geloof ik pas als zijn teammaten eindigen op maximaal 10 punten van hem in de einduitslag. Tot die tijd is het populistisch geneuzel. Tè gemakkelijk om vanaf de zijlijn te roepen. Enig idee onder hoeveel druk zo'n coureur als Hamilton staat? Ja, en hij is miljonair en heeft een privéjet en blingbling, maar iedereen kijkt naar hem. Als er iets fout gaat, is HIJ de sjaak. Dus ik denk dat ie recht heeft op gezeik. Kijk maar eens hoeveel coureurs het niet trekken om die spanningsboog het hele seizoen vol te houden. Alleen een handvol coureurs als Senna, Alonso, Schumacher, Prost en Hamilton uit de afgelopen 30 jaar spring to mind. De rest bezweek onder de druk of waren gewoon niet goed genoeg. Rosberg redde het op zijn wenkbrauwen en moest meteen met pensioen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

mphilipp schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:13:
[...]

Beloni. Dat geloof ik pas als zijn teammaten eindigen op maximaal 10 punten van hem in de einduitslag. Tot die tijd is het populistisch geneuzel. Tè gemakkelijk om vanaf de zijlijn te roepen. Enig idee onder hoeveel druk zo'n coureur als Hamilton staat? Ja, en hij is miljonair en heeft een privéjet en blingbling, maar iedereen kijkt naar hem. Als er iets fout gaat, is HIJ de sjaak. Dus ik denk dat ie recht heeft op gezeik. Kijk maar eens hoeveel coureurs het niet trekken om die spanningsboog het hele seizoen vol te houden. Alleen een handvol coureurs als Senna, Alonso, Schumacher, Prost en Hamilton uit de afgelopen 30 jaar spring to mind. De rest bezweek onder de druk of waren gewoon niet goed genoeg. Rosberg redde het op zijn wenkbrauwen en moest meteen met pensioen...
Hij heeft races gewonnen in elk seizoen dat ie in de F1 raced. Dat noem ik een competitieve auto en maakt het veel makkelijker dan dat je in het middenveld rijdt en met veel geluk eens wat gaat winnen. Hij heeft de laatste jaren geen enkele keer aan een race mee gedaan waarbij hij bij voorbaat geen kans maakte. Tel daarbij dat ie vrij matige teammates heeft gehad en je optelsom is compleet. Hij is amper concurrentie gewend en laat zich nu gek maken door Max en soms zelfs al door Vettel. Zo perfect als ie dit jaar gereden heeft, gaat hem volgend jaar echt niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@mphilipp en @Martinspire Als jullie je verhalen samenvoegen heb je volgens mij een behoorlijk compleet plaatje van Hamilton.

Overigens denk ik dat aankomend en het 2020 seizoen een vergelijkbare strijd gaan leveren als afgelopen seizoen. Uiteraard met zijn eigen spannende momenten, maar tot aan de nieuwe motor formule verwacht ik geen grote verschillen in de top 3, misschien dat het dichter op elkaar zit met betrekking tot de punten. Mijn focus voor dit jaar ligt meer op het middenveld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 15:59
Martinspire schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:30:
[...]
Tel daarbij dat ie vrij matige teammates heeft gehad en je optelsom is compleet. Hij is amper concurrentie gewend en laat zich nu gek maken door Max en soms zelfs al door Vettel. Zo perfect als ie dit jaar gereden heeft, gaat hem volgend jaar echt niet lukken.
Hmm, de teamgenoten van Hamilton waren Alonso, Kovaleinen, Button, Rosberg (heeft, dankzij veel pech van Hamilton een WK titel gewonnen) en nu Bottas.
Van al deze teamgenoten zijn Kovaleinen en nu Bottas de minste 2 rijders. Alonso, Button en Rosberg gaven Hamilton toch behoorlijk partij.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Grotere doel? Er is nooit een groter doel geweest voor RBR dan dagsuccessen afgelopen jaar. De enige reden dat er wat onverwachte successen zijn behaald buiten circuits als Monaco en Mexico om is omdat Max de wielen van dat ding reed. Natuurlijk kun je dan meteen gaan roepen dat Max teveel op het randje rijdt, maar tegelijkertijd kun je ook zeggen dat het dubbeltje gewoon een paar keer niet zijn kant op viel. En dan gaan de meeste mensen natuurlijk onmiddelijk roepen dat hij nog niet volwassen genoeg is, niet leert en teveel frustraties heeft. Laaghangend fruit... Als een paar van die acties wel goed waren gegaan, was hij een held geweest.

Heb je overigens wel eens naar de radio van Verstappen geluisterd? Ik vind hem een van de meest kalme coureurs achter het stuur. Verder zal de tijd uitwijzen of Max het talent en geduld heeft om ook een WDC binnen te slepen.

Ik word alleen wel een beetje moe van dat eindeloze aanbidden van Hamilton wat ik overal tegenkom. Hij heeft nu al jaren de beste auto onder zijn kont, veruit het beste worksteam achter zich (over een heel seizoen) en nu ook nog eens een ontzettend mak schaap als teamgenoot. Hij is natuurlijk heel erg goed, dat staat buiten kijf, maar om 'm dan maar meteen beter dan Vettel te gaan noemen en 'm op hetzelfde treetje te zetten als The Michael... Gaat me gewoon net iets te ver. Het is alsof al die vier titels in de Red Bull er totaal niet meer toe doen voor een Vettel.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Laatst online: 24-09 21:44
Bansheeben schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:58:
[...]

Ik word alleen wel een beetje moe van dat eindeloze aanbidden van Hamilton wat ik overal tegenkom. Hij heeft nu al jaren de beste auto onder zijn kont, veruit het beste worksteam achter zich (over een heel seizoen) en nu ook nog eens een ontzettend mak schaap als teamgenoot. Hij is natuurlijk heel erg goed, dat staat buiten kijf, maar om 'm dan maar meteen beter dan Vettel te gaan noemen en 'm op hetzelfde treetje te zetten als The Michael... Gaat me gewoon net iets te ver. Het is alsof al die vier titels in de Red Bull er totaal niet meer toe doen voor een Vettel.
Michael was zeker een zeer sterke coureur maar die had ook een periode het aller sterkste team met Ferrari, toen waren de races ook saai dan wist je al van te voren dat hij het hele veld aan gort reed. En toen het in 1994 een keer spannend werd om het kampioenschap reed hij Hill en zich zelf van de baan...zodat hij kampioen werd. Later probeerde hij dat nog eens bij Villeneuve.
Michael was geen coureur waar ik graag naar keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Maar wordt Max nou WK in 2019 of niet? Ipv dat geneuzel dat hij in het begn van 2018 niet goed was, hij was ijzersterk in het 2e deel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Nee. Max wordt geen kampioen in 2019.

Hamilton pakt zijn zesde titel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Crashhill schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:17:
Maar wordt Max nou WK in 2019 of niet? Ipv dat geneuzel dat hij in het begn van 2018 niet goed was, hij was ijzersterk in het 2e deel.
Nee. Het hoogste wat ik verwacht is derde. En eigenlijk alleen maar omdat RAI in een wagen terecht is gekomen die niet meer mee doet voor een WDC en ik verwacht dat BOT te zenuwachtig wordt van VER en dus veel races punten laat liggen. LEC heeft zijn eerste jaar in een WDC wagen dus zal her en der op ook nog wel een slippertje maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:27:
[...]

Nee. Het hoogste wat ik verwacht is derde. En eigenlijk alleen maar omdat RAI in een wagen terecht is gekomen die niet meer mee doet voor een WDC en ik verwacht dat BOT te zenuwachtig wordt van VER en dus veel races punten laat liggen. LEC heeft zijn eerste jaar in een WDC wagen dus zal her en der op ook nog wel een slippertje maken.
Afhankelijk van de prestaties van Vettel kan tweede ook nog, als de auto enigszins competitief is. Dit artikel van eerder dit jaar geeft voor mij aan waar in Ferrari het kraakt, en het is bekend dat Vettel daar problemen mee heeft. Zeker deze zin:
Not necessarily how to drive, but more things that are behind the scenes. Teamwork, Formula 1 politics. He has a lot of experience from his time with Ferrari.
Schumacher was degene die Ferrari om zich heen kon bouwen tot de supermachine die het was. Schumacher was in de F1-politiek sterk genoeg, Vettel heeft daar problemen mee, zeker in de lastige situatie waar het team zich vorig jaar in bevond. Als dat dit jaar niet anders gaat, dan kan dat Vettel denk ik nog zwaarder verstoren dan dit jaar. Als het team niet volledig achter hem staat, dan betwijfel ik of Vettel echt volledig de bagage van dit jaar kan laten vallen. En gezien de precaire situatie rondom het aantreden van Leclerc en de interne verdeeldheid daarover, denk ik niet dat Ferrari die eenheid kan terugvinden dit seizoen. Hamilton zal dat probleem zeker niet hebben bij de Silver Arrows, Max waarschijnlijk ook niet als wonderkind van Marko en Horner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

walteij schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:58:
[...]

Hmm, de teamgenoten van Hamilton waren Alonso, Kovaleinen, Button, Rosberg (heeft, dankzij veel pech van Hamilton een WK titel gewonnen) en nu Bottas.
Van al deze teamgenoten zijn Kovaleinen en nu Bottas de minste 2 rijders. Alonso, Button en Rosberg gaven Hamilton toch behoorlijk partij.
Alonso lag half overhoop met het management en werd behoorlijk tegengewerkt, Button blijft een softie net als Bottas, Kovaleinen was gewoon niet goed genoeg. Rosberg was een aardige gozer die wat te braaf was maar wel wist te winnen. En het is jammer dat je grijpt naar "veel pech" want dat had ie totaal niet. 1x uitgevallen noem ik niet "veel pech". De keren dat er contact was tussen Hamilton en Rosberg was Rosberg altijd de klos en uiteindelijk heeft Rosberg gewoon een prima seizoen gereden. Men kijkt vaak alleen naar de laatste paar races, maar het begin van het jaar was Rosberg gewoon duidelijk de betere. En dat bedoel ik nou: als het tegen zit, gaat het bij Hamilton al snel helemaal niet meer. Ik vond alleen dat vooral Sky en BBC zo hingen op zijn ongeluk wat gewoon niet waar is. Ricciardo dit jaar had pech, Verstappen vorig jaar (en Ricciardo eigenlijk ook) had gewoon veel pech. Hartley en Ericsson dit jaar hadden veel pech. Hamilton heeft al jaren weinig pech gehad. Afgelopen 5 jaar heeft ie 7 keer de finish niet gehaald. Dat is een half seizoen van McLaren al meer gelukt. En daar zitten dan ook nog eens in ieder geval 2 crashes bij. In 2016 verloor ie en is ie alleen in Maleisië uitgevallen met pech, de rest ging prima. En ja niet elke race startte hij van pole maar dat heeft elke WDC. Nee, er wordt veel van Hamilton gezegd maar pechvogel is ie echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Sithlord76 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:05:
[...]

Michael was zeker een zeer sterke coureur maar die had ook een periode het aller sterkste team met Ferrari, toen waren de races ook saai dan wist je al van te voren dat hij het hele veld aan gort reed. En toen het in 1994 een keer spannend werd om het kampioenschap reed hij Hill en zich zelf van de baan...zodat hij kampioen werd. Later probeerde hij dat nog eens bij Villeneuve.
Michael was geen coureur waar ik graag naar keek.
Hamilton is geen coureur waar ik graag naar kijk. Neemt niet weg dat ik hem niet meteen op hetzelfde niveau wil zetten als Schumacher. Natuurlijk hebben ze allemaal hun tekortkomingen op karakter vlak, dat is niet interessant. Ik ben geen 'fan' van coureurs. Ik probeer gewoon enigszins een neutraal beeld te houden van het hele veld. Natuurlijk gaat overigens elke vergelijking over zeer verschillende periodes binnen F1 sowieso mank. Wat dat betreft zou het mooi zijn als Ferrari zijn shit nu eindelijk eens op orde krijgt voor de 2e helft van het seizoen. Dan kunnen we wellicht wel een keer de vergelijking maken tussen Vettel en Hamilton.

Ik vind overigens de races waar Max totaal domineert ook bijzonder saai. Wat dat betreft ben ik wel blij met Ocon en zijn achterlijke actie in Brazilië. Gaf tenminste nog wat reuring in de tent (en weer een totaal in de schoot geworpen overwinning voor Lewis...).

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
Nou, ik vond persoonlijk dat de GP van Brazilië genoeg reuring had. Max haalde op de baan toch maar mooi even beide Ferrari's en beide Mercedessen in, zoveel reuring krijgen we normaal gesproken al niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Verwacht dat max dit jaar nog geen WK zal gaan worden en het nog veel uitzoeken gaat worden mbt honda en betrouwbaarheid/snelheid.

Het zal wel een stuk meer oranje worden op de circuits als ik dit zo lees :P

https://www.ed.nl/formule...-van-oostenrijk~a5d66646/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:45
Martinspire schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 18:36:
[...]
Je kunt er over klagen maar daar ga je niet beter van rijden. Hij kan het even aankaarten, maar hij bleef er bv in Oostenrijk echt telkens over door gaan en Max heeft toch eerder zoiets van dat ie er maar van moet maken wat er nog in zit. Hamilton heeft de afgelopen jaren amper tegenslag gehad. Sterker, wat mij betreft is hij in veel races een grote mazzelaar geweest. Veel punten gepakt doordat anderen het nalieten. Enerzijds door fouten (bv bij Vettel in Duitsland), anderzijds vanwege ongelukken (Bottas in Baku of Verstappen in Brazilië). Ik denk dus dat ie een stuk minder stevig in zijn schoenen staat als het er op aan komt en van buitenaf fouten worden gemaakt. Hij is teveel gewend aan succes en dat gaat hem komend jaar echt wel parten spelen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het mooi als ie wat emotie laat zien, maar wat mij betreft heeft ie met veel mazzel zijn wereldkampioenschappen gewonnen en zie ik hem wel eens goed op zijn plaat gaan als het effe tegen zit. Hij heeft altijd in een competitieve of zelfs dominante auto gezeten. Dat moet gewoon een keer fout gaan.
Sorry, maar hier ben ik het echt niet mee eens. Gaat echt te ver om te stellen dat Hamilton met mazzel zijn kampioenschappen gewonnen heeft. Zoals al gesteld door anderen, hij staat onder gigantische druk om te presteren. Daarbij had Ferrari afgelopen seizoen voor groot deel de beste auto. En toch was het niet Hamilton die bezweek onder die druk. Daarnaast heeft hij niet altijd een competitieve auto gehad. In zijn McLaren tijd zaten er ook auto's tussen die een stuk minder goed waren. De Mercedes van 2013 was ook nog lang niet de beste auto van het veld en ook in die auto's heeft hij wedstrijden gewonnen. Ja, Hamilton kan idd zeuren, maar dat doen ze allemaal. Vettel, Alonso, Raikkonen en zelfs Verstappen. Je stelt dat Max het naast zich neerlegt als het even tegenzit, maar naar mijn idee laat Max zich juist nog te veel leiden door emotie. Zie bijvoorbeeld Monza het incident met Bottas. Een incident wat hij in feite zelf veroorzaakte en raakt vervolgens over de kook en gaat over de radio roepen dat hij no way Bottas er nog langs gaat laten. ook al kost het punten tov Vettel die daarachter reed. Iets wat gewoon onnodig was, want Bottas hoefde er vanwege de 5 sec penalty niet eens langs... Andere situaties zoals z'n gemiste pole in Mexico en dreigen dat hij iemand wat aan wil doen als die de verkeerde vraag stelt of eerder in het seizoen dat hij dreigde een kopstoot te geven als journalisten blijven vragen over zijn rijstijl tonen juist aan dat Max het allemaal niet zo makkelijk naast zich neerlegt.
Ik krijg vaak het idee dat veel mensen het succes van Hamilton willen afdoen omdat ze hem niet mogen. Maar Hamilton behoort toch echt tot de top coureurs van de F1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Maar wordt Max nou WK in 2019 of niet? Ipv dat geneuzel dat hij in het begin van 2018 niet goed was, hij was ijzersterk in het 2e deel.
Ik neem aan dat iedereen het meest nieuwsgierig is hoe het met de Honda krachtbron zal gaan bij RB? Als straks na een aantal races blijkt dat het (nog) niet goed zit v.w.b. betrouwbaarheid (los van het power gedeelte), dan zullen de rapen gaar zijn. Moord en brand zullen we schreeuwen en pek en veren zullen niet voldoende zijn om de "schuldigen" aan de schandpaal te nagelen. Ik hoop vanzelfsprekend op een briljanten huwelijk ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:56:
[...]

Ik neem aan dat iedereen het meest nieuwsgierig is hoe het met de Honda krachtbron zal gaan bij RB? Als straks na een aantal races blijkt dat het (nog) niet goed zit v.w.b. betrouwbaarheid (los van het power gedeelte), dan zullen de rapen gaar zijn. Moord en brand zullen we schreeuwen en pek en veren zal niet voldoende zijn om de "schuldigen" aan de schandpaal te nagelen. Ik hoop vanzelfsprekend op een briljanten huwelijk ;)
Wie weet stappen ze dan helemaal over naar Le Mans :P
https://www.autosport.com...get-le-mans-instead-of-f1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Cyril Abitaboul doet ook weer een duit in het zakje:
"The gains that we will be making on the engine are much bigger than we have ever done in a winter – much bigger – and the gains that we are currently doing in the wind tunnel are much bigger than we have ever done.
https://www.motorsport.co...-biggest-history/4319231/
RIC dan toch voor het WK? :P

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-01-2019 14:24 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Martinspire schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:38:
[...]

Alonso lag half overhoop met het management en werd behoorlijk tegengewerkt, Button blijft een softie net als Bottas, Kovaleinen was gewoon niet goed genoeg. Rosberg was een aardige gozer die wat te braaf was maar wel wist te winnen. En het is jammer dat je grijpt naar "veel pech" want dat had ie totaal niet. 1x uitgevallen noem ik niet "veel pech". De keren dat er contact was tussen Hamilton en Rosberg was Rosberg altijd de klos en uiteindelijk heeft Rosberg gewoon een prima seizoen gereden. Men kijkt vaak alleen naar de laatste paar races, maar het begin van het jaar was Rosberg gewoon duidelijk de betere. En dat bedoel ik nou: als het tegen zit, gaat het bij Hamilton al snel helemaal niet meer. Ik vond alleen dat vooral Sky en BBC zo hingen op zijn ongeluk wat gewoon niet waar is. Ricciardo dit jaar had pech, Verstappen vorig jaar (en Ricciardo eigenlijk ook) had gewoon veel pech. Hartley en Ericsson dit jaar hadden veel pech. Hamilton heeft al jaren weinig pech gehad. Afgelopen 5 jaar heeft ie 7 keer de finish niet gehaald. Dat is een half seizoen van McLaren al meer gelukt. En daar zitten dan ook nog eens in ieder geval 2 crashes bij. In 2016 verloor ie en is ie alleen in Maleisië uitgevallen met pech, de rest ging prima. En ja niet elke race startte hij van pole maar dat heeft elke WDC. Nee, er wordt veel van Hamilton gezegd maar pechvogel is ie echt niet.
Volgens mij verdraai je nu de nodige dingen. In begin van dat seizoen had Hamilton ook aantal grid penalties of dat hij achteraan moest starten (ok, enkele daarvan ook door eigen schuld). En wat je voor gemak weglaat is dat Rosberg buiten Spanje waar ze elkaar uitschakelden, helemaal niet meer is uitgevallen. Dan is die uitvalbeurt in Maleisie toch best pijnlijk opeens. En Rosberg was altijd de klos bij contact? Was het niet Hamilton die een lekke band en beschadigde vloer opliep toen Rosberg z'n punt wilde maken op Spa? Rosberg was volgens mij ook degene die de boel op scherp zette tussen beide. Hij kon het op snelheid niet winnen, dus ging spelletjes spelen...zoals in niet afgesproken engine setting rijden en z'n 'fout' in de kwalificatie in Monaco zodat Hamilton de pole niet meer kon verbeteren...
En je zet alle teamgenoten van Hamilton ook wat te makkelijk weg. Alonso en Button waren wel beide wereldkampioenen. Alonso lag overhoop met management omdat hij nummer 1 status wilde die hij niet kreeg bij McLaren. Niet omdat hij benadeeld werd door het team. Rosberg was gewoon een sterke tegenstander. En uiteindelijk heeft Hamilton ze allemaal verslagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Humma Kavula schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:31:

[...]

Het zou me verbazen als ze:
1 de motor echt meer verbeteren dan de concurrentie in de winter
2 ze ineens 1,5s per rondje winnen op RB qua chassis/aero

Beide apart lijken me al erg moeilijk, laat staan de combinatie van beiden.

[ Voor 2% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-01-2019 14:25 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48

[...]

Ze zijn idd wel heel enthousiast. Je zou je bijna zorgen gaan maken. Zie ook:
Renault ligt maanden ver voor met ontwikkeling nieuwe f1 motor
en
Renault werkt aan magische modus voor f1 motor

[ Voor 2% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-01-2019 14:25 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Als je je trouwens afvraagt waar die zit die ‘rees pees’: naast je achillespees, maar alleen bij mensen met een zware rechte voet kan je ‘m zien.
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Tomcatter_31 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:56:
[...]

Sorry, maar hier ben ik het echt niet mee eens. Gaat echt te ver om te stellen dat Hamilton met mazzel zijn kampioenschappen gewonnen heeft.
Je leest blijkbaar weer selectief want dat zeg ik ook niet. Wel dat ie weinig hoeft te vrezen van de meeste teamgenoten (ergo: hij kan dus het hele team achter zich krijgen) en dat ie mazzel heeft in een hele betrouwbare auto te zitten. Dat ie mazzel heeft daar waar andere fouten maken. Dat de concurrentie veel laat liggen. Ja hij rijdt goed, maar in een Ferrari wordt ook hij geen WDC.
Zoals al gesteld door anderen, hij staat onder gigantische druk om te presteren.
Iedere coureur staat onder druk. Dat het bij hem lukt is echt niet alleen aan hem te danken. Met zulk materiaal en zo'n team is het een stuk makkelijker om goed te presteren dan in een Ferrari.
Daarbij had Ferrari afgelopen seizoen voor groot deel de beste auto.
Maar ze hebben het vaak door domme fouten laten liggen waar Mercedes er met de winst vandoor ging. Niet alleen fouten van Vettel maar bv ook slechte pitstops of brakke strategie had ze meerdere malen doen verliezen. Zie een Haas en hoeveel punten die bv al lieten liggen in Australië. Was Renault terecht op P4 gekomen dit jaar of was dat toch wel erg veel mazzel van pech van de concurrentie?
Daarnaast heeft hij niet altijd een competitieve auto gehad. In zijn McLaren tijd zaten er ook auto's tussen die een stuk minder goed waren.
Kul. Elk jaar een race winnen doe je niet als je auto niet vooruit te branden is. Elk seizoen heeft verschillende banen waar de ene beter gaat dan de ander. En elk jaar heeft ie meerdere races gehad welke hij kon winnen.
Je stelt dat Max het naast zich neerlegt als het even tegenzit, maar naar mijn idee laat Max zich juist nog te veel leiden door emotie. Zie bijvoorbeeld Monza het incident met Bottas. Een incident wat hij in feite zelf veroorzaakte en raakt vervolgens over de kook en gaat over de radio roepen dat hij no way Bottas er nog langs gaat laten. ook al kost het punten tov Vettel die daarachter reed. Iets wat gewoon onnodig was, want Bottas hoefde er vanwege de 5 sec penalty niet eens langs...
Zoals hij al eerder heeft aangegeven: als het niet om een kampioenschap gaat, geeft Verstappen er weinig om. P2, 3 of 4 boeit hem werkelijk niks dus zeggen dat ie dat niet had moeten doen of dat het komt door emotie is irrelevant.
Andere situaties zoals z'n gemiste pole in Mexico en dreigen dat hij iemand wat aan wil doen als die de verkeerde vraag stelt of eerder in het seizoen dat hij dreigde een kopstoot te geven als journalisten blijven vragen over zijn rijstijl tonen juist aan dat Max het allemaal niet zo makkelijk naast zich neerlegt.
Volgens mij neem je zijn uitspraken te serieus. En als je voor de 30e keer op een dag een dergelijke kutvraag krijgt, gaat niemand er nog serieus op in.

In Mexico was ie vooral gefrustreerd dat zijn auto tegenwerkte, niet dat Ricciardo sneller was of dat hem echt iets ontnomen was. En volgens mij heeft ie prima wraak genomen.

En kijk naar Brazilië waar menig coureur had aangegeven dat ze wel wat meer hadden gedaan met Ocon.
Ik krijg vaak het idee dat veel mensen het succes van Hamilton willen afdoen omdat ze hem niet mogen. Maar Hamilton behoort toch echt tot de top coureurs van de F1.
Ik zeg nergens dat het een slechte coureur is, alleen waarom ik denk dat ie volgend jaar niet gaat winnen.
Tomcatter_31 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:33:
[...]

In begin van dat seizoen had Hamilton ook aantal grid penalties of dat hij achteraan moest starten (ok, enkele daarvan ook door eigen schuld).
Ik meen dat ie aan het eind van het seizoen weer meer onderdelen had waardoor Rosberg voorzichtig moest doen, dus dat heft zich wel weer op. Bovendien kon ie altijd weer van achter op het podium komen dus echt veel schade was er niet.
En wat je voor gemak weglaat is dat Rosberg buiten Spanje waar ze elkaar uitschakelden, helemaal niet meer is uitgevallen. Dan is die uitvalbeurt in Maleisie toch best pijnlijk opeens.
Nou boehoe. Het helpt niet, maar laten we niet doen alsof 1 uitvalbeurt je meteen kansloos maakt. Daar is meer voor nodig.
Rosberg was volgens mij ook degene die de boel op scherp zette tussen beide. Hij kon het op snelheid niet winnen, dus ging spelletjes spelen...zoals in niet afgesproken engine setting rijden en z'n 'fout' in de kwalificatie in Monaco zodat Hamilton de pole niet meer kon verbeteren...
Hamilton heeft anders meer spelletjes gespeeld. Vooral in de paddock veel mindgames aan het spelen. Rosberg bleef vriendelijk, maar de vriendschap tussen de twee is duidelijk opgezegd door Hamilton. En Rosberg was aan het begin van het seizoen anders gewoon snel zat. Maar hij kreeg niet altijd de optimale strategie van het team en dan kun je gewoon niet meer doen dan in de weg rijden. Qua pole positions was het 8 voor Rosberg en 12 voor Hamilton. Niet bepaald veel verschil. 9 vs 10. Hoezo is Hamilton dan veel sneller? Dát is pas een fabeltje. Rosberg heeft dat kampioenschap gewoon terecht gewonnen en beiden hebben tegenslagen gehad dat je niet kunt spreken van meer pech voor de ene dan de ander.

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 04-01-2019 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
:X 2017 nieuws, maar waarschijnlijk ook nu ergens zo te vinden.

* nachtnet gaat uit van enige verbetering bij Renault, maar niet dat ze dichterbij anderen komen, zowel PU als Chassis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
hardware-lover schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:56:
[...]

Ik neem aan dat iedereen het meest nieuwsgierig is hoe het met de Honda krachtbron zal gaan bij RB? Als straks na een aantal races blijkt dat het (nog) niet goed zit v.w.b. betrouwbaarheid (los van het power gedeelte), dan zullen de rapen gaar zijn. Moord en brand zullen we schreeuwen en pek en veren zal niet voldoende zijn om de "schuldigen" aan de schandpaal te nagelen. Ik hoop vanzelfsprekend op een briljanten huwelijk ;)
Potver, goed verwoord en ben het volledig met je eens.
Dan gaat Max in 2020 toch naar Mercedes. :X >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:57

Spotmatic

Ken sent me

Crashhill schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:02:
[...]
Potver, goed verwoord en ben het volledig met je eens.
Dan gaat Max in 2020 toch naar Mercedes. :X >:)
Max is ook in 2020 aan RBR gebonden. Overigens heeft-ie zelf al gezegd dat 2019 een overgangsjaar wordt, dus ik verwacht niet dat ze ineens altijd vooraan meestrijden. Temper je verwachtingen, dan kan het alleen maar positief uitpakken. En dat gebeurde naar mijn mening in de 2e helft van 2018.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Spotmatic schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:26:
[...]

Max is ook in 2020 aan RBR gebonden. Overigens heeft-ie zelf al gezegd dat 2019 een overgangsjaar wordt, dus ik verwacht niet dat ze ineens altijd vooraan meestrijden. Temper je verwachtingen, dan kan het alleen maar positief uitpakken. En dat gebeurde naar mijn mening in de 2e helft van 2018.
Overgangsjaar? Als in, even afwachten wat de nieuwe motor doet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online

[...]

Zullen ze vast gelijk in hebben, ik denk dat er geen woord van is gelogen. Ik verwacht echter ook dat Ferrari, Honda en Mercedes *ook* een soortgelijke ontwikkeling doorgaan, net als in het verleden. En dat lijkt Renault continu over het hoofd te zien.

[ Voor 2% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-01-2019 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
Nee denk het niet, hopelijk in 2020 wel. Kan niet erin geloven dat Honda binnen zo een korte tijd een motorblok kan ontwikkelen wat met Mercedes en Ferrari kan concurreren.

Denk dat zij ook nog wel een aantal betrouwbaarheidsproblemen zullen gaan zien.

[...]

Lachwekkend dit. :')

De manier van spreken (much bigger) doet mij een beetje denken aan Trump. Nu nog een 'amazing' er achteraan en het is compleet. :+

[ Voor 2% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-01-2019 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:57

Spotmatic

Ken sent me

Jasphur schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:39:
[...]
Overgangsjaar? Als in, even afwachten wat de nieuwe motor doet?
Klopt! Een beetje Toro Rosso 2.0 maar dan zonder al die gridstraffen. :-)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

YakuzA schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:30:
[...]

In je link is alleen zichtbaar dat het de telegraaf is en dat de F1 kapot is. Wie dat zegt en evt waarom is vooor iemand wel nuttig om te weten of hij dat linkje wil lezen bijvoorbeeld.
Als het Villeneuve is zal niemand nieuwsgierig zijn bijv ;)
Als je erboven hovert, staat er dat de Mclaren baas zegt dat de F1 kapot is. Maar goed dat is blijkbaar niet panklaar genoeg op GOT. Meestal verander ik de link in de titel van het artikel incl. newsoutlet maar ben dat vergeten.

Een samenvatting tikken waar een link wat mij betreft al duidelijk genoeg is vind ik onzin.

Verder zegt het toevoegen van tekst / quote om het toevoegen van tekst / quote mij niets.
Er is / ik heb er namelijk niet altijd iets relevants over te zeggen. Soms is het gewoon interessant om iets te lezen of op gewezen te worden en met anderen te delen. Andere GOT’ers hebben er vervolgens misschien wel een mening over die ze willen ventileren of over willen discussieren.

Tuurlijk een heel topic met alleen links zal minder interessant zijn maar dat is totaal niet aan de orde omdat het merendeel vd mensen op GOT lijkt niet te kunnen wachten om uitgebreid hun verhaal neer te zetten.

In topics waar ik meer actief ben plaats ik regelmatig links en volgensmij worden die topic’s daar zeker niet minder van. Wellicht vergis ik me daarin en regent het TR’s. Maar ik zal daar mee stoppen want als het dit soort geneuzel oplevert dan is het me dat niet waard. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak: titleKijk, dit is dus precies waarom er mods en topic rapport knopjes bestaan mensen. Ga elkaar niet de les lopen lezen want er komt werkelijk niks goeds van. Laat ons van de forumcrew dit lekker oplossen. Dank u. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ander nieuws dan: https://www.gpupdate.net/...an-de-beste-teams-worden/

Ben wel benieuwd hoe Racing Point (Force India) er volgend jaar voor staat. Heb eigenlijk weinig gehoord of er nog mensen weg zijn gelopen na de problemen begonnen. Al was natuurlijk wel Bob Fernley uit de weg geruimd. Maar die zit nu bij Alonso's indy 500 project

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Martinspire schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:58:
[...]
Je leest blijkbaar weer selectief want dat zeg ik ook niet. Wel dat ie weinig hoeft te vrezen van de meeste teamgenoten (ergo: hij kan dus het hele team achter zich krijgen) en dat ie mazzel heeft in een hele betrouwbare auto te zitten. Dat ie mazzel heeft daar waar andere fouten maken. Dat de concurrentie veel laat liggen. Ja hij rijdt goed, maar in een Ferrari wordt ook hij geen WDC.
Je schreef letterlijk dit:
"wat mij betreft heeft ie met veel mazzel zijn wereldkampioenschappen gewonnen en zie ik hem wel eens goed op zijn plaat gaan als het effe tegen zit."
Dus leg mij maar uit hoe ik selectief gelezen heb. Je claimt hier letterlijk dat Hamilton met veel mazzel zijn kampioenschappen gewonnen heeft. En nu draai je het naar dat hij weinig hoeft te vrezen van zijn teamgenoten. Iets wat naar mijn idee ook onjuist is. En ja, hij heeft misschien mazzel gehad dat hij in een heel betrouwbare auto zit. Maar het gaat vaak zo in F1 dat de beste coureur ook in het beste team komt te zitten. Dit gold voor Senna, Prost, Schumacher etc. ook. Toen zij kampioen werden, beschikten ze ook veelal over de beste auto van het veld.
Iedere coureur staat onder druk. Dat het bij hem lukt is echt niet alleen aan hem te danken. Met zulk materiaal en zo'n team is het een stuk makkelijker om goed te presteren dan in een Ferrari.
Waarom? De Ferrari was lange tijd de betere auto dan de Mercedes in 2018. Dus waarom is het dan makkelijker om goed te presteren in de Mercedes dan in de Ferrari? Hamilton heeft gewoon een heel sterk seizoen gereden. Dat Hamilton op de juiste plek reed toen anderen fouten maakte, kan je hem moeilijk aanrekenen. Hamilton had in Hockenheim geluk dat Vettel de fout maakte, maar tegelijk reed hij die race een geweldige inhaalrace vanaf P14.
Maar ze hebben het vaak door domme fouten laten liggen waar Mercedes er met de winst vandoor ging. Niet alleen fouten van Vettel maar bv ook slechte pitstops of brakke strategie had ze meerdere malen doen verliezen. Zie een Haas en hoeveel punten die bv al lieten liggen in Australië. Was Renault terecht op P4 gekomen dit jaar of was dat toch wel erg veel mazzel van pech van de concurrentie?
Mercedes heeft ook fouten gemaakt in de strategie. Zie de races dat ze buiten bleven tijdens de virtual safety car waar anderen naar binnen kwamen en dus veel betere banden hadden. En zo zijn er wel meer voorbeelden. Ferrari heeft misschien meer laten liggen, maar Mercedes was ook echt niet perfect met hun strategie.
Kul. Elk jaar een race winnen doe je niet als je auto niet vooruit te branden is. Elk seizoen heeft verschillende banen waar de ene beter gaat dan de ander. En elk jaar heeft ie meerdere races gehad welke hij kon winnen.
Ik zeg ook niet dat de auto niet vooruit te branden was. Maar hij heeft wel degelijk races gewonnen in auto's die zeker niet tot de beste van het veld behoorden en die eigenlijk niet in staat waren om races te winnen. Zie ook McLaren. Sinds Hamilton daar weg is, heeft het team geen race meer gewonnen.
Zoals hij al eerder heeft aangegeven: als het niet om een kampioenschap gaat, geeft Verstappen er weinig om. P2, 3 of 4 boeit hem werkelijk niks dus zeggen dat ie dat niet had moeten doen of dat het komt door emotie is irrelevant.
Als P2, 3 of 4 hem weinig boeit, waarom raakt hij dan zo over de kook als hij die penalty krijgt? :p
Ok, dat is misschien beetje flauwe opmerking, maar die plekken boeien hem echt wel en hij roept dit soort dingen ook alleen maar omdat hij een winnersmentaliteit uit wil stralen. Daarbij boeit het het team ook wel denk ik of je de punten van P2 pakt of de punten van P4 of P5...
Volgens mij neem je zijn uitspraken te serieus. En als je voor de 30e keer op een dag een dergelijke kutvraag krijgt, gaat niemand er nog serieus op in.
Dus als Hamilton klaagt is het een zeikerd die niet stevig in zijn schoenen staat, als Verstappen loopt te klagen, moeten we hem minder serieus nemen. ok.... ;)
Nee, maar zijn opmerkingen waren idd op zich niet heel serieus. Maar mijn punt was dat al die dingen Verstappen wel degelijk raken en hij het net zo min allemaal 'makkelijk naast zich neerlegt'. En dat blijkt wel uit die opmerkingen en ook uit hoe die af en toe over de kook raakt in de auto.
En kijk naar Brazilië waar menig coureur had aangegeven dat ze wel wat meer hadden gedaan met Ocon.
Ik heb het ook niet over het incident met Ocon. Aan andere kant vond ik ook dat Hamilton daar wel degelijk een punt had. Ja, het was 100% Ocon zijn fout, maar waarom ga je op dat moment zo de strijd aan met een achterligger? Had hem gewoon ruimte gegeven en er was niks gebeurd. Verstappen had idd het meeste te verliezen en had zelf de situatie ook wat slimmer aan kunnen pakken. Hamilton merkte op dat Verstappen altijd fel het duel aan gaat ook als het niet nodig is. En daar heeft hij wel een punt. Verstappen kan daarin nog wel wat groeien en slimmer worden.
Ik meen dat ie aan het eind van het seizoen weer meer onderdelen had waardoor Rosberg voorzichtig moest doen, dus dat heft zich wel weer op. Bovendien kon ie altijd weer van achter op het podium komen dus echt veel schade was er niet.
Hij kon idd wel weer terug in de punten rijden of op podium, maar hij verloor er wel punten door tov Rosberg. Hij heeft er dus wel degelijk last van gehad.
Nou boehoe. Het helpt niet, maar laten we niet doen alsof 1 uitvalbeurt je meteen kansloos maakt. Daar is meer voor nodig.
Ik zeg ook niet dat het hem kansloos maakte. De strijd ging immers door tot de laatste race. Maar achteraf kan je wel stellen dat die uitvalbeurt in combinatie met grid penalties in begin van het seizoen hem zijn titel gekost hebben. Rosberg reed een goed seizoen, maar Hamilton was ook dat seizoen gewoon de snellere van de twee. Ik snap je redenering niet helemaal. Je claimt dat Hamilton met veel mazzel zijn titels gewonnen heeft, maar Rosberg is wel de terechte kampioen van 2016, terwijl die in zekere zin door mazzel die titel gewonnen heeft. Dus waarom is Rosberg wel terecht kampioen en Hamilton niet? Lijkt er meer op dat je Hamilton gewoon niet de credits wil geven omdat je hem niet mag.
Hamilton heeft anders meer spelletjes gespeeld. Vooral in de paddock veel mindgames aan het spelen. Rosberg bleef vriendelijk, maar de vriendschap tussen de twee is duidelijk opgezegd door Hamilton.
Kan je dat onderbouwen met bronnen? Zoals ik het altijd begrepen heb, begon de ruzie tussen beide doordat Rosberg tegen de afspraken in met een hogere engine mode reed.
Pagina: 1 ... 4 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire